Solcon - VoIP [icm SMC 7908 modem] Informatie en Ervaringen

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 37.147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:56

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

jbouwh schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 15:53:
[...]
Een splitter filtert het hoge- en lage frequentiedeel. Aangezien er wordt gefiltert en er iets tussen je lijn zit heeft dat altijd invloed. Ik zeg altijd maar: 'Wat je niet hebt, daar heb je ook geen last van'
Klopt, ieder filter, hoe goed ook, levert signaalverlies op. Een defecte splitter kun je detecteren door hem 'even' er tussenuit te halen. Kan ook (tijdelijk uiteraard) als je nog wel telefonie op de koperdraadjes hebt.Telefoontoestellen wel eerst ontkoppelen. In de meeste modems is er wel ergens een 'dB' aanduiding te vinden, waarnaar je moet kijken.

De ADSL filters zijn technisch zo eenvoudig (maak maar eens open ;) ) dat ze weinig verlies opleveren, maar ieder dB'tje is er één natuurlijk...

Ik heb zojuist een "Mediamarkt/ABEL Telecom/Linksys" doosje gekocht om eens mee te experimenteren met VoIP bij een kennis. Schijnt goed te kunnen werken.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabaqui
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 07:22
upstream downstream
Noise Margin 7 dB 7 dB
Attenuation 106 dB 63 dB

zoiets? heb een mail gestuurd naar support over de snelheid

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Tabaqui schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 21:04:
upstream downstream
Noise Margin 7 dB 7 dB
Attenuation 106 dB 63 dB

zoiets? heb een mail gestuurd naar support over de snelheid
Noise margin is bij mij praktisch hetzelfde (8 en 7 dB). Attenuation is bij jou wel erg hoog, is bij mij ca. 26 dB.

Ik had vorig jaar een tijd slechte upload, op een gegeven moment lag de verbinding er iedere paar minuten even uit. Bleek toen een defecte DSLAM te zijn, is binnen enkele dagen vervangen. De lijn is toen door BabyXL later nog eens 'getuned', resultaat: download 6 ipv 8 Mbit, upload nog steeds net zo laag :(
Mijn hoop was gevestigd op de komst van ADSL2+. Duurde even, maar was wel 't wachten waard.

Misschien bieden ze wel aan om het modem te ruilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18
Joepla schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 23:11:
[...]
Noise margin is bij mij praktisch hetzelfde (8 en 7 dB). Attenuation is bij jou wel erg hoog, is bij mij ca. 26 dB.

Ik had vorig jaar een tijd slechte upload, op een gegeven moment lag de verbinding er iedere paar minuten even uit. Bleek toen een defecte DSLAM te zijn, is binnen enkele dagen vervangen. De lijn is toen door BabyXL later nog eens 'getuned', resultaat: download 6 ipv 8 Mbit, upload nog steeds net zo laag :(
Mijn hoop was gevestigd op de komst van ADSL2+. Duurde even, maar was wel 't wachten waard.

Misschien bieden ze wel aan om het modem te ruilen...
Dat probleem had ik, ik haalde met oude dslam 6,5 mbit, maar niet stabiel. 6 mbit was wel stabiel. Vervolgens kreeg ik een nieuwe dslam, nu haal ik 8064/832.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:43
Hier had ik voor de fimware-update van 2.04 naar 2.06 wat last van een lage upload. Nu heb ik met m'n Solcon BaByXL 4/1-abbo volgens het modem een upstream van 960 (voorheen 800) en een downstream van 4480 (was volgens mij eerst ook al zo). Hij staat hierbij overigens op Interleaved. Ik heb dus niet te klagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Joepla schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 19:52:
[...]
Ik heb zojuist een "Mediamarkt/ABEL Telecom/Linksys" doosje gekocht om eens mee te experimenteren met VoIP bij een kennis. Schijnt goed te kunnen werken.
Werkt dat kastje ook met je Solcon account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

mhr-zip schreef op maandag 03 april 2006 @ 12:12:
[...]

Werkt dat kastje ook met je Solcon account?
In principe moet dat geen probleem zijn. Het werkt sowieso met VoIPbuster e.d. Kijk hier eens:

linksys SPA3000 van Abel Telecom (€49) op ander SIP-account

Ik probeer het voor een kennis, die geen VoIP modem heeft. Op deze manier kun je met je standaard modem VoIP'en. Je moet wel ff knutselen in de firmware, zie de link ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Joepla schreef op maandag 03 april 2006 @ 17:21:
[...]
In principe moet dat geen probleem zijn. Het werkt sowieso met VoIPbuster e.d. Kijk hier eens:

linksys SPA3000 van Abel Telecom (€49) op ander SIP-account

Ik probeer het voor een kennis, die geen VoIP modem heeft. Op deze manier kun je met je standaard modem VoIP'en. Je moet wel ff knutselen in de firmware, zie de link ;)
Ik heb juist een Zyxel modem, en Solcon werkt niet (mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

mhr-zip schreef op maandag 03 april 2006 @ 17:33:
[...]
Ik heb juist een Zyxel modem, en Solcon werkt niet (mee).
Gisteren de Linksys ATA gereset, nieuwe firmware geflashed en setup voor Voipbuster ingevoerd. Werkt uit de kunst!
Het ding is super uitgebreid, je kunt (hoeft niet ;) ) 1001 dingen instellen...

Heb paar weken gelden aan Solcon gevraagd of hun VoIP service kan worden afgenomen door niet-Solcon klanten. Is geen probleem (setup kosten wel betalen), maar ondersteuning op andere dan hun modems geven ze niet. Begrijpelijk op zich. Medewerker liet wel doorschemeren dat het in principe wel met standaard modems/ATA's moet werken.

Zelf zou ik de gok wel nemen, 49 euri is niet veel voor zo'n ATA. Weet niet of (en zo ja: hoelang) Mediamarkt ze voor die prijs blijft verkopen. (Misschien zakt de prijs nog wel, volgens de verkoper lopen die dingen voor geen meter, "veel te moeilijk voor de mensen". Er stonden er zaterdag in R'dam nog heeeeeeeeeeeeeeel veel ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Joepla schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:06:
[...]
Medewerker liet wel doorschemeren dat het in principe wel met standaard modems/ATA's moet werken.
Een medewerker heeft mij zelfs verteld dat hun het werkend hebben gehad met een Zyxel 2602HW.

Maar mij lukt het nog niet :'(

En tussen niet-ondersteunen en niet-ondersteunen zit ook nog verschil. CistroN ondersteunde mijn modem ook niet, maar ze hielpen me wel toen ik er niet uit kwam. Dat ze geen nieuwe firmware er voor schrijven en dat de eind verantwoording bij mij ligt oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Joepie.

Ik stuur een mail naar de helpdesk, krijg ik een niet zeggend mailtje terug :X .

Dus ik denk ik zeg het VOIP op, mailtje gestuurd.

Zet op het 2de account xs4all VOIP, werkt Solcon ook op eens :? :? :? :? :?

Morgen maar ff bellen, dat het opzeggen niet door gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door mhr-zip op 04-04-2006 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

mhr-zip schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:37:
Joepie.

Ik stuur een mail naar de helpdesk, krijg ik een niet zeggend mailtje terug :X .

Dus ik denk ik zeg het VOIP op, mailtje gestuurd.

Zet op het 2de account xs4all VOIP, werkt Solcon ook op eens :? :? :? :? :?

Morgen maar ff bellen, dat het opzeggen niet door gaat.
Nou mooi! Rare dingen soms, die modems ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 22:50
Goed nieuws voor nieuwe starters van VoipBuster. Ik kwam net op de site van hun en het lijkt er op dat je weer per telefoon kan opwaarderen met € 1,04 (kosten € 1,30) :> .

Als het nèt werkt dan werkt het nèt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
jbouwh schreef op woensdag 05 april 2006 @ 16:55:
Goed nieuws voor nieuwe starters van VoipBuster. Ik kwam net op de site van hun en het lijkt er op dat je weer per telefoon kan opwaarderen met € 1,04 (kosten € 1,30) :> .
Hoelang is dat geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
120 dagen na aanschaf. Dus 120 dagen gratis bellen naar vaste nummers binnen nederland voor € 1,30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
jbouwh schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:15:
[...]

120 dagen na aanschaf. Dus 120 dagen gratis bellen naar vaste nummers binnen nederland voor € 1,30
Jammer dat mijn Zyxel geen dialplans heeft.

Nu heb ik het wel eens geprobeerd, en echt goed vond ik het nog niet werken.

[ Voor 14% gewijzigd door mhr-zip op 05-04-2006 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

jbouwh schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:15:
[...]
Bij mij staat er bij Pay by Phone: 'Expires after 7 days'. Dat heette vroeger gewoon oplichting, stelletje floepers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Zijn er ook (betaalde) voip providers waarmee je goedkoop naar mobiel kan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Joepla schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:33:
[...]
Bij mij staat er bij Pay by Phone: 'Expires after 7 days'. Dat heette vroeger gewoon oplichting, stelletje floepers.
Hmm, met andere woorden 'unless stated otherwise' is hier dus van toepassing? Op de pagina waar je de betaalwijze kan kiezen staat nl. dat crediet 120 dagen geldig vanaf de laatste aanschaf datum. Ik heb nu nog iets van 80 dagen op mijn huidige krediet. Als ik nu dus zou opwaarderen zou ik er maar 7 dagen gebruik van kunnen maken? Ik wacht die 80 dagen maar eerst af, tot die tijd lijk ik in elk geval nog gratis te kunnen bellen. Dan ééns kijken of je inderdaad gelijk hebt (waar het inderdaad op lijkt).

Zo zie je maar weer, echt gratis bellen bestaat niet. Er moet toch geld binnen komen, liefst zo veel mogelijk. Het zijn echt ratten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Dat van die 7 dagen klopt. Ze hebben er wel een aantal mogelijkheden qua betalen bijgedaan. Er zijn blijkbaar ook Nederlandse 'resellers' waar je crediet kan kopen. Zie hieronder. Je kunt dan in bepaalde gevallen ook voor € 5,- 120 dagen verder. Hoe betrouwbaar e.e.a. echter is? Heeft iemand hier ervaring mee?
Message from the reseller:
opwaarderen via telefoon is sinds deze week weer mogelijk? let op! want uw beltegoed is dan slechts 7 dagen geldig!!!

via overschrijving naar bank blijft 120 dagen

Beltegoed bestellen, 5 euro (7,75) 10 Euro (13,50), 20 Euro (26,90)of 25 Euro (32,60)
Let op Tussen haakjes is het te betalen bedrag. Na betaling kunt u 120 dagen gratis bellen naar de voordeellanden. (zie rates)

reageer via e-mail: info@leukeprijs.nl
of Bestel via mijn winkel op www.leukeprijs.nl
betalen kan via paypal naam :
info@leukeprijs.nl

Maak geld over naar mijn rekening 85.89.88.666 t.n.v. computer components (Woonplaats : Wetering) o.v.v. je voipbusternaam en ik zet het op je VoipBuster-account.

Voeg me toe als contact voor details!
Of stuur een mailtje naar info@leukeprijs.nl

lET OP GEEF ALTIJD JE VOIPBUSTERNAAM OP BIJ IEDERE BETALING
Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
jbouwh schreef op donderdag 06 april 2006 @ 10:14:
Dat van die 7 dagen klopt. Ze hebben er wel een aantal mogelijkheden qua betalen bijgedaan. Er zijn blijkbaar ook Nederlandse 'resellers' waar je crediet kan kopen. Zie hieronder. Je kunt dan in bepaalde gevallen ook voor € 5,- 120 dagen verder. Hoe betrouwbaar e.e.a. echter is? Heeft iemand hier ervaring mee?

[...]
Komt heeeeel betrouwbaar over :+

Ik zoek gewoon een degelijke VOIP provider, het hoeft niet voor niks, maar gewoon wat goedkoper. En net zo stabiel als met carrierselect.

En het is wel leuk, dat naar vast bellen zo goedkoop is. Ik zoek een provider, waar naar mobiel bellen goedkoper is, daar valt nog genoeg te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

mhr-zip schreef op donderdag 06 april 2006 @ 11:00:
[...]
Komt heeeeel betrouwbaar over :+

Ik zoek gewoon een degelijke VOIP provider, het hoeft niet voor niks, maar gewoon wat goedkoper. En net zo stabiel als met carrierselect.

En het is wel leuk, dat naar vast bellen zo goedkoop is. Ik zoek een provider, waar naar mobiel bellen goedkoper is, daar valt nog genoeg te besparen.
Voipdiscount heeft nu weer een 'Pay by phone' tarief van 8 euro, je krijgt dan EUR 6,46 tegoed, 120 dagen geldig. :?
Gesprekken worden nu (bij credit 0,00) op ca. 35 minuten afgekapt, soms toch wel lastig.

Raar bedrijf, veel websites, net zoveel verschillende tarieven, voorwaarden die zo ongeveer wekelijks wijzigen. Had van een Zwitsers bedrijf toch wat meer stabiliteit verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
zou www.voipplanet.nl wat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepla schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 20:38:
[...]
Voipdiscount heeft nu weer een 'Pay by phone' tarief van 8 euro, je krijgt dan EUR 6,46 tegoed, 120 dagen geldig. :?
dan ben je weer te laat... deze week was er een peirode van 1.30 euro .... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 21:37:
[...]
dan ben je weer te laat... deze week was er een peirode van 1.30 euro .... ;)
Hmm... eens kijken wat ze morgen te bieden hebben? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Op zich wel leuk, maar aangezien er vrijwel geen foutloze Engelse zin op deze site te vinden is (vooral op voipgate.nl), krijg ik meteen weer zo'n louche indruk. En een PO box als adres :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joepla schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 23:39:
[...]
Op zich wel leuk, maar aangezien er vrijwel geen foutloze Engelse zin op deze site te vinden is (vooral op voipgate.nl), krijg ik meteen weer zo'n louche indruk. En een PO box als adres :|
ik heb ze wel eens een mail gestuuurd, binnen een halve dag antwoord... dus er woont wel iemand in die box.. ;)
PS: startende ondernemers beginnen ook vaak in een garage(box)... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 02:45:
[...]
ik heb ze wel eens een mail gestuuurd, binnen een halve dag antwoord... dus er woont wel iemand in die box.. ;)
PS: startende ondernemers beginnen ook vaak in een garage(box)... :)
Ah ok, da's wel weer netjes. Ze hoeven van mij ook niet in een spiegelend gebouw langs de A2 te zitten (liever niet zelfs), maar een postbus geeft me altijd het idee dat ze geen vooral geen contact met lastige klanten willen. Klanten die betaald hebben en waar het niet werkt bv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Nog eens zitten vergelijken, maar de tarieven van solcon VOIP zijn best laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

Weet iemand toevallig hoe je met het SMC 7908 modem de analoge KPN lijn kan kiezen? Vroeger (vorige hardware + firmware, voordat we SIP hadden) ging dat met *, nu niet meer... Kan niet vinden of ontdekken wat het nu wel is. Is volgens mij ook niet configureerbaar?

Met de SIpura (Linksys) ATA gaat dat met #0 (en is ook op andere manieren te configureren), op zich niet verkeerd.

Edit: Hmm... 2x * ontdek ik nu net :)

[ Voor 6% gewijzigd door Joepla op 09-04-2006 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Ik dacht dat het 3 x * was maar goed.

Vandaag lag voipbuster er weer uit. Het lijkt op onder houd. Na een nslookup naar sip1.voipbuster.com eens wat losse IP-adressen geprobeert. Uiteindelijk vond ik er één die het deed. Het lijkt er op dat de client die ze gebruiken dit soort controles zelf afvangt. Maar een modem of ATA box moet hier maar net tegen bestand zijn. Nog 72 dagen, daarna stop ik er mee, al dat gedoe voor een instabiele bel service, en dan nog € 10,- per 120 dagen betalen.... ik dacht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

jbouwh schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 10:07:
Ik dacht dat het 3 x * was maar goed.

Vandaag lag voipbuster er weer uit. Het lijkt op onder houd. Na een nslookup naar sip1.voipbuster.com eens wat losse IP-adressen geprobeert. Uiteindelijk vond ik er één die het deed. Het lijkt er op dat de client die ze gebruiken dit soort controles zelf afvangt. Maar een modem of ATA box moet hier maar net tegen bestand zijn. Nog 72 dagen, daarna stop ik er mee, al dat gedoe voor een instabiele bel service, en dan nog € 10,- per 120 dagen betalen.... ik dacht het niet.
Bij mij werkte het vanochtend ook niet (Registered: Fail), na een modem reset weer wel :?

Waar dan naartoe, heb je al iets anders in gedachten? Ik heb altijd Solcon nog achter de hand, maar doordat ik nogal wat internationaal bel (en via Voipbuster nu "gratis") loopt dat toch wel op.

Vraag me af of de Voipbuster-constructie wettelijk wel kan: mensen vooruit laten betalen en dan bijna wekelijks voorwaarden + tarieven wijzigen. Doordat het een Zwitsers bedrijf is, met .com adres en contact in Duitsland wordt het allemaal wel erg vaag.
Straks gaat KPN VoIPen: kunnen we allemaal na een lange omweg weer terug. Je betaalt wat teveel maar het werkt in ieder geval altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Joepla schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 14:42:
[...]
Bij mij werkte het vanochtend ook niet (Registered: Fail), na een modem reset weer wel :?

Waar dan naartoe, heb je al iets anders in gedachten? Ik heb altijd Solcon nog achter de hand, maar doordat ik nogal wat internationaal bel (en via Voipbuster nu "gratis") loopt dat toch wel op.

Vraag me af of de Voipbuster-constructie wettelijk wel kan: mensen vooruit laten betalen en dan bijna wekelijks voorwaarden + tarieven wijzigen. Doordat het een Zwitsers bedrijf is, met .com adres en contact in Duitsland wordt het allemaal wel erg vaag.
Straks gaat KPN VoIPen: kunnen we allemaal na een lange omweg weer terug. Je betaalt wat teveel maar het werkt in ieder geval altijd ;)
IPB is al voip, probleem is, dat de gegevens niet ' los' in te stellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Kan je een sip account trouwens meerdere keren tegelijkertijd aanmelden?

[ Voor 12% gewijzigd door mhr-zip op 18-04-2006 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

mhr-zip schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:43:
Kan je een sip account trouwens meerdere keren tegelijkertijd aanmelden?
Als het goed is niet (moet uniek zijn), maar je kunt het eens proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

De Sipura/Linksys ATA doet het trouwens perfect met Voipbuster e.d... Je kunt er gi-ga-ntisch veel instellingen in wijzigen. Waardoor de hele boel ook al snel niet meer werkt, als je pech hebt ;)

Wat echt mooi is t.o.v. het SMC 7908 modem, is dat je het dialplan zo kunt instellen dat hij zelf de 0031 vóór je nummers draait. Kost ff tijd en moeite voordat je zo'n dialplan werkend hebt, maar daarna 'werkt' je telefoon weer zoals voorheen. Dus gewoon lokale 6/7-cijferige nummers ingeven, buiten je regio alleen weer het netnummer ervoor, etc.
Jammer dat dit bij de SMC (nog?) zo beperkt is ;(

Of heeft iemand hier al iets op gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Joepla schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:14:
De Sipura/Linksys ATA doet het trouwens perfect met Voipbuster e.d... Je kunt er gi-ga-ntisch veel instellingen in wijzigen. Waardoor de hele boel ook al snel niet meer werkt, als je pech hebt ;)

Wat echt mooi is t.o.v. het SMC 7908 modem, is dat je het dialplan zo kunt instellen dat hij zelf de 0031 vóór je nummers draait. Kost ff tijd en moeite voordat je zo'n dialplan werkend hebt, maar daarna 'werkt' je telefoon weer zoals voorheen. Dus gewoon lokale 6/7-cijferige nummers ingeven, buiten je regio alleen weer het netnummer ervoor, etc.
Jammer dat dit bij de SMC (nog?) zo beperkt is ;(

Of heeft iemand hier al iets op gevonden?
lokale 6 cijferige nrs werken gewoon met een SMC hoor. Of begrijp ik je verkeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Volgens mij lijkt dat maar zo. De verkorte nummers worden volgens mij door Solcon automatisch vertaald. Op zich ook logisch? Ik ben ook benieuwd wat SMC verder nog gaat doen. Ik verwacht echter niet dat het aantal instellingen bij de SMC drastisch zal toenemen.
mhr-zip schreef op maandag 24 april 2006 @ 23:30:
[...]

lokale 6 cijferige nrs werken gewoon met een SMC hoor. Of begrijp ik je verkeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
jbouwh schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 08:49:
Volgens mij lijkt dat maar zo. De verkorte nummers worden volgens mij door Solcon automatisch vertaald. Op zich ook logisch? Ik ben ook benieuwd wat SMC verder nog gaat doen. Ik verwacht echter niet dat het aantal instellingen bij de SMC drastisch zal toenemen.

[...]
Ik heb gewoon 6 cijferige tel nr's in m'n logs en serviceweb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

mhr-zip schreef op maandag 24 april 2006 @ 23:30:
[...]
Als je via Solcon belt wel. Via Voipbuster e.d. moet je er altijd 0031... etc. voor draaien.
De Sipura/Linksys herkent zelf wat voor nummer je belt (als je dat hebt aangegeven in het dialplan) en voegt daar zelf de int. code + netnummer aan toe. Bespaart je gewoon wat nummertjes drukken.

Dus:
- Bel je lokaal (je draait 6 of 7 cijfers), dan maakt hij er 0031 + jouw netnummer zonder '0' + tel.nr. van.
- Buiten je regio (netnummer + tel.nr.) wordt 0031 + ingevoerde netnummer zonder '0 + tel.nr.
- Internationaal blijft ongewijzigd.

Voor mensen die gewoon willen bellen en verder niet de techniek erachter willen snappen, is dit een uitkomst. En zelf vind ik het ook wel prettig dat iemand anders indien nodig mijn telefoon kan gebruiken zonder cursus te hoeven volgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Joepla schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:37:
[...]
Als je via Solcon belt wel. Via Voipbuster e.d. moet je er altijd 0031... etc. voor draaien.
De Sipura/Linksys herkent zelf wat voor nummer je belt (als je dat hebt aangegeven in het dialplan) en voegt daar zelf de int. code + netnummer aan toe. Bespaart je gewoon wat nummertjes drukken.

Dus:
- Bel je lokaal (je draait 6 of 7 cijfers), dan maakt hij er 0031 + jouw netnummer zonder '0' + tel.nr. van.
- Buiten je regio (netnummer + tel.nr.) wordt 0031 + ingevoerde netnummer zonder '0 + tel.nr.
- Internationaal blijft ongewijzigd.

Voor mensen die gewoon willen bellen en verder niet de techniek erachter willen snappen, is dit een uitkomst. En zelf vind ik het ook wel prettig dat iemand anders indien nodig mijn telefoon kan gebruiken zonder cursus te hoeven volgen. :)
Ik vraag me af, hoeveel toekomst er nog in voipbuster zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

mhr-zip schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:59:
[...]
Ik vraag me af, hoeveel toekomst er nog in voipbuster zit.
Denk dat er steeds meer van dit soort firma's komen, net zoals destijds Tele2, 1649, etc. die allemaal een graantje willen meepikken van de opkomende trend.
Het telefoonnetwerk zoals we het nu kennen, zal een datanetwerk worden waarbij steeds meer gebruikers af zullen stappen van de analoge telefonie. Eigenlijk is dat al grotendeels zo (ADSL, ISDN). KPN zal geen dure telefooncentrales in stand gaan houden als er geen hond meer mee belt.
Ook Solcon zal het met hun ouderwetse tariefplan (dikke starttik en betalen per seconde) niet redden. Aangezien ze tot nu toe redelijk pionierden, zullen ze wel op tijd iets anders verzinnen (flat fee lijkt me).
Denk dat vrijwel iedereen die dit draadje volgt, vrijwel alleen nog maar VoIP belt of dit hard van plan is. Mogelijk met KPN lijntje voor inkomende gesprekken, zoals ik dat voorlopig ook blijf doen.

Afgelopen dus met de telefoontikken en de exorbitant hoge internationale gesprekskosten. Maar net als destijds met de precarrier bedrijfjes, krijg je ongetwijfeld opnieuw gezeur met aggressieve verkoopmethodes, ondoorzichtige constructies, spookrekeningen, beroerde kwaliteit gesprekken, niet bereikbaar, etc.
Hmm... eigenlijk is dat nu al zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Joepla schreef op donderdag 27 april 2006 @ 09:04:
[...]
Denk dat er steeds meer van dit soort firma's komen, net zoals destijds Tele2, 1649, etc. die allemaal een graantje willen meepikken van de opkomende trend.
Het telefoonnetwerk zoals we het nu kennen, zal een datanetwerk worden waarbij steeds meer gebruikers af zullen stappen van de analoge telefonie. Eigenlijk is dat al grotendeels zo (ADSL, ISDN). KPN zal geen dure telefooncentrales in stand gaan houden als er geen hond meer mee belt.
Ook Solcon zal het met hun ouderwetse tariefplan (dikke starttik en betalen per seconde) niet redden. Aangezien ze tot nu toe redelijk pionierden, zullen ze wel op tijd iets anders verzinnen (flat fee lijkt me).
Denk dat vrijwel iedereen die dit draadje volgt, vrijwel alleen nog maar VoIP belt of dit hard van plan is. Mogelijk met KPN lijntje voor inkomende gesprekken, zoals ik dat voorlopig ook blijf doen.

Afgelopen dus met de telefoontikken en de exorbitant hoge internationale gesprekskosten. Maar net als destijds met de precarrier bedrijfjes, krijg je ongetwijfeld opnieuw gezeur met aggressieve verkoopmethodes, ondoorzichtige constructies, spookrekeningen, beroerde kwaliteit gesprekken, niet bereikbaar, etc.
Hmm... eigenlijk is dat nu al zo :P
Ik heb wel eens een linkje gezien. En bij solcon betaal je redelijk markt conform tarief, solcon moet het tenslotte ook inkopen.

Vaak kan je bellen naar vaste nrs afkopen, maar als je kijkt, hoeveel je kan bellen voor 'dat tientje' bij solcon.......

Het is 'jammer' dat inkomend bij solcon eigenlijk altijd via kpn gaat, want door inkomende gespreken verdient solcon juist geld. En zouden ze de uitgaande evt. in prijs kunnen verlagen.

Edit:

In koop tarieven: http://www.kpn-wholesale.nl/cms/asp/tariffs.asp?ID=160

[ Voor 6% gewijzigd door mhr-zip op 27-04-2006 10:00 . Reden: Inkoop tarieven bij gevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik had toch even een tabel gemaakt, dus ik post hem hier ook even:

Beltarieven
Beltarieven Solcon:
BestemmingStarttikPer minuut overdagPer minuut avondPer minuut weekend/nacht
Vaste nummers0,030,01730,00930,0062
Mobiel in NL0,050,17990,17990,1799

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

mhr-zip schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:03:
Ik had toch even een tabel gemaakt, dus ik post hem hier ook even:
Thx, ze zijn inderdaad niet overdreven duur. Maar zelf vind ik het prettig als iets onbeperkt is, zoals ADSL zonder datalimiet (en tot voor kort hadden we hier geen watermeters, gewoon vast bedrag/jaar ;) ). Of je daarmee altijd goedkoper uit bent: nee, maar het is wel prettig om achteraf nooit nare verrassingen te krijgen.

Kwam deze ook weer tegen: www.parlino.com
Nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Joepla schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:11:
[...]
Thx, ze zijn inderdaad niet overdreven duur. Maar zelf vind ik het prettig als iets onbeperkt is, zoals ADSL zonder datalimiet (en tot voor kort hadden we hier geen watermeters, gewoon vast bedrag/jaar ;) ). Of je daarmee altijd goedkoper uit bent: nee, maar het is wel prettig om achteraf nooit nare verrassingen te krijgen.

Nog niet getest.
Ja, maar als ik een standaard telrek er bij pak. En ik doe het aantal keer en duur x het duurste solcon tarief. Blijf ik altijd onder de 10 euro.

En dan is solcon een stuk goedkoper dan IPB, want dan betaal je altijd 2,5 cent per minuut (alleen snachts niet) of je moet het weer afkopen.

En als je het afkoopt, zal je nooit meer inzicht hebben of het wel gunstig is, om af te kopen. Misschien bellen we over aantal jaar veel meer voip of mobiel. En jij betaald nog steeds dat 10tje.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Joepla schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 09:11:
[...]

Nog niet getest.
Staat wel, powered bij tele2 bij.

Het is wel gratis, maar voor hoelang.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Oei, kan je eigenlijk faxen over een Solcon voip lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SP lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

mhr-zip schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:00:
Oei, kan je eigenlijk faxen over een Solcon voip lijn?
Zou moeten kunnen volgens Solcon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

* Max 20hrs per month of free calls. Unused free minutes cannot be taken to the following month(s).
If limit is exceeded, a minimal rate will be charged as shown in the VoipDiscount software.

En weer een nieuwe voorwaarde bij Voipdiscount. Gaat lekker zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Joepla schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 20:59:
* Max 20hrs per month of free calls. Unused free minutes cannot be taken to the following month(s).
If limit is exceeded, a minimal rate will be charged as shown in the VoipDiscount software.

En weer een nieuwe voorwaarde bij Voipdiscount. Gaat lekker zo.
Daarom vind ik het ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Al gezien dat een hoop VoIP-buster gebruikers hun gratis nederlandse netnummer kwijt zijn. Niet dat ik het zelf gebruik (ik ben hem nl. ook kwijt), maar je zal maar net iedereen je nieuwe nummer hebben rond gestuurd.....

Zie ook: http://www.webwereld.nl/articles/40997/opta-claimt-telefoonnummers-voipbuster-klanten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

jbouwh schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 09:29:
Al gezien dat een hoop VoIP-buster gebruikers hun gratis nederlandse netnummer kwijt zijn. Niet dat ik het zelf gebruik (ik ben hem nl. ook kwijt), maar je zal maar net iedereen je nieuwe nummer hebben rond gestuurd.....

Zie ook: http://www.webwereld.nl/articles/40997/opta-claimt-telefoonnummers-voipbuster-klanten.html
Erg vervelend als je dat nummer echt gebruikt. Ik heb het alleen aangevraagd om de 'Anoniem' melding naar degene die ik bel te voorkomen. Is trouwens een nummer uit mijn regio en heb het (nog).

Vraag me af hoe Opta/Voipbuster denkt te kunnen controleren of iemand echt zijn woonplaats/land heeft opgegeven... Ik heb nog een alternatief Voipbuster nummer in een ander land dat nog steeds werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb Siemens Gigaset sx541 (rebrand van SMC 7908). Heeft iemand ervaring
met het aansluiten met Casema cable internet?

Ik gebruik nu een PC als server die Internet verdeelt en de router functioneert
alleen als switch eigenlijk. Op die manier werkt de voip niet (ten minste bij mij).

Zou er enige manier om de voip in te stellen?

groeten,
Ferry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik had dit al eens gepost, maar wegens weinig reactie probeer ik het nog eens:

Zijn er ook mensen die het volume hoger hebben gekregen?

http://helpdesk.solcon.ne...php?FAQId=132&content=faq

De instellingen die ik nu heb:

Input = 16
Output = -18

Maar ik heb niet echt het idee, of het ook harder klinkt......

[ Voor 3% gewijzigd door mhr-zip op 16-05-2006 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:41
Sorry voor de kick.

De 18e is me verbinding opgeleverd, heb vandaag de smc router binnengekregen.

Alls gaat goed. Hij traint op 12000 down en 1029 up.

Helaas geeft mijn VoIP steeds FAIL aan.

Iets met de softswitch(oid?) lijkt niet in orde te zijn.

Wat kan hier aan de hand zijn?

Wachtwoord moet bij VoIP blijkbaar zónder hoofdletters |:(

Nu nog steeds een probleem. Ik kan niet naar het testnummer van solcon bellen. Hoe kan dat nouweer?
Bellen naar mobiel en andere telefoonnummers gaat wel. Maar níet naar solcon.

[ Voor 31% gewijzigd door LED-Maniak op 22-05-2006 17:17 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
LED-Maniak schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:37:
Sorry voor de kick.

De 18e is me verbinding opgeleverd, heb vandaag de smc router binnengekregen.

Alls gaat goed. Hij traint op 12000 down en 1029 up.

Helaas geeft mijn VoIP steeds FAIL aan.

Iets met de softswitch(oid?) lijkt niet in orde te zijn.

Wat kan hier aan de hand zijn?

Wachtwoord moet bij VoIP blijkbaar zónder hoofdletters |:(

Nu nog steeds een probleem. Ik kan niet naar het testnummer van solcon bellen. Hoe kan dat nouweer?
Bellen naar mobiel en andere telefoonnummers gaat wel. Maar níet naar solcon.
'Waarom' lukt het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
mhr-zip schreef op maandag 22 mei 2006 @ 18:47:
[...]

'Waarom' lukt het niet?
Ik zou het niet weten. We hebben net naar andere mensen gebeld en ook een paar mobiel en dit ging perfect.

Als ik het nummer van solcon bel dan hoor ik gewoon niets. Net of hij hem niet wil draaien.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
LED-Maniak schreef op maandag 22 mei 2006 @ 19:29:
[...]

Ik zou het niet weten. We hebben net naar andere mensen gebeld en ook een paar mobiel en dit ging perfect.

Als ik het nummer van solcon bel dan hoor ik gewoon niets. Net of hij hem niet wil draaien.
En de nrs die wel lukken, komen die op je https://serviceweb.solcon.nl/ te staan?

Staat je dialing plan wel goed?
ALLE stappen van solcon doorlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
mhr-zip schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:45:
[...]

En de nrs die wel lukken, komen die op je https://serviceweb.solcon.nl/ te staan?

Staat je dialing plan wel goed?
ALLE stappen van solcon doorlopen?
Oei, wat gaat die site traag.

De kosten naar me mobiel staan er inderdaad bijgeschreven.

Ik dacht dat de beta-4 firmware het misschien oploste. Blijkbaar niet, want mensen konden mij opeens niet meer horen. Afijn, dat heb ik weer naar de official release teruggezet(2.06) en nu kan iedereen mij weer bellen en kan ik mobiele en vaste nummers in nederland bellen.

Net even internationaal getest naar engeland, dit werkte ook niet. Zelfde effect als het bellen naar solcon zelf.

Ik heb 3x de instellingen na een router reset ingesteld.

Bij dialing plan staat niets, alleen áls er 112 staat dit veranderen in 997. Maar dit stond er niet dus kan ik ook niet veranderen.

Wat zou er moeten staan?

Of moet ik weer verder downgraden naar 2.04?

Probleem opgelost. Ik heb ze met de kpn lijn even gebeld. Niets aan het handje, blijkbaar klopt de handleiding niet want hij heeft een andere codec neergezet die eigenlijk niet zou mogen volgens de handleiding. Maar nu werkt alles weer _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door LED-Maniak op 23-05-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhr-zip schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:08:
Ik had dit al eens gepost, maar wegens weinig reactie probeer ik het nog eens:

Zijn er ook mensen die het volume hoger hebben gekregen?

http://helpdesk.solcon.ne...php?FAQId=132&content=faq

De instellingen die ik nu heb:

Input = 16
Output = -18

Maar ik heb niet echt het idee, of het ook harder klinkt......
bij mij staan de gegevens als volgt ingesteld:

input = 5
output = -4

(volgens mij hoe dichter bij de 0 hoe harder het geluid bij output, bij input hoe hoger het getal hoe harder het geluid)

Na de aanpassing heb ik nooit geen problemen meer gehad met het geluidsvolume. Was dus goed in te stellen!!

Verder goede ervaringen met voip van solcon, zeker sinds het SIP protocol!!!! Als je dus nog H323 gebruikt zou ik maar snel omschakelen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:37:
[...]

bij mij staan de gegevens als volgt ingesteld:

input = 5
output = -4

(volgens mij hoe dichter bij de 0 hoe harder het geluid bij output, bij input hoe hoger het getal hoe harder het geluid)

Na de aanpassing heb ik nooit geen problemen meer gehad met het geluidsvolume. Was dus goed in te stellen!!

Verder goede ervaringen met voip van solcon, zeker sinds het SIP protocol!!!! Als je dus nog H323 gebruikt zou ik maar snel omschakelen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook sinds kort adsl+voip van solcon
adsl werkt prima maar voip krijg ik niet werkend.
ik heb zelf een modem gekocht. Draytek vigor 2800vg! geweldig ding.
maar voip krijg ik op welke manier dan ook niet aan de praat.
heeft iemand hier ervaring mee?
ik vind het ook zo vreemd als ik mijn voip nummer bel krijg ik te horen dat het nummer niet in gebruik is!
kan iemand mij daarmee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 20:54:
ik heb ook sinds kort adsl+voip van solcon
adsl werkt prima maar voip krijg ik niet werkend.
ik heb zelf een modem gekocht. Draytek vigor 2800vg! geweldig ding.
maar voip krijg ik op welke manier dan ook niet aan de praat.
heeft iemand hier ervaring mee?
ik vind het ook zo vreemd als ik mijn voip nummer bel krijg ik te horen dat het nummer niet in gebruik is!
kan iemand mij daarmee helpen?
Werkt solcon voip wel via een softphone?

Werken andere voip providers wel met die draytek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhr-zip schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 00:36:
[...]

Werkt solcon voip wel via een softphone?

Werken andere voip providers wel met die draytek?
ik weet niet wat een softphone is.

ja volgens draytek werken andere providers wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:14:
[...]

Vraag ik me toch af waarom je de SMC van Solcon niet gebruikt, is ook een prima router, ik denk dat het idd met zoiets als softphone te maken heeft. Gebruik je SIP trouwens?

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:14:
[...]

Ja, volgens draytek wel. Maar werkt een ander sip account, met JOU modem?
Een softphone, is een soort skype, maar dan voor VoIP.
jopiek schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 17:36:
[...]

Vraag ik me toch af waarom je de SMC van Solcon niet gebruikt, is ook een prima router, ik denk dat het idd met zoiets als softphone te maken heeft. Gebruik je SIP trouwens?
Gisteren ook nog lopen vloeken op een draytek. Die SMC's werken als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Morgen wordt solcon verbinding bij mijn vriendin opgeleverd.
Dit is via Bitstream/KPN, 4/1 mbit.

Heeft het nog nut om de firmware up te daten? Bijv. qua upload?

Is dit wat?

http://www.smc.com/index....384&KNOWSPARTNUMBER=false

Die versie 2.08 is echt vers van de pers. Iemand al getest?

[ Voor 46% gewijzigd door mhr-zip op 01-06-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Ik draai inmiddels nu 2 dagen met v.2.08 (hij is dan ook pas 2 dagen geleden vrijgegeven). Maar het ziet er goed uit. In test versie 2.06-test4 zat een rare bug dat je soms de andere zijde niet hoorde, ik ben toen naar 2.06 teruggegaan. Met 2.08 was dat nog niet nodig. Je kunt gewoon van 2.06 naar 2.08 upgraden zonder dat er instellingen verloren gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

mhr-zip schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:01:
Heb hem ook een dagje draaien, so far so good...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik heb sinds gisteren een SMC 7908 en heb als eerste de firmware upgrade gedaan; 2.08.

Het naar buiten bellen via KPN en gebeld worden op KPN lukt maar ik krijg met geen mogelijkheid VOIP aan de gang. Voipbuster geeft bijvoorbeeld aan registration success maar als ik wil bellen krijg ik een ingesprekstoon.

Iemand enig idee of er nog andere instellingen nodig zijn om dit te laten werken; het VOIP lampje brandt ook gewoon netjes op het kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Hele vreemd,

Ben er uren mee bezig geweest en opeens werkt het goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij, Ik vraag even wat dingen voor m'n pa, hebben hier nu ADSL van Solcon en telefonie via KPN. (zie screen)

Nu hebben wij een mooie aanbieding van Solcon gezien. (zie screen)

Afbeeldingslocatie: http://ww1.pureupload.com/public/thumb_4483e66db7b77235128814.jpg

Solcon ADSL (8000/1024) met Digitale Telefonie (zie screen)
Het gaat via Versatel.

Maaar...
Hoe zit het met nummerbehoud?
En je betaalt KPN dus alleen voor het gebruik van de lijn? (linesharing?)
Wat staat er dan op de factuur van KPN?
Hoe zijn de ervaringen met Versatel? Zijn ze betrouwbaar etc?
En kan je met digitale telefonie naar elk willekeurig nummer bellen?
En werkt digitale telefonie nou via voIP of is het nou hetzelfde?

Ik zie ook dat het via BitStream2 kan, met dezelfde aanbieding. Is dat beter of slechter dan Versatel?

Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 10:24:
Wij, Ik vraag even wat dingen voor m'n pa, hebben hier nu ADSL van Solcon en telefonie via KPN. (zie screen)

[afbeelding]

Het gaat via Versatel.

Maaar...
Hoe zit het met nummerbehoud?
Kan je behouden
En je betaalt KPN dus alleen voor het gebruik van de lijn? (linesharing?)
Je kan je analoge telefoon verlagen naar belbudget, dan betaal je 9,67 p/m (aan te raden).
Je kan je analoge telefoon opzeggen (niet bij kpn!!!, maar via solcon), dan betaal je 9,95 p/m.
Wat staat er dan op de factuur van KPN?
Belbudget krijg je een rekening. Anders betaal je via solcon je lijnhuur.
Hoe zijn de ervaringen met Versatel? Zijn ze betrouwbaar etc?
Geen idee, maar ik zou Bitstream nemen, is gewoon via kpn netwerk, kost het zelfde als versatel.
En kan je met digitale telefonie naar elk willekeurig nummer bellen?
JA
En werkt digitale telefonie nou via voIP of is het nou hetzelfde?
VoIP = digitale telefonie, maar digitale telefonie is niet perse VoIP. Solcon gebruikt SIP protocol = VoIP
Ik zie ook dat het via BitStream2 kan, met dezelfde aanbieding. Is dat beter of slechter dan Versatel?
Ik zou Bitstream nemen...
Alvast bedankt!
Graag gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe ziet een gemiddelde (2) maandelijkse rekening er dan uit bij jou?
Want we willen weten of het nou goedkoper is om bij het (nieuwe) ADSL abbonement er digitale telefonie bij te nemen of niet.

Wat zijn de tarieven van 'digitaal bellen'?

En als je 2 lijnen hebt, die van de Digitale Telefonie en de KPN lijn, welk nummer heb je dan bij welke?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:22:
Hoe ziet een gemiddelde (2) maandelijkse rekening er dan uit bij jou?
Bij kpn 2 x 9,67 + nummermelding. (2 maandelijks)

Solcon ADSL + gesprekskosten
Want we willen weten of het nou goedkoper is om bij het (nieuwe) ADSL abbonement er digitale telefonie bij te nemen of niet.
Is goedkoper ja.
Je bespaart het verschil tussen belbudget en belbasis.
En je gespreks tarieven zijn lager.
Wat zijn de tarieven van 'digitaal bellen'?
[rml]mhr-zip in "Solcon - VoIP [ icm SMC 7908 modem] Info..."[/rml]

Bellen naar andere solcon-ers is gratis.
En als je 2 lijnen hebt, die van de Digitale Telefonie en de KPN lijn, welk nummer heb je dan bij welke?
Ander nr is niet noodzakelijk.

In het geval dat je kpn behoudt, komen alle binnenkomende belletjes binnen via KPN (behalve van mede solcon-ers). Alle uitgaande telefoontjes gaan via solcon, en wordt gewoon je huidige nr mee gezonden.

Je kan ook je nr porteren naar solcon, dan lopen alle telefoontjes via solcon. En heb je geen analoge lijn meer. Je krijgt ook geen rekening meer van kpn, maar moet het 'huren van de lijn' aan solcon betalen ipv. aan kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt!

Maar nog één ding.

Als we het gaan nemen, nemen we het via BitStream2. Dat gaat via het KPN netwerk.
Is er dan nog wel een backup lijn nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:17:
Oke bedankt!

Maar nog één ding.

Als we het gaan nemen, nemen we het via BitStream2. Dat gaat via het KPN netwerk.
Is er dan nog wel een backup lijn nodig?
Ik begrijp je niet helemaal met je backup lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhr-zip schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:44:
[...]

Ik begrijp je niet helemaal met je backup lijn
backuplijn is KPN abo houden naast digitale telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

Maar nog één ding.

Is er dan nog wel een KPN abo nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:53:
[...]

backuplijn is KPN abo houden naast digitale telefonie.
Je moet je huidige abo downgraden naar kpn-belbudget.

Evt. kan je je telnr naar solcon porteren. En dan kan 'kpn de deur uit'. Maar omdat het kabeltje van kpn blijft, moet je die huren voor 9,95 per maand. Oftewel, net zo duur als belbudget. Maar als je nog belbudget hebt, en ja adsl/stroom valt uit, kan je nog wel bellen. Maar als je je nr geporteerd hebt, heb je alleen nog maar adsl (met daarover je telefoon) en dan kan je dus niet meer bellen in dat geval.

[ Voor 48% gewijzigd door mhr-zip op 05-06-2006 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:54:
...

Maar nog één ding.

Is er dan nog wel een KPN abo nodig?
Zoals ik al beantwoorde.

Je moet bij ALLE adsl netwerken het kpn kabeltje van de centrale naar je huis 'huren'. Of je dat nu doet via een kpn-abonnement, of dat je een toeslag aan bijv. solcon betaald (die dat later weer met kpn verrekend), maakt dus niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K thanks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Ik heb trouwens een raar probleem.

Sinds ze bij mijn vriendin thuis solcon hebben, kan ik niet meer naar het vpn thuis connecten.

Bij de vpn thuis staat er geen oud ip in ofzo. Lijkt mij stug dat solcon deze poorten blokkeerd.

Edit:
Op de een of andere vage manier, doet mijn vpn het weer vandaag. Waar het aan ligt :?

[ Voor 19% gewijzigd door mhr-zip op 06-06-2006 08:15 . Reden: VPN doet het weer. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
Solcon heeft gisteren firmware versie 2.09 beschikbaar gesteld. Volgens mij bevat deze versie slechts een minimaal aantal updates t.o.v. de 2.08 versie. De 2.09 versie is nu niet langer beta maar wordt door Solcon als de nieuwe productieversie gezien.
De nieuwe firmware is te vinden de ftp site van Solcon.

ftp://dl.solcon.nl/pub/dsl/firmware/SMC%207908VoWBRA
mhr-zip schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:01:
Morgen wordt solcon verbinding bij mijn vriendin opgeleverd.
Dit is via Bitstream/KPN, 4/1 mbit.

Heeft het nog nut om de firmware up te daten? Bijv. qua upload?

Is dit wat?

http://www.smc.com/index....384&KNOWSPARTNUMBER=false

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:21
jbouwh schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 11:59:
Solcon heeft gisteren firmware versie 2.09 beschikbaar gesteld. Volgens mij bevat deze versie slechts een minimaal aantal updates t.o.v. de 2.08 versie. De 2.09 versie is nu niet langer beta maar wordt door Solcon als de nieuwe productieversie gezien.
De nieuwe firmware is te vinden de ftp site van Solcon.

ftp://dl.solcon.nl/pub/dsl/firmware/SMC%207908VoWBRA
[...]
Ik heb nu 2.08 draaien, maar ik denk niet dat ik deze installeer. Volgens mij heb ik er niet zoveel aan.

Trouwens:
Deze versie bevat een aantal bugfixes op telefoniegebied
Ook lekker duidelijk. :P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:09
Ik heb sinds maart 2005 een Solcon ADSL abbonement (BabyXL) met het SMC 7908 modem.
Tot nu toe zonder echter problemen. Ik ben dus best tevreden.
Tot nu toe heb ik de overstap naar Voip nog niet durven maken. Ik wil zeker weten dat het goed werkt. Ook wil ik perse nummerweergave.
Ik heb in dit topic heel veel info gelezen waardoor ik de overstap nu wel ga maken denk ik.
Vooraf nog een aantal vraagjes:
Ik twijfel tussen KPN houden en porteren. Ik lees dat je niet moet porteren. Wat is er precies tegen porteren?

Als ik samenvat wat ik gelezen heb kom ik tot het volgende

Niet porteren:
  • KPN abbonement omzetten naar BelBudget
  • Nummerweergave van binnenkomende KPN lijnen werkt alleen maar met nieuwste generatie hardware. Is dit (gratis) om te ruilen??
  • In geval van nood wordt automatisch terugvallen op KPN lijn (voordeel!!)
  • Binnenkomende KPN lijn kan inbreken op uitgaande VOIP lijn. Dit lijkt me heel onhandig. Is dit met de nieuwste firmware opgelost?
Wel porteren:
  • Extra bijdrage van bijna 10 euro betalen aan Solcon
  • Nummerweergave werkt ook met oudere hardware
  • Geen gezeur met inbrekende lijnen etc.
  • Extra kosten voor gidsvermelding (en nummerweergave??)
Kan iemand dit bevestigen c.q. vragen beantwoorden?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
KNed schreef op maandag 12 juni 2006 @ 13:13:
Ik heb sinds maart 2005 een Solcon ADSL abbonement (BabyXL) met het SMC 7908 modem.
Tot nu toe zonder echter problemen. Ik ben dus best tevreden.
Tot nu toe heb ik de overstap naar Voip nog niet durven maken. Ik wil zeker weten dat het goed werkt. Ook wil ik perse nummerweergave.
Ik heb in dit topic heel veel info gelezen waardoor ik de overstap nu wel ga maken denk ik.
Vooraf nog een aantal vraagjes:
Ik twijfel tussen KPN houden en porteren. Ik lees dat je niet moet porteren. Wat is er precies tegen porteren?

Als ik samenvat wat ik gelezen heb kom ik tot het volgende

Niet porteren:
  • KPN abbonement omzetten naar BelBudget
  • Nummerweergave van binnenkomende KPN lijnen werkt alleen maar met nieuwste generatie hardware. Is dit (gratis) om te ruilen??
  • In geval van nood wordt automatisch terugvallen op KPN lijn (voordeel!!)
  • Binnenkomende KPN lijn kan inbreken op uitgaande VOIP lijn. Dit lijkt me heel onhandig. Is dit met de nieuwste firmware opgelost?
Wel porteren:
  • Extra bijdrage van bijna 10 euro betalen aan Solcon
  • Nummerweergave werkt ook met oudere hardware
  • Geen gezeur met inbrekende lijnen etc.
  • Extra kosten voor gidsvermelding (en nummerweergave??)
Kan iemand dit bevestigen c.q. vragen beantwoorden?

Bij voorbaat dank!
Voordeel van niet porteren is je backupline.
Op dit moment weet ik 2 gevallen waar het super werkt. En 1 geval waar nummer weergave niet werkt, maar daar is waarschijnlijk het goedkope dect toestel het probleem.

Je kan VoIP ook 30 dagen uit proberen, dus bestel het. Upgrade je firmware, en probeer het. Werkt het niet, zeg je het binnen 30 dagen weer op.

Mocht nr. herkenning niet werken, kan je er altijd nog het volgende tussen zetten: http://www.tijdhof.com/pr...ath=68_88&products_id=467

Afbeeldingslocatie: http://www.tijdhof.com/images/artech/artech_schema1_g.gif

[ Voor 6% gewijzigd door mhr-zip op 12-06-2006 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:09
mhr-zip schreef op maandag 12 juni 2006 @ 13:32:
[...]

Op dit moment weet ik 2 gevallen waar het super werkt. En 1 geval waar nummer weergave niet werkt, maar daar is waarschijnlijk het goedkope dect toestel het probleem.
Is dat met een "nieuwe" of "oude" SMC 7908? In dit topic lees ik een reactie van november 2005 dat er nieuwe hardware was. Mijn modem dateert van maart 2005...
Je kan VoIP ook 30 dagen uit proberen, dus bestel het. Upgrade je firmware, en probeer het. Werkt het niet, zeg je het binnen 30 dagen weer op.
Weet ik, dat ga ik ook eerst uitproberen. Maar dan wil ik wel zekerheid over de nummerweergave... (al kan ik dat dan natuurlijk zien).
Mocht nr. herkenning niet werken, kan je er altijd nog het volgende tussen zetten: http://www.tijdhof.com/pr...ath=68_88&products_id=467

[afbeelding]
Duidelijk, in ieder geval bedankt voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
KNed schreef op maandag 12 juni 2006 @ 15:45:
[...]

Is dat met een "nieuwe" of "oude" SMC 7908? In dit topic lees ik een reactie van november 2005 dat er nieuwe hardware was. Mijn modem dateert van maart 2005...
Nieuwe hardware, maar die reactie is ook al oud.
[...]

Weet ik, dat ga ik ook eerst uitproberen. Maar dan wil ik wel zekerheid over de nummerweergave... (al kan ik dat dan natuurlijk zien).
Met 1 druk op de knop en stekker plug plug werkt het weer net zo als het vroeger werkte. Je hoeft niet eerst je abo op te zeggen, dat je de oude situatie weer krijgt.
[...]

Duidelijk, in ieder geval bedankt voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla

Joepla

KNed schreef op maandag 12 juni 2006 @ 15:45:
[...]
De niet werkende nummerweergave was een bekend probleem bij Solcon, maar ze hadden dat destijds goed verstopt bij de info op de site.
"Afwachten op nieuwe firmware die wel KPN nummerweergave ondersteunt" was het standaard antwoord. Die fw is er nooit gekomen...

Nadat mijn modem defect was (rare problemen bij inkomende KPN gesprekken), heb ik hem omgeruild bij Solcon (december 2005 ongeveer). Ondanks dat deze hardware niet veranderd zou zijn, werkte de KPN nummerweergave vanaf toen opeens wel :?

Je kan informeren hoe het nu zit met evt. omruilen van het modem. Simpel gezegd is er apparatuur geleverd die niet voldoet, dus 't zou netjes zijn als ze dat nu in orde maken. Misschien helpt het als je laat weten dat je keuze voor het VoIP abo daarvan afhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ik heb nu ook al enige tijd naar zeer volle tevredenbeid voip van hun, incl nummermelding enz.

Alleen als ik met mijn mobiel naar me oude nummer ben dan geeft de mobiel aan "bezig met doorschakelen". In het begin heb ik *21* gebruikt maar toen ik zag dat het geld kost heb ik #21# ingevult alleen werd er steeds meteen opgehangen.

Is dat nu nog steeds geactiveert of is dit normaalste zaak van de wereld?

Heb het trouwens niet geporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 10:24:

[afbeelding]

Het gaat via Versatel.

Maaar...
Hoe zit het met nummerbehoud? Je blijft gewoon je nummer behouden dat je nu hebt.
En je betaalt KPN dus alleen voor het gebruik van de lijn? (linesharing?) Je kan ervoor kiezen te porteren naar Solcon, je betaald dan aan KPN niets meer (wel 9,95 extra aan Solcon en die dragen dat weer af aan KPN. De kabel van je huis naar de wijkcentrale is nl. van KPN. Voordelen en nadelen van het al dan niet porteren zijn al uitgebreid in deze topic besproken.
Wat staat er dan op de factuur van KPN?Als je porteert krijg je dus geen KPN factuur meer. Als je niet porteert moet je je KPN abonnement downgraden van BelBasis naar Belbudget, dat is een factuur van 9,95 per maand.
Hoe zijn de ervaringen met Versatel? Zijn ze betrouwbaar etc?Ik zou persoonlijk gaan voor het Bitstream2 netwerk, heeft een betere end-to-end QoS (stel je dit voor als een soort wachtrijbemiddeling, elk datapacket krijgt een bepaalde prioriteit mee op het netwerk. Vooral voor VOIP is het belangrijk dat deze prio 1 krijgen. Voor data doet het er niet toe of het nu op 1 sec. later aankomt, voor spraak wel...) Ik heb persoonlijk geen ervaring met het Versatel netwerk, maar met BBNed en ik ga nu migreren naar Bitstream2. In het Bitstream2 netwerk wordt ook nog fors geïnvesteerd de komende jaren.
En kan je met digitale telefonie naar elk willekeurig nummer bellen? Ja je kan naar elk nummer bellen. De mogelijkheid bestaat om in het modem bepaalde nummers te blokkeren. Via het Serviceweb van Solcon kun je het bellen naar 0906-nummers blokkeren. Vergeet niet: als je DSL-line down is of de stroom uitvalt kun je níet bellen. Zorg dus voor die gevallen voor een backup, bijv. een mobiele telefoon
En werkt digitale telefonie nou via voIP of is het nou hetzelfde?Eigenlijk levert Solcon geen VOIP maar VoDSL. En VoDSL is inderdaad digitale telefonie, maar dat is VOIP ook en telefonie via de kabel (Chello, UPC) ook. Hou het er maar op dat het hetzelfde is.

Ik zie ook dat het via BitStream2 kan, met dezelfde aanbieding. Is dat beter of slechter dan Versatel? Zie boven

Alvast bedankt! graag gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Wat Solcon aanbied is WEL Voip en GEEN vodsl (is nm. sip protocol).

En als je je nr NIET porteert, en de stroom valt uit, kan je altijd nog bellen/gebeld worden via je kpn-belbudget lijn. Dus geen gsm voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Zijn er meer mensen die met firmware versie 2.04 last hadden. Dat als ze gebeld werden en opnamen, dat ze dan niks hoorde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:21
Dat niet, maar misschien kun je de nieuwere firmware proberen? Volgens mij zijn we inmiddels bij 2.08. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
mhr-zip schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:12:
Zijn er meer mensen die met firmware versie 2.04 last hadden. Dat als ze gebeld werden en opnamen, dat ze dan niks hoorde...
Dat probleem had ik met de 2.04/2.06 test versies. Vanaf versie 2.08 heb ik geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
SysRq schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:30:
Dat niet, maar misschien kun je de nieuwere firmware proberen? Volgens mij zijn we inmiddels bij 2.08. :)
De laatste versie bij Solcon is v.2.09

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste