Solcon - VoIP [icm SMC 7908 modem] Informatie en Ervaringen

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 36.957 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-04 23:00

Cio

Anoniem: 189566 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 11:42:
Heeft er iemand ervaring met het gebruik van X-Lite i.c.m. de SIP server van solcon ?
Ik krijg het niet aan de praat, het lukt X-Lite niet om zich te registreren bij solcon. Weet iemand de correcte instellingen ?
Is het misschien niet mogelijk om twee keer aangemeld te zijn bij solcon (1 x het SMC modem en 1 x X-lite).
sip01.solcon.nl
sip02.solcon.nl
;)

IDD 2x inloggen op dezelfde server werkt niet.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 13:02
Hebben er mensen ervaring met het doorzetten van ál het verkeer (behalve VoIP) naar een achter-het-smc-modem liggende firewall?
Ik wil namelijk achter het SMC7908 modem, een Cisco PIX 501 firewall aansluiten.
Met een speedtouch kan via een 'spoofing'-configuratie het public IP door het modem naar deze Cisco PIX doorgezet worden, is iets dergelijks ook mogelijk met dit SMC modem?

Kan dit met DMZ of beter met Bridging geconfigureerd worden?
Wie hebben dit getest en werkend?

En wanneer Bridging is gebruikt; waar stel je de juiste waarden hiervoor in?
Bedankt alvast!

-----
26-10-2006 UPDATE:
Email naar Solcon Support gestuurd, na verschillende keren heen-en-weer mailen, uiteindelijk volgende mogelijkheden:
Geachte heer/mevrouw,

Er zijn 3 mogelijkheden om dit aan te praat te krijgen:

1.
DHCP uitzetten op de SMC. Pix op de SMC aansluiten en verder werken achter de Pix. Uw VoIP blijft dan gewoon op de SMC werken. [Hardinxcore: Dit kan bij: Advanced> WAN > ATM PVC > VC1]

2.
Het modem bridgen naar de Pix. VoIP werkt dan niet meer op de SMC. U moet dan zelf op de Pix uw VoIP regelen. Om het in deze situatie te laten werken op de SMC (u wilt dus niet een SIP phone achter de Pix aansluiten, maar gewoon het analoge poortje op de SMC gebruiken) moet u alle door VoIP gebruikte poorten weer terug sturen naar de SMC. Dit zijn meestal 5000-5100 en 10000-15000 UDP. U kan natuurlijk ook met ethereal even sniffen welke poorten er nu gebruikt worden en die terug sturen naar de SMC. Het grootste nadeel is als andere modems op andere poortranges gaan werken dat het problemen kan geven. Als u een ander programma heeft draaien die toevallig van deze poorten gebruik maken, dat werken deze dan niet meer.

3.
SMC bridgen en achter de Pix een Asterisk, ATA of een IPtelefoon gebruiken. Dit wordt meestal gedaan en is het meest veilig en stabiel.

We kunnen helaas geen support verlenen op bovenstaande oplossingen.

Met vriendelijke groet,

Solcon Servicedesk
Volgende week ga ik de configuratie i.c.m. met een Cisco PIX Firewall inrichten, ik zal mijn ervaringen en (wanneer het werkt) de juiste configuratie hier vermelden.

31-10-06 UPDATE:

Ik heb het SMC modem en de CISCO PIX Firewall (501) werkend met behoud van de configuratie van VoIP. Dit heb ik als volgt geconfigureerd:
1e mogelijkheid, zoals hierboven bij punt 1 aangegeven, Bridging configureren hierna krijgt de PIX het publieke IP adres: Nadeel: VOIP werkt dan NIET.
2e (goede) mogelijkheid:
Maak 2 netwerken:

1e netwerk bevat 2 devices, 1e is de SMC, 2e is de Cisco PIX. (bijv.: 10.11.254.254/24 [SMC] en 10.11.254.1/24 [PIX]. Bij de firewall op de SMC schakel je DMZ in en verwijs naar IP: 10.11.254.1/24.

2e netwerk is het 'echte' netwerk waar ook de hosts enz. in staan. Configureerd de WAN interface van de PIX met eerder genoemd adres (10.11.254.1/24). Configureer LAN interface met het een IP uit het 'gewone' netwerk. Deze PIX (dus dit IP adres) word de default gateway van de clients.

De configuratie van de PIX zal ik hier verder niet bespreken omdat dat situatie specifieke informatie is die in dit topic niet van belang is.

Hierna werkt alles OK (inbellen via VPN, in- en outbound mappings enz.

[ Voor 76% gewijzigd door HardinxCore op 31-10-2006 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98578

Heeft iemand hier al een solcon configuratie met een spa-3000 werken?
Hij blijft bij mij maar Registration State: Failed aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cio schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 16:02:
[...]

sip01.solcon.nl
sip02.solcon.nl
;)

IDD 2x inloggen op dezelfde server werkt niet.
same here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189566 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 11:42:
Heeft er iemand ervaring met het gebruik van X-Lite i.c.m. de SIP server van solcon ?
Ik krijg het niet aan de praat, het lukt X-Lite niet om zich te registreren bij solcon. Weet iemand de correcte instellingen ?
Is het misschien niet mogelijk om twee keer aangemeld te zijn bij solcon (1 x het SMC modem en 1 x X-lite).
Zit hier met het zelfde probleem.. heb jij miss. al een oplossing?

*edit*

Probleem inmiddels verholpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 98578 op 01-11-2006 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197485

Powermage schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:16:
[...]

Volgens mij klopt dat inderdaad, er zijn namelijk met de oudere modems gewoon hardware problemen waardoor dit niet werkt, de nieuwere serie's hebben daar een ander stukje hardware voor in zitten, dan werkt het wel.
Hallo ik kwam op dit topic terecht omdat ik ook voip via solcon heb
en ik heb ook nog steeds geen nummerweergave
solcon gebeld en een nieuwere versie van dit modem gekregen (gratis)
en het werkte nog steeds niet
antwoord van solcon:
wachten tot en jan. 2007 dan wordt het modem waarschijnlijk omgeruild voor een speetouch780

dus nog maar even wachten

groeten jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-05 16:37
Wat is jullie ervaring met het aansluiten van een externe harde schijf op de router? Volgens mij kan dat alleen als de harde schijf FAT32 geformateerd is? Ik heb een LAcie met 160 gig NTFS geformateerd. Klopt het dat die niet werkend op de router is aan te sluiten?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-04 08:56

peace, love & linux

Inderdaad alleen FAT32 is ondersteund. Ook is het maar een USB 1.1 aansluiting, dus stel je niet teveel voor van de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurp5
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-04 12:18
Ik heb een paar vragen over Solcon VoIP, heb het nog niet maar ik ben wel van plan het te nemen.
Hier komen ze :) :
  • Krijg je nogsteeds deze modem erbij?
  • Zijn er nog veel problemen(bijv ruis/uitval/etc..)?
  • Hoelang kan je niet gebelt worden als je overgaat naar VoIP?
  • Hoe zit het met de nummerweergave?
  • Zijn er nog speciale dingen die ik nog moet weten of handig zijn om te weten?
  • Op welke manieren is de USB storage te benaderen?
--
Jurriaan

[ Voor 5% gewijzigd door jurp5 op 11-12-2006 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
jurp5 schreef op maandag 11 december 2006 @ 17:15:
Ik heb een paar vragen over Solcon VoIP, heb het nog niet maar ik ben wel van plan het te nemen.
--
Jurriaan
KicK :D

En vooral:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
  • Laatst online: 28-04 19:49
jurp5 schreef op maandag 11 december 2006 @ 17:15:
--
Jurriaan
• Modem kan je kopen (€99,-) of huren (€2,- per maand).
• Ik heb geen problemen met ruis of uitval gehad.
• Je kunt gelijk voip-bellen, zonder down time. Zolang er nog niet geporteerd is kun je zowel VoIP-oproepen (alleen Solcon abonnéés) en KPN-oproepen (analoog) ontvangen. Bij portering gaan de oproepen in principe naadloos over van KPN naar Solcon (via dienst van Versatel).
• Nummerweergave kent zonder portering in bepaalde gevallen problemen m.b.t. de KPN oproepen. Er bestaan hiervoor oplossingen, maar die vereisen een extra kastje van een paar tientjes. Na portering heb je gratis nummerherkenning en geen problemen meer met nummerherkenning, extra apparatuur is dan niet nodig. Na portering kun je zelfs de splitter er tussenuit halen voor een betere DSL communicatie.
• Zonder portering (wat sommigen blijkbaar handig vinden), kun je naar Bel-budget downgraden (KPN gaat dit trouwens afschaffen heb ik gehoord). Alleen kan het dan voorkomen dat je gebeld wordt (KPN-lijn) terwijl je zelf aan het bellen bent (je hoort dan een piepje). Dit is niet te voorkomen. Switchen werkt niet lekker. Hoewel wissel gesprek (bij volledig VoIP) wordt ondersteund heb ik hier geen ervaring mee, zeker niet i.s.m. een analoge-lijn. Ik weet niet of dat gaat werken.
• USB-storage, werkt wel maar is geen succes:
- Er zijn problemen dat je het modem moet herstarten na verloop van tijd omdat de schijf niet meer te benaderen is.
- Het werkt alleen mat FAT (FAT32?).
- Het is traag (USB 1.1).
Wel kun je de USB-poort goed als printerpoort gebruiken zodat je van je USB-printer een netwerkprinter kunt maken.

Als het nèt werkt dan werkt het nèt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurp5
mooi dat het goed werkt, alleen zie ik dat de modem 129 euro kost maar dat maakt niks uit. Ik ben zelf al wel solcon abbonee en vind dat ze wel goede service hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-04 10:47

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

jurp5 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 15:16:
mooi dat het goed werkt, alleen zie ik dat de modem 129 euro kost maar dat maakt niks uit. Ik ben zelf al wel solcon abbonee en vind dat ze wel goede service hebben :)
Die SMC router is alleen een waardeloos rot ding en ze verkopen geen andere tenzij je Bronze service neemt, waarbij een Cisco verplicht is (staat geen prijs bij, alleen dat het 90 reeks moet zijn).

is SOHO97, die ondersteunt alleen geen VOIP geloof ik (en is rond de 300 euro)

[ Voor 7% gewijzigd door jopiek op 12-12-2006 18:58 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurp5
jopiek schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 18:53:
[...]

Die SMC router is alleen een waardeloos rot ding en ze verkopen geen andere tenzij je Bronze service neemt, waarbij een Cisco verplicht is (staat geen prijs bij, alleen dat het 90 reeks moet zijn).

is SOHO97, die ondersteunt alleen geen VOIP geloof ik (en is rond de 300 euro)
Ik heb zelf een smc en geen problemen ik vind SMC wel goed. :), en als je SMC wilt bashen geef dan ook argumenten }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:56
Ja, ik heb meerdere Smc's aan gesloten. Het zal vast niet de allerbeste modem zijn. Maar ik ben nergens problemen tegen gekomen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
jurp5 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 15:16:
Het modem kost alleen € 129,- als je het los koopt. Als je een VoIP-abonnement afneemt bij Solcon krijg je €30,- korting.
Wat het modem zelf betreft. Qua hardware is het ding van binnen zo goed als het zelfde als de Experiabox van KPN (Gigaset Siemens). Het modem heeft veel mogelijkheden voor een lage prijs. Het is stabiel en gemakkelijk in te stellen (via web interface).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurp5
jbouwh schreef op woensdag 13 december 2006 @ 08:58:
[...]

Het modem kost alleen € 129,- als je het los koopt. Als je een VoIP-abonnement afneemt bij Solcon krijg je €30,- korting.
Wat het modem zelf betreft. Qua hardware is het ding van binnen zo goed als het zelfde als de Experiabox van KPN (Gigaset Siemens). Het modem heeft veel mogelijkheden voor een lage prijs. Het is stabiel en gemakkelijk in te stellen (via web interface).
Ik heb al ADSL bij solcon, dus dit geld niet:
U krijgt € 29,95 modemkorting wanneer u bij een Solcon ADSL-abonnement direct Solcon digitale telefonie bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:37
Ja, hoe zit dat nu met nummermelden? Ik betaal hier toch een redelijk bedrag voor maar het werkt nu niet, hoe is dat geregeld? Het lijkt mij dat Solcon gewoon KPN moet betalen voor de dienst maar dat doen ze volgensmij niet?

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Nummerweergave is inderdaad een leuke melkkoe van KPN. Versatel verzorgt het omzetten van PSTN oproepen naar de SIP centrales van Solcon. KPN heeft er in die zin niets mee te maken. Solcon heeft er alleen niet voor gekozen deze functionaliteit financiëel uit te buiten.

Anoniem: 200852

Ik heb nu ook een paar maanden de SMC 7908 modem i.c.m. VoIP van Solcon. Het internet gaat via Bitstream en nog geen problemen gehad. Alleen het VoIP werkte eerst niet goed, want niet iedereen kon ons altijd bellen. We waren dan gewoon niet bereikbaar, maar na wat mailen met Solcon hebben zij het modem opnieuw ingesteld en werkte het daarna wel perfect. Ik ben er goed over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 08:59
Weet iemand of er nog firmware uitkomt die ook schijven ondersteund die in NTFS geformateerd zijn? Aangezien ik hierop een schijf wil gaan aansluiten en met bestanden werk groter dan 4 GB.

Edit:
Aangezien ik nog oude firmware heb van deze router wil ik hem gaan upgraden. Op de site van SMC staat firmware 2.06 terwijl solcon 2.10 al heeft. Wanneer ik de firmware van de Solcon ftp haal en dan upgrade krijg ik melding: Incorrect user interface image

Iemand dit ook gehad en weet iemand hoe dit is op te lossen?
Kan je ergens uitlezen welke firmware versie je eigenlijk hebt?

[ Voor 51% gewijzigd door Binnetie op 16-12-2006 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:09
Binnetie schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 20:27:
Aangezien ik nog oude firmware heb van deze router wil ik hem gaan upgraden. Op de site van SMC staat firmware 2.06 terwijl solcon 2.10 al heeft.
Op de website van SMC staat 2.09.
http://www.smc.com
Bij mij staat als land 'NLD' gekozen, linksbovenaan
Dan naar support
'I don't know my part number' selecteren;
Category 'Broadband routers'
Model 'SMC7908VoWBRA NE;
Typenummer 752.8786;
Downloadtype all, operating system all;
Tadaaa! 2.08 en 2.09 zijn daar te downloaden.
Kan je ergens uitlezen welke firmware versie je eigenlijk hebt?
Inloggen op de web-interface, dan naar 'advance setup'. Je komt op het status scherm uit. Onder het derde blokje tekst, 'Information', staat bij mij: "Runtime Code Version: 2.10 (Aug 17 2006 14:13:35)"

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:40
Weet iemand hoe je de router moet instellen zodat je de USB storage (een HD die via de USB poort van de router is aangesloten) via ftp van buiten kunt bereiken?

Ik kan de USB storage (File server) benaderen via het netwerk. Ook kan ik ftp instellen via het "NAT --> Virtual server" menu.
Lan IP Address : 192.168.2.x
Protocol Type : TCP
Lan Port: 21
PublicPort: 21
Enable : checked

Ik heb echter geen idee hoe ik de aangesloten USB Storage koppel aan een IP adres. Het lijkt mij dat de USB Storage hetzelfde IP nummer heeft als de router (192.168.2.1) maar als ik die will instellen voor ftp krijg ik een foutmelding (invalid IP). Andere IP adressen werken wel, maar ik weet niet of en hoe of ik de USB storage een ander IP adres kan geven.

Heeft iemand dit al werkend? Bedankt voor alle tips alvast.

• jbouwh
Wat jij wil kan helaas niet met de huidige firmware. De enige methode die wordt ondersteund is het SMB protocol (browsen via netwerkomgeving), en dan nog zodanig dat het alleen met WIN98, 2000, XP etc. werkt (Ik kreeg het niet werkend i.s.m. Linux). Daarnaast is deze functionaliteit niet erg stabiel. Ten slotte is het zo dat er nog een aantal technische beperkingen zijn:
  1. Alleen USB 1.1 wordt ondersteund, al met al werkt het erg langzaam.
  2. Alleen FAT/FAT32 disks/USB-sticks worden ondersteund.
Trek je eigen conclusie. Wel is de USB poort goed te gebruiken om van een USB-printer een netwerkprinter van te maken.

N.B.: Wat natuurlijk wel kan is een losse server met FTP-functionaliteit toelaten via NAT.
voorstad schreef op donderdag 28 december 2006 @ 09:54:
Weet iemand hoe je de router moet instellen zodat je de USB storage (een HD die via de USB poort van de router is aangesloten) via ftp van buiten kunt bereiken?

Ik kan de USB storage (File server) benaderen via het netwerk. Ook kan ik ftp instellen via het "NAT --> Virtual server" menu.
Lan IP Address : 192.168.2.x
Protocol Type : TCP
Lan Port: 21
PublicPort: 21
Enable : checked

Ik heb echter geen idee hoe ik de aangesloten USB Storage koppel aan een IP adres. Het lijkt mij dat de USB Storage hetzelfde IP nummer heeft als de router (192.168.2.1) maar als ik die will instellen voor ftp krijg ik een foutmelding (invalid IP). Andere IP adressen werken wel, maar ik weet niet of en hoe of ik de USB storage een ander IP adres kan geven.

Heeft iemand dit al werkend? Bedankt voor alle tips alvast.

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:40
jbouwh schreef op donderdag 28 december 2006 @ 11:55:
Wat jij wil kan helaas niet met de huidige firmware. De enige methode die wordt ondersteund is het SMB protocol (browsen via netwerkomgeving), en dan nog zodanig dat het alleen met WIN98, 2000, XP etc. werkt (Ik kreeg het niet werkend i.s.m. Linux). Daarnaast is deze functionaliteit niet erg stabiel. Ten slotte is het zo dat er nog een aantal technische beperkingen zijn:
  1. Alleen USB 1.1 wordt ondersteund, al met al werkt het erg langzaam.
  2. Alleen FAT/FAT32 disks/USB-sticks worden ondersteund.
Trek je eigen conclusie. Wel is de USB poort goed te gebruiken om van een USB-printer een netwerkprinter van te maken.

N.B.: Wat natuurlijk wel kan is een losse server met FTP-functionaliteit toelaten via NAT.

[...]
Dank je wel voor je antwoord. Ik was al bang voor zoiets... Ik was juist op zoek naar een simpele oplossing voor het via internet beschikbaar hebben van bepaalde bestanden en om af en toe wat naar te kunnen uploaden. Een losse server is dan net weer teveel van het goede. En voor een schijf die ik toch nog had liggen was een losse case voldoende.... Erg jammer dat het niet kan.

De beperkingen USB1.1 en Fat32 waren me bekend. Ik heb idd al de printer eraan gehad, maar met een multifunctional (P/S/C) blijft aleen het printen over..... Daar heb je geen multifunctional voor.

Al met al de volgende keer maar apparaten met Ethernetaansluiting kopen ;')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

jurp5 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 20:09:
[...]

Ik heb zelf een smc en geen problemen ik vind SMC wel goed. :), en als je SMC wild bashen geef dan ook argumenten }:O
Ok, daar komt ie. Zo af en toe ligt die van mij er uit. Een vriend van me heeft ook zo'n rotding, hij heeft het halve jaar nauwelijks kunnen bellen via VOIP en dat is zwaar rot want z'n moeder heeft een bedrijf. Ze zijn blij dat ze hun andere bedrijf niet overgezet hebben op VOIP! Ze hebben al minimaal 4 keer een nieuwe router van Solcon gehad. We gaan binnenkort met solcon om de tafel zitten want het kan echt zo niet. Het SMC ding is misschien minder slecht dan andere vergelijkbare apparaten, maar voor een bedrijf MOET je permanent bereikbaar zijn zonder dat je het ding af en toe moet resetten etc. SMC is gewoon een hobby apparaat en neit geschikt voor bedrijfstoepassingen :s

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

Nieuwe firmware 2.11 is uit (beta), betere ADSL 2+ ondersteuning, verder weinig anders geloof ik. zie ftp://dl.solcon.nl/pub/dsl/firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:54

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

jopiek schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:38:
[...]
Ok, daar komt ie. Zo af en toe ligt die van mij er uit. Een vriend van me heeft ook zo'n rotding, hij heeft het halve jaar nauwelijks kunnen bellen via VOIP en dat is zwaar rot want z'n moeder heeft een bedrijf. Ze zijn blij dat ze hun andere bedrijf niet overgezet hebben op VOIP! Ze hebben al minimaal 4 keer een nieuwe router van Solcon gehad. We gaan binnenkort met solcon om de tafel zitten want het kan echt zo niet. Het SMC ding is misschien minder slecht dan andere vergelijkbare apparaten, maar voor een bedrijf MOET je permanent bereikbaar zijn zonder dat je het ding af en toe moet resetten etc. SMC is gewoon een hobby apparaat en neit geschikt voor bedrijfstoepassingen :s
Lijkt erop dat er meer aan de hand is dan alleen met je modem...
Ik gebruik het ding voor zeer veel zaken (in vergelijking met de gemiddelde gebruiker :) ), o.a. meerdere IP cams, FTP server, webserver, VOIP (meerdere providers), internetten op 4 PC's (gedeeltelijk Wifi). Verder nog een torrent servertje dat flink z'n best doet. Spul staat allemaal aan en er worden bergen poorten geforward. Je wilt niet weten hoeveel data ik per maand verstook ;)

Gaat eigenlijk best goed, vooral de QoS functionaliteit is erg handig voor VOIP en prioriteit instellen voor bv. de FTP server.

SMC is wel na verloop van tijd onbereikbaar via remote, resetten is dan nodig. Verder heb ik het gevoel dat hij na lange tijd online (enkele weken) traag wordt, na een reset lijkt het weer ok. Dit is met de laatste firmware versies steeds beter geworden, maar perfect is het nog niet.
Ik heb beroerdere modems gehad, o.a. WAG54 ADSL modem/router van Linksys. Dat was echt een ramp :(

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Joepla schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:07:
[...]

Lijkt erop dat er meer aan de hand is dan alleen met je modem...
Ik gebruik het ding voor zeer veel zaken (in vergelijking met de gemiddelde gebruiker :) ), o.a. meerdere IP cams, FTP server, webserver, VOIP (meerdere providers), internetten op 4 PC's (gedeeltelijk Wifi). Verder nog een torrent servertje dat flink z'n best doet. Spul staat allemaal aan en er worden bergen poorten geforward. Je wilt niet weten hoeveel data ik per maand verstook ;)

Gaat eigenlijk best goed, vooral de QoS functionaliteit is erg handig voor VOIP en prioriteit instellen voor bv. de FTP server.

SMC is wel na verloop van tijd onbereikbaar via remote, resetten is dan nodig. Verder heb ik het gevoel dat hij na lange tijd online (enkele weken) traag wordt, na een reset lijkt het weer ok. Dit is met de laatste firmware versies steeds beter geworden, maar perfect is het nog niet.
Ik heb beroerdere modems gehad, o.a. WAG54 ADSL modem/router van Linksys. Dat was echt een ramp :(
Bij mij thuis hoef ik 'm ondanks allerlei servermeuk en zo ook niet vaak te resetten, maar ik MOET 'm toch wel zo af en toe resetten en dat is niet echt de bedoeling. Als bedrijf moet je van een verbinding op aan kunnen, ws. stappen we over op SLA's.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Ik ben het op zich met je eens. Als je een bedrijf hebt en je wilt kwaliteit, dan kies je voor degelijke apparatuur, b.v. Cisco. Verder kan e.e.a. dan ook worden bewaakt. Het SMC modem is wat dat aangaat een niet al te stabiele oplossing. Maar voor thuis vindt ik het een fantastische oplossing. Een klein kastje, goedkoop, weinig energieverbruik en heel erg veel functionaliteit. Als je al die functionaliteit met professionele spullen wil implementeren dan red je dat vaak niet met één apparaat.
Wat het resetten betreft. Zelf gebruik ik versie 2.09. Versie 2.10 vond ik niet al te stabiel met VoIP. Versie 2.11 wacht ik even af. Ik draai een mailserver en webapplicaties. Maar na een maand dan is een reset wel weer nodig. Overigens blijft het modem wel in de lucht.
Het is hoopvol dat er nog steeds wordt ontwikkeld aan de software. de kwaliteit is de laatste tijd sterk verbeterd, maar het kan nog net wat beter.
jopiek schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:55:
[...]

Bij mij thuis hoef ik 'm ondanks allerlei servermeuk en zo ook niet vaak te resetten, maar ik MOET 'm toch wel zo af en toe resetten en dat is niet echt de bedoeling. Als bedrijf moet je van een verbinding op aan kunnen, ws. stappen we over op SLA's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

jbouwh schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:49:
Ik ben het op zich met je eens. Als je een bedrijf hebt en je wilt kwaliteit, dan kies je voor degelijke apparatuur, b.v. Cisco. Verder kan e.e.a. dan ook worden bewaakt. Het SMC modem is wat dat aangaat een niet al te stabiele oplossing. Maar voor thuis vindt ik het een fantastische oplossing. Een klein kastje, goedkoop, weinig energieverbruik en heel erg veel functionaliteit. Als je al die functionaliteit met professionele spullen wil implementeren dan red je dat vaak niet met één apparaat.
Wat het resetten betreft. Zelf gebruik ik versie 2.09. Versie 2.10 vond ik niet al te stabiel met VoIP. Versie 2.11 wacht ik even af. Ik draai een mailserver en webapplicaties. Maar na een maand dan is een reset wel weer nodig. Overigens blijft het modem wel in de lucht.
Het is hoopvol dat er nog steeds wordt ontwikkeld aan de software. de kwaliteit is de laatste tijd sterk verbeterd, maar het kan nog net wat beter.

[...]
Inderdaad veel functionaliteit (waarvan bijna alles goed werkt ;) ) voor weinig...

Als bedrijf zou ik nooit de standaard Solcon verbinding kiezen. De 'Economy Service' houdt in dat je maar moet zien wanneer de lijnprovider tijd en zin heeft om een evt. storing te verhelpen, 6 dagen zonder verbinding is dan ook al eens is voorgekomen.
Respons is dan minimaal, m.a.w. zoek het zelf maar uit. Lijkt erop dat Solcon erg weinig invloed heeft op de lijnprovider(s).

Gezien de niet meer zo concurrerende prijzen van Solcon (zowel ADSL als VoIP) denk ik erover om weer eens verder te gaan kijken. Jammer, het begon allemaal erg goed, maar een onbetrouwbare lijn schiet gewoon niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Wat betreft de verbinding. Solcon Economy service is een product wat niet bedoeld is voor bedrijven. De hersteltijd is best-effort. Zakelijk wordt nog steeds veel SDSL toegepast, met name om de hogere upstream mogelijkheid tot 2,3 MBps. En wanneer SDSL geen optie is, kan een huurlijn uitkomst bieden. In dat geval gaan de kosten echter fiks omhoog.
Joepla schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:50:
[...]

Inderdaad veel functionaliteit (waarvan bijna alles goed werkt ;) ) voor weinig...

Als bedrijf zou ik nooit de standaard Solcon verbinding kiezen. De 'Economy Service' houdt in dat je maar moet zien wanneer de lijnprovider tijd en zin heeft om een evt. storing te verhelpen, 6 dagen zonder verbinding is dan ook al eens is voorgekomen.
Respons is dan minimaal, m.a.w. zoek het zelf maar uit. Lijkt erop dat Solcon erg weinig invloed heeft op de lijnprovider(s).

Gezien de niet meer zo concurrerende prijzen van Solcon (zowel ADSL als VoIP) denk ik erover om weer eens verder te gaan kijken. Jammer, het begon allemaal erg goed, maar een onbetrouwbare lijn schiet gewoon niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

jbouwh schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 17:22:
Wat betreft de verbinding. Solcon Economy service is een product wat niet bedoeld is voor bedrijven. De hersteltijd is best-effort. Zakelijk wordt nog steeds veel SDSL toegepast, met name om de hogere upstream mogelijkheid tot 2,3 MBps. En wanneer SDSL geen optie is, kan een huurlijn uitkomst bieden. In dat geval gaan de kosten echter fiks omhoog.
[...]
Ben het met je eens, economy betekent niet dat je binnen 2 uur weer online bent.
Maar 6 dagen, komop zeg... Weet je hoeveel torrentfiles dat zijn 8)

Heb het idee dat de 'echte' providers (bbned, babyxl etc) waarvan Solcon gebruik maakt (Solcon heeft zelf geen koperdraadje/glasvezeltje in de grond), gewoon storingen opsparen en als het uitkomt bij de betreffende centrale langsgaan. Als dat een beetje in de route past tenminste en er geen dik betalende zakelijke gebruikers zijn om eerst te helpen.

Ik heb ooit Chello gehad, dus zeg niet dat ik niks gewend ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Toch maar weer even aan solcon gevraagd hoe het met de routers & nummermelding zit:

Geachte heer/mevrouw ***,

Er is een probleem met nummerweergave voor niet geporteerde klanten in combinatie met een smc7908 mac adres 00:13. Het probleem is gemeld bij SMC. Zij zoeken naar een oplossing. Verwachte duur is onbekend. Het is raadzaam helpdesk.solcon.net te raaplegen voor de status. Probleem is aangemeld bij SMC.

Uitschakelen van het telefoonnummerservices kunt u regelen via sales@solcon.nl

Met vriendelijke groet,

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Solcon komt binnenkort met een vervanging van de huidige SMC routers!!! Ze kunnen onvoldoende hun eigen wensen in het apparaat stoppen: SMC heeft die 7908 in principe niet meer in productie.
Alternatief zal alcatel worden.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203471

Afgelopen zomer na veel perikelen nummermelding van Solcon icm PSTN werkend gekregen ... dwz een nieuw SMC7908 gekregen. Solcon deed hier moeilijk over aangezien ik geen VOIP bij Solcon had, maar bij VoipDiscount.
Van de helpdesk allerhande verhalen gehoord met mijn "oude" SMC:
  • "dit moet werken" (maar hoe is nooit duidelijk geworden)
  • "dit gaat nooit werken, komt doordat KPN het niet meestuurt" (van account management nota bene)
  • "dit werkt enkel icm Solcon VOIP" (waarbij de helpdesk niet kon aangeven waarom het met andere providers niet zou werken)
Mijn wedervraag of dit dan icm met het VOIP proefabo van Solcon zou werken is niet eenduidig beantwoord (men voelde de bui al hangen...). Toch maar een proefabo genomen en nummermelding werkte (uiteraard) nog niet. Probleem opnieuw aangemeld, nu wel een nieuw modem gekregen. Nummermelding werkend. Vervolgens proefabo opgezegd, kan nu nummermelding met VoipDiscount doen. Het kost even moeite....

Jammer dat er zo moeilijk gedaan wordt om een niet werkende productfeature te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
jopiek schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:54:
Solcon komt binnenkort met een vervanging van de huidige SMC routers!!! Ze kunnen onvoldoende hun eigen wensen in het apparaat stoppen: SMC heeft die 7908 in principe niet meer in productie.
Hmm, en is dat dan ook voor reeds bestaande klanten? Betalen nu toch flink voor iets dat niet wordt gebruikt... :X

[edit]
Ik heb ze maar weer even een mail gestuurd via de ticket service dat ik mijn router RMA wil sturen voor een met en ander mac adres en die werkt met nummermelding op PSTN. Hopelijk gaan ze accoord en kan hij dus terug want dit wordt je ook zat 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door LED-Maniak op 05-01-2007 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148324

Ik heb redelijk wat ervaring met de SMC7908VoWBRA maar ik krijg één ding niet voor elkaar.

Ik heb een SIemens Gigaset c450 IP achter mijn router hangen. Ik wil mijn Solcon voip account hierop laten werken maar dat lukt niet echt. Heb voip op router uitgeschakeld en ik zie in mijn nat tabel de 5060 poort voor dig. tel. wel naar basisstation verwijzen maar krijg elke keer SIP-registratie is mislukt! Heb al verschillende dingen met configuratie geprobeerd maar lukt niet.

Iemand enig idee. Heb op internet wel opmerkingen in forums gezien dat het moet werken maar topics waren gesloten dus kon niet vragen hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:31

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ik heb nu een paar maand een goedkoop Solcon ADSL abo (512/2048) met VOIP en eerlijk gezegd waren mijn verwachtingen hoog gespannen, mede door dit topic. Helaas heb ik wat aanloopprobleempjes gehad welke allemaal wel opgelost zijn. Maar wat tot nu toe maar niet verholpen wordt is dat de gesprekskwaliteit bij internetverkeer dramatisch is. In de praktijk betekent dit dat wanneer mijn vouw aan de telefoon is, dat ik mijn NIC haast uit moet schakelen. Een internetpagina refreshen is al genoeg om een gesprek onmogelijk te maken.

Ik zit op firmware versie 2.10 en Solcon heeft al eens een andere codec geselecteerd. Geen resultaat.

Iemand een idee?

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Jazzy schreef op zondag 07 januari 2007 @ 20:20:
Ik heb nu een paar maand een goedkoop Solcon ADSL abo (512/2048) met VOIP en eerlijk gezegd waren mijn verwachtingen hoog gespannen, mede door dit topic. Helaas heb ik wat aanloopprobleempjes gehad welke allemaal wel opgelost zijn. Maar wat tot nu toe maar niet verholpen wordt is dat de gesprekskwaliteit bij internetverkeer dramatisch is. In de praktijk betekent dit dat wanneer mijn vouw aan de telefoon is, dat ik mijn NIC haast uit moet schakelen. Een internetpagina refreshen is al genoeg om een gesprek onmogelijk te maken.

Ik zit op firmware versie 2.10 en Solcon heeft al eens een andere codec geselecteerd. Geen resultaat.

Iemand een idee?
Je lijnresultaten zijn wel gewoon normaal? Kan je bij ADSL zien bij parameters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Je bedoelt bij ADSL, Status?
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 24 dB 31 dB
Attenuation 13 dB 15 dB

Indicator Name Near End Indicator Far End Indicator
Fast Path FEC Correction 0 0
Interleaved Path FEC Correction 0 0
Fast Path CRC Error 3 1
Interleaved Path CRC Error 0 0
Loss of Signal Defect 0 ---
Fast Path HEC Error 3 0
Interleaved Path HEC Error 0 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Een kennis van mij had ongeveer het zelfde probleem 1024/320 Abbo bij Versatel. Bij hem zat het probleem in de ADSL verbinding. Hij is geupgraded naar 2048/512 en heeft nu geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

In de praktijk betekent dit dat wanneer mijn vouw aan de telefoon is, dat ik mijn NIC haast uit moet schakelen. Een internetpagina refreshen is al genoeg om een gesprek onmogelijk te maken.
Dit probleem komt vooral voor als je geen Quality of Service optie in je modem hebt (vooral oudere types hebben dit niet). De 7908 heeft het wel.

Bij QoS (> Traffic mapping) in je SMC moet VoIP prioriteit hebben ('EF' bij 'Map to Diffserv').

Dan wordt alle VoIP data met voorrang verwerkt. Zelfs met volledige upload (partij torrentfiles) en meerdere PC's actief, merk ik nooit problemen met kwaliteit (codec G.711 A law). Uiteraard gaat het gesprek wel iets ten koste van de andere up/downloads. Ik bel wel 90% via Voipbuster, maar dat zou qua techniek eigenlijk niet uit mogen maken.
Je verbinding zou qua snelheid voldoende moeten zijn lijkt mij.

Als dit niet werkt, laat dan de helpdesk eens remote in je modem alle instellingen volgens hen goedzetten. Als zij er niet uitkomen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Toch wel, ik heb meegemaakt dat dit probleem voorkwam ondanks een QoS instellling. Zelfs als ik 80% voor VoIP reserveerde bleef het probleem. Na de lijn upgrade en tuning waren de problemen opgelost.
Joepla schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:48:
[...]

Dit probleem komt vooral voor als je geen Quality of Service optie in je modem hebt (vooral oudere types hebben dit niet). De 7908 heeft het wel.

Bij QoS (> Traffic mapping) in je SMC moet VoIP prioriteit hebben ('EF' bij 'Map to Diffserv').

Dan wordt alle VoIP data met voorrang verwerkt. Zelfs met volledige upload (partij torrentfiles) en meerdere PC's actief, merk ik nooit problemen met kwaliteit (codec G.711 A law). Uiteraard gaat het gesprek wel iets ten koste van de andere up/downloads. Ik bel wel 90% via Voipbuster, maar dat zou qua techniek eigenlijk niet uit mogen maken.
Je verbinding zou qua snelheid voldoende moeten zijn lijkt mij.

Als dit niet werkt, laat dan de helpdesk eens remote in je modem alle instellingen volgens hen goedzetten. Als zij er niet uitkomen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:39
Ik ben een beetje aan het rommelen met die instellingen van QoS. Bij een volle download wil ik gewoon nog zonder problemen kunnen bellen. Zou onderstaande instelling voldoende zijn?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/51db7922acac36bf80b6e806491e2655/full.jpg

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Joepla schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:48:
Jmeer, maar die QoS regel staat er al in. En de helpdesk heeft al verschillende pogingen gedaan, waaronder het selecteren van een andere standaardcodec (ook G.711 A law).

Ik sat nu op het punt om de boel de deur uit te doen en terug te gaan naar KPN. ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

we moeten gewoon afwachten tot max eind april op nieuwe routers, dan verwacht ik dat veel verholpen is.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

SysRq schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:35:
Ik ben een beetje aan het rommelen met die instellingen van QoS. Bij een volle download wil ik gewoon nog zonder problemen kunnen bellen. Zou onderstaande instelling voldoende zijn?

[afbeelding]
Dit schermpje doet verder weinig, bij traffic mapping moet je voip als EF insteffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore
jopiek schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:54:
Bronnen??
De ervaring die ik met Alcatel heb is dat er geen meerdere accounts te configureren zijn waardoor dus voipbuster e.d. niet meer naast solcon kunnen werken.
Qua mogelijkheden vind ik SMC veeel uitgebreider dan de tot nog toe door Solcon uitgezette Alcatels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore

Iemand een idee?
Daarom ben ik van 3Mbit overgegaan naar 8Mbit... Dit heeft voor flinke vooruitgang gezorgd. Verder moet je zorgen dat het modem dicht bij het ISRA punt staat. Ook kan je (als je je lijn geporteerd heb naar Solcon), de splitter er tussenuit halen.
Verder is het aan te raden op Codec 'G.711 U law' te gebruiken, dit vraagt iets meer bandbreedte voor VoIP maar is wel beter.
Verder heb ik de QoS waarden gelaten zoals ze zijn, na testen heb ik namelijk geen merkbaar verschil geconstateerd...

Overzicht verschillende codecs:
G.711 (64 kbps)
G.726 (32 kbps)
G.729 (8 kbps)
G.723 (5.3 & 6.3 kbps)
GSMFR (13.2 kbps)

Verder kan je denk ik het beste een speedtest uitvoeren om te kijken of de kwaliteit van je lijn wel goed is... 2mbt moet nl. beter werken dan je vermeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178337

Wij hebben hier 8000/1000 verbinding met VOIP en het werkt hier al sinds we het hebben perfect.
Snelheid is altijd goed, nooit minder oid.

VOIP is ook perfect, geen kraak niks, wat we met KPN nog wel is hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Jazzy schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:33:
[...]Ik sat nu op het punt om de boel de deur uit te doen en terug te gaan naar KPN. ;(.
Misschien is dit wat:

Je zou bij bv. Voipbuster een account kunnen aanmaken en het minimum bedrag kunnen opwaarderen (1x EUR 1,30 via 0900 nummer).
In de SMC7908 maak je een extra Voipbuster account aan met de gegevens die je op de Vb site kunt vinden.

Bel eens een weekje (dat krijg je nl. voor die 1,30 euri) op deze manier en kijk of dat beter gaat. Je weet dan of het probleem in je verbinding zit of dat het een specifiek Solcon-voip probleem is.

Als het werkt, heeft Solcon iets om aan te gaan werken. Kunnen/willen ze niet, dan bel je voor een tientje per 4 maanden onbeperkt (= 3 uur/week) naar alle vaste nummers binnen NL en naar vele internationale bestemmingen :)
Nadeel is dat ze al een tijdje geen nieuwe tel. nummers uitgeven, dus als je op je Solcon nummer een inkomend gesprek hebt, heb je toch weer een slechte kwaliteit.

Kennis van mij heeft een upload van 368 kb/s en dat blijkt voor Vb voldoende te zijn (zoals je ook mag verwachten met een codec van 64 kb/s). Is geen SMC overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

HardinxCore schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:29:
[...]

Bronnen??
De ervaring die ik met Alcatel heb is dat er geen meerdere accounts te configureren zijn waardoor dus voipbuster e.d. niet meer naast solcon kunnen werken.
Qua mogelijkheden vind ik SMC veeel uitgebreider dan de tot nog toe door Solcon uitgezette Alcatels...
De bronnen die ik heb zijn zeer betrouwbaar, komen bij Solcon zelf vandaan, ik zal hier niet zeggen van wie ik het heb, maar niet van de eerste de beste helpdeskmedewerker...

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
jopiek schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 16:27:
[...]

De bronnen die ik heb zijn zeer betrouwbaar, komen bij Solcon zelf vandaan, ik zal hier niet zeggen van wie ik het heb, maar niet van de eerste de beste helpdeskmedewerker...
Die helpdesk medewerkers doen er anders wel 8 dagen over omdat ze het antwoord op mijn vraag niet weten! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197485

Hallo allemaal
ik heb ook via solcon voip en nummerweergave werkte ook niet ook niet na vervanging van mijn oude modem smc 7908 door een nieuwere versie van de smc 7908
nu heb ik gisteren een SpeedTouch™ 780(WL) toegestuurd gekregen
en alles werkt goed zelfs de nummerweergave

dus het klopt wel dat ze het modem vervangen

groeten Jereon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore
Anoniem: 197485 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 17:58:
Hallo allemaal
ik heb ook via solcon voip en nummerweergave werkte ook niet ook niet na vervanging van mijn oude modem smc 7908 door een nieuwere versie van de smc 7908
nu heb ik gisteren een SpeedTouch™ 780(WL) toegestuurd gekregen
en alles werkt goed zelfs de nummerweergave

dus het klopt wel dat ze het modem vervangen

groeten Jereon
En? Heb je de mogelijkheid om meerdere VoIP accounts naast Solcon te configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

HardinxCore schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:43:
[...]

En? Heb je de mogelijkheid om meerdere VoIP accounts naast Solcon te configureren?
Speedtouch is helemaal rommel, ze gaan allemaal over op Alcatec...

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
jopiek schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:04:
[...]

Speedtouch is helemaal rommel, ze gaan allemaal over op Alcatec...
ik hoop dat ze er dan een beetje voort mee maken, betaal 20 euro voor een dienst die niet geleverd wordt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

LED-Maniak schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:27:
[...]

ik hoop dat ze er dan een beetje voort mee maken, betaal 20 euro voor een dienst die niet geleverd wordt 8)7
Een dienst niet geleverd = een dienst niet betalen...
Zo werkt dat bij de groenteboer en ook bij een ISP.
Als het langer duurt dan enkele dagen is het de moeite waard om er een mailtje aan te wagen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Joepla schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:13:
[...]
Een dienst niet geleverd = een dienst niet betalen...
Zo werkt dat bij de groenteboer en ook bij een ISP.
Als het langer duurt dan enkele dagen is het de moeite waard om er een mailtje aan te wagen lijkt me.
Al sinds augustus, ik probeer het ze uit te leggen maar dan zeggen ze:
Inkomende gesprekken verlopen via de KPN lijn. Indien u nummerweergave afneem bij de KPN en deze niet functioneert, adviseer ik u telefonisch contact met ons op te nemen.

Dit aangezien storingsmeldingen voor zowel hardware of ADSL verbindingen bij voorkeur per telefoon verwerkt moeten worden.

Nummerweergave op inkomende solcon gesprekken, is volledige gratis. Als ook deze niet functioneert, is er wellicht een probleem in de communicatie tussen uw telefoon en uw modem. In dat geval adviseer ik u te testen met een ander toestel.
Hebben ze hun algemene voorwaarden veranderd? Eerst betalen voor nummerweergave en nu is het opeens gratis?(blijbaar nu alleen te bestellen als je portering aanvraagt volgens hun brochure).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

LED-Maniak schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:54:
[...]Hebben ze hun algemene voorwaarden veranderd? Eerst betalen voor nummerweergave en nu is het opeens gratis?(blijbaar nu alleen te bestellen als je portering aanvraagt volgens hun brochure).
Even voor alle zekerheid: nummerweergave bij inkomend PSTN (KPN) werkt niet? Hiervoor moet je geabonneerd zijn bij KNP (activeren via KPN, kost een euro-nog-wat/maand). Ik ga ervan uit dat je dit hebt.
Bel je eigen KPN-nummer vanaf mobiel, laat het SMC modem er nog ff tussenuit. Nummermelding moet dan zichtbaar zijn op je telefoon. KPN is dan ok, je telefoon is ok.
Als het met SMC ertussen niet werkt, dan heb je een exemplaar met een probleem. Is bij mij destijds omgeruild en werkt sindsdien wel goed.
Nummerweergave via Solcon VOIP moet dan ook werken.

Storingen/problemen kun je per email aanmelden, maar vrijwel altijd komt daar de standaard reactie "u kunt ons het beste bellen" op terug. Niet erg fijn, heb regelmatig >30 min. in de wacht gestaan met dat irritante HEMA-muziekje :O Resultaat is steevast een melding die ze zo uit m'n email hadden kunnen kopieren.
"Maar via Solcon VoIP belt u ons gratis hoor". Ja, dat zal lekker gaan als VoIP niet werkt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

@Nelus
Telefoon kan slecht omgaan met SMC NAT dacht ik, probeer eens een Speedtouch met full UPnP & 5060 geforward. (neem hierbij aan dat je username/pass/serveradres hebt gecontroleerd :))

@LED-Maniak
Telefoonnummerservice = voicemail, doorschakelen & 0906 blokkeren

@QoS instellende mensen ;)
QoS werkt alleen voor de upload, dus downloaden kan je het best limiteren vanaf de PC bij fanatiek gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Vandaag heb ik een abonnements upgrade gekregen. Van 4000/1024 naar 8000/1024, dit heb ik eens eerder gehad alleen toen moest ik meer betalen. Nu betaal ik nog steeds 29,95 maar wel met 8000 kbit snelheid ipv 4000.

Nu haal ik met downloaden altijd rond de 800 KB/s nu is het na de upgrade niet meer dan 730 KB/s, terwijl er niks veranderd is aan de apparatuur hier.

Het modem traind in met de volgende waardes:

Stream Type
Actual Data Rate

Up Stream
896 (Kbps.)

Down Stream
7040 (Kbps.)

Noise Margin
6 dB
5 dB

Attenuation
8 dB
13 dB

Ik zou toch meer moeten kunnen halen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Nog een vraagje waar ik nog niet achter ben. Ik wil mijn firmware gaan update en heb van de site van solcon de nieuwste firmware gedownload. Toch krijg ik telkens en error wanneer ik wil gaan upgraden:

Incorrect user interface image. Ook wanneer ik een ouder versie (2.xx) gebruik krijg ik deze melding.
Ik heb nu versie:
INFORMATION
Numbers of DHCP Clients: 0
Runtime Code Version:
0.46t7 (Jul 6 2005 18:30:37)
Boot Code Version: 0.67.3
ADSL Modem Code Version: 01.01.09.00B
LAN MAC Address: 00-04-E2-DC-52-06
Wireless MAC Address: 00-04-E2-DC-52-08
WAN MAC Address: 00-04-E2-DC-52-07
Hardware Version: 01
Serial Num: J505005828

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Binnetie schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:38:
Nu haal ik met downloaden altijd rond de 800 KB/s nu is het na de upgrade niet meer dan 730 KB/s, terwijl er niks veranderd is aan de apparatuur hier.
Komt me bekend voor, heb ditzelfde gehad, zowel met up- als met downstream.
Na iedere wijziging (abo, onderhoud wijkcentrale, ADSL -> ADSL2+) zijn deze waardes anders. Laatste keer gelukkig de goede kant op.

De provider (niet Solcon) kan de lijn ook 'tunen'. Gaf bij mij meestal als resultaat dat de verbinding langzamer werd gezet om 'de stabiliteit te waarborgen', en je uiteindelijk nog langzamer werd. Dat doen we dus niet meer :(

Sinds ADSL2+ werkt het allemaal best lekker en snel (1081 kbps up, 14069 down).

Voor je firmware update zou ik de helpdesk bellen, volgens mij was er destijds iets van een versie die je eerst moest flashen voordat je de uiteindelijke versie erop zette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bedankt voor de info. Ik vond op de ftp van Solcon een handleiding voor het "ombouwen" van je router. Was heel simpel. Draai nu de nieuwste firmware. En ik zag dat de router nu intrainde op 6900 kbit, dat is wel erg weinig.

Ik ga eens verder zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-04 08:56

peace, love & linux

als je router nog met de oudere h323 firmware draait moet je eerst je bootloader upgraden, voordat je de firmware kunt upgraden naar een recentere sipversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-04 21:36

black_eye

Ad maiorem black_eye gloriam

avatar schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:13:
als je router nog met de oudere h323 firmware draait moet je eerst je bootloader upgraden, voordat je de firmware kunt upgraden naar een recentere sipversie.
Meer info:

ftp://dl.solcon.nl/pub/dsl/firmware/SIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

Binnetie schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:38:
Vandaag heb ik een abonnements upgrade gekregen van 4000/1024 naar 8000/1024

Nu haalde ik met downloaden altijd rond de 800 KB/s nu is het na de upgrade niet meer dan 730 KB/s, terwijl er niks veranderd is aan de apparatuur hier.

Down Stream
7040 (Kbps.)

Ik zou toch meer moeten kunnen halen lijkt me.
Je had al een 8000 Kbits lijn :X (waarschijnlijk perongeluk) en na migratie zijn je lijnwaarden ingezakt naar 7000 kbits, vervelend maar weinig aan te doen, tenzij je de lijn nogeens laat omgooien of je bekabeling naloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Nee ik had eerst een 4 mbit, deze is naar 8 mbit gegaan door een upgrade bij KPN. Een bedrijf dat wireless internet aanbood betaalde de rekening. Zij zijn gestopt en ik nam de lijn over met een downgrade naar 4 mbit omdat 8 mbit mij teveel kostte. Omdat de prijzen hetzelfde zijn bij Solcon heb ik hem weer laten upgraden.

Ik ga eens kijken wat de servicedesk eraan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-04 21:36

black_eye

Binnetie schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:34:
Nee ik had eerst een 4 mbit, deze is naar 8 mbit gegaan door een upgrade bij KPN. Een bedrijf dat wireless internet aanbood betaalde de rekening. Zij zijn gestopt en ik nam de lijn over met een downgrade naar 4 mbit omdat 8 mbit mij teveel kostte. Omdat de prijzen hetzelfde zijn bij Solcon heb ik hem weer laten upgraden.

Ik ga eens kijken wat de servicedesk eraan kan doen.
Ze kunnen je profiel misschien lager laten intrainen. Je max. intrainwaarde zit nu waarschijnlijk vlak boven het profiel waarmee je intraind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Hoe bedoel je dat precies? Lager intrainer en intrainprofiel, dat snap ik niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-05 15:49
Solcon maakt vanaf nu gebruik van een nieuw modem: Siemens Gigaset SX762. Iemand al ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61137

Aangezien ik geen zin had in al het internetplusbellen van KPN maar gekozen voor Solcon. Vrijdag 9 maart migratie aangevraagd naar Solcon Bitstream met VoIP. Die middag was al bekend dat het wordt opgeleverd op 20 maart. Binnen elf dagen dus al! 8) Ik moest nu ook die nieuwe siemens Gigaset bestellen, eens kijken hoe dat gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio

Cio

Ik zie een experia box met retail jasje... :/

of vergis ik me nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik wil voor een kennis van mij ook Solcon gaan aanvragen maar ik moet dan ook een Siemens modem nemen. Het SMC modem wat ik zelf heb werkt perfect. Het bereik draadloos is ook goed. Nu vraag ik mij net zoals iemand hierboven of het modem goed is. Heb nog nooit van Siemens gehoord in de modem/router wereld.

Iemand dus ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Het vorige modem (SMC7908VoWBRA) had ook al een broertje bij Siemens, de SX541 :) .

Zie: http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=79653

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afgelopen donderdag overgegaan naar bitstream + voip. Tot vrijdagmiddag uitstekende snelheden (800kb/sec) maar sindsdien is de snelheid echt bagger, het fluctueert verschrikkelijk. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Anoniem: 61137 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 14:55:
Afgelopen donderdag overgegaan naar bitstream + voip. Tot vrijdagmiddag uitstekende snelheden (800kb/sec) maar sindsdien is de snelheid echt bagger, het fluctueert verschrikkelijk. Meer mensen last van?
Waarmee haal je die snelheden? Met usenet downloads? Ik gebruik Tweaknews Ik heb een 8000/1024 verbinding en haalf rond de 730 en 740 kb/s en heb ook last van fluctuerende snelheden, maar ben er achter dat dit niet bij Solcon lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De snelheden haal ik ook met normaal browsen of downloaden. Vandaag een aantal tests gedaan met 100mb-files vanaf Solcon, XS4ALL en BBNed-servers. Gisteren ging het tijdens een download op en neer van 200-800kb, vandaag lijk ik niet boven de 300 uit te komen en vanmorgen niet eens boven de 100. Tot vrijdag was alles perfect.

Net een test gestart van het 100mb-file vanaf de Solcon server. Gaat op en neer van 80kb/sec tot 600kb/sec, maar zeker niet daarboven wat ik eerder wel haalde.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 61137 op 18-03-2007 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Anoniem: 61137 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 17:47:
De snelheden haal ik ook met normaal browsen of downloaden. Vandaag een aantal tests gedaan met 100mb-files vanaf Solcon, XS4ALL en BBNed-servers. Gisteren ging het tijdens een download op en neer van 200-800kb, vandaag lijk ik niet boven de 300 uit te komen en vanmorgen niet eens boven de 100. Tot vrijdag was alles perfect.

Net een test gestart van het 100mb-file vanaf de Solcon server. Gaat op en neer van 80kb/sec tot 600kb/sec, maar zeker niet daarboven wat ik eerder wel haalde.
Ik heb al eens met Solcon gemaild over waarom ik maar 730 kb/s haal, ze zeiden dat het abonnement in principe 2 - 8 mbit was daarom kan het ook aan de drukte liggen dat ik deze snelheid niet volledig zou halen, terwijl ik daarvoor wel eens hoger heb gehad op dezelfde lijn en dezelfde provider. Beetje dom antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-05 09:02
Binnetie schreef op zondag 18 maart 2007 @ 18:38:
[...]

Ik heb al eens met Solcon gemaild over waarom ik maar 730 kb/s haal, ze zeiden dat het abonnement in principe 2 - 8 mbit was daarom kan het ook aan de drukte liggen dat ik deze snelheid niet volledig zou halen, terwijl ik daarvoor wel eens hoger heb gehad op dezelfde lijn en dezelfde provider. Beetje dom antwoord.
Ze garanderen inderdaad maar tot 2mbit, alles daarboven is in principe mooi meegenomen.

Overigens zijn de abonnementsprijzen verlaagd (4mbit naar het tarief van 2mbit, 8 naar 4, enz.), maar de huidige abonnees zijn niet overgezet op deze nieuwe tarieven. Via Serviceweb is dit wel te veranderen, maar je betaald dan wel de downgrade-tarieven (30€) en er gaat een nieuw jaarcontract in. Nu las ik op http://helpdesk.solcon.ne...tem=yes&content=onderhoud iets over een migratie. Weet iemand hier iets meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Binnetie schreef op zondag 18 maart 2007 @ 18:38:
[...]

Dat was inderdaad ook mijn vraag aan de HD-medewerker. Met mijn mxstream abonnement haalde ik zonder problemen dik 3mbit, nu is Bitstream uiteraard een andere lijn maar toch. Opvallen wel dat veel KPN comfort abonnees van Speedlinq ook sinds vrijdag last hebben, volgens mij loopt dat ook via Bitstream (zie hier en hier). Voor een constante 730kb/sec teken ik nu wel overigens. ;) Mijn modem traint overigens in met de snelheden 7996/1023.

Heb over mijn probleem zaterdag contact gehad met Solcon, volgens de medewerker gebeurde het wel vaker dat het Bitstream-netwerk soms wat overdruk is. Ik moest maar eens gestructureerd meten en aan de bel trekken als het echt erg werd. Dat was dus vanmorgen, maar weer eens bellen dus morgen. ;)

Voorbeeldjes (en ja, ik weet dat Speedtest niet super betrouwbaar is, maar het geeft wel exact het zelfde beeld als bij de 100mb tests).

Afbeeldingslocatie: http://www.bshome.nl/speedtest.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bshome.nl/speedtest1.jpg

Grafiekje download 100mb.bin vanaf de Solcon FTP

Afbeeldingslocatie: http://www.bshome.nl/100mb.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 61137 op 18-03-2007 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

FlorisD schreef op zondag 18 maart 2007 @ 18:48:
[...]Overigens zijn de abonnementsprijzen verlaagd (4mbit naar het tarief van 2mbit, 8 naar 4, enz.), maar de huidige abonnees zijn niet overgezet op deze nieuwe tarieven. Via Serviceweb is dit wel te veranderen, maar je betaald dan wel de downgrade-tarieven (30€) en er gaat een nieuw jaarcontract in. Nu las ik op http://helpdesk.solcon.ne...tem=yes&content=onderhoud iets over een migratie. Weet iemand hier iets meer over?
Daar zit ik dus ook enigzins mee, als trouwe abonnee (bijna 2 jaar vaste ADSL aanbieder is best lang voor mijn doen ;-) )

Downgrade tarief is niet fijn, bij bv. Tiscali kon men kosteloos wijzigen begreep ik toen er een nieuw tariefplan kwam. Een nieuw jaarcontract: ook niet erg aardig van ze.

Opzeggen: dan wordt er direct 'gedreigd' met EUR 74 kosten voor het binnen 2 jaar beëindigen van de BabyXL verbinding. Dit stond destijds niet in de voorwaarden (ook niet op het aanmeldform), maar daar willen ze niet aan :(

Ik blijf ff zitten waar ik zit, en kijk over een paar maanden weer eens rond.
De telefonie -1 vd redenen om destijds voor Solcon te kiezen- is absoluut niet meer concurrerend te noemen (want: gesprekskosten niet gratis ;) ), dus dat maakt de keuze iets makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
FlorisD schreef op zondag 18 maart 2007 @ 18:48:
[...]

Ze garanderen inderdaad maar tot 2mbit, alles daarboven is in principe mooi meegenomen.

Overigens zijn de abonnementsprijzen verlaagd (4mbit naar het tarief van 2mbit, 8 naar 4, enz.), maar de huidige abonnees zijn niet overgezet op deze nieuwe tarieven. Via Serviceweb is dit wel te veranderen, maar je betaald dan wel de downgrade-tarieven (30€) en er gaat een nieuw jaarcontract in. Nu las ik op http://helpdesk.solcon.ne...tem=yes&content=onderhoud iets over een migratie. Weet iemand hier iets meer over?
Ik kwam hier dus ook achter. Nooit gehoord van de verlaging. Ik had toen een 4 mbit verbinding voor 29,95 per maand. Ik heb een migratie aangevraagt naar 8 mbit en met 3 werkdagen was het geregeld. De 30 euro vermelden ze dan op je daarop volgend factuur. Ik heb overigens niet gezien dat ik moest tekenen voor een nieuwe jaarcontract. Mijn ouders betalen de rekening en ik zag alleen het factuur van Solcon. Als er wat anders had bijgezeten waren ze direct naar me toe gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
Binnetie schreef op maandag 19 maart 2007 @ 10:49:
[...]

Ik kwam hier dus ook achter. Nooit gehoord van de verlaging. Ik had toen een 4 mbit verbinding voor 29,95 per maand. Ik heb een migratie aangevraagt naar 8 mbit en met 3 werkdagen was het geregeld. De 30 euro vermelden ze dan op je daarop volgend factuur. Ik heb overigens niet gezien dat ik moest tekenen voor een nieuwe jaarcontract. Mijn ouders betalen de rekening en ik zag alleen het factuur van Solcon. Als er wat anders had bijgezeten waren ze direct naar me toe gekomen.
Volgens mij is het toch wel zo, aangezien de upgrade/migreer-pagina hier vrij duidelijk over is (zie *2 op die pagina). Ter verduidelijking een screenshot (klik voor vergroting):
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.com/file/img/2007/mar/19/thumb/img1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
FlorisD schreef op maandag 19 maart 2007 @ 12:20:
[...]

Volgens mij is het toch wel zo, aangezien de upgrade/migreer-pagina hier vrij duidelijk over is (zie *2 op die pagina). Ter verduidelijking een screenshot (klik voor vergroting):
[afbeelding]
Dat snap ik, dat heb ik ook gelezen, maar heb verder nergens voor getekend en ik zit bij Solcon verder prima. Al bijna 3 jaar. Dus als ik er een jaartje bij krijg maakt mij niet zoveel uit. Ik heb nu een contract tot 1 maart 2008 (in feb 2007 heb ik de aanpassing laten doorvoeren).

Nu ik zo op serviceweb zit te kijken, blijkt dat ik per 1 maart 126 GB moet hebben gedownload? Hoe kan dat nu in 1 dag? Dat trekt een 8 mbit lijn toch nooit? Zijn er meer mensen die iets apparts zien in hun dataverbruik?

Overzicht dataverkeer in Mb.

Datum:
1 Maart
Upload:
4283
Download:
126414

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Binnetie schreef op maandag 19 maart 2007 @ 12:32:
[...]Nu ik zo op serviceweb zit te kijken, blijkt dat ik per 1 maart 126 GB moet hebben gedownload? Hoe kan dat nu in 1 dag? Dat trekt een 8 mbit lijn toch nooit? Zijn er meer mensen die iets apparts zien in hun dataverbruik?
Wow, die lijn moet je houden! ;)

Heb ook wel eens in een dag een exotische hoeveelheid data gegenereerd, dat zelfs theoretisch in een maand niet mogelijk bleek. Zolang ze niet zeuren over fair use vind ik het best.

Of is je Dreambox misschien wat enthousiast in het ophalen van k*ys? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
Ik vind ze wel moeilijk doen de laatste tijd. Eerst met die abonnementsgeld-verlaging die enkel voor nieuwe abonnees geldt (of overstappen voor 30EUR + nieuw jaarcontract) en nu weer iets aparts...

Ik kan namelijk sinds gisteren geen mail meer via hun SMTP-server versturen van adressen die niet eindigen op @solcon.nl, wat best irritant is aangezien ik een aantal eigen domeinnamen heb, waarvoor ik dus nu een alternatieve manier zal moeten gebruiken (webmail of gmail). :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
FlorisD schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:36:
Ik vind ze wel moeilijk doen de laatste tijd. Eerst met die abonnementsgeld-verlaging die enkel voor nieuwe abonnees geldt (of overstappen voor 30EUR + nieuw jaarcontract) en nu weer iets aparts...

Ik kan namelijk sinds gisteren geen mail meer via hun SMTP-server versturen van adressen die niet eindigen op @solcon.nl, wat best irritant is aangezien ik een aantal eigen domeinnamen heb, waarvoor ik dus nu een alternatieve manier zal moeten gebruiken (webmail of gmail). :/
Dat je niet kan relayen met andere adressen via de mailservers van Solcon is terecht. Wel staat bij Solcon poort 25 nog steeds open. Iets wat bij KPN (m.u.v. XS4ALL) inmiddels niet meer mogelijk is.
Ik ben beniewd wat Solcon gaat doen, aangezien ik een eigen mailserver draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:09
jbouwh schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 20:01:
[...]

Dat je niet kan relayen met andere adressen via de mailservers van Solcon is terecht. Wel staat bij Solcon poort 25 nog steeds open. Iets wat bij KPN (m.u.v. XS4ALL) inmiddels niet meer mogelijk is.
Ik ben beniewd wat Solcon gaat doen, aangezien ik een eigen mailserver draai.
Ik heb toevallig deze week nagevraagd of ze poort 25 open hebben. Antwoord:
2. Bij poort 25 wordt uitgaand niet geblokkeerd.
3. Bij poort 25 wordt ingaand niet geblokkeerd.

U zult inprinciepe een eigen mail server dus kunnen draaien, omdat bij ons alles wat betreft uw vragen open staat.

U dient dan alleen uw modem op die manier te configureren, daar kunnen wij u helaas geen support op geven, omdat dat erg specifiek is.
In elk geval niets over dat ze van plan zijn de boel dicht te timmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Nummermelding moet werken zonder dat je geporteerd bent, je moet het effe aanzetten in de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
programfile schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 11:00:
Nummermelding moet werken zonder dat je geporteerd bent, je moet het effe aanzetten in de modem.
Nummermelding zonder portering werkt alleen als je nummermelding als dienst bij KPN afneemt (heeft niet iedereen). Verder is het zo dat onder de SMC-modems er een aantal waren die een probleem hadden met nummermelding via de vast lijn. Ik weet niet of dit issue al middels firmware is opgelost.
Met portering beschik je bij Solcon standaard over nummerweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Mag ik vragen wat jullie normaal gesproken downloaden per maand? In een van mijn eerdere posts kon je zien dat ik in 1 dag tijd 126 GB had gedownload. Dat lukt nooit met een 8 mbit lijn.
Totaal kom ik nu op 305 GB download en upload bij elkaar op geteld. Vind het wel erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:23
Binnetie schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 19:03:
Mag ik vragen wat jullie normaal gesproken downloaden per maand? In een van mijn eerdere posts kon je zien dat ik in 1 dag tijd 126 GB had gedownload. Dat lukt nooit met een 8 mbit lijn.
Totaal kom ik nu op 305 GB download en upload bij elkaar op geteld. Vind het wel erg hoog.
Gemiddeld genomen kom ik op zo'n 5 - 15 GB per maand (8mbps). Ik heb wel eens een keer 53 GB/maand gehad, maar dat is zeer sporadisch.

Overigens kun je met een 8 mbit/s lijn heel wat gig's per maand binnenhalen. Wanneer je - weliswaar theoretisch - continue de volle bandbreedte benut, kom je al bijna aan 70 GB per dag (maar dus geen 126 GB dag ;)
Voor m'n gevoel kloppen dat statistieken op het serviceweb redelijk, maar er gaat wel eens wat mis, dus 100% betrouwbaar zijn ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:39
Mag ik vragen wat jullie normaal gesproken downloaden per maand?
Sinds ik een volwaardige usenet provider heb is het al snel zo'n 100-120GB per maand.
In een van mijn eerdere posts kon je zien dat ik in 1 dag tijd 126 GB had gedownload. Dat lukt nooit met een 8 mbit lijn.
Stuur eens een mailtje naar Solcon, misschien is er een foutje in het Serviceweb. Over het algemeen kloppen bij mij de statistieken aardig. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Mag ik vragen wat jullie normaal gesproken downloaden per maand?
Meestal zo 25-35 GB (20 Mb lijn). Sporadisch wel eens 350 GB gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Zit erover te denken om te switchen van Solcon naar Tiscali T5:

- 5120 Kb/s down
- 1024 Kb/s up
- EUR 15,95 / maand (ook na de actie-periode volgens de site)
- EUR 9,95 aanmeldkosten
- Gratis modem (ga ervan uit dat de SMC 7908 het daar ook gewoon doet, de Zyxel's van Tiscali ben ik niet zo weg van).

Solcon heeft de prijzen recentelijk aangepast, maar vind ze niet echt aantrekkelijk. Tot voor kort waren de meeste abo's minder dan 1 Mb/s upload bij o.a. Tiscali, maar ook dat is inmiddels rechtgetrokken.
Ik zie eigenlijk geen reden om bij Solcon te blijven hangen, zal wel het contact met de helpdesk missen, dat was beter (en goedkoper) dan bij welke andere provider dan ook...
Alleen krijg je geen vast IP begreep ik (verandert nog wel eens na onderhoud), hoewel ik situaties ken waar al ca. 1 jaar het IP ongewijzigd is.
Telefonie van ze is niet nodig, bel tot volle tevredenheid al tijden nu met Voipdiscount.

Als iemand een goede reden kan geven, waarom het evt. niet verstandig zou zijn, graag! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore
Joepla schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:51:
Zit erover te denken om te switchen van Solcon naar Tiscali T5:

- 5120 Kb/s down
- 1024 Kb/s up
- EUR 15,95 / maand (ook na de actie-periode volgens de site)
- EUR 9,95 aanmeldkosten
- Gratis modem (ga ervan uit dat de SMC 7908 het daar ook gewoon doet, de Zyxel's van Tiscali ben ik niet zo weg van).

Solcon heeft de prijzen recentelijk aangepast, maar vind ze niet echt aantrekkelijk. Tot voor kort waren de meeste abo's minder dan 1 Mb/s upload bij o.a. Tiscali, maar ook dat is inmiddels rechtgetrokken.
Ik zie eigenlijk geen reden om bij Solcon te blijven hangen, zal wel het contact met de helpdesk missen, dat was beter (en goedkoper) dan bij welke andere provider dan ook...
Alleen krijg je geen vast IP begreep ik (verandert nog wel eens na onderhoud), hoewel ik situaties ken waar al ca. 1 jaar het IP ongewijzigd is.
Telefonie van ze is niet nodig, bel tot volle tevredenheid al tijden nu met Voipdiscount.

Als iemand een goede reden kan geven, waarom het evt. niet verstandig zou zijn, graag! _/-\o_
Een reden zou kunnen zijn (1) dat Solcon als stabiel bekend staat en minder verandering ondergaan heeft / ondergaat dan Tiscali.
(2) Verder is het de vraag of je SMC modem goed werkt (misschien Bridging bij Tiscali?)
(3) Bij Solcon veranderd je IP (bijna) nooit;
(4) Bij Solcon heb je de optie om contentfiltering uit te laten voeren
(5) Bij Solcon redelijke goede telefonische support (kosten/snelheid)

Verder is VoIP van Solcon idd niet meer van toepassing omdat VoIPbuster e.d. goedkoper (/gratis) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb al 3 jaar een abonnement bij Solcon, ben divere keren geswitched van snelheid (snelheids updated van KPN toen) en onderhoud is ook wel een gepleegt, maar ik heb nog nooit een andere ip adres gehad. Deze is tot nog toe nog altijd hetzelfde gebleven.
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste