Goed initiatief! Meteen maar ingevuld
Dit is m'n ping in ms gedurende een halve minuut. (naar tweakers. Andere sites geven hetzelfde resultaat)
Het schommeld als de ziekte. Spellekes spelen is dan ook niet leuk meer
En nee, er is geen ander verkeer.
BabyXL
Het liep altijd wel lekker, maar dit is sinds 2 weken het geval.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| 13 181 13 272 12 230 13 76 33 12 272 13 271 13 165 12 12 157 ect..... |
Het schommeld als de ziekte. Spellekes spelen is dan ook niet leuk meer
BabyXL

12 13 is erg relaxed, maar de rest
Packetloss onderweg? Probeer eens pathping ipv ping.

Packetloss onderweg? Probeer eens pathping ipv ping.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Ik heb de formulieren al ingevuld.m33p schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 02:02:
Vanaf nu is het mogelijk om je klacht te laten registreren bij de Demon Gebruikersgroep Nederland. Deze gebruikersgroep proberen om zoveel mogelijk klachten samen te brengen om deze gezamelijk naar Demon te kunnen sturen, hopend dat dit meer impact heeft bij Demon zodat er wat aan de problemen gedaan wordt.
Go get them boys
En je bent hoe-zeker dat het niet bij jou ergens ligt?Sponz schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 22:15:
Dit is m'n ping in ms gedurende een halve minuut. (naar tweakers. Andere sites geven hetzelfde resultaat)
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 13 181 13 272 12 230 13 76 33 12 272 13 271 13 165 12 12 157 ect.....
Het schommeld als de ziekte. Spellekes spelen is dan ook niet leuk meer![]()
BabyXL![]()
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
He, hoe lang staat het 4096 abonnement al op de website?
Ik dacht dat die snelheid er alleen voor de upgraders was.
Zo, tijd om te downgraden van 8 naar 4~Mbits..Largow schreef op maandag 09 mei 2005 @ 08:57:
He, hoe lang staat het 4096 abonnement al op de website?
Verwijderd
ik heb ongeveer 1,5 jaar een 1024/512 abo gehad bij demon
deze heb ik 2 maand terug om laten zetten naar een 2048/1024 abo
dit was netjes binnen 2 weken geregeld... m'n modem geeft nu aan 2240/832
voor zover ik weet (abo staat op m'n ouders naam) wordt er netjes 34,50 afgeschreven
tussendoor heb ik ook nog even 4mbit maar dat is sinds 2 of 3 weken weer terug naar 2048
er is ook nog een keer een dag geweest dat ik geen verbinding kon krijgen...
zelfs toen deze storing verholpen was (stond op de demon website), lukte dit niet
de gratis helpdesk gebeld en ik werd netjes te woord gestaan... aan de andere kant werd meegekeken en wat gereset ofzo en een aantal minuten later kon ik weer internetten
qua snelheid heb ik niets te klagen
deze heb ik 2 maand terug om laten zetten naar een 2048/1024 abo
dit was netjes binnen 2 weken geregeld... m'n modem geeft nu aan 2240/832
voor zover ik weet (abo staat op m'n ouders naam) wordt er netjes 34,50 afgeschreven
tussendoor heb ik ook nog even 4mbit maar dat is sinds 2 of 3 weken weer terug naar 2048
er is ook nog een keer een dag geweest dat ik geen verbinding kon krijgen...
zelfs toen deze storing verholpen was (stond op de demon website), lukte dit niet
de gratis helpdesk gebeld en ik werd netjes te woord gestaan... aan de andere kant werd meegekeken en wat gereset ofzo en een aantal minuten later kon ik weer internetten
qua snelheid heb ik niets te klagen
Verwijderd
Ik woon in Gouda Centrum. sinds 24 april klapt me internet steeds eruit tijdens primetime. Heb een 2/1 abo. Door uit/aanzetten modem kom ik weer ff op het net. Het 0800 smoesje aangehoort over bekabeling in huis.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 18:43:
sinds de upgrade heb ik zelf ook gemerkt dat de verbinding constant wegvalt ... heb zelf ook al na aanleiding de maxtonelimit veranderd maar mocht niet helpen.
omgeving gouda ...
meer mensen die in deze streek er ook last van hebben?
zal eens proberen om de modem direct achter de splitter te zetten .. maar heb daar nooit eerder last van gehad. ben ik nou de enige die er last van heeft NA de upgrade?
Geen upgrade genomen maar ook niet de brief/email gekregen. Toevallig op website gezien.
Maar vandaag belde het babyxl-typje op met de oplossing: een verdere downgrade van de lijn zou hem weer stabiel maken.
Dus 0800 gebeld met : Zet me maar op een BBned lijn.
Nou dat kan dus niet. Want, zegt het 0800-typje : Wie zegt dat BBned u wel een 2/1 lijn kan verschaffen???
Ik zit op 550 meter van wijkcentrale volgens BBned.

Nou ik ga maar weer naar een andere provider. En gok op een betere lijn voor mijn 34 euro. Versatel?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 18:26 ]
Let wel, dan zit je ook op 550 meter van de centrale volgens BabyXL. Immers zij maken gebruik van de dezelfde centrale. Als het echt aan je koper ligt (tussen jou en de centrale en dat ook ook al na 50 meter zijn) dan zul je met andere providers ook problemen hebben.Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:06:
Nou dat kan dus niet. Want, zegt het 0800-typje : Wie zegt dat BBned u wel een 2/1 lijn kan verschaffen???
Ik zit op 550 meter van wijkcentrale volgens BBned.
Dus die afstand is geen reden (wat nog kan zijn dat je met een andere provider betere snelheden haalt omdat het hopelijk niet aan de lijn tussen jou en de centrale ligt)
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Upgrade gehad vandaag! Profiel op modem is 2048/960, dslexpres zegt: DSL Express 1024.
Als de telefoonlijn naar jouw woning/aansluiting het 'probleem' is maakt het echt niet uit via welk DSL netwerk je bent aangesloten.Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:06:
[...]
Ik woon in Gouda Centrum. sinds 24 april klapt me internet steeds eruit tijdens primetime. Heb een 2/1 abo. Door uit/aanzetten modem kom ik weer ff op het net. Het 0800 smoesje aangehoort over bekabeling in huis.( Had al een jaar een zeer stabiel lijn. Die tuurlijk de beloofde 2/1 nooit gehaald maar ok...)
Geen upgrade genomen maar ook niet de brief/email gekregen. Toevallig op website gezien.![]()
Maar vandaag belde het babyxl-typje op met de oplossing: een verdere downgrade van de lijn zou hem weer stabiel maken.![]()
Ik zit op 550 meter van wijkcentrale volgens BBned.![]()
Fijn hoor zo'n upgrade. Had wel ff 3 MB download... dat was denk in de weken van werkzaamheden voor de algehele upgrade. Dus ik dacht nog
: HA fijn, krijg ik ook eindelijk eens de lijn waar ik voor betaal.
Nou ik ga maar weer naar een andere provider. En gok op een betere lijn voor mijn 34 euro. Versatel?
overigens kan zo'n postcode check er héél erg naast zitten in sommige gevallen, houdt geen rekening met obstakels vaak zoals parken en meren waar kabels niet vaak doorheen liggen. Ook kwaliteit van kabels wordt niet meegenomen. kortom geen enkele vorm van rechten te ontlenen aan een geschatte lijnlengte
Verwijderd
Maar als je al jaren een stabiele lijn had en net voor de start van de grote upgrade show van demon nog zelfs 3MB+ down en up een ruime 1MB+ aan breedte cadeau krijgt
(2/1 abo was voor mij een 1.8/0.65 al een jaar lang... ) En dan opeens word het instabiele lijn en een techneut die je verteld dat misschien 1024/512 het hoogst haalbare nu nog zal zijn.
Ik speedtest dus vanavond op een onder de 900 en een up van 350 en de verbinding klapt er nog net zo vrolijk uit.
Ik krijg gewoon niet genoeg van hunnie op dit moment. Denk dat misschien de 2/1's aboos in moet leveren om de 4/1's te kunnen voorzien. Dan hoop ik wel voor de 4/1's dat dit niet zelfde ouwe lijntje voor meer geld word.
Ik wacht het ff af. Want 55 euro voor 4 down staat niet in verhouding met wat andere providers voor minder euro's "denken" te kunnen leveren. Ik vind het zeer verwarrend allemaal op dit moment.
Ik speedtest dus vanavond op een onder de 900 en een up van 350 en de verbinding klapt er nog net zo vrolijk uit.
Ik krijg gewoon niet genoeg van hunnie op dit moment. Denk dat misschien de 2/1's aboos in moet leveren om de 4/1's te kunnen voorzien. Dan hoop ik wel voor de 4/1's dat dit niet zelfde ouwe lijntje voor meer geld word.

Ik wacht het ff af. Want 55 euro voor 4 down staat niet in verhouding met wat andere providers voor minder euro's "denken" te kunnen leveren. Ik vind het zeer verwarrend allemaal op dit moment.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 23:47 ]
Mjah, als je test op speedtest, de verbindings snelheid noemt van behaalde resultaten dan begin je al op een scheve basis.
Natuurlijk is een 2048Kbps verbinding 1.8 als je het zo bekijkt. Je haat immers ~200KBps en dat reken je dan om met factor 8 naar 1.8Mbps toe. Upstream bij ADSL verbindingen is nooit een gegarandeerde 1024Kbps (1Mbps). Je leest overal dat het redelijk normaal is tussen 640 & 896Kbps terecht te komen afhankelijk van vele factoren.
Als de telefoonlijn naar jou aansluiting echt ~1000 meter is en je geen 3Mbps haalt stabiel is het een beroerde kwaliteit. Maar gezien in 95% van de gevallen als je een 'slechte' of 'onderbroken' verbinding hebt het in de aansluitkunsten van het 'doe-het-zelf' pakket liggen.
Natuurlijk is een 2048Kbps verbinding 1.8 als je het zo bekijkt. Je haat immers ~200KBps en dat reken je dan om met factor 8 naar 1.8Mbps toe. Upstream bij ADSL verbindingen is nooit een gegarandeerde 1024Kbps (1Mbps). Je leest overal dat het redelijk normaal is tussen 640 & 896Kbps terecht te komen afhankelijk van vele factoren.
Als de telefoonlijn naar jou aansluiting echt ~1000 meter is en je geen 3Mbps haalt stabiel is het een beroerde kwaliteit. Maar gezien in 95% van de gevallen als je een 'slechte' of 'onderbroken' verbinding hebt het in de aansluitkunsten van het 'doe-het-zelf' pakket liggen.
[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 09-05-2005 23:48 ]
Verwijderd
Nou maak ik me niet zo druk om beetje of meer beetje minder maar ik heb een lijn die tijdens avonduren het maar 5 a 10 minuten het doet, modem uit en aan zetten, weer 5 minuten etc. etc.
En nu is het.... 23.50 . yep tegen middernacht, iedereen naar bed en nu blijft mijn verbinding in stand.
En tot voor kort had ik nergens last van.
En nu is het.... 23.50 . yep tegen middernacht, iedereen naar bed en nu blijft mijn verbinding in stand.
Als ook je linesync wegvalt op je modem kan het bijna niet met upgrades te maken hebben.Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 23:52:
Nou maak ik me niet zo druk om beetje of meer beetje minder maar ik heb een lijn die tijdens avonduren het maar 5 a 10 minuten het doet, modem uit en aan zetten, weer 5 minuten etc. etc.
WTF, laat terug van werk. Dacht ff voor de gein kijken op de modem.
Staat ie op up 960kbps en down 2048. EINDELIJK.
15x330 SW38
Verwijderd
Mazzelaar.... hehehe
bjck..
Nou "ben door gemeten" dat was ok .. in me modem cmdt (een zyxel) en tijdens een 0800 gesprek werd ik live gelogged tijdens een "crash" en meneer v 0800 zag inderdaad het een zeer instabiel lijn en heeft dat logje naar Babyxl gestuurd.
Wat meer kan eens mens doen?
bjck..
Nou "ben door gemeten" dat was ok .. in me modem cmdt (een zyxel) en tijdens een 0800 gesprek werd ik live gelogged tijdens een "crash" en meneer v 0800 zag inderdaad het een zeer instabiel lijn en heeft dat logje naar Babyxl gestuurd.
Wat meer kan eens mens doen?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 00:02 ]
Verwijderd
btw...
Is dat een 4/1 line?Centauriprime schreef op maandag 09 mei 2005 @ 23:56:

Nee, van 1 naar 2 upgrade. Januari verhaal.
Down 214KB Up 88KB Ping 8ms. BBNED uiteraard, anders duurde t niet zo lang.
Ik ben tevreden, mij hoor je niet meer.
[ Voor 23% gewijzigd door Centauriprime op 10-05-2005 00:17 ]
15x330 SW38
Hmmm, ik vul net de klachtenbrief in, en dan krijg ik ineens door dat ik de upgrade heb gehad.
Powered by Solarfrontier 3060 Wp
Over die postcode-check. Dat is inderdaad een vrij grove schatting.bjck schreef op maandag 09 mei 2005 @ 23:19:
[...]
Als de telefoonlijn naar jouw woning/aansluiting het 'probleem' is maakt het echt niet uit via welk DSL netwerk je bent aangesloten.
overigens kan zo'n postcode check er héél erg naast zitten in sommige gevallen, houdt geen rekening met obstakels vaak zoals parken en meren waar kabels niet vaak doorheen liggen. Ook kwaliteit van kabels wordt niet meegenomen. kortom geen enkele vorm van rechten te ontlenen aan een geschatte lijnlengte
Het beste kun je uit je modem uitlezen wat de attenuation is en de SNR (Signal-to-Noise-Ratio).
Die attenuation geeft het signaalverlies aan en is vrijwel rechtevenredig met de lengte van je koperdraden. (uitleg van de waarden staat in de openingspost)
De SNR geeft aan of er externe factoren meespelen, zoals een ADSL-lijn van de buurman die loopt te storen op jouw lijn oid.
Dat zijn de werkelijke waarden waar je mee moet vergelijken of de behaalde snelheden en uitval van je modem een probleem aan jouw kant is of aan andere factoren te wijten is. Die postcodecheck is een niet-technische manier om een indicatie te krijgen van wat maximaal haalbaar is (als je volgens de postcodecheck >4 km van de centrale zit, zal het koper nooit korter zijn) en speedtest is maar in zeer beperkte mate geschikt om te testen wat je verbinding aankan.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik ook gebeld, zelfde verhaal en ook op de 10k-07.Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 16:58:
[...]
Precies hetzelfde hier, heb ook helpdesk aan de lijn gehad. Ook ik zit op de 10k-07 router.
Coïtus ergo sum
Hmm weird. Gister upgrade gehad, 214/84, alleen zonet zei speedtest opeens weer dat ik gewoon 52kB/s. upload heb. Heb modem gereset (had ik nog niet gedaan btw na upgrade) en nu is het weer 84 kB/s.
Iemand een idee hoe het kan dat ie zich reset naar de normale waarde ofzo ?
Iemand een idee hoe het kan dat ie zich reset naar de normale waarde ofzo ?
Verwijderd
Wat is dit dan voor ding ? >> babyxl-nag-rt-spk-1.router.nl.demon.net
dan ga ik door naar 2x de tc1-core-1-ge-1-0-3-33.router.nl.demon.net
en als laaste demon-ding de tc1-border-2-ae-0-0.router.nl.demon.net
dit alles volgens pingplotter.
als hij gaat "klapperen" dan is het vaak de babyxl-nag-rt-spk-1.router.nl.demon.net volkomen in de stress schiet.
als hij gaat "klapperen" dan is het vaak de babyxl-nag-rt-spk-1.router.nl.demon.net volkomen in de stress schiet.
Ik heb precies hetzelfde, 2x door zelfde router, had ik voorheen niet.Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 12:40:
Wat is dit dan voor ding ? >> babyxl-nag-rt-spk-1.router.nl.demon.net
Hierdoor is mijn ping wat hoger/onstabieler geworden want ik krijg 2 waarden terug door zelfde router.
Heeft iemand een theorie hiervoor waarom hij 2x door zelfde router gaat.
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Verwijderd
waar woon jij smoker?
trouwens heb net is zitte kijken in de waardes rij is het ook de 2x zelfde die alleen verhogingen kunnen pieken.
trouwens heb net is zitte kijken in de waardes rij is het ook de 2x zelfde die alleen verhogingen kunnen pieken.
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 12:51 ]
dat hebben ze mij ook gezegd, alleen blijkbaar niet goed ofzo, blijkbaar voor het eind van deze week moet alles opgelost zijn.MXL schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 08:31:
Hmmm, ik vul net de klachtenbrief in, en dan krijg ik ineens door dat ik de upgrade heb gehad.
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Nou, ben net gebeld door Demon. Er is afgelopen vrijdag bevestigd door BBNed dat ze een aantal (veel?) mensen vergeten waren. Deze lijnen worden voor vrijdag alsnog geupgrade.
Ik ga maar een brief sturen over die 20 euro die ik te veel betaald heb.
Ik ga maar een brief sturen over die 20 euro die ik te veel betaald heb.
[ Voor 6% gewijzigd door Chilly_Willy op 10-05-2005 15:33 ]
Coïtus ergo sum
Na 4 keer bellen in 8 dagen heb ik eindelijk weer een stabiele lijn
Nu maar hopen dat ze verder van mijn lijn afblijven en er geen potje meer van maken
Verwijderd
Ik hoop het voor je.
Zal ook morgen maar weer eens bellen... Want met het downgrade van mijn lijn zijn mijn problemen niet opgelost.
Zal ook morgen maar weer eens bellen... Want met het downgrade van mijn lijn zijn mijn problemen niet opgelost.
Heb sinds 2 weken dus ook problemen met mijn verbinding en zit ook aangesloten
op de babyxl-nag-rt-spk-1.router.nl.demon.net
dit is volgens mij de centrale in Rotterdam-Terbregge.
Een vriend van heeft sinds 2 weken speedling als provider en die maken ook gebruik van BabyXL
en zit dus ook op de zelfde centrale als ik en die krijgt ook geen stabiele verbinding.
Erg vervelend dit allemaal kan al 2 weken niet normaal internetten word er gek van
op de babyxl-nag-rt-spk-1.router.nl.demon.net
dit is volgens mij de centrale in Rotterdam-Terbregge.
Een vriend van heeft sinds 2 weken speedling als provider en die maken ook gebruik van BabyXL
en zit dus ook op de zelfde centrale als ik en die krijgt ook geen stabiele verbinding.
Erg vervelend dit allemaal kan al 2 weken niet normaal internetten word er gek van
Amsterdam, maar wat nog vreemder is is dat ik af en toe 2 verschillende waarden terug krijg, 1x 8ms en dan de 2de hop 16ms (dat is kutje) en het is trouwens zinloos want er onstaat nu latency wat niet verantwoord is of voorkomen kan worden.Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 12:47:
waar woon jij smoker?
[ Voor 4% gewijzigd door Sm0k3r op 11-05-2005 11:28 ]
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Verwijderd
Het ziet er naar uit dat [bbned-10k-07.router.nl.demon.net] last heeft van de overboeking. Heeft iemand contact gehad met demon hierover of ze daar wat aan gaan doen en hoe lang dat zal duren. Ze kunnen natuurlijk ook niks doen want je hebt getekend voor minimaal 2mbit downstream maar dan downgrade ik naar 4mbit
Is nu al een maand maximaal 4mbit alleen snachts(na 2uur) zit ik op 8mbit.
Zoals ik laatst zei, twee weken geleden geloof ik, had ik van Demon een e-mail ontvangen waarin excuses stonden (upgrade/downgrade drama) en waarin gemeld werd dat een nieuwe e-mail zou verstuurd worden die week erna.
Natuurlijk heb ik tot op heden nog geen reactie gehad van Demon. Zelfs niet nadat ik weer een e-mail heb gestuurd waarin ik vraag, waar die 'nieuwe' e-mail nou blijft.
Nog steeds geen reactie.
Ik ga maar eens dat klachtenformulier invullen....
...stelletje prutsers van de demon helpdesk..
Natuurlijk heb ik tot op heden nog geen reactie gehad van Demon. Zelfs niet nadat ik weer een e-mail heb gestuurd waarin ik vraag, waar die 'nieuwe' e-mail nou blijft.
Nog steeds geen reactie.
Hmmm...ben je al lang abonnee bij Demon? Tegen mijn broer, die begin dit jaar (opnieuw) lid werd toen de 2Mb abo nog 55,- euro was, zeiden ze ook dat ze een upgrade/downgrade mail hadden gestuurd. Indien hij reageerde zou hij dan de 2Mb abo voor de huidige prijs 34,50 kunnen krijgen...dus een verlaging in de kosten. Echter, hij had deze brief nooit ontvangen!!! Hij had Demon gebeld en deze beweren dat hij deze brief had ontvangen en niet voor de uiterste datum had gereageerd. Dit zou in april moeten zijn. Veel zeiken hielp niet. Omdat hij nu nog geen 1 jaar lid was (vanwege opzegging ivm verhuizing en opnieuw abo worden) is downgrade tegen 10 euros volgens Demon niet mogelijk. Hij moet nu de rest van het jaar op 55,- euro blijven en krijgt dan een 4Mb ipv 2Mb waar die eigenlijk geen behoefte aan heeft. Na deze affaire is die dus anders tegen Demon aan gaan kijken...dit is pure geldklopperij. Ik vraag mij af of hij nog acties hiertegen kan ondernemen om alsnog zijn abo op 2Mb en voor 34,50 kan krijgen.M55 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:02:
Zoals ik laatst zei, twee weken geleden geloof ik, had ik van Demon een e-mail ontvangen waarin excuses stonden (upgrade/downgrade drama) en waarin gemeld werd dat een nieuwe e-mail zou verstuurd worden die week erna.
Nog steeds geen reactie.
Ikzelf ben nu ongeveer 6 weken op aanraden van mijn broer lid geworden, voordat hij deze problemen had. Voordat ik lid werd, had ik al gemerkt dat er op emails niet worden gereageerd door Demon...dus waarom zouden ze dat nu wel doen?....
Hebben er nog meer mensen problemen met hun verbinding via babyXL in Rotterdam in de buurt van terbregge?
Verwijderd
Maar ga je dan ook daarna op de tc1-core-1-ge-1-0-3-33.router.nl.demon.net?
Ik (Gouda) dus 2x. en die ziet er niet stabiel uit.
Heb dit maar ff draaien. http://www.pingplotter.com/
Ik (Gouda) dus 2x. en die ziet er niet stabiel uit.
Heb dit maar ff draaien. http://www.pingplotter.com/
Weet niet of ik door die router heen ga
zal ik thuis moeten kijken en daar ben ik pas weer vanaf 17:00 uur
zal ik thuis moeten kijken en daar ben ik pas weer vanaf 17:00 uur
Ja precies. Dat zeg ik al tijden, maar men wilt er niets aan doen bij de helpdesk.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 12:00:
Het ziet er naar uit dat [bbned-10k-07.router.nl.demon.net] last heeft van de overboeking. Heeft iemand contact gehad met demon hierover of ze daar wat aan gaan doen en hoe lang dat zal duren. Ze kunnen natuurlijk ook niks doen want je hebt getekend voor minimaal 2mbit downstream maar dan downgrade ik naar 4mbitIs nu al een maand maximaal 4mbit alleen snachts(na 2uur) zit ik op 8mbit.
Lijkt me dat ze wel een ticket oid naar BBNed kunnen sturen met een melding van zwaar overboekte 8Mbit lijnen. Juh.. 300KB/s is nog prima volgens de voorwaarde.. wel frapant dat het na 2 jaar plots allemaal inkakt.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:04:
Ja maar de vraag is kan de helpdesk er wel wat aan doen ?
Ik heb de hoop al opgeven en ben van plan te downgraden.
weet iemand hoe het eigenlijk zit met stilzwijgende contract verlenging bij demon?
Ik zit inmiddels al meer dan 3 jaar bij demon, en ik vraag me af of mijn contract nu stilzwijgend met een jaar is verlengd, of dat ik gewoon met een opzeg termijn zit van x maanden?
Ik zit inmiddels al meer dan 3 jaar bij demon, en ik vraag me af of mijn contract nu stilzwijgend met een jaar is verlengd, of dat ik gewoon met een opzeg termijn zit van x maanden?
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
Wanneer je 1 jaar lid bent geweest kun je opzeggen wanneer je wilt met een opzegtermijn van 1 maand. De opzegtermijn gaat in op de dag dat Demon de afsluiting in behandeling neemt. Dat wil zeggen, brief verstuurd op 8 mei en door Demon in behandeling genomen op 10 mei dan wordt je verbinding op 10 juni afgesloten.
okay bedankt....Kroontje schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 21:24:
Wanneer je 1 jaar lid bent geweest kun je opzeggen wanneer je wilt met een opzegtermijn van 1 maand. De opzegtermijn gaat in op de dag dat Demon de afsluiting in behandeling neemt. Dat wil zeggen, brief verstuurd op 8 mei en door Demon in behandeling genomen op 10 mei dan wordt je verbinding op 10 juni afgesloten.
ik denk er namelijk over na om over te stappen naar versatel 20 mbit...
Slechte customer service van demon bevalt me al sinds 2 jaar niet meer... in het begin was het nog top.
snelheids verhogingen duren ook altijd veelste lang.. was ook zo bij mijn vorige verhoging, van 1 mbit naar 2 mbit down
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
Verwijderd
Nog maar weer eens een mailtje gestuurd naar Demon om te informeren waar mijn upgrade naar 4Mbit blijft. Onderstaand de tekst van de e-mail die ik gestuurd heb.
Geachte mevrouw, heer,
Ondanks dat Demon heeft toegezegd dat de snelheid van mijn 2048 abonnement in april verhoogd zou worden naar 4096 is dit tot op heden nog niet gebeurd.
Op de DSLExpress pagina wordt al wel 4096 aangegeven maar mijn Zyxel 650R-31 blijft volhouden dat ik op 2048 zit.
Uit telefonisch contact met Demon eind vorige week kwam naar voren dat er inderdaad nog lijnen waren die de upgrade niet hebben ontvangen. Deze lijnen zouden in de loop van deze week alsnog de upgrade moeten ontvangen.
In afwachting daarvan wil ik wel alvast bezwaar maken tegen de gefactureerde bedragen voor de maanden april en mei.
Voor beide maanden heb ik 55 euro betaald, het tarief voor de 4096 lijn, maar heb ik niet de beschikking gehad over deze snelheid.
Ik stel dan ook voor dat Demon het teveel betaalde voor deze maanden (2x 55-34,50 euro) terugstorten op mijn rekening of verrekenen met de eerstvolgende afschrijving.
Tevens zou ik het op prijs stellen indien bij de juiste personen onder de aandacht gebracht wordt dat de snelheidsupgrade nog niet uitgevoerd is op mijn lijn.
Graag uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Krijg je zo'n reactie terug:
Goedemorgen,
U schrijft dat u niet in bezit bent van de 4096 verbinding. Dat is vreemd want in die veronderstelling zijn wij wel.
Heeft u uw modem geprobeerd te resetten?
Met vriendelijke groet,
Demon Customer Service
Uiteraard heb ik mijn modem al een aantal malen gereset terwijl dat officieel niet nodig zou moeten zijn maar goed dat hielp uiteraard niet. Hier had ik ze in een eerdere e-mail al op gewezen maar ja, daar heb ik tot op heden nog geen reactie op gehad. Misschien dat ze niet alleen een (selectief) probleem hebben met het versturen van e-mail maar ook met het ontvangen ervan
Morgen maar weer eens bellen.....
Poll: Wat is de status van jouw upgrade naar 4Mbit?
• DSLExpress 4096 - Modem 4096
• DSLExpress 4096 - Modem 2048
• DSLExpress 2048 - Modem 4096
• DSLExpress 2048 - Modem 2048
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Geachte mevrouw, heer,
Ondanks dat Demon heeft toegezegd dat de snelheid van mijn 2048 abonnement in april verhoogd zou worden naar 4096 is dit tot op heden nog niet gebeurd.
Op de DSLExpress pagina wordt al wel 4096 aangegeven maar mijn Zyxel 650R-31 blijft volhouden dat ik op 2048 zit.
Uit telefonisch contact met Demon eind vorige week kwam naar voren dat er inderdaad nog lijnen waren die de upgrade niet hebben ontvangen. Deze lijnen zouden in de loop van deze week alsnog de upgrade moeten ontvangen.
In afwachting daarvan wil ik wel alvast bezwaar maken tegen de gefactureerde bedragen voor de maanden april en mei.
Voor beide maanden heb ik 55 euro betaald, het tarief voor de 4096 lijn, maar heb ik niet de beschikking gehad over deze snelheid.
Ik stel dan ook voor dat Demon het teveel betaalde voor deze maanden (2x 55-34,50 euro) terugstorten op mijn rekening of verrekenen met de eerstvolgende afschrijving.
Tevens zou ik het op prijs stellen indien bij de juiste personen onder de aandacht gebracht wordt dat de snelheidsupgrade nog niet uitgevoerd is op mijn lijn.
Graag uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Goedemorgen,
U schrijft dat u niet in bezit bent van de 4096 verbinding. Dat is vreemd want in die veronderstelling zijn wij wel.
Met vriendelijke groet,
Demon Customer Service
Uiteraard heb ik mijn modem al een aantal malen gereset terwijl dat officieel niet nodig zou moeten zijn maar goed dat hielp uiteraard niet. Hier had ik ze in een eerdere e-mail al op gewezen maar ja, daar heb ik tot op heden nog geen reactie op gehad. Misschien dat ze niet alleen een (selectief) probleem hebben met het versturen van e-mail maar ook met het ontvangen ervan
Poll: Wat is de status van jouw upgrade naar 4Mbit?
• DSLExpress 4096 - Modem 4096
• DSLExpress 4096 - Modem 2048
• DSLExpress 2048 - Modem 4096
• DSLExpress 2048 - Modem 2048
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Het upgraden gaat hier redelijk teh suck 
Heb nu al 3 keer achter elkaar gehad dat na ruim een dag downtime ik de nieuwe snelheden had (420down/89up), maar na een dag vallen die weer terug, net een paar speedtests gedaan en kom niet boven de 150 kb/s uit
Gelukkig zie ik de glasvezel in de verte al liggen, binnen niet al te lange tijd (paar weken) zal die hier ook liggen en kan ik met 10/10 mbit internetten
Als dat allemaal goed werkt kan ik demon ook opzeggen, wel jammer dat ik er nog tot december aan vast zit.
Ik zal maar weer eens gaan mailen als ik weer tijd heb, mail service vind ik nog wel steeds top bij Demon, antwoord binnen een paar minuten is geen uitzondering
Heb nu al 3 keer achter elkaar gehad dat na ruim een dag downtime ik de nieuwe snelheden had (420down/89up), maar na een dag vallen die weer terug, net een paar speedtests gedaan en kom niet boven de 150 kb/s uit

Gelukkig zie ik de glasvezel in de verte al liggen, binnen niet al te lange tijd (paar weken) zal die hier ook liggen en kan ik met 10/10 mbit internetten
Ik zal maar weer eens gaan mailen als ik weer tijd heb, mail service vind ik nog wel steeds top bij Demon, antwoord binnen een paar minuten is geen uitzondering
Vinden jullie Demon over het algemeen een aanrader als je niet kijkt naar de problemen rond de upgrades? Ik lees alleen maar negatieve dingen over de upgrades, maar wat vinden de mensen eigenlijk van hun verbinding / demon naast die problemen?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Met die vraag heb ik ruim een half jaar geleden ook gezeten toen ik op demon over wilden stappen, altijd lastig omdat er in dit topic relatief veel negatieve dingen worden gepost.Bor de Wollef schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 00:18:
Vinden jullie Demon over het algemeen een aanrader als je niet kijkt naar de problemen rond de upgrades? Ik lees alleen maar negatieve dingen over de upgrades, maar wat vinden de mensen eigenlijk van hun verbinding / demon naast die problemen?
Tot zo'n 2 maanden geleden was ik zeer tevreden over mijn verbinding, beter kon het gewoon niet
Met die downtime vanwege upgrades kan ik wel leven, alleen dat mijn verbinding zo slecht is de afgelopen 2 maanden vind ik erg. Ik weet niet hoe dat zit met andere mensen, maar voor mij zou het een reden zijn om niet voor demon te kiezen helaas.
Verwijderd
Heb vandaag helpdesk gebeld. En gewoon direct vriendelijk gevraagd : Hoelang gaat alles nog duren met die problemen.
De helpdeskstudent schoot op de automaat. Papieren er weer bij. etc etc. Hij wilde de riedel gaan beginnen van modem-afstand etc. Gewoon gezegd dat hoeft allemaal niet, dat is allemaal in orde en dat ik alleen maar wilde weten wanneer de problemen in de centrale voorbij zouden zijn. Dus dat dan de onderbrekingen zouden stoppen en ik weer mijn "normale" lijn terug zou kunnen krijgen.
Toen werd ik doorgeschakeld. Geen idee waarheen. Maar kreeg een "echte" medewerker aan de lijn. Die heeft ff gerommeld. Me modem moest 'n reset én me lijn zou morgen ook nog opnieuw
ingeschoten worden.
En wat denk je?? Geen onderbrekingen meer gehad. Dus wacht ik morgen ff af. Blijft het zo... ga ik weer bellen om weer terug te mogen naar mijn 2/1. ( moet ik alleen weer langs zo'n
zien te komen.....)
Maar positief iets voor de vrager van hiervoor. Mijn account staat al dagen op 24euro zoveel voor de
1/0,5 downgrade. Vind ik toch goede en snelle verwerkte informatie.

De helpdeskstudent schoot op de automaat. Papieren er weer bij. etc etc. Hij wilde de riedel gaan beginnen van modem-afstand etc. Gewoon gezegd dat hoeft allemaal niet, dat is allemaal in orde en dat ik alleen maar wilde weten wanneer de problemen in de centrale voorbij zouden zijn. Dus dat dan de onderbrekingen zouden stoppen en ik weer mijn "normale" lijn terug zou kunnen krijgen.
Toen werd ik doorgeschakeld. Geen idee waarheen. Maar kreeg een "echte" medewerker aan de lijn. Die heeft ff gerommeld. Me modem moest 'n reset én me lijn zou morgen ook nog opnieuw
ingeschoten worden.
En wat denk je?? Geen onderbrekingen meer gehad. Dus wacht ik morgen ff af. Blijft het zo... ga ik weer bellen om weer terug te mogen naar mijn 2/1. ( moet ik alleen weer langs zo'n
Maar positief iets voor de vrager van hiervoor. Mijn account staat al dagen op 24euro zoveel voor de
1/0,5 downgrade. Vind ik toch goede en snelle verwerkte informatie.
Ik ben zeer positief. Reeds 3 jaar demon adsl, en inmiddels verhuisd, 3 upgrades achter de rug, en eigenlijk 1 keer een dag zonder connectie gezeten.Bor de Wollef schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 00:18:
Helpdesk is gratis, bereikbaar en kundig, prijzen zijn altijd markt conform (of beter).
Ik zei het toch, nu gaan ze doen of hun neus bloed en beweren dat ze toch echt in april geupgraded hebben (zie 'mijn dslexpress'). Bij mij ook nog geen reactie op mijn 2e mail en ook geen upgrade.Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 00:07:
Nog maar weer eens een mailtje gestuurd naar Demon om te informeren waar mijn upgrade naar 4Mbit blijft. Onderstaand de tekst van de e-mail die ik gestuurd heb.
Goedemorgen,
Met vriendelijke groet,
Demon Customer Service
Uiteraard heb ik mijn modem al een aantal malen gereset terwijl dat officieel niet nodig zou moeten zijn maar goed dat hielp uiteraard niet. Hier had ik ze in een eerdere e-mail al op gewezen maar ja, daar heb ik tot op heden nog geen reactie op gehad. Misschien dat ze niet alleen een (selectief) probleem hebben met het versturen van e-mail maar ook met het ontvangen ervan![]()
Ik heb het al vaker gezegd, maar ik heb afgezien van dit debacel met die upgrades nooit problemen gehad met Demon. Ik heb 5 jaar een ISDN / DUN verbinding bij Demon afgenomen en nu 3 jaar dslexpress 2mbit. Ik heb echt nooit problemen gehad met trage of geen verbinding, ik moet wel zeggen dat ik geen online gamer ben, maar ik snap het punt met de ping, en ik zit (bij een tracert) gewoon netjes rond de 7ms tot 15ms.Bor de Wollef schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 00:18:
Toch denk ik dat ze een beetje te veel hooi op de vork nemen de laatste tijd, steeds meer klanten maar niet meer service, en dat draait ze de nek om nu.. overmoed. Ik wacht in ieder geval de adsl2+ aanbiedingen af voordat ik zo maar ga overstappen.
Argh....mijn internet deed het niet en nu dacht ik...weet je wat..Ik reset de boel gewoon en dan stel ik het modem wel opnieuw in. Maar nu kan ik mijn modem niet eens pingen. Ik stel mijn ip statisch in op 192.168.1.2, maar pingen naar 192.168.1.1 lukt niet eens. Laat staan dat ik een telnet sessie opkan zetten. Ik heb de reset knop op allerlei mogelijke manieren vast gehouden (zacht, hard, teder met lieve woordjes etc) maar het lijkt erop dat hij niet terug springt naar de oude factory settings...Iemand enig idee hoe ik mijn zyxel weer aan de praat krijg....?
intergalactic.fm
Copperjet 810 kopen is probleem weg.yrew schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 11:35:
Argh....mijn internet deed het niet en nu dacht ik...weet je wat..Ik reset de boel gewoon en dan stel ik het modem wel opnieuw in. Maar nu kan ik mijn modem niet eens pingen. Ik stel mijn ip statisch in op 192.168.1.2, maar pingen naar 192.168.1.1 lukt niet eens. Laat staan dat ik een telnet sessie opkan zetten. Ik heb de reset knop op allerlei mogelijke manieren vast gehouden (zacht, hard, teder met lieve woordjes etc) maar het lijkt erop dat hij niet terug springt naar de oude factory settings...Iemand enig idee hoe ik mijn zyxel weer aan de praat krijg....?

Verwijderd
Even helemaal de stroom eraf halen (30 seconden).yrew schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 11:35:
30 seconden de stroom eraf halen? Hmmmm.....dat zou betekenen dat ingeval van een stroomstoring in mijn wijk mijn modem weer terug zou schieten naar fabrieksinstellingen...sorry maar ik twijfel aan de je oplossing.
Wel heb ik al helemaal de stroom erafgehaald >> reset knop ingedrukt >> stroom erop >> 30 secs vasthouden >> modem knippert hier en daar >> start opnieuw op >> en ik kan hem nog steeds niet bereiken.
Wel heb ik al helemaal de stroom erafgehaald >> reset knop ingedrukt >> stroom erop >> 30 secs vasthouden >> modem knippert hier en daar >> start opnieuw op >> en ik kan hem nog steeds niet bereiken.
[ Voor 33% gewijzigd door yrew op 12-05-2005 13:52 ]
intergalactic.fm
Verwijderd
Mijn modem is pas compleet vastgelopen. Stekker eruit, even wachten, stekker er weer in: klaar.
Alleen 30 seconden stroom eraf veranderd niets aan de config inderdaad, er zit een flash rom in die ook zonder stroom je instellingen bewaard.yrew schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:51:
30 seconden de stroom eraf halen? Hmmmm.....dat zou betekenen dat ingeval van een stroomstoring in mijn wijk mijn modem weer terug zou schieten naar fabrieksinstellingen...sorry maar ik twijfel aan de je oplossing.
Wat je gedaan hebt zou inderdaad de oplossing moeten zijn, modem uit, reset knop indrukken & vasthouden, modem aan, na 30 sec reset knop los en dan gaatie terug naar factory settings. Misschien moet je het eens proberen met 192.168.1.33 (zoals in de handleiding) op je werkstation? Zou niets uit moeten maken maar you'll never know..
hmmm...dat kan ik nog wel ff proberen (overigens word ik gek als dat de oplossing is)...en anders eens kijken of ik die serieele kabel ergens vinden kan...grmbl grmbl...
intergalactic.fm
We krijgen helaas geen replies omtrent de dubbele route die we maken door dezelfde router.
Zijn er geen medewerkers van Demon hier aanwezig die hier een antwoord op hebben?
Zijn er geen medewerkers van Demon hier aanwezig die hier een antwoord op hebben?
DHCP kapt er opeens mee hier in Rotterdam. Krijg geen IP toegewezen..
Modem al gereset enzo maar het wil niet lukken.
Modem al gereset enzo maar het wil niet lukken.
Verwijderd
Vandaag maar eens gebeld met de Demon Helpdesk.
Verhaal uitgelegd aan de medewerker en die wilde mij verwijzen naar Customer Service want die gaan over de upgrades. Gevraagd ofdat hij toch niet even wilde kijken naar mijn profiel en ja, die stond inderdaad nog op 2Mbit. Toen viel het toch in de categorie technische problemen.....
Hij heeft een ticket aangemaakt om mijn profiel goed te laten zetten. Zou een (werk)dag of 3 gaan duren.
Ik wacht in spanning af......
Verhaal uitgelegd aan de medewerker en die wilde mij verwijzen naar Customer Service want die gaan over de upgrades. Gevraagd ofdat hij toch niet even wilde kijken naar mijn profiel en ja, die stond inderdaad nog op 2Mbit. Toen viel het toch in de categorie technische problemen.....
Hij heeft een ticket aangemaakt om mijn profiel goed te laten zetten. Zou een (werk)dag of 3 gaan duren.
Dat was weer vrolijk opstaan. Vanochtend nog maar ff gekeken of dit het probleem zou verhelpen..maar nee hoor. Ik wilde dus nog naar andere tips vragen, maar terwijl ik dit typ vraag ik me af of het misschien aan het feit kan liggen dat mijn utp-kabel wel of niet crossed moet zijn?oZy schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:25:
[...]
Alleen 30 seconden stroom eraf veranderd niets aan de config inderdaad, er zit een flash rom in die ook zonder stroom je instellingen bewaard.
Wat je gedaan hebt zou inderdaad de oplossing moeten zijn, modem uit, reset knop indrukken & vasthouden, modem aan, na 30 sec reset knop los en dan gaatie terug naar factory settings. Misschien moet je het eens proberen met 192.168.1.33 (zoals in de handleiding) op je werkstation? Zou niets uit moeten maken maar you'll never know..
intergalactic.fm
reken daar maar niet op. ik heb 1,5 week geleden gebeld naar hun met betreft me 4 mbit.Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:10:
Vandaag maar eens gebeld met de Demon Helpdesk.
Die medewerker heeft ff wat dingen verteld wat ik moest doen zoals modem + router resetten (wat ik al lang gedaan had) en kwam tot de conclusie dat ik idd nog op 2 mbit zit. het zou 3 dagen duren en tot nu toe heb ik nog steeds 2 mbit. Verder is me lijn deze week er alleen slechter op geworden.
ik zit op de bbned-10k-07.router.nl.demon.net
Dat zyxel modem detecteerd automatisch de kabel, zou het niet aan mogen liggen. Om deze mogelijkheid uit te sluiten ff je pc aansluiten met het rode utp kabeltje....yrew schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 08:11:
[...]
Dat was weer vrolijk opstaan. Vanochtend nog maar ff gekeken of dit het probleem zou verhelpen..maar nee hoor. Ik wilde dus nog naar andere tips vragen, maar terwijl ik dit typ vraag ik me af of het misschien aan het feit kan liggen dat mijn utp-kabel wel of niet crossed moet zijn?
Hij zit al aangesloten met het rode kabeltje, hmmmm dit begint te frustreren. Ik ga dat serieele kabeltje maar eens op snorren. Die kreeg je er toch bij he? Anders haal ik straks voor niks mijn goed geordende kabeltjes archief
overhoop.

intergalactic.fm
ook al eerder gemeld, maar om de negatieve reacties een beetje tegengas te geven:Bor de Wollef schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 00:18:
Ik heb afgezien van de geplande downtimes nog nooit 1 minuut zonder verbinding gezeten. Ik heb ook maar een schamel 512/256 lijntje, maar het gaat me niet echt om de snelheid, maar de stabiliteit. En die is dus uitstekend te noemen.
Daarnaast nog een pluspunt voor de helpdesk: gratis en volgens de laatste tests een van de beste. Het voordeel is dat Demon het nog steeds zelf doet en niet uitbesteed aan een callcentre met
Problem Exists Between Chair And Keyboard
Met dat soort opmerkingen willen ze je alleen maar zoethouden, het probleem, wat dat ook mogen wezen, ligt bij hun of eigenlijk BBNED, maar op deze manier willen ze jou de indruk geven dat het aan jou ligt, en zijn hun weer een paar dagen verder.tuut84 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 08:53:
[...]
reken daar maar niet op. ik heb 1,5 week geleden gebeld naar hun met betreft me 4 mbit.
Die medewerker heeft ff wat dingen verteld wat ik moest doen zoals modem + router resetten (wat ik al lang gedaan had) en kwam tot de conclusie dat ik idd nog op 2 mbit zit. het zou 3 dagen duren en tot nu toe heb ik nog steeds 2 mbit. Verder is me lijn deze week er alleen slechter op geworden.
BBNED heeft gewoon de capaciteit niet om de snelheid te verhogen, ik merk het zelf ik zit ook op de bbned-10k-07, en deze is inderdaad de laatste tijd niet echt stabiel te noemen, zet daar nog eens een upgrade op en het is helemaal niks meer.
Ik zie Demon de laatste weken meer als de firma list en bedrog, ze liegen alles aan elkaar en reageren absoluut niet op e-mails of deze nou vriendelijk of kwaad van toon zijn.
Ik sta nu in de wacht bij demon die weer in de wacht staat bij BBNed.
*edit ik word terug gebeld.
[ Voor 19% gewijzigd door Chilly_Willy op 13-05-2005 11:20 ]
Coïtus ergo sum
Verwijderd
ow sta je in de wacht?? nou ze hebben van 11 tot 12 allemaal "training". Helpdesk ff gesloten.
Ik heb nu ruim een jaar de 2Mb/1Mb verbinding van Demon en niks dan lof. Altijd maximale snelheden gehad, en geen moment is de verbinding down geweest.
Ik vond het alleen jammer dat Demon al een tijdje met goedkopere tarieven aan het adverteren was, terwijl ik de oude prijs nog moest betalen (55 euro vs 35 euro). Pas een paar dagen geleden kon ik mijn up-gegrade verbinding (4Mb/1Mb) terug down graden naar 2Mb/1Mb.
Ik vond het alleen jammer dat Demon al een tijdje met goedkopere tarieven aan het adverteren was, terwijl ik de oude prijs nog moest betalen (55 euro vs 35 euro). Pas een paar dagen geleden kon ik mijn up-gegrade verbinding (4Mb/1Mb) terug down graden naar 2Mb/1Mb.
Ik ben geupgrade!!Chilly_Willy schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 11:13:
Ik sta nu in de wacht bij demon die weer in de wacht staat bij BBNed.
Coïtus ergo sum
Ik zie zojuist dat ik ook geupgrade ben, had een kleine time out
Lees een van de laatste reply's uit het vorige topic maar eens door. Demon gaat de helpdesk dus wel uitbesteden naar het schijnt.majornono schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 10:19:
[...]
Het voordeel is dat Demon het nog steeds zelf doet en niet uitbesteed aan een callcentre met![]()
.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
Zit nu ook op 4mbit. Ziet er goed uit, download rond de 430 / 450 kb/sec, ping ook een stuk lager dan voorheen.
Ik zit hier nog steeds op 2mbit helaas. Denk dat ik zo misschien maar eens een belletje ga plegen.
Zo net gebeld en heb te horen gekregen dat ze vandaag de meeste mensen al hebben overgezet. Ik word vandaag nog over gezet of begin volgende week.
* FabiandJ hoopt vandaag nog
Zo net gebeld en heb te horen gekregen dat ze vandaag de meeste mensen al hebben overgezet. Ik word vandaag nog over gezet of begin volgende week.
* FabiandJ hoopt vandaag nog
[ Voor 48% gewijzigd door FabiandJ op 13-05-2005 17:08 ]
Hier ook sinds 14:00 uur 4Mbit ...eindelijk , download 439 kB/s upload 95 kb/s dus vanavond maar eens vol downloaden
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
pffff.. twas wel erg druk op de helpdesk vandaag..
eerst een dame aan de lijn gehad dat het te druk was en ze terug zouden bellen..
uurtje of 3 later toch nog maar eens gaan bellen en 30 minuten in de wacht gehangen.
toevoeging:
en ruim 4 uur na m'n 1e telefoontje waren ze in de gelegenheid terug te bellen.
op zich een correcte afhandeling maar het is wel eens vlugger gegaan.
eerst een dame aan de lijn gehad dat het te druk was en ze terug zouden bellen..
uurtje of 3 later toch nog maar eens gaan bellen en 30 minuten in de wacht gehangen.
toevoeging:
en ruim 4 uur na m'n 1e telefoontje waren ze in de gelegenheid terug te bellen.
op zich een correcte afhandeling maar het is wel eens vlugger gegaan.
[ Voor 28% gewijzigd door clevy op 13-05-2005 19:43 ]
a word to the wise is more often the start of an argument than the help it ought to be
Ik wil het toch nog even onder de aandacht brengen aangezien ik toch nog wat upgrade problemen zie:
Het mogelijk om je klacht te laten registreren bij de Demon Gebruikersgroep Nederland. Deze gebruikersgroep zal proberen om zoveel mogelijk klachten samen te brengen om deze gezamelijk naar Demon te kunnen sturen, hopend dat dit meer impact heeft bij Demon zodat er wat aan de problemen gedaan wordt.
Dit is de eerste versie van het formulier, dus er kunnen nog fouten in zitten. Deze graag te mailen aan
Overige documentatie en update van de site komt binnenkort ook. Vragen hierover en overige vragen naar
. Alvast bedankt voor de medewerking!

We kunnen je klacht uiteraard verwijderen indien je geupgrade bent en je je klacht niet meegestuurd wilt laten hebben. Een mailtje naar één van de bovenstaande adressen is voldoende.
Het mogelijk om je klacht te laten registreren bij de Demon Gebruikersgroep Nederland. Deze gebruikersgroep zal proberen om zoveel mogelijk klachten samen te brengen om deze gezamelijk naar Demon te kunnen sturen, hopend dat dit meer impact heeft bij Demon zodat er wat aan de problemen gedaan wordt.
Dit is de eerste versie van het formulier, dus er kunnen nog fouten in zitten. Deze graag te mailen aan
Overige documentatie en update van de site komt binnenkort ook. Vragen hierover en overige vragen naar

We kunnen je klacht uiteraard verwijderen indien je geupgrade bent en je je klacht niet meegestuurd wilt laten hebben. Een mailtje naar één van de bovenstaande adressen is voldoende.
[ Voor 6% gewijzigd door m33p op 12-06-2005 11:33 ]
Misschien zijn ze schakeltje vergeten om te zetten tijdens het down/upgraden want ik heb al sinds 17.30 gister(!) geen internet meer.
DSL lampje brandt gewoon maar krijg geen IP. Net 2 uur in de wacht voor de helpdesk, heb maar opgehangen, dit werkt niet..
DSL lampje brandt gewoon maar krijg geen IP. Net 2 uur in de wacht voor de helpdesk, heb maar opgehangen, dit werkt niet..
Verwijderd
Ik werd vandaag teruggebeld door de helpdesk.tuut84 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 08:53:
[...]
reken daar maar niet op. ik heb 1,5 week geleden gebeld naar hun met betreft me 4 mbit.
Mijn upgrade zit nog in de pipeline en zou binnenkort uitgevoerd worden. Op mijn vraag wanneer dat dan zou gebeuren was het antwoord "In de loop van volgende week". Grappig... dat zeiden ze vorige week ook al......
Ik zit ook op de bbned-10k-07 (sinds de grote BBNed storing, daarvoor op de VRF01) en ik vermoed dat het probleem daar zit.
Er is in ieder geval al een fax uit richting Demon dat ik restitutie voor het verschil tussen 55 euro en 34,50 euro verwacht over de maanden april en mei aangezien ik gedurende die tijd de beloofde 4Mbit niet heb gehad.
Ze gaan hier niet zo makkelijk mee weg komen in ieder geval
Ik heb ook geen ip-adres meer (sinds vandaag, 13 mei), eerst 20-30min aan de telefoon gehangen... neergelegd, want moest even wat anders doen... toen weer gebeld, 1h45min ofzo aan de lijn gehangen... hoorde alleen nog maar piep piep, dus maar neergelegd... toen om ongeveer 22:45 nog maar eens gebeld... Werd er om ongeveer 23:05 opeens opgenomen... Heb de storing op mijn lijn apart gemeld en is ook als zodanig in het systeem gezet... ze konden alleen niet garanderen dat het dit weekend zou zijn opgelost... fijn is dat, heb je 4096/1024, kun je er nog niks mee...Artz schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 21:40:
Misschien zijn ze schakeltje vergeten om te zetten tijdens het down/upgraden want ik heb al sinds 17.30 gister(!) geen internet meer.
Vrijdag de 13e vandaag... nou ik begin er toch bijna in te geloven dat dat ongeluk brengt...
Op http://www.demon.nl/netwe...5/05/dsl_storing_ver.html staat 'meer' info.
Zit je zoiets te typen, krijg je opeens weer een ip-adres.alm schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 23:42:
[...]
Ik heb ook geen ip-adres meer (sinds vandaag, 13 mei), eerst 20-30min aan de telefoon gehangen... neergelegd, want moest even wat anders doen... toen weer gebeld, 1h45min ofzo aan de lijn gehangen... hoorde alleen nog maar piep piep, dus maar neergelegd... toen om ongeveer 22:45 nog maar eens gebeld... Werd er om ongeveer 23:05 opeens opgenomen... Heb de storing op mijn lijn apart gemeld en is ook als zodanig in het systeem gezet... ze konden alleen niet garanderen dat het dit weekend zou zijn opgelost... fijn is dat, heb je 4096/1024, kun je er nog niks mee...
Vrijdag de 13e vandaag... nou ik begin er toch bijna in te geloven dat dat ongeluk brengt...
Op http://www.demon.nl/netwe...5/05/dsl_storing_ver.html staat 'meer' info.
Verwijderd
in de SP staat dat je apache intern op port 81 moet draaien, dit hoeft niet hoor, ik heb hem hier gewoon opo port 80 draaien alleen nat doorgepoort 80 -> 80
Verwijderd
Elke keer denk ik (en hoop ik) dat het niet gekker kan bij Demon, maar steeds weer weten ze het toch voor elkaar te krijgen. Ik heb maandenlang een zeer instabiele 8Mbit lijn geslikt, wetende dat het probleem bekend was en ze er toch wel wat aan zullen doen.
Maar vandaag toch echt het dieptepunt. Om 10:00 was het pats; geen internet meer. Gebeld, 1,5 uur in de wacht gezeten, en toen kreeg ik eindelijk iemand te pakken die mij doodleuk vertelde dat niemand mij te woord kon staan en ik teruggebeld zou worden. Om 17:00 nog altijd niet teruggebeld, en toen zelf maar eens boos opgebeld. Eerst zo'n telefoonmiep die mij probeerde af te wimpelen, maar zo zijn we natuurlijk niet getrouwd. Uiteindelijk toch de support afdeling te pakken gekregen (na 7 uur wachten, wow!!) en meneer vertelde me dat er 'iets mis is gegaan met het upgraden van mijn lijn'. Huh? Upgraden? Dat is knap, als ik al een 8Mbit lijn heb! Wat blijkt nu, hebben ze mij (wsl per ongeluk) meegenomen in het up- en downgrade proces en ik zit nu blijkbaar op 4Mbit en nog altijd geen internet. Vanwege het pinksterweekend wordt er pas dinsdag naar gekeken, en Demon kennende, mag ik god op mn blote knietjes danken als ik over 2 weken pas weer een werkende (8Mbit) lijn heb.
Nou goed, Demon is nu in ieder geval een klant armer. Ik heb veel geduld gehad, maar er zijn grenzen..
Maar vandaag toch echt het dieptepunt. Om 10:00 was het pats; geen internet meer. Gebeld, 1,5 uur in de wacht gezeten, en toen kreeg ik eindelijk iemand te pakken die mij doodleuk vertelde dat niemand mij te woord kon staan en ik teruggebeld zou worden. Om 17:00 nog altijd niet teruggebeld, en toen zelf maar eens boos opgebeld. Eerst zo'n telefoonmiep die mij probeerde af te wimpelen, maar zo zijn we natuurlijk niet getrouwd. Uiteindelijk toch de support afdeling te pakken gekregen (na 7 uur wachten, wow!!) en meneer vertelde me dat er 'iets mis is gegaan met het upgraden van mijn lijn'. Huh? Upgraden? Dat is knap, als ik al een 8Mbit lijn heb! Wat blijkt nu, hebben ze mij (wsl per ongeluk) meegenomen in het up- en downgrade proces en ik zit nu blijkbaar op 4Mbit en nog altijd geen internet. Vanwege het pinksterweekend wordt er pas dinsdag naar gekeken, en Demon kennende, mag ik god op mn blote knietjes danken als ik over 2 weken pas weer een werkende (8Mbit) lijn heb.
Nou goed, Demon is nu in ieder geval een klant armer. Ik heb veel geduld gehad, maar er zijn grenzen..
1.5 dag wachten. Heb m'n IPtje weer terug. En retesnel, strak 430KB/s. Maarja, heb me reeds afgemeld. Ben naar xs4all..
Verrek...ik denk "Huh...2 dvd's in 8 uur...dat was toch altijd 16 uur?"
Ben dus ook EINDELIJK overgezet naar 4mbit. Download vanaf Tweaknews met ongeveer 340-280kb/sec.
//edit: Had 2 threads open staan zoals altijd..even 3 proberen: voilá, 425kb/sec
* duderuud is happy!
Even ter kennisname: Ik heb al ruim een jaar een super goede verbinding. Eigenlijk nooit een storing gehad, altijd enorm lage pings (10-20ms). Ik woon in Ede...
Afgezien van het upgrade-verhaal DIK tevreden klant.
Ben dus ook EINDELIJK overgezet naar 4mbit. Download vanaf Tweaknews met ongeveer 340-280kb/sec.
//edit: Had 2 threads open staan zoals altijd..even 3 proberen: voilá, 425kb/sec
* duderuud is happy!
Even ter kennisname: Ik heb al ruim een jaar een super goede verbinding. Eigenlijk nooit een storing gehad, altijd enorm lage pings (10-20ms). Ik woon in Ede...
Afgezien van het upgrade-verhaal DIK tevreden klant.
[ Voor 4% gewijzigd door duderuud op 14-05-2005 03:14 ]
Verwijderd
Nu de nieuwsgroepen nog wat sneller ... 2 lijntjes is te weinig. Zit wel op gemiddeld 150 kb/sec ..... maar t mag nog wel wat sneller
Nou mijn modem problemen zijn opgelost...via de serieele kabel alles ingesteld alle lampjes brandden goed...maar mijn nic kreeg nog steeds geen ip-adres. Nog 100 keer allles nagelopen...kabels vervangen ( je gaat toch twijfelen)...En net op het moment dat ik de wanhoop nabij ben en de helpdesk wil gaan bellen besluit ik om mijn stoffige w2k bak eens op te snorren. En jahoor direct een ip-adres van demon. Router ertussen en nog steeds internet...erg frustrerend. Mijn veel nieuwere pc met windows xp kan gewoon geen ipadres krijgen van de dhcp. Als ik het handmatig instel dan kan ik niet pingen....grmbl grmbl. Ik ga nu nog maar ff uitzoeken of het aan mijn windows xp met alle sp's ligt of dat het toch de nic is die ik moet vervangen.
intergalactic.fm
TCP/IP vernaggeld zeker... Misschien kun je de settings uit je register halen en dan alles opnieuw instellen...yrew schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:13:
Als ik het handmatig instel dan kan ik niet pingen....grmbl grmbl. Ik ga nu nog maar ff uitzoeken of het aan mijn windows xp met alle sp's ligt of dat het toch de nic is die ik moet vervangen.
Yay. 't Is 01:00 uur 's nachts, maar de newsserver is overbelast: "too many connections from user Demon.NL" 
@$%)@#$%@#$^
Ik heb het wel gehad met Demon. De newsserver is al weet-ik-hoelang één grote rampspoed, met nog steeds geen enkele oplossing in zicht.
Wanneer ik zekerheid heb van een snelle overstap, verhuis ik naar TweakDSL. K*tzooi bij Demon. Kan niet eens een nieuwsgroepje lezen midden in de nacht.
@$%)@#$%@#$^
Ik heb het wel gehad met Demon. De newsserver is al weet-ik-hoelang één grote rampspoed, met nog steeds geen enkele oplossing in zicht.
Wanneer ik zekerheid heb van een snelle overstap, verhuis ik naar TweakDSL. K*tzooi bij Demon. Kan niet eens een nieuwsgroepje lezen midden in de nacht.
Hier met Thunderbird geen probleem, er zal ongetwijfeld in een blad een artikel hebben gestaan over leechen via Usenet.Wildfire schreef op zondag 15 mei 2005 @ 01:04:
Yay. 't Is 01:00 uur 's nachts, maar de newsserver is overbelast: "too many connections from user Demon.NL"
@$%)@#$%@#$^
En tsja, die laten hun bakken dag en nacht dvdtjes en ander materiaal slurpen.
Succes bij Tweakdsl, als ik die thread lees zijn daar ook problemen, maar goed, het gras is altijd groener bij de buren
Ik weet het echt niet. Ik heb al veel geprobeerd maar ik krijg die XP-bak niet gepinged rn ook kan ik vanaf die xp-bak niks pingen. Het ip-adres wat ik ingeef komt wel door op het netwerk, getuige de conflict melding die ik krijg als ik hem hetzelfde ipadres geef als een andere computer. Hmmz ik heb de connectie al meerdere keren verwijdert en opnieuw ingesteld...drivers weggegooid van de NIC. Ik vermoed dat hij gewoon kappot is. Ben nu alles aan het wegbranden en dan formateer ik alles joehoe...alm schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 18:00:
[...]
TCP/IP vernaggeld zeker... Misschien kun je de settings uit je register halen en dan alles opnieuw instellen...
intergalactic.fm
Verwijderd
is jou probleem ook nu opeens opgelost?? ik heb dus opeens geen last meer van disconnects??
Hebben hier nog meer mensen last van trage buitenlandse verbindingen? Vooral naar Amerika is erg traag... (www.nvidia.com bijv, windows update loopt traag enz..)
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Yep.. 100KB lukt al niet uit de VS.Wallie schreef op maandag 16 mei 2005 @ 17:57:
Hebben hier nog meer mensen last van trage buitenlandse verbindingen? Vooral naar Amerika is erg traag... (www.nvidia.com bijv, windows update loopt traag enz..)
Heb je mischien een ander modem dan de ZyXEL, of de webinterface van het modem op een andere poort draaien dan poort 80?Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 00:06:
in de SP staat dat je apache intern op port 81 moet draaien, dit hoeft niet hoor, ik heb hem hier gewoon opo port 80 draaien alleen nat doorgepoort 80 -> 80
Ik word gek van dit geneuzel! 
Nog steeds geen upgrade gehad, en daarnaast valt nu mijn verbinding regelmatig weg, en moet ik op mijn zyxel modem middels 24.4.1 de dsl verbinding resetten om weer verbinding te krijgen. Waar zijn ze toch in hemelsnaam mee bezig daar.
De snelheid is nog wel goed, als ik verbinding heb. 18 ms bbned-10k-07.router.nl.demon.net
-------------------
lol, ten tijde van het bovenstaande bericht heb ik een boze mail gestuurd naar support, en nu dacht ik net de zoveelste disconnect te hebben maar bleek dan eindelijk mijn upgrade te zijn. Nu even wachten op de "volgens-ons-bent-u-echt-geupgraded-hoor-meneer" reply.
Nog steeds geen upgrade gehad, en daarnaast valt nu mijn verbinding regelmatig weg, en moet ik op mijn zyxel modem middels 24.4.1 de dsl verbinding resetten om weer verbinding te krijgen. Waar zijn ze toch in hemelsnaam mee bezig daar.
De snelheid is nog wel goed, als ik verbinding heb. 18 ms bbned-10k-07.router.nl.demon.net
-------------------
lol, ten tijde van het bovenstaande bericht heb ik een boze mail gestuurd naar support, en nu dacht ik net de zoveelste disconnect te hebben maar bleek dan eindelijk mijn upgrade te zijn. Nu even wachten op de "volgens-ons-bent-u-echt-geupgraded-hoor-meneer" reply.
[ Voor 29% gewijzigd door oZy op 17-05-2005 11:38 ]
Dit topic is gesloten.