Ervaringen Demon DSL-Express # 17

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.431 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 21:07:
[...]

is jou probleem ook nu opeens opgelost?? ik heb dus opeens geen last meer van disconnects?? :?
Ja, disconnecten is voorbij... ploef en gefixed.
Wel gebeld of ik dan nu weer me 2/1 lijn terug mag. Nou moeilijk en nog eens moeilijk... volgens helpdeskdude. Want ja, zou toch de downgrade zijn geweest die het heeft opgelost. zegt de }:O

Dus weer een ticket om op EIGEN RISCIO 8)7 om de lijn terug te krijgen op wat ik een jaar had zonder problemen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn verbinding. Ongeveer 1 x per dag valt mijn internetverbinding weg. De eenvoudige oplossing om binnen 2 seconden de verbinding weer in de lucht te krijgen, is: inloggen op mijn E-Tech router, en in system -> status bij de WAN-gegevens op de knop "renew" drukken. Na 1 seconde doet het internet het dan weer.
Wat betekent dit?

/edit: Ik zie in de system log dat hij een uur geleden via dhcp 192.168.1.7 heeft toebedeeld aan een andere computer in het netwerk (huisgenoot). Ik heb mijn computer statisch ingesteld op 192.168.1.8. Vliegt mijn verbinding eruit omdat hij mijn ip aan iemand anders toebedeelt?
Wat stom trouwens dat ik die dhcp niet heb ingesteld dat hij pas ná mijn 192.168.1.8 begint met uitdelen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook steeds time-outs lijkt het wel ... Steeds is de verbinding even weg :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( Het hele demon verhaal loopt hier al heel lang en ik zie er mensen komen die echt veel verstand van verbindingen hebben ook van andere zaken! ..... een (1) ding begrijp ik niet!! waarom doorgaan met demon? wij hebben ook een demon-abbo gehad ongeveer 1,5 jaar lang het werkte heel erg goed tot de upgrade kwam. toen raakte BBned de kluts kwijt en het was huilen met de pet op, gelukkig konden wij na die tijd weer terug naar onze oude provider XS4ALL wij hadden bij demon een 8/1 abbo nu hebben wij bij XS4All een lite-abbo ik heb hier al meer geschreven het lijkt wel sneller te gaan in iedergeval is het velen malen stabieler dan de demon verbinding, en als er storing is (heb ik nog niet meegemaakt) schijnt het uit de verhalen van andere abonnees wordt het serieus opgelost geen "type-geiten die de telefoon aannemen maar serieuze medewerkers van een goede helpdesk, dus heren erger u niet langer maar schop demon de deur uit voorkomt u een boel ergernis :(

groetjes Srob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:29
@Srob:
De overstap van Demon (via BBned of BabyXL) naar XS4all (KPN) zal niet zonder enige downtime van een paar weken gaan en dat zal een hoop mensen nog tegenhouden.

Persoonlijk heb ik sinds kort kennis mogen maken met de snelheid van de mail-response van Demon (oftewel eigenlijk nog nooit problemen gehad, behalve laatst voor het eerst een dag geen IP gedurende een uur of 13)
Ik had op 3 mei een mailtje gestuurd via de site over de ingangsdatum van de aanpassing van mijn abonement (2/1 abo van 55 voor 34,50 euro)
Mijn idee was dat dat inging op de dag dat ik doorgegeven had dat ik afzag van de upgrade en anders uiterlijk op 1/4. Oftewel volgens die redenatie zou ik 20 euro teveel betaald hebben.
Vandaag (14 dagen later) kreeg ik het volgende antwoord (mijn abonementen lopen van 23e tot de 22e)
Goedemiddag Gijs Noorlander,

U stelde aan ons de vraag per wanneer de prijsverlaging voor uw DSL Express 2048 verbinding is ingegaan. In uw geval is dat per 23-04-2005.
De verlaging werd namelijk doorgevoerd in de maand april.

Als u nog vragen heeft horen wij het graag.

Met vriendelijke groet,
Demon Customer Service
Persoonlijk vind ik het een administratieve naai-streek, aangezien ze wel de abonementen per dag zouden kunnen factureren, maar goed, je doet er weinig aan en als dit de enige "tegenvaller" is, hoor je mij verder niet klagen.
Al met al is Demon al 10x beter dan @home.

Let er trouwens wel op dat wanneer je een mailtje via de website stuurt, dat je eerst een auto-reply krijgt, die je moet replyen wanneer het standaard antwoord niet van toepassing is op jouw geval, anders lezen ze je vraag niet eens.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, zo kan het dus ook: :)
Goedemiddag meneer xxxxxxxxxx,

Wij willen u allereerst onze welgemeende excuses aanbieden voor de zeer lange wachttijd.
Graag horen wij van u of uw vraag nog van toepassing is of dat deze inmiddels is beantwoord.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Demon Customer Service
En ja hoor, ik heb mijn 4Mbit lijn.
Upload traint iets lager in, nu 800, was 864 (of iets in die koers) maar zo te zien is de snelheid verder goed en lijkt het stabiel te zijn.

Uiteraard wel even aangegeven dat mijn vraag m.b.t. restitutie voor een deel van het abonnementsgeld nog openstaat..... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij vindt dat positief?

Dat is het bekende noodscenario voor helpdesks. Situatie: grote achterstand bij het beantwoorden van vragen. Oplossing: ALLES deleten en de desbetreffende klanten een massamail sturen met het verzoek om de vraag indien nodig nog eens te stellen. Daar zitten heel veel klanten bij met een lastige situatie, die heel uitgebreide vragen en problemen hebben. Ik vind het een nogal radicale vorm van 'clean desk policy', dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:32:

Oftewel volgens die redenatie zou ik 20 euro teveel betaald hebben.

Persoonlijk vind ik het een administratieve naai-streek, aangezien ze wel de abonementen per dag zouden kunnen factureren, maar goed, je doet er weinig aan en als dit de enige "tegenvaller" is, hoor je mij verder niet klagen.
Dat is nou precies wat me ook dwars zit aan het upgrade verhaal.....
brakke mail sturen die niet aan komt en vervolgens 1 ( misschien wel 2 ) maanden extra abbo geld vangen en 10 euro downgrade kosten |:(

Diegene die wel optijd heeft gereageerd heeft dus per 1 april netjes 34,50 betaald..

Ik probeer met de klacht ook het teveel betaalde abbo en downgrade geld terug te krijgen voor alle gedupeerden..

Is het eigenlijk wel rechtsgeldig om dit soort zaken te regelen via een email zoals Demon dat doet ?
Ik zag in de poll dat er mensen zijn die een brief hebben ontvangen..
Zou diegene me daar een gescand kopietje van willen sturen ?

p.s. Gijs bedankt voor het opnemen van onze links in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:28:
[...]

Dat is nou precies wat me ook dwars zit aan het upgrade verhaal.....
brakke mail sturen die niet aan komt en vervolgens 1 ( misschien wel 2 ) maanden extra abbo geld vangen en 10 euro downgrade kosten |:(

Diegene die wel optijd heeft gereageerd heeft dus per 1 april netjes 34,50 betaald..

Ik probeer met de klacht ook het teveel betaalde abbo en downgrade geld terug te krijgen voor alle gedupeerden..

Is het eigenlijk wel rechtsgeldig om dit soort zaken te regelen via een email zoals Demon dat doet ?
Ik zag in de poll dat er mensen zijn die een brief hebben ontvangen..
Zou diegene me daar een gescand kopietje van willen sturen ?

p.s. Gijs bedankt voor het opnemen van onze links in de startpost.
Ik heb voor de 25e maart aangegeven af te zien van die upgrade, dus daarom vond ik het niet echt netjes om per 23e april pas het lagere tarief te betalen.
Ik denk dat die paar die aangegeven hebben de mail of de brief te hebben ontvangen, verkeerd geklikt hebben, want er heeft al die tijd verder niemand gereageerd die enig bewijs daarvan kon tonen.
@linkje. graag gedaan :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 14:59:
[...]

Jij vindt dat positief?

Dat is het bekende noodscenario voor helpdesks. Situatie: grote achterstand bij het beantwoorden van vragen. Oplossing: ALLES deleten en de desbetreffende klanten een massamail sturen met het verzoek om de vraag indien nodig nog eens te stellen. Daar zitten heel veel klanten bij met een lastige situatie, die heel uitgebreide vragen en problemen hebben. Ik vind het een nogal radicale vorm van 'clean desk policy', dit.
Vergeleken met eerdere mailtjes vond ik dat zeker positief. Een excuus is weliswaar het minste wat ze kunnen doen maar het heeft wat moeite gekost om er uberhaubt een te krijgen.
Ondertussen nog wat mailtjes mogen ontvangen.
Goedemorgen meneer xxxxxxxxx,

Onze excuses voor de late reactie.

Inmiddels zou e.e.a. naar behoren moeten functioneren. Graag horen wij van u indien dit niet het geval is. Bedankt trouwens voor uw tip.

Met vriendelijke groet,
Demon Customer Service
en
Geachte heer xxxxxxxxx,

Als reactie op uw e-mail kan ik u mededelen dat de snelheidsverhoging is doorgevoerd. Ik wil u namens Demon mijn welgemeende excuses aanbieden voor deze vertraging. Dit alles had te maken met een probleem in het automatische ordersysteem, waardoor wij het 'online' blijven van uw verbinding niet konden garanderen.

Hoogachtend,

xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx
Demon, Backline Customer Service | Demon
Postbus 15829, 1001NH Amsterdam | Internet: http://www.demon.nl
Tel: 020-4222000, Fax: 020-4222001 | E-mail: customer-service@demon.nl Demon is een merknaam van THUS plc
Beiden zijn fatsoenlijke mailtjes. Een reactie op mijn vraag i.v.m. restitutie vond ik wat minder geslaagd.
oedemiddag meneer xxxxxxxxxxx,

In uw laatste e-mail verzoekt u ons om restitutie voor het uitblijven van de upgrade.
Hoewel wij de vertraging betreuren betreft de upgrade een kado. Aan het moment waarop dit kado wordt uitgereikt kunt u geen rechten ontlenen.
Wel bieden wij u onze excuses aan voor eventueel ongemak.

Met vriendelijke groet,
Demon Customer Service
Daar is het laatste woord dus nog niet over gesproken !
Mooi verhaal dat "kado" maar eigenlijk was het verhaal "kado" (4Mbit) of "korting" (2Mbit tegen lager tarief). Het mailtje waarin je kon kiezen heb ik (en vele anderen) nooit gehad dus wat mij betreft zijn we hier nog niet klaar mee.
Daarnaast heeft Demon (in het mailtje dat ik WEL ontvangen heb) duidelijk aangegeven dat de upgrades in april zouden plaatsvinden. Mijn upgrade is nu een dag oud......

De mail uitwisseling zal dus nog wel even lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 18:55:
Ik heb ook steeds time-outs lijkt het wel ... Steeds is de verbinding even weg :? :?
Ik heb de dhcp-settings nu goed (conflict met mijn vaste ip kan niet meer), maar dat blijkt niet de reden van de disconnects. Het werkt nog steeds zo: geen internet meer, als ik inlog op mijn router en ik klik op 'renew' bij de WAN-statuspagina dan heb ik binnen 1 sec weer een werkende verbinding. Waar kan dat aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 01:22:
[...]
Ik heb de dhcp-settings nu goed (conflict met mijn vaste ip kan niet meer), maar dat blijkt niet de reden van de disconnects. Het werkt nog steeds zo: geen internet meer, als ik inlog op mijn router en ik klik op 'renew' bij de WAN-statuspagina dan heb ik binnen 1 sec weer een werkende verbinding. Waar kan dat aan liggen?
Dit probleem had ik dus ook (zie mijn eerdere postings hier). Check eens op Demon's MAC registratie website of je IP-adres nog steeds aan je eigen systeemnaam hangt. Zoniet dan heb je hetzelfde probleem dat ik had....effe klagen bij helpdesk. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh .. welke site is dat? (met MAC registratie ..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Kan me niet voorstellen dat MAC registratie iets te maken heeft met disconnects.
Als je mac niet geregistreerd is doet je hele verbinding het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:54:
Euh .. welke site is dat? (met MAC registratie ..)
Staat in de openingspost.
mac-registratiepagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tweakers,

Ik heb thuis een 8/1 verbinding met het standaard meegeleverde Zyxel Prestige modem. Nu heb ik een aantal maanden terug een downgrade aangevraagt naar 2/1, dit lijkt nu uitgevoerd te zijn, aangezien het modem nu intraint op 2mbps.

Het probleem is alleen nu dat ik dus geen IP meer toegewezen krijg :{. Die blijft in het modem gewoon op 0.0.0.0 staan. Heb samen met de helpdesk van Demon alle instelligen van het modem nagelopen en dat klopt allemaal. Misschien dat hier iemand nog iets weet wat ik kan proberen? Ticket is al uitgezet, maar het duurt dus 2 tot 5 dagen voordat BBned dat op gaat pakken :{.

Wat kan er dan uberhaupt mis gaan bij het downgraden? Hebben meer mensen dit gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Genghis Khan schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:38:
Tweakers,

Ik heb thuis een 8/1 verbinding met het standaard meegeleverde Zyxel Prestige modem. Nu heb ik een aantal maanden terug een downgrade aangevraagt naar 2/1, dit lijkt nu uitgevoerd te zijn, aangezien het modem nu intraint op 2mbps.

Het probleem is alleen nu dat ik dus geen IP meer toegewezen krijg :{. Die blijft in het modem gewoon op 0.0.0.0 staan. Heb samen met de helpdesk van Demon alle instelligen van het modem nagelopen en dat klopt allemaal. Misschien dat hier iemand nog iets weet wat ik kan proberen? Ticket is al uitgezet, maar het duurt dus 2 tot 5 dagen voordat BBned dat op gaat pakken :{.

Wat kan er dan uberhaupt mis gaan bij het downgraden? Hebben meer mensen dit gehad?
Ja, meer mensen hebben dit probleem gehad, waaronder ik.
Bij mij was het dus misgegaan na een onderhoudsbeurt. Bij een up- of downgrade zou het niet een probleem mogen zijn, aangezien het gewoon een waarde is die ingesteld staat in de DSLAM in de wijkcentrale.
Over het algemeen is het gewoon een tijdje wachten, maar ik snap niet waarom dat bij BBned zou liggen, aangezien Demon de routing en het uitdelen van de IP-adressen doet.

Heb je al (terwijl je modem in bridgemode staat) je PC een IP-adres laten verkrijgen (dus niet vast adres instellen)?
In mijn geval moest ik ook nog weer het mac-adres toen laten registreren, omdat mijn PC-netwerkkaart nog niet bij Demon bekend was.
Als de Demon-helpdesk-medewerker je verzocht heeft je modem te resetten (dus knopje ingedrukt houden), dan staat je modem in bridge-mode en krijgt je modem zelf dus geen IP-adres, maar een aangesloten PC die werkt met DHCP dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Largow schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:25:
Kan me niet voorstellen dat MAC registratie iets te maken heeft met disconnects.
Als je mac niet geregistreerd is doet je hele verbinding het niet.
/edit: mijn macadres was al bekend bij Demon, en ik kreeg na inloggen ook een overzicht van bij mijn account behorende macadressen. Demon onthoudt ze dus inderdaad :+

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Mijn abo is sinds vandaag ? of gisteren nu wel 4/1

Maar vragen over mijn gratis downgrade worden mooi afgewimpeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb sinds woensdagmiddag uurtje of half vijf geen internet meer. De verbinding ligt er helemaal uit. Heb de klantenservice gebeld en werd goed geholpen, jammer genoeg zonder gelijk resultaat. Daarop zeiden ze dat ze er een monteur op af zouden sturen. Dit zou 3 tot 5 dagen gaan duren...ik wacht maar af.

Voor de rest nooit veel problemen gehad en altijd goed geholpen :) . Zit alleen nog wel steeds op mn upgrade naar 2mbit te wachten (nu ongeveer drie weken geleden aangevraagd).

[ Voor 3% gewijzigd door Backpacker op 20-05-2005 08:19 ]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 16:26
Genghis Khan schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:38:
Tweakers,

ik heb hier ook het zelfde probleem. Gister om 10 uur de verbinding eruit gevallen. Ik op de modem inloggen, lijn status ok, en de snelheid bleek dus verhoogd te zijn.

Geen ipadres van de dhcp server. Dus ik bellen met de Helpdesk. Een uur aan de telefoon gehangen voordat er iemand opnam. Nou hetzelfde gedaan als wat jij hier boven zegt, de modem als router ingestelt en een ticket is uitgezet. Ik ben echt benieuwd wanneer die BBNED hier wat aan gaat doen, t'is vrij irritant als er geen internet is. En inbellen is ook niet alles.. naja ik wacht lekker af.. wel een echte slechte service van BBNED om dit weer fout te laten gaan. Ik heb echt geen zin om 5 dagen te wachten voordat ik weer fatsoenlijk internet heb.. het zal mij benieuwen hoe lang het gaat duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat de wachttijden betreft: ik vind het onbegrijpelijk dat de klantenservice gratis is voor mensen met een vaste telefoon. Vraagje? Hop, bellen, zet 'm op de speaker, en we horen het wel als iemand opneemt.

Ik heb alleen een GSM en betaal dus 10 cent p/m voor het 0900-nummer. Ik ga niet een halfuur in de wacht staan. Dus ik zoek me suf op internet, open topics, en ga zelf van alles ondernemen om te kijken of ik het zelf kan oplossen.

Als Demon de klanten met een vaste lijn lokaal tarief zou laten betalen, dan werpt dit net een voldoende drempel op om niet voor elk wissewasje in de telefoon te klimmen. Let op: met alle respect en uitzondering voor de mensen die echt een probleem hebben. Die bedoel ik niet, dus voel je niet aangesproken. Daarnaast zal Demon wellicht onvoldoende capaciteit hebben voor het werkelijke aantal mensen met een vraag. Maar toch is het zo: het feit dat mensen met een vaste lijn gratis kunnen bellen, is mede de oorzaak van het feit dat ik de klantenservice bijna nooit meer kan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Newjersey schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 09:42:
[...]

ik heb hier ook het zelfde probleem. Gister om 10 uur de verbinding eruit gevallen. Ik op de modem inloggen, lijn status ok, en de snelheid bleek dus verhoogd te zijn.

Geen ipadres van de dhcp server. Dus ik bellen met de Helpdesk. Een uur aan de telefoon gehangen voordat er iemand opnam. Nou hetzelfde gedaan als wat jij hier boven zegt, de modem als router ingestelt en een ticket is uitgezet. Ik ben echt benieuwd wanneer die BBNED hier wat aan gaat doen, t'is vrij irritant als er geen internet is. En inbellen is ook niet alles.. naja ik wacht lekker af.. wel een echte slechte service van BBNED om dit weer fout te laten gaan. Ik heb echt geen zin om 5 dagen te wachten voordat ik weer fatsoenlijk internet heb.. het zal mij benieuwen hoe lang het gaat duren..
Volgens mij heb ik hetzelfde probleem...sinds woensdagmiddag dus :'(

En nu ik eens nadenk zag ik mijn modem via telnet ook al op 86? bij 2048 staan..dat zou dus betekenen dat de upgrade naar 2mbit al is uitgevoerd (alhoewel ze daar bij de helpdesk niets over hebben gezegd)

[ Voor 11% gewijzigd door Backpacker op 20-05-2005 12:08 ]

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 10:43:
Wat de wachttijden betreft: ik vind het onbegrijpelijk dat de klantenservice gratis is voor mensen met een vaste telefoon. Vraagje? Hop, bellen, zet 'm op de speaker, en we horen het wel als iemand opneemt.

Ik heb alleen een GSM en betaal dus 10 cent p/m voor het 0900-nummer. Ik ga niet een halfuur in de wacht staan. Dus ik zoek me suf op internet, open topics, en ga zelf van alles ondernemen om te kijken of ik het zelf kan oplossen.

Als Demon de klanten met een vaste lijn lokaal tarief zou laten betalen, dan werpt dit net een voldoende drempel op om niet voor elk wissewasje in de telefoon te klimmen. Let op: met alle respect en uitzondering voor de mensen die echt een probleem hebben. Die bedoel ik niet, dus voel je niet aangesproken. Daarnaast zal Demon wellicht onvoldoende capaciteit hebben voor het werkelijke aantal mensen met een vraag. Maar toch is het zo: het feit dat mensen met een vaste lijn gratis kunnen bellen, is mede de oorzaak van het feit dat ik de klantenservice bijna nooit meer kan bereiken.
tsss. dus omdat jij je vaste telefoon er uit gegooid hebt vind je de gratis helpdesk onredelijk?
Rare kwast.

Demon zou meer moeten hameren op de online helpdesk, dat ben ik met je eens. De meeste vragen worden in het reply mailtje al afgevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Largow schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 12:31:
[...]
tsss. dus omdat jij je vaste telefoon er uit gegooid hebt vind je de gratis helpdesk onredelijk?
Rare kwast.

Demon zou meer moeten hameren op de online helpdesk, dat ben ik met je eens. De meeste vragen worden in het reply mailtje al afgevangen.
Laat ik het zo zeggen: ook de mensen met een vaste lijn worden gedupeerd. Omdat het gratis is zullen mensen snel naar de telefoon grijpen. De dienstverlening zou sterk verbeteren als je een kleine financiële drempel inbouwt.
Ik word liever snel geholpen tegen lokaal tarief dan dat ik gratis een uur aan de lijn moet hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al meer dan 10 dagen zonder internet! Nadat mijn upgrade uitgevoerd was deed mijn internet het niet meer. Ik dus bellen, 3-5 dagen meneer, dan zou de monteur dus kijken. 7 dagen later! bel ik ze terug, aangezien ik dus geen internet heb,. Verteld een hondsbrutale medewerker van Demon mij dat er er een paar dagen geleden was gebeld. Ik heb dus geen teelfoon ontvangen en als ze mij zogenaamd gebeld hadden kunnen ze eht ook een 2e keer proberen als ik niet opneem. Maargoed, bbned had alles getest, en ze zegggen dat het aan mijn modem ligd. Ik vind dit zeer sterk, aangezien alles het perfect deed en sinds de upgrade ik geen ip adres meer krijg en ik alle mogenlij instellingen opnieuw geprobeerd heb. Maargoed, Demon wil mij niet meer helpen, ik moet maar zorgen dat ik een andere modem kan lenen, zeggen ze. Nu heb ik niet de beschikking zo snel om een andere modem te vinden, maar g aik maar mijn eigen modem ergens anders proberen. Het komt er wel op neer dat ze totaal geen moeite doen voor mij. Dat IK het probleem op moet lossen, terwijl zij het veroorzaakt hebben naar mijn mening. Na dit weekend weet ik meer (eigen modem getest). Ook is mij een monteur van bbned bij m ij thuis beloofd, maar daar heb ik nooit meer wat van gehoord, er is dus gewoon gelogen om mij maar op te laten hange.
Conslusie: ik wil zo snel mogenlijk weer internet en zodra ik internet heb zeg ik het meteen op en ga ik naar een andere aanbieder. Het zijn in mijn ogen echt schoften hoe ze me behandelen... (vooral na het 3-4 maanden wachten op een upgrade).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 16:06:
Ik zit al meer dan 10 dagen zonder internet! Nadat mijn upgrade uitgevoerd was deed mijn internet het niet meer. Ik dus bellen, 3-5 dagen meneer, dan zou de monteur dus kijken. 7 dagen later! bel ik ze terug, aangezien ik dus geen internet heb,. Verteld een hondsbrutale medewerker van Demon mij dat er er een paar dagen geleden was gebeld. Ik heb dus geen teelfoon ontvangen en als ze mij zogenaamd gebeld hadden kunnen ze eht ook een 2e keer proberen als ik niet opneem. Maargoed, bbned had alles getest, en ze zegggen dat het aan mijn modem ligd. Ik vind dit zeer sterk, aangezien alles het perfect deed en sinds de upgrade ik geen ip adres meer krijg en ik alle mogenlij instellingen opnieuw geprobeerd heb. Maargoed, Demon wil mij niet meer helpen, ik moet maar zorgen dat ik een andere modem kan lenen, zeggen ze. Nu heb ik niet de beschikking zo snel om een andere modem te vinden, maar g aik maar mijn eigen modem ergens anders proberen. Het komt er wel op neer dat ze totaal geen moeite doen voor mij. Dat IK het probleem op moet lossen, terwijl zij het veroorzaakt hebben naar mijn mening. Na dit weekend weet ik meer (eigen modem getest). Ook is mij een monteur van bbned bij m ij thuis beloofd, maar daar heb ik nooit meer wat van gehoord, er is dus gewoon gelogen om mij maar op te laten hange.
Conslusie: ik wil zo snel mogenlijk weer internet en zodra ik internet heb zeg ik het meteen op en ga ik naar een andere aanbieder. Het zijn in mijn ogen echt schoften hoe ze me behandelen... (vooral na het 3-4 maanden wachten op een upgrade).
Goh dit bevat veel informatie zodat we kunnen helpen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irongangster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07-2021
Goedenavond,

Ik heb een demon 8mbit lijn(Den haag) en vanaf vanmiddag valt de verbinding steeds even weg. Ik kan dan nog wel op XFire en MSN.
Ik heb vanmiddag nog wel een bestand geopent dat een fout gaf. Een vriend vertelde mij dat dit een virus was(iets met trojan, of botnet ofzoiets). Ik heb op alle pc's in mijn netwerk succesvol virussen gescant en verwijderd(volgens mij). Maar het probleem blijft.
Overigens als ik de router een reset geef doet het internet hetw eer eventjes maar valt na een tijdje weg. Dit gebeurt steeds. De snelheid is gewoon goed als ik download etc.
Iemand hetzelfde probleem of tips?

Mvg,

Jeroen

[ Voor 7% gewijzigd door irongangster op 20-05-2005 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Bekijk je mailbox voor de zekerheid even.
Voor hetzelfde geld heeft Demon je deels afgesloten om verspreiding van het virus te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowBumble schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 16:08:
[...]

Goh dit bevat veel informatie zodat we kunnen helpen.
Inderdaad.... excuses, ik moest even wat agressie wegschrijven :*) . Het komt erop neer dat mijn huidige alcatel/thomson Speedtouch 570 modem/router intraint op de nieuwe snelheden 2048/620 (meer up krijg ik blijkbaar niet). Het line sync lampje blijft dan even branden, ik zie dus de correcte speeds in mijn modem, maar daaronder geeft hij aan bij ip: unassigned. en dan valt de hele verbinding met linesync weer weg. dit herhaalt zich constant. Ik krijg het idee dat ik dus geen ip adres krijg toegewezen. BBned zet dat ze een lijntest gedaan hadden en dat het aan mij ligd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Als je linesync wegvalt is je signaal niet sterk genoeg. Je lijn is lang tussen jou aansluiting/woning en de centrale. Of op je bekabeling intern tussen ISRA & modem verlies je teveel signaal of heb je een storingsbron.

Verouderde firmware kan ook een oorzaak zijn, maar sluit eerste de andere eens uit. Modem direct bij je ISRA aansluiten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Niet online
Backpacker schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 12:07:
[...]

Volgens mij heb ik hetzelfde probleem...sinds woensdagmiddag dus :'(

En nu ik eens nadenk zag ik mijn modem via telnet ook al op 86? bij 2048 staan..dat zou dus betekenen dat de upgrade naar 2mbit al is uitgevoerd (alhoewel ze daar bij de helpdesk niets over hebben gezegd)
Het was aan het begin van deze avond alweer opgelost..in totaal twee telefoontjes met de helpdesk (gratis!) En ik heb ook gelijk mn upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 00:22:
Als je linesync wegvalt is je signaal niet sterk genoeg. Je lijn is lang tussen jou aansluiting/woning en de centrale. Of op je bekabeling intern tussen ISRA & modem verlies je teveel signaal of heb je een storingsbron.

Verouderde firmware kan ook een oorzaak zijn, maar sluit eerste de andere eens uit. Modem direct bij je ISRA aansluiten.
Me Linesync valt wel weg, maar ik krijg zowiezo geen internet als hij wel linesync heeft. Ik zit in een klein appartementje met maar 1 binnenkomende telefoon aansluiting. Daar zit hij direct op en ik heb met diverse korte en lange bekabeling al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

M55 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:38:
Mijn abo is sinds vandaag ? of gisteren nu wel 4/1

Maar vragen over mijn gratis downgrade worden mooi afgewimpeld.
Goedemorgen meneer .......,

Hartelijk dank voor uw e-mail van gisteren.

Fijn dat u inmiddels geupgrade bent. Voor een downgrade brengen wij eenmalig €10,- administratiekosten in rekening.
Als u nog vragen heeft horen wij het graag.

Met vriendelijke groet,
Demon Customer Service
Dit bedoel ik.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 16:26
Backpacker schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 01:50:
[...]

Het was aan het begin van deze avond alweer opgelost..in totaal twee telefoontjes met de helpdesk (gratis!) En ik heb ook gelijk mn upgrade :)
juh hier hetzelfde, kwam vannacht van de stad thuis en hij werkte weer... gelukkig dat het niet zo lang geduurt heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:28

_Ernst_

Mark It Zero!

Wallie schreef op maandag 16 mei 2005 @ 17:57:
Hebben hier nog meer mensen last van trage buitenlandse verbindingen? Vooral naar Amerika is erg traag... (www.nvidia.com bijv, windows update loopt traag enz..)
Ah er zijn dus meer mensen die daar last van hebben. Gister iets gedownload van microsft.com en dat ging eerst met 4 kb/s en gaf toen zelfs een time out.

Net windows opnieuw geinstalleerd en ben nu aan het updaten, gaat gewoon niet harder als 8 kb/s :| :(

Andere dingen gaan wel weer snel, iets downloaden van een server hier in nederland gaat gewoon met 200 - 350 kb/s (nog geen 400 maar oke, tis beter dan die 8 kb/s)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
_Ernst_ schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 10:52:
[...]

Andere dingen gaan wel weer snel, iets downloaden van een server hier in nederland gaat gewoon met 200 - 350 kb/s (nog geen 400 maar oke, tis beter dan die 8 kb/s)
De reden dat ik een downgrade heb aangevraagd. De serivce is echt brak geworden.. download buiten Nederland moet je geluk hebben wil je boven de 300 uit komen.. :O

Binnen Nederland wil het ook niet vlotten, niet stabiel, spikes van hier tot daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Chutney schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 11:17:
[...]

De reden dat ik een downgrade heb aangevraagd. De serivce is echt brak geworden.. download buiten Nederland moet je geluk hebben wil je boven de 300 uit komen.. :O

Binnen Nederland wil het ook niet vlotten, niet stabiel, spikes van hier tot daar
Dat hele downgrade gedoe is ook zo enorm ruk geregeld. Ik wilde dus ook downgraden naar een 2/1 mbit verbinding vanwege de prijs en het feit dat ik toch geen 400 kb/s haal. Maar het leuke is dat ik pas sinds november 2004 bij demon zit. Ik had gemailed dat ik gedowngrade wilden worden, als reactie daarop kreeg ik een mailtje dat dat dan wel 10 euro ging kosten omdat ik te laat was (dat ik te laat was kwam omdat ik dat ene mailtje nooit heb gekregen), maargoed die 10 euro kon er ook nog wel vanaf, dus ik gemailt dat ze me dan maar moesten downgraden voor die 10 euro. 1,5 week (!) later kreeg ik daar eindelijk een reactie op dat dat niet kon omdat je daarvoor minimaal een jaar abonnee moest zijn 8)7

M.a.w. ik ben redelijk genaait omdat ik nu dus aan een brakke 4/1 mbit verbinding vast zit met een kut ping en snelheid voor 55 euro per maand.

Tot inmiddels zo'n 3 maanden geleden was ik heel tevreden over demon, nu :r :r ik er hoe langer hoe meer op :/

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 16:06:
ijk weer internet en zodra ik internet heb zeg ik het meteen op en ga ik naar een andere aanbieder. Het zijn in mijn ogen echt schoften hoe ze me behandelen... (vooral na het 3-4 maanden wachten op een upgrade).
En je denkt dat het bij een ander beter is? Het gras lijkt altijd groener aan de andere kant...

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
_Ernst_ schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 11:33:
[...]

Dat hele downgrade gedoe is ook zo enorm ruk geregeld. Ik wilde dus ook downgraden naar een 2/1 mbit verbinding vanwege de prijs en het feit dat ik toch geen 400 kb/s haal. Maar het leuke is dat ik pas sinds november 2004 bij demon zit. Ik had gemailed dat ik gedowngrade wilden worden, als reactie daarop kreeg ik een mailtje dat dat dan wel 10 euro ging kosten omdat ik te laat was (dat ik te laat was kwam omdat ik dat ene mailtje nooit heb gekregen), maargoed die 10 euro kon er ook nog wel vanaf, dus ik gemailt dat ze me dan maar moesten downgraden voor die 10 euro. 1,5 week (!) later kreeg ik daar eindelijk een reactie op dat dat niet kon omdat je daarvoor minimaal een jaar abonnee moest zijn 8)7

M.a.w. ik ben redelijk genaait omdat ik nu dus aan een brakke 4/1 mbit verbinding vast zit met een kut ping en snelheid voor 55 euro per maand.

Tot inmiddels zo'n 3 maanden geleden was ik heel tevreden over demon, nu :r :r ik er hoe langer hoe meer op :/
Je kan nooit downgraden binnen het eerste jaar. Is bij veel ISP's zo.

Haal je de snelheid niet altijd? Of niet vanaf bepaalde buitenlandse machines in netwerken verweg?

Als jou lijn het niet haalt die snelheid (dus snelheid die je modem laat zien) door lijnlengte bijvoorbeeld is het misschien een ander verhaal. Als je modem op je ISRA punt bijvoorbeeld niet hoger komt dan 1900Kbps op je lijn zou je eens kunnen vragen of er naar gekeken kan worden en gedowngrade kan worden omdat je de snelheid niet kan halen op jou lijn.

Staat je modem wel op de juiste (of bijna die) snelheid moet je het ook kunnen halen natuurlijk. Alleen als je iets download uit azie of west usa kan niemand je garanderen dat je maximale snelheden behaalt. Zitten zoveel netwerken tussen waar je ISP geen invloed op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 07:57:
[...]

Me Linesync valt wel weg, maar ik krijg zowiezo geen internet als hij wel linesync heeft. Ik zit in een klein appartementje met maar 1 binnenkomende telefoon aansluiting. Daar zit hij direct op en ik heb met diverse korte en lange bekabeling al geprobeerd.
hmmm Thompson 570 :S neem aan dat je NIET de wireless optie gebruikt ? probeer het eens zoals hieronder beschreven :

1: Modem Direct Op ISRA.
2: Inloggen op je modem ( via LAN kabel ) en naar de statistics in je modem gaan kijk even of er uberhaupt wel TX/RX oplopend is. ( Wel even zorgen dat er maar 1 PC aanstat of connected is )
3: Allebei oplopend ? Dan is er inderdaad iets in je modem/firmware.
4: Loopt de RX niet op Demon opbellen en zeggen dat je geen Downstream verkeer hebt.
5: Niet laten afwimpelen met ja maar het is een unsupported modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowBumble schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 12:30:
[...]

hmmm Thompson 570 :S neem aan dat je NIET de wireless optie gebruikt ? probeer het eens zoals hieronder beschreven :

1: Modem Direct Op ISRA.
2: Inloggen op je modem ( via LAN kabel ) en naar de statistics in je modem gaan kijk even of er uberhaupt wel TX/RX oplopend is. ( Wel even zorgen dat er maar 1 PC aanstat of connected is )
3: Allebei oplopend ? Dan is er inderdaad iets in je modem/firmware.
4: Loopt de RX niet op Demon opbellen en zeggen dat je geen Downstream verkeer hebt.
5: Niet laten afwimpelen met ja maar het is een unsupported modem.
Yup, al gedaan allemaal, Tx/Rx doet niets, soms 1 of 2 kb's. Ik ga vanavond even testen of de modem werkt op een kpn aansluiting. Heb dus al sterk het vermoeden dat ik toch heel dwingend over moet komen bij de mensen van Demon, wat ik geheel niet erg vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert_nl
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-04-2021
Newjersey schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 09:42:
[...]

Ik idem dito: een downgrade aangevraagd naar 2048/1024. Deze lijkt te zijn uitgevoerd (modem geeft aan 2048/896 kbps) maar de status pagina geeft nog steeds een 8192 abo weer. Het WAN ip-adres van m'n modem stond op 0.0.0.0 en na een reset en wat instellingen wijzigen en terugzetten kwam daar N/A te staan. Morgen maar even bellen met de helpdesk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clevy
  • Laatst online: 03-07-2024

clevy

It's a race !

Vorige keer (begin april) deed bbned er bij mij 8 dagen over om de boel weer werkend te krijgen. sinds zaterdag ligt m'n verbining er weer uit.. weer een weekje geduld hebben dus :(
op zondag was de helpdesk vrij goed te bereiken.

a word to the wise is more often the start of an argument than the help it ought to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin ook al flink te balen van Demon; Twee weken geleden heb ik een downgrade aangevraagd van 4 mb --> 2mb. Dit had ik al in eerste instantie willen doen maar ik heb nooit het bewuste mailtje gehad waarop ik dit had moeten aangeven, maar goed dat is een ander "grieven"

Tot nu toe heb ik nog niets gehoord, weet iemand hoe lang ze doen over een downgrade? Wanneer krijg je een bevestigingsmailtje dat de downgrade uitgevoerd wordt ?

Ik denk er echt serieus over de automatische incasso stop te zetten, maar dit gaat me denk ik teveel problemen opleveren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 18:25:
[...]

Yup, al gedaan allemaal, Tx/Rx doet niets, soms 1 of 2 kb's. Ik ga vanavond even testen of de modem werkt op een kpn aansluiting. Heb dus al sterk het vermoeden dat ik toch heel dwingend over moet komen bij de mensen van Demon, wat ik geheel niet erg vind :)
Heb je wel de laatste firmware er in zitten van speedtouch.nl? En via welk DSL netwerk heb je een Demon aansluiting? Zowel BBned als BaByXL zijn apparatuur aan het wissellen voor de toekomst en mogelijk dat je daar een probleem met hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 23-05-2005 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

bjck schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 12:07:
[...]

Je kan nooit downgraden binnen het eerste jaar. Is bij veel ISP's zo.
Weet ik, maar de demon helpdesk zei het zelf, dus ik blij, maar dat bleek dus om een vergissing te gaan.
Haal je de snelheid niet altijd? Of niet vanaf bepaalde buitenlandse machines in netwerken verweg?
Het varieert nogal, mijn lijn kan het iig wel aan, want ik heb met verschillende speedtests en andere grote bestanden van verschillende server al gewoon snelheden van 430 kb/s gehaalt.
Alleen soms vaak haal ik dat niet. Windows update deed het eerst maar met die 8 kb/s , maar gister deed hij het weer wel goed en was ik met 350 kb/s aan het updaten :)

Feit is dus dat mijn verbinding redelijk instabiel is, zowel kwa snelheid als kwa ping (en misschien nog iets, ik kan er bijvoorbeeld niet goed Farcry mee spelen, ingame heb ik gewoon een ping van bijvoorbeeld 23ms, maar toch speelt het alsof je een ping van 300 hebt, gamen doe ik dus via mijn chello verbinding :P)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
microsoft Downloads varieren altijd enorm, per dag, per download kan allemaal steeds anders zijn. Komt overal en nergens vandaan steeds, soms dezelfde download ;)

Demon neemt ook bandbreedte af bij above.net dacht ik. Zijn nogal wat problemen geweest afgelopen week in het USA gedeelte van above.net netwerk. Wat gebroken fibers her en der.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06-09 19:43
Ik krijg gewoon totaal geen contact met Demon.
Ze zijn altijd in gesprek en op mails reageren ze gewoon niet.
En dat terwijl ik m'n opzegging wil annuleren!

Ik haal na de upgrade een ruime 400KB/s down en 90KB/s up op verschillende servers zowel binnen- als buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 12:07:
[...]

Je kan nooit downgraden binnen het eerste jaar. Is bij veel ISP's zo..
Het is natuurlijk wel erg zuur dat je de email waarin de manier van kiezen ( 2 of 4 mbit verhaal ) bekend gemaakt word niet hebt gehad/gekregen en dan nu tegen bureaucratie aanloopt dat je niet mag downgraden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:17:
[...]

Het is natuurlijk wel erg zuur dat je de email waarin de manier van kiezen ( 2 of 4 mbit verhaal ) bekend gemaakt word niet hebt gehad/gekregen en dan nu tegen bureaucratie aanloopt dat je niet mag downgraden 8)7
idd, zo denk ik er dus ook over.

En strikt genomen wil ik niet eens downgraden, ik wil gewoon mijn oude vertrouwde 2/1 MBit abonnement behouden (maar zo werkt het natuurlijk niet, demon ziet dit als een cadeautje en vind dat ik niet moet zeuren, daar ik een gratis snelheidverhoging krijg...)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Owkay, op de Demon support pagina staat dat een BaByXL "uplink" is onderbroken, en daardoor een gare verbinding maar normaal is.

Op het moment zit ik dus hiermee

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[karsten@amd2500 ~]$ ping nxs.nl
PING nxs.nl (217.115.192.5) 56(84) bytes of data.
64 bytes from www.nxs.nl (217.115.192.5): icmp_seq=0 ttl=60 time=107 ms
64 bytes from www.nxs.nl (217.115.192.5): icmp_seq=1 ttl=60 time=107 ms
64 bytes from www.nxs.nl (217.115.192.5): icmp_seq=2 ttl=60 time=112 ms
64 bytes from www.nxs.nl (217.115.192.5): icmp_seq=3 ttl=60 time=117 ms

--- nxs.nl ping statistics ---
4 packets transmitted, 4 received, 0% packet loss, time 3003ms
rtt min/avg/max/mdev = 107.047/110.933/117.028/4.103 ms, pipe 2
[karsten@amd2500 ~]$

en

code:
1
2
3
 Download 144.0 KByte/sec
Upload 43.9 KByte/sec
Connections 213.0 Min

en dat met een 2/1 lijn, laten we hopen dat het vannacht / morgen weer beter is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
umm vraagje.
ik probeer me te registreren op fok.nl maar ik krijg maar geen bevestingings e-mail.
en als dat het enige was zou ik zeggen het ligt aan fok ofzo.
maar het lijkt erop alsof ik wel meer e-mails niet krijg (nog geen order bevesting van oc-shop.nl, geen mail van mijn neefje die hij wel verstuurd heeft ect.)

dacht eerst dat het misschien het spam filter was, maar die staat en uit en als ik de spammap ophaal bij demon zit er niks in.

zijn er meer mensen met zoiets op het moment die demon hebben?
heb al bijna 2 jaar demon maar nog nooit eerder zoiets gehad.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 21:02
Countess schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 23:17:
umm vraagje.
ik probeer me te registreren op fok.nl maar ik krijg maar geen bevestingings e-mail.
en als dat het enige was zou ik zeggen het ligt aan fok ofzo.
maar het lijkt erop alsof ik wel meer e-mails niet krijg (nog geen order bevesting van oc-shop.nl, geen mail van mijn neefje die hij wel verstuurd heeft ect.)

dacht eerst dat het misschien het spam filter was, maar die staat en uit en als ik de spammap ophaal bij demon zit er niks in.

zijn er meer mensen met zoiets op het moment die demon hebben?
heb al bijna 2 jaar demon maar nog nooit eerder zoiets gehad.
IK heb precies het zelfde, heb al 2 keer geproberd om te registreren bij Fok, ik houd er een beetje rekening mee dat het aan hun ligt en niet aan Demon.
Zover ik weet ontvang ik de rest van mijn e-mails wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Laatst online: 11:43
Op zich best wel belachelijk dat nog steeds niet iedereen is geupgrade naar 4/1 waar dit in april al had moeten gebeuren. Dat is nu al 25 dagen te laat!!!

Wordt niet echt blij meer van Demon... :(

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
Dr was laatst een bug bij FOK! waardoor er geen bevestigings mails gestuurd worden. Zoek even op het forum daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil bij deze ff een super compliment geven aan demon.

op de 22e een downgrade aangevraagd, op de 25e uitgevoerd, opo de 22e was mijn abbo precies een jaar oud en besloot van 8mbit naar 2mbit te gaan, demon heeft dit binnen 3 dagen geraliseerd, ik zit bij babyXL en was na al dat gezeik de laatste tijd over downgrades erg bang dat dit wel enkele maanden kon duren.

hulde voor demon(en dat mag hier ook wel eens gezegt worden :P)

ps:
code:
1
2
3
4
5
soort                  was                             is
download            700/800 kB/s              250 kB/s
upload                75/80 kB/s                 75/80 kB/s
connection         1000/1100 p min          6500/750 p min
ping                   11/12                          11/12

fftjes snel getest met speedtest, komt er op neer dat de connection erg gezakt is wat ik jammer vind, de ping en upload zijn hetzelfde wat ik erg goed vond bij demon, en dat was ook de rede dat ik bij demon bleef, die 250kB/s is genoeg om via de nieuwsgroepen te blijven downen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nogmaals een klein schopje :

Het is stil geweest rond de gebruikersgroep ,maar ik kan iedereen die geregistreerd heeft verzekeren dat er achter de schermen hard gewerkt word ;)

Het mogelijk om je klacht te laten registreren bij de Demon Gebruikersgroep Nederland. Deze gebruikersgroep zal proberen om zoveel mogelijk klachten samen te brengen om deze gezamelijk naar Demon te kunnen sturen, hopend dat dit meer impact heeft bij Demon zodat er wat aan de problemen gedaan wordt.

Dit is de eerste versie van het formulier, dus er kunnen nog fouten in zitten. Deze graag te mailen aan d.terhorst@demongebruikersgroep.nl

Overige documentatie en update van de site komt binnenkort ook. Vragen hierover en overige vragen naar Afbeeldingslocatie: http://demongebruikersgroep.nl/imgmail.php?i=3 Alvast bedankt voor de medewerking!

[img]=http://demongebruikersgroep.nl/forms/img/dggform2_tweakers.gif[/img]

[img]=http://demongebruikersgroep.nl/forms/img/dggform_tweakers.gif[/img]]

We kunnen je klacht uiteraard verwijderen indien je geupgrade bent en je je klacht niet meegestuurd wilt laten hebben. Een mailtje naar één van de bovenstaande adressen is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

:O beetje overbodig.

Vorige berichten waren redelijk duidelijk, en de topicstarter heeft de links in de startpost gezet.

edit: Heb je al veel reacties?

[ Voor 13% gewijzigd door Largo op 27-05-2005 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
We hebben al aardig wat reacties ja, maar hoe meer racties hoe harder (hopelijk) de impact is bij Demon. De problemen zijn er wel als je de mensen in dit topic mag geloven, dus de mensen moeten alleen even de moeite nemen om het formulier in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Laatst online: 04-09 12:08
Hallo Tweaker leden,

Ik zou graag wat advies van jullie willen:

Sinds alweer enige tijd (eind april) zijn wij van onze oude ADSL provider (freeler) af. Wij hadden toen besloten naar Demon over te stappen (2048/1024) wegens positieve feedback en gunstige prijs/snelheid combinatie.

Wij hebben toen (onze fout) een Over stap procedure aangevraagd. Maar onze lijn werd dus gesloopt en bleef niet open. Dus de order werd afgewezen na heeel lang wachten van de technische controle.

Vervolgens het proces opnieuw ingevuld als nieuwe klant dan maar... Aangezien we al lang geen ADSL meer hadden. Vervolgens doen ze natuurlijk weer 7 dagen niks en daarna weer een hele lange technische controle... Is gister weer ons account opeens weg en hebben we een email dat de order door een nog onbekende reden is afgewezen..! Uiteraard kan ik pas maandag naar de helpdesk bellen met hoe en wat...

De service van Demon valt mij dan tot op heden dan ook zwaar tegen. Waarom het hele account deleten, als men ook een mailtje had kunnen sturen met hoe en wat. Want wij kunnen nu waarschijnlijk weer door het hele proces heen...En ik wordt gek van het wachten op ADSL!

Dan mijn vragen:

1) Waar denken jullie dat het aanligt? (er is nog ADSL apparatuur aanwezig in huis, kan dat ermee te maken hebben?)
2) Is er niet een of andere manier om het proces te versnellen? De eerste 7 dagen doen ze namelijk niks... En van mij hoeft die technische controle ook niet aangezien we hier al ADSL van BBned hadden. Dus bijvoorbeeld iets waarvan jullie zeggen als je druk uitoefend met zus of zo dan zou het sneller kunnen dan de dodelijke uitzichtloze lange 3 weken... (voor ons almeer dan 6 weken)

Ik hoop dat jullie ons wat verder kunnen helpen... en maandag mag Demon zijn kwaliteit gaan bewijzen want anders zoeken we wel een andere provider, maar ik heb gewoon een voorkeur voor Demon.

Dus tips dingen die we moeten gaan doen enz. Ik hoor het graag! Aangezien ik hopeloos begin te worden van alle dingen die fout gaan rond onze provider switch...

Alvast bedankt! _/-\o_

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die eerste 7 dagen doen ze niks omdat je dat nog van je 'aankoop' af kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 20:27:
Die eerste 7 dagen doen ze niks omdat je dat nog van je 'aankoop' af kan zien.
Ja dat weet ik, maar wij hebben nu al 14 dagen zitten wachten terwijl wij toch niet af zien... als ze dat account gewoon niet meteen helemaal deleten.. Maar iemand nog concrete tips met wat wij zouden moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Eerst navraag doen wat er aan de hand is. Als een overname is afgewezen en daarna een aanvraag als nieuwe klant is er vast een verklaring.

Enigste wat ik kan bedenken is dat je huidige verbinding wel gesloopt gaat worden, maar nog in dat proces zit. Je kan dan niet een overstap aanvragen omdat hij gesloopt wordt en niet als nieuwe klant omdat je nog ADSL hebt (misschien alleen administratief).

Eerst uitzoeken, rechtzetten dan opnieuw juiste aanvraag doen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 28-05-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
@Banjy:
Wanneer je ADSL hebt via Freeler kun je niet zomaar overstappen naar Demon. De lijn zal dan echt afgebroken moeten worden.
Freeler gaat namelijk via de KPN en Demon gaat of via BabyXL of via BBned. Oftewel de ene adsl is de andere niet.
Dus de KPN moet de lijn afbreken en Demon moet dan aan ofwel BabyXL of BBned doorgeven dat jij een DSL-signaal op de lijn moet hebben.
Tot zover dus nog niets vreemds van de kant van Demon.
Op mijn werk kreeg ik eerst ook een nogal niets-zeggende mededeling dat het aansluiten niet mogelijk was, dus dat is IMHO wel een minpuntje, dat je als klant vrijwel geen reden krijgt waarom het niet lukte. Of dat alleen bij Demon is, of dat bijv de KPN ook niet doorgeeft waarom het niet mogelijk is weet ik niet.
Wat ik vermoed is dat de KPN nog niet je lijn heeft afgebroken.
Je zou je modem aan kunnen sluiten, die je nog hebt liggen, en dan kijken of je een ADSL-signaal op de lijn hebt staan. Indien ja, dan kun je waarschijnlijk de KPN heel hard gaan spanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon en wegvallende verbindingen... het lijkt een onuitputtelijk topic. Ik heb (hopelijk had) er ook veel last van. Een 2/1 verbinding met een Zyxel modem via BabyXL dat iedere 10 min even 20 sec de connectie verbrak.

Veel over gelezen op internet.

Zyxel firmware ge-updated conform Demon richtlijnen (wat wel opviel: in het bestand met de firmware files stonden 2 bestanden terwijl de handleing slechts de upload van één van deze bestanden beschreef). Anyway, .bin file hernoemd naar ras en geuploaded. Het hielp niet. Asus Wlan router ertussen-uit en rechtstreeks via de PC: geen verbetering... Asus firmware update: geen verbetering.

Dan maar bellen met de helpdesk. Eerst 15 minuten de standaard checklist door (hoort erbij) en toen het zgn maxtonelimit verhaal. Wat mij verbaast: de Zyxel kan niet een snellere upload aan dan 864 .... leuk maar de abbo's van Demon gaan veel verder ... waar betaal je dan voor? Zegt die helpdeskmedewerker: dat modem is een kadootje ... :-( Volgens mij hoort het gewoon bij het product maar goed. Maxtonelimit op 11 hielp iig ook niet en wat bleek:

- de uitleg over upgrade firmware Zyxelmodems op demon.nl is niet juist! Beide bestanden (.bin en .rom) moeten ge-uploaded worden via een ftp sessie naar de router, én het duurt dus echt iets van 2 of 3 minuten voordat de upgrade voltooid is door het modem. Staat ook niet op de handleiding van demon... als je het niet doorhebt zet je zelf je modem te snel aan-uit en is het verpest.

Even over beide bestanden, het werkt als volgt:

1. rename op je pc *.bin naar ras (algemene firmware)
2. rename op je pc *.rom naar rom-0 (babyxl settings)

3. Start procedure conform demon handleiding.

bij stap 4,g gaat het dan als volgt:

g) - Tik nu het volgende commando: " put ras "
- syslampje gaat knipperen, gaat dan uit, knippert wat langer (paar minuten)
- als het sys lampje na een paar minuten weer continu blijft branden kan je verder
- waarschijnlijk knippert nu ook het lan-lampje maar dat hoeft niet
- Tik nu het volgende commande: " put rom-0 "
- en klaar!

Overigens hielp dit ook niet bij mij. De maxtonelimit stond weer te hoog en die is op 11 gezet (nu lijkt het goed te gaan) Overigens, als je dat conform de standaard handleiding doet dan is bij een reset van het modem de maxtonelimit weer max en heb je weer een instabiele verbinding.

De maxtonelimit continu aanpassen kan in autoexec.net (via telnet menu 24 -> 8 )
Tik in : " sys edit autoexec.net "
Tik in : " i " (van Insert)
Toets : enter totdat je ziet staan: wan adsl ...... (etc)
Tik in : " wan adsl maxtonelimit 11 "
Toets : enter
Tik in : " x " (exit en save)

Check bovenstaande via " sys view autoexec.net "

>>> Nu is de maxtonelimit standaard 11 ..... het lijkt erop dat het bij mij nu werkt maar ik ben pas een dag verder hahaha

ZR

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
TD-er schreef op zondag 29 mei 2005 @ 11:10:
@Banjy:
Wanneer je ADSL hebt via Freeler kun je niet zomaar overstappen naar Demon. De lijn zal dan echt afgebroken moeten worden.
Freeler gaat namelijk via de KPN en Demon gaat of via BabyXL of via BBned. Oftewel de ene adsl is de andere niet.
Dus de KPN moet de lijn afbreken en Demon moet dan aan ofwel BabyXL of BBned doorgeven dat jij een DSL-signaal op de lijn moet hebben.
Tot zover dus nog niets vreemds van de kant van Demon.
Op mijn werk kreeg ik eerst ook een nogal niets-zeggende mededeling dat het aansluiten niet mogelijk was, dus dat is IMHO wel een minpuntje, dat je als klant vrijwel geen reden krijgt waarom het niet lukte. Of dat alleen bij Demon is, of dat bijv de KPN ook niet doorgeeft waarom het niet mogelijk is weet ik niet.
Wat ik vermoed is dat de KPN nog niet je lijn heeft afgebroken.
Je zou je modem aan kunnen sluiten, die je nog hebt liggen, en dan kijken of je een ADSL-signaal op de lijn hebt staan. Indien ja, dan kun je waarschijnlijk de KPN heel hard gaan spanken.
Wij hadden Freeler ADSL van BBned. Later zijn zij KPN abbo's gaan verkopen maar wij waren nog steeds bij BBned. Wij hebben toen na 2 jaar het contract opgezegd. En 7 dagen voordat deze verliep de overstap procedure ingevuld... Maar goed dat was onze fout.. want dan moet je de lijn actief houden.

Ongeveer 7 dagen nadat wij geen ADSL meer hadden kregen we dus het bericht dat de order was afgewezen, na bellen kwam ik dus achter bovenstaande reden. (lijn werd gesloopt)

Diezelfde dag aangemeld als nieuwe klant. En daarna weer na ongeveer 2 weken order afgewezen. Ik kan morgen pas bellen om een mogelijke oorzaak te achterhalen... Wellicht dat de administratieve rompslomp nog niet af is maar ik kan je 1 ding verzekeren wij hebben nu al heel lang geen ADSL meer... :( dus dat is het niet.

Ziet iemand hier misschien wat er gaande is? En hoe we dus zo snel mogelijk weer ADSL kunnen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
@Zokmer:
Dat van die upgrade zal ik in de OP proberen bij te werken en die autoexec.net is voor veel meer dingen handig (denk aan "ip nat loopback on"), dus die zal ik ook in de OP vermelden. Bedankt.

@Banjy:
Ik wist niet dat Freeler eerst ook via BBned ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
TD-er schreef op zondag 29 mei 2005 @ 13:32:
@Zokmer:
Dat van die upgrade zal ik in de OP proberen bij te werken en die autoexec.net is voor veel meer dingen handig (denk aan "ip nat loopback on"), dus die zal ik ook in de OP vermelden. Bedankt.

@Banjy:
Ik wist niet dat Freeler eerst ook via BBned ging.
Dat was de reden dat wij weg wouden. Toen wij net ADSL hadden via BBned van Freeler, gingen zij via KPN abonnementen verkopen. En hierdoor hebben zij snelheidsupgrades en dergelijke van BBned niet doorgevoerd dus in vergelijking met de concurenten betalleden wij 2x te veel voor onze snelheid (na de snelheidsupgrade vorig jaar December). En dat voor ongeveer een jaar lang, daar waren wij dus heel erg boos over... al deden ze contractueel natuurlijk niks fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 23:01
Ik heb ook demon internet en ongeveer 2 weken geleden ben ik geüpgrade van 2 naar 4 mbit. Sindsdien heb ik last van een raar probleem wat volgens mij niet hetzelfde is als dat van jullie.

Wanneer ik meerdere dingen tegelijkertijd doe ( gamen en downloaden bv ) krijg ik tijdens het gamen last van haperingen. Dit terwijl ik maar op de helft van m'n max speed zit te downloaden. Ook als ik bv met ping -t een website ping, is de ping eerst gewoon goed (15-17) ms maar wanneer ik ga erbij ga downloaden dan gaat de ping ineens rond de 140 zitten en krijg ik last van ping time outs.
Het downloaden blijft altijd wel goed gaan, zelfs wanneer je met 3 computers tegelijkertijd gaat downloaden dan word alleen de snelheid opgedeeld maar het downloaden gaat gewoon door zoals het hoort.

Hebben jullie ook een soortgelijk probleem of ben ik de enige? Ik heb m'n pc al alleen aan het modem gehangen, gereset, firmware van 3.40 GT3 naar 3.40 GT4 geüpgrade maar het maakt niks uit.

Mijn technische gegevens:

- Demon 4 mbit account via BBned
- Zyxel 650 R31 modem met nieuwste firmware
- Draytek vigor 2200 E router

Natuurlijk had ik voor de upgrade nergens problemen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Volgens mij is het niet meer dan logisch dat de pingtijden toenemen wanneer je meer van je internetverbinding gebruik maakt.
Je zou dat kunnen beperken door een router te gebruiken die QoS ondersteund en daarin de poortjes die je voor downloaden gebruikt een wat lagere prioriteit geven.
Mijn ping-tijden waarin je mooi kunt zien hoeveel invloed een gewone e-mule heeft op de pingtijden en die hoge pieken zijn van de momenten dat er 's nachts ook nog een rsync gestart werd waardoor de verbinding (upload) helemaal dichtgeknepen werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

TD-er schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 12:27:
Volgens mij is het niet meer dan logisch dat de pingtijden toenemen wanneer je meer van je internetverbinding gebruik maakt.
Je zou dat kunnen beperken door een router te gebruiken die QoS ondersteund en daarin de poortjes die je voor downloaden gebruikt een wat lagere prioriteit geven.
Mijn ping-tijden waarin je mooi kunt zien hoeveel invloed een gewone e-mule heeft op de pingtijden en die hoge pieken zijn van de momenten dat er 's nachts ook nog een rsync gestart werd waardoor de verbinding (upload) helemaal dichtgeknepen werd.
offtopic:
Welk proggie is dat btw ? Die die stats genereerd is wel leuk om ook op mijn server te plaatsen enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Niet online

M55

Ik heb gisteren de downgrade aangevraagd en sinds vandaag ben ik al gedowngraded,
tevens heb ik nu een e-mail gekregen van demon, dat de 10 euro kosten niet in rekening
gebracht zullen worden. Uiteindelijk toch nog netjes afgehandeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
ShadowBumble schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 15:24:
[...]

offtopic:
Welk proggie is dat btw ? Die die stats genereerd is wel leuk om ook op mijn server te plaatsen enzo ;)
offtopic:
Dat is MRTG.
Mijn config-file van MRTG en de scripts om de data te verkrijgen. Let wel even op dat bij sommige dingen ik nog niet de juiste schaal heb ingesteld in de config-file (B vs b bijv)
Met indexmaker kun je dan een overzicht maken.
De gebruikte commando's staan in de html-source van de index-pagina en in de cfg-file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wat is op dit moment de wachttijd voor een nieuwe aansluiting ongeveer? Demon is daar nogal vaag over namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Bor de Wollef schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:47:
Wat is op dit moment de wachttijd voor een nieuwe aansluiting ongeveer? Demon is daar nogal vaag over namelijk.
mijn aansluiting in dec duurde 1 week, exclusief afkoel periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 10:36
en mijn aanvraag in januari duurde 4 maanden, dus ergens daar tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Ik heb problemen met het bereiken van hosts in/via Amsterdam Watergraafsmeer.

Ik vraag me af of andere Demon gebruikers verbinding kunnen maken met (of tracen naar) een van de volgende hosts:
www.vu.nl
www.uva.nl en www.science.uva.nl
www.cwi.nl

Mijn traces houden op bij te tweede host:

$ traceroute www.science.uva.nl
traceroute to www.science.uva.nl (146.50.4.44), 30 hops max, 38 byte packets
1 bbned-10k-07.router.nl.demon.net (82.161.60.1) 9.514 ms 9.224 ms 9.745 ms
2 tc1-core-2-bbned-ic6.router.nl.demon.net (82.161.247.133) 10.520 ms !N 10.049 ms !N 9.239 ms !N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 23:05

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

www.cwi.nl en www.science.uva.nl en www.uva.nl niet te bereiken -> Het doelnetwerk is niet bereikbaar.
www.vu.nl gaat ping pongen tussen 2 hosts:
12 11 ms 11 ms 11 ms PO6-0.CR1.Amsterdam1.surf.net [145.145.162.1]
13 12 ms 11 ms 11 ms PO0-0.AR5.Amsterdam1.surf.net [145.145.162.2]
14 11 ms 11 ms 11 ms PO6-0.CR1.Amsterdam1.surf.net [145.145.162.1]
15 11 ms 11 ms 11 ms PO0-0.AR5.Amsterdam1.surf.net [145.145.162.2]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

NIKHEF www.nikhef.nl is voor mij ook onbereikbaar. Net iemand van Demon aan de lijn gehad, diegene wist niet wat Nikhef is, maar via een XS4All lijn kon ie er ook niet op komen...

Misschien ligt het probleem bij Surfnet?

edit:
Probleem lijkt opgelost

[ Voor 9% gewijzigd door terabyte op 01-06-2005 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:59
Hebben meer mensen atm last van als je een torrent start dat je internet dichtslibt? Ik heb m'n aantal conections al gelockt op max 100. Hij download ook lang niet met maximaal (wat normaal wel is, en ja ik gebruik een populaire tracker ;)) ik haal nu rond de 60-70kB/s. waar normaal ~200kB/s.
Surfen is bijna niet te doen lijkt wel 56k.
Als ik torrent uit zet kan ik wel gewoon downloaden met 214kB/s. en upload is dan ook normaal. Tis niet zo dat ie zoveel aan het uploaden is dat het downloaden niet meer gaat, hij upload maar met 8kB/s. ongeveer.

Ben benieuwd of nog meer mensen hier last van hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 23:26

mjl

Ugh

spokje schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 21:00:
Hebben meer mensen atm last van als je een torrent start dat je internet dichtslibt? Ik heb m'n aantal conections al gelockt op max 100. Hij download ook lang niet met maximaal (wat normaal wel is, en ja ik gebruik een populaire tracker ;)) ik haal nu rond de 60-70kB/s. waar normaal ~200kB/s.
Surfen is bijna niet te doen lijkt wel 56k.
Als ik torrent uit zet kan ik wel gewoon downloaden met 214kB/s. en upload is dan ook normaal. Tis niet zo dat ie zoveel aan het uploaden is dat het downloaden niet meer gaat, hij upload maar met 8kB/s. ongeveer.

Ben benieuwd of nog meer mensen hier last van hebben :?
Ja sinds in azureus gebruik heb ik veel wegvallende verbindings problemen bij meer dan 3 torrents, dit kan aan SP2 van XP liggen. Met BitTornado had ik deze problemen niet (maar daardoor werd de PC weer erg traag als je meerder windows er van open hebt).

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Laatst online: 11:43
Ik hoor helemaal niemand meer over het probleem met de upgrade. Is iedereen geupgrade ofzo? Ik loop hier nog steeds met een 2Mbit verbinding, terwijl in Mijn DSLExpress wel 4Mbit staat. Meer dan een maand te laat vind ik toch wel héél erg lomp :X

En dan nog €20 p.m. meer betalen ook :|

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:59
Tss, 1 maand aan het wachten en dan durven te posten :P kom maar terug als je na 3.5 maand nog wacht! :+

* spokje is inmiddels gelukkig wel geupgrade ;)

Het is lullig, maar het is gewoon een kwestie van afwachten. Ik moest dus 3.5 maand wachten, hij komt op een gegeven moment echt, je kan er toch niets aan versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Laatst online: 06:24

alm

spokje schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 18:46:
Tss, 1 maand aan het wachten en dan durven te posten :P kom maar terug als je na 3.5 maand nog wacht! :+

* spokje is inmiddels gelukkig wel geupgrade ;)

Het is lullig, maar het is gewoon een kwestie van afwachten. Ik moest dus 3.5 maand wachten, hij komt op een gegeven moment echt, je kan er toch niets aan versnellen.
Jij hebt echt geen 3,5 maand gewacht op een upgrade van 2 Mbps naar 4Mbps en al die tijd betaald voor 4 Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Laatst online: 06:24

alm

Scooper schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:39:
Ik hoor helemaal niemand meer over het probleem met de upgrade. Is iedereen geupgrade ofzo? Ik loop hier nog steeds met een 2Mbit verbinding, terwijl in Mijn DSLExpress wel 4Mbit staat. Meer dan een maand te laat vind ik toch wel héél erg lomp :X

En dan nog €20 p.m. meer betalen ook :|
Een maand te laat, dat is toch ongelofelijk... en dan maar zeggen dat het een upgrade is in snelheid en niet in prijs... Kan wel zijn, maar er zijn mensen die voor 2 Mbps gewoon 34,50 betalen ipv 55 euro per maand. Zou het na een maand extra wachttijd gewoon storneren en dan 34,50 overmaken. Zou ik ook gedaan hebben als ik de upgrade nog niet had ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort internet Via Demon (2/1 abbo).
Modem (Copperjet 816-2P) staat in bridge mode aangezien ik mijn eigen router blijf gebruiken (ik had wat probleempjes met de routermode van het modem).

Mijn probleem: ik kan op een pc het modem niet bereiken. Dit kan alleen als ik de netwerkkabel van modem naar router in een lan poort (ipv wan poort) steek. Deze moet uiteraard in de wan poort blijven om te kunnen internetten.

IP van mijn router is 192.168.0.1 /24.
Voor het modem heb ik al verschillende ips geprobeerd:
192.168.0.2 /24
En ook in een ander subnet:
192.168.100.1 /16
Maar ik kan het modem dus neit bereiken.

Ook heb ik geprobeerd static routes toe te voegen op de pc en op de router maar ook dit werkt niet.

Voordat ik Demon had, zat ik bij @Home en kon ik mijn modem wel gewoon bereiken met dezelfde router instellingen.

Iemand een idee waarom nu niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
@danielVS:
Dus als ik het goed bereik wil je met je router ertussenin je modem bereiken zonder de router te omzeilen.
De enige manier hoe dat vroeger met @home zou hebben kunnen werken, is wanneer je je modem benaderde via het internet (dus een IP-adres wat niet begon met 10.x.x.x of 172.x.x.x of 192.168.x.x)
Zolang je router er tussen zit kun je namelijk niet je modem bereiken.
Wat je met een ZyXEL modem zou kunnen doen is een seriele kabel gebruiken, maar die is met de Copperjets volgens mij niet meegeleverd. (en er zit voor zover ik weet geen seriele poort op)

Je zou ook op je modem in kunnen stellen dat je de modem wilt configureren vanaf het internet, maar dat zou ik niet aanraden ivm veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 00:06:
De enige manier hoe dat vroeger met @home zou hebben kunnen werken, is wanneer je je modem benaderde via het internet (dus een IP-adres wat niet begon met 10.x.x.x of 172.x.x.x of 192.168.x.x)
Zolang je router er tussen zit kun je namelijk niet je modem bereiken.
.
het ip van het modem van @Home (een Motorola) was 192.168.100.1; een private ip dus

ik weet niet precies hoe dit werkte maar het werkte (met een router ertussen dus); ik kon dit modem toentertijd in ieder geval niet in bridge of router mode zetten of iets dergelijks (slechts logs inlezen en wat kleine instellinkjes)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2005 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clevy
  • Laatst online: 03-07-2024

clevy

It's a race !

de helpdesk is weer beter bereikbaar de laatste dagen.. of zou ik toevallig op de goede tijden bellen? al 2 keer snel moeten denken toen er direct een mens op nam ipv automatische stem.
desalwelteplus al 2 weken offline. *grom*

a word to the wise is more often the start of an argument than the help it ought to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Nergunsman schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 13:11:
en mijn aanvraag in januari duurde 4 maanden, dus ergens daar tussen :)
4 maanden? Serieus? Heb je dan ook nog het recht ondertussen te annuleren? Ik ga echt geen 4 maanden wachten namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Bor de Wollef schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 10:16:
[...]

4 maanden? Serieus? Heb je dan ook nog het recht ondertussen te annuleren? Ik ga echt geen 4 maanden wachten namelijk!
Na 12 weken kan je kostloos opzeggen dacht ik maar als het goed is staat dat in de algemen voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 13:32
Bor de Wollef schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 10:16:
[...]

Ach .... 11 oktober 2003 aangevraagd, 30 januari 2004 signaal. Duurde slechts 1 week, lag er daarna 3 weken uit. Maar ja, da's alweer een tijdje terug.
Als chello niet vergeten was mijn kabelmodem af te sluiten was ik waarschijnlijk wél ontploft.

Ik zit er nog steeds en ben erg te spreken over mijn verbinding. De helpdesk daarintegen bel ik liever niet. De accu is leeg zodra ik iemand aan de lijn krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terabyte schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 16:19:
NIKHEF www.nikhef.nl is voor mij ook onbereikbaar. Net iemand van Demon aan de lijn gehad, diegene wist niet wat Nikhef is, maar via een XS4All lijn kon ie er ook niet op komen...

Misschien ligt het probleem bij Surfnet?

edit:
Probleem lijkt opgelost
Beetje late info maar het lag aan Surfnet. Niet aan demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:41

OMX2000

By any means necessary...

Nou het is weer lekker vaag met mijn internet verbinding. Ik had een 2048/1024 die een paar weken geleden automatisch ge-upgrade werd. Dus ik blij met 4096/1024, paar dagen later heb ik een upgrade aangevraagd naar 8 Mbit. Aanvraag zou in behandeling zijn, en tot mijn verbasing had ik vorige week opeens een 8 Mbit lijn. Dus ik happy, maar ik vond het al vreemd dat mijn account nog steeds een 4096 account was (via mijn DSLExpress). Een paar dagen later trainde mijn modem opeens weer op 2048 :S Dus ik bel Demon op of zij weten hoe het zit. Ze vonden het daar dus ook vreemd en ik moest maar even met customer support bellen. Die zagen dat ik een 8Mbit upgrade aanvraag had, en that's it. En ze zouden nog uitzoeken wat er aan de hand was.

Even 1 vraag, hoe lang duurt het voordat Demon een upgrade uitvoert die je aanvraagt via Mijn DSLExpress?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien of Demon nu ook eens het goedkoopste abonnement gaat upgraden qua snelheid?

Vroegah waren ze een van de goedkoopste maar nu vliegen me de aanbiedingen van EUR 9,95 en EUR 14,95 met 2 tot 4 keer zo hoge snelheden me om de oren... Stond een mooi overzichtje in het tfortelecom krantje van. Dus ik dacht dit moet niet langer duren met Demon of ik stap eerdaags lekker over! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M55 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 18:25:
Ik heb gisteren de downgrade aangevraagd en sinds vandaag ben ik al gedowngraded,
tevens heb ik nu een e-mail gekregen van demon, dat de 10 euro kosten niet in rekening
gebracht zullen worden. Uiteindelijk toch nog netjes afgehandeld :)
lekker is dat... ze zijn wel consequent bij Demon zeg...
Ik mocht nog wel ff lekker 10 euro dokken... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:48:
Weet iemand misschien of Demon nu ook eens het goedkoopste abonnement gaat upgraden qua snelheid?

Vroegah waren ze een van de goedkoopste maar nu vliegen me de aanbiedingen van EUR 9,95 en EUR 14,95 met 2 tot 4 keer zo hoge snelheden me om de oren... Stond een mooi overzichtje in het tfortelecom krantje van. Dus ik dacht dit moet niet langer duren met Demon of ik stap eerdaags lekker over! :+
In die krantjes worden altijd de tijdelijke bedragen genoemd. Ergens in de kleine lettertjes staat dat je na 3 maanden vijftien euro extre p.m. mag dokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:49

GieltjE

Niks te zien...

Momenteel licht de telefoon hier nog steeds uit, internet werkt net 2min weer maar is mega instabiel.

Iemand meer hier last van (omg Oss)?

Hell / 0

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.