Demon en wegvallende verbindingen... het lijkt een onuitputtelijk topic. Ik heb (hopelijk had) er ook veel last van. Een 2/1 verbinding met een Zyxel modem via BabyXL dat iedere 10 min even 20 sec de connectie verbrak.
Veel over gelezen op internet.
Zyxel firmware ge-updated conform Demon richtlijnen (wat wel opviel: in het bestand met de firmware files stonden 2 bestanden terwijl de handleing slechts de upload van één van deze bestanden beschreef). Anyway, .bin file hernoemd naar ras en geuploaded. Het hielp niet. Asus Wlan router ertussen-uit en rechtstreeks via de PC: geen verbetering... Asus firmware update: geen verbetering.
Dan maar bellen met de helpdesk. Eerst 15 minuten de standaard checklist door (hoort erbij) en toen het zgn maxtonelimit verhaal. Wat mij verbaast: de Zyxel kan niet een snellere upload aan dan 864 .... leuk maar de abbo's van Demon gaan veel verder ... waar betaal je dan voor? Zegt die helpdeskmedewerker: dat modem is een kadootje ...

Volgens mij hoort het gewoon bij het product maar goed. Maxtonelimit op 11 hielp iig ook niet en wat bleek:
- de uitleg over upgrade firmware Zyxelmodems op demon.nl is niet juist! Beide bestanden (.bin en .rom) moeten ge-uploaded worden via een ftp sessie naar de router, én het duurt dus echt iets van 2 of 3 minuten voordat de upgrade voltooid is door het modem. Staat ook niet op de handleiding van demon... als je het niet doorhebt zet je zelf je modem te snel aan-uit en is het verpest.
Even over beide bestanden, het werkt als volgt:
1. rename op je pc *.bin naar ras (algemene firmware)
2. rename op je pc *.rom naar rom-0 (babyxl settings)
3. Start procedure conform demon handleiding.
bij stap 4,g gaat het dan als volgt:
g) - Tik nu het volgende commando: " put ras "
- syslampje gaat knipperen, gaat dan uit, knippert wat langer (paar minuten)
- als het sys lampje na een paar minuten weer continu blijft branden kan je verder
- waarschijnlijk knippert nu ook het lan-lampje maar dat hoeft niet
- Tik nu het volgende commande: " put rom-0 "
- en klaar!
Overigens hielp dit ook niet bij mij. De maxtonelimit stond weer te hoog en die is op 11 gezet (nu lijkt het goed te gaan) Overigens, als je dat conform de standaard handleiding doet dan is bij een reset van het modem de maxtonelimit weer max en heb je weer een instabiele verbinding.
De maxtonelimit continu aanpassen kan in autoexec.net (via telnet menu 24 -> 8 )
Tik in : " sys edit autoexec.net "
Tik in : " i " (van Insert)
Toets : enter totdat je ziet staan: wan adsl ...... (etc)
Tik in : " wan adsl maxtonelimit 11 "
Toets : enter
Tik in : " x " (exit en save)
Check bovenstaande via " sys view autoexec.net "
>>> Nu is de maxtonelimit standaard 11 ..... het lijkt erop dat het bij mij nu werkt maar ik ben pas een dag verder hahaha
ZR
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 29-05-2005 13:14
]