Nikon D50

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.695 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:12

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 18:08:
[...]

Ik kan over de cam nog niet echt meepraten (heb 'm sinds donderdag in bezit), maar ik heb de Lowepro TLZ 2 erbij gekocht en dat is een mooie stevige tas (€36,00 bij Konijnenberg), maar of 'ie stevig genoeg is voor je weet ik niet, want op de grond laten vallen zal toch nog een enorme klap geven.
Ik durf dat met mijn crumpel long schlong best te doen. Van 2 meter hoogte durf ik nog wel te beweren dat er niets aan de hand is. Kost dan wel 100 euro maar dan heb je wel een goede tas. Vraag is of een tas zulke klappen moet kunnen opvangen of dat het meer berscherming tegen een stootje en een spatje water is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja, het is voor een studievereniging en met de cam gaan er dus ook foto's tijdens borrels worden gemaakt... We proberen natuurlijk zo zuinig mogelijk met de cam en de accesoires te zijn, maar goed... Toch liever even een erg stevige tas.
Iets van een cumpel kwaliteit maar toch beetje betaalbaar voor ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 20:56
Ik heb nog een vraag wat betreft sluitertijd.

Ik ging gisteren in het schemerdonker een foto maken, dus camera op ~15sec en drukken. Toen de camera klaar was was de foto erg overbelicht ( 15 sec was toch te lang ) maar heeft dit nog nadelen voor je sensor? Kan hij bijv. kapot gaan als er teveel licht op komt in zo'n situatie? Ik moet er wel bij zeggen dat het gewoon diffuus licht was, niet recht in de camera geschenen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:49
Heaget schreef op zondag 09 april 2006 @ 11:55:
Ik heb nog een vraag wat betreft sluitertijd.

Ik ging gisteren in het schemerdonker een foto maken, dus camera op ~15sec en drukken. Toen de camera klaar was was de foto erg overbelicht ( 15 sec was toch te lang ) maar heeft dit nog nadelen voor je sensor? Kan hij bijv. kapot gaan als er teveel licht op komt in zo'n situatie? Ik moet er wel bij zeggen dat het gewoon diffuus licht was, niet recht in de camera geschenen ofzo.
Nee, kan geen enkel kwaad.... Bij gewone digicams wordt de sensor toch ook constant belicht(voor preview functie op schermpje). Het enige dat schadelijk zou kunnen zijn, is hem naar de zon richten en dan een lange sluitertijd gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:10
Ik bestelde mijn d50 bij fotoquel alleen zit er een duitse handeleiding bij.
Nu stuurde ik een email naar Inca Import B.V. is importeur van Nikon producten in Nederland.
En zij nu moet ik hun mijn serienummer opsturen en dan kunnen ze me enkel helpen als hij via hun is geïmporteerd. En ze geven ook nog duidelijk aan dat er normaal bij hun import modellen een Nederlandse handleiding zit.
Iemand suggesties voor mij? Had nog geen pdf versie gevonden en heb ook liever zo`n net klein boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:26
Je hoeft van Inca geen enkele medewerking te verwachten als je een importmodel hebt.
Tegen betaling zijn ze misschien wel bereidt om een handleiding op te sturen, maar je kan beter je Duits proberen bij te spijkeren. ;)

Edit:
Moet het persé een Nederlandse handleiding zijn, want een Engelse had ik binnen 2 seconden al gevonden.

[ Voor 21% gewijzigd door Marco op 12-04-2006 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
Engels mag ook maar het gaat me meer om het boekje.
Zou het graag meenemen en dan zijn uitgeprinte a4`tjes zo snel een zooitje.

PS ik vond ook snel een Engelse versie alleen zat daar een print beveiliging op...

[ Voor 26% gewijzigd door Asprine op 12-04-2006 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
Handleidingrequests zijn niet de bedoeling.

[ Voor 79% gewijzigd door Zoefff op 18-04-2006 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 18:03

Barrycade

Through the...

Asprine schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:08:
Niemand een manier om aan een handleiding te komen?
Een Nederlandse kopen? :Y) :+

Of iemand met een NL-se D50 lief aankijken en een uurtje bij het kopieerapparaat verblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een linkje naar de engelse versie welke niet te downloaden printen is?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 13:06 . Reden: Foutje :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwchess
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:06:
Heb je een linkje naar de engelse versie welke niet te downloaden printen is?
http://www.nikonusa.com/p...oprint/D50_en_noprint.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx. Ik ga eens even klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nikon USA zal de PDF op hun site niet voor niets onprintbaar hebben gemaakt.

[ Voor 83% gewijzigd door Zoefff op 18-04-2006 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Géén links naar handleidingen, tenzij deze op de officiele site van de producent staat.

[ Voor 75% gewijzigd door Zoefff op 18-04-2006 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me wat af... ik heb niet echt een review gevonden, maar wellicht zijn er hier mensen met wat ervaringen met een Metz flitser?
Bij de dixons zag ik er namlijk een staan;
Metz 44 AF 4i flitser voor Nikon
Specs:
* Richtgetal ISO 100(105mm) : 44
* Richtegtal ISO 100(50 mm) : 34
* LCD-scherm : ja
* Zoomfunctie : ja

Prijs; 179.99 bij Dixons...
Is het wat? Of is het van 'je kan beter maar een SB-600 van Nikon hebben'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Ik zou voor het kleine prijsverschil 100% zeker voor de sb600 gaan. Daar hoor ik zonder uitzondering alleen maar lovende verhalen over en die werkt zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Ik dacht dat ik had gehoord dat Nikon ( alle modellen ) niet heel erg goed overweg konden met 3rd party flitsers, van welk merk dan ook. En zoals hierboven gezegd, neem die SB600, als je dan vragen hebt weet je zeker dat je ze kunt vinden hier op GoT en je weet zeker dat het lekker gaat werken aangezien er veel goeds word verteld hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ daarom vroeg ik het hier ook ;) omdat ik bij de rest het niet kon vinden. Ok thx :) Weet genoeg :)
Binnenkort maar even kijken of ik een sponsor kan vinden O-)
(Kom nu zo'n 150 euro boven het budget uit... maar wellicht wil een winkel ons wel sponsoren, als wij reclame op onze site willen maken :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik hiermee heel veel vrienden ga maken.
Hij is niet van al te beste kwaliteit, maar het is in ieder geval iets.

Veel plezier.
Met mij maak je op deze manier iig géén vriendjes. Linkjes naar handleidingen waarvan de legaliteit dubieus is willen we niet zien op GoT.

[ Voor 35% gewijzigd door Zoefff op 18-04-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 07:52
Ik ben van plan een D50 grip te kopen.Weet iemand wat je dan met het batterij klepje moet doen?
Moet je dat dan losmaken van de body?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Dat klepje moet er inderdaad vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:50
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 20:29:
Ik denk dat ik hiermee heel veel vrienden ga maken.
Hij is niet van al te beste kwaliteit, maar het is in ieder geval iets.

Veel plezier.

-snap-
bedankt!! :*) Heb de camera nog niet maar ga de handleiding alvast even doorlezen :7

[ Voor 7% gewijzigd door Zoefff op 18-04-2006 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
suspect schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 21:41:
Dat klepje moet er inderdaad vanaf.
En als het goed klopt is er plaats om hem in de grip te schuiven zodat je het klein ding niet kwijt speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
Ik heb mijn d50 nog maar net maar ben wat verbaast over hoe makkelijk het klepje van de sd kaart ingang open gaat.
Ervaren meer mensen dit of is mijn klempje gammel.
Zo nu en dan haal ik hem uit mijn tas en dan staat hij open, ben bang dat ik hem een keer afbreek...
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Nog nooit last van gehad, mijn klepje is best wel robuust al zeg ik het zelf... Maar hij gaat 1 keer open om het kaartje erin te doen en daarna blijft hij altijd dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistral
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 07:52
Het sd klepje gaat heel makkelijk open (dat werd bij sommige reviews ook al opgemerkt).
Bij normaal gebruik blijft het toch keurig dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Niet online
Asprine schreef op zondag 16 april 2006 @ 13:06:
Ik heb mijn d50 nog maar net maar ben wat verbaast over hoe makkelijk het klepje van de sd kaart ingang open gaat.
Ervaren meer mensen dit of is mijn klempje gammel.
Zo nu en dan haal ik hem uit mijn tas en dan staat hij open, ben bang dat ik hem een keer afbreek...
thanks
ik heb de D50 nog maar 11 dagen, en heb 'em niet een een fototas ziten (in een plastic zak in m'n rugzak met andere zooi, externe HD enzo :X ) maar ik heb er nog geen last van gehad, ik vond het klepje juist erg goed. heb hiervoor een minolta Z3 gehad en daar ging het klepje regelmatig open en vond ik het elke keer weer een verrassing dat het niet afgebroken was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
Bedankt voor al het reply`s over het sd klepje. Heb er voorlopig maar vrede mee.

Ben nog opzoek naar een handstrap voor de d50.
Zijn er nog mensen met tips? Kreeg 1 hit via google in Nederland maar vondt het wel een erg grote strap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 10:24

Zoefff

❤ 

Modbreak:Vanwege de paasdrukte en een hoop afwezig zijn een wat late acie, maar ik wil nog wel even iets goed duidelijk maken: Linkjes naar handleidingen of programma's waarmee je (door de producent bewust) onprintbare handleidingen uit kan printen, zijn niet gewenst. Dit staat duidelijk in de policy.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 14-09 20:59
trigger808 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 09:20:
[...]

ik heb de D50 nog maar 11 dagen, en heb 'em niet een een fototas ziten (in een plastic zak in m'n rugzak met andere zooi, externe HD enzo :X ) maar ik heb er nog geen last van gehad, ik vond het klepje juist erg goed. heb hiervoor een minolta Z3 gehad en daar ging het klepje regelmatig open en vond ik het elke keer weer een verrassing dat het niet afgebroken was
Ik zou zeggen koop een zo klein mogelijke foto tas en steek die in je rugzak. Ik heb zelf een LowePro Rezo 140 voor m'n Minolta 5D + 18-70 kitlens + 70-210 schuif zoom en cardreader. Het gemakkelijk samen met andere zooi in een rugzak stoppen vind ik erg handing van zio'n relatief klein foto tasje.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Niet online
martijn_tje schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 16:49:
[...]

Ik zou zeggen koop een zo klein mogelijke foto tas en steek die in je rugzak. Ik heb zelf een LowePro Rezo 140 voor m'n Minolta 5D + 18-70 kitlens + 70-210 schuif zoom en cardreader. Het gemakkelijk samen met andere zooi in een rugzak stoppen vind ik erg handing van zio'n relatief klein foto tasje.
bedankt voor de hulp, maar ik ben eigenlijk niet op zoek naar een tasje, die vind ik maar irritant. ik heb liever mijn toestel om mijn nek hangen (soms ook nog met een camcorder :X ) want dan is 'ie tenminste snel gebruiksklaar. ik weet dat dit niet het beste is en dat ik last van krassen kan krijgen, maar als het het functioneren niet verminderd neem ik dat maar voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Op de D50 zit een special stand voor sport he, dan blijft hij de focus corrigeren. Maar ik wil graag de M stand gebruiken tijdens sportshoots.. Is er een manier om hem op de M stand ook constant te laten corrigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 21:08
Heaget schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:21:
Op de D50 zit een special stand voor sport he, dan blijft hij de focus corrigeren. Maar ik wil graag de M stand gebruiken tijdens sportshoots.. Is er een manier om hem op de M stand ook constant te laten corrigeren?
De handleiding al doorgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
* Heaget moet leren eerst te kijken voor te vragen :X Sorry maar ik had het dus al gevonden, je moet de Focus op dichtbijzijnd zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Dichtbijzijnd? :?
Moet je 'em in het menu niet gewoon op 'continuous' zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
* Heaget Zet z'n D50 aan

AF-Veldstand >> Dichtstbz.

Maar het kan natuurlijk zijn dan als je je Camera op Engels hebt staan dat het anders heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Heaget schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 20:10:
* Heaget Zet z'n D50 aan

AF-Veldstand >> Dichtstbz.

Maar het kan natuurlijk zijn dan als je je Camera op Engels hebt staan dat het anders heet.
Ik snap nu wat je bedoeld, maar volgens mij is dat niet wat jij wil. ;)
'Dichtstbijzijnd (closest subject)' verplaatst alleen het focuspunt naar links of rechts ten opzichte van het midden.
De sportstand blijft continue focussen, en dat kan je doen door AF-C te kiezen ipv AF-S.
Ik heb geen D50manual, maar bij de D70 zit die optie boven de instelling die jij bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Inderdaad! Ik dacht al, he? Waarom verplaats m'n Focus..! Maar het is inderdaad de optie die jij zegt ja! Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06 11:53
Gaat de D50 ook misschien de EISA award pakken?

Hij heeft deze twee awards ook al:

TIPA Award

DIWA Award

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Volumius schreef op donderdag 20 april 2006 @ 13:07:
Gaat de D50 ook misschien de EISA award pakken?

Hij heeft deze twee awards ook al:

TIPA Award

DIWA Award
En zo ja, wat dan nog?

Wordt de/je camera er in eens meer/minder waard van, of is de D50 ineens een bagger camera als ie um niet haalt?

Ps. Waarom post je het ook nog eens in het [rml][ discussie] budget / start-dSLR, welke te kiezen? *deel 3*[/rml] topic. Als je het dan echt in alle vrij actuele Nikon topics wil zetten dan vergeet je nog het Het grote Nikonmount-objectieven-topic en het Nikon D200 dSLR topic.

Als je een Nikon topic niet kan vinden probeer dan deze eens: http://gathering.tweakers...=XF71---A&select_forum=71 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door martijn_tje op 20-04-2006 14:40 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Is dat nu nog een beetje een slimme combo, de nieuwe Nikkor 18-200 op een D50 ?
Heb je een lens die aardig wat meer kost dan de body, maar wel een allround lens van een goede kwaliteit als ik de diverse ervaringen zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Laatst online: 12:51
hjs schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:07:
Heb je een lens die aardig wat meer kost dan de body, maar wel een allround lens van een goede kwaliteit als ik de diverse ervaringen zo lees.
Waarom zou dat geen slimme combo zijn ?

zie voorbeelden van deze combinatie:
http://gathering.tweakers...message/25283446#25283446

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 16:50

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

hjs schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:07:
Als lenzen niet duurder mogen zijn dan de body, ben je aardig beperkt lijkt mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Jullie hebben gelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu woon ik vlak aan de grans van Duitsland he... en ik wil een D50 kopen. Scheelt het dan erg veel als ik heb bij bijv de MediaMarkt in Nordhorn koop?(of bij een fotoboer daar ofzo) Als het qua prijs veel scheelt neem ik een duitse handleiding wel voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Laatst online: 12:51
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 23:57:
Nu woon ik vlak aan de grans van Duitsland he... en ik wil een D50 kopen. Scheelt het dan erg veel als ik heb bij bijv de MediaMarkt in Nordhorn koop?(of bij een fotoboer daar ofzo) Als het qua prijs veel scheelt neem ik een duitse handleiding wel voor lief.
Kijk op de duitse sites...
Hier een google resultaat: http://www3.guenstiger.de...&hid=79&sort=preis&page=3

[ Voor 3% gewijzigd door fotojunk op 21-04-2006 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
  • Laatst online: 30-06 11:53
martijn_tje schreef op donderdag 20 april 2006 @ 14:39:
[...]

En zo ja, wat dan nog?

Wordt de/je camera er in eens meer/minder waard van, of is de D50 ineens een bagger camera als ie um niet haalt?

Ps. Waarom post je het ook nog eens in het [rml][ discussie] budget / start-dSLR, welke te kiezen? *deel 3*[/rml] topic. Als je het dan echt in alle vrij actuele Nikon topics wil zetten dan vergeet je nog het Het grote Nikonmount-objectieven-topic en het Nikon D200 dSLR topic.

Als je een Nikon topic niet kan vinden probeer dan deze eens: http://gathering.tweakers...=XF71---A&select_forum=71 ;)
Dus..... Het leek mij gewoon grappig als ie ook de EISA zou pakken want dan heeft hij alle 3 de europese awards. Dat is toch wel een prestatie want in dat soort awards worden ze echt heel uitgebreid doorgetest.

[ Voor 4% gewijzigd door Volumius op 21-04-2006 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:10

Ankh

|true

Ik heb vanmorgen kocht, samen met de kitlens (18-55) en een uv filter heb al wat test shots gemaakt en moet zeggen deze camera ligt erg lekker in de hand. Me vingers moeten nog wat soepeler worden om bij elke verschillende knopjes te komen.. maar dat komt wel goed ga ik van uit ;)

Alleen 1 vraagje op dit moment.. hoe kan ik de IPTC (auteur gegevens, ik dus) instellen?
Ik weet dat je dat kan instellen via de nikon capture maar dat programma ondersteund volgens mij net de D50 niet.. ik kan in het menu (wat ik heb gevonden in het boekje) enkel een commentaar toevoegen bij de foto's..
dus hopelijk heeft iemand een idee

geod ik heb weer met me ogen dicht gekeken.. het nikon capture programma werkt wel goed gewoon, nadat ik de camera op PTP heb gezet :) O-) nu haal ik me foto's binnen via dat programma in plaats van het standaard programma

[ Voor 17% gewijzigd door Ankh op 22-04-2006 12:34 ]

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Nikon D50 met 18-55 en 70-300 lens is nu voor 725 euro bij de Dixons, goede deal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 19:50

charlie

?*?

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 20:50:
De Nikon D50 met 18-55 en 70-300 lens is nu voor 725 euro bij de Dixons, goede deal :?
Ja,
Ik heb de mijne (bijna een jaar geleden weliswaar) bijna het dubbele betaald (met 18-55 en 55-200 lenzen) aan inkoopprijs en vond het toen al een goede koop.

En als je echt de laagste prijs zoekt, wacht dan nog wat langer, miscchien volgt er nog wel eens een actie bij een andere winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-08 00:34
goeie deal. maar een fractie duurder als bij fotokonijnenberg en je hebt hem gelijk in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuk217 schreef op maandag 24 april 2006 @ 21:27:
goeie deal. maar een fractie duurder als bij fotokonijnenberg en je hebt hem gelijk in huis.
Bij fotokonijnenberg zie ik geen D50 met 18-55 en 70-300 lenzen. Wel eentje met 18-55 en 55-200 voor € 775, het voordeel is dan dat je geen gat hebt zitten zoals tussen bij set van de Dixons wel het geval is (tussen 55 en 70), het nadeel dat je geen supertelelens hebt. Maar die (70-300) is goedkoper dan een 55-200 !?
Als je dat gat van de Dixons set wel dichten, wat voor lens moet je dan kopen? Een 55-200 is dan het goedkoopste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Gewoon een stap vooruit of achteruit doen, is je 'gat' ook verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Lever je super veel groothoek bereik in!

Misschien moet je je nog even wat verdiepen in de objectieven kennis. Want ik denk dat je erg spijt krijgt als je een 28-100 koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als derde lens niet neem ik aan?

EDIT: ik zie dat jij in je set ook 'een gat' hebt. Nooit last van?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Doe deze anders, heb ik ook en werkt prima! Je kan anders ook nog voor een 18-200 gaan als je toch bezig bent.

*18-125 Sigma*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 14:19:
Als derde lens niet neem ik aan?

EDIT: ik zie dat jij in je set ook 'een gat' hebt. Nooit last van?
Op papier doet he me verschrikkelijk pijn :P

Nee zonder gein, nooit last van, het is zoals Martijngizmo al aangeeft gewoon een paar stappen voor- of achteruit doen. Geen probleem voor mij. Als zou ik een 18-70 wel leuk vinden, maar dan meer om de kwaliteit dan om het bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
  • Laatst online: 23-08 00:34
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 13:22:
[...]

Bij fotokonijnenberg zie ik geen D50 met 18-55 en 70-300 lenzen. Wel eentje met 18-55 en 55-200 voor € 775, het voordeel is dan dat je geen gat hebt zitten zoals tussen bij set van de Dixons wel het geval is (tussen 55 en 70), het nadeel dat je geen supertelelens hebt. Maar die (70-300) is goedkoper dan een 55-200 !?
Als je dat gat van de Dixons set wel dichten, wat voor lens moet je dan kopen? Een 55-200 is dan het goedkoopste?
je moet de kit en die lens wel even apart in het winkelmandje doen... ik heb dezelfde combi en werkt voor mij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Januszjes schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 14:24:
[...]

Op papier doet he me verschrikkelijk pijn :P

Nee zonder gein, nooit last van, het is zoals Martijngizmo al aangeeft gewoon een paar stappen voor- of achteruit doen. Geen probleem voor mij. Als zou ik een 18-70 wel leuk vinden, maar dan meer om de kwaliteit dan om het bereik.
Ik gebruikte het 'gat' zelfs zo weinig dat ik m'n Tamron 28-75 heb weggedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divvid
  • Laatst online: 18-08 13:36
Net vorige week een D50 kit gekocht (EUR 599 incl 512 MB Kingston SD kaart, in duitsland) Wat een heerlijke camera, zelfs m'n stokoude (1990, non-D) MicroNikkor 105mm F/2.8 doet het geweldig, beter dan op mijn F801. Ik twijffelde nog tussen de d70s kit of deze, maar ik heb gekozen voor de goedkoopste body om het bespaarde geld in lenzen te kunnen steken. De toeters en bellen komen dan wel op een volgende body.

Wat is wijsheid voor een volgende aankoop?:

Nikkor 50mm f/1.8, €119.00

Tele spul:
Nikkor 70-300g, €149
Sigma AF 70-300mm F4-5.6 APO DG Macro, €218.00
of toch maar ff doorsparen voor de Sigma AF 70-200mm F2.8 DG EX APO HSM, €815.00 of de
Tokina AF 80-200mm f/2.8 AT-X 828 AF PRO, €678.00
Ik zou best de Nikon AF 70-200mm F2.8 G AFS IF-ED VR, €1,618.00 willen, maar dat prijskaartje hè

Groothoek spul:
Tokina AF 12-24mm F/4.0 AT-X PRO DX, €548.00
Sigma AF 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Zoals je zelf al zegt gaat het nu voornamelijk over lenzen spul onafhankelijk van je D50 . Hebben we een nikon mount lenzen topic over lopen. Kan je beter je vraag in stellen lopen mensen in rond die een algemene kennis over die lenzen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divvid
  • Laatst online: 18-08 13:36
Zal ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:06
Als telelens heb ik zelf de gewéldige Nikor 70-210/ F4.0-5.6D. Da's ook al een oud model (schuifzoom) maar hij heeft een heerlijk snelle AF en is lekker scherp. Ook is deze van metaal itt de nieuwere modellen die allemaal van plastic zijn.
http://www.kenrockwell.com/nikon/7021056.htm

Reviews:

http://www.fredmiranda.co...owproduct.php?product=291

Even zoeken op www.marktplaats.nl daar wordt hij regelmatig gesignaleerd.

Op de fiets vervuil je niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
divvid schreef op woensdag 26 april 2006 @ 11:37:
Net vorige week een D50 kit gekocht (EUR 599 incl 512 MB Kingston SD kaart, in duitsland) Wat een heerlijke camera, zelfs m'n stokoude (1990, non-D) MicroNikkor 105mm F/2.8 doet het geweldig, beter dan op mijn F801. Ik twijffelde nog tussen de d70s kit of deze, maar ik heb gekozen voor de goedkoopste body om het bespaarde geld in lenzen te kunnen steken. De toeters en bellen komen dan wel op een volgende body.

Wat is wijsheid voor een volgende aankoop?:

Nikkor 50mm f/1.8, €119.00 altijd goede aankoop en kwalitatief goed

Tele spul:
Nikkor 70-300g, €149 echt zéér bagger ding, wil je echt niet in je hand hebben

Sigma AF 70-300mm F4-5.6 APO DG Macro, €218.00 Heb ik ook gekocht. Leuk om mee te spelen en wat teleberijk te hebben. Contrast en kleuren zijn niet degelijk. Je moet een klijn diafragma nemen om scherpte te hebben. En van die F4-5.6 wordt j zot, dat is gewoon té veel. Voor het geld is het geen slechte aankoop. Maar ik heb er nog nooit enig nuttig gebruik van kunnen maken. De kwaliteit is gewoon niet genoeg en handig is hij niet. Doorsparen is de boodschap!

of toch maar ff doorsparen voor de Sigma AF 70-200mm F2.8 DG EX APO HSM, €815.00 of de
Tokina AF 80-200mm f/2.8 AT-X 828 AF PRO, €678.00 Ik zou best de Nikon AF 70-200mm F2.8 G AFS IF-ED VR, €1,618.00 willen, maar dat prijskaartje hè
Is wat duurder, maar zeker de moeite, en die f/2.8 is zeker handig. Ben er ook voor aan het sparen.

Groothoek spul:
Tokina AF 12-24mm F/4.0 AT-X PRO DX, €548.00
Sigma AF 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat is er dan zo slecht aan die Nikkor 70-300? Die zit namelijk ook bij de set die nu bij de Dixons in de aanbieding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hijs op dit moment ook in aanbieding bij Foto Klein. Veel camera's in aanbieding omdat je geen BTW hoeft te betalen. De D50+18-55 is nu € 545,38

Morgenmiddag eerder weg van de zaak en ffkes langs een aantal winkels :P

link naar de advertentie

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:38
De Nikkor 70-300 is een plastic budgetlensje. Echt scherp is-ie blijkbaar niet als je richting 300mm gaat... De autofocus is "nogal" traag. Maar voor het geld (109 bij fotokonijnenberg) krijg je wel erg veel lens, 't is een prima ding om mee te beginnen vind ik persoonlijk!

Je kan altijd eens kijken op pbase naar foto's die met die lens gemaakt zijn, en zelf oordelen.

[edit] maar littlejoannes heeft gelijk, genoeg gezwam over lenzen in dit topic ;)

[ Voor 12% gewijzigd door subsonik op 26-04-2006 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm, die plaatjes van pbase zijn wel erg klein he. Iets van 0,5 Mpixel en dan ook nog eens *.JPG 8)7
Over Foto Klein: overal een winkel in de buurt zeggen ze. Nou, voor mij is die van Gorinchem nog het dichts bij. Maar om nu even vanuit Doetinchem te komen.

Is het niet gewoon het makkelijkst om hem voor een paar tientjes meer bij zo'n klein fotowinkeltje te kopen waar m'n hele familie al vast klant is? Het zit dan met de service in ieder geval wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:25
heb je wel de APO versie? Groot verschil, APO en non apo, de APO is een heeele slag beter.
je kan ook naar foto konijnenberg, vanuit doetinchem nog best te doen :)

[ Voor 16% gewijzigd door simon op 26-04-2006 21:57 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Misschien leuk voor sommige mensen die overwegen een D50 aan te schaffen: D50 dubbelkit voor 690 euro bij de Makro. De pricewatch staat op het moment op 775 euro dus de Makro is wel stukje goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Btw wel meegerekend? Zo zijn mijn berekeningen ook wel eens bedrogen uitgekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op woensdag 26 april 2006 @ 21:56:
[...]

heb je wel de APO versie? Groot verschil, APO en non apo, de APO is een heeele slag beter.
Per fiets zeker? Nee, dankje.

APO??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Januszjes schreef op woensdag 26 april 2006 @ 22:11:
Btw wel meegerekend? Zo zijn mijn berekeningen ook wel eens bedrogen uitgekomen ;)
Jazeker, vandaar dat het ook 690 is, eigenlijk 689,nogwat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK11195
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-09-2021
Ik zag volgens mij wel in de aanbieding van de makro dat het om andere lensen gaat dan de standaard kit lenzen
(hier zijn het een 28-80mm en een 70-300mm lens, standaard kit is 18-55mm + 55-200mm). Dus dan mis je groothoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Simon schreef op woensdag 26 april 2006 @ 21:56:
[...]

ja, de APO DG. En ik vindt het echt geen al te degelijke lens. De kleuren die er uitkomen kan ik echt niet waarderen. Met nabewerking en onder goede omstandigheden valt het mee. Maar out-of-the-camera heb ik weinig platen met die lens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Die ervaring delen niet veel mensen met je denk ik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

kleine dubbelpost:
fixxx schreef op woensdag 26 april 2006 @ 13:53:
Ik zit met een dilema over de aanschaf van een digitale spiegelreflex. Ik heb fotografie altijd leuk gevonden, maar heb er nooit echt veel mee gedaan omdat ik niet wilde investeren in goede spullen. Onlangs toch maar de knoop doorgehakt, ik ga een foto cursus doen, en daar hoort natuurlijk een goede camera bij, plus het feit dat ik deze zomer naar Canada op vakantie ga en het dan natuurlijk erg leuk is om een goede camera bij je te hebben. Grote probleem is de financiele kant van de zaak, mn vriendin en ik hebben niet zoveel geld te besteden. Ze heeft net 1000 euro van haar ouders gekregen (pa had een bonus van z'n werk :P ) en die willen we besteden aan de aanschaf van een camera. Qua body ben ik wel uit geloof ik, de Canon 350D is een erg goed toestel, maar de Nikon D50 doet er eigenlijk niet voor onder, maar is wel goedkoper. Voor beide camera's zijn genoeg lenzen te vinden dus dat is geen probleem. Het grote probleem is natuurlijk de lenzen. Ik vind de kit-aanbieding met een 18-55 en een 55-200 lens erin erg aantrekkelijk. Ik heb dan voor weinig geld een groot lensbereik met kwalitatief "redelijke" lenzen. Waar ik bang voor ben is dat ik me te snel begin te ergeren aan de tekortkomingen van deze lenzen. Mijn interesse qua fotografie ligt niet zozeer bij het super zoomen, wel bij de groothoek kant (landschappen, gebouwen enz) Alleen als ik me hierop concentreer en een goed objectief koop, 18-70 ofzo dan mis ik de hele zoom range, en ik weet nu al dat de komende 2 jaar geen geld ga hebben om een lens erbij te kopen.
Mijn vragen kort op een rijtje:

- Kit-set 18-55 + 55-200 --> redelijk genoeg voor een startende fotograaf (als in kan ermee vooruit voor ongeveer 2 jaar)
- Is het verstandig om een goede 18-70 lens te kopen, als je niet snel kan uitbreiden, of ga je het berijk erg snel missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Als echt een 18-70 kit lens wil zou je eventueel ook naar de minolta 5D kunnen kijken. (Ik weet dat dit een nikon topic is, maar ik had het zelfde budget en wou het zelfde bereik hebben) Die kit lens is iets minder licht sterk, maar je krijg er wel Anti Shake in de body voor terug. Voor goede en goedkopere (tele) lenzen is het misschien handig om marktplaats in de gaten te houden.

Uiteindelijk was ik iets meer als 700 euro kwijt voor m'n set: minolta 5D kit(18-70 f3.5-5.6 kitlens en nederlandse handleiding) + 70-210 f3.5-4.5 (60 euro van marktplaats) + 512MB geheugen + lowepro rezo 140 + giotto rocket air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf heden is GenesiZ ook een trotse bezitter van een D50 + 18-55mm kitlens _/-\o_ :P

Nog even alles uitvogelen en dan lekker foto's maken. Ook wordt er nog even doorgespaard voor een Lowepro tas, Sigma 70-200 F2.8 HSM en een grip. Morgen de tas en grip maar even bestellen en dan zo snel mogelijk geld voor de Sigma fixxen.

Ikke is happy :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

martijn_tje schreef op donderdag 27 april 2006 @ 09:07:
[...]

Als echt een 18-70 kit lens wil zou je eventueel ook naar de minolta 5D kunnen kijken. (Ik weet dat dit een nikon topic is, maar ik had het zelfde budget en wou het zelfde bereik hebben) Die kit lens is iets minder licht sterk, maar je krijg er wel Anti Shake in de body voor terug. Voor goede en goedkopere (tele) lenzen is het misschien handig om marktplaats in de gaten te houden.

Uiteindelijk was ik iets meer als 700 euro kwijt voor m'n set: minolta 5D kit(18-70 f3.5-5.6 kitlens en nederlandse handleiding) + 70-210 f3.5-4.5 (60 euro van marktplaats) + 512MB geheugen + lowepro rezo 140 + giotto rocket air.
geldelijk gezien ook een leuke optie, maar ik vraag me vooral af hoe snel je de kit-lenzen 'ontgroeid' bent :P het is iets waar alleen gebruikers een antwoord op kunnen geven omdat ik het niet echt uit de reviews kan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Als je gewoon niet veel budget hebt kan je lang toe met je (kit)lenzen.

Je hebt het ding nog niet en je bent al naar het gluren naar lenzen die boven het buget liggen wat je nu aan body en lenzen kan/wil besteden.

Heb je wat meer geld dan heb je kans dat LDD toe gaat slaan en wil je hebben hebben hebben.

Niks mis mee (goed voor de economie ;)), maar vrij naar Remy: mooie foto's maak je niet door mooie specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
fixxx schreef op donderdag 27 april 2006 @ 18:09:
[...]

geldelijk gezien ook een leuke optie, maar ik vraag me vooral af hoe snel je de kit-lenzen 'ontgroeid' bent :P het is iets waar alleen gebruikers een antwoord op kunnen geven omdat ik het niet echt uit de reviews kan halen :)
De 300 euro 18-70 van nikon is een heel mooie lens (volgens alle verhalen die ik heb gehoord)

De 100 euro 18-55 van nikon is een prima kitlens (scherper als de canon 18-55 kitlens volgens de overlevering)

De 100 euro 18-70 van minolta is ook een leuk lensje, minder lichtsterk als de nikon 18-70, maar gelukkig wel scherp over het grootste deel van het bereik. Op 70mm is ie soms wel wat soft en vignetting steekt op 18mm een beetje de kop op. De focus is niet heel snel maar wel vrijwel altijd raak.

Vaak kopen mensen een lens in de gedachte dat ie op alle fronten beter is. Ik heb "duur 2.8 glas" gezien wat wijd open softer was als m'n kitlens. F4 begon daar echt scherp te worden (de kitlens begint op f5.6 aan de lange kant en is dan meteen redelijk scherp) Een groot voordeel in lichtsterkte heb je dan ook niet meer. De kitlenzen van de meeste fabrikanten zijn op zich prima (de canon 18-55 is de minst scherpe van het stel). Maar al wil je iets extreems bijvoorbeeld focus snelheid, scherpte of lichtsterkte dan moet je daar voor betalen (en flink ook). Aan de meeste foto's kan ik niet zien met wat voor lens of camera die gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren ben ik ook de trotse eigenaar van de Nikon D50. De lokale fotograag ook weer eens blij gemaakt door hem niet online te kopen.

Morgen mijn 2GB SD afhalen (133 speed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 21:56:
Sinds gisteren ben ik ook de trotse eigenaar van de Nikon D50. De lokale fotograag ook weer eens blij gemaakt door hem niet online te kopen.

Morgen mijn 2GB SD afhalen (133 speed)
Ook al :). Ik had mijn kaartje wel vantevoren gekocht. Dan kon ik direct foto's maken B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van de Nikon d50....nu nog wachten op mijn bestelling bij cameranu.nl.

Sandisk SD Ultra II 1GB
Giottos Cleaning Set met blaasbalg
Lowepro Nova 3 AW

Statief en flitser zal ik later wel kopen als ik meer geld op zak heb... ;)
Nu eerst maar eens flink oefenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraagje voor de meer gevorderde gebruikers van de D50. Ik ben redelijk vaak van plan om de burst-mode te gebruiken. Deze zou 2.5fps qua snelheid moeten hebben. Als ik de camera op jpeg-large zet, dan gaat hij redelijk snel en is zijn buffer 9 foto's welke niet leeg te krijgen is. Je kan door blijven schieten. Bij Raw is de buffer 3 foto's en is de camera een stuk sneller met foto's achter elkaar maken maar na 3 foto's is de buffer leeg.

Ik heb de pagina van dpreview erbij gehaald en daar wordt de jpeg 2.5fps te gaan en de raw ook, maar bij mij gaat de raw wel degelijk sneller. Dat is echt hoorbaar. link naar dpreview.com

Is het mogelijk om de losse Jpeg's ook zo snel te laten schieten in burst mode? Het lijkt erop dat de jpeg's langzamer is dan 2.5fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote: GenesiZ
Is het mogelijk om de losse Jpeg's ook zo snel te laten schieten in burst mode? Het lijkt erop dat de jpeg's langzamer is dan 2.5fps.
Ik heb even gekeken, maar bij mij lijkt de RAW-burst toch echt langzamer te gaan dan de JPEG large burst. Die begint heel enthusiast, maar zakt dan in. De RAW-burst haalt uiteindelijk misschien 2 à 3 foto's per seconde, waarschijnlijk de opgegeven 2,5. De JPEG's leken iets van anderhalf keer zo snel te gaan uiteindelijk. Ik het getest met een sluitertijd van 1/640 seconde, dus dat was het punt niet.

Misschien is je geheugenkaartje niet zo snel als de buffer, zodat het daar 'volloopt'?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2006 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist even opgenomen. De cam stond op 1/1000, F6.3 en MF. De raw is voor de eerste 3 shots heel snel en daarna langzaam. Dan zit de buffer vol van de cam. Maar bij de jpeg blijft de buffer op 4-6 staan. De sd-kaart (Kingston Elite Pro 1GB) is snel genoeg met het wegschrijven want de buffert loopt niet vol.

Geluidsfragment raw Link
Geluidsfragment Jpeg Large Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Vreemd want ik heb het al een keer getest (littlejoannes in "Nikon D50")

En JPEG was gewoon sneller dan RAW.

Wellicht heeft het met de JPEG compressie te maken? Bij mijn testje heb ik de lucht geschoten. Dus weinig te compresseren (als je dat zo schrijft ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-09 19:49

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Comprimeren ;)

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje betreffende de Nikon Remote ML-L3. Deze hoort volgende mij wel bij ieder Nikon setje in je tas.

Nu is dat makkelijk om foto's op statief te maken om zo min mogelijk beweging te hebben, maar hoe werkt dat met bulb-modus? Moet je dan 20min je knopje ingedrukt houden of druk je 1x om hem te openen en 1x om het weer te sluiten.

Met de normale ontspanknop moet je hem namelijk ingedrukt houden om de foto te blijven maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Ik heb het net even geprobeerd, en zonder remote moet je inderdaad de sluiterknop ingedrukt blijven houden.
Met de remote is het:
1x klikken: sluiter openen
nog een x klikken: sluiter dicht :).

Je hoeft m dus niet ingedrukt te houden :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx. Dat is mooi, op naar de winkel om er 1tje te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 19:27:
Thanx. Dat is mooi, op naar de winkel om er 1tje te kopen
je kunt bij de kijkshop een universele philips afstandsbediening kopen (type zou ik moeten opzoeken) en die kost maar 12 euro, ik heb die thuis en werkt perfect (als de de goede instelling hebt gekozen)

[ Voor 12% gewijzigd door trigger808 op 03-05-2006 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook wel makkelijk, maar die zijn zo groot :) Ik heb al mijn afst.bed. thuis al geprobeerd, maar die deden het allemaal niet. Op marktplaats staan ook remote's van nikon voor 19.50. Ik denk dat het er zo eentje wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trigger808 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 08:53:
[...]

je kunt bij de kijkshop een universele philips afstandsbediening kopen (type zou ik moeten opzoeken) en die kost maar 12 euro, ik heb die thuis en werkt perfect (als de de goede instelling hebt gekozen)
Hoe kies je de goede instelling dan bij zo'n afstand bediening? Ik heb namelijk zo'n philips afstand bediening, maar ik krijg hem niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 09:37:
Hoe kies je de goede instelling dan bij zo'n afstand bediening? Ik heb namelijk zo'n philips afstand bediening, maar ik krijg hem niet aan de praat.
Type:Philips SBC RU 151
code: 11323 (één of andere Sony TV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trigger808 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 12:07:
[...]

Type:Philips SBC RU 151
code: 11323 (één of andere Sony TV)
Als je me nu kon zeggen welk type TV?
(ik heb met m'n Yamaha versterker ook een soort universele afstandsbediening..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:40:
Als je me nu kon zeggen welk type TV?
(ik heb met m'n Yamaha versterker ook een soort universele afstandsbediening..)
in de manual staan achter Sony 4 verschillende codes voor niet nader genoemde types. ik ben gewoon de rij afgegaan en de eerste deed het meteen.

misschien nog het vermelden waard: foto's maak je met de volume+ knop :?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.