Het Grote World of Warcraft Topic - Deel 25 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 26.908 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3369

Bosmonster schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:01:
Die money sinks op eten/drinken/pots zijn veel te beperkt. En repairs waren ooit veel duurder, maar daar werd weer steen en been over geklaagd..

Een van de beste sinks in het spel zijn mounts. Dat kost spelers een fortuin. 90g op lvl 40 en 900g op lvl 60 is een heleboel geld. Zo moeten ze er meer inbouwen. Nog een paar super items voor 900g+ :)

Heb je gelijk iets om voor te sparen.

Maar zelfs dat blijft een tijdelijke oplossing. Over de loop van jaren komt er zoveel geld in omloop dat zelfs dat geen probleem meer is.

Andere goeie sinks zijn bankslots en natuurlijk skills.
Omdat die allemaal 1 malig zijn denk ik dat de auction fee de enige goede sink is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 16:42
HellPunk schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:59:
In DAoC is het theoretische maximum 999 platinum (1 platinum = 1000 gold), maar in de praktijk kun je maar iets van een 200 platinum in je bezit hebben - het spel laat niet meer toe (weet niet meer precies waarom).
200 platinum is 200.000 gold = 20.000.000 = 2.000.000.000 copper. Hmm, dat komt erg dicht bij 2^31-1 ;)

Wat betreft money sinks; in DAoC was dit beter geregeld, omdat items na een tijdje gewoon kapot waren en je dus nieuwe nodig had. Dit zorgde ervoor dat goeie items altijd in demand blijven.

Ik verwacht trouwens dat het in WoW nog redelijk mee gaat vallen, mensen gaan alleen grinden voor geld als de dat nodig hebben. Laten we nog ff afwachten en zien hoe het gaat.

[ Voor 31% gewijzigd door Hydra op 12-04-2005 15:11 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:05
Kheb King Bangalash ook, erg fijne pet... Hoe kom je overigens erachter wat precies de attackspeed etc van je pet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
DarkShadow schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:11:
Kheb King Bangalash ook, erg fijne pet... Hoe kom je overigens erachter wat precies de attackspeed etc van je pet is?
Met je muis over de attack damage hoveren. King B is 1.4 trouwens. Die snelheid is echt gaaf trouwens, met EotB heb je die snelheid ook nl., leuk om door IF rond te racen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-02 15:29

Tpn

op dat huis gebeuren, dat zie ik alleen maar zitten als je als guild een huis kunt bouwen. alleen voor guilds met;
1) x aantal members
2) gemiddelde level van (50/55?)
3) minimaal helft van de members exhaulted in dat gebied (of iets waar je waardering aan word gehouden.
4) kosten van een huis iets van 10.000 gold

Het spel zal voor mij namelijk redelijk vergalt worden als ik overal huizen tegen zal komen.
Verder zullen er dan ook manieren moeten zijn om de huizen te vernietigen.

Optie´s voor een huis kunnen zijn.
2e heartstone, tp naar het huis.
en een mogelijkheid tot een gezamelijke bank.

er zit wel iets in, ik zie er wel plus en minpunten in.
Plus is dat het een hoop extra functie´s kan bevatten die voordelig kunnen zijn op guild niveau.
Nadeel zal ik al wel vinden dat er extra huizen in de game zitten.

Maybe een idee voor de battleground kan zijn dat je na zoveel kill´s tegen een bepaalde guild hun huis unlocked voor jou guild en dat je het dan kan aanvallen.

*Jezus wat een onoverzichtelijke post van mij weer*

sorry, tijdens het tikken van dit bericht raasden de ideeën door mijn hoofd.
Sorry voor een golf post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Tpn schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:13:
op dat huis gebeuren, dat zie ik alleen maar zitten als je als guild een huis kunt bouwen. alleen voor guilds met;
1) x aantal members
3) minimaal helft van de members exhaulted in dat gebied (of iets waar je waardering aan word gehouden.

Het spel zal voor mij namelijk redelijk vergalt worden als ik overal huizen tegen zal komen.
Tuurlijk niet, het is een MMORPG, en in WoW is het gelukkig niet mogelijk dingen van anderen te vernietigen. En ze gaan huizen echt niet vrij laten plaatsen, is was alleen zo in UO, en was een ongelovelijke rotzooi. Ik denk dat als ze dit gaan doen in WoW, ze er een soort instance van maken.

In DAoC hadden ze speciale housing zones. Je huis kocht je, maar de plek waar 'ie stond huurde je, en de huur was afhankelijk van de grootte van je huis. Dit was een mooie money sink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh, daar moet je de nederlandse regering voor hebben, die kunnen wel voorkomen dat er teveel huizen komen. (of dat er genoeg komen),

magoed da was of topic:

Huis ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:22
Hydra schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:09:
[...]

200 platinum is 200.000 gold = 20.000.000 = 2.000.000.000 copper. Hmm, dat komt erg dicht bij 2^31-1 ;)

Wat betreft money sinks; in DAoC was dit beter geregeld, omdat items na een tijdje gewoon kapot waren en je dus nieuwe nodig had. Dit zorgde ervoor dat goeie items altijd in demand blijven.

Ik verwacht trouwens dat het in WoW nog redelijk mee gaat vallen, mensen gaan alleen grinden voor geld als de dat nodig hebben. Laten we nog ff afwachten en zien hoe het gaat.
Probleem bij DAOC was dat je artifacts niet opnieuw kon krijgen omdat ze daadwerkelijk unique waren. Ik ken gasten die al jaren speelde en toen hun artifacts gaar waren ze maar gewoon in mindere artifacts en SC PC gear liepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:10

chromeeh

the Gnome

Nog een vraagje: Is het mogelijk dat guards je helpen met bepaalde gevechten :?
Want ik zie overal wel guards lopen maar kunnen ze ook helpen?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Tpn schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:13:
1) x aantal members

Optie´s voor een huis kunnen zijn.
2e heartstone, tp naar het huis.
en een mogelijkheid tot een gezamelijke bank.

er zit wel iets in, ik zie er wel plus en minpunten in.
Plus is dat het een hoop extra functie´s kan bevatten die voordelig kunnen zijn op guild niveau.
Nadeel zal ik al wel vinden dat er extra huizen in de game zitten.

Maybe een idee voor de battleground kan zijn dat je na zoveel kill´s tegen een bepaalde guild hun huis unlocked voor jou guild en dat je het dan kan aanvallen.

*Jezus wat een onoverzichtelijke post van mij weer*

sorry, tijdens het tikken van dit bericht raasden de ideeën door mijn hoofd.
Sorry voor een golf post
toon volledige bericht
Idd, dit moet met de grootste zorgvuldigheid worden aangepakt...
Ik bedenk me net ook dat er op High populated servers iets van 10.000 ?? man zitten. Dan word het al snel vol denk ik ja... 8)7
Bovendien zijn alle gebieden direct buiten dorpjes en steden natuurlijk bevolkt door monsters. En om daar nou je huis tussen te kwakken... :9
Dan ga ik gelijk weer denken aan een evt. addon die waarschijnlijk over niet al te lange tijd zal verschijnen... Misschien aparte stukjes land erbij, met steden waar dan bijna alleen spelers lopen, en weinig tot geen NPC's ??

Ik kan hier nog wel lang over door ouwehoeren... Het is moelijk om de economie in balans te houden, zo niet onmogelijk. Want je kan het natuurlijk niet TE complex gaan maken.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 11:20
Anoniem: 3369 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:09:
[...]

Omdat die allemaal 1 malig zijn denk ik dat de auction fee de enige goede sink is.
Auction fee is extreem minimaal (10% van je inleg ofzo?). Voordat je daar 1000g+ mee hebt verbruikt ben je 10 jaar verder..

Wat is dan de beste sink :+

Enchanting is trouwens ook een aardige :P Vernielen van items is altijd leuk :P En het vertaalt naar spelers die elkaar geld geven ipv het systeem dat geld geeft aan de speler.

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 12-04-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chromeeh schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:18:
Nog een vraagje: Is het mogelijk dat guards je helpen met bepaalde gevechten :?
Want ik zie overal wel guards lopen maar kunnen ze ook helpen?
Absoluut. Als je aangevallen wordt door de tegenparty (ally/horde) zullen de guards van jou stad zeker helpen als ze in de buurt zijn.

De neutrale guards (steamwheedle cartel cities) helpen ook. Ze vallen diegene aan die als eerste een ander aanvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130680

Hooli-gan schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:03:
[...]

Snap niet dat dat gewoon maar kan. Het is gewoon aansporen tot kopen. Farmen gaat moeizaam in het spel zelf en als mensen bv zo graag een mount willen hebben om te showen hebben ze wel 100G nodig. Dat heb je niet zomaar bij elkaar tenzij je vanaf lvl1 niets maardan ook niets koopt en/of trained.
Flauwekul, het is gewoon mogelijk om aan 100 G te komen t/m L40. Als je direct gebruik maakt van wat de mobs droppen aan normale items zoals hides, scales, feathers etc. Dan kun je daar al je slag mee slaan. Tevens moet je ook proberen om goed gebruik te maken van je proffesions die je uitoefent. En als je bijvoorbeeld gathering skils zoals Skinning, Mining en Herbalism snel omhoog kan werken kun je daar ook nog redelijk aan verdienen.

Met Blacksmithing, Leatherworking, Enchanting en Tailoring word dat wat moeilijker om snel het grote geld te verdienen. Dit omdat de betere items die je kan maken of enchanten vrij dure investeringen met zich mee brengen. De Tailors hebben het voordeel dat vrij snel in de game hun geld aan bags kunnen verdienen. Leatherworkers kunnen in het begin al snel geld verdienen aan Armor kits. En je moet natuurlijk een beetje geluk hebben dat je steeds leuke item drops onderweg krijgt die op de AH makkelijk te slijten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bosmonster schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:19:
[...]

Auction fee is extreem minimaal (10% van je inleg ofzo?). Voordat je daar 1000g+ mee hebt verbruikt ben je 10 jaar verder..

Wat is dan de beste sink :+

Enchanting is trouwens ook een aardige :P Vernielen van items is altijd leuk :P En het vertaalt naar spelers die elkaar geld geven ipv het systeem dat geld geeft aan de speler.
Zover ik begrijp is de fee een percetage van het uiteindelijke verkoop bedrag.
Als alle spelers samen bijvoorveeld 50.000g per dag aan maken, zal de inflatie dus balanceren op een nivo waar 50.000 (-het kleine beetje dat aan reparaties enzo wordt uitgegeven) fee per dag betaald wordt.
Het ligt er dus aan hoeveel items er geauctioned worden, maar het stelt daarmee zeker een limiet aan de inflatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Anoniem: 3369 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:23:
[...]

Zover ik begrijp is de fee een percetage van het uiteindelijke verkoop bedrag.
Als alle spelers samen bijvoorveeld 50.000g per dag aan maken, zal de inflatie dus balanceren op een nivo waar 50.000 (-het kleine beetje dat aan reparaties enzo wordt uitgegeven) fee per dag betaald wordt.
Het ligt er dus aan hoeveel items er geauctioned worden, maar het stelt daarmee zeker een limiet aan de inflatie.
De fee is een klein percentage van je inleg. De inleg krijg je terug als het item verkoopt, minus dat percentage.

Voor zover ik weet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Anoniem: 3369 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:20:
[...]

Absoluut. Als je aangevallen wordt door de tegenparty (ally/horde) zullen de guards van jou stad zeker helpen als ze in de buurt zijn.

De neutrale guards (steamwheedle cartel cities) helpen ook. Ze vallen diegene aan die als eerste een ander aanvalt.
Het rare vind ik dan dan ik het nog nooit gezien heb danwel zelf ervaren heb....
Zijn er verder nog vereiste? Ik ben zelf een Ally maar als ik bijv een kobolt achter me aan krijg doen de guards niets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-05 19:58
Mijn account is net zo'n 3 uur suspended :\
Was een beetje horde aan het afslachten in Booty Bay, hierbij stond ik op die boot met die slapende Goblin, de guards kunnen je niet pakken. Er zou een GM mij ge /w 'ed hebben, niets gezien of gehoord, zonder enige reden werd ik disconnected, en heb mail gekregen. Lekker.

[ Voor 4% gewijzigd door Dutchy007 op 12-04-2005 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Dutchy007 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:28:
Was een beetje horde aan het afslachten in Booty Bay, hierbij stond ik op die boot met die slapende Goblin, de guards kunnen je niet pakken. Er zou een GM mij ge /w 'ed hebben, niets gezien of gehoord, zonder enige reden werd ik disconnected, en heb mail gekregen. Lekker.
Bekende exploit.. en ook heel irritant.

Netjes dat je gebanned bent.

Gewoon niet doen dus ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 12-04-2005 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-05 19:58
Bosmonster schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:29:
[...]

Bekende exploit.. en ook heel irritant.

Netjes dat je gebanned bent.
Wist niet dat het een exploit was, maar op z'n minst hadden de GM's mij een PM kunnen sturen om mij in te lichten dat het een 'verboden' plek was. IPV gelijk suspend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141733

Als alles goed gaat (bol.com op tijd levert) dan begint voor mij op vrijdag het WoW-avontuur. Ik volg deze topic al geruime tijd en heb het beeld het een leuke ervaring zal worden...

Ik speel het spel af en toe op een account van mijn broer en ik kom een klein probleempje tegen. Ik krijg mijn mining-level niet boven de 121! Dus ik kom 4 puntjes te kort om iron te harvesten... En iron deposits kom ik meer dan genoeg tegen :? Hoe kan ik mijn skill 4 puntjes hoger krijgen?

Heeft iemand nog een advies op welke server ik een account aan zal maken? Ik speel nu op Bladefist, maar ik wordt gek van al dat Zweedse knackerbreud gepeupel daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Dutchy007 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:30:
[...]

Wist niet dat het een exploit was, maar op z'n minst hadden de GM's mij een PM kunnen sturen om mij in te lichten dat het een 'verboden' plek was. IPV gelijk suspend.
Ehm.. dat had je zelf ook wel kunnen bedenken.. Je laat gewoon spelers doodmaken door de guards...

Lees de voorwaarden eens waar je mee akkoord gegaan bent.

(of de WoW fora waar ongeveer 200x per dag over deze exploit geklaagd wordt)

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 12-04-2005 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bosmonster schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:28:
[...]
De fee is een klein percentage van je inleg. De inleg krijg je terug als het item verkoopt, minus dat percentage.

Hmm ik zal dat ens uitzoeken, maar ik denk dat het een percentage van het verkoop bedrag is. Waarom zou je anders een groter inlegbedrag moeten geven dan je uiteindelijk betaald?

Volgens mij is dit percentage daarmee dus ook niet afhankelijk van de duur van de auction. (het inleg bedrag wel)

Ik zie ook dat ik bij sommige verkopen minder geld in mijn mail krijg dan het verkoop bedrag en bij andere meer. Ik denk dit te verklaren doordat sommigen slechts weinig over het default bedrag worden verkocht (het default bedrag bepaald de inleg) en andere ver erboven.

Het zou ook het meest logisch zijn als blizz het zo gedaan heeft. Ik mag ervanuit gaan dat ze daar nog wel een heel klein beetje nadenken over dit soort zaken en dit middel dus optimaal gebruiken om inflatie tegen te gaan.

Aangezien dus niet zeker weet hoe de auction fee dan wel precies wordt bepaald zal vanavond alle getalletjes van mijn auctions even opschrijven, dan weet ik morgen wel hoe het in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135451

Zal je leren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chromeeh schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:28:
[...]

Het rare vind ik dan dan ik het nog nooit gezien heb danwel zelf ervaren heb....
Zijn er verder nog vereiste? Ik ben zelf een Ally maar als ik bijv een kobolt achter me aan krijg doen de guards niets....
Kobolts, hmm dat weet ik ook niet precies wat daarbij de vereisten zijn. Ik heb zelf ook wel gehad dat er de ene keer wel geholpen werd tegen mobs en de andere keer niet. Mischien is het hier ook zo dat ze alleen helpen als de mob begint.

Met spelers werkt het iig wel hoor, probeer maar ens de hoofdstad van de tegenparty binnen te lopen en zie hoe goed die guards hun werk doen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ah, dat zou wel eens kunnen dan. Ik verkoop 99% op 8 uur dus zie niet zoveel verschillen. Maar dan nog blijft het een vrij minimaal percentage imho. Niet erg merkbaar in ieder geval voor de economie en verre van balancerend voor de inflatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bosmonster schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:38:
Ah, dat zou wel eens kunnen dan. Ik verkoop 99% op 8 uur dus zie niet zoveel verschillen. Maar dan nog blijft het een vrij minimaal percentage imho. Niet erg merkbaar in ieder geval voor de economie en verre van balancerend voor de inflatie.
ja ik denk wel dat de balans heel veel hoger ligt. Als ik het even op niet world wide schaal bekijk:
Ik maak zon 50 gold op een dag spelen. om die kwijt te zijn aan AH fee bij zeg 5%, dan moet ik dus voor 1000 gold per dag handelen op de AH. Koop ik eens per week een Uber item, zal dat ding dus toch zon 7000 gold moeten kosten.

Simpel berekeningetje met veel zaken buiten beschouwing gelaten en wat onzeker aannames, maar zoiets komt het toch op neer. En meer dan een factor 10 hoop ik er niet naast te zitten :D

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 3369 op 12-04-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Kaap schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:17:
Probleem bij DAOC was dat je artifacts niet opnieuw kon krijgen omdat ze daadwerkelijk unique waren. Ik ken gasten die al jaren speelde en toen hun artifacts gaar waren ze maar gewoon in mindere artifacts en SC PC gear liepen.
Ik vond dat hele atlantis systeem belachelijk. Naast dat je level 50 moet halen om mee te doen in RvR, moet je ook nog eens je MLs en Artifacts krijgen. No thanks.
Dutchy007 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:30:
Iedereen met een IQ van boven de 50 snapt dat het een exploit is op plekken te gaan staan waar de guards niet bij je kunnen komen. En ik vind het ook ERG knap dat je een (aantal) whisper(s) in knalroze gemist hebt.

[ Voor 34% gewijzigd door Hydra op 12-04-2005 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136675

High level money sinks zoals voorgesteld zijn hier (houses, super elite mounts, etc) zijn geen oplossing. Sterker nog, ze verhogen alleen het aantal mensen dat zal gaan farmen voor gold. Weinig spelers zullen hun "normale" geld hieraan uitgeven, maar zullen eerst gaan farmen en dat extra geld er aan uitgeven. Hoeveelheid geld in de economie zal structureel hier niet echt verlaagt door worden.

En ook argumenten als "het is een MMORPG, dus zit het zo en zo in elkaar" zijn natuurlijk niet houdbaar. Je hoeft niet het zelfde te doen als EQ (en UO, etc). Verzin iets nieuws, en idd, huur daar een expert voor in. Maar het idee om mobs geld te laten droppen, wat een veelvoud is van wat je kwijt bent, is gewoon niet slim.

Ik ben geen economoom, ik weet niet wat wel goed zou werken, maar ik kan heus wel inzien dat het antieke mob-dropt-gold-ik-koop-zwaard principe, dat volgens mij in zelfs de eerste RPGs zat (de allereerste Final Fantasy uit de jaren 80 had dit al), niet werkt. Zoals vrijwel alle MMORPGs laten zien (SWG is echt een ramp, FFXI en EQ zijn niet veel beter). WoW zal de zelfde kant op gaan. Als je als beginnende speler begint over een jaar, zonder high level friends, kan je het wel vergeten. Men moet gewoon iets creatiever worden in het bedenken van economische systemen, of inderdaad vele slijtage en belasting sinks inbrengen. Maar geen enkele spellenmaker durft zijn handen aan het eerste te branden (zelfs niet nadat het in vrijwel elke MMO fout is gegaan), en een tweede wordt ook maar heel mondjesmaat ingevoerd omdat ze bang zijn om spelers boos te maken (en waarom eigenlijk? spelers klagen toch wel, maar blijven braaf betalen).

Ik ben geen economoom, maar zou het idee van een vaste hoeveelheid startgeld per account niets zijn? Verder geen manieren om extra geld te verdienen door farmen of vendors. Elk account een x-amount geld, die ze kunnen verdelen over de chars in het account. Je kan alles uitgeven in de 1e tien levels waardoor je in het begin sterker bent, maar dan heb je niets over voor later. En als je geld op is? Je diensten verlenen aan mensen die nog wel geld hebben, of je drops verkopen aan anderen. Hoeveelheid geld in het spel zal alleen toenemen doordat er extra spelers komen in het spel, maar de vraag neemt daardoor ook toe. Gezonde inflatie dus, vraag en aanbod lopen beide op. En ook al heb je al je geld opgemaakt, je kan nog nieuwe items krijgen door drops. Om item-inflatie te voorkomen kan je die langzaam laten vergaan misschien, of ze ook soulbound te maken. Geen idee of dit alles zal werken in een MMORPG (niet per se WoW). Ik heb geen economie gestudeerd. :) Maar er lopen vast wel wat knappe koppen rond in Harvard ofzo die hun expertise best willen verhuren aan Blizzard. ;) En alles is beter als het oude jaren-80 RPG systeem dat nu nog gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ipv op Ebay gold te kopen maken mensen dan stapels accounts die voor 1 maand bestaan en al hun geld transferen. Veel beter voor Blizzard idd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Anoniem: 136675 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:43:
High level money sinks zoals voorgesteld zijn hier (houses, super elite mounts, etc) zijn geen oplossing. Sterker nog, ze verhogen alleen het aantal mensen dat zal gaan farmen voor gold.
Nee. Farmen is saai, dat doen mensen alleen om bijvoorbeeld een mount te kopen. Daarnaast zijn mounts geen money sink omdat het een eenmalige aankoop is. Iets als een huis waarvoor je rente betaaldt is dat wel.
Anoniem: 136675 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:43:
Ik ben geen economoom, maar zou het idee van een vaste hoeveelheid startgeld per account niets zijn?
Ja, zodat mensen een extra account kopen alleen voor het geld. Goed plan!

Vooralsnog snap ik het gezeur hierover niet zo. laten we, wederom, eerst eens afwachten voor we aan klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Zoals al tig x gezegd.. zo simpel is het helaas niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Hydra schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:50:
[...]

Nee. Farmen is saai, dat doen mensen alleen om bijvoorbeeld een mount te kopen. Daarnaast zijn mounts geen money sink omdat het een eenmalige aankoop is. Iets als een huis waarvoor je rente betaaldt is dat wel.
Een money sink is simpel weg iets waar geld mee vernietigd wordt. Een mount is een van de typische WoW money sinks. Dit hoeft niet per definitie iets constants te zijn.

Mount is momenteel de grootste money sink. Of weet jij nog iets anders waar je al 1000g aan uitgegeven hebt?

Op een goede tweede plaats komen de skills. Maar wat is dit? 150-200G op level 60?

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 12-04-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579

Bosmonster schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:53:
[...]

Een money sink is simpel weg iets waar geld mee vernietigd wordt. Een mount is een van de typische WoW money sinks. Dit hoeft niet per definitie iets constants te zijn.

Mount is momenteel de grootste money sink. Of weet jij nog iets anders waar je al 1000g aan uitgegeven hebt?

Op een goede tweede plaats komen de skills. Maar wat is dit? 150-200G op level 60?
forors compendium ;)

anyway mount is maar 900g op honored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:29
http://forums.worldofwarc...=wow-paladin&T=142184&P=1

leuke thread over de zogenaamde free epic mount voor een paladin/warlock...

tis nog wel op de testserver maar dit kan natuurlijk 1op1 de productie in gaan...
Skeiron schreef op maandag 11 april 2005 @ 10:28:
Bladefist ftw!!!

Raid op Ogrimmar.. Nadat velen geprobeerd hebben de koning in Ironforge te killen was het tijd voor revange.. Dus Thrall geslacht tot server reboot.. Medivhs Chosen, The Fuzz en Synergy samen gejoined voor deze speciale gelegenheid + extra die wel zin hadden..

http://www.medivhschosen.com/viewtopic.php?t=256
voor pics..
het is al een keer gevraagd en mischien kijk ik erover heen maar welke ui mods gebruik jij?

Slash Care
Mementô

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Werkt toch wel lekker, je characters 2 weken in een INN laten doorbrengen...
Gisteravond even met mijn Warlock ingelogd, en nadat ik een tijdje in Southshore had doorgebracht om de Horde terug te dringen (wat met gematigd succes lukte :/), ben ik daarna nog wat quests etc. gaan doen, begon de avond de avond op 76000/101000 (L42) en eindigde de avond op 28000 van L43 :)
Gaat best snel als je 200% XP krijgt.

Overigens nog even Formula: Elemental Slaying for 20S op de kop getikt (kost normaal toch snel 1.5 á 2G)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Laatst online: 02-04 16:11

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Die mount killed ook aardig de economie, mensen tussen level 30-42 kopen erg weinig, doordat ze moeten sparen voor de mount. Dus alle items rond die levels doen het gewoon erg slecht.
Je kan beter een constante sink hebben als je bijvoorbeeld je mount kan "upgraden" en dan elk level kost het je bijv 10% van je level in G, dus op lvl 40 kost het je 4, op 41 kost het je 4.1. Uiteindelijk kost je mount je dan meer, maar het is dan niet in 1x zo'n klap geld. Als warlock bijv moet je wel veel geld uitgeven aan je skills en die van je minion, maar je hoeft niet te sparen voor een mount. Als je dan over het geheel genomen meer kwijt bent, zal het je minder opvallen, omdat je het geleidelijk doet.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Anoniem: 30579 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:07:
[...]

forors compendium ;)

anyway mount is maar 900g op honored
90g + 900g :)

Reken even beide mounts bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141662

Het hele huidige RL economische systeem zit in elkaar door vraag en aanbod...dit is ook het geval in WoW, maar dit betekend niet dat je het lekker kunt laten gaan. Dat gebeurd namelijk in het echt ook niet. Hoe meer geld er rond gaat in het systeem, hoe hoger de prijzen worden. tegelijkertijd is het andersom ook het geval. Hoe hoger de prijzen zijn, hoe hoger de betalingen (salarissen zullen hoger worden door meer-opbrengsten van ondernemers)...dit is een normale economische cyclus..

Een beetje logica zal nu al leiden tot een oplossing. Wat is nou het verschil in het spel en in RL? Inderdaad!! het vergaren van geld. In WoW is dit oneindig omdat je van elke mob geld krijgt wat niet van een algehele pot komt, maar gewoon "gecreeerd" wordt ter plaatse. In RL is er aan geld een maximum. Dat bepaald de Centrale Bank van Europa tegenwoordig. Hoe meer geld er gedrukt wordt, hoe hoger de prijzen in de winkels worden.

Daar hoeven trouwens ook geen "rocketscientists" aan te pas te komen.
Hoe kun je nu dus de inflatie voorkomen? Door een maximum aan geld in het spel te zetten.
Het nadeel hieraan is echter wel dat de machtigste spelers ook al het geld zullen krijgen. Beginners zullen veel hulp nodig hebben om aan geld te komen. En dit is dus het hele verhaal wat er voor zorgt dat ontwerpers van games gespannen zitten als het gaat om economie.

Het draait gelukkig al lang niet meer alleen om geld in dit spel...en je kunt aardig zelf bevoorradend zijn door de professions die er zijn. Geld is een extraatje en geen vereiste om te overleven. (alhoewel ik het repareer systeem toch echt bij de economie vindt horen, wat nu nog niet het geval is)

Voor de rest heb ik geen problemen met de huidige WoW economie, dit omdat ik inflatie niet als belemmerende factor zie...money sinks zullen komen, en er zullen heus beperkingen gemaakt worden....niet iets voor ons om ons druk over te maken :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3369 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:42:
[...]

ja ik denk wel dat de balans heel veel hoger ligt. Als ik het even op niet world wide schaal bekijk:
Ik maak zon 50 gold op een dag spelen. om die kwijt te zijn aan AH fee bij zeg 5%, dan moet ik dus voor 1000 gold per dag handelen op de AH. Koop ik eens per week een Uber item, zal dat ding dus toch zon 7000 gold moeten kosten.

Simpel berekeningetje met veel zaken buiten beschouwing gelaten en wat onzeker aannames, maar zoiets komt het toch op neer. En meer dan een factor 10 hoop ik er niet naast te zitten :D
Hmm, nou ik erover nadenk, van de 50g die ik op een dag maak komt er al 40 uit de AH. Dus eigenlijk "maak" ik maar 10g op een dag ofzo. Dus das al 5 keer minder dat naar de AH fee moet verdwijnen. en zou ik op 1400 komen.

Laat ik er ens een heel eind naast zitten, laat het 10.000 of 20.000 gold zijn dat de uber items uiteindelijk gaan kosten. Als het daarop balanceerd is dat zo beroerd toch niet?
Ik heb eigenlijk wel redelijk vertrouwen in dat het WoW niet zo heel slecht hoeft te begaan (hacks nog steeds niet meegerekend)

Edit: De aanname 1 uber item per week zou betekenen dat met de hoeveelheid die ik speel om deze hoeveelheid gold te maken, ik 1 maal per week zelf een uber item vindt, het verkoop op de AH omdat ik het niet kan gebruiken, en er een ander voor terug koop.
Dit is dan wel de meest onzeker factor. Met guilds etc, wordt er mischien veel te weinig gehandeld omdat alle items zonder AH dan bij de juiste persoon terecht komen.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 3369 op 12-04-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21889

Routed schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:07:

het is al een keer gevraagd en mischien kijk ik erover heen maar welke ui mods gebruik jij?
Volgens mij gebruikt hij de volgende Insomniax Recompilation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:03

The End

!Beginning

Ik kan me nog wel herinneren dat in Asheron's call geld totaal geen waarde (meer) had. Alle trades gingen via items (zoals Bosmonster eerder opmerkte).

De dev's hebben toen casino's gebouwd. Geld kreeg in een klap weer waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The End schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:21:
Ik kan me nog wel herinneren dat in Asheron's call geld totaal geen waarde (meer) had. Alle trades gingen via items (zoals Bosmonster eerder opmerkte).

Haha, casinos, das meesterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30579

Bosmonster schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:15:
[...]

90g + 900g :)

Reken even beide mounts bij elkaar.
pala / warlock ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The End schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:21:

Dat komt omdat het geld nu ineens weer verdwijnt. Het blijft dus virtueel op een maximale waarde.
Die conclusie trekken de meeste mensen wel natuurlijk, maar wou het toch even zeggen want het ondersteund mijn verhaal eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd Bikkelmans, daarom had ik dat idee ook al een pagina eerder gepost :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ach die hebben weer duurdere skills. Epic mounts zijn nog niet aanwezig en komen toevallig volgende patch :P

Al denk ik dat ik eerder 900g bij elkaar gespaard heb dan die quest finish :( Schijnt nogal belachelijk moeilijk te zijn (40 man raid benodigd)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3369 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:26:
Idd Bikkelmans, daarom had ik dat idee ook al een pagina eerder gepost :D
sorry man, heb dat niet gezien...ga het meteen lezen trouwens :D...ideeen (ondanks dat we ze niet uit kunnen voeren)...zijn altijd welkom natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrosma
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-04 01:22
Ik ben nieuw in het MMORPG genre. Enige ervaring die ik heb zijn AC(2) bij een vriend dus heel sporadisch en de open amerikaanse beta van wow. Hoewel ik dat toch helemaal geweldig vond heb ik me er nog niet een durven wagen omdat ik gewoon heel weinig tijd had om te spelen en vond het wat veel om voor 2 uurtjes per week te maandelijks te gaan betalen. Maar maak de laatste tijd weer wat meer tijd vrij om te spelen dus wow is in bestelling :)

Maar als ik het goed begrijp hebben alle MMORPGs last van een falende economie op den duur. Nu heb ik zelf dus geen ervaring met MMORPGs maar zijn MMORPGs dan nog wel leuk op te spelen na een bepaalde tijd? Of is het dan alleen maar leuk als je een echte diehard bent (en dat ben ik niet) Ik heb speciaal voor blizzard gekozen omdat ik toch wel een beetje een blizzard fan ben en zo normaal gesproken hun games lang ondersteunen. Dus ging er van uit dat ik ook lang van wow zou kunnen genieten. Ook al een niet diehard speler.

Het probleem is dus dat er alleen maar geld bij komt en het op een gegeven moment voor een nieuwe speler niet meer leuk is omdat hij het financieel gezien allemaal niet meer kan bijbenen?

Ik heb hier een hoop ideeen voorbij horen komen die me eigenlijk wel leuk leken. Zoals huizen enzo. Alleen heb je bij zoiets inderdaad een probleem dat op een gegeven moment ook iedereen een huis kan betalen. Dit zijn volgens mij tijdelijk oplossing omdat de waarde van het geld gewoon blijft bestaan alleen is het nu in ontroerend goed. Een oplossing zou dan zijn als de huizen inderdaad gewoon vernietigd zouden kunnen worden. Zolang er geld bij komt zul je geld moeten laten verdwijnen lijkt me op de economie gezond te houden en dan dus niet vervangen door iets anders van waarde maar echt gewoon laten verdwijnen dus zoiets als dat het duur betaalde huis vernietigd kan worden. Maar om dit leuk te houden voor de spelers lijkt me wel moeilijk. Misschien met guild wars ofzo.

Die van die huur vond ik trouwens ook goed maar of je er alleen daar mee komt vraag ik me af.

In de gedachten van dat er geld moet verdwijnen zonder dat er iets van waarde (geld waarde dan) voor terug komt dacht ik ook aan iets van een toernooi ofzo. En niet iets waar de je dan een heel zeldzaam item kon winnen (wat dan gelijk weer veel geld waard is) maar meer iets voor de eer en waarvoor je dan inschrijfgeld moet betalen. Het kan dan misschien als individueel maar misschien ook als Guild. Een soort van team battle ofzo en de winnaar van het toernooi krijgt dan een eervolle vermelding op een of ander monument (soort wisseltroffee principe) wat dan maandelijks ofzo gehouden wordt. Weet niet of daar veel aniemo voor zou zijn maar zou een soort prestige zaak tussen guild kunnen worden die dan als money sink zou kunnen dienen.

En misschien dat er meer van dit soort money sinks bedacht kunnen worden. Niet alles wat je doet hoeft geld op te leveren lijkt me

Gewoon maar een idee van een (nog) niet MMORPG speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm een vraagje toch over die casinos. Wat was er te winnen in de casinos?

In diablo 2 was er de gamble optie, daarmee kon je zelfs de allebeste super items in het spel winnen. Maar met een kans van 1 op de vele duizenden was dat niet genoeg om geld echt waarde te geven. Daarbij moet dan wel gezegd worden dat ook de verhoudingen een beetje krom waren.
De prijs van het gamblen was goed te betalen, en het werd ook veel gedaan, maar de kans was zo klein en de inkomsten zo groot dat je dus redelijkerwijs wel massa bedragen zou kunnen verzamelen voor het gamblen, maar dan vervolgens zou je 3 miloen keer klikken enzo om al dat geld op te gamblen. Ik ga geen windorfce verkopen voor 563.000.000 gold om vervolgens 150.000 keer te kunnen gamblen met een kans van 1 op 100.000 om een dusdanig super item te winnen dat ik dan weer kan verkopen.
Daarbij had dat spel dus wel een money cap waardoor dat niet eens mogelijk was.

Als de gamble kans en prijs nou veel hoger zou zijn geweest en er geen money cap was, dan zou dat mischien wat kunnen zijn geworden. (Of de kans groter en de geld productie veeel kleiner)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 3369 op 12-04-2005 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82860

zion schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:11:
Werkt toch wel lekker, je characters 2 weken in een INN laten doorbrengen...
Gisteravond even met mijn Warlock ingelogd, en nadat ik een tijdje in Southshore had doorgebracht om de Horde terug te dringen (wat met gematigd succes lukte :/), ben ik daarna nog wat quests etc. gaan doen, begon de avond de avond op 76000/101000 (L42) en eindigde de avond op 28000 van L43 :)
Gaat best snel als je 200% XP krijgt.

Overigens nog even Formula: Elemental Slaying for 20S op de kop getikt (kost normaal toch snel 1.5 á 2G)
dat is het meest efficient levellen als je 2 chars hebt, 8 dagen de 1, 8 dagen de ander. Haal je het meeste uit die rest status. Doe ik nu ook met mijn mage en druid. Al heb ik iets meer fun met de druid op dit moment, dus de mage staat al een week met volle rest bubbles te wachten tot ik hem uit IF haal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 02-05 11:37
Bosmonster schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 14:48:
Zo simpel werkt het dus allemaal niet ;)

Je geld cappen lost niks op. Dan is geld nog minder waard, want iedereen zit aan de cap. Mensen gaan items hoggen en dat wordt de currency, want currency is nodig.

Wat een MMORPG nodig heeft zijn genoeg money sinks (daarom zijn epic mounts bijvoorbeeld 1000g en moet je je armor repareren, heb je reagents nodig voor spells, etc, etc).

Helaas kun je nooit genoeg van dit soort sinks inbouwen. Zelfs een econoom kan weinig uithalen in een economie waarin de deelnemers zelf geld kunnen genereren (monsters droppen items/geld).

Als je daar een oplossing voor weet ben je rijk.. en dan niet ingame, maar irl ;) En ben je de volgende economische guru.

Je zou een irl ecnomonie na kunnen bouwen, maar dan moet je de complete hoeveelheid goud cappen, niet per speler. Wat tot gevolg heeft dat monsters op een gegeven moment geen goud meer droppen tot spelers weer wat goud verbrast hebben :P
toon volledige bericht
Vermogensbelasting.

Je moet dus een bepaald bedrag betalen van de items die je bezit(of aan hebt). tot een maximum van 75% van alle gold die je hebt, dit gebeurd dan min 1x per maand, max 1x per week(bedragen zijn natuurlijk geschaald).

Hierdoor moeten mensen met goede dure items en veel geld veel betalen, en word geld dus meer waard. Heb je toevallig dan geen geld meer tsja dan heb je geluk, of moet je bv 1 lvl 50% van alle drops inleveren ;). Ach verzin iets, maar ik denk idd dat er erg veel geld in het spel komt. Zeker als je vrienden hebt, of als je met een 2e character op dezelfde server begint. (misschien verstandig om ervoor te zorgen dat je geen spullen van 1 account naar elkaar kan mailen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bosmonster schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:28:
[...]

Niet om flauw te doen ofzo, maar gisteren heb ik een Epic bow verkocht in Tanaris, inleg was al bijna 2G op dat ding en uiteindelijk verkocht ie voor 50G buyout waar ik maar 43G nog wat voor terugkreeg.

Dus die fee is wel degelijk hoger, zeker in Gadgetzan. In Orgrimmar/Ironforge valt het wel mee verder met die fee.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
kevinp schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 16:48:
Vermogensbelasting.

Je moet dus een bepaald bedrag betalen van de items die je bezit(of aan hebt). tot een maximum van 75% van alle gold die je hebt, dit gebeurd dan min 1x per maand, max 1x per week(bedragen zijn natuurlijk geschaald).

Hierdoor moeten mensen met goede dure items en veel geld veel betalen, en word geld dus meer waard. Heb je toevallig dan geen geld meer tsja dan heb je geluk, of moet je bv 1 lvl 50% van alle drops inleveren ;)
Gaat niet werken, dag ervoor alles mailen naar een alt, die heeft het nog niet geaccept, dus beide chars hebben geen geld, je betaald 5s, drukt op return en hoppa, je main character heeft zijn 1500G weer...

1 lvl 50% van alle drops inleveren kan niet, want hoe zou jij je voelen als die Epic item waar je al 10 levels voor aan het grinden bent aan je neus voorbij gaat omdat je 25s tekort kwam om je maandelijkse fee te betalen? ik weet wel dat ík dan géén fee meer zou betalen aan blizzard, en resoluut mijn account zou opzeggen.
Ach verzin iets, maar ik denk idd dat er erg veel geld in het spel komt. Zeker als je vrienden hebt, of als je met een 2e character op dezelfde server begint. (misschien verstandig om ervoor te zorgen dat je geen spullen van 1 account naar elkaar kan mailen.
Als je geen spullen naar alts kan sturen, dan doe je het toch gewoon: Main > Vriend > Alt (al loop je dan de kans dat je iemand moet vermoorden ;))

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Zodra ik ook al belasting moet gaan betalen in een spel dan is het tijd voor een andere hobby vrees ik :+

Casino's zijn een heel goed initiatief wat in veel MMORPG's al gebruikt wordt. Het is niet DE oplossing, maar is wel weer een flinke money sink voor de verslaafden :+

Buffs voor geld is ook een idee. Bijvoorbeeld dat je bij bepaalde NPC's een uur buff kan kopen. Ook dit bestaat al in sommige MMORPG's. Geeft een erg leuke draai aan hunten/pvp'en.

De buffs zou je met quests moeten verdienen bijvoorbeeld, of door rare drops in te leveren bij hem. Om de buffs beschikbaar te maken bedoel ik dan. Je zult ze vervolgens nog steeds moeten kopen :)

[ Voor 46% gewijzigd door Bosmonster op 12-04-2005 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Bosmonster schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 17:15:
Zodra ik ook al belasting moet gaan betalen in een spel dan is het tijd voor een andere hobby vrees ik :+
Inderdaad. Ik bedoel, het is een spel, en het moet leuk blijven. Er zijn ook best goeie money sinks te bedenken zonder het systeem belachelijk complex te maken. Bovendien is WoW dankzei het BoE / BoP systeem al een stuk minder gevoelig omdat je als je equipment eenmaal gebruikt hebt, dit niet meer kunt verkopen / doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Hydra schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 17:22:
[...]

Inderdaad. Ik bedoel, het is een spel, en het moet leuk blijven. Er zijn ook best goeie money sinks te bedenken zonder het systeem belachelijk complex te maken. Bovendien is WoW dankzei het BoE / BoP systeem al een stuk minder gevoelig omdat je als je equipment eenmaal gebruikt hebt, dit niet meer kunt verkopen / doorgeven.
Yup.. we hebben het over briljante dingen verzinnen om de economy op peil te houden. Het soulbound verhaal had geen enkele econoom kunnen verzinnen, maar is wel een biljante vondst van Blizzard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amotea
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 17:45
Buffs voor geld is ook een idee. Bijvoorbeeld dat je bij bepaalde NPC's een uur buff kan kopen. Ook dit bestaat al in sommige MMORPG's. Geeft een erg leuke draai aan hunten/pvp'en.

De buffs zou je met quests moeten verdienen bijvoorbeeld, of door rare drops in te leveren bij hem. Om de buffs beschikbaar te maken bedoel ik dan. Je zult ze vervolgens nog steeds moeten kopen
Ehm, dit bestaat al in WoW. In Camp Taurajo in The Barrens kan je voor van die edelsteentjes (Bloodshards oid?) buffs kopen nadat je hebt gequest voor die NPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het soulbound systeem zie ik niet echt in verband met de devaluatie van geld. Het veranderd niets aan de productie van nieuw geld. De inkomsten en ook de uitgaven blijven gelijk, je koopt je items immers niet van de NPC normaal gesproken. Dat je nu geen gold meer van een andere speler krijgt voor je oude items maakt niets uit. Het gaat bij de inflatie niet om het geld dat 1 speler heeft, maar het totaal geld dat in omloop is.

De vraag naar items wordt echter veel groter door het soulbound principe. Soulbound voorkomt dat de markt wordt overspoelt met items.

Wel balanceert het de prijs tussen items een beetje. De mid / low lvl items zullen door het soulbound idee wat meer hun waarde houden. Zonder soulbound zouden alle items minder dan de allerbeste en zeldzaamste binnen afzienbare tijd helemaal niets waard zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 3369 op 12-04-2005 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:40
He mensen even een vraag. Ik ben nu op het punt dat ik kan kiezen om OF een weapon bs'r te worden of een armor bs'r.. maar ik weet zoals normaal niet wat te kiezen. Kan iemand mij vertellen wat de voor en tegens zijn van beide?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-05 13:24
ik heb nu 25g met mijn ud female lvl 39 rogue. Waar kan ik het best gaan farmen voor mijn mount nu?

Wil namelijk solo snel geld maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51661

PacinoAllstars schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 19:11:
ik heb nu 25g met mijn ud female lvl 39 rogue. Waar kan ik het best gaan farmen voor mijn mount nu?

Wil namelijk solo snel geld maken....
Je kan het best met 1 persoon die rond lvl 40 zit cemetary runs doen, goede exp een veel items die het goed doen bij vendors.
Een guildmate van me had daar eens 5,5g/uur gefarmed. Feit is wel: Je bent geen Horde dus zal t daar niet zo makkelijk hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-05 13:24
Anoniem: 51661 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 19:14:
[...]

Je kan het best met 1 persoon die rond lvl 40 zit cemetary runs doen, goede exp een veel items die het goed doen bij vendors.
Een guildmate van me had daar eens 5,5g/uur gefarmed. Feit is wel: Je bent geen Horde dus zal t daar niet zo makkelijk hebben :D
Er staat toch echt ud? = undead ;)

Wat bedoel je met cemetary? scarlet monastry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28333

Anoniem: 51661 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 19:14:
[...]

ud is horde hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ohja, oeps :D Dacht night elf B)
PacinoAllstars schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 19:24:
[...]

Er staat toch echt ud? = undead ;)

Wat bedoel je met cemetary? scarlet monastry?
SM cemetary inderdaad :D

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 51661 op 12-04-2005 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133314

Voor mensen die Linen Cloth nodig hebben en geen 40 s per 20 willen neerleggen zou ik zeggen: Ga naar Thermesan (hmm of iets dergelijks) voor 1 s vliegen van Ironforge en daar heel dicht in de buurt zit een mijn met lvl 11 -12 ratten die gemiddeld zo rond de 1.7 linen cloth laten vallen. Binnen half uur heb je denk ik 80 erbij.... ik denk ik zeg het effe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Tja, had je de waarschuwing moeten lezen, heeft op de site gestaan, en ook duidelijk ingame. Je krijgt maar 1 warning. Mn broertje zit op mijn account en werd ook geganked in Gadzestan (hoe schrijf je dat), was ook vanaf een rooftop, hij wou die gast eens ff terugpakken en klimt dus op het huis, kreeg hij ook een PM |:(, beetje dom dat, maarja wat doe je eraan.

Verder ben ik het er trouwens wel mee eens, het is een megavervelende en kinderachtige manier om iemand te ganken. Absoluut geen fun, heb dan ook weinig medelijden met je, wel jammer voor je dat je de warning niet hebt gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 02-05 11:37
Anoniem: 133314 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 20:48:
Voor mensen die Linen Cloth nodig hebben en geen 40 s per 20 willen neerleggen zou ik zeggen: Ga naar Thermesan (hmm of iets dergelijks) voor 1 s vliegen van Ironforge en daar heel dicht in de buurt zit een mijn met lvl 11 -12 ratten die gemiddeld zo rond de 1.7 linen cloth laten vallen. Binnen half uur heb je denk ik 80 erbij.... ik denk ik zeg het effe :)
En als je horde ben ga de ragefire chasm(in orgrimar in) daar krijg je echt veel linnen cloth(tot wel 5 per drop).

Het het verkoopt lekker, ik vraag voor 20 linen 19 s, en dat gaat er zo doorheen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75805

Wel jammer dat er geen er geen spell reduction bestaat, mischien is het een idee dat elke 10% psychal reduction 2% spell reduction geeft, zodat een warrior ook nog een kans heeft tegen een mage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb deze week een eMac gekocht, en daar wil ik ook graag WoW op installeren, je voelt m al aankomen: Ik heb alleen de PC software! :(

Kan ik de beta client nog ergens downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119856

veeeeet ! _/-\o_

(mogelijke spoilers voor priests)
http://img228.exs.cx/my.p...228&image=anathema7sn.jpg
http://img228.exs.cx/my.p...&image=benediction3ai.jpg

http://img228.exs.cx/my.p...228&image=divinity8ir.jpg
http://img228.exs.cx/my.p...mg228&image=shadow4yt.jpg
http://img228.exs.cx/my.p...228&image=splinter2du.jpg

De 2 bovendstaande plaatjes is écht een uber staff die je kunt krijgen als je een epic priest quest doet.
anathem (zo heet die shadow form staff) gaat goed bij mijn shadow priest passen })
De onderste 3 items heb je nodig om de staff te maken. Het coole van deze staf is is dat je kan kiezen in welke ''form'' je de staff wilt hebben. dus de holy built staff of de shadow staff.
Er gaan geruchten rond dat je de eye of divinity moet hebben om een onzichtbare quest gever te kunnen zien om een quest te krijgen voor de splinter of nordrassil.
The eye of shadow krijg je waarschijnlijk als een drop van onyxia of een andere high lvl instance boss.

Its good to be a Priest :> nu nog lvl 60 worden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Anoniem: 3369 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 18:15:
Het soulbound systeem zie ik niet echt in verband met de devaluatie van geld. Het veranderd niets aan de productie van nieuw geld. .
Nee, maar het is wel een money sink. Mensen kopen spul op de AH, maar kunnen dat daarna niet meer op de AH tegen dezelfde prijs verkopen. Aangezien AH prijzen veel hoger zijn dan vendor buy prijzen, gaat er geld 'verloren'. Mensen brengen nieuw geld in omloop om items te kopen, maar tegelijkertijd gaat er geld 'verloren'. Als je iets voor 5g koopt op de AH, en voor 1g aan een vendor verkoopt later, is er 4g gewoon verdwenen. Dit heb je niet in een 'echte' economie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Het kopen van een mount hoe duur ook, of het kopen van huizen etc zijn op zich leuke moneysinks... Maar volgens mij is dat puur en alleen uitstel, je verbruikt geen geld tijdens het spelen. Je geeft iets uit en krijgt er iets voor terug, thats all.

Tijdens het spelen krijg je continue geld en hoe hoger je komt hoe groter je inkomen. Verder hoe hoger je komt hoe lager het aantal items is dat je nog moet kopen(geen skills/mounts etc meer).

Dus het probleem zit hem bij de highlvl-chars. Die chars zijn ook degene met de items van de meest mooie kleuren, green, blue, purple, orange. Een oplossing zou kunnen zijn dat items van hogere kleuren onderhoud vergen, dus los van durability, maar puur afhankelijk van playing time. Hoe hoger het item(good/superior/epic/legendary) hoe hoger die onderhoudskosten.

Volgens mij blijft er dan tijdens het spelen een hoop geld nodig om je items in de juiste staat te houden. Zou je zelfs kunnen koppelen aan een soort van effectiveness.... zeg 1% effectivenessloss per uur speeltijd... die je dan voor een bepaalde prijs kunt onderhouden, of door middel van questcontent ofzo(tijdrovend). Dan maken highlvl spelers vaak de keuze voor geld uitgeven aan onderhoud en verdwijnt er zo weer een hoop geld uit de economie.

Make it fool proof and someone will make a better fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Ach opzich valt het wel mee met de economie van WoW. Alleen in het begin was er sprake van echt grote inflatie op de US servers (ik speel op warsong), nu lijkt het wel mee te vallen, er is wel wat inflatie, maar niet enorm veel. Items blijven meestal rond dezelfde prijs verkrijgbaar. Als je veel speelt raak je opzich ook redelijk wat geld kwijt, ik ben bv hunter en ik heb de volgende kosten:

onderhouden van mn engineering
training costs (nog geen lvl60)
nieuwe armor
repair costs
meat for pet
dure ammo voor mn gun
potions/bandages (kopen van runecloth)

De bovenste 3 vallen uiteindelijk af, maar ik kan een nieuwe proffesion nemen (bv enchanting) en de onderste kosten worden alleen maar duurder. Ik ken genoeg lvl60ers met helemaal niet zo heel veel geld. Ook degenen die het al een tijdje zijn.

Desalniettemin blijft het een zeer interessante discussie, ik ben erg benieuwt hoe WoW erover een jaar uitziet. Qua economie, maar ook zeker of er iets is gedaan met hero classes/siege weapons en hoe de battlegrounds werken, en nog meer features die blizzard bedenkt. Heb erg veel vertrouwen in dat bedrijf, ze zullen er alles aan doen om de game aantrekkelijk te houden en dynamisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:02

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hydra schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 23:08:
[...]

Nee, maar het is wel een money sink. Mensen kopen spul op de AH, maar kunnen dat daarna niet meer op de AH tegen dezelfde prijs verkopen. Aangezien AH prijzen veel hoger zijn dan vendor buy prijzen, gaat er geld 'verloren'. Mensen brengen nieuw geld in omloop om items te kopen, maar tegelijkertijd gaat er geld 'verloren'.

Als je iets voor 5g koopt op de AH, en voor 1g aan een vendor verkoopt later, is er 4g gewoon verdwenen. Dit heb je niet in een 'echte' economie.
Um er is 4G bij jouw verdwenen. maar niet uit het spel.
die zijn er nog steeds bij een andere speler. als je die axe verkoopt komt er zelfs weer 1G meer in het spel.

Afgezien van de fee. verdwijnt er in de AH geen geld. Het is juist een mooie inflatie graad meter.
Kijk wat de top50 wapens gemiddeld kosten, en kijk dan over 3 maanden nog eens. waarschijnlijk zul je al duidelijk verschil zien....

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hydra schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 23:08:
[...]

Nee, maar het is wel een money sink. Mensen kopen spul op de AH, maar kunnen dat daarna niet meer op de AH tegen dezelfde prijs verkopen. Aangezien AH prijzen veel hoger zijn dan vendor buy prijzen, gaat er geld 'verloren'. Mensen brengen nieuw geld in omloop om items te kopen, maar tegelijkertijd gaat er geld 'verloren'. Als je iets voor 5g koopt op de AH, en voor 1g aan een vendor verkoopt later, is er 4g gewoon verdwenen. Dit heb je niet in een 'echte' economie.
hoezo verdwenen, dat geld gaat naar een andere speler, niet verloren.
Zoals al is duidelijk gemaakt, het gaat niet om 1 speler, het gaat om de hoeveelheid geld die in omloop is in totaal.

Als ik jou 5 euro geef, is dan dat geld "verdwenen" ?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 3369 op 13-04-2005 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik ben nu met een aantal simpele dingen bezig om uit te proberen qua mods en deze Autotravel lijkt me prachtig om te proberen. http://ui.worldofwar.net/ui.php?id=584

Ik snap er echter serieus geen hol meer van. Ik kan nergens een stappenplan ontwaren en/of vinden.
Maar dit schijnt heerlijk spelen te zijn. Is er iemand die me een beetje op weg zou kunnen helpen?

De keybinds heb ik alle 4 ingedeeld, en ik krijg ook mooi puntjes op mijn kaart en als ik eroverheen beweeg dan zie ik dat alle andere geel worden, en volgens mij omdat hij een "route" ziet.
The AutoTravel Move forward keybinding is very important. Set this to W and Up or whatever you usually walk with. It does only what the normal walk forward does, except that it also registers whether you are walking forward or not. This is needed so I can discriminate between traveling through zones by taxi or boats et.c. or by walking.
Dit staat dus bij mij op W, maar echt veel verder dan dit, en wat loze puntjes op mijn map kom ik niet.

Freelance tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
zijn er mensen die een gevonden lockbox verkopen?

heb wel eens zitten denken namelijk wat dat zou opleveren, dan voornamelijk vanaf mithril en mischien re-inforced steel

op zich kunnen er leuke dingen inzitten, en als je hem locked verkoopt hoeveel zou je er dan voor kunnen krijgen? 2 a 3g?

over de economy

moneysinks is inderdaad lastig, een Casino zou erg goed kunnen zijn, hoewel je altijd kans hebt dat iemand de jackpot wint :)

wel leuk is dat bijv het casino wel een "dress code" heeft :) dus alleen smoking of Hanbok bijvoorbeeld ^^ en geen wapens / andere armor

NPC trash aanpassen, waarom zou een bakker/npc bijvoorbeeld grijze/witte wapens willen kopen? of brood/vlees/drinken wat jij gevonden hebt?

waarom zou een vendor dat van jou willen kopen wat hij zelf verkoopt? of gebruik het, of trash het

wat ik al erg goed vind, is dat je zelf inderdaad geen spullen op de grond kan droppen, maar dat je het vernietigd.

boorbeeld op een gegeven moment vind je high lvl grijze items die makkelijk voor 2 a 3 goud verkopen aan een NPC, terwijl een lvl 10 zijn grijze items voor nog neit eens 1s kwijt kan

geld moet komen van groene items of hoger, lockboxes, en bepaalde humanoids/fractions

voorbeeld, the razormane's in de barrens, ze leven in bergen, afgelsoten van de rest van de wereld, super primitief, evenals de harpies, wat hebben zij nou aan geld? ze komen nooit in steden, leven van de natuur, waaom zouden zij geld nodig hebben?

horen ze bij de buccaneers of pirates, ja dan hebben ze geld nodig, maar niet als ze in het wild leven.

food en drink = perishable, en niet terugverkoopbaar aan NPC's, heb je over en log je uit? verkoop/geef het door aan een andere speler :)

grijze/witte items, maak ze onverkoopbaar aan npc's of verlaag de prijs drastisch, op die manier zullen low lvl spelers ze veel vaker gebruiken

Quest reward items => onverkoopbaar of prijs drastisch verlagen of maak ze omsmeltbaar bij de blacksmith NPC's voor een fee (blacksmiths kunnen dit dan zelf) voor iron ore / bars /
houten zooi omzetten in brandhout

fire maak skill is op dit moment nutteloos :/ je kan bij elk vuur koken,

pas de fireskill aan, dat als je een fire maakt en uitlogt, je ook rested bonus krijgt, soort camp,
hoeft niet zoveel te zijn als bij een inn, of geef een andere bonus, de huidige bonus stelt geen ruk voor van het campfire

verander het post systeem, naar een meer 'realistische vorm'

standaard post (text) blijft 30 c, ga je items sturen, betaal je meer ivm gewicht/waarde :)

maak de inn's meer echte inns, zorg ervoor dat "make this inn your home" geld kost, in een echte herberg betaal je ook voor overnachtingen, variant? -> zie kampvuur optie hierboven, minder rested bonus/andere bonus, maar goedkoper dan overnachten in een inn

rested bonus in grote stad? waarom, alleen rested bonus in een inn,

uitloggen als je midden op het plein zit? niet mogelijk :P loop dan maar de stad uit, geen zwervers in de stad graag ^^ doe het wel in de stad, boete :P

dit zijn allemaal maar voorbeelden natuurlijk, sommige mensen zullen het niets vinden, andere wel.

als je een beetje creatief bent, kan je genoeg andere dingen bedenken, kleine aanpassingen, het hoeft geen grote wijziging te zijn, alle beetjes helpen :)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Anoniem: 51661 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 22:59:
Ik heb deze week een eMac gekocht, en daar wil ik ook graag WoW op installeren, je voelt m al aankomen: Ik heb alleen de PC software! :(

Kan ik de beta client nog ergens downloaden?
Vreemd, ik heb hier de retail-versie liggen, en dat is gewoon een hybride cd-rom ( pc en mac ) Misschien is dat bij jou ook wel het geval :?

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Tja, zo zijn er wel meer kleine dingen die je tegen komt wat eigenlijk niet helemaal klopt, maar goed daar moet je niet te veel bij nadenken vind ik want dat bederft wel een beetje je plezier :)

Hoe zit dat trouwens met de bank ik Stormwind city?
Kun je daar spullen / money droppen voor opslag :?
Want heb een tijdje staan prutsen met zo'n bankbediende maar kreeg het niet werkend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online
chromeeh schreef op woensdag 13 april 2005 @ 08:19:
Tja, zo zijn er wel meer kleine dingen die je tegen komt wat eigenlijk niet helemaal klopt, maar goed daar moet je niet te veel bij nadenken vind ik want dat bederft wel een beetje je plezier :)

Hoe zit dat trouwens met de bank ik Stormwind city?
Kun je daar spullen / money droppen voor opslag :?
Want heb een tijdje staan prutsen met zo'n bankbediende maar kreeg het niet werkend....
gaat niet om het niet kloppen, maar het gaat om kleine aanpassingen in de economie.

praten met baknbediende en dan i want to check my stuff ofzo aanklikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 20:08
Huizen zijn ook in DAoC geen money sink gebleken... De aankoopprijzen lagen soms wel hoog, maar een beetje level 50 heeft dat geld wel - je zag ook veel spelers geld samen leggen om een huis te kunnen kopen (zelf ook gedaan). De huur is al even peanuts, zeker als je in rekening neemt dat je aan je huis een merchant kunt zetten die drops voor je verkoopt (een beetje een privé AH :)). Ik bezit samen met twee andere spelers een huis en de CM heeft altijd minimum een jaar aan huur bij zich, zelfs zonder woekerprijzen te rekenen ;).

Het probleem is gewoon, zoals eerder al gezegd, dat de instroom van geld onbeperkt is en dat er weinig geld 'verdwijnt'. Daar kan weinig aan gedaan worden omdat je nieuwe spelers ook de kans moet geven om geld te verzamelen. Een belasting zal volgens mij ook weinig uithalen: een level 60 wiens uitrusting volledig is moet maar zelden nog geld uitgeven en heeft het dus zodanig in overvloed dat hij de 'armen' kan helpen hun belasting te betalen - het geld dat verdwijnt staat niet in verhouding tot wat erbij komt. Zulke dingen nemen ook de fun van het spelen weg - stel je voor dat je als nieuwe speler elke week drie uur geld moet farmen omdat de belastingcontroleur eraan komt :-).

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
lmao.. topic van official forums :P
So, a Druid walks into a bar. He walks up to the bartender and orders an Ale. Bartender brings over the drink and sees that the Druid is looking a little down. "What's the matter friend?"

"Well, one of my spells isn't working like it used to. I can't repeatedly entangle enemies like I used to. They seem to be getting out of it easier."

Bartender looks at the Druid and frowns. "Yeah, that is rough. But it could be worse."

At that moment, a Priest walks into the bar. The Priest walks up to the bartender and orders an Ale, grumbling something under his breath. Bartender looks at the Priest and says "Something the matter friend?"

"Yeah," says the Priest. "I specialized in using wands in combat. But lately it doesn't seem like it's packing as much punch as it used to."

Bartender hands the Priest the ale. "Yeah, that is rough. But it could be worse."

A minute or so passes, and a Mage walks into the bar. The Mage calls out to the bartender as he crosses the room "Give me a double!"

The bartender has the drink ready by the time the Mage gets to the bar. "Problem friend?"

The Mage downs his drink before he responds. "My frost spells aren't working like they used to. Two different spells were working differently tonight. Almost got me killed."

The Bartender starts washing a glass and he nods. "Yeah, that is rough. But it could be worse."

The Druid looks strangely at the Bartender. "You've been saying that all night. How could things possibly be worse?"

Bartender looks the Druid dead in the eye. "I'm a Hunter, this is my epic level quest."
toon volledige bericht
http://forums-en.wow-euro...7888&p=1&tmp=1#post147888

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:59
rofl, die is wel grappig ja :D

offtopic:
mogguh trouwes

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113568

Ben je rustig met een mage uit je guild aan het AoE grinden voor lvl 60 dropt dit;

Dwarven Hand Cannon

_/-\o_ O+

Nu maar hopen dat als ik thuis kom er 600-900gold in mn mail zit, krijgt die mage er 50% van :z

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 113568 op 13-04-2005 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 22:07
Je kan zeker niet switchen met je lvl 'hoog' character van PvP naar PvE en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Anoniem: 3369 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 00:33:
hoezo verdwenen, dat geld gaat naar een andere speler, niet verloren.
Zoals al is duidelijk gemaakt, het gaat niet om 1 speler, het gaat om de hoeveelheid geld die in omloop is in totaal.

Als ik jou 5 euro geef, is dan dat geld "verdwenen" ?
Het gaat om het item, dat is nu geen 5g maar 1g waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeiron462
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-10-2022
Yup klopt.. Insomniax + extra's.. maar insomniax gebruik ik al veel van..

Ascension - Server : Bladefist - lvl 60 Mage - lvl 55 paladin - lvl 53 rogue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
X-t-r-e-m-e schreef op woensdag 13 april 2005 @ 09:26:
Je kan zeker niet switchen met je lvl 'hoog' character van PvP naar PvE en andersom.
Als dat zou kunnen dan zou heel het pvp/pve principe niet meer werken.
Tuurlijk kan dat niet.

PVP is toch leuker als PvE :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tpn

Tpn

Hmmm, nog een beetje in dubio of ik een epic pala mount haal of de dwarfen mount.
Ene kant is die van de paladin wel mooi, maar 500 mana is best veel om te summonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• se7en
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-03-2021

se7en

hungry scav

wheee eindelijk mijn mount gehaalt...met hulp van guildies die aardig was om 12 gold aan me te lenen :D

War .... War Never Changes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
ach man, da's niets, is maar 1/4 van je total.
ennuhm, je kan nog helemaal geen dwarfen mount, je moet exalted zijn om een andere mount te kopen. friendly -> honored -> revered -> exalted.

Of je moet dwarf zijn ;)
Ik ben human, dus krijg gewoon standaard mount van pally

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• se7en

se7en

hungry scav

hebben warlocks/pala dan een EIGEN epic??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:03

The End

!Beginning

Helaas hebben ze in WOW het veelvuldig gebruik van health en mana potions de nek omgedraaid. Dit is bijvoorbeeld een idiale manier om geld te laten verdwijnen. Als je continue potions kan gebruiken en ze kan kopen van een vendor, dan geef je daar geheid een vermogen aan uit.

Ik denk ook wel dat het 'geld probleem' makkelijk ontstaat, omdat de level cap wel heel erg laag en makkelijk te bereiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tpn

Tpn

dismount en mount een paar keer achter elkaar, zoals ik wel vaak doe met herbing enzo.
<-- is een Dwarf Pala.

Dus daar hoef ik geen status voor te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
se7en schreef op woensdag 13 april 2005 @ 09:45:
hebben warlocks/pala dan een EIGEN epic??
wel een eigen mount, epic ook denk ik dan
jij had het hier dus over de gewone lvl 40 mount...

die mounts zijn gewoon gratis, voor een lvl 60 epic mount moet je 900g dokken :P

EDIT, waarom 90g uitgeven voor een mount terwijl het gratis kan.
Ga in belgie wonen ofzo! :P

offtopic:
waarvoor ben je anders nederlander...

kom niet aan met: "die is mooier"

[ Voor 23% gewijzigd door enira op 13-04-2005 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• se7en

se7en

hungry scav

jarnotjuh schreef op woensdag 13 april 2005 @ 09:47:
[...]

wel een eigen mount, epic ook denk ik dan
jij had het hier dus over de gewone lvl 40 mount...

die mounts zijn gewoon gratis, voor een lvl 60 epic mount moet je 900g dokken :P

EDIT, waarom 90g uitgeven voor een mount terwijl het gratis kan.
Ga in belgie wonen ofzo! :P

offtopic:
waarvoor ben je anders nederlander...

kom niet aan met: "die is mooier"
toon volledige bericht
ja normale, epic en warlock/pala mount weet ik wel van en prijzen enzo, alleen ...wist niet dat warlocks/pala ook eigen EPIC mounts hadden, dus die 100% speed mount!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tpn

Tpn

Costs:
350 gold given to npcs during the course of quests
6x Arcanite bars (worth about 300g at current AH prices)
12x Tears of Arthas
5x Stratholme Holy Water
40x Rune Cloth
20x Enriched Manna Biscuit
1x Azerothian Diamond
1x Pristine Black Diamond (100g on AH currently)

Estimated price based on current AH values
500-600g + 350 given to npcs
= 850 to 950 gold total

Quests:
Many "quests" involving you running between npcs at different locations and gathering the items. The REAL questy quests that involve killing some evil are as follows:

* Exorcise 25 tormented spirits in Terror Dale

* Defeat Tendris Warpwood in Dire Maul and convince the Equine Spirit to bless your arcanite bardings

* Judge the evil spirits in Scholomance great ossuary, defeat an evil Deathknight, redeem the chargers soul and give it back to him
toon volledige bericht
Zo is het momenteel op de testservers, benieuwd of het zo blijft

[ Voor 88% gewijzigd door Tpn op 13-04-2005 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online
Tpn schreef op woensdag 13 april 2005 @ 09:41:
Hmmm, nog een beetje in dubio of ik een epic pala mount haal of de dwarfen mount.
Ene kant is die van de paladin wel mooi, maar 500 mana is best veel om te summonen
Ram > pally mount

enige reden om geen ram te nemen zou zijn als je geld zou toekrijgen op de Pally mount :P

eerst vond ik de tijgers van de NE de mooiste alliance mount, maar hoe vaker ik die ram zie, hoe mooier ik ze vind worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125944

Tijger blijft nog wel mijn favo mount, al ben ik Tauren druid en heb ik een kodo -_- tjaaaa.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Is de server down op vrijdag tussen 7:00 en 13:00? Dan zijn er werkzaamheden bezig.