[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - Deel 4

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 3.432 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Laagvliegerke schreef op maandag 16 mei 2005 @ 13:41:
[...]

Idd veel kans dat het geheugen het probleem is. Want waarschijnlijk doe je met prime een torture test die jouw CPU maximaal belast (In-place large FFTs). Daarbij gebruik je bijna geen RAM.
Is er dan een lijst met compatible geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Nu online
Zit ik al een tijdje naar te zoeken, wist dat ik het eerder had gezien maar noway dat ik het terug kon vinden. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
In de manual staat ook dat je geheugenproblemen eventueel kan oplossen door de spanning te verhogen naar 2,8V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Nu online
Laagvliegerke schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:57:
In de manual staat ook dat je geheugenproblemen eventueel kan oplossen door de spanning te verhogen naar 2,8V
Stond al op 2,8V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Geheugen op alle mogelijk voltages gehad.

Heb zelf TCCD wat van voltage houd 2.95 is de sweet spot 3.0 + zijn ze ook niet vies van.

<2.8 worden ze instabiel.

Ik bestel gewoon van de week ff 4 reepjes Twinmos SP en zoek dan de 2 beste latjes uit.

[ Voor 5% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 16-05-2005 22:59 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He mensen,

Zou mijn geheugen http://www.ocztechnology....800_dual_channel_platinum op de LANPARTY UT nF4 SLI-DR of de LANPARTY UT nF4 Ultra-D draaien ? niet dat ik dan het zelfde probleem heb als nu ;) en wat is het verschil tussen die 2 bordjes?

(geheugen staat niet bij de ondersteunende geheugen modules maar zal het toch wel doen of niet :? )

Alvast bedankt,

Black wind blow.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op maandag 16 mei 2005 @ 22:40:
Geheugen op alle mogelijk voltages gehad.

Heb zelf TCCD wat van voltage houd 2.95 is de sweet spot 3.0 + zijn ze ook niet vies van.

<2.8 worden ze instabiel.

Ik bestel gewoon van de week ff 4 reepjes Twinmos SP en zoek dan de 2 beste latjes uit.
Smokey ik heb hier ook een DFI, met Twinmos SP bh5.....en heb hier ook random reboots en BSOD's. Zelfs op default speeds. Met de Vddr jumper op 3.3V en op 4.0V, maakt geen reet uit. Ik draai de 313-3 bios. Heb al verschillende biossen geprobeerd.
De ene keer geeft hij een BSOD na 2 uur en de andere keer na 7 dagen (aan een stuk aan). Ik vind het heel vreemd, dit heb ik nog nooit gehad met de K8N Neo2...

Hij OCed erg lekker, maar erg stabiel vind ik hem niet. Ik hoop dat hier snel iets op gevonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:54

Bever!

3

hm ik heb geen last van instabiliteit, toch vreemd dat het bord bij zoveel mensen niet lekker werkt.
gebruik bios 414-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 01:01:
[KNIP]
en wat is het verschil tussen die 2 bordjes?
[/KNIP]
*Zucht* :/
Het is niet dat we niet willen helpen maar heb je zelf al eens gezocht? Dit is nog altijd "Die-Hard Overclocking & Cooling". Ik zal even een kleine tip geven: topicstart!
En dat geheugen is ook niet echt moeilijk. Je hebt zelf de link gegeven. Kijk eens onderaan bij reviews en check even welk bordje ze gebruikt hebben.
Bever! schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 08:23:
hm ik heb geen last van instabiliteit, toch vreemd dat het bord bij zoveel mensen niet lekker werkt.
gebruik bios 414-3
Ik heb ook geen last van instabiliteit. Ik gebruik nu de 331-3 in combinatie met CH-5. Al moet ik wel toegeven dat het systeem op default speeds draait omdat mijn voeding niet mee wi. Maar voorlopig hou in de "investeringen" ff op een laag pitje :)

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 17-05-2005 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 01:08:
[...]

Smokey ik heb hier ook een DFI, met Twinmos SP bh5.....en heb hier ook random reboots en BSOD's. Zelfs op default speeds. Met de Vddr jumper op 3.3V en op 4.0V, maakt geen reet uit. Ik draai de 313-3 bios. Heb al verschillende biossen geprobeerd.
De ene keer geeft hij een BSOD na 2 uur en de andere keer na 7 dagen (aan een stuk aan). Ik vind het heel vreemd, dit heb ik nog nooit gehad met de K8N Neo2...

Hij OCed erg lekker, maar erg stabiel vind ik hem niet. Ik hoop dat hier snel iets op gevonden wordt.
Oei Pim dan lijkt het erop dat er weinig aan te deze problemen te doen is ....... :'(
Welke BSODs krijg jij dan ?
Ik zelf heb 9 van de 10 keer de MACHINE_EXEPTION BSOD :r

[ Voor 9% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 17-05-2005 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een update van mijn verhaal

Ik heb de desbetreffende winkel gemaild en in 1e instatie wilden ze me geen garantie geven maar na wat zeuren mocht ik hem wel opsturen, maar als hun er achter komen dat hij kapot is gegaan door overhitting/oc'en moet ik de test kosten betalen... Ik weet dat ik eigenlijk geen garantie heb maar, ik vind het nog steed raar dat er opeens een chipje door brand. Zie ook de foto.

Afbeeldingslocatie: http://img259.echo.cx/img259/982/mobo7uy.jpg

Als iemand mij kan vertellen wat dat chipje doet, kan ik misschien wel een reden bedenken waarom hij doorbrande. En nog een vraagje, wat zouden jullie doen als jullie mobo dood was door dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:51

OcGuru

Giulietta Qv

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 17:28:
FF een update van mijn verhaal

Ik heb de desbetreffende winkel gemaild en in 1e instatie wilden ze me geen garantie geven maar na wat zeuren mocht ik hem wel opsturen, maar als hun er achter komen dat hij kapot is gegaan door overhitting/oc'en moet ik de test kosten betalen... Ik weet dat ik eigenlijk geen garantie heb maar, ik vind het nog steed raar dat er opeens een chipje door brand. Zie ook de foto.

[afbeelding]

Als iemand mij kan vertellen wat dat chipje doet, kan ik misschien wel een reden bedenken waarom hij doorbrande. En nog een vraagje, wat zouden jullie doen als jullie mobo dood was door dit...
Lijkt wel het 1394 chipje :?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seagate schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 17:30:
[...]
Lijkt wel het 1394 chipje :?
Ik heb de firewire nog nooit gebruikt, lijkt me nu dan dus wel heel vaag :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel erg oftopic:
wie is er pim want zo heet ik ook!
heel erg oftopic:
en btw zijn er veel dfi`s die uitvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Pim is Nostra

Wat is veel, voor zover ik weet niet

edit:
offtopic:
denken jullie dat een Black ice 120mm radiator een OCde Venice en 1 (eventueel 2) OCde 6600GT's kan koelen ?

[ Voor 58% gewijzigd door sapphire op 17-05-2005 18:18 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Laatst online: 21:51

OcGuru

Giulietta Qv

sapphire schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 17:54:
Pim is Nostra

Wat is veel, voor zover ik weet niet

edit:
offtopic:
denken jullie dat een Black ice 120mm radiator een OCde Venice en 1 (eventueel 2) OCde 6600GT's kan koelen ?
offtopic:
Ik denk dat het wel kan alleen je een erg hoge watertemp aan overhoudt.. Natuurlijk wel een goede rpm fan op die radiator schroeven :P

[ Voor 9% gewijzigd door OcGuru op 17-05-2005 18:50 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Als ik z'n DFI lanparty wil kopen welke kan ik dan het beste nemen voor het OCen, ik zie dat er veel die ultra-d wordt gebruikt.
Maar wat is er mis met die sli-dr ?
Die is toch ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Geen verschil qua overclocken.
Waarom kiest men dan de ultra-d? Omdat die goedkoper is! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:51:
Maar die FSB van 2000mhz is dat geen verschil ?
en is dat dan ook het enigste verschil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phxzy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-08-2022
Laagvliegerke schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:51:
zit er ook geen verschil in de bios ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Nope! Geen verschil, ook niet in de BIOS.
De enige features die de SLI-DR meer heeft, zijn SLI en RAID. En aangezien de meesten toch nooit SLI of RAID zullen gebruiken, is het gek om meer geld uit te geven voor een SLI-DR en is een Ultra-D dus voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:17:
Nope! Geen verschil, ook niet in de BIOS.
De enige features die de SLI-DR meer heeft, zijn SLI en RAID. En aangezien de meesten toch nooit SLI of RAID zullen gebruiken, is het gek om meer geld uit te geven voor een SLI-DR en is een Ultra-D dus voldoende.
SLI weet ik niet wat het inhoud :? en raid, ik heb nu 2 schijven s-ata in raid 0 dan moet ik toch een mobo hebben die dat ondersteund als ik dat zo wil houden ? of kan ik die schijven ook anders aansluiten?
Ben geen ster in raid opstellingen _/-\o_ mijn excusses hiervoor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

FirefoxAG schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 16:15:
[...] besluit het bord nu wel te posten met die X800XT in PCI-e 16x slot 2 (de onderste). In het bovenste PCI-e 16x slot nog steeds geen post... Ik snap d'r geen jota van, maar goed, misschien heeft het iets te maken met de config van de (in de handleiding) niet nader gespecificeerde PCI-e jumpers tussen de PCI-e slots...
[...] iemand nog een heldere tip voor me over hoe de kaart (ook) draaiende te krijgen in het bovenste slot? :)
Anyone? Plz? :X

Bij mij wil G.Skill ook alleen Dual Channel draaien in slots 2 en 4. Bij plaatsen in andere slots geeft het mobo een melding dat het geheugen single channel draait.
Moet de boel nog installeren, maar ik hoop echt dat ik verstoken blijf van BSOD's.... heb i.m.o. al genoeg problemen met dit bord (gehad)... Die DFI's klokken mss wel lekker, maar als ik dit had geweten was ik gewoon bij mijn MSI K8N Neo2 gebleven :/

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Die jumpersblokken tussen de PCI-e sloten moeten allemaal ophoogstaan als je dat bedoeld.

en je mem moet idd voor DC met 2 reepjes ram in de oranje sloten.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

sapphire schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 23:51:
Die jumpersblokken tussen de PCI-e sloten moeten allemaal ophoogstaan als je dat bedoeld.
Ze staan allemaal omhoog... no go in het bovenste PCI-e 16x slot, alleen in het onderste :/

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Ok, nog verder aangekloot en ik krijg de kaart nu werkend in het bovenste PCI-e slot, mits deze op 8x is ingesteld ipv 16x (jumpers in "SLI" positie). Het lijkt er dus op dat of het mobo of de kaart (of de combi) niet in PCI-e 16x modus wil draaien... :(
In default positie (single videocard) draait het bovenste videocardslot als het goed is 16x en het onderste 2x... of wordt dan als de bovenste x16 leeg is het onderste slot op x16 gedraaid..? Kan iemand dat bevestigen?

Heeft iemand trouwens een schema voor me van de PCI-e jumperlayout zodat ik verschillende PCI-e configs kan proberen? Het staat niet in het manual (ook niet in het pdf manual op internet)... Waarom is zoiets ook niet instelbaar in de bios he? :(

<edit>
Heb ondertussen ook getest met een Thermaltake 680W 24pins ATX2.0 PSU... geen enkel verschil, zelfde probleem....... :'(

[ Voor 16% gewijzigd door Cheetah op 18-05-2005 02:21 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 17:10
De DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D komt binnenkort mijn kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
FirefoxAG schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 02:00:
Ok, nog verder aangekloot en ik krijg de kaart nu werkend in het bovenste PCI-e slot, mits deze op 8x is ingesteld ipv 16x (jumpers in "SLI" positie). Het lijkt er dus op dat of het mobo of de kaart (of de combi) niet in PCI-e 16x modus wil draaien... :(
In default positie (single videocard) draait het bovenste videocardslot als het goed is 16x en het onderste 2x... of wordt dan als de bovenste x16 leeg is het onderste slot op x16 gedraaid..? Kan iemand dat bevestigen?

Heeft iemand trouwens een schema voor me van de PCI-e jumperlayout zodat ik verschillende PCI-e configs kan proberen? Het staat niet in het manual (ook niet in het pdf manual op internet)... Waarom is zoiets ook niet instelbaar in de bios he? :(

<edit>
Heb ondertussen ook getest met een Thermaltake 680W 24pins ATX2.0 PSU... geen enkel verschil, zelfde probleem....... :'(
Voor zover ik weet is het bovenste slotx16 en de onderste x2 met jumpers default, allebei x8 met jumpers op SLI. Onder wordt nooit x16, ook niet als bovenste leeg is.

[ Voor 4% gewijzigd door Viss op 18-05-2005 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2021
Voorzover ik weet is 05-10-2 heel geschikt voor BH-5. Charlie van XS heeft mem in yellow slots, Pedro in oranje, dit kan iedereen die problemen heeft met TwinMos ook proberen.

Mushkin Redline gaat er heel hard op, Gaming247 zegt dat dit ook BH-5 is aan de hand van pic.
Afbeeldingslocatie: http://img288.echo.cx/img288/2271/redline5dw.jpg

s7e9h3n
414-3 is for tccd
414-2 is for bh5/utt
De verschillende versies (-2; -3) gelden waarschijnlijk ook voor 05-10

[ Voor 45% gewijzigd door The farmer op 18-05-2005 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Vanaf bios versie 3/16/05 kun je idd zowel de gele als oranje sloten gebruiken voor dual channel. Dit werkt echter alleen met de .1 en .2 versies van de biossen, niet met .3 omdat deze nog gebaseerd zijn op de RAM tabel uit bios 3.10.

.1= RAM tabel 3.26 bios
.2= RAM tabel 3.16 bios
.3= RAM tabel 3.10 bios

TCCD: 1 & 3
UTT: 2 & 3

[ Voor 19% gewijzigd door Viss op 18-05-2005 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Heel erg spam maar de DFI NF4 SLI-DR is te koop voor 150 euro!
Dat is 40 euro goedkoper dan in alle andere winkels |:(
Hopenlijk help ik die man nu niet het faillesement in:
http://www.yuser.nl/nl/p_105667.html

Heb het dus gekocht en het is echt de non UT versie met alle gadgets erbij :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Dat is inderdaad niet zo duur. Ik heb enkele maanden geleden mijn Ultra-D gekocht voor die prijs. Maar dat is dan ook het nadeel van niet kunnen wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de link :>

Heb gelijk mijn bestelling geannuleerd bij Azerty en hoop hem morgen op te kunnen halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 12:48
Ik heb weer eens een bijzonder probleempje hier; de harde schijf wil soms niet opstarten. Normaal maakt bij op de HDD altijd wel een paar geluidjes, maar dan dus niet. Het DFI LANPARTY logo blijft dan heel lang hangen en gaat ie later nog klagen over geen boot disk ding (harde schijf is eerste boot device). In het bios is de harde schijf in dat geval ook niet terug te vinden.

Vaak is het wel mogelijk om een aantal keer de pc opnieuw te starten en een op de 10 keer doet ie het dan wel. SMART staat enabled maar bios zegt niks over toestand harde schijf. :| Ik heb echt iets met harde schijven, zoveel versleten al in mijn leven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phxzy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-08-2022
Vandread schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:07:

geeft deze ook licht onder black light?
edit: ooh wist ik niet :D maar wat is het verschil tussen UT en geen UT dan?

[ Voor 9% gewijzigd door phxzy op 18-05-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
doh dat doen ze allemaal....

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/laagvliegerke/got/dfi/verschillen.png
de bovenste dus ;)
De LANPARTY nF4 en de LANPARTY UT nF4 zijn in principe identiek behalve dat de LANPARTY-serie nog met heel wat extra's geleverd wordt. Deze extra's zijn onder andere FrontX met diagnose-LED's, stickers en casebadges, koelpasta, UV sleeve, PC Transpo (een soort van draagriem om jouw PC gemakkelijk te kunnen meenemen naar een lanparty) en extra user guides.
Dus 150 euro voor de ubercomplete set

[ Voor 91% gewijzigd door Vandread op 18-05-2005 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:14
Het is UV-licht, en ja die versie heeft oplichtende sloten:
? UV sensitive slots

? UV kits(Round Cables & Cable sleeving bundled)

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is een leuke graka voor dit mobo DFI Lanparty nForce4 SLI-DR ?
Mag ongeveer 250-300 euries kosten
(ik kan niet kiezen :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:48:
Wat is een leuke graka voor dit mobo DFI Lanparty nForce4 SLI-DR ?
Mag ongeveer 250-300 euries kosten
(ik kan niet kiezen :? )
X800XL of anders een 6800 PCI-e of een X800 PCI-e.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Nu online
SmokeyTheBandit schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 08:46:
[...]

Oei Pim dan lijkt het erop dat er weinig aan te deze problemen te doen is ....... :'(
Welke BSODs krijg jij dan ?
Ik zelf heb 9 van de 10 keer de MACHINE_EXEPTION BSOD :r
Zou het ook niet met de CPU te kunnen hebben maken of heb je dat al uitgesloten door een andere CPU te proberen? Heb namelijk niemand in mijn omgeving waar ik ook maar enige onderdelen van zou kunnen gebruiken om te testen en heb zelf ook last van BSOD's.

[ Voor 4% gewijzigd door Paul Hewson op 18-05-2005 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaWaN schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:55:
[...]

X800XL of anders een 6800 PCI-e of een X800 PCI-e.
Zit er ook nog verschil in het merk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 21:24:
[...]

Zit er ook nog verschil in het merk ?
Qua prestaties niet, qua koeler en kleur PCB kan wel verschil in zitten :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaWaN schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 21:27:
[...]

Qua prestaties niet, qua koeler en kleur PCB kan wel verschil in zitten :)
OK, dan zal ik is gaan kijken want ik wil wel dat mijn VF700-Cu koeler past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

Vandread schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:07:

zeker allemaal van die SLI-DR die van rma terug gekomen zijn :P
Ik wil best een bestellen, maar ik vertrouw het niet zo.
welk revisie heb je gekregen?

[ Voor 4% gewijzigd door alvv op 18-05-2005 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik MOET iets helemaal fout doen.... op welke snelheid ik ook een divider inzet op mijn tccd geheugen.. hij boot niet.. op 290x9 doet hij het perfect 1:1.. maar doe ik hem op 1/2 dan doet hij het niet... iemand tips?

Heb trouwens een DFI"ultra-d (nog steeds)
bios N4D510-3 (oskar wu beta)
CPU
Venice core
ADA3000DAA4BP
LBBLE0517BPCW
Z641378D50054

wil met deze venice hoger komen... maar het lijkt of de divider niet mee wil werken.. zal toch nodig zijn.. gezien de fsb of htt waar ik nu op kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
Wat is de reden dat je het niet vertrouwd, ik vind het er allemaal goed uitzien namelijk...

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 22:23
ben benieuwd...post ff als je m binnen hebt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
alvv schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:23:
[...]
zeker allemaal van die SLI-DR die van rma terug gekomen zijn :P
Ik wil best een bestellen, maar ik vertrouw het niet zo.
welk revisie heb je gekregen?
Waar staat de revisie? :) kijk ik even voor je...

[ Voor 4% gewijzigd door Vandread op 18-05-2005 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Nu online
Vandread schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 23:14:
[...]

Waar staat de revisie? :) kijk ik even voor je...
Staat op je laatste slot, aan de zijkant d.m.v. een sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het nergens staan dus vraag ik het maar:

Zijn de SATA sloten die geleverd worden door de Sil3114 controller goed gelocked? Dus blijven die het goed doen bij 300 HTT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Paul Hewson schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 23:23:
[...]

Staat op je laatste slot, aan de zijkant d.m.v. een sticker.
Revisie R.AA0
is that a bad thing ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 22:23
Vandread schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 23:42:
[...]

Revisie R.AA0
is that a bad thing ? :+
boot ie wel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

de R.AA0 had toch een bios die je bord naar de klote kon helpen?

dat was toch de issue?

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Geen idee doe ik morgen ;)
En jack zoek eerst voor je gaat gissen en mensen bang maakt.... 8)7

afijn tot morgen, eerst werken dan laat ik wel horen, zie specs voor wat er bij komt ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Vandread op 19-05-2005 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Revisie heeft alleen betrekking op bios versie afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Dit was de R.A01-versie. Met die bordjes is/was niks verkeerd! Er zat enkel een "slechte" bios in geflashed. Een nieuwe bios-versie heeft die problemen opgelost.
Geen idee waarom men zich telkens druk maakt over die revisies. Voor zover ik weet zijn er nog geen hardwarematige wijzigingen gebeurd.
Vandread schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:46:
doh dat doen ze allemaal....

Edit:
[afbeelding]
de bovenste dus ;)

[...]

Dus 150 euro voor de ubercomplete set
Toch 1 iemand die de TS leest! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

klopt, was toch al bekend ?
Lijkt me erg onlogisch om een bestaand ontwerp waar maanden aan gewerkt is al weer te veranderen binnen zo'n korte tijd.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

gewoon een nieuwe bios erin flashen.. klaar.

heb zelf ook een R.AA0 :)

[edit]
ah.. kijk, de replys hierboven..
niets aan de hand dus :)

[ Voor 33% gewijzigd door Jack op 19-05-2005 00:19 ]

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Even een vraagje aan mijn mede DFI nF4 bezitters.......

IK krijg net in "het grote 6600GT topic" te horen dat het niet mogenlijk is om 2 kaarten van een ander merk in SLI te draaien.
Iemand hier ervaring met op een DFItje?
Want zga. alle kaarten hebben een reference design dus dan zou het toch mogenlijk moeten zijn om gewoon een andere bios in 1 van de kaarten te flashen.
iemand een idee ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Dat heb ik ook al gehoord. Dat het identieke kaarten moeten zijn. Maar dat je bijvoorbeeld ook al problemen kunt krijgen als een fabrikant andere geheugenchips gebruikt terwijl het merk van de kaart hetzelfde blijft.
Mij lijkt het overdreven. Ik heb er geen ervaring mee maar SLI lijkt mij gewoon een communcatielink tussen de 2 GPU's. Ik heb trouwens nog nergens harde bewijzen gezien maar ik heb er ook niet verder op gezocht.

edit:
ik moet even mijn menig herzien. Na "een snelle google" kwam ik dit tegen:
http://www.slizone.com/content/slizone/faq.html#c3
Can I mix and match graphics cards?
No. NVIDIA currently doesn't support SLI on two different models or from different vendors. SLI supports configurations with the same model (i.e. 6800 Ultra) from the same vendor (Vendor XYZ). A common misconception about SLI is that the BIOS revision has to be identical between the cards. This is not true. A manufacturer can revise the BIOS without affecting SLI. NVIDIA does however recommend that customers confirm SLI compatibility with the manufacturer before making a purchase
Dat je geen 2 verschillende modellen kan gebruiken, lijkt mij logisch. Maar hier beweert nVidia dat de kaart van dezelfde vendor moet komen. Maar de BIOS mag dan wel verschillen?? Dit lijkt me dan weer totaal onlogisch... Wat is het verschil dan tussen een kaart van XYZ en ABC?

Trouwens, we zijn hier gevaarlijk off-topic aan het gaan :p Laten we proberen het verder op de DFI nF4 te houden ;)

[ Voor 64% gewijzigd door D-Three op 19-05-2005 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Paul Hewson schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 20:20:
[...]

Zou het ook niet met de CPU te kunnen hebben maken of heb je dat al uitgesloten door een andere CPU te proberen? Heb namelijk niemand in mijn omgeving waar ik ook maar enige onderdelen van zou kunnen gebruiken om te testen en heb zelf ook last van BSOD's.
Dat zou mogelijk kunnen zijn vandaag ga ik het proberen met wat nieuwe reepjes ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Laagvliegerke schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 01:23:
[...]Maar hier beweert nVidia dat de kaart van dezelfde vendor moet komen. Maar de BIOS mag dan wel verschillen?? Dit lijkt me dan weer totaal onlogisch... Wat is het verschil dan tussen een kaart van XYZ en ABC?
Niet iedere vendor houdt het referentiemodel van nVidia aan bij het ontwerpen van hun kaarten. Zelfs als de locatie van het SLI connectortje (waar het brugje op moet) een aantal mm afwijkt zal dit (praktische) problemen opleveren. Ik kan me voorstellen dat SLI ook niet ondersteund wordt als het PCB design van de kaarten verschilt...

Naar ik aanneem kunnen kaarten die identiek zijn aan het nVidia referentiepcb wel gewoon naast elkaar in SLI worden gezet, ook al komen ze van verschillende vendors. Gezien nVidia echter niet kan garanderen dat kaarten van verschillende vendors designtechnisch identiek zijn, geven ze uiteraard ook geen garantie dat SLI werkt in die situatie...

[ Voor 8% gewijzigd door Cheetah op 19-05-2005 13:57 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Nevermind :X

[ Voor 97% gewijzigd door joon op 19-05-2005 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet GEK doen, ik heb er ook 1 besteld.

PS: Ik wordt al bang dat die niet boot :O NOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb dit bord besteld, en mijn 3000+ Venice komt er ook aan ... Maar de bios die er nu op zit zegmaar, wat als die de Venice nog niet ondersteunt? :| 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal. Afgelopen week heb ik dit moederbord en de volgende andere hardware gekocht:

LANPARTY nF4 SLI-DR
AMD 3000+ (winchester)
XFX 6600gt
G.Skill 1024mb (dual channel) @ Cl2336
200gb Maxtor Diamond 10 (sata)
NEC DVD-RW
(alles van www.icomputers.nl)

en dat alles zit in een Coolermaster Centurion 5(van de MyCom) met 350W voeding

Het in elkaar zetten en de installatie van windows 2k e.a. is vlekkeloos verlopen. Maar
daarna kwamem de problemen. Inderdaad een meervoud. Als eerste liep ik tegen het volgende
op: witte lijnen die over mijn beeld heen lopen. Niet vaak maar af en toe voor misschien 0.5s.
Deze lijnen heb ik eigenlijk alleen gezien tijdens het gamen, nooit tijdens het
tekstverwerken/surfen onder windows. Het tweede probleem was dat als ik de computer soms uit
had gezet de fan van mijn CPU gewoon door bleef gaan. De enige manier waarop ik dat kon
stoppen was door de stroomknop om te gooien. Daarna kwamen de vastlopers, die ik tot nu toe
nog nooit onder Windows, maar altijd tijdens het gamen heb gehad. Ik dacht dus eerst dat het
aan de game lag (World of Warcraft), maar aangezien ik eigenlijk altijd game, hoeft dat niet
zo te zijn. Vandaag had ik weer een crash, deze keer al na ongeveer 10min in game te zijn.
Toen ik daarna op de reset knop drukte bleef de pc hangen op het scherm van mijn moederbord
"LAN PARTY NF4". Dus heb ik de pc weer uit moeten zetten (dmv de stroomknop, de knop op mijn
kast deed niks). Daarna weer een vastloper deze keer tijdens het laden van Win2k, deze keer
gewoon uit gezet via de knop op mn kast. Na 10min wachten en een verontrustend telefoontje
naar een van mijn vrienden (aaah, mn pc is *weer* gecrasht) heb ik de pc weer aangezet en
gelukkig boote hij gewooon.

Dat laatste is allemaal vandaag gebeurd en nu ben ik dus opzoek naar hulp. Ik heb namelijk
geen idee hoe ik kan ontdekken waarom mijn pc crasht. Het volgende heb ik al gedaan:

-SpeedFan gedraait om te kijken naar mijn voeding en om te kijken naar de temp. van mijn CPU
enz. Zowel de temperatuur als met de voeding lijkt niks aan de hand te zijn. De CPU loopt
standaard op 30 en tijdens het gamen op 35-39 graden. Videokaart en Moederbord blijven onder
de 50 graden. Ik heb trouwens gekeken naar mijn voeding, omdat in de handleiding van mijn
moederbord een 400W voeding aangeraden wordt en aangezien ik een 350W voeding heb wilde ik
weten of het daar kan zou kunnen liggen.

-3D Max gedraait (niet voor de hoogst mogelijke score, maar om te kijken naar lijnen over
het beeld). Tijdens het draaien verder niks gezien, videokaart lijkt dus dik in orde. Score
was overigens 8000 (alles op stock).

-Alle drivers ZIJN upgedate, dus al voor de pc crashes.

Ik heb geen idee wat ik verder nog kan zeggen behalve dat ik WoW op de hoogste instellingen
draai met een resolutie van 1280x1024. Mn fps wordt om de vreemde reden soms op 37.5
gelocked, dan weer op 60 en soms op 75. Geen idee waar dat aan zou kunnen liggen, maar ik
maak me er niet druk om, want ik lag niet en alles draait vloeiend.

Edit: typo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het misschien niet beter om eerst je voeding in ieder geval uit te sluiten doormiddel van een andere te testen met meer vermogen ik weet ook niet welk merkt type voeding je erin hebt hangen

Ik heb trouwens ook mijn dfi nf4 sli dr besteld bij yuser maar ik krijg maar geen reactie op mijn mail :(

hoelang moesten jullie\jij wachten voordat je het mobo thuis kreeg na het bestellen ervan?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over mijn probleem: voeding zat bij de Coolermaster kast. Ik heb alles doorgemeten en denk zelf dat het daar niet aan ligt..., maar zoals je voorstelde ga ik zeker ook een andere voeding proberen. (als dat het probleem verhelpt post ik dat hier, doet het dat niet dan zal ik mijn voorgaande posts herhalen) Alleen ik betwijfel of je rare lijnen over je beeld kan krijgen door te weinig/niet voldoende voeding. Die lijnen zijn trouwens verschrikkelijk irritant tijdens het gamen. Aan mijn monitor kan het trouwens ook niet liggen want op mijn oude pc doet hij het gewoon goed. Waar het misschien aan zou kunnen liggen is het verloopstukje van DVI naar Analoog... maar ik denk dat ik dan de hele tijd lijnen zou moeten zien en niet af en toe zoals ik nu heb.

Edit: eerste deel van de reactie was goed bedoeld, maar verkeerd gelezen... :'(

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 19:26:
Ik heb trouwens ook mijn dfi nf4 sli dr besteld bij yuser maar ik krijg maar geen reactie op mijn mail :(

hoelang moesten jullie\jij wachten voordat je het mobo thuis kreeg na het bestellen ervan?
besteld->20 minuten later email dat ik hem op kon halen :) volgende dag opgehaald bij yuser, aardige man, ken de zaak... schrik niet, zat vroeger digiworld in, was toen ergens anders verder gegaan en over de kop gegaan.

Maaruh hij boot :P (nog niet verder gekomen moest eten, zo weer verder)

ps: jij boven mij: jij hebt het over icomputers en daar is die SLI DR 42 euro duurder ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Vandread op 19-05-2005 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe... idd verkeerd gelezen xD. Maar goed... ik zit met nog iets, misschien een beetje vergezocht. Kan het liggen aan de 20 -> 24 pins verloopstuk? (zie post 3 plekken terug, ja die enorme lange) ... Aargh... ik word echt misselijk als ik nu al denk aan al die dingen die ik moet gaan bekijken en testen om uiteindelijk een stabiel systeem te krijgen.

|:(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiescarbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-04-2024
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 20:59:
Aargh... ik word echt misselijk als ik nu al denk aan al die dingen die ik moet gaan bekijken en testen om uiteindelijk een stabiel systeem te krijgen.

|:(
|:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Bedankt voor je hulp Ties... :'( Hopelijk zijn er wel echte tweakers hier die me wel kunnen helpen!

Update: Net gezien dat mn temp idle 45 is, net uit game 60 dus in game wordt ie misschien wel 70-80. Dus ik ga dat eerst ff fixe met een betere cooling. Tegen die tijd zien jullie me hier weer terug xD of op het 6600GT topic.

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
  • Laatst online: 27-08-2024
Meschien is het al ergens eens gepost maar zie het niet zitten om hier meer dan 40 pagina's te doorzoeken.
is het mogelijk om de graka in het 2 de pci slot te steken ?
zo heb ik plaats voor een pasieve nb koeling.
het betreft een ultra-d bord en de graka is een x800xl.
iemand al geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
jippen schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 23:53:
Meschien is het al ergens eens gepost maar zie het niet zitten om hier meer dan 40 pagina's te doorzoeken.
is het mogelijk om de graka in het 2 de pci slot te steken ?
zo heb ik plaats voor een pasieve nb koeling.
het betreft een ultra-d bord en de graka is een x800xl.
iemand al geprobeerd ?
ja kan, geloof dat je de SLI jumpers over moet zetten zodat het 2e slot ook aan staat en in 8x PEG werkt (scheelt iets in performance schijnt)

Heeft iemand tips/links etc voor iemand die voor het eerst gaat oc'en op A64+DFI+UTT BH :o O-)
Zat zo es door de bios te kijken en ik snap er wel een beetje van maar welke voltages boeien nou echt enzo? AXP was zo makkelijk :P

[ Voor 19% gewijzigd door Vandread op 20-05-2005 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
De CPU-spanning boeit niet echt. Telkens een beetje verhogen als de CPU niet hoger wil. Maar gooi die niet zomaar omhoog! Een vriend van mij heeft zijn Winchester zo om zeep geholpen aangezien deze niet veel spanning kunnen verdragen. Hij had de Vcore verhoogt naar iets meer dan 1,9V en toen het systeem rebootte was het voorbij. Van de Venice weet ik het niet.
Als je al de snelheden en timings van jouw geheugen weet (AXP), kan je misschien daar naar toe werken. Dan heb je een streefdoel en eenmaal bereikt moet je er voorbij :) Het is vooral veel ervaringen lezen, hier en op andere fora. En vooral jouw vorderingen meedelen! :)

[ Voor 22% gewijzigd door D-Three op 20-05-2005 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
En die LDT en chipset voltages?

Dat UTT BH deed het op me AXP juist keihard k*t vandaar dat ik MOEST overstappen naar a64 :+
Dus wat ik eerst wil doen is de grens van me cpu opzoeken .... aangezien het een leuk veniceje is waar ik goeie resultaten van zie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Laagvliegerke schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 00:09:
De CPU-spanning boeit niet echt. Telkens een beetje verhogen als de CPU niet hoger wil. Maar gooi die niet zomaar omhoog! Een vriend van mij heeft zijn Winchester zo om zeep geholpen aangezien deze niet veel spanning kunnen verdragen. Hij had de Vcore verhoogt naar iets meer dan 1,9V en toen het systeem rebootte was het voorbij. Van de Venice weet ik het niet.
Als je al de snelheden en timings van jouw geheugen weet (AXP), kan je misschien daar naar toe werken. Dan heb je een streefdoel en eenmaal bereikt moet je er voorbij :) Het is vooral veel ervaringen lezen, hier en op andere fora. En vooral jouw vorderingen meedelen! :)
mijn 1e Winnie heeft 1,950v overleefd O-)
Dingen kunnen best wat hebben, alleen hoef je neit zohard met Volts te gooien als op de XP

[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 20-05-2005 00:48 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 19:26:
is het misschien niet beter om eerst je voeding in ieder geval uit te sluiten doormiddel van een andere te testen met meer vermogen ik weet ook niet welk merkt type voeding je erin hebt hangen

ik had hem op woensdag besteld, kreeg een mail donderdag dat bord totaal uitverkocht is dus....helaas, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
ok, in slot 2 gestoken en blijkt gewoon te werken. :P
Of die in het 2 de slot minder presteert ? geen idee.

[ Voor 3% gewijzigd door jippen op 20-05-2005 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
sapphire schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 00:47:
[...]

mijn 1e Winnie heeft 1,950v overleefd O-)
Dingen kunnen best wat hebben, alleen hoef je neit zohard met Volts te gooien als op de XP
Mja, het is toch geweten dat je met Winchesters best niet boven de 1,9V gaat. Maar zijn koeling was ook onvoldoende. Hij had per ongeluk een hoge Vcore geselecteerd in de BIOS :p
jippen schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 10:47:
ok, in slot 2 gestoken en blijkt gewoon te werken. :P
Of die in het 2 de slot minder presteert ? geen idee.
Heb je de jumpers verplaatst? Anders is het een 2x slot maar door de jumpers te verplaatsen wordt het een 8x slot. Het performanceverschil tussen een 8x en 16x is te verwaarlozen, daarvoor is jouw videokaart niet snel genoeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Nu online
SmokeyTheBandit schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 07:36:
[...]

Dat zou mogelijk kunnen zijn vandaag ga ik het proberen met wat nieuwe reepjes ram.
En wat zijn je bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Paul Hewson schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 14:03:
[...]

En wat zijn je bevindingen?
Het maakt geen dr*l uit geeft net zo hard de errors ik ben iig de wanhoop nabij want dit werkt niet .... :r |:(

edit :

Als laatste middel heb ik een 24 pins Silverstone 650 Watt voeding besteld om mijn 20 pins te vervangen.
Mocht het dan nog niet werken dan gaat het plankje weg en komt er een van een ander merk.

[ Voor 29% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 20-05-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoomie
  • Laatst online: 17:38
Hallo, ik zit met een probleem. Ik heb de topics al doorgespit, maar echt een 100% duidelijk antwoord krijg ik niet. Ik heb hier een 480 watt 20 pins voeding. Kan ik deze nu wel of niet zonder problemen op mijn DFI aansluiten? Zo niet, voldoet een 20->24pins convertor dan?
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
Laagvliegerke schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 13:11:
[...]

Mja, het is toch geweten dat je met Winchesters best niet boven de 1,9V gaat. Maar zijn koeling was ook onvoldoende. Hij had per ongeluk een hoge Vcore geselecteerd in de BIOS :p

[...]

Heb je de jumpers verplaatst? Anders is het een 2x slot maar door de jumpers te verplaatsen wordt het een 8x slot. Het performanceverschil tussen een 8x en 16x is te verwaarlozen, daarvoor is jouw videokaart niet snel genoeg :D
Ik heb geen jumpers verplaatst, maar de jumpers staan het zelfde als de eerste poort.
dus staan wel 16x, er staat ten slotte toch in het boekje 2 x 16x pci-x slot. :) (kan natuurlijk een verkooptruk zijn )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Maar je hebt niet alles gelezen :D
The bandwidth of each slot is x8; when the graphics cards are connected via the SLI bridge, it runs at x16 bandwidth
Verkoopstruk dus want 2 x 8 is 16 hé ;) Als je de jumpers laat staan, is het bovenste slot 16 en het andere 2x. Anders is het 2 keer 8x.
thoomie schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 16:45:
Hallo, ik zit met een probleem. Ik heb de topics al doorgespit, maar echt een 100% duidelijk antwoord krijg ik niet. Ik heb hier een 480 watt 20 pins voeding. Kan ik deze nu wel of niet zonder problemen op mijn DFI aansluiten? Zo niet, voldoet een 20->24pins convertor dan?
Bedankt.
Je kan dit perfect aansluiten. Ik heb een Zalman 20 pins 400W en heb totaal geen problemen. Ik vind zelfs dat een convertor slechter is aangezien je nog overgangsweerstanden bijmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Nu online
SmokeyTheBandit schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:45:
[...]

Het maakt geen dr*l uit geeft net zo hard de errors ik ben iig de wanhoop nabij want dit werkt niet .... :r |:(

edit :

Als laatste middel heb ik een 24 pins Silverstone 650 Watt voeding besteld om mijn 20 pins te vervangen.
Mocht het dan nog niet werken dan gaat het plankje weg en komt er een van een ander merk.
Uiteindelijk heb je je nieuwe hardware weer voor de helft vervangen :X Maandag eens testen met ander geheugen bij mij, misschien ligt de oorzaak van de BSOD's bij mij wel weer ergens anders. En anders een nieuwe CPU als ik me oude goed kan verkopen. En als dat niet werkt ook een nieuw moederbord maar welke is dan de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Nu online
Btw nu bij Icomputers gratis een SLI-bridge erbij zodat je van je Ultra-D een SLI bord van kan maken, slechts een B2 potlood kras nodig:) (geheel op eigen risico uiteraard). Kwam ik toevallig tegen op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

:( balen
maja ik krijg er maybe sowieso een :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Hij is er we 5 eurol duurder door geworden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28

Exigence

dnkroz

Vandread schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 21:46:
Hij is er we 5 eurol duurder door geworden :P
Maar door die 5 euro prijsverhoging krijg je hem wel mooi gratis 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
Toen ik een aan het zoeken was op XS, kwam ik dit tegen:
Originally Posted by Impaqt
I would recomend using ONE stick of expendable ram when you flash to a new bios ifyour using 4v setting on your DFI. I've seen THREE reports (Including me) of ram chips dying when optimized defaults were loaded after a Bios flash when the 4v jumper was on.....
Ik weet niet of iemand hier al dood geheugen heeft, maar ik zou oppassen, op XS zouden al meerdere BH-5 module's zijn overleden.

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

OK ik heb dus even een super stomme vraag :X
kan iemand hier zien hoelang de levertijd is bij deze shop ?
Venice bij PC megastore
is het nou 1 tot 5 dagen of 5 tot 10 dagen ?
Sap is namelijk lichtelijk kleurenblind en er is hier niemand waar ik het aan kan vragen :(
(ja me broertje die nog kleurenblinder is dan mij :P)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
sapphire schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 23:44:
OK ik heb dus even een super stomme vraag :X
kan iemand hier zien hoelang de levertijd is bij deze shop ?
Venice bij PC megastore
is het nou 1 tot 5 dagen of 5 tot 10 dagen ?
Sap is namelijk lichtelijk kleurenblind en er is hier niemand waar ik het aan kan vragen :(
(ja me broertje die nog kleurenblinder is dan mij :P)
1-5 dagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic bevat heel wat interessante weetjes, ik ben namelijk ook al dagen bezig met kloten met
allerlei DIMM sloten die problemen en/of geen problemen opleveren. Laten we beginnen met alle
specs van het systeem zoals ik die nu heb:

- DFI Lanparty Ultra-D (RAA0 met bios NF4LD310 / 2005/03/10, zelf upgraded)
- AMD Athlon64 3500+ Venice (2,2ghz)
- 2x 512mbCorsair TWINX 3200XL (2-2-2-5)
- Club3D X800 XL PCI-E
- Coolermaster Centurion 5
- Enermax 350w PSU

Feit is, met een enkele DIMM in het systeem in single channel, haal ik 255/260 fsb met gemak, met
een enkele of allebei de reepjes. Dit resulteert in de venice op 2800mhz en hoger, iets waar ik erg
tevreden over ben. Het probleem begint pas als ik dual channel wil doen met beide reepjes, het is
simpelweg met geen mogelijkheid stabiel te krijgen. Alleen als ik dus alleen een DIMM in slot1 /
slot2 stop, dan kan ik echt hele goede resultaten behalen. Ik dacht eerst dat mijn ene DIMM dus
defect was, maar na het lezen van dit topic lijkt het op het "DIMM 3&4 niet functioneren probleem".

Daarnaast heb ik problemen met de audio uitgangen aan de achterzijde, ik kan simpelweg geen
geluid krijgen uit de normale analoge audio uitgang op de achterzijde. Ik heb hem op dit moment
aangesloten op de voorkant, die wel normaal functioneert (en aangesloten is op het riserkaartje waar
ook de normale analoge poort op zit, die dus niet werkt).

Ten eerste, is er een oplossing van het geheugen probleem d.m.v. een bios update?
Ten tweede, doe ik iets fout dat er geen audio uit de achetrste audiopoort komt op het riserkaartje?

Volgensmij is het gewoon de beste oplossing het bord te RMA'en, niet?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2005 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Nu online
Er hebben wel meer mensen last met het geluid. Een collega van mij heeft er gewoon een Audigy in geprikt maar dat vind ik geen oplossing. Alles moet gewoon werken, vind ik. Dus zou ik maar RMA'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb specifiek N4D510-3 (oskar wu beta) voor mijn TCCD Samsung ram getest, vanaf die pc draai
ik nu, maar nog steeds precies dezelfde problemen met Dual Channel. Ik denk dat ik het bordje
zeker ga RMA'en, met deze omschrijving naar de winkel toe. Ik ben benieuwd....

:\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 02:50:
Ik heb specifiek N4D510-3 (oskar wu beta) voor mijn TCCD Samsung ram getest, vanaf die pc draai
ik nu, maar nog steeds precies dezelfde problemen met Dual Channel. Ik denk dat ik het bordje
zeker ga RMA'en, met deze omschrijving naar de winkel toe. Ik ben benieuwd....

:\
Welke winkel? Heb het bord zelf aangeschafd bij iComputers en heb hun gemaild met mijn probleem maar dusver nog geen reactie, kan nog komen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

510-2 is dan voor UTT/bh-5 en dat soort mem zooi ?
Dan ga ik die eens gauw proberen, k heb onderhand erg goede ervaringen met die biosen, bij elke nieuwe bois kon ik stabiel net ff verder OCen :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:38

Epsilon

sapphire schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 09:08:
510-2 is dan voor UTT/bh-5 en dat soort mem zooi ?
Dan ga ik die eens gauw proberen, k heb onderhand erg goede ervaringen met die biosen, bij elke nieuwe bois kon ik stabiel net ff verder OCen :P
Vanmiddag ga ik mn venice verder testen. Ook ga ik het testen met de 510-2 en 510-3 (die er nu op staat) bios. De gele slots zijn beter geschikt voor meer voltage, dat is de reden waarom dat ze zeggen: BH-5 / UTT etc in de gele slots. Maar dat wil niet zeggen dat op lage voltages die gele slots harder gaan.

Met bios 510-3 kun je echter alleen de orange slots gebruiken als je met 2 sticks draait.

[ Voor 9% gewijzigd door Epsilon op 21-05-2005 11:14 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.