Ik heb een aantal vragen over MSN Messenger 7.0 (Build 7.0.777) en Messenger Plus! 3.50.124.
Komen ze:
1) Standaard is het zo dat elk @hotmail.com of @msn.com account ook toegang biedt tot de MSN Messenger. Nu heb ik zo'n lekkere grote Gmail account van -tegenwoordig- 2075 MB groot. Nu weet ik ook dat je via het "Microsoft Passport Netwerk" (zo noem ik het gemakshalve maar even) ieder willekeurig e-mail adres, wat
niet op @hotmail.com of @msn.com eindigt, kunt registreren "als passport" om met zo'n e-mail toegang te krijgen tot je MSN Messenger. De meeste gratis webmail e-mail adressen hanteren een houdbaarheids-datum om de gebruiker te dwingen zijn/haar webmail adres regelmatig te bezoeken (inloggen) en te onderhouden... Hotmail bijv. heeft een 30 dagen expiratie-datum (of noem het een expiratie-periode in dit geval) Wanneer je nu een Gmail account registreert "tot Passport-toegang" met dus de bedoeling om er ook mee te kunnen MSN'en, is het dan zo dat een Aanmelding binnen MSN Messenger met een Gmail account/adres tevens wordt gezien als een mail-login via
www.Gmail.com? Of moet je desondanks ook af en toe écht op je Gmail-adres via
www.Gmail.com inloggen om de expiratie-periode te verlengen om zo te voorkomen dat je Gmail-account wordt opgeheven wegens te weinig mail-login op
www.Gmail.com?
2) Je MSN Contacten kun je ook onderverdelen in Groepen i.p.v. alleen de Online/Offline indeling. Is er een makkelijke(r) manier om per contact(-adres) te bekijken bij welke Groepen je de contactpersoon hebt ingedeeld? Ik weet het, er is in ieder geval één methode: klik op Contactpersonen, daarna op "Contactpersonen beheren" en dan op Eigenschappen, maar dan moet je elk contact per persoon of e-mail adres aflopen... Is er geen manier waar je dit in één oogopslag kunt ziet zónder de eerder genoemde methode?
3) Een hele simpele vraag, deze: Wat voor handigheden voegt Messenger Plus! nu wérkelijk toe? Tot nog toe tref ik voornamelijk nadelen aan: a) een extra toolbar in m'n Internet Explorer (heb ik volgens mij niet om gevraagd); b) mijn start-pagina is ongevraagd gewijzigd in
www.mysearch.com; c) makkelijker log-boeken aanleggen van gesprekken die je gevoerd hebt (wil ik helemaal niet, ik hoef mijn eigen gesprekken later niet opnieuw te lezen); d) eerder in deze topic werd beweerd dat Messenger Plus! zonder spyware was, nou ik kan je vertellen: 't stikt ervan! Enkele voorbeelden volgens MS AntiSpyware Beta 1: "C2.Lop", "OmegaSearch", "Trojan.Downloader.CR64Loader" en mijn Browser is "Possible Hijacked" - Hoe bedoel je geen spyware?
[
Voor 10% gewijzigd door
Thexder op 10-04-2005 10:34
]