Ervaringen Demon DSL-Express # 17

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.436 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 13:32
Is er storing bij Demon? Sinds een uur of 18:00 kan ik niks meer resolven via hun DNS en mail versturen wil ie ook niet meer.
Ik gebruik nu andere DNS servers en kan weer normaal internetten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
welke dns gebruik je? Heb hetzelfde probleem namelijk :)

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Ik heb dit probleem sinds vanochtend 06:30, ik heb wel gewoon DSL signaal maar ik krijg ook helemaal geen ip nummertje. De sites www.demon.nl en www.dslexpress.nl lijken zelf uit de lucht :?

PC: 3905 (Veenendaal)

@medendo : Welke DNS gebruik je en krijg je nog wel een IP adres?

[ Voor 21% gewijzigd door aardbeix15 op 09-07-2005 19:09 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prof
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 16:03
idd storing... homepage eruit,en dhcp gedeeltelijk eruit. Ik krijg wel mn normale ip, maar geen DNS server door. Handmatig 194.159.73.135 (en .136 als secondary) instellen werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

cat > /etc/resolv.conf
nameserver 146.50.6.24
nameserver 146.50.4.70
^D

lost het probleem tijdelijk op.
Ik kan nu iig verder internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

De Demon site is weer up:
Door uitval van een switch in het Demon netwerk zijn voor de tweede keer enige tijd meerdere diensten slecht bereikbaar geweest. Een techneut is onderweg en zal de switch gaan vervangen. Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medendo
Ik gebruik de DNS servers die ik op m'n werk gebruik/beheer, ik geloof niet dat het de bedoeling is dat iedereen die gebruikt. Ik gebruik ze alleen als demon het laat afweten.

ik kan m'n /etc/resolv.conf's weer terugzetten want het lijkt opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Grrr, en dan ook net vandaag:!

Gingen we eindelijk alles definitief aansluiten (netjes weggewerkt enz) zetten we de boel weer aan, hebben we geen internet! vervolgens het hele huis 20x doorgelopen (tussen computers/kabels enz.) om er dan na een telefoontje achter te komen dat het niet aan ons ligt maar aan Demon!!! Dammm hoezo toeval.. maar ja alles werkt nu en we zijn helemaal klaar, eindelijk weer ADSL zoals vroeger alleen dan 4x zo snel voor minder geld per maand :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:16
Allemaal leuk en aardig zo'n DemonGG, maar is het alleen maar Demon-bashen met polls en correspondentie tussen 1 (!!!) klant en Demon? Of wordt het ook nog serieus een klankbord van/voor de gebruikers welke Demon ook echt serieus gaat nemen?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een goed initiatief, maar zo wordt het natuurlijk niet serieus genomen en wordt het juist afgedaan als "klein groepje klanten dat altijd wel blijft zeiken", zie ook bijv. nieuwsgroep nl.demon.support...

Ik zou het leuk vinden als het een echte gg word met groot draagvlak onder de gebruikers die bijv. een prijsverlaging zou kunnen afdwingen oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:07
Dit is al het tweede weekend in twee weken dat ik zonder verbinding zit @!^@#@&#@! :(
Van zaterdagavond 25 juni t/m maandagochtend 27 juni had ik geen verbinding, was een bbned storing, en van vrijdagnacht 9 juli vanaf 1:30 uur tot twee uur geleden, vanwege een storing in een switch bij Demon.

Ok, ik begrijp dat het toeval is en pas als het continu twee keer per maand gebeurt er iet zinnigs over te zeggen valt maar toch baal ik dan enorm, helemaal met een klant cq. deadline in mijn nek hijgend. ;(

In de vijf of zes jaar dat ik BabyXL had is dit maar een paar keer voorgekomen. Nu ik twee maanden via BBNed "verbind" is dit al de vierde grote storing.

Ik hoop echt dat het binnenkort beter wordt want ik was altijd zeer tevreden over Demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mijn zwager heeft op dit moment nog steeds geen verbinding.. Maar overal (net als de vorige keer) staat netjes opgelost bij... Hij zal niet blij zullen. Lullig is dat ik pak hem beet 900 meter verder woon en in al die tijd nog geen 1x zonder verbinding heb gezeten (oke, dat van de DNS-servers, maar heb altijd ene alternatieve 2de DNS server (niet van demon) ingevuld staan, dus dat merk ik niet eens :)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrayingFalcon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:58
Ik kan nog steeds niet fatsoenlijk een email versturen....... 9 van 10 keer error dat de server niet gevonden kan worden... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

vanaf vanohtend 03:30 (gezien in de eMule log :P) krij ik weer een IP adressje van Demon.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB Back
Cyberpope schreef op zondag 10 juli 2005 @ 07:35:
Mijn zwager heeft op dit moment nog steeds geen verbinding.. Maar overal (net als de vorige keer) staat netjes opgelost bij... Hij zal niet blij zullen. Lullig is dat ik pak hem beet 900 meter verder woon en in al die tijd nog geen 1x zonder verbinding heb gezeten (oke, dat van de DNS-servers, maar heb altijd ene alternatieve 2de DNS server (niet van demon) ingevuld staan, dus dat merk ik niet eens :)
Ja ze zeggen steeds maar wat. Een vriend van me kreeg gisterochtend om 11:30 van de helpdesk te horen dat het "probleem" was opgelost. Mijn buurman kreeg gisteren om 15:30 te horen dat ze "dachten dat er een paar diensten konden zijn uitgevallen". En op de netwerkstatuspagina maken ze er helemaal een grote grap van: "een techneut is onderweg met een nieuwe switch".

Ik heb momenteel nog steeds een knipperlichtrelatie met mijn verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meuh
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 03:21
Bij de storing die op dit moment is krijg ik op 3 linux machines geen IP nummer van demon, sluit ik het modem op een windows machine aan, dan krijg ik wel een IP nummer.

Erg raar, is dit bij jullie ook zo ?

Als je je IP adres/gateway enz. vast in je router zet heb je hele grote kans dat je verbinding weer goed werkt!

[ Voor 22% gewijzigd door meuh op 10-07-2005 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 14:33
Ik heb wat problemen met de mailserver. Ik moet vaak mailtjes 4x achter elkaar versturen, anders pakt ie ze niet en blijft ie hangen op 'sending message' (mozilla thunderbird). Als ik hem dan een stuk of 3x cancel en dan de 4e keer pakt ie hem wel ineens. Meer mensen hier last van? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-09 23:47
Jup, heb ik ook al vanaf vanmorgen vroeg last...komt lekker kut uit, ben nu aan het werken en heb daarvoor de mail nodig. ;(

Pickle Rick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Zijn er al mensen die weer online kunnen, of is er info of de landelijke storing is opgelost? zit nu nog op me werk en kan vanaf hier niet op demon.nl en om 17:00 wanneer ik vrij ben is de helpdesk natuurlijk weer dicht.. :(

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Demon.nl werkt hier in elk geval wel. Maar de verbinding van zwager en moeder liggen er nog steeds uit zover ik kan zien (kan ik elk geval niet naar hun router connecten)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hmm, ook hier last met versturen van mail. Zowel via smtp.demon.nl als post.demon.nl hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Laatst online: 14-09 10:04

duderuud

Sliden is koel

Na 3 keer proberen kon ik mail weer verzenden...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
meuh schreef op zondag 10 juli 2005 @ 12:17:
Bij de storing die op dit moment is krijg ik op 3 linux machines geen IP nummer van demon, sluit ik het modem op een windows machine aan, dan krijg ik wel een IP nummer.

Erg raar, is dit bij jullie ook zo ?

Als je je IP adres/gateway enz. vast in je router zet heb je hele grote kans dat je verbinding weer goed werkt!
Bij mij lukt het ook niet om ipadressen te krijgen met linux. Maar dat is niet alleen vandaag. Vorige week zondag lukte het wel maar meestal niet. Volgens de helpdesk accepteert de computer aan de andere kant (mijn linux) het toegezonden ipadres niet. Windows gaat inderdaad wel goed.
Meer mensen met dit probleem?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Sallin schreef op zondag 10 juli 2005 @ 18:08:
Bij mij lukt het ook niet om ipadressen te krijgen met linux.
Hier gaat het wel, zij het zeer zeer moeizaam. Probleem lijkt te zijn dat de reactie vanuit de DHCP server zo rond de 20 a 30 seconden op zich laat wachten en de DHCP client dat te lang vindt:

Eerst stuurt de DHCP client een aantal Discover packets met 5 - 20 seconden intervallen:
DHCP Discover
DHCP Discover
DHCP Discover
DHCP Discover
Dan komt eindelijk eens een reactie:
DHCP Offer
Meteen wordt door de DHCP client een paar keer een DHCP Request gestuurd (ook weer met seconden er tussenin)
DHCP Request
DHCP Request
DHCP Request
Maar als er geen DHCP ACK komt, dan begint de DHCP Client weer met Discover:
DHCP Discover
DHCP Discover
En meestal komt zo rond dit moment pas de DHCP ACK als reactie op een eerder gestuurde DHCP Request. Voor de DHCP client is dat te blijkbaar te laat, omdat die alweer in de Discover fase zit:
DHCP ACK (te laat)
DHCP Discover
... en het begint weer van vooraf aan.

Wat me wel opviel is dat als ik handmatig 'dhclient eth0' geef, dat hij dan langer probeert om verbinding te krijgen. Zo af en toe komt zelfs de DHCP Offer niet op tijd en dan probeert hij of een oude lease (uit /var/lib/dhcp3/dhclient.leases) nog werkt... en dat gaat dan wel goed.
Het verlengen van de lease gaat beter omdat hij dan een stuk langer wacht op reactie vanuit de Demon DHCP server.

Omdat DHCP bij Demon alleen echt nodig is voor het opbouwen van de routing binnen het netwerk (en al de benodigde packets komen voorbij, ook al zijn ze te laat voor je DHCP client), zou je kunnen proberen om na zo'n mislukte DHCP poging het IPnr (+gateway, netmask e.d.) statisch in te stellen. Dat werkt weliswaar niet echt lang (uurtje?), maar je kunt dan in elk geval weer even het internet op.

edit:
tcpdump toegevoegd:

Als je wilt zien wat er precies gebeurt, doe dit als root (aangenomen dat eth0 het juiste interface is):
tcpdump -i eth0 -s0 -v -n 'port 67 or port 68'

[ Voor 6% gewijzigd door rvm op 10-07-2005 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
@ rvm
Tnx voor de uitgebreide toelichting!
Is dit dan een specifiek Demon probleem? Of werkt dat bij de meeste providers zo? Heb je hierover weleens met Demon gesproken?

Ik vond het ook al erg vaag dat ik vorige week 's ochtends wel internet had, en 's middags niet meer terwijl de computer niet uit was geweest.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al bijna een week probleem met Demon. Internet wordt om de 5 min verbroken, probleem in de centrale hoorde ik. Vind het echt niet normaal, i-net klapt er steeds uit.
Nooit problemen gehad, maar laatste week is echt erg.
Kan niet eens meer game :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Sallin schreef op zondag 10 juli 2005 @ 20:05:
Is dit dan een specifiek Demon probleem? Of werkt dat bij de meeste providers zo? Heb je hierover weleens met Demon gesproken?
Het is me nog nooit eerder opgevallen (lees: normaal kreeg ik snel een lease), dus ik vermoed dat het samenhangt met de storing die ze momenteel hebben. De enige andere provider die ik in de laatste 6 jaar gehad heb was @Home en daar was het nooit een probleem (tenzij men daar storing had). Ik heb vanmorgen even Demon gebeld en gevraagd of die trage DHCP te maken had met "de storing" en daarop werd bevestigend beantwoord. Niet verder doorgevraagd, ze hadden het er al druk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Pffft.. ze maken het slechter ipv beter. Nadat vanaf zaterdag knalde mijn zwager eruit, zondag lagen mijn zwager + moeder eruit en nu heb ook ik geen demon verbinding meer.

Gelukkig heeft de buurman zijn wireless niet beveiligd :P

Wat houden ze niet netwerkstatuspagina slecht bij zeg.. Storingen verdwijnen zomaar en de meesten staan nog eens niet vermeld.. .Bah.

Zo na een reset van mijn modem weer online.... (9.15)

[ Voor 31% gewijzigd door Cyberpope op 11-07-2005 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:29
De problemen met de DHCP-server van Demon zijn nog niet over.
Op mijn werk was het internet niet bereikbaar en na een reboot van het modem krijg ik dus geen IP meer van Demon.
Gelukkig hebben we nog een 2e DSL-lijn liggen, dus wat aanpassen in de lokale DHCP-server en iedereen intenet via de andere lijn.
Maar het blijft vervelend. (die andere lijn is stukken trager)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Nou, na anderhalf jaar (tevreden) Demon-gebruiker ben ik bezig met de overstap naar Wanadoo Family (4mbit/640 up voor €22,50).

Ruim de helft goedkoper...damn wat een verschil!

Weet iemand toevallig of Wanadoo nou zorgt voor het opzeggen van Demon? Of moet ik dat zelf doen?
Ik kon er tijdens de aanvraag niks van vinden, alleen dat "je enkele uren zonder verbinding kon zitten"/
Maar ik heb nergens op hoeven te geven wie mijn huidige ISP is...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Duderuud schreef op maandag 11 juli 2005 @ 10:09:
Nou, na anderhalf jaar (tevreden) Demon-gebruiker ben ik bezig met de overstap naar Wanadoo Family (4mbit/640 up voor €22,50).

Ruim de helft goedkoper...damn wat een verschil!

Weet iemand toevallig of Wanadoo nou zorgt voor het opzeggen van Demon? Of moet ik dat zelf doen?
Ik kon er tijdens de aanvraag niks van vinden, alleen dat "je enkele uren zonder verbinding kon zitten"/
Maar ik heb nergens op hoeven te geven wie mijn huidige ISP is...
Wanadoo heeft helemaal geen contact/relatie met Demon natuurlijk. Wanadoo is nu zelf DSL-telco en zal een bericht sturen naar de partij waar de lijn van is overgenomen (BBned of BaByXL of Versatel voor Demon dus).

Die zal wellicht Demon informeren, beetje afhankelijk van de afspraken daar. En wat Demon met dat bericht doet is ook maar de vraag, misschien wachten ze wel op een opzegging vanaf jou kant gewoon.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik mag hopen dat een ander niet jouw aansluiting kan opzeggen en dat je dat zelf moet doen.
Anders krijg je wel erge Greenchoice of Durion praktijken bij je ADSL. Greenchoice en Durion maken mensen klant bij hun voor groende stroom, zelfs al zeg je vrij duidelijk dat je geen interesse hebt en probeer er dan maar eens vanaf te komen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX

RRX

@life-

Ik heb sinds gisteren mijn IP ook vast ingevuld, werkt al prima de hele dag, (volgens de helpdesk zou het niet moeten werken naar 1 uur, maar dat doet het wel. Nouja, ik kan iig wel on-line)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

RRX schreef op maandag 11 juli 2005 @ 10:28:
Ik heb sinds gisteren mijn IP ook vast ingevuld, werkt al prima de hele dag, (volgens de helpdesk zou het niet moeten werken naar 1 uur, maar dat doet het wel. Nouja, ik kan iig wel on-line)
Mij is ooit eens vertelt dat als je je ip vast ip in klopt dat na een tig aantal minuten de DHCP server je verbinding disconnect totdat je een nieuwe lease aanvraagt, of tot je herstart omdat je dan geen DHCP discover/offer doet, maar geen idee hoe Demon datgeregelt heeft

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
TD-er schreef op maandag 11 juli 2005 @ 10:19:
Ik mag hopen dat een ander niet jouw aansluiting kan opzeggen en dat je dat zelf moet doen.
Anders krijg je wel erge Greenchoice of Durion praktijken bij je ADSL. Greenchoice en Durion maken mensen klant bij hun voor groende stroom, zelfs al zeg je vrij duidelijk dat je geen interesse hebt en probeer er dan maar eens vanaf te komen.
Tuurlijk kan niet zomaar iemand je verbinding opzeggen. Echter zijn er wel andere situaties denkbaar:

Stel een huisgenood vraagt een overstap aan, dan wordt de oude verbinding over genomen door de nieuwe ISP/DSL-netwerk (telco). Daar kan je niets tegen doen, zelfs niet als je nog zeg 8 maanden moet betalen/contractueel vast zit.

Deze 'fout' maken mensen ook zelf natuurlijk.

Dat een ISP zomaar jou klant maakt doen ze echt niet. Je maakt kosten en hebt geen enkel contract met die persoon/klant als ISP. En je kan een verbinding dan alleen maar weer opheffen opzich, niet 'terugzetten' zegmaar.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 11-07-2005 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

En toch vind ik het raar dat ze niets op hun netwerkstatuspagina zetten, maar wel een melding op de telefoon als je belt dat je geduldt moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB Back
Als je hoort "wij vragen uw geduld" ipv "even geduld" weet je zeker dat je minstens 45 minuten in de wacht staat.

Ik heb nu in drie weken tijd 7 hele dagen geen verbinding gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX

RRX

@life-

LB Back schreef op maandag 11 juli 2005 @ 10:59:
Als je hoort "wij vragen uw geduld" ipv "even geduld" weet je zeker dat je minstens 45 minuten in de wacht staat.

Ik heb nu in drie weken tijd 7 hele dagen geen verbinding gehad!
Ik heb 40min. geleden gebeld (over iets anders, lees: mijn abbo upgrade) ik heb 0 min. in de wachtrij gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB Back
RRX schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:41:
[...]

Ik heb 40min. geleden gebeld (over iets anders, lees: mijn abbo upgrade) ik heb 0 min. in de wachtrij gestaan.
Bij sales zeker? Ja die nemen altijd op ;) als er iets te verkopen valt zijn ze er wel als de kippen bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX

RRX

@life-

LB Back schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:46:
[...]

Bij sales zeker? Ja die nemen altijd op ;) als er iets te verkopen valt zijn ze er wel als de kippen bij :D
nee hoor, ik heb optie 2 2 gekozen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

bjck schreef op maandag 11 juli 2005 @ 10:12:
[...]

Wanadoo heeft helemaal geen contact/relatie met Demon natuurlijk. Wanadoo is nu zelf DSL-telco en zal een bericht sturen naar de partij waar de lijn van is overgenomen (BBned of BaByXL of Versatel voor Demon dus).

Die zal wellicht Demon informeren, beetje afhankelijk van de afspraken daar. En wat Demon met dat bericht doet is ook maar de vraag, misschien wachten ze wel op een opzegging vanaf jou kant gewoon.
Ik vind het érg vreemd dat wanadoo daar geen informatie over geeft bij het aanvraagproces. Ik heb me terug laten bellen (wel goede service, alleen ipv binnen één uur terug te bellen werd het 3,5 uur) maar dat Wanadoo-figuur kon me niks zinnigs zeggen over hoe ik dat het beste aan kon pakken.
Natuurlijk wil ik zo kort mogelijk zonder internet zitten, maar het is me nog steeds niet duidelijk of ik nou zelf Demon op moet zeggen (en wanneer dan?) of dat Wanadoo dat doet.

Fijn...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Hehe, eindelijk hebben ze de webmail-software aangepast!

Zijn we eindelijk van die brakke meuk af...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Duderuud schreef op maandag 11 juli 2005 @ 15:55:
Hehe, eindelijk hebben ze de webmail-software aangepast!

Zijn we eindelijk van die brakke meuk af...
Beta van Horde was al een tijdje te bekijken en te gebruiken hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

post.demon.nl blijft bagger :( Verzenden lukt soms gewoon niet :(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

VonFoX schreef op maandag 11 juli 2005 @ 19:52:
post.demon.nl blijft bagger :( Verzenden lukt soms gewoon niet :(
Heb je dat ook al bij Demon gemeld? Wat was hun reactie?

Waar kan ik trouwens meer info vinden over de news servers bij demon?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Bor de Wollef schreef op maandag 11 juli 2005 @ 19:54:
[...]

Heb je dat ook al bij Demon gemeld? Wat was hun reactie?

Waar kan ik trouwens meer info vinden over de news servers bij demon?
Ik heb dat gemeld, er is een ticket. Probleem is dat het soms wel werkt, en soms niet.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

VonFoX schreef op maandag 11 juli 2005 @ 19:56:
[...]

Ik heb dat gemeld, er is een ticket. Probleem is dat het soms wel werkt, en soms niet.
Wellicht is het handig om te noteren wanneer het niet werkt (van tot) zodat Demon deze tijden kan terugzoeken in de logging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 16:39
ag die hele dsl lijn loopt al de afgelopen weken te klapperen. al 2 monteurs langsgeweest die niets kunnen vinden. ondertussen staat de website vol met storingen,echt nie tnormaal meer. het klappert nu bijna iedere dag wel al 2 weken lang. gelukkig wordt woensdag mn versatel aangesloten :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Duderuud schreef op maandag 11 juli 2005 @ 12:59:
[...]

Ik vind het érg vreemd dat wanadoo daar geen informatie over geeft bij het aanvraagproces. Ik heb me terug laten bellen (wel goede service, alleen ipv binnen één uur terug te bellen werd het 3,5 uur) maar dat Wanadoo-figuur kon me niks zinnigs zeggen over hoe ik dat het beste aan kon pakken.
Natuurlijk wil ik zo kort mogelijk zonder internet zitten, maar het is me nog steeds niet duidelijk of ik nou zelf Demon op moet zeggen (en wanneer dan?) of dat Wanadoo dat doet.

Fijn...
Dan doe je het voor de zekerheid toch zelf ook? Je hebt een maand opzeg termijn en enigste waar je rekening mee moet houden is dat Wanadoo de overname van de lijn eerder bij KPN neer legt (en dus bevestigd heeft met een datum!) voordat Demon de lijn gaat opzeggen bij je huidige DSL-netwerk aansluiting.

Een opgezegde verbinding is niet over te zetten, ook niet als hij gereserveerd staat voor ophef. Vandaar eerst overstap regellen en laten bevestigen (die datum moet dan bekend zijn omdat KPN die bevestigd wanneer je ze de omzetting gaan uitvoeren), dan pas opzeggen is veilig.

Meest veilige blijft overgezet, dan pas opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Bor de Wollef schreef op maandag 11 juli 2005 @ 19:57:
[...]

Wellicht is het handig om te noteren wanneer het niet werkt (van tot) zodat Demon deze tijden kan terugzoeken in de logging?
Dat doe ik in nauw overleg met Demon B)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

VonFoX schreef op maandag 11 juli 2005 @ 20:03:
[...]

Dat doe ik in nauw overleg met Demon B)
Gelukkig :) Op die manier hebben anderen er ook iets aan ;)

Is het trouwens eenvoudig om de copperjet van routing mode weer in zijn originele config (zoals door demon opgeleverd) terug te zetten? Wie heeft hier een beschrijving van? Ik vind alleen stappenplannen de andere kant op namelijk.

[ Voor 35% gewijzigd door Bor op 11-07-2005 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Bor de Wollef schreef op maandag 11 juli 2005 @ 20:04:
[...]

Gelukkig :) Op die manier hebben anderen er ook iets aan ;)

Is het trouwens eenvoudig om de copperjet van routing mode weer in zijn originele config (zoals door demon opgeleverd) terug te zetten? Wie heeft hier een beschrijving van? Ik vind alleen stappenplannen de andere kant op namelijk.
Ja gewoon webinterface benaderen en dan quickstart vervolgens BBned Bridget profiel kiezen en klaar ben je :)

Of het oude profiel uploaden met copperjet monitor.

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Het DHCP-probleem lijkt in elk geval ook weer over.
Op mijn werk krijgt de router nu ook weer een IP-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Ook de uitgaande mail lijkt (vooralsnog) weer te werken zoals het hoort.
Ik ben daarentegen wel geswitched van post.demon.nl naar smtp.demon.nl dus ik weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 14-09 22:59
MaZo schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 10:26:
Ook de uitgaande mail lijkt (vooralsnog) weer te werken zoals het hoort.
Ik ben daarentegen wel geswitched van post.demon.nl naar smtp.demon.nl dus ik weet het niet zeker.
post.demon.nl en smtp.demon.nl resolven naar hetzelfde IP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Ah ik zie het nu idd, niet naar hetzelfde IP, maar naar dezelfde host. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:37

Rio

Ik heb al een boek

Was het nu bij BabyXL of bij BBned dat je je vaste telefoonaansluiting kon stopzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Je kan de telefoonlijn zoiezo wel stopzetten, alleen moet je dan nog maandelijkse kosten aan kpn betalen aangezien je nog wel gebruik maakt van hun lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Ik heb onder linux nog steeds problemen, het DHCP gebeuren loopt nog steeds fout. Hebben meer mensen daar last van?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sallin schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:16:
Ik heb onder linux nog steeds problemen, het DHCP gebeuren loopt nog steeds fout. Hebben meer mensen daar last van?
Wat loopt er precies fout?
Wat is de output als je met de hand dhclient of dhcpcd draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Leg met TCPdump eens vast wat er precies gebeurt terwijl je met DHCP een IPnr probeert te verkrijgen, dan wordt de oorzaak misschien duidelijk:
tcpdump -s0 -v -i eth0 'port 68 or port 67'
De problemen met trage reacties van de DHCP server die ik afgelopen weekend ondervond zijn verdwenen. Verkrijgen van een IPnr is hier nu binnen een seconde gebeurd.

PS. ik draai Debian Sarge met dhcp3-client (dhcp-client werkt ook prima hier)

[ Voor 8% gewijzigd door rvm op 12-07-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Yep, ik krijg ook geen dhcp onder linux meer sinds ik geupgrade ben van Woody -> Sarge stable.
Omdat ik echt geen oorzaak kon vinden, heb ik maar mijn wifi linksys wrt54g als router ingesteld ipv de linux server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Vaag, nu lukt het weer wel...
Ik ben bezig met een arch linux installatie en heb een knoppix live cd als positive controle. Beide doen het nu, terwijl twee uurtjes geleden beide het niet deden.
Dit had ik vorige week dus ook. 's Zondagochtend en middag deed hij het wel en 's avonds niet meer. Dit werd ingeleid door slecht wordende pings. De dag erna zei Demon dat er dhcp requests kwamen, en dat er een antwoord werd verstuurd, maar dat daarna de requests doorgingen. Het antwoord werd niet geaccepteerd. Dat deed me erg aan rvm's voorbeeld denken.
Voorlopig doet hij het even, als het weer fout gaat ga ik eens met tcpdump aan de gang.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 12:42

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

GRRR, lig er om de haverklap uit ook, heb sinds 3 maanden demon, en heb er wel een beetje spijt van moet ik zeggen...

Heb nu wel iets heel vreemds trouwens, aangezien DHCP niet werkte kon ik mijn router wel statische IP addressering geven, dat werkte wel.
In het weekend(toen de ellende begon) trainde de modem/router gewoon in op G.DMT maar nu traint mijn router continue in op T1.413 isseu 2 :?

vage shit dat ze uithalen daar bij BBNED en demon

edit: na router reset traint het apparaat wel weer in op G.DMT |:(

[ Voor 10% gewijzigd door D3ton4tor72 op 12-07-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier valt de verbinding elke week wel een keer weg voor een avond. En de router hangt zelf ook graag op de BaByXL lijn. Dat komt door de firmware op de DSLAM's .. bekend en ze doen er niks aan.

En verder heb ik sinds 3 dagen dat als ik mail verstuur, de server wel de mail accepteert maar geen reply stuurt. Zodoende staat m'n mailclient te wachten en stuurt ie geen verdere mail. Erg bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 04:45:

[..]

En verder heb ik sinds 3 dagen dat als ik mail verstuur, de server wel de mail accepteert maar geen reply stuurt. Zodoende staat m'n mailclient te wachten en stuurt ie geen verdere mail. Erg bagger.
Dat merk ik zojuist voor het eerst... de afgelopen dagen kon ik nog gewoon mailen, maar nu komt er maar geen reply van de mailserver... :(

[ Voor 13% gewijzigd door Wildfire op 13-07-2005 07:42 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Hier valt de verbinding elke week wel een keer weg voor een avond. En de router hangt zelf ook graag op de BaByXL lijn. Dat komt door de firmware op de DSLAM's .. bekend en ze doen er niks aan.

Wat voor modem/firmware gebruik je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje

Dit heb ik dus ook. De ene keer gaat het wel goed de andere keer moet je de message cancelen, maar hij is dan wel gewoon verstuurt. Neemt niet weg dat het uitermate irritant is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ok, willen diegenen met het mailprobleem ook even Demon mailen? Demon zelf zegt dat er niets aan de hand is voor zover zij weten en ik maak een ondertoon op uit het mailtje waarin een beetje wordt gesuggeerd dat het toch best wel weer 's aan mijn PC zou kunnen liggen:
> Ondertussen kan ik weer wel verzenden, dus het is echt iets wat af en toe
> optreedt. Het exacte probleem wat ik had is dat de mailserver gewoon geen
> bevestiging van ontvangst stuurde waardoor er een time-out optrad. Aangezien
> ik helemaal niets aan mijn PC heb veranderd qua hard- of software èn iemand
> anders er ook last van had, lijkt het me toch echt een probleem aan jullie
> kant.

Wie is die iemand anders dan, wat waren de symptomen? Het probleem met zulke zaken is dat je dat lastig kunt nagaan. Twee mensen kunnen met dezelfde klacht bij de huisarts komen, terwijl de oorzaak in beide gevallen compleet verschillend kan zijn. En de enige manier om dat duidelijk te krijgen is feitenonderzoek, een analyse en een diagnose. Zo ook met dit probleem. Voor de duidelijkheid, ik wil hier niet mee zeggen dat het dus NIET aan ons ligt, maar het staat ook geenszins vast dat het WEL aan Demon ligt. Daarom hebben we exacte foutmeldingen nodig en informatie over die andere persoon. Wij hebben namelijk ook niks veranderd aan onze servers. Maar eerlijk gezegd is het argument dat er niks veranderd is niet zo'n steekhoudend argument.

Gelukkig komt het niet zo vaak voor. Mocht het nou weer voor komen, dan horen we graag wat de foutmelding is en welke tijdstippen het probleem voorkomt. Ook ontvangen we graag informatie over dei andere persoon, of de plek wara u dat gelezen heeft. Alvast bedankt!
Kortom dames en heren, klagen bij Demon. Refereer aan support #440259 waaronder mijn mailtje bij Demon bekend staat.

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 13-07-2005 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Wildfire schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 22:59:
Ok, willen diegenen met het mailprobleem ook even Demon mailen? Demon zelf zegt dat er niets aan de hand is voor zover zij weten en ik maak een ondertoon op uit het mailtje waarin een beetje wordt gesuggeerd dat het toch best wel weer 's aan mijn PC zou kunnen liggen:

[...]

Kortom dames en heren, klagen bij Demon. Refereer aan support #440259 waaronder mijn mailtje bij Demon bekend staat.
Demon schijnt dit topic ook te volgen, dus oprecht antwoorden dat ze geen indicatie hebben dat dit probleem zich best wel vaak voordoet lijkt me niet mogelijk.
Ik heb geen logs van alle keren dat de mailserver geen antwoord gaf, maar ik ben nu dus wel bezig om lokaal hier een mailserver op te zetten omdat die Demon-server gewoonweg niet mee te werken valt.
Mails zijn wel verzonden ondanks dat je Pegasus aangeeft dat 'ie het zo nog een keer gaat proberen en mails zijn soms gewoon in de eeuwige bitvelden verdwenen, terwijl het mailprogramma aangeeft dat het verzonden is. Je kunt er niet van op aan, tenzij je jezelf ook in de CC opneemt (een account op een andere mail-server) en ziet dat het daar ook is aangekomen, of wanneer je een reply op je mail terug krijgt, dan weet je ook dat 'ie is aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:24
ik heb vanavond wel een hele vreemde ervaring bij het gebruik van usenet. Ik heb 8mbit ADSL van demon. Modem traint op 6500kbps in. vanavond schommelde het downloaden van usenet heen wisselend tussen de 100 en de 300KB/s. Stipt vanaf elf uur gaat het met +/- 620KB/s.
Ik zou haast gaan denken dat ze het gebruik van usenet afknijpen op de avonduren, daar lijkt het op. Morgen nog eens in de gaten houden. Zijn er meer mensen die dit effect hebben?

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~r.burgman/got/demon-11pm.jpg

Zie hoe duidelijk de verbinding opeens een stukhoger ligt.
Alles gebeur in totaal van vier newsservers, waarvan twee betaalde.

[ Voor 6% gewijzigd door PROnline op 13-07-2005 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medendo
Ik heb d.d. 23 juni twee mails ontvangen zonder headerinfo. Het betreft een spam/mail script. Ik vraag aan de abuse@demon.nl waarom ik mail ontvang zonder headerinfo; zeggen ze me doodleuk dat dit
A ) Niet kan en
B ) Ze niks zien omdat de header leeg is.

Ja duh... daarom meld ik het @abuse.
Tot de dag van vandaag nog geen zinnig antwoord mogen ontvangen.

Hoe is dit mogelijk?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
X-Account-Key: account4
X-UIDL: 1119562138.20186_12668.dell014
X-Mozilla-Status: 0001
X-Mozilla-Status2: 00000000
X-Kaspersky: Checked 
Date: Thu, 23 Jun 2005 23:09:20 +0100
#!/bin/bash
#

# This script distributes the given files properly (hopefully!) among the qmail
# servers.

if [ ! "$SPAMTYPE" ] || [ ! "$MAIL_BODY_PATH" ] || [ ! "$USER_LIST_PATH" ] || [ ! "$DISTRIB_USER_LIST_SCRIPT" ] || [ ! "$DISTRIB_MAIL_BODY_SCRIPT" ]; then
  echo "First run set_geldmail or set_infomail to set the environment."
  exit 1
fi

rm -f "state/$SPAMTYPE.checked" "state/$SPAMTYPE.doing"

GIVEN_MAIL_BODY_FILE=$1
GIVEN_USER_LIST_FILE=$2

if [ "$NOUSERFILE" = 'yes' ]; then
  if [ ! "$GIVEN_MAIL_BODY_FILE" ]; then
    echo "Usage: $0 <mail body>"
    exit 1
  fi
else
  if [ ! "$GIVEN_MAIL_BODY_FILE" ] || [ ! "$GIVEN_USER_LIST_FILE" ]; then
    echo "Usage: $0 <mail body> <user list>"
    exit 1
  fi
fi

if [ "$GIVEN_MAIL_BODY_FILE" = "$MAIL_BODY_PATH" ]; then
  echo "Copy mail body file from somewhere else."
  echo "Source and destination files identical."
  exit 1
fi

echo "Copying mail body"
cp "$GIVEN_MAIL_BODY_FILE" "$MAIL_BODY_PATH"
chmod o+r "$MAIL_BODY_PATH"

if [ "$SPAMTYPE" = 'minimail' ]; then
  echo
  echo "Checking mail users"
  if [ `./check_userlist.sh $GIVEN_USER_LIST_FILE | wc -l | sed -e 's/ //g'` != 0 ]; then
    echo "Bad addresses found:"
    echo
    ./check_userlist.sh $GIVEN_USER_LIST_FILE
    echo
    echo "Faulty email addresses found, aborting distribution."
    exit 1
  fi
fi

if [ "$GIVEN_USER_LIST_FILE" = "$USER_LIST_PATH" ]; then
  echo "Copy mail user list file from somewhere else."
  echo "Source and destination files identical."
  exit 1
fi

if [ "$SPAMTYPE" = 'geldmail' ] || [ "$SPAMTYPE" = 'infomail' ]; then
  echo
  echo "Distributing mail body"
  $DISTRIB_MAIL_BODY_SCRIPT
fi

#if [ "$SPAMTYPE" = 'geldmail' ] || [ "$SPAMTYPE" = 'minimail' ]; then
if [ "$NOUSERFILE" != 'yes' ]; then
  echo "Copying user list"
#  cp "$GIVEN_USER_LIST_FILE" "$USER_LIST_PATH"
  cat "$GIVEN_USER_LIST_FILE" | tr -d '\r' > "$USER_LIST_PATH"
  chmod o+r "$USER_LIST_PATH"
fi

#if [ "$SPAMTYPE" = 'geldmail' ] || [ "$SPAMTYPE" = 'infomail' ]; then
if [ "$SPAMTYPE" = 'geldmail' ]; then
  echo "Distributing user list"
  su scopy -c "$DISTRIB_USER_LIST_SCRIPT"
fi

echo "Distribution complete"

Info: WinXP Sp2, Mozilla Thunderbird, Kaspersky AV. Hiernaast draai ik draai 2 OpenBSD 3.7 machines, maar sendmail staat disabled en draai geen mailserver software.
Ik heb al m'n interfaces zitten sniffen, logs na zitten spitten, maar zag geen verdacht verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

medendo schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 23:24:
Ik heb d.d. 23 juni twee mails ontvangen zonder headerinfo. Het betreft een spam/mail script. Ik vraag aan de abuse@demon.nl waarom ik mail ontvang zonder headerinfo; zeggen ze me doodleuk dat dit
A ) Niet kan en
B ) Ze niks zien omdat de header leeg is.
Je bent niet de enige, zie:
http://groups-beta.google...ven%20files%20properly%22

De gemeenschappelijke deler lijkt te zijn dat het (voor zover ik kan nazoeken) allemaal Thunderbird gebruikers zijn. Wat ik me kan voorstellen is dat in de oorspronkelijke mail een rare constructie aan tekens heeft gezeten waardoor of de POP server of de mail client de mail splitst in 2 delen en jij nu alleen het 2e deel ziet (toevallig ook een paar mails zonder body en met alleen header gezien? = deel 1).

[ Voor 5% gewijzigd door rvm op 14-07-2005 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medendo
rvm schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 00:34:
[...]

Je bent niet de enige, zie:
http://groups-beta.google...ven%20files%20properly%22

De gemeenschappelijke deler lijkt te zijn dat het (voor zover ik kan nazoeken) allemaal Thunderbird gebruikers zijn. Wat ik me kan voorstellen is dat in de oorspronkelijke mail een rare constructie aan tekens heeft gezeten waardoor of de POP server of de mail client de mail splitst in 2 delen en jij nu alleen het 2e deel ziet (toevallig ook een paar mails zonder body en met alleen header gezien? = deel 1).
Ik mail Demon dat ie dicht kan. :) ...bedankt voor je reply!
(De mail van demon wordt toch gedaan door versatel?)

Zojuist om 12:00 uur vloog alles eruit, modem reboot loste het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

medendo schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:24:
(De mail van demon wordt toch gedaan door versatel?)
Lijkt me sterk. Voor zover ik weet doen ze dat gewoon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mailproblemen blijven voortduren. Elke dag meerdere malen hetzelfde probleem .. dat je gewoon tot een uur lang of zo totaal geen reply krijgt, of dat de server down is. Nu al een week of 2 die ellende. Zo ook op dit moment.

Ik vind het erg bizar dat Demon op hun statuspagina totaal geen melding maakt. Dit is niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrayingFalcon
  • Laatst online: 16:58
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 21:37:
De mailproblemen blijven voortduren. Elke dag meerdere malen hetzelfde probleem .. dat je gewoon tot een uur lang of zo totaal geen reply krijgt, of dat de server down is. Nu al een week of 2 die ellende. Zo ook op dit moment.

Ik vind het erg bizar dat Demon op hun statuspagina totaal geen melding maakt. Dit is niet normaal.
Ik heb het ook nog steeds. Dacht dat het inmiddels wellicht wel aan 'mij' zou liggen aangezien het al zo lang duurt en er inderdaad niks over op de status pagina staat.
*growl*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik heb net een nieuwe aansluiting bij demon. Ik moet zeggen, tot nu toe is alles goed geregeld. Aansluit tijd (zonder afkoelperiode) was krap een weekje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 21:37:

In demon.nl.support heb ik gelezen dat iemand per e-mail wèl van Demon een bevestiging heeft gehad dat er problemen zijn.

Toch wel weer typisch dat ze dat niet op hun website en in de demon.nl.support nieuwsgroep vermelden. Handig hoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Wildfire schreef op zondag 17 juli 2005 @ 10:35:
[...]

In demon.nl.support heb ik gelezen dat iemand per e-mail wèl van Demon een bevestiging heeft gehad dat er problemen zijn.

Toch wel weer typisch dat ze dat niet op hun website en in de demon.nl.support nieuwsgroep vermelden. Handig hoor :(
Zou je die post hier kunnen quoten? Dan hebben wij er wellicht ook nog iets aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Wildfire schreef op zondag 17 juli 2005 @ 10:35:
[...]

Hah, dat ben ik :)

Demon ondervind momenteel problemen met de SMTP server. Er wordt hard aan gewerkt om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Onze excuses voor het ongemak.

13-07-2005, 19:17

Het staat nu ook op de statuspagina:

Problemen met SMTP
17 juli 2005 | Storingen overige diensten

Er zijn problemen met de SMTP server (post.demon.nl/smtp.demon.nl) waardoor het versturen van e-mail soms niet in een keer lukt. Technici onderzoeken het probleem.

[ Voor 20% gewijzigd door VonFoX op 17-07-2005 16:20 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 22:11
Huidige situatie:
1 onder 1 kap woning; wij demon adsl en isdn en de buren (ouders) analoog.
Ik wil stoppen met isdn ivm ander werk en het liefst wil ik helemaal van KPN af. Het is mogelijk om bij m'n ouders adsl te regelen dat dat naar mij te leiden.

vragen;
--> kan ik naar analoog budget met m'n oude (vorige..) pstn alcatel (300 serie) modem?
--> zou demon ooit eens met viop gaan komen?
--> iemand een nog slimmere oplossing?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 14-09 22:59
Ik zie het probleem niet..

- Vraag ADSL aan bij <isp-naar-keuze> over analoog, @ adres ouders
- Zeg je ADSL (demon) op
- Zeg je ISDN lijn op

Je hoeft dan ook niet zonder internet te komen te zitten, gewoon zorgen dat de (analoge) ADSL lijn actief is voordat de ISDN gesloopt wordt.

Doordat je t meteen een nieuwe aanvraag doet, heb je ook een nieuw modem, dat krijg je zga gratis bij de meeste abbonementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
tja.. probleem .. liefste zou ik demon houden .. :/ beetje trouw aan mijn provider maar als het niet anders kan he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag ook sinds middernacht ongeveer geen internet gehad tot nu toe. Wijkcentrale prolly alweer gaar.

Ik begin steeds meer te twijfelen aan Demon. Zeker via BaByXL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hier ook de afgelopen dagen steeds problemen met email verzenden.
Ze worden vaak niet verstuurd, en dan opeens wordt het mailtje 4x verstuurd.

Erg vreemd dat demon hierover niets vermeld op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

jhead22 schreef op zondag 17 juli 2005 @ 19:14:
Problemen met SMTP
17 juli 2005 | Storingen overige diensten

Er zijn problemen met de SMTP server (post.demon.nl/smtp.demon.nl) waardoor het versturen van e-mail soms niet in een keer lukt. Technici onderzoeken het probleem.

(8>

[ Voor 17% gewijzigd door VonFoX op 17-07-2005 19:35 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je kan toch gewoon weer Demon aanvragen daar?

Of je zegt gewoon je ISDN op, dan blijft je DSL gewoon actief via Demon omdat 't via BBned of BaByXL loopt.

Ik zie eigenlijk niet waarom dit niet in de bestaande Demon thread zou kunnen? En waarom je dit niet gewoon aan de helpdesk vraagt....

edit:
Ik merge de threads wel.

[ Voor 37% gewijzigd door bjck op 17-07-2005 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja na een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 19:05:
Ik heb vandaag ook sinds middernacht ongeveer geen internet gehad tot nu toe. Wijkcentrale prolly alweer gaar.

Ik begin steeds meer te twijfelen aan Demon. Zeker via BaByXL.
Mail eens terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
bjck schreef op zondag 17 juli 2005 @ 19:40:
Je kan toch gewoon weer Demon aanvragen daar?

Of je zegt gewoon je ISDN op, dan blijft je DSL gewoon actief via Demon omdat 't via BBned of BaByXL loopt.

Ik zie eigenlijk niet waarom dit niet in de bestaande Demon thread zou kunnen? En waarom je dit niet gewoon aan de helpdesk vraagt....

edit:
Ik merge de threads wel.
daar zeg je wat; ik zeg kpn op en bij m'n ouders gaan we isdn aansluiten :)
ik had dus geen idee dat dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

jhead22 schreef op zondag 17 juli 2005 @ 19:14:
Hier ook de afgelopen dagen steeds problemen met email verzenden.
Ze worden vaak niet verstuurd, en dan opeens wordt het mailtje 4x verstuurd.

Sommige mails komen niet aan, andere worden meerdere malen verstuurd is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the noise schreef op zondag 17 juli 2005 @ 18:16:
Ik wil stoppen met isdn ivm ander werk
--> iemand een nog slimmere oplossing?
laat kpn je isdn 2 naar isdn 1 omschakelen.. zelfde kosten als analoog maar dan hoef je niks aan te passen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2005 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 23:34:
[...]

laat kpn je isdn 2 naar isdn 1 omschakelen.. zelfde kosten als analoog maar dan hoef je niks aan te passen ;)
hmm.. maandelijkse kosten:

ISDN2: 26,-
ISDN1: 21,-
analoog belbasis: 18,-
analoog belbudget: 9,-
isdn 2e lijn via ouders: 26,- minus 18,- = 8,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is overstappen (zonder lange downtime) van Xs4all (ex-cistron, bbned) naar Demon mogelijk?
Mijn huidige modem is mogelijk kapot (traint op 32 kbit volgens de helpdesk) en er zit geen garantie meer op. Ook zijn de prijzen bij bbned behoorlijk wat lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Mail probleem zou opgelost moeten zijn:

As a result of maintenance work so far today, post.demon.nl currently
appears to be working and the timeout problems resolved. However,
given the amount of traffic flowing to those boxes not officially in
service at the moment, it's clear that there are a worryingly large
number of systems which don't understand DNS and TTLs. This may mean
that post.demon.nl appears to not be available; if you're affected,
flush your DNS! On Windows, "ipconfig /flushdns" I think. Windows XP
SP2 (at least) will flush DNS when you do a connection repair.

:^( Five minutes is five minutes. Enforcing a minimum value of
something like 30 minutes, I can understand. Still seeing traffic to a
box two hours after it was removed from service is just delaying how
long it takes to fix the service for customers. At some point, I had to
cut off the email accepting program on the boxes out of service, so that
I could move the remaining mail to another box, before wiping the system
for a reinstall.

post.demon.nl is currently post-22 and post-25. Both are running
FreeBSD 5.4 and both seem to be behaving *much* better. If you're
seeing mail problems, please first flush your DNS or repair your
connection or whatever your system calls it. If, after that, you're
still seeing problems, please reply here. I'll probably investigate
when I get home.

Thanks,

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Waar heb je die post vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

demon.nl.support

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
OlafvdSpek schreef op maandag 18 juli 2005 @ 17:38:
Is overstappen (zonder lange downtime) van Xs4all (ex-cistron, bbned) naar Demon mogelijk?
Mijn huidige modem is mogelijk kapot (traint op 32 kbit volgens de helpdesk) en er zit geen garantie meer op. Ook zijn de prijzen bij bbned behoorlijk wat lager.
BBned heeft helemaal geen prijzen :?

Gezien Demon een overstap heeft geintroduceerd moet een ISP-ISP overstap ook vast wel mogelijk zijn.

Waarom kijk je niet op marktplaats? Wemelt er van de ZyXEL 650 die mensen ondertussen over hebben door het vele overstappen. Dingen zijn niet stuk te krijgen bijna.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 18-07-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Thanks, dan moet ik die groep ook maar even toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
bjck schreef op maandag 18 juli 2005 @ 20:51:
BBned heeft helemaal geen prijzen :?
Ik bedoel Demon.
Gezien Demon een overstap heeft geintroduceerd moet een ISP-ISP overstap ook vast wel mogelijk zijn.
Vaag. Demon zelf zei (ook een beetje vaag):

> Mocht u over willen stappen naar Demon, dan dient u vanaf een andere DSL partner dan BBned af te komen. Het is n.l. niet mogelijk om bij dezelfde DSL partner over te stappen.
Waarom kijk je niet op marktplaats? Wemelt er van de ZyXEL 650 die mensen ondertussen over hebben door het vele overstappen. Dingen zijn niet stuk te krijgen bijna.
Dat is ook een optie. Maar ik heb nu een 8/1 abo voor 80 euro/maand en als ik overstap zou ik gelijk naar een 2/1 abo voor 35 euro kunnen.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.