Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 01:15:
Dit topic bevat heel wat interessante weetjes, ik ben namelijk ook al dagen bezig met kloten met
allerlei DIMM sloten die problemen en/of geen problemen opleveren. Laten we beginnen met alle
specs van het systeem zoals ik die nu heb:
- DFI Lanparty Ultra-D (RAA0 met bios NF4LD310 / 2005/03/10, zelf upgraded)
- AMD Athlon64 3500+ Venice (2,2ghz)
- 2x 512mbCorsair TWINX 3200XL (2-2-2-5)
- Club3D X800 XL PCI-E
- Coolermaster Centurion 5
- Enermax 350w PSU
Feit is, met een enkele DIMM in het systeem in single channel, haal ik 255/260 fsb met gemak, met
een enkele of allebei de reepjes. Dit resulteert in de venice op 2800mhz en hoger, iets waar ik erg
tevreden over ben. Het probleem begint pas als ik dual channel wil doen met beide reepjes, het is
simpelweg met geen mogelijkheid stabiel te krijgen. Alleen als ik dus alleen een DIMM in slot1 /
slot2 stop, dan kan ik echt hele goede resultaten behalen. Ik dacht eerst dat mijn ene DIMM dus
defect was, maar na het lezen van dit topic lijkt het op het "DIMM 3&4 niet functioneren probleem".
Daarnaast heb ik problemen met de audio uitgangen aan de achterzijde, ik kan simpelweg geen
geluid krijgen uit de normale analoge audio uitgang op de achterzijde. Ik heb hem op dit moment
aangesloten op de voorkant, die wel normaal functioneert (en aangesloten is op het riserkaartje waar
ook de normale analoge poort op zit, die dus niet werkt).
Ten eerste, is er een oplossing van het geheugen probleem d.m.v. een bios update?
Ten tweede, doe ik iets fout dat er geen audio uit de achetrste audiopoort komt op het riserkaartje?
Volgensmij is het gewoon de beste oplossing het bord te RMA'en, niet?