LVL 60 die een LVL 60 killt krijgt ong 166 punten (uit een blizz post voordat mensen gaan piepen hoe ik aan die cijfers kom) een LVL 60 die een LVL 48 killt krijgt 20 punten. Ik zie hier een verschil ...
Komt er dus op neer om een beetje honour te krijgen je net zo lang bezig als van LVL 59 naar LVL 60 lvlen met lvl 54 ventjes.
60 vs 60 of 60 vs 48
166 punten of 20 punten
50% winkans of 100% winkans
X minuten downtime of 0 minuten downtime
X minuten per corpse run of geen corpseruns
Je zult zien dat het elkaar niet veel zal ontlopen. Gevechten duren korter tegen lowbies, je hebt weinig tot geen downtime, en aangezien je niet verliest hoef je geen corpseruns te doen (en die duren lang in sommige gebieden).
Een continu greens grinden in PvE om te level, met bijna 0 downtime, is niet eens zo'n slechte manier om te levelen. Het probleem wordt ernstig vergroot. Een level 48 speler levert een level 60 speler relatief evenveel honor als een level 54 mob xp oplevert. Ofwel, een mob die dus 6!!! levels hoger is. Green ganking wordt dus bevoordeeld.
Mja ik weet niet of je het goed gelezen hebt, maar @ bliz site staat dat grijze tegenstanders _geen_ honor opleveren, en laat die grens nou net @ 9 of 10 lvls ligen.
Ik denk dat jij niet goed gelezen hebt. Grens ligt op 12. Dus 60 tegen 48 is "honourable" volgens Blizzard.
En over die priest die fearde? In het geval van mage: Ice block, PoM, Sheep en weg Priest.
En iedereen die dus geen mage/warlock/priest of blacksmith of undead is? M.a.w. de overgrote meerderheid van de populatie is genaaid.
Als je met een groepje rogues bent
wederom, de overgrote meerderheid is geen rogue.
De problemen met "honour" als met dat Arena event kon iedereen van mijlenver aanzien komen. Ik ben altijd een grote fan van Blizzard geweest en heb nooit gezeurd over zogenaamde nerfs, maar deze twee leuke nieuwe ideeen zijn behoorlijk slecht uitgedacht. En de ervaringen op de US servers bewijzen dit overduidelijk. Misschien zal alles minder worden over een paar weken (geloof er niets van, aangezien honor anders werkt als XP en je het continu in stand moet houden), maar dat zijn toch een paar weken die flink kut zijn voor de populatie die tussen levels 25 en 55 zit. Vooral de 48-55 spelers zijn de klos, aangezien die sure kills zijn voor de level 60 spelers, en toch honor opleveren.