[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - Deel 4

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 3.431 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Ik heb tot nu toe de 880 drivers van realtek gebruikt... de officiele dfi drivers.... nvidia drivers....
Maar ik krijg gewoon geen geluid, de balkjes blijven gewoon grijs (niet werkend, onverschuifbaar)
Doe ik wat verkeerd (pinnetjes op de riser verbinden ofzo? heb geen frontaudio, beetje jammer dat dat neit bij die frontX zit :P)? Of is dit OOK zo'n rma geval? Of helpt een bios update? (wat ik zowiezo zo ga proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epsilon schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 11:11:
[...]

Vanmiddag ga ik mn venice verder testen. Ook ga ik het testen met de 510-2 en 510-3 (die er nu op staat) bios. De gele slots zijn beter geschikt voor meer voltage, dat is de reden waarom dat ze zeggen: BH-5 / UTT etc in de gele slots. Maar dat wil niet zeggen dat op lage voltages die gele slots harder gaan.

Met bios 510-3 kun je echter alleen de orange slots gebruiken als je met 2 sticks draait.
Mmm, nou met die gele slots valt bij mij helemaal niks te beginnen, zowel met oud BH-5 als met nieuw BH-5 geheugen. Ik gebruik het 510-2 bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul Hewson schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 03:20:
Welke winkel? Heb het bord zelf aangeschafd bij iComputers en heb hun gemaild met mijn probleem maar dusver nog geen reactie, kan nog komen natuurlijk.
Azerty, ik heb nu al reactie. Goedgekeurd. Goede shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:12

sapphire

Die-hard pruts0r

@ Epsilon:
Ik ben benieuwd :)
Helamaal omdat je emt een Vennie test, en ik mijne eind volgende week verwacht ;).
hopen dat dat divider gedoe goed werkt, ben daar niet zo'n fan van :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:51

Bever!

3

met dividers werken scheelt niks in performance imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:29

Epsilon

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 11:44:
[...]

Mmm, nou met die gele slots valt bij mij helemaal niks te beginnen, zowel met oud BH-5 als met nieuw BH-5 geheugen. Ik gebruik het 510-2 bios.
Ik heb 9x273 gedraait met oud BH-5 op 3.6v in de gele slots

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/epsilon/temp/3000venice_8x355_258_2845_4239s.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/epsilon/temp/3000venice_9x316_258_2847_4245s.JPG

Maar ik moet zeggen dat die tijd echt supersloom is. als je 11x258 draait 1:1 heb je 41.xx sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

8x355.7 is bij jou beter dan 9x316.4
maar meestal zie je dat een hogere multiplier meer bandbreedte geeft,
dus dan zou het logischer zijn als de 9x316.4 een betere score zou geven... :?

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:29

Epsilon

Jack schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 20:08:
8x355.7 is bij jou beter dan 9x316.4
maar meestal zie je dat een hogere multiplier meer bandbreedte geeft,
dus dan zou het logischer zijn als de 9x316.4 een betere score zou geven... :?
Die 40mhz op de HTT maken veel goed

maar het schaalt niet door, normaliter had je met een MP van 8 dus veel betere score gehad ipv ongeveer de zelfde.

FF nieuwe bios afwachten

en een andere cpu in de toekomst natuurlijk :)

maar ik ga strax alsnog testen met mn promkiller. DFI NF4 is al geprepareeed ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Epsilon op 21-05-2005 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:49

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 01:15:
Dit topic bevat heel wat interessante weetjes, ik ben namelijk ook al dagen bezig met kloten met
allerlei DIMM sloten die problemen en/of geen problemen opleveren. Laten we beginnen met alle
specs van het systeem zoals ik die nu heb:

- DFI Lanparty Ultra-D (RAA0 met bios NF4LD310 / 2005/03/10, zelf upgraded)
- AMD Athlon64 3500+ Venice (2,2ghz)
- 2x 512mbCorsair TWINX 3200XL (2-2-2-5)
- Club3D X800 XL PCI-E
- Coolermaster Centurion 5
- Enermax 350w PSU

Feit is, met een enkele DIMM in het systeem in single channel, haal ik 255/260 fsb met gemak, met
een enkele of allebei de reepjes. Dit resulteert in de venice op 2800mhz en hoger, iets waar ik erg
tevreden over ben. Het probleem begint pas als ik dual channel wil doen met beide reepjes, het is
simpelweg met geen mogelijkheid stabiel te krijgen. Alleen als ik dus alleen een DIMM in slot1 /
slot2 stop, dan kan ik echt hele goede resultaten behalen. Ik dacht eerst dat mijn ene DIMM dus
defect was, maar na het lezen van dit topic lijkt het op het "DIMM 3&4 niet functioneren probleem".

Daarnaast heb ik problemen met de audio uitgangen aan de achterzijde, ik kan simpelweg geen
geluid krijgen uit de normale analoge audio uitgang op de achterzijde. Ik heb hem op dit moment
aangesloten op de voorkant, die wel normaal functioneert (en aangesloten is op het riserkaartje waar
ook de normale analoge poort op zit, die dus niet werkt).

Ten eerste, is er een oplossing van het geheugen probleem d.m.v. een bios update?
Ten tweede, doe ik iets fout dat er geen audio uit de achetrste audiopoort komt op het riserkaartje?

Volgensmij is het gewoon de beste oplossing het bord te RMA'en, niet?
Dat je nog zover bent gekomen met die Enermax mag al een wonder heten. Voor een single vid wordt al minimaal 480W voorgeschreven.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Ik hoorde van Race_eend dat B@W een mailtje had rondgestuurd over foutieve geluidsmodules?
Heeft iemand dat mailtje en wat staat erin aub!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smallblock schreef op zondag 22 mei 2005 @ 22:26:
Dat je nog zover bent gekomen met die Enermax mag al een wonder heten. Voor een single vid wordt al minimaal 480W voorgeschreven.
Er zat een sticker op de PSU aansluiting van het moederbord, en daar staan geloof ik (zit nu niet
thuis) 17A op de +12v rail als er gebruikt gemaakt wordt van een dual 6600GT (in SLI dus). Mijn PSU
voldoet daar prima aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

hoeveel amps heb je dan op die lijn.
Want 17A is nog neit erg veel hoor :|

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Vandread schreef op zondag 22 mei 2005 @ 23:17:
Ik hoorde van Race_eend dat B@W een mailtje had rondgestuurd over foutieve geluidsmodules?
Heeft iemand dat mailtje en wat staat erin aub!!!
Mail Dave anders zelf even :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 12:28:
[...]

Er zat een sticker op de PSU aansluiting van het moederbord, en daar staan geloof ik (zit nu niet
thuis) 17A op de +12v rail als er gebruikt gemaakt wordt van een dual 6600GT (in SLI dus). Mijn PSU
voldoet daar prima aan.
Ga maar eens op het DFI forum snuffelen, daar wordt toch echt wat meer genoemd. Dat zijn dus DFI medewerkers die op het forum aktief zijn.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

ik krijg mijn dfi ultra-d niet vaak aan de praat, als ie opstart dan is het stabiel, maar als de pc dus uitzet, dan kan ik hem niet meer aanzetten. Ik ben zeker daarna een kwartier bezig om de computer startend te krijgen. cmos reset, safe boot en dan wachtuh wachtuh en inmiddels een 15min verder kan ik pas weer de pc aanzetten, wtf??

specs:
venice 3200:
dfi lanparty ultr-d
2x Twnmos SP
XFX 6600GT
Antec 380 watt (standaard geleverd bij sonata) --> is dit het probleem of is het de mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:59
alvv schreef op maandag 23 mei 2005 @ 22:19:
ik krijg mijn dfi ultra-d niet vaak aan de praat, als ie opstart dan is het stabiel, maar als de pc dus uitzet, dan kan ik hem niet meer aanzetten. Ik ben zeker daarna een kwartier bezig om de computer startend te krijgen. cmos reset, safe boot en dan wachtuh wachtuh en inmiddels een 15min verder kan ik pas weer de pc aanzetten, wtf??

specs:
venice 3200:
dfi lanparty ultr-d
2x Twnmos SP
XFX 6600GT
Antec 380 watt (standaard geleverd bij sonata) --> is dit het probleem of is het de mobo?
Ik heb ook de Sonata kast gekocht, en gebruik ook de meegeleverde voeding. Bij mij draait mijn systeem ook alles behalve stabiel, en ik ga de voeding vervangen door eentje met een 24pins stekker en >480W.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv

alvv

maar heb je wel bootproblemen zoals ik of wat voor soort problemen heb je, als mijne opstart dan is hij wel stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadance074
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 20:35
Er is weer een nieuwe bios uit:

DFI Lan Party NF4 ND510-XCEL2-LL

Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
En wat doet ie?
Wat verbeterd ie?
Verwacht je nou dat iedereen piefpafpoef die bios gaat flashen? :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:36
De 510 is er toch al een tijdje maar geen flauw idee wat die "XCEL2-LL" is :?

edit:
Ok, het is een BIOS gemod door Hellfire dus:
http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=12168
Dus enkel gebruiken indien Winbond-chips! Vooral BH-5 dan (maar ook CH-5 en misschien TCCD?). Misschien dat ik hem ook eens probeer. Lang geleden dat ik nog eens aan het OC'en ben geweest. :D
Alhoewel, de 510-XCEL2-LL is gebaseerd op de 510-2 van Oskar Wu terwijl ik de beste ervaring heb met de "-3" bios'en en minder goede met de "-2"... Ah... Wie niet waagt... ;)

[ Voor 97% gewijzigd door D-Three op 23-05-2005 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Hij draait hier, en het klopt over de iets hogere bandbreedte :)
Ik ga nu kijken of hij stabiel is op de instellingen van 414-3

edit: nou die hellfire bios was niet bepaald stabiel te noemen, maybe dat k er meer tijd voor nodig heb maar dat heb k nu dus niet.
Leuke is dat ik niet meer wist of 414-2 of 3 stabiel was dus dat word weer puzzelen :(

[ Voor 47% gewijzigd door sapphire op 24-05-2005 00:27 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik heb ook een DFI bord besteld (SLI-DR versie), ben benieuwd :) Heb nu een Abit NF7-S. Ook een Venice 3000+ en een 6600GT PCI-E besteld. Geheugen ga ik later nog kopen, doe eerst mn oude geheugen erin. (Infineon PC2700 :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:59
sapphire schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 00:02:
Hij draait hier, en het klopt over de iets hogere bandbreedte :)
Ik ga nu kijken of hij stabiel is op de instellingen van 414-3

edit: nou die hellfire bios was niet bepaald stabiel te noemen, maybe dat k er meer tijd voor nodig heb maar dat heb k nu dus niet.
Leuke is dat ik niet meer wist of 414-2 of 3 stabiel was dus dat word weer puzzelen :(
waarschijnlijk de 3, over de 2 heb ik weinig goeds gehoord

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:07:
Heel erg spam maar de DFI NF4 SLI-DR is te koop voor 150 euro!
Dat is 40 euro goedkoper dan in alle andere winkels |:(
Hopenlijk help ik die man nu niet het faillesement in:
http://www.yuser.nl/nl/p_105667.html

Heb het dus gekocht en het is echt de non UT versie met alle gadgets erbij :o
Wanneer heb je die besteld als ik vragen mag?
Ik heb net gebeld waar dat bord bleef ik heb hem namenlijk ook besteld op de 18de mei, maar nu is die uitverkocht en ze krijgen ze niet meer binnen :'( .
Word je bedankt heb niet eens een mail gekregen :(

En waar kan ik dit bordje DFI Lanparty NF4 SLI-DR S939 retail nu het beste bestellen ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje ..

Ik krijg morgen mn DFI mobo binnen, samen met Mushkin RED LINE geheugen. Heb wel uitgevonden dat de 510-2 bios goede resultaten geeft, maar in welke kleur slots moet het geheugen dan? ...

Thx alvast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 17:09:
Vraagje ..

Ik krijg morgen mn DFI mobo binnen, samen met Mushkin RED LINE geheugen. Heb wel uitgevonden dat de 510-2 bios goede resultaten geeft, maar in welke kleur slots moet het geheugen dan? ...

Thx alvast ;)
De gele slots.

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:28:
[...]

Ik heb net gebeld waar dat bord bleef ik heb hem namenlijk ook besteld op de 18de mei, maar nu is die uitverkocht en ze krijgen ze niet meer binnen :'( .
Word je bedankt heb niet eens een mail gekregen :(

En waar kan ik dit bordje DFI Lanparty NF4 SLI-DR S939 retail nu het beste bestellen ?
Ik heb m daar ook besteld, dus toen ik dit zag ook ff gebeld maar mij werd verteld dat ze m gewoon op gaan sturen zodar het geld binnen is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erik1 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 17:42:
[...]

Ik heb m daar ook besteld, dus toen ik dit zag ook ff gebeld maar mij werd verteld dat ze m gewoon op gaan sturen zodar het geld binnen is :?
Oh lekker dan, ik heb hem nu ergens anders al weer besteld krijg ik er straks 2 binnen :X
Mischien komt dat omdat ik hem onder rembours heb besteld :?
Ik wacht wel af als ze nu aan de deur komen weet ik het ook niet :| maar komt vast wel goed ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:28:
[...]
2 dagen voor ik poste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

alvv schreef op maandag 23 mei 2005 @ 22:19:
Die voeding heeft volgens mij maar 18A of 22A op de 12V lijn, da's niet echt voldoende voor een NF4, zeker als je wilt gaan overclocken.
Ik zou je voeding vervangen, liefst door een 24pins ATX 12V V2.0 model van een goed merk.
Er zijn veel problemen met NF4's en te laag gespecificeerde voedingen.

Zelfde geld in sterkere mate voor die Enermax 350W gebruiker hierboven. Die's ruim onvoldoende voor je config..! Enig idee wat een 3500+ en X800XL trekken i.c.m. een paar optische drives en HDD's?
Die gespecificeerde 17A (piek) is nodig voor die 2x6600GT + mobo + CPU... (optische) drives, fans etc zijn daarbij als het goed is niet meegerekend.

<edit>
Over krachtige ATX 12V V2.0 voedingen gesproken heb ik toevallig momenteel eentje te koop staan ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Cheetah op 25-05-2005 19:01 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik heb 20A @ 12v, 40A @ 5v en 30A @ 3.3v. Hoop dat dat goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

hiep hoi * sapphire baalt verschrikkelijk ontzettend :(

Na dat bios gedoen lukte het me niet 1..2..3. om weer om me oude setting stabiel te draaien zelfs neit met de oude bios, toen ging tot overmaat ook me chipset driver ( nForce 7.03) ook nog eens compleet over z'n nek zodat ik continue BSOD's kreeg en nu zelfs me Win niet inkan :(
Naja pech van me mail berichten in me box maja daar kom ik (ooit) wel weer overheen, rest staat gelukkig op aparte partities

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
FirefoxAG schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:53:
[...]

Die voeding heeft volgens mij maar 18A of 22A op de 12V lijn, da's niet echt voldoende voor een NF4, zeker als je wilt gaan overclocken.
Ik zou je voeding vervangen, liefst door een 24pins ATX 12V V2.0 model van een goed merk.
Er zijn veel problemen met NF4's en te laag gespecificeerde voedingen.
Voor alvv zijn setup lijkt die voeding mij toch wel voldoende @ stock speeds.
Mijn voeding levert ook slechts 18A op de 12V wat zeker onvoldoende is voor overclocken maar ik kan zonder problemen mijn 6600GT overclocken en mijn FSB verhogen zonder allerlei vage opstartproblemen. En alhoewel het "maar" een 400W 20-pins voeding is, draait systeem stabiel!

edit:
sapphire schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:34:

Na dat bios gedoen lukte het me niet 1..2..3. om weer om me oude setting stabiel te draaien zelfs neit met de oude bios, toen ging tot overmaat ook me chipset driver ( nForce 7.03) ook nog eens compleet over z'n nek zodat ik continue BSOD's kreeg en nu zelfs me Win niet inkan :(
Naja pech van me mail berichten in me box maja daar kom ik (ooit) wel weer overheen, rest staat gelukkig op aparte partities
Probeer eens de 331-3, het schijnt dat de Venice-biossen soms problemen kunnen geven met overclocken @ 1T. Ik persoonlijk flash met de switches zoals die Demon_Eyez beschreven heeft: [rml]Demon_Eyez in "[ OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nForce4..."[/rml]
Flashen in Windows heb ik nooit vertrouwd :) Ik weet niet of je dat doet?

[ Voor 46% gewijzigd door D-Three op 25-05-2005 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

juh ik ben wel lui, en eht is altijd goed gegaan (lees keer of 15 gedaan en gelukt).
maar sommige Venice biossen OCen neit goed op 1T ? is dat ook als je een Venice gebruikt? want die arriveert morgen :)

edit: dit is dus gepost vanaf me oude wininstal die ik opeens wel inkom, maybe doordat bootcfg /disableredirect

[ Voor 22% gewijzigd door sapphire op 25-05-2005 23:42 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

voor de mensen die graag heatsinks op hun bord willen plakken ;)

DFI Lanparty nF4 Ultra-D & SLI-DR Thermal Images

daar staan leuke pics tussen,
op de 3e pagina ook een pic met de temperatuur van de 3,3V/5V jumper-area :)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Laagvliegerke schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:37:
Voor alvv zijn setup lijkt die voeding mij toch wel voldoende @ stock speeds.
Mijn voeding levert ook slechts 18A op de 12V wat zeker onvoldoende is voor overclocken maar ik kan zonder problemen mijn 6600GT overclocken en mijn FSB verhogen zonder allerlei vage opstartproblemen. En alhoewel het "maar" een 400W 20-pins voeding is, draait systeem stabiel!
Ik heb eerder gelezen over dergelijke vage opstartproblemen met de NF4, en die werden toen verholpen met een andere voeding. Het zou kunnen dat jouw voeding iets meer peak vermogen kan leveren @12V wat hem stabiel houdt... of dat Alvv meer HDD's, fans, optische drives of USB devices heeft aangesloten. Deze trekken allemaal van de 12V lijn...
DFI adviseert niet voor niets een 24pins (ATX 12V V2.0) voeding... die hebben heel wat meer te makken @ 12V... ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

sapphire schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:34:

Voor de volgende keer, duw er een Knoppix cd'tje in en een USB stick en je bent veilig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Jack schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 00:18:
voor de mensen die graag heatsinks op hun bord willen plakken ;)

DFI Lanparty nF4 Ultra-D & SLI-DR Thermal Images

daar staan leuke pics tussen,
op de 3e pagina ook een pic met de temperatuur van de 3,3V/5V jumper-area :)
Link dood?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FirefoxAG schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:53:
[...]
Zelfde geld in sterkere mate voor die Enermax 350W gebruiker hierboven. Die's ruim onvoldoende voor je config..! Enig idee wat een 3500+ en X800XL trekken i.c.m. een paar optische drives en HDD's?
Die gespecificeerde 17A (piek) is nodig voor die 2x6600GT + mobo + CPU... (optische) drives, fans etc zijn daarbij als het goed is niet meegerekend.
Ik heb nu een andere DFI mobo, en deze heeft nog steeds dezelfde opstartproblemen met welke geheugentimings, bios, gebruikte dimms dan ook. Het moet wel een probleem met de voeding zijn volgensmij. Ik ga maar op zoek naar een goede voeding dan, die Enermax heeft er echt geen zin in volgensmij. De +12v breekt hem op, zo lijkt het. Iemand nog advies? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

DaWaN schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 15:12:
[...]

Voor de volgende keer, duw er een Knoppix cd'tje in en een USB stick en je bent veilig :)
Het lastige is dat je berichten uit Thunderbird niet zomaar ff kan opslaan.
Maar ik heb bootcfg/disableredirect gedaan zodat windows mijn externe (nForce en Forceware) drivers omzeilde. Toen een backup utillity gezocht op google en daarmee kan ik leuk me profile+mail uit Thunderbird en Firefox backuppen :) :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 22:15:
Ik ga maar op zoek naar een goede voeding dan, die Enermax heeft er echt geen zin in volgensmij. De +12v breekt hem op, zo lijkt het. Iemand nog advies? ;)
Antec NeoPower of TruePower II, Tagan 480W (liefst U22), Coolermaster RealPower 450W+, Thermaltake (diverse 460/500/680W ATX 12V V2.0 modellen), Enermax EG-485AX, OCZ PowerStream en nog een aantal andere A merk voedingen die ik vast vergeet ;)

Zijn niet echt goedkoop, maar dan heb je wel iets dat weer een paar configs meegaat :)

[ Voor 9% gewijzigd door Cheetah op 26-05-2005 23:37 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enermax Coolergiant VHB AX Series (480W) - EG485AX-VHB(W) SFMA - € 95,-
+3.3V 50mV ±5% 0.5A/32A
+5V 50mV ±5% 0.3A/32A
+12V 1 120mV ±5% 0.5A/18A
+12V 2 120mV ±5% 0.5A/18A
-12V 120mV ±10% 0A/0.8A
+5Vsb 50mV ±5% 0A/2.5A
12V Total 32A
Total power 480W
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/files/2421.jpg

Huntkey LW-6500H 500 Watt LW6500H - €44,01
Voltage +3.3V +5V +12V1 +12V2 -5V -12V +5Vsb
Max Load 35A 40A 16A 18A 0.5A 0.5A 2.5A
Min Load 0.5A 0.3A 1.0A 1.0A 0A 0A 0A
Regulation 5% 5% 5% 5% 10% 10% 5%
Ripple 50mV 50mV 120mV 120mV 100mV 120mV 50mV
Noise&Ripple 100mV 100mV 200mV 200mV 200mV 200mv 100mv
Afbeeldingslocatie: http://www.huntkey.com/eng/images/lw6300h.gif

De specs van de Huntkey zien er best goed uit, en de prijs is de helft van de Enermax, die ook nog
wel betaalbaar is. Iemand ervaringen met die Huntkey dingen, dat scheelt toch een bak euro's voor
eigenlijk hetzelfde apparaat. Die prijs is bij Azerty, trouwens. Ik twijfel nu tussen deze twee. Wie
hakt de knoop door? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Laatst online: 13-09 17:20
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 00:05:
Enermax Coolergiant VHB AX Series (480W) - EG485AX-VHB(W) SFMA ............
.
De specs van de Huntkey zien er best goed uit, en de prijs is de helft van de Enermax, die ook nog
wel betaalbaar is. Iemand ervaringen met die Huntkey dingen, dat scheelt toch een bak euro's voor
eigenlijk hetzelfde apparaat. Die prijs is bij Azerty, trouwens. Ik twijfel nu tussen deze twee. Wie
Dan vraag ik mezelf af waarom is die 500W nou de helft goedkoper terwijl hij zelfs nog meer watt geeft. Als het aan mij lag had ik die meteen al door gestreept met een dikke zwarte stift. Heb trouwens ook nog nooit van dat merk gehoord. ;)

Ik weet trouwens ook niet of je ooit SLI wilt gaan draaien maar dan is een voeding van minimaal 550Watt wel aan te raden geloof ik.

De enermax voeding is zowiezo een hele goeie. Heb er zelf ook een van enermax en werkt prima. Die heeft ook meer features en misschien zullen die extra sata connectors je nog wel ooit goed van pas kunnen komen.

Ik heb toevallig deze week nog een nieuwe 500W gezien van Thermaltake en die heeft een hele mooie feature.
Je hoeft er alleen de draden met stekkertjes aan te hangen die je zelf nodig hebt. Overbodige draden laat je er dan gewoon af zodat er beter luchtdoorstroming is in je case.
http://www.thermaltake.co...8twv500/w005758twv500.htm
Ik weet alleen niet of hij al te koop is.

[ Voor 34% gewijzigd door SpitfireNL op 27-05-2005 00:31 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Bij HuntKey waren in het verleden de voltages @12V nogal triest, maar deze ATX 12V V2.0 voedingen van ze lijken idd wel wat in hun mars te hebben :)

Je kunt het proberen, specs zien er idd goed uit... Als je mazzel hebt is het een A-merk OEM voeding voor een lekkere prijs... ze zien er heel erg uit als Aopen voedingen...
Indertijd was dat ook zo met een aantal Channel Well Technology (CWT) voedingen. Die waren identiek aan de Antec SmartPower en TruePower voedingen voor een veel gunstigere prijs. Antec shopte namelijk bij CWT en plakte daar hun eigen labeltje op ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Cheetah op 27-05-2005 00:36 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 00:05:
Enermax Coolergiant VHB AX Series (480W) - EG485AX-VHB(W) SFMA - € 95,-
+3.3V 50mV ±5% 0.5A/32A
+5V 50mV ±5% 0.3A/32A
+12V 1 120mV ±5% 0.5A/18A
+12V 2 120mV ±5% 0.5A/18A
-12V 120mV ±10% 0A/0.8A
+5Vsb 50mV ±5% 0A/2.5A
12V Total 32A
Total power 480W
[afbeelding]

Huntkey LW-6500H 500 Watt LW6500H - €44,01
Voltage +3.3V +5V +12V1 +12V2 -5V -12V +5Vsb
Max Load 35A 40A 16A 18A 0.5A 0.5A 2.5A
Min Load 0.5A 0.3A 1.0A 1.0A 0A 0A 0A
Regulation 5% 5% 5% 5% 10% 10% 5%
Ripple 50mV 50mV 120mV 120mV 100mV 120mV 50mV
Noise&Ripple 100mV 100mV 200mV 200mV 200mV 200mv 100mv
[afbeelding]

De vraag is , of die Huntkey wel allerlei aansluitingen heeft als sata en pci-ex power ?

edit: Ik lees net hierboven dat het dus om een atx2.0 gaat :)

Verder hoeft het geen slecht product te zijn, ook al is hij goedkoop en wat onbekend (eerst zien, dan oordelen).

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 27-05-2005 00:51 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja, die dingen lijken best wel okee, alleen kan ik nergens vinden wat voor bekabeling ze hebben,
ook met oog op sata en +12v en dergelijke. Ik denk dat ik dan toch maar de Enermax neem, want ik
heb geen zin in nog een voeding die ik dan binnenkort weer kan gaan vervangen. €95 euro down the
drain, maargoed. Ik heb sowieso geen zin om meer dan €100 euro uit te geven, dus die Cooler-
master is leuk enzo, maar beter is hij toch niet, behalve dan die kabeltjes los installen. Dat boeit me
evrder niet, als het ding maar veel stroom levert. Goed plan?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Werp ook een serieuze blik op de Tagan 480W U22 voeding, die ziet er ook errug goed uit voor ~90 Euro :)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Spitfire_V5 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 00:19:
Ik heb toevallig deze week nog een nieuwe 500W gezien van Thermaltake en die heeft een hele mooie feature.
Je hoeft er alleen de draden met stekkertjes aan te hangen die je zelf nodig hebt. Overbodige draden laat je er dan gewoon af zodat er beter luchtdoorstroming is in je case.
Mooie voeding maar wel een beetje afgekeken van de OCZ ModStream :) Ik vroeg me eigenlijk al jaren af waarom men niet met losse kabeltje werkte, ik had beter mijn idee verkocht ;)
De 12V-lijnen van deze voeding zijn ook krachtiger dan van die van de ModStream. Wat ik echter niet graag zie bij deze voeding, is dat de ATX-connector ook los kan. Dit heeft weinig zin en zorgt enkel maar voor meer overgangsweerstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Laagvliegerke schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 01:35:
Mooie voeding maar wel een beetje afgekeken van de OCZ ModStream :)
Als'k me niet heel erg vergis was de Antec NeoPower de 1ste modulaire ATX voeding... ;)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FirefoxAG schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 01:02:
Werp ook een serieuze blik op de Tagan 480W U22 voeding, die ziet er ook errug goed uit voor ~90 Euro :)
Nij nader inzien, het totale vermogen op de +12v is 28a bij de Tagan, zelfs bij de 530w. De Enermax
heeft daar totaal 32A, toch iets lekkerder. Ook is de +3.3v van de Enermax wat beter!

Update: En de Enermax is besteld en betaald! :)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spitfire_V5 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 00:19:
[...]
Ik zeg één ding:

OCZ modstream 520 watt! _/-\o_ _/-\o_

Alleen de kabels aansluiten die je nodig hebt, UV reactive, gewoon een erg strakke voeding 8)

Linkje: http://www.ocztechnology....cz_modstream_power_supply

Afbeeldingslocatie: http://www.ocztechnology.com/images/products/accessories/b/ModStreamfull.jpg

;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 08:00 . Reden: Foto'tje erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
  • Laatst online: 18-07 18:22
Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk welke Bios ik moet gebruiken, momenteel gebruik ik de 310-2 bios (San-Diego A64 4000+ draait hiermee vlekkeloos) maar ik wil mijn VapoLS gaan aansluiten en overklokken, welke Bios raden jullie mij aan voor de volgende hardware:

DFI Lanparty NF4 SLI-DR
Athlon 64 4000+ "San Diego" gekoeld dmv VapoChill LS (moet ik nog installeren)
OCZ PC4000 EL Gold VX (2x 512MB)
2x 6800 Ultra in SLI
OCZ Powerstream 600watt

Ik zat zelf aan de 510-2 of -3 te denken maar wil graag direct een goede bios en niet eerst tig proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Ik gebruik nu de hellfire bios op basis van 510-2. die eerder in dit topic gemeld werd.
Iets hogere bandwith in sandra, en prima stabiel.

erg lekkere hardware trouwens mike :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 01:54:
Nij nader inzien, het totale vermogen op de +12v is 28a bij de Tagan, zelfs bij de 530w. De Enermax
heeft daar totaal 32A, toch iets lekkerder. Ook is de +3.3v van de Enermax wat beter!
Ik zie net dat het specsheet op de Tagan site niet klopt. Bij alle U22 voedingen (430 t/m 580W) krijg je het specsheet van de 430W voeding... dat mogen ze toch wel eens gaan aanpassen he :/
Gezien +12V1 en +12V2 samen een max belasting van 28A mogen hebben bij de 430W moet dit bij de 480W wel hoger liggen natuurlijk...
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 07:59:
OCZ modstream 520 watt! _/-\o_ _/-\o_

Alleen de kabels aansluiten die je nodig hebt, UV reactive, gewoon een erg strakke voeding 8)
Die Thermaltake heeft precies dezelfde features, meer extra's (fancontroller + 120mm fan + 2xPCI-e connector en 4xSATA) en is daarbovenop ook nog eens ATX 12V V2.0 compatible... en even duur ;)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik heb een paar bekenden van me die een sandiego hebben. Deze halen op de dfi minder MB/s dan met een winchester/newcastle core.

Ik heb het idee dat het een bios issue is van dfi.

Als ik namelijk reviews zie van de venice/san diego processoren, zijn die meestal met een dfi gereviewd. Deze halen ook minder MB/s in sisoft sandra, en de resultaten zijn meestal gelijk of een stukje beter dan een newcastle/claw/winch core op dezelfde snelheid. Maar als ik naar de review van x-bit lab kijk, zie ik daar duidelijk verschil in performance. De nieuwe core komt duidelijk beter uit de test. Zij gebruiken géén dfi, maar een Epox nf4 bord.

dfi+ venice/sandiego reviews:
http://www.pcper.com/arti...aid=127&type=expert&pid=3
http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/3800Venice/3

epox + venice:
http://www.xbitlabs.com/a...ay/athlon64-venice_8.html

Jammer is dat zij nou weer net niet een memorybandwidth test doen bij xbit lab (epox).

Hebben degene met sandiego/venice hier ook last van tegenvallende bandbreedtes (200-400 MB/s minder ongeveer) ?

[ Voor 16% gewijzigd door Tutti-frutti op 28-05-2005 09:16 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Tutti-frutti schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:37:
Ik heb een paar bekenden van me die een sandiego hebben. Deze halen op de dfi minder MB/s dan met een winchester/newcastle core.

Ik heb het idee dat het een bios issue is van dfi.

Als ik namelijk reviews zie van de venice/san diego processoren, zijn die meestal met een dfi gereviewd. Deze halen ook minder MB/s in sisoft sandra, en de resultaten zijn meestal gelijk of een stukje beter dan een newcastle/claw/winch core op dezelfde snelheid. Maar als ik naar de review van x-bit lab kijk, zie ik daar duidelijk verschil in performance. De nieuwe core komt duidelijk beter uit de test. Zij gebruiken géén dfi, maar een Epox nf4 bord.

Jammer is dat zij nou weer net niet een memorybandwidth test doen.

Hebben degene met sandiego/venice hier ook last van tegenvallende bandbreedtes (200-400 MB/s minder ongeveer) ?
Ik kan het hier testen op een Msi neo2 plat.
heb 2x512ocz vx hier en ook nog 2x256mb bh-5.
Helaas nog geen tccd.
Zeg maar welke settings je wilt hebben en als bvb iemand met een SD+DFI+bh-5 (of vx) combo dan in vergelijking met mij test kunne we zien of het aan het mobo of aan de cpu zelf ligt.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
FirefoxAG schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 01:39:
[...]
Als'k me niet heel erg vergis was de Antec NeoPower de 1ste modulaire ATX voeding... ;)
Daar heb je natuurlijk volledig gelijk in :)
De NeoPower lijkt me trouwens nog steeds de beste van de 3.
De OCZ ModStream 520W levert 28A op de +12V-lijn en 52A op de +5V-lijn. Ik vraag me af waarom er zoveel power nodig is op de +5V-lijn, ik had er liever iets meer op de +12V-lijn gezien. Maar het blijft wel ziekelijk stoer natuurlijk :p
De Thermaltrake PurePower TWV500W heeft als nadeel dat de ATX-connector niet gesoldeerd is op het moederbord. Dat vind ik persoonlijk toch belangrijk want ik zie het nut niet in dat deze kabel los kan. De ATX 2.0 standaard werd net ingevoerd omdat er teveel stroom moest door de connector en dat dus problemen kon opleveren.
De NeoPower kan 33A leveren op de +12V-lijn wat 3A minder is dan de PurePower maar dat boeit me niet echt want dat is toch al bijna 400W voor de +12V-lijnen alleen :) Als je dan ook nog even de andere specs bekijkt, zie je dat de Min. Load, de Load Reg. en de ripple van de Antec minder zijn dan de PurePower. Wat dus ook een klein voordeel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Laatst online: 15:52
Joeppie!!! Heb men Karamja module de klere in geholpen :P
Had men pc op versterker aan gesloten en zat wat te kloten met kabeltjes...krijg ik opeens een flinke klap door men flikker en doet men geluid het niet meer...
Mooi excuus om eindelijk een Audigy 2 nogwat te kopen :*)

PS. ik had NIET de beruchte kapotte module van B@W

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bestelde Enermax 485 komt als het goed is morgen al binnen. Ik ben benieuwd, want nu heb ik
ongelovelijk veel stabiliteitsproblemen. Ik kan mn Venice 3500+ nieteens op standaard snelheden
draaien, terwijl ik dat met mijn vorige Ultra-D wel kon. Vage bedoeling, maar ik hoop dat de voeding, met totaal 32A beschikbaar voor mn +12v rails, alle problemen wegneemt.

De problemen zijn trouwens het veelal crashen tijdens starten van windows, op het moment dat hij
de videokaart op een hogere resolutie gaat zetten, de normale windows resolutie. Dan klapt hij er
bijna altijd uit. Of natuurlijk de altijd fijne error dat de boot ldr of een aantal bestanden simpelweg niet
meer gevonden kunnen worden.

Heeft iemand anders nog ervaringen met DFI NF4 en gare voedingen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb een redelijk gare voeding in m'n pc maar ik krijg m'n pc nog stabiel op 2,7 ghz ( 3000+ ) Met een chieftec 360 watt die door m'n eerste dfi plankje half gesloopt is :).

Btw. ik ben er ook eindelijk achter wat de PWM temp was. Als ik m'n ddr ram voltage op 2,9v zet dan wordt hij met een dichte kast al 55 graden waarna m'n pc uit schiet :\. Ik ga maar eens ff waterkoeling op dat chipje zetten.

Kheb zojuist wel waterkoeling op mijn chipset gezet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 19:06:
Kheb een redelijk gare voeding in m'n pc maar ik krijg m'n pc nog stabiel op 2,7 ghz ( 3000+ ) Met een chieftec 360 watt die door m'n eerste dfi plankje half gesloopt is :).

Btw. ik ben er ook eindelijk achter wat de PWM temp was. Als ik m'n ddr ram voltage op 2,9v zet dan wordt hij met een dichte kast al 55 graden waarna m'n pc uit schiet :\. Ik ga maar eens ff waterkoeling op dat chipje zetten.

Kheb zojuist wel waterkoeling op mijn chipset gezet :+
PWN is volgens mij de voeding en niet het geheugen ;)

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Is er iemand die weet waarom die OCZ modstream 520 watt voedingen niet kunnen worden geleverd? Ik heb bij iComputers 23 maart zo'n voeding besteld, een paar dagen daarop kreeg deze voeding opgestuurd welke echter defect was. Sindsdien wacht ik op de levering.

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

El Snorro schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:42:
[...]

Ik kan het hier testen op een Msi neo2 plat.
heb 2x512ocz vx hier en ook nog 2x256mb bh-5.
Helaas nog geen tccd.
Zeg maar welke settings je wilt hebben en als bvb iemand met een SD+DFI+bh-5 (of vx) combo dan in vergelijking met mij test kunne we zien of het aan het mobo of aan de cpu zelf ligt.
Kan je gewoon 2200 mhz pakken op cl2.0-2-2-5 1t 200 mhz ? En anders cl2.5

Je zou minimaal op 5900 MB/s moeten komen

[ Voor 67% gewijzigd door Tutti-frutti op 28-05-2005 19:23 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

NaZGuLL schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 21:00:
Is er iemand die weet waarom die OCZ modstream 520 watt voedingen niet kunnen worden geleverd? Ik heb bij iComputers 23 maart zo'n voeding besteld, een paar dagen daarop kreeg deze voeding opgestuurd welke echter defect was. Sindsdien wacht ik op de levering.
Zelfde probleem bij Azerty gehad, ze krijgen ze gewoon niet binnen. Niks aan te doen.
Ik heb toen als alternatief een Silverstone 520 genomen en direkt weer retour gestuurd.
Mooie voeding, maar veel te lawaaierig. terwijl deze als stil vermeld staat.
Tenslotte de Tagan U22 530W gekozen en die bevalt zeer goed.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv

alvv

als ik 1 memory module in slot 1 doe dan start de hele pc niet op
slot 1 en 3 dual channel draaien werkt dan weer wel, maar is zo onstabiel als de pest
dual channel in de gele slots is ook onstabiel
maar 1 module in slot 1 moet de pc toch gewoon opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seagate schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 19:27:
[...]
PWN is volgens mij de voeding en niet het geheugen ;)
/me R3CoN heeft niets gezegt over geheugen ;)
Dan vind ik het knap, aangezien als ik een fan op het chipje rechtsboven zet dan daalt m'n PWM temp. Tevens schiet mijn pc uit als de PWM temp op 56 komt. En met een fan erop gebeurt dit niet ;)

/me R3CoN heeft heeft stukje text nog een keer doorgelezen en snapt wrom Seagate het verkeerd heeft geleze O+
alvv schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 01:08:
als ik 1 memory module in slot 1 doe dan start de hele pc niet op
slot 1 en 3 dual channel draaien werkt dan weer wel, maar is zo onstabiel als de pest
dual channel in de gele slots is ook onstabiel
maar 1 module in slot 1 moet de pc toch gewoon opstarten?
Al in meerdere sloten geprobeert, met 1 module ? Mijn pc heeft ook last ervan als ik met 1 module wil booten dan meot ik hem in de bovenste oranje doen 8)7

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 12:00
ik kocht dit moederbord eergisteren en heb ook problemen bij het installeren van ram ondervonden.
nu ja problemen blijkbaar moet je eerst de oranje slots opvullen en dan de gele.vreemd maar eenmaal je het weet niet echt een probleem. hou wel rekening met het feit dat der ram voltage standaard op 2.60volt staat en dit kan bij sommige geheugens fouten geven tijdens de installatie (en gebruik wss ook) van windows --> (PFN_CORRUPTION_nogiets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 12:48
Na mijn mushkin redline ontvangen te hebben ff lekker inbranden met dit weer :) Na de eerste 24 uur inbranden op 3.3 v DDR500 deed alles het nog. Die avond moest ik werken dus zette memtest aan op DDR510 zelfde instellingen. Eenmaal thuis nog ff zitten klooien met data strength en daarna gaan slapen.

Maar toen ik vanochtend opstond deed het geluid het niet meer :( Het lijkt erop dat de gehele karajan module niet herkend wordt. Ik heb al wat in bios opgezocht naar instellingen, alle drivers wel 3 keer opnieuw geinstalleerd en verwijderd (nieuwe, WHQL, van de dfi cd), de module eruit gehaald en weer erin gestopt, maar niets lijkt te werken.

Ik ben bang dat of die module kapot is of het mobo (harde schijf wil soms ook al niet opstarten, maar dat kan ook gewoon aan dat ding zelf liggen). Iemand een idee hoe ik zou kunnen testen of de karajan module nog heel is? Of hoe ik in het geheel mijn geluid weer kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Booster geprobeerd, jp17 jumper op 3,3v rail en RAM op 2,6 in bios, 3,5v booster. Bios 510-2, VX in gele slots, booster in 2. Werkt perfect. 20 pins conn van voeding op booster connector, 4pins psu daarnaast (gewoon 24 pins samen dus) Leds van booster doen het.

Alhoewel 5v rail nog steeds geen problemen heeft opgeleverd is dit toch mooi alternatief ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Viss op 29-05-2005 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Tutti-frutti schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 21:58:
[...]

Kan je gewoon 2200 mhz pakken op cl2.0-2-2-5 1t 200 mhz ? En anders cl2.5

Je zou minimaal op 5900 MB/s moeten komen
Afbeeldingslocatie: http://img275.echo.cx/img275/5674/bandwith0bz.jpg

5711mb/s :?
vage shit?
Verder zie screen alles staat erin.
Bij Bytes@work liggen ze anders nog gewoon in de winkel op vooraad zover ik weet.

[ Voor 34% gewijzigd door El Snorro op 29-05-2005 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 19:39
Wat is eigenlijk de best overclockende bios als je (nog) geen winbond, bh5 of tccd geheugen heb?

Heb namelijk 2x512 corsair 4000 tccc geheugen en zou er toch wel de max uit willen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Tutti-frutti schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:37:
Heb ook ongeveer zoiets minder nu met SD.

DFI nf4 SD 11*200 VX 2-2-2-5
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/Sandra2200SD.jpg

Winchester 10*270 VX 2-2-2-5
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/sandra270.jpg

SD 10*270 VX 2-2-2-5
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/Sandra2700SD.jpg

Bios 4.13 en 5.10 geprobeerd, met allebei minder bandbreedte dan met Winchester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil kim
weet er iemand of T1 en T2 timings ook helpen op de ramlatjes zelf bij het overclocken. want voor zo ver mijn kennis gaat is dit toch de tijd die het mb neemt om de databus leeg te maken ?
want ik zie hier mensen die tot 290mhz gaan op T1 (meestal ocz gold dingen) en ik blijf al steken op 250mhz nu ben ik op T2 aan het testen en ik lijk 260mhz te halen. indien iemand het weet kan deze persoon dan ook zeggen waarom het zo is. dan leer ik nog iets bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Weet iemand hoeveel watt en/of mA fan ik maximaal op de 3pin fanconnectors op het mobo aan mag sluiten?

Ik kom namelijk 4pin voeding stekkertjes te kort. En nu heb ik nog 3 fans op 3 4pins aangesloten terwijl die 3 3pin connectors op mijn mobo niks aan het doen zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door SpitfireNL op 29-05-2005 16:02 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
@evil kim
T2 maakt het wel mogelijk om je geheugen over te clocken. Maar de Athlon 64 heeft er veel baat bij om T1 geheugen te hebben (qua performance). Dan moet je jezelf afvragen of de performance winst door het overclocken opweegt tegen het verlies door T2. Ik zelf zou T1 blijven gebruiken en klooien met alle andere instellingen (tref enz).

Even een vervolg op mijn eerdere verhaaltje. Vanochtend zette ik pc aan, en leek hij in windows een of ander apparaat te herkennen. Ik helemaal blij natuurlijk, maar helaas was dat maar van korte duur.

Bij installatie zocht windows naar realtek ac'97 audio of zo, en toen dat was geinstalleerd en nog voordat ik opnieuw opstartte ff een klein stukje van geluid afspelen. Het enige wat ik hoorde was gekraak :(

Bij het afsluiten van windows voor het benodigde herstarten kreeg ik al geen geluid meer, en nu is het net alsof windows nooit een audio apparaat gezien heeft, net zoals hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil kim
ok bedankt dj_tjerk ik zal een testen wat het geeft. want in memtest is 250 mhz iets meer dan 2500mb op t1. ondertussen ben ik met t2 al aan 270mhz geraakt en deze geeft nu 2500mb aan dus als ik nog verder geraak met mijn geheugen is het dan sneller dan 250t1 veronderstel ik. in elk geval als ik de limiet gevonden heb zal ik dit met enkel benchprog's uit testen. zal dan wel posten wat het snelste is. voor de geinteresseerde het geheugen is twinx 2*512 corsair 3200c2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Viss schreef op zondag 29 mei 2005 @ 11:59:
[...]

Heb ook ongeveer zoiets minder nu met SD.

DFI nf4 SD 11*200 VX 2-2-2-5
[afbeelding]

Winchester 10*270 VX 2-2-2-5
[afbeelding]

SD 10*270 VX 2-2-2-5
[afbeelding]

Bios 4.13 en 5.10 geprobeerd, met allebei minder bandbreedte dan met Winchester.
Interessant ja :) Dat is dus wat ik bedoel. Nu nog even iemand vinden die op een ander bord deze settings kan vergelijken. Misschien scoort de SD op ander bord wel de normale scores ?

edit:
El Snorro schreef op zondag 29 mei 2005 @ 10:55:
[...]

[afbeelding]

5711mb/s :?
vage shit?
Verder zie screen alles staat erin.

[...]

Bij Bytes@work liggen ze anders nog gewoon in de winkel op vooraad zover ik weet.
Thanks.. dit is getest op je neo2 lijkt mij ? Sandiego geeft dus gewoon minder MB/s :(

[ Voor 24% gewijzigd door Tutti-frutti op 29-05-2005 14:55 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Spitfire_V5 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 13:30:
Weet iemand hoeveel watt en/of mA fan ik maximaal op de 3pin fanconnectors op het mobo aan mag sluiten?

Ik kom namelijk 4pin voeding stekkertjes te kort. En nu heb ik nog 3 fans op 3 4pins aangesloten terwijl die 3 3pin connectors op mijn mobo niks aan het doen zijn.
Namelijk vroeger op mijn oude Asus A7V266 gaven die fan connectors op dat mobo maar iets van 1.3Watt(stond in de handleiding) en was er op de asus site voor gewaarschuuwd als je er meer aan zou hangen dat het schadelijk kon zijn voor je moederbord. En 12cm fans vragen als snel rond de 3Watt.
Weet iemand een goede oplossing voor mij?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nieuwe geheugen divider tabel gemaakt. :)
Het is nogal moeilijk om precies te weten hoe snel je geheugen loopt omdat:
1) De mem controller kiest een getal om de cpu frequentie me te delen en zo krijg je de geheugen frequentie.
2) Er zit een bug in de A64 waardoor zelfs de formule die rekening houd met integer memory dividers niet altijd klopt. ( fsb * multi / ceil(200 * multi / memclk) )
Hierdoor is het nogal moeilijk geweest om de preciese frequenties van de verschillende "Reserved" memory dividers te vinden.

Het is me toch uiteindelijk gelukt om het allemaal uit te vogelen (hoop ik ;) )

Ik hoop dat jullie d'r ook wat aan hebben.

http://math.gogar.com/athlon64.cgi?showtable=1

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venice 3500+ (9,5x295mhz)
DFi Lanparty Ultra-D (bios 310)
ATi Radeon X800XL (315/330)
2x 512mb Corsair 3200XL @ 1T cas3 4/6/3

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wapzje/troep/bench2/cpuz-pifast.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wapzje/troep/bench2/cpuz.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wapzje/troep/bench2/sisoft.gif

Zelfs op 1,7v wil de Venice nauwelijks op 2850mhz, hoger voltage geen zin. 2800mhz is rock solid,
dat wel. Maar hoger is echt niet mogeljk volgensmij. Ik heb trouwens ruzie met opstarten windows +
1T + lage timings. Vandaar 1T cas3/4/6/3. Meer dan deze score krijg ik er amper uit. De 510-3 bios
voor TCCD is echt crap trouwens, de officiele 310 bios is zoveel beter oc'baar hier! Iemand nog
ideeen zodat ik verder kan pushen en bouwen, tot nu toe redelijk veel geprobeerd. We willen meer! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:14
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 19:00:
Ik heb een nieuwe geheugen divider tabel gemaakt. :)

Het is me toch uiteindelijk gelukt om het allemaal uit te vogelen (hoop ik ;) )

Ik hoop dat jullie d'r ook wat aan hebben.

http://math.gogar.com/athlon64.cgi?showtable=1
Je formule houd ook geen rekening met halve multiplier's? Of rekening ik gewoon verkeerd?

Maar het blijft een zeer nette tabel _/-\o_ .

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net voor het weekend een DFI Ultra-D en wat geheugen besteld bij iComputers.nl. Nu is de site down. Na wat zoekwerk blijkt dat iComputers.nu failliet is gegaan in 2002 (ik schoot nogal in de stress omdat ik dacht dat het een nieuw topic was). Maarja, dit is niet echt een goed teken natuurlijk.
Weet iemand hier meer van?

Ik heb een email gestuurd naar icomputers, maar nog geen antwoord. Ik ga denk ik zometeen mijn geld laten terugboeken (proberen iig).

Ik hoop dat het allemaal meevalt. Ik heb ook een Venice 3000 besteld en had net zo'n zin in tweaken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv

alvv

Shop closed due to maintainence. zegt toch genoeg

zijn er veel mensen met problemen van 1T in combinatie met Venice en Lanparty NF4 borden?
Ik kan hem met geen mogelijkheid op 1t draaien, constant reboots, 2t gaat wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat dus niet genoeg zegt....het is nu al een paar dagen zo (maintainence duurt meestal niet zo lang). Je ziet dat zovaak gebeuren, waarna het bedrijf toch failliet blijkt te zijn gegaan. Ook bij warezsites die ineens down zijn.

Maarja, goed, ik ben nogal pessimistisch aangelegd dus misschien is het niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv

alvv

ze gaan niet failliet, ze zijn best groot hoor.
Volgens mij zijn ze bezig met een verhuizing naar een echte winkel en site aanpassingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie. Ik wacht wel even op hun antwoord op mijn email. Maar echt gerustgesteld voel ik me niet..misschien voortaan toch maar weer onder rembours laten verzenden ;).

Anyway, kan niet wachten om met de Ultra-D aan de slag te gaan, ik heb ook nog oud BH-5 geheugen, dus ben benieuwd. Als alles goed afloopt hoop ik hier snel wat dingen te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alvv schreef op maandag 30 mei 2005 @ 14:00:
Shop closed due to maintainence. zegt toch genoeg
zijn er veel mensen met problemen van 1T in combinatie met Venice en Lanparty NF4 borden?
Ik kan hem met geen mogelijkheid op 1t draaien, constant reboots, 2t gaat wel goed
Precies dezelfde problemen, en echt niemand reageert erop. Ik probeer in DEZE thread ook te proberen wat info los te peuteren, maar het kost moeite. Niemand ideeen? We're not alone, volgensmij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Wasdat? Nieuwe herziene versie ofzow?
Wel veel logischere indeling van sloten enzo iig.

[ Voor 3% gewijzigd door Who Am I? op 30-05-2005 19:22 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

ati chipset ;)

hoi eekhorny 8)

[ Voor 64% gewijzigd door Bever! op 30-05-2005 19:44 . Reden: ff groeten ;p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
ATI RD480 chipset met AMR
Ziet er goed uit, voor de rest afwachten hoe het daadwerkelijk gaat presteren etc :)

edit
offtopic:
Ik post traag :P
ej bever jij speelt CSS op xs4all ;) ik ben RR eekhorny :+

[ Voor 33% gewijzigd door Vandread op 30-05-2005 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Who Am I? schreef op maandag 30 mei 2005 @ 19:22:
[...]

Wasdat? Nieuwe herziene versie ofzow?
Wel veel logischere indeling van sloten enzo iig.
ATI Crossfire/AMR mobo, wel vage indeling :o Nb en southbridge liggen gewoon pal naast elkaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 26-08 14:55
Hoort hier niet helemaal thuis, maar goed. Ik bestel al enige tijd bij iComputers, nooit probs gehad. Maar je treft het idd niet helemaal. Ze zitten midden in een verhuizing naar een "echt" winkelpand ipv de virtuele winkel bij hem thuis waar het nu allemaal draaiende wordt gehouden ( de winkel dan ).

Dus maak je niet druk en wacht het ff af. Weet zelf hoe het is, als medewerker bij een groot concern hoe dat soort dingen kunnen gaan!

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
DaWaN schreef op maandag 30 mei 2005 @ 19:40:
[...]

ATI Crossfire/AMR mobo, wel vage indeling :o Nb en southbridge liggen gewoon pal naast elkaar :P
Ja ik was er ook net achter....btje heel suf van mij....moet verder kijken dan men lu...uhm neus lang is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:14
Iemand dit moederboord al opgevallen:
Afbeeldingslocatie: http://www.firingsquad.com/features/computex_2005_graphics_preview/images/26.jpg
De bovenste rij en dan de 3de van links. Ik denk dat de nieuwe DFI NF3 Socket 939 boord is!

Edit:
Heb een duidelijker plaatje gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://coolaler.nil.com.tw/computex2005/053007.JPG

[ Voor 23% gewijzigd door Gaming247 op 30-05-2005 20:17 ]

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Yep zeer nice ding.
Het zal de mijne worden zodra ie uit is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
Zucht, na heel wat gekloot ben ik maar tot de conclusie gekomen dat ik toch echt mijn karajan audio module gesloopt heb (heb je er eigenlijk iets van garantie op of zo?).

Na een nieuwe windows install, bios reset en weet ik veel wat nog meer wilde hij het nog steeds niet doen. Nu heb ik er maar een oude creative kaart in zitten.

Dan is het ook steeds dat als ik mijn systeem overclock (vet handig joh dat CMOS Reloaded) de harde schijf niet meer opstart nadat de pc uit is geweest. Moet ik heel lang wachten en zet ik in bios standaard instellingen terug. Zet pc uit, pc aan, cmos reloaded goede instellingen en F10, dan blijft harde schijf wel draaien.

Meer mensen daar last van, harde schijf die niet meer wil werken bij overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Gaming247 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 20:13:
Iemand dit moederboord al opgevallen:
[afbeelding]
De bovenste rij en dan de 3de van links. Ik denk dat de nieuwe DFI NF3 Socket 939 boord is!

Edit:
Heb een duidelijker plaatje gevonden:
[afbeelding]
[rml][ OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - Deel 4[/rml] O-)

Wel weer andere layout :? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Het blijkt dat die foto fake is... dus ik zou maar uitgaan van die pic van de computex :) DFI zegt Juni, eigenlijk veel te laat maargoed...

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.