De Internet Service Provider Solcon heeft begin dit jaar 2005 Telefonie over ADSL geïntroduceerd.
Omdat op de website niet veel technische informatie en gebruikerservaringen te vinden zijn, wil ik in dit topic hier aandacht aan geven.
Solcon levert standaard een bepaald modem bij de telefonie, namelijk de "SMC 7908 VOWBR A/B" hier geeft Solcon ook alleen maar support voor.
De specificaties van de modem zijn o.a:
- WLan AccesPoint (54Mbit)
- 4Port 100Mbit switch
- ADSL modem (PSTN of ISDN)
- VoIP router.
- Ook beschikt deze Combo over een USB-port zodat deze als printerserver of als NAS gebruikt kan worden (NAS = zoiets als data opslaan via netwerk op bv USB-HD)
De nadelen die ik tot nu toe heb vernomen van deze combo is:
Omdat het SMC modem volgens de SIP standaarden werkt kan ipv Solcon ook voor een andere provider gekozen worden, hierdoor is het mogelijk om gratis te bellen via bijvoorbeeld VoIPbuster.com.
Gratis bellen via een andere dienst (bijv. VoIPbuster.com) is nu ook mogelijk! Zie http://www.voipbuster.com/en/sipp.html voor de instellingen of lees verder voor meer info binnen dit topic
De instellingen voor dit modem icm VoIPbuster.com:
zie deze post
Alle aanvullingen, info, tips en ervaringen zijn welkom!
Omdat op de website niet veel technische informatie en gebruikerservaringen te vinden zijn, wil ik in dit topic hier aandacht aan geven.
Solcon levert standaard een bepaald modem bij de telefonie, namelijk de "SMC 7908 VOWBR A/B" hier geeft Solcon ook alleen maar support voor.
De specificaties van de modem zijn o.a:
- WLan AccesPoint (54Mbit)
- 4Port 100Mbit switch
- ADSL modem (PSTN of ISDN)
- VoIP router.
- Ook beschikt deze Combo over een USB-port zodat deze als printerserver of als NAS gebruikt kan worden (NAS = zoiets als data opslaan via netwerk op bv USB-HD)
- Beschikt over fallback line om de PSTN lijn nog te blijven gebruiken;
- Alle huidige telefoons kunnen erop worden aangesloten (parallel)
De nadelen die ik tot nu toe heb vernomen van deze combo is:
- Nummerweergave werkt (nog) niet als het tel nr. niet geporteerd is
- QoS werkt nog niet optimaal (bij grote data overdracht happering merkbaar)
Omdat het SMC modem volgens de SIP standaarden werkt kan ipv Solcon ook voor een andere provider gekozen worden, hierdoor is het mogelijk om gratis te bellen via bijvoorbeeld VoIPbuster.com.
Gratis bellen via een andere dienst (bijv. VoIPbuster.com) is nu ook mogelijk! Zie http://www.voipbuster.com/en/sipp.html voor de instellingen of lees verder voor meer info binnen dit topic
De instellingen voor dit modem icm VoIPbuster.com:
zie deze post
Alle aanvullingen, info, tips en ervaringen zijn welkom!
[ Voor 57% gewijzigd door HardinxCore op 20-11-2006 19:55 ]