Compatibiliteit Maxtor SATA schijven met o.a. nForce4

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 27.602 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAB-46
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-03-2020
spil schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:53:
[...]

Ben bang dat het jou niet gaat helpen, jij hebt (aan de FW revision te zien) een SATA-I versie van de drive en die heeft geen SATA-I/II mode jumper, zie foto op deze page en Staggered spin pdf
idd ik heb net gecheckt en ik heb geen sata II hdd. Dus dit is geen oplossing meer wie weet waar het nog aan kan liggen.

Thnx Clau

Sysspecs zie http://tweakers.net/gallery/89657/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legend99
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 18:58
Eindelijk een gedeeltelijke erkening op de Maxtor Site in de knowledge base kwam ik het volgende tegen met de status new, en ook al staat de diamondmax 10 er niet bij ik ga zeker contact opnemen.

Maxtor SATA II Drives and nVidia nForce4 Compatibility

Question
The following issues have been identified with Maxtor SATA II drives and the nVidia nForce4 controller.
No detection
Anomalous behavior such as data corruption

Answer

Note: This solution is only to be applied to the listed products and only when used with the nForce4 chipset. If you are unsure as to which chipset you have, contact your motherboard manufacturer or visit your motherboard manufacturer's website for clarification.

The following drive families are affected:
DiamondMax 11
MaxLine Pro 500

A firmware upgrade to resolve these issues for Maxtor SATA II drives is available by contacting Maxtor Support.

Europe, Middle East, and Africa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 22:32
legend99 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:03:
Eindelijk een gedeeltelijke erkening op de Maxtor Site in de knowledge base kwam ik het volgende tegen met de status new, en ook al staat de diamondmax 10 er niet bij ik ga zeker contact opnemen.

Maxtor SATA II Drives and nVidia nForce4 Compatibility

Question
The following issues have been identified with Maxtor SATA II drives and the nVidia nForce4 controller.
No detection
Anomalous behavior such as data corruption

Answer

Note: This solution is only to be applied to the listed products and only when used with the nForce4 chipset. If you are unsure as to which chipset you have, contact your motherboard manufacturer or visit your motherboard manufacturer's website for clarification.

The following drive families are affected:
DiamondMax 11
MaxLine Pro 500

A firmware upgrade to resolve these issues for Maxtor SATA II drives is available by contacting Maxtor Support.

Europe, Middle East, and Africa
Goed gevonden man :) Ik ga ook zeker ff contact opnemen met Support voor een firmware update :*)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

interessant, het feit dat Maxtor er nu iets aan doet zou betekenen dat het niet aan de nForce controller ligt...? Jammer dat er dan nooit naar buiten komt wat nu het probleem was (of over een x-aantal jaren pas, zie VIA-southbridge met SBLive problematiek destijds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Alleen jammer dat ze alleen de nieuwe serie schijven daadwerkelijk gaan aanpakken en de wat oudere Diamondmax 10 blijkbaar niet.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
_Dune_ schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 21:40:
Alleen jammer dat ze alleen de nieuwe serie schijfen daadwerkelijk gaan aanpakken en de wat oudere Diamondmax 10 blijkbaar niet.
Ja idd, maar misschien komt dat nog. Dat ze eerst de nieuwe modellen doen en daarna de oudere. Zit opzich wel wat in...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 22:40
De call die ik nog had staan bij Maxtor heb ik geupdate met de vraag of ze mij de firmware op kunnen sturen. Hopelijk ben ik één vd eersten voor de DM10... Aangezien de Maxtor site meld dat alleen de DM11 en Maxline III affected zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie73
  • Laatst online: 08-09 14:03
Al met al kun je na deze problemen zeggen dat je beter een 10krpm-schijf gebruiken i.c.m. een nforce4 mobo. SATAII geeft alleen maar problemen en wanneer je het daarop instelt en het haalt nog niet eens de 150 capaciteit, laat staan de 300.

Ik wacht liever nog ff op een 20krpm schijf o.i.d. met SATAII functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ebbie73 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 09:43:
Al met al kun je na deze problemen zeggen dat je beter een 10krpm-schijf gebruiken i.c.m. een nforce4 mobo. SATAII geeft alleen maar problemen en wanneer je het daarop instelt en het haalt nog niet eens de 150 capaciteit, laat staan de 300.

Ik wacht liever nog ff op een 20krpm schijf o.i.d. met SATAII functie.
Volgens mij weet jij ook niet helemaal waar je het over hebt. :D 20K rpm schijven bestaan er nog niet eens in SCSI variant. Toevallig dat Weestern Digital een SCSI schijf heeft omgebouwd tot S-ATA schij (Raptor) die 10K rpm heeft, maar verwacht niet dat de toerentallen op korte termijn zover opgeschroeft gaan worden.

Daarnaast wil jij alleen maar WD Raptor schijven gaan gebruiken? Voor een beetje opslag moet je wel een heel diepe buidel hebben. ;) De nieuwe Raptor schijven met een capaciteit van 150GB zijn namelijk nou niet de goedkoopste schijven op de markt.

Vervolgens geef jij aan dat je een 20K rpm schijf met S-ATA II features wilt hebben :? Je zegt net dat je geen S-ATA II features wilt hebben omdat ze problemen veroorzaken... ik denk dat ik je even kwijt ben. :9

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 17-01-2006 15:59 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie73
_Dune_ schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 09:52:
[...]

Volgens mij weet jij ook niet helemaal waar je het over hebt. :D 20K rpm schijfen bestaan er nog niet eens in SCSI variant. Toevallig dat Weestern Digital een SCSI schijf heeft omgebouwd tot S-ATA schij (Raptor) die 10K rpm heeft, maar verwacht niet dat de toerentallen op korte termijn zover opgeschroeft gaan worden.

Daarnaast wil jij alleen maar WD Raptor schijfen gaan gebruiken? Voor een beetje opslag moet je wel een heel diepe buidel hebben. ;) De nieuwe Raptor schijfen met een capaciteit van 150GB zijn namelijk nou niet de goedkoopste schijfen op de markt.
Als je goed had gelezen stond er o.i.d.(OF IETS DERGELIJKS)!!!
natuurlijk bestaan die dingen nog niet eens, maar de technologie staat nooit stil, dus daarom verwacht ik dat er schijven komen die wél aan de max komen van SATA300. en hoe kom je aan die snelheid? o.a. door het toerental op te voeren.

En ik wil een Raptor 36 GB schijf gaan gebruiken. Ik heb geen 300 euro over voor een snelle schijf van maar 150 GB capaciteit. het meeste van wat je opslaat heeft die snelheid niet eens nodig, zoals mp3tjes, foto's, films enz. enz.

En wat betreft die problemen met SATAII, het lijkt me dat er tegen die tijd dat er eventueel een schijf is die aan de max van SATA300 kan komen de problemen met SATAII wel verholpen zijn...

[ Voor 8% gewijzigd door Ebbie73 op 12-01-2006 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ebbie73 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:01:
[...]

Als je goed had gelezen stond er o.i.d.(OF IETS DERGELIJKS)!!!
natuurlijk bestaan die dingen nog niet eens, maar de technologie staat nooit stil, dus daarom verwacht ik dat er schijven komen die wél aan de max komen van SATA300. en hoe kom je aan die snelheid? o.a. door het toerental op te voeren.

En ik wil een Raptor 36 GB schijf gaan gebruiken. Ik heb geen 300 euro over voor een snelle schijf van maar 150 GB capaciteit. het meeste van wat je opslaat heeft die snelheid niet eens nodig, zoals mp3tjes, foto's, films enz. enz.

En wat betreft die problemen met SATAII, het lijkt me dat er tegen die tijd dat er eventueel een schijf is die aan de max van SATA300 kan komen de problemen met SATAII wel verholpen zijn...
Precies, Je kunt inderdaad een 36GB Raptor nemen voor je OS en voor data opslag een schijf met grotere capaciteit welke nog een S-ATA150 interface heeft zonder andere S-ATA II features. Dat zou zonder problemen moeten kunnen draaien op een Nforce4 plankje.

Je vorige post kwam mij gewoon een beetje vreemd over. :D
Ebbie73 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:01:
[...]
Dat mag je inderdaad hopen, want deze problemen zijn niet leuk meer. Zelf heb ik gelukkig geen problemen meer met de combinatie RAIDcore BC4852 RAID5 controller en mijn Diamondmax 10 schijven, maar dat is ook na firmware update's van de schijven en controller.

[ Voor 23% gewijzigd door _Dune_ op 17-01-2006 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie73
_Dune_ schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 10:06:
[...]

Precies, Je kunt inderdaad een 36GB Raptor nemen voor je OS en voor data opslag een schijf met grotere capaciteit welke nog een S-ATA150 interface heeft zonder andere S-ATA II features. Dat zou zonder problemen moeten kunnen draaien op een Nforce4 plankje.

Je vorige post kwam gewoon een beetje vreem over. :D
Ik moet mensen altijd 3x uitleggen wat ik bedoel. ben er niet goed in.
maar momenteel heb je helemaal niks aan een SATA300 schijf t.o.v. SATA150 wat betreft snelheid.

en in mijn geval is het een 200GB IDE ipv een sata-schijf voor data opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legend99
twinkey schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:39:
De call die ik nog had staan bij Maxtor heb ik geupdate met de vraag of ze mij de firmware op kunnen sturen. Hopelijk ben ik één vd eersten voor de DM10... Aangezien de Maxtor site meld dat alleen de DM11 en Maxline III affected zijn...
Ik heb vanmorgen anwoord gekregen van Maxtor, heb er alleen weinig aan :(
Want heeft hij het nu over de nieuwe type diamond max 10?

Dear sir,

Yes there is a firmware update available for the Diamond Max 10.
Kind Regards,

Eamonn Murphy
Customer Support Team, Maxtor Ireland Ltd.

[update]
Ik heb een bevestiging van maxtor dat er wel degelijk een firmware update is voor de 6V250F0 disk.
Moest alleen mijn huidigde firmware nog even opsturen.
[/update]

[update2]
Op de knowledge base is het artikel inmiddels ook aangepast:

The drives affected are those with model numbers starting with:
6V- (DiamondMax 10)
6H- (DiamondMax 11)
7V- (Maxline III)
7H- (MaxLine Pro 500)

A firmware upgrade to resolve these issues for Maxtor SATA II drives is available by contacting Maxtor Support. Please have the drive serial number and the Code number available, which will be listed on the top label of the drive itself.
[/update2]

[ Voor 37% gewijzigd door legend99 op 12-01-2006 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
legend99 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:18:
[...]

Ik heb vanmorgen anwoord gekregen van Maxtor, heb er alleen weinig aan :(
Want heeft hij het nu over de nieuwe type diamond max 10?

Dear sir,

Yes there is a firmware update available for the Diamond Max 10.
Kind Regards,

Eamonn Murphy

[update]
Ik heb een bevestiging van maxtor dat er wel degelijk een firmware update is voor de 6V250F0 disk.
Moest alleen mijn huidigde firmware nog even opsturen.
[/update]
Kee, dat is wel beter :) Ik wacht nog steeds op antwoord van Maxtor :/ :O

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

twinkey schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:39:
Hardwarematig is volgens mij de Maxline III hetzelfde als de DM10...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
John_Glenn schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:46:
[...]

Hardwarematig is volgens mij de Maxline III hetzelfde als de DM10...
Klopt, hardware matig wel. Maar de firmware schijnt anders te zijn. Vraag ik me toch af waarom dat is :?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
Dear Hans,

Thank you for your e-mail.

I am very sorry any inconvenience caused.

We are planning to release firmware to the enduser now.

However it will take some time to do.

Therefore please give me some time, I will let you know as soon as they ready.

If you have any questions please don't hesitate to contact us. In order to allow us to deal with all enquiries as efficiently and accurately as possible we would ask that you include any previous emails when replying to us.

Kind Regards,

Alexa Zhou

Dus, ik verwacht 'm snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAB-46
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-03-2020
Ik heb de maxtor site gecheckt en hierop staat dan de 6V- (DiamondMax 10) problem heeft. Ik heb een schijf model nummer: 6L300SO (diamond 10). Dus ik begrijp niet waar de problemen vandaan

Hopelijk kan iemand mij dit uitleggen die ook een diamond 10 heeft met een dezelfde modelnummer

Thnx Clau

Sysspecs zie http://tweakers.net/gallery/89657/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
CAB schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 16:56:
Ik heb de maxtor site gecheckt en hierop staat dan de 6V- (DiamondMax 10) problem heeft. Ik heb een schijf model nummer: 6L300SO (diamond 10). Dus ik begrijp niet waar de problemen vandaan

Hopelijk kan iemand mij dit uitleggen die ook een diamond 10 heeft met een dezelfde modelnummer

Thnx Clau
Dit is al zo vaak voorbij gekomen... Check pagina 1 en je vind uitgebreide instructies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu dus kijken naar een SATA2 schijf met 16MB cache maar heb een nForce4 (A8N-SLI Deluxe) moederbord. Ik kan dus beter maar geen Maxtor halen, iemand bekend of de WD2500KS ook problemen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:44:
Ben nu dus kijken naar een SATA2 schijf met 16MB cache maar heb een nForce4 (A8N-SLI Deluxe) moederbord. Ik kan dus beter maar geen Maxtor halen, iemand bekend of de WD2500KS ook problemen heeft?
Heb je het topic überhaupt al doorgekeken :? Het is de combinatie SataII <-> nForce4 die problemen geeft. Niet alleen de combi Maxtor <-> Asus heeft dus problemen...

[ Voor 3% gewijzigd door Bravebart op 12-01-2006 19:59 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:44:
Bravebart schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:04:
Dus als ik het goed begrijp, kan je rustig een Maxtor DM10 SATAII kopen, zolang je de jumper maar even omzet. Zo schakel je immers taggered spin-up en ncq uit, wat de problemen veroorzaakt...

Klopt dit ?
The_Priest schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 09:59:
[...]

Klopt, ook moet je even NCQ uitzetten hoe dat moet staat hierboven nog ergens..
*zucht* kijk eerst is in het topic voordat je zulk soort reacties plaatst.... :X 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

word beetje moe van de nForce4 moederborden, in theorie ziet alles er mooi uit maar in praktijk echt drama.. zoveel probs, kijk naar de sata2 schijven maar ook naar de creative geluidskaarten.. moet dan wel zeggen dat ik geen problemen hebt met de creative geluidskaarten... nu nog hopen dat met een wonder ook geen problemen met de sata2 schijven hebt... me broer heeft a8n-platinum en samsung sata2 schijf en geen problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Priest
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 23:26
(jarig!)
twinkey schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 19:32:
[...]

[...]

[...]

*zucht* kijk eerst is in het topic voordat je zulk soort reacties plaatst.... :X 8)7 |:(
Waar baseer jij jouw reactie op? Ik ken dit topic bijna uit mijn hoofd en de problemen m.b.t. het nForce 4 mobo ook uit eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
The_Priest schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 11:10:
[...]

Waar baseer jij jouw reactie op? Ik ken dit topic bijna uit mijn hoofd en de problemen m.b.t. het nForce 4 mobo ook uit eigen ervaring.
offtopic:
Ik heb het over Tweak-U... niet over jou, dacht dat dat wel duidelijk was...

Heeft iemand de nieuwe Asus A8N-SLI BIOS al geprobeerd icm de SATAII schijven? Er schijnt een nieuwe beta bios uit te zijn: 1016.001 Beta... Weet alleen niet of die updates betrekking hebben op de schijven...

[ Voor 28% gewijzigd door twinkey op 13-01-2006 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Priest
(jarig!)
OK, ik vond het al raar. Volgende keer je quote wat duidelijker maken. Je reactie tegen Braveheart of andere personen die hun antwoord zo uit het topic kunnen halen is begrijpelijk.

Verder ben ik ook benieuwd naar die bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
The_Priest schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 12:31:
OK, ik vond het al raar. Volgende keer je quote wat duidelijker maken. Je reactie tegen Braveheart of andere personen die hun antwoord zo uit het topic kunnen halen is begrijpelijk.

Hij had het ook niet tegen mij hoor, hij gebruikte alleen mijn post om het aan Tweak-U duidelijk te maken ;)

Ik ken zelf ook bijna het hele topic uit mijn hoofd :z

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
  • Laatst online: 01-07-2023
Van de week mijn ASUS moederbord en een Diamonmax schijf binnen gekregen, ben al 2 dagen aan het stoeien om het aan de slag te krijgen.

Nu ik dit topic lees, vanavond nog maar eens proberen dan, ik heb weer goede hoop met de jumpers en de NCQ. :)
Ik heb het moederbord, maar ga eerst even de andere opties proberen, heb nog niet echt zin om het bios van mijn nieuwe mobo te updaten met een beta versie. Eerst maar de jumpers en / of nieuwe firmware proberen.

Ook maxtor gebeld voor de nieuwe firmware, die vrouw zei vandaag, maar naarmate het gesprek vorderde krabbelde ze toch een beetje terug en werd het iedergeval dit weekend :|

edit:

http://support.asus.com/d...=1&model=A8N-SLI%20Deluxe

Staat hier niet ook gewoon de final van 1016 (die is er later opgezet) of is de beta toch nieuwer?

[ Voor 14% gewijzigd door Serpie op 13-01-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een maxline III liggen waarmee ik ook problemen had terwijl het modelnummer begint met 7L.
En met mijn diamonmax 9 heb ik ook problemen gehad.

Heb gewoon alle schijven eruit gegooid en 2x320 gig als opslag gekocht (western digital)
en 2x 74gb raptors in raid 0 voor OS en games en geen problemen meer.
(scheelt trouwens een hoop zeg die 2 raptors!!!!) Bootscherm gaat het balkje 1x rond en ik ben een paar seconden later op het bureaublad.

Vraag me af hoe snel alles zou gaan als een hd geen bottleneck meer zou zijn maar even snel zou kunnen zijn als je ram bijv. Hoe snel je pc op zou starten of een game.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Priest
(jarig!)
AMD Athlon XP 2600+ @ 2165 MHz 512MB Kingston Value Ram Asus a7n8x -e deluxe Maxtor DM10 ook een keer van links naar recht dus zo speciaal is dat niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een shit spul van Maxtor... ik heb hier 2 x 6V300F0 liggen (300Gb,16Mb)
En idd.. op de nforce4 werkt ie niet, ook niet op bios versie van A8N-SLI Deluxe 1016

Heb hier net ook een Promise TX2300 liggen, en daar werken ze ook niet op...
Waardeloos.. dit zijn de laatste maxtors die ik koop.

Heb hier nu ook de Hitachi's liggen 250Gb Sata2.. en die werken als een speer, sneller, en koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWM
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 17:03

GWM

Het gekke is dat computer winkels het bestaan van dit probleem gewoon ontkennen.
Bij de Mycom was het niet eens bekend, het wekte zelfs verbazing.
Hij hing de schijf in een dergelijk systeem als het mijne, Nforce 4 mobo.. AMD orocessor ect.
En daar werkte alles weer naar behoren.
Sterker nog, hij werkte met 2 van deze s-ata schijven en heeft nooit problemen gehad.
Daar zetten ze systemen in elkaar en hebben het nog nooit meegemaakt.
Mij werd meegegeven dat een bios update misschien nog zou werken, niet dus.
Meerdere klanten hebben een systeem met Nforce 3/4 en Maxtor(S-ATA)/ Western Digital(S-ATA) bij mycom laten installeren en dat schijnt goed te werken.
Misschien je pc meeslepen naar de mycom en 't daar laten installeren?
Ik neem aan dat als het nog niet werkt ze je ook niet om geld kunnen vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legend99
Heb 16:30 vanmiddag de firmware update opgestuurd gekregen.

Is een CD boot image.
6v3.iso a 4 MB

Heerlijk melding in de readme:

NOTE: If the system loses AC power during the update, all
data on the hard drive will be lost.

Als jullie de komende dagen geen bericht meer van mij lezen dan is het niet goed gegaan :)

[ Voor 21% gewijzigd door legend99 op 13-01-2006 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:55
Heb nog nooit eerder een firmware update ZONDER die melding gezien, dus zo bijzonder is het niet. Echter, je bent niet de data kwijt, fysiek staat het er nog. Alleen je hardeschijf kan de data van zijn eigen platters niet meer lezen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legend99
The__Virus schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 19:10:
Heb nog nooit eerder een firmware update ZONDER die melding gezien, dus zo bijzonder is het niet. Echter, je bent niet de data kwijt, fysiek staat het er nog. Alleen je hardeschijf kan de data van zijn eigen platters niet meer lezen :).
Probleem is alleen het terug halen. En een backup ken ik niet.

Het lijkt er overigens op dat er eindelijk succes is. Mijn disk staat nu op Sata300, zoals het hoort en hij start zonder problemen op. :)

[ Voor 7% gewijzigd door legend99 op 13-01-2006 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht nog steeds op Maxtor m.b.t. de firmware update... wat duurt dat lang zeg... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde probleem, maar dan met 2 Maxtor Diamond Plus 9 schijven en een nForce4 chipset. Is over deze combi al wat bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
legend99 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 19:26:
[...]

Probleem is alleen het terug halen. En een backup ken ik niet.

Het lijkt er overigens op dat er eindelijk succes is. Mijn disk staat nu op Sata300, zoals het hoort en hij start zonder problemen op. :)
Kan je deze firmware online zetten? Er wachten nogal veel mensen op namelijk... Dan ben je hier de held... (is deze trouwens voor alle 6v versies? Of alleen de 300 GB versie?)

[ Voor 8% gewijzigd door twinkey op 13-01-2006 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 19:32:
ik heb precies hetzelfde probleem, maar dan met 2 Maxtor Diamond Plus 9 schijven en een nForce4 chipset. Is over deze combi al wat bekend?
Op pagina 1, en in de topictitel zelfs staat dat het hier over de DM10 gaat, en niet de DM9.

[ Voor 19% gewijzigd door twinkey op 13-01-2006 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legend99
twinkey schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 19:36:
[...]

Kan je deze firmware online zetten? Er wachten nogal veel mensen op namelijk... Dan ben je hier de held... (is deze trouwens voor alle 6v versies? Of alleen de 300 GB versie?)
Tuurlijk geen probleem. Misschien dat hij hirer ook wel op de site van Tweakers willen plaatsen.

Even een waarschuwing ik heb hem gekregen van Maxtor en ik heb een 6V250F0 DiamonMax 10 disk 250 GB.

http://www.linkstate.nl/6v3.zip

Succes mensen.

edit:
dikke vingers fout

[ Voor 4% gewijzigd door legend99 op 13-01-2006 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
legend99 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 19:57:
[...]

Tuurlijk geen probleem. Misschien dat hij hirer ook wel op de site van Tweakers willen plaatsen.

Even een waarschuwing ik heb hem gekregen van Maxtor en ik heb een 6V250F0 DiamonMax 10 disk 150 GB.

http://www.linkstate.nl/6v3.zip

Succes mensen.
Owkee. Ik heb die nl ook, dus ik hoop dat de firmware update helpt :)

-edit- Owja, als je firmware gaat updaten dan moet je toch je PATA's afkoppelen, omdat anders die firmware ook vernieuwd wordt ?

[ Voor 16% gewijzigd door Bravebart op 13-01-2006 20:17 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legend99
Bravebart schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:09:
[...]

Owkee. Ik heb die nl ook, dus ik hoop dat de firmware update helpt :)

-edit- Owja, als je firmware gaat updaten dan moet je toch je PATA's afkoppelen, omdat anders die firmware ook vernieuwd wordt ?
Ja het is inderdaad de 250 Gb disk

Volgens mij hoef je niet eerst de PATA disks te ontkoppelen, in het menu aangeven welke disk je wil upgraden, maar voor de zekerheid zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
legend99 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:22:
[...]

Ja het is inderdaad de 250 Gb disk

Volgens mij hoef je niet eerst de PATA disks te ontkoppelen, in het menu aangeven welke disk je wil upgraden, maar voor de zekerheid zeker doen.
Owkee, bedankt. Werkte het snel bij jou, de firmware upgraden? Voor mij de eerste keer dat ik het doe 8)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legend99
Bravebart schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:32:
[...]

Owkee, bedankt. Werkte het snel bij jou, de firmware upgraden? Voor mij de eerste keer dat ik het doe 8)
Er zit een beschrijving bij over hoe je het moet gebruiken, maar deze klopte niet met de menu die ik kreeg.

Ik heb elke keer de eerste standaard optie gekozen was 3 schermen in totaal (denlk ik) . Toen ging die de firmware downloaden kreeg ik de melding dat het succesvol is gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
legend99 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:51:
[...]

Er zit een beschrijving bij over hoe je het moet gebruiken, maar deze klopte niet met de menu die ik kreeg.

Ik heb elke keer de eerste standaard optie gekozen was 3 schermen in totaal (denlk ik) . Toen ging die de firmware downloaden kreeg ik de melding dat het succesvol is gelopen.
Owkee, ik ga het proberen :)

-edit- Ik heb het probleem al gevonden denk ik. Bij het formatteren van schijf (heloemaal aan het begin) is er iets fout gegaan, waardoor hij nog ongeformateerd was. Dus ga ik dat eerst maar ff doen O-)

[ Voor 63% gewijzigd door Bravebart op 13-01-2006 22:00 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstra30
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 20:51
Nou ik heb mijn pc inmiddels weer terug (deze had ik ter reparatie aangeboden bij Norrod aangezien ik ook grote problemen had met die diamondmax 300 schijf en een asus a8nsli). Diagnose: Kapotte harde schijf. Oplossing: nieuwe diamondmax 10 erin gezet, echter wel een 150 versie van 25 dec. dit jaar. Dus geen Sata 2 meer voor mij. Nou ja ik ben al lang blij dat hij het eindelijk eens doet. Heeft iemand nog een handige tip om te controleren of deze schijf geen lees of schrijffouten maakt en 100% goed werkt??

i920 D0, UD3R, OCZ1600vlgk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
Ik kirjg die nieuwe firmware nog steeds niet goed geïnstalleerd :(

Als ik eenmaal 'R:\DLOAD /i' heb getypt en op ENTER heb gedruk komt er een vervolscherm.
Dit is de 'Power control configuration' waar ik (volgens de readme) op ENTER druk en dus kies voor 'No power control available'
In het vervolgscherm kies ik voor de bovenste optie ('Automatically use first Maxtor drive' want ik heb er maar 1 aanhangen)
Hij vindt dan de goede schijf.
Daarna krijg ik het laatste scherm (denk ik), nl het 'Store to' schermpje. Hier kies ik ook maar de bovenste optie, DMC Package download (Segmented)
Dan komt het schermpje 'Select DMC file' waar als enige optie staat 'Abort' :?

Ik kan er niet achterkomen waar de fout nou zit, ik denk zelf bij het 'Store to' maar als ik de andere opties probeer heeft het ook geen effect.

Weet iemand (legend99 bv) misschien wat ik fout doe :/

[ Voor 7% gewijzigd door Bravebart op 14-01-2006 15:55 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:20
zover kom ik niet eens. Ik krijg error ..... 157

ik kom tot na het kiezen van first harddisk (heb all gekozen aangezien ik er 2 aan had hangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
maurits82 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:39:
zover kom ik niet eens. Ik krijg error ..... 157

ik kom tot na het kiezen van first harddisk (heb all gekozen aangezien ik er 2 aan had hangen)
Geeft hij daarna niet kort een melding van 'Detecting harddisks' ofzo ? Dat deed hij bij mij daarna nl nog wel...

-edit- Die error 157 kreeg ik pas als ik het programma had gequit.

[ Voor 11% gewijzigd door Bravebart op 14-01-2006 15:59 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Bravebart schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:57:
[...]

Geeft hij daarna niet kort een melding van 'Detecting harddisks' ofzo ? Dat deed hij bij mij daarna nl nog wel...

Ja dat deed hij nog wel. Even denken. Ohja, daarna had ik de keuze om te downloaden maar dat kon dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legend99
Bravebart schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 13:28:
Ik kirjg die nieuwe firmware nog steeds niet goed geïnstalleerd :(

Als ik eenmaal 'R:\DLOAD /i' heb getypt en op ENTER heb gedruk komt er een vervolscherm.
Dit is de 'Power control configuration' waar ik (volgens de readme) op ENTER druk en dus kies voor 'No power control available'
In het vervolgscherm kies ik voor de bovenste optie ('Automatically use first Maxtor drive' want ik heb er maar 1 aanhangen)
Hij vindt dan de goede schijf.
Daarna krijg ik het laatste scherm (denk ik), nl het 'Store to' schermpje. Hier kies ik ook maar de bovenste optie, DMC Package download (Segmented)
Dan komt het schermpje 'Select DMC file' waar als enige optie staat 'Abort' :?

Ik kan er niet achterkomen waar de fout nou zit, ik denk zelf bij het 'Store to' maar als ik de andere opties probeer heeft het ook geen effect.

Weet iemand (legend99 bv) misschien wat ik fout doe :/
Bij Select DMC file krijg ik VA11160.DMC en Abort

Moet er wel bij zeggen dat ik hem heb gebruikt toen de disk op 150MB stond en niet 300MB

Wat voor gegevens geeft hij aan boven in het scherm disk ID en Firmware, misschien herkent hij je disk niet.

En probeer anders de Manual Device Select en dan Nforce en dan Pri.

PS als je abort doet dan krijg ik de melding error 157.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
legend99 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 19:31:
[...]

Bij Select DMC file krijg ik VA11160.DMC en Abort

Moet er wel bij zeggen dat ik hem heb gebruikt toen de disk op 150MB stond en niet 300MB

Wat voor gegevens geeft hij aan boven in het scherm disk ID en Firmware, misschien herkent hij je disk niet.

En probeer anders de Manual Device Select en dan Nforce en dan Pri.

PS als je abort doet dan krijg ik de melding error 157.
Ja, het zou heel misschien kunnen dat het met branden niet goed is gegaan, mar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen...

Ik heb het geprobeerd op 150MB en op 300MB en met Manual Device Select. Ik zal zo ff een foto nemen van die gegevens; post ik zo wel ff.

Die abort code krijg ik dan trouwens ook...

-edit- Plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/k9fjhd.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Bravebart op 14-01-2006 20:20 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:07
De 250gig die ik heb begint met 6L ipv 6V. Heeft die firmware dan nut of kan ik het beter laten.

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
Dibbuz schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:43:
De 250gig die ik heb begint met 6L ipv 6V. Heeft die firmware dan nut of kan ik het beter laten.
Jij hebt geen SataII, en de nieuwe firmware is juist om de problemen SataII <-> nForce4 te verhelpen. Zal in dat opzicht dus geen effect hebben :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
Bravebart schreef op zondag 15 januari 2006 @ 14:09:
[...]

Jij hebt geen SataII, en de nieuwe firmware is juist om de problemen SataII <-> nForce4 te verhelpen. Zal in dat opzicht dus geen effect hebben :)
En die jumper op die 2 pinnetjes, dat zal wel helpen?Of heeft dat er ook niks mee te maken?
Zie verder anders geen oplossing...

[ Voor 7% gewijzigd door Dibbuz op 15-01-2006 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb zelf net een A8N-SLi Deluxe moederbord, daarbij viel me op dat er naast de nForce4 SATA ook nog een Silicon Image S-ATA controller is. Heeft iemand al geprobeert een problemen schijf daarop aan te sluiten?

(Of zeg ik nu dingen die nergens op slaan 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
Dibbuz schreef op zondag 15 januari 2006 @ 14:49:
[...]

En die jumper op die 2 pinnetjes, dat zal wel helpen?Of heeft dat er ook niks mee te maken?
Zie verder anders geen oplossing...
Door op die 2 pinnetjes een jumper te zetten zet je de staggerd pin-up uit. Dit was voor zover ik heb onthouden het probleem, dus je zou denken dat hij het dan moet doen. Lees anders nog ff een aantal posts in dit topic terug over die staggerd spin-up.

-edit- vanaf hier ongeveer

[ Voor 10% gewijzigd door Bravebart op 15-01-2006 15:25 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
Bravebart schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:23:
[...]

Door op die 2 pinnetjes een jumper te zetten zet je de staggerd pin-up uit. Dit was voor zover ik heb onthouden het probleem, dus je zou denken dat hij het dan moet doen. Lees anders nog ff een aantal posts in dit topic terug over die staggerd spin-up.

-edit- vanaf hier ongeveer
Had ik al gedaan maar ik ben zo technisch met dat soort dingen dus tja.Maar ik ga het zeker proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
rippance schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:09:
Ik heb zelf net een A8N-SLi Deluxe moederbord, daarbij viel me op dat er naast de nForce4 SATA ook nog een Silicon Image S-ATA controller is. Heeft iemand al geprobeert een problemen schijf daarop aan te sluiten?

(Of zeg ik nu dingen die nergens op slaan 8)7 )
Volgens mij moet dat wel werken als je de schijf daar op aansluit. Maar daar ben ik niet zeker van...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb sinds kort ook de combinatie maxtor DM10 + asus A8N-E , had van te voren al de DM geflashd naar nieuwe bios, ging ook goed dacht ik. Maar ik heb af en toe op 1 partitie dat als ik iets erop wegschrijf dat ik er dan geen toegang meer tot heb 8)7 Zou dit een indicatie kunnen zijn dat het een conflict is? Met de andere partities heb ik tot nu geen last gehad, alleen op deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legend99
Bravebart schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 20:09:
[...]

Ja, het zou heel misschien kunnen dat het met branden niet goed is gegaan, mar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen...

Ik heb het geprobeerd op 150MB en op 300MB en met Manual Device Select. Ik zal zo ff een foto nemen van die gegevens; post ik zo wel ff.

Die abort code krijg ik dan trouwens ook...

-edit- Plaatje:

[afbeelding]
Jij hebt al de nieuwe Firmware VA11160 al op de disk zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-09 14:53
Ik loop hier tegen iets vreemds aan met een Maxtor DiamondMax 300GB SATA op een Gigabyte GA-K8N-SLI (nForce4 chipset), namelijk dat de schijf als slechts 136GB wordt herkend (en met de acces mode op Large is 'ie slechts 128GB). Het lijkt me toch niet dat dit nieuwe moederbord problemen zou mogen hebben met schijven groter dan 128GB?

Overigens heeft dit probleem volgens mij niet te maken met de hier aangehaalde problemen van nForce3/4 icm. DiamondMax 10 schijven? Want de schijf werkt verder wel prima, heb er Windows XP Pro op geinstalleerd en dat loopt als een zonnetje. Alleen wil ik uiteraard wel graag die resterende gig's erbij ;)

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
Dibbuz schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:27:
[...]

Had ik al gedaan maar ik ben zo technisch met dat soort dingen dus tja.Maar ik ga het zeker proberen!
Geprobeerd maar dan krijg ik een heel mooi blauw scherm.Ik houd hem wel als extra hd, dan doet ie het tenminste :( Baggerding...

[ Voor 3% gewijzigd door Dibbuz op 15-01-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Bravebart schreef op zondag 15 januari 2006 @ 14:09:
[...]
Wanneer gaan we nu eens alles eens goed benoemen. Alle Diamondmax 10 schijven vallen onder S-ATA II. Een hardeschijf mag een sticker S-ATA II dragen wanneer deze één van de S-ATA II features ondersteund en dat doen alle Diamondmax 10 schijven.

Alle Diamondmax 10 schijven ondersteunen NCQ, staggered spinup en hot plug/swapable. Het enige verschil wat je tussen de eerste serie Diamondmax 10 en de tweede serie is de 300Mb/sec interface. De eerste serie Diamondmax 10 schijven heeft nog een 150Mb/sec interface.

De 300Mb/sec interface staat dus niet gelijk aan S-ATA II. S-ATA II is ook geen standaard zoals inmiddels bekend mag zijn. Als het eenstandaard was geweest dan hadden alle features aanwezig moeten zijn voordat een hardeschijf een sticker S-ATA II zou mogen dragen, maar dat is nu niet het geval. Alles valt dus gewoon onder de S-ATA standaard.

Daarbij is het natuurlijk wel uitkijken welke firmware je op welke schijf zet. Ik verwacht niet dat je zomaar een fimware voor een S-ATA 300 schijf zomaar over een S-ATA 150 kunt zetten.

Maar om de problemen met alle schijven op te lossen, denk ik dat iedereen eens een e-mail naar Maxtor moet sturen, dan zien zij ook hoeveel/vaak deze problemen voor komen. mogelijk dat ze er dan wat meer werk van gaan maken.

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 17-01-2006 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Bravebart schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:57:
[...]

Hij ging eerst zoeken ja. Hoever weet ik niet meer precies. Ik kreeg het IN het menu, VOORDAT ik er uit gegooid werd waar het nog een keer werd gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siempie76
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 17:26
Zaterdag mijn Maxline III 250 Gb binnen gekregen en na dit forum gelezen te hebben
een hard hoofd erin gehad om het werkend te krijgen op mijn A8NSLI- Deluxe.

Gelijk de nieuwe firmware erin geladen en aan Sata poort 1 gehangen.
Nieuwe firmware erin laden ging goed en hij werd ook herkend :)

Na windows erop geinstalleerd te hebben dacht ik dat alles goed was/is, maar...

Als ik de computer uit zet en weer aan ziet hij de schijf in het bios (als sataII),
als ik de computer herstart ziet hij de schijf niet in het bios als sataII :?
Heel vreemd

Ik heb geen jumper gezet op de schijf, dat ga ik nog even proberen of dat scheelt

Misschien toch op een update van het moederbord wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
legend99 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 21:52:
[...]

Jij hebt al de nieuwe Firmware VA11160 al op de disk zitten.
Is dat die firmware die 12 januari ongeveer is uitgekomen ? Hoe kan die er nou opzitten terwijl mijn schijf op 26 november 2005 gemaakt is :?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
siempie76 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 13:54:
Zaterdag mijn Maxline III 250 Gb binnen gekregen en na dit forum gelezen te hebben
een hard hoofd erin gehad om het werkend te krijgen op mijn A8NSLI- Deluxe.

Gelijk de nieuwe firmware erin geladen en aan Sata poort 1 gehangen.
Nieuwe firmware erin laden ging goed en hij werd ook herkend :)

Na windows erop geinstalleerd te hebben dacht ik dat alles goed was/is, maar...

Als ik de computer uit zet en weer aan ziet hij de schijf in het bios (als sataII),
als ik de computer herstart ziet hij de schijf niet in het bios als sataII :?
Heel vreemd

Ik heb geen jumper gezet op de schijf, dat ga ik nog even proberen of dat scheelt

Misschien toch op een update van het moederbord wachten?
Kan jij in het BIOS zien of een schijf SataI of II is ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siempie76
Bravebart schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:04:
[...]

Kan jij in het BIOS zien of een schijf SataI of II is ?
In mijn bios staat SataII als hij de schijf herkent, dus dat gaat goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
siempie76 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:13:
[...]

In mijn bios staat SataII als hij de schijf herkent, dus dat gaat goed
Ow, ga ik ook ff kijken of dat bij mij ook staat :) Welke bios versie heb jij ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siempie76
Bravebart schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:20:
[...]

Ow, ga ik ook ff kijken of dat bij mij ook staat :) Welke bios versie heb jij ?
Mijn bios versie is 1015 volgens mij.
Zit nu op het werk dus kan het niet checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
siempie76 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:29:
[...]

Owkee, thnx

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
Mensen, alsjeblieft, lees eerst wat door voordat je je nieuwe harde schijf gaat flashen!!! Het gaat alleen om de schijven die bij Maxtor bekend staan onder SATA300... Als je een SATA150 schijf hebt twijfel ik of je nog een werkende schijf over houd... :X

--Dit puur voor de zekerheid als waarschuwing!!!--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
twinkey schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:45:
Mensen, alsjeblieft, lees eerst wat door voordat je je nieuwe harde schijf gaat flashen!!! Het gaat alleen om de schijven die bij Maxtor bekend staan onder SATA300... Als je een SATA150 schijf hebt twijfel ik of je nog een werkende schijf over houd... :X

Heb jij hem al werkend ? Ik ben benieuwd bij hoeveel mensen het al gelukt is, bij mij wil het nl nog steeds niet lukken :(

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legend99
Bravebart schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:03:
[...]

Is dat die firmware die 12 januari ongeveer is uitgekomen ? Hoe kan die er nou opzitten terwijl mijn schijf op 26 november 2005 gemaakt is :?
staat dit bestand: va111630-00.dmc op de CD die je gemaakt hebt?

en volg deze instructie is uit het text file van de CD:
Main Menu: Power controller configuration

PPT power module

automatically use first Maxtor drive

DMC package download single - ******is showing the firmware on the drive here ******

press Enter

perform the download now

should get a success message, press space bar takes back to main

exit out of the program, will shutdown the hdd, run dload again, follow the above procedure to verify the firmware has changed, will show the firmware at the top of the page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siempie76
siempie76 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:29:
[...]

Ik heb het gecheckt en het is versie 1013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
twinkey schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:45:

Nee dit is volgens mij niet zo. Wat ik heb begrepen hebben de 6B(250 of 300) blablabla versies, al bios 1G er in. Dit is al de laatste.

Ik heb ook een 6L, hiervan weet ik niet welke dit is. Welke bios ik moet gebruiken weet ik ook niet. Maxtor is met dit probleem volgens mij nog hard bezig.

Zelf heb ik een 6L en een 6B geprobeerd te flashen, toen kreeg ik die 157 error. ... die 6B doet het nu nog prima maar het lijkt er op dat die 6L ERG traag is geworden. Ik ben nu met GETDATABACKFORNTFS al 8 uur bezig om 250gig te kopieeren en hij is nu bij 80% (van onaangetaste maxtor300gb SATA1 naar de 6L 250gb SATA1). (zelfde ook gedaan bij 6B 250&300gb, dat ging lekker snel).

Dit trouwens op een s754 Nforce3 chipset

[ Voor 43% gewijzigd door Whiskey48 op 16-01-2006 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
legend99 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 20:15:
[...]

staat dit bestand: va111630-00.dmc op de CD die je gemaakt hebt?

en volg deze instructie is uit het text file van de CD:
Main Menu: Power controller configuration

PPT power module

automatically use first Maxtor drive

DMC package download single - ******is showing the firmware on the drive here ******

press Enter

perform the download now

should get a success message, press space bar takes back to main

exit out of the program, will shutdown the hdd, run dload again, follow the above procedure to verify the firmware has changed, will show the firmware at the top of the page.
Haha, ik was net bezig met wat jij post :D Ik zal eens ff kijken of het nu wel wil lukken :)

-edit- va111630-00.dmc staat er idd op, samen met de Dload.exe en NewLoaderInstructions.mxo

-edit2- Nee dus, het blijft zo dat hij geen DMC bestand ziet; terwijl hij er wel gewoon op staat :/
Ik ga hem denk ik maar ff opnieuw branden; misschien help het...

[ Voor 15% gewijzigd door Bravebart op 16-01-2006 21:31 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:00
Ik ben van plan een nieuwe 200Gb hardeschijf te kopen, en zit te twijfelen:
Wel tussen de Maxtor Diamondmax10 200gb sata en de Samsung Spinpoint SP2004C 200gb.

Mijn vraag is nu, ik heb een A8N-SLI moederbord(nforce 4), zijn er nog steeds (veel) problemen icm de maxtor? Of is dat nu allemaal al weg, bij de schijven die je nu koopt?

En verder om hier ene nieuwe topic voor te starten: welke hardeschijf is volgens jullie beter(tussen die 2, en alle anderen)?

Bedank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
matsume schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:32:
Ik ben van plan een nieuwe 200Gb hardeschijf te kopen, en zit te twijfelen:
Wel tussen de Maxtor Diamondmax10 200gb sata en de Samsung Spinpoint SP2004C 200gb.

Mijn vraag is nu, ik heb een A8N-SLI moederbord(nforce 4), zijn er nog steeds (veel) problemen icm de maxtor? Of is dat nu allemaal al weg, bij de schijven die je nu koopt?

En verder om hier ene nieuwe topic voor te starten: welke hardeschijf is volgens jullie beter(tussen die 2, en alle anderen)?

Bedank _/-\o_
Ga eerst het topic maar eens doorlezen, dan had je je eerste vraag al niet hoeven te stellen :Z

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
Heeft iemand enig idee hoe mijn bovenstaande probleem veroorzaakt wordt? Ik heb ook geprobeerd 'm te jumperen, maar dat mocht niet baten. Hij blijft 'm herkennen als 138GB schijf :?

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
offtopic:
[quote]BlackB1rd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 22:08:
Ik loop hier tegen iets vreemds aan met een Maxtor DiamondMax 300GB SATA op een Gigabyte GA-K8N-SLI (nForce4 chipset), namelijk dat de schijf als slechts 136GB wordt herkend (en met de acces mode op Large is 'ie slechts 128GB). Het lijkt me toch niet dat dit nieuwe moederbord problemen zou mogen hebben met schijven groter dan 128GB?

Overigens heeft dit probleem volgens mij niet te maken met de hier aangehaalde problemen van nForce3/4 icm. DiamondMax 10 schijven? Want de schijf werkt verder wel prima, heb er Windows XP Pro op geinstalleerd en dat loopt als een zonnetje. Alleen wil ik uiteraard wel graag die resterende gig's erbij ;)[/quote]

Dit soort vragen horen niet thuis in dit topic, maar wellicht heb je nog ruimte over die je nog niet 'assigned' heb. Kijk hiervoor in Schijfbeheer, en voeg de overgebleven ruimte toe.

Hebben jullie ook last van het feit dat die DM10's met bosjes uit de lucht vallen? Had er drie gekocht, maar twee ervan zijn alweer dood... :S Ik kan nu dus nog niet eens flashen, omdat ik m'n RAID-config nog niet compleet heb... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

BlackB1rd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 09:59:
Heeft iemand enig idee hoe mijn bovenstaande probleem veroorzaakt wordt? Ik heb ook geprobeerd 'm te jumperen, maar dat mocht niet baten. Hij blijft 'm herkennen als 138GB schijf :?
Jouw probleem heeft mogelijk te maken met een limitering van Windows XP zelf. Heb je Service Pack 2 al geinstalleerd? Nee, dan zou ik dit eerst doen. Windows XP zonder SP2 herkent geen schijfen groter dan 138GB naar het schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

twinkey schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 10:16:
Hebben jullie ook last van het feit dat die DM10's met bosjes uit de lucht vallen? Had er drie gekocht, maar twee ervan zijn alweer dood... :S Ik kan nu dus nog niet eens flashen, omdat ik m'n RAID-config nog niet compleet heb... :/
Wat voor systeem heb je, welke voeding en welk RAID level gebruik je?

[ Voor 61% gewijzigd door _Dune_ op 17-01-2006 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
BlackB1rd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 09:59:
DIE WEET IK!! :D

Heb je dat programma ... maxtool oid, van de maxtorsite al gedownload ... problem sollved :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

maurits82 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 10:38:
[...]
DIE WEET IK!! :D

Heb je dat programma ... maxtool oid, van de maxtorsite al gedownload ... problem sollved :D
Heb/had jij SP2 wel geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragfreak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:11
_Dune_ schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 10:52:
[...]

Heb/had jij SP2 wel geinstalleerd?
Hebt geen service pack 2 nodig om schijven groter dan 138GB te herkennen. Draai zelf een 160GB harddisk op service pack 1. Je moet alleen van de maxtor site het progje "big drive enabler" downloaden en installeren. Kost 3 seconden.
link: http://www.maxtor.com/por...20Downloads&downloadID=11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

fragfreak schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:57:
[...]

Hebt geen service pack 2 nodig om schijven groter dan 138GB te herkennen. Draai zelf een 160GB harddisk op service pack 1. Je moet alleen van de maxtor site het progje "big drive enabler" downloaden en installeren. Kost 3 seconden.
link: http://www.maxtor.com/por...20Downloads&downloadID=11
Ik heb het nooit nodig gehad, met mijn 4x 200GB, welke door Windows XP Pro als één schijf van 600GB gezien wordt, omdat ze aan een RAID5 controller hangen. Mogelijk dat ik het Maxtor tooltje niet nodig ben geweest, omdat de schijven in een RAID5 set hangen.

Maar ik meende toch dat Windows XP zonder SP2 ook problemen heeft met grote schijven, is het dan toch Windows XP zonder servicepack... mmmm oke... we raken offtopic.....

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 17-01-2006 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragfreak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:11
Hangt ook van je moederbord af. Mijn moederbord kon standaard geen grotere hd's dan 138GB detecteren. Maar met behulp van die tool wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
_Dune_ schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 10:21:
[...]

Wat voor systeem heb je, welke voeding en welk RAID level gebruik je?
Asus A8N-SLI Deluxe BIOS 1016
AMD Athlon 3200 Venice @ 2700 Mhz (Zalman 7700CU)
2x Maxtor SATA 250 GB 7200 rpm SATA300 (2x Zalman HD-coolers)
XFX Geforce 6600 GT (Zalman VF-700Cu)
Creative Audigy 2 ZS
2x NEC 3540 DVD+RW
1x externe Maxtor SATA 250 GB 7200 RPM SATA300 (USB2)
Zalman ZM400 (400 Watt)

Ik moet wel zeggen dat ik beide harde schijven op een aparte draad van de voeding heb lopen, en zodanig in tweeën gesplitst heb. Als het goed is krijgen ze dan genoeg voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

_Dune_ schreef op maandag 16 januari 2006 @ 09:17:
Wanneer gaan we nu eens alles eens goed benoemen. Alle Diamondmax 10 schijfen vallen onder S-ATA II. Een hardeschijf mag een sticker S-ATA II dragen wanneer deze één van de S-ATA II features ondersteund en dat doen alle Diamondmax 10 schijfen. [...]
Diep respect voor deze vasthoudendheid, ik heb allang opgegeven steeds uit te leggen hoe het zit... _/-\o_

Ik vraag me nog steeds af wat nou de "hidden variable" is die bepaalt of je problemen hebt of niet. Ik bedoel, niet alleen tweakers hebben nForce4 borden en DM10/Maxline-III schijven. De nForce4 zit ook op veel OEM borden, en bijvoorbeeld op workstationborden van Tyan. En zelfs in een aantal entry-level Sun servers (x2100 denk ik dan aan). Als al die units problemen hadden zou er allang een grotere schandaalfactor aan zitten (datacorruptie en verdwijnende schijven is geen kleinigheid).

Ik denk bij die "hidden variable" nog steeds aan de voeding: de pin 11 die geaard moet zijn. Vraag aan alle topicbezoekers: hebben de mensen hier die problemen hebben originele SATA voedingsstekkers, of verloopstukjes, en zijn het A-merk voedingen?

offtopic:
nog klein dingetje: het meervoud van schijf is schijven - kom het steeds verkeerd tegen in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
_Dune_ schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 10:20:
[...]

Jouw probleem heeft mogelijk te maken met een limitering van Windows XP zelf. Heb je Service Pack 2 al geinstalleerd? Nee, dan zou ik dit eerst doen. Windows XP zonder SP2 herkent geen schijfen groter dan 138GB naar het schijnt.
Zowel in de BIOS als Windows XP (SP2) wordt ie niet groter weergegeven. Dat laatste lijkt me niet zo vreemd als 'ie in de BIOS al niet goed wordt herkend. Nu weet ik dat Linux buiten de BIOS om de schijven gebruikt, en dat zal ongetwijfeld ook gaan werken, maar dat is voor dit systeem absoluut geen optie. Op zich was ik wel ervan op de hoogte dat er er speciale tooltjes zijn om een limiet zoals deze op te heffen, maar het is uiterst merkwaardig dat zo'n probleem opspeelt bij 1 van de laatste generaties moederborden. Toch zal ik dan mbv. het bovengenoemde tooltje eens kijken of het gaat werken. Maar ben wel teleurgesteld ;)

Waarom zou deze vraag trouwens off-topic zijn? Volgens mij is dit toch wel een probleem met zowel de nForce 4 chipset als de DiamondMax 10 schijf. Oke, dat jullie het nu constant over een ander probleem hebben :P

edit:

Ik heb nu met een MaxBlast 4 bootable CDtje geprobeerd een nieuwe installatie te doen van Windows XP, aangezien dit programma claimt de 137GB barriere te kunnen doorbreken. Maar ook hiermee krijg ik slechts een 137GB te zien en kan ik geen partities aanmaken welke gezamelijk tot een grotere opslag komen. Is er nog iets anders wat ik kan proberen, of is het vrij kansloos? De schijf kan nu nog terug, heb nog een paar dagen de tijd ;)

[ Voor 19% gewijzigd door BlackB1rd op 17-01-2006 17:12 ]

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond mijn 2 oude SATA150 DM10's aan mijn nieuwe A8N32 hangen. Voor de zekerheid maar meteen 2 WD's erbij gehaald (raptors), zodat ik tenminste niet meteen in het begin al schijfgezeik krijg met mijn nieuwe bordje [bederft de pret zo]. Gelukkig past mijn voedingstekker (20-polig) niet op het bord, waardoor ik dalijk een nieuwe voeding moet halen :( .
Vraag aan alle topicbezoekers: hebben de mensen hier die problemen hebben originele SATA voedingsstekkers, of verloopstukjes, en zijn het A-merk voedingen?
Ik ga problemen krijgen (vermoedelijk :/ ) met originele stekkers op een Cooler Master Real Power 450W voeding. Ik laat e.e.a. hier wel weten. Er moeten nog 2 DMP9's en 2 DM10's in, beide van voor feb. 2005.

Even een vraag over de nVidia RAID-controller op dit bord. Hier zitten nu dus 2 raptors in RAID 0 op (op SATA 1 en SATA 2). Kan ik verder gewoon de andere 2 SATA aansluitingen (3 en 4) gebruiken voor 2 losse HD's (de DM10's dus)?

offtopic:
Die achterlijke SiI RAID-oplossing van Asus ook met 1 connector op het mobo en de andere buiten de kast (waar overigens geen gewone SATA-kabel op aan te sluiten is |:( ) Wie wil er nu een RAID config, waarvan er 1 HD makkelijk vast en los te koppelen is buiten je behuizing :? Of begrijp ik verkeerd?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2006 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legend99
John_Glenn schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 15:35:
[...]
Ik denk bij die "hidden variable" nog steeds aan de voeding: de pin 11 die geaard moet zijn. Vraag aan alle topicbezoekers: hebben de mensen hier die problemen hebben originele SATA voedingsstekkers, of verloopstukjes, en zijn het A-merk voedingen?

offtopic:
nog klein dingetje: het meervoud van schijf is schijven - kom het steeds verkeerd tegen in dit topic
A-merk voeding = k heb een Antec Sonata II kast, hierin zitten de standaard Sata voeding kabeltjes en heb geen verloopstekker gebruikt.

Mijn kast is overigens niet geaard...........

[ Voor 32% gewijzigd door legend99 op 17-01-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
Weet iemand, bij wie de flash wel gelukt is, misschien nog wat er bij het laatste schermpje achter 'DMC package download single' stond ? Volgens de readme moet hier de firmware versie staan, maar bij mij staat er alleen XFer.

Misschien zit er bij mij iets fout bij de communicatie tussen mijn hardeschijf en cd-rom speler bij de download.

-edit- Ik heb een Tagan 380 Watt voeding waar ook standaard sata kabeltjes aan zitten :)

[ Voor 14% gewijzigd door Bravebart op 17-01-2006 20:11 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Count_Grishnack: je kan ook een 20pin kabel in een 24pin power socket steken, heb geen link met plaatje voor je, maar je moet aan een kant 4 plaatsen vrijlaten - werkt prima.

legend99: je kast hoeft niet geaard te zijn, ik bedoelde met geaard dat die pin aan de aarde in het systeem vast moet zitten (dat dat geen echte aarde is maakt niet veel uit zolang alle componenten maar aan dezelfde niet-echte-aarde zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

twinkey schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 07:57:
[...]

Deze harde schijven hebben nog niet de SATA features van de tweede generatie, en zullen hoogstwaarschijnlijk smoothless werken. Hooguit even NCQ of TCQ uit zetten... (als je ze tenminste al geflasht hebt!)

Ik heb zelf 3x (Maxtor Diamondmax 10 250 GB 16 MB SATA300) een SATA schijf van de tweede generatie.
Zelf heb ik write-caching/read-caching ook uitgezet, maar dat helpt verder niks ofzo... Hij word er wel trager van in ieder geval... Maar problemen die ik nu nog heb met de jumper op SATA150 zijn:

- Dat als ik complete DVD's laad met Daemon (virtuele cd-rom), dat t'ie vastloopt.
- En het duurt extreem lang om op te starten (blijft 3 min. hangen op Windows opstartscherm).

Maar wellicht heeft dat wat met de nieuwste drivers te maken... (Heb BIOS 1016 en chipsetdriver 6.70) Het doet me deugd dat Maxtor én Nvidia in ieder geval al bezig zijn om dit probleem te verhelpen.
Ikzelf heb nu problemen met Maxline III 250 Gb schijven. Deze hebben wel een 300mb/s interface maar de transfer rate is gewoon 150mb/s, te lezen in de specs over tillerij gesproken. Had ik nou toch maar die WD schijven gehouden.

Ik gebruik een A8N-Sli maar ik kom niet verder dan Bios 1014 waar heb je die 1016 vandaan.

Naast het feit dat hij mijn schijven niet altijd kent gebeurt het ook dat ik een Error Loading OS krijg. Hier is een workaround voor. Namelijk een bootschijf in je speler leggen en NIET enteren, wat ook weer lijkt op andere opploissingen die ik heb gelezen. Een IDEHDD als boot gebruiken.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
redyak schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 16:02:
[...]

Ikzelf heb nu problemen met Maxline III 250 Gb schijven. Deze hebben wel een 300mb/s interface maar de transfer rate is gewoon 150mb/s, te lezen in de specs over tillerij gesproken. Had ik nou toch maar die WD schijven gehouden.

Ik gebruik een A8N-Sli maar ik kom niet verder dan Bios 1014 waar heb je die 1016 vandaan.

Naast het feit dat hij mijn schijven niet altijd kent gebeurt het ook dat ik een Error Loading OS krijg. Hier is een workaround voor. Namelijk een bootschijf in je speler leggen en NIET enteren, wat ook weer lijkt op andere opploissingen die ik heb gelezen. Een IDEHDD als boot gebruiken.
Bios 1016 :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

Thanks maar ik heb denk ik over DeLuxe in dit topic heen gelezen. Ik heb een SLI En daar staat die 1016 nog niet.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
redyak schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 16:35:
[...]

Thanks maar ik heb denk ik over DeLuxe in dit topic heen gelezen. Ik heb een SLI En daar staat die 1016 nog niet.
Nee, de 'gewone' SLI (die ik trouwens ook heb :) ) is tot nu toe tot 1014 gekomen, zo uit mijn hoofd gezegd...

-edit- De 1016 versie van de SLI Deluxe lijkt dezelfde changelog te hebben als de 1014 versie van de SLI

[ Voor 15% gewijzigd door Bravebart op 20-01-2006 16:42 ]

Specs

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste