Het Grote World of Warcraft Topic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 26.912 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86072

tnx M1lamb3r
Mss is het ook wel een idee om een kleine opslitsing te maken qua forums / een profesion topic en een general topic dan wordt het wat overzichtelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 14:10

Wiebbe

<none />

maar WoW is toch ook gewoon de professions?
professions is nou niet een echt apart gedeelte van het spel dat je het niet in het main topic kan stoppen? Addons en macro's is niet meer WoW en ik kan me niet voorstellen waarom je het hier niet kan hebben over hoeveel jij je demonslaying verkoopt. Ik vind dat als engineer interessant omdat ik geen idee heb waar enchanting mee kampt..

en om dan steeds te moeten switchen tussen topics..

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Anoniem: 107304 schreef op maandag 11 april 2005 @ 19:07:
[...]

mocht je Horde zitten wil ik je helpen, mits lvl 49 hoog genoeg is :)

als mensen daar nog guild zoeken /w me ook, te rustig in de guild nu :P
IGN: Zalazar
Cool ik ga zo beginnen aan de Warr quest voor mijn WhirWind wapen. Dus als je gaat farmen in Arathi ;) ben geintresseerd in die Charms.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:58
Hydra schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:05:
[...]

Vind het nogal makkelijk eigenlijk. Viper sting en kiten tot 'ie leeg is, en dan afmaken.
Ik doe altijd vanish en sappen en /laugh als ik ermee duel.

[ Voor 8% gewijzigd door JeroenNietDoen op 12-04-2005 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-04 14:46

BitByter

Prutst dit forum

demonslay +7dmg :? :?

zijn er verschillende demonslay recepies dan?
wij hebben nu demonslaying die enchanting 230 nodig heeft
ik was er van overtuigd dat er maar 1 demonslaying is/was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 14:10

Wiebbe

<none />

Kaap schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:28:
[...]

Ik doe altijd vanish en sappen en /laugh als ik ermee duel.
hehe, dat is idd wel een mooie ;)
vanish en dan sappen :P

maar ik ben wel vaker gesapped en kan daar volgens mij uit komen met mijn devine shield.
(net als de meeste entangle zooi, alleen poly niet)

Maar het ligt er bij een pallie helemaal aan hoeveel luck hij heeft met crits :P
soms ben ik pats boem dood vs een rogue, vooral met een backstab evicerate (of iets in die trand, ik weet het niet, ben geen rogue ;) )

Het vervelendste vs een rogue is die Kick die men spells interrupt, geen heal of whatever is heal irri :P

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:55

On_E

Housemusic

Eindelijk ook mijn mount....

Afbeeldingslocatie: http://img190.echo.cx/img190/2724/mount6nm.th.jpg

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:20
BitByter schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:31:

Er is maar een demonslaying en die werkt wat anders dan '+7'.

Er is een kans op ik geloof iets van 100 extra dmg en stun effect tegen demons.

Niet echt heel nuttig, maar ziet er wel vet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 11-04 18:33
BitByter schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:31:

hij bedoeld dat niemand demonslaying wil, maar impact +7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110122

Mijn vriendin heeft 2 maal WoW besteld bij Mistery Media te Nijmegen al het goed is komen ze donderdag binnen :D.

Maar is het nou zo dat bij WoW release van +/- 15 april ook een guest key extra erbij zit?

dus 40 dagen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
+7 Impact kost 2 large radiants, maar verkoopt daarom ook voor niet minder dan 15-20g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 19:55

On_E

Housemusic

Ik heb 8g voor Demonslaying betaald.

Past goed bij de vlammende hoeven van mijn paard. :)

Vanavond RFD doen, en hopen op Robe of the Lich...

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86072

Idd +7 dmg is niet te verkopen onder de 15 de buyout van die radiant shards atm is 7,50 G en up en dat iz maar een deel van de ingredienten dus voor 15 G maken we er nog verlies op maar 18G betaald bjina niemand er voor.
Maargoed +3 to all stats is ook nice maar weer die radiant shards :S Vanaaf maar ff een paar boss runs doen in maraudon en zull ;)
toch vraag ik me af hoeveel je nou zou moeten vragen voor +1% atack speed op gloves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
A while ago I suggested that rogues would get a skill that made them take lesser damage from spells so that they wouldn't suck tremendous ampunt of mana from monsters AoEs.

Now i found this on wowrunes (http://wowrunes.com/test.php?wsid=23198)

Avoidance: Reduces all magic damage taken by -50% but slows Energy regeneration by -25%

Wowrunes extract info from the client side mpq iirc. So this spell is enabled on the client side on the testserver.

My guess is that we will see this in a couple of patches, and it will probably be quested for.

I however hope that the cooldown will be long, else it would be extremely overpowered vs casters in PvP.

This may however be something they are testing internaly that will never go live, however it is a sign that they are working on it.
Coole rogue boost maar nog in de testfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29882

Zodra ik een lvl 60 waardig wapen heb gevonden ligt de crusader enchant voor mij klaar <3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Alsof Rogue's nog meer boosts nodig hebben tegen die arme casters? Ik vind van niet, beetje rogue wint het zo spells of niet.

Muppet: Dat wapen is het zo waard. De quest is vreselijk om te doen, maar het wapen is de beloning die je nodig hebt.

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Yellow|A schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 11:01:
Alsof Rogue's nog meer boosts nodig hebben tegen die arme casters? Ik vind van niet, beetje rogue wint het zo spells of niet.

Muppet: Dat wapen is het zo waard. De quest is vreselijk om te doen, maar het wapen is de beloning die je nodig hebt.
Denk dat het pure pve ability wordt om damage te reducen in bijvoorbeeld MC. Dat stond namelijk op de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ik be met mn allaince warrior char lvl 41... en ik zit nog maar op 45G... doeloos farmen is ZOOOO saai. na een uur heb ik daar echt geen zin meer in! dus die mount duurt bij mij nog wel ff :P

verder ben ik gister begonnen met een troll shaman... bevalt me prima tot nu toe! ok ben nog maar lvl 10 maar heb wel het id dat een shaman genoeg potentie heeft. is er nog iemand die een low-lvl guild wil joinen op Shadow Moon (horde side dus) wel met een aantal vrienden een eigen guild... maja moet je er 10 hebben... je mag weer weg zodra we 10 hebben en guild gestart is... je mag ook blijven natuurlijk! verders geen strikte regels... gewoon goedkoop spullen traden binnen guild als iemand het nodig heeft.

/w Horch als je belangstelling hebt... denk dat ik vanavond bijna de hele avond wel online ben (zit nu op mn werk :P)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75805

Dat slaat ook nergens op, elke class heeft zijn ding. hunter zijn range, rogue zijn stun ,paladin zijn oneindige heal ding, priest zijn fear, druid bear form etc, warrior een of ander clap stun ofzo( en plate), warlock drain spells en volgens mij ook fear.

Het gaat erom hoe je ze gebruikt en niet misbruikt

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 75805 op 12-04-2005 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107304

Muppet schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:16:
[...]

Cool ik ga zo beginnen aan de Warr quest voor mijn WhirWind wapen. Dus als je gaat farmen in Arathi ;) ben geintresseerd in die Charms.
wat is je ingame nick dan ;) wel handig :D

ik heb nu grappig helm, kan ik om de 15minuten vuurbal mee schieten
http://www.thottbot.com/?i=5299

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82860

goh leuk... Ik hoor net van een guildie dat een stel andere guildies 200 gold online hebben gekocht voor 60 (!!!!!!!!!!!!!!!) dollar om hun mount te kunnen betalen. Beetje ziekelijk als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• se7en
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-03-2021

se7en

hungry scav

Anoniem: 82860 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 11:47:
goh leuk... Ik hoor net van een guildie dat een stel andere guildies 200 gold online hebben gekocht voor 60 (!!!!!!!!!!!!!!!) dollar om hun mount te kunnen betalen. Beetje ziekelijk als je het mij vraagt.
no way!!??
ik bedoel ....dat is niet normaal!!!

ik ben nu ook 20gold to kort voor mount, en ik durf niet eens om vrienden te vragen of ze 20gold te leen hebben ....en mensen KOPEN gold ? ...jezus!!

ik zou zeggen: GET A LIFE!!!

War .... War Never Changes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130680

Laat Blizzard er maar niet achter komen, want dan worden die Guildies zonder pardon uit WoW gekickt. En wat terecht is overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-04 12:57
[moraalridder-mode]
Ik zou meteen de guild verlaten want wil me niet geassocieerd zien met cheat0rz ;)
[/moraalridder-mode]

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Wat een losers. ZIJ zijn de redenen waarom er een levendige game-economy verneukende handel is in online geld voor echt geld te verkopen.

Gewoon rapporteren en dan worden ze terecht gebanned.

Hoe maak je trouwens een GM ticket aan. /bug /gm /bugreport /report /ticket /gmticket /gmreport :?

Heb alles al geprobeerd ;(

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• se7en

se7en

hungry scav

Anoniem: 107304 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 11:29:
[...]

OMG?
heb je wel gekeken hoeveel light leather je nodig hebt voor die helm te maken??
hahaha ...das wel ERG veel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
FunkyTrip schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 11:56:
[...]

Wat een losers. ZIJ zijn de redenen waarom er een levendige game-economy verneukende handel is in online geld voor echt geld te verkopen.

Hoe maak je trouwens een GM ticket aan. /bug /gm /bugreport /report /ticket /gmticket /gmreport :?

Vraagteken onder in je scherm (in het rijtje waar ook je abilities en spellbook staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 17:46

m0nk

16-09-2003 15.15

se7en schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 11:56:
[...]

OMG?
je kan thick leather ook gewoon skinnen hoor, zo bij elkaar..
moeilijke van deze ingredients is de Heart of Fire, lage droprate en erg duur in AH..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
se7en schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 11:56:
[...]

OMG?
Als het light leather was geweest was het geen probleem. Het is THICK leather, dat word al wat lastiger maar nog steeds niet onoverkomelijk, zeker niet voor en helm van dat kaliber.
Ik denk eerder dat die 12 heart of fires problemen zullen opleveren. Leahter is gewoon wat beesten killen en skinnen.
Edit:
Zoals hierboven dus ook wordt gezegd :P

[ Voor 5% gewijzigd door UltraR-pc op 12-04-2005 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Maar als iemand ze al zou rapporteren, dan zou je wel moeten om weten om wie het gaat en op welke server ze zitten. Tevens moet ook diegene die echt geld er voor vraagt aan gepakt worden.

Want ook die is schuldig. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zaagmans schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 11:54:
[...]

[moraalridder-mode]
Ik zou meteen de guild verlaten want wil me niet geassocieerd zien met cheat0rz ;)
[/moraalridder-mode]
tja ik ken ze vrij goed van andere MMORPGs, stond er versteld van en ik keur het ook af, en ik heb dat ook wel laten merken.

Het is ontstaan door de level-race die zij hebben (een hunter en rogue) met een Paladin, wie het eerste te 60 haalt. Nou die Paladin had dus een gratis mount, dus het zag er naar uit dat hij sneller naar de 60 ging, dus wilden zij ook snel een mount. Ik vind dus eigenlijk dat ze niemand een gratis mount moeten geven, maar ja dat keurt dit gedrag natuurlijk niet goed. Ik doe dus niet mee aan die race, ik wil dit spel graag langer spelen, (vanuit een Blizzard-ban point of view) plus ik wil ze enorm griefen met het feit dat ik straks voor mijn mount gewerkt heb. Ik ga ze dus niet reporten omdat ik verder goed met ze overweg kan. Ben wel erg teleurgesteld in ze en had het dus ook niet verwacht.

Zelfs al zou je het wel goedkeuren, dan vind ik 60 dollar voor 200 goud nog reteveel. Dat is 4 maanden WoW. Als je bijna lvl 40 bent of iets erover heb je die 200 goud in iets meer dan een week ook verdient. Goed stom dus als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
m0nk schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:00:
[...]

je kan thick leather ook gewoon skinnen hoor, zo bij elkaar..
moeilijke van deze ingredients is de Heart of Fire, lage droprate en erg duur in AH..
Ik had van de week toevallig 4 van die hearts of fire. Ik spamde in IF WTS en een gast bood me 7.5G / stuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-02 15:29

Tpn

Gisteren vette trinket gevonden :D

http://www.thottbot.com/?i=5384

Hier ga ik wel fun mee beleven :D
moet nog even kijken of ik hem verkoop of dat ik hem zelf hou.
Volgens mij heb ik um namelijk nog niet equiped :)

wel 1 van de leukere trinkets lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
[...]

Correctie, de farmers van dat gold zijn diegene die de economy kapot maken en die worden direct gebanned. Als je gold koopt en Blizzard komt erachter dan krijg je in de meeste gevallen eerst een waarschuwing, 2 gasten op burning legion hadden gold gekocht kregen ook waarschuwing ipv ban.

Maar goed, er valt wat over te zeggen over het verkloten van de economy. Als ik soms de prijzen van bepaalde dingen zie dan kan ik me voorstellen dat je soms je gold van ebay af wilt halen. Gister nog, Shadowcraft armor piece, 500G buyout....alsof ik dat heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kaap schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:15:
[...]
Correctie, de farmers van dat gold zijn diegene die de economy kapot maken en die worden direct gebanned. Als je gold koopt en Blizzard komt erachter dan krijg je in de meeste gevallen eerst een waarschuwing, 2 gasten op burning legion hadden gold gekocht kregen ook waarschuwing ipv ban.

Maar goed, er valt wat over te zeggen over het verkloten van de economy. Als ik soms de prijzen van bepaalde dingen zie dan kan ik me voorstellen dat je soms je gold van ebay af wilt halen. Gister nog, Shadowcraft armor piece, 500G buyout....alsof ik dat heb...
Ja maar het geeft toch veel meer voldoening als je zelf dat geld bij elkaar gesprokkelt hebt en dan na het vele bloed, zweet en tranen zelfstanding zo'n chestplate kan kopen?

Ik bedoel, ik cheat wel eens in games (offline, en ik beschouw dit als een iets ernstigere vorm) omdat ik snel wil zien wat een game inhoudt, daar heb je dan achteraf spijt van en je raakt het hele spel vervolgens niet meer aan. Als je dus enorme hoeveelheden goud gaat kopen online, zul je de uitdaging van het spel ook niet meer inzien. Dan kun je dus net zo goed meteen ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik heb in andere MMORPG's ook regelmatig currency gekocht.. als de economy op een gegeven moment verziekt is (wat in de loop van jaren niet te voorkomen is) kun je bijna niet anders meer als je een specifiek item graag wilt om je char wat te verbeteren.

Items zijn op lvl 60 de enige manier om je char te improven.. Als ook dat niet meer mogelijk is is een MMORPG z'n complete aantrekkingskracht verloren imho.

[ Voor 53% gewijzigd door Bosmonster op 12-04-2005 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kaap schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:15:
[...]

Ja, maar dat is gewoon hoor voor epic items, als jij bijvoorbeeld de Glowing Brightwood Staff krijgt als loot en je kan hem zelf niet gebruiken dan probeer jij ook het maximale bedrag aan Gold er uit te krijgen op de AH. Er zijn heus wel spelers die 300 G er voor neer willen leggen. En er valt meestal met de eigenaar van zo'n item nog wel wat te handelen op de buy out prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tpn

Tpn

Of je maakt nieuwe chars aan.
Ik ben bezig met een mage, en wil nog een priest uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 18:50
Bosmonster schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:24:
Ik heb in andere MMORPG's ook regelmatig currency gekocht.. als de economy op een gegeven moment verziekt is (wat in de loop van jaren niet te voorkomen is) kun je bijna niet anders meer als je een specifiek item graag wilt om je char wat te verbeteren.

Items zijn op lvl 60 de enige manier om je char te improven.. Als ook dat niet meer mogelijk is is een MMORPG z'n complete aantrekkingskracht verloren imho.
Lineage 2 was daar dan ook een heel mooi voorbeeld van, 100adena of soms zelfs minder per beest en ondertussen 25.000.000 moeten lappen voor een mooi wapen / armor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Tpn schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:10:

Gaaf ding, heb hem weleens in de AH gezien. Waar dropte die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tpn

Tpn

dat vind ik zowiezo wel beter aan wow, de valuta.

blijft gewoon simpel
1 gold ziet er simpeler/beter/handiger uit als 10000 copper

die trinket viel uit een random lvl 59/60 undead ventje in de eastern plaguelands.
volgens mij was het een champion

[ Voor 31% gewijzigd door Tpn op 12-04-2005 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-10-2024
Anoniem: 130680 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:30:
[...]

Ja, maar dat is gewoon hoor voor epic items, als jij bijvoorbeeld de Glowing Brightwood Staff krijgt als loot en je kan hem zelf niet gebruiken dan probeer jij ook het maximale bedrag aan Gold er uit te krijgen op de AH. Er zijn heus wel spelers die 300 G er voor neer willen leggen. En er valt meestal met de eigenaar van zo'n item nog wel wat te handelen op de buy out prijs. :)
hhhmmm euh ja, op arathor staat er een paars lvl52 1h zwaard in de ah, start 1000g - buyout 1500 goud, alsof iemand op lvl52~57 (boven lvl57 zullen er weer betere "goedkopere" zwaarden zijn) dat geld heeft, komop zeg.... ik snap best dat je er geld aan wilt verdienen (het is een mooi item) maar wees eerlijk, die bedragen zijn te hoog voor zo'n lvl... ik kijk meestal wat ik op dat lvl voor een cash had en ga daarop me prijzen bepalen, verkoopt vele malen beter dan die achterlijk bedragen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
QuarK schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 08:36:
Sommige mensen begrijpen hun character absoluut niet... Ik (lvl47 rogue) werd net door een lvl45 rogue aangesproken of ik een sturdy lockbox voor hem kon openen.... :/
Die kun je al openen als je die rogue lockpick quest hebt gedaan...
Ik @ lvl 43 kon er gister een absoluut niet openen, anderen lvl 50 ook niet.
Mijn skill is nu 113 ofzo, daar ging t niet mee.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• se7en

se7en

hungry scav

m0nk schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:33:
[...]

Gaaf ding, heb hem weleens in de AH gezien. Waar dropte die?
staat op die link, onderaan in thotbot staat altijd waar dat items gedropt zijn enzo!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-05 15:59
Als je met een lvl 43 ventje nog niet eens een skill boven de 200 kan krijgen, dan heb je het niet goed dooor imho. Ik weet niet hoe dat met lockpicking zit, maar met mining en skinning was ik @ 40 al bovne de 200 skill uit :)
Skinning zit nu @ 285, en mining @ 205.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Hydra schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:05:
[...]

Vind het nogal makkelijk eigenlijk. Viper sting en kiten tot 'ie leeg is, en dan afmaken.
todat die shield + bandage doet :) allebij geen mana meer, kijken wie er dan wint :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

se7en schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:43:
[...]

staat op die link, onderaan in thotbot staat altijd waar dat items gedropt zijn enzo!!
d0h, maar er staat niet in waar Tpn hem geloot heeft wijsneus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 14:17
Even een heel domme vraag. Als ik 1000 g heb blijft dat 1000 g of is er nog iets beters/ anders? want bij x aantal brons krijg je 1 silver en bij zoveel zilver krijg je 1 g :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Bosmonster schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:24:

Je moet uiteindelijk wel, die bedragen zijn niet meer te farmen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107304

jarnotjuh schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:44:
Als je met een lvl 43 ventje nog niet eens een skill boven de 200 kan krijgen, dan heb je het niet goed dooor imho. Ik weet niet hoe dat met lockpicking zit, maar met mining en skinning was ik @ 40 al bovne de 200 skill uit :)
Skinning zit nu @ 285, en mining @ 205.
lockpicking is toch iets lastiger, iig voor 1.3.0 (toen er geen foorlockers waren)

lockpicking kan je van 1-175 trainen in de boot onder ratchet tot 100 ofzo, en dan naar de poison quest toren in the barrens. vanaf dan kan je steel lockboxes openen, en alle deuren in SM
doe dat tot 225 en dan kan je reinforced/mithril lockboxes openen (thorium dacht ik ook, maar heb ik zelf nog nooit gezien). ik heb nu een paar lvls lang mijn lockpick skill steeds gemaxed (echt weinig roques die lockpick 150+ hebben). ik ga wel eens in orgrimmar staan en dan gewoon roepen dat je gratis lockboxes open maakt, krijg meestal wel een paar boxes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-04 12:57
Kaap schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:52:
[...]
Of je maakt een aantal extra dungeons aan waar rare items vaker door een boss worden gedropt? Maar misschien maakt dat ze juist weer niet zeldzaam... :?

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zaagmans schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:02:
[...]

Of je maakt een aantal extra dungeons aan waar rare items vaker door een boss worden gedropt? Maar misschien maakt dat ze juist weer niet zeldzaam... :?
Het hele idee is idd dat je die items alleen met veel effort te pakken weet te krijgen. Zij het farmen of lootcampen. Betekent dus niet dat iedereen dan maar goud online moet gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 11:48
Tpn schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:10:

Je hebt er niet veel aan hoor. Je naam boven je char is nog altijd rood voor de tegenstander, ze zien het dus meteen. Ook guards zullen je gewoon aanvallen. Het is wel erg grappig om in IF te gaan dansen als Horde btw :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kaap schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:52:
[...]
Tenzij jij zelf natuurlijk een mazzeltje hebt met een epic item, dan kun je ook astronomische bedragen gaan vragen.

Maar ik ben het wel eens dat men soms wat overdrijft met de bedragen die men er voor wil hebben. Ik denk dan ook wel eens van is die gast gek in zijn hoofd. Trouwens de markt corrigeert zichzelf, als de aanbieder de eerste keer het item niet verkoopt dan zal diegene er van zelf achter komen dat hij te veel vraagt en zal hij moeten zakken met de prijs. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130680 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:15:
[...]

Tenzij jij zelf natuurlijk een mazzeltje hebt met een epic item, dan kun je ook astronomische bedragen gaan vragen.

Maar ik ben het wel eens dat men soms wat overdrijft met de bedragen die men er voor wil hebben. Ik denk dan ook wel eens van is die gast gek in zijn hoofd. Trouwens de markt corrigeert zichzelf, als de aanbieder de eerste keer het item niet verkoopt dan zal diegene er van zelf achter komen dat hij te veel vraagt en zal hij moeten zakken met de prijs. :7
Is niet helemaal waar natuurlijk. De markt moet altijd in een geringe mate gecontroleerd en bestuurd worden. Dat doet de overheid immers ook IRL. Anders krijg je het SWG-syndroom. Dat crafters 10x zoveel verdienen als combat profs en dus de markt ontwricht raakt. Prijzen gaan door het dak omdat de vraag zo ontzettend groot is. Daarom moet je een zgn. 'money-sink' hebben. In WoW is die gelukkig aanwezig, omdat je ook items koopt en verkoopt bij vendors. Dat gedeelte wordt bij SWG in zijn geheel aan de spelers over gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Anoniem: 82860 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:07:
[...]

Het hele idee is idd dat je die items alleen met veel effort te pakken weet te krijgen. Zij het farmen of lootcampen. Betekent dus niet dat iedereen dan maar goud online moet gaan kopen.
Een epic item krijg je niet met veel effort, die krijg je alleen met heel veel luck. Je kan dus een instance 100 keer ovenrieuw doen en die epic niet krijgen. Je kan hem de volgende keer doen en hij dropt bij de eerste run. Maar hij kan ook gewoon een maand niet droppen.

Mjah dus definieer de effort maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Jaded schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:15:
[...]

Je hebt er niet veel aan hoor. Je naam boven je char is nog altijd rood voor de tegenstander, ze zien het dus meteen. Ook guards zullen je gewoon aanvallen. Het is wel erg grappig om in IF te gaan dansen als Horde btw :D
Dan is die trinket van Fatopeople leuker, dat ie alle hordes in zn buurt laat dansen :D
je hoort ook zo'm muziekje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 16:42
evilpin0 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:44:
todat die shield + bandage doet :) allebij geen mana meer, kijken wie er dan wint :)
Als 'ie bandaged, ga ik op max range staan schieten. Reken maar dat je 'ie dan een pleur health kwijt is voordat 'ie bij me is. Daarnaast is ook nog eens m'n pet continue bezig, en die doet ook behoorlijk wat damage. Dus als 'ie dichtbij komt ga ik er gewoon vandoor. Hij kan me toch niet inhalen. Daarnaast kost wingclip maar 40 mana. Tegen de tijd dat hij bij me is, heb ik die 40 mana al terug.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kaap schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:20:
[...]
Een epic item krijg je niet met veel effort, die krijg je alleen met heel veel luck. Je kan dus een instance 100 keer ovenrieuw doen en die epic niet krijgen. Je kan hem de volgende keer doen en hij dropt bij de eerste run. Maar hij kan ook gewoon een maand niet droppen.

Mjah dus definieer de effort maar...
Je hoeft een epic item niet te looten. Je kunt ook traden tegen andere items. Epic is inderdaad geluk als je ze wil looten. Maar als jij nu toevallig een andere epic loot, of meerdere, of zeer waardige blue items of legendaries, kun je op den duur wel een ruil treffen met iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
[...]

De markt herstelt zich niet uit zichzelf. Het probleem in MMORPG's is dat er altijd geld bijkomt en er niet genoeg money sinks zijn.

Je krijgt dus hetzelfde als je in een echte economie constant geld bij zou blijven drukken en je vervolgens met een kruiwagen met briefjes naar de supermarkt moet om boodschappen te doen.

Als ze teveel money sinks toevoegen krijg je weer klagende spelers, want die kunnen niet rijk worden (die snappen alleen niet dat doordat niemand rijk is items ook goedkoper zijn :+)

Vaak zie je in MMORPG's dat men dan maar op een andere currency overstapt. In Asheron's Call had je de virindi keys (zeldzame drops). Op zichzelf niet zoveel waard, maar werd gewoon geaccepteerd als algemene currency, omdat geld niks meer waard was.

Andere mogelijkheid is dat mensen teruggrijpen op currencies die echt wat waard zijn: dollars :+

edit x :+:
Over MMORPG economies zou je een boek kunnen schrijven :P Was al eens iemand die er op afgestudeerd was geloof ik :P

[ Voor 30% gewijzigd door Bosmonster op 12-04-2005 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136675

als de economy op een gegeven moment verziekt is (wat in de loop van jaren niet te voorkomen is)
Het is helemaal niet nodig, maar het probleem is dat Blizzard (of Square, Sony, etc) blijkbaar geen economen in dienst hebben. Ze kunnen hele leuke spelletjes maken, maar van simpele economische principes hebben ze blijkbaar bij geen enkele gamemaker gehoord (behalve als het gaat om de rekensommetjes: aantal klanten * maandelijkse fee = $$$). Zo moeilijk is het gewoon niet. Huur gewoon een consultant in, en voor een fractie van de kosten van het huren van serverruimtes heb je een werkbare economie in het spel. Het huidige systeem in WoW (of FFXI, EQ, etc) is net als een overheid die geld bij blijft drukken, en iedereen die economie gehad heeft op de middelbare school weet dat dit in no time leidt tot hyperinflatie. Verwacht over een jaar prijzen in de AH van meer dan 10000k gold voor items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Anoniem: 82860 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:38:
[...]

Je hoeft een epic item niet te looten. Je kunt ook traden tegen andere items. Epic is inderdaad geluk als je ze wil looten. Maar als jij nu toevallig een andere epic loot, of meerdere, of zeer waardige blue items of legendaries, kun je op den duur wel een ruil treffen met iemand anders.
En natuurlijk een zeer ultieme kleine kans dat iemand specifieke items heeft. Nee, dit zijn allemaal slappe excuses.

Bosmonster heeft gelijk, MMORPG's worden na verloop van tijd gaar kwa economy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tpn

Tpn

zit dan maar 1 ding op.
reset button van alle realms, plotseling verdwijnen van alle characters die er waren.

hoppa iedereen weer opnieuw beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:16
Anoniem: 82860 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:07:
[...]

Blijkbaar is er toch een grote markt voor. Check voor de gein maar eens ebay.com bijvoorbeeld. Staan 100-en aanbiedingen voor WoW gold.

Snap niet dat dat gewoon maar kan. Het is gewoon aansporen tot kopen. Farmen gaat moeizaam in het spel zelf en als mensen bv zo graag een mount willen hebben om te showen hebben ze wel 100G nodig. Dat heb je niet zomaar bij elkaar tenzij je vanaf lvl1 niets maardan ook niets koopt en/of trained.

Zolang er op websites/ebay goud wordt aangeboden, zal het worden gekocht. Zolang het word gekocht gaan steeds meer mensen hier geld inzien en gaan ook verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kaap schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:56:
[...]
En natuurlijk een zeer ultieme kleine kans dat iemand specifieke items heeft. Nee, dit zijn allemaal slappe excuses.

Bosmonster heeft gelijk, MMORPG's worden na verloop van tijd gaar kwa economy.
Waarom zouden dat slappe excuses zijn...
Zoals ik al zei en andere mensen ook al, die economie moet gestuurd worden. Het HOEFT dus niet fout te lopen, het kan wel als er niet op gelet wordt. Ik zie niet in wat een epic item op zich moet veranderen aan de economie. De epics worden toch alleen gekocht door de 'rijken' der WoW en zij zullen uiteindelijk zoals in anders MMORPGs echt niet het grootste gedeelte van de bevolking uitmaken.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 82860 op 12-04-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76695

Euh, ligt het aan mij, of is de écht mooie stuff bind on equip, als het al niet bind on pickup is. Een mooi wapen KUN je kopen, en gaan gebruiken, maar daarna niet meer gaan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76695 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:14:
Euh, ligt het aan mij, of is de écht mooie stuff bind on equip, als het al niet bind on pickup is. Een mooi wapen KUN je kopen, en gaan gebruiken, maar daarna niet meer gaan verkopen.
als wapens dezelfde ruilwaarde hebben als iets wat je graag wil hebben en je kan dat item gebruiken, hoef je hem toch ook niet te ruilen? Je ruilt neem ik aan goede items die je niet kunt gebruiken tegen goede items die je wel kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117217

Dat is volgens mij ook direct de grootste money sink van héél WOW...
lvl 50 --> itempje kopen en gebruiken
lvl 52 --> oud itempje verkopen aan een fractie van de prijs bij een vendor en een nieuw itempje kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3369

Webgnome schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 12:49:
Even een heel domme vraag. Als ik 1000 g heb blijft dat 1000 g of is er nog iets beters/ anders? want bij x aantal brons krijg je 1 silver en bij zoveel zilver krijg je 1 g :)
vergeet niet dat de prijs die gevraagd wordt niet altijd de prijs is die ook betaald wordt. Zo zag ik bijvoorbeeld een poosje terug een stel paarse plate boots met 2% dodge erop voor 300g buyout in de AH ofzo. Dat was dus gewoon iemand die aan het proberen was en veel te hoog begon. Als ze nu op Ah staan worden ze zo rond de 30g verkocht.

In D2 was het zo dat de allerbeste items, maar dan ook alleen de echt beste items heel veel waard waren. Alles wat iets minder dan perfect was heel goedkoop of gratis (zoals ik op HC ladder, een gratis complete IK set kreeg bijvoorbeeld en talloze zeer buikbare mid level items)

In WoW zal dit effect iets minder extreem zijn door het bind on equip principe en doordat high level chars geen low level items vinden (level req, niet qualiteit)
ierdoor zal de overvloed aan mindere items niet zo gigantisch zijn en zullen die dus wel enigzinds hun waarde houden.

Wat echter wel blijft is dat binnen kort iedereen level 60 is en dus iedereen die end game items wil hebben. Ook wordt er relatief weinig gold uitgegeven aan vendors, veel minder dan er wordt verkocht aan vendors. Spelers kopen items van elkaar en schuiven daarmee alle gold een beetje rond. De totalle hoeveelheid gold in het spel zal echter alleen maar steeds groeien. Dit veroorzaakt inflatie.

Ik verwacht dus dat de prijs van de end game items zal verveelvoudigen. De prijs van de lower level items zal mischien ook wat stijgen door inflatie en doordat rijke lui er niet zo omgeven of ze nou 5 of 10g betalen voor een item op hun alt.

Mounts en auction fee zijn middelen deze inflatie tegen te gaan. De auction fee zal iig een soort limiet stellen aan de inflatie, door de stijgende waardes zal ook de betaalde fee meer worden, totdat er net zoveel fee per dag betaald wordt als dat er per dag bij de spelers binnenkomt. Maar ik denk dat dat nog heel veel verder licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-04 09:26

Tyf

Deze hyperinflatie is toch simpel in te tomen?
Een maxium gold per char en/of per account instellen. Zodanig dat men bv niet meer dan 3000 gold kan hebben per char en een totaal van bv 30 000 per account (weet niet hoeveel chars je max kan hebben).

Op deze manier beperkt je in zeker mate de continue groei van geld op de server. Level 60's die er al van het begin bij waren zullen dus nooit met 3000 k gold kunnen rondlopen.
Zo blijft het voor de beginners leuk. En infeite ook voor de high levels want je kan nu blijven dingen kopen met je goud, want die blijft waarde redelijk behouden.

[ Voor 4% gewijzigd door Tyf op 12-04-2005 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Lineage 2 praktijken!

Aanpakken die handel!!

edit:
Ik refresh weer eens een keer niet :D
Anoniem: 107304 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 11:29:
[...]

Zubar een Troll Warrior :P

[ Voor 108% gewijzigd door Muppet op 12-04-2005 14:24 ]

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-05 16:25
Tyf schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:21:
Een maxium gold per char en/of per account instellen. Zodanig dat men bv niet meer dan 3000 gold kan hebben per char en een totaal van bv 30 000 per account (weet nie hoeveel chars je max kan hebben).
Op deze manier beperkt je in zeker mate de continue groei van geld op de server. Level 60 die er al van het begin bij waren zullen dus nooit 3000 k gold ofzo kunnen hebben.
Zo blijft het voor de beginners leuk. En infeite ook voor de high levels want je kan nu blijven dingen kopen met je goud die zijn waarde redelijk blijft behouden.
Ik vind WoW en Blizzard juist zo cool, omdat ze alles zo logisch mogelijk houden. Een geldcap lijkt me niet echt logisch en leuk. Als ik straks een jaar speel en ik heb al een hele poos eem mooie set die niet aan vervanging toe is, dan wil ik graag meer dan 3000g of wat dan ook bij elkaar sparen.

Men moet gewoon de mensen aanpakken die hun spul op sites aanbieden voor echt geld. Verder moeten ze alles zo laten zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-05 16:25
Bijna alle items zijn bind on equip. Weer een geniaal iets van Blizzard, waardoor ze voorkomen dat de markt (AH etc.) verzadigd raakt, omdat er straks teveel spullen in omloop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyf

Tyf

Dan spaar je 3000 k gold, andere level 60's ook en vermits iederen toch zoveel gold heeft
stijgen de prijzen naar 3000 k gold. Met gevolgd dat je dan toch maar evenveel of zelfs minder kan kopen dan als er een cap zou zijn.

Met cap blijft je gold zijn waarde teminste houden. En beginners kunnen teminste nog 3000 gold bv halen binnen aanzienbare tijd. Anders halen ze nooit een level 60 in die al 6 maand aan het sparen is en gold van hier tot china zitten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tyf schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:21:
Een maxium gold per char en/of per account instellen. Zodanig dat men bv niet meer dan 3000 gold kan hebben per char en een totaal van bv 30 000 per account (weet niet hoeveel chars je max kan hebben).

Op deze manier beperkt je in zeker mate de continue groei van geld op de server. Level 60's die er al van het begin bij waren zullen dus nooit met 3000 k gold kunnen rondlopen.
Zo blijft het voor de beginners leuk. En infeite ook voor de high levels want je kan nu blijven dingen kopen met je goud, want die blijft waarde redelijk behouden.
Dat zorgt er juist alleen maar voor dat gold helemaal niets meer waard zal zijn (zoals in D2) iedereen loopt dan met 30 000 gold rond. Niemand hoeft nog gold. Een item zal dan de currency worden (zoals eerst de soj en later de runes in d2)

Eigenlijk was die soj nog best een goede currency. Die werdt echt zeer sporadish gevonden. Er was een bepaalde voorraad van (ooit geduped) en die werd niet echt meer. Precies zoals het hoort te zijn met een valuta. Het enige nadeel was dat de spelers die die soj geduped hadden dus alles hadden wat ze wilden. (maar dat was alleen in het begin dus, later had iedereen die sojs)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 3369 op 12-04-2005 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
Hooli-gan schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:03:
[...]

Snap niet dat dat gewoon maar kan. Het is gewoon aansporen tot kopen. Farmen gaat moeizaam in het spel zelf en als mensen bv zo graag een mount willen hebben om te showen hebben ze wel 100G nodig. Dat heb je niet zomaar bij elkaar tenzij je vanaf lvl1 niets maardan ook niets koopt en/of trained.
onzin.... die 100G heb je zo bij elkaar, als je vanaf lvl30~33 "normaal" doet met je uitgaves en je trading skills op niveau hebt (zodat je dus geld ermee kan verdienen) dan heb je op lvl40 echt wel je mount bij elkaar...... (had zelf op lvl37 de mount al gekocht.....)

100g lijkt veel als je lvl1 bent en je krijgt 9c per kill.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 02-05 11:37
[...]

ja, idd. Ik heb nu een one handed sword van 17.7 dmg/s. Die stonden er 2 in het action house 1 met een buyout van 10 g!!. Even later heb ik hem gekocht voor 2g!!. buyout :p. Die andere is nog wel tot dik 3g opgelopen en toch nog daarvoor verkocht, maar ik heb hem toch redelijk goedkoop.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyf

Tyf

Anoniem: 3369 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:29:
[...]

Dat zorgt er juist alleen maar voor dat gold helemaal niets meer waard zal zijn (zoals in D2) iedereen loopt dan met 30 000 gold rond. Niemand hoeft nog gold. Een item zal dan de currency worden (zoals eerst de soj en later de runes in d2)
Dit voorkom je juist !
als iedereen met cap met 30 000 gold rondloopt, dan loopt iedereen rond met 3 miljoen gold als er geen cap is. Dan pas is je geld niks waard.

Cap in samenwerking met de bind on pickup enzo zouden de economie redelijk veilig moeten stellen.

[ Voor 41% gewijzigd door Tyf op 12-04-2005 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98752

Anoniem: 110122 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:44:
Mijn vriendin heeft 2 maal WoW besteld bij Mistery Media te Nijmegen al het goed is komen ze donderdag binnen :D.

Maar is het nou zo dat bij WoW release van +/- 15 april ook een guest key extra erbij zit?

dus 40 dagen spelen.
Klopt. Heb een guest key van iemand geleend (zion) en ik ben dus nu al met wow bezig terwijl ik anders had moeten wachten tot 15 april!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tyf schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:32:
[...]

Dit voorkom je juist !
als iedereen met cap met 30 000 gold rondloopt, dan loopt iedereen rond met 3 miljoen gold als er geen cap is. Dan pas is je geld niks waard.

Cap in samenwerking met de bind on pickup enzo zouden de economie redelijk veilig moeten stellen.
Serieus, denk na !.

Dit is toch simpel zat lijkt me.
We hebben allemaal de max hoeveelheid gold in bezit. Jij vind een mooi item. Ik bied jou al mijn gold voor dat item.....

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 3369 op 12-04-2005 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
kevinp schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:30:
[...]

ja, idd. Ik heb nu een one handed sword van 17.7 dmg/s. Die stonden er 2 in het action house 1 met een buyout van 10 g!!. Even later heb ik hem gekocht voor 2g!!. buyout :p. Die andere is nog wel tot dik 3g opgelopen en toch nog daarvoor verkocht, maar ik heb hem toch redelijk goedkoop.
sommige mensen weten inderdaad niet wat ze er voor kunnen vragen.. Als je het niet weet dan moet je ook kijken wat er in de AH voor gevraagd wordt. Als dat 3 g (gemiddeld ) is dan ga je daar , slim gekeken, onder zitten ( 2,5 )/. Je gaat neit je prijs aanpassen aan de hoogste bieder.. zo loop je het risico dat EN je rotzooi niet verkoopt EN je de prijzen om hoog jaagt

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
gister nog ruzie met iemand uit de guild waar ik in zit... (na gister dus niet meer).

Ik had me BS quests gecomplete (waar je die achterlijke aantallen mithril voor moet hebben) kreeg ik een trinket die de "Hammer of expertise" (paars item) summoned voor een uur....

ik ff maces geleerd in thunderbluff en was ff me skill aan het uppen....

dus iemand uit die guild (kende ik niet, ook nog nooit gezien) vraagt wat ik aan het doen was....
vertelde hem dat ik een mace aan het trainen was en link die hamer in de guild chat....

krijg ik direct te horen van hem, dat ik die hamer aan hem had moeten geven omdat hij wel getraint was daarin en ik toch maar met zwaardjes liep.... dus ik vertel dat ik die van me BS quest heb gehad.....

word ik van alle kanten (andere members) "bekogeld" dat dat de grootste onzin is en ga zo maar door....

ben dus direct eruit gegaan, wat een flapdrollen zeg.....

zit nu bij een guild (was gister pas opgericht) waar ik de mensen ken (al vanaf het begin ook instances mee gedaan enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Tyf schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:32:
Dit voorkom je juist !
Nee, want alles boven die cap wordt weggegeven aan guildies en later aan random voorbijgangers. Krijg je als starter 100 gold in je handjes gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
Anoniem: 3369 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:40:
[...]

Serieus, denk na !.

Dit is toch simpel zat lijkt me.
We hebben allemaal de max hoeveelheid gold in bezit. Jij vind een mooi item. Ik bied jou al mijn gold voor dat item.....
hij heeft niks aan al je gold omdat hij al aan die cap zit ;) m.a.w. econemy destroyed

edit: oh, dat bedoelde je dus ook :) drong pas later tot me door :)

[ Voor 9% gewijzigd door Cyrus-The-Virus op 12-04-2005 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
hoe heet die bs q?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
kevinp schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:30:
[...]

Ik had gisteren iets soortgelijks. Ik ben nu lvl 38 hunter dus bijna klaar voor mail armor. Stond er in de AH een lvl 40 mail head armor of the monkey, perfect voor mij dus. Hij had geen buy-out en ik deed als max bod 3,5G maar uiteindelijk stond hij al op 4,5G. Dat werd mij iets te gek dus ik liet hem maar schieten. Kijk ik 2 uur later op de AH, staat hetzelfde item erop met een buy-out van 2G, die was dus binnen 2 sec. van mij! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:)
Ik ga altijd een paar cent onder de laagste aanbieder. Als er 1 is die erg veel naar benden uitschiet, dan koop ik zijn item op en zet ik de items een paar cent onder de prijs van de dan overgebleven laagste aanbieder.
Ik verkoop 90% van wat ik op AH zet in binnen een paar uur en ik maak 50 gold per dag ofzo zonder speciaal ervoor te farmen (ik ben wel miner+skinner, lvl 54)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Zo simpel werkt het dus allemaal niet ;)

Je geld cappen lost niks op. Dan is geld nog minder waard, want iedereen zit aan de cap. Mensen gaan items hoggen en dat wordt de currency, want currency is nodig.

Wat een MMORPG nodig heeft zijn genoeg money sinks (daarom zijn epic mounts bijvoorbeeld 1000g en moet je je armor repareren, heb je reagents nodig voor spells, etc, etc).

Helaas kun je nooit genoeg van dit soort sinks inbouwen. Zelfs een econoom kan weinig uithalen in een economie waarin de deelnemers zelf geld kunnen genereren (monsters droppen items/geld).

Als je daar een oplossing voor weet ben je rijk.. en dan niet ingame, maar irl ;) En ben je de volgende economische guru.

Je zou een irl ecnomonie na kunnen bouwen, maar dan moet je de complete hoeveelheid goud cappen, niet per speler. Wat tot gevolg heeft dat monsters op een gegeven moment geen goud meer droppen tot spelers weer wat goud verbrast hebben :P

[ Voor 25% gewijzigd door Bosmonster op 12-04-2005 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
zijn er meerdere, die kreeg ik bij lvl40 (dan moet je in STV naar die dwerg toe) galvan die ancient ofzo

[ Voor 6% gewijzigd door Cyrus-The-Virus op 12-04-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Hydra schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 13:35:
[...]

Als 'ie bandaged, ga ik op max range staan schieten. Reken maar dat je 'ie dan een pleur health kwijt is voordat 'ie bij me is. Daarnaast is ook nog eens m'n pet continue bezig, en die doet ook behoorlijk wat damage. Dus als 'ie dichtbij komt ga ik er gewoon vandoor. Hij kan me toch niet inhalen. Daarnaast kost wingclip maar 40 mana. Tegen de tijd dat hij bij me is, heb ik die 40 mana al terug.
Shield duurt 12 sec bandage 8 hij heeft dus nog 4 sec om naar je toe te rennen, hunters zijn lastig maar niet overslaanbaar als paladin nu moet ik wel zeggen dat ik waarschijnlijk wel iets beter speel dan de gemiddelde pala :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyf

Tyf

Cyrus-The-Virus schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:47:
[...]

hij heeft niks aan al je gold omdat hij al aan die cap zit ;) m.a.w. econemy destroyed

edit: oh, dat bedoelde je dus ook :) drong pas later tot me door :)
ah zo bedoel je
idd niet zo over gedacht

tis dus hopeloos :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
wat ook zou helpen is om npc stuff duurder te maken, zoals reparaties. sommige pots

of een 'tax' op bijvoorbeeld HS usage en betalen voor de boot, zep en tram

maar het blijft op zich lastig om bij een spel een goede economy te houden.

Iemand gaf als voorbeeld om een analist oid in dienst te nemen.

Feit is dat je een ingame economy maar tot bepaalde hoogt kan vergelijken met de echte economy.

voorbeeld:

stel je loot die je kilt is vergelijkbaar met je salaris, naar mate dat je hoger lvl wordt (promotie maakt) verdien je meer. tot je eventueel directeur bent (lvl 60 bent) dan verdien je dus erg veel.

in het bedrijfleven zal het bedrijf nooit uit alleen maar directeuren bestaan (lvl 60 ers)

waar in een game, het aantal lvl 60ers dus gestaag zal groeien, en dus ook de salarissen -> geld wat tussen de spelers zal circuleren.

om dit tegen te gaan, moet je dus zorgen dat er kapitaal vernietigd wordt -> uitgegeven wordt aan NPC's om het geld uit de roulatie te halen

dingen die dat op dit moment doen zijn:

* Reparaties
* Bind on Equip
* NPC food/drinks/tradegoods
* Proffessions zoals ze nu ingevoerd zijn

dingen die ze voor mij zouden mogen toevoegen, zijn bijvoorbeeld houdbaardsdatums op food en drink

ze hebben cooldown timers, dus houdbaarheidsdatums zou niet al te moeilijk moeten zijn om te implementeren. Als addon zouden ze je een negatieve buff kunnen geven als je food/drink gebruikt wat over datum is

zelfde geld voor looted vlees en vis

dit geld dan niet voor potions, of pots hebben een veel langere houdbaarheids datum.

zorgen dat NPC's geen geld droppen, maar alleen maar loot

statiegeld op flesje/pots -> beter bag management minder loot per run

zo zijn er vast nog wel andere 'moneysinks' te bedenken

[ Voor 6% gewijzigd door Bokkie op 12-04-2005 15:00 ]

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Mischien wordt het zo dat als er op een gegeven moment helemaal niet zoveel g meer nodig is op high lvls.... mischien wat extra drops in high lvl instances, en dat je als je eenmaal lvl60 bent meer gaat focussen op battlegrounds etc waardoor je betere items krijgt..

Ik ga me er iig nog niet echt druk om maken, merken het vanzelf wel :)

[ Voor 17% gewijzigd door m0nk op 12-04-2005 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Laatst online: 18:19
Het leuke aan deze discussie is dat de originele vraag volgens mij nog niet beantwoord is :-).

100 copper = 1 silver
100 silver = 1 gold

De vraag was: hoeveel gold kun je dan maximaal hebben? 999?

In DAoC is het theoretische maximum 999 platinum (1 platinum = 1000 gold), maar in de praktijk kun je maar iets van een 200 platinum in je bezit hebben - het spel laat niet meer toe (weet niet meer precies waarom).

De beheersing van een MMORPG-economie is IMHO zo goed als onmogelijk - de makers kunnen de instroom van nieuw geld gewoon niet beperken (al is het maar omdat er steeds nieuwe spelers komen die ook geld nodig hebben) en er is geen manier waarop je mensen kan tegenhouden om steeds meer geld te verdienen (het zou waarschijnlijk ook niet op prijs gesteld worden).

In het echte leven is je inkomen beperkt, moet je belastingen betalen en zijn er minder mogelijkheden om geld te halen uit dingen die je zelf gratis krijgt - je kan nu eenmaal niet het bos inlopen, op een everzwijn inhakken en vervolgens de tanden verkopen voor tien euro :-). In een MMORPG blijf je geld verdienen - zelfs als je al je geld aan één duur item uitgeeft, dan kun je dat geld in geen tijd weer terug verdienen.

Edit: beetje dubbelpost :z

[ Voor 5% gewijzigd door HellPunk op 12-04-2005 15:11 ]

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:50

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Je zou idd ervoor kunnen zorgen dat spelers meer "vaste lasten" krijgen. Idd bv belastingen op items.

Wat ook een leuk idee is wellicht is dat je als speler een huis kan bouwen ergens. Hiervoor moet je natuurlijk een flinke smak geld neerleggen, grondprijs betalen, belasting etc... Je huis kan een maximale grootte hebben, hoe groter je huis, hoe duurder het is en hoe meer belasting je betaald.
En natuurlijk zijn de populaire stukjes op de wereldkaart het duurst...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Die money sinks op eten/drinken/pots zijn veel te beperkt. En repairs waren ooit veel duurder, maar daar werd weer steen en been over geklaagd..

Een van de beste sinks in het spel zijn mounts. Dat kost spelers een fortuin. 90g op lvl 40 en 900g op lvl 60 is een heleboel geld. Zo moeten ze er meer inbouwen. Nog een paar super items voor 900g+ :)

Heb je gelijk iets om voor te sparen.

Maar zelfs dat blijft een tijdelijke oplossing. Over de loop van jaren komt er zoveel geld in omloop dat zelfs dat geen probleem meer is.

Andere goeie sinks zijn bankslots en natuurlijk skills.

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 12-04-2005 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
HellPunk schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:59:
Het leuke aan deze discussie is dat de originele vraag volgens mij nog niet beantwoord is :-).

100 copper = 1 silver
100 silver = 1 gold

De vraag was: hoeveel gold kun je dan maximaal hebben? 999?

In DAoC is het theoretische maximum 999 platinum (1 platinum = 1000 gold), maar in de praktijk kun je maar iets van een 200 platinum in je bezit hebben - het spel laat niet meer toe (weet niet meer precies waarom).
Er is geen maximum. Goud loopt door tot een onhaalbare hoeveelheid :P

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 12-04-2005 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Do oplossing is er wel denk ik: (hacks even niet meegerekend die het alsnog zullen verneuken)

Maak het realistisch, beren en crokodillen lopen niet met geld rond. Monsters droppen geen geld. De items die je van monsters krijgt en je aan NPC's verkoopt zijn variabel in waarde. De server moet een marktwaarde simuleren. Wanneer er veel wordt verkocht aan de NPC's en weinig wordt uitgegeven bij de NPC's, hebben de NPC's weinig geld en zullen ze dus weinig kunnen betalen.
(Om het echt realistisch te maken zou je iedere NPC zijn eigen portomonee kunnen geven, maar dat wordt lastig omdat de ene veel verkoopt(repaired) en de ander inkoopt, dus laat het maar een world wide vraag en aanbod systeem zijn)

Hiermee kan het spel een vaste hoeveelheid geld in omloop houden. Ik zou bijvoorbeeld het systeem zo programmeren dat ie van alle characters in de realm de levels optelt, maal 5 of 10 doet, en dat de hoeveelheid geld is waar het systeem op afregeld.

Je kunt hierin zover gaan als je wilt. Je kunt gewoon 1 modifier nemen die alle prijzen bij NPC's aanpast. Dat werkt en is lekker makkelijk. Je kunt het ook voor verschillende items appart berekenen. Dat je echt een goudprijs en zilver prijs krijgt enzo :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 3369 op 12-04-2005 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
evilpin0 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:50:
Shield duurt 12 sec bandage 8 hij heeft dus nog 4 sec om naar je toe te rennen, hunters zijn lastig maar niet overslaanbaar als paladin nu moet ik wel zeggen dat ik waarschijnlijk wel iets beter speel dan de gemiddelde pala :)
Uhuh, en denk je dat ik, zolang je shield actief is, rustig blijf staan? Vergeet niet dat je die mark op je hebt. Naast het feit dat ik daardoor meer damage doe, zie ik jou ook altijd op m'n map, ook als ik van je wegren. Er is voor jou geen enkele manier om me in te halen zolang we blijven rennen.

Andersom daarentegen is het voor jou onmogelijk om van mij weg te rennen. M'n pet is veel sneller dan jij (ik heb King Bangalash als pet, die heeft een intercept speed hoger dan je mount speed), en ik heb Aspect of the Cheetah, wat me een +30% speed geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Monsters droppen ook geen geld, alleen humanoids :)

Je moet als newbie wel geld kunnen verdienen met je items. Als de items die je verkoopt niks opleveren, wordt het lastig levelen als newbie :P

Het lijkt in theorie een leuk idee, maar lijkt me niet uitvoerbaar in de praktijk. Humanoids droppen geld, je krijgt geld van quests. En het merendeel van je geld krijg je door het verkopen van items. Geld = fun. En dat haal je bijna compleet weg op zo'n manier.

Het is niet de bedoeling om geldzorgen te hebben in een game die je voor de lol speelt. Die heb je in het echte leven al genoeg :P

Dat is het dilemma. Economie is niet leuk, een game moet dit wel zijn.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Is de server down op vrijdag tussen 7:00 en 13:00? Dan zijn er werkzaamheden bezig.