Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.
Die versie die jij hebt (VA111630) is de nieuwste firmware; zouden de problemen mee opgelost moeten zijn...redyak schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 20:14:
Heb even naar mijn schijven gekeken en ik heb er VA111630 opstaan. Als ik dan kijk naar het schermpje van Legend dan zie ik staan VA 111610 dus er is nog niks verbeterd. Ga zo maar met de jumpers klieren. PC loop nu vast na 1 minuutje werken.
Wat bedoel je trouwens met het 'schermpje van Legend' ?
Bij opstarten vanavond had ik gelijk random freezes. Ik heb beide schijven nu gejumperd op de linker 2 pinnen en so far so good. Nu nog opzoek naar die "tagging" en meet prograama voor de snelheid. In de BIOS zegt hij alleen maar SATA.
Je kan de snelheid meten bij 'apparaatbeheer' -> IDE ATA/ATAPI-controllers dan de SATA controller pakken waar je hdd aan hangt. Dubbelklik en dan kan je bij het kanaal waar je hdd aanhangt een Speedtest doenredyak schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:22:
Die foto van zijn monitor daar staat de firmwarenummer op. Met deze nieuwste Firmware is het probleem niet opgelost. De schijf is 2 dagen oud en was een net nieuwe zending.
Bij opstarten vanavond had ik gelijk random freezes. Ik heb beide schijven nu gejumperd op de linker 2 pinnen en so far so good. Nu nog opzoek naar die "tagging" en meet prograama voor de snelheid. In de BIOS zegt hij alleen maar SATA.
Screenshot was trouwens van mij en niet van Legend. Bij wil hij het ook alleen maar doen met de jumper op Sata 1,5 Gb/s
Ze werken nu wel maar ik moet de PC wel uit en daarna uit zetten anders worden de schijven nog niet gezien in de bios. Ik denk dat ik mijn oude SATA 150 160GB maxtror maar als drive 1 ga zetten totdat deze shit is opgelost. Ik bedoel een Maxline III met jumper en standaard driver en NCQ uit is niets beter dan die 160 GB schijf.Bravebart schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:45:
[...]
Je kan de snelheid meten bij 'apparaatbeheer' -> IDE ATA/ATAPI-controllers dan de SATA controller pakken waar je hdd aan hangt. Dubbelklik en dan kan je bij het kanaal waar je hdd aanhangt een Speedtest doen![]()
Screenshot was trouwens van mij en niet van Legend. Bij wil hij het ook alleen maar doen met de jumper op Sata 1,5 Gb/s![]()
@brave sorry voor het niet zien dat het jou plaatje was.
Dus hij wil ook niet werken met de nieuwste firmware (die van 13-01-2006 ongeveer) ?redyak schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 10:55:
[...]
Ze werken nu wel maar ik moet de PC wel uit en daarna uit zetten anders worden de schijven nog niet gezien in de bios. Ik denk dat ik mijn oude SATA 150 160GB maxtror maar als drive 1 ga zetten totdat deze shit is opgelost. Ik bedoel een Maxline III met jumper en standaard driver en NCQ uit is niets beter dan die 160 GB schijf.
@brave sorry voor het niet zien dat het jou plaatje was.
Ik heb de VA111630 ik weet niet van welke datum deze is? Systeem en schijven zijn net binnen, heb deze PC net 2 dagen.Bravebart schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 15:42:
[...]
Dus hij wil ook niet werken met de nieuwste firmware (die van 13-01-2006 ongeveer) ?
Maar uiteindelijk heb ik alles maar terug gezet in eerste setting.
Wat ik doe en ik heb alles geprobeerd het maakt geen moer uit.
Ik heb enige verbetering door de PATA driver van nForce te vervangen door die van Windows (hoe raar dat ook klinkt).
Verder NCQ uitgezet op de SATA's en BIOS bepaald de SATA snelheid en er is nu te werken, soms bij een soft reboot verlies hij weer zijn schijven.
Het is dus echt een preboot (BIOS) probleem.
Zelf een aarding maken voor die Pin 11 durf ik niet.
Ik denk dus dat ASUS een BIOS update moet geven (Nvidia) die er voor zorgt dat Pin 11 een "ground" signaal krijgt (lijkt me wel lastig 15 pinnen en maar 4 draden voor stroom)
[ Voor 5% gewijzigd door redyak op 21-01-2006 15:59 ]
Verwijderd
Verwijderd
en die wordt de ene maal wel herkend, de andere maal niet
Waar kan ik een update vinden??
(ik heb wel geen diskette lezer meer damn
Hier hè, volgende keer ff topic doorlezenVerwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 23:36:
buh ik heb 250GB SATA schijf,
en die wordt de ene maal wel herkend, de andere maal niet![]()
Waar kan ik een update vinden??
(ik heb wel geen diskette lezer meer damn)

XP ziet hem overigens ook prima en hij kan ook als 2e hd gebruikt worden maar daar heb ik hem niet voor gekocht uiteraard...
[ Voor 63% gewijzigd door Dibbuz op 22-01-2006 22:41 ]
Waar vui zit, zit geen glans!
Hij zegt niet welke 250 GB schijf. Hij kan een 6 of een 7 serie hebbenBravebart schreef op zondag 22 januari 2006 @ 21:44:
[...]
Hier hè, volgende keer ff topic doorlezen
Opzich wel ja, maar het topic gaat over de DM10, dus hoogstwaarschijnlijk heeft hij een 6 serieredyak schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:15:
[...]
Hij zegt niet welke 250 GB schijf. Hij kan een 6 of een 7 serie hebben
Dus ik hoefde nog maar 2 van de drie te flashen. Waarvan 1 externe is, die ik nog steeds niet geflasht heb, maar dat vind ik ook (nog) niet zo belangrijk.
Na de firmware-upgrade, die trouwens niet heel erg lastig is, heb ik de harde schijven op SATA300 gezet, en ben ik ze als RAID0 gaan configureren. Toen leek het erop dat ze nog errors gaven, maar na twee keer de config verwijderd te hebben en weer opnieuw aangemaakt werkte het goed. Vervolgens heb ik Windows XP geinstalleerd. Geen enkel probleem ondervonden tijdens de installatie. En in windows geen foutmeldingen meer, gewoon lekker snel. MAAR, het probleem wat is gebleven is dat ik nog steeds lang moet wachten tijdens het opstarten... (lang is 3 - 4 minuten ipv 30 seconden)
Ik vermoed (aangezien ik tot nu toe de enige ben) dat het aan de drivers ligt... Ik heb de nieuwste BIOS: 1016, + de 6.70 chipsetdrivers van Nvidia. Hebben meer mensen hier last van?
Hoe heb je die firmware upgrade dan zo simpel voor elkaar gekregen ? Steeds als ik het probeer blijft hij de DMC file niet zien. Ik heb de cd al een keer opnieuw gebrand, maar dat hielp niks...twinkey schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:37:
Zo, hierbij de resultaten van mijn firmware upgrade. Aangezien 1 van de 3 schijven kapot gegaan was, heb ik een nieuwe gekregen, en die had de nieuwe firmware al.
Dus ik hoefde nog maar 2 van de drie te flashen. Waarvan 1 externe is, die ik nog steeds niet geflasht heb, maar dat vind ik ook (nog) niet zo belangrijk.
Na de firmware-upgrade, die trouwens niet heel erg lastig is, heb ik de harde schijven op SATA300 gezet, en ben ik ze als RAID0 gaan configureren. Toen leek het erop dat ze nog errors gaven, maar na twee keer de config verwijderd te hebben en weer opnieuw aangemaakt werkte het goed. Vervolgens heb ik Windows XP geinstalleerd. Geen enkel probleem ondervonden tijdens de installatie. En in windows geen foutmeldingen meer, gewoon lekker snel. MAAR, het probleem wat is gebleven is dat ik nog steeds lang moet wachten tijdens het opstarten... (lang is 3 - 4 minuten ipv 30 seconden)
Ik vermoed (aangezien ik tot nu toe de enige ben) dat het aan de drivers ligt... Ik heb de nieuwste BIOS: 1016, + de 6.70 chipsetdrivers van Nvidia. Hebben meer mensen hier last van?
Volens mij ligt het aan het DLOAD programmaatje, want als ik de cd gewoon in Windows bekijk ziet hij het DMC bestand gewoon staan.
Wat die voedingen betreft: veel 'vaste' sata-stekkers dus en ook A-merk voedingen. De pc (van vriend) waarop ik met het probleem te maken had had ook een Antec voeding. Kan me niet voorstellen dat Antec de bedrading niet volgens sata spec zou hebben... dus nu snap ik helemaal niet meer wat de hidden variable is.
(zie overigens op Fp vandaag: Maxtor garantieclaims omhoog met bijna 10% - misschien is er wel geen hidden variable, en zitten er gewoon superveel mensen met dit probleem, alleen sturen de meeste mensen gelijk hun schijf terug...)
Zalman heeft een nieuwe 460 Watt voeding uitgebracht, weet jij of die misschien wel goede ge-aarde stekkers heeft?John_Glenn schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 00:17:
@Twinkey: dat probleem zou dus opgelost moeten zijn als pin 11 in de voedingsstekker geaard was.
Wat die voedingen betreft: veel 'vaste' sata-stekkers dus en ook A-merk voedingen. De pc (van vriend) waarop ik met het probleem te maken had had ook een Antec voeding. Kan me niet voorstellen dat Antec de bedrading niet volgens sata spec zou hebben... dus nu snap ik helemaal niet meer wat de hidden variable is.
(zie overigens op Fp vandaag: Maxtor garantieclaims omhoog met bijna 10% - misschien is er wel geen hidden variable, en zitten er gewoon superveel mensen met dit probleem, alleen sturen de meeste mensen gelijk hun schijf terug...)
http://www.zalman.co.kr/
Als ik weer eens bij die vriend op bezoek ben vraag ik denk ik of ik mijn multimeter even in zijn pc mag douwen, om te zien of die pin aan ground zit (antwoord is vast nee
Ik kreeg totaal geen foutmeldingen, en heb de instructies gevolgd die in het textbestand op de cd stonden. Ik moest eerst dload /i doen, daarna iets van een power melding negeren, en dan kan je selecteren hoe die de schijven moest detecteren...Bravebart schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:59:
[...]
Hoe heb je die firmware upgrade dan zo simpel voor elkaar gekregen ? Steeds als ik het probeer blijft hij de DMC file niet zien. Ik heb de cd al een keer opnieuw gebrand, maar dat hielp niks...
Volens mij ligt het aan het DLOAD programmaatje, want als ik de cd gewoon in Windows bekijk ziet hij het DMC bestand gewoon staan.
Zelf heb ik alleen nog problemen met opstarten (duurt veels te lang), en heb tot nu toe 2x een blue screen gehad. Wellicht heeft het ermee te maken dat ik wat uitroep tekens heb staan in Apparaatbeheer, zie onderstaand screenshot:
Misschien moet ik is proberen de defaults te laden in de BIOS, maar heeft het er niet mee te maken op welke manier je windows hebt geinstalleerd? Dus als je al met de verkeerde BIOS instellingen windows installeerd, dat je de drivers dan ook niet meer goed krijgt?
Heb wel een vermoeden dat dit aan de chipsetdrivers ligt, i.cm. met de harde schijf...
Dit keer een nforce 410 chipset (met integreerde 6100).
DMP10 sata2 160GB schijf is van 22 december 2005.
Klachten:
Soms bij boot loopt windows logo vast.
Dit is toch een bekend gevolg van de nf4+dmp10 combi ?
Jumper staat nu nog op 300mbit/s. Is de enige oplossing om hem naar 150 te zetten ? Of hoeft dat niet eens ?
Je kan het best eerst kijken of de nieuwste firmware op je schijf staat (VA111630) en als dat niet zo is die erop zetten. Als je je jumper op 150 zet moet hij sowieso werken. Anders ligt het ergens anders aanTutti-frutti schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:14:
Zo te zien heb ik hier ook een pc met het dmp10 + nf4 probleem.
Dit keer een nforce 410 chipset (met integreerde 6100).
DMP10 sata2 160GB schijf is van 22 december 2005.
Klachten:
Soms bij boot loopt windows logo vast.
Dit is toch een bekend gevolg van de nf4+dmp10 combi ?
Jumper staat nu nog op 300mbit/s. Is de enige oplossing om hem naar 150 te zetten ? Of hoeft dat niet eens ?
Staat er inderdaad opBravebart schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 12:17:
[...]
Je kan het best eerst kijken of de nieuwste firmware op je schijf staat (VA111630) en als dat niet zo is die erop zetten. Als je je jumper op 150 zet moet hij sowieso werken. Anders ligt het ergens anders aan
Heb zonet de jumper naar 150 gezet en tot nu toe 6x succesvol kunnen booten / werken. Maar ik juich nog even niet te vroeg
Het lijkt me trouwens wat handiger als dit direct in de TS wordt genoemd ?
[ Voor 8% gewijzigd door Tutti-frutti op 25-01-2006 12:54 ]
Dat betekent in mijn geval dat ze niet goed hebben gelezen. Ik heb immers een Maxline III van 28-12-2005 met al de VA111630 firmware.
Jumperen op 150 gaf bij mij geen verbetering.
Inmiddels ben ik zo ver dat de bios goed (kleine eigen opstartvolgorde fout) staat en dus soms de schijven niet ziet. Maar het rare is dat dit geen probleem (meer) is voor Windows. Wel heb ik NCQ nu uitstaan.
[ Voor 29% gewijzigd door redyak op 25-01-2006 15:52 ]
Als iemand nog een idee heeft wat ik kunnen doen hoor ik het graag
Thnx Clau
Sysspecs zie http://tweakers.net/gallery/89657/sys
Weet iemand uit zijn hoofd of en zoja waar hij in het Bios zit bij de Asus A8N-SLI ?
Nee maar ik heb wel wat anders ondekt, en volgens mij is bij mij nu het lek boven:Bravebart schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:19:
Ik las net in de aangepaste FAQ dat het ook nog wel een s wil helpen om de Enhanced SATA Mode uit te schakelen. Dus ben ik die vrolijk gaan zoeken in mijn Bios, maar ik kan hem niet vinden...
Weet iemand uit zijn hoofd of en zoja waar hij in het Bios zit bij de Asus A8N-SLI ?
ASUS A8N-SLI
2x 7V250F0 250 GB 16 MB maxtor SATA 300
1x 6Y160F0 160 GB 8 MB maxtor SATA 150
Ten eerste kwam ik erachter dat door een verkeerde formatering van de 160 en het steeds openen van de BIOS deze schijf als BOOT schijf werd gezien.
Dus let op de volgorde van soort boot en dan welke schijf als eerste in het 2de menu.
Maar nu de clou, wie dit kan bevestigen is een held.
Bij nadere bestudering van het scherm (BIOS) met het boekje erbij zie ik in de "onboard device conf" staan:
SATA Port 1,2
SATA DMA transfer
SATA Port 3,4
SATA2 DMA transfer
Klik je op SATA Port 1,2 dan zie je ook staan SATA1 port 1,2 en Klik je SATA Port 3 dan zie je staan SATA2 Port 3,4
Betekent dit niet dat als je de 300GB schijven gebruikt op SATA 1 en 2 dat je wel problemen moet krijgen???
Ik heb nu de 250 schijven op 3 en 4 gezet en de 160 op 2. 1 overgeslagen dat kost boottijd kan alles tenmisnste stroom krijgen
Vooralsnog blijft hij de schijven herkennen WEL MET NCQ UIT IN WINDOWS ook tijden rebooten en herstarten.
Mmh, ik ga ook eens ff kijkenredyak schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:28:
[...]
Nee maar ik heb wel wat anders ondekt, en volgens mij is bij mij nu het lek boven:
ASUS A8N-SLI
2x 7V250F0 250 GB 16 MB maxtor SATA 300
1x 6Y160F0 160 GB 8 MB maxtor SATA 150
Ten eerste kwam ik erachter dat door een verkeerde formatering van de 160 en het steeds openen van de BIOS deze schijf als BOOT schijf werd gezien.
Dus let op de volgorde van soort boot en dan welke schijf als eerste in het 2de menu.
Maar nu de clou, wie dit kan bevestigen is een held.
Bij nadere bestudering van het scherm (BIOS) met het boekje erbij zie ik in de "onboard device conf" staan:
SATA Port 1,2
SATA DMA transfer
SATA Port 3,4
SATA2 DMA transfer
Klik je op SATA Port 1,2 dan zie je ook staan SATA1 port 1,2 en Klik je SATA Port 3 dan zie je staan SATA2 Port 3,4
Betekent dit niet dat als je de 300GB schijven gebruikt op SATA 1 en 2 dat je wel problemen moet krijgen???
Ik heb nu de 250 schijven op 3 en 4 gezet en de 160 op 2. 1 overgeslagen dat kost boottijd kan alles tenmisnste stroom krijgen![]()
Vooralsnog blijft hij de schijven herkennen WEL MET NCQ UIT IN WINDOWS ook tijden rebooten en herstarten.
-edit- Dus je bedoelt dat SATAII zou moeten werken als je ze op poort 3&4 plaatst ? Ga ik wel eens ff proberen
[ Voor 5% gewijzigd door Bravebart op 25-01-2006 17:44 ]
Die config heb ik ook al zo gehad. Poort 1 of 2 en 3 of 4 maakt niet uit, ze hebben allemaal dezelfde functies. Waar ik eerder een oplossing in zie is het moment dat nvidia nieuwe drivers uitbrengt voor de chipset. Zodra nvidia dat doet, ga ik ze meteen proberen...Bravebart schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:41:
[...]
Mmh, ik ga ook eens ff kijken
-edit- Dus je bedoelt dat SATAII zou moeten werken als je ze op poort 3&4 plaatst ? Ga ik wel eens ff proberen
Wat betreft opties in de BIOS, de Enhanced SATA mode uit zetten zou nog kunnen helpen...
'Alle Maxtor SATA-II schijven (DM10, Maxline) hebben ook compatibiliteitsproblemen met andere controllers dan de ICH5(R), zoals de onboard SATA-II controller van nVidia nForce4 borden, de Promise FastTrak, de LSI MegaRAID en mogelijk ook andere minder populaire controllers. Er zijn diverse oplossingen mogelijk:
Firmware upgrade: je hebt minimaal de firmware versie 1B70 voor de DiamondMax10 nodig. Download: 1B70 (740KB). De firmwareversie kun je makkelijk op de sticker bovenop de schijf terugvinden. Aan de linkerkant, boven de bovenste streepjescode, staat een code in de trant van "BANC17M0". Deze is dus ouder dan "BANC1B70".
'
De firmware die hier staat is alleen voor SATA-I schijven, niet voor SATA-II. De firmware voor SATA-II kan je hier: http://www.linkstate.nl/6v3.zip vinden
Nog een kleine Update:twinkey schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:46:
[...]
Die config heb ik ook al op zo gehad. Poort 1 of 2 en 3 of 4 maakt niet uit, ze hebben allemaal dezelfde functies. Waar ik eerder een oplossing in zie is het moment dat nvidia nieuwe drivers uitbrengt voor de chipset. Zodra nvidia dat doet, ga ik ze meteen proberen...
Wat betreft opties in de BIOS, de Enhanced SATA mode uit zetten zou nog kunnen helpen...
Ik heb PATA drivers van Windows zelf genomen.
Ik heb NCQ uitstaan in apparatbeheer
Ik heb uitstaan "bios bepaald snelheid"
NVIDIA 6.70
Firmware MAxtor 111630
ASUS Bios 1014
A8N-SLI
Edit: Ik had per ongeluk seagates ipv samsungs geschreven.
[ Voor 22% gewijzigd door JasperE op 26-01-2006 12:15 ]
Verwijderd
Thank you for your e-mail.
First of all, please make sure you have the latest BIOS updated version. As
the issue can be solved by SATA 150 setting, the firmware on your drive is
fine. It is the faulty Nvidia driver, not the firmware of the drive. So an
firmware update will not solve the problem. Please contact Nvidia
manufacturor or motherboard manufacturor for further help.
Dus ik moet de nieuwste driver halen voor mijn Asus A8N-Sli .
Ik heb de originele 6.70 drivers voor de raid-driver geinstalleerd (ipv de windows pata drivers), en ik heb NCQ aan. Ik denk niet dat het daaraan ligt namelijk.redyak schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 19:01:
[...]
Nog een kleine Update:
Ik heb PATA drivers van Windows zelf genomen.
Ik heb NCQ uitstaan in apparatbeheer
Ik heb uitstaan "bios bepaald snelheid"
NVIDIA 6.70
Firmware MAxtor 111630
ASUS Bios 1014
A8N-SLI
Dit lijkt me een logische oplossing, aangezien de harde schijven mij rete-lang staat te wachten zonder dat t'ie iets doet. Oplossing daarvoor zit toch echt in de drivers van de chipset (nivida). Of ik moet handmatig pin 11 gaan grounden, maar dat zie ik niet echt zitten...John_Glenn schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 00:17:
@Twinkey: dat probleem zou dus opgelost moeten zijn als pin 11 in de voedingsstekker geaard was.
Maxtor Ierland en Maxtor America praten een beetje langs elkaar heen denk ik... Ik kreeg ook al verkeerde antwoorden van iemand uit Ierland. Terwijl die nieuwe firmware uit (Maxtor) America komt volgens mij...Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 11:24:
Ik heb zojuist antwoord gehad van Maxtor:
Ik had samsung bedoeld ipv seagate, denkfoutje. Het probleem is volgens mij precies hetzelfde, bij een cold boot wordt de schijf niet door de bios herkend. Bij een warm boot (reboot) wel. Stel je de jumper in om op SATA-I te draaien, dan wordt de schijf wel herkend.BalusC schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 06:12:
Hm, Seagates zijn niet hetzelfde als Samsungs. En dit probleem lijkt me iets anders
Als je goed leest in dit topic kun je concluderen dat Nvidia de S-ATA II features niet juist heeft geïmplementeerd in de Nforce4 chipset, dit komt dan ook enigszins overeen met wat Maxtor aangeeft.Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 11:24:
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ik draai geen RAID en de PATA drivers zijn voor de IDE apparaten niet voor raid.twinkey schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 11:24:
[...]
Ik heb de originele 6.70 drivers voor de raid-driver geinstalleerd (ipv de windows pata drivers), en ik heb NCQ aan. Ik denk niet dat het daaraan ligt namelijk.
[...]
Dit lijkt me een logische oplossing, aangezien de harde schijven mij rete-lang staat te wachten zonder dat t'ie iets doet. Oplossing daarvoor zit toch echt in de drivers van de chipset (nivida). Of ik moet handmatig pin 11 gaan grounden, maar dat zie ik niet echt zitten...
Wel leuk ik krijg zojuist het volgende antwoord van Maxtor:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Response (Meiling Huang) 01/25/2006 05:34 PM
Dear,
This firmware is the latest one I have got. Did you mean that the current firmware of the drive is VA11630? If so, please set SATA 150 jumper to solve your issue temporarily and wait for newer firmware(There is newer firmware coming up soon).
I have already kept your case in file and will inform you once the newer firmware becames available.
Thanks for your cooperation!
Best regards,
Meiling
Maxtor Technical Support
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hoezo weten we niet hoe de vork in de steel zit

Ik heb mijn schijven niet gejumperd en sinds gisteravond geen problemen meer , zowel met cold als warm boots. het lijkt inderdaad te werken bij mij.
Moeten we de titel van dit onderwerp niet aanpassen/aanvullen met Maxtror Maxline III schijven. De firmware update hier eerder genoemd heb ik ook gehad met de violgende opmerking:
Dear ,
Thank you for the information provided. The firmware update may solve your issue. I attached the firmware for you through another mail.
Please note that the attached firmware is only to be applied to ceratain products(model numbers starting with 6V,7V) and only when used with the nForce4 chipset.
Let me know if you have any further problem.
Best regards,
Meiling
Maxtor Technical Support
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
[ Voor 37% gewijzigd door redyak op 26-01-2006 15:45 ]
Dit heb ik dus ook. Ik heb 2 200GB schijven in RAID0. 6L200M0 is het type van de schijf, met ook dezelfde firmware als jij. Ook 1E00.Tijgert schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 15:05:
Voor het geval voorgaande bericht voor mij bedoeld was:
Op zowel mijn oude nForce2 mobo als op mijn nForce4 mobo heeft mijn 200GB DM10 last van stotteren in throughput waardoor transfers in mekaar zakken tot enkele MB's per seconde (2 ofzo) en DVD kijken vanaf de HD elke paar seconden stotteren oplevert.
Ik kan verder ook niet exact vinden wat de precieze klachten zijn v.w.b. incompatibiliteit.
Ik lees dat minder GB's in windows dan werkeljik, niet vinden van HD wel eens voorkomt... maar niks concreets.
Dit kan dus niet temaken met het compatibiliteitsprobleem? Maar wat is het anders?
Dus bij jou heeft wat je een stuk naar boven zei (dus in port 3/4 enzo) geholpen ?redyak schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:39:
[...]
(...)
Ik heb mijn schijven niet gejumperd en sinds gisteravond geen problemen meer , zowel met cold als warm boots. het lijkt inderdaad te werken bij mij.
(...)
Dus er komt spoedig na VA11630 wéér een nieuwe firmware? Hmm, maar ff goed die maxtor site in de gaten blijven houden dus. Hopelijk lost dat het voor eens en voor altijd goed op!redyak schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 15:39:
[...]
This firmware is the latest one I have got. Did you mean that the current firmware of the drive is VA11630? If so, please set SATA 150 jumper to solve your issue temporarily and wait for newer firmware(There is newer firmware coming up soon).
I have already kept your case in file and will inform you once the newer firmware becames available.
[...]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja, of die Maxtor vrouwtjes zijn niet goed geïnformeerd. Ik kreeg niet echt de indruk dat ze goed wisten waar ze het over hadden...twinkey schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:24:
[...]
Dus er komt spoedig na VA11630 wéér een nieuwe firmware? Hmm, maar ff goed die maxtor site in de gaten blijven houden dus. Hopelijk lost dat het voor eens en voor altijd goed op!
-edit- Het wordt gelijk bevestigd
We do not promote firmware updates and only recommend them if there is a
specific problem that can only be fixed by updating the firmware. The problem
you have described points more to the issue of drivers or Bios update.
[ Voor 34% gewijzigd door Bravebart op 26-01-2006 16:38 ]
Je hebt helemaal gelijk even in het boekje gekeken en in mijn bios, is inderdaad SATA 2 DMA transfer. Moet er wel bij zeggen dat als ik opstart hij aangeeft dat ik een SATA II disk heb terwijl ik op poort 1 zit.redyak schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:28:
[...]
SATA Port 1,2
SATA DMA transfer
SATA Port 3,4
SATA2 DMA transfer
Ik heb nu de 250 schijven op 3 en 4 gezet en de 160 op 2. 1 overgeslagen dat kost boottijd kan alles tenmisnste stroom krijgen
Overigens had ik al eens eerder geprobeerd om hem op poort 3 te zetten maar was niet de oplossing voor mij, heb wel eens van iemand anders iets gelezen bij wie het wel hielp.
Interesting, dit bevestigt mijn mening dat o.a. nVidia hier fout zitVerwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 11:24:

Durf alleen NCQ nog niet aan te zetten.
Ik houd dit topic in de gaten en als ik inderdaad de "very soon" firmware krijg zal ik hem met jullie delen.
Heb je geen last van zeer traag opstarten? Dus dat t'ie bij het laad schermpje van windows 3 minuten blijft doorladen, en dan pas weer echt activiteit laat horen?redyak schreef op maandag 30 januari 2006 @ 11:18:
Even een Update: Alles werkt perfect, nog steeds geen herstarts, onbekende schijven o.i.d.
Ik houd dit topic in de gaten en als ik inderdaad de "very soon" firmware krijg zal ik hem met jullie delen.
Hij start rete snel op, geen hapering what so ever. Maar dat heeft hij nooit gedaan. Soms leek hij gewoon te snel te zijn, omdat hij al wilde opstarten voordat hij een HDD vond.twinkey schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:30:
[...]
Heb je geen last van zeer traag opstarten? Dus dat t'ie bij het laad schermpje van windows 3 minuten blijft doorladen, en dan pas weer echt activiteit laat horen?
Ik heb een MaxLineII 250GB SataII en Nforce problemen, kan ik deze firmware ook gebruiken? Weinig zin om mijn hd's te slopen..legend99 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 19:57:
[...]
Tuurlijk geen probleem. Misschien dat hij hirer ook wel op de site van Tweakers willen plaatsen.
Even een waarschuwing ik heb hem gekregen van Maxtor en ik heb een 6V250F0 DiamonMax 10 disk 250 GB.
http://www.linkstate.nl/6v3.zip
Succes mensen.
edit:
dikke vingers fout
en welke jumper moet je waar zetten? Want op de HD staat niets en via de Maxtor site kom ik uit bij een datasheet waar een andere pinconfig op zit
Ik heb het probleem dat de windows install met geen modelijkheid op een stripe setup wil installeren (ook niet met de diskette van mijn mobo (DFI Lanparty UT NF4Ultra-D)
[ Voor 25% gewijzigd door 418O2 op 01-02-2006 18:36 ]
Is het geen Maxline III. , het gaat om de serienummers met 6V250.... en 7V250... geen anderen.418O2 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 18:29:
[...]
Ik heb een MaxLineII 250GB SataII en Nforce problemen, kan ik deze firmware ook gebruiken? Weinig zin om mijn hd's te slopen..
en welke jumper moet je waar zetten? Want op de HD staat niets en via de Maxtor site kom ik uit bij een datasheet waar een andere pinconfig op zit
Ik heb het probleem dat de windows install met geen modelijkheid op een stripe setup wil installeren (ook niet met de diskette van mijn mobo (DFI Lanparty UT NF4Ultra-D)
Dus eerste even in de BIOS op properties kijken van de schijf. moet staan V111630 firmware (is de laatste)
ze zijn van september 2004 btw
Code is 7Y250m00660RA
http://www.short-media.com/review.php?r=284&p=5
die werd ergens aangedragen als oplossing voor de "Setup cannot copy file nvraid.sys". Dat maar ff proberen dan
[ Voor 36% gewijzigd door 418O2 op 02-02-2006 15:16 ]
Firmware versie van je hdd kan je oa met speedfan bekijken. En de firmware is alleen maar voor de 6V en 7V reeks, dus niet voor jouw hdd.418O2 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 14:07:
Nee het is echt een maxline II. Ik heb er trouwens 2 en die wil ik samen in een stripesetup hebben, maar dat wil vooralsnog niet dus. Waar in het bios moet ik zien welke bios hij heeft? En hoe kan ik de juiste bios vinden en updaten?
ze zijn van september 2004 btw
Code is 7Y250m00660RA
Heb je trouwens niet een MaXline PLUS II ? Die heeft wel Sata in tegenstelling tot de 'gewone' MaXline reeks linkje.
De drivers bij de disk er bij op mocht niet baten, hij ziet nog steeds 2 losse schijven in de install en hij kan daarop geen goede partitie maken.
Gewoon netjes een array aangemaakt, leeg gemaakt en bootable gemaakt.
woehoe, hij lijkt het nu beter te doen
Inderdaad, het is nu gelukt.Ben nu ff HD Tach aan het runnen
160mb/sec burst, dat is wel oke geloof ik. Maar ik heb maar 3,4mb/sec avg read en dat lijkt me een beetje laag.. Nu maar ff de lange test doen
paar keer getest voor de zekerheid. Zit nu constant rond de 200-220mb/sec burst en 90-100mb/sec read. Zit nu wel goed dus
[ Voor 119% gewijzigd door 418O2 op 02-02-2006 17:12 ]
Heb je ook geen errors in je eventlog staan? (zie Computer Management --> System Tools --> Event Viewer --> System)redyak schreef op maandag 30 januari 2006 @ 11:18:
Even een Update: Alles werkt perfect, nog steeds geen herstarts, onbekende schijven o.i.d.
Zo geeft de bron "Application Popup" wel eens de volgende error event:
"\SystemRoot\SysWow64\DRIVERS\Pcatip.sys has been blocked from loading due to incompatibility with this system. Please contact your software vendor for a compatible version of the driver."
Dit gebeurt enkele seconden nadat er van de "nvata64" bron de volgende information event is gegenereerd:
"Device identified."

Dat kleine schermpje is van die ene fout die zo af en toe er tussen staat, maar volgens mij komt dat door de printer die op het netwerk staat ipv aan de parall poort
[ Voor 36% gewijzigd door redyak op 02-02-2006 23:51 ]
Ik kan hem zelf pas morgen testen, maar misschien dat iemand er wat aan heeft ondertussen. Ik laat morgen het resultaat horen.
http://www.nvidia.com/obj...nf4_winxp32_x16_6.85.html
Thank you for your patience.
It seems that Nvidia Nforce has some update for the problems that he has with our hard drives SATA II. Here is the link, we hope this wil rsolve your troubles:
http://www.nvidia.com/obj...nf4_winxp32_x16_6.85.html
Please do not hesitate in contact us for further request.
Best regards,
Alicia Amiama,
Technical support team, Maxtor Irl Ltd.
[ Voor 35% gewijzigd door Serpie op 07-02-2006 15:14 ]
Lekker duidelijkRelease Notes:
* Compatibility fixes
Er is natuurlijk al vasken geopperd dat het de Nforce chipset was en niet de BIOS of Firmware van Maxtor, ik ben benieuwd.
Ook even ASUS in de gaten houden of zei ook de drivers ASUS WHQL maken om dit mega NF4 Maxtor probleem te ondervangen met heun goedverkopende A8N serie.

JazekerIs er een verschil tussen 'nForce4 AMD' <-> 'nForce4 AMD/Intel X16' ?
[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 07-02-2006 22:31 ]
Ja, dat dacht ik al. Kan ik die nieuwe drivers dan eigenlijk wel op mijn Asus A8n-SliBalusC schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:29:
Bummer
[...]
JazekerDe X16 heeft 40 (Intel) danwel 38 (AMD) volwaardige PCIe lanes, waarmee je in geval van een SLI opstelling twee volwaardige PCIe x16 sloten kunt gebruiken ipv tweemaal PCIe x8
De standaard SLI chipset heeft 'slechts' 20 lanes tot haar beschikking.

Maar wat wel opvalt is dat de PATA driver eruit is. Iets wat ik handmatig had gedaan en met het uitzetten van NCQ (onderandere) mijn problemen oploste.
6.85
Release Notes:
Compatibility fixes
Windows XP/2000 Driver Versions:
Audio driver version 4.62 (WHQL)
Audio utility version 4.51
Ethernet NRM driver version 50.11 (WHQL)
SMBus driver 4.45 (WHQL)
Network management tools version 50.11
SMBus driver version 4.5 (WHQL)
Installer version 4.89
IDE SATARAID driver version 5.52 (WHQL)
IDE SATA_IDE driver version 5.52 (WHQL)
RAIDTOOL application version 5.52
6.70
Release Notes
General compatibility fixes for nForce4 AMD Edition motherboards.
Windows XP/2000 Driver Versions
Audio driver version 4.62 (WHQL)
Audio utility version 4.51
Ethernet NRM driver version 4.82 (WHQL)
Network management tools version 4.88
SMBus driver version 4.50 (WHQL)
Installer version 4.93
Legacy PATA RAID driver version 5.52
SATA RAID driver version 5.52 (WHQL)
IDE driver version 5.52 (WHQL)
RAIDTOOL application version 5.52
[ Voor 84% gewijzigd door redyak op 08-02-2006 09:20 ]
Tis de Maxtor 7Y250M0. het is een sata 1 schijf van 250 gig.
Wil verder gewoon als data schijf gebruiken. Dus niet als bootschijf
Bij welke serie hoort deze schijf. Hoort deze schijf ook bij de probleem schijven. En als ik deze schijf gebruik op een nforce 4 mobo moet ik eerst kijken dan wat tie doet?
en heeft iemand deze schijf verder al getest op een nforce4 mobo?
[ Voor 16% gewijzigd door jaaoie17 op 08-02-2006 14:39 ]
vorige week een diamondmax 11 500GB sata gekocht. Aangesloten op een asus a8n-e. Niet aan de praat te krijgen, met moeite kunnen initialiseren, formatteren lukt niet, eventviewer vol met fouten. Omgeruild voor een nieuw exemplaar omdat ik eerst dacht dat het aan de schijf zelf lag. Nieuwe schijf zelfde problemen. Ook op een asus nforce3 bord aangesloten, zelfs daar had ik dezelfde problemen mee. Aangesloten op een asus p4p800 intel mobo, nergens last van!
nieuwe nforce drivers, bios update, jumper op 1,5gb gezet etc etc
je zou denken dat bij een nieuwe serie de problemen opgelost zouden zijn
Een beschrijving van de ervaren symptomen zou ook wel zo fijn zijn. Bijv. niet in de BIOS gedetecteerd worden, niet in de XP setup gevonden worden, etc. Daar ik geen ervaringsdeskundige ben, kan ik hier weinig over zeggen
[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 09-02-2006 09:31 ]
6V en 7V SATA II met NCQ
Nforce 4 Mobo's onder andere A8N serie
Problemen:
Bij opstart wordt de shijf niet gevonden, mogelijk wel bij drukken DEL en activeren HDD
Schijf wordt herkend maar "Error loading OS"
Opstarten XP duurt minuten ipv seconden
Kopieeren grote bestanden levert Error en CRC fouten op
Jep. Ik heb zelf het probleem dat hij helemaal niet wordt gevonden en mijn pc dus ook gewoon blijft hangen na het boot-scherm (restart nodig dus) of dat hij er (zoals redyak al zei) minuten over doet om Windows te starten.BalusC schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 12:34:
Het lijkt er dus op alsof er flinke lags / timeouts zijn bij het benaderen van de schijf?
-edit- En de nieuwe nForce4 drivers hebben hier geen verbetering gebracht...
[ Voor 9% gewijzigd door Bravebart op 09-02-2006 12:41 ]
En dat klopt voor de Maxline III schijven want die zijn uitgerust met die Staggerd PIN uitvoering om de voeding niet te overbelasten. Hierdoor starten ze sequentieel op. Een workaround hiervoor is een opstart CD in je DVD speleren leggen en de bootvolgorde aanpassen. Eerst Diskette dan CD dan pas SATA . Door nu niet op ENTER te drukken bij de vraag "starten van CD" krijg je een paar seconden extra waardoor de schijf ineens wel herkend wordt, hij heeft namelijk stroom gekregen.BalusC schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 12:34:
Het lijkt er dus op alsof er flinke lags / timeouts zijn bij het benaderen van de schijf?
De DM10 heeft toch ook staggered spin-upredyak schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 13:03:
[...]
En dat klopt voor de Maxline III schijven want die zijn uitgerust met die Staggerd PIN uitvoering om de voeding niet te overbelasten. Hierdoor starten ze sequentieel op. Een workaround hiervoor is een opstart CD in je DVD speleren leggen en de bootvolgorde aanpassen. Eerst Diskette dan CD dan pas SATA . Door nu niet op ENTER te drukken bij de vraag "starten van CD" krijg je een paar seconden extra waardoor de schijf ineens wel herkend wordt, hij heeft namelijk stroom gekregen.
[ Voor 4% gewijzigd door Bravebart op 09-02-2006 13:11 ]
slow boottimes
hangups in windows (tijdens het surfen enz)
BOsD Machine_Check_Exception (geen ide driver/nvidia firewall)
Nieuwe hdd gekocht (WD) blijft hetzelfde, sata kabel veranderd geen resultaat denk dat het aan me MB ligt. Iemand nog een idee wat ik nog kan proberen. Specs zie profiel
Thnx Clau
[ Voor 7% gewijzigd door CAB-46 op 09-02-2006 14:16 ]
Ik zou maar beginnen met nieuwe firmware op je DM10 te zetten en evt. je moederbord drivers updaten...CAB schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 14:10:
Ik heb last van (maxtor diamond 10 sata Firmware BANC1G10 Aug-05)
slow boottimes
hangups in windows (tijdens het surfen enz)
BOsD Machine_Check_Exception (geen ide driver/nvidia firewall)
Nieuwe hdd gekocht (WD) blijft hetzelfde, sata kabel veranderd geen resultaat denk dat het aan me MB ligt. Iemand nog een idee wat ik nog kan proberen. Specs zie profiel
Thnx Clau
Bios is de nieuwste. Firmware waar kan ik die vandaan halen, heb maxtor een aantal weken geleden gemailt nooit iets terug gehadBravebart schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 14:26:
[...]
Ik zou maar beginnen met nieuwe firmware op je DM10 te zetten en evt. je moederbord drivers updaten...
vastlopers gebeuren dus als de hdd teveel belast wordt.
Dit heb ik niet eerder gezien icm een WD schijf. Om welke WD schijf gaat het dan? Heb je de Maxtor schijf onderhand wel ontkoppeld/verwijderd?Nieuwe hdd gekocht (WD) blijft hetzelfde, sata kabel veranderd geen resultaat denk dat het aan me MB ligt.
[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 09-02-2006 14:57 ]
Ja de maxtor is ontkoppeld. De WD is de WD2500YD met 16 cache.BalusC schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 14:57:
[...]
Dit heb ik niet eerder gezien icm een WD schijf. Om welke WD schijf gaat het dan? Heb je de Maxtor schijf onderhand wel ontkoppeld/verwijderd?
Me neef heeft de dezelfde setup als ik geen problemen.Hoe kan je NCQ uitzetten?
[ Voor 13% gewijzigd door CAB-46 op 09-02-2006 16:10 ]
edit:probleem verholpen met Maxblast utility van maxtor,zie nu de hele schijf
[ Voor 22% gewijzigd door Fern op 09-02-2006 18:48 ]
Er moet dan toch 1 iemand zijn die Maxtor mailt om de firmwareBTU_Natas schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 16:29:
Kan die firmware niet ergens op een ftp ofzo gezet worden? Het is nogal omslachtig om eerst maxtor te moeten mailen. en dan een week wachten voor een firmware.. Iemand?
Maar ik heb al gemailt, dus als ik het binnenheb zal ik het melden
Ziet Windows je schijf überhaupt ?Fern schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 16:34:
Ik heb net m'n MaxtorMaxline III aangesloten en windows geinstalleerd geen probleem verder,alleen hoe kan ik de rest van m'n 300GB formatteren,windows sp2 heb ik erop moet toch te zien zijn dat er 300GB schijf is aangesloten(noob me).
-edit- Beetje vaag verhaal btw...

[ Voor 12% gewijzigd door Bravebart op 09-02-2006 16:51 ]
Super.. kan niet wachtenEr moet dan toch 1 iemand zijn die Maxtor mailt om de firmware
Maar ik heb al gemailt, dus als ik het binnenheb zal ik het melden
Mijn ervaring is dat dit verholpen wordt door het jumpertje op de schijf op SATA150 compatibility te zetten...redyak schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 12:32:
Beinvloede serie (in mijn ervaring):
6V en 7V SATA II met NCQ
Nforce 4 Mobo's onder andere A8N serie
Problemen:
Bij opstart wordt de shijf niet gevonden, mogelijk wel bij drukken DEL en activeren HDD
Schijf wordt herkend maar "Error loading OS"
Opstarten XP duurt minuten ipv seconden
Kopieeren grote bestanden levert Error en CRC fouten op
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Ja, verhelpt als het goed is inderdaad alle problemen. Maar dan heb je niet de SataII voordelen, waar je de schijf (misschien mede) voor hebt gekochtFirefoxAG schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 17:06:
[...]
Mijn ervaring is dat dit verholpen wordt door het jumpertje op de schijf op SATA150 compatibility te zetten...
Damn, volgens twinkey is het gewoon de versie die al eerder in dit topic wordt genoemd...(deze dus)
Is nog steeds dezelfde firmware als die op het topic op GoT word genoemt... Dus geen nieuwe...
Het wachten is eigenlijk op nieuwe nvidia software die de problemen verhelpt.
[ Voor 12% gewijzigd door Bravebart op 09-02-2006 17:19 ]
Maar is dat nou inderdaad (zoals twinkey zei) de versie die legend99 al op 13 januari postte ? Of is het toch een verbeterde versie ? Het is mij nou onderhand een beetje onduidelijk aan het worden
Firmware die ik erop heb is 1BW0 en 1G10.
Wil dit graag weten aangezien ik een DFI Lanparty wil aanschaffen.
@ Bravebart
Thx voor de opheldering, dacht namelijk dat alle HDD's van Maxtor hier last van zouden hebben. Het zijn idd geen SATAII drives die ik heb.
[ Voor 18% gewijzigd door ljt op 09-02-2006 20:52 ]
Het probleem ligt dus bij de verkeerde interpretatie van pin 11 (staggered spin-up) door het moederbord. Jij hebt geen SataII schijven (als ik het goed heb), dus heb je er ook geen last van (staggered spin-up is nl een SataII feature)ljt schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 20:23:
Op die site van maxtor staat dat alleen schijven die beginnen met 6H / 6V er last van zouden hebben. Mijn schijven beginnen met 6Y en 6L. Zijn er mensen hier die ook problemen hebben met 6Y of 6L? Of werken deze prima met een nForce4 chipset?
Dus je kan rustig een nForce4 moederbord kopen
Het artikel waar over ze spreken van de maxtor site heb ik destijds al vernoemd en heb op basis daarvan bij maxtor aangeklopt.Bravebart schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 19:20:
[...]
Maar is dat nou inderdaad (zoals twinkey zei) de versie die legend99 al op 13 januari postte ? Of is het toch een verbeterde versie ? Het is mij nou onderhand een beetje onduidelijk aan het worden
Maar het zou natuurlijk kunnen zijn dat er weer een nieuwe Firmware is. Tot nu toe is het met de huidige firmware nog niet voor iedereen een oplossen.
[
Waarschijnlijk heb je geen problemen, van deze disks zijn de problemen al een tijd opgelost. Zie anders de FAQ van Opslagmedia en IO controllers.ljt schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 20:23:
Op die site van maxtor staat dat alleen schijven die beginnen met 6H / 6V er last van zouden hebben. Mijn schijven beginnen met 6Y en 6L. Zijn er mensen hier die ook problemen hebben met 6Y of 6L? Of werken deze prima met een nForce4 chipset?
Mmh, owkee. Ik hoopte nog steeds een beetje dat het misschien de firmware die twee weken geleden zo half was aangekondigdlegend99 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:04:
[...]
Het artikel waar over ze spreken van de maxtor site heb ik destijds al vernoemd en heb op basis daarvan bij maxtor aangeklopt.
Maar het zou natuurlijk kunnen zijn dat er weer een nieuwe Firmware is. Tot nu toe is het met de huidige firmware nog niet voor iedereen een oplossen.
[ Voor 9% gewijzigd door Bravebart op 09-02-2006 21:15 ]
Dit verhaal klopt, ik kon de eerste keer ook gewoon XP installen en vervolgens starte hij niet op. F6 drukken en met die drivers en steeds een harde reboot, toen kwam ik erin.Bravebart schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 16:45:
[...]
Ziet Windows je schijf überhaupt ?
-edit- Beetje vaag verhaal btw...
Lees ook net Frontpage, ze geven inderdaad eindelijk toe, net terwijl we ons zo lekker aan het organiseren waren.
Liever een stabiele schijf zonder gesodemieter dan (betwistbare) SATA-II "voordelen" voor mijBravebart schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 17:11:
Ja, verhelpt als het goed is inderdaad alle problemen. Maar dan heb je niet de SataII voordelen, waar je de schijf (misschien mede) voor hebt gekocht
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Voor mij ook, maar het is wel jammer...FirefoxAG schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 23:11:
[...]
Liever een stabiele schijf zonder gesodemieter dan (betwistbare) SATA-II "voordelen" voor mij
Ik heb meiling dan ook gevraagd waar de firmwareupdate is, ben benieuwd.Bravebart schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:13:
[...]
Mmh, owkee. Ik hoopte nog steeds een beetje dat het misschien de firmware die twee weken geleden zo half was aangekondigd