"Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 10

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.235 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
rapture schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:29:
[...]

SLI is af te raden, er zijn tweakers die proberen een RAID-controller in die 2de slot te duwen. Dat lukt niet altijd, want de meeste moederbordfabrikanten gaan ervan uit dat SLI-bordjes worden gebruikt voor 2 grafische kaarten.

Meer info in de topic over stapels harde schijven en RAID-controllers.
+1 Terabyte opslag zelfbouw

[...]

Welke software draai je en hoe hard draai je? Je hebt Photoshop gebruikers die foto's van paar MB's bewerken, maar der zijn ook die 600+MB (een tijdschrift pagina) moeten bewerken.

Er zijn ook programma's die onverwacht veel ram vreten, vooral Java-code tokkelen in Netbeans is vreselijk. Dat vreet tot 800MB ram voor een beetje project.

Ik zie het woord: "games" in de originele post, dus zeker naar 1GB gaan.

[...]

MSI is goedkoop en heeft een slechte reputatie opgebouwd, elco's die lekken, maar ook een topic in GoT waar men klaagt over het feit dat MSI grafische kaarten met speciale stille koperen koeler beloven, terwijl je maar een ordinaire reference model (met luidruchtige koeler) krijgt in de dozen.

DFI is normaal een merk die niet te vinden is in de EU, maar heeft de laatste jaren erg populair voor overklokkers geworden door de reviews. Dus men zit die dingen te importeren voor de overklokkers.

Asus is een A-merk zoals Abit, Abit was vroeger het tweakers-merk, want die borden hebben uitzonderlijk veel overklokkersinstellingen. Asus is meestal is ietsje goedkoper dan Abit, maar vooral erg stabiel.
Nouja... games is voor mij een groot woord. Ik speel af en toe een spelletje. Maar het punt is dat ik nu echt bijna niks meer kan spelen. Ik wil dus ook gelijk een pc die wat langer meekan, dus leek mij een 6600gt wel een goeie oplossing

Maar jij raad dus MSI volledig af, mm jammer, want deze is wel goedkoper dan abit of asus.. Gigabyte nog iets ?

(en zijn club3d viedeokaarten een beetje te vertrouwen ? )

[ Voor 10% gewijzigd door B_FORCE op 24-08-2005 13:46 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistance_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 13:51
Eisen aan het nieuw systeem:
  1. World of Warcraft Battlegrounds spelen met een resolutie van 1280*1024 en met een fatsoenlijk aantal fps (>20)
  2. Mijn systeem maakt momenteel veel lawaai, ik wil het graag stiller krijgen, mits dit betaalbaar is.
  3. Op dit moment heb ik een koude start probleem, ik heb sowieso een nieuwe voeding nodig.
  4. Ik zou het liefst mijn systeem wat overclocken voor betere performance (wel stabiel!), maar ben redelijk beperkt met mijn huidige moederbord.
  5. Het totaalbedrag aan upgrades mag maximaal 300 euro bedragen, minder is beter.
Huidig systeem:
  • AMD Athlon XP 2000+ (S-A, 1,67GHz, 256KB, 266MHz FSB, Boxed)
  • Jetway V266B, KT266A
  • 512MB PC2700 DDR
  • ATi Radeon 9800 Pro 128MB (AGP)
  • Promise SATA150 TX2plus (2x SATA150, 1x ATA133, PCI32/66)
  • Maxtor DiamondMax Plus 9, 80GB (7200rpm, SATA, 8MB)
  • Atapi DVD-ROM 16x Max
  • E IDE-CD-ROM 52x
  • Creative SoundBlaster 5.1 Digital (Bulk)
  • Bridgecom Fast Ethernet Adapter 10/100
  • Iiyama Vision Master Pro 455 MM904UT 19"
  • Merkloos ATX behuizing
  • Merkloos 300W ATX
Ik hoop dat het zo duidelijk is.
Alvast bedankt

Edit: Het is absoluut een verspilling om voor een dankwoord een nieuwe post te maken, maar toch bedankt!
_/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Resistance_NL op 24-08-2005 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:19

rapture

Zelfs daar netwerken?

B_FORCE schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:42:
Maar jij raad dus MSI volledig af, mm jammer, want deze is wel goedkoper dan abit of asus.. Gigabyte nog iets ?
Voor de vele reeksen mobo's met lekkende elco's (miserie is niet bevordelijk) en die grafische kaarten problemen (speciale MSI kaart beloven en een gewone kaart zoals Club3d en andere merken geven met als smoesje dat de speciale kaarten op zijn, dus uit principe boycotten) is doorslaggevend.
(en zijn club3d viedeokaarten een beetje te vertrouwen ? )
Goedkoop is niet per definitie slecht, club3d en vele andere merken maken grafische kaarten volgens het reference ontwerp (lees: voorbeeld kaartje van nVidia/ATI kopiëren). Dus goedkoopste aanbieder van hetzelfde spul zoeken tenzij als je speciale koelers en andere eisen hebt.
Nouja... games is voor mij een groot woord. Ik speel af en toe een spelletje. Maar het punt is dat ik nu echt bijna niks meer kan spelen. Ik wil dus ook gelijk een pc die wat langer meekan, dus leek mij een 6600gt wel een goeie oplossing
Moderne games eisen 1GB, maar je 3D werk en andere toepassingen vragen ook veel ram. Zeker als ik de werkgewoontes ken. Je draait veel meer dan alleen dat 3D programma, der komt bij velen nog virusscanner, firefox scherm (dat minstens 50MB vreet), MSN (20MB), winamp voor de muziek,... erbij en dat telt allemaal op. Voor een beetje site als huiswerk maken draaien we regelmatig 10 of meer programma's door elkaar.

@ Resistance_NL
WoW en lager dan 1GB ram is no go, dus 512MB PC3200 erbij.
512MB PC3200 DDR, CL3 (Kingston) € 47

Een van de beste SocketA-bordjes ooit (er worden geen nieuwe bordjes voor SocketA meer gemaakt)
Asus A7N8X-E Deluxe, nForce2 Ultra400 (Sound 5.1, 2x Lan, Sata-Raid, 1394) € 63

De processor is ook aan de trage kant, ik weet niet exact wat de impact van de processor is op WoW.

Eerst deze upgrades doen, WoW moet dan normaal gaan draaien. Radeon 9800 pro is nog relatief snel, GeForce 6600GT is maar 1/3 sneller en GeForce 6800GT is 2x zo snel volgens de specs-tabellen en dat zie je ook in de vga charts van tomshardware, relatief kleine sprongen voor grafische kaarten, wel duur voor je budget.

Controleer de spanningen eens tijdens het gamen, als deze te laat dalen, dan wordt het tijd voor een nieuwe voeding.

Koude start problemen kan ook aan lekkende condensators op je mobo liggen.

Je kan aan het kabaal iets doen door je kast eens uit te mesten, alle stof eruit, vooral hetgene in de koelers en ventilators. Je kan de cpu koeler vervangen door een Zalman:
Zalman CNPS7000B-Cu (Socket A478/754/939/940) € 30

[ Voor 61% gewijzigd door rapture op 24-08-2005 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
rapture schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:59:
[...]

Voor de vele reeksen mobo's met lekkende elco's (miserie is niet bevordelijk) en die grafische kaarten problemen (speciale MSI kaart beloven en een gewone kaart zoals Club3d en andere merken geven met als smoesje dat de speciale kaarten op zijn, dus uit principe boycotten) is doorslaggevend.

[...]

Goedkoop is niet per definitie slecht, club3d en vele andere merken maken grafische kaarten volgens het reference ontwerp (lees: voorbeeld kaartje van nVidia/ATI kopiëren). Dus goedkoopste aanbieder van hetzelfde spul zoeken tenzij als je speciale koelers en andere eisen hebt.

[...]

Moderne games eisen 1GB, maar je 3D werk en andere toepassingen vragen ook veel ram. Zeker als ik de werkgewoontes ken. Je draait veel meer dan alleen dat 3D programma, der komt bij velen nog virusscanner, firefox scherm (dat minstens 50MB vreet), MSN (20MB), winamp voor de muziek,... erbij en dat telt allemaal op. Voor een beetje site als huiswerk maken draaien we regelmatig 10 of meer programma's door elkaar.
mm een allerlaatste vraagje nog.
Zijn er geheugen merken die ik absoluut NIET moet nemen ?

edit

ik heb nu (bij cool-prises)

Corsair 1024MB DDR400 2X64MX64 Value Serie.
Asus A8N-E. nForce 4 Ultra (Sound. LAN. SATA-RAID)
Athlon 64 3000+ Skt 939 2000 FSB Tray 512kb Venice
Zalman CNPS7000B-ALCU CPU Cooler OEM
CLUB-3D PCI-e 128Mb NVIDIA 6600GT

[ Voor 11% gewijzigd door B_FORCE op 24-08-2005 14:21 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Laatst online: 08-08 17:58
@ dragon9114
Waarschijnlijk heb je nog PC2100 of PC2700 ram, dan ga je naar PC3200 ram moeten gaan. Of tijdelijk draaien met ondergeklokte ram in dual channel.
daar snap ik dus ff niks van. maakt het mijn pc sneller wat het ook mag betekenen en worden de prestaties ook beter van mijn pc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

@ B_FORCE
B_FORCE schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 14:06:
Corsair 1024MB DDR400 2X64MX64 Value Serie.
Asus A8N-E. nForce 4 Ultra (Sound. LAN. SATA-RAID)
Athlon 64 3000+ Skt 939 2000 FSB Tray 512kb Venice
Zalman CNPS7000B-ALCU CPU Cooler OEM
CLUB-3D PCI-e 128Mb NVIDIA 6600GT
Die Corsair is niet gemakkelijk leverbaar volgens Cool-prices.nl, ik ga eerder voor die Twinmos.
Twinmos 1024 MB DDR PC3200 CL 2.5 (2x 512 MB) Dual Channel Kit € 102

Corsair is normaal ietsje duur en levert weinig meerwaarde, bovendien verwijdert men de lettertjes van de chips zodat je bij compartibiliteitsproblemen niet kan zoeken of het aan de chips op het latje ligt. Maar in de pricewatch durft men Corsair ram met een lager prijskaartje te voorzien tov andere ram, hierdoor raad ik het af en toe eens aan. Anders voor Twinmos ram gaan, tenzij als je zwaar wilt overklokken.

dragon9114
Een Athlon64 heeft normaal PC3200 (400MHz) ram nodig, dus ff controleren welke en hoeveel ram je nu hebt. ff cpu-z draaien en zien wat voor specs erin staat.

• B_FORCE
  • Niet online
dat is er nog echt een laatste vraag.

Is de 6600GT Beter (sneller) dan een 6800LE (eventueel met meer pipelines etc etc)
De 6800LE is nmlk een stuk goedkoper.

One World Concepts

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik ga wat stricter moeten omgaan met de posten/vragen rond upgrades.

Hierin staat onder andere hoe het niet moet en hoe een valid post/vraag eruit ziet.
rapture in "CSL - Het grote nieuwe pc topic?"

Aangezien het niet voor iedereen zo gemakkelijk is, ga ik ook de lat leggen voor een well formed post. Dat is het minimum waarop wij advies kunnen geven, met minder informatie gaat het gewoon niet.
Resistance_NL schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:48:
Eisen aan het nieuw systeem:
  1. World of Warcraft Battlegrounds spelen met een resolutie van 1280*1024 en met een fatsoenlijk aantal fps (>20)
  2. Mijn systeem maakt momenteel veel lawaai, ik wil het graag stiller krijgen, mits dit betaalbaar is.
  3. Op dit moment heb ik een koude start probleem, ik heb sowieso een nieuwe voeding nodig.
  4. Ik zou het liefst mijn systeem wat overclocken voor betere performance (wel stabiel!), maar ben redelijk beperkt met mijn huidige moederbord.
  5. Het totaalbedrag aan upgrades mag maximaal 300 euro bedragen, minder is beter.
Huidig systeem:
  • AMD Athlon XP 2000+ (S-A, 1,67GHz, 256KB, 266MHz FSB, Boxed)
  • Jetway V266B, KT266A
  • 512MB PC2700 DDR
  • ATi Radeon 9800 Pro 128MB (AGP)
  • Promise SATA150 TX2plus (2x SATA150, 1x ATA133, PCI32/66)
  • Maxtor DiamondMax Plus 9, 80GB (7200rpm, SATA, 8MB)
  • Atapi DVD-ROM 16x Max
  • E IDE-CD-ROM 52x
  • Creative SoundBlaster 5.1 Digital (Bulk)
  • Bridgecom Fast Ethernet Adapter 10/100
  • Iiyama Vision Master Pro 455 MM904UT 19"
  • Merkloos ATX behuizing
  • Merkloos 300W ATX
Dit is een voorbeeld van het absolute minimum.

1) Huidige systeemspecs en voldoende specs geven.

2) Eisenpakket met detailomschrijving.

3) Budget, minimaal een getal erop plakken.

@ B_FORCE
Volgens de specs-tabellen (pipelines, MHz'en,...) is een GeForce 6600 GT 60% sneller dan een GeForce 6800 LE. Als je die GeForce 6800 LE (8 pipelines) kan unlocken naar GeForce 6800 (12 pipelines), dan kan je een GeForce 6600 GT benaderen. Het wordt pas interessant als je het kan unlocken naar GeForce 6800 GT (16 pipelines) en begint te overklokken.

Volgens de Tomshardware VGA Charts VI is een GeForce 6800 merkbaar trager dan GeForce 6600 GT.

SLI werkt volgens die review totaal niet, meestal is het zelfs trager dan een single kaart. Enkel bij Pacific Fighters met hoge grafische instellingen/resolutie werkt SLI. Mogelijk zijn die driver/compartibiliteitsproblemen nu opgelost??? Ligt het aan die review ofzo???
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050524/index.html

[ Voor 17% gewijzigd door rapture op 25-08-2005 17:32 ]

• dragon9114
welke video kaart raden jullie me aan en welk moederbord ???
de mijne is nogal oud :(

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
dragon9114 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:54:
welke video kaart raden jullie me aan en welk moederbord ???
de mijne is nogal oud :(
ik heb t ff allemaal van je na gelezen en zo te zien ga je voor een amd 64 3000+ of hoger. zoals hier boven [2 posts hier boven] staat aan gegeven dat zulke procs pc 3200 of hoger graag willen. dus kijk even in de pricewatch voor zulke reepjes ze zullen ongeveer rond de 50 euro kosten voor 512 mb.

Voor de rest wat voor videokaart wil je zelf en hoeveel wil je er aan uit geven en wat wil je dr mee doen?! die vragen moet je eerst beantwoorden zodat ik je advies kan geven.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

En dat is een goed voorbeeld van hoe het niet moet ;).

Iig, ik heb eindelijk geld genoeg dus ik zat weer even op de norrod site te kijken en ik zag dat er een paar dingen afgeprijsd waren..

Dus ik heb weer een klein beetje geld om uit te geven, nu zat ik nog ff tussen 2 videokaarten te kijken, allebij een redelijke prijs klasse.

Namelijk de Asus Geforce 6600 GT 128Mb (PCI-Express).
http://www.norrod.nl/ws_a...scroll=1&aanbieding=&vk=v

En de Gigabyte Radeon X700 PRO 256Mb (PCI-Express).

code:
1
2
3
4
Gigabyte MB K8NF-9 AMD (socket 939)            € 105,00
AMD Athlon64 3500+ 2000MHz (socket 939)        € 235,00
2x DDRAM 512Mb PC3200 400MHz                   € 106,00
Asus 450 watt ATX voeding                      €  69,50

Dit is dus het systeem dat ik wil halen. Zoals je ziet moet er nog een videokaart bij... het punt is dat ik het liefst alles bij 1 winkel haal, dit voor ophalen, garantie, en norrod kan de onderdelen goed in elkaar zetten (waar dus ook nog garantie op zit, geloof ik) dus het liefst haal ik de videokaart ook bij norrod weg.

Of heeft iemand anders hier iets over te zegge? Opzich zit ik tussen de 200-300 euro in voor de videokaart, ik denk dat ik opzich ook wel een videokaart weg kan halen, dan moet ik die uit leeuwarden halen want ik heb geen zin om stad en land over te vliegen.

Dus laat maar horen!

edit//

Laat ik ook maar ff zeggen wat ik met mijn pc wil doen.
WoW op goede resolutie en goede FPS.
Vrij grote photoshop bestanden en flash bestanden.
En later ook wat (grote) videobewerking.

[ Voor 10% gewijzigd door MrVegeta op 25-08-2005 21:13 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• DaannO
MrVegeta schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:11:
En dat is een goed voorbeeld van hoe het niet moet ;).

Iig, ik heb eindelijk geld genoeg dus ik zat weer even op de norrod site te kijken en ik zag dat er een paar dingen afgeprijsd waren..

Dus ik heb weer een klein beetje geld om uit te geven, nu zat ik nog ff tussen 2 videokaarten te kijken, allebij een redelijke prijs klasse.

Namelijk de Asus Geforce 6600 GT 128Mb (PCI-Express).

En de Gigabyte Radeon X700 PRO 256Mb (PCI-Express).

code:
1
2
3
4
Gigabyte MB K8NF-9 AMD (socket 939)            € 105,00
AMD Athlon64 3500+ 2000MHz (socket 939)        € 235,00
2x DDRAM 512Mb PC3200 400MHz                   € 106,00
Asus 450 watt ATX voeding                      €  69,50

Dit is dus het systeem dat ik wil halen. Zoals je ziet moet er nog een videokaart bij... het punt is dat ik het liefst alles bij 1 winkel haal, dit voor ophalen, garantie, en norrod kan de onderdelen goed in elkaar zetten (waar dus ook nog garantie op zit, geloof ik) dus het liefst haal ik de videokaart ook bij norrod weg.

Of heeft iemand anders hier iets over te zegge? Opzich zit ik tussen de 200-300 euro in voor de videokaart, ik denk dat ik opzich ook wel een videokaart weg kan halen, dan moet ik die uit leeuwarden halen want ik heb geen zin om stad en land over te vliegen.

Dus laat maar horen!

edit//

Laat ik ook maar ff zeggen wat ik met mijn pc wil doen.
WoW op goede resolutie en goede FPS.
Vrij grote photoshop bestanden en flash bestanden.
En later ook wat (grote) videobewerking.
kijk eens Hier

een radeon 800xt voor 269 en daar mee krijg je zkr het wow effect en het valt binnen je budget.

en hier 2

[ Voor 3% gewijzigd door DaannO op 25-08-2005 21:46 ]

• dragon9114
DaannO schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:07:
[...]

ik heb t ff allemaal van je na gelezen en zo te zien ga je voor een amd 64 3000+ of hoger. zoals hier boven [2 posts hier boven] staat aan gegeven dat zulke procs pc 3200 of hoger graag willen. dus kijk even in de pricewatch voor zulke reepjes ze zullen ongeveer rond de 50 euro kosten voor 512 mb.

Voor de rest wat voor videokaart wil je zelf en hoeveel wil je er aan uit geven en wat wil je dr mee doen?! die vragen moet je eerst beantwoorden zodat ik je advies kan geven.
ik wil graag goed kunnen gamen met graphics op full en renderen.
en heb ik geen nieuw moederbord die amd 64 of een pc 3200 ondersteunt wat raden julie me hier aan
ik kan ongeveer zo'n 200 euro nu er aan uit geven.

ps: is pc 3200 het zelfde als ddr400 ?

Groeten Dave

[ Voor 3% gewijzigd door dragon9114 op 25-08-2005 21:58 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33
Huidige specs:

Processor: AMD athlon 3500+ Newcastle S939
Geheugen Twinmos PC2700 1GB @ 200mhz
Mobo: Asus A8N-SLI deluxe
Videokaart: Geforce 6600GT XFX
Geluid/nic Onboard
HD's 2x Maxtor DM10 250GB sata
DVD-RW NEC3520
Case CM Stacker

Gebruik PC: Gamen (vooral WoW atm), schoolwerk met office, standaard internetten + downloaden

Waarom upgraden:

Het is opzich een goed systeem wat voor mij goed voldoet, echter heb ik van een stage een tegoed bon gekregen van een computer winkel terwaarde van 225 Euro welke binnenkort verzilverd moet worden. Ik ben echter ATM niet te goed op de hoogte van hardware specs dat ik zo kan zien wat hier voor tussen de 225 en 325 euro de boel het best kan verbeteren zodat deze euro's toch nuttig besteed worden terwijl het systeem op dit moment goed voldoet

Dingen waar ik zelf aan denk:

Betere CPU - AMD dus en beter dan de Newcastle 3500+
Beter geheugen: Minimaal 1GB en beter dan het huidige geheugen dan max 207mhz @ 2.5-3-3-8 doet.
Betere videokaart: Er kan een 6600GT bijgeplaatst worden, of is deze verkopen en een 6800(GT) model plaatsen beter?

De winkel waat het om gaat is Alpha computers, deze hebben echter geen prijzen online staan. Echter ze zijn met de meeste onderdelen van 100+ euro tussen de 10 en 25 euro duurder dan bijvoorbeeld Salland of Azerty.

Mochten er nog vragen zijn over mijn systeem dan hoor ik het graag.

[ Voor 35% gewijzigd door Dennism op 25-08-2005 23:18 ]

• DaannO
Dennism schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:36:
Huidige specs:

Processor: AMD athlon 3500+ Newcastle S939
Geheugen Twinmos PC2700 1GB @ 200mhz
Mobo: Asus A8N-SLI deluxe
Videokaart: Geforce 6600GT XFX
Geluid/nic Onboard
HD's 2x Maxtor DM10 250GB sata
DVD-RW NEC3520
Case CM Stacker

Gebruik PC: Gamen (vooral WoW atm), schoolwerk met office, standaard internetten + downloaden

Waarom upgraden:

Het is opzich een goed systeem wat voor mij goed voldoet, echter heb ik van een stage een tegoed bon gekregen van een computer winkel terwaarde van 225 Euro welke binnenkort verzilverd moet worden.

Daarom de vraag, wat is volgens mijn mede tweakers de beste keus voor een upgrade van rond de 225 euro (er kan echter nog zo'n E100 van mijn kant bij als speling)

Mochten er nog vragen zijn over mijn systeem dan hoor ik het graag.
uhm lees eerst is de ts. en over welke winkel hebben we t aangezien ik de prijzen van je winkel niet weet. en wat denk je er zelf aan beter te kunnen maken?

lees dit is eerst even:
rapture schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 17:14:
Ik ga wat stricter moeten omgaan met de posten/vragen rond upgrades.

Hierin staat onder andere hoe het niet moet en hoe een valid post/vraag eruit ziet.
rapture in "CSL - Het grote nieuwe pc topic?"

Aangezien het niet voor iedereen zo gemakkelijk is, ga ik ook de lat leggen voor een well formed post. Dat is het minimum waarop wij advies kunnen geven, met minder informatie gaat het gewoon niet.

[...]

Dit is een voorbeeld van het absolute minimum.

1) Huidige systeemspecs en voldoende specs geven.

2) Eisenpakket met detailomschrijving.

3) Budget, minimaal een getal erop plakken.

@ B_FORCE
Volgens de specs-tabellen (pipelines, MHz'en,...) is een GeForce 6600 GT 60% sneller dan een GeForce 6800 LE. Als je die GeForce 6800 LE (8 pipelines) kan unlocken naar GeForce 6800 (12 pipelines), dan kan je een GeForce 6600 GT benaderen. Het wordt pas interessant als je het kan unlocken naar GeForce 6800 GT (16 pipelines) en begint te overklokken.

Volgens de Tomshardware VGA Charts VI is een GeForce 6800 merkbaar trager dan GeForce 6600 GT.

SLI werkt volgens die review totaal niet, meestal is het zelfs trager dan een single kaart. Enkel bij Pacific Fighters met hoge grafische instellingen/resolutie werkt SLI. Mogelijk zijn die driver/compartibiliteitsproblemen nu opgelost??? Ligt het aan die review ofzo???
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050524/index.html

[ Voor 42% gewijzigd door DaannO op 25-08-2005 22:41 ]

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

MrVegeta
geen systeemspecs? Je gaat zo te zien voor een bijna volledig nieuw systeem, ik ga het door de vingers zien. Maar je beseft wel dat we geen performancewinst voorspellingen kunnen doen.

X700 pro (XT volgens norrod) vergelijkbaar met een GeForce 6600GT volgens de specs-tabellen en Tomshardware VGA Charts V kan het alleen maar bevestigen. In OpenGL (serieus first person shooters) presteert de GeForce 6600 GT ietsje beter, maar bij DirectX games presteert X700 XT ietsje beter. Als we de prijzen vergelijken, dan weet je waarom de GeForce 6600 GT zo populair.

Tis wel heel leuk dat Norrod weinig ATI kaarten in hun assortiment heeft.

X800 XL presteert 50% beter dan GeForce 6600 GT:
Asus Radeon X800 XL 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo), AX800XL/2DTV € 263

DaannO heeft de uiterst goedkope X800 XT opgemerkt, deze kaart is dubbel zo snel als een GeForce 6600 GT.

1GB ram is vereist voor WoW, Photoshop en videobewerking lust ook wel ram. Je kan besparen op de processor door een Athlon64 3000+ te pakken, dan kan je 2 latjes van 1GB ram halen. Deze kan je gebruiken tijdens het Photoshoppen en (zware) videobewerking? Later kan je de trage processor vervangen door een dualcore, verdubbeling van videobewerkingsperformance (als het programma multithreaded is). Als het programma niet multithreaded is, dan kan je 1 core laten renderen/decoden/encoden en andere core voor je games of Photoshop gebruiken.

@ dragon9114
350 => € 200 budget ingekrompen?

PC3200 draait op 200MHz DDR (400MHz effectief), dus ook wel DDR 400 genoemd. Vertel eens welke en hoeveel ram je hebt, niet alleen mijn Toshiba laptop is bezig met z'n 8ste RMA :X , onze glazenbollen zijn nog altijd niet hersteld.

@ Dennism
Er is geen nood aan een betere processor, het is snel genoeg voor je games. Een gieg extra ram is ook niet nodig, je verbruikt nog niet zoveel ram. GeForce 6800GT is maar 50% sneller terwijl het € 300 kost, dus niet doen.

Je hebt een Stacker en ik zou er gewoon 2 extra 250GB SATA schijven bijhangen (en je breekt de 1TB barriere), schijfruimte heb je toch nooit genoeg? En dat past netjes in je € 225 tegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
met cpu-z zecht ie dat ik 173.8 MHz heb ik zal nog maar eens ff goed kijken want ik heb het moeder bord tweede hands en die geheugen repen zaten er al bij.

Groeten Dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:54
Ik denk erover om een upgrade te doen op mijn huidige pc i.p.v een nieuwe te kopen, graag had ik jullie mening hierover.

Huidig systeem:
AMD Athlon xp 2000+
512 mb PC3200 apacer geheugen
Abit KV7 moederbord
ATI Radeon 9800 pro
1 WD SATA schijf van 120 om op te starten
2x 120 PATA voor data

Nu ben ik erover aan het denken om i.p.v. volgend systeem te kopen:
AMD Athlon 64 3500+
MSI K8n SLI
X800 pro
1 GB geil rams
1 Raptor 74 gig

Dit komt op een 1500 €

Een gewone upgrade uit te voeren en die houdt in:
1 gb geil rams
1 raptor 74 gig
AMD Sempron 2500

Deze upgrade komt op een 500€

Wat kan ik nu het beste doen, de upgrade zie ik wel zitten aangezien ik probeer te sparen en dit toch wel een aardige boost zal geven aan m'n pc'tje. De nieuwe pc is natuurlijk ook leuk qua prestaties. Nu twijfel ik heel erg, vraag is dus zou de upgrade veel helpen voor mij als occasionele gamer (ik test de nieuwe spelletjes wel eens uit maar verwacht niet dat alles blok open draait) office en internetter en zware downloader. Ik zou dit systeem dan weer een eindje laten zoals het is met uitzondering van het toevoegen van harde schijven. Zou deze upgrade nog een jaar of 2 kunnen meegaan.

De prijzen zijn uitgerekend volgens de prijzen die wij hanteren in de winkel waar ik werk en waar ik ook de onderdelen ga aankopen(kwestie van loyaliteit aan m'n werkgever). Dit zijn de gemiddelde pricewatch prijzen met 10% marge ongeveer.

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33
rapture schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:45:

@ Dennism
Er is geen nood aan een betere processor, het is snel genoeg voor je games. Een gieg extra ram is ook niet nodig, je verbruikt nog niet zoveel ram. GeForce 6800GT is maar 50% sneller terwijl het € 300 kost, dus niet doen.

Je hebt een Stacker en ik zou er gewoon 2 extra 250GB SATA schijven bijhangen (en je breekt de 1TB barriere), schijfruimte heb je toch nooit genoeg? En dat past netjes in je € 225 tegoed.
Bedankt voor deze optie, hier had ik zelf nog niet aan gedacht. Schijfruimte heb je zeker nooit teveel :)

Echter als ik het geheugen wil gaan vervangen wil ik er sneller geheugen inzetten, ik heb nu namelijk PC2700, terwijl het mobo en proc PC3200. Ik dacht dat ik hiermee misschien kans had op betere overclock mogelijkheden. Dit ook omdat ik een oudere generatie A64 heb, welke bij mijn weten bij 4 dimm's dual channel automatisch op PC2700 (DDR333) gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

rapture schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:45:
MrVegeta
geen systeemspecs? Je gaat zo te zien voor een bijna volledig nieuw systeem, ik ga het door de vingers zien. Maar je beseft wel dat we geen performancewinst voorspellingen kunnen doen.

X700 pro (XT volgens norrod) vergelijkbaar met een GeForce 6600GT volgens de specs-tabellen en Tomshardware VGA Charts V kan het alleen maar bevestigen. In OpenGL (serieus first person shooters) presteert de GeForce 6600 GT ietsje beter, maar bij DirectX games presteert X700 XT ietsje beter. Als we de prijzen vergelijken, dan weet je waarom de GeForce 6600 GT zo populair.

Tis wel heel leuk dat Norrod weinig ATI kaarten in hun assortiment heeft.

X800 XL presteert 50% beter dan GeForce 6600 GT:
Asus Radeon X800 XL 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo), AX800XL/2DTV € 263

DaannO heeft de uiterst goedkope X800 XT opgemerkt, deze kaart is dubbel zo snel als een GeForce 6600 GT.

1GB ram is vereist voor WoW, Photoshop en videobewerking lust ook wel ram. Je kan besparen op de processor door een Athlon64 3000+ te pakken, dan kan je 2 latjes van 1GB ram halen. Deze kan je gebruiken tijdens het Photoshoppen en (zware) videobewerking? Later kan je de trage processor vervangen door een dualcore, verdubbeling van videobewerkingsperformance (als het programma multithreaded is). Als het programma niet multithreaded is, dan kan je 1 core laten renderen/decoden/encoden en andere core voor je games of Photoshop gebruiken.
Sorry voor het niet posten van mijn specs, maar ik loop nu al een tijdje in de topic te zoeken en dergelijk, had er even niet bij nagedacht. Ik zal met AlterNate bellen en vragen hoe het zit met verzendkosten, en tijdsperiode voor dat ik mijn videokaart (die ik daar ga bestellen) aankomt. :) Bedankt voor de tip!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
looin schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 01:37:
Ik denk erover om een upgrade te doen op mijn huidige pc i.p.v een nieuwe te kopen, graag had ik jullie mening hierover.

Huidig systeem:
AMD Athlon xp 2000+
512 mb PC3200 apacer geheugen
Abit KV7 moederbord
ATI Radeon 9800 pro
1 WD SATA schijf van 120 om op te starten
2x 120 PATA voor data

Nu ben ik erover aan het denken om i.p.v. volgend systeem te kopen:
AMD Athlon 64 3500+
MSI K8n SLI
X800 pro
1 GB geil rams
1 Raptor 74 gig

Dit komt op een 1500 €

Een gewone upgrade uit te voeren en die houdt in:
1 gb geil rams
1 raptor 74 gig
AMD Sempron 2500

Deze upgrade komt op een 500€

Wat kan ik nu het beste doen, de upgrade zie ik wel zitten aangezien ik probeer te sparen en dit toch wel een aardige boost zal geven aan m'n pc'tje. De nieuwe pc is natuurlijk ook leuk qua prestaties. Nu twijfel ik heel erg, vraag is dus zou de upgrade veel helpen voor mij als occasionele gamer (ik test de nieuwe spelletjes wel eens uit maar verwacht niet dat alles blok open draait) office en internetter en zware downloader. Ik zou dit systeem dan weer een eindje laten zoals het is met uitzondering van het toevoegen van harde schijven. Zou deze upgrade nog een jaar of 2 kunnen meegaan.

De prijzen zijn uitgerekend volgens de prijzen die wij hanteren in de winkel waar ik werk en waar ik ook de onderdelen ga aankopen(kwestie van loyaliteit aan m'n werkgever). Dit zijn de gemiddelde pricewatch prijzen met 10% marge ongeveer.
Ik zou voor het de nieuwe pc gaan als je echt veel performance winst wil halen. Als je dat op dit moment nog niet echt nodig hebt/vindt dan zou ik voor de upgrade gaan.
Wel zou ik bij het nieuwe systeem niet de pro kaart maar deze kiezen:
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=JAXA90

Deze kaart had ik ook al hier boven gepost dus eerst liever even kijken of je iets in dit topic tegen komt wat van pas bij je kan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
MrVegeta schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:09:
[...]

Sorry voor het niet posten van mijn specs, maar ik loop nu al een tijdje in de topic te zoeken en dergelijk, had er even niet bij nagedacht. Ik zal met AlterNate bellen en vragen hoe het zit met verzendkosten, en tijdsperiode voor dat ik mijn videokaart (die ik daar ga bestellen) aankomt. :) Bedankt voor de tip!
Ik heb daar ook mijn kaart besteld en had hem binnen een week ongeveer. Verzend kosten bedragen geloof ik rond de 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dit hoort hier mss niet helemaal maar toch. Ik ben niet zo'n held met het in elkaar zetten etc, zit de koeling op die videokaart er op of moet dat nog etc.. want dat laat ik liever doen door mensen die het vaker doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
MrVegeta schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:43:
Dit hoort hier mss niet helemaal maar toch. Ik ben niet zo'n held met het in elkaar zetten etc, zit de koeling op die videokaart er op of moet dat nog etc.. want dat laat ik liever doen door mensen die het vaker doen..
Die zit er al op. Je kan ook ff een plaatje opzoeken van een video kaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
nog een praktische vraag (haha we blijven bezig).

Ik heb nu een ATX1.3 voeding, gaat dit werken op een Asus A8N-E. nForce 4 Ultra ?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
B_FORCE schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:01:
nog een praktische vraag (haha we blijven bezig).

Ik heb nu een ATX1.3 voeding, gaat dit werken op een Asus A8N-E. nForce 4 Ultra ?
welke voeding is dit precies? een atx zou dr op moeten werken.

kijk anders hier is. Welke voeding heb ik nodig - Deel 6.

[ Voor 14% gewijzigd door DaannO op 26-08-2005 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
DaannO schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:12:
[...]

welke voeding is dit precies? een atx zou dr op moeten werken.

kijk anders hier is. Welke voeding heb ik nodig - Deel 6.
Enhance 360Watt (heb ook een review geschreven, dus zie idd dat topic)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
B_FORCE schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:15:
[...]

Enhance 360Watt (heb ook een review geschreven, dus zie idd dat topic)
Als je er zelf een review over hebt geschreven dan hoor je t wel te weten. maar maybe dat 360 wat wat aan de lage kant is voor zo een nieuw systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
DaannO schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:17:
[...]

Als je er zelf een review over hebt geschreven dan hoor je t wel te weten. maar maybe dat 360 wat wat aan de lage kant is voor zo een nieuw systeem?
Ehm kijk mijn huidige systeem (of lees de review) dan begrijp je waarom ik een atx 1.3 heb gekocht en geen atx 2.x

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

@ dragon9114
Rare klokfrequentie, is het overgeklokt? En hoeveel ram heb je? Post maar de cpu-z screenshots over het ram.

@ looin
Ik zou voor de upgrade kiezen, tenzij als je nu de overstap naar PCI-Express wilt doen.

Dual Channel kitje halen, wegens moeilijk aan een 2de latje Apacer 512MB ram geraken. Gewone A-merk ram is ook goed (als je niet bezig houd met de FSB ver te overklokken of erg strakke timings vraagt). 1GB ram is vereist voor de moderne games.

De raptor 74GB ziet ok uit.

Maar de Sempron 2500+ gaan we vervangen door iets anders. De rating van een Sempron is minderwaardig tov die van een gewone Athlon XP, Sempron 2500+ is amper sneller dan een Athlon XP 2000+.

De snelste Athlon XP:
AMD Athlon XP 3200+ (S-A, 2,20GHz, 512KB, 400MHz FSB) € 119

of een Athlon XP Mobile overklokken richting 3500+ (luchtkoeling) en hoger. [rml][ OC] Barton mobile overclock resultaten - Deel 5[/rml]
AMD Athlon XP-M 2500+ (S-A, 1,87GHz, 512KB, 266MHz FSB) € 109

Door een snellere processor wordt je grafische kaart volledig benut en een upgrade naar X800 pro is 2x zo snel en X800 XT is bijna 3x zo snel (erg goedkoop bij Alternate) maar is dat nodig? Heeft de computerwinkel exotischere onderdelen?

@ Dennism
Volgens reviews is een Athlon64 al tevreden met single channel PC3200 ram en je hebt waarschijnlijk dual channel PC2700 ram draaien, deze is ook snel. (ik ga dat eens moeten benchen als ik in oktober een nieuw systeem hebt) Ik zou het ram eerder zo laten, je hebt dual channel PC3200 pas echt nodig bij dualcores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ik zit thuis nu met een systeem van de volgende samenstelling
AMD 2800+ @ 3000+
Asus A8nx mobo (AGP etc)
768 MB PC3200 RAM @ 200Mhz (3*256)
Radeon 9700
1x 250 GB Hitachi HD en 1x 120 GB Maxtor HD
Audigy 2
en de nodige optical drives.

Ik speel hier voornamelijk games op, en tevens een alround machine voor muziek, tekstverwerking etc.

Maar sinds eind vorig jaar merk ik dat de performance niet helemaal optimaal meer is, terwijl ik toch geregeld mijn windows partitie wiste, terwijl ik het spel op een andere partitie liet staan. Al met al ben ik al begonnen met het back-uppen van mijn spullen, maar ik zit eraan te denken om er een nieuwe grafische kaart in te schuiven, al dan niet met 2 reepjes 1GB geheugen.

Gezien mijn budget kan ik echter maar 1 stap tegelijk uitvoeren, en verder wil ik niets vervangen tot volgend jaar op zijn vroegst. Alleen grafische kaart en geheugen dus, puur om het leven van de bak te verlengen.

[ Voor 6% gewijzigd door skullsplitter op 26-08-2005 12:34 ]

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
skullsplitter schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:32:
Ik zit thuis nu met een systeem van de volgende samenstelling
AMD 2800+ @ 3000+
Asus A8nx mobo (AGP etc)
768 MB PC3200 RAM @ 200Mhz (3*256)
Radeon 9700
1x 250 GB Hitachi HD en 1x 120 GB Maxtor HD
Audigy 2
en de nodige optical drives.

Ik speel hier voornamelijk games op, en tevens een alround machine voor muziek, tekstverwerking etc.

Maar sinds eind vorig jaar merk ik dat de performance niet helemaal optimaal meer is, terwijl ik toch geregeld mijn windows partitie wiste, terwijl ik het spel op een andere partitie liet staan. Al met al ben ik al begonnen met het back-uppen van mijn spullen, maar ik zit eraan te denken om er een nieuwe grafische kaart in te schuiven, al dan niet met 2 reepjes 1GB geheugen.

Gezien mijn budget kan ik echter maar 1 stap tegelijk uitvoeren, en verder wil ik niets vervangen tot volgend jaar op zijn vroegst. Alleen grafische kaart en geheugen dus, puur om het leven van de bak te verlengen.
oftewel welke kaart en mem? check voor mem pricewatch zal rond de 100 euro zijn voor 1 gieg.
Voor een grafische kaart zou ik een 6600 gt nemen of zo iets derglijk je kan ook die goedkope x800xt maar is misschien een beetje overkill voor dit systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Wordt het toch die 6600 GT denk ik. Ik wil er gewoon niet teveel insteken. Eerst zien of een totale fresh start iets opleverd kwa performance (totale low-level format en nieuwe partitionering, daarna een totale installatie uitvoeren)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
skullsplitter schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:02:
Wordt het toch die 6600 GT denk ik. Ik wil er gewoon niet teveel insteken. Eerst zien of een totale fresh start iets opleverd kwa performance (totale low-level format en nieuwe partitionering, daarna een totale installatie uitvoeren)
anders zet je je schijven in raid0 dan zou t ook moeten lukken kwa preformance :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
rapture schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:28:
@ dragon9114
Rare klokfrequentie, is het overgeklokt? En hoeveel ram heb je? Post maar de cpu-z screenshots over het ram.
hier is het plaatje van cpu-z http://dave.recosoft.net/foto/frequency.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Norrod.

2200MHz (socket 939)         € 235,00
Asus 450 watt ATX voeding    €  69,50
€304,50.

Alternate.

Asus MB A8N-E AMD Athlon64 (socket 939)     €  95,00
Kingston DIMM 1 GB                          €  89,00
ATI X800XT ViVo  (Bulk )                    € 269,00
€453,0
------------------------------------------------------------------------------
€757,50, + €13,50 verzendkosten.
totaal.
€770.

Ik heb nog even wat rondgeneusd op de site van Alternate.nl en ik kwam daar ook goedkoop Kingston 1GB tegen, 16 euro goedkoper dan wat ik bij Norrod zou halen, dus dat heft de verzendkosten weer een beetje op :). De videokaart komt daar ook weg, en ik heb ook het mobo vergeleken die was daar ook 10 euro goedkoper :). Dus dat scheelt toch weer een paar eurotjes.

Ik heb de proccesor ook vergeleken maar de 3500+ die zij hadden werd niet geleverd met een koeling en bij Norrod wel. Dat scheelt weer wat moeite ;).

Tegen wat voor problemen zou ik nu kunnen lopen? Ik zet liever zelf zo min mogelijk in elkaar, maar geheugen in de mobo stoppen dat kan ik wel, en een videokaart er in doen zal ook wel niet zo moeilijk zijn ;). Ik zit er meer over in hoe de koeling op een processor moet, zou ik dat zelf wel goed kunnen doen of zouden de mensen bij norrod dat kunnen doen?

//Edit.
Ik krijg net een vraag van iemand..

"Bij een AMD64 3500+ en een ASUS A8N-E moet je daar een ATX2 voeding hebben ipv een ATX voeding?"

Dit zijn toevallig ook de onderdelen die ik wil kopen dus ik vroeg het me ook maar af..

[ Voor 9% gewijzigd door MrVegeta op 26-08-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
MrVegeta schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:59:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Norrod.

2200MHz (socket 939)         € 235,00
Asus 450 watt ATX voeding    €  69,50
€304,50.

Alternate.

Asus MB A8N-E AMD Athlon64 (socket 939)     €  95,00
Kingston DIMM 1 GB                          €  89,00
ATI X800XT ViVo  (Bulk )                    € 269,00
€453,0
------------------------------------------------------------------------------
€757,50, + €13,50 verzendkosten.
totaal.
€770.

Ik heb nog even wat rondgeneusd op de site van Alternate.nl en ik kwam daar ook goedkoop Kingston 1GB tegen, 16 euro goedkoper dan wat ik bij Norrod zou halen, dus dat heft de verzendkosten weer een beetje op :). De videokaart komt daar ook weg, en ik heb ook het mobo vergeleken die was daar ook 10 euro goedkoper :). Dus dat scheelt toch weer een paar eurotjes.

Ik heb de proccesor ook vergeleken maar de 3500+ die zij hadden werd niet geleverd met een koeling en bij Norrod wel. Dat scheelt weer wat moeite ;).

Tegen wat voor problemen zou ik nu kunnen lopen? Ik zet liever zelf zo min mogelijk in elkaar, maar geheugen in de mobo stoppen dat kan ik wel, en een videokaart er in doen zal ook wel niet zo moeilijk zijn ;). Ik zit er meer over in hoe de koeling op een processor moet, zou ik dat zelf wel goed kunnen doen of zouden de mensen bij norrod dat kunnen doen?

//Edit.
Ik krijg net een vraag van iemand..

"Bij een AMD64 3500+ en een ASUS A8N-E moet je daar een ATX2 voeding hebben ipv een ATX voeding?"

Dit zijn toevallig ook de onderdelen die ik wil kopen dus ik vroeg het me ook maar af..
Goeie keuzes heb je gemaakt! Het grootste rpobleem denk ik is het moederbord aansluiten want dat moet je gewoon een paar keer gedaan hebben dus dat kan je zelf niet doen neem ik aan. Ook je voeding aansluiten is lastig de processor en het koelblok is nog wel te doen.
Ik denk dat je de eerste dingen bter over kan later aan een winkel of vriend.
De laatste vraag heb ik geen antwoord op omdat ik niet goed weet wat het verschil er nog tussen is. Maar ik zit me zelf al in te lezen over dat onderwerp B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik hoor net van een vriend dat het voor de prestatie niet veel uitmaakt, tenzij je gaat overlclocken wat ik niet ga doen.

Ik doe een ICT opleiding en ik heb opzich wel ervaring met mobo's en voedingen conecten, ik denk dat het plan word: Ales bestellen en dan zien wat ik zelf kan en al het andere gewoon door een vriend (of winkel) te laten doen :).

Dus ik ga zo naar leeuwarden processor en voeding ophalen, dan kijken of ik nog genoeg geld heb voor de rembours van alternate en dan een bestelling via internet plaatsen!

Net ff gebeld met Norrod, voeding is geen probleem om te leveren (ook niet voor het systeem) alleen de processor hadden ze even niet op voorraad, die krijgen ze waarschijnlijk dinsdag weer, dus nog even afwachten.

[ Voor 18% gewijzigd door MrVegeta op 26-08-2005 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:54
hallo

ik heb dit systeem:

AMD Athlon xp 1600+
Mobo Asus A7m266
265 mb drr Pc 2700
Nvidia G-force 4 mx 440 AGP8x
40 gb harddisk

Graphics mogen omhoog en werkgeheugen

Ik nu ben ik aan kijken voor nieuwe videokaart (nog geen keuze kunnen maken maar 256mb lijkt me wel slim ) en wil ook naar 512 geheugen (of 1024) toe...

Maar mobo lijkt me ook niet meer sterkste punt van mn systeem.
Als ik nieuw mobo neem moet het socket A zijn en die zijn er niet zoveel meer en is wat verouderd (verbeter me als ik het fout heb)

Ik heb nu AMD en dat vind ik prima werken weet dus niet waarom ik voor intel zou gaan..

Dus ik wil kleine upgrade maar als het beter kan of als wat slimmer is hoor ik het ook graag

ik speel ook wel spellen als rainbowsix flightsim 2004 maar zit ook geregeld op internet.
Dus geen hardcore game pc met het zwaarste wat er is maar moet wel beetje kunnen mee komen.

De kosten maken me niet heel erg veel uit wil dr wel wat voor uit geven maar hoef niet het duurste van duurste te zijn.Mischien is het verstandig om nog meer dingen te vervangen waar door de prijs stijgt hoor ik het graag (Mobo Processor)

Hoop dat ik genoeg info heb gegeven en alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Remco Tr schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:42:
hallo

ik heb dit systeem:

AMD Athlon xp 1600+
Mobo Asus A7m266
265 mb drr Pc 2700
Nvidia G-force 4 mx 440 AGP8x
40 gb harddisk

Graphics mogen omhoog en werkgeheugen

Ik nu ben ik aan kijken voor nieuwe videokaart (nog geen keuze kunnen maken maar 256mb lijkt me wel slim ) en wil ook naar 512 geheugen (of 1024) toe...

Maar mobo lijkt me ook niet meer sterkste punt van mn systeem.
Als ik nieuw mobo neem moet het socket A zijn en die zijn er niet zoveel meer en is wat verouderd (verbeter me als ik het fout heb)

Ik heb nu AMD en dat vind ik prima werken weet dus niet waarom ik voor intel zou gaan..

Dus ik wil kleine upgrade maar als het beter kan of als wat slimmer is hoor ik het ook graag

ik speel ook wel spellen als rainbowsix flightsim 2004 maar zit ook geregeld op internet.
Dus geen hardcore game pc met het zwaarste wat er is maar moet wel beetje kunnen mee komen.

De kosten maken me niet heel erg veel uit wil dr wel wat voor uit geven maar hoef niet het duurste van duurste te zijn.Mischien is het verstandig om nog meer dingen te vervangen waar door de prijs stijgt hoor ik het graag (Mobo Processor)

Hoop dat ik genoeg info heb gegeven en alvast bedankt
Ik zal het even kort en krachtig zeggen. je hele systeem moet vervangen worden :+ Als je iets gaat upgrade zoals je mem en je video kaart dan blijft je mobo je oude mem en je proc een probleem. en zelfs je hd is niet de snelste en grootste meer. ik raad je aan om een nieuw systeem te kopen. en daar voor moet je zelf een budget bepalen en uitzoeken waar je aan zit te denken. suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik zou zeggen, kijk eens naar mijn systeem (staat meerdere keren op deze pagina geloof ik) ik heb nu ongeveer dezelfde specs als jou.

Ik heb nu een erg goed systeem bij elkaar gezocht voor een minimale prijs!
770 euro.

Laat maar even horen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonicKnight
  • Laatst online: 01-09 13:53
Ik ben op zoek naar een goedkope upgrade om de pc van mijn vader weer wat sneller te maken. De computer is zes jaar oud, dus schrik niet :P Het gaat er vooral om dat het systeem in staat is snel op internet te surfen, met bijv. 6 tot 8 vensters open, Office snel te draaien, en tegelijk muziek af te spelen. Dit alles tegelijk, en dan vooral onder Windows XP, gaat op dit moment niet makkelijk genoeg. Met Windows Vista aan de horizon zou het prettig zijn als ik dit OS te zijner tijd erop kan installeren.

Huidige specs:
- AMD K7-II 750 MHz
- 128 MB PC-133 SDRAM
- AOpen AK72 moederbord (AGP 4x)
- 40 GB Maxtor 7200 rpm harde schijf
- Asus GeForce 2 GTS grafische kaart
- Windows XP Pro

Zelf dacht ik aan het kopen van een nieuw Socket A-moederbord met een Athlon XP 2800+ ofzo en dan twee nieuwe DIMMs van 256 MB. De grafische kaart hoeft wat mij betreft dan niet vervangen te worden.

Budget: € 200.

MacBook Pro (mid-2010) || 2.4 GHz Core 2 Duo || 2x2GB || 64 GB OCZ Vertex + 640GB Samsung HM641JI || Eizo S2232WE-BK || Bose Companion II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

angerfist-yentl

vake bei te bange!

CPU: Amd 64bits 3000+ S939 winchester wil max 2400 mhz ..... met dit geheugen ...
op 2400 mhz is hij sneller als een fx 51 en een 3800+

Moederbord: A8v deluxe non wifi rev 2.0

dvd :LG dvd speler

dvd :Aopen dvd brander dual layer 16x

Hardeschrijf: 2x 120 gig Maxtor 9 Sata

geheugen: 4x 256mb Pc 400

Cpu cooler: Arctic cooling Silencer 64 Ultra

graficekaart: Asus V9999le (6800le) ( 12P / 1,6V ) 400mhz core en 900mhz Mem 3 weken oud

geluidkaarten
1 4.1 digital ....( Live ) 1 jaar oud
2 7.1 24 bits live kaartje OEM (1 week oud prijs 30 euro)

Kast: Coler it kast met 400 watt Atx (Silent power supply van colers it )

Coolermaster musketeer 1 Silver (LLC-U02) 1,4 jaar oud

1 casefan merkloos

Monitor : fastray 17 inch , max resolutie 1280x1024 60HZ

Speakers 1 creative p5800 5.1 71 watt rms 1 week oud .....
2 Creative 4400 4.1 41 watt rms 1 jaar oud.....

ik ga er mee gamen , internettten , muziek vooral

ik vind mijn systeem wat luidruchtig .....

en ik vind mijn beeld scherm echt af ....maarjahh wat is een goedkope tft met minimaal 12ms reachtie .....(je word er namelijk mee dood gegooid en de pricewaths)

en ik vroeg mij af of een nieuwe cpu nut heeft ?

budget 200,-

wat kan ik hier aan upgrade ?

[ Voor 21% gewijzigd door angerfist-yentl op 29-08-2005 16:15 . Reden: eff wat toevoegen ]

Vake bei te bange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn huidige systeem :
- proc: Athlon XP 1800
- mobo: Epox 8KHA+
- mem: 1 Gb DDR (PC2100 denk ik, 2*512)
- VGA: Matrox G550

Harde schijven en branders zijn allemaal nog up to date, ik denk er alleen over er nog n HD bij te zetten en heb geen IDE plek meer over.

Deze PC wordt gebruikt voor filmbewerking (premiere) hoewel niet van het allerheftigste soort en wat spelletjes af en toe. Meeste wat ik speel draait er op want ik hou meer van strategie achtige spellen, maar bijv Rome Total War lukt totaal niet en dat wil ik wel kunnen draaien , al is het niet op de allerbeste resoluties. Verder hou ik van stilte, ik zou t liefste mn zalman 5100/CU cooler houden

Reden voor upgrading is dat ik wel wat sneller videobewerking wil kunnen doen en een snellere grafische kaart wil met het oog op videobewerking en spellen.

- Ik denk zelf aan een AMD 64 3000+ want ik geloof niet dat ik veel profijt zal hebben van de snelheidswinst van Intel in videorendering. Dan zoek ik een mobo waarin ik liefst meer dan twee HD´s en twee CD-DVD drives kan aansluiten. Aangezien ik toch mobo en VGA kaart vervang kan ik geloof ik beter maar op PCI/e overstappen, of is een AGP oplossing goedkoper
- Of nieuwe geheugen echt veel winst geeft kan ik slecht inschatten, liefst hou ik mn huidige 1GB.
- De VGA kaart moet TV-out hebben, wat leuk is is een gecombineerde TV tuner maar die zijn weer vrij prijzig meen ik. Liefst een kaart die passsief gekoeld wordt

Ergo: ik gebruik Premiere af en toe om een film te monteren en speel Rome Total War (niet) en wil een nieuw mobo, proc, VGA kaart en liever geen nieuw geheugen en koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 16:48:
Mijn huidige systeem :
- proc: Athlon XP 1800
- mobo: Epox 8KHA+
- mem: 1 Gb DDR (PC2100 denk ik, 2*512)
- VGA: Matrox G550

Harde schijven en branders zijn allemaal nog up to date, ik denk er alleen over er nog n HD bij te zetten en heb geen IDE plek meer over.

Deze PC wordt gebruikt voor filmbewerking (premiere) hoewel niet van het allerheftigste soort en wat spelletjes af en toe. Meeste wat ik speel draait er op want ik hou meer van strategie achtige spellen, maar bijv Rome Total War lukt totaal niet en dat wil ik wel kunnen draaien , al is het niet op de allerbeste resoluties. Verder hou ik van stilte, ik zou t liefste mn zalman 5100/CU cooler houden

Reden voor upgrading is dat ik wel wat sneller videobewerking wil kunnen doen en een snellere grafische kaart wil met het oog op videobewerking en spellen.

- Ik denk zelf aan een AMD 64 3000+ want ik geloof niet dat ik veel profijt zal hebben van de snelheidswinst van Intel in videorendering. Dan zoek ik een mobo waarin ik liefst meer dan twee HD´s en twee CD-DVD drives kan aansluiten. Aangezien ik toch mobo en VGA kaart vervang kan ik geloof ik beter maar op PCI/e overstappen, of is een AGP oplossing goedkoper
- Of nieuwe geheugen echt veel winst geeft kan ik slecht inschatten, liefst hou ik mn huidige 1GB.
- De VGA kaart moet TV-out hebben, wat leuk is is een gecombineerde TV tuner maar die zijn weer vrij prijzig meen ik. Liefst een kaart die passsief gekoeld wordt

Ergo: ik gebruik Premiere af en toe om een film te monteren en speel Rome Total War (niet) en wil een nieuw mobo, proc, VGA kaart en liever geen nieuw geheugen en koeler
1: Amd athlon 64 3000+ is zeker een goede keuze. Ik zou er dan één met een Venice core nemen. (zuiniger, koeler en betere geheugen compatabiliteit als eerdere cores).
2: Ik zou absoluut voor socket 939 gaan ipv 754. Dan heb je later meer upgrade mogelijkheden. Neem ook meteen PCI-E aangezien het toch de nieuwe standaard is. 2 Ata harde schijven en cd-dvd drives aansluiten kan elk moederbord wel dus dat is geen probleem.
3: Je hebt nu pc2100 geheugen zeg je. Als je dit niet vervangt voor pc3200 castreer je naar mijn mening je pc flink. Het verschil met pc-2700 is al merkbaar. Laat staan 2100.
Neem dan gewoon 2 latjes van 512mb pc3200 geheugen. Kost ongeveer 50 euro per stuk. En dan heb je kingston, dane-elec. Oftewel goed merk geheugen. :)
4: Een tv-out heeft elke moderne videokaart wel. Als je passief gekoeld wilt voor de stilte is een 6600 wel goed. Alhoewel een 6600GT flink sneller is en met een zalman vf-700 cu (20 euro) ook zeer stil te krijgen is. Alleen moet je dan wel zelf de koeler vervangen. En garantie verliezen op je videokaart.
5: Die zalman koeler is denk niet genoeg voor je nieuwe processor. En vast ook niet compatible met een socket 754/939 mobo. Ga dan voor bijvoorbeeld een zalman cnps 7000/cu
6: Vermeld nog even je budget dat maakt het een stuk makkelijker voor ons ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Satch op 29-08-2005 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metal schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 17:49:
[...]

2: 2 Ata harde schijven en cd-dvd drives aansluiten kan elk moederbord wel dus dat is geen probleem.
ik was misschien niet helemaal duidelijk, het gaat me erom meer aan te sluiten, 3 a 4 HDD's en twee cd/dvd drives.
6: Vermeld nog even je budget dat maakt het een stuk makkelijker voor ons ;)
geen idee (nouja, nauwelijks). 130 voor proc, 80 voor mobo, blijkbaar 100 voor MEM, max 150 voor VGA moet toch wel kunnen, liefst iets goedkoper. Ter vegrlijk, in mn laptop zit een radeon 9600 mobility en die kan grafisch aan wat ik doe, al kan t soms ietsjes sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th@_M@ster
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:51
Huidig Systeem:

AMD Athlon XP 1800+
Asus A7V600-X
Club 3D Geforce TI4200
512 MB DDR (PC2700)
40 GB IBM Schijf
160 GB Maxtor Schijf

Erg verouderd systeem dus, ongeveer 3/4 jaar oud.
Ik wil al deze dingen vervangen behalve mn harde schijfen.
Ik wil mijn computer gebruiken vooral voor het spelen van spellen, denk aan BF2, GTA:SA, Boiling Point. Ik hoop er nog zeker 2/3 jaar mee te doen met het systeem wat ik aan ga schaffen. Ik ben zelf ook een zware downloader, wat er voor zorgt dat mn systeem zo af en toe aardig traag word. Mijn computer is de afgelopen 2 jaar zkr 2x kapot gegaan door de hitte, dus is voor mij goeie koeling nu zeker van belang. Ik heb al zo een beetje het systeem wat ik wil gaan kopen, ik denk niet dat jullie er veel aan toe kunnen voegen :). Alleen wil ik nog wat kleine dingen weten over welke koeling, dat zou ik niet weten, alleen mijn videokaart koeling.

Het systeem wat ik wil gaan aanschaffen bestaat uit

AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB) (moet ik boxed nemen of niet? of kan ik beter aparte koeling kopen? aangezien boxed toch 30 euro duurder is) € 111,-
MSI GeForce 6800 GT 256MB DDR3, NX6800GT-TD256 € 218,03 (deze heb ik inmiddels al besteld omdat ik niet weer een actie mis wil lopen)
1GB PC3200 DDR (TwinMos) € 105,56 (omdat ik later misschien wil overschakeln naar 2 gb, of is 2x512 dual channel beter?)
Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 65,- (omdat ik een AGP kaart heb gekocht, wil ik dit mobo om later over te stappen op PCI-E)
Zalman VF700-Cu € 20,81 (videokaart koeling)
Tagan TG480-U01, 480W (ATX) € 76,80 (is dit een overkill voeding voor mijn systeem? of zal dit goed voldoen)

ik wil er maximaal 550 euro aan uit besteden, dit komt mooi binnen mn budget, omdat ik ook nog een LCD scherm wil en een extra HD

Is er nog wat op aan te merken op dit systeem? Wat voor luchtkoeling moet ik nog meer bij nemen? Gewoon wat extra fannetjes of kan het nog beter?

Ka-tjing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB) (moet ik boxed nemen of niet? of kan ik beter aparte koeling kopen? aangezien boxed toch 30 euro duurder is) € 111,-
Een boxed koeler is meestal een stuk luidruchtiger dan een normale cpu koeler, Ik zou je zelf een Zalman Cpu koeler (koperen versie) aanraden (deze kost ongeveer 20 tot 30 euro).
1GB PC3200 DDR (TwinMos) € 105,56 (omdat ik later misschien wil overschakeln naar 2 gb, of is 2x512 dual channel beter?)
Dat vraag ik me soms ook af, maar volgens mij maakt het heel weinig uit.
Tagan TG480-U01, 480W (ATX) € 76,80 (is dit een overkill voeding voor mijn systeem? of zal dit goed voldoen)
Dit is kwalicatief een hele goede voeding, maar ik denk dat het voor jouw systeem idd. een overkill is. Probeer eens een Zalman 300 of 400 watt.
Wat voor luchtkoeling moet ik nog meer bij nemen?
Een 120mm fan aan de voor- en achterkant zal voldoen voor een goede airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Th@_M@ster schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:01:
Huidig Systeem:

AMD Athlon XP 1800+
Asus A7V600-X
Club 3D Geforce TI4200
512 MB DDR (PC2700)
40 GB IBM Schijf
160 GB Maxtor Schijf
  • AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB) (moet ik boxed nemen of niet? of kan ik beter aparte koeling kopen? aangezien boxed toch 30 euro duurder is) € 111,-
  • MSI GeForce 6800 GT 256MB DDR3, NX6800GT-TD256 € 218,03 (deze heb ik inmiddels al besteld omdat ik niet weer een actie mis wil lopen)
  • 1GB PC3200 DDR (TwinMos) € 105,56 (omdat ik later misschien wil overschakeln naar 2 gb, of is 2x512 dual channel beter?)
  • Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 65,- (omdat ik een AGP kaart heb gekocht, wil ik dit mobo om later over te stappen op PCI-E)
  • Zalman VF700-Cu € 20,81 (videokaart koeling)
    T
  • agan TG480-U01, 480W (ATX) € 76,80 (is dit een overkill voeding voor mijn systeem? of zal dit goed voldoen)
ik wil er maximaal 550 euro aan uit besteden,

Is er nog wat op aan te merken op dit systeem? Wat voor luchtkoeling moet ik nog meer bij nemen? Gewoon wat extra fannetjes of kan het nog beter?
  • Ik zou voor boxed gaan, want over het algemeen koelen deze heel behoorlijk en doen ze hun werk goed. Mocht je toch besluiten een andere te kopen hou dan wel rekening mee dat die meer lawaai kan opleveren.
  • Weinig op aan te merken ik had je een andere aangeraden, ook een actie en die kost iets duurder maar de performance was wel stukken beter.
  • 2* Duachannel is beter omdat je geheugen dan gewoon snel werkt en dus als resultaat een sneller pc hebt.
  • Zit er op dat mobo wel agp? Want als er al pci-e op zit dan vraag ik me af of er ook agp op zit anders heb je een probleem. En is de mobo wel sli geschikt? En waarom heb je dan geen pci-e 6600gt gekocht als ik mag vragen?
  • Ik denk dat de stock koeler van de kaart genoeg is en deze dus ook overbodig is. Behalve als je een paar pipelines wilt gaan unlokken.
  • Zeker geen overkill, ook aangezien je misschien in de toekomst sli wil gaan draaien raad ik je toch aan een goeie voeding te nemen zoals die.
Al met al een goed systeem met een paar aanmerkingen. :)

ps: voor koeling van je totaal systeem zou ik 2 fans nemen voor en achter voor de airflow.

[ Voor 3% gewijzigd door DaannO op 29-08-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 18:57:
[...]

ik was misschien niet helemaal duidelijk, het gaat me erom meer aan te sluiten, 3 a 4 HDD's en twee cd/dvd drives.

[...]

geen idee (nouja, nauwelijks). 130 voor proc, 80 voor mobo, blijkbaar 100 voor MEM, max 150 voor VGA moet toch wel kunnen, liefst iets goedkoper. Ter vegrlijk, in mn laptop zit een radeon 9600 mobility en die kan grafisch aan wat ik doe, al kan t soms ietsjes sneller
4 Hard-disks kan ook elke socket 939 plank aan. Alleen worden het er dan wel 2 met een Sata aansluiting. :)
Voor 150 euro heb je een x800GT die net ietsjes sneller is als een 6600GT (scheelt eigenlijk amper) en die wel flink wat sneller is als je 9600pro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th@_M@ster
DaannO schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:45:
[...]
  • Ik zou voor boxed gaan, want over het algemeen koelen deze heel behoorlijk en doen ze hun werk goed. Mocht je toch besluiten een andere te kopen hou dan wel rekening mee dat die meer lawaai kan opleveren.
  • Weinig op aan te merken ik had je een andere aangeraden, ook een actie en die kost iets duurder maar de performance was wel stukken beter.
  • 2* Duachannel is beter omdat je geheugen dan gewoon snel werkt en dus als resultaat een sneller pc hebt.
  • Zit er op dat mobo wel agp? Want als er al pci-e op zit dan vraag ik me af of er ook agp op zit anders heb je een probleem. En is de mobo wel sli geschikt? En waarom heb je dan geen pci-e 6600gt gekocht als ik mag vragen?
  • Ik denk dat de stock koeler van de kaart genoeg is en deze dus ook overbodig is. Behalve als je een paar pipelines wilt gaan unlokken.
  • Zeker geen overkill, ook aangezien je misschien in de toekomst sli wil gaan draaien raad ik je toch aan een goeie voeding te nemen zoals die.
Al met al een goed systeem met een paar aanmerkingen. :)

ps: voor koeling van je totaal systeem zou ik 2 fans nemen voor en achter voor de airflow.
Ben het niet met alle dingen eens die je zegt, jij wilt mij zeker een Ati X800 XT aanraden? Deze is volgens mij niet zo heel veel beter als ik de graphics charts bekijk van Toms Hardware guide (test van spellen) en is een stukkie duurder.

Het moederbord word ik neem heeft zowel agp als pci-e voor later. SLI heb ik nog niet over na gedacht omdat er volgens mij nog geen moederborden zijn die pci-e, agp en sli ondersteunen. En waarom een 6600GT kopen?? Zoals ik al zei speel ik zware games, dus ik denk dat je met een 6600GT zeker niet zolang vooruit ken dan met een 6800GT.

Ik lees ook van mensen dat met hun stock koeling hun kaart soms behoorlijk warm kan worden, 60,70 soms 80 graden, vind ik zelf iets te hoog daarom geen stock koeling.

Ka-tjing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metal schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 23:54:
[...]

4 Hard-disks kan ook elke socket 939 plank aan. Alleen worden het er dan wel 2 met een Sata aansluiting. :)
ja, ,die vlieger gaat dus niet op :) Ik heb 3 ATA HD's liggen en twee CD/DVD drives, die wil ik blijven gebruiken, en ik kan dacht ik er niet een op een sATA gooien.. Dan maar een simpele ATA controller erin steken? kost wel meteen een PCI slot en daarvan heb ik er denk ik niet veel in de de nieuwe PCI-e borden (denk aan Asus A8N-E
Voor 150 euro heb je een x800GT die net ietsjes sneller is als een 6600GT (scheelt eigenlijk amper) en die wel flink wat sneller is als je 9600pro. :)
150 voor een X800GT, die zie ik toch niet voor die prijs staan in de pricewatch??
Overigens, Ik hoef niet perse PCI-e, een AGP oplossing is wat mij betreft ook prima, maar een nieuw mobo+proc+VGA in AGP oplossing is denk ik niet veel goedkoper dan PCI-e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huidige specs
- Asus K8N nForce3 Mobo
- AMD 64 3000+
- 512MB Kingston Geheugen
- Geforce3 ti200
- SB Live
- Maxtor 160GB SATA

Op zoek naar
Ik wil graag een redelijk stille goede voeding (misschien in combinatie met een stille praktische kast?), hoeft niet de stilste en beste te zijn. Gewoon een leuke goede betaalbare oplossing tussen de 25 en 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Ik ben op zoek naar een goedkope upgrade om met mijn pc games te spelen zoals GTA:SA. De computer is acht jaar oud, dus schrik niet Het gaat er vooral om dat ik niet te zware games wil kunnen spelen,films kijken, muziek luisteren. Dit alles onder Windows XP, gaat op dit moment niet makkelijk genoeg.

Huidige specs:
- Seasonic 250 Watt Voeding
- Pentium II-MMX 300 Mhz :X
- 160 MB PC-100 SDRAM
- FIC VL-601 moederbord (AGP 1x,2x)
- 80 GB Excelstor 7200 rpm harde schijf
- Ati Rage II grafische kaart
- Windows XP Home
- Highscreen Sound-Boostar 16 3D :D

Zelf dacht ik aan het kopen van een nieuwe videokaart, een DVD Speler en een latje ram (128 MB)

Budget: € 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

@ skullsplitter
GeForce 6600 GT is 2x zo snel als die Radeon 9700.

768 MB is goed bruikbaar, ik zou nog niet zo snel naar 1GB gaan, zeker als er in je eisen niet staat dat het nodig is. Ik zie hier liever een uitgebreide eisenpakket, dus niet zomaar gamen, wel specifiek welke games en op welk niveau. Zonder budgetbeschrijving, kunnen we maar in de wilde weg iets aanraden.

@ dragon9114
Zet die "FSB + 33 MHz" eens in de bios af, Athlon XP heeft liefst dat het ram synchroon meedraait en je hebt 1GB ram. Check die tabblad van SPD eens, daar wordt de info van je latjes uitgelezen.
dragon9114 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:09:
bij mij in de bois staat achter fsb 133 mhz maar als ik dat verlaag naar 100 mhz draait mijn processor nog maar op 1150 mhz :(
De FSB moet je niet veranderen, wel de ram-klokfrequentie, die staat nu op "FSB+33%", terug stellen naar gewoon FSB synchroon. Ik ga ff in de handleiding gaan kijken :X (meer inzet aub) :
bios => advanced chipset features => sdram frequency => op "HCLK" instellen
indien nodig, de bovenstaande SPD (automatische instellingen) afzetten.

@ MrVegeta
Je hebt dus voor 1 enkele latje van 1GB gekozen, dus je gaat voor 2GB in totaal in dual channel? Of ga je binnenkort geen extra ram bij doen? Dan kan je met 2 latjes van 512MB naar 1GB in totaal gaan.

ATX 2.0?
PMG FAQ Je kan een gewone ATX-stekker in een ATX2.0 mobo duwen, maar dat mobo heeft bij zware belasting (oa een zware processor), de extra lijnen nodig. Dan als het door zware belasting onstabiel word, dan kan je nog een convertorkabeltje gebruiken. Maar je voeding moet wel genoeg stroom op de lijnen leveren. Tot nu toe heb ik in de upgrade-topic nog geen problemen gezien met dit mobo & die athlon 64 3500+ & A-merk ATX-voedingen.

@ Remco Tr
Het systeem moet liefst vervangen worden, te weinig ram, trage grafische kaart, trage processor, trage mobo,...

@ AntonicKnight
Geheugentekort valt hier erg hard op, als ik wat ram uit eender welke pc met Windows XP eruit haalt zodat het met 128MB moet draaien, dan zal het traag draaien. Dus eerst een latje van 512MB ram, Socket A processors hebben een te trage FSB om dual channel te kunnen benutten.
512MB PC3200 DDR (Kingston) € 45

Na de geheugenupgrade gaan we pas zien naar andere dingen:

Een van de beste Socket A bordjes ooit en ineens full-option.
Asus A7N8X-E Deluxe, nForce2 Ultra400 (Sound 5.1, 2x Lan, Sata-Raid, 1394) € 50
En nu nog een processor met 400MHz FSB op je mobo smijten.
AMD Athlon XP 3000+ (S-A, 2,10GHz, 512KB, 400 MHz FSB) € 100

@ angerfist-yentl
Processor is snel genoeg, de grafische kaart is met mods en overkloks 20% sneller dan een default GeForce 6600 GT. Zolang het stabiel draait, dan ga ik van de voeding afblijven.

Voor € 200 kan je 17" TFT schermen (12 à 13ms) kopen:

Benq T705, een tweaker heeft goede ervaring ermee.
BenQ T705 (17", 13ms, D-sub) € 200
Acer AL1715s, een tweaker vertelt, dat het volgens de computerboekjes een goede scherm is.
Acer AL1715s (17", 12ms, D-sub) € 202

Ik heb zelf geen TFT ervaringen (op de laptops na), ik blijf een CRT-voorstander. Er zijn nog geen TFT's die zowel goed in gaming als in grafische presteren en zeker niet tegen de prijzen van een CRT. En er is nog genoeg plaats in mijn studentenkamer om een CRT neer te zetten.

Je gaat de geluidsbronnen moeten opsporen, maakt de voeding of weinig kabaal? Of ligt het aan de cpu-koeler? Welke temperatuur wordt er bereikt? Kan een ventilator trager draaien zonder oververhittingsproblemen? Maken de casefans veel kabaal? Of hoor je duidelijk de harde schijven ratelen boven alles?

@ voehoe
Metal heeft de meeste dingen al gepost.

De Radeon 9600 (desktop-versie) is 5x zo snel als een Matrox G550, dus al een indrukwekkende sprong. GeForce 6600 is 85% sneller dan een Radeon 9600, de GeForce 6600GT is 3x zo snel als een Radeom 9600. X800GT is volgens de specs tabellen ietsje trager dan een GeForce 6600GT, ik ga dan liever naar nVidia door hun driver kwaliteit. Dat is toch een leuke review zeg, een hele hoop DirectX (ATI goeie kant) en 1 echte OpenGL shooter (nVidia goeie kant). Dus niet bepaald eerlijk getest en nogal voorspelbaar.

Liefst een budget in getalvorm, anders kunnen we blijven in de wilde weg dingen aanraden.

3 harde schijven en 2 dvd-roms, moederborden hebben nu eenmaal maar default 2 PATA IDE-kanalen. En toch zitten er speciale bordjes tussen die 3 PATA IDE-kanalen (onboard controller) hebben, maar het is wel een VIA-chipset en AGP-poort. Ik zou eerder voor PCI-Express mobo gaan en een PATA-controller in een PCI-slot steken. Ik weet niet hoeveel kaarten je nog wel bijsteken op de PCI-bus.
http://www.asus.nl/products/mb/socket939/a8v-d/overview.htm
de non-WiFi-versie is duurder :? (dan pakken we de wireless maar erbij?)
Asus A8V Deluxe/Wifi, K8T800Pro (Sound, LAN, W-LAN, SATA-RAID, 1394) € 77

@ Th@_M@ster
Na een zomervakantie (met het nodige arbeid) is het terug tijd om wat hardware in te kopen?

boxed kost meer, maar zorgt wel voor 3 jaren garantie en die koeler kan je al reservekoeler gebruiken als de Zalman sneuveld.

1GB is genoeg voor de huidige games, aan je eisen te zien heb je niet echt 2GB nodig. Dan kan je ook 2 latjes van 512MB pakken, ineens 1GB in dual channel. Binnenkort je het mobo nog bijvullen, als er 2GB echt gepland voor binnenkort is, dan zou ik voor 1 latje van 1GB gaan. Lekker goedkope A-merk dual channel kitje. Corsair mag goedkoper zijn, maar 20 vs 4 winkels blijft een verschil in verkrijgbaarheid.
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL3 (Kingston, ValueRAM) € 94

Tagan TG480-U01, 480W (ATX) is een krachtige voeding, je moet al veel harde schijven erin steken om dat te overbelasten. Voeding gaan relatief lang mee, ATX12V 2.0 zou ik eerder aanraden, tegenwoordig gaat men daarop overstappen. Je kan een gewone ATX12V voeding nog altijd gebruiken, maar het kan stabiliteitsproblemen opleveren wegens stroomtekort. PMG FAQ

Extra casefans, controleer je kast, kunnen er 80mm of 120mm fans erin?

Niet alleen DaannO, ik vraag hier ook af waarom je voor AGP gekozen hebt en nu met een Ali/Uli-chipset moet gaan draaien.

In de specs-tabellen zie ik dat een X800 XT meer dan dubbel zo snel is als een GeForce 6600 GT, dat voor maar 80% meerprijs tov een GeForce 6600 GT. De X800 XT laat z'n performance pas zien als je veel eye-candy opensmijt, hoge resoluties en veel AA/AF gebruikt.

GeForce 6800 GT gaat maar 40% sneller dan een GeForce 6600 GT.

DaannO heeft gelijk als het over performance per euro gaat, maar je moet het ook kunnen betalen, dus budget speelt ook een niet te onderschatten rol.

@ JayC
Er zitten 2 120mm casefans en nog 1 temperatuursgestuurde fan van een Truepower-voeding, dus relatief stille kast.
Antec LifeStyle Sonata (ATX, 380W, Zwart) € 90

Zo te zien heb je nog genoeg aan 512MB ram?

@ FrankNiejenhuis
PII 300MHz :X dat trekt nog eens geen films. Het mobo is een EX-bordje, upgradebaar tot Celeron 466MHz. Als je ram koopt, ineens voor PC133 SDRAM double sided 256MB gaan, deze dingen kan je alleen 2de hands vinden tegen een iets beschaafde prijs. Goedkoopste grafische kaart van het land is nog altijd zware overkill.
XFX GeForce4 MX4000 64MB (TV Out) € 22

Niet al te zware spellen, bedoel je Starcraften, Age of Empire 2, Red Alert 1, C&C 95,...?

* rapture gaat nu in de eindstrijd van de herexamens en zal voor aanstaande dinsdag niet meer posten in de upgrade-topic.

[ Voor 84% gewijzigd door rapture op 31-08-2005 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
@ dragon9114
Zit die "FSB + 33 MHz" eens in de bios af, Athlon XP heeft liefst dat het ram synchroon meedraait en je hebt 1GB ram. Check die tabblad van SPD eens, daar wordt de info van je latjes uitgelezen.
bij mij in de bois staat achter fsb 133 mhz maar als ik dat verlaag naar 100 mhz draait mijn processor nog maar op 1150 mhz :(

• Th@_M@ster
rapture schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:11:
@ Th@_M@ster
Na een zomervakantie (met het nodige arbeid) is het terug tijd om wat hardware in te kopen?

boxed kost meer, maar zorgt wel voor 3 jaren garantie en die koeler kan je al reservekoeler gebruiken als de Zalman sneuveld.

1GB is genoeg voor de huidige games, aan je eisen te zien heb je niet echt 2GB nodig. Dan kan je ook 2 latjes van 512MB pakken, ineens 1GB in dual channel. Binnenkort je het mobo nog bijvullen, als er 2GB echt gepland voor binnenkort is, dan zou ik voor 1 latje van 1GB gaan. Lekker goedkope A-merk dual channel kitje. Corsair mag goedkoper zijn, maar 20 vs 4 winkels blijft een verschil in verkrijgbaarheid.
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL3 (Kingston, ValueRAM) € 94

Tagan TG480-U01, 480W (ATX) is een krachtige voeding, je moet al veel harde schijven erin steken om dat te overbelasten. Voeding gaan relatief lang mee, ATX12V 2.0 zou ik eerder aanraden, tegenwoordig gaat men daarop overstappen. Je kan een gewone ATX12V voeding nog altijd gebruiken, maar het kan stabiliteitsproblemen opleveren wegens stroomtekort. PMG FAQ

Extra casefans, controleer je kast, kunnen er 80mm of 120mm fans erin?

Niet alleen DaannO, ik vraag hier ook af waarom je voor AGP gekozen hebt en nu met een Ali/Uli-chipset moet gaan draaien.

In de specs-tabellen zie ik dat een X800 XT meer dan dubbel zo snel is als een GeForce 6600 GT, dat voor maar 80% meerprijs tov een GeForce 6600 GT. De X800 XT laat z'n performance pas zien als je veel eye-candy opensmijt, hoge resoluties en veel AA/AF gebruikt.

GeForce 6800 GT gaat maar 40% sneller dan een GeForce 6600 GT.

DaannO heeft gelijk als het over performance per euro gaat, maar je moet het ook kunnen betalen, dus budget speelt ook een niet te onderschatten rol.
Als ik naar mijn lijst kijk wat ik wel hebben voor mijn upgrade, werkt dat een beetje tegen met jouw reactie (en ook die van daanno). De videokaart is al besteld, het is een agp kaart. Dat moederbord had ik gekozen omdat je er zowel agp op aan kan sluiten als pci-e (over 1/2 jaar misschien nieuwe videokaart, wat een pci-e aansluiting heeft). Ik dacht niet dat er al andere mobos waren die dat ondersteunen (zal vanavond ff goed opzoeken). Wat jij zegt over de voedingen, de atx 2.0 die ik zie in de pw, staat overal pci-e achter, maar heb geen pci-e kaart. Dus volgens mij is dit niet mogelijk en raak alles een beetje door de war. Wat zou je me aanraden dan als je kijkt naar de combinatie van videokaart - voeding - mobo. Ik heb nog 1 slot over voor koeling, 8 mm. Aan de achterkant heb ik 8 mm inblaas.

Ka-tjing

Verwijderd

rapture schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:11:

@ JayC
Er zitten 2 120mm casefans en nog 1 temperatuursgestuurde fan van een Truepower-voeding, dus relatief stille kast.
Antec LifeStyle Sonata (ATX, 380W, Zwart) € 90

Zo te zien heb je nog genoeg aan 512MB ram?
Zijn de voedingen van Antec van goede kwaliteit? En zijn er exemplaren van redelijk standaard witte "stille" kasten zonder rare lichtjes etc. waar ik misschien een losse goede voeding in kan doen. het budget mag overschreden worden.

• ThinkPad
@ FrankNiejenhuis
PII 300MHz :X dat trekt nog eens geen films. Het mobo is een EX-bordje, upgradebaar tot Celeron 466MHz. Als je ram koopt, ineens voor PC133 SDRAM double sided 256MB gaan, deze dingen kan je alleen 2de hands vinden tegen een iets beschaafde prijs. Goedkoopste grafische kaart van het land is nog altijd zware overkill.
XFX GeForce4 MX4000 64MB (TV Out) € 22

Niet al te zware spellen, bedoel je Starcraften, Age of Empire 2, Red Alert 1, C&C 95,...?
Ik kan er wel films op kijken! als ik via het netwerk een DVD open kan ik die kijken maar dan moet ik wel alle andere programma's hebben gesloten.
En ik heb eerder al eens 128 MB PC133 ram gehad en toen werd er maar 64 MB herkend :?
maar of dit nou kwam door dat het double sided was of doordat het PC133 was ik weet het niet
en er kan max. 384 MB ram in volgens het mobo boekje.

En als ik bijv. GTA:SA zou willen spelen wat zou ik dan nodig hebben / moeten upgraden?

edit: De specs van het moederbord zijn:
-AGP 1x 2x
En in het boekje staat ook nog:
Flexible Processor Support:
Onboard 242-pin Slot1 supports leading-edge processors:
Intel Pentium II processors 233/266/300/333 Mhz with MMX technology.

RAM:
The mainboard RAM is comprised of three 168-pin Dual In-line Memory Modules (DIMM's). Each DIMM socket is able to support up to 128 MB standard fast EDO and lightning-fast SDRAM ,

This mainboard provides three onbard DIMM sockets for allowing 3.3V (unbuffered) EDO/SDRAM DIMM modules. Either 8, 16, 32, 64, 128MB DIMM can be installed on these three sockets. The maximum total memory supported is up to 384 MB

p.s sorry voor de lange tekst, ik hoop dat je er wat aan hebt :)

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 01-09-2005 10:26 ]

Verwijderd

Huidig systeem
P4 1.6 GHz
MSI 850 pro5
256MB RIMM PC800
NVIDIA FX5600XT
MAXTOR 20BG & 40GB

upgrades
Ik had gedacht aan een nieuw moederbord, gegeugen en cpu om binnen een budget van ongeveer 400€ te blijven. De pc is bedoelt om te gamen, mailen, internetten, sites maken.....
Ik draai win XP home & debian.

1GB PC3200 DDR € 93,45
AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB) € 192,-
Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID € 65,-
Zalman CNPS7700-Cu (Socket 478/754/775/939/940) € 33,95
Totaal € 384,40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ voehoe
...

Liefst een budget in getalvorm, anders kunnen we blijven in de wilde weg dingen aanraden.

3 harde schijven en 2 dvd-roms, moederborden hebben nu eenmaal maar default 2 PATA IDE-kanalen. En toch zitten er speciale bordjes tussen die 3 PATA IDE-kanalen (onboard controller) hebben, maar het is wel een VIA-chipset en AGP-poort. Ik zou eerder voor PCI-Express mobo gaan en een PATA-controller in een PCI-slot steken. Ik weet niet hoeveel kaarten je nog wel bijsteken op de PCI-bus.
http://www.asus.nl/products/mb/socket939/a8v-d/overview.htm
de non-WiFi-versie is duurder :? (dan pakken we de wireless maar erbij?)
Asus A8V Deluxe/Wifi, K8T800Pro (Sound, LAN, W-LAN, SATA-RAID, 1394) € 77
Dat is dus een AGP oplossing? Qua performance maakt AGP-PCI-e niet veel uit voor mij, maar als die VGA kaart er over een jaar mee kapt is het misschien wel handig om toekomstvast mobo te hebben?

budget, laat ik eens proberen voor 450 klaar te zijn: mobo, proc, geheugen, VGA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:12

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Huidig systeem (van een vriend van me)
HP Pavillion PC (4-5 jaar oud, precieze serienummer weet ik niet)
P3 1 GHz
Moederbord onbekend (Intel 810/820 chipset, weet niet zeker welke)
384MB SD RAM PC133 (1 chip van 128MB en 1 van 256MB) [max 2 slots: 512MB totaal]
NVIDIA GeForce 2MX200 (32MB) [AGP4x]
Quantum Fireball 20 GB UDMA66
Western Digital 80 GB UDMA100 8MB
Windows XP Pro
de schuingedrukte tekst is hetgeen wat al geüpgrade is

upgrades
Ik had gedacht aan of een nieuwe videokaart of meer geheugen. Hij wil er niet te veel voor uitgeven, omdat ergens komend jaar een complete pc wil kopen (als dat er ooit van komt :z ) De pc is bedoelt om te gamen, mailen, internetten, sites maken, films/anime kijken, downloaden.....
Het gaat er nu vooral om dat World of Warcraft wat vloeiender draait, als je een stad inloopt is het bijna niet te doen. Waar heeft die meer aan? Meer ram, of nieuwe VGA? Ik dacht zelf een nieuwe VGA want dan heb je ook meteen veel mooier beeld, GeForce2 MX is nogal bagger...

Videokaart: ASUS Radeon 9250GE/TD 256MB [€56,95] (hier dacht ik zelf aan, hij is passief gekoeld, en dit was de goedkoopste kaart met 128bit geheugen.. tenzij iemand een goede andere kaart voor ongeveer hetzelfde geld weet?

of

Corsair 256 MB Value Select PC133 SD [€46,95] (en dan 128MB eruit)

[ Voor 4% gewijzigd door BiG-GuY op 02-09-2005 20:54 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pc systeempje

Processor Amd 2400+
Motherboard Name Chaintech 7VJL Deluxe APOGEE (6 PCI, 1 AGP, 4 DIMM, Audio, LAN)
Motherboard Chipset VIA VT8377 Apollo KT400
Video Adapter NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X (128 MB)
Disk Drive1 Maxtor 6Y080L0 (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133 2mb cache)
Disk Drive2 Western Digital WD1600JB-00GVC0 (160 gb 7200 8mb cache)

Nanya 512 MB (DDR SDRAM) (cheap ass merk :p)

wat ik met me pc doe:

downloaden
films kijken
gamen

mis aan mijn pc

vrij lage fps in games :)

wat je zelf hebt bedacht

Nieuwe vid kaart
512 mb ram erbij?

budget: 200 eurie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

@ Th@_M@ster
pci-e bij voeding zit dat er een stekkertje bij zit voor PCI-Express grafische kaarten van stroom te voorzien, anders steek je een molex erop.

Die Asrock mobo heeft nog een ouwe 20pins ATX-stekker, dus je kan gewone ATX12V-voedingen zonder omzetstukjes gebruiken.

@ JayC
Antec Truepower voedingen zijn degelijk en deze voedingen hebben onafhankelijke 12V lijnen.

@ FrankNiejenhuis
Dus je kan mpeg2 films afspelen, maar nog niet divx, xvid, mpeg4,...

Ik heb hier nog 2 440EX bordjes met een Celeron 300MHz erop, deze bordjes slikken gewoon 256MB PC133 double sided SDRAM latjes en door 2 geheugenbankjes te vullen bereik ik 512MB.

Eerlijk gezegd, is die computer hopeloos verouderd. Je kan daarmee toch amper tweakers.net / GoT lezen? Als ik op Windows verkenner icoontje klikt, dan wil ik dat het venster bijna direct getoond word. Daar leg ik de lat van "bruikbare computers", ongeveer 1GHz, deze computers zijn ideaal om mee te surfen, films te kijken, office draaien,...

Als je op de achterkant van de doos van de game hebt bekeken, dan kan je de conclusie trekken dat je computer het spel nooit zal trekken. En met die grafische kaart kan men het woord "GTA: SA" nog eens niet renderen, laat staan dat we spreken over speelbaarheid.

@ maxi-pilot
Een betere eisenomschrijving gevraagd en vergeet niet de voeding te controleren.

@ voehoe
Een mobo met 3 IDE-kanalen is tegenwoordig een onredelijke eis, als je veel PATA harde schijven wilt aansluiten, dan zou ik liefst een PCI-PATA-kaartje insteken. Dan kan je ineens naar PCI-Express-mobo's gaan, performanceverschil is klein (de vertaalchipjes vertragen het boeltje, soms is het AGP=> PCI-Express, tegenwoordig PCI-Express kaart=>AGP-vertalen), de upgradebaarheid is het belangrijkste.

@ BiG-GuY
WoW is no go met minder dan 1GB ram, die 810 chipsets hebben een rare functie ingebakken:
if (ram > 512MB) {
crash
} else {
boot
}
1 latje van 512MB is geen probleem, maar vanaf het moment dat je in totaal meer dan 512MB hebt, dan blijft het scherm zwart.

Een Radeon 9250 is tot 3x zo snel als een GeForce 2 MX 200, maar het blijft wel 4x zo traag als een GeForce 6600 GT. Die 256MB ram is aller alleen als printplaatvulling, als er echt zoveel ram nodig is, dan is de gpu toch te traag. 64MB is voor die kaart al genoeg.

Gelijkaardige performance, maar wat goedkoper. Deze kaart blijft overkill voor je systeem.
Asus GeForce FX5200X 128MB (AGP, DVI), V9520-X/TD/128 € 40

@ Daniel1987
Games, ja welke games?

* rapture gaat nog eens posten om de database-examen-overwinning te vieren.

[ Voor 27% gewijzigd door rapture op 02-09-2005 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bf2 maar ook met cs source :/

maarja dan nog wil hem upgraden maar nie alles dus wat kan ik het beste doen _/-\o_

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th@_M@ster
rapture schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 22:15:
@ Th@_M@ster
pci-e bij voeding zit dat er een stekkertje bij zit voor PCI-Express grafische kaarten van stroom te voorzien, anders steek je een molex erop.

Die Asrock mobo heeft nog een ouwe 20pins ATX-stekker, dus je kan gewone ATX12V-voedingen zonder omzetstukjes gebruiken.
Zit er standaard een molex bij je voeding of bij je videokaart? En Als ik een ATX 2.0 voeding koop moet ik toch een omzetstukje gebruiken? Sorry maar heb er maar weinig verstand van, heb al het een en ander zelf opgezocht maar kom steeds vast te zitten. Wat zou jij me nou voor
mobo - voeding aanraden ism een Geforce 6800GT en een mobo dat zowel PCI-E en AGP ondersteund.

Ka-tjing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huidig systeem: (+- 4 jaar oud):

Deskpro EN
Voeding 135 Watt (Dacht ik)
Moederbord Compaq Deskpro
Processor P lll 933 MHz
RAM-geheugen 128 MB-Sdram (infineon)
Harde schijf Seagate 80 GB 2 MB ATA/100
CD/DVD-station Asus QuieTrack 52x32x52x
Videokaart Intel (R) 82815 Graphics Controller (32mb)
Beeldscherm Compaq TFT7010
Besturingssysteem XP Professional

Wat doe ik met mijn pc?

MSN'en, Internetten en de iets oudere games. (SOF:2, Wolfenstein ET, MOHAA, Fifa 2004.)etc.

Wat is er mis?

Soms gaat het wat traag, spellen schokken soms. Voor FIFA 2004 is er gewoon niet genoeg ram

Wat had ik zelf bedacht?

Ik dacht zelf aan een latje van 128 MB SD-Ram erbij, of één van 256 MB. Ook dacht ik aan een nieuwe videokaart (pricewatch: Asus Radeon 9250 128MB DDR (AGP, DVI), A9250/TD).

Budget:

+- 75 euro

Ik weet het, het systeem is niet snel en 75 euro is ook niet superveel, maar ik heb geen geld voor iets beters. :)

BVD, _/-\o_

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
rapture schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 22:15:
.

@ FrankNiejenhuis
Dus je kan mpeg2 films afspelen, maar nog niet divx, xvid, mpeg4,...

Ik heb hier nog 2 440EX bordjes met een Celeron 300MHz erop, deze bordjes slikken gewoon 256MB PC133 double sided SDRAM latjes en door 2 geheugenbankjes te vullen bereik ik 512MB.

Eerlijk gezegd, is die computer hopeloos verouderd. Je kan daarmee toch amper tweakers.net / GoT lezen? Als ik op Windows verkenner icoontje klikt, dan wil ik dat het venster bijna direct getoond word. Daar leg ik de lat van "bruikbare computers", ongeveer 1GHz, deze computers zijn ideaal om mee te surfen, films te kijken, office draaien,...

Als je op de achterkant van de doos van de game hebt bekeken, dan kan je de conclusie trekken dat je computer het spel nooit zal trekken. En met die grafische kaart kan men het woord "GTA: SA" nog eens niet renderen, laat staan dat we spreken over speelbaarheid.
Dus ik kan het beste:
- 2x 256MB PC133 double sided SDRAM kopen
- die videokaart kopen (welke was dat ook alweer??)

Linkje naar mobo fabrikant: http://www.fic.com.tw/pro...x?type=legacy&model_id=87

Offtopic: weet je misschien ook een tip om mijn hardeschijf stiller te maken?

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 03-09-2005 21:55 . Reden: URL naar Mobo fabrikant toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 21:53:
[...]

Dus ik kan het beste:
- 2x 256MB PC133 double sided SDRAM kopen
- die videokaart kopen (welke was dat ook alweer??)

Linkje naar mobo fabrikant: http://www.fic.com.tw/pro...x?type=legacy&model_id=87

Offtopic: weet je misschien ook een tip om mijn hardeschijf stiller te maken?
nou.. dan kun je dus nog geen zak (laat staan GTA SA spelen).
Wat jij vraagt is een beetje: "ik heb een skoda uit 1971 en wil graag mee doen met de F1 race op zandvoort en daar in de top 3 komen.. de tank is leeg en ik heb 90 euro, wat moet ik er aan upgraden?"

en dan zeggen: "dus als ik er 4 banden van de sloop haal en die erom leg moet het weer goed gaan?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• AMD Athlon XP 3000+
  • ASRock K7S8XE
  • Apacer Technology DDR-SDRAM PC3200 - 256 MBytes
  • SiS ID746 rev. 10
  • GForce FX 5200
  • C-Media AC97
Ik doe vooral gewoon internetten en webdesign op deze computer, veel multitasking dus. Ik wil ongeveer €300 besteden aan het upgraden van m'n PC. Mij lijkt m'n interne geheugen de meest logische vervanging, maar dat laat ik natuurlijk aan jullie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 01:01:
  • AMD Athlon XP 3000+
  • ASRock K7S8XE
  • Apacer Technology DDR-SDRAM PC3200 - 256 MBytes
  • SiS ID746 rev. 10
  • GForce FX 5200
  • C-Media AC97
Ik doe vooral gewoon internetten en webdesign op deze computer, veel multitasking dus. Ik wil ongeveer €300 besteden aan het upgraden van m'n PC. Mij lijkt m'n interne geheugen de meest logische vervanging, maar dat laat ik natuurlijk aan jullie over.
wat is er nu mis met je systeem? een betere graka heb je niet nodig. extra ram is nooit weg dus 2x512 erbij zou verstandig zijn. verder valt er weinig te doen denk ik. die athlon kan je ook niet vervangen omdat dat zo'n beetje de snelste is voor S-A dus dan hou je nog 210 euro over.

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 22:23:
[...]

nou.. dan kun je dus nog geen zak (laat staan GTA SA spelen).
Wat jij vraagt is een beetje: "ik heb een skoda uit 1971 en wil graag mee doen met de F1 race op zandvoort en daar in de top 3 komen.. de tank is leeg en ik heb 90 euro, wat moet ik er aan upgraden?"

en dan zeggen: "dus als ik er 4 banden van de sloop haal en die erom leg moet het weer goed gaan?"
Oke, ik begrijp het, maar als ik gewoon wat lichte spellen wil spelen (GTA:SA gaat toch niet lukken dus die hoop geef ik op :*) ) maar spellen zoals Age Of Empires enzo??
dan is dat toch een goede upgrade?

En m'n moederbord ondersteund dacht ik maximaal AGP 4x

dus dan kan ik de Geforce 2 MX 400 kopen??

en uit nieuw ram valt echt prestatiewinst te halen? (snelheid in windows enzo?)

Thanx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meer ram ga je idd wel merken in windows, omdat je dan minder hoeft te swappen en dus makkelijker meer (of grotere) programma's kunt draaien.
Een nieuwe videokaart merk je idd wel in spellen, maar een celeron 366 blijft een celeron 366 (of wat was de snelheid precies?), dus je gaat er nooit gigantisch op vooruit.

ga je voor 2x 256mb pc133 geheugen dan betaal je al snel 50 euro en nog een 2ehands videokaartje erbij betaal je ook wel weer 2 tientjes ofzo. Binnen je budget, maar je krijgt er opzich niet erg veel snelheid voor bij.

Misschien slimmer om gewoon een 2ehands bak ofzo op te zoeken? of uit 2ehands onderdelen een "nieuwe" bak in elkaar te zetten?
Voor 150 euro kan je met beetje speurwerk en kennis om het zelf in elkaar te zetten een prima 1800+ (of hoger, hangt er beetje vanaf wat je kunt vinden 2ehands) systeempje in elkaar knallen (sweex kast + voeding kost nieuw 20 euro, 512mb ddr400 nieuw/2ehands rond de 35 euro, socket a mobo zo voor 25 euro (ga gewoon voor een goede met nf2 chipset en betaal 35-40 euro) processor 2ehands 30-50 euro, simpel videokaartje+hdd 2ehands heb je dan ook nog paar tientjes voor. cd-drive/floppydrive/keyboard/toetsenbord/scherm kan je dan van je oude pc mee nemen en de rest van je oude pc kan je wel weer voor paar tientjes kwijt).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2005 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 11:57:
meer ram ga je idd wel merken in windows, omdat je dan minder hoeft te swappen en dus makkelijker meer (of grotere) programma's kunt draaien.
Een nieuwe videokaart merk je idd wel in spellen, maar een celeron 366 blijft een celeron 366 (of wat was de snelheid precies?), dus je gaat er nooit gigantisch op vooruit.

ga je voor 2x 256mb pc133 geheugen dan betaal je al snel 50 euro en nog een 2ehands videokaartje erbij betaal je ook wel weer 2 tientjes ofzo. Binnen je budget, maar je krijgt er opzich niet erg veel snelheid voor bij.

Misschien slimmer om gewoon een 2ehands bak ofzo op te zoeken? of uit 2ehands onderdelen een "nieuwe" bak in elkaar te zetten?
Voor 150 euro kan je met beetje speurwerk en kennis om het zelf in elkaar te zetten een prima 1800+ (of hoger, hangt er beetje vanaf wat je kunt vinden 2ehands) systeempje in elkaar knallen (sweex kast + voeding kost nieuw 20 euro, 512mb ddr400 nieuw/2ehands rond de 35 euro, socket a mobo zo voor 25 euro (ga gewoon voor een goede met nf2 chipset en betaal 35-40 euro) processor 2ehands 30-50 euro, simpel videokaartje+hdd 2ehands heb je dan ook nog paar tientjes voor. cd-drive/floppydrive/keyboard/toetsenbord/scherm kan je dan van je oude pc mee nemen en de rest van je oude pc kan je wel weer voor paar tientjes kwijt).
een kast heb ik nog wel ATX dacht ik
en ik heb op marktplaats een processor gevonden is dat wat?? http://koopjes.marktplaat...82Aw088LZZIhxw%3D%3D&df=1
en een hardeschijf (80GB) heb ik ook nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nah.. die "oude" p4's zijn ruk.. zoek gewoon een athlonxp van 1800+ -2200+ (of wat je budget toe laat/wat je tegen komt). zoek er nog een socket a bordje (a7n8x deluxe zijn erg fijne bordjes.. moet je wel voor 35 a 40 euro kunnen vinden) bij, een reepje geheugen (512mb ddr400 evt nieuw te koop voor 40 euro ofzo, in t.net v&a zie ik er al een paar voor 35 euro) en een 2ehands videokaart (9600/geforce4 ti4x00) en je kunt dan wel weer redelijk (niet de nieuwste spellen natuurlijk) gamen tegen een redelijke prijs.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2005 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huidig systeem
P4 1.6 GHz
MSI 850 pro5
256MB RIMM PC800
NVIDIA FX5600XT
MAXTOR 20BG & 40GB
voeding: standaart bij aopen case -> 300W

upgrades
Ik had gedacht aan een nieuw moederbord, gegeugen en cpu om binnen een budget van ongeveer 400€ te blijven. De pc is bedoelt om te gamen, mailen, internetten, sites maken.....
Ik draai win XP home & debian.

Ik wil upgraden omdat fs2004 & BF2 schokken en traag laden.
Verder heb niet voldoende geld om ook nog een goede videokaart te koopn dus voorzie ik deze voor later en gebruik ik een moederbord die agp (huidige videokaart & pci ondersteund).

1GB PC3200 DDR € 93,45
AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB) € 192,-
Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID € 65,-
Zalman CNPS7700-Cu (Socket 478/754/775/939/940) € 33,95
Totaal € 384,40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Systeemkast Chenbro Gaming Bomb Silver/Black Met window en stealthed drives
Voeding Tagan 480 Watt + UVGreen Sleevekit
Moederbord MSI K8N Neo Platinum
Processor(s) AMD Athlon64 3000+ Newcastle @ 2200Mhz (10x220)
Geheugen Crucial PC3200 512MB x 2 = 1GB @ 220Mhz 3-3-3-8
Hard Disk(s) 120GB + 160GB + 200GB + 250GB Maxtor DM9/10
Videokaart(en) Hercules 9700Pro 128mb
Monitor(en) 17" Samsung Syncmaster 750s
Brander(s) NEC ND-3520a 16x Dual Layer DVD Rewriter
CD/DVD-Drive(s) Asus 16/48x DVD-Rom Drive
Speakers Stereo 2x 35 watt RMS + Plantronics Audio 90 Headset
Geluidskaart(en) Onboard Realtek AC97 Codec 7.1 Channel
Netwerkkaart(en) Onboard Gbit NVidia Lan + Wireless Lan 54Mbit sw33x :P
Video in/out Tv-Out @ 9700Pro
FireWire Jep
Muis Logitech MX510 Rood + Everglide Mousepad
Toetsenbord Logitech OEM keyboard met paar multimediaknoppen
Printer(s) Epson Stylus Color 880 In Netwerk
Temp CPU/Case Idle: 40/30 Stressed: 55/35
CPU cooler Zalman CNPS7000B-CU met Ledjes @ Fancontroller
Casefans 92MM en 120MM Noiseblocker + Fancontroller

Internetverbinding @Home Breed 5000/600
Operating System Win XP Professional SP2

Videokaart wordt vervangen door een 6800GT 256MB, Zitten er nog gekke punten in de verdere config die aandacht verdienen ? Ik weet dat de monitor niet je van het is, maar daar staat ooit een upgrade voor gepland.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wil m'n systeem gaan upgraden.

Ik bezit nu dit systeem:

P4P800 moederbord
P4 2.4 Ghz (800 mhz)
40 gig hd (7200 rpm, 8mb cache)
Geforce 5600 FX 128mb
2x 256 mb DDR 400

Nu wil ik eigenlijk m'n videokaart en geheugen upgraden voor de nieuwste games die eraan zitten te komen. Het gaat hierbij vooral om Quake IV. Ik zit te denken om een AGP kaart te kopen (6600 of 6800) en m'n geheugen aan te vullen met 1024mb zodat ik totaal 1536mb heb. Nu is mijn vraag;

- Welke videokaart kan ik het beste kopen bij m'n huidige systeem (prijs/kwaliteit verhouding)??
- Wordt mijn processor dan niet de bottleneck en kan de videokaart niet optimaal tot zijn recht komen en is het misschien beter om voor een compleet nieuw systeem te gaan met PCI-ex kaart en een snelle P4 cpu?

Het gaat mij vooral om prijs/kwaliteit verhouding en dat het aansluit op m'n huidige systeem (indien mogelijk), bedrag maakt niet zoveel uit.

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Groeten,

Mark.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2005 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Huidige specs
- AMD Athlon XP 2600+ ( Tbred-B 2083 MHz )
- Asus A7N8X Deluxe Rev 2.0
- Asus V9999Ultra ( 6800 Ultra )
- 2x 512 MB Kingston PC3200
- 1x 40 GB Maxtor, 1 120 GB Hitachi
- Tagan 480 Watt voeding
- Dvd fikketje en lezer

Wat doe ik er mee?
Omdat ik in een BF2 clan zit speel ik dat vaak, maar verder ben ik niet zo iemand die alles op hoogst wil spelen. ( Speelde Doom3 op andere kaart op 640x480 :P )
Verder ben ik veel bezig met PHP ( DreamWeaver, Kate ), Java ( Netbeans ), Photoshop ( weblayouts maar ook A4 certificaten e.d ) en zo nu en dan wat gespeel met VMWare.
Leechen is ook 'n zeer verslavende bezigheid van me.

Wat is er mis?
Ik heb zo'n idee dat m'n hardeschijven bij het laden van BF2, het laden/wegschrijven bij bijv. PhotoShop vervelend doet. Ook is m'n PC vaak traag als Netbeans of Photoshop loopt en wil het haast niet meer als ze beide open staan.

Wat heb ik zelf bedacht?
Ik zat te denken aan een raid0 opstelling, maar het budget is niet al te groot, helaas.
Dus loopt het daar 'n beetje vast eigenlijk.

Hoeveel wil ik uitgeven?
Ik heb zo'n 200-250 euro te besteden hiervoor.
En wil dan graag maximale prestatie ( voor dat geld :P )

[ Voor 3% gewijzigd door SH4D3H op 05-09-2005 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Maximale prestatie?

Kun je niet beter een ander mobo/cpu kopen ? Verkoop je je ouwe voor 100 euro (noem maar wat)
En dan heb je voor 350 een leuk budget om wat nieuws te kopen, wellicht een nieuwe schijf erbij..

Dat raid gedoe vind ik persoonlijk een beetje risky, 1 schijf dood, dan kun je met de ander ook nix meer. En dan is het de vraag of het zoveel extra performance geeft. Vooral omdat die XP2600 eigenlijk te licht is voor die 6800Ultra, dan is een AMD64 een betere investering ?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Ik kan niets met zekerheid zeggen, maar als ik bijv. BF2 laad gaat dat ding spinnen als 'n gek.
Vandaar dat ik dacht dat een nieuwe schrijf ( 250 GB x 2 ( 16 MB cache ) Raid0 wel zo helpen.
Ik heb nog geen concrete tekortkomingen van de CPU gemeten, ook niet in de FEAR demo.
Hoewel daar ook veel geswapt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:12

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Huidige specs:
- Enlight EN-4102 systeemkast (zwarte uitvoering)
- Aopen 300 Watt Silent Fan voeding (hij is wel best stil, helemaal vergeleken met mn Sweex 350Watt...) over de voeding staat er al een vraag van me in het voedingen topic
ASUS 450Watt voeding
- Asus A7V600-X (bagger mobo) (het lag dus niet aan het mobo :P)
- AMD XP 2400+
- 1024MB PC3200 Kingston Value RAM Geheugen
- ASUS Radeon 9600XT ASUS Radeon AX800XT 256MB (ook maar meteen gekocht voor maar €250,- bij Mycom)
- M-Audio Revolution 7.1
- Maxtor 200GB IDE133
- Toshiba DVD/CD-RW Combo
- TV kaart: Hauppauge WinTV PCI-FM

Reden van upgrade
Spontane reboots, en ik vermoed mijn voeding ervan, en mijn mobo.
Ik wil iets snellers :D

Wat doe ik ermee?
Ik draai WindowsXP Home.
Ik game, internet, chat, download, bekijk videos, luister mp3, wil ook graag HDVideos afspelen :P, encode videos, home recording (voor bandje van broer). webdesign, photoshop, etc...

upgrades
Ik had gedacht aan:

ASUS A8V Deluxe
of
een mobo met nForce chipset? wat is slimmer om mn stabiliteit te verbeteren, vind dit mobo namelijk nogal bagger wat ik nu heb... hij kan niet eens AGP 8x aan, en ook geen Fast Writes. Hij moet dus AGP ondersteunen, want ik wil nog wel fftjes met mn videokaart doen...

AMD64 3200+/3500+ Tray versie, heb namelijk al een Zalman 7000Cu, en die wil ik graag meenemen...

voor de rest kan mn pc nog wel meekomen...

ik ben van plan om het bij Gistron.com (niet slim? welke winkel dan wel?) te kopen, heb er veel goeds over gehoord, en ze hebben lekkere prijzen, tenzij iemand anders nog een goede weet?

Max uitgaves
€200-300

[ Voor 19% gewijzigd door BiG-GuY op 06-09-2005 22:14 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb juist veel slechte verhalen gehoord over Gistron, de service is niet echt goed (zelf nooit wat besteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Heb zelf wel ervaring met Gistron (laatste keer iets besteld was een mp3 speler, zo'n 1/2 jaar terug) en deze ervaringen waren tot nu toe alleen maar positief. Snelle levering en goede prijzen, alleen jammer dat naar mijn idee hun aanbod wat afgenomen is de laatste tijd. Maar goed, weer ontopic.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Kheb eens wat opgezocht adhv wat NoepZor zei:
Asus A8V ~80
AMD A64 3700+ Sandy (1 MB L2) ~275
Totaal = 355.
En dan proberen er 'n FX53/4000+ van te maken, of zelfs meer :P

Of:
Asus A8V ~80( Ja weer dit bord, heb het ook voor me pa gekocht, helemaal top! )
AMD A64 300+ ~120
Maxtor DiamondMax 10 300GB 16MB ~125
Totaal = 325.
En dan oc'en richting 3800+

Of een andere suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rveenman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05-2024
Omdat mijn huidige systeem echt te traag aan het worden is voor wat ik wil doen met mijn computer en omdat ie gewoon al vier jaar oud is, ben ik aan het rondsnuffelen voor een nieuw mobo, processor en geheugen.

Heb op 't moment dit erinzitten:
- Mobo: Asus A7v266
- AMD Athlon XP1500
- 512 MB DDR SDRAM

Heb voor de rest reeds in mijn compu:
- Graka: Asus V9999/TD Geforce 6800 128mb (wilk niet veranderen, tijdje geleden gekocht met oog op nieuw mobo met 8x agp)
- Harddisk: Maxtor Diamondmax 10 200Gig
- Voeding: Mtek 350 Watt
- en natuurlijk de nodige randapp, drives etc.

Ben maar een arme student dus 't mag allemaal niet al te veel kosten en ben uiteindelijk bij het volgende uitgekomen:

- Mobo: Asus A8V (Deluxe)
- Processor: Athlon 64 3500+ (2.2Ghz) "Venice" Bulk versie
- Kingston Retail, DD400-X64-C3AK2, Dual Channel Kit 1024MB (2x512)
- Koeler: Zalman CNPS-7700AlCu

Heb het totaal gezien voor €440 en dat is ook ongeveer wat ik ervoor kan en wil uitgeven.

Ik wil erop gebruiken:
- Adobe Creative Suite 2.0
- Solidworks/Maya/etc (Renderen dus)
- Video's/Films afspelen
- Games GTA SA, HL2 gewoon beetje voor de ontspanning
- Alvast beetje geschikt voor Windows Vista

Ik heb een beetje rond zitten snuffelen op internet en hier in GoT de combinatie die ik hierboven heb staan lijkt mij oké. Maar toch zou ik het tof vinden iemand dit zou kunnen bevestigen of ontkrachten. Vooral over mijn voeding heb ik nog wel twijfels (is overigens wel net nieuw). Denk dat ik deze toch het beste kan gaan upgraden naar meer vermogen (420Watt). Is dit de upgrade die ik voor dit bedrag het beste kan nemen?? Tnx Alvast,

[ Voor 7% gewijzigd door rveenman op 06-09-2005 17:32 ]

ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey Tweakers,

Huidige Specs
-Moederbord Intel Pentium 4 1500 MHz (15x100) MSI 8445 Pro2
-Systeemgeheugen 256 MB (PC133 SDRam)
-Videokaart NVIDIA GeForce 2 (Ti) (64 MB)
-Harde Schijf Maxtor 6L060J3 (60 Gb, 7200 RPM, Ultra Ata/133)

Wat doe ik ermee?
Ik doe er veel dingen mee, zoals gamen, downloaden, msnen enz.

Wat is er mis met mijn systeem?
Mijn systeem reageert gewoon te traag, als je meerdere dingen open
heb duurt het soms een tijdje voordat je het ziet. Ik denk dat hij al wel
wat verouderd is.

Zelf bedacht
Ik dacht zelf in ieder geval aan een extra geheugen bankje van 512 of 256 MB.
Andere videokaart misschien om er weer een tijdje er tegen aan te gaan?

Budget
Tjaah me budget is niet zo heel erg hoog laten we zeggen rond de 120 euro.

:/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2005 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me huidige systeem wordt verkocht dus die hoeft er niet meer te staan.
Ik wil dus helemaal een nieuwe pc

Hij is bedoeld voor gamen / downloaden / school en internet (msn)

De eisen zijn dat er nieuwe spellen op moeten kunnen worden bespeelt.
Niet op hoogste resolutie etc. , maar gewoon de nieuwste games moeten wel draaien.

- Scherm is er al
- Minimaal een 200gb schijf.
- Overclocken zal niet gebeuren
- Budget: onder de 600euro

Aangezien ik me niet meer zoveel heb verdiept in computers, vraag ik jullie om hulp.

Ik dacht aan het volgende:

amd 64 3200+
2x 512mb (merk?)
Schijf: 200gb (merk?)

Verder kom ik niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:53:
Me huidige systeem wordt verkocht dus die hoeft er niet meer te staan.
Ik wil dus helemaal een nieuwe pc

Hij is bedoeld voor gamen / downloaden / school en internet (msn)

De eisen zijn dat er nieuwe spellen op moeten kunnen worden bespeelt.
Niet op hoogste resolutie etc. , maar gewoon de nieuwste games moeten wel draaien.

- Scherm is er al
- Minimaal een 200gb schijf.
- Overclocken zal niet gebeuren
- Budget: onder de 600euro

Aangezien ik me niet meer zoveel heb verdiept in computers, vraag ik jullie om hulp.

Ik dacht aan het volgende:

amd 64 3200+
2x 512mb (merk?)
Schijf: 200gb (merk?)

Verder kom ik niet echt.
Iemand?? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

@ Daniel1987
De processor is redelijk, 512MB is te weinig voor games van tegenwoordig en GeForce 4200 Ti is nogal aan de trage kant.

Ik zou een latje van 512MB PC3200 erbij steken en een GeForce 6600 GT halen, deze is 4x sneller dan een GeForce 4200 Ti.
512MB PC3200 DDR (Kingston) € 44
Club3D GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI), CGN-G668TVD € 156

@ Th@_M@ster
Afbeeldingslocatie: http://www.computerhope.com/pictures/power/molex.jpg
Molex is een voedingsstekker dat je op de gewone harde schijven steekt.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardinfo.dk/art/site/pic/video/graphiccard/asus_radeon_9800xt/molex.jpg
En er zijn grafische kaarten die zoveel stroom vreten, dat je dan een molex moet insteken.

Afbeeldingslocatie: http://www.oc.com.tw/article/0504/imgs/Gigabyte-3D1XL-050401-08.jpg
PCI-Express grafische kaarten kunnen ook een "PCI-Express stekker" hebben, zo'n 6pins geval.

Afbeeldingslocatie: http://www.oc.com.tw/article/0504/imgs/Gigabyte-3D1XL-050401-09.jpg
Gelukkig bestaan er ook omzetstukjes.

Dus een voeding met PCI-Express-stekkers is goed voor moderne grafische kaarten, als je geen PCI-Express stekkers hebt, dan gebruik je 2 molexen en een omzetstukje.

Mobo's met PCI-Express en AGP samen zijn erg zeldzaam, de Asrock is 1 van de weinige keuze's. Deze mobo heeft een gewone 20pins ATX-stekker en je grafische kaart heeft 2 gewone molexen.

Dus een gewone ATX12V-voeding met voldoende vermogen, 380W is een goede voeding als je geen stapels aan harde schijven gaat insteken.
Tagan TG380-U01, 380W (ATX) € 54
Tagan TG480-U01, 480W (ATX) € 77

@ peter_v
Welke chipset zit er op je mobo? Aan de onboard graphics te zien is het geen 440 BX.
256MB PC133 SDR (Merkloos) € 25

Is er een vrije AGP-poort? GeForce FX 5200 is vergelijkbaar met een GeForce 4200 Ti.
Asus GeForce FX5200X 128MB (AGP, DVI), V9520-X/TD/128 € 40

@ FrankNiejenhuis
Je kan erin proberen te investeren, maar van een brommer kan je toch geen auto maken?

Je ouwe harde schijf kan een Quantum Fireball (5400rpm) zijn, deze dingen maken een erg herkenbaar geluid en je kan deze ofwel in een geisoleerde doos steken ofwel harde schijf vervangen.

mockingbird heeft goede raad gegeven ivm met "nieuwe" systeem bouwen met wat 2de handse onderdelen.

Die ouwe p4's zijn idd retetraag, de ouwe benchmarks van de P4 introductie laten zien hoe een P4 1,7GHz geowned werden door P3 1GHz. De software ondersteunde toen nog niet die instructiesetjes (oplapmiddeltjes om een trage processor minder traag te laten lijken), na verloop van tijd werd het verschil iets kleiner. Dus zoeken achter Athlon XP.

@ Jerotisch
Er is enkel een ram-tekort, deze gaan we oplossen door 2 latjes van 512MB in te steken. Deze geheugens kan je in een nieuwe Socket 939 systeem nog hergebruiken. 2 identieke latjes kan je later nog in dual channel laten draaien.
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL3 (Kingston, ValueRAM) € 90

@ maxi-pilot
Je kan ook voor 2 latjes van 512MB gaan als je op 1GB in totaal wilt eindigen in dual channel.

De voeding is normaal gezien ok, de Venice-core (ongeveer 30W volgens de reviews) zal normaal gezien niet meer stroom vreten dan een P4 1,6GHz (61W).

@ NoepZor
De GeForce 6800 GT 128MB is in aanbieding, deze kaart is 2x sneller dan een Radeon 9700 pro.
Asus GeForce 6800 GT 128MB (AGP, DVI), V9999GT/TD € 199

Als je veel games speelt, dan kan je ook overwegen om een geluidskaart te kopen, Terratec Aureon. Vooral A3D is handig in shooters, je kan dan op geluid bepalen waar de vijand zit/loopt en de geluidskwaliteit van een geluidskaart is ook beter.

@ Snow1984
De systeemeisen van Quake 4 zijn nog eens niet bekend, bovendien zullen die waarschijnlijk zo zwaar worden dat je upgegrade systeem nog altijd te traag is.

De geheugen upgrade is al nodig voor de huidige games, maar de processor is niet echt upgradebaar (cpu's vinden voor die ouwe sockets).

De GeForce 6800 GT 128MB is in aanbieding, deze kaart is 4,5x sneller dan een GeForce FX 5600.
Asus GeForce 6800 GT 128MB (AGP, DVI), V9999GT/TD € 199

Je kan binnenkort nog de ram en grafische kaart meenemen naar een Asrock mobo met zowel een AGP-poort als een PCI-Express slot.

@ SH4D3H
Welke van de 2 harde schijven is nu de bootschijf? Installeer eens Windows en de software op de 120GB schijf. De 40GB als backup schijf ofzo gebruiken?

Netbeans durft tot 800MB bij mij op te vreten, als je dan Photoshop wilt draaien, dan is er veel kans je computer gaat swappen.

Een WD Raptor is ideaal om het geswap sneller dat laten draaien door z'n lage access times en het laden van games zal ook sneller gaan. Maar Raptors zijn nogal duur op vlak van GB/€ verhouding.
Western Digital Raptor WD740GD, 73GB (10000rpm, SATA, 8MB) € 166

Je kan ook die Asrock mobo met AGP en PCI-Express tesamen uitproberen.
Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 62

bulk versie + zalman stille koeler (controleer dat er genoeg plaats is voor de koeler, zowel mobo als de kast/voeding)
AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB) € 114
Zalman CNPS7700-AlCu (Socket 478/754/775/939/940) € 31

totaal vanaf € 373 (exclusief verzendingskosten)

@ BiG-GuY
nForce mobo uiteraard, uit principe Via-zooi boycotten. Via belooft veel, maar in praktijk zal je aan bepaalde dingen gaan ergeren. bv een chipset met socket 939, totdat je tot conclusie komt dat het niet alle socket 939 processors lust. Vroeger konden de AGP-poorten niet zo snel draaien als men beweerde,...
nieuws: Bug in VIA K8T890 breekt ondersteuning voor Athlon 64 X2
Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID) € 88

Je kan voor een Athlon 64 3500+ gaan, maar je betaalt wel 39% meer voor maar 10% performance winst tov een Athlon 64 3200+, die 10% kan je ook "bijklokken".
AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939, 2.0GHz, 512KB) € 138

totaal vanaf € 226 (exclusief verzendingskosten)

@ rveenman
Ik zou de Asrock mobo met zowel AGP als PCI-Express eens uitproberen.
Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 62

Je kan voor een Athlon 64 3500+ gaan, maar je betaalt wel 39% meer voor maar 10% performance winst tov een Athlon 64 3200+, die 10% kan je ook "bijklokken".
AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939, 2.0GHz, 512KB) € 138

1GB is een minimumeis van games van tegenwoordig.

Controleer dat er genoeg plaats is voor de koeler, zowel mobo als de kast/voeding.
Zalman CNPS7700-AlCu (Socket 478/754/775/939/940) € 31

totaal vanaf € 321 (exclusief verzendingskosten)

Je houd nog wat geld over voor de voeding.

[b]@ Gamertje[b]
De ouwe p4's zijn idd retetraag, de ouwe benchmarks van de P4 introductie laten zien hoe een P4 1,7GHz geowned werden door P3 1GHz. De software ondersteunde toen nog niet die instructiesetjes (oplapmiddeltjes om een trage processor minder traag te laten lijken), na verloop van tijd werd het verschil iets kleiner. Dus trage processor

Je mobo ondersteunt PC133 SDRAM, dat in combinatie met die bandbreedte verslinderende P4 => trage processor dat nog gecastreerd word. Het gecastreerde mobo is dus nergens goed voor.

GeForce 2 Ti is vergelijkbaar met GeForce 4 4200 Ti, dit is relatief gezien het beste onderdeel van je systeem.

Met een beperkt budget kunnen we niet veel veranderen. Je kan proberen een latje van 512MB PC133 SDRAM bij te steken zodat Windows XP beter draait.

loW
Geef tot maar de huidige systeemspecs om de performancewinsten te bekijken.

GPU vergelijkingen worden gedaan door een specstabel te raadplegen, Tomshardware VGA charts kunnen deze tabellen alleen maar bevestigen.

[ Voor 84% gewijzigd door rapture op 08-09-2005 00:08 ]

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Heb nu 1Gb Memory of wel 2x 512Mb.
Wil er 1Gb bij.
Zal ik er 2x 512 bij halen, en dus geen dual channel draaien,
of kan ik beter 2losse 1Gb (totaal 2Gb) erin zetten.
Maakt dat veel uit omdat ik (als het werkt) dan Dual Channel heb?

Iemand trouwens nog een goed advies voor een snelle goede RAID controller 4-poorts voor
mijn Raptors? Voel gewoon dat die sneller kunnen.
Heb een mobo met PCI.
Daar kan dus alleen een raidcontroller opmet PCI?
Zag dat er meerder types waren n.l.
Prijs mag rond de 4 a 5 honderd euro zijn.

heeft iemand een idee?

[ Voor 45% gewijzigd door JohnB op 12-09-2005 08:38 ]

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
edit:
laat maar

[ Voor 111% gewijzigd door Icingdeath op 11-09-2005 21:03 ]

Verwijderd

Heey,

Ik wil binnenkort een nieuw systeem aanschaffen.
Mijn doel is om met deze PC de wat nieuwere spellen
te spelen, downloaden en normale dingen zoals Msnen
en internetten. Ik zat zelf al een beetje hieraan te denken:

Behuizing: X-Blade Zilver 400 Watt voeding
http://www.compuzone.nl/i...d--2,sgid--26,artId--2788
(Ik weet ergens anders is die goedkoper, alleen dit plaatje vond ik mooier om te laten zien :*) )
Weet iemand of deze voeding goed stil is? €45,-

Moederbord: ASUS A8N-E AMD K8 Nforce 4 PCI Express
http://www.hardwaretotaal...83f726222b0e60f0990349bb7 €90,-
Ondersteunt dit moederbord SLI mode?

Processor: Athlon 64 Venice 3200+ 2,0 Ghz
http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=3234 €140,-
Is deze processor goed genoeg om in de toekomst spellen mee te spelen? Maakt het uit
of het Boxed versie is of niet? Boxed versie is namelijk €40,- duurder.

Geheugenmodule: OEM 1Gb DDR PC3200 400Mhz
http://euromaxi.bekz.be/default.htm €90,-
1 Gb is denk wel genoeg, anders kan ik er altijd natuurlijk nog eentje bij prikken. Is deze wel
goed genoeg heb totaal geen verstand van geheugenmodule's. (Ook niet echt van computers.. O-) )

Videokaart: AOpen 6600GT PCI-e 128Mb TV/DVI
http://www.blomhardware.nl/product_info.php/products_id/6994 €170,-
Ik heb voor deze kaart gekozen, omdat ik denk dat hij wel goed genoeg is om in de toekomst spellen mee te spelen. Daarom bewust voor PCI gegaan, maar is dit wel zo een verstandige keuze?

Harde Schijf: Maxtor DiamondMx Plus 10 200 GB SATA (7200 RPM)
http://www.1to0.nl/productinfo.php?id=786&cat=9 €95,-
Tjaah omdat ik veel wil gaan downloaden lijkt me 200 Gb wel geschikt. Of toch maar voor 250 Gb gaan? [Edit: Ik las overigens net dat DiamondMx Plus 10 niet goed zou werken met de NForce 4 moederborden 8)7 , voor welke zou ik nu moeten gaan?)

Dit zijn wel zo een beetje de basisonderdelen. De totale prijs komt hiermee op: €530,-

Iemand nog aanpassingen of hele veranderingen? Ik hoor het graag, maar onthou mijn budget ligt rond de €650,-

_/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 20:04 ]

• Th@_M@ster
@ Th@_M@ster
[afbeelding]
Molex is een voedingsstekker dat je op de gewone harde schijven steekt.

[afbeelding]
En er zijn grafische kaarten die zoveel stroom vreten, dat je dan een molex moet insteken.

[afbeelding]
PCI-Express grafische kaarten kunnen ook een "PCI-Express stekker" hebben, zo'n 6pins geval.

[afbeelding]
Gelukkig bestaan er ook omzetstukjes.

Dus een voeding met PCI-Express-stekkers is goed voor moderne grafische kaarten, als je geen PCI-Express stekkers hebt, dan gebruik je 2 molexen en een omzetstukje.

Mobo's met PCI-Express en AGP samen zijn erg zeldzaam, de Asrock is 1 van de weinige keuze's. Deze mobo heeft een gewone 20pins ATX-stekker en je grafische kaart heeft 2 gewone molexen.

Dus een gewone ATX12V-voeding met voldoende vermogen, 380W is een goede voeding als je geen stapels aan harde schijven gaat insteken.
bedankt voor de reacties, ik heb het volgende besteld bij salland automatisering

Asrock 939DUAL-SATA2
AMD Athlon 64 3000+ Venice 1.8 GHz, 2000 MHz, Boxed
Tagan TG380-U01 380 Watt
Kingston ValueRam 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 3, Kit Of 2
Zalman VF700-Cu Koper

Over een tijdje de Samsung Syncmaster 730BF halen, en ben weer klaar voor een jaar of 2....hoop ik

Ka-tjing

Verwijderd

Ik heb sinds een paar jaar dit systeem waar ik mee game en wat films op kijk;

Intel Pentium IV 2,5ghz @ 2,7ghz
Ausus P4PE
2x 512 mb RAM pc 2700 (Kingston)
Sapphire ATi Radeon 9600 xt 128mb
Maxtor 80gb
IIyama ProLite E430S 17 inch

Games als F.E.A.R. (nu nog demo), Doom 3 en Half-Life2 speel ik hier op. En dat gaat prima maar zodra ik hogere resoluties probeer te draaien (1280x1024) gaat 't natuurlijk schokkerig lopen etc.
Aan de upgrade heb ik niet zo veel geld te besteden in pc in de toekomst wel ;) Is hier nog wat aan te doen zodat ik nog ff het verstreiken van houdbaarheidsdatum kan uitstellen?

Verwijderd

Dit zijn mijn specs:

Processor: Amd Sempron 2400+
Geheugen: Acer 512mb (pc2100)
Moederbord: Msi KT6V
Videokaart: Nvidia 5200 128mb
Voeding: 300 watt (Aopen)

Ik wil graag Fear, Half life2 en Doom 3 kunnen spelen. Dat kan nu echt niet :(
Ik heb €250 te besteden en ik zou het erg op prijs stellen als ik met een upgrade deze spellen kan spelen op 1024x....

Wat kan ik nu het beste upgraden? Moet ik bij AGP blijven of is het beter om naar PCI-E over te stappen? :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 15:26 ]

Verwijderd

Ok ik ga dus waarschijnlijk upgraden aangezien mijn systeem echt sloom aan het worden is, gamen doe ik niet veel, maar Ut2004 en , Gta Sa en age of empires3 moetten goed te spelen zijn, dat kan met mijn huidige videokaart niet, maar die varvang ik later wel.

Ik heb nu:

Intel celeron D315
Asus p4v8x-x
256mb TakeMs pc 2700 cl2.5
Ati Radeon 7000 (64mb edition 8) )

Budget, 340 euro inclusief verzending.

Wat wil ik upgraden?

En dan zou ik alles vervangen behalve de videokaart (spaart weer geld en ik game toch niet al te veel)
En dan dacht ik aan die nieuwe AsRock plank, met agp en pci-e, 61 euro. zodat ik mijn 7000 nog even kan houden.
pricewatch: Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e/AGP, Sound, LAN, SATA II, RAID)
512Mb Kingston geheugen pc3200, dat is lekker goedkoop en geheugen is toch niet duur om te upgraden. 45 euro
pricewatch: 512MB PC3200 DDR (Kingston)
Proc, 3500+ Venice Boxed dit lijkt me echt een meesterlijke processor, die nog zeker een tijdje meekan.
pricewatch: AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB, Boxed)

Mijn voeding is een huntkey 400 wat atx.2.0 die moet dat dus wel aankunnen.

Ik heb het zo samengesteld dat het allemaal bij coolprices/azert/sallanautomatisering te leveren is want dat zijn betrouwbare goedkope winkels, toevallig genoeg ik deze config bij alle3 te leveren :D
En adt kost dan allemaal 340 euro inclusief verzending,
lijkt mij wel een goede deal, maar wat vinden jullie ervan, 340 is de max, inclusief verzending.
Ik ga in ieder geval dan nog eens rond kerst naar een x800gt of zoiets upgraden, tot die tijd voldoet mijn 7000 prima!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 17:40 ]

Verwijderd

Specs:(Medion 8080XL)
Intel P4 3.0 Ghz
2x256 Mb PC3200 DDR
Radeon 9800 XL 2xVGA 128Mb (een Medion kaart met snelheid tussen de PRO en de XT)
160 Gb 5400rpm HDD (ATA)
Oude panasonic 17" CRT monitor op 1024x768

Toepassing:
Veel internetten, af en toe downloaden en als de tijd het toelaat games als BF2, HL2 en dergelijke spelen. Voor mijn opleiding moet ik af en toe met Matlab werken en 3D-tekenen.

Waarom:
Ik wil eigenlijk een LCD monitor kopen, bijvoorbeeld een samsung 913N. Daarvoor wil ik wel dat mijn PC een resolutie van 1280x1024 goed kan 'handelen'. Mijn huidige CRT begeeft het denk ik gauw en is niet goed voor mijn ogen..

Mijn idee:
Ik heb nog een 7200rpm 80Gb schijf liggen van seagate (2Mb buffer), deze zit nu in een externe USB2.0 behuizing. Dit is natuurlijk om te wisselen. In de kast is geen plaats voor 2 schijven en de voeding trekt dit ook niet (bij opstarten herkent hij 1 vd 2). De kast is vrij klein en er zit geen standaard ATX voeding in, maar volgens mij een iets kleiner model (en maar een 230W).
Om de games goed weer te geven kan ik een x800xt AGP kopen voor €222,- (alternate), of een geheugenuitbreiding doen van 2x256Mb CAS 3 PC3200 voor € 50,-. Ik heb nog twee bankjes vrij. Als ik een DVI uitgang heb, kan ik altijd een Benq met DVI en D-sub halen.

Budget:
Lastig, mijn budget komt in de komende twee maanden beschikbaar en is ongeveer (ex monitor) € 200,- en voor de monitor € 350,-.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 17:47:
Specs:(Medion 8080XL)
Intel P4 3.0 Ghz
2x256 Mb PC3200 DDR
Radeon 9800 XL 2xVGA 128Mb (een Medion kaart met snelheid tussen de PRO en de XT)
160 Gb 5400rpm HDD (ATA)
Oude panasonic 17" CRT monitor op 1024x768

Toepassing:
Veel internetten, af en toe downloaden en als de tijd het toelaat games als BF2, HL2 en dergelijke spelen. Voor mijn opleiding moet ik af en toe met Matlab werken en 3D-tekenen.

Waarom:
Ik wil eigenlijk een LCD monitor kopen, bijvoorbeeld een samsung 913N. Daarvoor wil ik wel dat mijn PC een resolutie van 1280x1024 goed kan 'handelen'. Mijn huidige CRT begeeft het denk ik gauw en is niet goed voor mijn ogen..

Mijn idee:
Ik heb nog een 7200rpm 80Gb schijf liggen van seagate (2Mb buffer), deze zit nu in een externe USB2.0 behuizing. Dit is natuurlijk om te wisselen. In de kast is geen plaats voor 2 schijven en de voeding trekt dit ook niet (bij opstarten herkent hij 1 vd 2). De kast is vrij klein en er zit geen standaard ATX voeding in, maar volgens mij een iets kleiner model (en maar een 230W).
Om de games goed weer te geven kan ik een x800xt AGP kopen voor €222,- (alternate), of een geheugenuitbreiding doen van 2x256Mb CAS 3 PC3200 voor € 50,-. Ik heb nog twee bankjes vrij. Als ik een DVI uitgang heb, kan ik altijd een Benq met DVI en D-sub halen.

Budget:
Lastig, mijn budget komt in de komende twee maanden beschikbaar en is ongeveer (ex monitor) € 200,- en voor de monitor € 350,-.
Eventjes een verbetering, de 9800XL heeft kloksnelheden tussen een gewone 9800 en de pro versie namelijk 350/310 ipv 380/340 bij de 9800Pro.

Overigens draait de 160GB Seagate schijf in de 8080XL rondjes à 7200rpm in plaats van 5400. Wel heeft de schijf maar 2MB cache en is de overdrachtssnelheid beperkt tot ATA-100

• m33p
  • Laatst online: 05-09 15:26
Specs:
AMD XP 2500+ @ 3200+ (Barton)
2 x 512 MB PC3200
Radeon 9600XT
WD Raptor 37Gb
Samsung 913N (19" 8ms)

Wat wil ik er mee:
Voornamelijk BF2 beter kunnen spelen. Ik draai nu alles low op 1024x768 en dit is dan rond de 50 - 70 FPS. Dit wil ik graag houden of hoger maar dan op 1280x1024 (geen resolutie van BF2 maar gebruik de hack wel voor). Nou moet ik sowieso de videokaart vervangen, maar de vraag is dan, kan de processor dat wel aan? Stel ik druk er een 6600GT / 6800(GT) (AGP8X), gaat dan de processor de bottleneck worden?

Als iemand nog tips heeft wat er nog meer met dit systeem kan gebeuren zijn welkom. Niet echt een budget maar om een nieuw moederbord en processor (AMD64) te kopen waarbij dan weer een videokaart moet is me wat te veel van het goede op het moment.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Opbouw upgrade-vraag

- Geef een compleet overzicht van je huidige specs (dus GEEN linkje naar een specs pagina of een verwijzing naar je sig).
- Geef aan wat je zoal met je PC doet (Office? Gamen? Leechen? Renderen?)
- Geef aan wat er naar jou mening mis met of mist aan jouw systeem (Traag? Slechte graphics? Verouderd?)
- Geef aan wat je zelf hebt bedacht (AMD of Intel? Extra MEM? Nieuwe videokaart?)
- Geef aan hoeveel je ongeveer wilt uitgeven