Dat denk ik ook niet. Maar ga wel onze benzine auto zo aftanken met Euro95 voor € 1,259 bij de ShellExpress hiero in Den helderDjWannaB2002 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 02:08:
Laat de prijzen maar verder zakken, ik vind het wel best. Alleen geloof ik niet dat de prijzen hier in Nederland langs de snelweg ooit nog onder de 1 euro komen.
Ik kwam zojuist langs Esso en ik zag daar € 1,019 staan, ik denk "hot damn", 200m verderop kom ik langs Intermarché, € 1,006... Ik ga maandag trouwens pas weer de tank volgooien, kijken of het daarvoor onder de euro duikt
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Laagste prijs die ik gezien heb voor diesel is bij de BP in Enkhuizen. €0,965, zelf heb ik in mijn woonplaats voor €0,995 getanked. Toch een psychologische grens he die 1,00 euro
[ Voor 41% gewijzigd door Gunner op 15-09-2006 09:40 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Bij de Bethlehem in Den Helder (bij het spoor) is ie goedkoper, daar gisteren getankt voor 1,18..!WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 09:00:
[...]
Dat denk ik ook niet. Maar ga wel onze benzine auto zo aftanken met Euro95 voor € 1,259 bij de ShellExpress hiero in Den helder
https://untappd.com/user/OzzBier
Prijzen vandaag (en morgen) bij Tango Zoetermeer zijn weer een beetje zoals het hoort: € 1,239 voor benzine en € 0,919 voor diesel. Jammer dat het tijdelijk is (12 cent i.p.v. 9 cent korting).
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Ik geloof haast niet dat dat correct is. 8 cent goedkoper dan een onbemande pomp. Ze maken hier dan verlies op aangezien de shell een paar cent per liter winst maakt.nickvanozzie schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 09:41:
Bij de Bethlehem in Den Helder (bij het spoor) is ie goedkoper, daar gisteren getankt voor 1,18..!
Zeker gezien dit PDF'je
[ Voor 12% gewijzigd door Gunner op 15-09-2006 09:51 ]
Klopt maar bij de Bethlehem (TOTAL) krijg je standaard 9 cent korting op de benzine. Hier in Den Helder dan.Gunner schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 09:50:
[...]
Ik geloof haast niet dat dat correct is. 8 cent goedkoper dan een onbemande pomp. Ze maken hier dan verlies op aangezien de shell een paar cent per liter winst maakt.
Zeker gezien dit PDF'je
benzine wordt hier ( in de U.K. ) de laatste tijd weer wat goedkoper, tank nu voor 89,9 pence, ongeveer €1,25. Maar dat is bij de plaatselijke supermarkt, die zijn een stuk goedkoper dan de grote tankstation ketens langs de snelweg, daar betaal je zo 4 a 5 pence per liter meer.
Alleen is € 1,18 geen 9 cent, maar 17 cent korting t.o.v. de adviesprijs. Die Shell Express geeft al 9 cent korting.nickvanozzie schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:15:
[...]
Klopt maar bij de Bethlehem (TOTAL) krijg je standaard 9 cent korting op de benzine. Hier in Den Helder dan.
[ Voor 6% gewijzigd door MrSleeves op 15-09-2006 10:45 ]
Ik vind het wel fijn, ik kocht mijn auto in april vorig jaar, rond de tijd dat dit topic werdt gestart.
Dit is gewoon de laagste benzineprijs die ik ooit betaald heb, het is nog altijd genoeg maar op de een of andere manier voelt het voor mij gewoon goedkoop aan.
Dit is gewoon de laagste benzineprijs die ik ooit betaald heb, het is nog altijd genoeg maar op de een of andere manier voelt het voor mij gewoon goedkoop aan.
Ik blijf jullie gelijk geven! Maar ik heb gisteren toch echt mijn Corsa'tje vol gegooid met 37,29 liter voor €44,-MrSleeves schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 10:44:
[...]
Alleen is € 1,18 geen 9 cent, maar 17 cent korting t.o.v. de adviesprijs. Die Shell Express geeft al 9 cent korting.
Zal wel 1,28 zijn. De goedkoopste pomp in Den Helder is toch echt de shell express, en 17 cent per liter korting is wel erg gortig, dan maken ze er verlies op, en het is ook nog geen onbemande pomp.Gunner schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 09:50:
[...]
Ik geloof haast niet dat dat correct is. 8 cent goedkoper dan een onbemande pomp. Ze maken hier dan verlies op aangezien de shell een paar cent per liter winst maakt.
Zeker gezien dit PDF'je
Elect a clown, expect a circus.
Zo te zien gaat het op het moment wel de goede kant weer op met de diesel/ benzine prijs.
gisteren voor € 0.964 getankt bij de ANWB met 1cent korting per liter
Het is altijd veel leuker om de liter teller het hardst te zien oplopen van de 2
gisteren voor € 0.964 getankt bij de ANWB met 1cent korting per liter
Het is altijd veel leuker om de liter teller het hardst te zien oplopen van de 2
Euro98 is toch hetzelfde als Super ? Of niet ?
Probeer namelijk uit te vinden waar ik Super bij mij in de buurt het voordeligst kan tanken.
We wonen in Breezand dat is nabij Den helder. Met de gezins-auto tanken we bijna altijd bij de Shell-Express maar deze heeft geen Super.
Probeer namelijk uit te vinden waar ik Super bij mij in de buurt het voordeligst kan tanken.
We wonen in Breezand dat is nabij Den helder. Met de gezins-auto tanken we bijna altijd bij de Shell-Express maar deze heeft geen Super.
€ 0,999 bij E.Leclerc
maar nog niet getankt. Doe ik maandag bij mijn favoriete Elfje, die zullen dan hopelijk ook onder de euro zitten 
Willow, Super is Euro98 met loodvervanger toegevoegd. Tenminste, zo is dat hier in Frankrijk...
Willow, Super is Euro98 met loodvervanger toegevoegd. Tenminste, zo is dat hier in Frankrijk...
[ Voor 25% gewijzigd door Mx. Alba op 16-09-2006 22:59 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Waar halen jullie die prijzen vandaan
Ik tank hier bij de witte pomp nog voor 1.36 (euro 95). Boerenland loopt altijd achter...

Nou, E.Leclerc in Pontchâteau.
Lol, je laat je lekker afzetten. 1,27 hier.proller schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 23:06:
Waar halen jullie die prijzen vandaanIk tank hier bij de witte pomp nog voor 1.36 (euro 95). Boerenland loopt altijd achter...
1,36 is de adviesprijs dus dat is voor een witte pomp niet bepaald goedkoop 
Je kunt overigens op http://www.brandstofprijzen.nl/ kijken waar je in jouw buurt een beetje voordelig aan brandstof kunt komen.
Je kunt overigens op http://www.brandstofprijzen.nl/ kijken waar je in jouw buurt een beetje voordelig aan brandstof kunt komen.
TEN EERSTE:
TEN TWEEDE:
Bij de Bethlehem is de Euro 95 idd 1,28 en niet 1,18. Dat iemand zo ongelijk veel kan geloven in zijn eigen fout...
Super (+) is het zelfde als Euro 98, euro 98 is eigenlijk euro 95 maar dan met loodvervanger toegevoegd. Euro 95 is geheel loodvrij. En heel toevallig is Super + ook Euro 95 met loodvervanger.WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 22:10:
Euro98 is toch hetzelfde als Super ? Of niet ?
TEN TWEEDE:
Bij de Bethlehem is de Euro 95 idd 1,28 en niet 1,18. Dat iemand zo ongelijk veel kan geloven in zijn eigen fout...

Euro 98 is benzine met een octaangehalte van 98, da's niet hetzelfde als euro 95.nickvanozzie schreef op maandag 18 september 2006 @ 09:36:
TEN EERSTE:
[...]
Super (+) is het zelfde als Euro 98, euro 98 is eigenlijk euro 95 maar dan met loodvervanger toegevoegd. Euro 95 is geheel loodvrij. En heel toevallig is Super + ook Euro 95 met loodvervanger.
Euro 98 is ook loodvrij maar je kunt bij veel stations ook 98 met loodvervanger krijgen. Die loodvervanger is ook los verkrijgbaar overigens.
Saved by the buoyancy of citrus
Zojuist mijn tank volgegooid met "nieuwe diesel" voor 0,998 € bij Intermarché.
Tinq Enschede: 1.23,5
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Diezel of Euro95 of ??
[LTS][MTS][HTS]
Gister getankt voor € 97.9 !!
Dat zijn nog eens prijzen!!
Dat zijn nog eens prijzen!!
Gisteren bij de TinQ benzine gezien voor 1,235.
Diesel was volgens mij 0,929 of 0,939.
Diesel was volgens mij 0,929 of 0,939.
diesel voor 0,939 zou kunnen bij de tinq.
heb zondag getankt bij een Q8 voor 0,964 !
nu maar hopen dat het voorlopig zo blijft.... of verder daalt
heb zondag getankt bij een Q8 voor 0,964 !
nu maar hopen dat het voorlopig zo blijft.... of verder daalt

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Leuke site, er missen veel stations hier. Zal eens kijken of ik kan updaten.Daniel schreef op zondag 17 september 2006 @ 09:29:
1,36 is de adviesprijs dus dat is voor een witte pomp niet bepaald goedkoop
Net weer de auto afgetankt met Euro95 voor € 1,239 bij de ShellExpress in Den helder
Kijk anders even op: http://www.athloncarlease...line-nl/index.php?id=1108KillerAce_NL schreef op woensdag 20 september 2006 @ 11:11:
[...]
Leuke site, er missen veel stations hier. Zal eens kijken of ik kan updaten.
"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates
Die is niet erg up-to-date want hij geeft aan dat Euro95 bij ShellExpress in Den helder € 1,26 kostVozze schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 13:45:
[...]
Kijk anders even op: http://www.athloncarlease...line-nl/index.php?id=1108

En das echt niet waar zie mijn post hierboven...
Hier in Zwolle toch alweer een paar keer getankt voor 1,28/liter
Mag van mij zo blijven, of natuurlijk verder dalen
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Verwijderd
Gisteren bij de 24/24 pomp (aan de pomp betalen met je pinpas) aan de beneluxbaan in amstelveen: 1,219 de liter. Werd ik wel even vrolijk van 
Euro 95 hebben we het dan over
Euro 95 hebben we het dan over
De vrolijke bui van de vorige poster zal wel snel voorbij zijn na dit bericht:
Toch maar eens kijken voor een eigen ondergrondse opslagtank met een directe verbinding naar de buisleidingstraat 1,4 Kilometer verderop.OPEC wil olieproductie verlagen
De OPEC gaat de olieproductie op korte termijn terugschroeven. Volgens functionarissen is het de bedoeling de productie met ruim drie procent per dag te verlagen om de olieprijs weer boven de 60 dollar per vat te krijgen.
Sinds juli is de prijs met 23 procent gedaald. Als tweede argument voor de productieverlaging worden de grote olievoorraden in de VS genoemd.
Washington vindt niet dat de productie omlaag moet nu de winter nadert. En bovendien is 60 dollar nog steeds veel voor een vat olie, vindt de VS. Het zal voor het eerst in 2,5 jaar zijn dat de productie omlaag gaat.
ARME AOW’er
Verwijderd
Ik tank bij Tinq opweg naar mn werk in Raalte. Euro 95 aan de onbemande pomp is daar 1,22 de liter.
De benzine prijzen worden weer aardig acceptabel..
Maar kan iemand verklaren hoe het komt dat ze zo gigantisch gedaalt zij? in de afgelopen 3 maanden?
Maar kan iemand verklaren hoe het komt dat ze zo gigantisch gedaalt zij? in de afgelopen 3 maanden?
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Er was duidelijk minder vraag op de wereldmarkt. Een deel van de reden staat in mijn vorige post. De inval in Libanon door Israel is voorbij en er zijn geen grote conflicten en dat is de grootste oorzaak.
Conflicten en politieke situaties e.d. hebben de grootste invloed op de prijs.
Conflicten en politieke situaties e.d. hebben de grootste invloed op de prijs.
[ Voor 49% gewijzigd door Guardian Angel op 06-10-2006 06:14 ]
ARME AOW’er
De prijzen zullen wel weer iets omhooggaan, getuige dit bericht van gisteren:
De OPEC, de Organisatie van Olie-Exporterende Landen, heeft het voornemen om de oliekraan binnenkort gedeeltelijk dicht te draaien. Het kartel wil snel besluiten om voor het eerst sinds 2004 de dagelijkse productie naar beneden bij te stellen. Het zou gaan om een hoeveelheid van een miljoen vaten per dag, 3 procent van de totale dagelijkse olieproductie die de OPEC-landen nu realiseren. Dat werd donderdag bekendgemaakt door een afgevaardigde van de olie-organisatie.
De OPEC zou met de productiebeperking willen reageren op de recente sterke prijsdaling voor een vat olie (van 159 liter). De organisatie wil zo verdere prijsdalingen tegengaan en de prijs stabiliseren. De bekendmaking van het voornemen deed de olieprijs met meer dan 2 procent stijgen. Voor een vat lichte Texaanse olie moest donderdagmiddag weer meer dan 60 dollar worden afgerekend. Ook de prijs voor ruwe olie uit de Noordzee lag boven de 60 dollar.
Virussen? Scan ze hier!
Hmmm, juist zulk een bericht kan net zo goed betekenen dat de olieprijs nu helemaal duidelijk in de vrije val komt.wildhagen schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:52:
De prijzen zullen wel weer iets omhooggaan, getuige dit bericht van gisteren:
[...]
De tijd dat zulk een melding een negatieve invloed had op de olieprijs ligt volgens mij al weer 20 jaar terug, niet voor niks heeft de OPEC gedurende het ehele opdrijven van de olieprijs niets anders gedaan dan de olie-productie omhoog te schroeven en dat had ook geen invloed in de zin van een daling.
Volgens mij is deze melding een duidelijk teken dat de tijd van de opgedreven olieprijs voorbij is en de OPEC nu hard hun best gaat doen om een eventuele snelle daling af te zwakken, om zo een beetje hun economische belangen te verdedigen.
Maar echte inlvoed heeft de OPEC écht niet meer, het bestaat eigenlijk enkel uit Saoedie Arabie terwijl andere landen toch vooral hun eigen belangen nastreven (Iran, Venezuela, Libie, Nigeria)
[ Voor 10% gewijzigd door RM-rf op 06-10-2006 13:15 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
zojuist voor E1,225/L euro 95 getankt
Het gaat mischien niet zo snel als in het begin naar beneden maarhet begint ergens op te lijken
. Ik had deze prijs bij een onbemand 24/24 esso tankstation in arnhem. Het verbaasd me hoe rustig het er altijd is.
[LTS][MTS][HTS]
net getankt voor 97.9 bij de Esso in ermelo. Tis een onbemande pomp
* TwoR vind het altijd weer leuk om te zien dat het bedrag lager is dan het aantal liters
* TwoR vind het altijd weer leuk om te zien dat het bedrag lager is dan het aantal liters
Jammer dat het diesel isTwoR schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 13:22:
[LTS][MTS][HTS]
Dat kan lagerTwoR schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 13:22:
Afgelopen donderdag was het 94.5 cent de liter bij de Agritank in Goes
Virussen? Scan ze hier!
Als de regering nu eens de ' wegen/houderschaps belasting' in de benzineprijs zou verrekenen en de accijns zou verlagen zou het in ieder geval eerlijker zijn.
Maar waarschijnlijk klagen de Amerikanen het hardst
Maar als mijn Firebird klaar is, dan maak ik ook een studie van waar voor het minst
Ik rij geen gas, daar moet je op koken
Maar als mijn Firebird klaar is, dan maak ik ook een studie van waar voor het minst
Ik rij geen gas, daar moet je op koken
Dan vind ik 0.955 bij de bemande Shell pomp hier zo slecht nog nietwildhagen schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 15:56:
[...]
Dat kan lager
Afgelopen donderdag was het 94.5 cent de liter bij de Agritank in Goes
En terecht, daar is in een jaar tijd de prijs verdubbeld. Bij ons viel het wel mee, er zat al een euro op aan accijns...Bestla schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 16:59:
die V8'en kunnen toch prima tegen gas? Mijn oom heeft er met zijn Chevvy van, Impala Cabrio, en een nieuwe pickup nog nooit problemen mee gehad vziw...Maar als mijn Firebird klaar is, dan maak ik ook een studie van waar voor het minst![]()
Ik rij geen gas, daar moet je moet je op koken
Mwah... ongeveer 60% (van gemiddeld $2/gallon naar rond de $3 begin augustus). Inmiddels hangen de prijzen in de US weer rond de 2 dollar. Sommigen beweren dat de opkomende verkiezingen iets te maken hebben met de lagere benzineprijzen.MBV schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:34:
[...]
En terecht, daar is in een jaar tijd de prijs verdubbeld. Bij ons viel het wel mee, er zat al een euro op aan accijns...
One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?
Ik heb vanmiddag een kleine documataire gezien met de titel;
"Who killed the electric Car\Vehicle" ...
MG had in 1987 al een EV gemaakt welke 150 km kon afleggen en in 4h van leeg naar vol was geladen via het stopcontact. In 1992 is deze kort gepresenteerd maar nooit de markt op gekomen.
Veel van deze wagens zijn direct richting sloop gegaan. Een amerikaanse vrouw had er een van de sloop weten te redden en rijd nu (met behulp van Zonnepanelen) voor 2Euro per maand.
Dat noem ik nog is leuk wegrijden
. Het wordt tijd dat ze is electrische auto's gaan maken want de techniek is er echt allang. Greenpeace en al die andere organisaties zouden de mensen hiervan is op de hoogte kunnen brengen want dat zal ze aardig in het dachtlicht kunnen zetten. Wij willen goedkoper rijden en hun willen een beter milieu. Daarnaast hebben die oliemaatschappijen al genoeg verdient tov wat ze ons terug bieden (bijvoorbeeld geld voor het onderzoek naar electrische auto's waar hun dan aandelen uiteindelijk zouden in kunnen hebben mocht het doorslaan ofzo.
Hier staat overigens een trailertje over die documantaire;
http://www.apple.com/trailers/sony/whokilledtheelectriccar/
Er is kort geleden hier al een topic over geweest;
Who Killed The Electric Car
"Who killed the electric Car\Vehicle" ...
MG had in 1987 al een EV gemaakt welke 150 km kon afleggen en in 4h van leeg naar vol was geladen via het stopcontact. In 1992 is deze kort gepresenteerd maar nooit de markt op gekomen.
Veel van deze wagens zijn direct richting sloop gegaan. Een amerikaanse vrouw had er een van de sloop weten te redden en rijd nu (met behulp van Zonnepanelen) voor 2Euro per maand.
Dat noem ik nog is leuk wegrijden
Hier staat overigens een trailertje over die documantaire;
http://www.apple.com/trailers/sony/whokilledtheelectriccar/
Er is kort geleden hier al een topic over geweest;
Who Killed The Electric Car
[LTS][MTS][HTS]
Maarja.. het probleem is dan.. dat de economie compleet in elkaar stort.. omdat alles om olie gaat.. veel minder inkomsten bij het Rijk.. extreme drukte op de wegen.. dus de wegenbelasting zal wel gaan stijgen?
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Nog een probleem ; de energie moet toch gewonnen worden... in de auto, of elders...AMDFreak schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 00:57:
Maarja.. het probleem is dan.. dat de economie compleet in elkaar stort.. omdat alles om olie gaat.. veel minder inkomsten bij het Rijk.. extreme drukte op de wegen.. dus de wegenbelasting zal wel gaan stijgen?
Om dezelfde reden zijn er nog niet echt waterstofauto's op grote schaal....
Lijkt me sterk. Ik verwacht dat het juist goed zal zijn. Overheid != economie. Veel producten zal veel goedkoper worden aangezien transport goedkoper wordt. Dit zal weer leiden tot een stijging van de comsuptie en daardoor het aantrekken van de economie. De enigste verliezer zal de oliesector zijn.AMDFreak schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 00:57:
Precies, waterstof is geen energiebron maar een energiedrager. Een tank met waterstof is ook een soort batterij. Het produceren van waterstof kost energie. Net als bij electrische auto´s verplaats je de vervuiling alleen maar.Bartjuh schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 10:35:
[...]
Nog een probleem ; de energie moet toch gewonnen worden... in de auto, of elders...
Om dezelfde reden zijn er nog niet echt waterstofauto's op grote schaal....
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Ja... en nee. Accu's of waterstof als energiedrager geeft je de keus om je energie anders op te wekken dan met aardolie. Dat die keus op dit moment beperkt is staat vast (er zijn nu eenmaal lang niet voldoende windmolens e.d. om alle auto's te laten rijden), maar het feit blijft dat dergelijke voertuigen ons potentieel minder afhankelijk van fossiele brandstoffen zouden kunnen maken, en voor minder vervuiling zou kunnen zorgen.argro schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 14:21:
[...]
Net als bij electrische auto´s verplaats je de vervuiling alleen maar.
En ja, ik ben me er van bewust dat deze technologieën ook zeker hun nadelen hebben, accu's en brandstofcellen moeten ook geproduceerd worden wat ook energie kost, maar dat is met een verbrandingsmotor niet anders.
Op dit moment wordt waterstof dus voornamelijk uit aardgas gemaakt, wat een zeer slecht totaal rendement oplevert als je dat waterstof opstookt in auto's, stook dan liever direct aardgas. Maar als je op grote schaal op duurzame wijze waterstof zou kunnen produceren (wind, zon, e.d.) dan is en dergelijk systeem goed mogelijk. Het maar net welke keuzes je maakt.
[ Voor 7% gewijzigd door JeroenH op 16-10-2006 15:00 . Reden: spelfout :( ]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Is de Firezone in Ermelo niet goedkoper?TwoR schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 13:22:
Have a wheelie good weekend!
* Mx. Alba heeft gisterenavond An Inconvenient Truth gezien... Best interessant filmpje.
Hier een link naar de trailer voor wie net als mij benieuwt was waar hij het ineens over heeftMx. Alba schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:25:
* Emiel1984 heeft gisterenavond An Inconvenient Truth gezien... Best interessant filmpje.
TRAILER_KLIK
[LTS][MTS][HTS]
Ik heb we wel het e.e.a. over gehoord waaronder best wat kritiek. Het zou er tegenwoordig niet meer om gaan dat een documentaire de waarheid weergeeft, maar dat het de waarheid krijgt.
Helemaal mee eens. De 'Amerikaanse' documantaires zijn net paparazie, de verhaallijn wordt geforceerd waardoor je niet meer het werkelijke verhaal kan zien en het 10x erger lijkt. Wel moet ik zeggen dat we het niet moeten onderschatten. Als je een verschil wil uitmaken ga dan maar gewoon niet teveel gassen op de wegen waardoor je zuiniger rijd, meer kunnen we\ik niet doen.... we zullen toch op het werk moeten komen neitwaar en de OV is nou niet echt een goed alternatief.MrSleeves schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:15:
Ik heb we wel het e.e.a. over gehoord waaronder best wat kritiek. Het zou er tegenwoordig niet meer om gaan dat een documentaire de waarheid weergeeft, maar dat het de waarheid krijgt.
[LTS][MTS][HTS]
Wat dacht je van:emiel1984 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 16:20:
meer kunnen we\ik niet doen....
- je keuze kenbaar maken voor beter OV (dmv stemmen)
- toch met het OV gaan ook al duurt het iets langer, ook daarmee maak je kenbaar dat er vraag is naar beter/meer OV
- fietsen (10-15km is echt prima te doen en het is nog goed voor je ook)
- dichter bij je werk gaan wonen / dichter bij je woonplaats gaan werken
- telewerken
- een kleinere/zuinigere auto aanschaffen
- andere uren gaan werken zodat je niet met draaiende motor in de file hoeft te staan
Je kunt meer doen dan je denkt, maar daar moet wel de wil voor zijn. En die is er bij veel mensen niet. Er is altijd wel een excuus te verzinnen om niet met het OV te gaan zodat je lekker knus in je eigen autootje in de file kunt staan. Het zijn keuzes die je maakt, die we met zijn allen maken en waarvan we dus ook de gevolgen (moeten) dragen.
Als ik het me goed herinner gaat naar transport zo'n 70% van onze primaire energiebehoefte, als je daar dus iets aan zou kunnen doen (en dat kan, zoals je ziet) dan zou dat al veel schelen.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Maar als je om de Amerikaanse politiek heen- en ertussendoorkijkt zie je in An Inconvienient Truth toch een paar koeiengrote wereldwijde waarheden.
Een steekproef onder 10% van alle recente wetenschappelijke artikelen over het broeikaseffect (de steekproef bevat 960 en nog wat artikelen)... Geen enkele daarvan trekt in twijfel dat de menselijke activiteit een grote invloed heeft in het broeikaseffect. Leg daarnaast een zelfde steekproef onder populairwetenschappelijke artikelen: daar vind je 53% die dat in twijfel trekt. Waarom?
In alle miljoenen jaren waarover het te meten is, is het CO2-gehalte nooit boven de 300ppm gestegen. Nu is het op 500ppm en stijgend. Dat is dus met de beste wil van de wereld niet meer als een normale natuurlijke variatie te zien.
En dan ook nog wat Amerika-centrische waarheden, zoals de Amerikaanse onzuinige auto's. Zelfs Chinese auto's zijn zuiniger. Sterker nog, een wetsvoorstel om Amerikaanse auto's zuiniger te maken werd door de Amerikaanse auto-industrie-lobbie van tafel geveegd, terwijl dat wetsvoorstel neerkwam op Amerikaanse auto's over 11 jaar net zo "zuinig" te maken als Chinese auto's dat nu zijn. En dan vraag je het af waarom Ford en GM zo in de problemen zitten? En bv het feit dat de VS verreweg de hoogste CO2-uitstoot per oppervlak en per bewoner ter wereld heeft.
Maar ondanks het Amerika-centrisme een zeer interessante film die iedereen zou moeten zien.
Een steekproef onder 10% van alle recente wetenschappelijke artikelen over het broeikaseffect (de steekproef bevat 960 en nog wat artikelen)... Geen enkele daarvan trekt in twijfel dat de menselijke activiteit een grote invloed heeft in het broeikaseffect. Leg daarnaast een zelfde steekproef onder populairwetenschappelijke artikelen: daar vind je 53% die dat in twijfel trekt. Waarom?
In alle miljoenen jaren waarover het te meten is, is het CO2-gehalte nooit boven de 300ppm gestegen. Nu is het op 500ppm en stijgend. Dat is dus met de beste wil van de wereld niet meer als een normale natuurlijke variatie te zien.
En dan ook nog wat Amerika-centrische waarheden, zoals de Amerikaanse onzuinige auto's. Zelfs Chinese auto's zijn zuiniger. Sterker nog, een wetsvoorstel om Amerikaanse auto's zuiniger te maken werd door de Amerikaanse auto-industrie-lobbie van tafel geveegd, terwijl dat wetsvoorstel neerkwam op Amerikaanse auto's over 11 jaar net zo "zuinig" te maken als Chinese auto's dat nu zijn. En dan vraag je het af waarom Ford en GM zo in de problemen zitten? En bv het feit dat de VS verreweg de hoogste CO2-uitstoot per oppervlak en per bewoner ter wereld heeft.
Maar ondanks het Amerika-centrisme een zeer interessante film die iedereen zou moeten zien.
Ik heb vaak gebelt over de slechte verbindingen in mijn omgeving en telkens kreeg ik te horen dat er veel klachten waren en ze er mee bezig waren. Tot nu toe is het na 10 jaar eigenlijk alleen maar slechter geworden.
- toch met het OV gaan ook al duurt het iets langer, ook daarmee maak je kenbaar dat er vraag is naar beter/meer OV.
Met de OV kom ik niet optijd bij mijn bijbaan en\of ik kom niet meer thuis dezelfde dag na het werk.
Ik heb in totaal 4 jaar 40km per dag 5 dagen per week gefietst op de winterperiodes na.
Nu zou ik dan zo een 50 km moeten fietsen in een richting die niemand fietst en dat lijkt me niet echt gezellig. Daarnaast heb ik als student een laptop voor mijn opleiding nodig en die vervoer ik liever niet op de fiets. Een jaar rijden met de auto is bijna net zo duur als de laptop zelf.
- dichter bij je werk gaan wonen / dichter bij je woonplaats gaan werken.
Op kamers gaan is ontzettend duur als ik dat ik de buurt van mijn werk wil doen. Daarbij werk ik om te leven en niet andersom.. Als ik eenmaal na mijn studie me ga huisvesten zou ik er wel gedeeltelijk rekening mee houden maar ik ga mezelf niet forceren.
- telewerken
??
Mijn auto (civic'91) rijd 1/17 a 1/18 bij normaal gebruik na wat updates, dus zuiniger kan het naar mijn idee momenteel niet.
- andere uren gaan werken zodat je niet met draaiende motor in de file hoeft te staan.
Mijn werktijden zijn niet aan mij om in te delen. Het is werken of ander werk zoeken als je teveel eist van je baan.. er moet toch geld binnenkomen en het werk dat ik momenteel doe bevalt me 100% dus dat ga ik niet opgeven. Ik sta eigenlijk alleen in de file bij wegwerkzaamheden.
Je kunt meer doen dan je denkt, maar daar moet wel de wil voor zijn.
Maar er moet ook ruimte zijn om dat te realiseren...
En die is er bij veel mensen niet.
Eens bij veel mensen is er idd geen reden om te veranderen. Ikzelf zou graag met het OV willen maar waarom niet meer is dus vanwege de slechte OV tijden in mijn buurt zoals ik net al vertelde.
Er is altijd wel een excuus te verzinnen om niet met het OV te gaan zodat je lekker knus in je eigen autootje in de file kunt staan. Het zijn keuzes die je maakt, die we met zijn allen maken en waarvan we dus ook de gevolgen (moeten) dragen.
Gevolgen samen dragen ja, voor de rest zie je het toch echt net iets te oppervlakkig.
Als ik het me goed herinner gaat naar transport zo'n 70% van onze primaire energiebehoefte, als je daar dus iets aan zou kunnen doen (en dat kan, zoals je ziet) dan zou dat al veel schelen.
Het verhaal ging in de trailer erom dat er teveel uitstoot is en hierop wil ik eigenlijk alleen maar nog vermelden: Waarom zijn er dan nog steeds geen electrische auto's beschikbaar op de markt terwijl de techniek al in 1987 al was toegepast op een auto die vlak voor de eindstreep de markt niet is opgekomen ? De files zullen we blijven houden maar daar was ook een X aantal jaar geleden al een hele mooie oplossing voor gevonden: De bakens in de weg die de besturing over de auto overnemen en hierbij dus de opstoppingen zouden kunnen tegengaan. Ik heb van deze techniek de laatste jaren niks meer vernomen.
.
[LTS][MTS][HTS]
Tja hier worden buslijnen geschrapt omdat het niet economisch rendabel is. OV is niet meer van de staat, maar van bedrijven (Connexion bijv).CanonG1 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:01:
[...]
Wat dacht je van:
Als ik met de bus zou gaan doe ik er 3x langer over.- toch met het OV gaan ook al duurt het iets langer, ook daarmee maak je kenbaar dat er vraag is naar beter/meer OV
Dit zou voor mij een optie zijn- fietsen (10-15km is echt prima te doen en het is nog goed voor je ook)
Leuk argument maar makkerlijker gezegd dan gedaan. Verhuizen kost veel geld, zeker als je naar de randstad gaat. Hier denk je iets te makkelijk over- dichter bij je werk gaan wonen / dichter bij je woonplaats gaan werken
In veel gevallen zinloos. Dat is slechts weggelegd voor een handje vol beroepen. Mijn baas zou het niet fijn vinden als ik de source van onze software thuis had.- telewerken
Mijn motor doet 1:18 tot 1:20 op de snelweg. Zuiniger dan menig automobiel- een kleinere/zuinigere auto aanschaffen
Ahja, jij belt 's ochtends om 9u een bedrijf omdat je iets moet hebben of wil weten en dan krijg je te horen dat die afdeling pas om 10u begint omdat ze andere uren werken. Andersom kunnen deze mensen na 5u niemand meer bereiken omdat de andere bedrijven niet dezelfde tijden aan houden, oftwel potentieel 4u verloren werktijd. Jaja, ook dit is slechts een deel van de bedrijven- andere uren gaan werken zodat je niet met draaiende motor in de file hoeft te staan
Excuus: OV buiten de grote steden zuigt over het algemeen. Hier rijd niet elke 5 minuten een tram. Als je 10km verderop moet zijn ben je niet zelden een uur bezig.Je kunt meer doen dan je denkt, maar daar moet wel de wil voor zijn. En die is er bij veel mensen niet. Er is altijd wel een excuus te verzinnen om niet met het OV te gaan zodat je lekker knus in je eigen autootje in de file kunt staan. Het zijn keuzes die je maakt, die we met zijn allen maken en waarvan we dus ook de gevolgen (moeten) dragen.
Dat kan dus in veel gevallen niet.Als ik het me goed herinner gaat naar transport zo'n 70% van onze primaire energiebehoefte, als je daar dus iets aan zou kunnen doen (en dat kan, zoals je ziet) dan zou dat al veel schelen.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Jullie hebben gelijk als jullie zeggen dat het OV lang niet overal goed bruikbaar is. Maar dat is toch een keuze die we als bevolking van NL met zijn allen maken? Hetzelfde geldt voor mooie technologie als zuinige auto's, elektrische auto's etc. 1:33 is zonder veel problemen mogelijk (VW Lupo 3L) maar door de keuzes die wij maken (althans de door ons aangewezen regering) betaal je je daarvoor blauw aan de belasting.
Een steekproef... erg "convienient". Wie zegt niet dat ze precies die 10% van die artikelen hebben gepakt.. en dat die andere 90% het in twijfel trekt. Misschien ook niet, maar ik vind een steekproef van artikelen een beetje vaag. Doe dan gewoon onafhankelijk onderzoek.Mx. Alba schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:42:
Maar als je om de Amerikaanse politiek heen- en ertussendoorkijkt zie je in An Inconvienient Truth toch een paar koeiengrote wereldwijde waarheden.
Aan de andere kant is Californië goed bezig. Arnold heeft laatst een artikel getekend waarmee Californië ergst streng is geworden voor wat betreft uitstoot (Hij heeft zelf maar één van z'n Hummers om laten bouwen voor waterstof). De Prius is daar bijvoorbeeld erg populair.En dan ook nog wat Amerika-centrische waarheden, zoals de Amerikaanse onzuinige auto's. Zelfs Chinese auto's zijn zuiniger. Sterker nog, een wetsvoorstel om Amerikaanse auto's zuiniger te maken werd door de Amerikaanse auto-industrie-lobbie van tafel geveegd, ..
.
Overigens ga ik met de fiets naar m'n werk; maar wel als het niet regent (heb al een keer in de regen gefietst... was niet leuk). Moet wel zeggen dat het niet bepaald goed is voor je eigen gezondheid (die *(&^*($&*$-brommers hebben een uitstoot waar je ongelukkig van wordt.. die moeten ze echt afschaffen).
[ Voor 9% gewijzigd door MrSleeves op 17-10-2006 08:18 ]
- toch met het OV gaan ook al duurt het iets langer, ook daarmee maak je kenbaar dat er vraag is naar beter/meer OV.
Mjah. OV.
Er gaat 4x per dag een bus door ons dorp. 2x richting Pontchâteau en St-Nazaire, 2x richting Guenrouet. Om met het OV naar mijn werk te komen moet ik met de bus naar Pontchâteau, dan met de trein naar Nantes, (of met de bus naar Savenay en dan met de trein naar Nantes) dan met de tram naar Haluchère, en met de bus naar het werk (of 15 minuten lopen ipv die laatste bus). Totaal traject inclusief wachttijden 2 à 3 uur. Met de auto doe ik er 35 à 40 minuten over.
Ja lekker, 50km fietsen
In en rond Nantes betaal je meer dan 1000€ huur voor een (te) klein huisje dat dan dus niet eens van jezelf is. Nu betaal ik 700€ hypotheeklasten per maand voor een groot huis met een grote tuin.
- telewerken
Ik zou graag willen, maar de werkgever moet ook meewerken natuurlijk
Ken jij een kleine auto waarin ik me veilig met mijn hele gezin (4 kinderen) kan vervoeren?
- andere uren gaan werken zodat je niet met draaiende motor in de file hoeft te staan.
Check. Over het algemeen werk ik 7h30-15h30 (voor de file's uit) of 10h-18h (net achter de files aan).
Het gaat niet alleen om wil, maar ook om financiële ruimte. Ipv één grote auto zou ik best twee kleinere zuinigere auto's willen hebben, maar daar heb ik het budget niet voor. Ik zou best dichter bij mijn werk willen wonen maar ook daar heb ik het budget niet voor omdat de onroerendgoedprijzen dichter bij Nantes torenhoog zijn. Ik zou best geothermische verwarming willen installeren, maar guess what, daar heb ik het budget niet voor.
Mjah, of zoals al gezegd, is het budget er niet voor. Zoals mijn voornaamgenoot Gore zegt in An Inconvenient Truth, we hebben al alle technologische kennis die we nodig hebben om onze CO2-emissies binnen een paar jaar terug te brengen tot onder het niveau van 1970. Wat mist is (economische en politieke) wil.
Mjah. OV.
Er gaat 4x per dag een bus door ons dorp. 2x richting Pontchâteau en St-Nazaire, 2x richting Guenrouet. Om met het OV naar mijn werk te komen moet ik met de bus naar Pontchâteau, dan met de trein naar Nantes, (of met de bus naar Savenay en dan met de trein naar Nantes) dan met de tram naar Haluchère, en met de bus naar het werk (of 15 minuten lopen ipv die laatste bus). Totaal traject inclusief wachttijden 2 à 3 uur. Met de auto doe ik er 35 à 40 minuten over.
Ja lekker, 50km fietsen
In en rond Nantes betaal je meer dan 1000€ huur voor een (te) klein huisje dat dan dus niet eens van jezelf is. Nu betaal ik 700€ hypotheeklasten per maand voor een groot huis met een grote tuin.
- telewerken
Ik zou graag willen, maar de werkgever moet ook meewerken natuurlijk
Ken jij een kleine auto waarin ik me veilig met mijn hele gezin (4 kinderen) kan vervoeren?
Check. Over het algemeen werk ik 7h30-15h30 (voor de file's uit) of 10h-18h (net achter de files aan).
Het gaat niet alleen om wil, maar ook om financiële ruimte. Ipv één grote auto zou ik best twee kleinere zuinigere auto's willen hebben, maar daar heb ik het budget niet voor. Ik zou best dichter bij mijn werk willen wonen maar ook daar heb ik het budget niet voor omdat de onroerendgoedprijzen dichter bij Nantes torenhoog zijn. Ik zou best geothermische verwarming willen installeren, maar guess what, daar heb ik het budget niet voor.
Mjah, of zoals al gezegd, is het budget er niet voor. Zoals mijn voornaamgenoot Gore zegt in An Inconvenient Truth, we hebben al alle technologische kennis die we nodig hebben om onze CO2-emissies binnen een paar jaar terug te brengen tot onder het niveau van 1970. Wat mist is (economische en politieke) wil.
Dat klopt als een bus, maar waar komt politieke wil vandaan? Draagvlak. Dat is er dus blijkbaar niet. En wie zijn dat draagvlak? Juist: jij, ik en de rest van NL.Mx. Alba schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 08:19:
Je argumenten snijden hout, ik zie dat ook wel. Maar zeggen dat het allemaal niet kan en er vervolgens niets aan doen is IMO niet goed. Dan verandert er niets, we helpen binnen een paar de planeet om zeep en/of we hakken elkaar de pan in over de laatste paar druppels olie.
Alsof de nieuwe regering (welke dan ook) hier verandering in zal brengen... Politiek is politiek, ze willen allemaal bij de grotere op aarde in het goede licht blijven staan vanwege econische redenen en dat gaat dus duren totdat de olie op is want dan is er geen reden meer om er niet aan te werken. Op dat moment zal de regering net doen of het hun fantastische idee was en wij trappen daar met zijn allen weer helemaal in.CanonG1 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 04:56:
[...]
[...]
Jullie hebben gelijk als jullie zeggen dat het OV lang niet overal goed bruikbaar is. Maar dat is toch een keuze die we als bevolking van NL met zijn allen maken? Hetzelfde geldt voor mooie technologie als zuinige auto's, elektrische auto's etc. 1:33 is zonder veel problemen mogelijk (VW Lupo 3L) maar door de keuzes die wij maken (althans de door ons aangewezen regering) betaal je je daarvoor blauw aan de belasting.
Die 1/33 auto is idd wel errug leuk rijden
Ik denk wel is op de weg "waarom hebben ze zo een megabak nodig terwijl 99% van die mensen nooit bouwterrein op zal komen." Gelukkig is de wegenbelasting duur voor dit soort auto's en rijden ze niet echt zuinig waardoor er toch niet alteveel mee geshowed wordt.
EDIT1:
Die lupo is al bijna 1,5 jaar uit productie genomen !!
Heb echter wel een handige link gevonden met een overzicht van zuinige auto's. Echter komen deze niet in de buurt van het verbruik van de Lupo: ZIE LINK
EDIT2:
Testrapport van autotrader over de Lupo 3L beloofde wel veel goeds. ZIE LINK
[ Voor 23% gewijzigd door Emiel1984 op 17-10-2006 16:04 ]
[LTS][MTS][HTS]
Dat zijn dan ook allemaal bezine auto's. De zuinigste auto's tegenwoordig zijn de smarts (1:29) en de Peugeot 107/Citroën C1/Toyota Aygo (1:24,3).Emiel1984 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:37:
[...]
Heb echter wel een handige link gevonden met een overzicht van zuinige auto's. Echter komen deze niet in de buurt van het verbruik van de Lupo: ZIE LINK
Maar ook dat komt niet meer in de buurt van de Lupo 3L.
Signatures zijn voor boomers.
Vandaag ongelood 95 voor E 1.169 / liter getankt!
Was wel in Duitsland
Was wel in Duitsland
zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt
Ik rij met mijn Clio 1.5 dieseltje 100 km op 4,3 literMaasluip schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:16:
[...]
Dat zijn dan ook allemaal bezine auto's. De zuinigste auto's tegenwoordig zijn de smarts (1:29) en de Peugeot 107/Citroën C1/Toyota Aygo (1:24,3).
Maar ook dat komt niet meer in de buurt van de Lupo 3L.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
offtopic:
FOUTJE met ???.. weet niet wat er fout ging er stonden gewoon ineens 2 dezelfde berichten
FOUTJE met ???.. weet niet wat er fout ging er stonden gewoon ineens 2 dezelfde berichten
[ Voor 73% gewijzigd door Emiel1984 op 23-10-2006 22:34 ]
[LTS][MTS][HTS]
Hier in de omgeving beginnen de prijzen weer te stijgen .. is wel minder.. hopenlijk niet het einde van de prijsdalingen...
@Demoniac: Mijn volgende auto wordt een Clio dan denk ik
@Demoniac: Mijn volgende auto wordt een Clio dan denk ik
[ Voor 20% gewijzigd door Emiel1984 op 23-10-2006 22:36 ]
[LTS][MTS][HTS]
Even een vraagje tussendoor, mijn auto rijd standaard op Euro 95, als ik dan eens Euro 98 erin gooi, rijd hij dan ook zuiniger?Of fuck ik dan helemaal mijn moter op?V power kan natuurlijk wel.
Je fuckt iig niet je motor op, waarschijnlijk is de meerprijs van 98 gewoon weggegooid geld, da's alles 
Kun je beter V-power tanken als je toch wat proberen wilt, das ook RON97 of 98, alleen dan met nog wat andere stoffen die reinigend moeten zijn enzo. Mijn auto lijkt daar zuiniger op te rijden, maar dat kan ook met de leanburn-techniek van mn motor te maken hebben, tevens kan't toeval zijn.
Kun je beter V-power tanken als je toch wat proberen wilt, das ook RON97 of 98, alleen dan met nog wat andere stoffen die reinigend moeten zijn enzo. Mijn auto lijkt daar zuiniger op te rijden, maar dat kan ook met de leanburn-techniek van mn motor te maken hebben, tevens kan't toeval zijn.
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Verwijderd
Ik denk dat je na 1 tank er sowieso weinig van merkt. Dan zit er nog Euro95 bij. En je klopsensor heeft liever 1 soort benzine dan een mix
Verwijderd
Nee, jij laat je afzettenKillerAce_NL schreef op zondag 17 september 2006 @ 09:22:
[...]
Lol, je laat je lekker afzetten. 1,27 hier.
Ik tank stroom en soms heb ik wat brandstof nodig:
Mijn 2 fietsen
Elektra fiets= 1,1 KWh/100KM
Spartamet=1 op 70
Ik vind het allemaal wat raar, OPEC verlaagd de productie met 1.2miljoen vaten per dag en toch is de benzine/diesel prijs vandaag gezakt met 1cent..
Is dit nou om ons voor de gek te houden om de prijs straks als een donder omhoog te schoppen ?
Normaal als de OPEC de prijs verhoogd, word dat ook direct doorgevoerd naar ons.. maar nu even niet.
Is dit nou om ons voor de gek te houden om de prijs straks als een donder omhoog te schoppen ?
Normaal als de OPEC de prijs verhoogd, word dat ook direct doorgevoerd naar ons.. maar nu even niet.

Dat was vroeger, in de 70'er jaren had de OPEC veel invloed...Alfa_146 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:33:
Ik vind het allemaal wat raar, OPEC verlaagd de productie met 1.2miljoen vaten per dag en toch is de benzine/diesel prijs vandaag gezakt met 1cent..
Toen klonden ze door dhun productie aan te passen, direkt de prijs op de oliemarkt beinvloedden.
Momenteel bestaat de OPEC eigenlijk enkel uit Saoedie Arabie en dat is een land dat geheel van olie-inkomsten afhankelijk is, maar ook kwalitatief lagere olie levert..
Landen als Iran, Venezuela en Nigeria gaan dan eerder hun eigen weg, en trekken zich van de OPEC niet zoveel aan.
De productiestijging en/of daling wordt meestal vrijwel alleen door Saoedie Arabie gelevert... die zaten een jaar terug al op hun productie-capaciteit en _konden_ toen niet eens meer de productie verhogen waardoor de prijsstijging ook door de OPEC niet meer af te stoppen was
Momenteel heeft de OPEC als voornaamste doel bepaalde prijs-effecten, voornamelijk door beleggers-effecten, zowel het opdrijven van de prijs alswel het snel afzakken van de prijs 'af te zwakken', om zo een redelijk stabiuele prijs-ontwikkeling te krijgen, geen al te snelle en grote prijsstijgingen en -dalingen
Dat de OPEC nu hun productie stevig inperkt, is des te meer een teken ervoor dat de prijsopdrijvende spanning uit de markt weg is en men volop pogingen moet doen een 'vrije val' van de olieprijs te voorkomen, iets wat overigens lastig gaat worden ...
Het is overigens idd aangetoond dat olieprijsstijgingen direkt doorberekend worden in de benzineprijs, terwijl olieprijsdaling met een flinke vertraging doorberekend worden aan de consument...
daarvoor moet je de benzinemaatschappijen aanspreken (een onderzoek naar monopolievorming en -misbruik werd begin 2000 naar ik meen gedwarsboomt, dat had best interssant geweest, omdat er in nederland veel aanleiding is te vermoeden dat het monopolie van Shell en de samenwerking tussen benzinemaatschappijen er verantwoordelijk voor is dat de benzineprijs zo'n 3 tot 5% cent hoger ligt, de pomphouders hebben wel een gelijke winstmarge als omliggende landen, maar de benzinemaatschapijen zelf hebben wél een hogere winstmarge in NL, dan in bv duitsland en belgie)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
sommige auto's is het standaard voor geschreven om 98 te tanken, mijn broertje heeft een auto van 20 jaar oud en die moet op 98 rijdenHaaZ schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 02:24:
Je fuckt iig niet je motor op, waarschijnlijk is de meerprijs van 98 gewoon weggegooid geld, da's alles
maar goed vorige week diesel getankt voor 0,959... bij de tinq
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Gisteravond heb ik The inconvenient truth zitten kijken, ik vond het maar een matige film. Als je Amerikaan bent is het misschien een eye-opener voor je, maar ik heb niks nieuws gezien of gehoord. Het kwam op mij een beetje over als een ik-ben-Al-Gore-en-omdat-ik-de-verkiezingen-verloren-heb-ga-ik-op-andere-manieren-aandacht-trekken-film.
Als je nog niet veel weet van het global warming probleem kan de film het kijken waard zijn, alles wordt stap voor stap zeer langzaam en overduidelijk uitgelegd, maar als je al een beetje in de materie zit zou ik er niet aan beginnen.
Wel een grappig stukje uit de film wat ik terugvond op Google Video:
http://video.google.ca/videoplay?docid=2245729493419202077
Je vraagt je toch af waarom dit soort beelden van 30 jaar geleden opduiken terwijl er anno 2006 niets maar dan ook helemaal niets mee gedaan is....
Als je nog niet veel weet van het global warming probleem kan de film het kijken waard zijn, alles wordt stap voor stap zeer langzaam en overduidelijk uitgelegd, maar als je al een beetje in de materie zit zou ik er niet aan beginnen.
Wel een grappig stukje uit de film wat ik terugvond op Google Video:
http://video.google.ca/videoplay?docid=2245729493419202077
Je vraagt je toch af waarom dit soort beelden van 30 jaar geleden opduiken terwijl er anno 2006 niets maar dan ook helemaal niets mee gedaan is....
Mooi om te zien dat dit topic dood is als de prijzen dalen.
Wij Nederlanders klagen alleen als het stijgt
Om maar weer wat leven in dit topic te blazen, de volgende verhoging door de staat is alweer aangekondigd
Wij Nederlanders klagen alleen als het stijgt
Om maar weer wat leven in dit topic te blazen, de volgende verhoging door de staat is alweer aangekondigd
Brandstofaccijns 2007 opnieuw omhoog
AMSTERDAM - De accijnzen voor benzine en diesel stijgen het komend jaar. Dat maakte het ministerie van Financiën (pdf) dinsdag bekend. Per 1 januari zal de accijnsverhoging uitkomen op 1,27 eurocent voor benzine en 0,69 eurocent voor diesel.
Het automobilistencollectief UnitedConsumers vindt de verhoging onnodig. "Bevriezen van de accijns was noodzakelijk, gezien het hoge prijsniveau van 2005. Dat de brandstofprijzen aan de pomp, nu gelijk of hoger liggen dan gemiddeld in 2005, is Zalm kennelijk vergeten", vertelt Paul van Selms van UnitedConsumers in een persbericht.
Eind 2005 besloot minister Zalm van Financiën de jaarlijkse accijnsverhoging voor 2006 niet door te voeren.
Verwijderd
t is al 1,27. nou ja bij mn onbemande pomp waar ik normaal tank 1,24
En in Luxemburg laatst geweest voor 1,01
Dus de benzine gaat met 0,0127 euro omhoog, en de diesel met 0,0068 euro. Ik vraag me nu alleen af wat de accijns nu zijn..? Of te wel met welk percentage zijn ze omhoog gegaan?
Nog iets: is die accijns inclusief of exclusief BTW?
Dat vind ik ook zo belachelijk. BTW betaling over accijns.

Hier verschilt het dat tot dagVerwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:10:
t is al 1,27. nou ja bij mn onbemande pomp waar ik normaal tank 1,24
@ Gunner Ik denk dat we op een niveau zitten dat iedereen de prijzen accepteerd
[LTS][MTS][HTS]
Er zit ook een taktiek achter...
Stel de prijs is in het begin 1,10. Hij gaat omhoog naar 1,30. Iedereen is boos.
Stel de prijs is in het begin 1,10. Hij gaat omhoog naar 1,35 (iedereen is boos) en dan terug naar 1,30... Nu is niet iedereen boos meer omdat de prijs naar beneden is gegaan. Maar het is nog steeds die zelfde 1,30...
Stel de prijs is in het begin 1,10. Hij gaat omhoog naar 1,30. Iedereen is boos.
Stel de prijs is in het begin 1,10. Hij gaat omhoog naar 1,35 (iedereen is boos) en dan terug naar 1,30... Nu is niet iedereen boos meer omdat de prijs naar beneden is gegaan. Maar het is nog steeds die zelfde 1,30...
Accijns is een vast bedrag, vandaar dat de amerikaanse prijs 3x zo hoog is geworden, en in nederland maar 1,5x ofzo. Relatief valt de schade dus meeOpperhoof schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:10:
Dus de benzine gaat met 0,0127 euro omhoog, en de diesel met 0,0068 euro. Ik vraag me nu alleen af wat de accijns nu zijn..? Of te wel met welk percentage zijn ze omhoog gegaan?
Helaas is relatieve prijsstijging 0,0 relevant. Het gaat altijd om de absolute stijging.MBV schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:27:
[...]
Accijns is een vast bedrag, vandaar dat de amerikaanse prijs 3x zo hoog is geworden, en in nederland maar 1,5x ofzo. Relatief valt de schade dus mee
Net 3 weken mijn eigen auto, maar lekker een eindje touren zit er niet echt in. Een volle tank kost 90 euro. Dat heb je sneller opgereden dan je denkt.
Voor goedkoop vervoer moet je geen auto nemen.darkdesign schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:52:
Net 3 weken mijn eigen auto, maar lekker een eindje touren zit er niet echt in. Een volle tank kost 90 euro. Dat heb je sneller opgereden dan je denkt.
Als ik naar mezelf kijk, als 20 jarige scholier, ik heb in april 2 jaar lang mijn eigen auto maar ik zie het ook puur als luxe voor mezelf. De tijd wat ik bespaar met reizen met de auto staat in het niets met de uren die ik er voor moet werken. Omgerekend moet ik ongeveer 10 uur per week werken om mijn auto te kunnen betalen, ik bespaar echt zeker weten geen 10 uur per week door met de auto te reizen.
Waarom dan een auto? Tja, ik woon erg afgelegen, 2 jaar geleden kwam ik 's avonds bijna nooit meer bij vrienden ofzo, alleen in het weekend. Nu spring ik in de auto en ik ga er heen. Dat ik dan 10 KM heen en terug moet zal me verder wat uitmaken, ik kan dan zelf de keuze maken om even ergens heen te gaan. Of als ik vrij heb eens ergens heen om iets te bekijken. Een stuk rijden om iets op te halen wat ik wil kopen? Geen probleem. De auto is voor mij gewoon een stuk verlengde van mijn vrijheid.
Waarom dit hele verhaal? Mijn vrijheid laat ik niet zomaar afnemen. Mijn part gaan ze 2 euro voor een liter benzine vragen, ik zal dan wel klagen en ik zal me eerder afvragen of ik wel de auto zal nemen als ik ergens heen wil gaan maar ik kan er nog niet aan denken om daarom mijn auto weg te doen. Allerlei stellingen dat je met hogere benzineprijzen het aantal auto's terug dringt lijken me -van mijn persoonlijke standpunt!- dan ook niet echt relevant. Ik heb het idee dat ik lang niet de enige ben die er zo over denkt, ik ken genoeg mensen die eigenlijk geen auto nodig hebben maar er geen afstand van willen doen omdat het gewoon veel waarde heeft voor jezelf.
Hangt ook van de auto af natuurlijk, of je 1:10 of 1:20 (of zelfs 1:33) rijdt scheelt nogal. En daarbij scheelt je rijstijl natuurlijk ook een hoop.darkdesign schreef op woensdag 20 december 2006 @ 13:52:
(Zelfs 1:100 is mogelijk, maar die is - nog - niet te koop, helaas)
Is het nog niemand opgevallen dat de prijzen ondertussen weer richting de 1,50 euro gaan voor een litertje Euro (1,47)?
Een tijdje geleden was het "te doen", 1,24 ofzo voor een liter... Waarom is het nu ineens weer zo duur?
Ik, krent als ik ben, tenk telkens een paar liter (rijd er toch amper mee), in de hoop dat (het zou zomaar kunnen) de week er op de prijzen een stuk lager zijn, maar dat is nog niet gebeurd.
Een tijdje geleden was het "te doen", 1,24 ofzo voor een liter... Waarom is het nu ineens weer zo duur?
Ik, krent als ik ben, tenk telkens een paar liter (rijd er toch amper mee), in de hoop dat (het zou zomaar kunnen) de week er op de prijzen een stuk lager zijn, maar dat is nog niet gebeurd.
[ Voor 30% gewijzigd door eX0duS op 25-05-2007 16:10 ]
Van de week een tank vol gegooit voor 140 euro! Dat is dan nog excl. loodvervanger. Euro '98, grote tankinhoud (en een verbruik van 1:3 tot 1:7). Auw.
Auw ja. 
Ik tank altijd BP Ultimate (juist omdat ik er toch niet veel mee rijd, dus dan vallen de kosten toch wel mee).
Ik tank altijd BP Ultimate (juist omdat ik er toch niet veel mee rijd, dus dan vallen de kosten toch wel mee).
Bij de Shell hier in Eindhoven is de prijs van een litertje euro95 de 1,50 al gepasseerd zag ik van de week (weet niet hoeveel het nu is)
Ik tank zelf altijd bij een onbemande pomp in Son, daar was het een week geleden 1,42.
Ik tank zelf altijd bij een onbemande pomp in Son, daar was het een week geleden 1,42.
Dan wordt het tijd voor Suzuki Altoproller schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:15:
Van de week een tank vol gegooit voor 140 euro! Dat is dan nog excl. loodvervanger. Euro '98, grote tankinhoud (en een verbruik van 1:3 tot 1:7). Auw.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Dit topic is gesloten.