Ervaringen Demon DSL-Express # 17

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.434 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
GieltjE schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:55:
Momenteel licht de telefoon hier nog steeds uit, internet werkt net 2min weer maar is mega instabiel.

Iemand meer hier last van (omg Oss)?
KPN probleempje met de bekabeling of gewoon noodonderhoud van KPN of BBned misschien.

Wacht rustig af, reset je modem later nog even ter test.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

GieltjE

Niks te zien...

Ik heb deze al meerdere malen gereset, alleen het blijft uitvalen (tevens wel de eerste keer dat ik echt problemen heb met demon al dan niet door hun schuld).

Maar ik zie het wel ff aan, ben een geduldig mens.

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 19:30:
[...]

In die krantjes worden altijd de tijdelijke bedragen genoemd. Ergens in de kleine lettertjes staat dat je na 3 maanden vijftien euro extre p.m. mag dokken.
Ahhh okee, ik ben er weer ingetuind dan :)

Maar neemt niet weg dat je bij Versatel ADSL voor EUR 19,95 1024/320 hebt, en bij Wanadoo Cable 850/260 hebt (en voor het eerste half jaar EUR 9,95). KPN ADSL Direct is EUR 21,95 voor 800/256. En Speedlinq voor EUR 17,50 voor 768/256 dus sneller en toch goedkoper...

Dus Demon mag best eens verdubbelen om de concurrentie bij te houden en z'n klanten te behouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt weer onderhoud aan zie ik net:

Geachte klant,

In de vroege ochtend van 12-06-2005 zal er noodonderhoud verricht worden
aan centrale apparatuur in het DSL netwerk.

De werkzaamheden zijn gepland tussen 00:00 en 06:00 uur. Gedurende
deze periode zal uw Demon DSL-verbinding een of meerdere keren, met een
maximale duur van 3 uur, niet beschikbaar zijn.

Na afloop van deze werkzaamheden zal uw verbinding vanzelf weer opkomen.
Mocht dit niet het geval zijn dan is het mogelijk dat u uw modem/router
en/of PC uit en weer aan moet zetten.

Wij verzekeren u dat dit onderhoud essentieel is voor de continuiteit
van de dienstverlening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 00:16:
[...]

Ahhh okee, ik ben er weer ingetuind dan :)

Maar neemt niet weg dat je bij Versatel ADSL voor EUR 19,95 1024/320 hebt, en bij Wanadoo Cable 850/260 hebt (en voor het eerste half jaar EUR 9,95). KPN ADSL Direct is EUR 21,95 voor 800/256. En Speedlinq voor EUR 17,50 voor 768/256 dus sneller en toch goedkoper...

Dus Demon mag best eens verdubbelen om de concurrentie bij te houden en z'n klanten te behouden...
Wanadoo cable (kabelinternet dus) kun je niet vergelijken met adsl, en speedlinq verhoogt die prijs na een jaar.
KPN is inderaad goedkoper voor dat abbo, maar voor het extra abonnement betaal je weer meer.
Verder hebben veel van deze aanbieders een contractverlenging van telkens 1 jaar, terwijl je bij Demon na een jaar per maand kunt opzeggen.

Volgens mij is alleen Versatel (=Zonnet) echt goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk dan tenminste eerst even: Speedlinq 768/256 is wel vast laag EUR 17,50 (=goedkoper en sneller).

Ik kan best cable vergelijken met ADSL, het is sneller en hooguit even duur en je kan er ook nog telefonie en tv bij krijgen. Dus ook hier meer voor minder... Laat Demon nu maar eens een move maken, ik zou best onbeperkt bellen vaste telefonie erbij willen hebben, en eerdaags ook wel tv...

Bij KPN (en Xs4All) kan je na een jaar ook per maand opzeggen, alleen bij Planet heb je volgens mij weer een jaarcontract te pakken elk jaar.

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarriorSan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-05 18:20
spokje schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 21:00:
Hebben meer mensen atm last van als je een torrent start dat je internet dichtslibt? Ik heb m'n aantal conections al gelockt op max 100. Hij download ook lang niet met maximaal (wat normaal wel is, en ja ik gebruik een populaire tracker ;)) ik haal nu rond de 60-70kB/s. waar normaal ~200kB/s.
Surfen is bijna niet te doen lijkt wel 56k.
Als ik torrent uit zet kan ik wel gewoon downloaden met 214kB/s. en upload is dan ook normaal. Tis niet zo dat ie zoveel aan het uploaden is dat het downloaden niet meer gaat, hij upload maar met 8kB/s. ongeveer.

Ben benieuwd of nog meer mensen hier last van hebben :?
Daar heb ik sinds een paar dagen ook last van. Niet zo zeer met uploaden maar meer met het downloaden..Zodra ik download met mijn client dan gaat downloaden niet meer zo snel als eerst en surfen en mail ontvangen gaat traag! ongelovelijk je ziet de pagina opbouwen voor je ogen met 1.5KB\s?! simpele mailtje duren ook echt lang..Weet iemand waar dat aan ligt? Ik heb 8/1mb lijn. Ik heb voor de rest niks veranderd en 3 dagen geleden werkte alles nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij komt dat gewoon door die programma's. Aantal connecties, upload en download snelheidslimieten lager zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Bij deze zelfs van mijn kant een iets minder goed bericht.
Tot nu toe altijd niets dan lof van mijn kant m.b.t. Demon.
Inmiddels 38 keer Demon adsl aangevraagd. :o
Op dit moment heb ik 3 lopende aanvraagjes: 86625, 87418 en 89279.
Die laatste zit nog in zijn afkoelperiode van een week.
Die eerste 2 staan al sinds 20 mei op Vooraankondiging.
Gebruikelijk is dat ongeveer 1 week daarna een e-mailtje volgt: Oplevering.
Alleen is dat tot op heden nog niet gebreurd. :|
Wel heb ik alvast bij die mensen het modem e.d. aangesloten,
maar nog geen ADSL en ook geen brandend ADSL lampje.
Tot nu toe is de tijd van aanvragen tot een werkende verbinding,
in mijn geval altijd 2 of 3 weken geweesd (34 keer) en 1 keer 6 weken.
Nu zijn er 2 bijgekomen die op dit moment op 5 weken staan,
en daarbovenuit gaan komen, valt me wel wat tegen eigenlijk.
Maar in grote lijnen, gemiddeld valt het eigenlijk nog wel mee. :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:37

Rio

Ik heb al een boek

Nieuwe webmail beta:

https://web.mail.nl.demon.net/horde/imp/

[ Voor 19% gewijzigd door Rio op 10-06-2005 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werd ook maar niet geupgrade, ik had al 2 weken geleden een ticket aangemaakt en heb ze vandaag opgebeld...
Heb in totaal 3 medewerkers aan de telefoon gekregen die mij allemaal vertelden dat het technisch onmogelijk is en mijn geld moet terugvragen bij de klantenservice.
Nu zie ik net 1 seconde na het laatste gesprek dat het is geupgrade naar 4 mbit, dus het is toch mogelijk, zij weten ook niet waarom.

edit: Ze vertelden mij ook dat mijn lage upload snelheid (tussen de 300-400 kbps) aan mij ligt (ze bleven maar volhouden, vanwege die 2 mbit had ik geen vertrouwen in ze maar ze bleven volhouden dat dit aan mij ligt), vanwege een modem die te ver (3 meter) van de binnenkomende lijn ligt. De afstand tot de centrale is 2,5 km. Weet iemand of dit nou aan mij ligt, of ergens anders aan. (ik betaal nu dus voor 1 mbit upload en niet voor de helft)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:24

alm

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 17:05:
Ze vertelden mij ook dat mijn lage upload snelheid (tussen de 300-400 kbps) aan mij ligt (ze bleven maar volhouden, vanwege die 2 mbit had ik geen vertrouwen in ze maar ze bleven volhouden dat dit aan mij ligt), vanwege een modem die te ver (3 meter) van de binnenkomende lijn ligt. De afstand tot de centrale is 2,5 km. Weet iemand of dit nou aan mij ligt, of ergens anders aan. (ik betaal nu dus voor 1 mbit upload en niet voor de helft)
Je moet eens in je modem kijken (kan via de webinterface) onder Diagnostic - DSL line (er vanuit gaande dat je een ZyXEL Prestige 650 hebt) wat de upstream moise margin is. Als daar bij de relative capacity occupation bijna of 100% staat, dan zit je nu inderdaad aan de maximale upload. Wat je dan nog kan doen is de interne bekabeling checken, is dat van voldoende kwaliteit (netjes twisted pair bijvoorbeeld) en zijn de aansluitingen netjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:52

Wildfire

Joy to the world!

De DNS was zojuist weer aan het kloten... www.tweaknews.nl en news.tweaknews.nl waren onbekend. Heb via www.dnsstuff.com ff het IP moeten opzoeken om te kunnen connecten naar de newsserver.

Ondertussen is de DNS weer wakker geworden en kent 'ie news.tweaknews.nl weer wel.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webxorcist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-11-2024
Technisch gezien nooit gezeik gehad met Demon, maar vandaag ben ik echt goed pissig! Stap ook gelijk over dus!

1 juli gaan we verhuizen en in de voorwaarden van Demon staat dat je een maand van te voren moet opzeggen. Dus 27 mei heb ik opgezegt een aangegeven dat 30 juni de stekker eruit mag. Een maand van te voren dus. Maar nu komt het... Die dag werkte het opzeggen via de website niet. Dus ik met de helpdesk bellen. Toen heeft die kerel dat gedaan. (geen record van dus)

Vervolgens blijft het een dag of 5 liggen bij Demon. En is het dus juni. Dus zij rekenen nu 30 juli. Terwijl ik dus optijd was. Nu vinden ze daar dat ik juli gewoon moet betalen terwijl ik dus keurig in mei heb opgezegt. Als je dan zegt dat het niet jouw schuld is dat zij pas na 5 dagen dit alles verwerken dan noemen zij dat spijtig. Lekker dan, spijtig kost me dus wel 55€ NOT!

Laat gelijk mijn machtiging stopzetten.

Wellicht is dit niet het juiste topic om zo te klagen, maar het lucht een klein beetje op :)
Iemand leuk alternatief met vast ip, BBNet, geen download limiet ect...?

[ Voor 3% gewijzigd door Webxorcist op 13-06-2005 10:05 ]

Real men use Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
Zou je mischien het volgende formulier in willen vullen? Dit overigens aan alle Demon gebruikers met problemen :)

http://www.demongebruikersgroep.nl/forms/overig/

(Voor upgrades hebben wij een apart formulier, namelijk: http://www.demongebruikersgroep.nl/forms/upgrades/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webxorcist
m33p schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:06:
Zou je mischien het volgende formulier in willen vullen? Dit overigens aan alle Demon gebruikers met problemen :)

http://www.demongebruikersgroep.nl/forms/overig/

(Voor upgrades hebben wij een apart formulier, namelijk: http://www.demongebruikersgroep.nl/forms/upgrades/)
Wij sturen straks al een fax naar een klachtennummer van Demon. Wat doen jullie met dat forumlier? Gaan er dan geen 2 zaken langs elkaar lopen??? Of verzamelen jullie alleen maar?

Real men use Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ric0chet schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:01:
Die dag werkte het opzeggen via de website niet. Dus ik met de helpdesk bellen. Toen heeft die kerel dat gedaan. (geen record van dus)
Je moet natuurlijk altijd een bevestiging vragen per e-mail of brief. Niet dat demon dan niet fout zat maar dan was je in 1 klap van de discussie af namelijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webxorcist
Bor de Wollef schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:14:
[...]

Je moet natuurlijk altijd een bevestiging vragen per e-mail of brief. Niet dat demon dan niet fout zat maar dan was je in 1 klap van de discussie af namelijk.
Ik heb een bevestiging. Maar alle data die daarin staan verwijzen naar juni...
Als je nu belt, hebben zij ook geen gegevens dat het is opgezegt. Maarja, ikheb wel een brief met een afsluit datum. Rara....?

[ Voor 15% gewijzigd door Webxorcist op 13-06-2005 10:18 ]

Real men use Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ric0chet schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:17:
[...]

Ik heb een bevestiging. Maar alle data die daarin staan verwijzen naar juni...
Als je nu belt, hebben zij ook geen gegevens dat het is opgezegt. Maarja, ikheb wel een brief met een afsluit datum. Rara....?
Ik bedoel een bevestiging van het telefoongesprek en alles wat daarin in afgesproken. Ik vraag altijd het een en ander per e-mail of brief te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ric0chet schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:11:
[...]
Wij sturen straks al een fax naar een klachtennummer van Demon. Wat doen jullie met dat forumlier? Gaan er dan geen 2 zaken langs elkaar lopen??? Of verzamelen jullie alleen maar?
Op dit moment proberen we als gesprekspartner bij Demon te melden..
Alleen geven ze nog weinig gehoor aan onze email.

De bedoeling is dat we alle gevallen gaan behandelen met Demon gezien het feit dat de service de laatste tijd beneden peil is.

We hopen op korte termijn ( en ja ik weet dat het eerder is vermeld , ik werk ook 40 uur per week ;) ) meer te kunnen doen voor alle geregistreerde gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Sinds mijn upgrade van 512/256 naar 2/1 Mbit moet ik mijn modem veel vaker resetten?

Ik had al iets gevonden van de upload snelheid iets lager zetten voor een betere stabiliteit maar kan nergens in die zyxel vinden waar dat moet (als het al werkt want hij traint in op 892 )

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:29
ErikH schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:51:
Sinds mijn upgrade van 512/256 naar 2/1 Mbit moet ik mijn modem veel vaker resetten?

Ik had al iets gevonden van de upload snelheid iets lager zetten voor een betere stabiliteit maar kan nergens in die zyxel vinden waar dat moet (als het al werkt want hij traint in op 892 )
uit de openingspost :)
Via Telnet inloggen op de ZyXEL en dan
Vervolgens gaat u naar 24 (System Mainenance)
Daarna gaat u naar 8 (Command Interpreter)
1. Tik in: wan adsl rateadap off [Enter]
2. Tik in: wan adsl maxtonelimit 11 [Enter]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 12:26
Ric0chet schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:01:
Technisch gezien nooit gezeik gehad met Demon, maar vandaag ben ik echt goed pissig! Stap ook gelijk over dus!

1 juli gaan we verhuizen en in de voorwaarden van Demon staat dat je een maand van te voren moet opzeggen. Dus 27 mei heb ik opgezegt een aangegeven dat 30 juni de stekker eruit mag. Een maand van te voren dus. Maar nu komt het... Die dag werkte het opzeggen via de website niet. Dus ik met de helpdesk bellen. Toen heeft die kerel dat gedaan. (geen record van dus)

Vervolgens blijft het een dag of 5 liggen bij Demon. En is het dus juni. Dus zij rekenen nu 30 juli. Terwijl ik dus optijd was. Nu vinden ze daar dat ik juli gewoon moet betalen terwijl ik dus keurig in mei heb opgezegt. Als je dan zegt dat het niet jouw schuld is dat zij pas na 5 dagen dit alles verwerken dan noemen zij dat spijtig. Lekker dan, spijtig kost me dus wel 55€ NOT!

Laat gelijk mijn machtiging stopzetten.

Wellicht is dit niet het juiste topic om zo te klagen, maar het lucht een klein beetje op :)
Iemand leuk alternatief met vast ip, BBNet, geen download limiet ect...?
Ric0chet,

Ik ben zelf ook zeer binnenkort pleite bij Demon, hun dienstverlening is flink gekelderd sinds die pluim in hun reet van de consumentenbond. Ze zijn duidelijk op hun lauweren gaan rusten, terwijl om hun heen de wereld verder doordraaide. Nu hebben ze flinke achterstand opgelopen t.o.v. de rest en als klap op de vuurpijl ook nog een flink arrogante houding aan genomen, want ze zijn (waren) de beste provider. We weten allemaal dat dat inmiddels niet meer zo is, alleen is dit gegeven nog steeds niet bij Demon doorgedrongen.

Ik ga dus ook weg bij Demon, per 1-7. Mijn nieuwe provider wordt Speedlinq, die nu een hele mooie aanbieding hebben: 5 Mb down + 1 Mb up, voor maar 25 euro per maand. Aansluiten en modem gratis (wel eerst betalen en dan via formulier terugstorten van dat geld. even opletten maar verder niet spannend). Deze provider maakt gebruik van BabyXL, lekker lage ping dus bij online gamen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
poktor schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 14:32:
[...]

Ik ga dus ook weg bij Demon, per 1-7. Mijn nieuwe provider wordt Speedlinq,
omg, lees ffies Speedlinq: ervaringen! - Deel 2 voordat je daar naartoe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Laatst online: 10-09 12:26
dolby schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 14:37:
[...]

omg, lees ffies Speedlinq: ervaringen! - Deel 2 voordat je daar naartoe gaat.
De jongste posts bekeken in dat draadje? Speedlinq timmert HARD aan de weg en is met een grote inhaalslag bezig, niets dan positieve reacties! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
poktor schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 14:48:
[...]

De jongste posts bekeken in dat draadje? Speedlinq timmert HARD aan de weg en is met een grote inhaalslag bezig, niets dan positieve reacties! _/-\o_
lol, dat noemen ze selectief lezen ;) succes met je nieuwe provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Speedlinq zit je wel elk jaar weer vast aan een jaarcontract hoor, las ik vorige maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 08:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ook maar weer eens bij demon gevraagd wanneer de 1Mb abbo's nu eens richting de 20 euro gaan. Antwoord was:
Vooralsnog zijn er geen snelheidsverhogingen van dit type account, of prijsverlagingen bekend. Demon streeft ernaar marktconforme prijzen te hanteren.
Eventuele snelheidsverhogingen of prijsverlagingen zijn om die reden niet uitgesloten in de toekomst.

Ik raad u aan om in de komende periode de website http://www.dslexpress.nl hiervoor regematig te raadplegen, nieuwe acties worden hier direct bekend gemaakt
Mag ik daaruit opmaken dat er wellicht binnenkort een prijswijziging aankomt?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist binnen gekomen..

Voor alle gedupeerde 2 Mbit gebruikers die geen email over de keuze hebben gehad ,heeft Demon ons het volgende gemeld:

Geachte heer Meijer,

Als reactie op uw e-mail van zondag 12 juni 2005 wil ik u allereerst namens Demon kenbaar maken dat wij de gang van zaken m.b.t. de snelheidsverhoging van 2mbit naar 4 mbit betreuren en daarom kan ik u mededelen dat Demon inzake de door u genoemde klachten soepel zal omgaan met klanten die te kennen geven dat zij de bewuste e-mail niet ontvangen hebben en Demon zal diegene die dit aangeeft bij onze Customer Service alsnog een kosteloze snelheidsverlaging aanbieden in plaats van daar eenmalig ? 10,- voor in rekening te brengen. Wanneer de snelheidsverlaging ondertussen is verwerkt en hier is reeds ? 10,- voor in rekening gebracht dan zullen wij dit op verzoek crediteren. Ik wil u er op wijzen dat dit enkel van toepassing is voor klanten die in april de automatische snelheidsverhoging hebben gekregen en nu een snelheidsverlaging van 4mbit naar 2mbit aanvragen. Demon hoopt ondanks de ontstane onvrede hiermee enigszins tegemoet gekomen te zijn aan de wensen van onze klant.

Hoogachtend,

--

<naam van de medewerker weggehaald ivm privacy>
Demon, Backline Customer Service | D e m o n
Postbus 15829, 1001NH Amsterdam | Internet: http://www.demon.nl
Tel: 020-4222000, Fax: 020-4222001 | E-mail: customer-service@demon.nl
Demon is een merknaam van THUS plc

Dus een ieder die via deze weg zijn gelijk kan halen neem contact op met Demon en refereer naar deze email ;)
Voor diegene die in het eerste jaar zitten en niet mogen downgraden meld het a.u.b.
( uiteraard indien je een 2/1 mbit abbo had van voor de upgrade en geen email hebt gehad )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clevy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07-2024

clevy

It&#039;s a race !

alweer 3.5 weken offline :'( nu ging het mis met de opdracht voor het sturen van een vervangend modem.

a word to the wise is more often the start of an argument than the help it ought to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Microkid schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:07:
Ook maar weer eens bij demon gevraagd wanneer de 1Mb abbo's nu eens richting de 20 euro gaan. Antwoord was:

[...]

Dat idee krijg ik ook als ik die reactie zo lees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:38

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 19:10:
[...]
Voor diegene die in het eerste jaar zitten en niet mogen downgraden meld het a.u.b.
( uiteraard indien je een 2/1 mbit abbo had van voor de upgrade en geen email hebt gehad )
En daar hoor ik dus bij. Valt daar dus nog wel iets aan te doen?
Zou mooi zijn, aangezien 35 vs 55 euro per maand toch nogal wat scheelt (komt nog bij dat ik die 4 mbit niet eens haal)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Ernst_ schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 20:08:
[...]

En daar hoor ik dus bij. Valt daar dus nog wel iets aan te doen?
registreer je gegevens even op onze site dan nemen we voor deze gevallen ook nog even contact op met Demon
proberen kan altijd ;)

Mail is onderweg, zodra ik meer weet krijg je bericht
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 17:53:
Bij Speedlinq zit je wel elk jaar weer vast aan een jaarcontract hoor, las ik vorige maand!
volgens mij is dat bij elke (adsl)internetprovider zo :z

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets anders. Zijn er gevallen bekend van gebruikers die van Demon iets horen over hun datagebruik? Wegens grote overschrijding van de FUP? Ik zit op 180GB per maand en hoor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
Ik weet niet wat voor een abbo je hebt maar er zijn gebruikers die over de 400Gb per maand verbruiken en geen klachten krijgen :) (8/1 abbo that is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antwoord voor de gedupeerden die in het eerste jaar van abbo zitten en nu niet kunnen downgraden
( uiteraard de upgrade mail niet gehad hebben en een abbo van voor de upgrade hebben )

Geachte heer Meijer,

Als reactie op uw e-mail kan ik u mededelen dat wij bij elk binnengekomen verzoek zullen kijken of deze destijds aan de actievoorwaarden voldeed en wij zullen daar op passende wijze op reageren. De klanten in kwestie zullen alleen wel even contact moeten opnemen met de klantenservice.

Met vriendelijke groet,

<naam verwijderd ivm privacy>
Demon, Backline Customer Service | Demon
Postbus 15829, 1001NH Amsterdam | Internet: http://www.demon.nl
Tel: 020-4222000, Fax: 020-4222001 | E-mail: customer-service@demon.nl
Demon is een merknaam van THUS plc

overige problemen ontvangen we graag via het online formulier.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m33p schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:09:
Ik weet niet wat voor een abbo je hebt maar er zijn gebruikers die over de 400Gb per maand verbruiken en geen klachten krijgen :) (8/1 abbo that is)
Ik heb zelf 2/1. Ik geloof niet dat er ooit iemand een waarschuwing oid heeft gekregen, heb de demon-topics op GoT een tijd bijgehouden en er niets van gehoord, vroeg me af of dit nog steeds zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
Ik denk dat ik ook wel zo'n 200 Gb per maand verbruik (meet het niet, maar draai een server en heb vroeger wel gemeten) en krijg ook nooit klachten. Ik ken ook mensen die 200 - 250 Gb per maand uploaden zonder klachten te krijgen. Verder heb ik zelf ook nog nooit mensen gehoord welke een waarschuwing kregen dus ik denk dat Demon hier of heel losjes in is of niet controleerd want 200-250 Gb upload p/m is wel zo'n beetje de max wat je kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn upload naar nieuwsgroepen is de laatste dagen wel enorm traag (van 100 KB/s naar 8 KB/s, op dit moment maar 2 KB/s). Is dit normaal?

/edit: het ligt aan demon, daarmee bedoel ik in het algemeen mijn dsl-verbinding en niet aan superneuws. Mijn download-bandbreedte zit op 200 KB/s (voor mij normaal, heb 2mbit down), maar mijn upload zit op slechts 18 KB/s ipv de normale 95~100 KB/s. Erg vreemd. En ook vervelend, ik moet nog van alles uploaden.
/edit: en na een modemreset doet ie het weer als van ouds. pff, had ik ook gelijk wel even mogen proberen. :Z

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Laatst online: 15:38

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 19:46:
Antwoord voor de gedupeerden die in het eerste jaar van abbo zitten en nu niet kunnen downgraden
( uiteraard de upgrade mail niet gehad hebben en een abbo van voor de upgrade hebben )
[...]
Gisteren gemailt naar Demon met het verzoek tot downgrade.

Vanmorgen antwoord gehad:
Geachte meneer Bergmans,

Als vervolg op mijn vorige email wil ik u graag laten weten dat de betreffende downgrade inmiddels kosteloos is doorgevoerd. U beschikt nu weer over een 2048 verbinding.
:) Meteen een mailtje terug gestuurd met de vraag hoe het precies zit met de kosten, en of die worden verrekend met de resterende maand

Na 3 (!) minuten (kijk dat is nou service _o_) reactie terug:
Geachte meneer Bergmans,

Hartelijk dank voor uw reactie. De lagere abonnementskosten worden berekend vanaf de dag dat de downgrade is doorgevoerd. In principe is dat dus vandaag. De verrekening zal met uw volgende factuur plaatsvinden.
Huppa, nu nog hopen dat het allemaal goed verloopt.

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:15
*schop

ik heb nu al 2 avonden achter elkaar dat ik geen IP meer heb na 12uur middernacht... deze is nu twee keer achter elkaar om half 3 weer teruggekomen..

Heb verder niet zo heel veel verkeer lopen (beetje httpd van mn website, verder niets bijzonders), en mn verbinding is dus zo ingesteld dat ie altijd up is..

Hebben meer mensen hier last van gehad?

Breda, BabyXL, 2/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 21:17
Jep precies hetzelfde probleem, echter ook BabyXL en Breda met het 512 abbo.
Computer staat aan, maar geen constante internetverbinding. Hooguit een automatische update van een programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:15
MarcyDarcy schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 18:07:
Jep precies hetzelfde probleem, echter ook BabyXL en Breda met het 512 abbo.
Computer staat aan, maar geen constante internetverbinding. Hooguit een automatische update van een programma
Dan ben ik dus niet de enige die er last van heeft, op de service pagina is iig niets te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microkid schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:07:

[...]

Okay, op hun site staat tot 1 juli niets in ieder geval. Daarna wacht ik nog 1 dag op een nieuwe aanbieding en anders ben ik weg van Demon naar KPN ADSL Direct, dat heeft mijn pa nu ook en dit voelt echt 3x sneller aan, ook al is zijn snelheid maar 1.7x zo hoog ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

De opleveringstijd bij Demon is echt niet te voorspellen.
Zat ik net iedereen te vertellen dat het meestal 3 weken is (afkoel week meegerekend).
Had ik daarna 2 aanvraagjes die beide erg lang op vooraankondiging bleven staan,
zijn nu beide wel opgeleverd, maar duurden respectievelijk 5 en 6 weken.
Mijn laatste aanvraag, ging juist weer supersnel, totaal precies 14 dagen,
tussen aanvragen en oplevering (ook nu de afkoelperiode meegerekend).
Het zou mij trouwens niets verbazen als binnenkort het goedkoopste abbo 15 euro wordt.
Wel jammer trouwens dat Demon nog steeds geen adsl telefoneren aanbied.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Hallo,

Even een vraagje:

Wij zijn nu bezig voor de 3e maal proberen lid te worden bij Demon. Dit ging 2x maal fout bij de technische controle, doordat de oude lijn nog actief was door een fout van de oude provider. Maar nu schijnt hij dus vrij te zijn sinds 9 juni. Wij hebben op 4 juni weer opnieuw aangemeld de technische controle is vervolgens begonnen op 12 juni en nog steeds bezig. Is het normaal dat het zo lang duurt? de vorige keren duurde het ook zo lang en toen ging het fout... Moet ik alweer vrezen of is dit normaal?

Alvast bedankt.

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Vraag:

Ik heb me modem gereset en mijn Down snelheid is van 830KB naar 750KB gegaan, hij traint nu lager. Ik kom niet meer op mijn oude snelheid, weet iemand hoe dit komt of heeft iemand een verklaring?
Komt het door drukte?
Ik ben op zoek naar iemand met verstand van DSLAMS of Modems.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

ok nu word ik echt gek, ik krijg mijn oude snelheid niet terug (waarom ging ik mijn modem resetten??!!)

HELP HELP!!!!

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

cjdijk schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 09:10:
Wel jammer trouwens dat Demon nog steeds geen adsl telefoneren aanbied.
Ik hoop en verwacht dat dit niet erg lang meer kan duren voordat ze het wel gaan doen. Ik heb daarover al eens een e-mail wisseling gehad. Men was de mogelijkheden aan het onderzoeken vertelde men mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat kan dan zeker nog wel een half jaartje duren Demon kennende. Die beloven altijd al dingen die pas ruim een half jaar later pas gerealiseerd worden...

Nog 6 daagjes encounting tot een goede aanbieding/prijsverlaging en anders ben ik toch echt weg bij Demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Laatst online: 14-09 10:21
Ik ben van plan over te gaan op Versatel met eredivisie live.
Maar nu zit ik met de overgang, als ik deze week een brief stuur (online opzeggen werkt niet)
kan ik dan gewoon 30 dagen (nadat brief is ontvangen door demon) ervan uitgaan dat mijn verbinding werkelijk weg is en schoon? Zodat niks de oplevering van Versatel in de weg staat.

Aangezien ik zo weinig mogelijk downtime wil :)

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 00:16:
dat kan dan zeker nog wel een half jaartje duren Demon kennende. Die beloven altijd al dingen die pas ruim een half jaar later pas gerealiseerd worden...

Nog 6 daagjes encounting tot een goede aanbieding/prijsverlaging en anders ben ik toch echt weg bij Demon.
En wat ga je dan doen? Ik verwacht geen nieuwe aanbiedingen / prijsverlagingen in de komende zes dagen als ik eerlijk ben. Zo duur is demon toch ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Justin2000 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 12:17:
Maar nu zit ik met de overgang, als ik deze week een brief stuur (online opzeggen werkt niet)
kan ik dan gewoon 30 dagen (nadat brief is ontvangen door demon) ervan uitgaan dat mijn verbinding werkelijk weg is en schoon? Zodat niks de oplevering van Versatel in de weg staat.

http://www.versatel.nl/20-05-2005_20mb/1,,Uitleg-7,00.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Laatst online: 14-09 10:21
Dat had ik reeds gelezen, maar Demon is naar mijn mening niet snel met het verwerken van informatie, zoals emails etc. Dus misschien mensen hier die ervaring hebben met het beeindigen van Demon abbo's .

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 19:37
Hier hebben we Demon zo'n 2 maand geleden opgezegt (via de fax).
Een dag later hadden we bericht dat ze het ontvangen en verwerkt hadden, ook een mailtje met info waarop de aansluiting verviel enzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Zaterdag 23 april per fax opgezegd, maandag 25 april bevestings E-mail, voor 1 juni.
Op 1 juni is account opgeheven en op 7 juni of eerder het DSL signaal van de lijn gehaald (BabyXL)f, daar ik een migratie van ISDN2>analoog wilde uitvoeren.
Dat is toch een zeer nette snelle afhandeling.
Zorg wel dat je meldt dat je lijn door Versatel wordt overgenomen.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 14-09 23:26

mjl

Ugh

Justin2000 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 12:17:

Je realiseert je wel dat bij versatel een verlenging van telkens 1 HEEL jaar is en dat je dus na je eerste jaar er weer minimaal 1 jaar aan vast zit. Bij demon is dat toch een stuk beter geregeld (na je eerste jaar gewoon iedere maand kunnen opzeggen).

Daarbij moet je maar afwachten hoe snel die 20Mbit echt is, 8 Mbit wordt zowizo al vastgelegd voor de televisie, en wat je overhoud (afhangend van je afstand tot de centrale) is dan dus nog maat 12 Mbit. Daarnaast heb je 1MB up (effectief 864kbit) waar ook een stukje afgesnoept wordt voor de TV.

Overigens wacht mijn buurman al 2 maaanden op Versatel - nog steeds geen kabel in de wijk ....

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjl schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:07:
[...]

Je realiseert je wel dat bij versatel een verlenging van telkens 1 HEEL jaar is en dat je dus na je eerste jaar er weer minimaal 1 jaar aan vast zit.
Ter info... dat is met ELKE adsl lijn het geval..
Adsl word per jaar afgesloten, het enige wat nu via KPN adsl mogelijk is is dat je van provider kan switchen,maar het blijft een jaar abbo ;)
mjl schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:07:
Daarbij moet je maar afwachten hoe snel die 20Mbit echt is, 8 Mbit wordt zowizo al vastgelegd voor de televisie, en wat je overhoud (afhangend van je afstand tot de centrale) is dan dus nog maat 12 Mbit. Daarnaast heb je 1MB up (effectief 864kbit) waar ook een stukje afgesnoept wordt voor de TV.

Overigens wacht mijn buurman al 2 maaanden op Versatel - nog steeds geen kabel in de wijk ....
Waar haal jij de 8mbit voor de televiesie vandaan dan ?
Heb je daar info van ?

1Mbit up is niet per definitie 864 :z
er zijn ADSL gebruikers zat die gewoon 1024 halen, ik zelf zit op 960kbit ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 09:31:
[...]

Adsl word per jaar afgesloten, het enige wat nu via KPN adsl mogelijk is is dat je van provider kan switchen,maar het blijft een jaar abbo ;)
Even voor jou info -.-

Bij Demon en Xs4all bijvoorbeeld kan je na 1 jaar klant geweest te zijn je ADSL abbo opzeggen per maand. Zie ook hun faq of av.
Demon - DSLExpress.nl

Wat is de contractsduur?
Een jaar. Na dit jaar kunt u te allen tijde opzeggen met inachtneming van een termijn van 1 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 13-09 14:23

Whuzz

Dodgeball!

Van de Demon site:
Wat is de contractsduur?

Een jaar. Na dit jaar kunt u te allen tijde opzeggen met inachtneming van een termijn van 1 maand.
Gewoon een opzeg termijn van een maand dus. Nix geen jaarcontract, dat geld alleen voor het EERSTE jaar.

Edit: Fijn, spuit 11 :| :P

[ Voor 3% gewijzigd door Whuzz op 28-06-2005 09:52 ]

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

[...]

zie hierboven: Lees de FAQ van Demon er maar op na :Z !!! Alleen het eerste jaar is 1 jaar vast, daarna (bij Demon) per jaar opzegbaar. Bij bijv. Versatel zit je er telkens 1 volledig jaar aan vast.
[...]

Waar haal jij de 8mbit voor de televiesie vandaan dan ?
Heb je daar info van ?
Versatel 8)7
1Mbit up is niet per definitie 864 :z
er zijn ADSL gebruikers zat die gewoon 1024 halen, ik zelf zit op 960kbit ;)
1 Mbit kun je per definietie niet halen, analoog heeft een zeker theoretisch maximum naar ik meen 864, dat jij toevallig meer haalt is een mooi gelukje voor jou, meer dan 1Mbit zul je in iedergeval nooit halen |:(

Des al niet te min is de overweging voor Versatel te begrijpen: lagere kosten, inclusief voetbal en telefonie en wellicht sneller dan 8Mbit. Ieder zijn afweging. Ik neem aan dat Justin2000 vooral de positieve punten heeft waargenomen, ik geef hiermee alleen even aan dat er wellicht ook negatieve kanten aan zitten waar je al dan niet rekening mee kunt houden in de overweging om over te stappen.

[ Voor 29% gewijzigd door mjl op 28-06-2005 12:36 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Het klopt dat 864 de theoretische limiet is en de meeste modems (incl. de Zyxel) zijn daar dan ook op afgeregeld. Vaak kun je echter wel hogere snelheden halen. Mijn Linksys pakt een upstream van 928 kbit bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Muse schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:34:
Het klopt dat 864 de theoretische limiet is en de meeste modems (incl. de Zyxel) zijn daar dan ook op afgeregeld. Vaak kun je echter wel hogere snelheden halen. Mijn Linksys pakt een upstream van 928 kbit bijvoorbeeld.
Klopt, ik heb ook geen idee hoe snel het modem is dat Versatel meelevert.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 14:25

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Cisco SoHo hier en die trained toch echt op 1024 UP in op een afstand van ongeveer 1800 meter van de centrale.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
ShadowBumble schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:38:
[...]

Cisco SoHo hier en die trained toch echt op 1024 UP in op een afstand van ongeveer 1800 meter van de centrale.
Iemand boven mij zei dat het niet kon, ik niet. 1024 Upstream is zeker mogelijk, maar er zijn niet veel mensen die dat halen. Welke uploadsnelheid haal jij dan. Ik meet met mijn dumeter ongeveer 99-100 Kb/s.
ShadowBumble schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:45:
104 kbps ongeveer

was ook verkeerd gequoted maar je snap het punt wel :+
Zoiets dacht ik al ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Muse op 28-06-2005 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

104 kbps ongeveer

was ook verkeerd gequoted maar je snap het punt wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klopt dat 864 de theoretische limiet is en de meeste modems (incl. de Zyxel) zijn daar dan ook op afgeregeld.
ook fout..

het zit in de combinatie dslam modem.. in #15 meen ik zijn er gebruikers die incl. screenshot als bewijs boven de 864 zitten met de standaard geleverde zyxel van Demon..
die zitten waarschijnlijk op een alcatel centrale..( zyxel = alcatel chipset )
gebruik de search maar eens en laat u verbazen ;)

de opzeg na een jaar was ik niet mee bekend... hmmm... misschien maar eens overstappen ?
mjl schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:29:
1 Mbit kun je per definietie niet halen, analoog heeft een zeker theoretisch maximum naar ik meen 864, dat jij toevallig meer haalt is een mooi gelukje voor jou, meer dan 1Mbit zul je in iedergeval nooit halen |:(
lijkt me logisch ja... 1mbit word geen 2 mbit... :+

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:55:
[...]

ook fout..

het zit in de combinatie dslam modem.. in #15 meen ik zijn er gebruikers die incl. screenshot als bewijs boven de 864 zitten met de standaard geleverde zyxel van Demon..
die zitten waarschijnlijk op een alcatel centrale..( zyxel = alcatel chipset )
gebruik de search maar eens en laat u verbazen ;)
In de technische specicificaties staat duidelijk dat de max upstream 864 kbit is voor de Zyxel, vandaar dat ik het zo stel. Desalniettemin trainde mijn Zyxel ook op 892 kbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
code:
1
2
3
4
5
6
7
  Running Mode            :    G.DMT       State                : SHOWTIME
  DS Actual Rate          :  4096000 bps   US Actual Rate       :   1024000 bps
  DS maximum Rate         :  9368000 bps   US maximum Rate      :   1088000 bps
  DS Path Mode            :  Interleave    US Path Mode         :  Interleave
  NE Current Attenuation  :    13.0  dB    Cur SNR Margin       :    20.5  dB
  DS actual PSDM(C)       : 00000003       US actual PSDM(R)    : 000037ab
  ADSL Firmware Version   : 42e2ea53

Ok klaar met het gediscussier over die max up speed die mogelijk is, dacht dat het al lang vast stond?

Hier een DrayTek Vigor 2600G icm met BBNed/Alcatel DSLam.. 4/1Mbit abbo met de syncwaardes van hierboven ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Om het verhaal van de upload nog even wat op te rekken :)
Het is (theoretisch) zelfs mogelijk om meer dan die 1024 kbit upload te halen, maar dan moet je dus een paar kanalen meer gebruiken (die zijn bij analoge telefoon wel vrij, maar worden niet gebruikt voor ADSL) en het aantal bits per toon moet je dan ook verhogen. Volgens mij worden deze echter in de DSLAM beperkt op 12, maar het zou natuurlijk kunnen dat die in de ADSL-2(+) iets opgerekt zijn.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

TD-er schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:23:
Om het verhaal van de upload nog even wat op te rekken :)
Het is (theoretisch) zelfs mogelijk om meer dan die 1024 kbit upload te halen, maar dan moet je dus een paar kanalen meer gebruiken (die zijn bij analoge telefoon wel vrij, maar worden niet gebruikt voor ADSL) en het aantal bits per toon moet je dan ook verhogen. Volgens mij worden deze echter in de DSLAM beperkt op 12, maar het zou natuurlijk kunnen dat die in de ADSL-2(+) iets opgerekt zijn.
helemaal correct alleen sneuvelt dan de spraak in de 300dubbel kabel :P vanwege de frequentie ;) en daarom dus buiten de specificaties van ADSL ;) en precies de reden waarom er bij ADSL2+ dit niet gedaan word waarmee het wel zo moeten kunnen. Desalnietemin zal hoe dan ook de spraak zeer verslechter voor alle mensen die op de 300 dubel kabel zitten doordat de frequentie te hoog word.

Zoals het mij ooit geleert is in mijn KPn tijdperk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:24

alm

Mijn ZyXEL Prestige 650R-31 traint ook in op 928 kbps upstream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemtex
  • Laatst online: 19-06 07:54

cemtex

Version 1.1.1

Ik heb sinds een paar maanden echt een heel raar probleem waar ik niet uitkom, maar ik heb sterk mijn vermoeden dat ik of in de richting van demon moet zijn of mijn router op zn flikker moet geven :D

BV. Als ik 4 thread's opzet met ftp (upload) lijkt het wel of mijn verbinding vol loopt na 30sec.
Dan doet dus ook niks het meer www, ftp breekt af, en ik niks meer pingen. Nou heb ik al andere kabel's geprobeerd omdat ik dat als advies van iemand anders meekreeg, maar zonder resultaat.
Andere switch ook geen resultaat.
Gek genoeg lijkt het wel of ik dus in de breedte van de verbinding word beperkt en niet in de hoogte ..
Andere mensen hier ook last van ? Of andere mensen problemen met die zyxel ?

Mail gestuurd naar demon (2x) maar nog geen resultaat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cemtex schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 22:43:
Ik heb sinds een paar maanden echt een heel raar probleem waar ik niet uitkom, maar ik heb sterk mijn vermoeden dat ik of in de richting van demon moet zijn of mijn router op zn flikker moet geven :D

BV. Als ik 4 thread's opzet met ftp (upload) lijkt het wel of mijn verbinding vol loopt na 30sec.
Dan doet dus ook niks het meer www, ftp breekt af, en ik niks meer pingen. Nou heb ik al andere kabel's geprobeerd omdat ik dat als advies van iemand anders meekreeg, maar zonder resultaat.
Andere switch ook geen resultaat.
Gek genoeg lijkt het wel of ik dus in de breedte van de verbinding word beperkt en niet in de hoogte ..
Andere mensen hier ook last van ? Of andere mensen problemen met die zyxel ?

Mail gestuurd naar demon (2x) maar nog geen resultaat ...
Ik zou de router verdenken maar helaas vermeld je er niet bij wat voor een je er hebt.
Demon leverde standaard de Zyxel 650R en nu de CopperJet 816-2P mee.
Mocht je de Zyxel hebben probeer dan eens om te switchen tussen router en modem stand, check de laatste firmware en doe desnoods een hard reset van de Zyxel (daarna moet je hem opnieuw configureren). Met de CopperJet 816-2P heb ik niet zoveel ervaring maar in principe geld hiervoor hetzelfde. Test als je de mogelijkheid hebt eens met een andere router.

Heb je trouwens nog meer pc's hieraan hangen? Zo ja, heb je dit probleem op alle pc's? Zo nee, doe dat eens testen dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

Ik heb onlangs de 8Mbit/1Mbit lijn van Demon DSL Express besteld en kreeg vandaag alvast het modem binnen. Nu lees ik dat er een cross cable tussen modem en PC dient te komen. Het bijgeleverde cross cable is slechts ongeveer 1 meter lang, terwijl mijn 2 PC's en router boven op zolder staan (15 meter). Ik heb momenteel vanuit mijn oude @Home verbinding nog een 15 meter normale UTP liggen.
Wat kan ik nu het beste doen?

1. Een 15 meter cross cable UTP halen en naar boven sturen richting mijn router?

of:

2. Mijn router rechtstreeks met het bijgeleverde cross cable op het modem aansluiten (beneden dus) en twee normale 15 meter UTP cables naar boven trekken?

Jullie mening graag. :)

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:33
1 kabel is goedkoper als 2 dus ik zou voor 1 cross gaan ;) qua snelheid maakt het niets uit.

\\edit: Die ene utp heb je natuurlijk al liggen, hmm als je gaten door je plafonds breed genoeg zijn dan kan je ook een normale utp erbij trekken :P maar dan heb je wel 2 draadjes overal doorheen hangen. Verder zit je natuurlijk dat cross vaak zwart is, dus dat valt wel weer meer op tegen de muren, behalve als je natuurlijk die ook zwart geverfd hebt.

Wat een dilemma's mensen, en dat op vrijdag, succes en sterkte met je keuze man! Ik ben blij dat ik 'm niet hoef te maken ;)

[ Voor 73% gewijzigd door spokje op 01-07-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Je kunt ook (als je een beetje handig bent) de bestaande UTP kabel ombouwen tot cross-cable.
Kwestie van of nieuwe connector eraan, of kabel doorknippen en opnieuw solderen.
Of zelfs verloopje kopen (als het bestaat) of maken?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 dagen geleden een downgrade aangevraagd voor mijn 8/1 lijn naar een 2/1 verbinding,het zou vanaf 2-7 verwerkt worden,maar het is vandaag al doorgevoerd.Dat is natuurlijk geen probleem,lekker snel.
Maar ik heb nu wel problemen met mijn internet verbinding.
Om de minuut of twee disconnect mijn verbinding voor 10 seconden ongeveer,daarna kan ik ''vrolijk'' weer verder internetten.
Ik heb al meerdere malen gereset maar dat hielp ook niet,sinds gisteren heb ik deze problemen en vandaag gaat het ook vrolijk verder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36

vr6-only

Blub Blub

laat je lijn dan ff opnieuw trainen....of lager laten traien en kijken of dat helpt

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

The_Prince_of_Mu schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 20:00:
Ik heb onlangs de 8Mbit/1Mbit lijn van Demon DSL Express besteld en kreeg vandaag alvast het modem binnen. Nu lees ik dat er een cross cable tussen modem en PC dient te komen. Het bijgeleverde cross cable is slechts ongeveer 1 meter lang, terwijl mijn 2 PC's en router boven op zolder staan (15 meter). Ik heb momenteel vanuit mijn oude @Home verbinding nog een 15 meter normale UTP liggen.

1. Een 15 meter cross cable UTP halen en naar boven sturen richting mijn router?

of:

2. Mijn router rechtstreeks met het bijgeleverde cross cable op het modem aansluiten (beneden dus) en twee normale 15 meter UTP cables naar boven trekken?

weet je zeker dat je cross cable nodig hebt, vaak zijn ethernet poorten nu auto-sense en detecteren ze of er wel of geen cross gebruikt wordt. scheelt je hoop ellende weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 13:50
Als je netwerkkaart dit niet detecteert moet je dus een cross-cable gebruiken. Ik heb een standaard UTP-kabel lopen van m'n modem naar m'n router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-09 23:47
Ik heb nu al een lange tijd DSL express van Demon. Ben redelijk tevreden, internet wil nog wel eens voor korte duur uitvallen, en op zondagavond haal ik geen volle 8Mbit.

Ik heb het duurste 8/1 abbo.

Pickle Rick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 08:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 00:16:

En? Heb je al opgezegd?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik schrok net nadat een vriend zei dat ik een nieuwe jaar contract ben aangegaan nadat ik demon heb gedowngraded eergisteren.dit klopt toch niet heb ook niks kunnen vinden in de av.
En onder mijn dsl express staat er nog steeds:Datum actief : 14-01-2004.
Kan iemand mij verhelderen want ik wil binnen kort demon stop zetten en overstappen naar adsl2+ van tweakdsl.
BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of:

Ik weet eigenlijk zeker dat je geen crosssable nodig hebt.
Mocht dat toch het geval blijken te zijn dan zou ik het als volgt oplossen:
1) Je koopt een RJ-45 koppelstukje
2) Je plugt je UTP kabel in de ene kant en de cross cable aan de andere kant en sluit het zaakje aan.

Op deze manier kun je je huidige UTP kabel laten liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim_rs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:59

pim_rs

Stars and Stripes

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 17:12:
Ik schrok net nadat een vriend zei dat ik een nieuwe jaar contract ben aangegaan nadat ik demon heb gedowngraded eergisteren.dit klopt toch niet heb ook niks kunnen vinden in de av.
En onder mijn dsl express staat er nog steeds:Datum actief : 14-01-2004.
Kan iemand mij verhelderen want ik wil binnen kort demon stop zetten en overstappen naar adsl2+ van tweakdsl.
BVD
Voor zo ver ik weet :/ wordt je contract na het eerste jaar steeds met 1 maand verlengd, dus ook met een downgrade, want dan is het eerste jaar al voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
Het is een tijdje stil geweest rond de Demon Gebruikers Groep, maar de klachten blijven binnen stromen. Daarom willen wij graag verder uitbreiden en zijn wij op zoek naar mensen welke ons hierbij kunnen helpen.

Aangezien het op GoT niet op prijs gesteld wordt om mensen te gaan werfen zal ik alleen een verwijzing maken naar de vacatures op een ander forum. Ik hoop dat dit toegestaan is.

De koppeling naar de vacatures:
http://webhostingtalk.nl/...ead.php?s=&threadid=72483

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clevy
  • Laatst online: 03-07-2024

clevy

It&#039;s a race !

woeii.. meer dan 6 weken op storing (volledig offline). heb ik het record al?

a word to the wise is more often the start of an argument than the help it ought to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma

RMYuma

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 01:12:
[...]

Ik weet eigenlijk zeker dat je geen crosssable nodig hebt.
Mocht dat toch het geval blijken te zijn dan zou ik het als volgt oplossen:
1) Je koopt een RJ-45 koppelstukje
2) Je plugt je UTP kabel in de ene kant en de cross cable aan de andere kant en sluit het zaakje aan.

Op deze manier kun je je huidige UTP kabel laten liggen ;)
Ik heb gezocht op Internet maar kan nergens een koppelstukje van normaal naar cross UTP vinden.
Kan iemand mij wat links geven pls? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

The_Prince_of_Mu schreef op maandag 04 juli 2005 @ 21:49:
[...]

Ik heb gezocht op Internet maar kan nergens een koppelstukje van normaal naar cross UTP vinden.
Kan iemand mij wat links geven pls? :)
Je kunt een gewoon koppelstukje kopen. Het enige waar je op moet letten is dat alle 8 de pinnen aangesloten zijn (er bestaan namelijk ook koppelstukjes met slechts 4 aangesloten pinnen).

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 12:52

Wildfire

Joy to the world!

of:

Mijn UTP-kabel die door @Home was aangelegd werkte probleemloos met de ZyXel van Demon. Zal bij jou ook zo zijn.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma

RMYuma

Ik heb echter een Allied Data Copperjet 816-2P (Annex-A) modem.
Geldt dan nog steeds dat normaal UTP moet blijven werken?
Aan de andere kant van de kabel zit een Sweex LB000021 Router / 4ports Switch.
marrik schreef op maandag 04 juli 2005 @ 21:56:
[...]

Je kunt een gewoon koppelstukje kopen. Het enige waar je op moet letten is dat alle 8 de pinnen aangesloten zijn (er bestaan namelijk ook koppelstukjes met slechts 4 aangesloten pinnen).
Hmm, hoe wordt dan voor de conversie van cross naar normaal UTP gezorgd?

[ Voor 49% gewijzigd door RMYuma op 04-07-2005 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

The_Prince_of_Mu schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:07:
Ik heb echter een Allied Data Copperjet 816-2P (Annex-A) modem.
Geldt dan nog steeds dat normaal UTP moet blijven werken?
Aan de andere kant van de kabel zit een Sweex LB000021 Router / 4ports Switch.

[...]

Hmm, hoe wordt dan voor de conversie van cross naar normaal UTP gezorgd?
Simpel: door de crosskabel zelf :)

Dus:

Modem ==> UTP KABEL ==> Koppelstukje ==> CROSS KABEL ==> ROUTER

De UTP kabel is een 1-op-1 kabel en speelt dus alleen maar voor verlengstukje.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08 15:22

Speeder

42 ;)

Tot twee weken terug had ik goede ervaringen met demon. Maar sinds twee weken heb ik een raar probleem.

Ik heb nog zo'n alcatel speedtouch pro-modem (die op zich goed zijn werk doet) icm een 2mb-lijn van Demon. Maar sinds twee weken terug heeft BabyXL bij ons in de buurt het signaal terug geschroefd. Laat dit net nou na de release van BF2 zijn.

Op dit moment kan ik wel normaal internetten en dergelijke zonder problemen. Maar zodra ik Battlefield 2 opstart en verbinding maak naar de account server van EA/GameSpy crashed het spel en moet ik soms gewoon mijn pc resetten om weer terug te kunnen komen in Windows.

Naar mijn idee word dit probleem veroorzaakt door dat BabyXL/Demon dus het signaal terug heeft geschroefd want ze beweren dat er meer mensen over een-en-hetzelfde lijntje heen moeten.

De theorie is dus dat door minder signaal de bandbreedte zou afnemen.

Ligt het nou aan mijn modem of aan Demon dat ik mijn spel niet meer kan spelen?

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Speeder schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 01:23:
Tot twee weken terug had ik goede ervaringen met demon. Maar sinds twee weken heb ik een raar probleem.

Ik heb nog zo'n alcatel speedtouch pro-modem (die op zich goed zijn werk doet) icm een 2mb-lijn van Demon. Maar sinds twee weken terug heeft BabyXL bij ons in de buurt het signaal terug geschroefd. Laat dit net nou na de release van BF2 zijn.

Op dit moment kan ik wel normaal internetten en dergelijke zonder problemen. Maar zodra ik Battlefield 2 opstart en verbinding maak naar de account server van EA/GameSpy crashed het spel en moet ik soms gewoon mijn pc resetten om weer terug te kunnen komen in Windows.

Naar mijn idee word dit probleem veroorzaakt door dat BabyXL/Demon dus het signaal terug heeft geschroefd want ze beweren dat er meer mensen over een-en-hetzelfde lijntje heen moeten.

De theorie is dus dat door minder signaal de bandbreedte zou afnemen.

Ligt het nou aan mijn modem of aan Demon dat ik mijn spel niet meer kan spelen?
Wat heeft een crashende PC of software te maken met een DSL verbinding :?

En waarom zou het signaal zijn terug geschroeft? 't Klinkt net alsof iemand je moedwillig zit te plagen ofzo. Mogelijk dat het signaal anders of minder is geworden door een veelvoud van redenen, dat kan wel. Zo kan het zijn dat BaByXL in de centrale waarop jij bent aangesloten de apparatuur heeft vervangen om straks ook ADSL2+ mogelijk te maken bijvoorbeeld wat iets andere lijnwaardes geeft.

Misschien werkt die apparatuur in combinatie met het door jou gebruikte modem toevallig iets minder.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 05-07-2005 01:41 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeder

Speeder

42 ;)

bjck schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 01:40:
[...]

Wat heeft een crashende PC of software te maken met een DSL verbinding :?

En waarom zou het signaal zijn terug geschroeft? 't Klinkt net alsof iemand je moedwillig zit te plagen ofzo. Mogelijk dat het signaal anders of minder is geworden door een veelvoud van redenen, dat kan wel. Zo kan het zijn dat BaByXL in de centrale waarop jij bent aangesloten de apparatuur heeft vervangen om straks ook ADSL2+ mogelijk te maken bijvoorbeeld wat iets andere lijnwaardes geeft.

Misschien werkt die apparatuur in combinatie met het door jou gebruikte modem toevallig iets minder.
Mmm, dan word het dus toch misschien tijd om een nieuwe modem te kopen... Maar het is niet mijn pc die crashed maar het spel crashed.

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Speeder schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 07:52:
[...]

Mmm, dan word het dus toch misschien tijd om een nieuwe modem te kopen... Maar het is niet mijn pc die crashed maar het spel crashed.
Ik zou dan eerst uitzoeken waardoor het spel crashed.
Wanneer je eerst 50 - 100 euro uit gaat geven aan een ander modem en het spel doet het dan nog steeds niet, is dat meestal niet bevorderlijk voor je humeur en hoe je over Demon denkt, ook al hoeft het niet aan hun te liggen.
Het makkelijkste is natuurlijk om bij iemand in de buurt (die niet via Demon internet) je PC neer te zetten en te kijken of het spel daar ook crashed.

Heeft het spel ook een log-mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeder

Speeder

42 ;)

TD-er schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 09:18:
[...]

Ik zou dan eerst uitzoeken waardoor het spel crashed.
Wanneer je eerst 50 - 100 euro uit gaat geven aan een ander modem en het spel doet het dan nog steeds niet, is dat meestal niet bevorderlijk voor je humeur en hoe je over Demon denkt, ook al hoeft het niet aan hun te liggen.
Het makkelijkste is natuurlijk om bij iemand in de buurt (die niet via Demon internet) je PC neer te zetten en te kijken of het spel daar ook crashed.

Heeft het spel ook een log-mogelijkheid?
Mja, dat zou ik natuurlijk kunnen proberen. Van het weekend dan maar met mijn Shuttle-tje naar mijn ouders.

Wat ik op zich wel vreemd vind is dat het bij mijn buurman wel werkt. Hij heeft ook Demon/BabyXL alleen een andere modem dan wat ik heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma

RMYuma

marrik schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:24:
[...]

Simpel: door de crosskabel zelf :)

Dus:

Modem ==> UTP KABEL ==> Koppelstukje ==> CROSS KABEL ==> ROUTER

De UTP kabel is een 1-op-1 kabel en speelt dus alleen maar voor verlengstukje.
Thanks maar het bleek allemaal niet nodig. :)
Ik heb vandaag bericht gekregen dat mijn DLS verbinding geactiveerd is.
Heb daarna meteen de normale UTP kabel uit mijn oude @Home modem gehaald en in de copperjet gestopt. Daarna MAC-adres laten registeren op http://www.demon.nl/macadres (wat achteraf ook niet meer nodig blijkt te zijn). En daarna was het gaan met die banaan!

Supersnelle verbinding, überlage ping > ik ben tevreden! :D

Nu nog @Home opzeggen (zal me een waar genot zijn!)

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.