@Kaap
No hard feelings.

3 paladins en 2 hunters bijvoorbeeld
Das juist een heel leuke combo. Zou je de meeste normale instances mee moeten kunnen doen, lijkt me.

Zeker als je een Holy Pally hebt en de hunters een tank pet.
2 pallies spammen Flash of Light. De pets of 3e pallie tanken, hunters doen damage. Moet zeker lukken. Zeker aangezien je blessings en auras kan matchen.
Het is inderdaad niet de eenvoudigste groep, maar als iedereen zijn rol verstaat zou het zeker moeten lukken.
De groep waar ik in kwam bestond naast mij uit 2 Warlocks, 1 Druid en 1 Priest. Geen tanks dus.
of de druid laten tanken, of de warlocks voidwalkers laten gebruiken. Zou meer dan genoeg moeten zijn voor Stokades.

Hebben jullie nog ervaring met "bijzondere" groups ?
Zekers. Wat denk je van Uldaman: Paladin, Paladin, Hunter, Mage, Mage?

Ik mocht main healer zijn. Ging best aardig. Een wipe door een verkeerde pull, een wipe bij de end boss (maar 2e keer lukte het wel). Ik had toen al 4.2k mana dus kon ik flink Flash of Light spammen. De andere pallie was Retri specced, had maar 1.8k mana en mocht dus tanken. Helaas was ie maar level 42, niet al te hoog voor de endboss in Uldaman. Maar het was echt veruit de leukste ervaring die ik heb gehad.
Zelfde dag ook een mindere ervaring. In een party werden ik en een ander vlak voor de endboss uit de party gekicked, en vervangen door 2 guildies van de andere 3. Zodat zij de loot konden verdelen, en wij niets zouden krijgen. En die eerste 3 waren nog Nederlanders ook! Meteen door heel onze guild (80+ man nu) geblacklist, die eikels.
Vraagje: Wat is de "beste" build voor een 2h pally, die toch redelijk kan fighten?
Ik heb nu 27 points in retri zitten, en stuk of 8 in holy. 0 in protection.
Als je puur voor melee gaat: 31 retri. De rest kan je zelf indelen. 31/11/9 is de meest gangbare (Blessing of Kings, Divine Favor, Toughness). Mijn guildie is full Retri (met alleen 5 points in Spiritual Focus).
Maar als je ook ranged will zijn (voor PvP een must) kan je beter voor Protection of Holy gaan. Met een 2-hander zijn er weinig nuttige talents in Protection om de 31 vol te maken, dus is Holy een betere keus. Divine Strenght en Divine Wisdom zijn handig. Sanctity Aura verhoogt de damage van al je holy spells (ook SoC). En dan 11 punten in Retribution voor Seal of Command.
Ik weet dat het niet uitmaakt waar je ze neerzet, als je ze maar goed gebruikt. Maar is de 2h combo -> retri build goed?
Yup. Een van de beste pallie builds, zolang je geen main tank (in high level instances) of main healer (whenever) hoeft te zijn, of zolang je geen mensen wil kunnen finishen in PvP.

Maar als je retri gaat is een 2 hander wel handig (de meeste retri talents komen het beste tot hun recht met een 2-hander).
Ik heb nu pas crits van 400+ damage, en sommige op lvl 40 al veeel hoger als pally. Dan vraag ik me toch af wat ik fout doe...
Welke seals gebruik je? Zorg voor een goede 2-hander en Seal of Command. Weinig andere opties. Misschien meer +STR gear nemen? Maar als Pallie maakt je damage niet direct uit, je bent geen rogue.
31/20 schijnt meest common verdeling te zijn
Nee. Cookiecutter pallie build is 31/11/9 (r/h/p). Als je 31 in Retri hebt, zijn 20 in protection niet het meest nuttig (improved devotion + toughness, ala. IBoP kan. maar de meeste talents zijn toch voor 1-hander tank builds). 20 in Holy kan (11 tot DFavor, 9 tot DWisdom). De keus is dan of je meer AC wil hebben (toughness) of meer mana (divine wisdom). Maar veel retribution paladins hebben +STR gear ipv +INT, waardoor het nut van divine wisdom (+8% mana met 4 punten) afneemt. En aangezien ze allen wel plate dragen is die extra AC wel handig (+8% AC met 4 punten).
Is het eigenlijk slim om alles alleen maar in Ret en Prot te stampen? Dat is wat ik nu doe namelijk
De meeste spelers zijn het erover eens dat 11 punten in Holy toch wel heel handig zijn (Spiritual Focus, Illumination, Divine Favor).