Solcon - VoIP [icm SMC 7908 modem] Informatie en Ervaringen

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 37.145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:56

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

voorstad schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 10:58:
Ondanks goede service en helpdesk wordt het inderdaad de vraag wat ondertussen te doen. Om op die 20Mb super snelweg te komen betaal je:

Solcon - Versatel 49,95 + 9.95 per maand
Solcon - Bitstream 34,95 + 9.95 per maand

Terwijl Telfort en Alice dit voor de helft van het geld aanbieden......

Jammer.
Voipaccount van Voipbuster oid erbij en je belt voor EUR 2,50 / maand 'gratis'. Inbound Voip nummer bij bv. Budgetphone voor EUR 10,- / jaar en je bespaart aardig...

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 22:50
Om even on-topic te blijven en deze thead wat nieuw leven in te blazen:
Ik zag dat Solcon heden een nieuwe firmware heeft gereleased (nog in Bèta).
De nieuwe firmware is te downloaden via de volgende links:
Analoog: ftp://dl.solcon.nl/pub/ds.../SMC7908VoWBRA-FW2_14.bin
ISDN: ftp://dl.solcon.nl/pub/ds.../SMC7908VoWBRB-FW2_14.bin

Release notes heb ik helaas nog niet gezien. Hopelijk worden die spoedig gepubliceerd.

Als het nèt werkt dan werkt het nèt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Firmware versie 2.15 van de SMC 7908 is inmiddels gereleased is wordt niet meer als beta aangegeven. Tegelijk met deze release is ook een nieuwe versie voor de V2 variant van het modem gereleased.
Solcon geeft aan op haar supportpagina's:
... Deze kan vanaf vandaag officieel gebruikt worden. De meest belangrijke oplossing in deze firmware is het aanmelden van VoIP (Inprogress / Fail) en DNS problemen waardoor sommige internet pagina's niet (goed) worden opgevraagd. We raden u aan deze firmware te gebruiken in uw modem...
Downloads via http://support.solcon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

August_Urk schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 12:10:
LS

Er zijn onder dit topic, zo te lezen, een groot aantal Solcon gebruikers. Misschien heeft iemand ervaring met de VOIP-diensten van Solcon i.c.m. een Fritz!Box 7050?

Een week geleden heb ik een drietal MSN nummers laten porteren naar Solcon. Ik maakte hiervoor al met veel genoegen gebruik van VOIPBuster met uitstekende belkwaliteit, dus was in de veronderstelling dat de VOIP-diensten van Solcon van dezelfde kwaliteit, dan wel beter zouden zijn.

Helaas.. Er is buitensporig veel delay en ruis op de lijn. Het uitbellen (via VOIPBuster) gaat prima, doch de binnenkomende lijnen zijn bedroevend. Een telefoontje naar de Helpdesk van Solcon leverde geen resultaat op: men ondersteunt dit type modem niet!

Jammergenoeg biedt het Fritz modem niet veel mogelijkheden om de SIP instellingen te finetunen, tenminste ik heb ze niet kunnen vinden.

Is er misschien iemand op dit forum die mij verder kan helpen dan de helpdesk van Solcon? Ik ben zeer gehecht aan mijn Fritz!Box en heb eigenlijk weinig zin om een door hen ondersteund
modemrouter van Solcon te nemen. Vooral omdat die maar maximaal twee FXS poorten hebben.

Uw reacties met spanning tegemoet ziende.

August uit Urk
Hoi, ik kwam toevallig jouw vraag tegen. Ik zit eigenlijk met iets vergelijkbaars. Heb sinds een paar maanden ADSL van Solcon (via Bitstream) met VoIP. Telefoongesprekken zijn vaak een drama. Verschillende modems geprobeerd, nu een Fritzbox (5124), en ook die geeft problemen. Tijdens gesprekken valt de verbinding vaak enkele seconden weg. Wanneer je contact hebt met Solcon, staat men je wel te woord en vaak probeert men wel mee te denken, maar meestal komt het erop neer dat het gebruikte modem niet ondersteund wordt. Nu zal dat laatste wel waar zijn, maar ik vraag me af of de problemen alleen maar te maken hebben met het feit of een modem al of niet ondersteund wordt, of dat er andere dingen een rol zouden kunnen spelen (met name aan de provider-kant). Dat de problemen met meerdere merken modems voorkomen, betekent toch m.i. dat er meer aan de hand is. Bovendien staat Fritzbox toch niet echt slecht bekend als het om modems gaat... Men maakt zich er te gemakkelijk vanaf. Je vraagt geen ondersteuning voor het modem, maar vraagt je af of er iets met de lijn aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 14:19:
[...] Men maakt zich er te gemakkelijk vanaf. Je vraagt geen ondersteuning voor het modem, maar vraagt je af of er iets met de lijn aan de hand is.
Geen direct antwoord op je vraag/probleem, maar ik vraag me af waarom je/jullie via Solcon (of bv. Telfort, Alice, e.d.) willen bellen? Voor 10 euri/jaar heb je een inbelnummer (portering ook mogelijk) uit jouw regio en voor nog een tientje per 4 maanden bel je praktisch onbeperkt (5 uur/week gratis, geen starttik) naar alle NL vaste nrs en vrijwel alle EU landen ook. Geen flauwekul met x ct / minuut binnen/buiten regio, dag/nacht/weekendtarief, e.d.

Je kiest zelf je VoIP hardware waarin je de 2 accounts zet. Ondersteuning heb je vast niet nodig, als je je VoIP hardware eerder al eens succesvol hebt geinstalleerd. Het is maar een idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepla schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:50:
[...]

Geen direct antwoord op je vraag/probleem, maar ik vraag me af waarom je/jullie via Solcon (of bv. Telfort, Alice, e.d.) willen bellen? Voor 10 euri/jaar heb je een inbelnummer (portering ook mogelijk) uit jouw regio en voor nog een tientje per 4 maanden bel je praktisch onbeperkt (5 uur/week gratis, geen starttik) naar alle NL vaste nrs en vrijwel alle EU landen ook. Geen flauwekul met x ct / minuut binnen/buiten regio, dag/nacht/weekendtarief, e.d.

Je kiest zelf je VoIP hardware waarin je de 2 accounts zet. Ondersteuning heb je vast niet nodig, als je je VoIP hardware eerder al eens succesvol hebt geinstalleerd. Het is maar een idee...
Je bedoelt voipbuster met de verschillende varianten. Daar maak ik al gebruik van, alleen mijn inkomende gesprekken komen via Solcon binnen omdat het nummer geporteerd is naar Solcon. Het nummer porteren naar voipbuster is (volgens mij) erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:59:
[...]
Je bedoelt voipbuster met de verschillende varianten. Daar maak ik al gebruik van, alleen mijn inkomende gesprekken komen via Solcon binnen omdat het nummer geporteerd is naar Solcon. Het nummer porteren naar voipbuster is (volgens mij) erg lastig.
Precies, ik had destijds wel wat bedenkingen bij o.a. Voipbuster, maar het werkt al tijden erg goed.
Porteren: je mag zelf uitmaken naar wie je nummer gaat. Bv. naar Budgetphone na afloop van je contract bij Solcon? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Ik zit bij het bellen (Voip van Solcon) en tegelijker tijd naar een video stream kijken (of grote grote download) met het probleem dat het geluid aan mijn kant steeds even wegvalt. De andere kant heeft geen probleem. Het heeft dus te maken met voip-data over het download gedeelte.
Ik heb al van alles geprobeerd om e.e.a. te verbeteren. QoS staat ruim genoeg ingesteld. Bandbreedte 4096/1024 zou voldoende moeten zijn. ADSL-lijn lijkt in orde (geen noemenswaardige fouten op de lijn).
Als de codec G.729 wordt gebruikt is dan is het zelfs nog erger, het gesprek wordt onverstaanbaar, dus nu weer G.711 ALaw gebruikt. Dat werkt wel beter, maar er zijn nog steeds onderbrekingen. Het lijkt wel of de CPU van het modem het niet helemaal aan kan als er meer zaken tegelijk komen.

Iemand met soortgelijke ervaringen of een oplossing?

N.B. Ik gebruik de laatste firmware versie 2.15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kleine kick, maar moet passen.

Kan iemand mij de instellingen geven voor Solcon voor BabyXL die in de setup wizard ingesteld moeten worden? (Kan ik die instellingen trouwens achteraf bekijken? Via de wizard krijg ik weer lege invulschermen). Mijn internet doet het nu wel, maar met op de gok ingestelde instellingen. Liever zie ik dat natuurlijk compleet goed.

Zelf zoeken is ook een kunst :*)
http://service.solcon.net...mc7908/smc7908_babyxl.png
Alhoewel: bij protocol staat op het plaatje MAC Routing, terwijl in de tabel 1483 Bridged staat:
http://solcon.versuvio.ne...ellingen-voor-mijn-modem/
>> 1483 werkt dus niet ...

Een andere vraag is waar ik kan ontdekken wat de huidige firmware is op de router. Ik heb ooit geupdate. Is dat toevallig onder Status dit? "Runtime Code Version: 2.09 (Jun 5 2006 11:14:44)"

En dan nog een vraag... :|
Ik doe vaak min pc in standby, als ik weer opstart, is er geen internet beschikbaar (netwerk zelf wel). Ik heb het idee dat de router internet er uit gooid na een 'idle time-out'
Nu heb ik al gegoogled en op GoT gekeken. Er moet wel een idle time-out op 0 ingesteld kunnen worden, maar dat is ook weer provider afhankelijk, zodoende kan ik dan niet bij BabyXL instellen.
Ik hoop dat ik het zo goed zeg, iemand die hier zelf ervaring mee heeft of weet hoe het wel zit?

[ Voor 12% gewijzigd door Cheesy op 01-09-2008 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Cheesy schreef op maandag 01 september 2008 @ 18:51:
Kleine kick, maar moet passen.

Kan iemand mij de instellingen geven voor Solcon voor BabyXL die in de setup wizard ingesteld moeten worden? (Kan ik die instellingen trouwens achteraf bekijken? Via de wizard krijg ik weer lege invulschermen). Mijn internet doet het nu wel, maar met op de gok ingestelde instellingen. Liever zie ik dat natuurlijk compleet goed.

Zelf zoeken is ook een kunst :*)
http://service.solcon.net...mc7908/smc7908_babyxl.png
Alhoewel: bij protocol staat op het plaatje MAC Routing, terwijl in de tabel 1483 Bridged staat:
http://solcon.versuvio.ne...ellingen-voor-mijn-modem/
>> 1483 werkt dus niet ...

Een andere vraag is waar ik kan ontdekken wat de huidige firmware is op de router. Ik heb ooit geupdate. Is dat toevallig onder Status dit? "Runtime Code Version: 2.09 (Jun 5 2006 11:14:44)"

En dan nog een vraag... :|
Ik doe vaak min pc in standby, als ik weer opstart, is er geen internet beschikbaar (netwerk zelf wel). Ik heb het idee dat de router internet er uit gooid na een 'idle time-out'
Nu heb ik al gegoogled en op GoT gekeken. Er moet wel een idle time-out op 0 ingesteld kunnen worden, maar dat is ook weer provider afhankelijk, zodoende kan ik dan niet bij BabyXL instellen.
Ik hoop dat ik het zo goed zeg, iemand die hier zelf ervaring mee heeft of weet hoe het wel zit?
De laatste versie is: 2.15 (May 7 2008 11:42:08)
Deze is te downloaden via ftp://dl.solcon.nl/pub/dsl/firmware/SMC%207908VoWBRA/ of via de support pagina's van Solcon.

Wat betreft idle-time-out. Ik gebruik bitstream (PPPoA) en daar is de optie Always-Connected. Bij PPPoE heb je een rechtstreekse verbinding. Deze settings zijn te vinden onder WAN->ATM PVC->VC1. In principe hoort de verbinding op te blijven, ook als de PC uit of in standby staat. Tenslotte moet het modem ook actief zijn als je er mee belt (VoIP services).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dankje, versie 2.15 is nu geinstalleerd ;)

Dat is dus het lastige. Ik heb via BabyXL en daar kun je die dingen niet instellen in dit venster:

Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll256/Kees_B/th_solcon.jpg

Overigens gebruik ik geen voip, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eksit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:41
ik heb na 4 uur stoeien eindelijk een externe harde schijf aan het router hangen met twee netwerkshares. Ik helemaal blij. Kwam ik er even later achter dat ik geen rechten heb om bestanden te verwijderen. Een aantal verwijdert het wel maar als ik terug kom staat het er weer. :'( Weet iemand hier hoe ik volledige toegang kan krijgen.

Eksit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Ik weet niet of nieuwe variant van het modem hebt of de oude, maar mijn ervaringen met het gebruik van het modem als externe drive zijn niet al te positief. Ik heb het oude type modem. Trage USB poort en niet stabiel ;( Wat betreft schrijf toegang moet je gewoon een wachtwoord voor schrijftoegang instellen.
Heet bij mij 'Full-access Password'. Als je dit goed hebt gedaan moet je ook kunnen schrijven (en verwijderen).

TIP:
Als je trouwens een echte oplossing zoekt voor opslag via het netwerk, kijk dan eens naar een NAS van b.v. Synology (b.v. DS107), kun je ook nog je externe harddisk aan hangen of printer, kan veel meer en is vele malen sneller dan je modem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eksit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:41
Hey Bouwhuis,

Ik heb het inderdaad met wachtwoord gedaan en de schijf is tot nu to stabiel. Firmwareversie 2.15 (gister geupdate) Ik kan er wel op schrijven met jouw instructie maar nog steeds niet verwijderen. Ik zit nog te denken over een NAS maar dit is nu gratis.

groetjes Baan

Eksit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57
Weet iemand hoe je via telnet kan inloggen op de 7908?

Uit diverse posts in dit topic krijg ik de indruk dat je gewoon met 'telnet 192.168.1.1' zou moeten kunnen inloggen, maar ik krijg (vanaf twee PC's in het LAN, 1 linux en 1 windows-XP) alleen maar een 'connection refused'.

Het IP-adres (192.168.1.1) is het adres waarmee ik ook via de webinterface kan inloggen. Ik heb poort 23 niet via de virtual server settings geremapped, dus daar ligt het ook niet aan.

Ik heb gezocht in de webinterface, maar geen knop gevonden om telnet access aan/uit te zetten. Wel een 'remote management' ding aangezet, maar die enabled volgens mij alleen een extra webinterface op poort 8080.

Gebruikte firmware: 2.15. Iemand hier die wel via telnet kan inloggen, of iemand die tips heeft wat ik over het hoofd zie?

Edit: laat maar! Eerst een firmware downgrade gedaan naar 2.09 - en ineens werkte telnet login weer. Toen weer terug naar 2.15 om te bewijzen dat de Solcon-firmware telnet disabled - maar het blijft werken. Ofwel, een hickup in de router.

[ Voor 12% gewijzigd door vanaalten op 28-12-2008 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Wanneer je de WEB-interface openzet kun je in principe ook inloggen via telnet (extern). Intern inloggen kan altijd. UserID=root. Password=adminpassword.
Ik gebruik het zelf om het modem periodiek te rebooten (op afstand met een script).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
jbouwh schreef op maandag 29 december 2008 @ 10:33:
Wanneer je de WEB-interface openzet kun je in principe ook inloggen via telnet (extern). Intern inloggen kan altijd. UserID=root. Password=adminpassword.
Bij mij werkte dat dus echt niet. Meerdere malen geprobeerd, zowel vanaf een Linux als Windows-XP PC in het LAN, router gereboot - en altijd 'connection refused'.
Pas na een firmware downgrade werkte het weer, en na een upgrade terug naar 2.15 bleef het werken.
Ik gebruik het zelf om het modem periodiek te rebooten (op afstand met een script).
Dat is nou precies waar ik het ook voor wil gaan gebruiken. :D
Server met een cron-job die test of er nog een internetverbinding is, en zo niet de router reboot.

Wat voor script is dat van jou? Zou je die eventueel willen delen?

Grote edit: ik heb zelf ondertussen iets in elkaar geprutst - een Linux 'expect' script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
#!/usr/bin/expect -f
set timeout 20

# router IP address
set routerip "192.168.1.1"

# router user name
set name "admin"

# router password
set pass "*********"      # replace with *your* secret password

# start telnet
spawn telnet $routerip

# send username and password
expect "User Name :"
send -- "$name\r"
expect "User Password :"
send -- "$pass\r"

# Switch to CLI mode
expect "Message :"
send -- "^U"

# Do the reboot
expect "ROOT :>"
send -- "reboot\r"
expect "Do you want to restart the system to activate new configuration(y/n) ? :"
send -- "y\r"

# Exit router (probably no longer possible due to reboot)
expect "ROOT :>"
send -- "exit\r"
expect "CONF :>"
send -- "exit\r"
expect "USER :>"
send -- "exit\r"
expect "Do you want to disconnect(y/n) ?  :"
send -- "y\r"
exit

Overigens heb ik ook nog mail van SMC gehad, naar aanleiding van mijn service request aan hun:
Dear customer,

In response to your E-mail,and to resolve your issue ,I should confirm you that There is no access Via telnet to your SMC7908VoWBRA NE
However if you want to make a remote management you can Do it through the web interface you have to go to System and click on Remote Management and put the host assress and select Enable and click on save settings.
Dit soort support is om van te huilen... stelletje losers, weten niet eens wat hun eigen apparatuur kan. :'(

[ Voor 46% gewijzigd door vanaalten op 29-12-2008 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Dit soort support is om van te huilen... stelletje losers, weten niet eens wat hun eigen apparatuur kan. :'(
Wat de support betreft denk ik dat ze best weten wat er kan, alleen ze stoppen weinig energie om de frontoffice kennis mee te geven van dit soort zaken, wat voor het grootste deel van de gebruikers nooit zal worden gebruikt.
De 80/20 regel wordt hier meestal op toegepast. Wordt iets door meer dan 80 % van de gebruikers gebruikt, dan is het interressant en zullen ze over het algemeen een goed antwoord kunnen geven. Voor de rest kun je het het beste zelf uitzoeken en wat googlen.
Wat voor script is dat van jou? Zou je die eventueel willen delen?
Wat mijn script betreft (is stukje kleiner) (/usr/local/bin/smcreset):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
#!/bin/sh
( echo open hostnaam.mijndomein.nl
sleep 10
echo root
echo je-admin-password
echo reboot
sleep 2
echo y 
sleep 1) | telnet > /dev/null 2> /dev/null
echo Reset command sent to device.

Pas even het 'je-admin-password' aan in het script. en zet execute permissies aan (chmod +x /usr/local/bin/smcreset)

In /etc/crontab staat de volgende regel:
code:
1
47 5 * * *   root  smcreset > /dev/null

het geen betekent dat elke dag om 5:47 mijn router wordt gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
jbouwh schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:48:
[...]

Wat de support betreft denk ik dat ze best weten wat er kan, alleen ze stoppen weinig energie om de frontoffice kennis mee te geven van dit soort zaken, wat voor het grootste deel van de gebruikers nooit zal worden gebruikt.
De 80/20 regel wordt hier meestal op toegepast. Wordt iets door meer dan 80 % van de gebruikers gebruikt, dan is het interressant en zullen ze over het algemeen een goed antwoord kunnen geven. Voor de rest kun je het het beste zelf uitzoeken en wat googlen.
Ik denk dat je gelijk hebt. Het zou natuurlijk beter zijn als er een soort van 2e lijn support ingeschakeld wordt bij 'lastige' vragen, nu vind ik het van hun kant nogal dom overkomen. Maar goed - het blijft een compromis, betere support betekent hogere prijzen.
Wat mijn script betreft (is stukje kleiner) (/usr/local/bin/smcreset):
code:
1
<knip>
Bedankt, leerzaam! Zo wist ik niet dat je op zo'n manier commando's een telnet sessie in kon echo-en, handig voor een volgende keer.
In /etc/crontab staat de volgende regel:
code:
1
47 5 * * *   root  smcreset > /dev/null

het geen betekent dat elke dag om 5:47 mijn router wordt gereset.
Dat vind ik weer wat teveel van het goede - ik check liever of de verbinding nog 'live' is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
#!/bin/bash

domain1="google.com"
domain2="solcon.net"

statusfile="/var/run/internet_status"

rebootscript=/root/bin/reboot_router

# Retrieve old status. Lower two bits contain the last know ping status.
oldstat=`cat $statusfile`
if echo $oldstat | egrep -q '^[0-9]+$' ; then
  let oldstat=$oldstat%4
else
  oldstat=3                     # no status, assume all was well
fi

# Test two different hosts, variable current1/2 = 1 if pingable
if ping -c1 -q $domain1 >/dev/null 2>/dev/null; then current1=1; else current1=0; fi
if ping -c1 -q $domain2 >/dev/null 2>/dev/null; then current2=1; else current2=0; fi

# Compute new status (15 if all hosts were and are pingable)
let newstat=4*$oldstat+2*$current1+$current2
echo $newstat > $statusfile

# if all hosts were and are NOT pingable, assume router is misbehaving.
if [[ $newstat == 0 ]]; then
  echo "No internet connection, rebooting router..."
  $rebootscript
fi

Bovenstaande in een cron-job, elke 15 minuten. Er wordt gekeken of google er nog is en of m'n provider's homepage er nog is, als ze beide twee keer achter elkaar niet 'pingbaar' waren volgt er een reboot (en een mailtje, door de output van de cron-job). Het draait pas sinds gisteren, moet zich dus nog bewijzen.

Het zal vast wel een stuk netter/correcter kunnen, maar ik ben niet zo'n regelmatige scripter - en merk dat ik er last van heb dat ik zowel bash, tcl, perl en awk zo af en toe eens gebruik - dan ga je ze af en toe proberen te mixen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Mijn scriptje draait ergens op een server elders en reset over het Internet mijn modem. Het checken van een live verbinding heeft dan weinig zin. In een lokaal netwerk kan dat natuurlijk wel, en dan kan het handig zijn. Mijn ervaring is echter dan wel eens geweest dat het modem dan soms ook al niet meer reageerde, vandaar de preventief dagelijkse reboot. Die reboot zorgt er in elk geval voor dat e.v.t. memory leaks worden opgeruimd in het modem. Ik bel er ook nog mee en wil graag dat dat goed blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Heb gisteren op aanraden van Solcon op ISPgids.com een ISP beoordeling ingevuld.
Omdat ik wel eens last heb van korte onderbrekingen in het geluid (VoIP via Solcon) waarneer er tegelijkertijd een download loopt heb ik dit ook negatief punt aangegeven.
Opvallend genoeg kreeg ik een ticket op mijn naam waarop mij het aanbod werd gedaan om mijn modem (heb ik destijds gekocht) gratis om te ruilen voor een speedtouch780 WL. Dit omdat dit modem hier minder last van zou hebben. Nu blijkt toch eindelijk dat ook Solcon toegeeft dat VoIP nog niet helemaal optimaal werkt ism dit modem.
Ik ben accoord gegaan en erg benieuwd wat het andere modem zal doen.
Ik kan niet anders zeggen dan dit natuurlijk een uitstekende service van Solcon is!

N.B. Voor nieuwe klanten bieden ze trouwens een SMC 7908 VoWBRA v2 aan. Restantje of een 2-e-hansje, we zullen zien?

[ Voor 5% gewijzigd door jbouwh op 06-01-2009 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbouwh? hoe bevalt je ST780 ? is het probleem nu opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Ik heb de ST780 nu en week en is prima bevallen.
Ik heb dan ook besloten 'm te houden.
Wel heb ik even zitten stoeien met port forwarding van poort 80. Standaard forward de ST780 zijn management interface naar poort 80. De bewuste regel uit de firewall regels werkt dan niet. Nu heb ik ontdekt dat http interface in zijn geheel uit te schakelen is. Tenslotte is de ST780 ook via https te managen. Port forwarding werkt nu prima.

Bellen gaat uitstekend, geen onderbrekingen meer in geluid ontdekt.
Heb daarom gisteren de SMC teruggestuurd naar Solcon :)

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste