Solo showcasefoto's - om te bewonderen - V2.0 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.821 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Hier dan wat commentaar van een stuurman aan wal:

escalante: weinig op aan te merken. mooie foto!
Cobra Lup: Mooi contrast, maar je horizon staat wel erg scheef. Even fixen en je hebt een leuke plaat. Wel mis ik een fascinerend onderwerp op de voorgrond, want de lichtjes met lampjes alleen trekken mijn aandacht niet.
TheRookie: Ja, scheve horizon. Maar gecorrigeerd vind ik het zeker wel wat hebben. Niet geheel 2/3 composities, maar wel heel aangename foto
answer man: Op zich wel goed gezien, alleen jammer van de uitvoering. Zoals in het testcase topic ook al stond als commentaar: het is heel jammer dat geen van de twee vogels er volledig opstaat. Ze missen de topjes van de vleugels en zijn dus helaas verminkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:33
Deze vanmiddag net in het park vlakbij gemaakt, imo hoef je helemaal niet ver om mooie foto's te maken :P Ik maak eigenlijk nooit foto's.. maar dat zullen jullie vast wel zien ;)
Afbeeldingslocatie: http://img1.echo.cx/img1/9372/img0138thumb5ha.jpg
(gemaakt met een Canon PowerShot A95)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik maak eigenlijk nooit foto's.. maar dat zullen jullie vast wel zien
Post ze dan ook in het testcase topic. Dit is het SHOWcase topic.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Laatst online: 13:33
Stereotomy schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 17:53:
[...]

Post ze dan ook in het testcase topic. Dit is het SHOWcase topic.
owja sorry, kwam er net achter dat die er ook was ja.. ik kwam bij dit topic omdat deze uit het "Foto's waarje trots op bent komt"

maar wat vinden jullie er van?

[ Voor 4% gewijzigd door HammerT op 18-06-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 19:43
Afbeeldingslocatie: http://img266.echo.cx/img266/4985/vuurtoren6ly.th.jpg

Mijn favoriet op het moment, gemaakt met een Canon EOS 300D met de kitlens, instellingen waren gewoon auto. Hoogste stand Jpeg. Verder onbewerkt.

Ik vond net een gaatje in de wolken, vooral de lijnen in het hout en lichtinval van de zon vind er goed uitkomen. Gemaakt in Akaroa (Nieuw Zeeland) In Januari van dit jaar.

[ Voor 21% gewijzigd door KaMiKaZe op 18-06-2005 18:15 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_dog
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-04 21:57
Hoi,
Ik ben vandaag naar Gilze rije geweest. Heb daar deze foto geschoten:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wieli124/red_arrow_klein.jpg.JPG
Groot
Cam = Canon EOS 300d met telelens
Sluitertijd: 1/1250 sec.
ISO-400
Kritiek is altijd welkom!
Ik vind hem zelf goed gelukt. Contrast vind ik erg mooi, blauwe lucht het rood van de vliegtuigen en de rook d'r nog bij maakt het af.

[ Voor 8% gewijzigd door mister_dog op 18-06-2005 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2755

Afbeeldingslocatie: http://photos12.flickr.com/18711541_7a8077a5f0.jpg

Vorige week genomen met nieuwe lens, was eigenlijk alleen even aan het uitproberen. En de lens beviel wel...

Grotere versies hier

Wel een klein beetje jammer dat het oog lastig te zien is, maar dat is nogal lastig goed te krijgen bij deze beesten. Misschien dat iemand daar nog een tip voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-07-2023
Afbeeldingslocatie: http://img215.echo.cx/img215/6427/afbeeldingdigifotos0200px.th.jpg
Foto genomen in een dierenpark in duitsland
graag commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103538

tonysettanta schreef op maandag 20 juni 2005 @ 12:39:
[afbeelding]
Foto genomen in een dierenpark in duitsland
graag commentaar
Ik vind de achtergrond niet geblurred genoeg om niet storend te zijn, misschien dat je hier met photoshop iets moet doen ;) Daarnaast vind ik de kleuren een beetje flets... ga eens aan de slag met curves en de colorbalance tool en kijk waar je op uit komt, het is een foto met veel potentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 11:13
Mooie foto's van die vliegtuigen en watervogel! Zeer nice.
Voor wat betreft die uil vind ikzelf de hoek waarin je hem hebt genomen niet heel boeiend en mist de bovenkant van zijn hoofd... Maar, zo'n uil van zo dichtbij op de foto is toch ook wel gaaf. :-)

Mijn inbreng:
Afbeeldingslocatie: http://209.245.59.184/Gimme/25781801/986212585/63524663/3006EAD3-49D9-49B9-AB75-4404B4E19A45/0.400865/3/ZonachterKerk-Edethumb.jpg

grote versie

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
Anoniem: 103538 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 13:01:
[...]

Ik vind de achtergrond niet geblurred genoeg om niet storend te zijn, misschien dat je hier met photoshop iets moet doen ;) Daarnaast vind ik de kleuren een beetje flets... ga eens aan de slag met curves en de colorbalance tool en kijk waar je op uit komt, het is een foto met veel potentieel.
helaas heb ik nog geen fotoprogrammaatje, ben er voor aan het sparen;by de way wat is een goed programmaatje?[ welk merk]met de kleuren kun je volgens mij niet zoveel want de kleuren van deze uhu zijn een beetje flets.
dank voor je commentaar. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
Uchy schreef op maandag 20 juni 2005 @ 14:11:
Mooie foto's van die vliegtuigen en watervogel! Zeer nice.
Voor wat betreft die uil vind ikzelf de hoek waarin je hem hebt genomen niet heel boeiend en mist de bovenkant van zijn hoofd... Maar, zo'n uil van zo dichtbij op de foto is toch ook wel gaaf. :-)

Had helaas weinig tijd om een andere hoek te kiezen want hij of zij vloog ineen vrije wildbaan ,en vloog na de foto direct weer weg, de uil zat er ong.. tien seconden. Mijn inbreng:
[afbeelding]

grote versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:39

ThunderNet

Flits!

tonysettanta schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:28:
[...]

helaas heb ik nog geen fotoprogrammaatje, ben er voor aan het sparen;by de way wat is een goed programmaatje?[ welk merk]met de kleuren kun je volgens mij niet zoveel want de kleuren van deze uhu zijn een beetje flets.
dank voor je commentaar. _/-\o_
Goed foto programma? Adobe Photoshop.
Het is een duur programma, dat is zeker, maar het is wel een applicatie waar je alle kanten mee uit komt. Daarnaast kun je heel veel tutorials over Photoshop vinden op internet.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

Anoniem: 2755 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 00:51:
[afbeelding]

Vorige week genomen met nieuwe lens, was eigenlijk alleen even aan het uitproberen. En de lens beviel wel...

Grotere versies hier

Wel een klein beetje jammer dat het oog lastig te zien is, maar dat is nogal lastig goed te krijgen bij deze beesten. Misschien dat iemand daar nog een tip voor heeft?
Mooie plaat. Goede uitsnede.
Dat oog zou je kunnen proberen op te lichten met behulp van de dodge-tool in Photoshop.

Zondag, Hoek van Holland, 400 USA-classics en een helderblauwe lucht...

Afbeeldingslocatie: http://www.hanglooz.nl/photos/digitaal/muscles/hvh/IMG_6224.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hanglooz.nl/photos/digitaal/muscles/hvh/IMG_6280.jpg

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2755

Mooie plaat. Goede uitsnede.
Dat oog zou je kunnen proberen op te lichten met behulp van de dodge-tool in Photoshop.
Heb ik geprobeerd, maar dat valt dus direct op als je midden in een diep zwart vlak zit. Het zijn gewoon rare beesten met zwarte veren en zwarte ogen :)

Hier nog eentje van gisteren die ik toch even wil laten zien:

Afbeeldingslocatie: http://photos17.flickr.com/20333313_cc6067cce2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67992

Heb je een vuurtje?
Afbeeldingslocatie: http://photos17.flickr.com/20567580_db34c3d6c1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Vandaag deze foto gemaakt in Artis. Ik vind de lichtval erg mooi, en heb de foto zwart wit gemaakt om het idee van een zielig, ineengedoken aapje te benadrukken
Afbeeldingslocatie: http://photos16.flickr.com/21311775_06413848a0.jpg

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:07
Bijzonde plaat inderdaad Nacon.

Hangloozz: Very nice! Strakke lijnen, mooie dof en lekkere hangloozz(c)luchten :P

Localhost: Nice! Errug lekker. Mooi contrast, goede timing qua look en lekkere lichtval.

Elite_Dead: Werkt inderdaad erg goed in zwart wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 20:10

Floor-is

5.2

Nacon: mooi, verrassend ook wel. Habgloozz ben ik dit soort toppers van gewend :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:25
Afbeeldingslocatie: http://www.pascalsauvage.nl/gallery/uilen_ringen/IMG_20050623_0436-border.jpg

Jep, een uilskuiken :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik vind deze foto denk ik beter er uit komen met zo'n bewerking. Kleur is net wat te rood bij jou.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~disse080/probeersel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Laatst online: 16:07
Ik vind de zwart-wit versie minder mooi. De rode gloed doet het voor mij goed om het een lekker mediteraan sfeertje krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
  • Laatst online: 16-04 16:39
Elke keer als er een passagierschip {zoals nu de Golden Princess} de Maas verlaat, vaart er een boot voorop, die dan allemaal water spuit.

Dit plaatje legde ik net vast, waarbij ik vooral het licht erg mooi vind.

Afbeeldingslocatie: http://img55.echo.cx/img55/3218/spuit116dy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Licht is inderdaad mooi alleen zou hem misschien iets minder ranzig maken. Of wat meer er uit springend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
Wat bedoel je met minder 'ranzig' maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124484

Ik denk dat hij bijv de lucht bedoelt. Het ziet er allemaal zo grauw uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
snugger schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:41:
Elke keer als er een passagierschip {zoals nu de Golden Princess} de Maas verlaat, vaart er een boot voorop, die dan allemaal water spuit.

[afbeelding]
tja, ben je zelf echt trots op deze foto? Het onderwerp zelf is zwaar onderbelicht, ik zie niet wat de voor of achterkant is, de kleuren zijn 'vies', de kruin van die boom (althans, ik gok dat dat het is) rechtsonder stoort. Ook zie ik de pasagiersboot niet? Het licht is wel leuk, het moment is ook mooi, maar voor de rest is er weinig showcase waardigs aan in mijn ogen.

Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
  • Laatst online: 03-04 10:07
Was een beetje aan het photoshoppen. Deze foto vind ik wel een fraaie persoonlijk, die zwarte pakken die opgaan in de achtergrond, in combinatie met de witte overhemden. De stropdas in het midden van de foto. Misschien iets meer contrast erin, zodat mijn opa en oma er meer uitspringen. Maar dan verlies je weer details als de vouwen in het overhemd enzo.

En ach, misschien zit ik er wel naast en is het een ontzettend suffe plaat.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v164/hermanrietema/Temp/IMG_3794fit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Ach trust of pentax of voor mijn part phony: als de foto goed is maakt het merk niet uit. Alleen vind ik bij deze foto de compositie bijvoorbeeld niet spannend. Het onderwerp eerlijk gezegd ook niet. Mos, hout en wat ijzeren gaas. Niet echt sprekend of sprankelend. De donkere, houten balk boven zorgt ook niet voor een kader en kan van mij dus weggeknipt worden. Het kan dan wel heel zeldzaam mos zijn dat wij nooit hier in NL zullen zien, maar als foto vind ik het meer een testcase exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online

[afbeelding]
Zoiets bedoel ik:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~disse080/spuitEdit.jpg

Origineel:
Afbeeldingslocatie: http://img55.echo.cx/img55/3218/spuit116dy.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Micha op 29-06-2005 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:36

Garyu

WW

Ugh, die bewerking :X. Nu lijkt het net alsof dat schip een modderfontein aan boord heeft. Ik zou eerder een polarisatie-filter (bestaat dat in Photoshop?) gebruikt hebben bij het maken van deze foto icm een wat blauwere lucht.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
De door mij geposte foto is onbewerkt, alleen gerezised.
Je hebt hier 's middags zo'n felle zon en weerkaatsing zon-water..daar kan geen filter tegenop.

Vandaar dat ik mijn foto {onbewerkt} erg mooi qua licht vond.

[ Voor 4% gewijzigd door Bep De Bouwer op 29-06-2005 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 17:25
nog iemand met commentaar?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

Ik krijg een beetje een naar gevoel bij je uilskuiken Simon :/
Het is net of het ding z'n laatste adem zit uit te blazen omdat de helft van z'n hersenpan met een .22 weggeblazen is.
Kortom: een zeer onprettig ogende foto (die ook scherpte mist).

Let er op dat het belangrijk is om oogcontact te maken of het nou een dier of een mens is. Dat associeert met leven.

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://neographikal.nl.eu.org/foto/CRW_6256-border_600.jpg

Zwart / wit gemaakt in PS
Wit van de zwanen nét wat minder fel gemaakt
zeer lichte USM er over heen gehaald

Ik ben er zelf erg happy mee, mede door de compositie. Maar aangezien ik een beginner ben, barst los :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:09

Ale-Gu

'Eel Goe'

Ik weet niet hoe de kleuren er in de oorspronkelijke versie eruitzagen, maar ik vind z/w geen goed doen aan deze foto :/

Hier zou uw advertentie kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 21:45

MBV

Ik zou hem nog even rechttrekken. Ik begrijp dat je dat niet wilt, want dit is te scheef voor 'per ongeluk'. Als hij recht is (en ik stel me dat goed voor) zou ik even 3 stappen naar rechts nemen, zodat ze 'langs' komen. Maar dat is smaak.
Ik vind iets anders veel storender: hij lijkt overbelicht te zijn. De vleugels van de grote zwanen missen elke vorm van detail, en de koppies van de kleintjes ook. Heb je dit bewust met levels gedaan?

Jammer, hij leek zo mooi de eerste 5 sec ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
MBV schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:32:
Ik zou hem nog even rechttrekken. Ik begrijp dat je dat niet wilt, want dit is te scheef voor 'per ongeluk'. Als hij recht is (en ik stel me dat goed voor) zou ik even 3 stappen naar rechts nemen, zodat ze 'langs' komen. Maar dat is smaak.
Ik vind iets anders veel storender: hij lijkt overbelicht te zijn. De vleugels van de grote zwanen missen elke vorm van detail, en de koppies van de kleintjes ook. Heb je dit bewust met levels gedaan?

Jammer, hij leek zo mooi de eerste 5 sec ;)
Origineel heeft ook wat last van die overbelichting, en ik zie dat ik zojuist per ongeluk aan het ronddraaiknopje bij de cropfunctie heb gezeten :X

Klein foutje, ik probeer hem nog eens te bewerken :)
edit: ik krijg helaas niet meer detail in de vleugel zonder meteen weer andere aspecten van de foto te vernaggelen. En helaas heb ik PS al afgesloten waardoor ik overnieuw moet beginnen met bewerken, ik kan de crop niet ongedaan maken....

[ Voor 15% gewijzigd door neographikal op 29-06-2005 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Laatst online: 15:40

[afbeelding]
offtopic:
Ik zag hem varen, wat een enorm schip. Heb je nog een mooie foto van het schip zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Maak er dan een showcase van, of stuur een voorbeeldje naar degene die de vraag stelt. Die laatste foto is namelijk niet showcase waardig, IMHO :) lekker tegenstrijdig, maar je snapt de bedoeling denk ik wel. Ik zie trouwens vrij lelijke JPEG artifacten bij die raampjes onderin...

offtopic:
hoezo moeilijk erop te zetten? Hij vaart niet te hard ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://neographikal.nl.eu.org/foto/CRW_7592-border_600.jpg

- Zwart / wit gemaakt
- Noise Ninja gebruikt
- Ogen een tandje van de originele kleur teruggegeven
- lichte USM erover heen gehaald.

Wat mij zelf erg aanspreekt in het portret zijn de ogen, heel indringend. Vraag me niet waarom, maar zelf vind ik het iets intens hebben. Helaas was de foto niet wat van wat verder genomen en de camera kan ik er niet echt uitcroppen zonder de 2:3 verhouding te vernaggelen, maar desalniettemin blijf ik er heel erg happy mee :)

Geschoten op Parkpop 2005 overigens :)

[ Voor 7% gewijzigd door neographikal op 30-06-2005 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Laatst online: 24-06 22:53

FaceDown

Storende factor.

@ Acid_Burn: Ik vind 'm wel lekker duister. Maar ik ben me ervan bewust dat dit niet ieders stukje taart zal zijn. :)

@ neographikal: Heel mooi. Die kleur in de ogen had niet eens gehoeven. Had je beter kunnen accentueren met wat extra sharpening / contrast / tegenhouden bijvoorbeeld. Ik had ook wel graag wat meer van haar camera erop gezien (of helemaal geen camera). Nou gaat er toch iets teveel aandacht naar uit, terwijl je aan het raden bent wat ze in d'r handen heeft. Ik vind de foto nu ook iets te krap.
Mooi licht trouwens, ondanks dat deze in de open lucht is genomen.

De scherptediepte had ook iets kleiner gemogen.

[ Voor 88% gewijzigd door FaceDown op 30-06-2005 00:24 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Die ogen had ik trouwens expres een beetje gedaan omdat ik het niet voor elkaar kreeg om fatsoenlijk op 3:2 te croppen. Ik heb geprobeerd op die manier de aandacht toch weer naar dat gezicht, en dan met name naar die zéér sprekende (imho) ogen te krijgen :)

Ik heb overigens nog een foto van dit meisje die wat minder krap is, maar die blik vond ik zo _/-\o_ mooi. Sommigen vonden dat ze "zout" / niet boeiend keek overigens, zo zie je dat smaken verschillen :)
Acid_Burn schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 00:26:
Duister.. hmm ik krijg bij deze foto meer het idee dat je van een mislukte foto nog iets wil maken. Wat vind je er dan duister aan (en dan denk ik dus dat je een gevoel bedoeld en niet dat de foto zo donker is).
Even quoten is handiger ;) Begreep het al niet helemaal, dacht dat het over de foto erna, die van mij dus, ging :)

[ Voor 64% gewijzigd door neographikal op 30-06-2005 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-06 16:29

Acid_Burn

uhuh

Duister.. hmm ik krijg bij deze foto meer het idee dat je van een mislukte foto nog iets wil maken. Wat vind je er dan duister aan (en dan denk ik dus dat je een gevoel bedoeld en niet dat de foto zo donker is).

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Acid_Burn schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 00:26:
Het gevoel inderdaad. De originele foto is ragscherp, kleurrijk en heel 'goed' gelukt. Maar helemaal niet boeiend. De nabewerking is ook onmisbaar in dit geval. Ik had een ingeving en daar is deze foto uit voortgekomen.

Zal dan nog maar iets posten van afgelopen weekend; misschien dat dat je beter kan bekoren. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.thijsadriaans.nl/pictures/femke_studie/femke2.jpg

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

neographikal schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 00:25:
Die ogen had ik trouwens expres een beetje gedaan omdat ik het niet voor elkaar kreeg om fatsoenlijk op 3:2 te croppen. Ik heb geprobeerd op die manier de aandacht toch weer naar dat gezicht, en dan met name naar die zéér sprekende (imho) ogen te krijgen :)

Ik heb overigens nog een foto van dit meisje die wat minder krap is, maar die blik vond ik zo _/-\o_ mooi. Sommigen vonden dat ze "zout" / niet boeiend keek overigens, zo zie je dat smaken verschillen :)
Zout? Die mensen hebben dan weinig verstand van modelfotografie zou ik bijna zeggen. De blik is prachtig en heel mooi gevangen hoor. Doet me een beetje denken aan dat (jonge) meisje uit Braveheart. Was heel jong maar keek heel 'wijs' uit haar ogen. Ik denk ook niet dat die blik dat extra accent nodig heeft.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-06 09:50

T.T.

Sowieso

Z/w fotos moeten het hebben van hun compositie en lijnen. Dat deze schuin is, is echt heel raar, ik krijg elke keer het gevoel dat het geheel gaat omvallen. Recht zou een stuk mooier kunnen zijn.
Sorry hoor, maar wat zie je daar in hemelsnaam in? Ziet er echt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
T.T. schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 01:19:
[...]

Z/w fotos moeten het hebben van hun compositie en lijnen. Dat deze schuin is, is echt heel raar, ik krijg elke keer het gevoel dat het geheel gaat omvallen. Recht zou een stuk mooier kunnen zijn.
Origineel heeft ook wat last van die overbelichting, en ik zie dat ik zojuist per ongeluk aan het ronddraaiknopje bij de cropfunctie heb gezeten :X
Klein foutje O-) Maar het ontbreekt me aan de tijd om het te maken, ik heb nogal wat foto's uit te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
De compositie van de 3 'torens' vind ik mooi. Eevenals alle kleurcontrasten, lucht, diverse kleuren van gebouwen en water. De Erasmusbrug heb ik niet in geheel erop. Omdat ik keus moest maken tussen de brug, of de kraan van Montevideo..

Afbeeldingslocatie: http://img300.imageshack.us/img300/7831/drieeenheidrotterdam7cu.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Bep De Bouwer op 30-06-2005 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necrite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-06 16:09
snugger schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 10:49:
De Erasmusbrug heb ik niet in geheel erop. Omdat ik keus moest maken tussen de brug, of de kraan van Montevideo..
Had je er geen panorama van kunnen maken? Voor de rest idd mooie kleuren + compositie :)

[ Voor 21% gewijzigd door Necrite op 30-06-2005 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:09

NielsNL

DigiCow

Benieuwd wat jullie van deze N00B vinden. [klik voor grote versie]
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/61830/full.jpg
Gemaakt met een HP PhotoSmart C935, vanuit een 3e luchtballon.
Gedraait, crop, en brightness een beetje omhoog.
Heeft wat last van ruis, camera is beperkend....

[ Voor 24% gewijzigd door NielsNL op 01-07-2005 01:54 ]

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 19:43
NielsNL schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 01:43:
Benieuwd wat jullie van deze N00B vinden.
[afbeelding]
Gemaakt met een HP PhotoSmart C935, vanuit een 3e luchtballon.
Gedraait, crop, en brightness een beetje omhoog.
Geen grotere versie, deze ziet er een beetje rommelig uit. Verder wel mooie shot :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

FaceDown schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 00:34:
[...]

Het gevoel inderdaad. De originele foto is ragscherp, kleurrijk en heel 'goed' gelukt. Maar helemaal niet boeiend. De nabewerking is ook onmisbaar in dit geval. Ik had een ingeving en daar is deze foto uit voortgekomen.

Zal dan nog maar iets posten van afgelopen weekend; misschien dat dat je beter kan bekoren. ;)

[afbeelding]
Ik zie een fout... "Het probleem van een ander cultuur" ... Toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Ebayzo op 01-07-2005 10:28 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 14:06

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

EbAyzo schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:28:
[...]
Ik zie een fout... "Het probleem van een ander cultuur" ... Toch?
Zie hier, het grote probleem van tekst op een foto ;)

IMHO is tekst iets wat je echt wil mijden, op z'n minst leesbare tekst. Zo onderste boven valt het wel mee, maar toch proberen mensen het te lezen i.p.v. naar de foto te kijken.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Klopt er zit een taalfout in. :P Maar aan de foto doet het niks af vind ik.. zeker niet in dit geval omdat het gezien de context nog wel een leuke fout is ook.
En wat is er mis met mensen die de tekst proberen te lezen? Houdt alleen maar langer de aandacht vast dus da's goed. :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bep De Bouwer
Necrite schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 11:10:
[...]

Had je er geen panorama van kunnen maken? Voor de rest idd mooie kleuren + compositie :)
Daar had ik geen tijd voor. Ik kwam er toevallig aanwandelen en zag ineens, 'wow, dit ziet er mooi uit'. Niet aan gedacht panorama van te maken. Bedankt voor de tip, ga volgende keer zeker panorama er van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

FaceDown schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:48:
Klopt er zit een taalfout in. :P Maar aan de foto doet het niks af vind ik.. zeker niet in dit geval omdat het gezien de context nog wel een leuke fout is ook.
En wat is er mis met mensen die de tekst proberen te lezen? Houdt alleen maar langer de aandacht vast dus da's goed. :)
Ik vind dit wel mooie foto's...maar da's de mening van een n00b qua fotografie. Door die tekst blijf ik wel wat hangen onderin de foto...

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134756

veel mensen, vooral bij panorama's maakten een paar foto's en plakten die dan aan elkaar. Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimD70
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
autostitch RULEZ !!

D5200 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 35-105 f/3.5-4.5 | Sigma 180 f/3.5 MACRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134756

vet. je hoeft gewoon helemaal niks zelf te doen. Echt bruut programma. Dankje Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14065

Alhoewel ik me ervan bewust ben dat kleurvlakken in een zw foto vrij kitsch over kunnen komen vind ik het bij deze foto wel geslaagd. Dit icm de mooie blurry achtergrond, de scherpte van het gezicht (je kan porien tellen, vond vriending niet leuk :P ) en de afwijkende uitsnede maakte dat ik em wel bewonderenswaardig vind.

Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/people/jan/fotolos/c1s.jpg

Geschoten met Canon S1 IS

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 14065 op 01-07-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103538

Leuk! Misschien bij het inkleuren van de ogen de rode aders weglaten, en alleen de iris in kleur doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14065

Anoniem: 103538 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 14:56:
Leuk! Misschien bij het inkleuren van de ogen de rode aders weglaten, en alleen de iris in kleur doen :)
Is een idee, nogal stoffig dagje achter de rug: lenzen, geirriteerde ogen etc B)

Omdat dat de enige kleurpunten zijn valt het inderdaad wel meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83515

Bij deze mijn eerste showcase aan het grote publiek. Gisteravond zag ik de zon een lijn om te wolken tekenen en dit wilde ik graag vastleggen op foto. Dat het zo goed zou lukken, na minimale bewerking, had ik niet verwacht. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Mijn tools of trade zijn een Canon 300D met de EF 18-55 kitlens. Heb de foto iets nabewerkt met Curves en USM. Sluitertijd: 1/125, Diafragma: f/14, ISO-200.

Je kunt op de foto klikken om te niet verkleinde forum versie te bekijken ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~verhaeg/img/tweakers/tn_IMG_0001.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Misschien een idee om de voorgrond minder te benadrukken? Die rand van de wolken is idd erg mooi, maar de voorgrond lijdt nu te veel af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83515

MBV schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 00:35:
Misschien een idee om de voorgrond minder te benadrukken? Die rand van de wolken is idd erg mooi, maar de voorgrond lijdt nu te veel af
Donkerder maken? Of het shot meer vanuit een open veld maken (als de mogelijkheid daartoe bestaat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Anoniem: 14065 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 14:53:
Alhoewel ik me ervan bewust ben dat kleurvlakken in een zw foto vrij kitsch over kunnen komen vind ik het bij deze foto wel geslaagd. Dit icm de mooie blurry achtergrond, de scherpte van het gezicht (je kan porien tellen, vond vriending niet leuk :P ) en de afwijkende uitsnede maakte dat ik em wel bewonderenswaardig vind.

[afbeelding]

Geschoten met Canon S1 IS
hmm, ik vond hem juist wat onscherp. De kleur van de ogen vind ik wat te heavy, en je ziet ook de aderen in de ogen in kleur lopen lijkt wel? Het lijkt erop dat je het hele oog in kleur hebt gelaten, ik had alleen het bruin van het oog in kleur gedaan en dat een stukje subtieler gedaan :)

En de foto is wat ruizig, maar voor de rest een mooi shot. Weer eens wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 04-06 18:05
http://img290.imageshack....03/vijverpark102418ol.jpg

Experimentje

[ Voor 255% gewijzigd door Silent Thunder op 07-07-2005 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Silent Thunder, horen experimentjes wel in solo showcase foto's of niet? ;)

*hint* :P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Remy schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 15:03:
Silent Thunder, horen experimentjes wel in solo showcase foto's of niet? ;)

*hint* :P
Ik bedoel min of meer experimenteel in de zin van hoe het eindresultaat eruit ziet.

Maar ikzelf ben er trots op.

[ Voor 15% gewijzigd door Silent Thunder op 05-07-2005 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5674

Wow, gaaf effect die wolken. Hoe heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/CRW_8068.jpg

Behalve het zwart/wit maken, een auto-levels en wat USM, helemaal niks aan deze foto gedaan. Maar die ogen.... Ongelofelijk :) Ik ben dan ook erg happy met dit portretshot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Anoniem: 5674 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 15:07:
[...]

Wow, gaaf effect die wolken. Hoe heb je dat gedaan?
De wolken zijn nog niet eens zo erg bewerkt. Het zag er al min of meer zo uit; mooie dag met een paar onweerswolken die zich begonnen te vormen. Die donkere wolken heb ik wat ge-burnt in PS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 14:06

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Als je hem recht zou zetten vind ik hem IMHO wel in dit topic thuis horen, nu loopt al het water aan de rechterkant uit de vijver.

* Tukk geeft nog een hint. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Tukk op 05-07-2005 15:45 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Tukk schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 15:44:
[...]

Als je hem recht zou zetten vind ik hem IMHO wel in dit topic thuis horen, nu loopt al het water aan de rechterkant uit de vijver.

* Tukk geeft nog een hint. :P
oke ik zal t zo ff fixen, fixed

[ Voor 18% gewijzigd door Silent Thunder op 05-07-2005 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35948

Heel mooi, net een schilderij :) Hoe heb je de rest bewerkt?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 35948 op 05-07-2005 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Anoniem: 35948 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:06:
[...]

Heel mooi, net een schilderij :) Hoe heb je de rest bewerkt?
Thnx

Beetje diffuse glow erover + saturation hoger gezet... vervolgens gedodge'd en geburnt waar nodig was.

[ Voor 8% gewijzigd door Silent Thunder op 05-07-2005 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:28

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

neographikal schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 15:14:
[afbeelding]

Behalve het zwart/wit maken, een auto-levels en wat USM, helemaal niks aan deze foto gedaan. Maar die ogen.... Ongelofelijk :) Ik ben dan ook erg happy met dit portretshot :)
Wauw, heel erg fraai, bijzonder sprekend voor een ZW-foto. Heb je ook iets aan het haar gedaan? Dat lijkt haast wel blond..... of dat geeft aan hoe sprekend ik de foto vind. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
MartijnGizmo schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:11:
[...]

Wauw, heel erg fraai, bijzonder sprekend voor een ZW-foto. Heb je ook iets aan het haar gedaan? Dat lijkt haast wel blond..... of dat geeft aan hoe sprekend ik de foto vind. :)
Ze was dan ook blond :) Verder niks aan de foto veranderd, behalve wat auto-levels gedaan en de usm + z/w :)
MicDis schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:34:
[...]

En de ogen hun kleur laten behouden ;)
Dat moge duidelijk zijn ja :P

[ Voor 31% gewijzigd door neographikal op 05-07-2005 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
neographikal schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:24:
[...]

Ze was dan ook blond :) Verder niks aan de foto veranderd, behalve wat auto-levels gedaan en de usm + z/w :)
En de ogen hun kleur laten behouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 10-06 22:30
Mooi werk Simon.De foto is helder en scherp. Hoe kom je aan een foto van een uilskuiken? Jammer dat het zo een bleek beest is, dat doet imo niet goed aan de foto. Dat maakt het eindresultaat ook wat duf.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-06 14:17

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdump.com/img/IMG_1979-copy.jpg

Vandaag onderweg van werk naar mijn huis stond ik bij een verkeerslicht en zag ik de donkere wolken samen met een standbeeld. Na een lichte twijfel (’t was alweer laat ;)) toch maar even gestopt en snel bovenstaande foto genomen.
Lekker onheilspellend/dreigende sfeer door de wolken icm het standbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Vandaag naar strand geweest om wat foto's van pier te maken. Komt nog een showcase van waarschijnlijk maar deze zet ik alvast online:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~disse080/kleinstrand.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-06 09:50

T.T.

Sowieso

Mooie foto's xkenx en micdis!
@xkenx : de wolken maken de foto inderdaad helemaal. Echt een beetje absurde sfeer met dat groene standbeeld

@micdis: doet me denken aan na-zomers, bijna iedereen vertrokken maar toch nog een lekkere dag aan het strand. Mooie kleur zand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Boktor
  • Laatst online: 04-08-2024
Mijn eerste showcase-fotootje. Deze foto heb ik gemaakt na een teleurstellende middag van het opwachten van het noodweer. In Enschede viel het erg tegen, maar de zonsondergang was des te mooier...
Afbeeldingslocatie: http://bockting.student.utwente.nl/tweakers/lucht_na_roerige_dag.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-06 15:27
Afbeeldingslocatie: http://photos18.flickr.com/23927003_1c88f226b9_o.jpg

Ik ben zelf wel bijzonder tevreden over het resultaat van deze foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 13:05

HaterFrame

Well... Poo came out!

Dennis013 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 04:07:
[afbeelding]

Ik ben zelf wel bijzonder tevreden over het resultaat van deze foto.
Ziet er idd erg mooi uit maar ehh, wat is het? :D

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Laatst online: 25-04 18:18

Dexter

d((o_o))b

Ik kan er natuurlijk naast zitten, maar volgens mij is het een van de schoorstenen op het dak van Casa-Mila (La Pedrera) van Antoni Gaudi in Barcelona.

Waaraan ik dat denk te kunnen zien?? De blauwe lucht :)

* Dexter gaat graag door voor de koelvriescombinatie als ie het goed heeft :P

Zie ook: http://www.dourish.com/ph...audi-casa-mila-roof16.jpg

Volgens mij is dat exact degene die hier gefotografeerd is :)

[ Voor 58% gewijzigd door Dexter op 06-07-2005 10:39 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-06 15:27
10 punten voor Dexter. Het is inderdaad La Pedrera in Barcelona.
Vorige week ben ik er geweest.

Deze is uit dezelfde serie:
Ben benieuwd of je kunt raden waar dit is
Afbeeldingslocatie: http://photos18.flickr.com/23927391_c651fdfe3b_o.jpg

Ik vind het licht bij deze foto heel erg mooi. Zijn jullie dat met mij eens? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-06 12:10
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.vanhulsen/fahrkarten.jpg

Zondagochtend gemaakt op een verlaten Duits station
Vind hm zelf zeer geslaagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 12:45

LoneWolf

Just a Byte

Afbeeldingslocatie: http://img272.imageshack.us/img272/2549/img399302crborder9hi.th.jpg

1 van mijn 1e bewust geschoten foto's, welke ik zeer wel gelukt vind.
Heb de camera nog geen week, en had mezelf al langer beloofd dat schuurtje op de plaat te zetten.
Ik heb eerst geresized, daarna een crop gemaakt om de compositie wat beter tot zijn recht te laten komen.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Laatst online: 24-06 07:00

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Afbeeldingslocatie: http://bleermakers.com/RW/bob/images/rs_488760135.jpg
Grote versie
Exif data:
Afbeeldingslocatie: http://bleermakers.com/includes/photoinfo.php?URL=../RW/bob/images/488760135.jpg

Foto genomen op de driemaster Eendracht tijdens een dagtochtje. Dit is een zogenaamde kluiver die voor het grootzeil op de voorste mast gespannen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:24

YellowCube

Wait...what?

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~cube/Personen/Italy_4.jpg

wandelen in de namiddag door Trastevere, Rome.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Dr.Boktor schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 03:21:
Mijn eerste showcase-fotootje. Deze foto heb ik gemaakt na een teleurstellende middag van het opwachten van het noodweer. In Enschede viel het erg tegen, maar de zonsondergang was des te mooier...
[afbeelding]
Erg mooie reflectie. Misschein was hij mooier geweest als hij recht was geweest. Kan dat alleen niet echt zeggen want dan had ik hem waarschijnlijk weer saai gevonden. Vind het kader allene beetje matig. Geeft me altijd een fake gevoel als een kader een foto moet versterken.
Johnvh schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:39:
[afbeelding]

Zondagochtend gemaakt op een verlaten Duits station
Vind hm zelf zeer geslaagd :)
Zeer leuke combi b/w kleur kleur had misschien iets extremer gemogen.
YellowCube schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:58:
[afbeelding]

wandelen in de namiddag door Trastevere, Rome.
Denk dat alleen de schaduw zonder de benen mooier was geweest. Vind ook het extreme zwart wit wat te onderbelicht aandoen. Je heb ook de rechter schuif van levels (als je hem geedit hebt) te veel naar links geschoven waardoor de weerkatsing van tegels overbelicht geworden is.
LoneWolf schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:49:
[afbeelding]

1 van mijn 1e bewust geschoten foto's, welke ik zeer wel gelukt vind.
Heb de camera nog geen week, en had mezelf al langer beloofd dat schuurtje op de plaat te zetten.
Ik heb eerst geresized, daarna een crop gemaakt om de compositie wat beter tot zijn recht te laten komen.
Vind het niet echt iets. De kleuren zijn te weinig van elkaar gescheiden. Het groen loop als een waas door. Je had beter dichterbij kunnen gaan staan en de roest er wat uit laten knallen. Eventueel doormiddel van bewerking. Verder zit er geen soort graf kader omheen wat echt niet bij deze foto past vind ik.
boppert schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:57:
[afbeelding]
Grote versie
Exif data:
[afbeelding]

Foto genomen op de driemaster Eendracht tijdens een dagtochtje. Dit is een zogenaamde kluiver die voor het grootzeil op de voorste mast gespannen staat.
Trekt me niet echt deze foto. Denk dat het komt doordat hij te druk is. Te veel kabels en een beetje te creatief geprobeerd te doen. Denk dat een crop van alleen het bovenste zijl gedeelte mooier geweest was.
Dennis013 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:26:
10 punten voor Dexter. Het is inderdaad La Pedrera in Barcelona.
Vorige week ben ik er geweest.

Deze is uit dezelfde serie:
Ben benieuwd of je kunt raden waar dit is
[afbeelding]

Ik vind het licht bij deze foto heel erg mooi. Zijn jullie dat met mij eens? :>
Nee vind het niet erg mooi. Het geeft een te overbelicht gevoel in het midde doordat de randen van het raam overstemd worden door het licht. Verder had het witte gedeelte in het midden moeten zitten vind ik meer als een soort uitgang.

[ Voor 15% gewijzigd door Micha op 06-07-2005 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Laatst online: 19:25
MicDis schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 01:25:
Vandaag naar strand geweest om wat foto's van pier te maken. Komt nog een showcase van waarschijnlijk maar deze zet ik alvast online:

[afbeelding]
Horizon is scheef, zou ik ff bijdraaien. Verder aardige plaat, maar wel een beetje saai IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Dit is de pier in Scheveningen.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~disse080/pierklein.jpg

hoort nog een serie bij maar komt later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
MicDis schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:38:
Dit is de pier in Scheveningen.

[afbeelding]

hoort nog een serie bij maar komt later.
Mooie foto. Ik zou alleen wel dat hoekje boven de rechterbovenhoek van dat bord rechts wegklonen, trok op de een of andere manier meteen m'n aandacht, en werkt dus nogal storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Nee.. dan wordt de foto echt te saai IMO.
Gewoon lekker daar laten :)

EDIT: Ik bedoel dus met saai 'uit balans' (qua compositie)

[ Voor 31% gewijzigd door Ken. op 06-07-2005 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

*edit*

Afbeeldingslocatie: http://www.roeligan.nl/got/foto/meuk/IMG_3138_.jpg

[ Voor 184% gewijzigd door Roeligan op 06-07-2005 18:32 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Erm.. lees die blauwe letters boven de quick reply box ’s ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Ken. op 06-07-2005 17:25 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Even simpel:

- 1 foto per post
- geen archief-foto's
- wees SUPERkritisch op je eigen foto voordat je post: je publiek zal nog kritischer zijn!

Waarom is/zijn mijn foto('s) en/of commentaar weg? Lees de topicstart en het is duidelijk!