[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - Deel 4

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 3.433 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:41
De speeds naar sata zijn toch gelockt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 23:14

sapphire

Die-hard pruts0r

duh, anders zou je toch nooti zo kunnen clocken ;)

(ja ok, tenzij je steeds handmatig een divider meot isntellen:P)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Laatst online: 12-09 14:41
precies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:52
Kadance074 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 20:53:
[...]

Ik heb zelfs SATA-NVRAID draaien hier op HTT 307 en zoals je ziet geen problemen ermee :)

[[url==http://members.home.nl/h.k.chiu/HTT307.JPG]afbeelding[/url]]
Hehe ok, dan zal dat wel niet de bottleneck vormen :)

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-07 13:46
Vorige week heb ik een nieuwe pc samengesteld rondom het DFI Ultra-D moederbord. In principe loopt alles lekker. Ik vraag me alleen af hoe het komt dat ik geen geluid krijg uit de subwoofer uitgang. Uit de Front-Speakers uitgang komt wel gewoon goed geluid. De settings staan op 5.1 geluid en ik heb alle overige connectors geprobeerd, maar zonder resultaat. Hebben jullie enig idee wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:16

Aight!

'A toy robot...'

Er zit ook zo een aansluiting op het moederbord, wat 4 pinnetjes heeft net onder de cpu. Lijkt voor een floppy power connectortje, maar waarvoor dient het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Aight! schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 14:15:
Er zit ook zo een aansluiting op het moederbord, wat 4 pinnetjes heeft net onder de cpu. Lijkt voor een floppy power connectortje, maar waarvoor dient het?
Lezen schijnt toch best moeilijk te zijn ...

Op pagina 16 van de meegeleverde users manual, in de topicstart en elke 3 pagina's van dit topic staat een antwoord op deze vraag.

Ectra stabiliteit voor SLI setups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

hebben jullie deze trick van BigToe al gezien voor meer dan 3,2V Vdimm maar met de 3,3V jumper aan (en dus koele mosfets).

trick to get more stable vdimm on the dfi nf4!

:)

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

el snorro bedoelt dat je psu problemen geeft

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Jack schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 19:45:
el snorro bedoelt dat je psu problemen geeft
is nog geen maand oud :? ... kan die dan zomaar rot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Jack schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 19:32:
hebben jullie deze trick van BigToe al gezien voor meer dan 3,2V Vdimm maar met de 3,3V jumper aan (en dus koele mosfets).

Dat ziet er interresant uit! Maar ik lees daar ook dat de 5V functie niet werkt met een 20 pin voeding ... Ik heb het hier echter volgens mij prima werkend met een 20 pin voeding :? . Of heb ik nou dingen in zitten vullen hoger dan 3.2 en ze helemaal niet gekregen :? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Als het niet zou werken, waarom dan wel voltages tot 3,2 volt krijgen :? Het is toch de 3,3 rail of de 5 volt rail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Syzzer schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 14:35:
[...]

Lezen schijnt toch best moeilijk te zijn ...

Op pagina 16 van de meegeleverde users manual, in de topicstart en elke 3 pagina's van dit topic staat een antwoord op deze vraag.

Ectra stabiliteit voor SLI setups
Dan lees ik er echt over heen, hele manual door gebladert echt niet gevonden, zal eens goed zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
gewoon aansluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Jack schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 19:32:

Zelfde dus als het bij mn huidige (DFI LanpartyUT nF3-250Gb) werkt :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

gewoon de 3,3v lijn opschroeven schijnbaar.
Das ideaal die gaat lekekr tot 3,8v hier :)
Lang leve OCZ Powerstream adjustable pots _/-\o_

edit: Waar kan je de werkelijke Vdimm op het bord zelf uitlezen, dan schroef ik morgen m'n 3,3v ff op en dan kan ik eht nameten op eht bord of het echt klopt, dat lijkt me betrouwbaarder dan Smartguard

[ Voor 43% gewijzigd door sapphire op 08-05-2005 01:30 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Zit met een aantal punten.

Was met me geheugen timings aan het klooien geweest en de pc wilde helemaal niet meer opstarten, dus me bios gecleared. Toen begon ie te zeuren over boot disk failure, terwijl als ik via het bootmenu de juiste harde schijf kies (waar Windows XP opstaat) er geen enkele problemen zijn met opstarten. Wat heeft het moederbord nou als eerste schijf? Want PHY SATA 1 is CH 4 vreemd genoeg?

Als toevoeging daarop heb ik het probleem dat al mijn harde schijven niet worden herkend. Dan zie ik met het booten dat er sommige ontbreken en een reset helpt dan. En soms staan ze er wel allemaal maar dan staat er 1 of meerdere offline in Windows XP disk management.

Nog een toevoeging erop is dat mijn RAID voor geen ene meter loopt, ben ik dus tijdelijk van afgestapt. Krijg telkens dat Windows XP mijn harde schijven wil controleren met opstarten van Windows XP en daar dan blijft hangen. Nou heb ik RAID via de Nvidia en via de Silicon Image controller geprobeerd maar beide geven de keuren. Lijkt erop alsof Windows XP de boel niet goed afsluit?

Ander probleem is zo af en toe een BSOD met opstarten van Windows XP, soms wel soms niet. Ook met een schone Windows XP installatie heb ik dat probleem. Soms is het opstarten ook zo traag als dikke ******.

Heb ik nou gewoon een moederbord wat flink de kuren heeft en zijn er oplossingen voor of zijn er andere oorzaken? Heb mijn geheugen al getest met Memtest echter 0 fouten naar een complete test van ong. 3 uur.

Specs:
Athlon 64 3500+
DFI Lanparty nForce 4 SLI-DR
2x XFX 6800 GT
2x 512MB DDR OCZ 4000
WD Raptor 74GB
2x Maxtor 160GB (raid 1, tijdelijk als 2 seperate harde schijven in gebruik)
Maxtor 250GB
SB Audigy 2
NEC 3520A
Enermax 600W

Opstelling harde schijven:
PHY SATA 1 WD Raptor 74GB (staat Windows XP op)
PHY SATA 2 Maxtor 250GB
PHY SATA 3 Maxtor 120GB
PHY SATA 4 Maxtor 120GB

Ik gebruik de laatste officieele bios van DFI, 3.10 is dat dacht ik zo uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Volgens mij is er gewoon iets mis met je moederbord, al een ander bios al geprobeert?

offtopic:
Je bent Wes he?van scholieren.com, ik ben Jolt, hoe was het met je voeding afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Nu online
Aight! schreef op zondag 08 mei 2005 @ 23:06:
Volgens mij is er gewoon iets mis met je moederbord, al een ander bios al geprobeert?

offtopic:
Je bent Wes he?van scholieren.com, ik ben Jolt, hoe was het met je voeding afgelopen?
Andere officieele biossen zijn er niet, wel oudere maar lijkt me niet echt handig om die te proberen, zijn niet voor niks verouderd. En bij het gebruik van een onofficieele bios kan ik mocht er problemen zijn nog niks verhalen op garantie. Heb er wel 1 geprobeerd maar gaf geen verbetering. Zal van de week nog eens een aantal proberen.Had een goede site gezien maar ben de link helaas kwijt :(

offtopic:
Een en dezelfde ja. De voeding komt van dezelfde winkel als het moederbord. Heb ondertussen een nieuwe voeding ontvangen conform de 10% regeling alleen de kabels zijn een beetje aan de korte kant, dus dat word ff solderen zodra ik mijn WC ga inbouwen. Mijn oude voeding heb ik met opzet nog niet teruggestuurd, heb de nieuwe pas paar dagen ingebouwd Mocht ik serieus problemen hebben met mijn moederbord hoef ik geen 2x verzendkosten te betalen.

[ Voor 8% gewijzigd door Paul Hewson op 09-05-2005 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus als ik het goed begrijp past er geen DDR-2 op dit bordje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 13:03:
dus als ik het goed begrijp past er geen DDR-2 op dit bordje?
Jij hebt echt geen idee waar je het over hebt he? |:(
Er is geen een DDR2 A64 board....

Aan je specs te zien had ik wel wat meer verwacht :P

[ Voor 10% gewijzigd door Vandread op 09-05-2005 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op maandag 09 mei 2005 @ 13:25:
[...]

Jij hebt echt geen idee waar je het over hebt he? |:(
Er is geen een DDR2 A64 board....

Aan je specs te zien had ik wel wat meer verwacht :P
hehe, tbh wist ik dat niet van dat ddr-2... ik had er nog niks over gehoord maar bedankt nu weet ik het :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:07
Dat heeft niks met overclocken te maken hé :)
Bij de A64 zit de geheugencontroller ingebouwd in de CPU terwijl deze vroeger in de northbridge zat. Daarom ook dat er geen aparte north- en southbridge meer gebruikt wordt op de nieuwe moederborden. En aangezien de geheugencontroller in de CPU geen DDR2 ondersteund, kan je dus geen DDR2 gebruiken ;) Er wordt gezegd dat AMD geen ondersteuning voor DDR2 zou bieden en de rechtstreekse overstap zou maken naar DDR3. Het is namelijk zo dat DDR2 wel hogere snelheden toelaat maar dat de timings ook veel hoger zijn.
offtopic:
Woohoo! Mijn eerste post in dit topic na m'n reisje ;)

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 09-05-2005 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Laagvliegerke schreef op maandag 09 mei 2005 @ 14:50:
Er wordt gezegd dat AMD geen ondersteuning voor DDR2 zou bieden en de rechtstreekse overstap zou maken naar DDR3.
Socket M2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:14
Misschien licht off-topic, maar wanneer komt DFI nou met hun moederboord met socket 939 en AGP?

Hoe ging dat spreekwoord ook al weer, wachten totdat je een ons weegt?
:z

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen: mail naar DFI? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muja
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 12:52
Ik ben zelf het hele weekend aan het worstelen geweest met een watergekoelde configuratie waar onder andere de volgende componenten in zitten:

DFI Lanparty UT NF4 SLI-D,939
AMD Athlon 64 3500 0,13 Micron
Corsair 1024MB DDR550 64MX64 TwinX, C2.5 4 4 8
AOpen PSU, 400W, 24p/20p AO400-12HPNF Silent ,Retail
ASUS EN6800Ultra/2DT/ 256mb GF FX 6800,DVI, PCI X

[edit]
tijdens overclocken
CPU gedraaid op 1.7v tot 1.9v dit lukt door de waterkoeling
Northbridge draait op 1.8v, watergekoeld
Ram gedraaid op 2.7v tot 2.9v
HT factor op 3

En zoals gemeld, zitten alle voedingsconnectors op het bord aangesloten zoals het hoort. Dus zowel de extra 12v, de normale molex en de floppy connector, tevens past de ATX connector zo op het bord

De voeding is "maar" 400 watt, maar zelfs met alles op defaults is het instabiel, echter niet met het 200 MHz C2 geheugen.

Zodra ik de PC de eerste keer inschakelde kreeg ik al allerlei geheugen gerelateerde foutmeldingen.
Dit was toen met een BIOS upgrade opgelost.

De snelste stabiele 3Dmark 2003 benchmark die ik heb kunnen draaien is op 292 * 9 = 2628 met de videokaart op 450 * 1200. Dit resulteerde in een score van 14.800 3Dmarks.

Ik kreeg af en toe wel een blauw scherm, maar ik dacht dat dit aan het overclocken, en het zoeken naar een stabiele setting lag.

Helaas heb ik zeer vreemde problemen met de configuratie. Ik kreeg steeds random BSODS en meldingen als "De bewerking WRITE kan niet op het geheugen worden uitgevoerd"

De stabiliteit is geen pijl op te trekken. Ik heb zwaar overclocked PRIME95 uren kunnen draaien, maar na het installeren van een Audigy 2 ZS was het weer helemaal mis met BSODS e.d.

Uiteindelijk was windows helemaal niet stabiel zelfs met standaard clockspeeds na een BIOS reset. Zelfs zo instabiel dat ik windows niet eens opnieuw kon installeren (BSOD bij de installatie)

Toen heb ik 2x 512 MB Corsair 200 MHz 5 2 2 2 RAM geplaatst. Daarmee kon ik gewoon windows installeren, farcry spelen, benchmarken etc etc.

Vervolgens weer het 275 MHz geheugen geplaatst, Bsods e.d. weer op mijn windows installatie. Daarna een aantal Beta BIOS versies geprobeerd, daarmee werd e.e.a. wel iets beter maar de BSODS bleven komen.

Ik heb wel memtest gedraaid, na 5 passes nog 0 errors met het geheugen waar windows gaar mee werkt.

De website van corsair gechecked: Geheugen moet volledig compatible zijn met dit mobo.

Toen het 275 MHz geheugen in mijn ABIT NF7 Nforce 2 bordje geplaatst: Geen problemen.

Alle componenten op het moederbord zijn uitstekend gekoeld, alle voedingsstekkers zijn correct aangesloten, voor de videokaart heb ik de 2 Molex connectors op 2 aparte kabels uit de voeding aangesloten.

Als ik nu uitga van de Bios Defaults, Dus gewoon 200 * 11 = 2200 MHz. dan is het geheel met het Corsair 200 MHz RAM wel stabiel, en met het 275 MHz geheugen niet. Ik kan bijvoorbeeld wel farcry opstarten, maar dat klapt er na een paar minuten uit met een error als WRITE op geheugen mislukt, die error is dan nog in een normaal venster zichtbaar, waarop een BSOD volgt.

Dit met alle timings op auto detect. Natuurlijk zouden beide soorten geheugen op 200 MHz gewoon moeten werken.
Waar kan ik nog naar kijken? Zou het het moederbord zijn, of ligt het aan de Memory Controller in de CPU? Ik denk dat het geheugen gewoon goed is, en het zou ook compatible moeten zijn eigenlijk.

Altijd leuk dit soort problemen |:(

[ Voor 16% gewijzigd door muja op 10-05-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

heb je de voeding/floppy connectors op eht bord aangesloten ?
Je draait ook een redelijk high-end systeem op een "maar" 400watt voeding.

Veder de standaard dingen, zoals hogere Vcore en Vdimm geprobeerd aangezien ik ej daar neits over hoor zeggen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:14
Below are the specs for 939 LANParty UT nF3 Ultra-D:

Chipset: nForce3 Ultra

Processor: AMD Athlon 64FX-939, Athlon 64-939, Sempron-939

System Bus (MHz): 2000MTps

Memory Socket: 4

Memory Type: Dual DDR-400

PCI Slot: 5

AGP Slot: 1 AGP-8X

Audio: 8ch

IDE Port: 2 PATA-133 + 4 SATA

RAID: PATA&SATA w/nVRAID

LAN: Marvell GbE PHY

IEEE 1394 Port: 2 (1 Rear + 1 Onboard)

USB Port: 8 USB 2.0 (4 Rear + 4 Onboard)

Hardware Monitor: Yes

BIOS (Mb): 4

Form Factor: ATX

Size (mm x mm): 305 x 245

Special Features: nVIDIA Firewall, nTune

Thank you for your interest in our products. Please let me know if I can be of further assistance.

Sincerely,

DFI San Jose

Marketing Dept.

Van DFI-Street .

Redelijk beknopte informatie en veel dingen had ik zelf ook wel kunnen bedenken dat ze erop komen, maar iets is beter dan niks toch? :)

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Als hij bestaat, waarom koopt iedereen dan een neo2 ipv een DFI nForce3 s939 :? ? Of is hij pas net uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Nu online
Paul Hewson schreef op zondag 08 mei 2005 @ 14:12:
Zit met een aantal punten.

Was met me geheugen timings aan het klooien geweest en de pc wilde helemaal niet meer opstarten, dus me bios gecleared. Toen begon ie te zeuren over boot disk failure, terwijl als ik via het bootmenu de juiste harde schijf kies (waar Windows XP opstaat) er geen enkele problemen zijn met opstarten. Wat heeft het moederbord nou als eerste schijf? Want PHY SATA 1 is CH 4 vreemd genoeg?

Als toevoeging daarop heb ik het probleem dat al mijn harde schijven niet worden herkend. Dan zie ik met het booten dat er sommige ontbreken en een reset helpt dan. En soms staan ze er wel allemaal maar dan staat er 1 of meerdere offline in Windows XP disk management.

Nog een toevoeging erop is dat mijn RAID voor geen ene meter loopt, ben ik dus tijdelijk van afgestapt. Krijg telkens dat Windows XP mijn harde schijven wil controleren met opstarten van Windows XP en daar dan blijft hangen. Nou heb ik RAID via de Nvidia en via de Silicon Image controller geprobeerd maar beide geven de keuren. Lijkt erop alsof Windows XP de boel niet goed afsluit?

Ander probleem is zo af en toe een BSOD met opstarten van Windows XP, soms wel soms niet. Ook met een schone Windows XP installatie heb ik dat probleem. Soms is het opstarten ook zo traag als dikke ******.

Heb ik nou gewoon een moederbord wat flink de kuren heeft en zijn er oplossingen voor of zijn er andere oorzaken? Heb mijn geheugen al getest met Memtest echter 0 fouten naar een complete test van ong. 3 uur.

Specs:
Athlon 64 3500+
DFI Lanparty nForce 4 SLI-DR
2x XFX 6800 GT
2x 512MB DDR OCZ 4000
WD Raptor 74GB
2x Maxtor 160GB (raid 1, tijdelijk als 2 seperate harde schijven in gebruik)
Maxtor 250GB
SB Audigy 2
NEC 3520A
Enermax 600W

Opstelling harde schijven:
PHY SATA 1 WD Raptor 74GB (staat Windows XP op)
PHY SATA 2 Maxtor 250GB
PHY SATA 3 Maxtor 120GB
PHY SATA 4 Maxtor 120GB

Ik gebruik de laatste officieele bios van DFI, 3.10 is dat dacht ik zo uit mijn hoofd.
Heb de 414-3 (Tccd & UTT) bios geprobeerd maar gaf vandaag ook een BSOD met het opstarten van Windows XP. Hoe kan ik zien welke chips mijn geheugen heeft, TccD of UTT. Ik heb OCZ 1024MB PC4000 EL Gold Rev2 Dual Channel Pack.

En misschien dat me vragen onopgemerkt zijn gebleven dus vandaar dat ik mezelf maar quote in de hoop op wat sublieme oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:54

Bever!

3

DesertShooter schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:36:
Als hij bestaat, waarom koopt iedereen dan een neo2 ipv een DFI nForce3 s939 :? ? Of is hij pas net uit?
dfi bord kwam aardig laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muja
Heb weer het een en ander ondekt. Zie mijn post eerder voor alle problemen.
Het N4D414-3 bios is voor mij het meest stabiel.

Heb nu getest met maar een enkele 512 MB module geinstalleerd. En presto: Alles retestabiel. Het maakt niet uit welke module van de 2 ik gebruik, ik kan overclocken als een gek en het systeem is niet onderuit te krijgen. Zodra ik echter dual channel probeer te draaien, op welke snelheid dan ook, van stock tot zwaar overclocked, het is niet stabiel te krijgen.
Dit terwijl memtest 0 problemen geeft, zelfs in Dual Channel.

Wat is er dan gaar? De memory controller of het mobo?

edit

Hey Paul Hewson, misschien iets voor jou om dit ook eens te proberen?

Die modules van je zijn:

OCZ EL DDR PC4400 Gold Edition (2,5-4-4-8) --chip--> Hynix B, Samsung TCCD ~ Brainpower PCB

zelf heb ik deze: Corsair XMS-PC4400C25 (2.5-4-4-8-1T) --chip--> Samsung TCCD ~ Brainpower PCB

[ Voor 30% gewijzigd door muja op 10-05-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Nu online
muja schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:15:
Heb weer het een en ander ondekt. Zie mijn post eerder voor alle problemen.
Het N4D414-3 bios is voor mij het meest stabiel.

Heb nu getest met maar een enkele 512 MB module geinstalleerd. En presto: Alles retestabiel. Het maakt niet uit welke module van de 2 ik gebruik, ik kan overclocken als een gek en het systeem is niet onderuit te krijgen. Zodra ik echter dual channel probeer te draaien, op welke snelheid dan ook, van stock tot zwaar overclocked, het is niet stabiel te krijgen.
Dit terwijl memtest 0 problemen geeft, zelfs in Dual Channel.

Wat is er dan gaar? De memory controller of het mobo?

edit

Hey Paul Hewson, misschien iets voor jou om dit ook eens te proberen?

Die modules van je zijn:

EL DDR PC4400 Gold Edition (2,5-4-4-8) --chip--> Hynix B, Samsung TCCD ~ Brainpower PCB

Memtest geeft niet aan dat er fouten in mijn geheugen zitten. Neem aan dat jij dat ook getest hebt en ook geen fouten aangaf? Zal van de week eens paar dagen met 1 dimm draaien, is een poging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muja
Idd. Memtest geeft totaal geen fouten aan, ook na 6 passes, maar als ik in dual channel windows probeer te draaien, dan krijg ik BSODS, en leuke meldingen als "FOUT, kan bewerking op geheugen WRITE niet uitvoeren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Nu online
muja schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:34:
Idd. Memtest geeft totaal geen fouten aan, ook na 6 passes, maar als ik in dual channel windows probeer te draaien, dan krijg ik BSODS, en leuke meldingen als "FOUT, kan bewerking op geheugen WRITE niet uitvoeren"
Bedankt voor je email, las ik zojuist. Zal de N4D414-3 bios eens proberen. Zijn we weer even zoet.

Edit: lees het nog eens goed en ik gebruik die al 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Paul Hewson op 10-05-2005 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muja
Je hoeft niet eens met 512 MB te draaien. Ik heb nu de reepjes in DIMM1 en DIMM2 zitten. Daarmee heb je dus geen Dual Channel, maar wel gewoon een GB geheugen. Dit werkt voor mij ook prima. Ergens zit dus een ernstig probleem.

Wat voor Versie van de 3500+ heb je?

Ik heb helaas nergens op gelet en een 0,13 micron exemplaar gekocht. de Clawhammer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

muja schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:45:
Je hoeft niet eens met 512 MB te draaien. Ik heb nu de reepjes in DIMM1 en DIMM2 zitten. Daarmee heb je dus geen Dual Channel, maar wel gewoon een GB geheugen. Dit werkt voor mij ook prima. Ergens zit dus een ernstig probleem.

Ik heb helaas nergens op gelet en een 0,13 micron exemplaar gekocht. de Clawhammer dus.
waarschijnlijk fx53 core, prima dingen dus
wees blij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Nu online
muja schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:45:

Ik heb zelf een Winchester. Zal ook eens DIMM1 en DIMM2 proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Paul Hewson op 10-05-2005 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muja
Ik weet niet of ik blij met die CPU moet zijn. Om de een of andere reden kan ik dus geen dual channel draaien. Wie weet is het de memory controller wel. Ik weet nog niet wat er maximaal in zit trouwens.

Met de modules in slot 1 en 2 (zonder dual channel dus om troubleshooting redenen)

Heb ik voorlopig even de volgende resultaten:

FSB 333 MHz,
HT Factor 3 = 1000 MHz
Ram alles op default, met een factor van 9/10 = 299 MHz op 2,8V
CPU op 333 * 8 = 2664 op 1,7V
Northbridge op 1,8V
LDT op 1.5V , ben er alleen nog steeds niet achter waar LDT voor staat :P
Videokaart is nog niet watergekoeld, koelblok is nog niet binnen, daarom 450 / 1200
Dit geeft nu een 3Dmark 2003 default score van 14.300

FSB 300 MHz
HT Factor 3 = 900 MHz
RAM op Factor 1:1 = 300 MHz op 2,8V
CPU op 300 * 9 = 2700 MHz op 1,83V
Northbridge op 1,8V
LDT op 1.5V
Videokaart op 450/1200
Dit geeft een 3Dmark 2003 default score van 14386

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Raar dat veel mensen problemen hebben met hun geheugen banken.
Draai nu al aardig lang 275 mhz, 24/7. Zonder fan of wat anders erop gezet. In bank 2 en 4 geloof ik.

Het is ook TCCD. Nog geen enkel BSOD of onstabiliteit gemerkt. Mem test komt hij ook mooi door :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

ja maar als je 3,X v op je mem zet 24/7 dan is een fannetje wel handig aangezien eht dan toch aardig warm word ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Tja, dan wel :P. BH-5 komt eraan, dan moet ik dat dan maar doen. Maar er wordt dus aangeraden alleen een 24 pins voeding te gebruiken bij de 5 volt jumper, geld dat ook voor een 24 - 20 pins connectortje?

Anders moet ik me mooi een nieuwe voeding aanschaffen, dan haal ik me meteen wat fatsoenlijks ,een OCZ Powerstream of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Nu online
Aight! schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:19:
Tja, dan wel :P. BH-5 komt eraan, dan moet ik dat dan maar doen. Maar er wordt dus aangeraden alleen een 24 pins voeding te gebruiken bij de 5 volt jumper, geld dat ook voor een 24 - 20 pins connectortje?

Anders moet ik me mooi een nieuwe voeding aanschaffen, dan haal ik me meteen wat fatsoenlijks ,een OCZ Powerstream of zo.
Dacht dat een verloop ook werd afgeraden dus dat een 24 pins noodzakelijk is, dacht zoiets te hebben gelezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Paul Hewson op 10-05-2005 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

naja dat word het ook, maar Syzzer heeft een "oude" Antec truecontrol 550 watt die gewoon 20 pinnen heeft. En hij draaint ook op de 5v jumper zonder problemen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Ik heb hier momenteel een DFI NF4 Ultra-D, met factuurdatum van midden maart (van Icomputers). Revisie R.AA0.
Ik heb hem van iemand overgenomen, en als het goed is is het bord nooit gebruikt.

Het bord hangt met 3 rode leds (CPU of geheugen?), en komt dus niet eens tot POST.
Ik heb reeds 2 Winchesters (3500+ en 3200+) geprobeerd, en 3 verschillende geheugenmodules (TwinMos, G.Skill en Kingston VR) in verschillende slots. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik de CPU's nog niet op een ander bord heb geprobeerd (maar kan me moeilijk voorstellen dat ze alle 2 stuk zijn)...
De voeding is een Enermax 470W NoiseTaker ATX1.3 (2x 12V rails: 16A+15A=31A @12V) met een verloopstuk naar 24 pins, videokaart een ATI X800XT. Alle 4 powerconnectors etc zijn aangesloten.

Wat denken jullie hiervan? Een van de beruchte DOA's? :(
Ik ga het nog proberen met de <100% zeker werkende> Winchester uit mijn huidige PC... nog enige andere ideeen mocht die het ook niet blijken te doen?

[ Voor 10% gewijzigd door Cheetah op 12-05-2005 04:06 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Vers "type" DFI NF4:
http://www.dfi.com.tw/Pro...&CATEGORY_TYPE=LP&SITE=US
LANPARTY UT nF4-D (dus geen ultra)
Schijnt weer iets goedkoper te zijn dan de ultra
Echter op XS staat natuurlijk alweer een sata2 en sli unlock methode:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=62075

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
FirefoxAG schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 03:51:
Ik heb hier momenteel een DFI NF4 Ultra-D, met factuurdatum van midden maart (van Icomputers). Revisie R.AA0.
Ik heb hem van iemand overgenomen, en als het goed is is het bord nooit gebruikt.

Het bord hangt met 3 rode leds (CPU of geheugen?), en komt dus niet eens tot POST.
Ik heb reeds 2 Winchesters (3500+ en 3200+) geprobeerd, en 3 verschillende geheugenmodules (TwinMos, G.Skill en Kingston VR) in verschillende slots. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik de CPU's nog niet op een ander bord heb geprobeerd (maar kan me moeilijk voorstellen dat ze alle 2 stuk zijn)...
De voeding is een Enermax 470W NoiseTaker ATX1.3 (2x 12V rails: 16A+15A=31A @12V) met een verloopstuk naar 24 pins, videokaart een ATI X800XT. Alle 4 powerconnectors etc zijn aangesloten.

Ik ga het nog proberen met de <100% zeker werkende> Winchester uit mijn huidige PC... nog enige andere ideeen mocht die het ook niet blijken te doen?
Even JP1 en jp2 tegelijk clearen
ik haal de stroom deraf
eerste keer dat hij bleef hangen hier op de 3 leds schrok ik me ook lam
d8 daar gaat me 4000

valt dus mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

petervandamned schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 08:48:
Even JP1 en jp2 tegelijk clearen
ik haal de stroom deraf
eerste keer dat hij bleef hangen hier op de 3 leds schrok ik me ook lam
d8 daar gaat me 4000

valt dus mee
Upd@te:
Vannacht de Winny en het geheugen uit mijn werkpc gesloopt (en da's geen pretje met een XP120 op een Neo2 :() en daarmee op de DFI getest... nothing... zelfde 3 leds :(
Meteen even het nieuwe geheugen en de andere 2 CPU's getest op de Neo2: geen enkel probleem.
Volgens mij hangt het bord trouwens sowieso op het geheugen en niet op de CPU... ik heb echter ook al alle mogelijke combi's geprobeerd met 3 verschillende soorten dimms. Single channel, dual channel, wisselen van slots etc... no salvation...

Ik zal later die tip van jou nog even proberen Peter, maar ik heb niet zo veel hoop. Ik heb de CMOS en die '2e CMOS' al enkele keren gecleared (zonder en met PSU aangesloten) zonder succes... zal kijken of het verschil maakt als ik ze tegelijk clear.

Anders moet 'ie dus DOA retour bij zijn eerste 'gebruik', nog afgezien van de bak tijd die ik hieraan kwijt ben... Hebben ze bij DFI nog nooit van kwaliteitscontrole gehoord voor ze hun borden de deur uitdoen ofzo? :(

[ Voor 15% gewijzigd door Cheetah op 12-05-2005 09:56 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Moeten ze om alle borden dan een PC bouwen om te testen of ze wel 100% werken ?
Verdriedubbeld de prijs gelijk.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:54

Bever!

3

dfi zegt wel dat ze perse 24 pins voedingen willen, en dat die converters niet goed zijn.
misschien dat het daar aan ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

sapphire schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 09:59:
Het uitvalpercentage op DFI borden is - gezien wat ik gisteravond op GoT heb gelezen - helaas wel aardig hoger dan bij andere fabrikanten... dat zegt toch wel iets over de kwaliteitscontrole...
Bever! schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 12:57:
dfi zegt wel dat ze perse 24 pins voedingen willen, en dat die converters niet goed zijn.
misschien dat het daar aan ligt
Misschien, maar ik betwijfel het.
Er zijn meerdere mensen die geen 24pins (ATX2.0) voedingen gebruiken. De Enermax die ik heb aangesloten voldoet aan ATX2.0 specs (dual 12V rail, alleen met 20pins) en levert 31A @12V. Dit moet echt wel zat zijn om het bord in ieder geval te laten posten met een 3200+ en een X800XT.
Die Enermax trok fluitend een NC 3400+@2.65Ghz@1.75V i.c.m. een Geforce 6800GT@Ultra+ (en later een X800XT PE).
Ik kan wel testen met een native ATX2.0 24pins Thermaltake 680W maar ik zie er behoorlijk tegen op om die uit mijn case te gaan slopen :/

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2021
@Firefox

3 rode LED's = MEM dat ervoor zorgt dat comp niet boot.
Heb je op het moment je GSkill mem erin?
Zelf heb ik LA en dat is best gevoelig, als ik 2,5-4-4-8 (SPD @ 600Mhz) run geen probleem, maar zodra ik 2,5-3-3-6 probeer loopt ie heel snel vast. Als ik jouw was zou ik BH-5/CH-5 is proberen, je moet dit natuurlijk maar net hebben liggen, DFI icm VX heb ik nog geen enkele keer problemen gehad :) .

Je kan ook nog het batterijtje eruit halen en na 20 minuten er weer in doen.

Blijf je problemen houden, ga er dan mee naar de shop en laat ze het daar testen, hoef je zelf ook niet allerlei fratsen uit te halen.

Waar heb je trouwens gelezen dat er zoveel problemen zijn met DFI op Got?

[ Voor 13% gewijzigd door The farmer op 12-05-2005 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

The farmer schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:04:
3 rode LED's = MEM dat ervoor zorgt dat comp niet boot.
Heb je op het moment je GSkill mem erin?
Zelf heb ik LA en dat is best gevoelig, als ik 2,5-4-4-8 (SPD @ 600Mhz) run geen probleem, maar zodra ik 2,5-3-3-6 probeer loopt ie heel snel vast. Als ik jouw was zou ik BH-5/CH-5 is proberen, je moet dit natuurlijk maar net hebben liggen, DFI icm VX heb ik nog geen enkele keer problemen gehad :)
Ik was er idd al achter dat hij hangt op het geheugen... maar ik heb het reeds geprobeerd met 2 sets G.Skill, Kingston Valueram en Twinmos el cheapo, zowel single als dual channel, in verschillende memslots: no go!
Het bord is ook niet overklokt ofzo, dit is gewoon de allereerste initieele test... het heeft nog nooit gedraaid.
Je kan ook nog het batterijtje eruit halen en na 20 minuten er weer in doen.
Ik zal dat later ook nog even proberen als die tip van Peter niet werkt.
Blijf je problemen houden, ga er dan mee naar de shop en laat ze het daar testen, hoef je zelf ook niet allerlei fratsen uit te halen.
Dat is het 'm dus, die shop is in Rotterdam, ik zit in A'dam en ik heb geen auto... da ga nie zo makkelijk :/
Waar heb je trouwens gelezen dat er zoveel problemen zijn met DFI op Got?
Zie de eerdere DFI NF4 topics maar... heel veel DOA bordjes...

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK
  • Laatst online: 21:28

AJK

...

FirefoxAG schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 03:51:

dit had ik ook toen ik de stekker van mijn 2e beeldscherm er niet goed in had ziten :? hoort blijkbaar half in de aansluiting te hangen ( oud beeld scherm met kapote stekker)

oftewel probeer andere video kaart+beeldscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
FirefoxAG, onwaarschijnlijk maar heb je al dingen aangesloten op USB poorten? Heb verschillende threats gelezen waarin dat problemen gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Vandread schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 08:32:
Vers "type" DFI NF4:
Ga ik dan ook opnemen in de TS, bedankt! Ik moet de TS nog wat verder aanpassen maar ik heb nog niet veel tijd en zin gehad.
offtopic:
Een vriend heeft vorig weekend zichzelf van het leven benomen. Ik kan het nog altijd niet geloven...
sapphire schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 09:59:
Om iets te testen is dat ook niet nodig. Ik werk in een elektronicabedrijf (ontwikkeling, productie & herstelling) en als DFI een degelijk testsysteem heeft, kunnen printen redelijk snel getest worden. Ik denk dan aan een testbed waarop het moederbord gelegd wordt en een heleboel "naalden" dan contact maken met soldeer- en testpunten van de print.

[ Voor 37% gewijzigd door D-Three op 12-05-2005 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Laagvliegerke schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 18:11:
offtopic:
Een vriend heeft vorig weekend zichzelf van het leven benomen. Ik kan het nog altijd niet geloven...
Dat is echt -> :| -> ;( .-> :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Misschien een stomme vraag.. maar ik heb vandaag mn ultra-d binnen gehad en ik zie allemaal power connectors op dat bord zitten, welke moet ik nou aansluiten en welke niet:o.. ik heb zelf een 24 pins atx voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
joon schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 18:38:
Misschien een stomme vraag.. maar ik heb vandaag mn ultra-d binnen gehad en ik zie allemaal power connectors op dat bord zitten, welke moet ik nou aansluiten en welke niet:o.. ik heb zelf een 24 pins atx voeding
Ik zou ze alle 4 aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Viss schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 18:41:
[...]

Ik zou ze alle 4 aansluiten.
Waar dienen ze dan voor als ik vragen mag? er staat alleen power connector bij in het boekje ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
En dat klopt.... De meningen blijven verdeeld (alleen nodig ivm SLI etc) maar mijn systeem is veel stabieler sinds ik alle 4 de connectors heb aangesloten, en ik ben niet de enige. Ik zou ze altijd alle 4 gebruiken, ongeacht je setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 26-08 14:55
Pfff, had hem net @ 2700 Mhz, en een Vcore van 1,6 draaien. Lekkere snelle PiFast score :D Nadeel = wel dat 3DMark05 er niet op wil draaien, dus draai nu helaas weer @ 2400 Mhz ;)

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:21

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik heb net mijn DFI lanparty SLI-DR systeempje geinstalleerd op windows XP pro SP2, daarbij heb ik de nieuwste driver van DFI gebruikt.
Nu is het zo dat ik bij mijn Creative 6.1 speaker setje geen geluid krijg door mijn front en rear center speakers.

Wanneer ik de speaker wizard draai dan hoor ik geen ruis maar een hele hoge toon door mijn front-center komen en bij de rear-center 2x bijna niets.

Als ik een dvd bekijk, en dan de nv_mixer erbij pak, dan zie ik dat kanaal 1,2,3,6,7 en 8 wel signaal geven (groene uitstoot) maar 4 en 5 niets.

Wat kan dit zijn?

Ik weet niet wat ik moet doen om alles werkend te krijgen, maar ik heb ook nog een Audigy2 liggen, uit mijn vorige systeem, is deze beter als de onboard van nvidia?
Misschien dat ik die wel aan de praat krijg, als het met de onboard niet gaat.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Vandread schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 08:32:
Vers "type" DFI NF4:
Die unlock methode is op elk mobo toe te passen waar een normale nForce 4 chipset op zit.
Heb het zelf toegepast op een EPoX 9NPAJ werkt perfect, even de soldeerbout met een beetje tin tussen de puntjes en klaar ! :*)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Laatst online: 13-09 17:20
the-spawn schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 22:26:
Ik heb net mijn DFI lanparty SLI-DR systeempje geinstalleerd op windows XP pro SP2, daarbij heb ik de nieuwste driver van DFI gebruikt.
Nu is het zo dat ik bij mijn Creative 6.1 speaker setje geen geluid krijg door mijn front en rear center speakers.

Wanneer ik de speaker wizard draai dan hoor ik geen ruis maar een hele hoge toon door mijn front-center komen en bij de rear-center 2x bijna niets.

Als ik een dvd bekijk, en dan de nv_mixer erbij pak, dan zie ik dat kanaal 1,2,3,6,7 en 8 wel signaal geven (groene uitstoot) maar 4 en 5 niets.

Wat kan dit zijn?

Ik weet niet wat ik moet doen om alles werkend te krijgen, maar ik heb ook nog een Audigy2 liggen, uit mijn vorige systeem, is deze beter als de onboard van nvidia?
Je bent lang niet de eerste waarbij het geluid het niet goed doet.

Bij mij werkte het geluid HELEMAAL niet. En heb nog van 2 meer hiet op GoT gelezen gehad waarbij geluid ruisde en na enekele weken ook niks meer deed en een waarbij geluid ook helemaal niks deed.

Ik had de mijne terug naar de winkel op RMA avontuur gestuurd. Weekje later nieuwe binnen gekregen waarbij het allemaal mooi werkt :)
Ik heb alleen geen 6.1, 5.1, 4.1 ofzo setje getest. Ik heb gewoon 2 pc speakertjes van Labtec.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:21

the-spawn

.: Dark Storm :.

Spitfire_V5 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:19:
[...]

Je bent lang niet de eerste waarbij het geluid het niet goed doet.

Bij mij werkte het geluid HELEMAAL niet. En heb nog van 2 meer hiet op GoT gelezen gehad waarbij geluid ruisde en na enekele weken ook niks meer deed en een waarbij geluid ook helemaal niks deed.

Ik had de mijne terug naar de winkel op RMA avontuur gestuurd. Weekje later nieuwe binnen gekregen waarbij het allemaal mooi werkt :)
Ik heb alleen geen 6.1, 5.1, 4.1 ofzo setje getest. Ik heb gewoon 2 pc speakertjes van Labtec.
Ik heb nu de drivers van DFI nogmaal gedownload, nu wordt er AC97 geinstalleerd en geen nVidia sound, nu heb ik wel gewoon 5.6/6.1 geluid :S heel vaag.

Dus ik zal eens aankijken, en op jullie sugesties wachten

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik installeer ook altijd de AC'97 drivers omdat er toch een realtek chip op die audio module zit. Ik heb geen idee wat die nVidia Sound drivers doen. Ik heb het eigenlijk ook altijd wat verwarrend gevonden maar ja.
En jouw Audigy2 zal inderdaad beter geluid produceren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Ok, na vele CMOS resets en lang experimenteren besloot het bord uiteindelijk wel te willen posten met een standaard PCI kaartje, maar niet met mijn X800XT. Met die kaart erin geen post + memory-error (3 rode leds).

Nu na een toch wel idiote CMOS resetprocedure waarbij ik het bord met CMOS jumper op 'reset' 5x onder stroon heb gezet (psu aan/uit/aan/uit etc) besluit het bord nu wel te posten met die X800XT in PCI-e 16x slot 2 (de onderste). In het bovenste PCI-e 16x slot nog steeds geen post... Ik snap d'r geen jota van, maar goed, misschien heeft het iets te maken met de config van de (in de handleiding) niet nader gespecificeerde PCI-e jumpers tussen de PCI-e slots...
Ik snap sowieso niet dat het ding een memory-error geeft terwijl het de VGA kaart niet lust... als die gewoon de juiste error had gegeven (2 rode leds i.p.v. 3) had dat me veel werk - en het uit elkaar slopen van een draaiend systeem voor testmateriaal - bespaard :(

Anyway, ik ben in ieder geval blij dat ik de boel eidenlijk aan de gang heb, ook al ben ik gedwongen het onderste PCI-e slot te gebruiken... iemand nog een heldere tip voor me over hoe de kaart (ook) draaiende te krijgen in het bovenste slot? :)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

the-spawn schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 22:26:
[...] maar ik heb ook nog een Audigy2 liggen, uit mijn vorige systeem, is deze beter als de onboard van nvidia?
Als ik je een stevige tip mag geven: gooi die erin en skip de on-board audio!
De onboard audio is namelijk (in tegenstelling tot nForce2 audio) een softwarematige codec en wordt volledig op je CPU gedraaid. Naast het feit dat een Audigy2 stukken beter klinkt scheelt die je ook nog zo'n 6-12% CPU load bij gebruik van audio - zeker wanneer speciale effecten (DirectSound 3D, EAX etc) weergegeven moeten worden.

Met name in games is dit verschil merkbaar, en het verbaast me daarom enorm dat veel mensen stevige bedragen investeren in CPU en Graka, maar niet bereid zijn een relatief laag bedrag uit te geven aan een redelijke soundcard. 6-12% CPU performanceverschil komt makkelijk overeen met ruim 1 speedgrade op je CPU (dus bijv. het hebben van een 3500+ ipv een 3200+).

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
6-12%? heb je bronnen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Ja hoor, zie deze roundup van THG maar eens.
Daar kun je trouwens ook meteen in terugzien waarom de nForce2 SoundStorm APU zo goed was... echt jammer dat nVidia die heeft weggelaten uit nForce3&4. Ik had er met alle plezier van de wereld wat extra geld voor neergeteld :/

Tweaktown heeft ook een dergelijke roundup gehouden. Het Cmedia kaartje in die roundup is enigzins vergelijkbaar met onboard sound, hoewel hiervoor vaak zelfs slechtere kwaliteit (en dus meer CPU power vretende) codecs worden gebruikt (Realtek, goedkopere Cmedia enzo). Onboard zal in veel gevallen dus zelfs langzamer zijn dan het geteste Cmedia kaartje...

Duz een wat betere geluidskaart met een eigen Audio Processing Unit is zeker aanbevolen... Audigy2 OEM is momenteel een erg goede keuze als je ook een beetje goedkoop af wilt zijn, maar een zelfs cheap SoundBlaster Live kaartje maakt al een behoorlijk verschil in CPU load. Heb je jarenlang plezier van :)

Tussen haakjes: Heeft iemand nog een tip voor me over het draaiende krijgen van mijn X800XT PCI-e in het bovenste PCI-e 16x slot? Tot nu toe wil die het alleen in het onderste slot doen... Moet ik de PCI-e jumpers omzetten ofzo, en zoja welke?

[ Voor 8% gewijzigd door Cheetah op 13-05-2005 22:21 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Voor diegene die het nog niet gezien hadden:

DFI Lanparty nF3-Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Laatst online: 08-05 16:33
nice nice
zonde net me agp 6800 verkocht
anders was dit me nieuwe game rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadance074
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 20:35
Er zijn weer twee nieuwe beta biossen in omloop: N4D509 en N4D510

Ze zijn hier te downloaden:

DFI Lan Party NF4 ND509

DFI Lan Party NF4 ND510

Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
FirefoxAG schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 22:16:
[...]
soundstorm geluid verhaal
Ik wil soundstorm teruuuuug! :'(
Ziet er goed uit, gelukkig ga ik me DFI nf2 infinity in me htpc/allesbak gebruiken :)
....hmmm nf4... ik ga erop achteruit! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

wat is de laatste revisie van de dfi nf4 ultra-d, weet iemand dat?
na lang denken wil ik toch wel een dfi proberen, kijken hoe dat is, hoop niet dat ik niet gelijk een DOA krijg als ik een bestel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer een half dode voeding en ultra-d erbij ;(
Gisteren afgesproken dat ik een oc dag ging houden met R3Con. Alles deed het nog tot ik 3.4 volt op mijn geheugen gooide. Toen wilde hij niet booten, dus ik dacht ff cmos clear. Die werkte niet dus ik haal ook ff die kabel eruit van de voeding... Toen ben ik ff naar huis gegaan om te eten (patatjes :9 ) en toen kwam ik weer en hoorde ik dat mijn pc opeens boote :/ . En het rook ook niet meer zo fris in mijn case :X .

We hebben toen veel getest en kwamen tot de conclusie dat het mobo en de voeding voeding dood waren. Er was een chipje doorgebrand.. :? Wat ik ook erg vaag vind, als ik mijn voeding aan mijn mobo doe boot hij. Met een q-tec niet. En mijn voeding aan een p3 mobo boot die p3 ook niet... Ik denk dus aan een brakke voeding.

Zover mijn ervaring met DFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Nu online
Kadance074 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 00:10:
Er zijn weer twee nieuwe beta biossen in omloop: N4D509 en N4D510

Ze zijn hier te downloaden:

DFI Lan Party NF4 ND509

DFI Lan Party NF4 ND510
Wat is het verschil tussen beiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK

AJK

...

mijn oc =>klik
met 3v op de reepjes maar als ik hoger ga wordt ie te instabiel. het geheugen loopt ook op 280mhz (hier op 265mhz) iemand sugesties voor verbeteringen of is de boel gewoon brak?

[ Voor 7% gewijzigd door AJK op 15-05-2005 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anthonyjameskok schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 13:48:
mijn oc =>[url=http://http://www.bartroorda.nl/KC/content/userfiles/ajk9039/naamloos9.JPG]klik[/url]
met 3v op de reepjes maar als ik hoger ga wordt ie te instabiel. het geheugen loopt ook op 280mhz (hier op 265mhz) iemand sugesties voor verbeteringen of is de boel gewoon brak?
Nice fix je link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi daar,

Ben nog noet zo thuis in het die hard oceen, vandaar deze vraag.

Ik heb dit mobo besteld en wil er leuke dingen mee gaan doen.
Nu lees ik dat de mosfets goed gekoeld moeten worden, ik zag mooi pics van het boord kan iemand mij aanwijzen/uitleggen waar ik deze precies kan vinden??
Ik weet nu via het web wat ze zijn en wat ze doen.

Bedankt alvast.

Ice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Als je de 5v lijn wilt gaan gebruiken voor je RAM zou ik ervoor zorgen dat je de mosfets in de rechterbovenhoek en rechts van de socket koelt. Beetje lucht erover scheelt enorm.

Ik heb zelf een amd hsf fannetje rechts van de socket click en een fan rechtsboven in de hoek click

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
ik las net in het boekje dat er 2 5VSB jumpers op het bord zitten die standaart uit staan, en dat je voeding ook aan bepaalde eisen moet voldoen als je ze daarop zet..
ik heb een enermax 485W noisetaker er in zitten, is er wat performance verschil als ik die jumpers omzet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:49

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 08:49:
En weer een half dode voeding en ultra-d erbij ;(
Gisteren afgesproken dat ik een oc dag ging houden met R3Con. Alles deed het nog tot ik 3.4 volt op mijn geheugen gooide. Toen wilde hij niet booten, dus ik dacht ff cmos clear. Die werkte niet dus ik haal ook ff die kabel eruit van de voeding... Toen ben ik ff naar huis gegaan om te eten (patatjes :9 ) en toen kwam ik weer en hoorde ik dat mijn pc opeens boote :/ . En het rook ook niet meer zo fris in mijn case :X .

We hebben toen veel getest en kwamen tot de conclusie dat het mobo en de voeding voeding dood waren. Er was een chipje doorgebrand.. :? Wat ik ook erg vaag vind, als ik mijn voeding aan mijn mobo doe boot hij. Met een q-tec niet. En mijn voeding aan een p3 mobo boot die p3 ook niet... Ik denk dus aan een brakke voeding.

Zover mijn ervaring met DFI.
Met wat voor PSU ben je bezig? Als je met een Be quiet 400W aan het stoeien was, sterkte. OC'en begint pas interessant te worden met dit mobo, met een goede en zware voeding van minimaal 480W. Met SLI zal je meer nodig hebben. Als je de ram spanning in de hogere regionen gaat gooien, zal je een voeding met 24 pins aansluiting nodig hebben.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smallblock schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 22:06:
[...]

Met wat voor PSU ben je bezig? Als je met een Be quiet 400W aan het stoeien was, sterkte. OC'en begint pas interessant te worden met dit mobo, met een goede en zware voeding van minimaal 480W. Met SLI zal je meer nodig hebben. Als je de ram spanning in de hogere regionen gaat gooien, zal je een voeding met 24 pins aansluiting nodig hebben.
Hmm, SLI ga ik sowieso niet halen en ik zit eraan te denken een AC Ryan 550watt te kopen :) . Maar eerst ff deze 2 dingen RMA doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK

AJK

...

link doet het nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Nu online
Van me HD troubles ben ik nu af, dat soms een HD niet word herkend, de 414-3 bios heeft dat opgelost. Enigste probleem is me geheugen nog.

-2x 512MB in DIMM 2 en 4 geeft ie een BSOD, machine exception error of iets dergelijks
-2x 512MB in DIMM 1 en 2 zelfde BSOD
-1x 512MB in DIMM 1 wil mijn pc niet eens fatsoenlijk opstarten, hangt op diverse plekken, van de 10 pogingen was de countdown bij het Windows menu (safe boot, normaal, etc) het meest verre dat ik gekomen ben
-1x 512MB voor alsnog geen problemen, na 10 opstarten

Gebruikte bios 414-3, zou graag de N4D509 en N4D510 willen gebruiken maar mij is het verschil tussen die 2 niet duidelijk. Misschien dat die mijn probleem verhelpen, je weet maar nooit.

Gebruikt geheugen: OCZ 1024MB PC4000 EL Gold Rev2 Dual Channel Pack--chip--> Hynix B, Samsung TCCD ~ Brainpower PCB.

Mijn vraag dus wat het verschil tussen de 2 nieuwste biossen is zodat ik kan testen of zij mijn probleem misschien verhelpen. Of dat iemand anders nog een idee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul Hewson schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:04:
Van me HD troubles ben ik nu af, dat soms een HD niet word herkend, de 414-3 bios heeft dat opgelost. Enigste probleem is me geheugen nog.

-2x 512MB in DIMM 2 en 4 geeft ie een BSOD, machine exception error of iets dergelijks
-1x 512MB in DIMM 1 wil mijn pc niet eens fatsoenlijk opstarten, hangt op diverse plekken, van de 10 pogingen was de countdown bij het Windows menu (safe boot, normaal, etc) het meest verre dat ik gekomen ben

Gebruikte bios 414-3, zou graag de N4D509 en N4D510 willen gebruiken maar mij is het verschil tussen die 2 niet duidelijk. Misschien dat die mijn probleem verhelpen, je weet maar nooit.

Gebruikt geheugen: OCZ 1024MB PC4000 EL Gold Rev2 Dual Channel Pack--chip--> Hynix B, Samsung TCCD ~ Brainpower PCB.

Mijn vraag dus wat het verschil tussen de 2 nieuwste biossen is zodat ik kan testen of zij mijn probleem misschien verhelpen. Of dat iemand anders nog een idee heeft.
Er zijn haast geen verschillen er is bij de 510 een bug uitgehaald die in de 509 zat.
Probeer 510-1 of de 510-3
Succes en laat je bevinden even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muja
Weer een DOA

Mja. Ik was er dus achter gekomen dat mijn Lanparty NF4 SLI-D geen Dual Channel kon draaien (zie eerdere posts) Alles werkte wel gewoon met de DIMMS in slot 1&2.
Ander DFI bordje gehaald om te testen (Ultra D) en daarmee kon het wel gewoon met alle overige componenten identiek. Conlcusie: Op mijn nieuwe bordje waren geheugenbank 3 & 4 niet in orde. Dus RMA van gemaakt en ik zit nu te wachten op een nieuwe.

Mijn gevoel bij het bord is erg dubbel, aan de ene kant een geweldige overclocker, echt beter dan ik ooit heb meegemaakt, maar aan de andere kant is de kwaliteitscontrole kennelijk een stuk minder goed bij DFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Paul Hewson schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:04:

Ik heb exact hetzelfde probleem ook die error en ook icm TCCD.
Er lijkt wel niets aan te doen ik heb al zo veel geprobeerd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:38:
[...]

Er zijn haast geen verschillen er is bij de 510 een bug uitgehaald die in de 509 zat.
Probeer 510-1 of de 510-3
Succes en laat je bevinden even weten.
Gevonden en gedownload. Maar eens testen met DIMM 2 en 4 dan.
SmokeyTheBandit schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:35:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem ook die error en ook icm TCCD.
Er lijkt wel niets aan te doen ik heb al zo veel geprobeerd :'(
Heb jij al eens ander geheugen geprobeerd? Heb zelf namelijk geen ander geheugen tot mijn beschikkig dus ik kan dat niet testen. Als ander geheugen mijn probleem oplost schaf ik gewoon ander geheugen aan.

Edit: de 510-3 bios lijkt voor alsnog ook mijn geheugen probleem te hebben opgelost. Vandaag al een stuk of 10-15 keer opnieuw opgestart en nog geen BSOD gezien. Had ik met de 410-3 ondertussen al een paar keer gehad.

Edit 2: bingo, machine check exception, BSOD. Zucht.

Edit 3: wil je een formulier invullen voor de support van DFI krijg je telkens een JSP error. Word er een beetje moe van. Zal toch niet zijn dat je maar met een fout moet leren leven want ik heb dan het gevoel dat het systeem niet stabiel is. Heb zo af en toe ook een vastloper in Windows XP Pro namelijk.

[ Voor 33% gewijzigd door Paul Hewson op 16-05-2005 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Waar komen jullie aan die nieuwe beta biossen? Op site van DFI staat alleen maar NF4LD316.zip als laatste aangegeven.

En ik zou graag de changelog van deze nieuwe dingetjes eens willen zien.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Nu online
Spitfire_V5 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 00:57:
Waar komen jullie aan die nieuwe beta biossen? Op site van DFI staat alleen maar NF4LD316.zip als laatste aangegeven.

En ik zou graag de changelog van deze nieuwe dingetjes eens willen zien.
Paar pagina's terug staat de 414 aangegeven en ik heb zelf de 510-3 via Google opgezocht.

http://www.bleedinedge.com/forum/showthread.php?t=9917

Op de DFI site zijn enkel de officieele biossen, de andere zijn allemaal onofficieel. Maar als je problemen hebt moet je wel op zoek naar wat anders.

[ Voor 16% gewijzigd door Paul Hewson op 16-05-2005 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ahzo, Dat is wel handig dat je dan de orange zowel als de yellow slots kunt gebruiken.
Maar klopt dit officiele tabelletje van DFI dan nog en wat zou er dan evt aan veranderen?
http://www.dfi.com.tw/Sup...3636&PAGE_TYPE=US&SITE=US

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Paul Hewson schreef op zondag 15 mei 2005 @ 16:15:
[...]

Gevonden en gedownload. Maar eens testen met DIMM 2 en 4 dan.

[...]

Heb jij al eens ander geheugen geprobeerd? Heb zelf namelijk geen ander geheugen tot mijn beschikkig dus ik kan dat niet testen. Als ander geheugen mijn probleem oplost schaf ik gewoon ander geheugen aan.

Edit: de 510-3 bios lijkt voor alsnog ook mijn geheugen probleem te hebben opgelost. Vandaag al een stuk of 10-15 keer opnieuw opgestart en nog geen BSOD gezien. Had ik met de 410-3 ondertussen al een paar keer gehad.

Edit 2: bingo, machine check exception, BSOD. Zucht.

Edit 3: wil je een formulier invullen voor de support van DFI krijg je telkens een JSP error. Word er een beetje moe van. Zal toch niet zijn dat je maar met een fout moet leren leven want ik heb dan het gevoel dat het systeem niet stabiel is. Heb zo af en toe ook een vastloper in Windows XP Pro namelijk.
Ga van de week BH-5 erin zetten durf te verwedden dat dat dit probleem oplost 8)7
Heel vreemd die BSODs ze komen zonder enige aanleiding er is gewoon geen peil op vast te knopen.
Zo zit je een uur te primen waaruit blijkt dat je pc stabiel is, ga je daarna relax zitten te internetten en een mp3tje te luisteren pats BSOD 8)7 |:(

[ Voor 11% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 16-05-2005 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Nu online
SmokeyTheBandit schreef op maandag 16 mei 2005 @ 12:24:
[...]

Ga van de week BH-5 erin zetten durf te verwedden dat dat dit probleem oplost 8)7
Heel vreemd die BSODs ze komen zonder enige aanleiding er is gewoon geen peil op vast te knopen.
Zo zit je een uur te primen waaruit blijkt dat je pc stabiel is, ga je daarna relax zitten te internetten en een mp3tje te luisteren pats BSOD 8)7 |:(
Eerlijk gezegd hoop ik het van wel want dan kan ik eindelijk met me WC beginnen, anders zit ik nog eerst te denken om het bord te RMA'en. Wil een goed werkend bord. Kan trouwens niet op de DFI site een tabelletje vinden met compatible geheugen, is daar wel ergens een overzicht van? Heb er toch ooit iets van gezien dacht ik.

Aangezien ik telkens een JSP error krijg wanneer ik het support formulier wil versturen heb ik maar een email gestuurd rechtstreeks naar de support afdeling met daarin me verhaal.

Een BSOD heb ik nooit in Windows zelf, enkel met opstarten, vlak voordat je het gebruikers menu te zien krijgt. Wel af en toe dat ie vastloopt in Windows. Iemand moederbordje kopen :)

[ Voor 30% gewijzigd door Paul Hewson op 16-05-2005 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
SmokeyTheBandit schreef op maandag 16 mei 2005 @ 12:24:
[...]

Idd veel kans dat het geheugen het probleem is. Want waarschijnlijk doe je met prime een torture test die jouw CPU maximaal belast (In-place large FFTs). Daarbij gebruik je bijna geen RAM.
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.