Dit topic is redelijk oud, maar misschien zijn er nog mensen zoekende naar een oplossing voor de LAN problemen in Zero Hour..
Ik heb het opgelost namelijk :-)
oude situatie
Pc 1: Windows 7 Home Premium x64
Pc 2: Windows 7 Ultimate x64
We konden elkaar zien in de lan lobby, een game starten werkte ook prima, alleen werden we er naar enkele seconden uit geknikkerd omdat er een 'mismatch' was. Synch problemen dus.
Beide draaiden we ZH van The First Decade, dat betekend dus dat Generals (1.07) en ZH (1.04) naar de laatste versie gepatched waren. Een poosje googlen leverde me de oplossing echter op!
Oplossing
Om dit te laten werken moeten er op beide pc's een aantal makkelijke stappen uitgevoerd worden:
1: Zero Hour opstarten via de originele snelkoppeling (progfilesx86\EA Games\ enz...) en onder compatibiliteit 'Als administrator uitvoeren' aanvinken.
2: Ga vervolgens naar je user\mijn documenten map, een zoek de map Generals Zero Hour Data, hier vind je een 'options.ini'. Deze moet je voor het gemak maar even 'options1234.ini' noemen, zodat als er iets fout gaat je het origineel nog behoudt.
Vervolgens maak je een nieuw tekstdocument aan en daarin plak je de volgende batch:
AntiAliasing = 2
BuildingOcclusion = yes
CampaignDifficulty = 0
DrawScrollAnchor = yes
DynamicLOD = no
ExtraAnimations = yes
GameSpyIPAddress = 0.0.0.0
Gamma = 50
HeatEffects = yes
IPAddress = 0.0.0.0
IdealStaticGameLOD = Low
LanguageFilter = false
MaxParticleCount = 5000
MoveScrollAnchor =
MusicVolume = 50
Resolution = 1440 900
Retaliation = yes
SFX3DVolume = 72
SFXVolume = 64
ScrollFactor = 145
SendDelay = no
ShowSof****erEdge = yes
ShowTrees = yes
StaticGameLOD = Custom
TextureReduction = 0
UseAlternateMouse = yes
UseCloudMap = yes
UseDoubleClickAttackMove = no
UseLightMap = yes
UseShadowDecals = yes
UseShadowVolumes = yes
VoiceVolume = 78
Even opletten dat je zelf nog je resolutie in kunt vullen, in mijn geval (zonder haakjes) '1680 1050' en je kunt hierin onder andere ook je ipadres invullen. Voor degene die dit puur op LAN willen spelen is alleen de 'IPAdress' interessant. Voor het gemak laten we 'GameSpyIPAdress' nu even voor wat het is.
Ik heb zelf een netwerk via een linksys wrt160n en heb gekozen voor een Static IP. Ik weet eigenlijk niet of het zelfde geldt als je je ipv4 settings op automatisch hebt gelaten, maar dat is misschien iets wat je zelf kunt uitzoeken.
Vervolgens start je je cmd op en typ je ipconfig. Menig tweaker kent dit volgens mij wel.. Het gaat hier om je ipv4 adres. Deze kun je vervolgens in het zojuist gemaakte tekstbestand invullen achter 'IPAdress'.
Ook staat de muis op alternative, dat vond ik nogal irritant dus daar heb ik 'no' ingevuld.
Nu ben je klaar, het tekstbestand moet je opslaan als options.ini en krijgt vervolgens eenzelfde icoon als het eerdere .ini bestand die we options1234.ini genoemd hebben. Nu verplaats je de nieuwe options.ini naar de Zero Hour Data map en kun je het spel starten als admin..
Nu moet je good to go zijn!
Succes en veel plezier