"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Hoe kom jij er nu ineens bij dat dat pér scherm is dan?Paul Nieuwkamp schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:06:
26 kilo per schrmZit er een stalen verpakking omheen of zo?
Hoe krijg je daar 16 kilo karton en piepschuim omheen gewikkeld? Ik had het gewicht al eerder zien staan maar nam zonder er bij stil te staan even aan dat dat om 2 schermen ging...
Bij mijn weten is het totale verzendgewicht 26kg, 3kg verpakking en andere dingen per scherm.
1x scherm en 1x stroomkabel als ik het goed gevolgd hebEcteinascidin schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:02:
We weten nu iig dat er een inkoopactie was, dat Dell slecht levert en het scherm in 2 stukjes wordt verstuurd met een totale massa van 26 kilo. Wel een zware Prittstift om er 1 scherm van te maken.
Edit: Ik zie net overigens dat Ecteinascidin het (ook) fout heeft, E-x-t-r-e-m-e, Fjan en ACM hebben het over meerdere schermen...
[ Voor 16% gewijzigd door Paul op 25-04-2005 18:40 ]
Rhàshan - Aditu Sunlock
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Anoniem: 128714

Na die actie van dell 2e scherm halve prijs kan je er moeilijk 1 gaan kopen
Zo ja, dan vraag ik mijzelf af of ze morgen er idd wel zijn.
[ Voor 34% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 25-04-2005 21:00 ]
Wat is dit voor trek en trees! Mijn scherm is gekidnapped door een fransoos

Ja, maar de pakketjes "waren" eerder deze dag nog in EindhovenDDX schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:19:
denkt iedereen er wel ff aan dat alles uit ierland moet komen ?
(Ierland, Eindhoven, Frankrijk, NL is een beetje een omweg)
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Anoniem: 5646
eerst in eindhoven.. toen weer frankrijk, en de dag daarna in Best.
Dus over 2 dagen heb je ze ;-)

Die schermen worden niet geasembleerd in Ierland, momenteel werkt daar iemand die ik ken en die zei dat ze daar niet worden gemaakt.DDX schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:19:
denkt iedereen er wel ff aan dat alles uit ierland moet komen ?
Verzin 1 goeie reden waarom UPS die monitoren ff richting Frankrijk zou willen slingeren per luchtpost. Ik dacht altijd dat UPS de beste pakketdienst was. Maar ik begin te twijfelen.
[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 128714 op 25-04-2005 23:08 ]
Misschien is dit goedkoper dan in Ierland al een uitsplitsing maken waar wat heenmoet of zo?
Ik heb geen idee hoor, ik zit maar wat te roepen
Rhàshan - Aditu Sunlock
Anoniem: 142826
Verzin 1 goeie reden waarom UPS die monitoren ff richting Frankrijk zou willen slingeren per luchtpost. Ik dacht altijd dat UPS de beste pakketdienst was. Maar ik begin te twijfelen.

Of ze gaan kijken wie het verst uit zijn district kan afwijken :X
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 142826 op 25-04-2005 23:27 ]
One of the animals has left its cage today.
Misschien gaan die van ons wel naar klanten in Frankrijkmrknowitall schreef op maandag 25 april 2005 @ 23:18:
lol, naja, die van jullie is tenminste onderweg. Bij mij staat orderwatch nog steeds te trippen tussen de 27 en 29e.
De verwachte afleverdatum staat overigens nu op gisteren

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 128714 op 26-04-2005 00:09 ]
In Transit
Die in Rotterdam staan trouwens op OUT FOR DELIVERY.
Krijg ik straks enkel 2 snoeren

[ Voor 18% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 26-04-2005 08:14 ]
Ik heb er twee in Apeldoorn en twee in Lesquin cedex... Ik gok dat ze gewoon niet zo'n geweldig systeem hebben en hoop maar dat ze allevier in apeldoorn zijnX-t-r-e-m-e schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 07:15:
Wat moet ik hier van maken, dat de helft in Rotterdam ligt en de rest nog in Frankrijk?!

Zou de prijs in mei voor een enkele monitor naar 939 gaan
[ Voor 106% gewijzigd door decipherer op 26-04-2005 07:56 ]
Bij mij staat alles op Apeldoorn en Out for Delivery 7:13. En ik woon vlakbij apeldoornACM schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 07:50:
[...]
Ik heb er twee in Apeldoorn en twee in Lesquin cedex... Ik gok dat ze gewoon niet zo'n geweldig systeem hebben en hoop maar dat ze allevier in apeldoorn zijn
Die schermen zijn ook nog nooit in Nederland geweest, misschien willen ze eerst even een sight seeing tour maken.X-t-r-e-m-e schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 09:08:
Nu de helft in Rotterdam en de andere helft ineens in Drachten. Ter info, ik woon in omgeving Breda. Wat doet mijn scherm in Drachten, dat ligt helemaal in het Noorden?!
Snap trouwens niet waarom ze die pakjes niet gewoon met een kilometer tape bij elkaar binden
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 128714 op 26-04-2005 10:22 ]
Jij kijkt nu misschien raar, maar moet je voorstellen hoe die UPS man kijkt nu hij twee pakjes mistX-t-r-e-m-e schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 09:08:
Nu de helft in Rotterdam en de andere helft ineens in Drachten. Ter info, ik woon in omgeving Breda. Wat doet mijn scherm in Drachten, dat ligt helemaal in het Noorden?!
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Anoniem: 29149
Op www.dell.com is hij weer 15% goedkoper geworden, hij staat er nu voor $1019 op. En ook: "ships within 24 hours". Goeie deal. In Nederland is hij helemaal niet meer te koop bij Dell en een levertijd ergens in juni.
Apr 26, 2005
9:15 A.M.
DRACHTEN, NL
AN INCORRECT ROUTING AT A UPS FACILITY CAUSED THIS DELAY;THE PACKAGE WAS MISSORTED AT THE HUB. IT HAS BEEN REROUTED TO THE CORRECT DESTINATION SITE
9:01 A.M.
Het leuke is dat dit maar voor de helft is, het andere is wel goed geadresseerd. Is het nu zo moeilijk deze pakketjes bij elkaar te houden.
[ Voor 25% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 26-04-2005 10:46 ]
Ze zijn aangesloten, 0 dode pixels. Heb er 1 aan de DVI en een aan de DSUB. Nou dat is wel een verschil zeg. Ik ga ze zo aan de G5 hangen ff kijken hoe het eruit ziet met een 6800 Ultra. Kan ik meteen een eerlijk vergelijk maken met de Cinema 30"
@xtreme: Ik hoop dat de 2 netsnoeren verkeerd geroute zijn en dat ze wel de schermen uitleveren. (Als je tenminste nog wat losse netsnoeren hebt liggen) kan je aan de gang.
[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 128714 op 26-04-2005 11:19 ]
Dan mag ik eerst wel me kantoortje opruimen

Story of my life, waarschijnelijk dus niet. Zit ik met 2 netsnoeren zonder scherm. Morgen komen ze de schermen bezorgen, maar dan is er niemand thuis. O ja, ik denk ook dat beide schermen een stuk of 5 dode pixels hebben. Dan mag ik ze natuurlijk omruilen, maar ja....dat duurt dan weer een maand.Anoniem: 128714 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 10:55:
Lullig, ik heb ze zojuist binnengekregen, alle 4 de pakketjes. Ga ze nu openen
Ze zijn aangesloten, 0 dode pixels. Heb er 1 aan de DVI en een aan de DSUB. Nou dat is wel een verschil zeg. Ik ga ze zo aan de G5 hangen ff kijken hoe het eruit ziet met een 6800 Ultra. Kan ik meteen een eerlijk vergelijk maken met de Cinema 30"
@xtreme: Ik hoop dat de 2 netsnoeren verkeerd geroute zijn en dat ze wel de schermen uitleveren. (Als je tenminste nog wat losse netsnoeren hebt liggen) kan je aan de gang.
Ik kan je verzekeren het is het extra dagje wachten wel waard hoor. Beeld is met DVI echt superstrak. Kleuren zijn heel intens, ondanks het grote oppervlak heel uniform. Gewoon mooiX-t-r-e-m-e schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:33:
[...]
Story of my life, waarschijnelijk dus niet. Zit ik met 2 netsnoeren zonder scherm. Morgen komen ze de schermen bezorgen, maar dan is er niemand thuis. O ja, ik denk ook dat beide schermen een stuk of 5 dode pixels hebben. Dan mag ik ze natuurlijk omruilen, maar ja....dat duurt dan weer een maand.
G5, cinama 30", dual 2405FPW..
Ook ik wil foto`s
btw.. wat doe je eigelijk nog meer? Dit alles is toch overkill voor Flash&AS..
Sorry voor mijn nieuwsgierigheid hoor
Maar doe zelf eigelijk alles in de Media, heb 2 G5`s, 1 G4, 23" cinema, dual 2405FPW, triple 19" syncmaster, megaPC, en heel veel audio.. maar ik werk er dan ook niet alleen
Ik werk hier niet alleenPredje schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:50:
@ YienYien
G5, cinama 30", dual 2405FPW..
Ook ik wil foto`s
btw.. wat doe je eigelijk nog meer? Dit alles is toch overkill voor Flash&AS..
Sorry voor mijn nieuwsgierigheid hoor
Maar doe zelf eigelijk alles in de Media, heb 2 G5`s, 1 G4, 23" cinema, dual 2405FPW, triple 19" syncmaster, megaPC, en heel veel audio.. maar ik werk er dan ook niet alleen
BTW: Hoe langer ik er naar kijk hoe mooier het beeld word
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 128714 op 26-04-2005 12:07 ]
ik "zou" wel op kleiner kunnen werken, maar dat wil ik niet
Moet gewoon lekker veel ruimte hebben.. in PhotoShop is het ook ideaal.. je kunt gewoon lekker op 100% werken en al je tools, etc op het andere scherm kwijt.. en als je ooit in de hoogte moet werken dan kun je lekker het scherm 90gr. draaien.
Ook werk ik vaak met meerdere programma`s samen en dan is het ook makkelijk dat je gewoon alles open kunt laten staan.
Werkt dus allemaal veel makkelijker en sneller..
En de kleuren zijn natuurlijk ook heel belangrijk.
Anoniem: 2185
Je bent niet de enige hoor, bij mij ook 1 doos in drachten en de rest in rotterdam. Koerier net aan de deur ik heb 3 dozen van Dell voor u.X-t-r-e-m-e schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:33:
[...]
Story of my life, waarschijnelijk dus niet. Zit ik met 2 netsnoeren zonder scherm. Morgen komen ze de schermen bezorgen, maar dan is er niemand thuis. O ja, ik denk ook dat beide schermen een stuk of 5 dode pixels hebben. Dan mag ik ze natuurlijk omruilen, maar ja....dat duurt dan weer een maand.
Wat zegt u het moeten er 4 zijn? heb ik niet gezien *checked* ja klopt dat wordt dan waarschijnlijk morgen pas meneer.
*edit* Het was niet eens een UPS koerier, maar een off andere naamloos wit busje.
@YienYien

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 2185 op 26-04-2005 12:31 ]
Tja vrouwen gaan voor heAnoniem: 2185 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 12:25:
[...]
Je bent niet de enige hoor, bij mij ook 1 doos in drachten en de rest in rotterdam. Koerier net aan de deur ik heb 3 dozen van Dell voor u.
Wat zegt u het moeten er 4 zijn? heb ik niet gezien *checked* ja klopt dat wordt dan waarschijnlijk morgen pas meneer.
Anoniem: 2185
Het is maar te hopen dat UPS dan wel de pakketjes bijelkaar houd en goed afleverd.Lekkie schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 12:31:
Zo blijkt alles toch weer goed te komen, de mensen van de IA (o.a. ikzelf) hebben tot dusver helaas nog niets mogen ontvangen, maar als het goed is komen ze deze of volgende week. Ik wacht rustig af...
Sunny day
ruudj
Anoniem: 126938
DAMN weer wachten. Nu word het pas donderdag.
Anoniem: 126938 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 14:41:
Verdomme, me ma zou thuis blijven om dat ding in ontvangst te nemen.. gaat ze brood halen.. en wie komt er langs.

Oh wat zijn de schermen mooi... lalalalaAnoniem: 126938 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 14:41:
Verdomme, me ma zou thuis blijven om dat ding in ontvangst te nemen.. gaat ze brood halen.. en wie komt er langs.
Anoniem: 139537
Ziet er gewoon weg ZALIG uit ! Geen dode pixel , of donkere / lichtere plekken.
Enkel staat hij een paar graden schuin , de kant waar de knopjes staan weegt precies iets meer. Hij wil niet 100 % waterpas blijven staan als ik hem juist zit. Moet ik nog wel iets op vinden !
Voor de rest , nu terug op de forums gaan zoeken wat de beste settings zijn enzo
Greetz,
DiGiTi
Net voor de lunch is UPS iig langs gekomen met 4 dozen
Heb er nu 1 aan m'n PowerBookje geplakt en de andere hangt aan mijn Windows machine die ik aan m'n vriendin gedoneerd heb. Eerste indruk: groot! Ik had altijd zoiets van 'ach man, zeur niet. Mijn 22" CRT is ook groot' maar dit ding is echt serieus breed
M'n Windows/Linux bak heeft er wat meer problemen mee. Daar zit een 5700LE in en ook na het installeren van de Dell driver vindt die kaart dat 1680x1050 het max is dat die monitor aan kan :\ Toevoegen van een custom resolution kan maar zodra ik 1920x1200x32x60hz selecteer roept de Dell dat die mode niet gebruikt kan worden. Vaag

VGA kabel die er bij zit is trouwens echt super cheap. Daar durf ik iig niet met goed fatsoen een monitor mee aan te sluiten. Gelukkig zowel op de desktop als de laptop een DVI aansluiting. Nog geen VGA geprobeerd.
Aan de VGA is toch wel stukke minder, onrustig beeld, auto adjust werkt voor geen meterbartvb schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:08:
M'n vriendin is wat minder blij want die zit tegenover me. We konden nog wel soort van langs die 22" kijken maar dat wordt nu dus wat lastiger![]()
VGA kabel die er bij zit is trouwens echt super cheap. Daar durf ik iig niet met goed fatsoen een monitor mee aan te sluiten. Gelukkig zowel op de desktop als de laptop een DVI aansluiting. Nog geen VGA geprobeerd.

ik kom tot de simpele conclusie dat ik dus buiten de normale route lig en UPS verdomd om het pakketje te brengen omdat het nu gewoon goedkoper voor ze is
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9
Hmm, heb die 5700LE nog steeds niet op 1920x1200 gekregen. Grr.
Waarruudj schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 14:37:
En nu als klapstuk.. de nieuwe folder... 25% korting € 787 ex. Dus leuk voor iedereen die niet met de hype meedeed.![]()
Dit bedoel je?
[ Voor 27% gewijzigd door Mud.Starrr op 26-04-2005 16:06 ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Een troost, ik heb ook nog helemaal niets, mijn schermen liggen in Rotterdam en Drachten te wachten totdat iemand op het idee komt om ze te gaan bezorgen.Hakker schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:42:
fokking gasten van UPS zijn ook lekker bezig. Ineens Exception dat ze het adres niet kennen. De huizen bestaan toch al zeker 10 jaar het adres is goed (gechecked met Dell en UPS zelf) maar stug volhouden dat het adres niet zou bestaan
ik kom tot de simpele conclusie dat ik dus buiten de normale route lig en UPS verdomd om het pakketje te brengen omdat het nu gewoon goedkoper voor ze isMensen maar lopen zeiken dat TPG zo slecht is, maar zulke bullshit kom ik dus werkelijk nooit bij hun tegen.
Mijn adres was ook al onbekend bij UPS (nieuwbouw 1 jaar oud), maar ze hadden wel de tegenwoordigheid van geest om me even op mijn mobiel te bellen zodat ik ze het kon uitleggen. En nu zijn ze er dus... maar ik ben zelf nog op mijn werk.Hakker schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:42:
fokking gasten van UPS zijn ook lekker bezig. Ineens Exception dat ze het adres niet kennen. De huizen bestaan toch al zeker 10 jaar het adres is goed (gechecked met Dell en UPS zelf) maar stug volhouden dat het adres niet zou bestaan
ruudj schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 14:37:
En nu als klapstuk.. de nieuwe folder... 25% korting € 787 ex. Dus leuk voor iedereen die niet met de hype meedeed.![]()
Dat staat niet op de site hoor. Is dat geen oude folder? Zoniet, dan mag je em wel ff inscannen
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Enige addertje onder het gras is dat die 787 euro wel EX BTW is
Rhàshan - Aditu Sunlock
Anoniem: 39303
Rhàshan - Aditu Sunlock
Rhàshan - Aditu Sunlock
Ik had Dell gemaild of ik asjeblieft nog mee mocht doen met de actie, ok, moest dan maar. Krijg ik een offerte 2x786 exc. Maar ik hoef er eigenlijk maar 1, dus dan zoek ik ook ff zo'n folderPaul Nieuwkamp schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:03:
Ik wil het best scannen, staat hier ook in de folder die vandaag bij ons (ongeadresseerd) in de bus is gedaan.
Enige addertje onder het gras is dat die 787 euro wel EX BTW is
[ Voor 1% gewijzigd door yohan op 26-04-2005 20:08 . Reden: foutje :P ]
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Ik zit hier ondertussen wat te rommelen met OS X. In m'n lijst met resoluties staan een aantal resoluties met daarachter '(Stretched)'. Als je die selecteert (800x500 b.v.) dan wordt er 1920x1200 naar je panel gestuurd maar zijn er maar 800x500 pixels beschikbaar. Dat is ook een van de resoluties die ik kan selecteren in Unreal Tournament. Irritante is dus dat ik dat stretchen dan niet uit kan zetten. In UT kan ik niet kiezen voor de 'normale' 800x500 resolutie :\ Misschien dus toch maar eens zo'n irritant programmatje kopen waarmee je je display preferences aan kan passen. Het Preferences Panel van Apple is bras
Anoniem: 139537
Maar rechts iets naar onder staat ...
Anoniem: 665
Je hebt gelijk, maar ter leedvermaak hieronder mijn orderstatus bij UPSTom schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:17:
niet zeiken
orderdatum is 31 maart en mijn schermen staan nog op fase 3 bij Dell..
4 pakketjes
Exception Location: ROTTERDAM, NL
Exception Location: ROTTERDAM, NL
Exception Location: DRACHTEN, NL
Exception Location: DRACHTEN, NL
Exception houdt in dat de levering om bijzondere redenen vertraagd is. Btw, ik woon in omgeving Breda, vlak bij Eindhoven
Het misschien niet helemaal recht willen staan heeft te maken met de pivot mogelijkheid van de monitor. Eigenlijk een ontwerp mankementje dat je de monitor niet net even door de horizontale stand de andere kant op kan draaien. Het mechaniek in de monitor geeft wat speling. Maar met een beetje doordrukken heb ik ze toch helemaal waterpas gekregen.Anoniem: 665 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 20:29:
Ook hier hangt hij naar rechts, schijnen alle schermen te hebben aangezien er ongetwijfeld daar een zwaar onderdeel (voeding?) zit. Kheb het opgelost door onder de rechterhoek wat dingen te stappelen zodat hij wat tegendruk krijgt. Voor de rest prima monitor, bovendien viel het schuinstaan niet echt op tijdens gebruik, scheelde 0.5 - 1 cm links en rechts.
@xtreme: De schermen zijn zoooo mooi
me 2, scan ff gozert-die-em-ongeadresseerd-in-z'n-brievenbus-ontving aubGS2K1 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 20:26:
zou een scan wel willen zien van die folder, dan bestel ik er gelijk een
[ Voor 3% gewijzigd door yohan op 26-04-2005 21:10 ]
Ik heb ook de speakertjes (type A500) er bij besteld voor 35 euro. Die staan niet duidelijk aangegeven op de Nederlandse site (op de amerikaanse wel, daar kwam ik er op), maar je kunt ze er in NL ook gewoon bijbestellen. Die speakertjes klikken precies in de daarvoor bestemde gaatjes, zien er elegant uit en hebben een aparte volume knop en 2 headphones uitgangen. Prima voor die prijs.

Rhàshan - Aditu Sunlock
zal dan morgen wel op de site staan (vandaag lopen allemaal acties af)
Eerst 2e voor de helft van de prijs.. zodat alle mensen toch overwegen er 2 te kopen..
En dan 1-tje voor de prijs wat er 1 kost tijdens de actie.. met 2 dus..
Dus zodat ook iedereen die er 1tje wilde er ook zeker 1 koopt..
Nouja.. ben toch blij dat ik er 2 heb..
Niet te bevatten voor woorden.... ZIEK!!!!
Beeld is echt subliem
Ik vind de standaard instellingen trouwens helemaal niet slecht, wat zijn beetje goede instellingen. Ga er straks nog even mee spelen. Ik heb een 6600GT PCI-e XFX Dvi aangesloten ofcourse.
Het beeld is trouwens superstrak, geen ghosting, zwaar helder en scherp. Nog nooit zoiets gezien
/edit
Kak net een klein rood puntje bijna midden in het scherm ontdekt
[ Voor 24% gewijzigd door STIMPPYYY op 26-04-2005 22:40 ]
Schermpje heb ik trouwens ook vandaag binnen gekregen, als je 'm uit de doos haalt viel het me nog wel mee qua grootte maar toen die eenmaal aanstond was het wel ff schrikken
Die met een klein zwart vierkantje tussen de DVI-aansluiting en de video-chip heeft de aparte TDMStabakje schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 22:42:
Volgens het dvi artikeltje van ome tom zit er op de uitgangen van nvidia kaarten op de een een geintegreerde en de ander een los TDMS geval, maar waar zit nou welke? want met die losse zou het boeltje beter moeten werken, ik heb een xfx 6800gt btw.
Schermpje heb ik trouwens ook vandaag binnen gekregen, als je 'm uit de doos haalt viel het me nog wel mee qua grootte maar toen die eenmaal aanstond was het wel ff schrikkensuper vet scherm iig.
Rhàshan - Aditu Sunlock
tx!Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 22:54:
[...]
Die met een klein zwart vierkantje tussen de DVI-aansluiting en de video-chip heeft de aparte TDMS
Anoniem: 82384
Dat varieert per scherm. De standaardinstellingen zijn ook niet voor iedereen gelijk, wat duidt op een calibratieprocedure die in de fabriek doorlopen wordt. Kijk dus uit met het overnemen van iemand's RGB settings. Het beste kun je zelf eventueel wat spelen, of een van de vele gamma-tests doen die op internet te vinden zijn (google).STIMPPYYY schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 22:30:
Ik vind de standaard instellingen trouwens helemaal niet slecht, wat zijn beetje goede instellingen.
Blaas er eens over? Mijn ervaring met deze TFT is dat je stofjes veel makkelijker ziet dan op mijn oude CRT (doordat de pixels dichter tegen het oppervlak liggen, en ze kleiner en scherper zijn neem ik aan). Ik zie regelmatig dingen waarvan ik even schrik, maar begin er al aan te wennen. Is meestal wel grijs-op-witKak net een klein rood puntje bijna midden in het scherm ontdektwhat now?
Als je echt een dode/stuck pixel hebt moet je kijken of je het scherm (als consument) binnen 7 dagen terugstuurt, gewone garantie probeert, of via 'massage' o.i.d. het probleem zelf oplost.
Kan ik niet gewoon DELL bellen om te zeggen dat ik een dode pixel in het scherm heb en dat ik hem terug wil sturen. Gaan ze daarmee akkoord? als ik hem terug wil sturen hoe gaat dat dan precies moet het binnen 7 dagen weer bij hun zijn? ik heb het scherm samen met iemand anders gekocht dus vandaar.
De masseer techniek waar kan ik die ook alweer vinden?
Ik heb op m'n windows bak het panel ook aan de praat op 1920x1200, met de bijgeleverde VGA kabel

Overigens is de anti-aliasing van apple niet echt superduper vind ik. Ook lange vertikale en horizontale stukken in letters (b.v. bij de L of de bovenkant van de D) worden geantialiased als die lijn niet exact op een pixel valt. Daardoor lijkt alles net een klein beetje wazig. Beetje jammer. Onder windows ziet dat er allemaal een stuk strakker uit. Is vast wat minder exact maar wel strakker
Wat een feest week zeg

Foto is lage kwaliteit (met een mobiel camera gemaakt)
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 128714 op 27-04-2005 00:04 ]
Gefeliciteerd manbartvb schreef op woensdag 27 april 2005 @ 00:02:
Melden dat het een heldere rode pixel is in het midden van je scherm en dat je hem dus om wilt ruilen. Als ie in het midden zit heb je kans dat ze daar niet moeilijk over doen. Als ze akkoord gaan zorgen dat ze eerst een nieuw panel opsturen waarna jij de oude meegeeft aan de koerier.
Ik heb op m'n windows bak het panel ook aan de praat op 1920x1200, met de bijgeleverde VGA kabelBeeld is echt super, ook via de analoge uitgang dus. Echt super strak. Via DVI was het niet aan de gang te krijgen aangezien die kaart maar 1 TDMS heeft en dat is de brakke interne die geen blanking e.d. ondersteunt
De CRT die er naast staat ziet er echt heel erg gaar uit nu
Vooral het beeld is echt extreem mat, blech. Dat ik daar zo lang naar heb kunnen kijken
Overigens is de anti-aliasing van apple niet echt superduper vind ik. Ook lange vertikale en horizontale stukken in letters (b.v. bij de L of de bovenkant van de D) worden geantialiased als die lijn niet exact op een pixel valt. Daardoor lijkt alles net een klein beetje wazig. Beetje jammer. Onder windows ziet dat er allemaal een stuk strakker uit. Is vast wat minder exact maar wel strakker
Wat een feest week zegEen vriendin van me gaat als het goed is bevallen (gratis beschuit met muisjes
), 2405's binnen en vrijdag de release van Tiger
Ik zal inderdaad zeggen dat hij midden in het scherm zit. Achja let's hope for the best
Anoniem: 39303
Ik heb nu maar een 17" tft en ben er aan gewend al mijn applicaties te maximaliseren, met zo'n huge scherm is dat natuurlijk niet meer te doen.
Dat het vooral voor Photoshop en andere grafische programma's handig is snap ik, maar moet die 2e monitor dan ook zo groot zijn? Of heb je aan een kleinere monitor ook genoeg? Kortom gebruik je het 2e scherm wel daadwerkelijk? Dit soort dingen kan je waarschijnlijk nu nog niet zeggen, maar kijk eens over een week of 2,3
Die 2e monitor staat voor de diverse programma's geheel vol met panels. Voor video editten gebruik ik de 2e monitor voor de viewer&canvas... En met PIP rechtstreeks component vanaf de AJA (voor video editten). Dus het is echt niet iets wat overdreven is. Of natuurlijk lekker een DVD of TV kijken terwijl ik op de andere monitor bezig ben.Anoniem: 39303 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 00:10:
Zeker mooi, maar goed voor foto's hadden we natuurlijk ook gewoon de review kunnen lezenNofi, waar ik veel meer geinteresseerd in ben is hoe het scherm in de praktijk werkt. Een review op basis van efficientie, ergonomie etc is m.i. een stuk interessanter dan kijken hoeveel ms er nodig zijn tussen kleurwisselingen.
Ik heb nu maar een 17" tft en ben er aan gewend al mijn applicaties te maximaliseren, met zo'n huge scherm is dat natuurlijk niet meer te doen.
Dat het vooral voor Photoshop en andere grafische programma's handig is snap ik, maar moet die 2e monitor dan ook zo groot zijn? Of heb je aan een kleinere monitor ook genoeg? Kortom gebruik je het 2e scherm wel daadwerkelijk? Dit soort dingen kan je waarschijnlijk nu nog niet zeggen, maar kijk eens over een week of 2,3
Oh ja, foto's lees je over het algemeen niet
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 128714 op 27-04-2005 00:17 ]
Wat een licht geeft dat ding trouwens in het donker, allemachtig...
originelen in:
http://www.vanbragt.com/misc/2405fpw/orig/ ben ff te lam om te linken
BTW deze is leuk om te testen:
http://www.vanbragt.com/misc/2405fpw/gradient-test.png
Echt een enorm verschil tussen de LCD en m'n CRT. Kleuren van de LCD zijn mooier (maar ik gok dat hij ook nogal saturated afgesteld staat, morgen maar eens wat gamma calibratie dingen bekijken). Wat vooral opvalt is dat er tussen het groen en het blauw flinke banding optreedt bij de Dell. Is op zich ook wel redelijk logisch als je kijkt naar de gammut grafiekjes van de gemiddelde LCD (en ook van de Dell). Maar zeker niet beroerd. Bij een normale foto ga je er (IMO) geen last van hebben of je moet echt heel erg professioneel bezig zijn maar dan heb je geen LCD voor je gezicht.
Orderdatum: 4/8/2005
Uw order is in productie 4/13/2005 14:32
Meer die dat hebben
Same here, verwachtte afleverdatum is foetsie.Speed_Sheep schreef op woensdag 27 april 2005 @ 03:15:
Gisteren stond er bij mij in de order status nog als verwachte afleverdatum: 4/29/2005. Nu sta ik nog steeds in stap 3, maar is de verwachte afleverdatum weggehaald en staat er enkel nog deze info:
Orderdatum: 4/8/2005
Uw order is in productie 4/13/2005 14:32
Meer die dat hebben
Een beetje teveel van het goedeHuigie schreef op woensdag 27 april 2005 @ 00:17:
Vraagje, 6800GT en de 24", ik wil graag 1280x768 omdat 1600x900 en 1920x1200 toch een beetje teveel van het goede zijn voor de kaart. Hoe tover ik deze resolutie tevoorschijn?
Wat een licht geeft dat ding trouwens in het donker, allemachtig...
Je hebt een van de snelste nVidia-kaarten en die zou niet op 1920x1200 kunnen? Heb je het over 2D of 3D? Want als je hem met 2D niet op 1920x1200 denkt te kunnen krijgen onderschat je je kaart of doe je iets heel erg fout.
Als met 3D trouwens niet fatsoenlijk op een hoge resolutie kunt gamen ook lijkt me, ik heb gisteren even need for speed underground 2 geprobeerd op 1920x1200 met zowat alle grafische opties aan en dat zag er prima uit. Volgens fraps draaide het continu met minstens 30fps en het verliep allemaal soepel voor zover ik kon zien. Mijn kaart is trouwens een Radeon X800 XL, redelijk vergelijkbaar met de jouwe dus. Overigens moet je er op letten dat je scherm een 16:10 verhouding heeft, niet 16:9 en de alternatieve resoluties die jij noemt zijn beide 16:9.
Op www.widescreengaming.com kan je vast wel tips voor specifieke games vinden om de resolutie op de door jou gewenste widescreen-instelling te krijgen.
Zo op het eerste gezicht lijkt het me zo'n lame "tik-een-verkeerde-url-in-en-krijg-3-miljard-reclamedingen" webisteACM schreef op woensdag 27 april 2005 @ 07:57:
Op www.widescreengaming.com kan je vast wel tips voor specifieke games vinden om de resolutie op de door jou gewenste widescreen-instelling te krijgen.
Bedoel je toevallig www.widescreengamingforum.com
Rhàshan - Aditu Sunlock
Ik kan gisteravond iemand naast me zitten toen ik het scherm thuis aansloot en die ging volledig uit z'n plaat toen ie het dunnen DVI kabeltje zag. "Dat is kut, die is veels te dun, die is nooit afgeschernd, koop maar een dikkere want op hoge resoluties is het verschil enorm."
Nou weet ik dat in dit soort beweringen altijd een hoog gehalte van "meeblaat" zit. Heb ff gegoogles op het onderwerp en ook daar veel meeblaat.
Zijn er hier met de ervaring dat een dikkere kabel idd een strakker/beter/mooier/rustiger beeld geedt?
Die had ik gevonden ja, daar staat een progje waarmee je NFSU2 kan dwingen op 1280x768 te draaien. Die resolutie heb ik toevevoegd via Powerstrip en nu draait het als een zonnetje.ACM schreef op woensdag 27 april 2005 @ 07:57:
[...]
Op http://www.widescreengamingforum.com/forum/ kan je vast wel tips voor specifieke games vinden om de resolutie op de door jou gewenste widescreen-instelling te krijgen.
NFSU2 op 1920x1200 draait bij mij als dikke stront als ik ook maar kijk naar AA....
Ik wil naar huissssss
/edit: Ik zie de verwarring ACM , het ging me in de originele post om NFSU2/3D...
[ Voor 10% gewijzigd door Huigie op 27-04-2005 09:54 ]
Same here, status 3Tom schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:17:
niet zeiken
orderdatum is 31 maart en mijn schermen staan nog op fase 3 bij Dell..
* Christoph zwaait naar Tom en verwacht 1 dezer dagen toch eens een S2000 bij zijn alfa
[ Voor 4% gewijzigd door Christoph op 27-04-2005 09:42 ]
Ik heb me ook verbaasd over de dikte van de kabels, vooral de VGA kabel is echt heeeel dun. Maar geen problemen gezien. Beeld via VGA is ragscherp (als autoadjust alles fatsoenlijk instelt iig, heb nu al een paar keer gehad dat autoadjust er gruwelijk naast zit).
Ik heb er gisteren een in mijn Citroen C4 meegenomen en er had nog makkelijk een bijgekund. Als het niet in je Laguna past dan is er iets heel erg misX-t-r-e-m-e schreef op woensdag 27 april 2005 @ 08:28:
Kan iemand mij vertellen hoe groot die dozen zijn, kan ik kijken of ze passen in een stationauto. Zoals al eerder gezegd is mijn zending niet geleverd. Vandaag worden ze dan wel geleverd, maar ja, ik kan geen vrij blijven nemen. Morgen en overmorgen zal ook geen succes zijn. Dus wil ik ze zelf afhalen, wil dus alleen weten of er 2 van die dozen in een station (Renault Laguna) passen.
*kuch* jaPaul Nieuwkamp schreef op woensdag 27 april 2005 @ 08:47:
Zo op het eerste gezicht lijkt het me zo'n lame "tik-een-verkeerde-url-in-en-krijg-3-miljard-reclamedingen" webiste
Bedoel je toevallig www.widescreengamingforum.com
Andersom iig, ik ben vna 17" tft op dvi nu naar 24" tft op dvi gegaan en zie geen verschil in beeldstabiliteit, hooguit dat de 24" nog wat beter is.Huigie schreef op woensdag 27 april 2005 @ 09:36:
Zijn er hier met de ervaring dat een dikkere kabel idd een strakker/beter/mooier/rustiger beeld geedt?
Ah, okHuigie schreef op woensdag 27 april 2005 @ 09:39:
Die had ik gevonden ja, daar staat een progje waarmee je NFSU2 kan dwingen op 1280x768 te draaien. Die resolutie heb ik toevevoegd via Powerstrip en nu draait het als een zonnetje.
NFSU2 op 1920x1200 draait bij mij als dikke stront als ik ook maar kijk naar AA....
/edit: Ik zie de verwarring ACM , het ging me in de originele post om NFSU2/3D...
Mja, die AA is natuurlijk net het punt waar de X800 XL beter in is dan jouw Nvidia kaart, want in mijn geval draait het gewoon met AA aan in nfsu2
Blijft nog wel over dat je een 16:9 verhouding ipv 16:10 hebt genomen, kan zijn dat 16:10 wat mooier schaalt.
[ Voor 3% gewijzigd door ACM op 27-04-2005 10:12 ]
Hmm.. scherm staat nog niet op de website, wanneer gaan deze aanbiedingen in?Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 22:12:
Foutje, was wel geadresseerd, maar zat tussen de rest van de reclame-meuk in
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.