[24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.978 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 665

Even snel vraagje, als ik photoshop 'save for web' kies gaan beide monitoren (24"lcd+17"crt) uit en weer aan. Enig idee waar dit aan ligt? Voorheen had ik hier geen problemen mee (17"crt + 15"lcd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 20:33

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Inf bestanden van je scherm geinstaleerd? Al geprobeerd je drivers ff opnieuw te installeren?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 18:46
Damn, bel ik DELL op om te vertellen dat er precies in het midden een rood puntje heeft, zegt hij doodleuk dat je er 7 moet hebben om in aanspraking te komen van garantie. En had hij had zogenaamd mijn order nummer nodig om te zien wat er was afgesloten bij de koop. Fijn :'( Ik heb hem samen met iemand besteld als ik het scherm niet wil en laat terugsturen moet die van die andere persoon dan ook terug, anders krijg je maar de helft van het geld terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

STIMPPYYY schreef op woensdag 27 april 2005 @ 12:20:
Ik heb hem samen met iemand besteld als ik het scherm niet wil en laat terugsturen moet die van die andere persoon dan ook terug, anders krijg je maar de helft van het geld terug?
you serious? :D

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139537

Bij mij als ik de USB kabel in het scherm plug , dan krijg ik ineens 4 nieuwe " REMOVABLE DISK " , terwijl daar niets in steekt. Normaal komen die er toch pas bij als je er een usb stick in steekt ofzo ?

Als ik dan de kabel uittrek, zijn ze natuurlijk weer weg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Weetik niet daarom vraag ik het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-06 19:45
Anoniem: 139537 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 12:23:
Bij mij als ik de USB kabel in het scherm plug , dan krijg ik ineens 4 nieuwe " REMOVABLE DISK " , terwijl daar niets in steekt. Normaal komen die er toch pas bij als je er een usb stick in steekt ofzo ?

Als ik dan de kabel uittrek, zijn ze natuurlijk weer weg ...
Ik heb het ook bij mijn beide externe cardreaders, weinig aan te doen helaas.

Wat je wel kunt doen is in Devicemanager de kaarttypes die je toch niet hebt/gebruikt uitzetten, scheelt weer wat items in verkenner :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 00:24
Of een Mac kopen :P

Ik heb al regelmatig gelezen dat mensen met een hot pixel in het midden van het scherm gewoon konden ruilen. Verder is het niet zo heel ingewikkeld lijkt mij, of ze handelen dit op een fatsoenlijke manier of of jij stuurt de hele zooi weer terug waarna Dell weer meer werk/kosten heeft. Andere optie is dit scherm aan die vriend van je geven }>

BTW dit test patroon:

Afbeeldingslocatie: http://www.vanbragt.com/misc/2405fpw/gradient-test-small.png

zag er bij mij gisteren vrij beroerd uit, veel banding tussen blauw en groen. Heb net het ColorSync (of hoe dat ook heet op de Mac) profiel op sRGB gezet en nu is er vrijwel geen banding meer te bespeuren _/-\o_

Heb dat patroon trouwens uit het volgende freeware progje:

http://www.bjorgs.com/wiki/index.php?title=LCDTest

[ Voor 1% gewijzigd door bartvb op 27-04-2005 13:18 . Reden: typo in bbcode ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
bartvb schreef op woensdag 27 april 2005 @ 13:00:
Of een Mac kopen :P

Ik heb al regelmatig gelezen dat mensen met een hot pixel in het midden van het scherm gewoon konden ruilen. Verder is het niet zo heel ingewikkeld lijkt mij, of ze handelen dit op een fatsoenlijke manier of of jij stuurt de hele zooi weer terug waarna Dell weer meer werk/kosten heeft. Andere optie is dit scherm aan die vriend van je geven }>

BTW dit test patroon:

[img]http://www.vanbragt.com/misc/2405fpw/gradient-test-small.png[/im]

zag er bij mij gisteren vrij beroerd uit, veel banding tussen blauw en groen. Heb net het ColorSync (of hoe dat ook heet op de Mac) profiel op sRGB gezet en nu is er vrijwel geen banding meer te bespeuren _/-\o_

Heb dat patroon trouwens uit het volgende freeware progje:

http://www.bjorgs.com/wiki/index.php?title=LCDTest
Ja inderdaad! lijkt me ook vooral bij een groot scherm. Maar ik wil niet dat die vriend van mij het scherm ook moet terugsturen omdat die van hem wel pixelvrij is. Ik wil ook niet 640 Euro terug krijgen omdat je voor het 2e scherm de helft betaald, beetje klote dus. Die werknemers aan de telefoon weten ook niet veel, anders regel ik het wel gewoon via iemand die werkt bij DELL. Ik zal en moet geen dode pixels hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-06 23:47

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik kan overigens inmiddels eveneens bevestigen dat 2 x 1920x1200 gewoon werkt op een 6600GT :) Je zien inderdaad wel een klein kleurverschil maar tijdens gebruik is dat niet merkbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb net gebeld met DELL: je kan hem bestellen, maar de levertijd is dan rond de 45 dagen en erger nog de prijs is dan € 900. ex BTW ipv 787 ex BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Laatst online: 13-06 15:26
superduper schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:40:
Ik heb net gebeld met DELL: je kan hem bestellen, maar de levertijd is dan rond de 45 dagen en erger nog de prijs is dan € 900. ex BTW ipv 787 ex BTW.
Weet niet wanneer die folder ingaat? maar eens goed bekijken (heb er zelf geen), want dat zou wel te erge drukfout zijn zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb iets vreemds ...

Ik heb geen dode pixels , op gechecked , die gradient enzow is allemaal perfect.
Nu zette ik daar een background op , en merkte ik dat mijn background op een bepaald deel zowat flikkert, zo op een lijn ( horizontaal ). Ook op kirupaforum.com heb ik telkens als er een tabel is een zeer felle licht blauw zijn die ook horizontaal meegaat. Het ligt precies niet aan het scherm ( denk ik toch ) want als ik bv dat browser venster verplaats, gaan die lijnen mee en bij een andere bg is er ook geen probleem.

dit is mijn huidige background

Het lijkt net of de monitor de pixels niet aankan ofzo ?

Wat zou het zijn ? Aangezien m'n vorige monitor dit niet had :|

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 139537 op 27-04-2005 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 13:59

Hakker

a.k.a The Dude

die vuile nichten van UPS zijn echt lekker bezig na gisteren het hele verhaal uit te leggen dat het adres wel bestaat en Dell het heeft nagelopen krijg ik vandaag weer precies dezelfde bullshit dat het adres zogenaamd niet goed zou zijn.

Echt Lekker als je nagaat dat ik ervoor heb gezorgd dat er iemand zowieso de hele dag thuis is. UPS kan kapot vallen. :( :( :(

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128714

Daniel schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:00:
Ik kan overigens inmiddels eveneens bevestigen dat 2 x 1920x1200 gewoon werkt op een 6600GT :) Je zien inderdaad wel een klein kleurverschil maar tijdens gebruik is dat niet merkbaar :)
Het werkt ook al prima met een RADEON 9700 Pro (2x 1920x1200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Nu online

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

GS2K1 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:59:
[...]

Weet niet wanneer die folder ingaat? maar eens goed bekijken (heb er zelf geen), want dat zou wel te erge drukfout zijn zeg maar...
Het is geen drukfout. Ze zeggen alleen dat de schermen simpelweg niet nu meer te bestellen zijn (voor de aanbiedingsprijs). Ze zijn ook compleet van de site gehaald vanwege de grote belangstelling en leverachterstand. Enfin, de advertentie is zo'n beetje per direct opgeheven. Omdat ze de folder een maand van te voren maken, was er geen tijd meer om deze in te trekken.
Je mag hem wel vast reseveren voor de normale prijs. Wanneer hij weer leverbaar is dan zal hij ook weer op de site gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 19:39
Anoniem: 139537 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 16:30:Het lijkt net of de monitor de pixels niet aankan ofzo ?
al geprobeerd deze background eerst in een tekenprogramma naar 1920x1200 resizen en dan pas te gebruiken? En draai je wel in deze resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
superduper schreef op woensdag 27 april 2005 @ 16:53:
[...]

Het is geen drukfout. Ze zeggen alleen dat de schermen simpelweg niet nu meer te bestellen zijn (voor de aanbiedingsprijs). Ze zijn ook compleet van de site gehaald vanwege de grote belangstelling en leverachterstand. Enfin, de advertentie is zo'n beetje per direct opgeheven. Omdat ze de folder een maand van te voren maken, was er geen tijd meer om deze in te trekken.
Je mag hem wel vast reseveren voor de normale prijs. Wanneer hij weer leverbaar is dan zal hij ook weer op de site gezet worden.
mjah wat smerig zeg! :( zo ga ik voortaan ook aanbiedingen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142554

hebben ze de lcd van de webpagina af gehaald??

kan niks vinden op www.dell.nl mm... raar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126938

Eindelijk binnen :D.

Moet hem nog helemaal calibreren enzo, maar tot nu ziet het er goed uit.

Counter strike source op 1920x1600 is veeeeet!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Anoniem: 142554 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 17:59:
hebben ze de lcd van de webpagina af gehaald??

kan niks vinden op www.dell.nl mm... raar..
Staat er al 1 1/2 week niet op...
beetje erg jammer en vooral dat die aanbieding dus nergens op slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ik heb dus een dode pixel.

Maar bij een witte achtergrond is hij rood, bij groen e.d. zwart. Maar bij blauw is hij niet te zien, dus betekend dat hij bij blauw nog werkt. Dit is dus een subpixel? die kan je toch weer tot leven brengen?
Met donkerblauw that is

[ Voor 5% gewijzigd door STIMPPYYY op 27-04-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Anoniem: 126938 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 18:04:
Eindelijk binnen :D.

Moet hem nog helemaal calibreren enzo...
Hoe wie wat waarmee?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Anoniem: 139537 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 16:30:
Nu zette ik daar een background op , en merkte ik dat mijn background op een bepaald deel zowat flikkert, zo op een lijn ( horizontaal ). Ook op kirupaforum.com heb ik telkens als er een tabel is een zeer felle licht blauw zijn die ook horizontaal meegaat.
Klinkt als een analoog probleem. Gebruik je een VGA aansluiting of DVI? Bij dat laatste zou je het probleem niet moeten hebben als je kabel ok is, tenzij je een (heel) brakke videokaart hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BartNL schreef op woensdag 27 april 2005 @ 17:03:
[...]

al geprobeerd deze background eerst in een tekenprogramma naar 1920x1200 resizen en dan pas te gebruiken? En draai je wel in deze resolutie?
Ik draai op die resolutie jah ...
Waarom moet ik resizen ? Zelfs al zeg ik tile of center avn de bg image, heb ik dit nog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 18:56:
[...]

Klinkt als een analoog probleem. Gebruik je een VGA aansluiting of DVI? Bij dat laatste zou je het probleem niet moeten hebben als je kabel ok is, tenzij je een (heel) brakke videokaart hebt?
Ik gebruik de DVI kabel en heb een 6800 Ultra Nvidia kaartje , dus daar zal het wel niet aan liggen denk ik ?

Als ik bv de opgegeven image ( zie paar post hierboven ) gewoon open doe in de standaard imageviewer ( die van windows ) dan krijg ik ook die lijntjes .... Zijn er nog mensen die dit krijgen ? Vooral rechts vanboven ...

Ik heb het voornamelijk bij die image, bij andere vind ik nog geen probleem .... zeer vreemd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 11-06 23:07
OMFG Wat is dat beeld GROOT!!!

Ik ben ze af wezen halen bij het distributiecentrum, was geen probleem. Ik hoefde niet eens zover om te rijden vanuit mijn werk. Echt top.

Zodra ik uitgespeeld ben post ik mijn ervaringen en wat foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wacht maar drie dagen, dan vind je hem niet groot meer :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Digiti: al eens geprobeert je image viewer venster wat te verplaatsen? Als die vage strepen meebewegen zitten de strepen gewoon in je plaatje :+

Grootte valt idd wel mee :) Ik wil er 2!

Wordt tijd dat Dell met een 30" komt :9~

[ Voor 24% gewijzigd door bartvb op 27-04-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Nu online

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Wat we zouden kunnen doen is een (forse) bestelling plaatsen in de VS. Volgens de site zijn ze daar nog ruim beschikbaar. Prijs is niet eens zo slecht, zo rond de 800 ex BTW, maar daar komen nog wel verzending (dat ding weegt wat in de verpakking), BTW en invoerrechten bij. Ik weet ook niet of DELL daar moeilijk over gaat doen, en je doorstuurt naar de Europese sites....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bartvb schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:18:
Digiti: al eens geprobeert je image viewer venster wat te verplaatsen? Als die vage strepen meebewegen zitten de strepen gewoon in je plaatje :+
Dat is hem juist .... ze bewegen mee ...

Dus waarom is dat zo ? Op mijn vorige scherm was dit niet , en wat is er zo speciaal aan dit plaatje dan ? Vind het gewoon vreemd ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een pracht scherm zeg. Tijdens het gamen word ik toch wel een soort van duizelig nu haha.

Maar met fotosoep en 3ds max heb je echt zooooooo veel ruimte. Echt te relaxt gewoon.
Ik zal van de week ook maar eens een fototje plaatsen.

*Klooit verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
DiGiTi, zoom eens flink in op die plaatsen dan. Als ze dan gewoon meezoomen zit het echt in het plaatje zelf en is er gewoon iets mis met jouw interne geheugen :P

* bartvb moet idd ook maar eens wat gaan photoshoppen, zou idd erg relaxed moeten zijn dat widescreen verhaal. Zou willen dat HL2 op m'n PB zou draaien *snif*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is trouwens de beste manier om je xbox aan te sluiten op dit beeldscherm?

Ik heb nu me cube eraan hangen in de s-video, maar dat ziet er echt niet uit. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 01:33
Componenten video zal de beste manier zijn om je Xbox aan te sluiten maar zelfs dan moet je niet teveel verwachten. De resolutie waarop de Xbox uitgeeft is vele malen lager dan de native resolutie van de 2405FPW dus er zal onafhankelijk van de aansluiting behoorlijk geinterpoleerd worden. Een andere mogelijkheid is de 2405FPW op 1:1 te zetten. Maar dan wordt het wel turen naar je games >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Humm ok. Het ziet er op component idd ook niet te best uit. Helaas.
Maar zie het als een luxe gebrek eigenlijk..

Bedankt voor je uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021
Inmiddels heb ik weer een verwachte afleverdatum! :) Maarja zoveel hoop heb ik er nog niet in...

Meer Informatie
Orderdatum: 4/8/2005
Verwachtte afleverdatum: 4/30/2005

Welke dag heb jij order geplaatst als ik vragen mag?

EDIT: Waarschijnlijk vonden ze de gouden koets idd geen optie, want nu is de afleverdatum al weer foestie :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door Speed_Sheep op 28-04-2005 01:17 ]

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303

Verwachtte afleverdatum: 4/30/2005
Komen ze hem per gouden koets brengen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuiop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 15:36
Anoniem: 128714 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 00:02:
Mooi he:

[afbeelding]

Foto is lage kwaliteit (met een mobiel camera gemaakt)
KICKEN!

Met die logitech toetsenbord en muis erbij lijkt net of het voor elkaar bestemd is ;)
Is dat licht op het rechterscherm niet een beetje fel? Of is het overbelichting?

[ Voor 11% gewijzigd door qwertyuiop op 28-04-2005 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jota
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80154

Dank u. Leuk stuk!

Mmm, ik denk dat ik even de leverproblemen afwacht en over een tijdje tot aanschaf van de 24" variant overga...

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om niet-opgeschaalde spellen ( die dus in hun 'native' resolutie blijven draaien ) er uit zien op zo'n enorm oppervlak? Starcraft (640x480) lijkt me een goed voorbeeld.

Heh, niet gedacht ooit iets van dell te gaan kopen :o :X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@speed_sheep:

Ik had hem 21 maart besteld. Het heeft dus wel even geduurd jammer genoeg.
Maar het is het wachten waard.

@stimpyyyy:
Mooie wally's :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Nog even voor de statistieken, beide 2405's hebben vooralsnog geen dode of niet goedwerkende pixels. :*)

[ Voor 6% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 28-04-2005 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
For those who read our forums fairly regularly, there is a thread with Dell coupon codes that enabled you to buy the UltraSharp 2005FPW for under $350 shipped. If you keep your ear to the ground, you can get a high performance display for half what they normally cost.
Damn, dat is dus gewoon even 280 Euro schat ik, voor een Dell 2005FP :X. Lijkt me niet dat er dan nog enige vorm van concurrentie is >:). Er staat ook dat er volgende week 23" en 30" modellen worden getest. Ik hoop ook een review tussen de Apple 23" en Dell 24" 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-06 07:52

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Bestel datum (1 x 20 inch WS en 1 x 24 inch WS) : 14-4-05

Verwachte leverdatum : 3 - 5 - 05

Ben benieuwd.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143022

Ik heb 2*24" besteld op 4/4/2005. (is m'n eerste bestelling bij Dell)
Na betaling, eens gebeld naar dell om ordernr/klantnr en om te kijken of geld binnen was.
Alles was ok, order ging in productie...

Twee-tal dagen later: track and trace werkt niet meer en geeft wat foutmeldingen.
Ik bel terug naar Dell en krijg de melding dat het order geblokkeerd is omdat ik "nog niet betaald had"... Ze hebben dit even voor mij mogen uitzoeken en dan kwamen ze af met wat "excuuses voor het ongemak" en een niew ordernummer op 8/4/2005. :( :)

Die track en trace, is een rare applicatie lijkt me...
Ik heb ondertussen enkele keren teruggebeld naar Dell omdat mijn verwachte leverdatum ook foetsie is en blijkt dat levertermijn "wat" is vergroot naar 31 juni.

Ik heb net maar eens gebeld naar mijn account manager en die wist me te vertellen dat die 31juni enkel geldt voor nieuwe bestellingen. Ze wist me het ook te vertellen dat deze 24" panels populairder waren dan ze hadden gedacht/gehoopt en daarom zijn ze ook van de site gehaald, maar ze kunnen wel nog telefonisch besteld worden...
Mensen die nog vragen hebben: best bellen naar uw account manager, die algemene nummers van dell helpen niet veel; mensen vertellen daar altijd: bel eind volgende week nog eens terug ...

Mja, is logisch dat we wat moeten wachten... is telkens zo; tegen dat powermac dg5 uit was, ook direct 1 besteld en ook twee maanden mogen wachten... :)

btw zijn wel lekkere panels hé :9~

Wachten is een goede deugd... of niet? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okay , ik heb wat pics ( met gsm ) kunnen nemen van m'n probleem

Deze heb ik gewoon ontdekt op de site www.geenalisa.be

(edit : ze zijn blijkbaar aan die site aan het werken , maar doet er niet toe, blijf het toch krijgen op die bepaalde foto rechts.)

pic1

pic2

Je ziet hier dus dat de pixels wat groenig zijn op een bepaalde lijn.

Het vreemde is , als ik de browser verplaats, verplaatst de lijn zich mee ( dus geen bepaalde lijn in het scherm ). Op sommige plaatsen is het erger als de andere ... Zou dit bv een bepaalde pixel in een beeld kunnen zijn dat het scherm niet aankan en de rest mee flikkert ?

Ik heb een 6800 Ultra, met de laatste nieuwe drivers van nvidia. Ik zou echt niet weten wat het probleem zou kunnen zijn. Iemand een idee ?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 139537 op 28-04-2005 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143022

DiGiTi, hang uw scherm eens aan ander pc indien mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143022 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 12:55:
DiGiTi, hang uw scherm eens aan ander pc indien mogelijk...
Zit nu op andere pc , enige probleem is deze kan geen 1900 * 1200 aan.

1600 * 1200 is de max blijkbaar ... En op deze resolutie zie ik geen mankement op die site bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik via converter van DVI -> VGA ga en dan in m'n scherm , zie ik op de bepaalde images niets ...

Enkel in display properties een verticale lijn , net naast dat voorbeeld monitorje , die ook flikkert.

Maar dus via VGA zie ik niet de lijnen ....

Nu weet ik dus nog steeds niet of dit een probleem is van het scherm of van m'n graf. kaart :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:24
Lijkt me een probleem in de graf. kaart. Klok 'm eens onder ofzo, misschien dat dat verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pnieuwla schreef op donderdag 28 april 2005 @ 14:29:
Lijkt me een probleem in de graf. kaart. Klok 'm eens onder ofzo, misschien dat dat verschil maakt.
Hij is niet overclocked ...

Maar hoe klok je hem onder ? Nog nooit gedaan ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
pnieuwla schreef op donderdag 28 april 2005 @ 14:29:
Grafische kaarten worden toch niet echt heet als ze 2D applicaties draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Nee, maar het geheugen kan beschadigd zijn e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb beetje uitgezocht hoe dat moet en de frequenties en mhz wat naar beneden gezet ...

Maar toch blijft hetzelfde probleem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dát is nou net wat ik niet snap: Waarom wordt een graka nóg zo heet in Windows. De passieve zalman wafelijzer koeler (zm80d-hp) werd behoorlijk heet op mijn r9800pro in Windows 2d desktop terwijl hij relatief gezien niks deed, waar de processorkoeler (ook passief 3.2GHz Northwood) niet eens handwarm werd. De kaart werkte trouwens wel prima hoor.

Het lijkt me dat de productenten van grafische chips op 2d gebied schieten met een kanon op een mug: VOLLE bak stomen maar met die rotzooi terwijl je met een simpel agp kaartje met een passief prutkoelertje evenveel ziet. Tijd voor cool 'n' quiet voor ATI/nVidia?

[ Voor 13% gewijzigd door Toink op 28-04-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Anoniem: 139537 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 15:27:
Heb beetje uitgezocht hoe dat moet en de frequenties en mhz wat naar beneden gezet ...

Maar toch blijft hetzelfde probleem :?
Ik zal even naar de site kijken als hij weer online is. Heb je trouwens voor de rest geen problemen met de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

STIMPPYYY schreef op donderdag 28 april 2005 @ 15:44:
[...]

Ik zal even naar de site kijken als hij weer online is. Heb je trouwens voor de rest geen problemen met de videokaart?
Ik heb voor de rest geen andere problemen met de kaart ...

De image waar ik het meeste last mee heb is deze hier

Daar zie ik echt veel lijntjes flikkeren ( vooral rechts bovenaan )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okay , heb uitsluitsel !

Het is de videokaart, want als ik hem aan mijn andere DVI aanhang, heb ik dit probleem niet.

Terug opsturen dus en nieuwe krijgen ! Toch bedankt mensen voor te helpen en de ideeen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ja inderdaad, met dat plaatje heb ik het ook niet :), wel irritant zeg voor zo'n klein rot probleempje je kaart 2 maanden kwijt zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

STIMPPYYY schreef op donderdag 28 april 2005 @ 17:33:
Ja inderdaad, met dat plaatje heb ik het ook niet :), wel irritant zeg voor zo'n klein rot probleempje je kaart 2 maanden kwijt zijn
2 maanden ? Lolz , zal niet waar zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Owja ik weet niet hoe je het gaat oplossen, als je de kaart gaat rma dan gaat het zeker wel 2 maanden duren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 21:36

Priet

To boldly do what no one has..

Ik weet niet waar jij je spullen heen stuurt, maar 4 weken is toch echt wel maximaal!

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

STIMPPYYY schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:20:
Owja ik weet niet hoe je het gaat oplossen, als je de kaart gaat rma dan gaat het zeker wel 2 maanden duren :)
Ik zal wel zien wat de leverancier zegt morgen , maar ik geef mijn kaart nog geen 2 dagen weg, kan niet werken zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62457

kan je niet een nieuwe kaart ontvangen, en de post dude de oude meegeven als je de nieuwe hebt, misschien te regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 23:13
Anoniem: 139537 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 15:48:
[...]

Ik heb voor de rest geen andere problemen met de kaart ...

De image waar ik het meeste last mee heb is deze hier

Daar zie ik echt veel lijntjes flikkeren ( vooral rechts bovenaan )
Hej ik heb dit dus ook gehad met mn beamer. Heb je misschien een lange DVI kabel? Koop eens een duurdere DVI kabel bij de electroboer (regel wel dat je um kunt terugbrengen als dit niet het probleem is). Een duurdere DVI kabel verhielp dit soort artifacts met groene lijntjes. Heeft te maken met de lengte en hoe goed je kabel is afgeschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Abaddon1 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 10:29:
[...]

Hej ik heb dit dus ook gehad met mn beamer. Heb je misschien een lange DVI kabel? Koop eens een duurdere DVI kabel bij de electroboer (regel wel dat je um kunt terugbrengen als dit niet het probleem is). Een duurdere DVI kabel verhielp dit soort artifacts met groene lijntjes. Heeft te maken met de lengte en hoe goed je kabel is afgeschermd.
Maar waarom heeft mijn andere DVI uitgang dit probleem dan niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Doordat die een beter signaal afgeeft. Waarschijnljik gebruikt 1 DVI uitgang de internet TMDS (brak) en de andere heeft een externe TMDS (heel stuk beter). Als je signaal net op het randje zit en je dan ook nog een redelijk brakke DVI kabel gebruikt dan kan het zijn dat je monitor het net niet meer snapt. Diezelfde (brakke) DVI kabel kan bet prima doen als er een goed signaal over wordt gestuurd. Het signaal wordt dan minder maar blijft nog wel op een voldoende nivo voor je monitor.

[ Voor 1% gewijzigd door bartvb op 29-04-2005 12:37 . Reden: TMDS=TDMS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 15:49
Ik heb 'm ook binnen en het ziet er allemaal zo prima uit :P Alleen ben ik er achter dat m'n XFX 5700 Ultra Dual DVI dus géén 1920*1200 doet via DVI :( (max 1680*1050). Gelukkig heb ik nog een Quadro 900XGL liggen (ook Dual DVI) en die doet gewoon 1920*1200 out of the box. Aangezien ik toch geen games speel vind ik 't prima zo.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja niet echt speciaal maar ik dacht laat ik hem maar even zien hoe die er nu bijstaat. Het is er btw maar 1, ik had geen geld voor 2. Maar holy cow, ben er blij mee.

Afbeeldingslocatie: http://www.purc.nl/zooi/3D/Zooi/Beeldscherm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142826

Die nieuwe Redbull die ernaast staat....
Is die lekker?? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NEE. Echt super slecht haha. Khad hem gekocht toen ik uit was van school en toen in me tas gepropt. Vond het blikje wel grappig maar de inhoud..

Uh je moet er van houden.. en ik hou er niet van is net gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vet forum op je desktop ;). Geniale mensen heb je daar :)!
Kmoet nog ff die boekjes bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja cgtalk roeleert. Ik wil ook graag nog wat bestellen daar, maar door de aanschaf van die Dell is het toch even wachten nog hehe. Komt ooit wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Alvast een ervaring. M'n scherm heeft geen enkele dode pixel, da's dus een plus :P Qua inkijkhoek doet hij het vrij goed, maar nu ik m'n Eizo (L685) er naast heb staan valt me op dat die oudere TFT het echt beter doet. Daar waar de kleuren bij de Dell ietwat fletser worden onder een hoek blijven ze op m'n Eizo nog steeds bijzonder goed, dus niet teveel bewegen en het scherm fysiek goed afstellen (qua inkijkhoek dus).

De kleuren. Deze zien er erg goed uit, maar ik moet er nog verder mee spelen om ze echt goed af te stellen. M'n oude scherm laat met name groen (ik heb het over foto's) wat beter zien. Ik heb beide schermen in sRGB modus draaien en heb voor de Dell met de grafische kaart driver het rood van 100 naar 98% gebracht, dat komt het groene al ten goede en ook de huidskleuren.

Verder valt me op dat de Dell enorm helder is! Ik heb de helderheid nu op 10 staan omdat het me anders écht te veel wordt (maar er is nu ook geen daglicht en de kamer is amper verlicht), dit is hele andere koek dan m'n vorige scherm :P

Al met al ben ik extreem tevreden; het beeld is enorm groot en dat werkt heerlijk. Daarnaast had ik vantevoren er al niet op gerekend dat deze Dell het op kleur en inkijkhoek gebied echt beter zou doen dan m'n Eizo, door die aanname ben ik dus totaal niet teleurgesteld, integendeel, hij doet 't zelfs beter dan ik had gehoopt (de verschillen vallen eigenlijk pas op wanneer ik ze direct vergelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 15:44
Abbadon schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 22:50:

Daar waar de kleuren bij de Dell ietwat fletser worden onder een hoek blijven ze op m'n Eizo nog steeds bijzonder goed
Heb je de standaard kabel die in de doos zit gebruikt of een dikkere?
Had hetzelfde effect met een niet Dell scherm, andere kabel en nu doet ie het wel goed :)

[ Voor 15% gewijzigd door Uberprutser op 30-04-2005 01:45 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Abbadon schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 22:50:
Alvast een ervaring. M'n scherm heeft geen enkele dode pixel, da's dus een plus :P Qua inkijkhoek doet hij het vrij goed, maar nu ik m'n Eizo (L685) er naast heb staan valt me op dat die oudere TFT het echt beter doet. Daar waar de kleuren bij de Dell ietwat fletser worden onder een hoek blijven ze op m'n Eizo nog steeds bijzonder goed, dus niet teveel bewegen en het scherm fysiek goed afstellen (qua inkijkhoek dus).

De kleuren. Deze zien er erg goed uit, maar ik moet er nog verder mee spelen om ze echt goed af te stellen. M'n oude scherm laat met name groen (ik heb het over foto's) wat beter zien. Ik heb beide schermen in sRGB modus draaien en heb voor de Dell met de grafische kaart driver het rood van 100 naar 98% gebracht, dat komt het groene al ten goede en ook de huidskleuren.

Verder valt me op dat de Dell enorm helder is! Ik heb de helderheid nu op 10 staan omdat het me anders écht te veel wordt (maar er is nu ook geen daglicht en de kamer is amper verlicht), dit is hele andere koek dan m'n vorige scherm :P

Al met al ben ik extreem tevreden; het beeld is enorm groot en dat werkt heerlijk. Daarnaast had ik vantevoren er al niet op gerekend dat deze Dell het op kleur en inkijkhoek gebied echt beter zou doen dan m'n Eizo, door die aanname ben ik dus totaal niet teleurgesteld, integendeel, hij doet 't zelfs beter dan ik had gehoopt (de verschillen vallen eigenlijk pas op wanneer ik ze direct vergelijk).
Als je wat goede kleur instellingen hebt, zou je die dan hier willen posten?

Zelf heb ik trouwens gewoon user preset van : 50, 50, 50 en brightness op 25

[ Voor 5% gewijzigd door STIMPPYYY op 30-04-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Ballebek schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 01:44:
[...]

Heb je de standaard kabel die in de doos zit gebruikt of een dikkere?
Had hetzelfde effect met een niet Dell scherm, andere kabel en nu doet ie het wel goed :)
Standaard kabel. Had nog een duidelijk dikkere liggen en die er nu op aangesloten. Maakt zover ik kan zien niks uit. Is verder ook niet erg, ik ga toch niet staand achter het scherm werken of onder grote horizontale hoek. Het gaat allemaal prima :) alleen viel het me gewoon direct op (bij het staan gaan of met de stoel rollen).
STIMPPYYY schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 13:27:
[...]

Als je wat goede kleur instellingen hebt, zou je die dan hier willen posten?

Zelf heb ik trouwens gewoon user preset van : 50, 50, 50 en brightness op 25
Ik heb de standaard instellingen voor sRGB overgenomen en vervolgens alleen rood met twee stapjes verminderd (sRGB: 36-34-28, m'n huidige instelling: 34-34-28). De helderheid heb ik op 25 staan en met de driver heb ik de gammawaarde op 92 gezet. Met deze instellingen heb ik de kleuren zoals ik ze gewend was. Dus qua kleuren ben ik bijzonder tevreden :P

Nog even met DVD getest, ziet er puik uit; goede kleuren incl. zwart en geen last van traagheid van het scherm (niet dat ik DVD's kijk op m'n PC, dat doe ik wel op TV, maar toch leuk te weten dat het er érg goed uitziet, helemaal op zo'n formaat scherm :P )

Overigens vind ik de USB hub ook erg handig, werkt met volledige 2.0 snelheid; ingebouwde cardreader (ook handig :P ) leest m'n CF's supersnel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-06 20:04
Iemand nog recent contact gehad met Dell? Ze verspreiden blijkbaar wel folders met een nieuwe actie, maar melden daarover tot dusver nog niets over op hun site :?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Een website valt natuurlijk heel wat sneller te updaten dan een folder waarvan de kopij al 3 weken bij de drukker ligt ;) Door de overweldigende vraag hebben ze hem van de site afgehaald..

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Abbadon schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 21:55:
[...]

Standaard kabel. Had nog een duidelijk dikkere liggen en die er nu op aangesloten. Maakt zover ik kan zien niks uit. Is verder ook niet erg, ik ga toch niet staand achter het scherm werken of onder grote horizontale hoek. Het gaat allemaal prima :) alleen viel het me gewoon direct op (bij het staan gaan of met de stoel rollen).

[...]

Ik heb de standaard instellingen voor sRGB overgenomen en vervolgens alleen rood met twee stapjes verminderd (sRGB: 36-34-28, m'n huidige instelling: 34-34-28). De helderheid heb ik op 25 staan en met de driver heb ik de gammawaarde op 92 gezet. Met deze instellingen heb ik de kleuren zoals ik ze gewend was. Dus qua kleuren ben ik bijzonder tevreden :P

Nog even met DVD getest, ziet er puik uit; goede kleuren incl. zwart en geen last van traagheid van het scherm (niet dat ik DVD's kijk op m'n PC, dat doe ik wel op TV, maar toch leuk te weten dat het er érg goed uitziet, helemaal op zo'n formaat scherm :P )

Overigens vind ik de USB hub ook erg handig, werkt met volledige 2.0 snelheid; ingebouwde cardreader (ook handig :P ) leest m'n CF's supersnel uit.
Heb hem nu ingeslted op de waarde die je hebt opgegeven, zal morgen nog even kijken of het goed is, ben op dit moment beetje buis 8)7 8)7 O+
/edit

Ziet er wel oke uit, mijn standaard fabrieksinstellingen zijn alleen anders, ik vind het beeld er nu niet zo heel helder uitzien.

Heeft trouwens iemand hier weleens last van, OSD blijft hangen en duurt ong. 10 sec voordat het wordt weergegeven. Na 2/3 min was het weer weg.

Afbeeldingslocatie: http://img219.echo.cx/img219/5364/m51110189wk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img219.echo.cx/img219/2465/m51110195xf.jpg

Btw let niet op me scherm is beetje vies :X

[ Voor 16% gewijzigd door STIMPPYYY op 01-05-2005 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

STIMPPYYY schreef op zondag 01 mei 2005 @ 02:18:
Heeft trouwens iemand hier weleens last van, OSD blijft hangen en duurt ong. 10 sec voordat het wordt weergegeven. Na 2/3 min was het weer weg.
Precies dat verschijnsel heb ik ook gezien toen ik die HDTV filmpjes van bij microsoft op fullscreen afspeelde. Eerst een vergelijkbare 'analoog uitziende' storing in het beeld, daarna dat in het OSD. Verdwijnt inderdaad vanzelf als de monitor weer 'tot rust komt' of zo. Heb heb in ieder geval in de maand dat ik 'm nu heb niet gezien in enig ander geval, dan het afspelen van die fullscreen HDTV filmpjes.
Btw let niet op me scherm is beetje vies :X
offtopic:
Hoe krijg je dat in hemelsnaam voor elkaar met zo'n nieuw scherm :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Anoniem: 82384 schreef op zondag 01 mei 2005 @ 14:58:

offtopic:
Hoe krijg je dat in hemelsnaam voor elkaar met zo'n nieuw scherm :X
:X O+ Hij is alweer schoon, was een appeltje aan het eten kwam wat zooi op het scherm, met me hand afgedaan :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 23:28

DesertShooter

Afgekickt

Dit scherm staat niet in de PW ofwel?

(wrs ook alleen bij Dell te koop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 15:33
4launch.nl heeft ze te koop gehad voor een prijs die goedkoper was dan dell iig... of ze ze nu nog hebben weet ik niet...

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 82384 schreef op zondag 01 mei 2005 @ 14:58:
[...]

Precies dat verschijnsel heb ik ook gezien toen ik die HDTV filmpjes van bij microsoft op fullscreen afspeelde. Eerst een vergelijkbare 'analoog uitziende' storing in het beeld, daarna dat in het OSD. Verdwijnt inderdaad vanzelf als de monitor weer 'tot rust komt' of zo. Heb heb in ieder geval in de maand dat ik 'm nu heb niet gezien in enig ander geval, dan het afspelen van die fullscreen HDTV filmpjes.
Oh crap. Om een of andere reden heb ik een vermoeden wat de oorzaak hiervan is.. Maar vooor ik haastig conclusies ga trekken, weet iemand wat "Reduced blanking" nu eigenlijk inhoudt?

Ergens moet de bandbreedte besparing om een hogere resolutie over een single-link DVI aansluiting te sturen vandaan komen, en ik heb een vermoeden dat bij veel beweging het scherm misschien niet goed meer werkt. Dat zou wel een gigantische bummer zijn.. Laat me het alsjeblieft fout hebben.

Hoe werkt dit scherm op D-sub? Ook nog aanvaardbaar? Is het probleem dan ook niet weg?
Aesculapius schreef op zondag 01 mei 2005 @ 16:40:
4launch.nl heeft ze te koop gehad voor een prijs die goedkoper was dan dell iig... of ze ze nu nog hebben weet ik niet...
pricewatch: Dell Ultrasharp 2405FPW (24", 16ms, D-sub/DVI-D)

4launch heeft ze helaas niet meer. Hun prijs was iirc €1089. Dus goedkoper dan de 1248 van Dell, maar duurder dan de 936/stuk als je er 2 bij Dell kocht.

4launch schijnt ze daarvoor voor nog lagere prijzen te hebben aangeboden maar dat heb ik niet meer gezien.

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 01-05-2005 17:36 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
W3ird_N3rd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 17:32:
[...]

Oh crap. Om een of andere reden heb ik een vermoeden wat de oorzaak hiervan is.. Maar vooor ik haastig conclusies ga trekken, weet iemand wat "Reduced blanking" nu eigenlijk inhoudt?

Ergens moet de bandbreedte besparing om een hogere resolutie over een single-link DVI aansluiting te sturen vandaan komen, en ik heb een vermoeden dat bij veel beweging het scherm misschien niet goed meer werkt. Dat zou wel een gigantische bummer zijn.. Laat me het alsjeblieft fout hebben.

Hoe werkt dit scherm op D-sub? Ook nog aanvaardbaar? Is het probleem dan ook niet weg?

[...]

pricewatch: Dell Ultrasharp 2405FPW (24", 16ms, D-sub/DVI-D)

4launch heeft ze helaas niet meer. Hun prijs was iirc €1089. Dus goedkoper dan de 1248 van Dell, maar duurder dan de 936/stuk als je er 2 bij Dell kocht.

4launch schijnt ze daarvoor voor nog lagere prijzen te hebben aangeboden maar dat heb ik niet meer gezien.
Ik doe genoeg spellen met veel beweging, maar hier komt het niet voor. Ik weet niet of je dit wel bedoeld.

Weet niet hoe hij werkt op D-Sub, maar lijkt me eigenlijk zonde met zo'n scherm. Ik meende dat DVI of Analoog een (groot) verschil maakte van resoluties boven 1600x1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op zondag 01 mei 2005 @ 15:01:
[...]

:X O+ Hij is alweer schoon, was een appeltje aan het eten kwam wat zooi op het scherm, met me hand afgedaan :>
Ik zou maar een beetje opletten met zuren uit vruchten dat kan af en toe wel een een coatingkje slopen
;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
gladiool schreef op zondag 01 mei 2005 @ 17:40:
[...]

Ik zou maar een beetje opletten met zuren uit vruchten dat kan af en toe wel een een coatingkje slopen
;)
Dacht ik ook al aan, maarja geen schade. Het lijkt allemaal wat erger op die foto dan dat het werkelijk is, daarnast wordt deze binnenkort toch omgeruild voor een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

STIMPPYYY schreef op zondag 01 mei 2005 @ 17:38:
[...]

Ik doe genoeg spellen met veel beweging, maar hier komt het niet voor. Ik weet niet of je dit wel bedoeld.
Spellen op 1920*1200?

Met beweging bedoel ik niet echt ons soort beweging, maar beweging voor zo'n scherm. Beweging voor een scherm is wanneer een pixel veranderd. Als nu *alle* pixels op het scherm van kleur veranderen, of bijna alle (video is "maar" 1080 pixels hoog), en dat 25~30x per seconde, dan is dat redelijk veel beweging voor zo'n scherm. En video heeft altijd last van ruis, hele kleine veranderingen, dus het zit er dik in dat alle pixels veranderen, want iemand die stilstaat met een lichte ruis is voor zo'n scherm net zoveel beweging als iemand die keihard rondrent op video. Een codec kan de beweging weer verminderen door pixels "stil te laten staan", om zo een betere compressie te halen.. Maar het blijft ontzettend veel beweging.

Games zouden nog te weinig beweging kunnen hebben, omdat kleuren vaker hetzelfde blijven.
Weet niet hoe hij werkt op D-Sub, maar lijkt me eigenlijk zonde met zo'n scherm. Ik meende dat DVI of Analoog een (groot) verschil maakte van resoluties boven 1600x1200
Och, met een dikke kabel en goede DAC zal 't nog best werken. Maar wel minder natuurlijk. Maar voor zo'n scherm maakt het in principe niet meer uit dan voor een 1280*1024 scherm.

Het punt is dat als ik zo'n scherm koop (als het ooit nog leverbaar zal worden) ik dat vooral doe omdat ik 1080i of 1080p video goed af wil kunnen spelen. Anders kocht ik wel een (veel goedkopere) 20" TFT op 1600*1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 17:32:
Voor zover ik weet zit het zo:
Een CRT monitor sweept met zijn electronen straal het hele scherm langs om het beeld op te bouwen. Hiervoor moet echter na iedere lijn, de bundel weer naar de linkerkant van het scherm 'gezet' worden, wat een klein beetje tijd kost (horizontal blanking/retrace).

Aan het einde van het hele scherm, moet de bundel niet alleen weer naar links, maar ook weer naar boven (vertical blanking/retrace).

Vroeger was dit erg belangrijk voor spellen, omdat (toen er nog geen double/triple buffering in HW was) je tijdens de verticale retrace het scherm kon opbouwen. Als je dit sneller deed als de monitor het liet zien (meestal 60 of 70 Hz) dan zag je dus 'instant' het nieuwe plaatje en kreeg je geen tearing.

De DVI standaard staat volgens mij ook blanking tijden toe, voor CRT (achtige?) monitoren. De truc is nu dat de retrace/blanking tijd voor een LCD niet nodig is en dus nul kan zijn. De tijd die in de DVI-spec is opgenomen om de retrace te (kunnen) doen, kan voor een LCD dus met pixels gevuld worden.

Vandaar dat je boven de 1600x1200 uit kan komen zonder problemen: je gebruikt gewoon de toegestane retracetijd voor de extra pixels. Je kunt dus zonder de pixel-signalen in te korten, 1920x1200 over de kabel sturen.

Voor CRT monitoren kan dit dus niet, omdat die de retrace wel nodig hebben.

Vind de theorie van veranderende pixels wel interessant, maar dat moet simpel te testen zijn door een testprogrammaatje te maken. Overigens, is video i.h.a. niet 25 of 30 Hz (progressive)? Dan zou een film minder 'verandering' moeten laten zien dan een spel met veel beweging dat op 60Hz draait (als de videokaart het bij kan houden). Volgens mij is door de schaduw/belichtingstechnieken van tegenwoordig de kans erg klein dat veel pixels op het scherm hun waarde precies zullen behouden als je in een (drukke) scene rondkijkt.

Het zou kunnen dat als een videokaart niet helemaal goed met reduced blanking om kan gaan dit effect op het OSD heeft - als het OSD op het signaal wordt geprojecteerd en niet direct op de pixels op de monitor (er is vast een betere manier om dit te zeggen :)). Maar ik heb helaas geen reeks aan schermen en videokaarten om dit te kunnen onderzoeken.

Ik neem aan dat er mensen zijn die die HDTV filmpjes zonder problemen fullscreen kunnen draaien, dus ik ga er nog steeds van uit dat het (voor het grootste deel) aan mijn GF4-Ti-4200 ligt die toch nooit bedoeld is voor dit soort schermen :)

offtopic:
(edit: Je mag best ff langs komen met een 6800Ultra om te testen hoor :))

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 82384 op 01-05-2005 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 82384 schreef op zondag 01 mei 2005 @ 19:11:
Vandaar dat je boven de 1600x1200 uit kan komen zonder problemen: je gebruikt gewoon de toegestane retracetijd voor de extra pixels. Je kunt dus zonder de pixel-signalen in te korten, 1920x1200 over de kabel sturen.
Thx, dat stuk stelt me toch wel gerust :)
Vind de theorie van veranderende pixels wel interessant, maar dat moet simpel te testen zijn door een testprogrammaatje te maken. Overigens, is video i.h.a. niet 25 of 30 Hz (progressive)? Dan zou een film minder 'verandering' moeten laten zien dan een spel met veel beweging dat op 60Hz draait (als de videokaart het bij kan houden). Volgens mij is door de schaduw/belichtingstechnieken van tegenwoordig de kans erg klein dat veel pixels op het scherm hun waarde precies zullen behouden als je in een (drukke) scene rondkijkt.
Op een PC draait een film normaliter idd op 25 of 30fps. B.v. 1080i video is in principe wel 2x zoveel fields per seconde, maar ik heb tot nu toe nooit anders gezien dan dat players dat deinterlacen om zo weer op 25 of 30fps uit te komen.

En games, ja, welke videokaart kan een moderne game op 1920*1200 @ 60fps draaien? :P

Een prog dat vloeiend over het hele scherm kleurovergangen laat zien lijkt me idd niet onmogelijk, maar na je uitleg hierboven denk ik dat dat gewoon goed zal werken :)
Het zou kunnen dat als een videokaart niet helemaal goed met reduced blanking om kan gaan dit effect op het OSD heeft - als het OSD op het signaal wordt geprojecteerd en niet direct op de pixels op de monitor (er is vast een betere manier om dit te zeggen :)). Maar ik heb helaas geen reeks aan schermen en videokaarten om dit te kunnen onderzoeken.
Ik ook niet :P
Ik neem aan dat er mensen zijn die die HDTV filmpjes zonder problemen fullscreen kunnen draaien, dus ik ga er nog steeds van uit dat het (voor het grootste deel) aan mijn GF4-Ti-4200 ligt die toch nooit bedoeld is voor dit soort schermen :)

offtopic:
(edit: Je mag best ff langs komen met een 6800Ultra om te testen hoor :))
Die heb ik nu net ff niet liggen. Wel een S3 Deltachrome S8, maar daar boeit het me amper van of ie dit scherm zou kunnen aansturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:39
Een Ti4200 is inderdaad niet helemaal lekker voor 1920*1080 hdtv :)
Met mijn 6600GT gaat het echter perfect.
Ik speel hier overigens veel spellen mee in 1920*1200.
Quake 3, Enemy Territory, Half-life2, UT2004, GTA Vice City... gaat allemaal prima.
Need for Speed Undergound 2 en Doom3 gaan echter niet lekker in die resolutie :)

[ Voor 51% gewijzigd door FatalError op 01-05-2005 19:31 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
STIMPPYYY schreef op zondag 01 mei 2005 @ 02:18:
[...]

Heb hem nu ingeslted op de waarde die je hebt opgegeven, zal morgen nog even kijken of het goed is, ben op dit moment beetje buis 8)7 8)7 O+
/edit

Ziet er wel oke uit, mijn standaard fabrieksinstellingen zijn alleen anders, ik vind het beeld er nu niet zo heel helder uitzien.

Niet elk scherm is exact hetzelfde plus dat iedereen z'n eigen voorkeur heeft natuurlijk :) En nee, ik heb geen last van zo'n OSD issue, overigens ook niet problemen met HD filmpjes (zoals hier boven ook ergens genoemd wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:45
als je een dvd afspeelt via bijvoorbeeld powerdvd, schaalt ie dan automatisch je beeld op naar 1920*1200 of moet je daar iets voor instellen?

tx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Wat doet PowerDVD nu als je een dvd kijkt, en waarom denk je dat dat anders zou zijn als je dat op 1920x1200 doet ipv je huidige resolutie?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:45
Paul Nieuwkamp schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:43:
Wat doet PowerDVD nu als je een dvd kijkt, en waarom denk je dat dat anders zou zijn als je dat op 1920x1200 doet ipv je huidige resolutie?
Ik weet niet of powerdvd nou het beeld als 1920x1200 (eigenlijk 1600x1200 omdat het 4:3 beeld is) naar het scherm stuurt of als 720x540 (of wat de dvd resolutie ook mag zijn) aangezien het scherm zichzelf toch wel opvult ongeacht de resolutie, en het verschil lijkt me voor de hand liggend, een dvd kijken op de native resolutie van het scherm lijkt me toch wat mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Zijn er al mensen waar de orderstatus van 3 naar 4 is gegaan na het verzenden van de 1e batch ?
Dell heeft bij mij gigantisch zitten ***ten, zodat de orderdatum niet 26-3 maar 14-4 is geworden :(.
De leverdatum blijft gewoon elke dag weer een dag opschuiven met een enkele keer een dag minder, maar even later weer 2 erbij.

Leuk om eindelijk eens gebruikers ervaringen te lezen in dit topic, maar ik ben echt benieuwd hoe lang ik nu nog moet wachten. Zeker omdat mijn CRT opeens kuren begint te vertonen.

[ Voor 8% gewijzigd door mrknowitall op 02-05-2005 08:27 ]

One of the animals has left its cage today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53614

Nou mijn order-watch verspringt ook constant. Volgens mij hebben ze geen idee wanneer er schermen binnen gaan komen en Nederland zal niet het enige land zijn waar die schermpjes populair zijn. Ik zit op nu op 6-5-2005 op verwachtte leverdatum.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.