Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.854 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek een simpel cameratje ter aanvulling van mijn Olympus C-770UZ. De C-770UZ is voor vakantie en om gewoon wat simpele kiekjes te maken een beetje duur en onhandig om mee te slepen. 10x zoom heb ik in die situaties ook niet nodig.

Ik zoek dus een klein broertje voor de C-770UZ. :)

Mijn voorwaarden:
- Compact model (past in een jaszak)
- Moet xD geheugen gebruiken (kan ik mijn huidige geheugen gebruiken)
- Foto's: +-4 megapixels (C-770UZ heeft 4 megapixels en maakt uitstekende foto's)
- Filmopname met geluid. Minimaal 320 x 240. Bij voorkeur zelfs 640 x 480.
- Prijs tot ongeveer 150 Euro. Eventueel iets meer (tot max 200) als camera kan filmen in 640 x 480.
- Een kleine optische zoom (2,5-3x zoiets)

Dat filmen in 640 x 480 is misschien iets te hoog gegrepen voor de prijsklasse, maar ik zet het toch neer als pre. Wie weet heb ik een model over het hoofd gezien dat het kan.

Ik dacht zelf aan de Olympus FE-115. Gaat alleen met filmen maar tot 320 x 240.
Fujifilm F460 is misschien ook wel iets alleen is me niet helemaal duidelijk of die in 640 x 480 kan filmen en heb ik geen enkele ervaring met Fujifilm camera's. Hoe zijn die in vergelijking met Olympus camera's?

Iemand een advies of ervaringen met deze types of soortgelijke modellen?

Nog een leuk model tegengekomen. Olympus SP-320. Heeft filmpjes met geluid in 640 x 480.
Is alleen net uitverkocht op de site waar ik kijk. :S

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Olympus FE-115 is zo ongeveer de sloomste camera van dit moment. Je hebt eerder ijskoffie dan een foto, of eerder een Nederlandse paus of de rentree van SmartMedia geheugen. Enfin je begrijpt wat ik bedoel te zeggen. De Fuji F460 is een veel betere koop met een veel groter schermpje, accu en metalen behuizing. Daarnaast heb je een kans van 1 dat als je de ontspanner indrukt je dezelfde vakantie nog een foto maakt.

Wil je nog een goedkoper alternatief dan is de Olympus FE-140 ook een leuke camera. Minder snel dan de Fuji, maar goedkoper. Wel een plastic behuizing, groot LCD & AA. Hij is overigens al in Rotterdam in winkels te koop voor circa 140 euro.

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Was net ff bij mediamarkt en zag daar een samsung digimax l55w. Wilde eigenlijk een canon A530 kopen maar die samsung was ook wel interresant:

Megapixel 5 megapixel
Maximale resolutie 2944 x 1656 pixels
Formaat beeldsensor 0,27 inch
Beeldverhouding 4:3
Opslagmedium MultiMediaCard, SD Memory Card
Bestandsformaten Jpeg

Optische specificaties
Lens 28 - 135 mm
Optische zoom 4,8 x
Digitale zoom 5 x
Scherpstelling automatisch

Foto's maken
Zoeker LCD
LCD-scherm 2,8 inch
Kantelbaar LCD-scherm
Serieopname

Belichting
Lichtmeting meerveldsmeting, centrumgericht, spotmeting
Diafragmavoorkeuze
Sluitertijdvoorkeuze
Sluitertijden 1 - 1/2000 sec.
ISO-waarden 50, 100, 200, 400
AE programma's portret, macro, avondopname, landschap, vuurwerk, sneeuw, strand
Histogram

Flitsen
Richtgetal flitser 3 meter
Flitsprogramma auto, anti rode-ogen, invulflits, slow sync, uit
Externe flitser

Video opnames
Videofunctie video met geluid
Maximale videoresolutie 640 x 360
Frames per seconde (FPS) 30

Overige functies
Weatherproof
Printfunctie
Voeding accu, DC
Aansluiting(en) USB, USB 2.0, video-out
Overige bijzonderheden Beeldstabilisator bij video.
Gewicht 170 gram

Kleur(en) zilver/grijs
Afmetingen (H x B x D) 5,5 x 9,9 x 2,7 cm

Iemand toevallig ervaringen met deze camera kan maar heel weinig nederlandse reviews vinden. Het grote voordeel is dat hier een accu in zit en dat is bij de canon530 niet. Ook is canon over het algemeen wel een iets beter merk, of is dat flauwekul? Prijs van de samsung was trouwens 240 euro maar zeg hem ergens in een webwinkel al voor 219 euro. Wie helpt mij kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verkoop deze camera sinds kort ook. Het grappige is dat er een GB SD kaart bij hoort te zitten. Concurrentie haalt deze geheugenkaart er echter uit. Let er even op dat je die kaart er wel bijzit. Op basis van de specs lijkt het een erg leuk camera'tje. Groot scherm, mooi zoombereik, incl GB, 2 jaar garantie en accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Bij medimarkt zit die kaart idd er niet bij en hier lees ik trouwens niet echt positieve berichten over de kwaliteit van de foto's

review http://www.goodgearguide....;2136212588;pid;1111;pt;1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind je dat een negatieve review? Er wordt gesteld dat de camera meer dan gemiddeld last heeft van CA. Daarnaast is de verscherping iets te veel van het goede. Dit laatste is bij veel camera's onder de 250 euro het geval. Dit zal overigens haast wel te tunen zijn in de camera. Lees de rest van de review maar eens. Zeer goed scherm, goede kleurweergave en een batterijduur van 900 foto's! Je moet jezelf dus even afvragen of je veel foto's maakt waar je veel kans op CA hebt. Het zoombereik blijft namelijk natuurlijk nog hemels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:23:
De Olympus FE-115 is zo ongeveer de sloomste camera van dit moment. Je hebt eerder ijskoffie dan een foto, of eerder een Nederlandse paus of de rentree van SmartMedia geheugen. Enfin je begrijpt wat ik bedoel te zeggen. De Fuji F460 is een veel betere koop met een veel groter schermpje, accu en metalen behuizing. Daarnaast heb je een kans van 1 dat als je de ontspanner indrukt je dezelfde vakantie nog een foto maakt.

Wil je nog een goedkoper alternatief dan is de Olympus FE-140 ook een leuke camera. Minder snel dan de Fuji, maar goedkoper. Wel een plastic behuizing, groot LCD & AA. Hij is overigens al in Rotterdam in winkels te koop voor circa 140 euro.
Bedankt voor je reactie.

Ik kan op de Olympus website niet zien of die FE-140 ook filmpjes opneemt met geluid. Bij de FE-200, 190,180 en 150 staat dat specifiek aangegeven.

Als ik het goed begrijp gebruikt de Fuji F 460 speciale accu's?
Het is een cameratje voor erbij dus heb eerlijk gezegd geen zin om er nou veel in te gaan investeren in accu's en dergelijke. Lieftst dus een camera die Olympus accu's of AAtjes gebruikt. :)
Oplaadbare AA batterijen heb ik nog liggen (4x 2400 MAH en 8x van 1800 dus daar kom ik een heel eind mee). Olympus accu's heb ik er 7 van (1 Li10B en 6 Li12B).
Hoe groot het scherm van een camera is maakt me eerlijk gezegd niet uit, ik fotografeer altijd via de zoeker (scherm vreet batterijen).

De Olympus SP-320 lijkt me wel wat. Neemt filmpjes op in 640 x 480 met geluid en zie hem op fotobooms.nl staan voor € 175. Heeft ook nog eens 7.1 megapixels. Veel meer dan ik nodig heb. Zal dus nog een stuk betere foto's maken als mijn dure Olympus C-770UZ. Al kan ik hem voor de vakantie natuurlijk gewoon op een lagere resolutie zetten.

Als ik die tegenover de Fuji F-460 zet (die 199 kost). Dan lijkt de SP-320 me iets aantrekkelijker.
- Beide filmen in 640 x 480 met geluid
- Beiden hebben 3x zoom
- De Olympus heeft 7.1mp in plaats van 6.0 van de Fuji (al heb ik zoveel eigenlijk niet nodig)
- De Olympus gebruikt AA batterijen
- De Olympus is goedkoper

De Olympus is dus goedkoper, gebruikt batterijen die ik al heb en geeft me meer megapixels (al heb ik die eigenlijk niet nodig).
Misschien dat de Fuji iets compacter is. Ik ga vandaag maar eens kijken bij MediaMarkt wat daar staat, al is het alleen al om ze in real-life te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Kiwiknaapje schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 21:22:
Ik wil in de nabije toekomst een nieuwe digitale camera gaan kopen. Dit omdat mijn huidige camera (Fuji Finepix A205S) niet meer voldoet aan mijn huidige eisen.

- Ik hoef niet meer dan 5MP, ik heb nu 2MP en dat is het net niet, maar veel meer hoef ik ook niet.

- Ik wil de camera kunnen gebruiken om snelle foto's mee te maken (denk aan autosport of airshows etc). Bovendien wil ik dat ik niet al te veel zelf hoef te doen wat betreft sluitertijden en diafragma's enzo. Ik heb gelezen dat er een functie is dat je zelf de sluitertijd kan kiezen, en dat de camera dan de diafragma opening kiest. Dit lijkt me handig voor die snelle foto's, omdat je dan toch de objecten scherp op de foto krijgt.

- Hij moet een behoorlijke OPTISCHE zoom hebben van zichzelf. Ik heb totaal geen verstand van lenzen en objectieven e.d. dus daar wil ik ook niet aan hoeven beginnen.

- Hij moet een autofocus hebben, want zoals ik al zei heb ik totaal geen verstand van dat soort instellingen.

en als laatste
- Er moet zo weinig mogelijk vertraging zitten tussen het indrukken van de knop (ontspanner?) en het daadwerkelijk vastleggen. Stel dat ik m'n camera niet goed kan manouvreren (i.v.m. bijvoorbeeld drukte) en ik wil een foto van een langsrijdende auto maken. Dan richt ik me camera waar ik de foto wil nemen, wacht tot de auto voorbij komt, en ik druk af. Als er een te grote vertraging tussen het afdrukken en het vastleggen zit, moet ik eerder drukken dan de auto in beeld is, hierdoor is de kans groot dat ik te laat of te vroeg ben.

En nog iets wat eigenlijk vanzelfsprekend is voor digicams tegenwoordig:
- Hij moet een schermpje hebben. Hoeft niet al te groot.

Ik vond zelf de Fuji S5600 er goed uitzien, alleen de prijs ervan is dan weer wat aan de hoge kant
Een subtiel schopje

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
ik heb onlangs een sony DSC T5 gekocht. ik wilde een kleine camera met een groot scherm. En ik moet zeggen dat hij echt prima bevalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr4000
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik heb recentelijk de casio exilim z850 aangeschaft als ultra compact voor 274 euro, incl verzendkosten.
Deze camera is tot op heden uitzonderlijk goed bevallen, zowel qua instelmogelijkheden, accuduur, als foto kwaliteit. Een toch zeer leuke feature voor de amateur is de AF assist light die dus tijdens nachtelijk filmen automatisch in sterkte varieert, en dus acceptable filmpjes mogelijk maakt, waar andere cam's echt extern licht nodig hebben. Tevens zorgt het voor een snelle en effectieve AF in foto stand.
Ook is de combinatie van voldoende fysieke knoppen (een mode dial zit achterop) én een groot LCD scherm erg aangenaam, zeker gezien tal van ultra compacts juist steeds meer functionaliteit in het on screen menu verstoppen. De response tijd bij alles wat je doet voelt gewoon snel aan. De camera is snel met focussen, maar als je daar zelfs niet op kunt wachten, ondersteunt hij het principe van doordrukken en direct capturen. De bijgeleverde cradle haalt (bij mij) op een usb2.0 hub snelheden van ruim 2.5 Mbyte / sec bij kopieren naar PC. Tevens biedt de cradle een charge stand, en een on-camera photo slideshow stand.
De microfoon die de geluidsopnamen verzorg bij de MPEG4 filmpjes draagt zorg voor een helder en duidelijk geluid, wat prettig is wanneer men deze films later op een pc of tv af speelt. De interne speaker van de casio is aan de zachte kant. De flitser is relatief sterk. Omdat het een ultra compact is voelt de camera als een pakje marlboro (of kaarten) in de broekzak.
De casio ondersteund SD HC (SD 2.0) en kan zodoende omgaan met SD kaarten van 4gbyte of meer. Ik heb toevallig een mio a701 met een uitgebreid filesystem op de 4gb trancend kaart, deze werkt goed in de camera, alleen het opstarten (waarschijnlijk omdat ie vol andere @#$ staat) duurt paar sec langer, wat opvalt omdat de camera normaal (leeg 512mb sd) bijna direct klaar is.

Deze onsamenhangende mini info over de Casio Z850 cam.. tevens heb ik wel argumenten (op aanvraag) waarom deze en niet een in dezelfde pricerange ( 200 a 300 euri) voorkomende concurrent, want ik heb de meeste gangbare modellen overwogen.. hoewel ik niet op een universele winnaar ben uitgekomen, ben ik tevreden met de compromisen die ik met deze casio heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van deze samsung s500 voor €129,-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perconte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:25
Ik heb even een vraagje.

Ik ben op zoek naar een camera voor onder de 200 euro. Het belangrijkste wat deze camera moet kunnen is snel opstarten. Ik heb nu een camera die er meerdere secondes over doet voor je een foto kan maken. Uiteraard is het natuurlijk ook belangrijk dat hij goede foto's maakt. Weten jullie welke camera voor onder de 200 euro erg snel opstart?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Laatst online: 12-09 20:36
Perconte schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:36:
Ik heb even een vraagje.

Ik ben op zoek naar een camera voor onder de 200 euro. Het belangrijkste wat deze camera moet kunnen is snel opstarten. Ik heb nu een camera die er meerdere secondes over doet voor je een foto kan maken. Uiteraard is het natuurlijk ook belangrijk dat hij goede foto's maakt. Weten jullie welke camera voor onder de 200 euro erg snel opstart?
Alvast bedankt.
mijn sony DSC T5 start snel op, was net iets duurder dan 200e, maar dan heb je wel een camera met een accu

Verwijderd

Ik zoek een leuke digicam voor mijn ouders.
Een waarmee je makkelijk kan fotograferen en met een nederlands menu.
De knoppen moeten niet te klein zijn en de camera moet binnenshuis ook goede opnames maken.
Eerst dacht ik aan een Sony S600, die is goed getest maar een verkoper bij Dixons vond een Olympus beter voor oudere mensen aangezien deze volgens hem beter te bedienen was met knoppen aan de bovenzijde v.h. toestel.
Welke point and shoot camera is geschikt voor oudere mensen?
Alvast bedankt.

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 14:03
Ik denk erover om mijn Canon Powershot A60 (model uit '03, 2MP) te vervangen door een nieuwe camera. Het is namelijk praktisch onmogelijk om met weinig licht (en zonder flits) een mooi plaatje te schieten. Het wordt al snel een hoop ruis, en altijd dat icoontje in beeld van het schuddende cameraatje. Foto's die je dan maakt lijken wel crappy webcam plaatjes. Ook met handmatige instellingen hou ik dit.

Nu weet ik nog dat de Canon G3 destijds de top of the bill was. Nu heb ik even op marktplaats rondgekeken en zie ik dat deze rond de 200 euro wel te krijgen is. Nu vraag ik mij af, is zo'n 2ehands Canon G3 (oud high-end model) nu nog steeds een betere koop dan een moderne mid-end camera zoals de Canon Powershot A530? Of is de techniek alweer zover dat de huidige mid-end camera's de high-end camera's van 4 jaar geleden voorbij gestreeft zijn?

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
NeOpHyTe-NL schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 17:07:
Zo! Ik wou het toch even melden, vandaag lekker aankopen gedaan!
De dag begon met het bestellen van mijn Fuji S5600 bij konijnenberg, ze hadden er nog 4 op voorraad! overal was hij uitverkocht, omdat hij de Eisa award heeft gewonnen voor beste digitale zoomcamera van 2006 - 2007. (wist ik ook niet, is me verteld door meerdere winkels)

Mijn camera komt dus morgen binnen.

Omdat ik nog wat andere spulletjes erbij wou hebben, snel 's middags naar de media markt gegaan, om een mini-statief van Hama, en een batterijlader + 4x 2500mAh batterijen, ook van Hama te kopen.
Een 1 GB xD kaart had ik al besteld, en ook komen er morgen 4 macro opzetlenzen.

Omdat ik geen mooi tasje kon vinden bij de media markt, maar even langs de kijkshop gegaan.
Wat zie ik daar? een perfect(e) tas(je) voor maar 15 euro! Meenemen dus!

Al met al een perfecte dag geweest, en wou het toch even delen. Bedankt voor de hulp bij mijn keuze e.d.
Ik hoop zo snel mogelijk mijn ervaringen te delen.

Jasper *O*
En hoe is ie?

Heb je wat pics? Vind het ook wel een interessant cameraatje namelijk, alleen wordt ik niet echt vrolijk van deze test-foto's. Of die gebruiker kan niet met het toestel overweg.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Verwijderd

Hallo,

Ik ben van plan om een digitale camera (mijn eerste )aan te schaffen. De camera is vooral nodig voor mijn opleiding; hierbij moet je denken aan fotograveren van maquettes en gebouwen/omgevingen. (Daarnaast wil ik hem ook gebruiken voor vakantiefoto's ed).
Hierboven wordt een paar keer de Canon A530 genoemd, deze is toevallig bij ITs in de aanbieding voor €180.
Wat vinden jullie van dat model?

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:41
Ik wilde deze camera zelf ook kopen nadat mijn A520 kapot is gegaan. Het is een hele mooie camera, maar de reden dat ik deze niet ga kopen, komt omdat ik hem vaak in donkere situaties gebruik. Hiervoor is de flits te traag met opladen (dit komt door de batterij). Dat is eigenlijk het enige punt waardoor ik deze laat liggen. Voor de rest is hij lekker snel, mooie foto's etc. Zeker voor buiten is het een erg mooie camera voor je geld!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die iets kunnen zeggen over de camera die volgende week bij de Lidl te koop is? http://www.lidl.nl/nl/hom...Megapixel_digitale_camera
5,25 megapixel lijkt mij niet verkeerd, en er zit een lekker groot schermpje op. Verder wordt ie best compleet geleverd. En duur lijkt me ook niet echt. Maar het belangrijkste is natuurlijk de beeldkwaliteit en dat is moeilijk te specificeren. Googlen leverde niet veel op. Alleen dit: http://www.nytech.de/cms_de/nytech_8_562.php
Kan iemand iets zeggen over dit toestel? Meningen?

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:41
Hier was ik inderdaad ook op aan het letten! Hij lijkt me eigenlijk te goedkoop en dan zal waarschijnlijk de kwaliteit van vooral de lens het af laten weten. Toch is hij lekker klein... Ik hoop op meer informatie!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 11:58:
Wat vinden jullie van deze samsung s500 voor €129,-?
Heb je `m nog besteld voor die 129? Hij is nu 135?
Er zullen wel snel nieuwe modellen komen.Olympus heeft er ook een aantal aangekondigd:
http://www.steves-digicam...8232006_fe-series_pr.html

Verwijderd

Ik heb ooit eens een digitale camera geleend van iemand. En ik kan me herinneren dat de foto's binnen bij daglicht allemaal erg donker waren.
Is dit probleem algemeen bij digitale camera's? En kan ik bij een nieuwe camera op bepaalde specificaties letten om dit effect te voorkomen (afgezien van de flits).
Ik wil namelijk ook vrij vaak binnen foto's maken (weliswaar overdag of met normale kunstverlichting). Is in dat geval de Canon A530 nog steeds een goede optie?

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 09:44

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Iemand al ervaring met de P500 van BenQ?
http://www.benq.nl/produc...product=616&page=features
5x Optische zoom lijkt me toch wel lekker...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Verwijderd

ik wil mieschien de canon powershot a620 halen.
Heeft iemand hier ervaringen mee?

Verwijderd

Jake, de Sony S600 is waarschijnlijk een betere keus. Deze is meerdere malen goed getest.
Kost €179 bij Dixons en Block en ik heb hem zelfs voor 159 euro gezien bij een webshop.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 21:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 20:45:
ik wil mieschien de canon powershot a620 halen.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Heb je de Casio Z600 al bekeken? Deze heeft een aluminium body, een stuk steviger.
De Canons zien er mooi uit maar het plastic voelt heel goedkoop aan.
(wat helaas heel vaak zo is in deze prijsklasse)

Verwijderd

Bedankt voor de tip Jan.
Ik lees dat de Sony S600 makkelijker foto's in donkerdere omstandigheden kan maken door de hogere ISO waarde. Nu vraag ik me alleen af of deze eigenschap nog een effect heeft op foto's van goed belichte situatie's.

Verwijderd

Ik heb even rond gekenen en ik ben er achter dat het antwoord op mijn vorige vraag 'geen verschil' is.

Nu twijfel ik tussen sony s600 en de canon a530.
- Ik betwijfel of ik de iso1000 waarde wel nodig heb, het schilt niet veel met 800 toch? Of is de s600 beter in staat beeldruis te verhelpen?
- 5 of 6 megepixels is voor mij geen verschil.
- Ik vraag me af of er een significant verschil is tussen de lenzen.
- een voordeel van de s600 is een grotere groothoekwaarde

verder lijken de camera's me vrijwel gelijk, al ben ik geneigt voor de canon te kiezen vanwege de merknaam.

• m_a_rnix
  • Laatst online: 14-03 14:09
Alleen ISO zegt niet alles, het gaat ook om de ruisniveaus op die ISO's. Vergelijk de volgende serie plaatjes maar eens (alles op ISO 800, maar 2 verschillende camera's).

http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf30/page12.asp

Ik weet niet wat je budget is, maar je zou ook eens kunnen kijken naar de Fuji F11 of F20.

Verwijderd

Die foto is wel het bewijs dat het merk Canon niets zegt, de Canon 520 van I-King is al kapot.
Die Fuji is vele malen scherper :)

Verwijderd

Oke, inderdaad een duidelijk verschil. Mijn top is €250. De F20 is er voor €243, maar dan heb ik nog geen extra geheugen, hoesje, ed.
De s600 zou uitgerust zijn met 'antiruis software' dus dat is uit mn eerdere twee opties dan misschien toch de betere.
Lastig, ik ga er in iedergeval nog eens goed over nadenken. Misschien dat ik moet denken aan bijv. de Fuji F460 die hierboven ergens genoemd wordt. Het nadeel van die camera is weer dat er geen optische zoeker opzit.

Verwijderd

Als je die camera echt voor je studie nodig hebt kan je misschien beter even doorsparen.
De kwaliteit van de foto`s begint nu pas wat beter te worden maar zit vaak nog niet op het nivo van analoge compact camera`s als je de foto`s zo op internet bekijkt.
Bij de Canon 530 zit er een knopje op de hoek van de camera, dat gaat vast snel kapot bij normaal gebruik.
Kijk daarom even bij de mediamarkt of een goede fotozaak eerst even hoe de camera er in het echt uitziet en hoe die in je hand ligt.
Misschien kan je van iemand een goede spiegelreflex lenen als je gebouwen wilt fotograferen?
Het ligt er een beetje eraan wat je er mee wilt, maak je hele grote vergrotingen voor een tentoonstelling of wil je ze snel printen vanaf de pc voor een werkstuk?

Verwijderd

De foto's zijn vooral nodig voor portofolio's en 'werkstukken'. Als je bijvoorbeeld een maquette maakt kun je deze niet lang bewaren, dmv foto's kun je zelf terugkijken, kun je mooie sfeerbeelden maken en ze leveren tevens het bewijs voor de docenten.
Het zou kunnen dat de foto's in grote A2 presentatie posters verwerkt worden, maar in die gevallen zijn ze deel van een geheel, dus normaal formaat.
Het punt is een beetje dat ik die camera toch wel binnen een paar weken nodig heb. Het hoeft helemaal geen luxe ding te zijn, ik ben tenslotte toch ook maar een student. Wat ik zoek is een soort all-round camera, die van zowel binnen als buiten mooie heldere duidelijke plaatjes aflevert.
Hij zal wel vaak meegaan in de schooltas, dus van dat knopje is ook een erg goed punt.

• m_a_rnix
  • Laatst online: 14-03 14:09
Als het je vooral om die maquettes gaat kan je misschien het beste een statief kopen. Dan kan de sluitertijd zo lang als je wil en kan je dus ook een lage iso gebruiken. Je hebt toch niet te maken met bewegende onderwerpen.

Verwijderd

Als je geen grote uitvergrotingen nodig hebt kan je voorlopig zonder spiegelreflex.
De geven wel de allermooiste plaatjes, echt veel beter dan de compact camera`s
Dus als je deze studie leuk blijft vinden dan zou ik je toch aanraden er volgend jaar een te kopen.
Aangezien je haast hebt heeft het geen zin om op nieuwe modellen te wachten.
Vraag morgen/volgende week op school wat andere studenten gebuiken en kijk van het weekend bij MM dan kan je beter inschatten wat een prettige camera voor je is.
Sommige camera`s (panasonic ook) hebben een schuifknopje voor aan/uit = snel kapot
Aangezien ik ook een camera zoek heb ik het volgende gevonden:

De Sony S600 moet goede plaatjes geven maar voelt goedkoop aan.Wel een Carl Zeiss lens.
Ze hebben ook een paar leuke modellen de W30/40/50/70/100 waarbij je een ladertje krijgt en bij de W40 zit als extra een tasje (als je bij een webshop besteld let er dan op dat het ook op de site staat anders zit die er niet bij) De duurdere modellen zijn van aluminium.Bij kieskeurig klagen ze wel over het klepje wat snel opengaat.
Casio heeft ook een paar leuke met aluminium body, de Z600 bijv. komt regelmatig goed uit de test maar op internet vind ik de foto`s soms donker.
Dan zijn er nog de Fuji`s 10 en 30 maar die zijn ook voor mij eigenlijk net even te duur.
In deze prijsklasse is het niet eenvoudig een leuke camera te vinden.
Veel succes met je studie en het kiezen van je camera.

Verwijderd

Vandaag de Sony dsc-s600 aangeschaft. Leuk dingetje. Geeft mooie foto's, binnen zonder flits vooralsnog vrij donker, maar ik moet nog even uitzoeken hoe ik de instellingen zo zet dat dat wat beter wordt.
Het was ongeveer de prijs die ik in gedachten had, €180 (excl. geheugenkaartje). De Canon a530 viel onder andere af vanwege het formaat, in de winkel leek hij zo gek groot.
(Er staan bij MM echt heel leuke cameraatjes tussen, super compact, strak en blinkend.)

Bedankt voor de tips allemaal!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 19:42:
Vandaag de Sony dsc-s600 aangeschaft. Leuk dingetje. Geeft mooie foto's, binnen zonder flits vooralsnog vrij donker, maar ik moet nog even uitzoeken hoe ik de instellingen zo zet dat dat wat beter wordt.
Het was ongeveer de prijs die ik in gedachten had, €180 (excl. geheugenkaartje). De Canon a530 viel onder andere af vanwege het formaat, in de winkel leek hij zo gek groot.
(Er staan bij MM echt heel leuke cameraatjes tussen, super compact, strak en blinkend.)

Bedankt voor de tips allemaal!
De grote, lompe, en doffe camera's maken de beste foto's :+

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ben voor de middelbare school waar ik werk op zoek naar een goede cam met dockingstation. Nu is het sowieso lastig om alle camera's te vinden met een dockingstation (heb het nu maar via kieskeurig gedaan), maar om een echt goede te vinden is helemaal lastig. Ook ben ik echt niet meer bekend met camera's in dit prijssegment.

Wat ik tot nu toe gevonden heb zijn allemaal Kodak easyshares en HP cameraatjes. Leuk misschien voor mensen die er helemaal niks van snappen, maar wij willen toch wel een beetje kwaliteit.

Ik zoek dus eigenlijk een compact met de beeldkwaliteit en mogelijkheden van een Canon Powershot of iets dergelijks, maar met een dockingstation zoals je die ziet bij middelmatige HP's en Kodak's.

Iemand suggesties? Cam + dockingstation mogen op max €300 uitkomen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 11:47

Barrycade

Through the...

De Coolpix lijn van Nikon heeft dockingstations onder de naam COOL-STATIONs maar die zal je niet vinden onder de totaal prijs van 300 euri.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik ben zelf aan het kijken naar de Panasonic FX01
(er loopt ook een apart topic over -> Panasonic FX-serie ).
Zijn er hier misschien nog gebruikers die dat topic niog niet hadden gevonden?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Ik ga binnenkort een digitaal fototoestel kopen, maar ben er nog niet helemaal uit welk. Iets in de prijsklasse van een 200-300€ en met de volgende kenmerken :

- Degelijke macro functie. Zou graag insecten ed fotograferen.
- Goeie optische zoom.
- Moet over een beeldstabilisator beschikken. Ik bibber nogal.
En liefst nog een beetje een snelle camera als da ni te veel gevraagd is...

Ik ben door het doorzoeken van dit forum en andere sites al op 2 modellekes uitgekomen :
- Canon A710 IS
- Panasonic FZ7

Die voldoen aan bovenstaande criteria, maar ze zijn wel tamelijk prijzig. Zijn er nog andere soortgelijke modellekes? In de Casio Zoom-reeks zijn ze precies ook allemaal uitgerust met stabilisator, alleen hebben ze wat minder functies dan de 2 hierboven. Zijn dan wel weer compacter.

Goeie ideëen zijn meer dan welkom!! :) Thanks.

Verwijderd

Een fuji s5600 heeft dan geen beeldstabilisator, maar in vergelijking met de DMC-FZ7 heeft ie die ook niet nodig, want die panasonic is een ruisbak. De s5600 heeft ook een mooie lensbarrel waar je hem aan kan vasthouden zodat je weinig trilt. Zelfs op ISO 400 kan ik weinig ruis ontdekken.

Verwijderd

De Fuji S5600 ziet er ook een bijzonder leuk toestel uit...en bij prijs. Het wordt een moeilijke keuze.

Verwijderd

Ding heeft niet voor niets eenEISA Award gewonnen ;)

Verwijderd

De macros met de Fuji S5600 in combinatie met die raynox zien er wel bijzonder lekker uit. En het toestel is niet te duur. Ik denk dat de keuze gemaakt is...

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Ik heb ongeveer hetzelfde dilemma als warthog, keuze maken tussen de s5600, TZ1 en FZ7. Alleen ga ik denk ik voor de FZ7.

Mijn beredenering:

De s5600 is te koop voor een hele leuke prijs, ik koop de camera voor de zoom functie en dan is het gebrek aan IS wel jammer. Daar komt nog bij dat je voor de prijs van een 2GB xD kaart een 4GB SD kaart hebt. Plus dat ik geen goede oplaadbare Batterijen meer heb, nieuw setje plus lader is al snel 50 euro. Extra accu voor de FZ7 is stukken goedkoper.
code:
1
2
3
4
  Cam + 2gb Mem + Batt.

S5600 = 220+80+50 = 350
FZ7   = 290+35+15 = 340

Voor 10 euro minder heb ik dan 1mp meer, groter LCD schermpje, IS, kleiner model en een extra accu. Dus ik ben er bijna uit :X

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

50 euro voor een lader en 4 batterijtjes is wel erg veel. Goed, het kan €50 kosten als je voor GP gaat, maar dan betaal je vooral voor de naam.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Het kan idd iets goedkoper, maar volgens mij ben je voor een snelle lader en 4 batterijen, al snel €40 kwijt. Die €10 doet er verder ook niet zo heel veel toe, de FZ7 blijft voor mij de betere deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had voor 10 euro een redelijke lader+8 batterijen. (Aldi)
En voor 10 euro meer heb je dan wél weinig ruis op hogere ISO waardens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is een goede digi cam voor een beginner, ik heb zelf nu een cybershot p41 met een 512 pro kaartje erin.

Hieruit komen echter slechte foto's , de flits is heel direct dus als ik achter mensen sta en door de mensen een soort van macro foto wil maken , wil dit niet.

Wat zou voor mij een goeie keus zijn.

EDIT : // ( niets bewerkt !! )

Brakke foto
Afbeeldingslocatie: http://82.73.35.199/www.tweakers.net/DSC02232%20(Medium).JPG
Grootte versie
http://82.73.35.199/www.tweakers.net/DSC02232.JPG

Zelfde feest

Wel redelijke foto, vind ik zelf
Afbeeldingslocatie: http://82.73.35.199/www.tweakers.net/DSC02287%20(Medium).JPG
Grootte versie
http://82.73.35.199/www.tweakers.net/DSC02287.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 16:35:
Wat is een goede digi cam voor een beginner, ik heb zelf nu een cybershot p41 met een 512 pro kaartje erin.
Ik had laatst een lijstje gemaakt, qua superzoom zijn de Fuji S5600 en de Panasonic FZ7 het handigst voor mij. Die zijn alleen niet echt compact, dus had ik ook nog een lijstje met compacts gemaakt. Dat lijstje is een stuk groter, Fuji F11/20/30, Olympus SP-320, Nikon 7900, Panasonic FX-9/01/3 en Casio EX-Z600/700. Naar Sony's had ik niet gekeken omdat ze alleen MemorySticks slikken.

Al die camera's hebben hun eigen plus- en minpunten.Voor mij is het onmogelijk gebleken er 1 uit te kiezen die boven de rest uitsteekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb deze camera: http://www.benq.com/products/digicam/?product=912, de BenQ DC C740 een paar weken geleden besteld. Ik heb behoorlijk wat vergeleken en kwam eigenlijk tot de conclusie dat deze camera alles heeft wat ik graag wil. O.a.: 7 megapixels, 3x optische zoom, 2,5 inch lcd scherm, beeldstabilisator, Instelbare sluitertijd/diafragma, Pentax lens, leuke vormgeving. En dat terwijl hij maar EUR 169,50 kost.

Nu ik er op GoT over lees zie ik (helaas) over BenQ fotocamera's in het algemeen vrij negatieve reacties. Ik kan me alleen niet voorstellen wat er dan slecht is aan de camera die ik nu heb uitgekozen. Ik heb de camera nog niet binnen omdat hij pas net nieuw is en t duurt allemaal wel wat langer.. en mag em ook nog gewoon annuleren als ik dat zou willen. Dus ik vroeg me af of jullie je mening kunnen geven over de prijs/kwaliteit verhouding van deze camera. En uberhaupt de kwaliteit van deze camera (voor zover het in te schatten is). Op internet is er nog geen enkele gebruikers review over te lezen (omdat ie nieuw is).

Ik ga hem voor het maken van vakantiekiekjes gebruiken, maar wil er ook artistiekere foto's mee proberen te maken. Niet zozeer dat ik dan gelijk de perfecte techniek wil gebruiken maar meer vanuit creatief oogpunt foto's maken (wat volgens mij met instelbare sluitertijd en diafragma toch al wel moet kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, benq is nu niet echt een kwaliteits camera merk. Voor familiekiekjes is hij vast geschikt. Voor iets meer creatieve ook vast wel, bedenk natuurlijk wel dat de kwaliteit niet zo is als bijv. een dure canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn helaas weinig foto`s te vinden die gemaakt zijn met een Benq.
De compacte camera`s van Canon maken matige foto`s, die kunnen ook niet tippen aan die van hun grote broer.
Groot nadeel is ook dat ze geen batterij en lader meeleveren ondanks de hogere prijs.
In deze prijsklasse worden op dit moment vaak de Sony S600 ( +/-179) en W serie ( 179-300 euro) en de duurdere Fuji 30 (rond de 300 euro) genoemd.
Benq heeft een aantal camera`s die er leuk zien, over de kwaliteit is niet zoveel bekend.
Ik ben ook wel benieuwd naar de kwaliteit van de Benq C740, C800 en C1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:39

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ben nog niet meteen, maar wel binnenkort opzoek naar een compacte camera. Het moet geen S2 van canon formaat worden, maar gewoon plat, als in ixus modellen of iets dikker. Broekzak formaat dus.
4mp is wel het minimum, evenals een redelijke groothoek van zeg < 35mm. Kwaliteit moet gewoon redelijk zijn, moet wel minimaal 3x optische zoom. Kortom, nog niks bijzonders. Wat ik ook graag wil is dat de camera goede filmpjes kan maken, inclusief geluid.
Zoals je in mijn sig kan lezen heb ik een Dslr en genoeg glas, ik zoek dus geen optisch wonder in deze compacte camera. Wel wil ik dat er gewoon fatsoenlijke foto uit komen, die ook 20x30 max er redelijk uitzien. Voornamelijk toch wel filmkwaliteit wat belangrijk voor me is (dslr heeft zijn nadelen :P).
Oh en voor de duidelijkheid, ik zoek geen goedkope filmcamera ofzo, ik wil duidelijk iets compacts wat foto's en filmjes kan maken. SD erin zou fijn zijn, daar heb ik wel een paar gig van namelijk

kortom:
< 35mm lens (begin)
minimaal 3x optisch (dus iig tot 100mm zeg maar)
4 mp
compact
góede filmpjes
liefst sd

Heb zelf al wel op dpreview enzo gekeken, maar er is zoveel keuze!...
Heb een A520 gehad (helaas toen verkocht), die beviel qua kwaliteit van foto's wel, filmpjes meen ik ook wel redelijk
budget tot zo'n 200 euro

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 13:38
nomad85 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 01:11:
*knip*
budget tot zo'n 200 euro
ikzelf heb een ixus 50 als backup cam, voldoet aan al jouw eisen.
deze gaat meestal wel mee met uitgaan, zelfs op ruige feesten zoals kermissen waar het bier constant door de zaal vliegt, dus degelijk is het zeker.
misschien dat je 2de hands kan zoeken, anders een aanbieding als de ixus 60/65 eruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Heb zelf uiteraard ook naar de ixus series gekeken, kwaliteit foto's is gewoon voldoende, niks bijzonders, maar hoe bevallen de filmpjes...kan je ook meerder minuten filmen met geluid op 640x480 30 fps?.....(als dit kan zou zeg maar wel geweldig zijn, iets minder is ook acceptabel natuurlijk)

edit: hij kan dus 640x480 @30 fps doen met geluid, maar hoe zit het met de kwaliteit en lengte van de filmpjes?

[ Voor 16% gewijzigd door Nomad op 29-10-2006 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mams heeft bij der computerlessen een samsung a502 gekregen, na wat foto's geschoten, en (reviews te hebben gelezen) bleek dit een niet bepaald goeie cam, maar goed.

ze wil wel een nieuwe (lees: betere) maar omdat ze er geen verstand van heeft, en ik geen ervaring met digicams heb, de vraag aan jullie: welke cam raden jullie haar aan als ie hieraan voldoet:

- simpel te bedienen, bij voorkeur wat grote knoppen.
- volledig automatisch + evt mogelijkheid om zelf wat (belichting/sluitertijd) in te stellen
- 4 (<) MPixel
- ding moet fatsoenlijke foto's maken, dus scherpe fotp's + goede kleuren (wat je van die samsung niet kan zeggen, die maakt van oranje/rood paars/roze)
- SD kaartslot
- geen ingebouwde accu maar gewone (mini-)penlites
- evt tv out
- evt picturebridge (voor direct printen naar een hp psc 2355)
- tot +- €200

suggesties?

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 30-10-2006 15:24 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn broer heeft zojuist de canon powershot a530 gekocht. Lijkt mij opzich wel een goede cam voor jouw... ca. 150 euries. Morgen mag ik hem ook even vasthouden, :P dus dan kan beter zeggen wat ik ervan vindt.

Ikzelf ben van plan om een canon ixus 60 te kopen. Maar ik wil er graag een tweede accu bij hebben. Nu kan ik kiezen: een officiele canon voor 45 euro's of een compatible voor 8 euro.(www.aq4u.nl) Op de canon site raden ze jouw af om compatible accus te kopen omdat die minder veilig zouden zijn. Dit lijkt mij enigzins onzin, omdat ze dan zelf minder verkopen... maar ik wil ook niet dat hierdoor mijn camera stuk gaat (ofzelfs ontploft:P) Maar wat is er nu van waar? zeker omdat er ok compatible accu's zijn van 30 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:45

ForrestX

a click away from satisfaction

Er wordt hier veel gesproken over beeldkwaliteit en dergelijke, erg belanggrijk uiteraard. Nu ben ik op zoek naar het volgende:

Een cameratje voor mijn schoonmoeder...inkopper?? Dat is wel heeel makkelijk :PVolgens mij heeft ze nog nooit een digi-fotocamera gehad en krijgt er een kado voor haar 65e...de vraag is alleen nog wat voor een...

- vanaf 4 MP
- handtas formaat (ultra compact)
- normaal budget..+/- € 200,- mag iets meer, mag iets minder...

maar het belangrijkste (en dat ben ik nog niet tegen gekomen hier...)

- gebruik moet simpel zijn!! een echte point en shoot

makkelijke menu's...duidelijk LCD (groot (2,5" - 3"), helder, goed leesbaar ook in daglicht)

- vanzelf sprekend moet de kwaliteit ook goed zijn, maar ik geloof niet dat je in deze prijsklasse echt waardeloos spul koopt als je iets van een beetje gerenomeerd merk koopt...

ideeen, suggesties, vragen???

=====================================================

oei..kom net op de Pentax Optio T10....ziet er leuk uit..iemand ervaringen?? voor de rest blijft eerder gestelde vraag uiteraard open...

[ Voor 9% gewijzigd door ForrestX op 17-11-2006 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:25
Had bijna een nieuw topic aangemaakt, maar toen viel mijn oog hierop :P

Ik zou graag willen weten welke camera ik het beste kan kopen voor max 250 euro (evt 300). Ik wil graag een accu erin hebben (voor mijn gevoel presteer dat beter, bij mijn huidige moet ik vrij vaak de batterijen verwisselen), tenzij een batterijcamera lang met zijn stroom kan doen. Aantal megapixels dacht ik aan 5-8, heb nu 3.1 maar vind het te onscherp. Video's ermee maken is leuk, maar is niet een pre.

Heb zelf gezocht:

HP Photosmart E427
Pentax Optio E20
Nikon Coolpix L4
Canon PowerShot A530

Waarvan alleen de pentax een accu heeft. Nu wil ik graag weten, welke camera kan ik als beste kopen? Hoeft niet per se eentje van hierboven te zijn, maar ik wil eentje die lang met zijn batterij doet (ik maak niet elke dag 10 foto's, en gebruik haast niet het lcd scherm om te focussen) en eentje die mooie, scherpe foto's maakt. Zijn er merken die ik juist moet nemen, of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

ForrestX schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 22:42:
Er wordt hier veel gesproken over beeldkwaliteit en dergelijke, erg belanggrijk uiteraard. Nu ben ik op zoek naar het volgende:

Een cameratje voor mijn schoonmoeder...inkopper?? Dat is wel heeel makkelijk :PVolgens mij heeft ze nog nooit een digi-fotocamera gehad en krijgt er een kado voor haar 65e...de vraag is alleen nog wat voor een...

- vanaf 4 MP
- handtas formaat (ultra compact)
- normaal budget..+/- € 200,- mag iets meer, mag iets minder...

maar het belangrijkste (en dat ben ik nog niet tegen gekomen hier...)

- gebruik moet simpel zijn!! een echte point en shoot

makkelijke menu's...duidelijk LCD (groot (2,5" - 3"), helder, goed leesbaar ook in daglicht)

- vanzelf sprekend moet de kwaliteit ook goed zijn, maar ik geloof niet dat je in deze prijsklasse echt waardeloos spul koopt als je iets van een beetje gerenomeerd merk koopt...

ideeen, suggesties, vragen???
mcandor schreef op zondag 26 november 2006 @ 00:23:
Had bijna een nieuw topic aangemaakt, maar toen viel mijn oog hierop :P

Ik zou graag willen weten welke camera ik het beste kan kopen voor max 250 euro (evt 300). Ik wil graag een accu erin hebben (voor mijn gevoel presteer dat beter, bij mijn huidige moet ik vrij vaak de batterijen verwisselen), tenzij een batterijcamera lang met zijn stroom kan doen. Aantal megapixels dacht ik aan 5-8, heb nu 3.1 maar vind het te onscherp. Video's ermee maken is leuk, maar is niet een pre.

Heb zelf gezocht:

HP Photosmart E427
Pentax Optio E20
Nikon Coolpix L4
Canon PowerShot A530

Waarvan alleen de pentax een accu heeft. Nu wil ik graag weten, welke camera kan ik als beste kopen? Hoeft niet per se eentje van hierboven te zijn, maar ik wil eentje die lang met zijn batterij doet (ik maak niet elke dag 10 foto's, en gebruik haast niet het lcd scherm om te focussen) en eentje die mooie, scherpe foto's maakt. Zijn er merken die ik juist moet nemen, of juist niet?
KLIK

Deze heb ik...en bevalt bijzonder goed.
De redenen waarom ik voor deze koos:
- een v.a. 28mm lens dus je hoeft mindersnel achteruit te stappen om toch iedereen op de foto te krijgen
- een accu die heel erg lang mee gaat
- een vol automatische easy stand, m.a.w. iedereen kan met die stand mooie fotos maken
- groot erg helder lcd scherm
- zeer compact formaat
- HQ filmpjes in max 840x480 30fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo`n instapmodel van HP zou ik niet nemen. De duurdere modellen ( 7** en 9** ) zijn misschien ok maar die met een 4 beginnen hebben een zeer matige fotokwaliteit.
Mijn zus heeft de 425 en die foto`s zijn niet geweldig, het aan en uitknopje is ook slap en je hebt snel rode ogen etc. HP is niet z`on goed merk als je een digicam kopen wil.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Ik ben op dit moment al een paar jaar eigenaar van een fijne Olympus digitale camera, de Olumpus C-5050 Zoom (5 megapixels). Ik zoek nu alleen een kleine camera die ik makkelijk kan meenemen. Dit mag gerust een tweedehandse zijn, dus het hoeven niet alleen nieuwe modellen zijn. Tweedehandse camera krijgt de voorkeur van mij omdat ik dan voor hetzelfde geld een betere camera kan kopen dan wanneer ik een nieuwe koop. En het wordt toch een camera die ik her en der mee naartoe neem, dus beschadigingen aan de behuizing zullen er toch wel op komen..

Ik heb in princiepe niet zulke hoge eisen voor mijn camera. Het moet een lekker compacte camera zijn die makkelijk mee te nemen is. Hij hoeft ook geen mega resoluties te hoeven maken. Als hij minimaal rond de 2 megapixel zit ben ik al tevreden. Wel vind ik het belangrijk dat hij goede foto's maakt. Vaak kijken mensen alleen naar het eental MP dat een camera heeft, maar dat wil niet meteen zeggen dat hij goede foto's maakt.. dus een goede lens moet hij wel hebben. Merk maakt ook niets uit, het mag gerust een heel onbekend merk zijn. Zolang de foto's maar goed zijn. Een uitgebreide camera mogelijkheid (functies) is niet persé nodig. Het is uiteraard altijd welkom, maar waarschijnlijk zullen 99% van de foto's die gemaakt worden met deze camera toch gemaakt worden op de automatische stand.
Dus in het kort: :)
- lekker kleine camera
- minimaal 2MP
- goede lens
- merk onbelangrijk

Is er iemand die mij iets kan aanraden? Het mogen ook gerust oudere modellen zijn, want tweedehands is geen probleem. Daar ben ik ook tevreden mee ;)

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een maand voor afgelopen zomer vakantie heb ik een PowerShot A610 aangeschaft.
Wauw, wat een camera!! Eigenlijk heb ik er niks negatiefs over te melden.
De kwaliteit, instelmogelijkheden, het draai/klap scherm... Alles zit er in en erop.

Maar er is een ding waarom ik er vanaf wil, hij is wat te groot. Mijn fout, ik had van te voren kunnen bedenken dat ik hem wat te groot vind om regelmatig in mn broek, jas of tas mee te nemen. Heb hem sinds dien alleen nog maar gebruikt voor enkele auto shows ( meeste Ford Mustangs ).

Nu wil ik een wat kleinere camera kopen ( mits ik een koper kan vinden voor mijn z.g.a.n. A610 of ruilen ) die kwa beeld kwaliteit niet veel slechtere foto's afleverd dan mij A610. Dat is moeilijk hé? of niet.
Wat ik er mee doe: Autoshow ( buiten en binnen ), tijdens het uitgaan ( binnen en donker ), overdag... Als ik hem bij heb, wil ik eigenlijk altijd fatsoenlijke foto's kunnen maken.

Ik heb zitten denken aan de volgende kandidaten:
- Pentax Optio A10 (8MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.8-5.4) link
- Casio Exilim EX-Z700 (7MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.7-4.3) link

Maximaal € 250,-... Verder 7 of 8 MP, 10 vind ik overdreven.
3 x Optische zoom.. lijkt me vrij standaard en Beeld Stabillization, beide bovengenoemde camera's beschikken hier over. Heeft iemand een beter voorstel of heb ik hier de 2 beste wel zo ongeveer uitgezocht ?

De Pentax krijgt mijn voorkeur vanwege het uiterlijk, maar heb erover gelezen dat de belichtingsfunctie minder goed werkt ?

Canon valt af men hun Ixus... de enige met beeld stabilisatie is de 800 IS, en die is me te duur.

Iemand geinteresseerd in mij A610 ? Staat ook op Marktplaats.nl
Mail even naar bartjejansen @ hotmail . com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:25
Heb net een Photosmart R507 gezien voor 120 euro, zou dit wat zijn?

Of kan ik dit beter links laten liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
Hoi,

Ik ben op zoek naar een digicam rond de 200 euro. Ik heb een Olympus FE-190 maar ben er erg ontevreden over, veel onscherpe foto's. Wat is de absolute topper in deze prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 20:27:
Er zijn helaas weinig foto`s te vinden die gemaakt zijn met een Benq.
De compacte camera`s van Canon maken matige foto`s, die kunnen ook niet tippen aan die van hun grote broer.
Als ik daar even op in mag haken: Ik vind dus dat de compatcs van Canon sublieme fotokwaliteit hebben! Ik heb zelf een Nikon D70s en een Canon Powershot a85 (die is dus al iets ouder) en ik vind dat de powershot ERG goed meekomt met de D70s. Natuurlijk zijn er wel wat nedelen en verschillen, en dan mag ook wel voor het prijsverschil, maar voor een compact vind ik het een erg goede camera

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
--Christiaan-- schreef op maandag 11 december 2006 @ 18:00:
Hoi,

Ik ben op zoek naar een digicam rond de 200 euro. Ik heb een Olympus FE-190 maar ben er erg ontevreden over, veel onscherpe foto's. Wat is de absolute topper in deze prijsklasse?
Ik heb nu de Sony DSC-W40 en Canon Ixus 60 gevonden. Welke van deze twee moet ik kiezen, of is het allebei niets? :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwartjuh schreef op maandag 11 december 2006 @ 20:26:
[...]

Als ik daar even op in mag haken: Ik vind dus dat de compatcs van Canon sublieme fotokwaliteit hebben! Ik heb zelf een Nikon D70s en een Canon Powershot a85 (die is dus al iets ouder) en ik vind dat de powershot ERG goed meekomt met de D70s. Natuurlijk zijn er wel wat nedelen en verschillen, en dan mag ook wel voor het prijsverschil, maar voor een compact vind ik het een erg goede camera
Kwartjuh,
Kijk eens hier:
http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf30/page12.asp
Daar kan Canon in deze klasse niet aan tippen.
(link eerder gepost door Verbal_Kint)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2006 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:07

Sherlock

No Shit

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe camera, mijn huidige Ricoh Caplio RR230 voldoet al een tijdje niet meer zo.

De eisen die ik heb:
• Zeer compact / licht
• Ook bij schemerlicht en binnen goede foto's
• Meer dan 3 Megapixel (is ruim voldoende voor mij)

Mijn wensen:
• Groothoeklens om bijvoorbeeld een kamer met visite te fotograferen
• SD card (ik heb al wat apparaten waar ik deze kaartjes in gebruik, dus kaartjes heb ik al)
• AA batterijen (ik heb al goede NiMH batterijen + oplader) Maar: als er bijv. twee goede accu's bij zitten dan kan het ook
• Image Stabilization
• Korte opstarttijd (time to first shoot?)

Camera's die ik gevonden heb die hier aan voldoen:
• Canon Digital IXUS 60
• Panasonic Lumix DMC-FX01

Wat vinden jullie van deze camera's en welke camera's zijn eventueel beter geschikt?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Canon Digital Ixus 65 lijkt mij een erg goed toestel in een leuke behuizing. Foto's zien er behoorlijk goed uit. De ipod-achtige bediening lijkt me ook wel wat. Ik vraag me alleen af hoeveel foto's je er zonder flits mee kunt maken met een volle accu. Wat kost eventueel een extra accu? Zijn merkloze 1000mAh accu's van 9 euro aan te raden of kun je beter voor de originele gaan?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2006 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--Christiaan-- schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:20:
[...]

Ik heb nu de Sony DSC-W40 en Canon Ixus 60 gevonden. Welke van deze twee moet ik kiezen, of is het allebei niets? :+.
ik zou een dsc w50 nemen, die heeft een grotere lcd

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:14

Neoz

Neoz & Hobbes

Na een hele dag winkels bezoeken waaronder speciaalzaken die zelfs gewoon de eerste de beste aanbieding aan begonnen te prijzen en niet naar mijn wensen konden luisteren het volgende :

Mijn vriendin is bijna jarig en ik wil haar een digitale camera cadeau doen. Ze heeft wel eens een camera geleend van haar ouders ( HP, 4MP) maar ik wil haar nu iets cadeau doen waar ze een beetje zelf mee kan experimenteren en zelf kan beslissen of ze later een echte iets proffesionele camera zou willen kopen. Het kunnen dus gewoon feestfoto;s zijn maar ook soort van composities, ook veel sportende mensen zullen worden gefotografeerd. Dus van alles wat laten we zeggen.

Na een beetje orienteren op internet kwam ik uit bij Canon (Powershot a530) een leuke instapcamera voor een leuke prijs ( niet geheel onbelangrijk). Nu ben ik na al die camera's de kluts een beetje kwijt. En heb net ook naar een Panasonic Lumix zitten kijken. Ik denk dat 5 MP meer als voldoende is,SD geheugen is wel een pre' en vooral veel functies enz voor weinig. Wat zouden jullie me aanraden ? Gaan voor die Canon of hebben jullie tips of andere ideeen ?

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Neoz schreef op donderdag 14 december 2006 @ 22:34:
Na een hele dag winkels bezoeken waaronder speciaalzaken die zelfs gewoon de eerste de beste aanbieding aan begonnen te prijzen en niet naar mijn wensen konden luisteren het volgende :

Mijn vriendin is bijna jarig en ik wil haar een digitale camera cadeau doen. Ze heeft wel eens een camera geleend van haar ouders ( HP, 4MP) maar ik wil haar nu iets cadeau doen waar ze een beetje zelf mee kan experimenteren en zelf kan beslissen of ze later een echte iets proffesionele camera zou willen kopen. Het kunnen dus gewoon feestfoto;s zijn maar ook soort van composities, ook veel sportende mensen zullen worden gefotografeerd. Dus van alles wat laten we zeggen.

Na een beetje orienteren op internet kwam ik uit bij Canon (Powershot a530) een leuke instapcamera voor een leuke prijs ( niet geheel onbelangrijk). Nu ben ik na al die camera's de kluts een beetje kwijt. En heb net ook naar een Panasonic Lumix zitten kijken. Ik denk dat 5 MP meer als voldoende is,SD geheugen is wel een pre' en vooral veel functies enz voor weinig. Wat zouden jullie me aanraden ? Gaan voor die Canon of hebben jullie tips of andere ideeen ?
de A530 is erg goed. Niemand zal dat ontkennen. Qua kleuren is canon goed bezig met de powershot serie, want die zijn mooi natuurgetrouw. Kortom, goede camera, met eventueel alles handmatig instelbaar. Nadeel is dat veel mensen hem niet heel mooi vinden, dat is eigenlijk het enige. En zijn filmpjes zijn geloof ik niet super, maar dat weet ik niet zeker. In deze klasse zoeken mensen toch vaak een mooi cameraatje, de rest is enigzins secundair. Qua features is de A530 gewoon meer dan prima, met dus als grote pré dat hij ook handmatig te bedienen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Als je de keuze hebt zou ik een 540 nemen.
Schermpje is wat groter en dat is met mijn slechte oogjes wel zo plezierig.

Nadeeltje is wel dat de 540 iets meer opties heeft dan de 530.

Maar hoe dan ook erg plezierige camera's.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Canon Powershot A540 is met 179 euro een stuk goedkoper dan de Ixus 65 van 248 euro terwijl de specificaties nagenoeg dezelfde zijn. De A540 heeft zelfs een 4x optische zoom tegenover de Ixus 65 een 3x. Wat maakt de Ixus dan zoveel duurder dat dit prijsverschil rechtvaardigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Bekijk de afbeeldingen eens, zodat je weet hoe de modellen er uit zien ;)

En de ixus heeft een hoger ipod gehalte dan de a540.
En zeker dat moet je voor veel consumenten niet onderschatten.
(ik wil die want die heeft een leuker kleurtje)

Ixus vond ik te iel. Ik wil wel wat vast hebben, en dan neem ik die paar gram extra wel voor lief.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
Het is voor mij de Sony W70 geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aZuL2001 schreef op zondag 17 december 2006 @ 01:27:
Bekijk de afbeeldingen eens, zodat je weet hoe de modellen er uit zien ;)

En de ixus heeft een hoger ipod gehalte dan de a540.
En zeker dat moet je voor veel consumenten niet onderschatten.
(ik wil die want die heeft een leuker kleurtje)

Ixus vond ik te iel. Ik wil wel wat vast hebben, en dan neem ik die paar gram extra wel voor lief.
Dus het is puur het uiterlijk? Die Powershot ziet er toch prima uit? :S Het enige 'voordeel' aan de Ixus 65 vind ik het extra grote scherm en de ipod-achtige bediening. Uiteindelijk gaat het om het eindresultaat natuurlijk. En in de Powershot kunnen gewone penlites in plaats van dure accu's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk ook eens naar die Fuji F30 zou ik zeggen, Nikon heeft ook veel modellen in de prijsklasse rond de 150 euro maar ik ben bang dat je spijt krijgt als je voor zo`n Canon gaat.
Ze voelen heel goedkoop aan, dat kan je op een plaatje van een internetwinkel niet ervaren. Kijk maar eens bij de Mediamarkt, daar hebben ze veel keus en je kan ze goed bekijken..Soms kan je je enorm storen aan een raar knopje of klepje en in de winkel kan je meteen zien hoe die in je hand ligt. Je kan hem altijd nog bij een webwinkel bestellen. Waarschijnlijk kan je beter voor de Fuji gaan. Kijk maar eens naar de link van enkele dagen geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel plezier met je camera Christaan, een hele mooie en kleine digicam :)

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:51

Vrijdag

De Zwarte

Gutteguttegut schreef op zondag 26 november 2006 @ 01:21:
[...]

[...]
KLIK

Deze heb ik...en bevalt bijzonder goed.
De redenen waarom ik voor deze koos:
- een v.a. 28mm lens dus je hoeft mindersnel achteruit te stappen om toch iedereen op de foto te krijgen
- een accu die heel erg lang mee gaat
- een vol automatische easy stand, m.a.w. iedereen kan met die stand mooie fotos maken
- groot erg helder lcd scherm
- zeer compact formaat
- HQ filmpjes in max 840x480 30fps
Dat toestel ziet er erg interessant uit, vooral dat imagestabilizer en de lange accuduur. Ik zit te twijfelen tussen die van jou, de Ixus 60, de Casio EX-Z70 en de Pentax Optio M20 De laatste vooral vanwege de AA batterijen. Ik heb een beetje aversie tegen accu's omdat die dingen het meestal laten afweten op momenten dat je ze nodig hebt en je nergens backup hebt...

Mijn budget ligt écht op max €250 en de belangrijkste eisen zijn:
1. Portable (dus licht en compact)
2. Lange accu/batterijduur
3. Filmpjes mét geluid
4. SD kaartjes (want, lekker goedkoop)
(5.) Toch wel een beetje tegen een stootje kunnen (concerten, festival, uitgaan, lanparties)

[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 28-12-2006 20:54 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

TroonStaal schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:52:
[...]

Dat toestel ziet er erg interessant uit, vooral dat imagestabilizer en de lange accuduur.
En ik ben er nog steeds enorm blij mee, en ook veel andere mensen verbazen zich over de kwaliteit en het formaat.
Mijn budget ligt écht op max €250 en de belangrijkste eisen zijn:
1. Portable (dus licht en compact)
2. Lange accu/batterijduur
3. Filmpjes mét geluid
4. SD kaartjes (want, lekker goedkoop)
(5.) Toch wel een beetje tegen een stootje kunnen (concerten, festival, uitgaan, lanparties)
Nummer 1 en 2 weet je al...nummer 3 doet hij prima alleen geen zoom functie tijdens het filmen, nummer 4 ook bekend zelfs met een standaard 2GB Kingston kaartje is filmen op de hoogste kwaliteit geen probleem.
Nummer 5 ga ik niet uit proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:09
Volgens mij heeft die FX-01 erg veel last van ruis op bepaalde ISO waarden, kun je dit misschien bevesitgen/weerleggen?
Deze info komt van dpreview...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

VeeGee schreef op zondag 31 december 2006 @ 11:54:
Volgens mij heeft die FX-01 erg veel last van ruis op bepaalde ISO waarden, kun je dit misschien bevesitgen/weerleggen?
Deze info komt van dpreview...
De FX01 is een leuke camera voor buitenopnames en is dan ook zeer goed. Voor binnenopnames moet je al gauw de flitser gebruiken en dan nog zijn de opnamen zeer donker.
Dus het hangt er een beetje vanaf wat je er mee wilt fotograferen.
Voor party/binnenfotografie kun je beter kijken voor een Fuji F30 o.i.d.

Voor foto's gemaakt met de FX01 en hoe de kwaliteit is kun je wel eens rondkijken op flickr en dan zoeken op FX01.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

is het niet ook zo dat de A530 nog een oude sensor heeft (van de A520) en dat de A540 de nieuwere sensor heeft gekregen?...staat me zo bij.

Ik help een paar mensen aan een compact, erg lastig voor me want ik ben niet meer op de hoogte.
Zelf zou ik zeggen neem de canon A540 of Fuji F30, maar zeker de F30 is een dure camera.
Dingen die erop moeten zitten zijn Diafragma voorkeur en sluitertijd voorkeur, kortom, av en tv.
Verder moet de ruis prestaties wel redelijk zijn, iso200 moet goed bruikbaar zijn. Liefst niet minder groothoek dan 35mm, en 3x optische zoom is veelal wel genoeg.
Nu heb ik wel op dpreview gekeken en wat rond zitten lezen, maar er zijn hier vast mensen die er op dit gebied meer van weten dan ik.
Kortom, ik zoek eigenlijk de alternatieven voor de A530/A540 van canon (dus prijs tot 200 euro) en de logische concurrenten van de Fuji F30, dus tot 280 euro zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:07

Sherlock

No Shit

Sherlock schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:56:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe camera, mijn huidige Ricoh Caplio RR230 voldoet al een tijdje niet meer zo.

De eisen die ik heb:
• Zeer compact / licht
• Ook bij schemerlicht en binnen goede foto's
• Meer dan 3 Megapixel (is ruim voldoende voor mij)

Mijn wensen:
• Groothoeklens om bijvoorbeeld een kamer met visite te fotograferen
• SD card (ik heb al wat apparaten waar ik deze kaartjes in gebruik, dus kaartjes heb ik al)
• AA batterijen (ik heb al goede NiMH batterijen + oplader) Maar: als er bijv. twee goede accu's bij zitten dan kan het ook
• Image Stabilization
• Korte opstarttijd (time to first shoot?)

Camera's die ik gevonden heb die hier aan voldoen:
• Canon Digital IXUS 60
• Panasonic Lumix DMC-FX01

Wat vinden jullie van deze camera's en welke camera's zijn eventueel beter geschikt?
Het is geworden:
De Pentax M10
Afbeeldingslocatie: http://211.78.161.52/gdpageimg/PENTAX-M10-450.jpg
Kost bij de plaatselijke fotozaak 195 euro. Tot nu toe bevalt hij behoorlijk goed, al is er wel enige ruis merkbaar bij hogere ISO waardes, maar dat is toch niet te voorkomen in deze prijsklasse denk ik.

Het is een echte point-and-shoot camera, waarbij je wel het e.e.a. in kunt stellen maar dit is standaard niet nodig.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:51

Vrijdag

De Zwarte

Nou, de Panasonic FX01 is afgelopen week binnengekomen en ik ben er wel erg blij mee. Nog niet echt in de gelegenheid geweest om 'm uitgebreid te testen maar dat komt nog wel. Tot nu toe erg tevreden met het resultaat.
Tis mijn eerste digicam, en wil 'm vooral voor de leuk gebruiken dus of de kwaliteit niet super is maakt me niets uit :P Heb gisteren een 2gig kaartje gekocht bij Computerland (€24,95!) dus kan wel even vooruit.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Fuji F20 is wellicht een iets goedkopere keuze, wel de fotokwaliteit van de F30, niet de A/S stand (diafragma en sluitertijd voorkeuze) en een kleinere accu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 23:11:
De Fuji F20 is wellicht een iets goedkopere keuze, wel de fotokwaliteit van de F30, niet de A/S stand (diafragma en sluitertijd voorkeuze) en een kleinere accu...
mig29 is weer terug, tenminste, heb een tijdje weinig posts van je gezien...je bent toch wel een beetje de man als het komt op aankoop gebied onder de 500 euro. Daarboven misschien ook wel, maar ik zie je vaak goede posts neerzetten in de 0-250 en 250-500 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Fujifilm F30 is een erg interessante camera: nieuw soort CCD (minder ruis bij weinig licht), SD-geheugen, AA-batterijen. Maar dpreview concludeert: "Highly Recommended unless you rarely shoot indoors or at night." Ik maak meestal buitenfoto's overdag dus dit overigens prachtige toestel met de neiging tot overbelichting is waarschijnlijk niet helemaal geschikt voor mij.

Vandaag heb ik verschillende camera's in m'n handen gehad bij de Media Markt en ik heb de Canon Digital Ixus 65 en de Canon Powershot A540 met elkaar vergeleken. Op basis van specificaties en prijs wint de Powershot het makkelijk van de Ixus. Echter, ik vind de Ixus veel beter en mooier afgewerkt, en bovendien een stuk handzamer. Iets minder zoom en een iets hogere prijs neem ik dan wel voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 00:14:
De Fujifilm F30 is een erg interessante camera: nieuw soort CCD (minder ruis bij weinig licht), SD-geheugen, AA-batterijen. Maar dpreview concludeert: "Highly Recommended unless you rarely shoot indoors or at night." Ik maak meestal buitenfoto's overdag dus dit overigens prachtige toestel met de neiging tot overbelichting is waarschijnlijk niet helemaal geschikt voor mij.

Vandaag heb ik verschillende camera's in m'n handen gehad bij de Media Markt en ik heb de Canon Digital Ixus 65 en de Canon Powershot A540 met elkaar vergeleken. Op basis van specificaties en prijs wint de Powershot het makkelijk van de Ixus. Echter, ik vind de Ixus veel beter en mooier afgewerkt, en bovendien een stuk handzamer. Iets minder zoom en een iets hogere prijs neem ik dan wel voor lief.
de powershot geeft je de mogelijkheid om meer te leren van fotograferen, door de instelmogelijkheden wat de camera bied. Zo heb je de P,S,A,M standen die essentieel zijn en ook op elke Dslr zitten (zij het dat ze misschien anders heten). Dat vind ik wel een groot verschil, of het belangrijk voor je is is een tweede en dat kan je alleen zelf beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

nomad85 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:01:
is het niet ook zo dat de A530 nog een oude sensor heeft (van de A520) en dat de A540 de nieuwere sensor heeft gekregen?...staat me zo bij.

Ik help een paar mensen aan een compact, erg lastig voor me want ik ben niet meer op de hoogte.
Zelf zou ik zeggen neem de canon A540 of Fuji F30, maar zeker de F30 is een dure camera.
Dingen die erop moeten zitten zijn Diafragma voorkeur en sluitertijd voorkeur, kortom, av en tv.
Verder moet de ruis prestaties wel redelijk zijn, iso200 moet goed bruikbaar zijn. Liefst niet minder groothoek dan 35mm, en 3x optische zoom is veelal wel genoeg.
Nu heb ik wel op dpreview gekeken en wat rond zitten lezen, maar er zijn hier vast mensen die er op dit gebied meer van weten dan ik.
Kortom, ik zoek eigenlijk de alternatieven voor de A530/A540 van canon (dus prijs tot 200 euro) en de logische concurrenten van de Fuji F30, dus tot 280 euro zeg maar.
kickje!, want ik wil het toch graag weten. Hoe denkt men over de A540 en over F30 en wat zijn eventueel andere kandidaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 00:14:
Wellicht dat je dat ook bedoelde, maar ik kon het uit je post niet halen dus voor de zekerheid: de F30 gebruikt xD-kaartjes (dus geen SD) en heeft een eigen accu (NP-95 genaamd, dus geen AA-batterijen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram V
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:55
Ik ben op zoek naar een goede goedkope camera van maximaal ongeveer €200. Ik wil er gewoon foto's mee maken. >4 Megapixel, optische zoom, AA(A)-batarijen, SD/MMC geheugen.

Zelf heb ik al wat gezocht. En ik kom uit op een Panasonic Lumix DMC-LZ3. deze camera heeft 5megapixel, 6x optische zoom, beeldstabilisatie, SD/MMC card. Vooral die beeldstabilisatie zie je volgens mij niet vaak in deze prijs klasse.

Als ik dit zie lijkt het een goede keus, de camera word vergeleken met veel duurdere camera's.(Prijzen zijn in ponden)
Cost
You can pick up a Panasonic DMC LZ3 for around £150. This compares to around £210 for a Canon Powershot A700, £175 for a Nikon Coolpix L1 and £165 for a Panasonic DMC LZ5.

When it comes to digital cameras offering an increased length of zoom without going up to 10x zoom there are very few around. This means that the DMC LZ3 sits in a very small niche in the market. I would say that this camera offers very good value for money.
Deze camera lijkt mij een goede keus voor ongeveer €200, klopt dat? En wat zijn alernatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nomad85 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:19:
[...]

kickje!, want ik wil het toch graag weten. Hoe denkt men over de A540 en over F30 en wat zijn eventueel andere kandidaten?
Wat mij betreft is de Fuji F30 momenteel de enige kandidaat om een dSLR aan te vullen. Dergelijke ruisniveau's zie je in geen enkele andere compactcamera. Aangezien een dergelijke camera bedoelt is voor alledaags gebruik, zul je hem regelmatig binnen gebruiken. Dan is een laag ruisniveau superbelangrijk. Daarnaast beschikt ook de F30 over een diafragma en sluitertijd voorkeuze (alleen volledig manueel ontbreekt). Overigens vind ik dit een beetje overbodige functie op een compact aangezien de scherptediepte toch begint in Den Haag en eindigt in Rotterdam (vanuit Delft gerekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:50:
[...]

Wat mij betreft is de Fuji F30 momenteel de enige kandidaat om een dSLR aan te vullen. Dergelijke ruisniveau's zie je in geen enkele andere compactcamera. Aangezien een dergelijke camera bedoelt is voor alledaags gebruik, zul je hem regelmatig binnen gebruiken. Dan is een laag ruisniveau superbelangrijk. Daarnaast beschikt ook de F30 over een diafragma en sluitertijd voorkeuze (alleen volledig manueel ontbreekt). Overigens vind ik dit een beetje overbodige functie op een compact aangezien de scherptediepte toch begint in Den Haag en eindigt in Rotterdam (vanuit Delft gerekend).
Thanks, nog een kickje was ik niet van plan, dus dat je alsnog even reageert vind ik fijn. Ik las al meer inderdaad dat de F30 eigenlijk de beste compact is voor erbij. In mijn geval voor mijzelf af en toe en wat vaker voor mijn vriendin. Dat er diafragma voorkeur en sluitertijd voorkeur op zit is voor erg belangrijk. Sluitertijdvoorkeur voor het dragging the shutter controle en diafragma voorkeur voor de alledaagse dingen.
Zat even op dpreview te lezen enzo, maar heeft deze F30 nou betere ruisprestaties als de S9500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Heeft iets te maken met zoveelste generatie SuperCCD sensor. Maar scheelt dacht ik niet heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dragging the shutter kan ook gewoon door te slowsynchen. Veel camera's hebben deze optie. Daarnaast kan de F30 ook nog eens twee foto's direct na elkaar maken; met en zonder flits.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.