Solcon - VoIP [icm SMC 7908 modem] Informatie en Ervaringen

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 37.144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 23:00
De Internet Service Provider Solcon heeft begin dit jaar 2005 Telefonie over ADSL geïntroduceerd.
Omdat op de website niet veel technische informatie en gebruikerservaringen te vinden zijn, wil ik in dit topic hier aandacht aan geven.

Solcon levert standaard een bepaald modem bij de telefonie, namelijk de "SMC 7908 VOWBR A/B" hier geeft Solcon ook alleen maar support voor.

De specificaties van de modem zijn o.a:
- WLan AccesPoint (54Mbit)
- 4Port 100Mbit switch
- ADSL modem (PSTN of ISDN)
- VoIP router.
- Ook beschikt deze Combo over een USB-port zodat deze als printerserver of als NAS gebruikt kan worden (NAS = zoiets als data opslaan via netwerk op bv USB-HD)
  • Beschikt over fallback line om de PSTN lijn nog te blijven gebruiken;
  • Alle huidige telefoons kunnen erop worden aangesloten (parallel)
Omdat deze SMC vol met moderne en "aan ontwikkeling onderhevige" technieken zit, worden alle extra verbeteringen en functie's door middel van Firmware upgrades beschikbaar gesteld.

De nadelen die ik tot nu toe heb vernomen van deze combo is:
  • Nummerweergave werkt (nog) niet als het tel nr. niet geporteerd is
  • QoS werkt nog niet optimaal (bij grote data overdracht happering merkbaar)
Solcon geeft aan dat er aan deze zaken gewerkt word en in de nabije toekomst doormiddel van een firmware upgrade de functies moeten werken

Omdat het SMC modem volgens de SIP standaarden werkt kan ipv Solcon ook voor een andere provider gekozen worden, hierdoor is het mogelijk om gratis te bellen via bijvoorbeeld VoIPbuster.com.

Gratis bellen via een andere dienst (bijv. VoIPbuster.com) is nu ook mogelijk! Zie http://www.voipbuster.com/en/sipp.html voor de instellingen of lees verder voor meer info binnen dit topic
De instellingen voor dit modem icm VoIPbuster.com:
zie deze post

Alle aanvullingen, info, tips en ervaringen zijn welkom!

[ Voor 57% gewijzigd door HardinxCore op 20-11-2006 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Ik heb zo'n apparaat thuis staan. Aangesloten zoals het hoort, maar met behoud van KPN telefoonlijn. Of ik nou 10 euro per maand betaal voor een BelBudget of ongeveer zoiets voor het kale koper van KPN, dat maakt niet echt uit. Alleen als het om die fall-back gaat is het wel belangrijk.

En, die komt goed van pas. Ik heb de instellingen overgenomen zoals ze moeten zijn, zelf nog alles goed nagelopen (ben geen prutser of zo), maar ik krijg het om de een of andere reden nog niet werkend.

Nou heb ik het de laatste weken ontzettend druk gehad, dus heb er weinig aandacht aan kunnen besteden. Ik hoop dat ik binnenkort de boel wel draaiend heb. En hopelijk kom ik er dan achter dat ik gewoon een prutser ben en iets verkeerd heb gedaan :)

edit:
Wat die SMC apparatuur betreft: ik had eerst een Copperjet 810 modem en een SMC 2408 router. Wat dat betreft is dit apparaat een stuk beter. De mogelijkheden zijn stukken uitgebreider dan mijn oude router en nu heb ik geen los modem meer. Ik mis alleen die hele voorraad statuslampjes van mijn 810. Maar dat is een kwestie van wennen.

[ Voor 20% gewijzigd door dreamscape op 12-04-2005 22:51 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore
dreamscape schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 22:50:
... Ik heb de instellingen overgenomen zoals ze moeten zijn, zelf nog alles goed nagelopen (ben geen prutser of zo), maar ik krijg het om de een of andere reden nog niet werkend.

...
Bedankt! laat ons ff weten wat de oplossing is, en je ervaringen als je het werkend heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:04
Solcon blijkt dus geen VoIP maar VoDSL aan te bieden..
Dit is niet helemaal waar Solcon biedt wel VoIP aan. Ik ben zelf bij hun geweest en heb een gesprek gehad met die mensen daar en ze bieden echt VoIP aan.
De reden hiervoor is dat je waarschijnlijk een VPN verbinding kan opzetten dit in tegenstelling tot VoDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal

had ook aanmeldings problemen met de smc7908 het was het mac adres van het apparaat wat je eerst moet aanmelden bij solcon daarna ging het vanzelf. even naar de serviceweb en mac adres wijzigen daar het wan macadres invullen letop!!!!!!!!! als je een router hebt werkt deze na ongeveer een kwartier niet meer , laat de router zich aanmelden door b.v.b. een reset ( geen fabrieksreset ) en de rest gaat vanzelf

grrrroet

niets gaat vanzelf je moet er wel wat voor doen...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• www.Jansuh.nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07-2021
Heb er ook eentje.

Werkt prima. Nadat KPN mijn wijkcentrale had geupgrade voor ADSL2+ ineens niet meer. Verbinding viel steeds na een peer seconden weg.

KPN is wezen meten en alles was in orde.

Oplossing? Nieuwe firmware er op en hij draait weer als een zonnetje.

www.systeembeheer-utrecht.nl. Systeembeheer voor het mkb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• www.Jansuh.nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07-2021
Vraagje:

Kun je een externe harddisk aan die USB poort hangen en werkend krijgen?

www.systeembeheer-utrecht.nl. Systeembeheer voor het mkb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore
www.Jansuh.nl schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 10:47:
Vraagje:

Kun je een externe harddisk aan die USB poort hangen en werkend krijgen?
Nog niet....

Dit komt in de toekomst wel volgense informatie die ik onlangs gelezen heb.
Je zal op firmware moeten wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore
L-VIS schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:37:
[...]

Dit is niet helemaal waar Solcon biedt wel VoIP aan. Ik ben zelf bij hun geweest en heb een gesprek gehad met die mensen daar en ze bieden echt VoIP aan.
De reden hiervoor is dat je waarschijnlijk een VPN verbinding kan opzetten dit in tegenstelling tot VoDSL.
VPN opzetten? en dan VoIP kunnen bellen? Het modem ondersteund geen VPN connecties (alleen passtrought)
Dit heb ik verder nergens vernomen! Waarschijnlijk gaat het dan om een zakelijke oplossing van solcon. Als je meer info heb, zou ik het graag willen lezen, ik hou me aanbevolen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore
www.Jansuh.nl schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 10:46:
Heb er ook eentje.

Werkt prima. Nadat KPN mijn wijkcentrale had geupgrade voor ADSL2+ ineens niet meer. Verbinding viel steeds na een peer seconden weg.

KPN is wezen meten en alles was in orde.

Oplossing? Nieuwe firmware er op en hij draait weer als een zonnetje.
Kijk netjes....
Firmware is inderdaad van groot belang... Ik wacht nog totdat de nummerweergave goed werkt, dat zal voor mij volledige overstap betekenen.
Kheb nu wel het Modem en de aansluiting, alleen alles loopt nog via kpn....

Modem is BTW wel ADSL2+ geschikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 23:26:
hallo allemaal

had ook aanmeldings problemen met de smc7908 het was het mac adres van het apparaat wat je eerst moet aanmelden bij solcon daarna ging het vanzelf. even naar de serviceweb en mac adres wijzigen daar het wan macadres invullen letop!!!!!!!!! als je een router hebt werkt deze na ongeveer een kwartier niet meer , laat de router zich aanmelden door b.v.b. een reset ( geen fabrieksreset ) en de rest gaat vanzelf

grrrroet

niets gaat vanzelf je moet er wel wat voor doen...........
Dit is netwerkaanbieder afhankelijk. Bij ADSL van KPN is dit niet van toepassing, bij Versatel en BBned wel meen ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VPN kan inderdaad alleen nog via Passthrough. Je kan het modem ook bridgen en er achter een VPN server hangen maar nog wel VoIP gebruiken. Dit kan echter niet voor KPN verbindingen maar dat levert Solcon toch niet meer. Wel Bitstream wat over KPN netwerk gaat maar waarbij je wél de telefonie diensten kan opzeggen bij KPN. Dit kan bij de KPN eigen DSL lijnen niet! Dan kan je dus niet alléén VoIP nemen maar zal je altijd KPN er bij blijven houden. Dit allemaal omdat KPN niet wil dat er maar 1 dienst wordt afgenomen, ofwel misbruik van de situatie. Okee, het ís wel hún netwerk maar dat vind ik nog steeds niet netjes.

Over de firmware updates, die komen inderdaad zeer regelmatig en zorgen elke keer weer voor meer functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs mijn solcon adsl lijntje 'geupgrade' naar een lijn met VoiP.
De router die ik had (7404WBR) vervangen voor de 7908VoWBR.
In de interface van de 7908 het MAC adres van de oude router erin gezet en het werkte direct.
VoiP werkt ook perfect, ik gebruik nog wel het fallback lijntje van KPN voor de zekerheid, porteren begin ik nog even niet aan.
Ik kon alle nummers bellen behalve die van 1 persoon, deze persoon had ook dezelfde set aangevraagd bij Solcon maar nog niet geinstalleerd. Het lijkt erop dat Solcon al wel de digitale telefonie heeft geactiveerd terwijl het nog niet door de persoon geinstalleerd was. Als je beide digitale telefonie van Solcon hebt kan je onderling gratis bellen, ik denk dat Solcon mijn telefoontje alvast via de digitale telefonielijn wilde doorzetten.
Andere personen konden het bewuste nummer wel gewoon bellen.

Gisteren bij deze persoon de boel geinstalleerd (migratie van analoog inbellen naar ADSL + VoiP) en ik kan hem nu wel telefonisch (gratis) bereiken.

Al met al dus goede ervaring met ADSL + Digitale telefonie van Solcon.
Als je vragen hebt aan ze dan worden ze over het algemeen snel beantwoord.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 14:01 . Reden: typo + signature uit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Sorry dat ik dit ietwat oude topic omhoog schop (zo oud is hij niet vind ik).
Ik overweeg dus ook om digitale telefonie bij Solcon te bestellen.
Op de site van Solcon kan ik erg weinig info vinden, behalve over ADSL.
Mijn huidige adsl abbonnement wil ik graag behouden (Demon adsl via BBNed).
Vind het wel een prettig idee, mijn KPN lijn als backup te houden.
Alleen wil ik dus wel mijn huidige nummer behouden, maar niet porteren.
Ik zat aan de volgende mogelijkheden te denken, is dat mogelijk?

1. De router van Solcon zo instellen, dat hij gesprekken,
die binnenkomen via KPN/belbudget automatisch doorzet naar de Solcon-lijn (kan dat?).
2. Mijn KPN/Belbudget nummer doorschakelen met *21*xxxxxxxxxx#
waarbij ik dus het nieuwe Solcon nummer invul op die kruisjes (kan dat?).

Het lijkt me niet zo handig die KPN/belbudget lijn nog te verbinden met een telefoon,
dan heb je veel kans dat iemand daarmee (met dure tikken) gaat bellen.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 12-09 16:06
Er zit een ingang op die SMC waar je de analoge lijn ook in prikt. Binnenkomende analoge gesprekken worden dan door die SMC weer naar buiten gekopt via de telefoonaansluiting, waar je de toestellen aan hangt.

Als je zelf naar buiten belt kun je kiezen via welke lijn. Dat is in die SMC in te stellen.

Ik bel zelf alleen zo ontzettend weinig dat ik het ding nog steeds niet goed ingesteld heb. Lui of zo :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 10:21

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Zijn er ook mensen met Internet van deze provider? Zo ja hoe bevalt het?
het gaat mij voornamelijk om stabiliteit.

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

dreamscape schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 14:44:
Er zit een ingang op die SMC waar je de analoge lijn ook in prikt. Binnenkomende analoge gesprekken worden dan door die SMC weer naar buiten gekopt via de telefoonaansluiting, waar je de toestellen aan hangt.

Als je zelf naar buiten belt kun je kiezen via welke lijn. Dat is in die SMC in te stellen.

Ik bel zelf alleen zo ontzettend weinig dat ik het ding nog steeds niet goed ingesteld heb. Lui of zo :)
Dat is mooi, dus kan ik gewoon mijn oude nummer behouden,
en blijft mijn oude telefoonlijn ook nog gewoon werken.
Klinkt wel erg interessant eigenlijk, even samenvatten. :)

Je betaalt eenmalig 124 euro (99 euro=Telefoniemodem + 25=eenmalige setup kosten).
Daarna bespaar je zowiso minstens 8.50 euro per maand (verschil Belbasis met BelBudget),
daarbovenop nog 30% goedkopere beltikken (heb ik afgerond op 33%).

Als je heel weinig belt, bijvoorbeeld 5.50 euro per maand, maak je winst na 1 jaar.
12 maanden * ( 8.50 verschil budget/basis + (5.50 / 3) besparing beltikken ) = 124 euro.

Als je vrij veel belt, bijvoorbeeld 98.50 euro per maand, maak je winst na 3 maanden.
3 maanden * ( 8.50 verschil budget/basis + (98.50 / 3) besparing beltikken ) = 124 euro.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Zijn er ook weer nieuwe ervaringen met Solcon VOIP/ADSL.
We hebben nu Versatel via KPN en zitten te denken om over te stappen (als contracten beeindigd zijn) naar Solcon/BabyXL.
Wat zijn de ervaringen als je op volle snelheid download?
Valt de verbinding weg.
heb je last van echo?
Werkt de nummerweergave met DTMF?
Is er wel eens storing, en zo ja hoe lang?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ADSL/BabyXL 8064/1024 (in praktijk 8064/768-800).
Lijn is lekker stabiel en over een poosje wordt het ADSL2+ :)
Voip loopt op zich goed. In begin met de basisinstellingen was de kwaliteit nog niet om over naar hus te schrijven, maar na wat (remote uitgevoerde) finetuning door technici van Solcon is de kwaliteit nu goed.

Ik heb nu eenmaal gemerkt dat er een storing was (kon niet naar KPN mobiele nummers bellen, maar wèl via fallbacklijn) maar dat was na korte tijd opgelost.
Ik ben dus wèl te spreken over de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 09:37
Mijn broer heeft net ook van Solcon Voip werkende gekregen, maar hij heeft plotsteling geen nummerweergave meer :|
niet als iemand belt die zelf Voip heeft, en niet als iemand belt die geen Voip heeft.

waar kan dat aan liggen?

PS: kon op de site van Solcon er ook geen wijs uit worden, geen enkele info daarover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpas
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:53
Bij mij had het wegvallen van de nummerweergave er mee te maken, dat de draadjes bij de splitter omgewisseld waren. Nadat die weer goed verbonden weren, werkte de nummerweergave ook weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvdd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 09:37
janpas schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:30:
Bij mij had het wegvallen van de nummerweergave er mee te maken, dat de draadjes bij de splitter omgewisseld waren. Nadat die weer goed verbonden weren, werkte de nummerweergave ook weer
tnx, ga het direct proberen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:29

slaay

Natuurbeleven.com

kvdd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:33:
[...]

tnx, ga het direct proberen! 8)
Gebruikt Solcon tegenwoordig al SIP? Ik heb het destijds aangevraagd, maar toen bleek dat ze nog geen SIP ondersteunden. Ik heb namelijk niet het modem van hen gekocht, maar via via een Fritzbox Fon weten te bemachtigen.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:09
Ik heb hier thuis ook al bijna een jaar Solcon en het bevalt me perfect, stabiele lijn. Nooit last gehad van uitval en toch zit ik veel op internet...
Jammer dat ze zelf geen nieuwsgroepen voeren, maar tjah dan neem je toch een payserver erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 22:50
Ik bel al een tijdje met dit modem en heb redelijk wat ervaring opgedaan.
Mijn mening is dat het modem veel functionaliteit biedt, maar niet in alle gevallen stabiel blijkt te zijn.

Er is 2 november j.l. nieuwe firmware beschikbaar gesteld via ftp://dl.solcon.nl/pub/dsl/firmware/SMC%207908VoWBRA/BETA-versie

Toen ik begon was mijn nummer niet geporteerd en ontstaat er een verveldende situatie:
Wanneer er een gesprek via VoIP is kan het blijkbaar voorkomen dat je via de KPN-lijn wordt gebeld. Dit hoor je wel in het gesprek met een piepje, maar overschakelen kan volgens Solcon niet (zoiets als een wisselgesprek). Ik kwam er achter dat als je maar blijft proberen te bellen via de KPN lijn op je een gegeven moment in kan breken in het VoIP gesprek. Het VoIP gesprek wordt spontaan verbroken en je wordt direct met de beller op de KPN-lijn doorverbonden. Hoogst onacceptabel natuurlijk. Dit probleem zou dus met de nieuwe firmware opgelost moeten zijn. Wanneer je nummer geporteert is kan deze situatie niet meer voorkomen omdat de KPN lijn dan simpel wel niet meer bestaat. Maar goed, dat ging niet. In het begin had ik ADSL van KPN en kon ik niet porteren. Ik heb toen mijn ADSL verbinding laten omzetten van KPN naar BBNED, wat overigens niet al te soepel ging. Daarna heb ik portering aangevraagd.

Nu werkt in elk geval de nummerweergave wel en wordt ik niet meer geplaagd door inbrekende bellers. De laatste firmware heb ik geïnstalleerd maar de vorige vondt ik niet al te stabiel (hopelijk gaat het nu beter).

Ik gebruik het modem nl. ook om een aantal servers via Internet te ontsluiten. Na een aantal dagen, kan het dan zo voorkomen dat het modem onderuit gaat en je ook niet meer kunt bellen. Minder dus. Ik heb op een gegeven moment maar een schakelklok tussen de voeding van het modem gezet die het modem dagelijks even een minuut uitgooit ergens in de nacht. Dat gaat redelijk goed. Van anderen hoor ik weinig problemen, mogelijk heeft dit te maken met de afwijken de manier waarop ik mijn modem gebruik.

Verder is er nog een ander probleem: Wanneer je een gesprek hebt via VoIP dan krijgt iemand die naar je belt niet een in gesprek toon (wat je zou verwachten) maar een 'Dit nummer bestaat niet' of zo iets dergelijks. Mijn GSM verbreekt gewoon de verbinding. Of dit probleem in het modem zit weet ik niet (volgens Solon wel). Volgens mij kan het ook goed aan de instelling in hun telefooncentrale.gatekeeper zitten.

Wat SIP betreft. SMC heeft een speciale SIP versie van de firmware uitgebracht. Deze versie lijkt veel uitgebreider (USB storage is met deze versie ook mogelijk). Als je geen VoIP gebruikt zou je deze versie kunnen gebruiken. Let wel op, deze versie wist alle instellingen van je modem! Hij stond tot voor kort op www.yabu.nl, echter ze zijn met die site aan de gang en op het moment kan ik geen firmware downloads ontdekken (ik verwacht dat dit wel spoedig wordt opgelost).

Vogens mij is Solcon wel bezig om te kijken of ze SIP kunnen gaan ondersteunen. Het is mijn idee dat dit wel eens een hele verbetering zou kunnen zijn.

Als het nèt werkt dan werkt het nèt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Solcon is sinds 22-11-2005 overgestapt op SIP als standaard voor VoiP. Beter want hiermee zijn er meer mogelijkheden, met het modem. Mogelijk is het modem ook nog wat stabieler.

Op ftp://dl.solcon.nl/pub/dsl/firmware/SIP staan de handleidingen en firmware. Wel is het zo dat je bij Solcon even moet aanmelden om het SIP account te laten activeren. Let er wel op dat met de nieuwe firmware alle instellingen worden gewist.

Groet,

Jan Bouwhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Inmiddels heeft Solcon de overstap naar dus SIP ingestoken. Voor bestaande gebruikers is het mogelijk om over te stappen. Nieuwe gebruikers worden sinds 22-11-2005 standaard op SIP aangesloten. Er is ook nieuwe firmware beschikbaar. Door over te stappen op SIP komen er nieuwe mogelijkheden binnen bereik, zowel op het modem, als op het gebied van telefonie. Even aanmelden bij Solcon als je over wilt stappen, heb ik zelf ook gedaan. Voor meer informatie zie:

ftp://dl.solcon.nl/pub/dsl/firmware/SIP

[ Voor 9% gewijzigd door jbouwh op 29-11-2005 11:20 . Reden: wat meer detail, was vergeten dat ik al e.e.a. het gemeld in het vorige bericht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:56

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

jbouwh schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:17:Er is ook nieuwe firmware beschikbaar. Door over te stappen op SIP komen er nieuwe mogelijkheden binnen bereik, zowel op het modem, als op het gebied van telefonie.
Ben zeer benieuwd hoe ze hun trouwe abonnees tevreden gaan stellen, die al tijden zitten te wachten op KPN nummerweergave ("Komt eraan hoor. Wanneer? In de loop van 2005..." :( ).

Heb nog niet zo heel lang geleden zo'n toch wel duur modem van ze aangeschaft, nu lijkt het er sterk op dat nummerweergave hardwarematig met dit ding niet mogelijk is. Ik ga ervan uit dat ze het fatsoen hebben om een omruilactie op te starten voor bestaande klanten. :|

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Joepla schreef op donderdag 01 december 2005 @ 11:51:
[...]

Ben zeer benieuwd hoe ze hun trouwe abonnees tevreden gaan stellen, die al tijden zitten te wachten op KPN nummerweergave ("Komt eraan hoor. Wanneer? In de loop van 2005..." :( ).

Heb nog niet zo heel lang geleden zo'n toch wel duur modem van ze aangeschaft, nu lijkt het er sterk op dat nummerweergave hardwarematig met dit ding niet mogelijk is. Ik ga ervan uit dat ze het fatsoen hebben om een omruilactie op te starten voor bestaande klanten. :|
Ik betwijfel of het modem het niet aan kan. Als ik Wiki mag geloven is het makkelijker om met SIP dan met H323 berichten te verwerken aangezien: "H.323 encodes messages in a compact binary format that is suitable for narrowband and broadband connections. SIP messages are encoded in ASCII text format, suitable for humans to read.". Ik kan me voorstellen dat het met ASCII simpeler is om bijv. nummerherkenning te fixen.

zie o.a. http://www.voip-info.org/wiki-SIP

Wat ik eigenlijk wel handig zou vinden is het kunnen monitoren van de berichten. Je zou dan bijv. een lijstje kunnen maken op je webserver van mensen die je bijv. geprobeerd hebben te bellen. Weet iemand hoe dat zou kunnen?

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

jopiek schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:24:
[...]
Ik betwijfel of het modem het niet aan kan. Als ik Wiki mag geloven is het makkelijker om met SIP dan met H323 berichten te verwerken aangezien: "H.323 encodes messages in a compact binary format that is suitable for narrowband and broadband connections. SIP messages are encoded in ASCII text format, suitable for humans to read.". Ik kan me voorstellen dat het met ASCII simpeler is om bijv. nummerherkenning te fixen.

zie o.a. http://www.voip-info.org/wiki-SIP

Wat ik eigenlijk wel handig zou vinden is het kunnen monitoren van de berichten. Je zou dan bijv. een lijstje kunnen maken op je webserver van mensen die je bijv. geprobeerd hebben te bellen. Weet iemand hoe dat zou kunnen?
Nummerherkenning via VOIP/SIP zal best gaan lukken, maar het gaat me om de nummerherkenning die via de 'oude' KPN lijn binnenkomt, maar tot nu toe niet door het modem wordt opgepakt/doorgegeven aan de telefoons erachter.

Het lijkt erop dat het modem alleen reageert op een belsignaal en dan is het callerID (DTMF toontjes) allang voorbij gekomen :(
Ze zeggen het nu met de nieuwe hardware (SMC7908 versie x?) wel te kunnen.

Lijstje 'gemiste oproepen' zou inderdaad leuk zijn en technisch vast niet al te moeilijk, als het maar in het modem ergens kan worden uitgelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Dat uitlezen zal ws. vast niet gaan, je moet vermoedelijk echt iets van een sniffer er voor gebruiken, maar ja hoe.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

ik heb de SMC7908VOWBRA en probeer een 200Gb NTFS usb harddsik aan te sluiten. Hoe benader ik deze schijf als hij eenmaal is aangesloten. Ik kan er niet uitkomen. Als ik \\192.168.2.1 intoets komt hij alleen met een leeg scherm. Ik heb de nieuwste SIP firmware en boatloader erop staan. (BOATLOADER: 0.69d, Firmware 2.04.)

Heeft iemand hier meer ervaring mee?

Ook kan ik nog niet uitbellen met mijn tiscali VOIP abbonnement. Ik ben wel bereikbaar maar kan niet uitbellen op de VOIP lijn. Ik heb alle instellingen overgenomen zoals ze moeten zijn (neem ik aan, er is niet veel te vinden over tiscali VOIP i.c.m. deze router) Mocht het nodig zijn, dan kan ik wel screenshots plaatsen van de verschillende instellingen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke mensen,

Ik ben er al achter.... Had iets beter mn best moeten doen.

Blijkbaar ondersteunt de 7908 alleen FAT partities. Toen ik een USB-stick aansloot werd die keurig herkend en is dan gewoon bereikbaar via \\192.168.2.1
Nu nog even proberen een USB Harddisk aan te sluiten..........

Het probleem van niet uit kunnen bellen lag aan een instelling in de router. Ik had de instellingen van sip domain van tiscali overgenomen als sip.tiscali.nl...... na het honderduizendste forum doorgelezen te hebbem kwam ik erachter dat als ik dit verander in tel.telefoniedienst.nl het wel werkt... kan dus nu ook uitbellen.. beter...

groets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Wij zijn hier ook geinteresseerd in VoIP via Solcon, ik ken solcon al een tijdje en denk dat ze een goede partij zijn en dit zeker ook prima aan kunnen bieden.

Echter zit ik met het volgende problemen, wij hebben hier thuis een telefooncentrale staan met nogal wat toestellen er aan. Het gaat om een analoge centrale (Panasonic KX-T61610BS). Is het nu mogelijk om het lijntje vanaf het VoIP modem naar die centrale te gooien, en gaat het dan allemaal nog werken.

Het lijkt mij wel, want na het gesprek met Solcon lijkt het erop dat het een gewone analoge aansluiting is en dat het modem verder voor de doorvoer daarvan zorgt. Ik zou dus eigenlijk niet weten waarom dit niet zou kunnen werken.

Medewerker van Solcon kon me daar ook geen duidelijkheid over geven, hij zei: We hebben genoeg klanten waar het wel werkt, maar bij sommigen werkt het ook weer niet.

Hebben jullie een idee of dit nou gaat werken of niet?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Het is mogelijk om met de SIP firmware nummers op te geven die uitbellen via de analoge Line-port. Of dat ook een prefix kan zijn: Ik denk dat je b.v. 999 kan gebruiken om je centrale uit te komen en daarna door kan kiezen. Ik heb het zelf verder niet getest, maar weet wel dat in de huidige firmware 112 staat om naar de analoge lijn te sturen, en dat je dit als gebruiker zelf moest aanpassen omdat je anders het alarm nummer niet meer kon bereiken.

Groetjes,

Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 10:32:
Hebben jullie een idee of dit nou gaat werken of niet?
Probleempje met Solcon is, is dat veel medewerkers je wel willen helpen, maar ook niet alles weten. Er zijn nogal wat verschillende configuraties vwb telefoons/centrales e.d. mogelijk natuurlijk. Jouw situatie lijkt me trouwens wel kunnen, maar garanties kun je daarvoor niet verlangen.

Mijn ervaring is dat de technische helpdesk eerlijk en vaak goed advies geeft, de sales-mensen beantwoorden je vragen soms op een nogal sneaky manier helaas. Een vraag die negatief beantwoord zou moeten worden, wordt gewoon 'vergeten' of je wordt op een wazige manier het bos ingestuurd. Achteraf kom je er dan achter wat hier de reden van was. Te laat om recht te zetten en jij zit met problemen en/of kosten die makkelijk vermeden hadden kunnen worden bij een eerlijk antwoord.

Zo zegt Solcon op de website dat "bellen met andere VOIP gebruikers gratis is". Leuk, maar dit moet zijn: andere Solcon VOIP gebruikers. Naar mijn Tiscali VOIP buurman moet ik gewoon normale gesprekskosten afrekenen.

Jammer dat deze overigens best goede provider toch ook een paar Tele2/UPC-achtige streken in zich heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Toch denk ik dat Solcon op dit moment niet veel anders kan dan via het KPN netwerk routeren (wat ze dus geld kost). Omdat zij aan een telefoonnummer van Tiscalli nou eenmaal niet kunnen zien waar dit nummer wordt gehost. De VoIP providers moeten onderling dus meer gaan samen werken zodat VoIP gesprekken onderling binnen de VoIP centrales blijven. Zelf verwacht ik dat wanneer er steeds meer aanbieders komen er op de één of andere manier een dergelijke service mogelijk zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

jbouwh schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:00:
Toch denk ik dat Solcon op dit moment niet veel anders kan dan via het KPN netwerk routeren (wat ze dus geld kost). Omdat zij aan een telefoonnummer van Tiscalli nou eenmaal niet kunnen zien waar dit nummer wordt gehost. De VoIP providers moeten onderling dus meer gaan samen werken zodat VoIP gesprekken onderling binnen de VoIP centrales blijven. Zelf verwacht ik dat wanneer er steeds meer aanbieders komen er op de één of andere manier een dergelijke service mogelijk zou moeten zijn.
Met SIP is dit dacht ik wel te doen, ik wordt als het goed is binnen een week naar BitStream gemigreerd (heb nu Solcon ADSL via KPN) waarbij het protocol dus ook SIP wordt.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

jbouwh schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 17:00:
Toch denk ik dat Solcon op dit moment niet veel anders kan dan via het KPN netwerk routeren (wat ze dus geld kost).
Mee eens, dit zal ongetwijfeld het geval zijn, maar iemand die op de info op de site afgaat wordt gewoon misleidt doordat ze dit niet vertellen.

Sinds mijn SIP overstap (aardige klus qua modem flashen + alles weer instellen) werkt telefonie wel beter nu. Vrijwel geen hinderlijke echo's meer. Kwaliteit is goed.
Alleen bij stevige upload tegelijkertijd missen er wat flarden in het gesprek. Mogelijk is hier nog wat met QoS te winnen, maar de nieuwe instelmogelijkheden in het modem heb ik nog niet helemaal doorgrond. Vind de manual ook wat sumier op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore
Ha medetweakers,

Ben weer in dit draadje (als TS).
Ik heb een upgrade gedaan met dit modem naar de nieuwe bootloader en firmware. Dus maak nu gebruik van het SIP protocol. Het omzetten gaat via de procedure die in de publieke ftp van solcon te vinden is. Via de serviceweb van solcon kan de laatste handeling gebeuren http://serviceweb.solcon.nl dit gaat automatisch zonder gekke doorschakelen en telefonische acties, (eerst moest dat wel)

Het begint nu eindelijk wat te worden. Ik heb m'n lijn naar een BBNed Telco-Telco gemigreerd op 8Mbit, m'n voice heeft nu niet meer te lijden onder mijn (redelijk veel) data verkeer.

Enigste minpunt is dat als er gebeld word via de kpn lijn naar ons toe, nummerweergave nog niet werkt (zoals ook eerder te lezen is). Solcon heeft hier helaas (nog) geen oplossing voor.
De nieuwe modems hebben hier geen last meer van. Een andere mogelijkheid: De lijn migreren en dus geen KPN meer.

Maar nu ter zake:
Ik heb extra SIP-accounts geconfigureerd om via alle gewone toestellen in huis te kunnen bellen zonder dit via de VoIP dienst van Solcon te doen (maar uiteraard wel via het SMC modem).
Er zijn namelijk meerdere providers op internet die SIP aanbieden tegen een nog goedkoper tarief of ze bieden dit gratis(!) aan. Het is natuurlijk erg mooi om ipv 'goedkoper', gratis te kunnen bellen naar alle vaste nr's in onder andere Nerderland en de Verenigde Staten.

Ik ben uitgekomen op www.voipbuster.com en op www.sipdiscount.com
Hier heb ik een gratis account aangemaakt (bij VoIPBusteer dmv het downloaden van de software) (niet meer nodig, kan vanaf de website, zie link verderop) en heb div. instellingen in het SMC modem ingevoerd.
Ik heb na veel instellingen geprobeerd te hebben, het voor elkaar gekregen om te bellen via beide diensten.
Helaas word na 1minuut de verbinding verbroken... Als er 5 euro betaald word, kan er onbeperkt (zonder dat er van dat tegoed iets afgeschreven word) gebeld worden naar alle vaste nummers.
Op dit moment 'kost' een account 10euro per 4maanden, hiervan wordt niets afgeschreven wanneer er niet naar mobiele nr's gebeld wordt er wanneer er na 4maanden weer 10euro 'tegoed' aangeschaft wordt. Een proef account kan ook aangemaakt worden, hiermee kan slechts 1minuut per gesprek gebeld worden.

Het bellen naar service en mobiele nummers kost wel geld, dit is duurder dan via Solcon. Daarom heb ik de mogelijkheid onderzocht om dailing plans op het modem te configureren. Ook dit is me gelukt. Bij de Advanced instellingen, VoIP > Dialing Plans.
Vul hier het begin getal in, bijvoorbeeld 06 en kies bij connection type het Solcon of PSTN (als je KPN Basisbellen heb is dat net iets goedkoper, maar... dit kan niet met een geporteerde lijn) ConnectionType in. Dit kan je ook aangeven voor bijvoorbeeld 0800 en 0900 nummers.

Via deze optie gebeurt het dus nooit dat je perongeluk via VoIPbuster naar een mobiel gaat bellen, dus blijft je tegoed ongewijzigd!

Voor het bellen naar vaste nummers in Nederland dient wel 0031 en het netnummer (zonder 0) gekozen te worden.

Hier kan je meer informatie over VoIPbuster lezen:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1096315//

Na een account aangemaakt te hebben bij VoIPbuster kan er ook gratis een Nederlands telefoonnummer aangevraagd worden.

De instellingen op de website van VoIPbuster voor dit SMC modem, waar de instellingen te vinden zijn met begeleidende screenshots: http://www.voipbuster.com/en/sipp.html.
Let bij het instellen vooral op de codecs.

Om naast VoIPbuster 'goedkoop' te bellen naar 06 en 0900 nummers heb ik de accounts van Solcon naast de account van VoIPbuster geconfigureerd. In de SMC modem kunnen 4 accounts geconfigureerd worden, die allemaal werken voor inkomende gesprekken. Voor uitgaande gesprekken dient wel één profiel gekozen te worden, maar dit kan door Dialing Plans voor bepaalde nummers toch via een niet-standaard profiel lopen.

Er kan ook d.m.v. een snelkiesnummer gebeld worden ipv heel de "0031 123 123456" reeks steeds in te voeren. Dit is handig om in te voeren bij nummers die vaak gebeld worden.

Bij status onder VoIP is te zien of we succesvol verbinding hebben.

Als jullie verbeter punten en/of tips hebben, laat het ons weten!

Succes met instellen!

[ Voor 99% gewijzigd door HardinxCore op 20-11-2006 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore
Printen via usb smc router 7908 zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1057139 graag de rest in dit topic over dit modem om het centraal te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

HardinxCore schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 00:50:
Ha medetweakers,

Ik heb een upgrade gedaan met dit modem naar de nieuwe bootloader en firmware.
En wat is "Dit modem"? Solcon probeert mij de SMC router (7908VoWBRA) te ditchen en een Alcatel Speedtouch 716 g voip modem er voor in de plaats te zetten. Dat lijkt me toch als ik het verhaal lees overbodig. In topicstart refereer je aan de 7908VoWBRA dus eigenlijk zou ik die net zo goed kunnen houden? Men migreert me als het goed is op 4 jan naar Bitstream.

[ Voor 16% gewijzigd door jopiek op 25-12-2005 19:52 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

@HardinxCore: tnx voor uitzoeken en posten!! Ik ga dit over niet te lange tijd ook proberen.

@jopiek: wat voor reden geeft Solcon om je naar de speedtouch te krijgen? Ik heb ook een SMC 7908, maar heb geen verzoek tot overstappen gekregen. Zelfs niet als ik er zelf om vraag :(

Hoop niet dat het nieuwe modem hun antwoord is op het nog steeds niet werken van de KPN nummerweergave. Eerst betalen voor een niet goed werkend Voip systeem, daarna nog eens dokken voor de oplossing. Zou echt geweldig zijn :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:43
HardinxCore schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 00:50:
Ha medetweakers,

Ik heb een upgrade gedaan met dit modem naar de nieuwe bootloader en firmware. Dus maak nu gebruik van het SIP protocol. Het omzetten gaat via de procedure die in de publieke ftp van solcon te vinden is. Via de serviceweb van solcon kan de laatste handeling gebeuren http://serviceweb.solcon.nl dit gaat automatisch zonder gekke doorschakelen en telefonische acties, (eerst moest dat wel)

Het begint nu eindelijk wat te worden. Ik heb m'n lijn naar een BBNed Telco-Telco gemigreerd op 8Mbit, m'n voice heeft nu niet meer te lijden onder mijn (redelijk veel) data verkeer.

Enigste minpunt is dat als er gebeld word via de kpn lijn naar ons toe, nummerweergave nog niet werkt (zoals ook eerder te lezen is). Solcon heeft hier helaas (nog) geen oplossing voor.

Maar nu ter zake:
Ik heb extra SIP-accounts geconfigureerd om via alle gewone toestellen in huis te kunnen bellen zonder dit via de VoIP dienst van Solcon te doen (maar uiteraard wel via het SMC modem).
Er zijn namelijk meerdere providers op internet die SIP aanbieden tegen een nog goedkoper tarief of ze bieden dit gratis(!) aan. Het is natuurlijk erg mooi om ipv 'goedkoper', gratis te kunnen bellen naar alle vaste nr's in onder andere Nerderland en de Verenigde Staten.

Ik ben uitgekomen op www.voipbuster.com en op www.sipdiscount.com
Hier heb ik een gratis account aangemaakt (bij VoIPBusteer dmv het downloaden van de software) en heb div. instellingen in het SMC modem ingevoerd.
Ik heb na veel instellingen geprobeerd te hebben, het voor elkaar gekregen om te bellen via beide diensten.
Helaas word na 1minuut de verbinding verbroken... Als er 5 euro betaald word, kan er onbeperkt (zonder dat er van dat tegoed iets afgeschreven word) gebeld worden naar alle vaste nummers.

Het bellen naar service en mobiele nummers kost wel geld, dit is duurder dan via solcon. Daarom heb ik de mogelijkheid onderzocht om dailing plans op het modem te configureren. Ook dit is me gelukt. Bij de Advanced instellingen, VoIP > Dialing Plans.
Vul hier het begin getal in, bijvoorbeeld 06 en kies bij connection type het Solcon of PSTN (als je KPN Basisbellen heb is dat net iets goedkoper) ConnectionType in. (zie onderstaande screenshots)
Dit kan je ook aangeven voor bijvoorbeeld 0800 en 0900 nummers.

Via deze optie gebeurt het dus nooit dat je perongeluk via VoIPbuster naar een mobiel gaat bellen, dus blijft je tegoed ongewijzigd!

Voor het bellen naar vaste nummers in nederland dient wel 0031 en het netnummer (zonder 0) gekozen te worden.

Hier kan je meer informatie over VoIPbuster lezen:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1096315//

[..]

Als jullie verbeter punten en/of tips hebben ivm bijv. Codecs die beter kunnen, laat het ons weten!

Succes met instellen!
Ik krijg binnen een paar dagen als nieuwe Solcon-abonnee het modem binnen en ga dit ook proberen. Bedankt voor het uitzoeken en posten! Het zal mij veel uitzoek-werk schelen.

Overigens hoef je bij VoipBuster niet €5,- te betalen om het te laten werken. Eénmalig bellen naar een 0900-nummer á €1,30 is ook voldoende (heb ik gedaan en werkt als een zonnetje).

[edit 18:49]
Ik heb het modem vandaag binnengekregen en meteen geïnstalleerd. Het werkt allemaal prima, ook i.c.m. VoipBuster. :)
Ik snap alleen niet waarom je 06, 0900 en 0800 ook een eigen dialplan hebt gegeven. Alle nummers die buiten de 00310-via-voipbuster-regel vallen gaan toch al via Solcon?

[ Voor 21% gewijzigd door FlorisD op 27-12-2005 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore
FlorisD schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 14:58:
[...]

Ik krijg binnen een paar dagen als nieuwe Solcon-abonnee het modem binnen en ga dit ook proberen. Bedankt voor het uitzoeken en posten! Het zal mij veel uitzoek-werk schelen.

Overigens hoef je bij VoipBuster niet €5,- te betalen om het te laten werken. Eénmalig bellen naar een 0900-nummer á €1,30 is ook voldoende (heb ik gedaan en werkt als een zonnetje).

[edit 18:49]
Ik heb het modem vandaag binnengekregen en meteen geïnstalleerd. Het werkt allemaal prima, ook i.c.m. VoipBuster. :)
Ik snap alleen niet waarom je 06, 0900 en 0800 ook een eigen dialplan hebt gegeven. Alle nummers die buiten de 00310-via-voipbuster-regel vallen gaan toch al via Solcon?
Vandaag heb ik inderdaad ook die lijn gebeld voor 1,30 heb ik 1,04 tegoed. Dit gaat niet op, omdat ik alleen de gratis diensten gebruik.

Ik heb 06, 0900 en 0800 gewijzigd in 00316, 0031800 en 0031900 zodat indien er iemand bij ons thuis per ongelijk toch via VoIPbuster wil gaan bellen, deze automatisch naar KPN (fall-back line) of Solcon (VoIP-SIP) dienst afgehandeld word ivm met de kosten.

Heb al meer dan een uur via VoIPbuster gebeld, ook naar de VS: gaat perfect. Ik heb m'n nr. portering in werking gezet, en ben binnenkort alleen nog maar VoIP aan't bellen. 8)

Ik ben geheel tevreden over deze techniek...

Als iemand nog een oplossing kan bedenken om geen 0031 123 123456 te kiezen, maar alleen het laatste deel, laat het ons weten! Dit scheelt een hoop intoets werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Kon toch niet wachten met testen ;)

Sipdiscount eerst geprobeerd, binnen 5 min werkend. Gesprekskwaliteit perfect! Voor 1 minuutje :P

Voipbuster: krijg dit niet aan de gang... Heb exact de instellingen overgenomen zoals in bovenstaande screenshots van HardinxCore, maar wil niet succesvol aanmelden bij de SIP server (Registration: Fail).
Heb een andere gebruikersnaam aangemaakt (in de 1e zat een underscore), maar ook dat lostte nix op. Username en password heb ik zelfde ingevuld als nodig voor sign-in bij Voipbuster, lijkt me ok.

Iemand tips toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Heb ook eea met VoipBuster geprobeerd met m'n Solcon modem (SMC7908VoWBRA). Krijg hem wel geregistreerd, maar zodra ik wil gaan bellen krijk ik ingesprek. Iemand een idee hoe ik het modem moet instellen? Via het programmaatje op de computer werkt het overigens wel. Het lijkt er wel op dat dat registreren werkt, want telkens meld het programaatje dat er op een andere plek is aangemeld.
Wel een nadeel is dat je VoipBuster nummers los moet invoeren om ze buiten solcon om te laten lopen. Het is wel mogelijk om verkorte kies codes te gebruiken met het Solcon modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Weet ff niet hoe m'n laatste bericht te editten...

Voipbuster nu wel met succes geregistreerd: werkt alleen als ik sip1.voipbuster.com gebruik voor proxy IP address en Registrar IP address... Vreemd, maar ben allang blij. Werd beetje moe van alle combinaties proberen :Z

Zodra ik thuis ben, zal ik de boel eens flink testen. Met kennissen in zowel Zwitserland als USA is dit een zeeeeeer fijne optie! ;)

Zal ook eens met de dial-plans gaan knutselen, kijken of de manier van kiezen voor verschillende SIP providers toch niet makkelijker kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore
VoIPBuster en SIPdiscount zijn dezelfde diensten onder een andere naam. De instellingen zijn wel iets anders, dit is te zijn bij de screenshots in een post van me hiervoor.

Ik heb quick dail plans aangemaakt dus door *701# te bellen, word er een door mij opgegeven nummer gekozen (0031 123 1234567)... Dit kan je voor 20 nummers doen.

Nog mooier zou ik vinden dat alleen het net + kiesnummer ingevoerd moet worden en niet de landcode...

Is het iemand al gelukt om met het nummer wat je gratis kan aanvragen als je (betaald) lid bent van VoIPbuster, gebeld te worden icm dit modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

HardinxCore schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:25:Is het iemand al gelukt om met het nummer wat je gratis kan aanvragen als je (betaald) lid bent van VoIPbuster, gebeld te worden icm dit modem?
Nee, dat lukt dus niet (bij mij). Het lijkt alsof de telefoon aan de modemkant overgaat, maar da's dus niet het geval helaas. Heb het nog niet aan de gang gekregen door instellingen aan te passen.

Persoonlijk vind ik het geen probleem, ik laat iedereen nog via m'n KPN lijntje binnenkomen. Als de nummerweergave door Solcon nu eindelijk eens geregeld zou worden, zou dit zo een goede oplossing zijn.

Vraag me overigens af wat Solcon vindt van de alternatieve voip aanbieders. Tegen zulke tarieven is het moeilijk concurreren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore
Joepla schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:15:
[...]

Nee, dat lukt dus niet (bij mij). Het lijkt alsof de telefoon aan de modemkant overgaat, maar da's dus niet het geval helaas. Heb het nog niet aan de gang gekregen door instellingen aan te passen.

Persoonlijk vind ik het geen probleem, ik laat iedereen nog via m'n KPN lijntje binnenkomen. Als de nummerweergave door Solcon nu eindelijk eens geregeld zou worden, zou dit zo een goede oplossing zijn.

Vraag me overigens af wat Solcon vindt van de alternatieve voip aanbieders. Tegen zulke tarieven is het moeilijk concurreren :*)
De hoofdzakelijke reden waarom ik een portering van mijn lijn heb aangevraagd is dat ik nummerweergave werkend wil hebben. Ik wacht sinds april al op deze optie, en het is er nog steeds niet...

En het lijkt mij inderdaad ook dat solcon dit niet leuk vind, maar het gros van de gebruikers van de VoIP dienst komt niet op tweakers.... Dus bellen gewoon via Solcon. Ik denk ook niet dat Solcon er iets tegen kan doen. Omdat het gewoon op IP basis gaat en het modem eigendom van de klant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Het werkt!

Ik heb connectionserver.voipbuster.com veranderd in sip1.connectionserver.voipbuster.com, ik ga voorlopig gebruik maken van de quick dialing plans, zo kan ik gemakkelijk terugvallen op de Voip dienst van Solcon wanneer VoipBuster niet mocht werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Ik heb ontdekt dat niet alle IP-adressen achter sip1.voipbuster.com even goed werken (nslookup). Ik heb i.p.v. sip1.voipbuster.com nu een vast IP-adres ingevoerd. Dit werkt prima. Via de quick dial codes / vanity codes kan ik nu dus de nummers die ik instel via de verkorte code gratis bellen.

Mijn instellingen zijn als volgt:
Voip Account 3 (ik heb 1 en 2 gebruikt voor Solcon):

Activated (Checked)
VoIP Provider: Other
Username: gebruikersnaam
Password: password
Phone Number: maakt net zo veel uit, ik heb het 0080xx nummer gebruikt.
Display Name: Ik heb hier de gebruikersnaam ingevuld

Advance:

SIP Domain: voipbuster.com
Realm: voipbuster.com
Proxy IP Address: 194.221.62.211
Proxy Port: 5060
Registrar IP Address: 194.221.62.211
Registrar Port: 5060
Registrar Expire: 600
Support User-Agent Header Enable: Nee
Support Out of Band DTMF Enable: Ja (checked)
Call Hold Version: RFC3264

Selected codecs (van boven naar beneden): G.729, G.711 A law, G.723.1, G.711 U law

Bij Quick Dialing plans:

Vanity Keypad Style: International
Quick Dial Code, Vanity, Number/Username, Dial By
*701#, *81#, 0031{netnummer}{abonnenummer}, Selecteer VoipBuster profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore
Vanity Keypad Style: International
Quick Dial Code, Vanity, Number/Username, Dial By
*701#, *81#, 0031{netnummer}{abonnenummer}, Selecteer VoipBuster profile
Vanity is tog een alternatief snelkies nummer? Hoeft toch niet perse gebruikt te worden?

Ik vraag me af wat de meerwaarde van Vanity is... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Vanity=ijdelheid (en dat is het ook). De code kan een stuk langer zijn als de quick dialing code, zodat je b.v. numers als *8hardinxcore# = *842734692673# kan maken.
Ik gebruik het alleen om een nog kortere code te maken dan de quick dialing code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore
IK HEB HET GEBELD WORDEN op het VoIPbuster nummer WERKEND!

Weer iets leuks om te delen: :o
Ik heb het gebeld worden via mijn VoIPbuster nummer (gewoon een Nederlands telefoonnummer) werkend gekregen!

Vul bij je account van VoIPbuster op het modem, i.p.v: sip.voipbuster.com connectionserver.voipbuster.com in! Dit werkt bij mij!

succes, graag lees ik jullie ervaringen hiermee, en of iemand dit ook bij SIPdiscount werkend heb gekregen! (ik heb alleen een 'betaalde' account bij voipbuster en niet bij SIPdiscount)

p.s. Het krijgen van een VoIPbuster nummer is gratis, alleen er moet wel een tegoed staan op je account bij VoIPbuster. Dus net als bij het gratis bellen langer dan 1minuut.

Ik heb helaas geen telefoonnummer gekregen van mijn eigen regio (woon in 0184 heb nr in 038 gekregen)

[ Voor 3% gewijzigd door HardinxCore op 28-12-2005 22:13 ]

• jbouwh
Ik had eerder met connectionserver.voipbuster.com een probleem. Mogelijk omdat er meerdere IP-adressen in de DNS zitten en niet alle adressen werken. Ik heb onlangs nog eens met Ethereal gekeken, en ik zie een hoop ICMP request waar meer het VoipBuster programma pollt of een server wel bereikbaar is. Ik houdt het op een enkel IP-adres, of ik maak zelf een DNS-entry met met een aantal werkende servers.

Zelf maakt het mij niet zoveel uit om via VoipBuster gebeld te kunnen worden. Wat dat betreft vertrouw ik meer op Solcon als het gaat om bereikbaarheid.

Wat de dialing plans betreft: Ik gebruik ze nu om alles wat met 0031 begint via VoipBuster te laten bellen. Verder heb ik (om te voorkomen dat ik onnodige kosten maak) 0031800, 0031900, 31800, 31900, 00316 en 316 expliciet naar Solcon gezet.
De 0031 regel staat dus onderaan.

Op deze manier kan ik door 0031 voor een nummer te zetten, een willekeurig nationaal nummer via VoipBuster bellen. Mocht dit niet werken, dan bel ik gewoon het nummer zonder landcode en voorloop 0.

• HardinxCore
jbouwh schreef op donderdag 29 december 2005 @ 09:43:
Ik had eerder met connectionserver.voipbuster.com een probleem. Mogelijk omdat er meerdere IP-adressen in de DNS zitten en niet alle adressen werken. Ik heb onlangs nog eens met Ethereal gekeken, en ik zie een hoop ICMP request waar meer het VoipBuster programma pollt of een server wel bereikbaar is. Ik houdt het op een enkel IP-adres, of ik maak zelf een DNS-entry met met een aantal werkende servers.

Zelf maakt het mij niet zoveel uit om via VoipBuster gebeld te kunnen worden. Wat dat betreft vertrouw ik meer op Solcon als het gaat om bereikbaarheid.

Wat de dialing plans betreft: Ik gebruik ze nu om alles wat met 0031 begint via VoipBuster te laten bellen. Verder heb ik (om te voorkomen dat ik onnodige kosten maak) 0031800, 0031900, 31800, 31900, 00316 en 316 expliciet naar Solcon gezet.

Op deze manier kan ik door 0031 voor een nummer te zetten, een willekeurig nationaal nummer via VoipBuster bellen. Mocht dit niet werken, dan bel ik gewoon het nummer zonder landcode en voorloop 0.
Als de problemen ivm connectionserver.voipbuster.com op DNS niveau zijn kan denk ik het beste een van de IP-addressen gebruikt worden (o.a.: 194.221.62.211)
Het nadeel hiervan is dat deze ip adressen kunnen vervallen oid.

De dailing plans heb ik hetzelfde ingericht als jouw.

Waar het mij om gaat met dailing plans is dat ik niet het hele nummer (13 cijfers) maar alleen het abbonnee nr. voor lokale nr's (6cijfers) in wil voeren. Nu lukt dit wel, maar het gesprek gaat dan via Solcon.

Ik heb verschillende VoIP manuals gezien van andere modems waarbij dit kan via dial plans.
Zou er zo iets ook zijn voor dit SMC modem? (zie bijv: http://voxilla.com/PNphpBB2-viewtopic-t-619-postdays-0-postorder-asc-start-0.html

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:43
De meest uitgebreide opties van dit modem kan je bedienen via telnet. Dit kan je bereiken via Start -> Uitvoeren -> CMD <enter> -> telnet 192.168.2.1 <enter>.

Username is admin
Password is je router-password (standaard 'smcadmin')

Misschien staat daar iets tussen over uitgebreidere dialplans.

[ Voor 21% gewijzigd door FlorisD op 29-12-2005 14:39 ]

• Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 09:17

peace, love & linux

De telnet interface kende ik nog niet. Zat die ook wel in de h323 firmware? Een tijd terug had ik solcon al wel eens gevraagd of er nog een optie kwam om dhcp reservations aan te maken. Dat was toen niet mogelijk, maar via de telnet interface kan het nu wel.

Voipbuster werkt bij mij ook prima. Beltegoed over gemaakt en een inkomend nummer aangevraagd. Bellen en ja hoor, telefoon aan het modem ging netjes over. Alleen bleef de telefoon maar rinkelen terwijl ik de bellende telefoon er al lang weer op had gegooid. Vanavond nog maar wat meer testen.

• jbouwh
Nee, er zat geen telnet if op de H323 versie. Hou er wel rekening mee dat standaard de telnet if ook richting internet (WAN if) open staat (beetje slordig). Hier kun je eenvoudig wat aandoen door poort 23 te natten naar een inside IP-adres wat niet wordt gebruikt. Of het ook uit te zetten is weet ik niet, ik heb alleen gezien dat de http interface dicht gezet kan worden. Overigens moet je wanneer je via de telnet if binnenkomt nog wel een extra authorisatie hebben.

• jbouwh
Wat betreft dialing plans:

Ik heb niets kunnen vinden wat er op zou lijken dat er met de SMC apparatuur iets van reguliere expressies of zo mogelijk is. Maar zo'n ramp is dat niet echt. Nu zet ik er gewoon 0031 voor en laat de eerste nul weg. Werkt dat niet, dan stap ik zonder de router te configureren terug op de VoIP dienst van Solcon. Een nadeel is dan dat je altijd het volledige nummer moet intoetsen, en dat je niet zo gemakkelijk via de nummerherkenning kunt terugbellen. Gelukkig maar dat veel telefoons een geheugen hebben met voorkeuzenummers.

• HardinxCore
avatar schreef op donderdag 29 december 2005 @ 15:19:
De telnet interface kende ik nog niet. Zat die ook wel in de h323 firmware? Een tijd terug had ik solcon al wel eens gevraagd of er nog een optie kwam om dhcp reservations aan te maken. Dat was toen niet mogelijk, maar via de telnet interface kan het nu wel.

Voipbuster werkt bij mij ook prima. Beltegoed over gemaakt en een inkomend nummer aangevraagd. Bellen en ja hoor, telefoon aan het modem ging netjes over. Alleen bleef de telefoon maar rinkelen terwijl ik de bellende telefoon er al lang weer op had gegooid. Vanavond nog maar wat meer testen.
Inderdaad telnet werkte op de oude firmware niet. Nu wel, gaaf!

Het probleem van je telefoon die blijft gaan als je al heb neergelegd met het bellende toestel heb ik ook gehad. ligt aan Voipbuster.
Ook kan ik soms mijn voipbuster nummer niet bellen. Daarom gebruik ik die maar niet meer. Uitgaande gesprekken heb ik eigenlijk nooit problemen mee.

• HardinxCore
jbouwh schreef op donderdag 29 december 2005 @ 17:05:
Nee, er zat geen telnet if op de H323 versie. Hou er wel rekening mee dat standaard de telnet if ook richting internet (WAN if) open staat (beetje slordig). Hier kun je eenvoudig wat aandoen door poort 23 te natten naar een inside IP-adres wat niet wordt gebruikt. Of het ook uit te zetten is weet ik niet, ik heb alleen gezien dat de http interface dicht gezet kan worden. Overigens moet je wanneer je via de telnet if binnenkomt nog wel een extra authorisatie hebben.
Met een portscan http://scan.sygatetech.com/ was ik daar inderdaad gisteren ook achter gekomen dat port 23 (telnet) open staat. Heb hem nu dicht gezet.

• HardinxCore
jbouwh schreef op donderdag 29 december 2005 @ 17:25:
Wat betreft dialing plans:

Ik heb niets kunnen vinden wat er op zou lijken dat er met de SMC apparatuur iets van reguliere expressies of zo mogelijk is. Maar zo'n ramp is dat niet echt. Nu zet ik er gewoon 0031 voor en laat de eerste nul weg. Werkt dat niet, dan stap ik zonder de router te configureren terug op de VoIP dienst van Solcon. Een nadeel is dan dat je altijd het volledige nummer moet intoetsen, en dat je niet zo gemakkelijk via de nummerherkenning kunt terugbellen. Gelukkig maar dat veel telefoons een geheugen hebben met voorkeuzenummers.
Inderdaad zo gebruik ik het ook. En als je 'gewoon' het nr instoetst bel je inderdaad via Solcon's VoIP dienst. die toch nét iets beter dan VoIPbuster is.
Alleen het zou mooi zijn als ik zoals eerder vermeld niet het hele nr in moet toetsen.
Het invoeren in geheugen van de telefoons is inderdaad ook een optie, maar wij hebben een flink aantal toestellen sommige zonder geheugen, en de werking is per toestel anders.
Ik hoop dat hier nog een verbetering in komt! Misschien bied de Telnet interface een oplossing...

• HardinxCore
De VoIPdienst van KPN die onlangs in werking gegaan is, gebruikt een modem waarvan de kern gebasseerd is op dit SMC modem! Alleen ziet het apparaat er anders uit en kan de gebruiker nergens bij de configuratie.
Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1094363/0 voor info over deze dienst.

Vandaag heb ik iemand aangesloten op deze dienst. Ik denk dat wij beter afzijn dan de KPN users gezien de (beperkte) instel mogelijkheden. (Dus geen VoIPbuster) Ook portmappings, firmware upgrades ed mag je niet bij.
Experia Box
InternetPlusBellen werkt alleen met KPN's 'eigen' ADSL/VoIP modem: de Experia Box. Feitelijk is dat een Siemens SX551...
De Siemens modems zijn weer gebaseerd op de SMC7908VoWBRA van SMC Networks. De SMC7908VoWBRA (voor een analoge lijn) en de SMC7908VoWBRB (voor een ISDN-lijn) worden in Nederland ook door Solcon gebruikt. Zie de handleidingen en de Doe Het Zelf gidsen van Solcon.
Tog leuk dat 'wij' als solcon/smc gebruikers voor liggen op deze gebruikers!

En ff wat anders, hebben jullie al extra functionaliteit met de Telnet interface kunnen ondekken?

peace, love & linux

:o telnet naar buiten toe open. Dat is idd niet zo netjes.

De extra functionaliteit die nu met de telnet interface bv erbij heb is het aanmaken van DHCP reservations. Erg handig om alles wel op dhcp te houden, maar voor bepaalde apparatuur (netwerkprinter, voiphardphone enz) toch een 'vast' ipadres te hebben. Qua voip mogelijkheden heb ik nog niet echt wat extra's gevonden.

peace, love & linux

HardinxCore schreef op donderdag 29 december 2005 @ 19:44:
[...]

Het probleem van je telefoon die blijft gaan als je al heb neergelegd met het bellende toestel heb ik ook gehad. ligt aan Voipbuster.
Ook kan ik soms mijn voipbuster nummer niet bellen. Daarom gebruik ik die maar niet meer. Uitgaande gesprekken heb ik eigenlijk nooit problemen mee.
"gehad" klinkt alsof je iets gedaan hebt waardoor het nu niet meer voor komt. Heb je toevallige een oplossing?

• HardinxCore
avatar schreef op donderdag 29 december 2005 @ 21:02:
[...]

"gehad" klinkt alsof je iets gedaan hebt waardoor het nu niet meer voor komt. Heb je toevallige een oplossing?
Het is niet altijd, maar een oplossing heb ik er helaas niet voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

HardinxCore schreef op woensdag 28 december 2005 @ 22:12:
IK HEB HET GEBELD WORDEN op het VoIPbuster nummer WERKEND!
Beetje late reactie van mij, maar bedankt weer! Heb het ingesteld, zal vanavond pas kunnen zien of het hier ook werkt.Ik bel nu alleen nog uitgaand via Voipbuster, gisteren nog naar kennis in Florida. Die zag in het display daar 'Detroit' als inkomend nummer :)

Solcon kan ff de boom in met hun voip, heb m'n buik beetje vol van ze. Ontving gisteren brief van ze dat de beloofde snelheidsverhoging (8Mb naar 24 Mb) niet meer in 2005 gaat plaatsvinden. Wanneer wel dan? Kunnen we niet zeggen :( :(
Compensatie? Daar doen we niet aan meneer. Maar da's weer een ander topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore
Joepla schreef op maandag 02 januari 2006 @ 14:22:
[...]
Beetje late reactie van mij, maar bedankt weer! Heb het ingesteld, zal vanavond pas kunnen zien of het hier ook werkt.Ik bel nu alleen nog uitgaand via Voipbuster, gisteren nog naar kennis in Florida. Die zag in het display daar 'Detroit' als inkomend nummer :)

Solcon kan ff de boom in met hun voip, heb m'n buik beetje vol van ze. Ontving gisteren brief van ze dat de beloofde snelheidsverhoging (8Mb naar 24 Mb) niet meer in 2005 gaat plaatsvinden. Wanneer wel dan? Kunnen we niet zeggen :( :(
Compensatie? Daar doen we niet aan meneer. Maar da's weer een ander topic...
Inderdaad, dat zijn vervelende zaken...
Waarschijnlijk zijn ze ook gewoon afhankelijk van bbned, versatel, kpn etc. Die de centrale of jouw lijn (nog) niet ADSL2 (+) geschikt hebben gemaakt.

Heb je de afstand naar de centrale al getest, of je echt de beloofde snelheid kan halen?
Die van bbned (http://pcdb.bbned.nl/) is goed.

succes en is idd beter op z'n plaats in een ander draadje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

HardinxCore schreef op maandag 02 januari 2006 @ 17:18:
[...]Heb je de afstand naar de centrale al getest, of je echt de beloofde snelheid kan halen?
Die van bbned (http://pcdb.bbned.nl/) is goed.
Zijn inderdaad afhankelijk van bbned e.d. Afstand is 1630 meter. 15 Mb/s zou wel moeten gaan denk ik, maar is nu meer een principekwestie geworden helaas. Ik zit trouwens in 078, dacht al dat jij hier in de buurt zat gezien je username :)

Ff on topic ;) : Heb connectionserver.voipbuster.com ingeklopt, maar resultaat is hetzelfde. Nog geen belsignaal dus... Heb je misschien nog andere zaken in je modem aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 16:29

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

waarom KPN lijn behouden: [1] Lijn overzetten naar ISP kost per maand uiteindelijk +/- evenveel. [2] Als je lijn overzet (porteerd) moet je € 35,- (éénmalig) betalen + €1,- per maand extra voor een telefoonboek vermelding.
Ik overweeg om ADSL met VOIP te nemen bij Solcon maar had hier nog niet aan gedacht. Maar als ik het goed begrijp is het nadeel dan dus dat je gebeld kunt worden op je KNP nummer terwijl je uitgaand via Solcon aan het bellen bent?

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore
Joepla schreef op maandag 02 januari 2006 @ 19:28:
[...]
Zijn inderdaad afhankelijk van bbned e.d. Afstand is 1630 meter. 15 Mb/s zou wel moeten gaan denk ik, maar is nu meer een principekwestie geworden helaas. Ik zit trouwens in 078, dacht al dat jij hier in de buurt zat gezien je username :)

Ff on topic ;) : Heb connectionserver.voipbuster.com ingeklopt, maar resultaat is hetzelfde. Nog geen belsignaal dus... Heb je misschien nog andere zaken in je modem aangepast?
Ik kom inderdaard regelmatig in 078, maar zit tog wel enkele centrales naast de 078 centrale. :)
Maar t'is inderdaad een slechte zaak als ze niet kunnen nagaan wat ze beloven op bijv. de website.

Wat je zou kunnen doen is alternatieve dnsservers invullen, ik heb ook vaak dat ik niet bereikbaar ben op het nummer wat ik gekregen heb via voipbuster.

Miss. komen we nog op een altijd werkende oplossing, maar tot-nu-toe heb ik die nog niet.

[ Voor 3% gewijzigd door HardinxCore op 02-01-2006 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

HardinxCore schreef op maandag 02 januari 2006 @ 21:03:
[...]

Ik kom inderdaard regelmatig in 078, maar zit tog wel enkele centrales naast de 078 centrale. :)
Maar t'is inderdaad een slechte zaak als ze niet kunnen nagaan wat ze beloven op bijv. de website.

Wat je zou kunnen doen is alternatieve dnsservers invullen, ik heb ook vaak dat ik niet bereikbaar ben op het nummer wat ik gekregen heb via voipbuster.

Miss. komen we nog op een altijd werkende oplossing, maar tot-nu-toe heb ik die nog niet.
ik krijg nu een Alcatel Speedtouch 716 g voip modem, dat zou beter moeten werken...

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

HardinxCore schreef op maandag 02 januari 2006 @ 21:03:
[...]Ik kom inderdaard regelmatig in 078, maar zit tog wel enkele centrales naast de 078 centrale. :)

Ok, heb tot voor kort jarenlang vlakbij jouw centrale gewerkt. Daarop hadden we een 256/256 lijntje voor 3000 euro/maand. Veel veranderd sinds die tijd gelukkig ;)

Ik zal het DNS spul vandaag ook eens aanpassen, alhoewel ik de bereikbaarheid via Voipbuster niet zo heel belangrijk vindt. Meer een kwestie van: moet kunnen werken, daarna is de lol er vast een beetje af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore
jopiek schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 08:28:
[...]

ik krijg nu een Alcatel Speedtouch 716 g voip modem, dat zou beter moeten werken...
Noppe,

Daar kan je niets op instellen, met die drama wizard. en als je de firmware terugzet heb je geen goede sip instellingen....

Is een drama modem (mijn ervaring) gezien het beperkte aantal instellingen die je erin kan zetten.

Verder vind ik Speedtouch wel altijd beter merk dan SMC...
Maar kben bang dat je niet én VoIPbuster, SIPdiscount en Solcon VoIP op SIP ingesteld krijg... Succes iig en laat ff wat weten als je toch maniertjes heb gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

HardinxCore schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 11:43:
[...]

Noppe,

Daar kan je niets op instellen, met die drama wizard. en als je de firmware terugzet heb je geen goede sip instellingen....

Is een drama modem (mijn ervaring) gezien het beperkte aantal instellingen die je erin kan zetten.

Verder vind ik Speedtouch wel altijd beter merk dan SMC...
Maar kben bang dat je niet én VoIPbuster, SIPdiscount en Solcon VoIP op SIP ingesteld krijg... Succes iig en laat ff wat weten als je toch maniertjes heb gevonden...
Ik had daarstraks de helpdesk aan de lijn, die vond het ook onzin, dus afbesteld, gelukkig maar dus ;)

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pendragon1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-08 10:15
Bij mij werkt het inbellen (voip-in) met voicebuster wel. Zo zijn mij instellingen:

username: username voipbuster
password: password voipbuster
phone number: username voipbuster
display number: username voipbuster
sip domain: connectionserver.voipbuster.com
realm: voipbuster.com
proxy ip address: stun.voipbuster.com
proxy port: 5060
registrar ip address: sip1.voipbuster.com
registrar port: 5060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbouwh schreef op donderdag 29 december 2005 @ 09:43:

Het kan toch wel handig zijn om op je VoIPBuster-nummer gebeld te kunnen worden. Als je namelijk zelf belt via VoIPBuster dan ziet je gebelde dit nummer. Mocht diegene je snel terugwillen bellen dan kan dat op dat nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
connectionserver staat als domain, maar dit is niet nodig ik heb als domain en reald gewoon voipbuster.com in gevuld. Ik heb wel de stun server nu als proxy en de sip1 als registar ingevuld. Eens kijken of dat beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De SIP-service van VoIPbuster doet het vandaag niet (meer). Inloggen kan wel gewoon, maar uitbellen via SIP werkt niet. Zou dit iets tijdelijks zijn, of zijn de settings compleet veranderd. Er is vandaag ook een nieuwe upgrade voor webapplicatie door VoIPbuster uitgegeven.

Ps. Heeft er trouwens iemand ervaring met het plaatsen van een andere antenne op dit modem? Ik zie zo niet hoe dit zou moeten, maar SMC levert wel een tweetal alternative antennes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:59:
De SIP-service van VoIPbuster doet het vandaag niet (meer). Inloggen kan wel gewoon, maar uitbellen via SIP werkt niet.
Gisteravond nog flink gebeld met Voipbuster, vandaag staat het modem op 'Fail'. :(

Heb ff wat gewijzigd, maar wil nog niet lukken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Joepla schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 09:44:
[...]
Gisteravond nog flink gebeld met Voipbuster, vandaag staat het modem op 'Fail'. :(

Heb ff wat gewijzigd, maar wil nog niet lukken helaas.
Stil op dit draadje de laatste tijd, iedereen is zeker lekker aan 't gratiz VoIPen? ;)

Paar uur lang geen connect gehad met Voipbuster, sindsdien is alles weer ok, zonder wijzigingen. Ook nog geen mailtje gehad mbt de gewijzigde geldigheid van je credit. Schijnt nu 120 dagen te zijn. (zie nl.telecom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
mm ik zie dit draadje nu pas..

anyway, mijn ouders hebben nu ook 3/4 jaar internet en voip via solcon, en het is niks dan problemen

geregelt horen we andere gesprekken door de lijn, en we kunnen niet intern overschakelen tussen toestellen.
als me ouders heb bijv. in de keuken opnemen en even boven willen gaan zitten verbreekt de verbinding heel vaak.

verder hoor je bergen ruis als je aan't downloaden bent (zelfs als met 30kb/s)

kortom, ik zou het aan niemand aanraden

[ Voor 6% gewijzigd door BasieP op 13-01-2006 12:16 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Ik heb dat probleem niet. Ik gebruik nu bijna een jaar VoIP van Solcon. Wel heeft er e.e.a. aan de stabiliteit moeten gebeuren. De laatste firmware voor H323 is wat mij betreft stabiel. Ik heb wel een aantal mensen de oplossing van Solcon geadviseerd en hoor daar winig of geen klachten over. Wat de SIP-firmware beteft wil ik nog even afwachten, ik verwacht daar nor wel e.e.a. aan updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore
Ik heb ook geen probelemen (meer).

Eerst met de oude H323 wel veel problemen.
Onlangs op SIP overgegaan, van 1,6Mbit KPN naar 8Mbit BBned gemigreerd en m'n nr. geporteerd.

Nu werk't perfect.
Nummer weergave op inkomende gespreken op het eigen nr. en op het VoIPbuster nr. werkt ok. Uitgaande nummer weergave werkt ook prima via beide SIP diensten.

Geen downtime gemerkt laatste tijd...

Besparing die ik berekend heb op jaarbasis van oude situatie (KPN, + Tele2) naar nieuwe (Solcon + VoIPbuster) is €180,-

Met een jaar heb de kosten eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
pendragon1 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 08:43:
Bij mij werkt het inbellen (voip-in) met voicebuster wel. Zo zijn mij instellingen:

sip domain: connectionserver.voipbuster.com
proxy ip address: stun.voipbuster.com
registrar ip address: sip1.voipbuster.com
Ik heb dit ook zo geprobeert maar ik krijg inbellen niet aan de praat. Uitbellen gaat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Ik heb het nu ook werkend, ik had stun.voipbuster.com als proxy en niet als Registrar IP Address ingesteld. Als proxy heb ik sip1.voipbuster.com ingesteld. Ik heb wel gemerkt dat de displaynaam echt de usernaam moet zijn, omdat het inbellen anders echt niet werkt. Welk proxy IP-adres je gebruikt maakt niet zoveel uit.

Mijn instellingen voor account 3 zijn nu als volgt:

sip domain: voipbuster.com
proxy ip address: sip1.voipbuster.com of connectionserver.voipbuster.com
registrar ip address: stun.voipbuster.com

N.B. Ik kan nu ook gebeld worden via het VoipBuster account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Ook de laatste instellingen lijken niet stabel. Opnieuw werkt het inbellen niet. Uitbellen gaat nog wel. Ik weet dus nog steeds niet wat er mis gaat. Het heeft dus wel gewerkt?!

Enfin. Het belangrijkste is dat ik kan bellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

ik heb sinds gisteren na er twee weken tussen uit gelegen te hebben weer een verbinding. we zijn gemigreerd van KPN naar Bitstream (en dus ook naar SIP).

SMC schijnt levereningsproblemen te hebben aan solcon en daarom gaan ze maar over op een Thompson geval. Die wilden ze mij ook aansmeren, gelukkig is het zo ver niet gekomen. Zo'n thompson ding is iig met de normale firmware niet te gebruiken voor port-forwarding etc. itt die SMC.

Alles werkt nu weer goed, alleen vaag dat het zo lang moest duren. Bij een vriend die een nieuwe Solcon BabyXL lijn kreeg duurde het ook zo lang. Solcon stelde geen invloed op BabyXL en Bitstream te kunnen uitoefenen, maar gisteren om 3 uur deden na veel gezeur en 10 keer helpdesk bellen beide lijnen het opeens weer.

Heeft iemand trouwens ervaring met http://www.sipdiscount.com/ ism Solcon?

Daarnaast nog een vraagje, kan ik dan ook vanuit bijv. Enschede via SIP software (USB telefoon of zo) met m'n ouders (Solcon router met SIP) communiceren?

[ Voor 15% gewijzigd door jopiek op 17-01-2006 09:36 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore
jopiek schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 09:21:
ik heb sinds gisteren na er twee weken tussen uit gelegen te hebben weer een verbinding. we zijn gemigreerd van KPN naar Bitstream (en dus ook naar SIP).

SMC schijnt levereningsproblemen te hebben aan solcon en daarom gaan ze maar over op een Thompson geval. Die wilden ze mij ook aansmeren, gelukkig is het zo ver niet gekomen. Zo'n thompson ding is iig met de normale firmware niet te gebruiken voor port-forwarding etc. itt die SMC.

Alles werkt nu weer goed, alleen vaag dat het zo lang moest duren. Bij een vriend die een nieuwe Solcon BabyXL lijn kreeg duurde het ook zo lang. Solcon stelde geen invloed op BabyXL en Bitstream te kunnen uitoefenen, maar gisteren om 3 uur deden na veel gezeur en 10 keer helpdesk bellen beide lijnen het opeens weer.

Daarnaast nog een vraagje, kan ik dan ook vanuit bijv. Enschede via SIP software (USB telefoon of zo) met m'n ouders (Solcon router met SIP) communiceren?
Onlangs Telco-Telco migratie van KPN mxstream naar BBned (beide solcon) heb er 3dagen uitgelegen.

Sipdiscount en voipbuster zijn hetzelfde (iets andere instellingen en namen) van hetzelfde bedrijf.
Werkt bij mij goed naast voipbuster heb alleen geen voip-in nr. daar.

Idd heeft solcon problemen om aan (voldoende) smc's te komen... SpeedTouch is een goed merk, alleen gezien de instell mogelijkheden te beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Klein minpuntje: bijna ongemerkt heeft Voipbuster bellen naar USA nu 1ct/min gemaakt, ipv gratis.
Hopelijk zetten ze die trend niet door... Regelmatig ff de tarieven bekijken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
jopiek schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 09:21:

Is bij jou voip-buster dial-in stabiel op je SMC? Zo ja, wat heb je als proxy en registar ingevuld? Ik heb het wel aan de praat gehad, toen dacht ik dat alles ok was, maar even later werkte het niet meer. Overigens, uitbellen gaat wel altijd goed.

Ik heb zelf het idee dat inbellen iets te maken moet hebben met die stun server. Een proxy server en een register server zijn nl. wat anders. Veel andere apparatuur heeft wel de mogelijkheid om een stun server op te geven.

Ik kwam er trouwens achter dat achter sip1.voipbuster.com en connectionserver.voipbuster.com dezelfde IP-adres pool hangt. Het maakt dus in de praktijk niet zoveel uit welke je kiest. Wat daarentegen stun.voipbuster.com aangaat: Hierachter zit maar 1 IP-adres.

Weet iemand het doel van een STUN-server, of hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore
Bij mij werkt alles ok als ik alles op sip1.voipbuster.com heb staan (behalve realm)

Voor gratis naar USA bellen gebruik sipdiscount.com (andere dienst van dezelfde organisatie).

Voor info over de organisatie: http://doulos.wordpress.com/technical-information/finarea/

Waarschijnlijk is je aangeschafte tegoed (maar) 120 dagen gelden, daarna vervalt deze of moet je opwaarderen.

Voor de rest niets dan lof over dit alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabaqui
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 07:22
Vraagje over de SMC modem in combo met een linksys router en VOIP :)
Kwam er van de week achter door een rekening van KPN dat voip niet werkt momenteel,
eerst maar even geupgrade naar sip en toen werkte voip weer.

Later router er weer achtergezet en alles omgezet naar bridge en voip weer weg,
weet iemand hoe ik voip toch kan laten werken?
supportticket is al wel aangemaakt, maar hoe eerder hoe beter natuurlijk

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Tabaqui schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 14:56:
Vraagje over de SMC modem in combo met een linksys router en VOIP :)
Kwam er van de week achter door een rekening van KPN dat voip niet werkt momenteel,
eerst maar even geupgrade naar sip en toen werkte voip weer.

Later router er weer achtergezet en alles omgezet naar bridge en voip weer weg,
weet iemand hoe ik voip toch kan laten werken?
supportticket is al wel aangemaakt, maar hoe eerder hoe beter natuurlijk
Uhmm, wat voor SMC ding gebruik je? 7908 kan volgens mij alles wat je nodig hebt, waarom zou je er een linksys aan hangen? (in geval van die SpeedTouch zou ik het me kunnen voorstellen als je NAT en zo voor elkaar wilt krijgen tbv server draaien).

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabaqui
jopiek schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 16:09:
[...]

Uhmm, wat voor SMC ding gebruik je? 7908 kan volgens mij alles wat je nodig hebt, waarom zou je er een linksys aan hangen? (in geval van die SpeedTouch zou ik het me kunnen voorstellen als je NAT en zo voor elkaar wilt krijgen tbv server draaien).
heb de 7908, bereik van SMC haalt het niet naar alle plaatsen waar m'n laptop komt, linksys staat een verdieping hoger en die haalt het met gemak en heb de linksys nodig voor een pc waar echt alleen maar utp in kan, draadloos is daar geen optie ivm dat de persoon die daar zit last van de straling krijgt als er een draadloze kaart in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Tabaqui schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 16:47:
[...]

heb de 7908, bereik van SMC haalt het niet naar alle plaatsen waar m'n laptop komt, linksys staat een verdieping hoger en die haalt het met gemak en heb de linksys nodig voor een pc waar echt alleen maar utp in kan, draadloos is daar geen optie ivm dat de persoon die daar zit last van de straling krijgt als er een draadloze kaart in zit
Dat klinkt logisch ja. Dan lijkt het me sterk dat het aan de extra router ligt. Ik heb een Airport Express in het netwerk hangen en het werkt prima. Krijgt je Linksys een 192.168.2.x adres? Zou toch echt moeten werken... Last van straling zei je? Het is een radiosignaaltje, dat zal toch wel meevallen, GSM is gevaarlijker... Je oplossing is dan toch wel wat vaag. Je zet iemand die niet tegen straling zou kunnen naast een Linksys geval met WLAN zender...

[ Voor 9% gewijzigd door jopiek op 21-01-2006 17:47 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabaqui
jopiek schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 17:45:
[...]

Dat klinkt logisch ja. Dan lijkt het me sterk dat het aan de extra router ligt. Ik heb een Airport Express in het netwerk hangen en het werkt prima. Krijgt je Linksys een 192.168.2.x adres? Zou toch echt moeten werken... Last van straling zei je? Het is een radiosignaaltje, dat zal toch wel meevallen, GSM is gevaarlijker... Je oplossing is dan toch wel wat vaag. Je zet iemand die niet tegen straling zou kunnen naast een Linksys geval met WLAN zender...
linksys (wrt54G) is nu insteld op dchp, wat in combo met modem in bridge oplevert dat linksys het externe ip krijgt via de modem

de linksys staat op een andere kamer dan de persoon die last heeft van de straling, gsm werkt ook niet bij hem.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste