Meeste foto's van jou zijn zwaar ok. Maar deze vind ik wat minder.
Net terug van een surftripje Hossegor (Frankrijk) en heb deze zonsondergang daar vorige week geschoten.
En ondanks dat het weer de zoveelste zonsondergang is vind ik hem zelf toch wel geslaagd. De 2 rood verlichte wolkjes net boven de zon vind ik wel mooi.
En er is nog niet aan gesoept, als ik hem in het echt laat afdrukken staat de horizon echt wel recht
En ondanks dat het weer de zoveelste zonsondergang is vind ik hem zelf toch wel geslaagd. De 2 rood verlichte wolkjes net boven de zon vind ik wel mooi.
En er is nog niet aan gesoept, als ik hem in het echt laat afdrukken staat de horizon echt wel recht

XBL: theArthurrrr

Effe klikken voor een fatsoenlijk plaatje.
Groetjes, FaceDown.
woehoe! knappe fotoFaceDown schreef op maandag 09 mei 2005 @ 21:22:
[afbeelding]
misschien iets te weinig DOF: de gitaar is niet scherp genoeg, daarmee bedoel ik niet dat die er scherp op moest, maar toch iets scherper. Die man staat er wel goed op, en mooi kader en belichting. Eén van de betere foto's de laatste pagina's naar mijn mening ...
De compositie is erg fijn, alleen zijn 'poeh-nu-even-nadrukken-op-de-wc' blik is wat minder..FaceDown schreef op maandag 09 mei 2005 @ 21:22:
[afbeelding]
|>
Zo is z'n blik nou eenmaal, maar ik zal de volgende keer aan deze Bluesgod vragen of hij even een andere bek kan trekken voor de foto's.
Groetjes, FaceDown.
Die is inderdaad okay Facedown, alhoewel ik deze uit je serie een stuk fijner vind!
Daar ben ik dan ook trots op maar ik mag maar 1 foto posten.
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
iddJasper schreef op maandag 09 mei 2005 @ 23:33:
Die is inderdaad okay Facedown, alhoewel ik deze uit je serie een stuk fijner vind!
prachtig
Ik vind 'm gaaf. En die
smilie mag je best achterwege laten voortaan.

imho had je voor deze foto die regel mogen overtreden, die foto straalt echt jazz uit. Mooie fotoFaceDown schreef op maandag 09 mei 2005 @ 23:34:
Daar ben ik dan ook trots op maar ik mag maar 1 foto posten.
Mis ik iets?Pelle schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 10:24:
Ik vind 'm gaaf. En diesmilie mag je best achterwege laten voortaan.
|>
Even een schaamteloze crosspost naar mijn eerdere commentaar in [Verzamel] Mensen / portrettenDido schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 14:54:
Verliefd koppeltje, afgelopen week in Thessaloniki.
[afbeelding]
Ik vindt die laatste echt de beste. Krijg bij het kijken naar de foto beetje het gevoel alsof jij in een cirkel rond het koppeltje loopt. Geeft een effect alsof zij het enige zijn dat op dat moment op de wereld zijn. En de emotie ik vanaf de foto er bij krijg is van een verliefd koppel, dus dat gevoel van alleen op de wereld klopt wel.
Dat onscherpe vindt ik een ontzettend goede toevoeging. Misschien niet expres maar echt super!!
Ik wel, of ik was erg suf en heb alleen op bekijk bericht geklikt en niet op verstuur bericht , maar gisteravond had ik ook een foto geplaatst...
misschien zijn er wat posts weggevallen gisteravond/nacht..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Beetje Levels en USM maakt de plaat beter. Met een verkleinde versie is in ieder geval nog wat te doen. Je histogram is (denk ik onbedoeld) helemaal niet gevuld.Dido schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 14:54:
[afbeelding]
klik...
Nu niet meer. Neatimage
[ Voor 18% gewijzigd door Mercarra op 10-05-2005 17:09 ]
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
alleen heeft jouwe veel meer ruis..mercarra schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 16:48:
[...]
Beetje Levels en USM maakt de plaat beter. Met een verkleinde versie is in ieder geval nog wat te doen. Je histogram is (denk ik onbedoeld) helemaal niet gevuld.
klik...
Nu heeft zich glad laten trekken door robert schumacher.. onscherpe fotos zul je gewoon nooit echt scherp krijgen, face it
[ Voor 15% gewijzigd door simon op 10-05-2005 17:12 ]
|>
Yup, en het origineel heeft iets meer sfeer vind ik..
Hoewel de foto er technisch best wel op vooruit is gegaan weet ik niet of ik het wel mooier vind, mercarra. Ik had hem zelf al wat lichter gemaakt (tov de versie waar MuddyMagical aan refereert), de onscherpte heb ik eigenlijk bewust gelaten voor wat het was.
Het leven is eruitmercarra schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 16:48:
[...]
Beetje Levels en USM maakt de plaat beter. Met een verkleinde versie is in ieder geval nog wat te doen. Je histogram is (denk ik onbedoeld) helemaal niet gevuld.
klik...
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Deze heb ik gisteren gemaakt in de haven van Schiedam. Wat ik leuk gelukt vind zijn de gele topjes in de donkere wolken. Het geel en rood springen er lekker uit wat extra nadruk legt op de kranen.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5
IDD mooi kleurenspel, did zou ook een mooie foto zijn om alles behalve die rode en gele delen zwart wit te maken..FendtVario schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 09:37:
Deze heb ik gisteren gemaakt in de haven van Schiedam. Wat ik leuk gelukt vind zijn de gele topjes in de donkere wolken. Het geel en rood springen er lekker uit wat extra nadruk legt op de kranen.
[afbeelding]
Was mijn zwartwit-bluesmuzikant niet goed genoeg ofzo? Nou ja wie meer wil zien checkt m'n site maar dan. Ben namelijk trots op heel de serie.
Commentaar kun je ook daar kwijt.
[ Voor 59% gewijzigd door FaceDown op 11-05-2005 11:21 ]
Groetjes, FaceDown.
FaceDown: hij was wel goed genoeg, maar we hebben even een 'te grote plaatjes trash' run gemaakt
Zoals in de TS staat is een thumbske van 600px met (eventueel) link naar de grote versie de bedoeling: oa vanwege de layout, en vanwege de laadtijden (en 4MP foto van 2 ~ 4MB laden in een topic is niet fijn, slaat niet op jou btw
) dus vandaar. Als je em ff resized naar 600 met link naar de grote versie, kan je em gewoon posten 
En als je trots bent op de hele serie: waar blijft de hele showcase dan?
En als je trots bent op de hele serie: waar blijft de hele showcase dan?
[ Voor 9% gewijzigd door Remy op 11-05-2005 11:25 ]
Goed idee.
Heb nu ff geen tijd maar zal es een leuke showcase samenstellen later.
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Ok, het is al een iets oudere foto (2 maanden geleden ofzo). Maar ik heb em nog nooit eerder gepost, en ik persoonlijk vind deze toch wel byzonder vanwege de kleuren.

Het gebouw heeft iets met defensie te doen maar ik weet niet meer precies wat het was, het staat in moskou. Deze foto is alleen gecropped met Photoshop, voor de rest niets aan bewerkt. Camera: FinePix S5500

Het gebouw heeft iets met defensie te doen maar ik weet niet meer precies wat het was, het staat in moskou. Deze foto is alleen gecropped met Photoshop, voor de rest niets aan bewerkt. Camera: FinePix S5500
ja, eh wat moet ik hier nu over zeggen. Ben je trots op de foto en diens kwaliteiten op het gebied van fotografie?Chewy schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:45:
Deze foto heb ik paar dagen terug geschoten. Nooit echt opgelet, maar zag net dat het water er toch wel zeer aardig opstaat, hoewel hij misschien gecropped zou moeten worden, vind ik het hele plaatje toch eigenlijk wel 'toepasselijk':
(Canon A75)
[afbeelding]
|>
Het gaat er toch om dat je trots bent op de foto, en dat ben ik bij deze foto. Als je mijn andere foto's ziet, vind ik dit een foto om trots op te zijnSimon schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:41:
[...]
ja, eh wat moet ik hier nu over zeggen. Ben je trots op de foto en diens kwaliteiten op het gebied van fotografie?
EDIT: Ow bij nader inzien (ff startpost nagelezen), ja ik vind het een mooie foto, met hoge kwaliteit. Het contrast van vies en schoon komt sterk naar voren. (schoon water in een smerige gootsteen)
[ Voor 22% gewijzigd door Chewy op 11-05-2005 16:50 ]

[ Voor 20% gewijzigd door Silent Thunder op 11-05-2005 18:58 ]

Klein kerkje in Arnhem [steenstraat]
Ben best trots op de foto omdat de lucht er mooi dreigend op staat en je redelijk wat diepte in de foto ziet door de bomen vooraan en de hijskraan in de verte
comments altijd welkom
btw niks gecropped, alleen TheImageFactory's White Point eroverheen gehaald
[ Voor 12% gewijzigd door answer_man op 11-05-2005 19:03 ]
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Mijn commentaar op de foto:Chewy schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:47:
[...]
Het gaat er toch om dat je trots bent op de foto, en dat ben ik bij deze foto. Als je mijn andere foto's ziet, vind ik dit een foto om trots op te zijn
EDIT: Ow bij nader inzien (ff startpost nagelezen), ja ik vind het een mooie foto, met hoge kwaliteit. Het contrast van vies en schoon komt sterk naar voren. (schoon water in een smerige gootsteen)
Die gele slang zit irritant in de weg en heeft geen functie, de achtergrond is erg onrustig, het kleurcontrast tussen vies en schoon is minimaal. Jammer van die slagschaduw achter die gele buis. Als je nou ervoor zorgt dat 't plaatje niet zomaar een moment is, maar ook echt een plaatje om te zien, dan vind ik 't mooi, maar zo vind ik 't eerlijk gezegd niet in deze thread passen.
|>
Verwijderd
Misc, volgens mij ben je wat vergeten.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 21:55 . Reden: Opmerking beter verwoord. ]
Verwijderd
edit:
Ik zie de fout
had een getalletje verkeerd ingetikt, fixed.
Ik zie de fout

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 21:55 ]
mooi shot, fraai gekleurde blur
mja, dat mag ook wel met jouw lenzen
[ Voor 18% gewijzigd door Silent Thunder op 11-05-2005 22:26 ]
Ehrm, waar komt dat water vandaan denk je??Simon schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:33:
[...]
Mijn commentaar op de foto:
Die gele slang zit irritant in de weg en heeft geen functie.
Fototechnisch ben ik het trouwens wel met je eens, maar WC technisch niet
Ik vind hem mooi, maar merk iets vreemds (wat misschien meer aan mij ligt dan de foto) op een of andere manier proberen mijn ogen elke keer scherp te stellen op het blurry gedeelte.. Normaal heb ik dat niet bij dit soort DoF foto's...denk dat het door die witte vlekken komt..
die hijskraan en gebouwen links zorgen idd voor diepte, maar ik vind ze wel lelijk..answer_man schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 18:58:
[afbeelding]
Klein kerkje in Arnhem [steenstraat]
Ben best trots op de foto omdat de lucht er mooi dreigend op staat en je redelijk wat diepte in de foto ziet door de bomen vooraan en de hijskraan in de verte
comments altijd welkom
btw niks gecropped, alleen TheImageFactory's White Point eroverheen gehaald
Maar als je ze er af cropt mis je idd wel wat diepte... Lastig dilemma..
Wel Arnhem zoals het nu is... Tis hier vrdmm één grote bouwputToolkiT schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 12:32:
[...]
die hijskraan en gebouwen links zorgen idd voor diepte, maar ik vind ze wel lelijk..
Maar als je ze er af cropt mis je idd wel wat diepte... Lastig dilemma..
En dat het niet de mooiste dingen op deze aardbol zijn ben ik met je eens hoor
Zoals je al zei: "dilemma"
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Verwijderd
hier een foto waar ik zelf echt trots over ben. Het is gemaakt met de Canon Powershot A40 waar ik eigenlijk niet heel erg over te spreken, maar dat terzijde. Foto is genomen op een bijeenkomst van de Citroen Traction Avant Club Nederland. Geweldig die TA's (Traction Avants) op een rij. Het gebouw erachter (Kasteel? Nienoord). Past geweldig in de sfeer. Compositie vind ik zelf heem mooi!

Ik het nog wat zitten te klooien met photoshop maar kon er niets aan doen dat hij echt beter zou kunnen worden. Vandaar hier de originele. C&C altijd welkom!

Ik het nog wat zitten te klooien met photoshop maar kon er niets aan doen dat hij echt beter zou kunnen worden. Vandaar hier de originele. C&C altijd welkom!
Ruitenwissers op de 4e auto zitten anders dan bij de restVerwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:09:
hier een foto waar ik zelf echt trots over ben. Het is gemaakt met de Canon Powershot A40 waar ik eigenlijk niet heel erg over te spreken, maar dat terzijde. Foto is genomen op een bijeenkomst van de Citroen Traction Avant Club Nederland. Geweldig die TA's (Traction Avants) op een rij. Het gebouw erachter (Kasteel? Nienoord). Past geweldig in de sfeer. Compositie vind ik zelf heem mooi!
[afbeelding]
Verder: superplaat
opsturen naar het citroën magazine? weet niet precies hoe het heet?
[ Voor 6% gewijzigd door answer_man op 12-05-2005 13:13 ]
Lief meisje, maar ik haal weinig uit de foto verder. Je schiet die kerel op zijn rug waardoor je zijn reactie op haar blik niet ziet, en dat is jammer. Verliefd paartje? Zou kunnen. Twee vrienden die staan te dollen met elkaar? Kan ook. Het is een beetje nietszeggend eerlijk gezegd.Dido schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 14:54:
[afbeelding]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Verwijderd
Ik ben het met je eens. Ik heb precies hetzelfde. Volgende keer zal ik er meer op letten, maar nu had ik al moeite genoeg om op dat beest te focussen en dan een hercompositie te maken terwijl dat beest rond wandeltToolkiT schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 12:29:
[...]
Ik vind hem mooi, maar merk iets vreemds (wat misschien meer aan mij ligt dan de foto) op een of andere manier proberen mijn ogen elke keer scherp te stellen op het blurry gedeelte.. Normaal heb ik dat niet bij dit soort DoF foto's...denk dat het door die witte vlekken komt..
De 1 na laatste heeft het ook.. denk dat ze gewoon bij die 2 omhoogstaan en bij de rest omlaag..answer_man schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:11:
[...]
Ruitenwissers op de 4e auto zitten anders dan bij de resthet trok men aandacht een beetje...
Niet origineel, maar wel sfeervol?

Ja, maar het gaat hier om platen die fototechnisch goed zijn, het gaat om 'solo showcasefotos'. Dus fotos waar je er maar 1 van hebt, maar opzich in een showcase zouden kunnen passen.ToolkiT schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 12:27:
[...]
Ehrm, waar komt dat water vandaan denk je??
Fototechnisch ben ik het trouwens wel met je eens, maar WC technisch niet
|>
Op mijn eerdere post was niet gereageerd, dus plaats ik hem nog een keer en om niet volledig in de herhaling te vallen, plaats ik nog een andere foto:

Graag heb ik nog wat tips voor dit soort foto's

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
De platenspeler vind ik wel mooi. Misschien iets te veel ruis en het lampje iets te vel maar verder erg leuk. Het landschap zou naar mijn mening iets meer kleur mogen hebben.
www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Deze vind ik qua sfeer en verlichting mijn beste foto. Geef je commentaar maar hierop! Deze is trouwens niet bewerkt enkel geresized!
PS : Viva Las Vegas ( foto van de eifeltoren bij het hotel Paris Paris en de zijkant van het hotel Caesers Palace )
[ Voor 14% gewijzigd door tc982 op 13-05-2005 11:05 ]
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Waar wilde je een foto van maken? Er staat nu (naar mijn mening) erg veel op dat elkaar niet bepaald aanvult. Als je de fontein wilde fotograferen: meer onscherpte op de achtergrond. Als je de omgeving wilde fotograferen: zoom wat verder uit, en zet de fontein links of rechts.
(My humble opinion)
(My humble opinion)
Niet mee eens, de foto heeft potentie, maar dat licht is veel te fel en juist niet sfeervol.NoStra schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 19:52:
[...]
Vind ik dit sfeervoller....
En ja ik weet het...hij is onscherp...
Ik heb sindskort pas een camera en heb ben nu een tijdje aan het kloten met de instellingen...vond dit wel een leuk resultaat.. als ik het hier vergelijk met de rest stelt het niet zo veel voor, maar was er zelf wel trots op.
[afbeelding]
Eigenlijk ging het mij om de drukte en de sfeer van Las Vegas zijn gebouwen weer te gevenMBV schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 11:51:
Waar wilde je een foto van maken? Er staat nu (naar mijn mening) erg veel op dat elkaar niet bepaald aanvult. Als je de fontein wilde fotograferen: meer onscherpte op de achtergrond. Als je de omgeving wilde fotograferen: zoom wat verder uit, en zet de fontein links of rechts.
(My humble opinion)
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Op zich wel met je eens, maar het moet wel physiek mogelijk zijn natuurlijk..Simon schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 20:49:
[...]
Ja, maar het gaat hier om platen die fototechnisch goed zijn, het gaat om 'solo showcasefotos'. Dus fotos waar je er maar 1 van hebt, maar opzich in een showcase zouden kunnen passen.
Anyway laten we het er op houden dat het een 'aardige' foto was. effect van water stil laten staan is leuk gelukt maar rest van compositie is beetje matig... zonder die slang valt het water weg en hou je helemaal nix over

Dit is inderdaad een erg vette foto. PosterwaardigDido schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 14:54:
[afbeelding]
En dat "alleen op de wereld" gevoel krijg je hiet ech heel sterk bij!
Default blanke hetero
Verwijderd
Gemaakt met de Finepix S7000 smorgensvroeg op de Brunssummerheide, alle instellingen op automatisch destijds. Had de camera toen pas een weekje ofzo, en had nog niet alles door, vandaar op automaat.Garyu schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 17:22:
[...]
Schitterende foto! Mag ik vragen waar, met wat voor camera en welke instellingen je deze foto gemaakt hebt?
Vreemd foto doet het opeens niet meer, dan maar zo:
http://www.rogerwierike.nl/Mist/slides/Mist1.jpg
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 17:34 ]
Oh, sorry, ik had hem gedownload... zal hem weer terugzetten [/leek-mode]Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 17:31:
Vreemd foto doet het opeens niet meer
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Ik vind deze foto wel wat hebben, aan de ene kant wel sfeervol, maar aan de andere kant heeft hij ook iets beangstigends, iets doodsNoStra schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 19:52:
[...]
Vind ik dit sfeervoller....
En ja ik weet het...hij is onscherp...
Ik heb sindskort pas een camera en heb ben nu een tijdje aan het kloten met de instellingen...vond dit wel een leuk resultaat.. als ik het hier vergelijk met de rest stelt het niet zo veel voor, maar was er zelf wel trots op.
[afbeelding]
En aan de andere kant is de compositie niet spannend, de fles staat in het midden, is de omgeving rommelig en leidt af, zie ik twee grote overbelichte plekken. Tja...Freedom1987 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 17:55:
[...]
Ik vind deze foto wel wat hebben, aan de ene kant wel sfeervol, maar aan de andere kant heeft hij ook iets beangstigends, iets doods
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Verwijderd
Ik heb ook een kortere sluitertijd gebruikt...maar dan werd de foto te donker..Q schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 12:17:
[...]
Niet mee eens, de foto heeft potentie, maar dat licht is veel te fel en juist niet sfeervol.
Hij werkt niet, maar wel in een nieuwe tab. Absoluut een heerlijke foto. Sfeervol. Topper. Niets kan Q zo bekoren als half verdoofd van de slaap in de trein 's ochtends vroeg naar die uitgestrekte weilanden kijken waar dan zo heel sfeervol die mist over hangt.Bamboe schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 17:13:
Deze is toch wel heel speciaal voor mij:
[afbeelding]
@Nostra, ik zou willen dat ik advies kon geven, maar ik zou het dan eigenlijk niet weten, maar volgens mij moet er wel iets moois van te maken zijn zonder die felle lichten.
[ Voor 17% gewijzigd door Q op 13-05-2005 19:25 ]

Deze foto maakte ik vandaag tijdens een jeugdwedstrijd van mijn atletiekvereniging. Ik vind hem wel mooi omdat 'ie volgens mij precies op het juiste moment genomen is, hij hangt heel mooi horizontaal in de lucht en je kan zien dat hij de balk niet zal gaan raken.
https://www.strava.com/athletes/10490675
Verwijderd
Fototechnisch ken ik er niet veel van, maar ik vind hem wel geslaagdGoldieLox schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 23:34:Deze foto maakte ik vandaag tijdens een jeugdwedstrijd van mijn atletiekvereniging. Ik vind hem wel mooi omdat 'ie volgens mij precies op het juiste moment genomen is, hij hangt heel mooi horizontaal in de lucht en je kan zien dat hij de balk niet zal gaan raken.
Net genomen, ik vond 'm wel mooi omdat het net lijkt alsof er ontploffing in de lucht aan de gang is
Genomen met een Canon Powershot A80
De lokatie van waaruit ik 'm heb genomen is niet helemaal ideaal, dus om geen zooi (huizen en lantaarnpaals) op de voorgrond te krijgen moest ik vrij hoog in de lucht richten ... en ben ook nog op zolder gaan zitten
(er zijn nog net wat takjes te zien onderaan).
Klikbaar
Genomen met een Canon Powershot A80
De lokatie van waaruit ik 'm heb genomen is niet helemaal ideaal, dus om geen zooi (huizen en lantaarnpaals) op de voorgrond te krijgen moest ik vrij hoog in de lucht richten ... en ben ook nog op zolder gaan zitten
Klikbaar

[ Voor 8% gewijzigd door Wouter! op 15-05-2005 20:29 ]
tis opzich een leuke foto...GoldieLox schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 23:34:
[afbeelding]
Deze foto maakte ik vandaag tijdens een jeugdwedstrijd van mijn atletiekvereniging. Ik vind hem wel mooi omdat 'ie volgens mij precies op het juiste moment genomen is, hij hangt heel mooi horizontaal in de lucht en je kan zien dat hij de balk niet zal gaan raken.
maar ligt eraan wat je wilt zien, ik denk dat het mooier zou zijn als ie juist niet horizontaal hangt... dat maakt de foto dynamischer, dus of bij de opsprong of bij de landing (raken van de mat)
dat is mijn mening... en mssn een wat spannendere hoek...
Ik vind de foto niet zo geslaagd, het lijkt nu net alsof de jongen 20cm hoog springt. Ik zou een totaal andere hoek nemen als ik jou was. Wel goed is dat je lager bent dan de persoon, hierdoor lijkt hij hoger te springen maar door die mat geeft het mij maar een raar gevoel.GoldieLox schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 23:34:
[afbeelding]
Gister geschoten:

De foto is geschoten met een Canon Eos 350d in combinatie met de Sigma Zoom 28-70 1:2.8-4
Focuslengte 70mm
Diafragma F/4
Belichtingstijd 1/1250 sec

De foto is geschoten met een Canon Eos 350d in combinatie met de Sigma Zoom 28-70 1:2.8-4
Focuslengte 70mm
Diafragma F/4
Belichtingstijd 1/1250 sec
[ Voor 3% gewijzigd door Mr.Nonflex op 16-05-2005 00:35 ]
What is impossibility but a challenge
Jammer dat hij niet in focus is.Belichtingstijd 1/1250 sec
Alors.
Ik krijg eerder het idee dat er een denoiser overheen is gehaald (noiseninja oid).
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Het kuiken zelf is inderdaad nabewerkt om hem wat dromeriger te maken.
Het mooie aan de foto vond ik het water wat nagenoeg onbewerkt is,
Ik vind de sfeer die het totaalbeeld geeft zelf erg mooi
Het mooie aan de foto vond ik het water wat nagenoeg onbewerkt is,
Ik vind de sfeer die het totaalbeeld geeft zelf erg mooi
What is impossibility but a challenge
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, maar goed, da's persoonlijk. Het kuiken komt op mij gewoon onscherp over en doordat het water niet bewerkt is lijkt het alsof je focuspunt verkeerd ligt. Dat dromerige haal ik er eerlijk gezegd niet uit, misschien was dat beter naar voren gekomen als je rondom het kuiken een dromerige waas had aangebracht?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik ben sinds kort aan het fotograferen geslagen met de HP Photosmart R607 van mijn ouders. Het is een heel simpel en goedkoop camera'tje, maar ik vind dat ie voor zo'n ding ontzettend goede foto's maakt.

Deze foto heb ik vanmiddag samen met mijn vriendin gemaakt tijdens een wandeling door een rodondendron-tuin hier in de buurt.

Deze foto heb ik vanmiddag samen met mijn vriendin gemaakt tijdens een wandeling door een rodondendron-tuin hier in de buurt.
de foto zelf is erg goed, het enige dat er een beetje afbreuk aan doet is dat de randen tussen de foto en het passepartout?? niet recht zijn, net of hij even snel met de losse hand afgeknipt is. erg zonde.Smart Einstein schreef op maandag 16 mei 2005 @ 16:39:
Excuses dat ik vorige keer zo'n grote foto plaatste
[afbeelding]
afgelopen week gemaakt in concentratiekamp sachsenhausen.
Ik vind persoonlijk dat er een passende sfeer op de plaathangt
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Welke camera heb je daarvoor gebruikt Justawite
De foto vind ik zeer geslaagd
Cons:::BB4E
@Remy; goed moment indeed! Lachen die lap! 
@Justawitte; Supergeslaagd! Wel zou ik die overgang bovenaan weghalen, dan is ie echt perfect. Beter uitgevoerd dan de winnaar van de wedstrijd begin van 't jaar wellicht zelfs. Maak er een 16:9 van en laat het center van de kolk op 1/3 staan ipv de druppel!
@Justawitte; Supergeslaagd! Wel zou ik die overgang bovenaan weghalen, dan is ie echt perfect. Beter uitgevoerd dan de winnaar van de wedstrijd begin van 't jaar wellicht zelfs. Maak er een 16:9 van en laat het center van de kolk op 1/3 staan ipv de druppel!
Groetjes, FaceDown.
Ik heb een lichtblauwe bak gevuld met water en een velle lamp erop.. De camera is helemaal ingezoomed, omdat je anders veel last krijgt van druppels op de lens. De focus is op manual. En dan moet je gewoon een hoop geluk hebben. En ik heb de achtergrond (waar de overgang zit) geblurred, omdat de dof van een compact cam te groot is om het mooi onduidelijk te krijgen op deze afstand.Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:17:
wow! die is echt mooi! Kan je me vertellen hoe je dat doet?
De camera is dezelfde als jou. Een powershot A60.shameblaster schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:32:
Welke camera heb je daarvoor gebruikt Justawite
Thnx voor de tip. Ik zal het uitproberen. Alleen ben ik bang dat ie dan wel heel krap gecropped moet worden, en ik weet niet of dat het er mooier op maakt.FaceDown schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:08:
Goed bezig Remy! Strakke timing! Dat oogje richting de camera is ook leuk.
justawitte:
Schitterende foto! (Ik ben gek op de kleur blauw, dus ben al een tikje bevooroordeeld
)
Gisteren een wandelingetje gemaakt, over het Balloërveld.
En toen onderstaand plaatje geschoten.
Schitterende foto! (Ik ben gek op de kleur blauw, dus ben al een tikje bevooroordeeld
offtopic:
Mewbie: dus daarom waren al die auto's hier ... 'k heb de (kranten-)berichten, weer eens niet goed in de gaten gehouden
Mewbie: dus daarom waren al die auto's hier ... 'k heb de (kranten-)berichten, weer eens niet goed in de gaten gehouden
Gisteren een wandelingetje gemaakt, over het Balloërveld.
En toen onderstaand plaatje geschoten.

The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back
Verwijderd
Damn...met een A60 gemaakt? Dan vind ik het helemaal keurig!justawitte schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:30:
[...]
Ik heb een lichtblauwe bak gevuld met water en een velle lamp erop.. De camera is helemaal ingezoomed, omdat je anders veel last krijgt van druppels op de lens. De focus is op manual. En dan moet je gewoon een hoop geluk hebben. En ik heb de achtergrond (waar de overgang zit) geblurred, omdat de dof van een compact cam te groot is om het mooi onduidelijk te krijgen op deze afstand.
[...]
De camera is dezelfde als jou. Een powershot A60.
Erg mooie foto. Als je een beetje je fantasie gebruikt zou je kunnen denken dat deze foto van een hoge berg gemaakt is en dat de stof op je plaat, de lampjes zijn van een hele grote stad in de nacht.Universal Creations schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 21:41:
Op mijn eerdere post was niet gereageerd, dus plaats ik hem nog een keer en om niet volledig in de herhaling te vallen, plaats ik nog een andere foto:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zou toch zweren dat ik hier afgelopen zaterdag een foto van mijn zoontje had gepost ter uwer overweging...
Kan toch niet zomaar weg zijn? Had een mooie thumbnail gemaakt, dus een modje heb ik nie verdiend toch?
Kan toch niet zomaar weg zijn? Had een mooie thumbnail gemaakt, dus een modje heb ik nie verdiend toch?
Verwijderd
Oke hier nog even de foto die schijnbaar niet zichtbaar werd:
Versie 1:

versie2:

Dit versta ik nu onder foto's waar je trots op bent, een éénmalig iets dat zich niet zo snel meer voordoet. Een samenloop van omstandigheden, op het juiste moment op de juiste plek zijn.
Versie 1:

versie2:

Dit versta ik nu onder foto's waar je trots op bent, een éénmalig iets dat zich niet zo snel meer voordoet. Een samenloop van omstandigheden, op het juiste moment op de juiste plek zijn.
Wauw. 
Ik vind versie 2 inderdaad mooier, sfeervoller. Echt goed voorbeeld hoe compositie de sfeer kan bepalen van een foto.
Ik vind versie 2 inderdaad mooier, sfeervoller. Echt goed voorbeeld hoe compositie de sfeer kan bepalen van een foto.
Alors.
Die 2e is echt mooi. Maar kan het dat ik ze ergens eerder heb gezien?Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:27:
Oke hier nog even de foto die schijnbaar niet zichtbaar werd:
Versie 1:
[afbeelding]
versie2:
[afbeelding]
Erg mooi, klassieke compositie, prachtige match tussen de kleuren van het onderwerp en de achtergrond, en technisch uiteraard dik in orde 
Edit: ik kan niet besluiten of ik haar hand eraf zou croppen of niet... dus dan vind ik de foto maar perfect zoals hij is
Edit: ik kan niet besluiten of ik haar hand eraf zou croppen of niet... dus dan vind ik de foto maar perfect zoals hij is
[ Voor 32% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-05-2005 21:22 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Even simpel:
- 1 foto per post
- geen archief-foto's
- wees SUPERkritisch op je eigen foto voordat je post: je publiek zal nog kritischer zijn!
Waarom is/zijn mijn foto('s) en/of commentaar weg? Lees de topicstart en het is duidelijk!
Even simpel:
- 1 foto per post
- geen archief-foto's
- wees SUPERkritisch op je eigen foto voordat je post: je publiek zal nog kritischer zijn!
Waarom is/zijn mijn foto('s) en/of commentaar weg? Lees de topicstart en het is duidelijk!