Ja,loop liever die risico ook niet voor 15 euro. Is het bij Orange goedkoper dan elders?
Orange heeft een nieuw plaatje geplaatst op hun shop, onder "ontdek".
is voor de C550, die binnenkort moet uitkomen. Misschien leuk om te weten. hij lijkt wel erg op de SDA music, alleen wel met 1.3 Megapixel camera.
is voor de C550, die binnenkort moet uitkomen. Misschien leuk om te weten. hij lijkt wel erg op de SDA music, alleen wel met 1.3 Megapixel camera.

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis
bij orange is die voor de C500 15 euro... ergens anders betaal je voor een SDA lader bijna 30 euro volgens mij....Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:23:
Ja,loop liever die risico ook niet voor 15 euro. Is het bij Orange goedkoper dan elders?
succes!
Krijg je wel 2 maanden gratiz bellen voor geloof ik.miel schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:44:
[...]
bij orange is die voor de C500 15 euro... ergens anders betaal je voor een SDA lader bijna 30 euro volgens mij....
succes!
Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)
oops verkeerde

[ Voor 94% gewijzigd door BacardiBreezer op 02-06-2005 17:05 ]
InteressantVerwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 11:29:
Gaaf, met behulp van deze handleiding heb ik de rom zonder problemen op mijn SDA geflashed.
@SilverBolt: bedankt voor de directe link!
Nog vergeten te melden, hier het antwoord van T-Mobile op mijn vraag of er binnenkort een ROM-update komt voor de SDA. Nietszeggend zoals gewoonlijk
U vraagt of er binnenkort een ROM-update voor de SDA komt. Helaas is hier nog niets van bekend. Wij kunnen u hierover dus nog niet informeren. Zodra er een update beschikbaar is wordt dit ook kenbaar gemaakt op www.t-mobile.nl.
Wij excuseren ons voor het ongemak.
Wij vertrouwen erop u voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV
[ Voor 40% gewijzigd door Mr Magic op 02-06-2005 20:55 ]
Ik heb zelf de Dopod 575 versie van deze telefoon:
http://www.dopod.com.tw/p...t_Class_id=1&Product_id=3
Nu zoek ik eigenlijk de chinese/uk update, dezelfde van die van Qtek laatste versie.
http://www.dopod.com.tw/p...t_Class_id=1&Product_id=3
Nu zoek ik eigenlijk de chinese/uk update, dezelfde van die van Qtek laatste versie.
Verwijderd
De update op qtek.nl is UK. Er zitten in de zipfile een paar files die je na het updaten moet installeren om je telefoon NL te maken.
Ik heb een SDA en ben na de update wel de T-mobile en envelop toetsen kwijt. Ze zullen vast wel te activeren zijn, maar ben er nog niet achter hoe. Ook het t-mobile opstartscherm en het lelijke roze t-mobile theme ben je voorgoed kwijt :-)
Alles werkt prima, ik merk weinig verschil. MP3 ringtones werken inderdaad en de bluetooth setup is iets veranderd, je kan nu ook poorten toevoegen en verwijderen. Mediaplayer 10 lijkt weer iets zwaarder te zijn geworden. Als je deze opstart en daarna andere programma's start gaan die duidelijk langzamer.
Ik heb een SDA en ben na de update wel de T-mobile en envelop toetsen kwijt. Ze zullen vast wel te activeren zijn, maar ben er nog niet achter hoe. Ook het t-mobile opstartscherm en het lelijke roze t-mobile theme ben je voorgoed kwijt :-)
Alles werkt prima, ik merk weinig verschil. MP3 ringtones werken inderdaad en de bluetooth setup is iets veranderd, je kan nu ook poorten toevoegen en verwijderen. Mediaplayer 10 lijkt weer iets zwaarder te zijn geworden. Als je deze opstart en daarna andere programma's start gaan die duidelijk langzamer.
Verwijderd
Da's niet waar of we hebben het over verschillende firmwares.
De firmware die op QTEK staat (of in ieder geval de firmware die SilverBolt gelinkt heeft (Bedankt!!!) is _wel_ Nederlands, dus inclusief nederlandse T9. \
Draait overigens uitstekend op de SP3i (het blauwe SP3i opstartscherm is nu wel veranderd naar die van Qtek!), en daarmee heb ik toegang tot de nieuwe Windows Media Player. TomTom5 draait zonder problemen.
Nogmaals, bedankt voor de link!
De firmware die op QTEK staat (of in ieder geval de firmware die SilverBolt gelinkt heeft (Bedankt!!!) is _wel_ Nederlands, dus inclusief nederlandse T9. \
Draait overigens uitstekend op de SP3i (het blauwe SP3i opstartscherm is nu wel veranderd naar die van Qtek!), en daarmee heb ik toegang tot de nieuwe Windows Media Player. TomTom5 draait zonder problemen.
Nogmaals, bedankt voor de link!
Verwijderd
Ik kan wel de firmware van de ene leverancier naar de andere tweaken, maar niet vinden waar ik het nummer van mijn voicemail kan invullen ;-(
Als je de 1 lang ingedrukt houdt belt deze je voicemailnummer, maar waar in godsnaam kun je dat invullen? Heb alles geprobeerd in : Settings > Phone, in Contacts en in Speedial, maar nergens een invoerveld...
En als we toch in de sfeer van gebruikersvragen zijn: Hoe kan ik in godsnaam na een contact te hebben gekoppeld aan een voicedial deze ook uitvoeren? M.a.w. welke knop moet ik indrukken om daarna een naam in te kunnen spreken zodat deze wordt gebeld?
Tot slot: bij wie werkt het knopje op het standaard headsetje wat meegeleverd wordt? Ophangen / opnemen e.d. werkt bij mij niet, laat staan de toegevoegde functie (binnenkomende call rejecten door knop 2 seconden ingedrukt te houden) in de nieuwe firmware! Kan de knop gebruikt worden voor het initieren van een een voicedial?
Als je de 1 lang ingedrukt houdt belt deze je voicemailnummer, maar waar in godsnaam kun je dat invullen? Heb alles geprobeerd in : Settings > Phone, in Contacts en in Speedial, maar nergens een invoerveld...
En als we toch in de sfeer van gebruikersvragen zijn: Hoe kan ik in godsnaam na een contact te hebben gekoppeld aan een voicedial deze ook uitvoeren? M.a.w. welke knop moet ik indrukken om daarna een naam in te kunnen spreken zodat deze wordt gebeld?
Tot slot: bij wie werkt het knopje op het standaard headsetje wat meegeleverd wordt? Ophangen / opnemen e.d. werkt bij mij niet, laat staan de toegevoegde functie (binnenkomende call rejecten door knop 2 seconden ingedrukt te houden) in de nieuwe firmware! Kan de knop gebruikt worden voor het initieren van een een voicedial?
Verwijderd
Wat ik bedoelde met UK is dat de firmware na het flashen Engels is en alle datum/tijd/financiele instellingen betrekking hebben op de UK. Je moet daarna de twee .cab files installeren (NLretailSP.2577.cab en Locale.cab) en dan is ie pas Nederlands.
Voicemail kun je instellen onder instellingen, telefoon, gesprekopties (8,1,3).
Voicemail kun je instellen onder instellingen, telefoon, gesprekopties (8,1,3).
Jaaaa, de TPG met mijn gerepareerde SDA voor de deur (headset-profiel gezeik hierboven). Ze hebben hem omgewisseld, nog met nieuw plasticje over de voorkant enzo.. Ik blij 
Alles weer in de telefoon, ding aanzwengelen, wat blijkt: is er een toets dood.. De 5 doet het niet.. niet zo handig.. Weer bellen naar T-Mobile, gaan ze kijken wat ze kunnen doen, en bellen me straks terug.. Een beetje jammer is het wel..
Alles weer in de telefoon, ding aanzwengelen, wat blijkt: is er een toets dood.. De 5 doet het niet.. niet zo handig.. Weer bellen naar T-Mobile, gaan ze kijken wat ze kunnen doen, en bellen me straks terug.. Een beetje jammer is het wel..
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Hee daar,
Nadat ik mijn mini-sd met adpater in een cardreader in mijn pc had gedaan zat mijn kaart ineens vol met allerhande bizar genaamde dirs en files met afmetingen tot 2 GB. De bestanden en folders zijn niet te deleten via de sda of explorer. Gezien het verder geen problemen leek op te leveren heb ik het genegeerd, Totdat op zeker moment mijn Tomtom, waarvan ik de bestanden op de kaart had gekopieerd spontaan gedeinstallerd was. Ik weet niet of het een met het ander te maken heeft. Vraag... weet iemand een 'pocket mechanic' achtig progje om mijn kaart te controleren/beheren/formateren?
dank.
Nadat ik mijn mini-sd met adpater in een cardreader in mijn pc had gedaan zat mijn kaart ineens vol met allerhande bizar genaamde dirs en files met afmetingen tot 2 GB. De bestanden en folders zijn niet te deleten via de sda of explorer. Gezien het verder geen problemen leek op te leveren heb ik het genegeerd, Totdat op zeker moment mijn Tomtom, waarvan ik de bestanden op de kaart had gekopieerd spontaan gedeinstallerd was. Ik weet niet of het een met het ander te maken heeft. Vraag... weet iemand een 'pocket mechanic' achtig progje om mijn kaart te controleren/beheren/formateren?
dank.
In mijn card-reader doet de mini-sd het ook niet (in de bijgeleverde adapter) maar in mijn foto-toestel werkt het gewoon perfect.
Ik denk dus dat het een probleem is van de card-reader (merk Typhoon model 81031).
Ik denk dus dat het een probleem is van de card-reader (merk Typhoon model 81031).
"Soylent Green is people!"
Verwijderd
Ik heb mijn QTEK 8020 geupgrade naar versie 2.1.31.21. Tijdens de upgrade kreeg ik echter de foutmelding "Access denied. The program cannot start because it is not digitally signed with a trusted certificate". Upgrade ging gewoon door. Tot nu toe werkt alles goed, behalve TomTom 4.43. Ik krijg mijn Royaltek GPS gepaired en het blauwe lampje op de phone knippert. Het blauwe lampje op de GPS muis knippert echter niet (ik heb wel een fix, groen lampje knippert). Er is dus geen communicatie tussen TomTom en de GPS muis.
=> Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen!
Ik wil anders graag terug naar versie 1.1.31.21, maar reset werkt niet (beide soft keys ingedrukt houden en de phone aanzetten).
=> Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen!
Ik wil anders graag terug naar versie 1.1.31.21, maar reset werkt niet (beide soft keys ingedrukt houden en de phone aanzetten).
Ik heb onlangs ook de update gedaan op men qtek 8020, alles lijkt op het eerste zicht te werken en WM 10 is toch wel een leuke feature. Alleen heb ik maar 1 probleem nu en dat is dat men TomTom 5 niet meer wil werken, het programma wil nog wel installeren en opstarten maar hij kan geen verbinding maken met de GPS muis.
Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?
greetz
Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?
greetz
Verwijderd
Sh&t, hier ook problemen met mijn bluetooth GPS na de upgrade. Heeft iemand een iets oudere firmware voor de qtek of sda liggen? Heb geprobeerd mijn SDA aan te melden op qtek.nl, maar is niet geldig, en op t-mobile zie ik geen firmware staan.
Erg jammer, want voor de rest werkt alles erg lekker en het lijkt ook allemaal iets soepeler te werken.
Erg jammer, want voor de rest werkt alles erg lekker en het lijkt ook allemaal iets soepeler te werken.
Ik heb hier nog wel een linkje naar een oudere SDA firmware:
https://after-sales-servi...bile_sw/sda_sw_112384.zip
Deze is echter nog ouder dan de firmware die nu in m'n SDA zit. Tevens komt hij van een Duitse site, dus ik weet niet of de Nederlandse taal en T9 opties erin zitten...
https://after-sales-servi...bile_sw/sda_sw_112384.zip
Deze is echter nog ouder dan de firmware die nu in m'n SDA zit. Tevens komt hij van een Duitse site, dus ik weet niet of de Nederlandse taal en T9 opties erin zitten...
Verwijderd
Ik heb even een email naar Qtek gestuurd betreffende het tomtom probleem metde nieuwe firmware upgrade ik heb verzocht of ze me de oudere firmware kunnen sturen aangezien enkel de nieuwste beschikbaar is via hun site.
Zodra ik wat hoor post ik het hier.
Verwijderd
Die Duitse had ik ook gevonden, maar die is wel erg oud. Thanks anyway.
Silverbolt, jij ook bedankt voor je actie. Hopelijk komen ze met een fix ipv een oudere firmware, want afgezien van de GPS connectie werkt alles prima, inclusief andere bluetooth connecties.
Silverbolt, jij ook bedankt voor je actie. Hopelijk komen ze met een fix ipv een oudere firmware, want afgezien van de GPS connectie werkt alles prima, inclusief andere bluetooth connecties.
Ik hou m altijd in dat hoesje, de laatste was op de grond gemikt, t-mobile heeft m gewoon vervangen.
Geweldige service
Geweldige service
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
@erwinvz:
Krusell (Krusell.nl) heeft wel mooie strakke hoesjes. Eén maar... ik had er één online besteld en de ruimte rond het microfoongat was te klein, waardoor ik te slecht verstaanbaar was. De boel geretourneerd, maar wel zendkosten kwijt. Als je een verkooppunt weet te vinden zou je kunnen proberen een exemplaar te vinden dat wel helemaal in orde is.
Krusell (Krusell.nl) heeft wel mooie strakke hoesjes. Eén maar... ik had er één online besteld en de ruimte rond het microfoongat was te klein, waardoor ik te slecht verstaanbaar was. De boel geretourneerd, maar wel zendkosten kwijt. Als je een verkooppunt weet te vinden zou je kunnen proberen een exemplaar te vinden dat wel helemaal in orde is.
Kun je de speciale toetsen van de SDA ook zelf programmeren, dat ze dus een andere functie krijgen dan bijvoorbeeld T-zones opstarten ofzoiets?
Life is not about specs, it is about joy!
Niemand dit probleem of gemis??? Da's balen.......ione schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 13:16:
Vraagje:
als er iemand belt waarvan het nummer in de lijst van contactpersonen staat, zie je de naam van deze pesoon (tenzij deze het nummer natuurlijk heeft afgeschermd).
Als er iemand belt met een afgeschermd nummer zie je 'Prive belt'.
Maar als er iemand belt met een niet afgeschermd nummer en deze komt niet voor in je contactpersonen, dan zie ik 'Onbekend belt' staan. Is er een mogelijkheid om hier het nummer te zien van degene die belt i.p.v. 'onbekend'?
Dit kon wel op m'n vorige toestel (Siemens S55) en vond het op zich wel een goede optie.
Met m'n oude phone kreeg je hier het nummer te zien waarmee je dan op internet eventueel een naam bij kon zoeken. Zo wist je wie je geprobeerd had te bellen......
En kun je op deze SDA alle software voor WM2003SE installeren en zo ja, hoe werkt dan dat precies met het gebruiken van deze software (aangezien het bedoeld is om met een touchscreen te werken)
Verwijderd
Als ik mijn T-Mobile probeer te upgraden met die rom software, dan krijg ik de melding
invalid Vendor ID.
Weet iemand wat dit inhoud???
Ik heb gewoon de qtek8020 / T-Mobile SDA
Daar zou het toch op moeten lukken??
invalid Vendor ID.
Heb ik ook al gedaan, maar so far nog niets, ik ga eens rechtstreeks bij Dangaard telecom proberen.Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 08:41:
Ik heb even een email naar Qtek gestuurd betreffende het tomtom probleem metde nieuwe firmware upgrade ik heb verzocht of ze me de oudere firmware kunnen sturen aangezien enkel de nieuwste beschikbaar is via hun site.
greetz
Verwijderd
Enkel software die geschikt is voor smartphones..wordt altijd wel vermeld of het er geschikt voor is.bartvl schreef op maandag 06 juni 2005 @ 15:03:
En kun je op deze SDA alle software voor WM2003SE installeren en zo ja, hoe werkt dan dat precies met het gebruiken van deze software (aangezien het bedoeld is om met een touchscreen te werken)
Verwijderd
Voor de collega's met een QTEK 8020 ROM update en problemen met TomTom.
Op http://www.modaco.com/lofiversion/index.php/t207547.html gelezen:
Tomtom DOES work on this ROM, i'm running tomtom mobile 5 with my rikaline bt-gps receiver, all you have to do is add your gps reciever, and then (in stead of bt-serial setup) go to your blutooth settings, select menu (right softkey), COM ports, New outgoing port, choose your GPS reciever (first pair your device), set it to work as "COM7" and select the "secure connection" option.
Then run tomtom (in version 5 you might have to select that you aren't using the official tomtom GPS..) and erveryting should work...
Je moet blijkbaar eerst de GPS muis vinden (menu Apparaten).
En DAARNA pas een nieuwe UITGAANDE poort op COM7 selecteren.
Het is mij helaas nog niet gelukt (met tomtom mobile 4.43 / royaltek rbt-1000).
Ik hoop dat jullie meer geluk hebben. Graag posten of het jullie gelukt is.
Op http://www.modaco.com/lofiversion/index.php/t207547.html gelezen:
Tomtom DOES work on this ROM, i'm running tomtom mobile 5 with my rikaline bt-gps receiver, all you have to do is add your gps reciever, and then (in stead of bt-serial setup) go to your blutooth settings, select menu (right softkey), COM ports, New outgoing port, choose your GPS reciever (first pair your device), set it to work as "COM7" and select the "secure connection" option.
Then run tomtom (in version 5 you might have to select that you aren't using the official tomtom GPS..) and erveryting should work...
Je moet blijkbaar eerst de GPS muis vinden (menu Apparaten).
En DAARNA pas een nieuwe UITGAANDE poort op COM7 selecteren.
Het is mij helaas nog niet gelukt (met tomtom mobile 4.43 / royaltek rbt-1000).
Ik hoop dat jullie meer geluk hebben. Graag posten of het jullie gelukt is.
Ik heb al vanalles gedaan met die bluetooth en COM poort instellingen, maar niets blijkt te werken. Ik vrees er een beetje voor dat het niet meer in orde gaat komen.
greetz
greetz
Verwijderd
Bij mij werkt het wel gewoon, ik heb eerst ff alle bluetooth verbindingen verwijderd en daarna eerst gepaird met de gps muis (zonder daarna iets met de com poorten te doen) en toen tomtom opgestart, gekozen voor "een ander gps apparaat" in het menu gps en hij doet het!DaVa schreef op maandag 06 juni 2005 @ 23:57:
Ik heb al vanalles gedaan met die bluetooth en COM poort instellingen, maar niets blijkt te werken. Ik vrees er een beetje voor dat het niet meer in orde gaat komen.
greetz
Voor het probleem met de update die niet werkt op de SDA kun je ff kijken hier in het topic een paar post terug waar een hele duidelijke how to staat, hiermee moet het lukken.
succes!
Verwijderd
@qtekker: heb de stappen precies gevolgd, maar hier werkt het niet. Misschien komt het omdat ik een gecombineerde carkit/GPS receiver heb. Mijn handsfree connectie werkt prima, maar de GPS module wordt niet gevonden, ze zijn beide onder dezelfde devicenaam bekend (CK3300).
Ik heb echter ook mijn firmware van mijn carkit geupdate, dus misschien zit het probleem daar.
Ik heb echter ook mijn firmware van mijn carkit geupdate, dus misschien zit het probleem daar.
Verwijderd
Is niemand dit nog tegengekomen?Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:57:
Als ik mijn T-Mobile probeer te upgraden met die rom software, dan krijg ik de melding
invalid Vendor ID.
zul je net zien, heb ik weer
En jij hebt ook zopas de update van je Qtek uitgevoerd? (dus de versie met WMplayer10)?Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 09:24:
[...]
Bij mij werkt het wel gewoon, ik heb eerst ff alle bluetooth verbindingen verwijderd en daarna eerst gepaird met de gps muis (zonder daarna iets met de com poorten te doen) en toen tomtom opgestart, gekozen voor "een ander gps apparaat" in het menu gps en hij doet het!
Voor het probleem met de update die niet werkt op de SDA kun je ff kijken hier in het topic een paar post terug waar een hele duidelijke how to staat, hiermee moet het lukken.
succes!
Welke menu moet ik openen in TomTom, ik zie daar nergens de mogelijkheid om te kiezen voor "een ander gps apparaat" of zie ik er zo ver naast?
greetz
Verwijderd
Van Brodit heb je een steun specifiek voor elk model auto, een scharnierend stukje en de houder voor PDA of GSM.fulgore schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 12:03:
[...]
Dat speciaal voor mijn type auto staat me niet zo aan, heb de laatste jaren bijna elk jaar een andere auto gehad, wordt wat lastig dan.
Ik zal eens bij de Halfords kijken. Bedankt voor de tips mensen.
Als je van auto wisselt hoef je alleen de steun te vervangen, en als je een nieuwe GSM hebt alleen de houder.
Het systeem ziet er erg goed uit en toestel zit er zeer degelijk in.
Brodit is op zich een beetje prijzig maar beter als die universele houders.
Op http://www.dantotec.de/shop/index.php vind je veel goedkoper als in NL de Brodit accesoires.
Had iemand nog eigenlijk die Oudere versie van een SDA nodig ? Eens kijken of ik hem eraf kan trekken als ik tijd heb. Als iemand alvast een tip heeft gaat dat vast sneller....... share ik hem wel even
Dat mag toch wel ?
Verwijderd
grrrrr...
Wat vaag!!
Als ik mijn tel probeer te upgraden met die rom software,
krijg ik de melding dat ik update
van
MODEL ID: ST20C
naar
Model ID: QTEK 8020.
Hadden jullie dit ook?
dat is toch raar?? Ik heb precies dezelfde telefoon als op de afbeeldingen in het begin van deze thread staan afgebeeld!
Kan iemand mij alsjeblieft helpen, ik zit hier echt mee in de knup!!
Thanx
Wat vaag!!
Als ik mijn tel probeer te upgraden met die rom software,
krijg ik de melding dat ik update
van
MODEL ID: ST20C
naar
Model ID: QTEK 8020.
Hadden jullie dit ook?
dat is toch raar?? Ik heb precies dezelfde telefoon als op de afbeeldingen in het begin van deze thread staan afgebeeld!
Kan iemand mij alsjeblieft helpen, ik zit hier echt mee in de knup!!
Thanx
Hebben jullie enig idee wat de huidige levertijd is via de T-Mobile Webshop? Ik ga hem morgen namelijk bestellen 
En weten jullie of de eerste twee maanden gratis zijn? (telecomvergelijker.nl had het daarover) En natuurlijk pik ik die 150 euro korting mee
En weten jullie of de eerste twee maanden gratis zijn? (telecomvergelijker.nl had het daarover) En natuurlijk pik ik die 150 euro korting mee
Bedankt voor de tip maar ik heb inmiddels een universele houder gekocht bij de Halfords voor €9,95 De SDA past er perfect in.Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:50:
[...]
Brodit is op zich een beetje prijzig maar beter als die universele houders.
Op http://www.dantotec.de/shop/index.php vind je veel goedkoper als in NL de Brodit accesoires.
Verwijderd
@T-shot2005: je kunt de firmware niet zondermeer flashen, je moet deze handleiding volgen.
@Wittewel: die brodit steunen zijn inderdaad erg mooi, maar ook behoorlijk prijzig. Het XT vent-mount houdertje van plastic die je voor 10 euro bij Halfords kunt kopen is qua kwaliteit niet te vergelijken, maar is wel goedkoop en onze smartphone past er prima in. Ik ben er tevreden mee.
@bartvl: je kunt de t-zone toets op de SDA koppelen aan een willekeurig programma of URL. Je moet hiervoor in de registry de URL onder deze toets aanpassen. Zie hier. Dit werkt alleen met een t-mobile firmware, zodra je de qtek firmware flashed kan dit niet meer. Ben nog aan het uitzoeken hoe je in de qtek firmware de "t-mobile toetsen" kunt gebruiken.
@DaVa: de optie "kies andere GPS" zit alleen in TomTom Mobile 5, niet in versie 4.
@All: zijn er mensen die de nieuwe firmware v2.1.31.21 geflashed hebben en wel gewoon TomTom 4/5 aan de praat hebben met hun bluetooth GPS ontvanger?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 08:52 ]
Verwijderd
Wat mij opvalt is dat na de rom update naar v2.1.31.21 niemand iets post over het ontbreken van de Nederlandstallige T9. Ik heb alle stappen van de update gevolgd, inclusief de laatste stappen om de taal op Nederlands te zetten. T9 kent bv "greetings" wel, maar "groet" niet.
Mijn Windows landinstellingen staan op Nederlands/Nederland.
Doe ik iets verkeerd of zitten wij met z'n allen zonder NL T9?
Wat betreft de rom update terugdraaien naar v1.1.31.21 (ivm tomtom gps problemen): nog steeds geen reaktie van qtek.nl (Dangaard) op mijn mail van afgelopen zaterdag. Het is akelig stil; geen nieuws op hun website. Ik hoop niet dat dit representatief is voor hun support...
Wat betreft qtek 8020/telfort connectie problemen: sinds het installeren van de trial versie van Spb GPRS Monitor en daarna meteen de-installeren heb ik geen connectie problemen meer. Vreemd dat het op zo'n manier moet, maar ja. Mijn dank hiervoor aan KNOTS voor de tip!
Wat betreft de rom update terugdraaien naar v1.1.31.21 (ivm tomtom gps problemen): nog steeds geen reaktie van qtek.nl (Dangaard) op mijn mail van afgelopen zaterdag. Het is akelig stil; geen nieuws op hun website. Ik hoop niet dat dit representatief is voor hun support...
Wat betreft qtek 8020/telfort connectie problemen: sinds het installeren van de trial versie van Spb GPRS Monitor en daarna meteen de-installeren heb ik geen connectie problemen meer. Vreemd dat het op zo'n manier moet, maar ja. Mijn dank hiervoor aan KNOTS voor de tip!
Verwijderd
T9 nederlands is te selecteren in het menutje dat je krijgt als de t9 toets wat langer indrukt in een sms bericht. Voor wat betreft de connectie problemen, ik heb deze na de update wel weer (even) ondervonden. Maar heb daar momenteel geen problemen meer mee (heb niet opnieuw spb geinstallerd). Het blijft een vreemd verhaal...Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 10:22:
Wat mij opvalt is dat na de rom update naar v2.1.31.21 niemand iets post over het ontbreken van de Nederlandstallige T9. Ik heb alle stappen van de update gevolgd, inclusief de laatste stappen om de taal op Nederlands te zetten. T9 kent bv "greetings" wel, maar "groet" niet.
Verwijderd
Thx voor de T9 info.
Connectie probleem heb ik ook 1x op de dag van de update gehad. Daarna niet meer.
Connectie probleem heb ik ook 1x op de dag van de update gehad. Daarna niet meer.
Is het mogelijk om op de SDA te zien als je een doorgeschakelde oproep ontvangt.
Ik heb namelijk mijn zakelijke mobiel doorgeschakeld naar m'n SDA (zodat ik niet met 2 mobieltjes hoef rond te lopen). Bij m'n vorige toestel (S55) kreeg ik het te zien bij de inkomende oproep dat deze doorgeschakeld is. Ik wist dan dus dat de oproep via m'n zakelijke mobiel binnenkwam. Op de SDA krijg ik dat niet te zien. Is hier een oplossing/instelling voor?
Ik heb namelijk mijn zakelijke mobiel doorgeschakeld naar m'n SDA (zodat ik niet met 2 mobieltjes hoef rond te lopen). Bij m'n vorige toestel (S55) kreeg ik het te zien bij de inkomende oproep dat deze doorgeschakeld is. Ik wist dan dus dat de oproep via m'n zakelijke mobiel binnenkwam. Op de SDA krijg ik dat niet te zien. Is hier een oplossing/instelling voor?
Sorry maar ik zie in mijn versie 5 van tomtom echt nergens de optie om voor een 'andere gps' te kiezen, ... kan je misschien even beschrijven met welkte keypresses je tot die keuze komt?Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 08:49:
@DaVa: de optie "kies andere GPS" zit alleen in TomTom Mobile 5, niet in versie 4.
@All: zijn er mensen die de nieuwe firmware v2.1.31.21 geflashed hebben en wel gewoon TomTom 4/5 aan de praat hebben met hun bluetooth GPS ontvanger?
greetz
in tomtom
5>6>6>6>1>stel in
daar kun je een andere draadloze gps kiezen
heeft er al iemand de v5 kaarten draaien icm tomtom 5 ?
5>6>6>6>1>stel in
[ Voor 38% gewijzigd door bokkie11 op 08-06-2005 21:36 ]
M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12
oeps foutje
[ Voor 94% gewijzigd door bokkie11 op 08-06-2005 21:36 ]
M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12
ook foutje
[ Voor 92% gewijzigd door fulgore op 09-06-2005 09:38 ]
Verwijderd
Ik heb net contact gehad met Smart-Support over het probleem met de nieuwe Rom en TomTom 5. Het probleem is bekend bij Qtek en op dit moment wordt er gezocht naar een oplossing. Zodra die er is zal ie te vinden zijn op www.qtek.nl Hou deze site dus in de gaten. Over een exacte tijd kon die beste man van Smart-Support niet zeggen.
Er is dus nog hoop
Er is dus nog hoop
Verwijderd
Voor de mensen die een probleem hebben met TT5 bluetooth na qtek 8020 rom update:bokkie11 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 21:35:
in tomtom
5>6>6>6>1>stel in
Ik heb via 5>6>6>6>1 een ander gps muis dat de tomtom muis ingesteld en nu doet ie het!
Verwijderd
offtopic:
Het is bijna tijd voor een nieuwe telefoon en ik wil voor de SDA gaan. Ik ga hem pas midden juli bestellen, want misschien is de SDA 2 (music) er tegen die tijd wel.
Het is bijna tijd voor een nieuwe telefoon en ik wil voor de SDA gaan. Ik ga hem pas midden juli bestellen, want misschien is de SDA 2 (music) er tegen die tijd wel.
De SDA wil ik voornamelijk gaan gebruiken voor navigatie en als mp3 speler in de auto. Ik heb hiervoor het volgende schema bedacht:

(met aux interface adapter (http://www.connects2.nl) en 2.5mm Headset/3.5mm Audio Headphone Adaptor (http://www.expansys.nl/product.asp?code=119294))
Op mijn autoradio (Renault Tuner List) heb ik alleen een cd wisselaar aansluiting en daar wil ik de connects2 connecter op aansluiten. Op de telefoon dacht ik aan de 2,5mm naar 3,5mm stereo+2,5mm mic adapter. En deze verbinden met een tulp naar 3,5mm snoer.
Wat ik nu wil is mp3-tjes luisteren (dus cd speler op cd-wisselaar instellen) over de stereo van de auto (en als het kan navigeren met tomtom) en als ik gebeld wordt, dat ik kan bellen met de aangesloten mic en het geluid ook over stereo van de auto.
Zou dit uberhaupt mogelijk zijn?
Verwijderd
Ik heb net een mailtje van Qtek ontvangen het is in behandeling genomen dus verrder maarweer afwachten.
Verwijderd
Heeft iemand toegang tot de downloads op qtek.nu? Er schijnt daar een nieuwe rom te staan, versie v2.1.32.23.
Ha tweakers,
Geweldige telefoon de Qtek 8020 / iMate sp3i (enz) lijkt me! Ik heb nogal wat informatie opgezocht en ben van plan deze SmartPhone binnenkort ook aan te schaffen.
Er zitten echt enorm veel functies op, en de reacties tot nog toe zien er ook goed uit. Nadeel is dat de camera niet alles is vergeleken bij andere huidige toestellen, maar dit heeft bij mij geen hoge prioriteit.
Ik heb nog heel wat vragen over deze telefoon verzameld, waar ik graag nog een antwoord op zou willen hebben. Zouden jullie mij kunnen helpen?
1) kan er (door elkaar) MP3 en WMA beluisterd worden?
2) Mogelijk om MP3 en WMA als beltoon instellen?
3) (in)Muzieknummer doorspoelen mogelijk?
4) Is internetten via een Bluetooth mogelijk? (met USB-Donge aan pc met internet aansluiting)
5) Met Bluetooth dongle van 100m. Binnen 100 m. bereik? Of ben je afhankelijk van de reikwijdte van de telefoon (10 m.)?
6) Zijn er hoesjes te krijgen?
Antw. Ja zeker, voor de SDA is de "Krusell Classic Multidapt Qtek 8020" ontworpen
7) Zijn de updates voor de Qtek 8020 of iMate sp3i verschillend?
8 ) 2 jaar garantie bij Qtek? Of is dat afhankelijk van de shop waar toestel aangeschaft is? Zover ik begreep was imate sp3i 1jr, en Qtek 2jr. garantie.
9) Ik las verschillende zaken over Telfort wat niet werkt? Of ondervinden de meeste geen problemen met simkaart en gprs?
10) Via bluetooth connectie met andere telefoon mogelijk, om data uit te wisselen?
11) Navigatie met TomTom mobile duidelijk? Volume hard genoeg, en scherm niet te klein?
12) Toetsvergrendeling mogelijk? (ook automatisch?)
13) Is er een Centrale plaats(internetsite) waar alle (ROM) updates te vinden zijn?
Bij voorbaat dank voor de antwoorden!
De belangrijkste reden waarom ik deze SmartPhone aanschaf is voor het agenda en de taken, en het formaat uiteraard. Ook de vele functie’s zijn voor mij een lokkertje
Ik zal de antwoorden verwerken in deze post, zodat andere lezers hier ook nog iets aan hebben.
Bedankt alvast voor de reacties!
P.S. Voor een goede review (door Nieuwemobiel.nl) : http://www.nieuwemobiel.nl/review/imate_sp3i/Review.php (als aanvulling op de startpost, die is alleen voor de SDA namelijk)
Geweldige telefoon de Qtek 8020 / iMate sp3i (enz) lijkt me! Ik heb nogal wat informatie opgezocht en ben van plan deze SmartPhone binnenkort ook aan te schaffen.
Er zitten echt enorm veel functies op, en de reacties tot nog toe zien er ook goed uit. Nadeel is dat de camera niet alles is vergeleken bij andere huidige toestellen, maar dit heeft bij mij geen hoge prioriteit.
Ik heb nog heel wat vragen over deze telefoon verzameld, waar ik graag nog een antwoord op zou willen hebben. Zouden jullie mij kunnen helpen?
4) Is internetten via een Bluetooth mogelijk? (met USB-Donge aan pc met internet aansluiting)
5) Met Bluetooth dongle van 100m. Binnen 100 m. bereik? Of ben je afhankelijk van de reikwijdte van de telefoon (10 m.)?
Antw. Ja zeker, voor de SDA is de "Krusell Classic Multidapt Qtek 8020" ontworpen
8 ) 2 jaar garantie bij Qtek? Of is dat afhankelijk van de shop waar toestel aangeschaft is? Zover ik begreep was imate sp3i 1jr, en Qtek 2jr. garantie.
9) Ik las verschillende zaken over Telfort wat niet werkt? Of ondervinden de meeste geen problemen met simkaart en gprs?
10) Via bluetooth connectie met andere telefoon mogelijk, om data uit te wisselen?
11) Navigatie met TomTom mobile duidelijk? Volume hard genoeg, en scherm niet te klein?
13) Is er een Centrale plaats(internetsite) waar alle (ROM) updates te vinden zijn?
Bij voorbaat dank voor de antwoorden!
De belangrijkste reden waarom ik deze SmartPhone aanschaf is voor het agenda en de taken, en het formaat uiteraard. Ook de vele functie’s zijn voor mij een lokkertje
Ik zal de antwoorden verwerken in deze post, zodat andere lezers hier ook nog iets aan hebben.
Bedankt alvast voor de reacties!
P.S. Voor een goede review (door Nieuwemobiel.nl) : http://www.nieuwemobiel.nl/review/imate_sp3i/Review.php (als aanvulling op de startpost, die is alleen voor de SDA namelijk)
Da's niet zo moeilijk want het linkje staat in het Word-document dat op diezelfde pagina staatVerwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 19:19:
Heeft iemand toegang tot de downloads op qtek.nu? Er schijnt daar een nieuwe rom te staan, versie v2.1.32.23.
http://www.qtek.nu/files/Qtek8020_26_SKU3%20nordic.zip
Aan het versienummer te zien is hij iets nieuwer dan die op de Nederlandse site. Misschien combinteren met die twee .cab bestandjes die bij de Nederlandse ROM zitten?
Verwijderd
*ggg* ik ging ervan uit dat je een account nodig zou hebben, net als op qtek.nl.
Even mijn telefoon goed opladen en dan flash ik hem.
Verwijderd
Mediaspeler speelt beide af als je dat bedoeld
Af fabriek is MP3 niet mogelijk, maar met de nieuwe firmware(s) wel
Nooit geprobeerd hoever je kunt komen, maar je kunt zeker nooit buiten het bereik van je telefoon (lijkt me logisch toch?)
Ja zeker, voor de SDA is de "Krusell Classic Multidapt Qtek 8020" ontworpen
Bij T-mobile's SDA krijg je er een compact heuptasje bij van prima kwaliteit
Ja, maar met een paar truken zijn ze wel uitwisselbaar
In principe wel, maar werkt lang niet altijd
Als ie goed geplaatst is, is het scherm voldoende. Zowiezo navigeer ik in de eerste plaats mbv de stem. Pas als ik twijfel kijk ik op het scherm. Een pda is dan natuurlijk overzichtelijker, maar die neem je weer minder makkelijk mee. Als TomTom erg belangrijk voor je is, kun je overwegen om een S100 (MDA compact) te nemen.
Ja
Niet dat ik weet, maar deze thread en modaco.com houden je op de hoogte.
Ben wel benieuwd naar je ervaringen.Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 10:02:
Heb je ook ervaring met het weer terugflashen van de originele ROM?
Ik heb wel al een backup van m'n eigen ROM gemaakt via de "r2sd all" methode i.c.m. WinHex. Ik ben er echter niet zeker van dat ik die backup ook weer terug kan flashen als ik eenmaal een Qtek ROM op m'n SDA heb staan. Vooral als die nieuwe ROM versie 2 van de bootloader heeft schijnt dat niet meer zo makkelijk te zijn.
Verwijderd
Heb helaas ook geen ervaring met het terugflashen van een v1 backup.
Heb meerdere malen geprobeerd om de "nieuwe" rom te flashen. Met het standaard programma geeft ie aan dat je alleen maar kan upgraden (niet downgraden). Ik heb ook een gehackt update programma, waarmee je wel zou moeten kunnen downgraden. Als ik hiermee flash, accepteert hij de firmware en lijkt alles goed te gaan, maar na het flashen en rebooten blijkt er nog steeds dezelfde versie op te staan.
Hopelijk komt qtek snel met een fix.
Heb meerdere malen geprobeerd om de "nieuwe" rom te flashen. Met het standaard programma geeft ie aan dat je alleen maar kan upgraden (niet downgraden). Ik heb ook een gehackt update programma, waarmee je wel zou moeten kunnen downgraden. Als ik hiermee flash, accepteert hij de firmware en lijkt alles goed te gaan, maar na het flashen en rebooten blijkt er nog steeds dezelfde versie op te staan.
Hopelijk komt qtek snel met een fix.
Verwijderd
HardinxCore schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 21:21:
Jah
Bij de Qtek wel met firmware update, bij de SDA moet je het omzetten naar wav
Niet met Windows Media player, wel met Betaplayer
Is mogelijk, zie dit topic of het C500 topic
Mp3 versturen naar nokia 6230 kan een meter of 10 inderdaad
De Sda heeft ook maar 1 jaar.
Werkt wel, via normale wegen wil niet echt goed. Gebruik hiervoor SmartExplorer
ophangtoets inhouden, automatish niet standaard
Voor de Qtek en Imate zijn de sites van de fabrikanten zelf genoeg
Verwijderd
Uit de volgende email wisseling blijkt dat Qtek niets weet over een TomTom probleem.Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 10:59:
Ik heb net contact gehad met Smart-Support over het probleem met de nieuwe Rom en TomTom 5. Het probleem is bekend bij Qtek en op dit moment wordt er gezocht naar een oplossing. Zodra die er is zal ie te vinden zijn op www.qtek.nl Hou deze site dus in de gaten. Over een exacte tijd kon die beste man van Smart-Support niet zeggen.
Er is dus nog hoop
Mijn email van 4 juni: Gemeld dat TT 4.43 na rom update niet meer samenwerkt met GPS muis.
Qtek 9 juni: "Bij deze nieuwe ROM staan de instellingen voor inkomende COM Poort op een andere plaats in het menu. Voorheen trof u deze instellingen aan via Begin - Meer - Meer - Configuraties - BTSerialSetup. Bij deze nieuwe ROM dient u handmatig een nieuwe COM poort toe te voegen via Begin - Instellingen - Bluetooth - Bluetooth - Menu - COM-poorten - Menu - Nieuwe Binnenkomende poort."
Mijn reply: Werkt nog steeds niet. Wil een beroep doen op garantie door toestel op te sturen om originele rom terugzetten.
Qtek 13 juni: "U kunt het beste opnieuw de aangeboden ROM update op uw toestel installeren. Vervolgens Bluetooth aanzetten, dan via Menu - Apparaten - Menu - Nieuw uw Bluetooth GPS ontvanger selecteren. Indien dit niet werkt dan kunt u het beste contact opnemen met de leverancier van uw GPS ontvanger."
Aan zo'n antwoord heb je dus niks. Hopelijk is het probleem in versie 2.1.32.23 opgelost.
Verwijderd
Balen! Zoals ik hierboven al gemeld had, is v2.1.32.23 volgens de update tool _ouder_ dan de v2.1.31.21 versie die op qtek.nl staat. Je krijgt steevast de melding:
Error [296]: Upgrade Only
This NBF file cannot be used for your smartphone. Please get newer nbf file.
Echt frustrerend.
Error [296]: Upgrade Only
This NBF file cannot be used for your smartphone. Please get newer nbf file.
Echt frustrerend.
Wanneer zou t-mobile een update hebben voor de SDA??
Ongeveer een maand geleden (kan iets meer zijn) van de klantenservice te horen gekregen
dat dit voorlopig niet te verwachten valt.
Ongeveer een maand geleden (kan iets meer zijn) van de klantenservice te horen gekregen
dat dit voorlopig niet te verwachten valt.
"Soylent Green is people!"
Verwijderd
vaag!! Ik had het geluk 1 van de eerste SDA's te hebben, die simlockvrij waren. Nu heb ik mijn SDA geflashed met de nieuwe rom van qtek. Is mijn toestel ineens gelocked en kan ik er alleen maar een t mobile simkaartje in doen.....

Ik heb de QTEK 8020, geflashed met 2.nogwat, die nordic update. Werkt perfect, ook het terug kunnen flashen naar oude firmwares. Dit met behulp van de TyphoonNBFTools en een oude C500 firmware van Orange UK.
Is er iemand die voor mij de 1.3 versie van de QTEK 8020 heeft, ik krijg met deze 2.x firmware TOMTOM niet aan de praat. Wel de verbinding met mijn GPS, echter de productkey wordt gewoonweg niet geaccepteerd. Ook een telefoontje naar de supportdesk van TomTom kon hier niet bij helpen. Totdat er een fix is wil ik mn oude firmware terug, maar ik heb hem dus zelf niet meer...
Dus als iemand hem heeft graag een linkje of via mail wellicht iets regelen.
Als er vraag is naar een handleiding tot het mogelijkmaken van het flashen van een oude firmware hoor ik het hier wel, dan plaats ik die wel.
Is er iemand die voor mij de 1.3 versie van de QTEK 8020 heeft, ik krijg met deze 2.x firmware TOMTOM niet aan de praat. Wel de verbinding met mijn GPS, echter de productkey wordt gewoonweg niet geaccepteerd. Ook een telefoontje naar de supportdesk van TomTom kon hier niet bij helpen. Totdat er een fix is wil ik mn oude firmware terug, maar ik heb hem dus zelf niet meer...
Dus als iemand hem heeft graag een linkje of via mail wellicht iets regelen.
Als er vraag is naar een handleiding tot het mogelijkmaken van het flashen van een oude firmware hoor ik het hier wel, dan plaats ik die wel.
Ik wete niet of het al een keer gevraagd is, maar waarom zou er (behalve dan de Simlock) zoveel prijverschil zitten tussen de T-Mobile SDA en de Qtek of I-Mate?
De T-Mobile gaat voor rond de 325 euro over de toonbank, terwijl de andere twee haast voor 420 euro verkocht worden.
Zijn de T-Mobile SDA smartphones via een Qtek firmware sim-lock vrij te krijgen?
De T-Mobile gaat voor rond de 325 euro over de toonbank, terwijl de andere twee haast voor 420 euro verkocht worden.
Zijn de T-Mobile SDA smartphones via een Qtek firmware sim-lock vrij te krijgen?
Ach het gaat er om wat je mooier vindt denk ik. Geef mij de SDA maarChUcKiE schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:22:
Ik wete niet of het al een keer gevraagd is, maar waarom zou er (behalve dan de Simlock) zoveel prijverschil zitten tussen de T-Mobile SDA en de Qtek of I-Mate?
En wat vinden jullie nu van de Qtek S100 als je deze vergelijkt met de 8020?
Ik zit momenteel nog echt te twijfelen tussen een kleine PDA met telefoonfuncties, of een normale telefoon met PDA functies....
Ik zit momenteel nog echt te twijfelen tussen een kleine PDA met telefoonfuncties, of een normale telefoon met PDA functies....
Verwijderd
@Rataplan, kun je me ff mailen? We kunnen elkaar waarschijnlijk helpen.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 16:19 ]
Het is me inmiddels gelukt: ik heb de 2.1.32.23 rom van qtek.nu geflashed, TomTom5 geinstalleerd, mn GPS muisje laten zoeken en connecten, en GEEN compoorten toegevoegd. Standaard staat als incoming poort com6 met secure connection aan. Ik moest GEEN outgoing aanmaken, dit doet TomTom blijkbaar zelf. Maak ik die wel aan vind TT geen GPS, waarschijnlijk omdattie dan de poort niet kan openen.
Overigens, ik heb een standaard Aktronix prul, zie http://www.pdashop.nl/product/15672, met een Nemerix chipset. Met deze modules word je tegenwoordig doodgesmeten dus ik denk dus dat veel mensen dit maar eens moeten proberen
Succes!
Overigens, ik heb een standaard Aktronix prul, zie http://www.pdashop.nl/product/15672, met een Nemerix chipset. Met deze modules word je tegenwoordig doodgesmeten dus ik denk dus dat veel mensen dit maar eens moeten proberen
Succes!
Verwijderd
Nou mensen, ik heb getracht de twee lange topics een beetje te lezen. Nou heb ik toch nog een vraagje, hopelijk niet overvloedig.
Ik heb interesse in de Qtek 8020, alleen twijfel nu of ik achter de Media Center Edition aan moet gaan of de "standaard" versie; er zit namelijk een prijsverschil tussen.
Voor zover ik kon nagaan is het enige verschil een meegeleverde geheugenkaart en Mobile Media Maker.
Een grotere geheugenkaart zou ik denk ik toch moeten kopen (wat de meegeleverde 128Mb overbodig maakt).
Is het zo, dat als ik apart aan Mobile Media Maker kan komen, de standaard versie alle functionaliteiten heeft als de MCE of zitten er nog meer verschillen tussen?
Ik heb interesse in de Qtek 8020, alleen twijfel nu of ik achter de Media Center Edition aan moet gaan of de "standaard" versie; er zit namelijk een prijsverschil tussen.
Voor zover ik kon nagaan is het enige verschil een meegeleverde geheugenkaart en Mobile Media Maker.
Een grotere geheugenkaart zou ik denk ik toch moeten kopen (wat de meegeleverde 128Mb overbodig maakt).
Is het zo, dat als ik apart aan Mobile Media Maker kan komen, de standaard versie alle functionaliteiten heeft als de MCE of zitten er nog meer verschillen tussen?
Verwijderd
die mobile media maker stelt weinig voor ik heb de MCE editie gekocht omdat ie toen gratis was met abbo verlenging de 128 meg kaart is al snel te klein en voor films ben je toch beter af met beta player+pocketdivx dus ik zou gewoon de standaard versie kopen.Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 09:47:
Nou mensen, ik heb getracht de twee lange topics een beetje te lezen. Nou heb ik toch nog een vraagje, hopelijk niet overvloedig.
is het niet zo dat de mce versie ook media knoppen heeft?Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 10:45:
[...]
die mobile media maker stelt weinig voor ik heb de MCE editie gekocht omdat ie toen gratis was met abbo verlenging de 128 meg kaart is al snel te klein en voor films ben je toch beter af met beta player+pocketdivx dus ik zou gewoon de standaard versie kopen.
of vergis ik me nou...wel handig voor mp3 luisteren
Verwijderd
SilverBolt, thanx.
Die knoppen vroeg ik me ook af, maar elke foto van de 8020 MCE is gelijk aan de standaard 8020.
Offtopic: ik zag dat Expansys.nl ook als de Qtek 8100 heeft. Eens even kijken wat die kan i.v.m. de 8020. Edit: hmmz, kzie weinig verschil.
Die knoppen vroeg ik me ook af, maar elke foto van de 8020 MCE is gelijk aan de standaard 8020.
Offtopic: ik zag dat Expansys.nl ook als de Qtek 8100 heeft. Eens even kijken wat die kan i.v.m. de 8020. Edit: hmmz, kzie weinig verschil.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 11:49 ]
Optisch gelijk dacht ik, qua software anders.
Hebben meer mensen dit probleem:
Op je Homescreen wordt een afspraak getoond. Soms blijft deze nog staan terwijl de datum al voorbij is. De afspraak is dus al geweest. Zelfs als er al een ander afspraak getoond had moeten worden blijft de oude nog staan.
Is er hier ergens een instelling voor?
Op je Homescreen wordt een afspraak getoond. Soms blijft deze nog staan terwijl de datum al voorbij is. De afspraak is dus al geweest. Zelfs als er al een ander afspraak getoond had moeten worden blijft de oude nog staan.
Is er hier ergens een instelling voor?
nee ik heb er soms ook last van.
maar na de telefoon aan en uit gezet te hebben is eht weer goed.
maar na de telefoon aan en uit gezet te hebben is eht weer goed.
Verwijderd
jij verwart de 8020 mce met die nieuwe die in duitsland te koop is die heeft wel extra knoppen enzo maar de 8020 MCE is echt 100% identiek aan de normal 8020 er zit gewoon software+stereo headphone+128 mb kaartje bij de verpakking in.nickpma schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:09:
[...]
is het niet zo dat de mce versie ook media knoppen heeft?
of vergis ik me nou...wel handig voor mp3 luisteren
Verwijderd
als je de sda uit duitsland haalt levert dat dan problemen op?
kan je alles wel gewoon nederlands maken etc?
kan je alles wel gewoon nederlands maken etc?
Verwijderd
Nee aangezien het gelakt plastic is veeg je eventueel vuil er zo af.Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 17:38:
wordt de sda music niet snel vies (wit)?
Ik had hetzelfde dilemmaChUcKiE schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 16:44:
En wat vinden jullie nu van de Qtek S100 als je deze vergelijkt met de 8020?
Verwijderd
hier mischien nog mensen die hun in nieuwstaat verkerende sda willen ruilen tegen mijn in nieuwstaat verkerende sda music? mail dan effe naar naruto.maikel at gmail.com
Verwijderd
Voor de mensen die een Krusell hoes overwegen:HeidiOlstrom schreef op maandag 06 juni 2005 @ 10:42:
@erwinvz:
Ik heb de Krusell 86182 Classic gekocht, maar ik ben er niet tevreden over.
De gaten in de hoes zitten overal net verkeerd: bij de aan/uit knop, bij de camera knop, de microfoon ingang wordt half afgedekt, de rand van het leer zit in de weg als je de usb kabel wil inpluggen, idem voor de headphone.
Het lijkt erop dat het hoesje alleen speciaal voor de SDA is gemaakt en niet voor de QTEK (weet niet of de body van de sda exact hetzelfde is als die van de qtek). Dat geeft de verpakking trouwens ook aan.
Maar het meest irritante is wel dat het plastic aan het scherm plakt. Dat geeft een water effect; het is niet mooi en het is zeer moeilijk om het toestel uit de hoes te halen.
Case + clip + verzendkosten = ca 26 euro bij pdaplus. Veel geld voor iets wat eigenlijk niet past. Helaas is geen hoes niet een optie bij zo'n duur toestel.
Verwijderd
Bedankt voor je informatie, dat kan anderen ellende besparen.
Overigens heb ik afgelopen zaterdag een 8020 gekocht
Nu even verdiepen in het tweaken ervan.
Overigens heb ik afgelopen zaterdag een 8020 gekocht
Verwijderd
Hmmm...kreeg net een mailtje van nieuwemobiel.nl dat de SDA 2 gecancelled is...Kijk ik op de site is de SDA 2 gecancelled, maar de SDA 2 music niet.
Net ff op de t-mobile.de site gekeken, maar daar staan de beide SDA 2's niet meer bij de vooraankondigingen, terwijl die er eerst wel stonden...Weet iemand meer?
Net ff op de t-mobile.de site gekeken, maar daar staan de beide SDA 2's niet meer bij de vooraankondigingen, terwijl die er eerst wel stonden...Weet iemand meer?
Ik ben ook zeer benieuwd naar de sda 2!!! of music!!!
Verwijderd
iemand ervaring met deze screen protectors van ebay?(voor sda music)
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&item=6393936144&tc=photo
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&item=6393936144&tc=photo
Verwijderd
Ik heb een probleem met het syncen van de SDA met Windows Media Player 10 (pc)
Normaal kon ik de playlist tijdens een USB connectie gewoon syncen.
Maar sinds ik Bluetooth gebruik herkent WMP de SDA niet meer.
Zou het aan veilige modus liggen van BlueTooth liggen?
Iemand een oplossing?
Normaal kon ik de playlist tijdens een USB connectie gewoon syncen.
Maar sinds ik Bluetooth gebruik herkent WMP de SDA niet meer.
Zou het aan veilige modus liggen van BlueTooth liggen?
Iemand een oplossing?
Heeft er al iemand een ROMflash naar Windows Moblie 2005 gedaan op een Qtek 8020/SDA ?
Lijkt met best leuk nl. er zijn er al verschillende die dat gedaan hebben op de 8010/c500
Lijkt met best leuk nl. er zijn er al verschillende die dat gedaan hebben op de 8010/c500
Verwijderd
Shit... Heb ik net een paar dagen de nieuwe QTEK ROM op mijn SP3i staan beginnen mijn softkeys en joystick te haperen en uiteindelijk het helemaal te begeven. Gelukkig nog garantie van imate, maar ik verwacht weinig hulp wanneer mijn QTEK-opstart scherm verschijnt...
Na veel gezeur en hulp van deze site (http://www.modaco.com/index.php?showtopic=207547) is het wel gelukt. Grootste struikelblok was een programmaatje wat ik moest installeren op mijn telefoon zodat de beveiligingscontrole (geen lagere versie van de firmware mag worden geinstalleerd) te omzeilen... En zonder werkende joystick/softkeys...
Anyway, telefoon is weer gedowngraded en opgestuurd naar de importeur (verwachte reparatietijd: 4 weken!). Blijkt het een algemeen probleem te zijn; op het clubimate-forum wordt er flink over gedicussieerd. Hoop dat imate een structurele oplossing vindt...
wordt vervolgd.
Na veel gezeur en hulp van deze site (http://www.modaco.com/index.php?showtopic=207547) is het wel gelukt. Grootste struikelblok was een programmaatje wat ik moest installeren op mijn telefoon zodat de beveiligingscontrole (geen lagere versie van de firmware mag worden geinstalleerd) te omzeilen... En zonder werkende joystick/softkeys...
Anyway, telefoon is weer gedowngraded en opgestuurd naar de importeur (verwachte reparatietijd: 4 weken!). Blijkt het een algemeen probleem te zijn; op het clubimate-forum wordt er flink over gedicussieerd. Hoop dat imate een structurele oplossing vindt...
wordt vervolgd.
Niet doen! Tenzij je geen gebruik meer wilt maken van je joystick!Jman schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 12:27:
Heeft er al iemand een ROMflash naar Windows Moblie 2005 gedaan op een Qtek 8020/SDA ?
Verwijderd
ik krijg binnenkort de sda music binnen,maar ik wil alle t-mobile zooi eraf hebben,wat moet ik daarvoor doen?welke rom heb ik nodig?zodat hij gewoon een htc feeler word vanaf de fabriek
Verwijderd
Jubei, dan zal je denk ik moeten wachten tot er een update komt van qtek. Tot sinds kort was T-Mobile de enige aanbieder van de SDA.
Je kan de meeste dingen zelf ook al veranderen, mij stoort de nog resterende deeltjes van t-mobile niet. Maake daar niet zo druk over.
Je kan de meeste dingen zelf ook al veranderen, mij stoort de nog resterende deeltjes van t-mobile niet. Maake daar niet zo druk over.