Solcon - VoIP [icm SMC 7908 modem] Informatie en Ervaringen

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 37.149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18
SysRq schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:30:
Dat niet, maar misschien kun je de nieuwere firmware proberen? Volgens mij zijn we inmiddels bij 2.08. :)
Weet ik, maar het probleem is bij mijn oom en tante. En firmware flashen op afstand gaat nog wel, maar dan weer configureren.......... O-)

Maar ligt waarschijnlijk aan firmware dus, knal ik er binnenkort wel even 2.09 op.

Wat is het verschil tussen 2.08 en 2.09 eigenlijk?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 22:50
mhr-zip schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:37:
[...]

Weet ik, maar het probleem is bij mijn oom en tante. En firmware flashen op afstand gaat nog wel, maar dan weer configureren.......... O-)

Maar ligt waarschijnlijk aan firmware dus, knal ik er binnenkort wel even 2.09 op.

Wat is het verschil tussen 2.08 en 2.09 eigenlijk?
Wat kleine veranderingen (ik denk met name in de wizard). Upgraden kan zonder verlies van configuratie settings wanneer je nu versie 2.04 of hoger hebt.

Als het nèt werkt dan werkt het nèt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
jbouwh schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:54:
[...]

Wat kleine veranderingen (ik denk met name in de wizard). Upgraden kan zonder verlies van configuratie settings wanneer je nu versie 2.04 of hoger hebt.
Ook zonder problemen....

Vroeger had ik een draytek modem nm :X

[ Voor 7% gewijzigd door mhr-zip op 21-06-2006 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
jbouwh schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:54:
[...]

Ook op afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Ja, ook op afstand. Ik vertel het uit ervaring, vorige week bij mij thuis gedaan.

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Eguan schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:21:
[...]

Ja, ook op afstand. Ik vertel het uit ervaring, vorige week bij mij thuis gedaan.
Oke, morgen even proberen dan (als ik niet op al te lange reisafstand van de modem zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Flashen is gelukt.

Nog steeds een probleem.

Maar telefoon 1 doet het wel, en telefoon 2 doet het niet. Maar dat ligt aan de telefoon zelf, waarschijnlijk (want hij heeft het eerst 3 maanden goed gedaan).

[ Voor 14% gewijzigd door mhr-zip op 22-06-2006 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Nog even een vraag.

Wat voor upload waarden halen jullie (1024 upload) met:

- Babyxl (met nieuwe utstarcom/adsl2+ ready dslam)
- Adsl 1
- SMC
- Firmware 2.04+

Bij kennis haal ik maar 832 up, met firmware 2.09

[ Voor 17% gewijzigd door mhr-zip op 22-06-2006 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

mhr-zip schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:21:
Nog even een vraag.

- Adsl 1
- SMC
- Firmware 2.04+

The same here. Enkele maanden geleden al een keer contact over gehad met Solcon. Door ernstige problemen met VoIP kreeg ik tijdelijk een Speedtouch van Solcon waar ik wel de volle 1024 upload(zelfs iets meer) haalde.

Probleem zit hem in de chip die wordt gebruikt en de software daar omheen in combinatie met de provider.

O ja, ik heb firmware 2.09 sinds ruim een week en voldoe verder aan de bovenstaande criteria.

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Eguan schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:41:
[...]

The same here. Enkele maanden geleden al een keer contact over gehad met Solcon. Door ernstige problemen met VoIP kreeg ik tijdelijk een Speedtouch van Solcon waar ik wel de volle 1024 upload(zelfs iets meer) haalde.

Probleem zit hem in de chip die wordt gebruikt en de software daar omheen in combinatie met de provider.

O ja, ik heb firmware 2.09 sinds ruim een week en voldoe verder aan de bovenstaande criteria.
Oke, hoef ik niks te gaan proberen dus. Smc haal op het bitstream netwerk, wel 1024 up.

En ze halen 832, dat is netjes. Want dat is volgens de adsl 1 standaard. Ik heb ook wel eens gezien dat een modem niet verder kwam dan 640 upload, en dat was nog een draytek ook!

En het is maar een abo van 23,95, dus als ze bitsteam hadden, hadden ze maar 512 upload gehad.

[ Voor 19% gewijzigd door mhr-zip op 22-06-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:56

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Nog even een vraag.

- Adsl 1
- SMC
- Firmware 2.04+

1138 up (soms iets meer nog), SMC 2.09, BabyXL.
Utstarcom/adsl2+ ready dslam geen idee...

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Joepla schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:38:
[...]
1138 up (soms iets meer nog), SMC 2.09, BabyXL.
Utstarcom/adsl2+ ready dslam geen idee...
Mja, dat zijn adsl2 waardes >:) ( zo heb ik ook wel eens 1164 upload gehaald)

Ik bedoelde voor adsl 1 ;)

[ Voor 9% gewijzigd door mhr-zip op 22-06-2006 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:43
Nog even een vraag.

- Adsl 1
- SMC
- Firmware 2.04+

Met Solcon 4/1 via BaByXL haal ik volgens de ingetrainde waarden 960kbit/sec up (en 4480kbit/sec down). Best netjes dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
FlorisD schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:36:
[...]

Met Solcon 4/1 via BaByXL haal ik volgens de ingetrainde waarden 960kbit/sec up (en 4480kbit/sec down). Best netjes dus. :)
Kijk, dat is weer een stukkie hoger.

Welke modem/firmware heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Vanaf firmware 2.05 zit er een nieuwe modem driver van Texas Instruments in de firmware die met name voor ASL2(+) gebruikers van belang is.

Zelf heb ik ADSL1 van BBNED (8192/1024):

Interleaved Path
Up Stream 1023 (Kbps.)
Down Stream 8052 (Kbps.)

Ik draai firmware 2.09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
mhr-zip schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:06:
[...]

Kijk, dat is weer een stukkie hoger.

Welke modem/firmware heb jij?
Laatste firmware (2.09) met SMC-modem (standaard dus). Hardware-versie is de versie met ondersteuning voor nummermelding vanaf kpn-lijn.

Misschien is het verschil te verklaren in de verschillende afstanden vanaf de centrale of een bepaald type DSLAM waar de SMC wel of niet goed mee om kan gaan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:21
FlorisD schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 00:58:
[...]versie met ondersteuning voor nummermelding vanaf kpn-lijn.
Is dat een nieuwe modem o.i.d.? Ik krijg namelijk nog steeds geen nummermelding aan de gang op mijn modem. :? Ik draai inmiddels wel 2.09...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de Siemens Gigaset C450 IP op het solcon SIP netwerk ?
Het basisstation kan gewoon aangesloten worden op de router. Misschien iets stabieler dan het SMC modem (verbinding wordt nogal eens verbroken) ?

Beschrijving
Met de Gigaset C450 IP heb je zelfs geen PC nodig om te telefoneren via het Internet. Ben je in voor flexibiliteit, dan is het gemak waarmee je omschakelt tussen gesprekken via het Internet en via de vaste lijn echt iets voor jou. Met één druk op een knop, eenvoudiger kan niet, mede dankzij het plug-and-play-principe.

De Gigaset C450 IP is het bewijs dat ook spitstechnologie gebruiksvriendelijk kan zijn. Zelfs zonder PC kan je de Gigaset C450 IP in je telefoonaansluiting pluggen en na een eenvoudige procedure met je vrienden en familie waar ook ter wereld telefoneren via het Internet. Je hoeft enkel de gewenste Internet-provider op de verlichte display van de handset te kiezen. En je geniet steeds van de befaamde Gigaset Quality of Service (QoS) voor een uitstekende Internet-telefoonkwaliteit. Zo eenvoudig is VoIP.

http://gigaset.siemens.co...122378_rArNrNrNrN,00.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
SysRq schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:38:
[...]

Is dat een nieuwe modem o.i.d.? Ik krijg namelijk nog steeds geen nummermelding aan de gang op mijn modem. :? Ik draai inmiddels wel 2.09...
Ik meen ergens gelezen te hebben (volgens mij zelfs hier in dit topic) dat sinds ongeveer begin december 2005 er een nieuwe hardware-versie van het modem uitgeleverd wordt met een aanpassing voor nummerherkenning.

[ Voor 5% gewijzigd door FlorisD op 03-07-2006 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Wellicht ten overvloede, maar ik post het ook maar even hier.

Als je nummermelding erg belangrijk vindt en het werkt niet. Kan je er ook een Artech AX 521 tussen zetten.

Afbeeldingslocatie: http://www.tijdhof.com/images/artech/artech_schema1_g.gif

Het apparaat kost een paar tientjes, maar dan ben je wel van het gezeur af. Let op, dat het niet werken van je nummermelding ook aan je telefoon kan liggen, vooral bij de goedkopere importeerde exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 14:24

black_eye

Ad maiorem black_eye gloriam

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 22:06:
Heeft iemand ervaring met de Siemens Gigaset C450 IP op het solcon SIP netwerk ?
Het basisstation kan gewoon aangesloten worden op de router. Misschien iets stabieler dan het SMC modem (verbinding wordt nogal eens verbroken) ?

Beschrijving
Met de Gigaset C450 IP heb je zelfs geen PC nodig om te telefoneren via het Internet. Ben je in voor flexibiliteit, dan is het gemak waarmee je omschakelt tussen gesprekken via het Internet en via de vaste lijn echt iets voor jou. Met één druk op een knop, eenvoudiger kan niet, mede dankzij het plug-and-play-principe.

De Gigaset C450 IP is het bewijs dat ook spitstechnologie gebruiksvriendelijk kan zijn. Zelfs zonder PC kan je de Gigaset C450 IP in je telefoonaansluiting pluggen en na een eenvoudige procedure met je vrienden en familie waar ook ter wereld telefoneren via het Internet. Je hoeft enkel de gewenste Internet-provider op de verlichte display van de handset te kiezen. En je geniet steeds van de befaamde Gigaset Quality of Service (QoS) voor een uitstekende Internet-telefoonkwaliteit. Zo eenvoudig is VoIP.

http://gigaset.siemens.co...122378_rArNrNrNrN,00.html
Jep. Ik heb het zelf getest en het werkt probleemloos achter een SMC modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Ik heb regelmatig dat het SMC modem (versie met werkende KPN nummerweergave) na een aantal dagen online, opeens niet meer vanaf 'buiten' te benaderen is (via de webinterface dus).
Lokaal inloggen werkt nog wel. Ook geforwarde poorten e.d. blijven werken.

Ik draai vrij fanatiek P2P, meerdere PC's en andere apparatuur (o.a.printserver, IPcam, sat.receiver) die via een switch aan het modem hangt.

Na een reset werkt het weer een paar dagen goed, voorgaande firmware versies hadden dit ook. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Joepla schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 16:18:
Ik heb regelmatig dat het SMC modem (versie met werkende KPN nummerweergave) na een aantal dagen online, opeens niet meer vanaf 'buiten' te benaderen is (via de webinterface dus).

Ik draai vrij fanatiek P2P, meerdere PC's en andere apparatuur (o.a.printserver, IPcam, sat.receiver) die via een switch aan het modem hangt.

Na een reset werkt het weer een paar dagen goed, voorgaande firmware versies hadden dit ook. Meer mensen met dit probleem?
Uh nee, ik beheer er 2 remote, en die blijven gewoon bereikbaar ook na een aantal weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Joepla schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 16:18:

Ik zelf niet echt. Zelf heb ik de webinterface niet naar buiten open gezet. Via SSH naar m'n linux bak kan ik gemakkelijk een tunnel opzetten naar de interne kan van het netwerk. Verder staat SSH alleen open voor die adressen waarvoor ik dat nodig acht. Met eerdere versies had ik wel eens problemen dat het modem instabiel werd. Op het moment gaat het vrij goed en ervaar ik geen problemen.
Het enige wat ik niet lekker vindt werken is het de USB-drive. Die wil wel eens een modemreset nodig hebben. Verder is het niet compatible met SAMBA vanaf linux en zitten er wat security issues aan. Zo is het me al eens gelukt om op een password beveiligde share vanuit linux een bestand te uploaden of een directory aan te maken <b>zonder een password op te geven</b>. De share uitlezen lukte overigens van geen kant. Op de één of andere manier waren ze al dik tevreden dat het soms met Windows werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

mhr-zip schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:20:
[...]
Uh nee, ik beheer er 2 remote, en die blijven gewoon bereikbaar ook na een aantal weken.
Ok... Ik heb het idee dat de SMC niet zo blij is met een overvolle NAT lijst. Zonder P2P applicaties lijkt het langer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je bij solcon een factuur van de internetdiensten? Ik moet deze nml inleveren omdat ik het vergoed krijg. Ik zit te denken over solcon maar ik wil wel zeker weten dat ik een factuur krijg. Per post of email maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 09:17

peace, love & linux

Ik krijg elke maand van solcon een factuur per email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 15:49:
Krijg je bij solcon een factuur van de internetdiensten? Ik moet deze nml inleveren omdat ik het vergoed krijg. Ik zit te denken over solcon maar ik wil wel zeker weten dat ik een factuur krijg. Per post of email maakt niet uit.
Jazeker, per email. Je kunt dat adres aanpassen, bv. direct naar degene die de kosten vergoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnks :-) dan ga ik vandaag maar solcon aanvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
Bij familie is onlangs ook VOIP via Solcon geïnstalleerd tegelijkertijd met een ADSL internet verbinding via Versatel. Als modem is door Solcon geleverd de SMC 7908VoWBRA.
Echter zijn er wat vreemde dingen. Als wij proberen een uitgaand gesprek op te zetten, horen we wel de kiestoon. Als dan het te bellen nummer gekozen wordt, horen we niets meer tot de verbinding van de andere kant verbroken wordt. Een compleet dode lijn dus.
Bij de partij waar we naar toe bellen gaat gewoon de telefoon over, en als zij de telefoon opnemen horen ook zij totaal niets.

Solcon heeft een nummer waar je verteld wordt of je over VOIP of nog via KPN belt. Als we dat bellen krijgen we wel gewoon verbinding, en wordt gemeld dat we bellen over VOIP.

De helpdesk zit ook min of meer met de handen in het haar en kan ons voorlopig niets vertellen...

Iemand dergelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:30:
Hallo allemaal,
Bij familie is onlangs ook VOIP via Solcon geïnstalleerd tegelijkertijd met een ADSL internet verbinding via Versatel. Als modem is door Solcon geleverd de SMC 7908VoWBRA.
Echter zijn er wat vreemde dingen. Als wij proberen een uitgaand gesprek op te zetten, horen we wel de kiestoon. Als dan het te bellen nummer gekozen wordt, horen we niets meer tot de verbinding van de andere kant verbroken wordt. Een compleet dode lijn dus.
Bij de partij waar we naar toe bellen gaat gewoon de telefoon over, en als zij de telefoon opnemen horen ook zij totaal niets.

Solcon heeft een nummer waar je verteld wordt of je over VOIP of nog via KPN belt. Als we dat bellen krijgen we wel gewoon verbinding, en wordt gemeld dat we bellen over VOIP.

De helpdesk zit ook min of meer met de handen in het haar en kan ons voorlopig niets vertellen...

Iemand dergelijke ervaringen?
Welke firmware?

met 2.04 had ik dit ook namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Even een wellicht ingewikkeld vraagje over de AX521. Wat ik wil is de AX521 gebruiken i.c.m. de SMC7908. Alleen heb ik er dialing plans in staan dat bepaalde nummers automatisch via de KPN lijn gaan.

Als je vanaf de splitter het KPN telefoonsignaal split en zowel in de SMC7908 als in de AX521 het KPN signaal aansluit werkt dit. Nummerweergave werkt nl. niet via de SMC7908 (H3.23 model) maar zou via AX521 moeten werken en daarnaast wil ik als ik bijv. een 06 nummer bel dat automatisch via de SMC7908 (dialing plan) via de KPN lijn gebeurt. Daarom is zowel een KPN telefoonaansluiting op de SMC7908 als op de AX521 gewenst.

Kan iemand dit wellicht testen of aangeven of dat werkt? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
RobinStn schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 09:00:
Even een wellicht ingewikkeld vraagje over de AX521. Wat ik wil is de AX521 gebruiken i.c.m. de SMC7908. Alleen heb ik er dialing plans in staan dat bepaalde nummers automatisch via de KPN lijn gaan.

Als je vanaf de splitter het KPN telefoonsignaal split en zowel in de SMC7908 als in de AX521 het KPN signaal aansluit werkt dit. Nummerweergave werkt nl. niet via de SMC7908 (H3.23 model) maar zou via AX521 moeten werken en daarnaast wil ik als ik bijv. een 06 nummer bel dat automatisch via de SMC7908 (dialing plan) via de KPN lijn gebeurt. Daarom is zowel een KPN telefoonaansluiting op de SMC7908 als op de AX521 gewenst.

Kan iemand dit wellicht testen of aangeven of dat werkt? _/-\o_
Ik vrees niet dat dit gaat werken. Misschien kan je er wel wat tussen solderen. Maar daar heb ik geen verstand van.

Als je #0 0612345678 draait, met die artech 521, dan schakelt tie automatisch over op kpn lijn.

Waarom heb je dialingrules trouwens?

Heb je hier misschien iets aan: http://www.fiberworldgebr...orum/showthread.php?t=138 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marfra944
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 11:02

marfra944

Marcel

Heeft iemand al ervaringen met faxen via Solcon? Mij lukt het niet. Ik fax met een alles in één apparaat (HP) naar een gewone fax, en geeft aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Daarom dacht ik: faxen via KPN: ** voor het nummer en gaan: maar niet dus. de SMC lijkt niet te luisteren naar dit commando!

** Help **

Marcel Wagenaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
marfra schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 14:48:
Heeft iemand al ervaringen met faxen via Solcon? Mij lukt het niet. Ik fax met een alles in één apparaat (HP) naar een gewone fax, en geeft aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Daarom dacht ik: faxen via KPN: ** voor het nummer en gaan: maar niet dus. de SMC lijkt niet te luisteren naar dit commando!

** Help **
Staat je fax in gesteld op 9600 k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

marfra schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 14:48:

** Help **
Vroeger (met oudere firmware) was het #0 of *0 dacht ik om de KPN lijn te kiezen. Al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Met de nieuwe firmware is het gewoon ** voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

jbouwh schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 07:00:
Met de nieuwe firmware is het gewoon ** voor zover ik weet.
Inderdaad.
Weet niet met welke fw hij draait, kan dus mogelijk ook nog een oude versie zijn.
Ik heb er niet echt uitgebreid naar gezocht, maar de Solcon manuals noemen deze wijziging nergens, of ze hebben liever niet dat je nog via KPN belt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Joepla schreef op maandag 17 juli 2006 @ 08:54:
[...]
Inderdaad.
Weet niet met welke fw hij draait, kan dus mogelijk ook nog een oude versie zijn.
Ik heb er niet echt uitgebreid naar gezocht, maar de Solcon manuals noemen deze wijziging nergens, of ze hebben liever niet dat je nog via KPN belt :P
Wat bij de SIP firmware in elk geval kan is een dialing-rule maken die een nummer direct naar PSTN doorstuurt. Verder is het voor FAX van belang om Enable T.38 Mode Support aan te vinken (SIP-versie). Bij de H323 versie zit dit bij de codexs Zie ook: http://helpdesk.solcon.ne...php?FAQId=139&content=faq

Het vervelende is dat FAX support (in elk geval bij oudere versies) blijkbaar nogal eens tot problemen heeft geleid. Hoe het op dit moment is (met de laatste versie) durf ik niet te zeggen.

Solcon raad (voor zover ik kan zien) in bepaalde gevallen aan om FAX support uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Ik heb onlangs wat zitten testen met een andere gratis VoIP provider met de naam FWD.
Hoewel zij op dit moment niet direct een service hebben om naar buiten te bellen -> PSTN netwerk (dit komt later beschikbaar als betaalde dienst), hebben ze wel met een hele lijst VoIP providers een koppeling gemaakt, zodat je daar naartoe gratis kunt bellen.

Een account is geheel gratis, en er meer aanvragen is geen enkel probleem.
Bellen en gebeld worden kan met de client van FWD (zie http://www.freeworlddialup.com) met X-lite (de gratis softphone) en met ook met mijn SMC 7908 modem.

Wat ook een voordeel is dat je notabene via een nationaal XS4ALL nummer (dus laag tarief), toch bereikbaar kan zijn. Je belt gewoon (020) 3987567, krijgt daarna een nieuwe kiestoon, en belt het FWD nummer. Als aanvullende service, en om te experimenteren wellicht een leuke oplossing.

Voor een overzicht van alle VoIP aanbieders die een connectie hebben zie:
http://www.freeworlddialu...s&s=accessnumbers#peering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marfra944
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 11:02

marfra944

Marcel

jbouwh schreef op maandag 17 juli 2006 @ 09:34:
[...]

Wat bij de SIP firmware in elk geval kan is een dialing-rule maken die een nummer direct naar PSTN doorstuurt. Verder is het voor FAX van belang om Enable T.38 Mode Support aan te vinken (SIP-versie). Bij de H323 versie zit dit bij de codexs Zie ook: http://helpdesk.solcon.ne...php?FAQId=139&content=faq

Het vervelende is dat FAX support (in elk geval bij oudere versies) blijkbaar nogal eens tot problemen heeft geleid. Hoe het op dit moment is (met de laatste versie) durf ik niet te zeggen.

Solcon raad (voor zover ik kan zien) in bepaalde gevallen aan om FAX support uit te schakelen.
Bedankt, mededenkers. Ik heb er een aantal bruikbare tips tussenzitten en ga daar mee aan de slag _/-\o_

Maar nu eerste vakantie! 8)

Marcel Wagenaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Hebben meer mensen het volgende probleem.

Solcon gebruiker belt met pietje.

Jantje probeert tegelijkertijd solcon gebruiker te bellen, maar de telefoon gaat steeds over, net ofdat ze niet thuis zijn. Is hier wat tegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:41
mhr-zip schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 00:23:
Hebben meer mensen het volgende probleem.

Solcon gebruiker belt met pietje.

Jantje probeert tegelijkertijd solcon gebruiker te bellen, maar de telefoon gaat steeds over, net ofdat ze niet thuis zijn. Is hier wat tegen te doen?
Het enige wat je kan doen is porting aanvragen(dus vaste lijn foetsie). Dan werkt het goed.

Waarom zet je niet gewoon je voicemail dan aan? Dan kunnen ze vanzelf berichtje inspreken...

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
LED-Maniak schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 02:07:
[...]

Het enige wat je kan doen is porting aanvragen(dus vaste lijn foetsie). Dan werkt het goed.

Waarom zet je niet gewoon je voicemail dan aan? Dan kunnen ze vanzelf berichtje inspreken...
Voicemail is gaar.

Met de meeste andere ata's heb je dit probleem niet, dus het ligt gewoon aan die stomme SMC modem.

Als je de hierboven genoemde artech AX521 tussen zet, is je probleem ook opgelost. Alleen jammer dat je geld uit zou moeten geven, voor probleem van een ander.

[ Voor 17% gewijzigd door mhr-zip op 25-07-2006 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt mij nog niet helemaal om via digitale telefonie van Solcon te gaan bellen. Ik gebruik een Frizbox 7170.

Probleem
Als ik bel via digitale telefonie (met een gewone telefoon) dan hoor ik degene die opneemt goed, vergelijkbaar met een gewoon telefoongesprek. De andere kant van de lijn hoort mij helaas niet of met ernstige onderbrekingen. Net of er gedeeltes er tussenuit vallen of veel later aankomen. Er is geen sprake van echo. Wie herkent dit probleem? Wie heeft hiervoor een oplossing?

De gegevens die ik gebruik voor mijn ADSL verbinding zijn:

VPI: 0
VCI: 36
Codering: PPPoA/VC-Mux
Traffic-Shaping: aan.

De gegevens die ik gebruik voor mijn VOIP verbinding zijn:

Registrar: sip01.solcon.nl
Proxy-Server: sip01.solcon.nl

Mijn router levert ondersteuning om een tweede verbinding (DSL (PVC)) op te bouwen over de lijn speciaal voor digitale telefonie. Wie heeft hiermee ervaring?

Er bestaat een mogelijkheid om SIP en RTP pakketten een verschillend kenmerk mee te zenden om de VOIP pakketten te kunnen scheiden van de gewone internet pakketten. Wie heeft ervaring hiermee?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 11:36:
Het lukt mij nog niet helemaal om via digitale telefonie van Solcon te gaan bellen. Ik gebruik een Frizbox 7170.

Probleem
Als ik bel via digitale telefonie (met een gewone telefoon) dan hoor ik degene die opneemt goed, vergelijkbaar met een gewoon telefoongesprek. De andere kant van de lijn hoort mij helaas niet of met ernstige onderbrekingen. Net of er gedeeltes er tussenuit vallen of veel later aankomen. Er is geen sprake van echo. Wie herkent dit probleem? Wie heeft hiervoor een oplossing?

De gegevens die ik gebruik voor mijn ADSL verbinding zijn:

VPI: 0
VCI: 36
Codering: PPPoA/VC-Mux
Traffic-Shaping: aan.

De gegevens die ik gebruik voor mijn VOIP verbinding zijn:

Registrar: sip01.solcon.nl
Proxy-Server: sip01.solcon.nl

Mijn router levert ondersteuning om een tweede verbinding (DSL (PVC)) op te bouwen over de lijn speciaal voor digitale telefonie. Wie heeft hiermee ervaring?

Er bestaat een mogelijkheid om SIP en RTP pakketten een verschillend kenmerk mee te zenden om de VOIP pakketten te kunnen scheiden van de gewone internet pakketten. Wie heeft ervaring hiermee?

Alvast bedankt.
Werkt het met de SMC wel? Nieuwste firmware in die Frizbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye

black_eye

mhr-zip schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 12:17:
[...]

Voicemail is gaar.

Met de meeste andere ata's heb je dit probleem niet, dus het ligt gewoon aan die stomme SMC modem.

Als je de hierboven genoemde artech AX521 tussen zet, is je probleem ook opgelost. Alleen jammer dat je geld uit zou moeten geven, voor probleem van een ander.
Dit is onzin. Ook met een Speedtouch en een Draytek VoIP modem heb je dit "probleem"
Je mag nu eenmaal niet van de KPN hun lijn op ingesprek gooien als je via VoIP gebeld wordt. Ook de eigen Experiabox heeft dit. Dat is ook een verbouwde SMC. Natuurlijk zijn er kastjes te koop die je lijn ingesprek kunnen zetten, helaas mag een provider dit niet aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
black_eye schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 20:19:
[...]

Dit is onzin. Ook met een Speedtouch en een Draytek VoIP modem heb je dit "probleem"
Je mag nu eenmaal niet van de KPN hun lijn op ingesprek gooien als je via VoIP gebeld wordt. Ook de eigen Experiabox heeft dit. Dat is ook een verbouwde SMC. Natuurlijk zijn er kastjes te koop die je lijn ingesprek kunnen zetten, helaas mag een provider dit niet aanbieden.
Lekker suf van kpn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhr-zip schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 10:16:
[...]

Werkt het met de SMC wel? Nieuwste firmware in die Frizbox?
Omdat ik een Fritzbox heb, heb ik geen SMC. Ook heb ik de nieuwste originele firmware van AVM.

Ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
black_eye schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 20:19:
[...]

Zou een smc firmware, dus geen solcon firmware daar niet tegen helpen?

Of hebben ze in het buitenland de zelfde 'regels'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye

black_eye

mhr-zip schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 13:21:
[...]

Zou een smc firmware, dus geen solcon firmware daar niet tegen helpen?

Of hebben ze in het buitenland de zelfde 'regels'
Bij mijn weten wordt de firmware samen met Solcon ontwikkeld en is er geen "SMC-only" versie. Een appart kastje is dan echt de enige oplossing, als je nog niet geporteerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nou echt goedkoper om digitale telefonie te nemen ipv KPN (Belbasis) te behouden?

Want 'wij' willen sneller internet, maar zitten te twijfelen over de digitale telefonie optie.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 18:12:
Is het nou echt goedkoper om digitale telefonie te nemen ipv KPN (Belbasis) te behouden?

Want 'wij' willen sneller internet, maar zitten te twijfelen over de digitale telefonie optie.

Iemand?
Ja, je bespaart op de vaste kosten, en op je belkosten. Vergelijk de kosten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog een vraagje ;).

Ik heb als het goed is ergens gelezen dat als je de KPN lijn behoudt, dat al je INKOMENDE gesprekken via KPN gaan.

Is dit waar? Want mijn pa beweert dat inkomenden én uitgaande via solcon gaan.

En als je die KPN (Belbudget) lijn behoudt, krijg je maandelijks, als je alleen maar belt via Solcon, alleen maar die 9.xx op je rekening? Verder geen toeslagen enzo?

BVD

Ik zal nog wel vaker wat vragen stellen, omdat we nu echt moeten beslissen of we digitale telefonie nemen, ivm met nieuw internetabbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 10:17:
En nog een vraagje ;).

Ik heb als het goed is ergens gelezen dat als je de KPN lijn behoudt, dat al je INKOMENDE gesprekken via KPN gaan.

Is dit waar? Want mijn pa beweert dat inkomenden én uitgaande via solcon gaan.

En als je die KPN (Belbudget) lijn behoudt, krijg je maandelijks, als je alleen maar belt via Solcon, alleen maar die 9.xx op je rekening? Verder geen toeslagen enzo?

BVD

Ik zal nog wel vaker wat vragen stellen, omdat we nu echt moeten beslissen of we digitale telefonie nemen, ivm met nieuw internetabbo
Je krijgt hoogstens nog 'nr melding' er bij op je kpn rek. Verder niks.

Je kan het gewoon nemen hoor, geen centje pijn met digitale telefonie.

Inkomend: als iemand belt met solcon, dan komt tie via solcon binnen. Belt iemand via kpn, dan komt het via kpn binnen.

[ Voor 7% gewijzigd door mhr-zip op 14-08-2006 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VPN Settings

Wie kan mij helpen met de instellingen voor VPN?
Noch de helpdesk van Solcon, noch de helpdesk van mijn werkgever willen mij hiermee helpen. Ze verwijzen domweg naar elkaar.

Is er iemand die dit voor mij in jip-en-janneketaal heeft?

Duizendmaal dank!!
KaNo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort hebben wij het modem ontvangen en is VoIP al in gebruik (maar we moeten nog even klote met de splitter) en 6 september wordt het nieuwe internet aangeleverd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 09:17

peace, love & linux

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:25:
VPN Settings

Wie kan mij helpen met de instellingen voor VPN?
Noch de helpdesk van Solcon, noch de helpdesk van mijn werkgever willen mij hiermee helpen. Ze verwijzen domweg naar elkaar.

Is er iemand die dit voor mij in jip-en-janneketaal heeft?

Duizendmaal dank!!
KaNo
Wat bedoel je met vpn settings? Wil je vanaf thuis een vpnverbinding opzetten naar het werk? Afaik ondersteunt de 7908vowbra gewoon vpn pass trough.
Vanuit thuis gebruik ik voor mijn werk de Cisco vpnclient (of vpnc onder linux). Ook openvpn gebruik ik regelmatig. Voor beide heb ik nooit iets in de configuratie van mijn modem aan hoeven passen

Verwijderd

Ha vandaag was de nieuwe verbinding opgeleverd, en om 11 uur toch nog aan de praat gekregen, wat heerlijk snel is dit zeg (3x zo snel vergeleken met ons vorige abbo)

Ik moet alleen nog ff een leuke link van een groot spel hebben ofzo om ff optimaal te testen :P

• Joepla

Joepla

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 00:24:

Ik moet alleen nog ff een leuke link van een groot spel hebben ofzo om ff optimaal te testen :P
Paar populaire torrents aanklikken totdat het lijntje roodgloeiend staat? Uiteraard puur voor download-testdoeleinden :P

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 13:03

GforceNL

Out of memory....

Heel vreemd iets, mijn buurman heeft een solcon pakket met de SMC icm internet bellen. als ik hem bel op zijn vaste lijn, dan gaat hij één keer over en daarna krijg ik een kiestoon. Wat nog gekker is dat als ik dan een nummer intik het ook gebeld wordt. (heb namelijk zo mijn werk gebeld.)

Klinkt iemand dit bekend in de oren??

<Zinloze tekst hier>

• Joepla

Joepla

gforcegti schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:26:
Heel vreemd iets, mijn buurman heeft een solcon pakket met de SMC icm internet bellen. als ik hem bel op zijn vaste lijn, dan gaat hij één keer over en daarna krijg ik een kiestoon. Wat nog gekker is dat als ik dan een nummer intik het ook gebeld wordt. (heb namelijk zo mijn werk gebeld.)

Klinkt iemand dit bekend in de oren??
Hmmm.... handig wel ;)

Zeker weten dat er niet (ook) bv. een SPA 3000 ATA aan zijn lijn hangt? Daarmee kun je dit soort grappen uithalen om bv. vanaf mobiel naar huis te bellen en dan vanaf daar (gratis) via VoIP naar de USA oid te bellen. Met de SMC kan dat niet, zover ik weet.

Doe hetzelfde anders nog een keer, maar bel dan (dus vanaf zijn lijn) naar bv. jouw mobiele nummer. Ben benieuwd welk nummer er dan meekomt.

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 13:03

GforceNL

Out of memory....

Uitgaand bellen werkte niet, daarom bood ik aan om te kijken of hij wel oproepen kon ontvangen. Waarna ik dus mijn bizarre ontdekking deed...

Edit: typo. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door GforceNL op 07-09-2006 12:00 ]

<Zinloze tekst hier>

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 19:36
Naast de mogelijkheid om de SMC 7908 modem te kopen, kun je 'em ook huren voor € 1,95 per maand.
In eerste instantie heb ik het huren nooit echt serieus overwogen. Nu ik echter op het punt sta Solcon VoIP aan te vragen, probeer ik de voor- en nadelen op een rijtje te krijgen.

Gevoelsmatig is de afschrijving op een modem wel iets meer dan plm 2 EUR/mnd. Gaat het apparaat kapot, krijg je altijd - kostenloos - een nieuwe.

Zie ik bepaalde nadelen over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Wij hebben binnenkomende gesprekken via KPN. Ik had dit perongeluk met *21 doorgelinkt. Toen hadden wij nummermelding. Nu het uitstaat nietmeer... Moet ik nu echt porteren of is het zonde van me geld dat ik voor de services betaal? :/

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Cranberry schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:00:
Zie ik bepaalde nadelen over het hoofd?
Volgens mij niet, ik heb het al bij meerdere mensen op die manier geregeld, tot nu toe gaat alles goed. :)

Met die twee euro met maand duurt het nog minimaal 5 jaar voordat je aan die €129 zit, lijkt me dus een goedkopere oplossing. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:57
Ik heb de halve avond lopen spelen met m'n nieuw aangeschafte SMC7908VoWBRA. Voip heb ik redelijk werkend:
- kan bellen via Voipbuster;
- kan gebeld worden via Voipbuster.

Wat mij niet lukt: gebeld worden op m'n KPN nummer.[list]
• De 'pots' uitgang van de ADSL splitter is aangesloten op de 'line' ingang van de 7908.
• telefoon is aangesloten op de 'phone' uitgang van de 7908;
• In het VoIP Extensions menu heb ik 'extension Number' op mijn VoIP nummer staan;
• 'Additional Number' staat op PSTN; (maar VoIP instellen maakt geen verschil)
• 'Answer calls for all numbers' staat aangevinkt (maar uitgevinkt maakt geen verschil)
[/list]Als ik vanaf mijn mobiele telefoon mijn KPN-nummer bel dan gaat de lijn wel over, maar er gaat geen telefoon (aangesloten op de phone-uitgang van de 7908) over.

Volgens mij zie ik iets over het hoofd - waar moet ik het zoeken?

Edit: never mind... iets met een moeilijk contact makende splitter, vage zelfgemaakte kabeltjes en dingen te handig willen doen. Had niets met de 7908 of Voipbuster te maken.
|:(

[ Voor 9% gewijzigd door vanaalten op 09-09-2006 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

weet iemand een router welke op basis van url kan doorsturen (NAT) en welke ook goed met Solcon VOIP e.d. werkt? Ik heb nu die standaard SMC 7908, maar daarmee kan ik niet zeggen www.blaat.nl:80 doorsturen naar 192.168.2.103 en test.blaat.nl:80 naar 192.168.2.109

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopiek schreef op zondag 10 september 2006 @ 11:11:
weet iemand een router welke op basis van url kan doorsturen (NAT) en welke ook goed met Solcon VOIP e.d. werkt? Ik heb nu die standaard SMC 7908, maar daarmee kan ik niet zeggen www.blaat.nl:80 doorsturen naar 192.168.2.103 en test.blaat.nl:80 naar 192.168.2.109
Misschien iets meer verdiepen in de materie waar je mee bezig bent. Dit heeft niets met NAT te maken.
Als je een domeinnaam in je bezit hebt, moet je bij de partij waar deze hebt aangeschaft naar een DNS management tool gaan. (meestal een kwesie van inloggen op die desbetreffende pagina).

Hier moet je de A-records wijzen naar het publieke IP adres van je verbinding (en dus géén private adres --> 192.168.x.y / 172.16.x.y 10.w.x.y. Op de router moet je de desbetreffende service die je aanbiedt op de PC binnen je private netwerk forwarden, zodat mensen vanaf buiten op jouw pc uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 17:42:
[...]

Misschien iets meer verdiepen in de materie waar je mee bezig bent. Dit heeft niets met NAT te maken.
Als je een domeinnaam in je bezit hebt, moet je bij de partij waar deze hebt aangeschaft naar een DNS management tool gaan. (meestal een kwesie van inloggen op die desbetreffende pagina).

Hier moet je de A-records wijzen naar het publieke IP adres van je verbinding (en dus géén private adres --> 192.168.x.y / 172.16.x.y 10.w.x.y. Op de router moet je de desbetreffende service die je aanbiedt op de PC binnen je private netwerk forwarden, zodat mensen vanaf buiten op jouw pc uitkomen.
@Maarten
Misschien moet jij lezen wat ik schrijf, ik weet EXACT waar ik het over heb, misschien kun jij morgen het 4e uur bij mij in de Informatica les verschijnen, 4Havo kan wel een lesje Netwerken gebruiken. Je zou ook het befaamde boek van Tanenbaum (onze Andrew van de VU) eens kunnen lezen...

de SMC router heeft een optie "virtual server". Deze stuurt alle inkomende packages naar het IP adres van de router (waar beide www.blaat.nl en test.blaat.nl in de DNS server records naar verwijzen), alleen heeft de SMC router geen optie om door te sturen op basis van adres (waarbij er een NAT plaatsvindt van het IP adres van de router naar de gewenste server). Dit kan zeker wel, zeer uitgebreide routers kunnen dit en ook Apache kan hier mee overweg, echter de SMC kan het met standaard opties niet.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Iemand ervaring met het blockeren van url's, in SMC modem? Bij mij werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

mhr-zip schreef op zondag 10 september 2006 @ 21:42:
Iemand ervaring met het blockeren van url's, in SMC modem? Bij mij werkt het niet.
Bij mij werkt het keurig, je moet bij "Firewall|Security Settings" wel "Enable or disable Firewall features" aanzetten.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Er is weer een nieuwe firmware voor de SMC7908VoWBRA uitgekomen bij solcon:

VERSIES
=======

2.10 ( Augustus 2006, Release Solcon 11 september 2006)

Opgeloste problemen / nieuwe features

1. Bug bij PPP-sessies opgelost (ADSL van KPN, Bitstream, Solcon): de DNS gegevens werden niet altijd goed door de router overgenomen
2. Verbeterde afhandeling van onderhandelingsprocedure bij PPPoA sessies
3. Geheugenprobleem in NAT module (SIP) opgelost
4. Op de Statuspagina is de uptime van de router nu te zien.
5. Nieuwe versie DHCP server
6. Wijziging in de Firewall waardoor het probleem dat bij telefonie het geluid maar 1 kant op goed is, in sommige gevallen is opgelost
7. Bug opgelost bij het veld Additional Ringing Mode (het kon niet meer aangevinkt worden nadat het vinkje was weggehaald)
8. Bug opgelost waarbij datapakketjes verloren gingen wanneer er sprake was van veel dataverkeer op het LAN
9. Bug opgelost waardoor de router soms onterecht het tweede account ging gebruiken in plaats van de ingesprek-toon te laten horen
10. Vernieuwde code voor TR069 (toekomstige functie)

2.08/2.09

Zie ftp://dl.solcon.nl/pub/dsl/firmware/SMC%207908VoWBRA/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Hmm, er staat nog meer bij de release:

De volgende bugs zijn bekend:
- Niet rinkelende telefoons
Dit probleem blijkt na onderzoek van Solcon veroorzaakt te worden door een probleem in de nummerweergave.
Een tijdelijke oplossing is om nummerweergave in de router UIT te zetten.
- Wegvallen van verbinding met op USB aangesloten opslagdevice (bijvoorbeeld harde schijf)
Een herstart van de router verhelpt het probleem, de oorzaak is nog niet bekend

Wel even op letten dus. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
SysRq schreef op maandag 11 september 2006 @ 14:22:
Hmm, er staat nog meer bij de release:

De volgende bugs zijn bekend:
- Niet rinkelende telefoons
Dit probleem blijkt na onderzoek van Solcon veroorzaakt te worden door een probleem in de nummerweergave.
Een tijdelijke oplossing is om nummerweergave in de router UIT te zetten.
- Wegvallen van verbinding met op USB aangesloten opslagdevice (bijvoorbeeld harde schijf)
Een herstart van de router verhelpt het probleem, de oorzaak is nog niet bekend

Wel even op letten dus. :)
Met bovengenoemde problemen tobben ze al een hele tijd tijd. De 'bugs' die worden genoemd zijn nl. 'nog steeds' niet opgelost. Gelukkig wordt het wel steeds beter. Ik ben blij om te zien dat ze iets aan de memory leak hebben gedaan. Blijft de router tenminste wat langer stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Inderdaad ja. Jammer dat de nummerweergave van de KPN lijn nog steeds niet werkt.

Ik heb niet al te veel zin om volledig over te stappen op Solcon aangezien ik dan fax-in-email van KPN niet meer heb.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

LED-Maniak schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 22:13:
Wij hebben binnenkomende gesprekken via KPN. Ik had dit perongeluk met *21 doorgelinkt. Toen hadden wij nummermelding. Nu het uitstaat nietmeer... Moet ik nu echt porteren of is het zonde van me geld dat ik voor de services betaal? :/
Nummermelding via de LINE poort van de SMC werkt gewoon niet goed (op alle KPN centrales, dont ask) maar via VoIP wel. Probeer eens DTMF uit of juist aan te zetten en caller ID mode uit en weer aan.

Edit ook @ SysRq
Nummerweergave inkomend werkt via 80 tot 90% van de KPN centrales als je modem een MAC heeft dat begint met 0013

[ Voor 11% gewijzigd door Cio op 12-09-2006 00:44 . Reden: revisie modem ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Hmm, da's jammer dan, bij mij is dat 00-04. Het is ook een wat oudere versie volgens mij.

-

• vanaalten
Ik probeer een op de 7908 aangesloten USB-stick (FAT-geformatteerd) als shared drive te gebruiken vanaf m'n Linux (Debian-sarge) machine:
code:
1
2
3
4
5
6
root@vanaalten:/# mount -t smbfs //Smc/partition1 /mnt
timeout connecting to 69.27.168.162:445
timeout connecting to 69.27.168.162:139
Error connecting to 69.27.168.162 (Operation already in progress)
18624: Connection to Smc failed
SMB connection failed

Vanuit een windows-xp machine is de share wel te benaderen - dus ik denk dat de boel in de router goed geconfigureerd is.

Doe ik iets fout? Ik wil alleen maar unlimited read/write access zonder username/wachtwoord op die drive vanuit Linux... Iemand hier die het wel gelukt is?

Overigens vind ik de foutmeldingen ook wel apart: hij lijkt een poging te doen om te connected naar een SMC IP-adres...

• SysRq
Gaat het omzetten van 'SMC' naar het ipadres wel goed? Probeer eens om de shre te benaderen via //ipadres/partition1 ?

-

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
Cio schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 00:41:
[...]

Nummermelding via de LINE poort van de SMC werkt gewoon niet goed (op alle KPN centrales, dont ask) maar via VoIP wel. Probeer eens DTMF uit of juist aan te zetten en caller ID mode uit en weer aan.

Edit ook @ SysRq
Nummerweergave inkomend werkt via 80 tot 90% van de KPN centrales als je modem een MAC heeft dat begint met 0013
Volgens mij klopt dat inderdaad, er zijn namelijk met de oudere modems gewoon hardware problemen waardoor dit niet werkt, de nieuwere serie's hebben daar een ander stukje hardware voor in zitten, dan werkt het wel.

Join the club

• vanaalten
SysRq schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:38:
Gaat het omzetten van 'SMC' naar het ipadres wel goed? Probeer eens om de shre te benaderen via //ipadres/partition1 ?
Hey, daar had ik nog niet eens aan gedacht!
Gaat al beter. Er wordt om een password gevraagd - gewoon op enter drukken want ik heb (nog) geen password ingesteld. Daarna gaat het mis:
code:
1
2
3
4
5
root@vanaalten:/mnt# mount -t smbfs //192.168.1.1/partition1 ./sd
Password: 
root@vanaalten:mnt/# ls -l
ls: sd: Input/output error
total 0

Ofwel, wil nog niet helemaal lukken. Maar bij jou (of anderen?) is het wel gelukt?

• SysRq
Nope, ik heb het nog nooit gebruikt.

Ik neem aan dat het wel om een FAT32 partitie gaat?

-

• jbouwh
vanaalten schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:45:
[...]

Hey, daar had ik nog niet eens aan gedacht!
Gaat al beter. Er wordt om een password gevraagd - gewoon op enter drukken want ik heb (nog) geen password ingesteld. Daarna gaat het mis:
code:
1
2
3
4
5
root@vanaalten:/mnt# mount -t smbfs //192.168.1.1/partition1 ./sd
Password: 
root@vanaalten:mnt/# ls -l
ls: sd: Input/output error
total 0

Ofwel, wil nog niet helemaal lukken. Maar bij jou (of anderen?) is het wel gelukt?
Dit gaat helaas niet werken. De SMB-server van de SMC 7908 is een zootje. Ik heb zelf ook als eens eens met Linux getest (OpenSuse 10.1). mount werkt niet. Met smbclient kun je niets zinnigs doen. Zo heb ik het eens met smbclient voor elkaar gekregen om zonder wachtwoord een bestand te uploaden, terwijl er wel een wachtwoord was ingesteld op lezen en schrijven. Terug lezen, of simpel een listing opvragen lukt echter met geen mogelijkheid. Ik heb het maar opgegeven, ik begrijp verder dat ook i.c.m. Windows niet alles geweldig werkt. Na een bepaalde tijd kan het zijn dat het modem niet toegangkelijk is. Ten slotte is de USB-poort op mijn modem een USB1.1 poort en dus ontzetten traag.

Hopelijk wordt deze functionaliteit nog verbeterd. Op dit moment zou ik afraden de USP poort voor het koppelen van HD of USB-stick te gebruiken als dat niet acht noodzakelijk is.

• LED-Maniak
Cio schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 00:41:
[...]

Edit ook @ SysRq
LAN MAC Address: 00-13-F7-2B-72-34
Wireless MAC Address: 00-13-F7-2B-72-34
WAN MAC Address: 00-13-F7-2B-72-35

Dat zou dus moeten werken!

Van wat jij zegt kan ik dit aan en uitvinken:
- Caller ID Mode Use DTMF Caller ID Mode
- Caller-ID Presentation Enable

Zal ze allebei eens proberen! :)

• vanaalten
jbouwh schreef op woensdag 13 september 2006 @ 17:27:
[...]

Dit gaat helaas niet werken. De SMB-server van de SMC 7908 is een zootje. Ik heb zelf ook als eens eens met Linux getest (OpenSuse 10.1). mount werkt niet. Met smbclient kun je niets zinnigs doen. Zo heb ik het eens met smbclient voor elkaar gekregen om zonder wachtwoord een bestand te uploaden, terwijl er wel een wachtwoord was ingesteld op lezen en schrijven. Terug lezen, of simpel een listing opvragen lukt echter met geen mogelijkheid. Ik heb het maar opgegeven, ik begrijp verder dat ook i.c.m. Windows niet alles geweldig werkt. Na een bepaalde tijd kan het zijn dat het modem niet toegangkelijk is. Ten slotte is de USB-poort op mijn modem een USB1.1 poort en dus ontzetten traag.

Hopelijk wordt deze functionaliteit nog verbeterd. Op dit moment zou ik afraden de USP poort voor het koppelen van HD of USB-stick te gebruiken als dat niet acht noodzakelijk is.
OK, bedankt voor de informatie - zeer spijtig, dat wel. Maar goed, dan lossen we het wel op een andere manier op...

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
jbouwh schreef op woensdag 13 september 2006 @ 17:27:
[...]

Is dat met de oude of de nieuwe firmware's voor zover ik heb gehoord zou het met de nieuwe firmwares wel moeten werken (de 1e firmware's waren ernstige geheugen misbruikers waardoor die het idd niet aan kon)

Join the club

• vanaalten
Powermage schreef op donderdag 14 september 2006 @ 00:55:
[...]
Is dat met de oude of de nieuwe firmware's voor zover ik heb gehoord zou het met de nieuwe firmwares wel moeten werken (de 1e firmware's waren ernstige geheugen misbruikers waardoor die het idd niet aan kon)
Heb het geprobeerd met firmware 2.09 en zojuist met 2.10, zelfde resultaat. Mounten via Samba vanaf een Linux machine van een FAT-geformatteerde USB-stick die als shared drive aan de 7908 gekoppeld is wil dus gewoon niet werken.

Misschien maar eens een mailtje naar SMC support, al werd m'n eerste mailtje over iets heel anders al compleet genegeerd, dus heb er weinig vertrouwen in...

• jbouwh
vanaalten schreef op donderdag 14 september 2006 @ 08:46:
[...]

Heb het geprobeerd met firmware 2.09 en zojuist met 2.10, zelfde resultaat. Mounten via Samba vanaf een Linux machine van een FAT-geformatteerde USB-stick die als shared drive aan de 7908 gekoppeld is wil dus gewoon niet werken.

Misschien maar eens een mailtje naar SMC support, al werd m'n eerste mailtje over iets heel anders al compleet genegeerd, dus heb er weinig vertrouwen in...
Je zou het via Solcon kunnen proberen. Zij zijn over het algemeen wel wat zorgvuldiger met het afhandelen van een support vraag.

• Cio
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Een samba share die op de usb poort van je modem zit mounten vanuit linux.. denk dat zelfs XS4ALL dat niet support ;)

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• vanaalten
jbouwh schreef op donderdag 14 september 2006 @ 08:59:
[...]
Je zou het via Solcon kunnen proberen. Zij zijn over het algemeen wel wat zorgvuldiger met het afhandelen van een support vraag.
... ware het niet dat ik niet bij Solcon zit en dit modem gewoon zelf, uit eigen vrije wil gekocht heb... :+

Edit: En voor als je je nu afvraagt wat ik dan in dit Solcon topic doe: zo'n beetje alle andere topics met vragen over deze router worden doorverwezen naar dit topic. Tja, als men dan zo graag alles in 1 topic bundelt...

[ Voor 23% gewijzigd door vanaalten op 14-09-2006 12:52 ]

Verwijderd

jopiek schreef op zondag 10 september 2006 @ 20:04:
[...]

@Maarten
Misschien moet jij lezen wat ik schrijf, ik weet EXACT waar ik het over heb, misschien kun jij morgen het 4e uur bij mij in de Informatica les verschijnen, 4Havo kan wel een lesje Netwerken gebruiken. Je zou ook het befaamde boek van Tanenbaum (onze Andrew van de VU) eens kunnen lezen...

de SMC router heeft een optie "virtual server". Deze stuurt alle inkomende packages naar het IP adres van de router (waar beide www.blaat.nl en test.blaat.nl in de DNS server records naar verwijzen), alleen heeft de SMC router geen optie om door te sturen op basis van adres (waarbij er een NAT plaatsvindt van het IP adres van de router naar de gewenste server). Dit kan zeker wel, zeer uitgebreide routers kunnen dit en ook Apache kan hier mee overweg, echter de SMC kan het met standaard opties niet.
Dat kan wel zo zijn maar subdomeinlevel routering kan ook bij de desbetreffende DNS server worden aangepast. Je denkt toch niet dat ik zakelijk mijn routering van publieke DNS namen laat routeren bij mijn router...
Op de zaak hebben wij een domeinnaam bijvoorbeeld www.xyz.com die gerouteerd wordt naar een webserver. Daarnaast hebben wij een DMZ zone met daarin webserver die bereikt worden onder aaa.xyz.com.

En tuurlijk kan je via leuke scriptjes dit regelen op een Apache server..

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 17:39:
[...]

Dat kan wel zo zijn maar subdomeinlevel routering kan ook bij de desbetreffende DNS server worden aangepast. Je denkt toch niet dat ik zakelijk mijn routering van publieke DNS namen laat routeren bij mijn router...
Op de zaak hebben wij een domeinnaam bijvoorbeeld www.xyz.com die gerouteerd wordt naar een webserver. Daarnaast hebben wij een DMZ zone met daarin webserver die bereikt worden onder aaa.xyz.com.

En tuurlijk kan je via leuke scriptjes dit regelen op een Apache server..
Ik kan mijn DNS entries ook wel beheren, maar aangezien er een lijn binnenkomt heb ik daar niet veel aan, idd zou een DMZ maken wel een idee zijn. Alleen als een andere router VOIP en dit kan is dat mlijkt me de beste oplossing, dat SMC ding is nl. ook niet alles.

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van X-Lite i.c.m. de SIP server van solcon ?
Ik krijg het niet aan de praat, het lukt X-Lite niet om zich te registreren bij solcon. Weet iemand de correcte instellingen ?
Is het misschien niet mogelijk om twee keer aangemeld te zijn bij solcon (1 x het SMC modem en 1 x X-lite).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet hoe ik moet inloggen via telnet op een Fritzbox 7170?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Start een cmd command box.

Type:
telnet ipadres

Let wel dat dit een topic is voor het SMC7908 modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover was ik zelf ook, maar bij er komt dan een melding dat de ontvanger de verbinding actief heeft verbroken. Toch kan ik in de Fritzbox geen instellingen vinden die dit zou moeten verhinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
mmhofman: je kunt beter een topic openen in Overige Hardware . Dit topic is alleen voor de SMC 7908 en/of voip via solvon. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nieuw topic geopend in Overige Hardware voor alles met betrekking tot de Fritzbox 7170.
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste