Solo showcasefoto's - om te bewonderen - V2.0 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.886 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyF
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:27:
Oke hier nog even de foto die schijnbaar niet zichtbaar werd:

Versie 1:
[afbeelding]

versie2:
[afbeelding]

Dit versta ik nu onder foto's waar je trots op bent, een éénmalig iets dat zich niet zo snel meer voordoet. Een samenloop van omstandigheden, op het juiste moment op de juiste plek zijn.
De eerste vind ik een sprookjesachtig effect hebben. Ik zit bijna te wachten totdat er elfjes, dwergen etc. tevoorschijn komen :)

The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:33
Vanmiddag op het strand:

Afbeeldingslocatie: http://www.julianhuijbregts.com/images/dpz/stranddrama/untitled-2.jpg

Uit de serie die op DPZ staat :P Ben er wel tevreden over :)

10D+16mm fisheye.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hij's weer fijn Xtuv, al is het niet mijn favoriet uit de serie :)

[ Voor 6% gewijzigd door Gizz op 17-05-2005 22:15 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Laatst online: 00:33
Ik kon ook niet kiezen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sylvybart/IMG_2811%20copy.jpg
Kaizer Chiefs - Pinkpop 2005
Deze foto, vind ik er bovenuit steken van de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Die is zeker leuk. Jammer van dat handje. En die tekst er doorheen is natuurlijk helemaal een no-go.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja de tekst erdoor, moet ik wel doen.
Met zulke artiesten die toch best populair zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Waarom moet dat? Ik kan meer fotografen noemen die geen copyright-tekst door bekende artiesten zetten dan fotografen die dat wel doen. Eigenlijk ben jij de enige die ik zo snel kan bedenken die het wel doet ;)
Moet je zelf weten natuurlijk, maar het is logisch dat je er commentaar op krijgt want het verpest de hele foto.
Als ik de tekst wegdenk is ie wel leuk geworden :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De fotografen die het niet doen, posten hun foto's niet in dit soort fora :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dat ben ik niet met je eens. Als je op dutchphotozone kijkt, zag ik bijvoorbeeld laatst ook een hele serie van within temptation. Mooie foto's en zonder naam dwars door het midden.

[ Voor 6% gewijzigd door Justawitte op 18-05-2005 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 09:32:
De fotografen die het niet doen, posten hun foto's niet in dit soort fora :)
Nee? Volgens mij heb ik op DPZ toch foto's gepost van:
-Within Temptation
-Dog Eat Dog
-Therapy
-Krezip
-John Lee Hooker Jr
-etc etc

Stuk voor stuk een stuk populairder dan "Kaiser Chiefs" (wie??). Zonder ook maar ergens op de foto een naam te vermelden. :)

[ Voor 10% gewijzigd door FaceDown op 18-05-2005 10:19 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Precies, net als tientallen series van dance feesten met bekende DJ's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Dat je het origineel niet wilt afstaan is tuurlijk te begrijpen. Maar wat maakt het nou uit als je een low reso foto van 500px post.

Post het niet of post het goed; maar niet half werk.
Het is een mooie plaat; maar zoals gezegd verpest het copyright 'em helemaal.

[ Voor 49% gewijzigd door Silent Thunder op 18-05-2005 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

En juist spannend als ze hem jatten en publiceren. Levert je als fotograaf veel geld op (normale prijs voor publicatie + groot bedrag er bovenop omdat ze hem zonder toestemming hebben gepubliceerd).

Maar genoeg gepraat, er horen foto's in dit topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:23

YellowCube

Wait...what?

ik vind trots zo'n groot woord. Mag het ook gewoon een foto zijn waar je erg blij mee bent?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
YellowCube schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:48:
ik vind trots zo'n groot woord. Mag het ook gewoon een foto zijn waar je erg blij mee bent?
Je mag een 'blije foto's hier!' topic openen als je wilt? ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Laatst online: 22:36

ThunderNet

Flits!

Remy schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:56:
[...]
Je mag een 'blije foto's hier!' topic openen als je wilt? ;)
Ipv Solo showcasefoto's, Solo testcasefoto's
Lijkt mij een goede aanvulling, waardoor dit topic minder 'vervuild' (zoals sommigen het noemen) wordt. En mensen toch een foto's ergens kunnen plaatsen om er comentaar op te krijgen, en dus te leren.

Dit betekend dan natuurlijk niet dat je slechte foto's mag plaatsen.. Maar ze hoeven niet zo erg van het beeld te spetteren als in dit topic?

* ThunderNet kijkt remy lief aan

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 07:23

YellowCube

Wait...what?

ik was wel blij met deze:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~cube/Kathedraal_Barcelona.jpg

van het weekend geschoten binnen in de Santa Eulalia de Barcelona

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
vrij fraai; vooral het diepteperspectief pakt hier goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 00:43:
[afbeelding]
Kaizer Chiefs - Pinkpop 2005
Deze foto, vind ik er bovenuit steken van de rest.
Ik begrijp serieus niet waarom je zo'n tekst op die foto zou doen...... (behalve dan dat het irritant is)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~disse080/IMG_2811...jpg
Je beschermt er niets mee....

[ Voor 9% gewijzigd door Micha op 18-05-2005 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
YellowCube schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:48:
Titelfix dan ;)
ThunderNet schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:04:
[...]

Ipv Solo showcasefoto's, Solo testcasefoto's
Lijkt mij een goede aanvulling, waardoor dit topic minder 'vervuild' (zoals sommigen het noemen) wordt. En mensen toch een foto's ergens kunnen plaatsen om er comentaar op te krijgen, en dus te leren.

Dit betekend dan natuurlijk niet dat je slechte foto's mag plaatsen.. Maar ze hoeven niet zo erg van het beeld te spetteren als in dit topic?

* ThunderNet kijkt remy lief aan
Hier issie: Solo testcasefoto's - om van te leren :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

MicDis schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 18:34:
[...]

Ik begrijp serieus niet waarom je zo'n tekst op die foto zou doen...... (behalve dan dat het irritant is)

[afbeelding]
Je beschermt er niets mee....
Wow vette foto! Zonder copyrights Die ga ik gelijk gebruiken voor comerciële doeleinden! :+

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
Op deze foto ben ik wel trots :)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/58954/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Hij straalt zeker een lekkere sfeer uit met die mensen op de achtergrond. Alleen jammer dat de naald niet helemaal scherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:59
Dit soort foto's zie je vaak op de verschillende DJ-fora/topics. Ik heb uiteraard ook een dergelijke foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/13701/thumb.jpg

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Universal Creations schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 21:57:
Dit soort foto's zie je vaak op de verschillende DJ-fora/topics. Ik heb uiteraard ook een dergelijke foto:

[afbeelding]
Ik vind 'em niet echt geslaagd. Ik maak ff een vergelijking met Klovan; hij postte net ook een close up van een platenspeler. Maar op die plaat proef je een bepaalde sfeer; op de achtergrond zie je namelijk discoachtige lampen, feestbezoekers; kortom: iets om na te kijken. En ook nog es verwerkt in een background blur zodat het niet stoort.

Jouw foto heeft geen aantrekkingskracht; hij is koud en afstandelijk. Ik zeg niet dat je ook mensen erop moet zetten; maar er moet een bepaald element aanwezig zijn waardoor je erna wilt kijken. Suc6!

Deze post was vanzelfsprekend ook een positieve reactie op de foto van Klovan (2 vliegen in 1 klap B) ). Alhoewel Klovan's plaat idd iets scherper kon; maar het idee was geslaagd.

[ Voor 10% gewijzigd door Silent Thunder op 18-05-2005 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:59
Silent Thunder schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:09:
[...]

Ik vind 'em niet echt geslaagd. Ik maak ff een vergelijking met Klovan; hij postte net ook een close up van een platenspeler. Maar op die plaat proef je een bepaalde sfeer; op de achtergrond zie je namelijk discoachtige lampen, feestbezoekers; kortom: iets om na te kijken. En ook nog es verwerkt in een background blur zodat het niet stoort.

Jouw foto heeft geen aantrekkingskracht. Ik zeg niet dat je ook mensen erop moet zetten; maar er moet een bepaald element aanwezig zijn waardoor je er na wilt kijken. Suc6!

Deze post was vanzelfsprekend ook een positieve reactie op de foto van Klovan (2 vliegen in 1 klap B) ). Alhoewel Klovan's plaat idd iets scherper kon; maar het idee was geslaagd.
Heb je gelijk in. De foto van Klovan is heel spontaan genomen, je proeft de ambiance. Mijn foto is meer van: ik wil een mooie foto van mijn element, niet meer niet minder.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Niet je getrashde foto herplaatsen - zorg eerst dat hij voldoet aan de regels in de topicstart: maak er een nette thumb van 600px van!

[ Voor 90% gewijzigd door Remy op 18-05-2005 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.chocola.demon.nl/images/vijverklein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Nou jah... de reflectie van de wolken in het water en de vissen aan de oppervlakte zijn misschien nog wel een geinige vinding te noemen; maar over het algemeen ben ik niet echt gecharmeerd van de foto. Simpel gezegd: de foto is té groot voor wat er op gebeurd. De oeverstenen zijn overigs ook nog es onscherp.

Voordat je foto net getrashed werd had je er nog een verhaaltje bij staan dat je 'em in een dierentuin had geschoten? Ik ben ff zo vrij geweest om in je webspace te neuzen (als je het niet erg vind); en kwam een pic tegen van een doodskopaapje die je waarschijnlijk op dezelfde locatie hebt geschoten. Als je de kanten eraf cropt totdat je alleen het aapje overhebt (+ de paal waar 'ie opzit); dan is dat al een veel leukere foto dan deze hierboven (maar das natuurlijk wat ik persoonlijk vind; als jij de waterfoto prefereert boven iets anders, moet je je niet van de wijs laten brengen door mijn mening).

http://www.chocola.demon.nl/images/aap.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Silent Thunder op 19-05-2005 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je onderbouwde commentaar.
De foto van de vijver is extreem geresized om aan de eisen van dit forum te voldoen. De originele foto is scherp. Deze heb ik inmiddels ook geupload naar m'n webspace.

De foto is genomen in Zoo Parc Overloon, afgelopen donderdag. Met een Canon A400.

Ik heb trouwens veel leukere foto's met aapjes uit de Apenheul, maar het is niet de bedoeling ze hier te posten omdat het archieffoto's zijn.

http://www.chocola.demon.nl/images/

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 23:57:
Bedankt voor je onderbouwde commentaar.
De foto van de vijver is extreem geresized om aan de eisen van dit forum te voldoen. De originele foto is scherp. Deze heb ik inmiddels ook geupload naar m'n webspace.
http://www.chocola.demon.nl/images/
Ik heb even het origineel bekeken, maar die is ook niet zo scherp als het zou kunnen zijn. Een digitale camera gebruikt een lowpass filter om moire tegen te gaan. Hierdoor verliest de foto aan scherpte. Ook door het resizen van je plaat voor GoT verlies je scherpte. Compenseer je dit niet door te verscherpen (in photoshop met USM bijvoorbeeld) dan zie je dit terug. Als je photoshop CS of CS2 heb kan je bij het resizen 'bicubic sharper' gebruiken. Geen settings voor veel controle, maar het helpt zeker. Probeer voor mooie platen altijd te kijken of je USM kan gebruiken om de foto nog mooier te maken.

-edit-

Een ander probleem aan de foto is het overbelicht zijn van de stenen. Soms 1 soms 2 of 3 kleurkanalen zijn verzadigd. (misschien wordt ik iets te technisch.) Laatst heb ik een foto van een kikker genomen, ook in de buurt van dit soort stenen, en het zag er ook niet mooi uit. Je had dus best een stop kunnen onderbelichten, al is 1/200s al snel genoeg voor voldoende scherpte. Heb je op die powershot a400 manual settings?

[ Voor 27% gewijzigd door Mercarra op 19-05-2005 09:46 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Zelfportret:
Afbeeldingslocatie: http://img260.echo.cx/img260/8443/ikke0uk.jpg

Misschien een beetje net te felle belichting onderaan, maar vond hem zelf verder wel goed gelukt :)

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Impry schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:20:
Zelfportret:
[afbeelding]

Misschien een beetje net te felle belichting onderaan, maar vond hem zelf verder wel goed gelukt :)
Tis wel goed gelukt ja. De kleuren zijn fraai, scherp; en de pose is goed (alhoewel dat voor een portret niet snel misgaat).

Er zijn wel een paar kleine dingetjes die mij lichtelijk storen.
De achtergrond is een beetje standaard. Links staat een kast en rechts een of andere vloerplant; tsja... een saaie huiskamerachtergrond dus. Als de voorwerpen symmetrisch waren dan had het wat mooier gestaan maar goed; daar moet je de volgende keer maar ff wat meer aandacht aan besteden.

Verder lijken de ogen wel erg bewerkt. Ik zie het wel es vaker in een portret; en 't zal wel heel persoonlijk zijn, maar ik vind het wat onnatuurlijk overkomen.

Maar dat doet niet direct veel afbreuk aan de foto hoor, zoals ik al zei: al bij al een prima shot.

[ Voor 8% gewijzigd door Silent Thunder op 19-05-2005 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ik heb in PS een beetje met de levels gespeeld, hierdoor zijn m'n ogen wel erg helder blauw geworden. Normaal zijn ze zo: :P
http://img260.echo.cx/img260/2865/266036fd.jpg

De achtergrond heb ik verder niet op gelet inderdaad... zal er volgende keer op letten.

[ Voor 4% gewijzigd door Impry op 19-05-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mercarra schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 09:38:
[...]

Ik heb even het origineel bekeken, maar die is ook niet zo scherp als het zou kunnen zijn. Een digitale camera gebruikt een lowpass filter om moire tegen te gaan. Hierdoor verliest de foto aan scherpte. Ook door het resizen van je plaat voor GoT verlies je scherpte. Compenseer je dit niet door te verscherpen (in photoshop met USM bijvoorbeeld) dan zie je dit terug. Als je photoshop CS of CS2 heb kan je bij het resizen 'bicubic sharper' gebruiken. Geen settings voor veel controle, maar het helpt zeker. Probeer voor mooie platen altijd te kijken of je USM kan gebruiken om de foto nog mooier te maken.

-edit-

Een ander probleem aan de foto is het overbelicht zijn van de stenen. Soms 1 soms 2 of 3 kleurkanalen zijn verzadigd. (misschien wordt ik iets te technisch.) Laatst heb ik een foto van een kikker genomen, ook in de buurt van dit soort stenen, en het zag er ook niet mooi uit. Je had dus best een stop kunnen onderbelichten, al is 1/200s al snel genoeg voor voldoende scherpte. Heb je op die powershot a400 manual settings?
Voor eenvoudige bewerkingen gebruik ik de laatste versie van iPhoto van Apple. Photoshop heb ik nog nooit van dichtbij bekeken en vanwege de prijs denk ik niet dat het voor mij is weggelegd.

De canon powershot is een klik-klak cameraatje. Erg eenvoudig en ik gebruik de auto-stand het meeste. De manual-stand zit er ook op, maar je hebt niet zoveel instellingen als op een spiegelreflex.

Bedankt voor je tips, ik ga er zeker mee experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Deze foto is genomen van uit de auto terug naar nederland. Dit gedeelte was nog frankrijk.
Het was erg appart weer en in de auto niet zoveel te doen dus was foto's aan het maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Micha op 19-05-2005 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Impry schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:20:
Zelfportret:
[afbeelding]

Hij heeft een gat in z'n neus dat nogal afleid. Had je makkelijk weg kunnen clonen. Verder vind ik de uitsnede volkomen verkeerd. De ogen staan veel te laag en de kin bijna op het kader. De achtergond is ook niet mooi.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Grappig die weerspiegeling. Dan heb ik ook meteen alle positieve punten van deze plaat gehad. De nabewerking ontbreekt. Verder is de plaat rommelig. Van mij had hij in testcase gemogen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

MicDis schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 19:06:
Deze foto is genomen van uit de auto terug naar nederland. Dit gedeelte was nog frankrijk.
Het was erg appart weer en in de auto niet zoveel te doen dus was foto's aan het maken.
[afbeelding]
Je foto doet 't niet.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

FaceDown schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 19:33:
[...]

Hij heeft een gat in z'n neus dat nogal afleid. Had je makkelijk weg kunnen clonen. Verder vind ik de uitsnede volkomen verkeerd. De ogen staan veel te laag en de kin bijna op het kader. De achtergond is ook niet mooi.
Hij is ik ;) En dat gat leidt idd een beetje af, maar het is wel 'eigen' dus vandaar dat ik het erin laat. Heb sowieso al wat oneffenheden uit m'n huid weggewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Hmm heb een beetje problemen met mijn internet verbinding hier :/ Als het goed is doet hij het nu :)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~disse080/Stoommast.jpg
MicDis schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 19:06:

[ Voor 48% gewijzigd door Micha op 19-05-2005 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Door positieve feedback uit mijn omgeving, van solo testcase, naar showcase

Afbeeldingslocatie: http://www.miekd.nl/p.php?img=portrait_juggler

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y166/v1nnyb/album_pic.jpg
wat vinden jullie hiervan?
ik ben nog een noob hierin maar deze vind ik toch al mooi

edit:

ergens anders gehost

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 12-09 16:20
Afbeeldingslocatie: http://www.eosdigitaal.nl/forum/album_pic.php?pic_id=14778
bedoel je?
Hmm, linken wil niet niet :/
Aardige foto, maar niet heel indrukwekkend.

[ Voor 11% gewijzigd door simon op 20-05-2005 08:23 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben pas 4 weken bezig met deze hobbie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 08:22:
[afbeelding]
wat vinden jullie hiervan?
ik ben nog een noob hierin maar deze vind ik toch al mooi

edit:
ergens anders gehost
lief meisje ... misschien een paar hints: links is de foto overbelicht, terwijl rechts juist onderbelicht is, mogelijk door een lichtbron links (venster?). het is moeilijk rekening te houden met het licht bij zo een raam, maar dat is juist de uitdaging. Ook wat meer emotie/verhaal erin zou beter zijn; geduldig wachten tot het juiste moment is ook een uitdaging, maar zo krijg je veel betere foto's.

4 weken is inderdaad niet veel, neem maar een paar maanden eer je je fototoestel wat begint te kennen (volgens mij toch). Als je dit zelf al zegt, geeft me toch het idee dat je er zelf niet trots op bent. Misschien toch beter plaatsen in het solo-testcase topic. Persoonlijk vind ik dat je pas trots kan zijn als alles goed zit, zowel de belichting als ... als ... hier zijn toch wel een aantal mankementen. Maar oefening baart kunst, volhouden dus!

[ Voor 26% gewijzigd door plastronneke op 20-05-2005 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vand4502/rocco/9.JPG

Mijn trots :)

Genomen met een HP Photosmart 315, simpele camera.

De wolken op de achtergrond gaven een belichting op de auto die me op dat moment erg aanspraken. Weer een trots erbij :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plastronneke schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 10:08:
[...]

lief meisje ... misschien een paar hints: links is de foto overbelicht, terwijl rechts juist onderbelicht is, mogelijk door een lichtbron links (venster?). het is moeilijk rekening te houden met het licht bij zo een raam, maar dat is juist de uitdaging. Ook wat meer emotie/verhaal erin zou beter zijn; geduldig wachten tot het juiste moment is ook een uitdaging, maar zo krijg je veel betere foto's.

4 weken is inderdaad niet veel, neem maar een paar maanden eer je je fototoestel wat begint te kennen (volgens mij toch). Als je dit zelf al zegt, geeft me toch het idee dat je er zelf niet trots op bent. Misschien toch beter plaatsen in het solo-testcase topic. Persoonlijk vind ik dat je pas trots kan zijn als alles goed zit, zowel de belichting als ... als ... hier zijn toch wel een aantal mankementen. Maar oefening baart kunst, volhouden dus!
juist omdat ik er pas 4 weken mee bezig bent ben ik er zo trots op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Laatst online: 08:09

Creesch

bla bla!

na lang twijfelen post ik hem toch maar
Afbeeldingslocatie: http://www.vanallesiets.com/pof/foto/relaxing_red_cat_small.jpg
(klikbaar)

Vond hem zelf goed gelukt vanwege de hoek en door de kleuren, het heeft nu iets weg van een wat oudere vergeelde foto

[ Voor 9% gewijzigd door Creesch op 20-05-2005 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:08
Slaat de trots op de auto of op de foto? Heel erg boeiend is de foto namelijk niet. Kwa compositie en kleur om maar wat te noemen. Die wolken zullen op dat moment best mooi geweest zijn, in de foto komt dat niet naar voren. Tis lastig, ik weet het (ben zelf ook pas een half jaar met fotografie bezig) en inderdaad, de beste stuurlui staan aan wal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

fnoff schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 11:28:
[...]

Slaat de trots op de auto of op de foto? Heel erg boeiend is de foto namelijk niet. Kwa compositie en kleur om maar wat te noemen. Die wolken zullen op dat moment best mooi geweest zijn, in de foto komt dat niet naar voren. Tis lastig, ik weet het (ben zelf ook pas een half jaar met fotografie bezig) en inderdaad, de beste stuurlui staan aan wal ;)
Nee joh, ik geef je groot gelijk :) in eerste instantie was de focus op mijn auto gericht en niet op de wolken, pas toen ik de foto op mijn pc bekeek zag ik dat ik eigenlijk de foto opnieuw had moeten maken met meer zicht op het wolkendek.
Kwa kleuren, tja...dat lag aan de belichting, er is in het hele plaatje niet veel verschil aan kleur te bekennen, ook in het echt niet :) Dat is het nadeel van geen goede natuurlijke lichtbron :)

Met fotografie ben ik zelf niet al te veel bezig, vind het leuker om gewoon "plaatjes te schieten" dan om echt serieus foto's te gaan maken, ik heb dit vroeger wel gedaan maar heb mijn interesses in andere dingen laten vallen :)

Ps. De trots is uiteraard mijn auto, niet de foto :) Vanavond zal ik eens een andere foto opzoeken die ik met een betere camera gemaakt heb, met het zicht op een goede foto in plaats van een mooi plaatje ;)

[ Voor 10% gewijzigd door KatirZan op 20-05-2005 12:02 ]

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

deze foto heb ik vorige week in Engeland geschoten:

Afbeeldingslocatie: http://www.nginkel.com/kamp/foto/groot/land/100_0036.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Bio op 20-05-2005 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Jvgpc schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 21:51:

[afbeelding]
Zeer geslaagde foto vooral die lucht met de lichte ondergrond staan goed tegenover elkaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

MasterMike schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 21:59:
[...]

Zeer geslaagde foto vooral die lucht met de lichte ondergrond staan goed tegenover elkaar _/-\o_
sluit ik me helemaal bij aan :D

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 21:23
craze_ schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 11:22:
na lang twijfelen post ik hem toch maar
[afbeelding]
(klikbaar)

Vond hem zelf goed gelukt vanwege de hoek en door de kleuren, het heeft nu iets weg van een wat oudere vergeelde foto
Ik vind de compositie erg bijzonder. Je zou je zo kunnen verplaatsen in de positie van een mier naast de kat :) Zeer geslaagd. De kleuren vind ik echter niet zo lekker. Als het gras echt zomer had uitgestraald, lekker groen, en de kat zijn fele rode kleur (denk ik) dan was hij echt helemaal af!
Desalniettemin een zeer lekkere plaat!

[afbeelding]
Zwaar okay! Zeer weinig op aan te merken, muv dat de vogels op de achtergrond op dit scherm formaat redelijk storen. Als ik hem af zou drukken denk ik dat ik de zwarte stipjes eruit zou halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David_p3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-08 08:31
Erg mooie foto.

Wat me opviel is dat er wat zwarte vlekken (vogels) in de lucht zitten, Komen die van eventuele nabewerking of zat/vloog dat in de lucht.

Daarnaast blijft is foto erg mooi, geel bloemen tapijt en de donkere en lichtere wolken naast elkaar.

Edit : typo zwarte vlekken

[ Voor 12% gewijzigd door David_p3 op 20-05-2005 22:15 ]

Q6600@3.29 | Gigabyte X38-DS4 | 4096MB DC PC6400 | HD3870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

_/-\o_ Danku!
Zwaar okay! Zeer weinig op aan te merken, muv dat de vogels op de achtergrond op dit scherm formaat redelijk storen. Als ik hem af zou drukken denk ik dat ik de zwarte stipjes eruit zou halen.
Erg mooie foto.

Wat me opviel is dat er wat zwarte vlekken (vogels) in de lucht zitten, Komen die van eventuele nabewerking of zat/vloog dat in de lucht.

Daarnaast blijft is foto erg mooi, geel bloemen tapijt en de donkere en lichtere wolken naast elkaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.nginkel.com/insect.jpg

Zoals op dit detail te zien is, zijn het een soort insectjes wat daar errug veel rondvloog. De foto is nu nog totaal onbewerkt, het zou idd mooier zijn als ik de insectjes weg zou poetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:19

Q

Au Contraire Mon Capitan!

[afbeelding]
Daar zou ik heel blij mee zijn. Lekkere foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Laatst online: 08:09

Creesch

bla bla!

Jasper schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 22:05:
[...]

Ik vind de compositie erg bijzonder. Je zou je zo kunnen verplaatsen in de positie van een mier naast de kat :) Zeer geslaagd. De kleuren vind ik echter niet zo lekker. Als het gras echt zomer had uitgestraald, lekker groen, en de kat zijn fele rode kleur (denk ik) dan was hij echt helemaal af!
Desalniettemin een zeer lekkere plaat!
huhmz nee de kat is redelijk kleurecht... minder dof dat wel maar het is geen fel rode kater irl

kan je op onderstaande foto's zien (allebei niet scherp jammergenoeg)
http://www.vanallesiets.com/pof/katten/rooie_kop.jpg
http://www.vanallesiets.com/pof/katten/rooie.jpg

Verder was de foto onderbelicht...dat was het grootste probleem

Edit:
Een poging om de foto iets beter te krijgen

www.vanallesiets.com/pof/foto/red_cat2.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Creesch op 21-05-2005 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
MicDis schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 21:24:
Hmm heb een beetje problemen met mijn internet verbinding hier :/ Als het goed is doet hij het nu :)
[afbeelding]

[...]
Kan iemand misschien wat tips geven over mijn foto?

Ben wel nieuwschierig of dit gezien word als standaard foto of wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
MicDis schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 00:53:
[...]

Kan iemand misschien wat tips geven over mijn foto?

Ben wel nieuwschierig of dit gezien word als standaard foto of wat anders.
Ik zal er met mijn ondeskundige oog proberen commentaar op te geven. De zonsondergang/opgang? zorgde inderdaad voor mooie kleuren, alleen vind ik een electriciteitsmast niet echt een mooi of spannend onderwerp.

Misschien zou de foto, met als onderwerp de auto en daarachter dan meer diepte met mooie kleuren in de lucht, een spannendere foto hebben opgeleverd. Wel lastig natuurlijk als je onderweg bent, maar zulke taferelen in de lucht zijn ideaal om niet alledaagse foto's mee te krijgen. Verder vind ik het zwarte stuk onder en het hele donkere gebied bovenin wat overbodig, misschien dat je met wat knipwerk tot een mooiere compositie zou komen.

Maar goed, weet ik veel 8)7 . Dit kwam bij me naar boven en misschien vind iemand anders die electriciteitsmast met z'n draden perfect passen bij de rest van de foto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
gium schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 01:16:
[...]

..
Maar goed, weet ik veel 8)7 . Dit kwam bij me naar boven en misschien vind iemand anders die electriciteitsmast met z'n draden perfect passen bij de rest van de foto. :)
Het was geen zonsondergang maar een hevige regen bui :).

Bedankt voor tips. Is inderdaad neit erg makkelijk om even in de auto een andere compositie te nemen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:39
Afbeeldingslocatie: http://www.entraxx.com/usa/usa_images/IMG_1012.jpg

Een waanzinnig mooi stuk natuur waarin ik persoonlijk vind dat je heel mooi de kloof ziet war je tussen wandeld en de diepte ervan! Is trouwens genomen in zion national park met een canon A75. Foto is niet bewerkt.

Laat de commentaar maar komen!

PS : hier is de full foto : *link*

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij jokt! :) Volgens de exif is het een A80. Zie ook resolutie: 2272x1704 pels = 3,9 MP = meer dan A75 (3,3 MP) kan. :p

Maar, het is inderdaad een prachtig natuurschoon. Misschien zou het nog mooier zijn als het zonlicht rechtstreeks op die rode rotsen aan de rechterkant van de kloof had geschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
tc982 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 12:59:
[afbeelding]

Een waanzinnig mooi stuk natuur waarin ik persoonlijk vind dat je heel mooi de kloof ziet war je tussen wandeld en de diepte ervan! Is trouwens genomen in zion national park met een canon A75. Foto is niet bewerkt.

Dan post ik ook gelijk maar een foto uit Zion National Park. ;)

Afbeeldingslocatie: http://de-haan.nu/pics/DSC_1914.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plastronneke
tc982 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 12:59:
[afbeelding]

mooi kader, leuk zo met de bomen vanvoor en het zuigend effect (ik word echt naar binnen getrokken). Maar je komt in een donker gat terecht, wat ik wel een groot minpunt vind ...het zou misschien beter zijn om wat minder lucht te nemen en minder voorgrond zodat de lichtverdeling beter zou zijn. Maar ik betwijfel toch of je het goed had kunnen maken. Persoonlijk vind ik dit dus niet zo een goede foto, omwille van het licht, je had het niet beter kunnen doen vrees ik. Toch zou ik zeker ook die foto zelf proberen te nemen, want de natuur moet inderdaad adembenemend zijn daar.
Waar ligt dat Zion park eigenlijk?

@suspect: foto is wat overbelicht denk ik, maar weet niet of je daar veel aan kan doen, met die overdosis aan zon. Ik heb een mooie filter die te veel aan zonlicht tegenhoudt (of toch zoiets :9 ) maakt veel betere foto's als er veel zonlicht is, zeker ook met veel contrast. verder wel mooie foto!

[ Voor 12% gewijzigd door plastronneke op 21-05-2005 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
plastronneke schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 14:38:
@suspect: foto is wat overbelicht denk ik, maar weet niet of je daar veel aan kan doen, met die overdosis aan zon. Ik heb een mooie filter die te veel aan zonlicht tegenhoudt (of toch zoiets :9 ) maakt veel betere foto's als er veel zonlicht is, zeker ook met veel contrast. verder wel mooie foto!
Hoezo overbelicht?
Naar mijn mening is 'ie precies goed, maar ik kan me vergissen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plastronneke
suspect schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 17:31:
[...]

Hoezo overbelicht?
Naar mijn mening is 'ie precies goed, maar ik kan me vergissen. ;)
de bladeren helemaal op de voorgrond zijn té naar mijn mening, en voor de rest ook een beetje te veel licht ...
maar nu je het zegt, het kan ook aan mijn monitor liggen, die is niet zo schitterend bij het weergeven van contrast heb ik al gemerkt ... toch ni bij de details. :X calibreren heeft geen zin, heb ik al gedaan ... het zou dus ook daaraan kunnen liggen (als er niemand anders over klaagt ...)

edit: hoe zeer ik ook met mijn scherm speel, ik blijf het contrast net iets te fel vinden, en ook de bladeren links onder vanvoor te veel belicht. maar begrijp me niet verkeerd, het ís een mooie foto, alleen naar mijn mening een tikkeltje te licht ... dus knap gedaan ;)

[ Voor 19% gewijzigd door plastronneke op 21-05-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:39
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 13:10:
[...]

Jij jokt! :) Volgens de exif is het een A80. Zie ook resolutie: 2272x1704 pels = 3,9 MP = meer dan A75 (3,3 MP) kan. :p

Maar, het is inderdaad een prachtig natuurschoon. Misschien zou het nog mooier zijn als het zonlicht rechtstreeks op die rode rotsen aan de rechterkant van de kloof had geschenen.
En ik had de zon nog gevraagd anders te schijnen, maar ze wou niet :) Ik vind juist het contrast met het donker zou leuk omdat je dan echt zo in de foto word getrokken door het zwart

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

[afbeelding]
Heb je die op wallpaper formaat? :9 ik vind hem echt wel lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

suspect schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 13:26:
[...]

Dan post ik ook gelijk maar een foto uit Zion National Park. ;)

[afbeelding]
Heb je hier aan gezeten in Photoshop? De foto heeft namelijk niet zulk knallende kleuren.

[ Voor 59% gewijzigd door Josh op 22-05-2005 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Waar denkt ze aan?

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/DSC_2588final.jpg

D70 met de Sigma 18-125 DC. Bezig een eigen kleurenstijl te ontwikkelen, wordt al beetje zichtbaar in deze foto :) Klik voor iets grotere versie.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Caster. schreef op zondag 22 mei 2005 @ 13:00:
[afbeelding]

Dit is mijn eerste foto gemaakt met een Nikon Coolpix 4600 en alles staat op automatisch ingesteld.

Post gerust commentaar, hints, tips alles is welkom })
Hij is niet klikbaar :+

Heerlijke kleuren remy op je foto

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Remy schreef op zondag 22 mei 2005 @ 12:44:
Waar denkt ze aan?

[afbeelding]

D70 met de Sigma 18-125 DC. Bezig een eigen kleurenstijl te ontwikkelen, wordt al beetje zichtbaar in deze foto :) Klik voor iets grotere versie.
Doe eens betonrandje recht laten lopen. Ziet er niet uit zo. :P
Lekker 'zachte' wolken op de achtergrond. Mijns inziens is het jammer dat er helemaal niets van haar gezicht te zien is. De houding is wel een echte diep-nadenk-houding, een gelaatsuitdrukking die dat bevestigt zou erbij passen denk ik.

Caster., de foto hoort denk ik eerder in Solo testcasefoto's - om van te leren
Zoefff schreef op zondag 22 mei 2005 @ 13:12:
[...]

Ondanks dat het betonrandje scheef loopt, heb ik niet het idee dat de foto scheef is, maar krijg ik het gevoel dat het betonrandje naar me toe komt. Geeft een idee van perspectief, en vind ik dus júist wel goed in deze foto. Kan toeval zijn natuurlijk :)
Mjah, als het betonrandje een belangrijk deel van de compositie was dan had ie wel schuin mogen staan van mij. Nu vind ik het een beetje half, niet te opvallend in de foto maar wel opvallend scheef ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Tweeke op 22-05-2005 13:16 ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Nu online

Zoefff

❤ 

Tweeke schreef op zondag 22 mei 2005 @ 13:10:
[...]
Doe eens betonrandje recht laten lopen. Ziet er niet uit zo. :P
Lekker 'zachte' wolken op de achtergrond. Mijns inziens is het jammer dat er helemaal niets van haar gezicht te zien is. De houding is wel een echte diep-nadenk-houding, een gelaatsuitdrukking die dat bevestigt zou erbij passen denk ik.
Ondanks dat het betonrandje scheef loopt, heb ik niet het idee dat de foto scheef is, maar krijg ik het gevoel dat het betonrandje naar me toe komt. Geeft een idee van perspectief, en vind ik dus júist wel goed in deze foto. Kan toeval zijn natuurlijk :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat wist ik niet. Toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Waar denkt ze aan?

[afbeelding]

Ik zou graag geweten willen hebben hoe de foto eruit zag als je 'em vanuit een andere hoek had genomen; waardoor je beetje van d'r gezicht zag.

De opzet heeft opzich potentie; maar op deze manier vind ik 'em saai...

[ Voor 12% gewijzigd door Silent Thunder op 22-05-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Tnx voor't commentaar mensen :)
Silent Thunder schreef op zondag 22 mei 2005 @ 14:12:
....
Ik zou graag geweten willen hebben hoe de foto eruit zag als je 'em vanuit een andere hoek had genomen; waardoor je beetje van d'r gezicht zag.

De opzet heeft opzich potentie; maar op deze manier vind ik 'em saai...
Silent Thunder, ik heb om 2 (hoofd)redenen de foto zo gemaakt:

1) ik wilde het meisje niet storen door voor haar snoet te gaan staan en weg te klikken. Niet mijn stijl: ik vind dat fotografie observatief moet zijn, niet opdringerig. Vandaar een foto van opzij.

2) op deze manier blijft er voor de kijker nog wat over, om over na te denken, te gissen. Als je haar gezicht zou zien, zou je weten of ze blij, gewoon, verdrietig, boos whatever zou kijken. Nu zie je dat niet, dus mag je daar zelf je invulling aan geven.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 12-09 16:20
Waar denkt ze aan?

[afbeelding]

Hmm, ik zit toch met de kleuren. Ik hou zelf erg van knallend, hard, opvallend. Stevig contrast, dus niet dat contrast dat je erin photoshopt, maar écht kleur contrast. Dat meisje lijkt in de wolkenpartij op te gaan, zo soft. De wolken bevatten imho ook veel grijs..

De betonnen balk leidt me ook wat af, qua kleur valt deze teveel op. Niet heel erg, maar alsnog. Zou mooier zijn geweest als je op zelfde hoogte als zij zat kon zitten.

Verder zou ik net zoals meneer boven mij mooier vinden als hij meer en profil was, iets gezicht. Nu is 't haar, en is dat een partij. Misschien als je iets meer tijd had gehad had ze gekeken, nét klein beetje meer gezicht, nét een vorm.

Al met al, geen slechte foto, imho nog wat ruimte om kleur te verbeteren (grijs in de wolken, misschien meer contrast). Het is een foto met potentie, maar hij is er nog niet helemaal imho.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Laatst online: 26-09-2024
Foto van een aap die echt met die doos zat te spelen, heb er een kleine serie van gemaakt, dit is imo de mooiste.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~spaan933/Picture057thumb.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door wilmocs op 23-05-2005 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 12:05
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v418/seiko4pulsar/P5214930-01.jpg

Ben bezig met het maken van detailfoto's van de stad waar ik in leef (Kampen). Het gaat me vooral om de sfeer en de compositie.

Meer is te vinden op http://arjanbreuker.punt.nl

Commentaar is welkom natuurlijk, daarom post ik hem :)

edit: Dat ik zeg dat ik foto's detailfoto's maak van Kampen, wil niet zeggen dat ik bedoel dat ik probeer Kampen te laten zien in die foto's. Het gaat me puur om het beeld. Ik zeg dit er maar even bij omdat ik er commentaar op krijg dat de foto niet Kampen weergeeft. Dat is dus ook niet mijn intentie.

[ Voor 59% gewijzigd door Kwintessens op 23-05-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je foto doet het niet hier, ik krijg de groeten van je domein ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
Grrrrrene schreef op maandag 23 mei 2005 @ 09:00:
Je foto doet het niet hier, ik krijg de groeten van je domein ;)
Aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
wilmocs schreef op maandag 23 mei 2005 @ 08:41:
Foto van een aap die echt met die doos zat te spelen, heb er een kleine serie van gemaakt, dit is imo de mooiste.
[afbeelding]
Mooie foto! Het lijkt alsof hij schuilt, altijd mooi om menselijke trekjes te herkennen in apen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Kwintessens schreef op maandag 23 mei 2005 @ 08:56:
[afbeelding]

Ben bezig met het maken van detailfoto's van de stad waar ik in leef (Kampen). Het gaat me vooral om de sfeer en de compositie.

Meer is te vinden op http://arjanbreuker.punt.nl

Commentaar is welkom natuurlijk, daarom post ik hem :)
Ik vind de enorme schaduw op de foto niet mooi, niets dan somberheid. Als je zoekt naar de sfeer van kampen, is dit naar mijn idee geen juiste plaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Mercarra op 23-05-2005 09:25 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
mercarra schreef op maandag 23 mei 2005 @ 09:24:
[...]

Ik vind de enorme schaduw op de foto niet mooi, niets dan somberheid. Als je zoekt naar de sfeer van kampen, is dit naar mijn idee geen juiste plaat.
Ik vind zelf juist dat soort schaduwen erg mooi. En het gaat me niet alleen om de sfeer van de stad, meer om sferische beelden. Overigens vind jij de sfeer in Kampen misschien iets gezelliger dan ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:20
Wat zegt de foto over Kampen? Had in elke andere stad in Nederland genomen kunnen zijn. Bovendien laat de compositie me volledig koud; misschien als je de lijnen wat minder abrupt laat aflopen linksboven, maar het is ook geen onderwerp dat zich nou leent voor een goede foto vind ik.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 07:27

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Klaproos

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jfredi/IMG_2493klein.jpg

Zondag geschoten in de duinen bij Zandvoort

persoonlijk vind ik kleuren mooi, en staat de bloem er redelijk scherp op :)
De foto is helemaal onbewerkt en vers uit de camera :P

[ Voor 10% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 23-05-2005 14:28 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Misschien komt ie zo beter tot z'n recht?

Afbeeldingslocatie: http://www.weekenborg.demon.nl/IMG_2493_1_thumb.jpg

Alleen gecropt en wat met het schuifje 'shadow' gespeelt in picasa. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tweeke op 23-05-2005 16:59 ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis Kampen in de foto, die muur kan overal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
wilmocs schreef op maandag 23 mei 2005 @ 08:41:
[afbeelding]
Grappig om te zien wat er uitgebeeld word; en verder ook nog es redelijk scherp.

Misschien dat je 'em rechts een klein beetje kan croppen, zodat 'ie een betere symmetrie krijgt.

Welke cam?

[ Voor 6% gewijzigd door Silent Thunder op 23-05-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
Sjaak_Afhaak schreef op maandag 23 mei 2005 @ 14:26:
Klaproos

[afbeelding]

Zondag geschoten in de duinen bij Zandvoort

persoonlijk vind ik kleuren mooi, en staat de bloem er redelijk scherp op :)
De foto is helemaal onbewerkt en vers uit de camera :P
Bloem in het midden. Saaie compositie. Eigenlijk niets anders dan een rode vlek zonder enige vorm van nuance op een zeer rommelige achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[afbeelding]
Mooie foto! waar is die genomen? hier om de hoek heb je net zo'n veld. Al vaak een foto van willen nemen, maar is nogal een drukke weg langs en er staat een vrij hoge heg voor wat de boel nogal limiteerd.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~vanluyk/pic/Lizzard1.JPG

Deze is al weer een tijdje geleden op Bonaire geschoten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Laatst online: 10-09 08:20
Afbeeldingslocatie: http://217.122.1.27/Dublin/images/DSCF1753.JPG

vorige week in Dublin
foto is gemaakt met een Fuji S5000

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plastronneke
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 18:47:
[afbeelding]

Deze is al weer een tijdje geleden op Bonaire geschoten.
mooie foto, alleen spijtig dat ie in de schaduw zit, maar daar kan je niets aan doen ... mooie pose, kader enzovoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Afbeeldingslocatie: http://img280.echo.cx/img280/1171/110yw.jpg

Je zou nog kunnen stellen dat hij misschien net té fel is; maar ik vind het persoonlijk geen afbreuk doen, daarom zet ik 'em hier.

Maar ben wel benieuwd wat de rest ervan denkt...

[ Voor 64% gewijzigd door Silent Thunder op 26-05-2005 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Silent Thunder schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 12:11:
[afbeelding]

Je zou nog kunnen stellen dat hij misschien net té fel is; maar ik vind het persoonlijk geen afbreuk doen, daarom zet ik 'em hier.

Maar ben wel benieuwd wat de rest ervan denkt...
mooie foto ;)
echter tis dat ik hier geen photoshop heb op school :/
het zou mooi zijn, als je met de gradient overlay ging spelen (en dan een blend/render mode selecteerd)
zodat je felle gebieden iets donkerder maakt.

De felle gebieden leidden nog al af, van het onderwerp namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
ThunderNet schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 12:25:
[...]

mooie foto ;)
echter tis dat ik hier geen photoshop heb op school :/
het zou mooi zijn, als je met de gradient overlay ging spelen (en dan een blend/render mode selecteerd)
zodat je felle gebieden iets donkerder maakt.

De felle gebieden leidden nog al af, van het onderwerp namelijk.
Hmm... ik heb ongeveer een idee; maar weet niet of het goed uitgevoerd is

http://img282.echo.cx/img282/7973/226fj.jpg

naar zoiets refereer je?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Even simpel:

- 1 foto per post
- geen archief-foto's
- wees SUPERkritisch op je eigen foto voordat je post: je publiek zal nog kritischer zijn!

Waarom is/zijn mijn foto('s) en/of commentaar weg? Lees de topicstart en het is duidelijk!