Nikon D50

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.696 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:38
Jongens,

ik heb ontdekt dat ik op m'n behoorlijk nieuwe D50 enkele stofjes op m'n sensor heb :( Het irriteert mij best wel, vanaf pakweg F/7 is het erg duidelijk zichtbaar.

Hier een voorbeeldje op F/10:
http://www.subsonik.be/gallery/d/1472-2/DSC_1651+copy.jpg

Spijtig genoeg heb ik geen luchtshot bij de hand, ik zal er morgen enkele maken. Je kan iig zien dat het geen kléin stofje is... en ergens linksonder zit er nog eentje van hetzelfde formaat.

Nu moet je weten dat ik de lens er nog maar 2x af gehad heb, al bij al is de body niet langer dan 10 sec open geweest - met de spiegel neergeklapt en de sensor beschermd, that is! Het lijkt mij dus dat de stofjes er al op zaten toen de camera nog nieuw in de doos zat.

Ondertussen heb ik wel al een poging gedaan het stofje te verwijderen met de stofzuiger, zonder succes uiteraard.

Wat denken jullie ervan, is dit een reden om de camera naar Inca terug te sturen onder garantie?

Link gemaakt van de afbeelding. Hij staat nu op een beveiligde plek, waardoor iedere bezoeker een loginscherm voor z'n neus krijgt...

[ Voor 9% gewijzigd door Zoefff op 06-05-2006 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:01
Probeer het nou toch eens te begrijpen. Een slr of een dslr heeft last van stof. De één heeft er maanden geen last van, de ander al na 1 dag. Bevalt dit je niet, dan had je niet moeten beginnen aan een dslr. Wat betreft de stofzuiger, ben je gek geworden ofzo...! Heb je een prachtige camera gekocht, ga je een stofzuiger op de sensor zetten 8)7
Er zijn setjes in de verkoop om je sensor te cleanen. Ik ga ze niet allemaal opnoemen, daar is al genoeg over gezegd op diverse fora. Een goede blaasbalg kan ook voor wonderen verrichten.
Als je een beetje stof genoeg reden vindt om bij Inca aan te kloppen kan ik je verzekeren dat dit een maandelijks ritueel voor je wordt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:51
subsonik schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 00:30:
Ondertussen heb ik wel al een poging gedaan het stofje te verwijderen met de stofzuiger, zonder succes uiteraard.

Wat denken jullie ervan, is dit een reden om de camera naar Inca terug te sturen onder garantie?
@subsonik

Had precies hetzelfde wou hem ook opsturen..maar heb toen de tape methode gebruikt omdat ik over de sensorswab methode niet tevreden ben.
lees maar ff verder naar boven..

sux6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:11

Barrycade

Through the...

@Subsonic: Terugsturen onder garantie levert waarschijnlijk gewoon een rekening op voor het reinigen van je sensor.

Ik krijg toch ook niet garantie als mijn nieuwe auto een stoffig dashbord heeft terwijl hij een stoffilter in de bllower heeft zitten?

[edit] Weet je trouwens zeker dat het op je sensor zit? Je zou ook nog even naar de achterkant van je lens kunnen kijken.

[ Voor 20% gewijzigd door Barrycade op 29-03-2006 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:38
Dat een DSLR àltijd last heeft van stof begrijp ik :) Maar in dit geval zijn het geen stofjes die "zomaar" op de sensor gevallen zijn, dan zou je ze er namelijk ook "zomaar" weer wegkrijgen door even met de stofzuiger in de buurt te komen. (ik heb de sensor niet aangeraakt met de stofzuiger, duh!)

Het stof zit zeker wel op de sensor, je ziet het gewoon met het blote oog zitten. Terugsturen naar Inca heeft inderdaad geen zin, no way dat ze gaan geloven dat de prut er al op zat voor ik de cam in mijn handen had :)

Ik had gisteren trouwens ook de Tesa Scotch tape methode geprobeerd, maar ik ben waarschijnlijk te lomp om dat tot een goed einde te brengen. De sensor zit zo diep in het toestel, dat de Tesa Scotch tape langs alle kanten tegen het camerahuis gaat plakken vooraleer ik de sensor bereikt heb. De plakband is namelijk statisch geladen, en wordt door alles in de omgeving aangetrokken.

[ Voor 4% gewijzigd door subsonik op 30-03-2006 11:47 . Reden: 3M Scotch != Tesa ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:51
subsonik schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:11:
Ik had gisteren trouwens ook de Tesa methode geprobeerd
Tesa methode ?? :? Hoe gaat die ?

[ Voor 12% gewijzigd door fotojunk op 29-03-2006 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:25
Eh, weet je wel zeker dat je de goede tape hebt? Je moet _GEEN_ tesa gebruiken, maar een specifieke Scotch, die laat geen lijm achter. HEEEL belangrijk.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:26
Binnenkort krijgen we de DuckTape-methode? 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 00:50
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:47:
D50 + 18-155 + 70-300 voor €699,-

http://www.vroomendreesma...VD-20060320-01002003.html

Misschien interessant voor sommigen? ;)
Zeker een interessante aanbieding idd, ik kan alleen niet op de site vinden tot hoelang de actie duurt, iemand die me dat kan vertellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-08 00:34
op www.fotokonijnenberg.nl ben je evenveel kwijt ongeveer. de actie van de v&d was alleen afgelopen weekend volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

tuk217 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 02:08:
op www.fotokonijnenberg.nl ben je evenveel kwijt ongeveer. de actie van de v&d was alleen afgelopen weekend volgens mij.
Prijzencircus loopt tot komend weekend. Maar ze werken met op=op. Dus in het ergste geval moet je meerdere V&D's af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem net bij v&d besteld, maar de actie heeft hier in amstelveen iets andere lenzen samenstelling. Namelijk 28-80 + 70-300 of is dit een fout in hun systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 11:02:
Heb hem net bij v&d besteld, maar de actie heeft hier in amstelveen iets andere lenzen samenstelling. Namelijk 28-80 + 70-300 of is dit een fout in hun systeem?
gefeliciteerd, bij deze ben je in het bezit van twee prutslenzen. wellicht wat gechargeerd, maar de 28-80 en 70-300 zijn nou niet bepaald de hoogvliegers uit de nikonlijn. je had beter wat meer geld kunnen investeren en bijv. bij fotokonijnenberg de nikon d50 kit en de sigma 70-300 APO kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Ach, het is niet duur in ieder geval. Het is 76 euro goedkoper dan de standaard dubbelkit (18-55 en 55-200). Kan je mooi een geheugenkaartje voor kopen en een tasje.

Is het niet naar wens kan je ze wellicht voor een leuk prijsje op marktplaats dumpen en een nieuwe lens kopen met een kleine meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de lenzen dan zo slecht? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 04:49
Niet dat ze afschuwelijk zijn. Maar voor 50€ meer had je wel een scherpere lens die veel steviger aanvoelt (voor hoever die kitlens stevig genomed mag worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een beginnende spiegelreflex hobbyist zoals ik, zijn de lenzen denk ik voldoende. Leer zo de basis kneepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Tja, het grootste bezwaar van de 28-80 lens is dat hij vrijwel geen groothoek bereik heeft. Samen met de cropfactor van de CCD die 1,5 is kom je dop 42 mm. De kitlens is 18-55 mm dus met cropfactor 27mm groothoek. Dat maakt nogal verschil.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Rancor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-08-2021
Deze kit kan ook de standaard kit met 2 lenzen zijn die omgerekend is met de cropfactor (was hetzelfde in de winkel waar ik hem kocht).

Nikon D50 18-55/55-200/50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Laatst online: 07-09 10:09
The Rancor schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 13:41:
Deze kit kan ook de standaard kit met 2 lenzen zijn die omgerekend is met de cropfactor (was hetzelfde in de winkel waar ik hem kocht).
Dat lijkt me sterk, want dan zou je op 27-82 komen, en ik weet dat er ook kits worden verkocht met een echte 28-80 lens. Het lijk me ook niet slim om zo te adverteren als je de 18-55 bedoelt.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die V&D aanbieding:

Volgens mij is dat toch echt gewoon met de kitlens hoor . . .

De 70-300mm van Nikon stelt idd niet veel voor . . . heb zelf ook gekozen voor een Sigma 70-300 APO DG ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En voor een niet bestaand Extreme II kaartje zie ik in je sig.....

Overigens hoorde ik dat bij dag van opening de camera's al binnen een paar minuten waren uitverkocht. Typisch een V&D actie. We beloven veel, maar hebben er slechts 3 op voorraad. Goed ingekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 20:48:
En voor een niet bestaand Extreme II kaartje zie ik in je sig.....
Moet een Extreme III zijn, maar volgens mij is mn sig te lang :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de garantie wanneer ik de Nikon D50 in New York koop? Ik ben momenteel in New York een tijdje en weet bijna zeker dat ik de D50 wil aanschaffen. Aangezien ik hier nog 2 maandjes ben, lijkt me dit een mooi moment. Ik betaal zo'n $ 720 voor de body inclusief kitlens en een 2gb ultra II kaartje, bij een van de beste shops van New York (per mail kan het wat goedkoper, alleen wil ik het graag bij een betrouwbare shop doen) - 17Photo (een Nikon USA Authorized-Dealer).
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
als je toch in new york bent, dan moet je naar B&H gaan. op zaterdag tot zonsondergang natuurlijk gesloten, maar alle andere dagen gewoon open.

maar hou er wel rekening mee dat er boven op de prijs nog eens 6% importheffing en 19% btw komt. en nikon heeft volgens mij geen wereldwijde garantie, maar dat weet ik niet zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B&H komt duurder uit dan de zaak http://www.17photo.com, die hier erg hoog staat aangeschreven.
Daarnaast zal ik geen invoer belasting hoeven te betalen , aangezien ze nooit kunnen weten dat ik de camera hier heb gekocht, als ik deze in een gewone camera tas heb. Dozen etc kan ik hier laten, toch?
Maar kan iemand mij iets meer over de garantie vertellen? Natuurlijk is het leuk dat het hier wat goedkoper is en vooral dat ik de nieuwe camera nog even goed in New York kan gebruiken, maar als er iets is met de camera... Misschien uiteindelijk toch beter om te wachten en in NL te kopen..?

Edit- overigens is mijn bedrag al incl de btw --> als je besteld op een adres in Jersey, betaal je geen belasting ;)

Edit 2: ik zie dat de kosten van bezorgen iets lager zijn, waardoor ze op dezelfde prijs uitkomen. Interessant, helemaal gezien het feit dat de winkel ook op zondag open is. Morgen dus maar een kijkje nemen.. Of raden jullie het ten zeerste af vanwege de garantie (ben er inmiddels achter dat reperatie in de US moet gebeuren)..?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 21:56:
B&H komt duurder uit dan de zaak http://www.17photo.com, die hier erg hoog staat aangeschreven.
Daarnaast zal ik geen invoer belasting hoeven te betalen , aangezien ze nooit kunnen weten dat ik de camera hier heb gekocht, als ik deze in een gewone camera tas heb. Dozen etc kan ik hier laten, toch?
Maar kan iemand mij iets meer over de garantie vertellen? Natuurlijk is het leuk dat het hier wat goedkoper is en vooral dat ik de nieuwe camera nog even goed in New York kan gebruiken, maar als er iets is met de camera... Misschien uiteindelijk toch beter om te wachten en in NL te kopen..?

Edit- overigens is mijn bedrag al incl de btw --> als je besteld op een adres in Jersey, betaal je geen belasting ;)

Edit 2: ik zie dat de kosten van bezorgen iets lager zijn, waardoor ze op dezelfde prijs uitkomen. Interessant, helemaal gezien het feit dat de winkel ook op zondag open is. Morgen dus maar een kijkje nemen.. Of raden jullie het ten zeerste af vanwege de garantie (ben er inmiddels achter dat reperatie in de US moet gebeuren)..?
Ze kunnen wel vragen te bewijzen dat je ze in nl hebt gekocht. Dus dan moet je een NL factuur kunnen tonen... Anders geloven ze je niet en late ze je lekker toch betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gok durf ik wel te nemen ;)
Maar wat betreft de garantie- kan ik toch veel beter wachten? Tel daar even de 6 weken bij op die hier ik nog heb, wat zou jij dan doen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:01
Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 00:15:
Maar wat betreft de garantie- kan ik toch veel beter wachten? Tel daar even de 6 weken bij op die hier ik nog heb, wat zou jij dan doen..?
@Boffers: Het gaat er hier niet om wat anderen in jouw positie zouden doen. Als jij denkt dat je in die 6 weken NY die camera goed kan gebruiken, niet zeuren gewoon doen. Garantie is misschien in europa niet optimaal maar er zal toch een enige vorm van garantie moeten zijn. Kortom, het is jouw keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:26
Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 21:56:
Daarnaast zal ik geen invoer belasting hoeven te betalen , aangezien ze nooit kunnen weten dat ik de camera hier heb gekocht, als ik deze in een gewone camera tas heb.
Volgens mij kunnen ze aan het serienummer zien waar de camera vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

Voor garantie zal je hem hoogstwaarschijnlijk elke keer naar New York moeten terugzenden als er wat mis is. Als je het geen probleem vind dat je steeds vrij veel geld aan verzendkosten kwijt bent en dat je hem een paar weken langer kwijt bent, dan zou je hem daar kunnen kopen. Ik zou lekker wachten... :)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Op zich, als je hem nu koopt en dat er gedurende 6weken niets mis mee gaat, verkleint het al de kans dat er later iets mis mee zou gaan (statistieken enzo hé). Naar mijn weten zijn er geen terugkomende problemen met de D50, dus de kans dat je hem moet opsturen vanuit nederland is redelijk klein. En als je het moet doen dan betaal je aan portokosten het prijsverschil VS-NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je problemen hebt met een import-model, dan kun je hem gewoon opsturen naar Inca hier in Nederland. Alleen heeft je camera geen 'voorrang'. Een NL model wordt eerst gemaakt en daarna een import model. Je komt netjes in de rij te staan, maar elke NL model wat daarna binnenkomt krijgt voorrang. Dit klinkt erger dan het is, maar houdt er rekening mee dat je cam 3-4 weken weg kan zijn. Ik had geluk met mijn vorige import nikon, welke ik na 4 dagen weer netjes terugkreeg. Op dat moment was het ook rustig op de reparatie-afdeling.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw, dat klinkt aardig mooi! Best vreemd, aangezien de garantie toch per continent gegeven wordt? Er kan dan gezegd worden dat het echt via de VS gedaan moet worden, niet?

Ik ben vandaag naar B&H gegaan, wat een ervaring op zich was. Netjes gehopen en wat informatie gevraagd over de garantie. De verkoper vertelde me dat ik de garantie kan upgraden, zodat die wereldwijd is, via dit product: http://www.bhphotovideo.c...ype=accessory_cart_detail. Nu ben ik altijd erg huiverig voor het upgraden van garanties (enerzijds omdat ik weet dat een groot percentage van het bedrag direct naar de verkoper gaat waardoor altijd een dergelijke garantie proberen te verkopen, anderzijdes omdat ik nooit zo erg geloof in het eenvoudig repareren) - op de website http://www.mackcam.com/warranties/5yearstilldigital1000.html staat dat de camera naar hun opgestuurd moet worden, waardoor ik nog steeds niet veel verder ben. In de winkel is mij echter duidelijk verteld dat ik met die garantie de camera kan inleveren bij een erkende Nikon dealer, wat ik een wat vreemd verhaal vond. Heeft iemand hier ervaring mee?

Zo niet, dan denk ik dat ik deze er niet bij aanschaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 00:15:
Tja voor de prijs hoef je het niet te laten, want de D50 is in NL net zo duur ($720 /1,20 = ~€600).
Als je daar nog 6 weken plaatjes kan schieten zou ik het gewoon doen.

Wel heb je inderdaad risico op een controle van de Douane. En ze kunnen aan het serienummer zien dat het een US model betreft. Maak daarover geen illusies. In het ergste geval heb je dus een 19% BTW naheffing en een boete aan de broek. maar daar staat dan tegenover dat je 6 weken foto's hebt kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga morgen of overmorgen dan ook eindelijk een D50 kopen. Ik wil alleen nog een aantal dingen hebben:

- Geheugenkaartje van 1 gb (liefst een beetje snelle) voor max ~50 euro.
=> Welke raden jullie me aan, en waar kopen? (Vind 't niet erg om op internet te kopen)

- Rugtas van Crumpler (Formal Lounge) voor max ~150 euro.
=> Weten jullie een goedkope zaak?

- Een handstrap voor op de D50
=> Zijn moeilijk te vinden, maar 't lijkt me toch fijn om er een te hebben. Weten jullie een goede, en waar kan ik 'm kopen?

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eind april/begin mei (na het aankomen van het geldship) wil ik de volgende lijst gaan halen. Hebben jullie nog tips en opmerkingen. Mischien dat ik nog wat vergeten ben wat wel aan te raden is.
  • Nikon D50 Zwart Kit 18-55mm 599,00
  • Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro Nik 215,00
  • Sandisk 1024MB SecureDigital Ultra II 58,25
  • Tiffen 62mm uv protector 25,20
  • Tiffen 77mm uv protector 39,50
  • Nikon SB-600 Speedlight 219,00
  • Velbon CX-660/F (met tas) 56,00
  • Nikon ML-L3 20,00 20,00
  • Totaalprijs exclusief verzendkosten € 1231,95
Wat betreft de filters. Ik zag dat Tiffen UV-Protectors had, maar ook UV haze 1 filters. Wat is hiertussen het verschil? De prijs scheelt niet veel, max 4-5 eur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:13:
Eind april/begin mei (na het aankomen van het geldship) wil ik de volgende lijst gaan halen. Hebben jullie nog tips en opmerkingen. Mischien dat ik nog wat vergeten ben wat wel aan te raden is.
  • Nikon D50 Zwart Kit 18-55mm 599,00
  • Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro Nik 215,00
  • Sandisk 1024MB SecureDigital Ultra II 58,25
  • Tiffen 62mm uv protector 25,20
  • Tiffen 77mm uv protector 39,50
  • Nikon SB-600 Speedlight 219,00
  • Velbon CX-660/F (met tas) 56,00
  • Nikon ML-L3 20,00 20,00
  • Totaalprijs exclusief verzendkosten € 1231,95
Wat betreft de filters. Ik zag dat Tiffen UV-Protectors had, maar ook UV haze 1 filters. Wat is hiertussen het verschil? De prijs scheelt niet veel, max 4-5 eur.
- Een stevige cameratas ontbreekt?
- Blaaspijpje/schoonmaakdoekje (voor lens)
- Eventueel een polarisatiefilter

Verder lijkt mij het een mooie aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tas ben ik inderdaad vergeten te vermelden. De Crumpler Long Schlong gaat de tas worden, maar die krijg ik van mijn vriendin. Een schoonmaakdoekje heb ik nog liggen van mijn analoge SLR.

Een pola-filtel wil ik ook nog aanschaffen, maar ik weet nog niet welke ik wil. Een 62mm voor de 17-50 lens of een 77mm voor de 70-300 lens.

Wat zijn de verschillen tussen deze 2 filters en zijn circulaire filters goed geschikt voor een DSLR.
  • B&W 60mm Cir. Pola. MRC 95,00
  • B&W 62mm Cir. Pola. 69,00

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-08 00:34
welke 17-50 lens? die staat niet in je lijstje. wel staat er de 18-55mm kitlens en die heeft een 52mm en geen 62mm filter nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:39:
Wat zijn de verschillen tussen deze 2 filters en zijn circulaire filters goed geschikt voor een DSLR.
  • B&W 60mm Cir. Pola. MRC 95,00
  • B&W 62mm Cir. Pola. 69,00
Circulair is goed, al zou lineair ook moeten werken. MRC is een multicoated filter, dat is beter ter voorkoming van reflecties. Kijk als je glas voor je glas gaat zetten moet het goed glas zijn, die UV filters die je hierboven aanhaalt zijn dat niet. Tevens zou ik iedereen aanraden geen UV filters te gebruiken, tis een waste of money en vooral scherpte.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuk217 schreef op maandag 03 april 2006 @ 14:02:
welke 17-50 lens? die staat niet in je lijstje. wel staat er de 18-55mm kitlens en die heeft een 52mm en geen 62mm filter nodig..
Foutje, met de 17-50 bedoel ik inderdaad de 18-55 lens. Ik dacht alleen dat hij een 62mm maat had ipv. 52mm. Nog even gekeken en je hebt idd gelijk. Dit zou dus een UV filter 52mm moeten worden.
Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 14:11:
[...]

Circulair is goed, al zou lineair ook moeten werken. MRC is een multicoated filter, dat is beter ter voorkoming van reflecties. Kijk als je glas voor je glas gaat zetten moet het goed glas zijn, die UV filters die je hierboven aanhaalt zijn dat niet. Tevens zou ik iedereen aanraden geen UV filters te gebruiken, tis een waste of money en vooral scherpte.
Welke uv-filters zijn dan wel goed? kan ik ze dan beter laten vallen en even een maandje doorsparen voor 2 uv-filters met prijzen van ong. 70-80 p.s.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 14:43:
Welke uv-filters zijn dan wel goed? kan ik ze dan beter laten vallen en even een maandje doorsparen voor 2 uv-filters met prijzen van ong. 70-80 p.s.?
wat wil je met die filters gaan doen ? Bescherming ? Hebben brildragers een filter op hun bril zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat 't sowieso een beetje onzin is om een lens van 100 euro (de kit lens) te beschermen met een 80 euro uv-filter. :/ Koop dan gewoon een filter van 20-30 euro, of gebruik helemaal geen filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Op een kitlens heb je ook geen filter van 80 euro nodig. Een 52mm b+w MRC uv filter kost bij de lokale fotoboer hier €34 :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Wel heb je inderdaad risico op een controle van de Douane. En ze kunnen aan het serienummer zien dat het een US model betreft. Maak daarover geen illusies. In het ergste geval heb je dus een 19% BTW naheffing en een boete aan de broek. maar daar staat dan tegenover dat je 6 weken foto's hebt kunnen maken.
Dit is echt een non-issue. Ik ben al heel wat keren vanuit de VS door de douane gegaan, en het overgrote deel van de keren stond er niemand. De keren dat ze er wel stonden werd er niks gevraagd, en ik heb altijd een laptoptas en een cameratas bij me.

Zorg gewoon dat je je spullen gebruiksklaar bij je hebt, dan wekt dat geen argwaan. Dus onderdelen allemaal gewoon in de tas en dus niet samen met handleidingen, bonnetjes of de dozen. Als je 6 weken met het ding hebt rondgelopen ziet het er toch wel redelijk normaal uit. Common sense gebruiken.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reden van een uv filter is omdat 95% van de mensen hier het aanraden ivm bescherming en de iets verbeterde kleuren. Ik kom er zojuist ook achter dat de info bij konijnenberg niet helemaal klopt betreffende de 70-300 sigma lens. Volgends hun is hij 77mm maar hij is maar 58mm. Het zal dus b&w 52 en 58mm uv mrc filter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:10
Ik ben van plan deze week ook deze camera te kopen alleen zit ik nog met twijfels over de SD kaart die ik er in zal stoppen.
Misschien dat iemand met een d50 mij nog een tip kan doen.
Twijfel over de sd snelheden:
2 gig adata (150x) (22,5mb/s read 15mb/s write)
of de
1 gig extreem 3 van Scandisk 20 mb/s sequential read write .

Maakt het verschil is snelheid uit?
Zag bij dpreview dat de camera toch niet sneller dan 5mb/s kon wegschrijven, klopt dit?
Dank voor je tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Ik had laatst deze link gevonden: Secure Digital Write Speed - Nikon D50

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij is dus bijv de Sandisk Extreme III zwaar overkill, en is die net zo snel als een goedkope(re) kaart (icm de D50 uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:10
TOP thanks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Dude86 schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:36:
Ik had laatst deze link gevonden: Secure Digital Write Speed - Nikon D50

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij is dus bijv de Sandisk Extreme III zwaar overkill, en is die net zo snel als een goedkope(re) kaart (icm de D50 uiteraard)
Voordat je naar de winkel rent voor een waaiwegmerk, in de aangehaalde test zijn niet "normale" SD's getest alleen de versies met verhoogde schrijfsnelheden.

Je kan sowieso vraagtekens zetten bij de mening van de tester want ongeveer dezelfde testsnelheden bij een D70 werden niet afgekraakt. Maar die van D50 wel :?

Maar een Extreme is inderdaad overbodig en is alleen wel handig als je een versie van 2 gig haalt en die over moet pompen naar je pc waar je dan wel voordeel bij hebt van de hogere snelheden.

Bv een Ultra II geeft in vergelijking met bv een normale Kingston een aanzienlijk verschil in gebruikssnelheden.

[ Voor 27% gewijzigd door Barrycade op 03-04-2006 20:59 . Reden: wegens post op volgende pagina even quote toegevoegd voor duidelijkheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Tja een cheapass kaartje ben ik niet van plan om aan te schaffen aangezien ik het dus wel belangrijk vind om redelijk rap via de cardreader naar de pc te schrijven.

Ik ga daarom voor de sandisk ultra II, redelijk snel maar geen belachelijk hoog prijskaartje.

hier trouwens nog een topic op dpreview over ervaringen D50 icm snelheid SD-kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Ik sta ook op het punt een D50 aan te schaffen, ik kwam deze aanbieding tegen:

http://www.topvisionshop....roductDetailID=2100833577

Die aanbieding van 707 euro spreekt me erg aan. Camera, lens, sd kaartje, tas, fotoalbum en schoonmaakset.

Of heeft iemand een betere aanbieding gezien die op dit moment loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 20:56
Bij fotokonijnenberg.nl is de D50 incl 18-55 Lens 599.- Scheelt misschien weinig maar wel beter dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Heaget schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 13:21:
Bij fotokonijnenberg.nl is de D50 incl 18-55 Lens 599.- Scheelt misschien weinig maar wel beter dus..
Oke, maar daar krijg je geen tas etc bij.. dus ben je eigenlijk duurder uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Laatst online: 13:12

janklp

FortyTwo Capital

DJH schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 13:55:
[...]

Oke, maar daar krijg je geen tas etc bij.. dus ben je eigenlijk duurder uit
Kan je wel een tas uitzoeken die je mooi vind en die aan al je wensen voldoet. Is ook wat waard he.

Vandaag heb ik mijn nieuwe accu gekregen van Nikon. 7 dagen zat er tussen :) Goede service dus!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fotografeert er hier iemand met een D50 icm een grip? Zoja, wat zijn je ervaringen ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Ik zou m gister binnen krijgen, maar de lokale fotowinkel had een zilveren D50 binnen gekregen, terwijl ik om een zwarte had gevraagd. Vandaag word ik teruggebeld over de levering van de zwarte D50. Ik heb besteld:
- D50 kit zwart
- Grip
- SB-800
- Tamron 28-75 f/2.8
- 52+67mm B&W UV mrc filters
- Zonnekap voor kitlens
- ML-L3 remote
- Tamrac 5749 Velocity 9 tas

Genoeg leuk spul dacht ik zo, alles was binnen, behalve de zwarte D50 kit :(. Maja, afwachten wanneer het dan wel binnen komt :).
Als het binnen is zal ik zeker mijn ervaringen posten :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi setje. Ziet er goed uit.

Waarom de tamron en een kitlens 18-55? Ze lijken elkaar flink te overlappen. Je mist alleen bij de tamron de breedhoek erg. Waarom niet de losse body + tamron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Waarom niet de losse body + tamron?
Soms is een wat kleinere/lichtere lens (die 18-55) wel fijn met meer WA dan 28mm ;) Ik wissel af en toe wel es tussen mijn 10-20 / 18-125 en de 28-75: soms ook voor de f/2.8 lichtsterkte en scherpte. Overlap is helemaal niet zo erg :)

goeie keus btw Res-q: veel plezier ermee alvast :)

[ Voor 9% gewijzigd door Remy op 05-04-2006 09:26 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Ik snap totaal niet het nut van een grip op de D50. Meer accu en veel zwaarder en zelfs geen ontspanknop e.a. . Het lijkt me veel interessanter gewoon een extra accu mee te sleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

En met de reguliere batterij doe je echt ontzettend lang. Je zal moeite moeten doen om die snel leeg te krijgen. Ik heb per ongeluk de camera wel eens een dag of 2 aan laten staan. Deed helemaal niets met de batterijsterkte (volgens de indicator). Een volle 2e is (voor mij) voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
jvvv schreef op woensdag 05 april 2006 @ 09:45:
Ik snap totaal niet het nut van een grip op de D50. Meer accu en veel zwaarder en zelfs geen ontspanknop e.a. . Het lijkt me veel interessanter gewoon een extra accu mee te sleuren..
Met die grip kan je ook AA-batts gebruiken ipv de D50 accu's. Met die grip heb je betere balans met de wat langere/zwaardere lensen (+500 gram). Met die grip kan je gewoon 2 accu's erin duwen en verder de hele dag schieten zonder aan je losse accu te hoeven denken/mee te slepen. Alle losse zut die je -niet- mee hoeft te slepen op de away missions is winst. Dus het gelijk in je cam (grip) duwen is dan best fijn :)

Ik heb uiteindelijk geen grip gehaald voor mijn D70 omdat ik er een bij de D200 neem (of al op de D2Hs zal zitten), maar anders had ik het ook gedaan.

Het is altijd fijn om de keuze te hebben om met of zonder grip te schieten: en ja, zelfs als het geen 100% grip is waarmee je vertical shots kan doen.

de cam een dag aan laten staan kost ook geen accutijd: veel reviewen, veel schieten, veel flitsen etc slurpt een accu snel leeg, zelfs die van de D50.

[ Voor 8% gewijzigd door Remy op 05-04-2006 09:52 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Remy geeft het antwoord al: ik ga veel foto's binnen maken, en waar ik dan extra groothoek nodig heb kan ik de kitlens gebruiken :). Ook ga ik concerten fotograferen, dus vandaar de lichtsterke Tamron. (edit: bovendien is de D50 zonder kit slechts €50 goedkoper...)

@jvv: ik heb redelijk grote handen, en een D50 met SB800 ligt gewoon veel fijner en stabieler in de hand als er een grip op zit, vandaar :). Extra functies op de cam heb ik (nog?) niet nodig, dus de keus voor de D50 was snel gemaakt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Res-q op 05-04-2006 10:04 ]

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Res-q schreef op woensdag 05 april 2006 @ 09:53:
Remy geeft het antwoord al: ik ga veel foto's binnen maken, en waar ik dan extra groothoek nodig heb kan ik de kitlens gebruiken :). Ook ga ik concerten fotograferen, dus vandaar de lichtsterke Tamron. (edit: bovendien is de D50 zonder kit slechts €50 goedkoper...)

@jvv: ik heb redelijk grote handen, en een D50 met SB800 ligt gewoon veel fijner en stabieler in de hand als er een grip op zit, vandaar :). Extra functies op de cam heb ik (nog?) niet nodig, dus de keus voor de D50 was snel gemaakt :)
Perfect uitgelegt. Het is dus af en toe dus wel makkelijk met een grip. Van die lens snap ik nu ook.

Heeft iemand ervaring met kamera-express? Ik wil mijn set daar halen en dan kom ik op een prijs uit van dik 1200 eur. Kun je dan nog wat extra's regelen qua batterijen voor sb-600 oid?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ander vraagje, ik heb nu al een F60 met de 28-80 standaard lens. Qua vatting moet dat moeiteloos op de D50 passen alleen wat me een beetje inv erwarring brengt is dat de 18-55 kit lens een 35mm equivelant heeft van 27-82.5mm. Wil dat dan zeggen dat die 28-80 lens op een D50 ongeveer 50-135 doet ofozo?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

42-120 :)
De focal lengths van de lens maal de cropfactor, bij Nikon is da 1,5 :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Res-q schreef op donderdag 06 april 2006 @ 09:25:
42-120 :)
De focal lengths van de lens maal de cropfactor, bij Nikon is da 1,5 :)
Serieus? Hmm, da's nog niet eens zo heel verkeerd dan.Dat stukje net boven de 80 komt altijd wel van pas bij portretten.

Maarreh, is hier ergens goed leesvoer over dat je weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Mja, het staat gewoon in de FAQ :)

Verder is zijn een aantal cropfactors wel algemeen bekend:
- Nikon: 1.5
- Canon: 1.6
- KM: 1.5
- Four-thirds systeem (Olympus, Kodak, Fuji): 2

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Res-q schreef op donderdag 06 april 2006 @ 10:19:
Mja, het staat gewoon in de FAQ :)
Sjongejonge, gaat lekker vandaag. Eerst ben ik 5 minuten bezig om vanaf 1 nlb server naar een andere in de cluster te komen en nu dit. |:(

Goed, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Net even naar de fotograaf geweest om 'm even vast te houden. Voelt lekker aan, ligt goed in de hand. Waar ik alleen een stuk minder blij van werd is dat volgens de fotograaf m'n Metz mecablitz 36 AF-3 in de Nikon uitvoering niet goed zal samenwerken met de D50 omdat de flitsaansturing veranderd is t.o.v. de analoge Nikons.

Iemand hier al ervaring met een niet-nikon flitser op de D50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:06
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 10:54:
[...]
Heeft iemand ervaring met kamera-express? Ik wil mijn set daar halen en dan kom ik op een prijs uit van dik 1200 eur. Kun je dan nog wat extra's regelen qua batterijen voor sb-600 oid?
Zie http://tweakers.net/shopsurvey/1234. Gezien de reacties hier zou ik dáár niks kopen. Het zijn gewoon ordinaire dozenschuivers zonder verstand van zaken.

Op de fiets vervuil je niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:06
Wijnands schreef op donderdag 06 april 2006 @ 13:32:
Net even naar de fotograaf geweest om 'm even vast te houden. Voelt lekker aan, ligt goed in de hand. Waar ik alleen een stuk minder blij van werd is dat volgens de fotograaf m'n Metz mecablitz 36 AF-3 in de Nikon uitvoering niet goed zal samenwerken met de D50 omdat de flitsaansturing veranderd is t.o.v. de analoge Nikons.

Iemand hier al ervaring met een niet-nikon flitser op de D50?
Ik heb wel ervaring met een Nikon SB-80 en ook die werkt alleen in de A en M stand (dus geen TTL). Op zich geen punt vind ik, maar toch jammer. Het was zo makkelijk geweest als ze het TTL systeem gewoon hetzelfde hadden gelaten...Wil je volautomatisch flitsen dan kom je bij de SB-600 of 800 of de Sigma st-500.
Je kunt trouwens elke flitser gebruiken op je camera. Hij zal alleen niet communiceren, maar flitsen zal ie wel hoor! Het middelste contactpuntje is bij ieder merk hetzelfde 8)

Op de fiets vervuil je niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

questionmarc schreef op donderdag 06 april 2006 @ 13:37:
[...]

Zie http://tweakers.net/shopsurvey/1234. Gezien de reacties hier zou ik dáár niks kopen. Het zijn gewoon ordinaire dozenschuivers zonder verstand van zaken.
Ik heb mijn vraag een beetje verkeerd gesteld denk ik. Ik heb de shopsurvey gelezen idd en die was niet zo positief maar voornamelijk tijden kopen op afstand. Ik ga naar de winkel zelf toe. Ook het vasthouden e.d. is niet nodig daar ik hier al ervaring mee heb. Het gaat mij specifiek om het korting krijgen bij het kopen van een compleet set.

Ik heb in de tussentijd wel even gekeken bij Foka te R.dam. Ik zag dat ze daar een kassakorting van 10-25% geven op hun complete assortiment en dat de prijzen niet veel verschillen met andere winkels. Zondag maar even naar binnenstappen daar bij Foka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
questionmarc schreef op donderdag 06 april 2006 @ 13:43:
[...]

Ik heb wel ervaring met een Nikon SB-80 en ook die werkt alleen in de A en M stand (dus geen TTL). Op zich geen punt vind ik, maar toch jammer. Het was zo makkelijk geweest als ze het TTL systeem gewoon hetzelfde hadden gelaten...Wil je volautomatisch flitsen dan kom je bij de SB-600 of 800 of de Sigma st-500.
Je kunt trouwens elke flitser gebruiken op je camera. Hij zal alleen niet communiceren, maar flitsen zal ie wel hoor! Het middelste contactpuntje is bij ieder merk hetzelfde 8)
Nou ja, behalve bij m'n oude zenith, die heeft geen contactpuntjes. ;)

Heb ondertussen ff wat zitten zoeken, verschil zit 'm in iTTL op de D50 en "gewoon" TTL op de analoge Nikons. Jammer dat dit dus niet compatibel is. Voor mijn metz is er ook geen verloopje oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

* mystic heeft zn D50 eindelijk eens een beetje fatsoenlijk gebruikt.

namelijk op de burgers zoo meeting :p
conclusie ik moet nog veel leren.
en verder?
-grip is een must, al is het alleen al voor de extra grote die de cam dan meekrijgt, waardoor ie wat prettig vasthoud.
-SB800 gaat ook erg hoog boven aan het lijstje staan
-en een lichtsterke lens is ook wel een must (Tamron 28-75 f/2.8 staat in mijn lijstje)

verder een heerlijke camera gewoon :Y)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Ik vind eigenlijk alleen een goede flitser en lens een must. Heb eigenlijk nog niet veel behoefte aan een grip gehad, al helemaal niet omdat je geen ontspanner kan zetten op de grip. Erg zonde maar helaas. Even sparen nog voor een sb600 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Januszjes schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:24:
Ik vind eigenlijk alleen een goede flitser en lens een must. Heb eigenlijk nog niet veel behoefte aan een grip gehad, al helemaal niet omdat je geen ontspanner kan zetten op de grip. Erg zonde maar helaas. Even sparen nog voor een sb600 :)
ik merkte het dus in de zoo, ik kwam vaak ruimte te kort voor in ieder geval 1 vinger. wellicht wel 2.

edit: en daarnaast het zwaartepunt heel erg graag een end naar beneden :)

[ Voor 8% gewijzigd door mystic op 06-04-2006 15:31 ]

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk het typenummer van de Nikon D50 Grip. Ik kan alleen een look-a-like van Hahnel vinden incl accu's op marktplaats.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:48:
Wat is eigenlijk het typenummer van de Nikon D50 Grip. Ik kan alleen een look-a-like van Hahnel vinden incl accu's op marktplaats.nl.
en dat is precies de enige die er afaik is. nikon heeft hem zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mystic schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:56:
[...]

en dat is precies de enige die er afaik is. nikon heeft hem zelf niet.
Heb jij hem al en zo ja, zou je er mischien een aantal foto's van kunnen maken hoe het erop zit.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 16:25:
[...]
Heb jij hem al en zo ja, zou je er mischien een aantal foto's van kunnen maken hoe het erop zit.
Alvast bedankt.
No offence ofzo hoor maar je hebt je www.google.nl al geprobeerd? 4e hit: http://www.pixelmania.nl/artikel.asp?art=605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fompe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 16:23
Dude86 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 01:56:
[...]

Zeker een interessante aanbieding idd, ik kan alleen niet op de site vinden tot hoelang de actie duurt, iemand die me dat kan vertellen? :)
Sorry voor late reactie maar actie duurt nog t/m zondag 9 april. Let wel op dat niet alle V&D's op zondag open zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik al gedaan, ook staat er een foto op marktplaats, maar foto's van een gebruiken vind ik wel wat fijner.

Maar zo ben ik dan weer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Gister is mij gezegd dat ik m morgen binnen krijg, dus dan kun je aan t eind van t weekend wel pics verwachten :)

@hieronder:
Ik weet dat foto Boom in Almelo m heeft (daar heb ik m dus ook besteld), maar daar is ie wel iets duurder :). Voor zover ik weet heeft broer konijn m niet, maar het best kun je daar denk ik morgenochtend even over bellen, dan weet je t zeker :)

D50 met grip ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.e-fotografija.com/artman/uploads/grip3.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door Res-q op 06-04-2006 22:11 ]

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Weet iemand of Konijnenberg ook Nikon D50 Grips heeft? Of een andere goede winkel, voor fotografie etc wil ik liever nieuw spul dan 2de hands.

Edit

Voor mensen die graag ook wat meer willen weten over deze grip:

http://www.hahnel.ie/index.cfm?action=productview&pid=25

En de winkel die hem heeft:

http://www.topdeals.nl/ca...b89fb4326d81a5636ed6b1300

Dat is vrijwel de enigste nederlandse winkel die ik kan vinden. En de winkel scoort goed in de shopsurvey. Alleen jammer dat ze niet versturen, dat word treinen voor mij ;)

http://tweakers.net/shopsurvey/6370

[ Voor 71% gewijzigd door Heaget op 06-04-2006 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie zojuist dat ik via mijn werk (een computerwinkel) ook die grip van Hahnel kan bestellen. Ik zal morgen wel even navragen wat het mij gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Hahnel grip van m'n D70 gekocht en bevalt prima.
Een zaak hier in Leeuwarden had hem gewoon in de winkel en kost 129 Euro.
Camera is perfect in balans, een lekker veel power. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Ik heb m'n D50 net binnen, maar ik heb 1 vraag. Als ik m'n camera op S-stand zet ( shutter ) en ik draai aan het wieltje zou de sluitertijd hoger moeten worden, maar wat ik ook doe, als ik de ontspanner indruk gaat de sluiter gelijk dicht.. Ik begrijp de weergave ook niet helemaal, soms staat er 25 of 16 maar dan nog sluit hij meteen... Kan iemand mij uitleg geven?

[ Voor 3% gewijzigd door Heaget op 07-04-2006 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

SmartDoDo

Woeptiedoe

Heaget schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 15:59:
soms staat er 25 of 16 maar dan nog sluit hij meteen... Kan iemand mij uitleg geven?
Het is ook de bedoeling dat de sluiter gelijk werkt als je de ontspanknop indrukt, de cijfers geven enkel aan hoelang de sensor belicht wordt. Dat laatste stel je dus in dmv het draaiwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Maar ik mis even iets, als de sluiter gelijk dicht gaat word de sensor toch niet meer belicht? En hoe kan het dan dat als de sluiter direct dichtgaat dat je toch bewegingsvaagheid krijgt? En als ik de camera op Auto zet en hij kiest een langere sluitertijd dan is het wel degelijk anders... Als ik dan beweeg krijg ik onscherpe foto's..

Even voor de duidelijkheid:

Als hij op Auto een andere sluitertijd kiest is het Klik....Klik.
Als ik hem op een willekeurige sluitertijd zet in S Mode is het gewoon Klik Klik zonder enige vertraging oid.

Als ik trouwens het F getal wijzig en de camera daar de Sluitertijd bij kiest doet ie het wel gewoon maar dat is dus weer een andere mode.

EDIT

Oke ik heb een domme fout gemaakt.. Als er " achter het getal komt is het pas secoden... |:( Dom dom dom, sorry voor het vage verhaal :P

[ Voor 50% gewijzigd door Heaget op 07-04-2006 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag 1000 euro van de studievereniging uitgeven voor een DSLR + accesoires...
Nu weet ik dat er hier een heleboel mensen zitten van 'maar 1000 euro is zo weinig'... we blijven arme studenten... helaas... maar willen wel een DSLR om mee te spelen >:) en ook vooral onwijs mooie plaatjes maken van het lustrum in mei, waar dus mooie gala (portret) plaatjes moeten geschoten worden, maar ook van de activiteiten, presentaties, symposia, borrels en feesten (in dus meerendeel donkere omgevingen).

Maar goed, ons oog is gevallen op de Nikon D50, simpelweg goedkoopste dslr eigenlijk...
En voor die 1000 euro willen we ook;
-goeie lens / lenzen
-1 GB geheugenkaartje
-externe flitser (meeste foto's worden binnen gemaakt)
-een hele goede tas waarin de camera tegen een fllinke stoot kan

Wordt dus nog wel moeilijk.
Nu heb ik dit topic al een beetje doorgespit en vraag me dus af...
-kan ik/we beter allround lens nemen zoals Sigma 18-125 of maar gewoon voor de kitlenzen gaan?
-ik had iets van een vage feit gehoord dat er nogal moeilijk leuke (2e-hands) lenzen voor de Nikon te krijgen zijn... valt dat mee?
-welke (goedkope) flitsers werken een beetje met de D50?

Kostenplaatje tot nu toe;
-Nikon D50 body (478 euro bij Progress (Hengelo Ov. is te fietsen ;) ) met Sigma 18-125 mm (230 euro excl. verzendkosten) of;
-Nikon D50 met 18-55 kitlens (610 euro bij Progress) of;
-Nikon D50 met 18-55 en 55-200 kitlens (805 euro bij Henk Booms incl. verzendkosten)

Met:
-flitser (190 euro)
-SD Ultra 1 Gb kaartje (65 euro)

En wat er overblijft moet dus ook nog een goeie tas van komen :/
Naja, als we de kit met 1 lens nemen, komen we opzich wel rond... een 2e (2e-hands) lens kan dan altijd nog wel komen als er wat meer geld is, zolang we (lees: ik :P) maar leuk met die cam kan spelen voor / tijdens het lustrum en daarna zien we wel weer :P (dan moet ik de cam delen met het bestuur en andere commissieleden (die er nu nog niet zijn ;) ) )...

Edit:
Gister was ik samen met een bestuurslid even bij de Dixons... ik voelde me ontzettende n00b op het gebied van accesoires vooral... en hoe krijg ik zo ver dat ik in een winkel even die cam kan vasthouden?! Dat heb ik dus nog nooit gedaan en schaam me er voor om het te vragen... -bloos- Ben bang dat ik m laat vallen ed.... Heb ooit 5 min. met een 350D gespeeld... voelde me n00b en zenuwachtig en moest scherpe plaatjes van een andere commissie schieten...
Iemand tips voor het shoppen naar een DSLR zonder afgezet te worden en wel goeie info krijgen?

Help?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

1000 euro is inderdaad niet echt veel als je de eisen bij elkaar optelt die je stelt. Maar ik wil je wel even wat tips geven. Ten eerste zou ik me richten op 1 lens, die Sigma is prima heb ik van horen en zeggen. Je hebt dan een leuk bereik van 18-105 op kleinbeeld. Heb je een andere lens nodig voor binnen fotografie: nee! Dus hou het daar dan bij.

Dan komt de flitser aan bod. Daar zijn eigenlijk 2 goed werkende types van Nikon voor. De sb600 en de sb800. Beide zijn prima flitser alleen heeft de sb800 iets meer snufjes die je waarschijnlijk voor je studievereniging nooit zal gaan gebruiken. Ook is hij 100 euro duurder. Meen dat de sb600 230 euro kost.

700 euro body + sigma lens
230 euro flitser
60 euro geheugenkaartje

Dan nog de tas, beetje tas kost toch wel 50 euro. Dus dan zit je iets boven de 1000 euro en heb je het zaakje aardig compleet. Natuurlijk is er ook de mogelijkheid voor aanschaf van filters enzo maar ik denk niet dat daar nu de prioriteit ligt.

offtopic:
Is een goede prosumer cam niet veel handiger? Veel meer mensen die geen kaas gegeten hebben van fotografie snappen zo'n ding. Verder heb je ook prima bedrijven die je gala foto's willen maken. Heb je echt perfecte foto's! Natuurlijk is zelf doen leuker dat beaam ik. Zou alleen zeker ook even naar een prosumer kijken van zo'n 600-700 euro. Vooral als je toch maar 1 lens hebt en de voordelen van een dslr boven een prosumer niet veel gebruikt gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

* Bluppy2 zwaait naar einsteintina! :>
Januszjes schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 00:43:
1000 euro is inderdaad niet echt veel als je de eisen bij elkaar optelt die je stelt. Maar ik wil je wel even wat tips geven. Ten eerste zou ik me richten op 1 lens, die Sigma is prima heb ik van horen en zeggen. Je hebt dan een leuk bereik van 18-105 op kleinbeeld. Heb je een andere lens nodig voor binnen fotografie: nee! Dus hou het daar dan bij.
Ik vind het moeizaam om goede reviews te vinden. Photozone spreekt over onacceptabele autofocus op wide-angle. Dat lijkt me niet handig. Dan is denk ik de kitlens nog een beter idee. Bovendien vraag ik me af of je binnen dat extra zoombereik ook echt nodig hebt. Koop dan een 50mm 1.8 erbij voor in donkere situaties. (Misschien meer een discussie voor het nikon-mount topic).
Dan komt de flitser aan bod. Daar zijn eigenlijk 2 goed werkende types van Nikon voor. De sb600 en de sb800. Beide zijn prima flitser alleen heeft de sb800 iets meer snufjes die je waarschijnlijk voor je studievereniging nooit zal gaan gebruiken. Ook is hij 100 euro duurder. Meen dat de sb600 230 euro kost.

700 euro body + sigma lens
230 euro flitser
60 euro geheugenkaartje

Dan nog de tas, beetje tas kost toch wel 50 euro. Dus dan zit je iets boven de 1000 euro en heb je het zaakje aardig compleet. Natuurlijk is er ook de mogelijkheid voor aanschaf van filters enzo maar ik denk niet dat daar nu de prioriteit ligt.
Met kitlens en 50mm 1.8 kan je er wellicht zelfs nog onder blijven.. :)
offtopic:
Is een goede prosumer cam niet veel handiger? Veel meer mensen die geen kaas gegeten hebben van fotografie snappen zo'n ding. Verder heb je ook prima bedrijven die je gala foto's willen maken. Heb je echt perfecte foto's! Natuurlijk is zelf doen leuker dat beaam ik. Zou alleen zeker ook even naar een prosumer kijken van zo'n 600-700 euro. Vooral als je toch maar 1 lens hebt en de voordelen van een dslr boven een prosumer niet veel gebruikt gaan worden.
Die keuze is gemaakt met het oog op de toekomst en om te zorgen dat de commissie die de foto's moet nemen ook redelijk vol komt te zitten. Het idee is dat er beginners en pro's in de commissie komen. Kortom: Men gaat gewoon voor DSLR :)...

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog wel een vraagje over de ergonomie van de d50 tov de d70s. Ik heb namelijk al 'n keer een d70s in m'n handen gehad, en dat was echt precies goed! Scheelt het nou veel met elkaar? ik vind dit wel een belangrijk punt voor 'n dSLR. De d70s vind ik eigenlijk net te duur voor hetgeen hij meer presteert dan de d50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
230 euro flitser
Bij fotokonijnenberg heb je de SB-600 al voor 199.- Scheelt toch weer 30€, en als je dan zo'n strak budget hebt kan dat weleens uitmaken.

http://www.fotokonijnenbe...tails.php?id_product=7084

@ Yawgie

Hier zie je het verschil in grote, en ik denk zelf dat het wel meevalt.

http://www.dpreview.com/r...0/Images/sidebyside02.jpg

En als je een bewegend beeld wilt:

http://www.dpreview.com/reviews/nikond50/page3.asp

En dan even doorscrollen naar "Design changes compared to the D70".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met vervangende accu's? Ik heb bij Accuplus een EN-EL3 Accu besteld, maar die doet het niet echt lekker. Helemaal opgeladen, in de camera geplaatst. Tot zover niets aan de hand, foto's zonder flits gaan ok. Maar als ik de flits gebruikt valt de camera halverwege het maken van de opname helemaal uit, ook de info over het aantal foto's dat nog genomen kan worden verdwijnt. Als ik de accu verwijder en weer plaats herkent de camera hem weer als zijnde helemaal vol, maar krijg ik een 'Err' -bericht. Waarna ik overigens gewoon weer foto's kan nemen, tot de flits weer gebruikt wordt... Met de normale accu heb ik dit niet. Iemand enig idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluppy2 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 02:01:
* Bluppy2 zwaait naar einsteintina! :>
[...]
Ik vind het moeizaam om goede reviews te vinden. Photozone spreekt over onacceptabele autofocus op wide-angle. Dat lijkt me niet handig. Dan is denk ik de kitlens nog een beter idee. Bovendien vraag ik me af of je binnen dat extra zoombereik ook echt nodig hebt. Koop dan een 50mm 1.8 erbij voor in donkere situaties. (Misschien meer een discussie voor het nikon-mount topic).
[...]
Met kitlens en 50mm 1.8 kan je er wellicht zelfs nog onder blijven.. :)
[...]
Die keuze is gemaakt met het oog op de toekomst en om te zorgen dat de commissie die de foto's moet nemen ook redelijk vol komt te zitten. Het idee is dat er beginners en pro's in de commissie komen. Kortom: Men gaat gewoon voor DSLR :)...
:w bluppy2 :)

Zelf ben ik dus al in het bezit van een prosumercam en de keuze voor de DSLR is door de vereniging idd wel goed overwogen. Er komt al een galafotograaf helaas, maar die is er dus niet voor de hele week en voor alle activiteiten.

Wel bedankt alvast voor de tips over de lenzen en de flitsers :) Sigma 18-105 is dus ook al voldoende? Of kan ik qua prijs dan beter voor de kitlens gaan?
Als we met de commissie wat meer sponsors vinden of wat geld bij elkaar kunnen verzamelen, of ik doe zelf nog wat erbij, zouden we opzich misschien ook wel een leuke 2e 2e hands lens kunnen vinden. Maar zijn er voor de Nikon wel makkelijk aan mooie 2e hands lenzen te vinden of kan je daar dan beter een Canon voor hebben?
Ow, en de vereniging zit ook aan een fotografie workshop te denken, whoei :) Dus dan is zo'n DSLR helemaal tof om te gebruiken. Ben echt benieuwd wat ik er nu meer mee kan dan mijn fuji s5500 :)

En welke tas raden jullie aan?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heaget schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 12:39:
[...]

Bij fotokonijnenberg heb je de SB-600 al voor 199.- Scheelt toch weer 30€, en als je dan zo'n strak budget hebt kan dat weleens uitmaken.

http://www.fotokonijnenbe...tails.php?id_product=7084

@ Yawgie

Hier zie je het verschil in grote, en ik denk zelf dat het wel meevalt.

http://www.dpreview.com/r...0/Images/sidebyside02.jpg

En als je een bewegend beeld wilt:

http://www.dpreview.com/reviews/nikond50/page3.asp

En dan even doorscrollen naar "Design changes compared to the D70".
Zojuist nog even bij de V&D wezen kijken, hij doet que ergonomie inderdaad erg weinig onder voor de d70s! Nu word 't wel een heel interessante camera om m'n Powershot A510 te vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 17:50:
[...]
En welke tas raden jullie aan?
Ik kan over de cam nog niet echt meepraten (heb 'm sinds donderdag in bezit), maar ik heb de Lowepro TLZ 2 erbij gekocht en dat is een mooie stevige tas (€36,00 bij Konijnenberg), maar of 'ie stevig genoeg is voor je weet ik niet, want op de grond laten vallen zal toch nog een enorme klap geven.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.