[Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen Deel 1

Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste
Acties:
  • 184.845 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 171759

Anoniem: 101642 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:00:
knop inhouden,heb ik geprobeert,werkte niet helaas.

Ik heb ehm maar uitgezet door de stekker eruit te trekken,tja wat moet je anders :(

Irritant dat het niet uit te zetten is,dat ie automatisch opspint,als de computer opgestart word.Het is inderdaad zeer hinderlijk.
geen idee, ik trek nu meestal gewoon de usb kabel eruit, maarja soms vergeet ik dit ook...

Weet niet of iemand ooit ergens een usb kabel gezien heeft met on/off switch, dat zou ook handig zijn, moet ik niet steeds achteraan die drive of pc zitten prutsen 8)7

Anoniem: 103524

Ik heb mezelf een externe Akasa Integral AK-ENP2SATA-BK Harddisk 3,5" USB2.0 gestoken en nu zit ik met een vraagje over wat men nou bedoelt met button manager, het apparaat bevalt me verder prima en ben tot dusver geen vreemde problemen tegen gekomen. Het gaat me dus om de button manager waar ik niets van kan vinden..

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-03 20:40
Mijn 2 nieuwe Coolermaster x-crafts zijn onderweg. Ik heb nog 2 stuks maxtor DM10 320gb 16mb in de la liggen die ik op deze manier eens kan gaan gebruiken. Nu liggen ze vaak los bovenop mijn case.

Aangezien ik veel waarde hect aan de prestaties van harde schijven (vooral geluidsproductie en snelheid) denk ik dat ik met deze x-crafts met e-sata een goede keuze heb gemaakt. Ze zien er mooi uit en passen goed bij mijn case (Coolermaster Centurion 5)

Zodra ik ze binnen heb zal ik ze testen en mijn bevindingen en foto's hier plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-06 23:17
Ik zit met een dilemma: Voor onderweg moet ik een nieuwe 500GB FW800 schijf hebben.
Nu kan ik kiezen uit een Maxtor onetouch III of een Lacie Big Disk extreme

Helaas kan ik niet echt voor of nadelen van de twee verschillende schijven vinden/ of echt een vergelijking tussen de twee modellen :( Iemand tips voor mijn keuze?

Notabene: hij komt straks te hangen aan een macbook pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 10:20
ik had een externe usb2 harddisk en omdat ik ruimte te kort kwam heb ik deze verkocht voor een extern systeempje met wisselframes. Het is deze Afbeeldingslocatie: http://www.raidsonic.de/de/data/products/externeGehause/i-tank-302/i302_PicBig.jpgStardom i302 in eSata uitvoering geworden. Ding bevalt mij perfect. Is erg compact en helemaal van aluminium waardoor koeling passief is dwz de warmte wordt door de behuizing afgegeven. Heb ondertussen een aantal wisselframes die ook makkelijk hotswappeble te wisselen zijn. Verder is de performance van usb2 naar eSata een stuk omhoog.

Performance eSata van de externe schijf in dit frame.
Afbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/3365/hdtunebenchmarksamsunghqi9.png

[ Voor 6% gewijzigd door BartNL op 05-01-2007 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86536

Na een paar uurtjes doorbrengen op dit topic en veel gegoogel kom ik er nog niet uit. Ik zal vast niet de eerste zijn die om advies vraagt, maar er zijn me een aantal dingen onduidelijk.

Mijn eisen:
- Budget: <€120
- Snelheid: niet erg van belang (nodig voor films, muziek en andere media opslaan/afspelen)
- Geluidssterkte: stil!
- Voeding: geen externe voedingsbron
- Capaciteit: vanaf 80 GB, maar meer is welkom mits binnen budget

Wat ik nog wil weten:
- Harde schijven zonder externe voeding: hoe gevaarlijk is dit voor mijn (laptop)moederbord/schijf?
- Is het gevaarlijk voor mijn laptop/schijf om géén aarde-stopcontact te gebruiken (deze is namelijk niet aanwezig in mijn studentenhuis)
- De Western Digitall Passport: geen externe voeding nodig, niet heel erg duur, maar ik hoor mensen praten over een ontwerpfout, wat houdt dit precies in? Bovendien staan er in de pricewatch 2 soorten van deze schijf: een 'normale' en een "II"e versie, maar op de site van WD staat hierover niets gemeld :?
- Bij BCC is deze in de aanbieding. Lijkt me wel redelijk goedkoop, heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 27-12-2006 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:36

Ravefiend

Carpe diem!

Ikzelf zit ook nog een beetje te twijfelen wat te kopen, en net als _Pumba_ ben ik nog een beetje aan het zoeken naar een geschikte voeding.

Wat heb ik al: ACR-HD50220 A.C.Ryan AluBox 2.5" USB2.0 · eSATA for SATA/SATA2 harddisks

Deze case gebruikt een apart kabel met aan de éne zijde de typisch ronde voedingsstekker en aan de andere zijde 2 x USB Type A port. Dit maakt dat de hard disk maximum 1W mag verbruiken.

Het plan:De harde schijf gebruikt max. 1A @spin-up maar toch ben ik niet helemaal gerust gesteld, met name de manier waarop die voedingskabel door A.C.Ryan is gemaakt. De twee USB plugs voor de voeding zijn als het ware "daisy chained" dus hoe wordt dan de stroomverdeling afgehandeld? Of kan je kortweg stellen dat één USB port gewoon max. 500mA levert.

Daarnaast twijfel ik dus nog tussen bovenstaande USB Hubs en hun effect op de snelheid van de externe disk. Iemand met ervaring mbt die twee hubs? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Nog een bijkomende bedenking mbt. de Hitachi 5K160 HTS541616J9SA00 160GB 5400rpm Serial-ATA:

Requirement +5 VDC (+/- 5%)
Dissipation (Typical)
Startup (peak, max.) 5.0W
Read (avg.) 1.8W
Write (avg.) 1.8W
Active idle (avg.) 0.80W 0.85W
Low power idle (avg.) 0.60W 0.65W
Standby (avg.) 0.2W 0.25W
Sleep 0.1W 0.2W

Dit betekent dus dat eens de harde schijf draait, het geen probleem zou mogen zijn om één van de twee USB Type A plugs voor de voeding wordt uitgetrokken zodat je in feite met 2 USB poorten voldoende hebt, ipv. 3 (2x voeding + 1x data). Of sla ik nou de bal helemaal mis? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-05 14:48

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Misschien een wat betrouwbaardere site voor het verbruik: 2.5" HD's op tomshardware.com
Afbeeldingslocatie: http://images.tomshardware.com/2006/11/28/hard_drives_by_toshiba_and_western_digital_rev_up/image013.gif
Daar komt hij behoorlijk hoger uit, hoewel nog steeds onder de 2.5W... Ik heb die AC Ryan hier ook liggen, alleen dan in de IDE variant, en ik heb gemerkt dat hij zelf ook wat energie gebruikt... Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met het probleem van de voedingskabel, dat gaat prima volgens mij. Als je inde gelegenheid bent om te testen hoeveel de controller zelf verbruikt ben ik daar ook wel benieuwd naar. Ik had eerst een WD scorpio die toch wel erg veel energie vebruikte en ik dus ook terug heb gebracht, ik heb nu een Fujitsu MHV2120AH besteld bij Alternate, verwacht dat dat wel prima zal gaan (zie ook mijn topic: AC Ryan AluBox 2,5" + WD Scorpio 120GB probleempjes

Overigens moet die 1A spinup bijna nooit een probleem vormen volgens mij, ik mag aannemen dat ze daar rekening mee houden in de controller met wat slimme condensatortjes etc. (tenzij het net iets meer is en je poorten het gewoon niet trekken)

edit: euh, ik lees je bericht nog eens, maar je kunt een USB poort best voor data en voeding tegelijk gebruiken, dus meer dan 2 zul je in elk geval noooit nodig hebben... (bij die van mij zit er dan ook maar 1 usb stekker aan de voedingskabel) Met wat ik nu heb besteld hoop ik IN TOTAAL met 1 poort toe te kunnen!

[ Voor 11% gewijzigd door Mr_Kite op 31-12-2006 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Dit review had ik ook gevonden inderdaad en dat is meteen ook de reden waarom ik bij de Hitachi 5K160 uitkwam. Mijn oorspronkelijk idee was nl. de 7K100 maar da's toch zonder meer over-kill voor dit doel ... :)

Bij deze is de Hitachi 5K160 besteld ... :+

[ Voor 10% gewijzigd door Ravefiend op 01-01-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij is de oplossing losse casing + losse HD een stuk goedkoper dan een 'kant-en-klare' externe HD dus heb ik nu de volgende alternatieven:

- Toshiba MK8032GSX, 80GB (5400rpm, SATA, 8MB) € 58,61
- Toshiba MK8032GAX, 80GB (5400rpm, ATA100, 16MB) €54,90
Is de 16MB buffer erg nuttig? En heeft iemand misschien ervaring met deze schijf, ik kan er weinig over vinden.

- Hitachi Travelstar 5K100, 80GB (5400 rpm, SATA, 8 MB) € 57,16

- Samsung SpinPoint M40, 80GB (5400rpm, SATA, 8MB) € 61,81
- Samsung Spinpoint M80S, 80GB (5400rpm, SATA, 8 MB) € 58,06

- Fujitsu MHT2080BH, 80GB (5400rpm, SATA, 8MB) € 65,-
In de Reliability Database op Storagereview.com kwam deze vrij goed uit de survey t.o.v. andere schijven. Is dit een betrouwbare meting voor de duurzaamheid of ben je toch te afhankelijk van de eerlijkheid van de gebruiker?

- Seagate Momentus 5400.2, 80GB (5400rpm, SATA, 8MB) € 59,63

- Western Digital Scorpio WD800BEVS, 80GB (5400rpm, SATA, 8MB) € 64,31

Ik hoop op enig advies want de keus is nogal lastig. Voor mij hoeft de schijf niet übersnel te zijn aangezien ik hem alleen gebruik voor het opslaan en afspelen van mijn media. Ook was het de bedoeling al mijn belangrijke documenten erop te zetten. Betrouwbaarheid is voor mij dus de belangrijkste eis. Het energieverbruik is in die zin belangrijk voor mij dat de schijf zonder problemen draait op 1 USB poort.

Nog een paar dingen die me onduidelijk zijn:
- Klopt het dat in een 2,5" behuizing alleen laptophardeschijven kunnen?
- Moet ik ATA100/133/6 of SATA kiezen? Ik kom op internet alleen hele ingewikkelde uitleg tegen waar ik als leek niet veel van snap.
- Volgens mij zijn de Power Consumption resultaten uit deze test heel anders dan uit deze of kijk ik verkeerd?
- Zodra het 'Load' wattage boven de 2,5W uitkomt, betekend dit dat je dan 2 USB poorten moet aansluiten om (zonder netspanning) nog voldoende energie te kunnen leveren? Het startup wattage komt bijna altijd boven de 2,5 watt uit, hoe kan een schijf toch voldoende energie uit één USB poort trekken? En verbruikt de casing ook nog energie?
- Laatste vraag :) : zijn SATA-casings backwards compatible met alle ATA/IDE schijven?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 02-01-2007 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139602

Wild pigeon schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 21:28:
Ik zit met een dilemma: Voor onderweg moet ik een nieuwe 500GB FW800 schijf hebben.
Nu kan ik kiezen uit een Maxtor onetouch III of een Lacie Big Disk extreme

Helaas kan ik niet echt voor of nadelen van de twee verschillende schijven vinden/ of echt een vergelijking tussen de twee modellen :( Iemand tips voor mijn keuze?

Notabene: hij komt straks te hangen aan een macbook pro.
heb je ook al eens naar Iomega gezien, deze passen ook wel bij zo'n MacBook Pro

Iomega
1.0TB - Triple Interface
UltraMax Desktop Hard Drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 09:34

r_kluft

Hmmmmmm

Oke ik heb nu dus een dilemma.

Ik zit te twijfelen tussen de pricewatch: Toshiba Externe Harddisk 320GB (7200rpm, USB 2.0, 8MB), de pricewatch: Western Digital My Book Essential Edition 320 GB (7200rpm USB 2.0, 8MB)
of een locale aanbieding bij Harddata waar ze een Spire gigapod Pata vullen met een Western Digital 320 GB 7200 rpm met 16 MB cache.

De WD is 120 euro bij de Mycom, de Toshiba is nu 108 bij Computerland en de spire met WD 118.50
Alle 2 de bedrijven zitten in de buurt dus verzendkosten heb ik niet.

Welke kan ik nu het beste kiezen?
Het nadeel van de Toshiba is dat er volgens Computerland maar 1 jaar garantie op zit en er is niet bekend wat voor een schijf er in zit.
Het voordeel van de Spire is dan volgens mij langere garantie, de 16 mb cache en de schijf is ook om te wisselen met een andere pata schijf.
De WD mybook ziet er gewoon strak uit en heeft 2 jaar garantie.

Wie kan mij helpen met mijn beslissing of heeft iemand een betere aanbieding in de regio Den Haag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ondanks dat dit topic nog geen antwoorden heeft gegeven op m'n vragen (het loopt niet zo vlot hier) heb ik toch al een keus gemaakt:

- De Samsung HM080HC 80GB 5400RPM ATA6 (ATA100) 8MB, i.c.m.:
- De Sonicraid Icy Box IB-251U met een vette laser-beamed-ornament :9
Afbeeldingslocatie: http://www.raidsonic.de/de/data/products/externeGehause/IB-251-u/PicDet02.jpg

Ik heb nog nooit eerder een externe HD gehad, dus niet echt een ervaren gebruiker, maar in elk geval is de combinatie aardig stil en de hitte kan door de alluminium casing hitte goed afstoten. Overigens hoor je sommige mensen over hun casing zeggen: 'hij blijft lekker koel'. Lijkt mij juist een slecht teken aangezien de casing dan isoleert en de warmte binnen houdt.

Wel moest de schijf eerst gepartitioneerd worden, wat niet duidelijk stond uitgelegd, maargoed dat ligt meer aan een gebrek aan kennis van mijn kant..
Ik durf hem alleen nog niet goed aan 1 usb poort te hangen, omdat ik bang ben dat hij bij de spin-up teveel stroom uit de usb poort trekt en er in het mobo misschien wat vernielt zou kunnen worden (maar dit weet ik niet zeker). Aan 2 USB poorten (kabels standaard bij de Icy Box) geeft hij iig geen problemen.
HD Tune:
Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/9637/untitledtt7.jpg
Zoals je ziet draait deze combi dus ook op Vista ;)

Gek genoeg komen deze resultaten niet overeen met wat er op Tom's Hardware staat. De Samsung in die test is hetzelfde als ik heb, alleen een 160GB ipv 80GB, maar dit zou niet moeten uitmaken. Ligt dit aan de case+usb verbinding of valt er nog wat in te stellen op m'n PC?

Al met al ben ik zeer tevreden met de combi, die voornamelijk voor opslag van media gebruikt gaat worden.

edit:inmiddels draai ik hem met 1 usb kabel, dit gaat ook prima (maar ik weet nog steeds niet of de usb poort het aankan)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 86536 op 04-01-2007 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Laatst online: 16-06 10:20
Anoniem: 86536 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 20:35:Gek genoeg komen deze resultaten niet overeen met wat er op Tom's Hardware staat. De Samsung in die test is hetzelfde als ik heb, alleen een 160GB ipv 80GB, maar dit zou niet moeten uitmaken. Ligt dit aan de case+usb verbinding of valt er nog wat in te stellen op m'n PC?
Grafieken waar je naar linkt is de performance rechtstreeks op de sata poort terwijl jij er een usb-sata omzetting tussen hebt. Hierdoor is performance niet vergelijkbaar. Externe USB2 disks halen maximaal maar zo'n 20MB/s door de omzetting van (s)ata naar usb. In jouw geval draai je vista en heb je een relatief trage disk (t.o.v. een 3.5" harddisk) en daardoor blijf je m.i. net aan de onderkant van die limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Heeft iemand ervaing met de Belkin Express Card 2 Poorts SATA II
Afbeeldingslocatie: https://product.onetrail.net/3party/Cnet/large/672C975F-EE87-465E-866A-E0E205AA4FF0.jpg

Lijk mij de idiale oplosing omdat ik op deze manier wel de maximale snelheid uit me schijven kan halen. Bij 4launch kost die zo 66 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 20:46
Ik heb in dit topic gelezen dat er een ontwerpfoutje is bij de Western Digital Passport series.
Over welk foutje gaat dit (pics?) en is het dan zo drastisch om uit te kijken naar een andere merk? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 20:24
shello schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:33:
Ik heb in dit topic gelezen dat er een ontwerpfoutje is bij de Western Digital Passport series.
Over welk foutje gaat dit (pics?) en is het dan zo drastisch om uit te kijken naar een andere merk? :?
Er zit een rubber beschermkapje op voor het stekkergat van de usb kabel. Die gaat naar beneden open. Steek je de stekker erin en leg je de schijf op een vlak dan rust de schijf aan de ene kant op dat kapje, die tegen de stekker aan drukt, en aan de andere kant gewoon op de schijf, maar de schijf ligt dus niet stevig/vlak op tafel.
De kans dat zo'n stekkertje waar altijd tegen gedrukt word problemen gaat geven lijkt mij heel erg groot. Ik heb het overigens niet zelf ondervonden, maar in een review gelezen ergens, en tenslotte voor een ander model gekozen.

In deze review een foto van dat kapje: http://www.xbitlabs.com/a.../display/wd-passport.html
http://www.hardware-revie...News&file=article&sid=442
http://www.mobilityguru.c...rage_on_the_go/page3.html

[ Voor 14% gewijzigd door Jesse op 04-01-2007 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 13:12
Ik heb een Maxtor 500GB externe schijf gekocht, en het mooie is dat die vanzelf uitgaat als de pc een uur uit heeft gestaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kutkip schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 22:22:
Ik heb een Maxtor 500GB externe schijf gekocht, en het mooie is dat die vanzelf uitgaat als de pc een uur uit heeft gestaan :)
Mijn schijf doet dit niet. Is dit (d.m.v. een progje) wel zo in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Laatst online: 16-06 20:46
Jesse schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 22:07:
[...]

Er zit een rubber beschermkapje op voor het stekkergat van de usb kabel. Die gaat naar beneden open. Steek je de stekker erin en leg je de schijf op een vlak dan rust de schijf aan de ene kant op dat kapje, die tegen de stekker aan drukt, en aan de andere kant gewoon op de schijf, maar de schijf ligt dus niet stevig/vlak op tafel.
De kans dat zo'n stekkertje waar altijd tegen gedrukt word problemen gaat geven lijkt mij heel erg groot. Ik heb het overigens niet zelf ondervonden, maar in een review gelezen ergens, en tenslotte voor een ander model gekozen.
Alvast bedankt voor de info en reviews.
Welk model heb je gekozen? Kvond de zwarte behuizing van die WD passport wel gelikt eigenlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 22:43
Anoniem: 86536 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 22:31:
[...]

Ik geloof dat je dit in xp kunt instellen.. Als er een uur geen activity is kan je de hds uit laten schakelen.. Hoe dit met usb gaat weet ik zo niet maar lijkt me hetzelfde..

Ik heb de NexTar.3 gekocht bij de mediamarkt vanmiddag.. Daar een 320 gig maxtor ingestopt.. Werkt perfect en heel erg snel.. Gemid. op zon 25 mbs.. Wordt ook niet warm desondanks het ontbreken van een fan.. Ziet er ook nog eens mooi uit!

Afbeeldingslocatie: http://www.atlasinformatica.com/img/cajasext/nexstar3_25r.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shello schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 01:10:
[...]

Welk model heb je gekozen? Kvond de zwarte behuizing van die WD passport wel gelikt eigenlijk :9
Trouwens ff opletten: er is een verschil tussen de Passport en de Passport II. In de Pricewatch staan ze ook als verschillende producten. Wat precies het verschil is weet ik niet, maar volgens mij was het iets hardwarematigs. Misschien staat er iets op de site van WD hierover (hoewel ze hier niet van een "II" versie spreken).
thecompany schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 02:14:
[...]

Ik geloof dat je dit in xp kunt instellen.. Als er een uur geen activity is kan je de hds uit laten schakelen.. Hoe dit met usb gaat weet ik zo niet maar lijkt me hetzelfde..

[...]

[afbeelding]
Ik kan wel de HD na een x aantal minuten uitschakelen, maar dit heeft geen effect op m'n externe HD. Iemand anders een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Jep, werkt alleen met firewire HD's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:19

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik heb zelf een tijdje geleden bij de mycom in eindhoven 2 digiconnect schijven gehaald. 250 GB voor 79 euro.

Digiconnect 250GB external
Afbeeldingslocatie: http://www.digiconnect.nl/ProductImage.ashx?ProductID=116724&Width=200
Capacity : 250 GB
Rotationspeed : 7,200 rpm
Buffer : 16 MB
Interface : USB 2.0
Form factor : 3.5 inch
Intern : No
Extern : Yes
Color : Silver

Het zijn mooie compacte dingen. Helaas zijn de gebruikte WD schijven redelijk luidruchtig en worden ze behoorlijk warm. Maar ja, voor dat geld.....

AC Ryan AluBox ACR-HD50121
Afbeeldingslocatie: http://www.acryan.com/img/products_images/ACR-HD50121_500x500.jpg
mijn servey vind je hier
Ik gebruik hem in combinatie met een hitachi Hitachi Deskstar 7K500 500GB schijf.
Helaas iets minder compact dan de digiconnects, maar door dat de hitachi zichzelf uitschakelt wanneer hij niet gebruikt word, word deze schijf ook nauwelijks warm. In vergelijking met de WD's en mijn interne maxtor's is de hitachi een stuk stiller, maar heeft wel een langere "spin-up"-tijd.

Ook heb ik 4 van deze jongens aangeschaft.
Afbeeldingslocatie: http://www.yagoda.nl/yagoda-advertenties/images/USB%202.0%20-%20IDE%20Cable%20with%20Power%20Adapter_azie/7.jpg
Maar ik heb helaas nog niet de tijd gehad om hier uitgebreid mee te expirimenteren. Dus daar kan ik dan ook nog iets zinnigs over zeggen.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja_Ranja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Iemand ervaring met de My Book Essential Edition 250 GB Hard Drives? Ik heb wat reviews gelezen op Tomshardware en op GoT. Iedereen is redelijk positief over deze schijf. Alleen zat ik te denken of er een andere externe schijf is die voor dezelfde prijs (€99) en misschien wel wat beter te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 20:24
shello schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 01:10:
[...]

Ik ben voor een freecom gegaan: Jesse in "[Ervaringen] Externe harde schijven en b..." Gebruik hem i.c.m. een caselogic hoesje en ben er erg tevreden over. (Hoewel ie met dat hoesje weer wat dik wordt)

[ Voor 13% gewijzigd door Jesse op 06-01-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190312

Vandaag een 500GB versie van de Iomega Value HD in huis gesleept. Er blijkt een Hitachi Deskstar in te zitten. De HDTune (USB 2.0) cijfers lijken alleen tegen te vallen:

HD Tune: HDS725050KLAT80 Benchmark

Transfer Rate Minimum : 13.8 MB/sec
Transfer Rate Maximum : 14.6 MB/sec
Transfer Rate Average : 14.3 MB/sec
Access Time : 13.6 ms
Burst Rate : 14.6 MB/sec
CPU Usage : 12.3%

De schijf voelt wel sneller dan andere externe schijven die ik heb. Daar tegenover staat dat hij iets meer lawaai maakt en aardig warm lijkt te worden aan de buitenkant. Niet zo warm dat ik er een eitje op kan bakken natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 10:26
Ik heb zojuist de Cooler Master X-Craft RX-3SB Zilver besteld, na wat gezoek. Ik ga er een Western Digital Caviar SE16 500GB (WD5000KS) in plaatsen, als backup disk van een interne WD5000KS.

Wat me opviel aan de eSata behuizingen: alleen de SATA II behuizingen ondersteunen Plug & Play. Ik zag in een handleiding van een ander merk behuizing, met alleen SATA ondersteuning (geen II dus), dat deze niet Plug & Play is. Volgens de handleiding moet je deze dus aan zetten voordat je de host PC opstart en je kan de disk pas loskoppelen als de PC weer uit staat. Dat leek me nogal onhandig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb m'n schijf aan een USB hub gehangen (2.0) en dit haalt de snelheid gemiddeld met zo'n 2MB.
Maar wat ik me eigenlijk afvroeg: als m'n HD nou te veel stroom trekt, zit er normaal gesproken een zekering in zo'n hub, of gaat dan de zekering van de usb poort in m'n moederbord erdoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169271

Ranja_Ranja schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:09:
Iemand ervaring met de My Book Essential Edition 250 GB Hard Drives? Ik heb wat reviews gelezen op Tomshardware en op GoT. Iedereen is redelijk positief over deze schijf. Alleen zat ik te denken of er een andere externe schijf is die voor dezelfde prijs (€99) en misschien wel wat beter te verkrijgen is.
De My Books zijn fantastische schijven. Wel eerder thuisblijvers.
Ze staan, echt mooie dingen.

Snel genoeg voor backup-schijf en zeker ook andere zaken.

Het enige nadeel, ze hebben de eigenschap van zodra de usbpoort stroom krijgt ( dus bij het opstarten ) mee op te starten ( niet trillen ofzo maar het lichtje springt aan en ze zijn bereikbaar ).
Soms resulteert dit in een windows die niet wil laden. Er is hier ook topic over. Windows snapt het maar niet dat er geen windows op de schijf staat. :( Deze problemen zijn ook met ipods ( dat heb ik zelf ook voor ).

De Lacie porsche 250 gb is een aanrader als je een -kleinere- 3.5 inch wilt : snel en compact. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148409

Ik ben sinds kort ook op zoek naar een externe HD. Nu wil ik een externe hd puur voor opslag en ik ben niet op zoek naar de snelste/fanciest HD.
Nu zijn mijn beide interne HD's van Western Digital. Nu heb ik rond lopen snuffelen en ik zag bij azerty de volgende HD staan:

http://azerty.nl/producte...250-gb-7200-rpm-8-mb.html

Specificaties:

* Merk: Western Digital
* Capaciteit:250 GB
* Rotatiesnelheid: 7200 rpm
* Buffer: 8 MB
* Interface:USB 2.0
* Uitvoering:Retail

Kortom:
Is dit een goed product/heeft iemand (goede) ervaringen met dit merk?

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 148409 op 12-01-2007 14:47 . Reden: woordje vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 18:21
vandaag mijn Synology DS-106e binnengekregen
installeren met 500GB Samsung schijf, daarna direct firmware update gedaan

ziet er wel allemaal verzorgd uit
best wel grappig de QIG "It is normal that the fan does not work when powering up the NAS."

qua performance haal ik toch 15MB lezen en schrijven, zoals verwacht dus

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Laatst online: 16:37

MikeWazowski

Look into my eye

Anoniem: 86536 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:46:
Ik heb m'n schijf aan een USB hub gehangen (2.0) en dit haalt de snelheid gemiddeld met zo'n 2MB.
Maar wat ik me eigenlijk afvroeg: als m'n HD nou te veel stroom trekt, zit er normaal gesproken een zekering in zo'n hub, of gaat dan de zekering van de usb poort in m'n moederbord erdoor?
Ik kan me herinneren dat ik ook een keer teveel aan mijn hubje gehangen heb en dat er toen een melding kwam van XP dattie het niet trok - er is dus beveiliging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Laatst online: 16-05 13:12
Anoniem: 86536 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 22:31:
[...]

Dit schijnt in de firmwire te zitten. Of er ook programma's zijn die hetzelfde kunnen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148409 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:45:
Ik ben sinds kort ook op zoek naar een externe HD. Nu wil ik een externe hd puur voor opslag en ik ben niet op zoek naar de snelste/fanciest HD.
Nu zijn mijn beide interne HD's van Western Digital. Nu heb ik rond lopen snuffelen en ik zag bij azerty de volgende HD staan:

Specificaties:

Kortom:
Schopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boven je eerste reactie geeft iemand al antwoord ;)

En daar sluit ik me bij aan: het zijn snelle schijven. Prima geschikt als back-up, al zijn het wel thuisblijvers. Hij wordt nauwelijks warm aan de buitenkant en maakt weinig geluid. Wel trilt de schijf een klein beetje, wat je kunt horen als je hem op sommige ondergronden zet.

En het feit dat hij automatisch opstart wanneer je hem aansluit vind ik persoonlijk irritant. Het ding heeft geen normale aan/ uit schakelaar en start automatisch op wanneer je de schijf aansluit. Er zit wel een knop op de voorkant, maar dat is alleen om hem uit te zetten wanneer hij aan staat. Volgens WD een 'handige feature'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Naar aanleiding van mijn vorige posts hier heb ik dus een Hitachi 5K160 HTS541616J9SA00 160GB 5400rpm Serial-ATA besteld maar deze lijkt me erg slecht leverbaar want ik wacht al bijna 2 weken maar de leveringsdatum is alweer opgeschoven naar begin februari.

Is er hier iemand die deze schijf heeft en if so, waar heb je die gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
  • Laatst online: 07-06 19:33
Weet er iemand hoe ik kan zien welke schijf er inde Lacie porsche design 320 GB zit?? Ik sta op het punt er zo een aan te schaffen, omdat ze goedkoop en vooral plat zijn. Echter hoor ik verschillende geluiden met problemen, wat zijn jullie ervaringen en zijn er soortgelijke platte en goede schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139602

Ik heb omdat ik zeer tevreden was over mijn huidige externe schijf, een 2e aangekocht

maw.

nu ben ik in het bezit van 2x Icy Box 360UE-B-BL
met een seagate schijf 7200.7 van 200gig & een seagate 7200.9 van 250gig

nu heb ik het volgende ondekt dat beide icy boxen toch verschillen van hardware!
zowel de print versie is gewijzigd alsook de chip dat gebruikt is .
En dit heeft als gevolg dat als ik mijn macbook in slaapstand schakel slechts 1 van de 2 externe schijven in slaap modus gaan... maw ( het laatste aangekocht model blijft draaien)
Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/2662/dscn66671am.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img157.imageshack.us/img157/1092/dscn66903il.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/3050/dscn66940nt.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 139602 op 20-01-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139602 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:20:
Ik heb omdat ik zeer tevreden was over mijn huidige externe schijf, een 2e aangekocht

maw.

nu ben ik in het bezit van 2x Icy Box 360UE-B-BL
met een seagate schijf 7200.7 van 200gig & een seagate 7200.9 van 250gig

nu heb ik het volgende ondekt dat beide icy boxen toch verschillen van hardware!
zowel de print versie is gewijzigd alsook de chip dat gebruikt is .
En dit heeft als gevolg dat als ik mijn macbook in slaapstand schakel slechts 1 van de 2 externe schijven in slaap modus gaan... maw ( het laatste aangekocht model blijft draaien)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vraag me toch echt af of er niet een tooltje is te krijgen dat de HD uitschakelt. Zeker bij een 2,5 " moet dit toch kunnen (aangezien de stroomvoorziening via USB loopt kan de USB poort na een x aantal minuten toch worden afgesloten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik wil weer een nieuwe externe behuizing halen, maar ik heb een laptop en ik wil dat de HD uitgaat als ook mijn laptop uit wordt geschakelt.

Er moet wel een 3,5" in kunnen, want ik wil er een 500GB schijf in hangen.

Ik weet niet of er zoiets bestaat, anders moet ik zelf wat gaan knutselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 15:53
Ah, leuk, een topic over externe behuizingen. Had ik niet gezien. 8)7

Maar ik heb vorige week wel een Coolermaster RX-3SB gekocht, daar zit nu een Samsung SpinPoint HD501LJ schijfje in. :) Ben wel tevreden over de prestaties van eSATA.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f5a095df219fb2286d49af989bd5147d/full.jpg
Accesstimes zijn aan de hoge kant, I know... maar dat ligt volgens mij meer aan mijn controller dan aan de schijf. :P

De schijf schakelt ook mee uit met de PC trouwens (alleen het lampje op de behuizing blijft wel branden), geen idee of ie dat via USB ook zou doen. Hot swappen gaat ook goed. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 28-02 01:01
Xander schreef op zondag 21 januari 2007 @ 12:02:

Maar ik heb vorige week wel een Coolermaster RX-3SB gekocht, daar zit nu een Samsung SpinPoint HD501LJ schijfje in. :) Ben wel tevreden over de prestaties van eSATA.

[afbeelding]
Accesstimes zijn aan de hoge kant, I know... maar dat ligt volgens mij meer aan mijn controller dan aan de schijf. :P

De schijf schakelt ook mee uit met de PC trouwens (alleen het lampje op de behuizing blijft wel branden), geen idee of ie dat via USB ook zou doen. Hot swappen gaat ook goed. :)
Welke connector zit er nu op dan, firewire? En heeft ie nog een eigen voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148409 schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 14:45:

Specificaties:

Kortom:
Zo hij is binnen. Nu heb ik 2 korte vraagjes:
1Klopt het dat hij een beetje geluid maakt? (zacht pruttelend)
2 Hoe kan het dat ik geen grote bestanden (4 gig) kan kopieren naar de hd? Ik krijg dan de melding dat er onvoldoende schijfruimte is. Dit is echter niet het geval.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 148409 op 21-01-2007 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148409 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:03:
[...]

Zo hij is binnen. Nu heb ik 2 korte vraagjes:
1Klopt het dat hij een beetje geluid maakt? (zacht pruttelend)
2 Hoe kan het dat ik geen grote bestanden (4 gig) kan kopieren naar de hd? Ik krijg dan de melding dat er onvoldoende schijfruimte is. Dit is echter niet het geval.
1) Bij mij maakt hij ook een zacht geluid. Zacht pruttelen lijkt een aardige omschrijving.
2) Formatteren als NTFS? Standaard uit de doos is hij FAT32 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na lang zoeken op de WD site kon ik niks vinden, dus ik ging een email sturen. Die om 1 of andere reden niet aankwam. PLots kwam er een pagina waarop stond de reden waarom er een 4 gig limiet op zat. Dat was inderdaad formateren naar NTFS.
Gelukkig krijg je op dit forum sneller antwoord, bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Megamind schreef op zondag 21 januari 2007 @ 11:53:
Ik wil weer een nieuwe externe behuizing halen, maar ik heb een laptop en ik wil dat de HD uitgaat als ook mijn laptop uit wordt geschakelt.

Er moet wel een 3,5" in kunnen, want ik wil er een 500GB schijf in hangen.

Ik weet niet of er zoiets bestaat, anders moet ik zelf wat gaan knutselen
ik heb bij Informatique een WD Mybook gekocht van 400GB voor €130 en die gaat uit als je computer uit gaat, en aan als je je computer weer aanzet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Degene die ik heb gekocht is de 250 GB versie bij azerty voor 91 euro. En hij gaat ook aan en uit met de pc. Vooralsnog geen problemen (buiten het formateren om).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Megamind schreef op zondag 21 januari 2007 @ 13:58:
[...]

Welke connector zit er nu op dan, firewire? En heeft ie nog een eigen voeding?
Nee, eSATA, zoals ook in mijn post staat. ;)

Er hangt ook nog een externe voeding aan ja, voeding over eSATA kan ook niet afaik. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Xander op 21-01-2007 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 21:31

VisionMaster

Security!

Heeft iemand een goede hint voor me hoe ik in Windows XP mijn externe USB drive als FAT32 kan formateren in plaats van de enige optie in het standaard menu NTFS?

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ow nog een vraag over externe hd's in het algemeen: Hoe kan je deze het beste opbergen? Moet dat bijvoorbeeld stofvrij of kan zo'n apparaat gewoon in een huiskamer staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:38

BHQ

VisionMaster schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:34:
Heeft iemand een goede hint voor me hoe ik in Windows XP mijn externe USB drive als FAT32 kan formateren in plaats van de enige optie in het standaard menu NTFS?
Probeer je niet een partitie te maken die te groot is? Dan is NTFS je enige optie :)
Anoniem: 148409 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:07:
Ow nog een vraag over externe hd's in het algemeen: Hoe kan je deze het beste opbergen? Moet dat bijvoorbeeld stofvrij of kan zo'n apparaat gewoon in een huiskamer staan?
De enclosures zijn meestal wel helemaal dicht. Als het ding z'n warmte een beetje kwijt kan (en zo warm worden ze niet, op Campzone had ik een externe HDD boven m'n PSU liggen) heb je geen probleem hoor :)

Behuizing die ik gebruik is overigens een Xxodd met 160GB disk, en dat is (als ik het wel heb) weer een Icy Box. Transfer rates zijn niet heel geweldig (27MBps uit m'n hoofd), maar om over een 100mbit linkje te pompen is het genoeg. Mooie vind ik wel dat er een adapter bij zit die direct in het stopcontact gaat ipv. een losse brick. Jammere is wel dat de schijf niet uit gaat met de PC.

[ Voor 19% gewijzigd door BHQ op 21-01-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Yapser schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:53:
[...]

Probeer je niet een partitie te maken die te groot is? Dan is NTFS je enige optie :)
[...]
80 GB moet was toch nog onder de limiet :X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Ik ben sinds enige tijd opzoek naar een case waar meerdere HD's (minstens 6) in kunnen. Dit omdat ik nu 3 losse externe HD's heb met 3 bijbehorende voedingen en kabels, wat erg rommelig is. Maar omdat alles wat ik gevonden heb ver boven mijn budget zit heb ik besloten om zelf maar iets te fabriceren in combinatie met deze jongens:
Afbeeldingslocatie: http://www.yagoda.nl/yagoda-advertenties/images/USB%202.0%20-%20IDE%20Cable%20with%20Power%20Adapter_azie/7.jpg

Maar helaas zijn deze dingen niet bepaald stabiel te noemen. De ene keer werken ze wel en de andere keer weer niet :?

Dus vandaar dat ik weer opnieuw opzoek ben naar een wat grotere en betaalbare externe HD case. Iemand suggesties?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203565

ik wil een externe hdd aan m'n Mac Mini hangen.
ik twijfel nog even tussen de LaCie Porsche en de LaCie d2 Hard Drive Extreme (Triple Interface) (320 of 500gb)
momenteel heb ik alle 4 de USB2 poorten in gebruik en heb ik enkel een Firewire 400 poort over.

wat is nou raadzamer, om voor een USB2 of Firewire 400 te gaan als we het hebben over snelheid?

daarbij draai ik naast OSX ook XP Pro op de Mac (boot camp), dus de schijf zal dan FAT32 moeten zijn wil ik hem vanuit beide OS'en kunnen benaderen en zowel lezen als schrijven?

starten de LaCie schijven trouwens op zodra je de computer opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander

[afbeelding]

Pics :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6f59459206a8508fa603c52a50664998/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dd98b350c9dbb781034331b052c074f4/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d2e13a6bbe296eda507bad129241a57a/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2e2486cb86123953cba94cd7cc0b3c1c/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6cbb5a9765d46cf9abc77af4cfd4c2d2/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c083574d103785bd07e6f864ed56d3a2/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/36767004fcf96f532ec66a3af0b0b910/full.jpg

(alles clickable)

Ben er wel tevreden mee. :) Schijfje wordt zo te voelen niet al te heet (tempsensor doet het niet - ligt aan mn SATA controller ;)).

Deze behuizing is alleen wel wat vingerafdrukgevoelig... :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Xander schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:25:
[...]

Ben er wel tevreden mee. :) Schijfje wordt zo te voelen niet al te heet (tempsensor doet het niet - ligt aan mn SATA controller ;)).

Ziet er nogal 'slick' uit, zeer netjes. Werkt dat ding nou als USB hub voor de andere USB aansluitingen en de s-ata connector? Krijg je bij het aansluiten van meer apparaten allemaal losse USB disken te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

Xander schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:25:
[...]

Mooi ding. Kun je me vertellen of deze i.c.m. die samsung ook de harde schijf uitschakelt als je de hd een tijdje niet gebruikt?
Dit i.v.m. automatische backupdoeleinden waarbij de aan/uit knop niet voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:04
sjirafje schreef op maandag 22 januari 2007 @ 12:33:
Ik ben sinds enige tijd opzoek naar een case waar meerdere HD's (minstens 6) in kunnen. Dit omdat ik nu 3 losse externe HD's heb met 3 bijbehorende voedingen en kabels, wat erg rommelig is. Maar omdat alles wat ik gevonden heb ver boven mijn budget zit heb ik besloten om zelf maar iets te fabriceren in combinatie met deze jongens:
[afbeelding]

Maar helaas zijn deze dingen niet bepaald stabiel te noemen. De ene keer werken ze wel en de andere keer weer niet :?

Dus vandaar dat ik weer opnieuw opzoek ben naar een wat grotere en betaalbare externe HD case. Iemand suggesties?
Wat voor problemen heb je? Ik heb er vier draaien en ze doen het nogsteeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
VisionMaster schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:43:
[...]

Ziet er nogal 'slick' uit, zeer netjes.
:)
Werkt dat ding nou als USB hub voor de andere USB aansluitingen en de s-ata connector? Krijg je bij het aansluiten van meer apparaten allemaal losse USB disken te zien?
Er zit inderdaad een USB hub in. Als je hem via die USB B connector aansluit op je PC kun je op de twee USB A connectors nog andere apparaten hangen. Dit hoeven geen schijven te zijn, maar als het dit wel zijn zie je ze inderdaad gewoon als losse schijf...

De eSATA connector is een ander verhaal; deze heeft niets met de USB hub te maken. (De XCraft via USB aan je PC hangen en vervolgens een SATA schijf op de eSATA poort hangen gaat dus niet werken.) De eSATA poort is (net als de USB B connector) een aansluiting om de schijf op je PC aan te sluiten. Het is gewoon een alternatieve (snellere) aansluiting dus.

Als je de schijf via eSATA op je PC hebt aangesloten kun je de USB poorten op de schijf niet meer gebruiken. Het activiteitsledje knippert trouwens ook niet wanneer het ding is aangesloten via eSATA, enkel als hij op USB hangt...
pelican schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:05:
[...]

Mooi ding. Kun je me vertellen of deze i.c.m. die samsung ook de harde schijf uitschakelt als je de hd een tijdje niet gebruikt?
Dit i.v.m. automatische backupdoeleinden waarbij de aan/uit knop niet voldoende is.
In combinatie met USB schakelt de schijf volgens mij niet uit totdat je hem met de aan/uit knop uitzet. Tenminste, niet voor zover ik gemerkt heb (maar ik heb hem eigenlijk ook niet op USB hangen).

Ik heb hem op eSATA hangen en dan schakelt ie precies hetzelfde uit als wanneer de schijf gewoon intern zou zitten. In mijn geval dus alleen als ik mijn PC uitzet, ik heb die HDD-powersave dingen uitstaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Anoniem: 203565 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:52:
ik wil een externe hdd aan m'n Mac Mini hangen.
ik twijfel nog even tussen de LaCie Porsche en de LaCie d2 Hard Drive Extreme (Triple Interface) (320 of 500gb)
momenteel heb ik alle 4 de USB2 poorten in gebruik en heb ik enkel een Firewire 400 poort over.

wat is nou raadzamer, om voor een USB2 of Firewire 400 te gaan als we het hebben over snelheid?

daarbij draai ik naast OSX ook XP Pro op de Mac (boot camp), dus de schijf zal dan FAT32 moeten zijn wil ik hem vanuit beide OS'en kunnen benaderen en zowel lezen als schrijven?

starten de LaCie schijven trouwens op zodra je de computer opstart?
Firewire 400 is niet alleen sneller maar vraagt ook minder van de CPU en presteert in de praktijk veel beter. Indien je HFS Journaled op de pc wilt kunnne lezen, kun je onder windows het programma MAcdrive installeren dat bij de lacie triple disk wordt meegeleverd. Hoeft dus niet een probleem te zijn je kan de schijf alleen niet 100% benutten als een native NTFS schijf . Exotische programmas en dingen als deamon tools zal niet op die schijf werken. Kopieeren, openen van bestanden en schrijven naar de schijf is allemaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge2rt
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 22:42

Ge2rt

4.8 kWp - gas/jr: <300 m3 :-)

Danfoss schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:35:

Ik ben ook al poos op zoek naar een eSata behuizing met raid functionaliteit.
Deze heb ik tot nu toe gevonden:

(2-Bay) NitroAV Vanguard IIIS SATA & USB External Hardware RAID [Levels 0 & 1] Enclosure Kit

[...]

De Thecus N2050 is ook een optie.
Is goedkoper en inclusief eSatakaartje.
Nu nog een leverancier in NL vinden voor dit mooie spul. Newegg levert niet in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik mijn PC volledig afsluit, gaat gelukkig de stroom van de USB poort eraf, maar als dit gebeurt hoor ik een *tik*. Dit hoor ik niet als ik doormiddel van de hardware button op mijn HD de schijf uit zet. Wat houdt die *tik* in en is dit slecht voor m'n 2,5" HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa

Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt? Ik heb hem al 2 weken bij Salland in bestelling staan, maar de datum schuift steeds naar voren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
DaCoTa schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:32:
[...]

Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt? Ik heb hem al 2 weken bij Salland in bestelling staan, maar de datum schuift steeds naar voren...
Alternate. Maandag rond 22:00 mijn bestelling geplaatst, woensdagmiddag binnen. :? :P

edit:
Hé, nu is ie bij alternate zelfs goed op voorraad volgens de voorraadindicator. Toen ik bestelde was deze nog groen/geel (3-5 dagen levertijd). Prijs is ook 4 euro gedaald. ;(

[ Voor 21% gewijzigd door Xander op 26-01-2007 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-06 15:50
455451n schreef op zondag 17 december 2006 @ 23:36:
Ik weet niet hoe de xcrafts het op dit moment doen, maar ik heb ze gezien voor 24,95 in de folder van computerland. Dit is iets goedkoper dan de pricewatch prijzen, dus ik dacht laat me dat eens melden misschien heeft er iemand hier iets aan.
Jiriki schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:52:
[...]

Bij Paradigit zijn ze ook altijd €24,95, maar zowel Paradigit als Computerland (zelfde bedrijf) kun je niet toevoegen aan de Pricewatch...
ik heb van de week een diginote externe (IDE) HD-casing (zelfde als de xcraft maar ander merk stempeltje erop volgens mij) vgehaald bij paradigit voor 24,95 (bij computerland waren ze uitverkocht). Mijn ervaring ermee is prima. Hij ziet er nog best mooi uit (zwart, zilver) , Grotendeels van metaal met aansluiting voor adapter, usb en een aan en uit schakelaar aan de achterkant. aan de voorkant een blauwe lamp die aan staat als hij is aangesloten en knippert bij hd activiteit. Verder staand of liggend te gebruiken. Hd wordt op veringen in de case geplaatst voor enige schokdemping en via een soort koelpastalaagje (niet plakkend of uitsmeerbaar oid.) staat de hd in contact met de metalen case voor de koeling, onderin bevindt zich een rooster voor verdere koeling. Heb er 4 verschillende schijven in gehad en alles werkte prima. Gewoon hd-case uitzetten schijf wisselen en had case weer aan en windows herkent een andere schijf. Naar mijn mening een erg goede koop.

[ Voor 14% gewijzigd door JelleMan op 26-01-2007 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron_stultiens
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 07:10
Ik zie net in de pricewatch dat er een mooie 500GB Toshiba voor nog geen €130,- te koop staat. Heeft iemand ervaring met het merk of het type opzich? Dit lijkt me toch wel een superdeal!

Mijn Systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranja_Ranja
  • Laatst online: 10-12-2024
Bij de post van Xander zie ik een e-sata aansluiting? Wat is dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108824

ron_stultiens schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:31:
Ik zie net in de pricewatch dat er een mooie 500GB Toshiba voor nog geen €130,- te koop staat. Heeft iemand ervaring met het merk of het type opzich? Dit lijkt me toch wel een superdeal!
Ik ben alleen nieuwsgierug wat voor een merk HD erin zit en of ie Mac-compatible is. Ik zie bij de specs op verschillende sites alleen "WinXP"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Laatst online: 13-06 10:35

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Het is wel erg goedkoop die 130 euro.
Zelfs goedkoper dan een losse interne 500gb drive.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ranja_Ranja schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:11:
Bij de post van Xander zie ik een e-sata aansluiting? Wat is dat precies?
http://www.google.nl/search?q=eSATA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron_stultiens
Audi_S2 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 10:38:
Het is wel erg goedkoop die 130 euro.
Zelfs goedkoper dan een losse interne 500gb drive.
Ik snap er ook nix van. Nu zag ik dat er wel verschillende versie van in de omloop zijn en het kan goed dat dit een OEM versie betreft zonder backup-knop en software e.d.

Mijn Systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem vandaag besteld en ga 'em woensdag ophalen. Als ik 'em heb zal ik hier posten wat er allemaal erbij zit. Backup software e.d. hoef ik toch niet, aangezien hij officieel alleen WinXP compatibel is en ik 'em met een Mac ga gebruiken (genoeg alternatieve backup sofware)

Waarschijnlijk ga ik daarna een andere behuizing kopen en de HD daarin doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147312

ron_stultiens schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:31:
Het heeft een Interfacetype Hi-Speed USB. Dit betekend gewoon een mooie benaming voor usb 1.0.

Dat zou minder zijn, want usb 2.0 is gewoon beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Anoniem: 147312 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:26:
[...]

Het heeft een Interfacetype Hi-Speed USB. Dit betekend gewoon een mooie benaming voor usb 1.0.

Dat zou minder zijn, want usb 2.0 is gewoon beter
Volgens de site van Toshiba bezit de schijf "gewoon" een USB 2.0 interface.

Zou ook niet best zijn, als een schijf met een dergelijke grootte een USB 1.0 aansluiting zou hebben.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

jadjong schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 19:07:
[...]

Wat voor problemen heb je? Ik heb er vier draaien en ze doen het nogsteeds.
De ene keer herkent windows ze wel en de andere keer niet. Helaas herkent windows ze vaker niet dan wel. Ik ben ook in "gesprek" met de verkoper om te kijken waar het aan ligt.

Helaas sloeg vandaag het noodlot toe. Nadat vorige week mijn hitachi icm de AcRyan een keer of 3 niet herkend werden door windows, is vandaag de hitachi, slechts 3 maanden en 10 dagen oud, veel te jong heen gegaan. Ik weet helaas niet of het aan de case ligt of dat het gewoon pech is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:04
sjirafje schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:55:
[...]

De ene keer herkent windows ze wel en de andere keer niet. Helaas herkent windows ze vaker niet dan wel. Ik ben ook in "gesprek" met de verkoper om te kijken waar het aan ligt.
Ik heb ze aangesloten via een Sitecom Hub op een Asus p4p800 bord. Wanneer ik de schijven zonder hub aansluit loopt windows vast bij het unpluggen, met hub heb ik dat niet. Gebruik jij ook een hub ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2663

Ik ben op zoek naar een externe behuizing met de volgende specificaties:
-Interne SATA aansluiting
-USB2.0 (liefst met Firewire, maar geen eis)
-Spin down: de schijf moet na verloop van tijd uitgeschakeld worden

Met name dat laatste punt is lastig, daar de meeste specs er met geen woord over reppen. Wie weet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Laatst online: 12-06 20:45
Hallo

Ik ben op zoek naar een betrouwbare externe hd die op m'n imac zou kunnen werken. Ik had eerst gedacht aan de ministack v2 van owc maar om deze bij mij thuis te laten leveren kost dat iets te veel.

Enkele vereisten & belangrijke factoren:

* 250 GB
* Firewire 400 & USB 2.0
* stil
* betrouwbaar

Ik weet dat de ministack een seagate hd heeft en dat deze zeer goede hd's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb de Conceptronic Grab 'n Go behuizing (voor 2,5" schijven) aangeschaft met daarbij een Western Digital Scorpio 120GB (laptop schijf).

Dit betekent dus dat er geen voeding bij zit en dat de stroom van USB zou moeten komen. In de handleiding staat netjes dat USB genoeg stroom zou moeten leveren en in de gevallen dat niet zo is moet je de extra USB kabel gebruiken (dan gebruik je dus 2 USB poorten voor stroom en 1 gedeeltelijk voor data). Maar het valt mij op dat de schijf vaak niet opspint, zelfs niet op 2 USB poorten.

Zou dit kunnen komen doordat de schijf gewoon niet genoeg stroom krijgt (en dat dus de USB poorten brak zijn ofzo), of zou de schijf gewoon veel meer dan 5V stroom vragen? Of is de behuizing van Conceptronic (en dan bedoel ik eigenlijk hetgeen erin zit aan electronica) brak?

Je hoort de schijf dus zeg maar aan gaan en dan stopt ie weer, omdat ie niet genoeg stroom heeft om op te spinnen, dit blijft zich gewoon steeds herhalen.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron_stultiens
Anoniem: 108824 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:23:
Ik heb hem vandaag besteld en ga 'em woensdag ophalen. Als ik 'em heb zal ik hier posten wat er allemaal erbij zit. Backup software e.d. hoef ik toch niet, aangezien hij officieel alleen WinXP compatibel is en ik 'em met een Mac ga gebruiken (genoeg alternatieve backup sofware)

Waarschijnlijk ga ik daarna een andere behuizing kopen en de HD daarin doen.
Het was blijkbaar 'n foutje met die prijs, want alle webshops zitten nu weer rond het oorspronkelijke prijsniveau..

Mijn Systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Ik heb sinds kort de CHD2SU behuizing van Conceptronic. In de handleiding staat dat USB genoeg stroom zou moeten leveren en indien dat niet zo is dat je dan de 2e USB kabel kan gebruiken.

Echter ik heb er een Western Digital Scorpio 120 GB 2,5" harde schijf in zitten en die krijgt blijkbaar niet genoeg stroom, want je hoort hem wel opstarten, maar hij spint niet op. Dit komt dus waarschijnlijk omdat hij niet genoeg stroom krijgt.

Aan de zijkant van de behuizing zit een aansluiting voor een 5V voeding. Mooi, ik dus vanmiddag naar een electronica zaak, "Hebben jullie 5V voedingen?", "Nee meneer, die hebben wij niet want die zijn specifiek voor een apparaat". Hm, mooi is dat. Dus ik ging even Googlen naar webshops die zulke voedingen hebben, maar die kon ik geen vinden!

Als zo'n voeding specifiek is voor een apparaat, betekent dat dan dat ik een speciale voeding van Conceptronic ervoor moet kopen? Heeft iemand misschien enige informatie hierover? Ik heb namelijk gelezen dat je de harde schijf kan opblazen met het verkeerde soort voeding... Of juist dat de harde schijf niet opstart omdat ie niet genoeg spanning krijgt van de voeding (hetzelfde verhaal als met USB dus).
Electrical Specifications
Current Requirements
5 VDC
Read/Write 500 mA
Idle 400 mA
Standby 50 mA
Sleep 20 mA
Dit zou dus betekenen dat ik een voeding van 5V DC, 500 mA nodig heb? Ik heb totaal geen idee waar ik die kan vinden... Pricewatch levert niet veel op en Google eigenlijk ook niet. Iemand een schopje in de goede richting? :)

PS: Ook al geprobeerd om op Conceptronic.nl te kijken maar hun F.A.Q. doet het niet? :? er laadt een iframe en dit gaat weer weg, maar ik word niet doorgestuurd naar de juiste pagina. :/

[ Voor 0% gewijzigd door Tanuki op 31-01-2007 18:04 . Reden: OMG, ik dacht al dat ik deze post al eens had getypt! Nouja, ik ben er nu dus achter dat ik een 5V voeding nodig heb... Hoop dat dit niet gezien wordt als een dubbelpost... :* ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135006

Ik ben op zoek naar een externe harddisk.

Eerst ging mijn aandacht uit naar de Lacie Design by Porsche USB schijf 250GB maar ik las over veel failures die werden toegeschreven aan het feit dat er geen fan in zit.

Voordelen van de Lacie zijn mooi design, geschikt voor Win98SE en Mac OSX, veel info op de website
Nadelen van de Lacie zijn het ontbreken van een fan, de korte (usb) kabel.

Toen ging mijn aandacht uit naar de Western Digital My Book (Essential of Premium) maar ook daar kom ik aardig wat ontevreden klanten over tegen (op Amazon), over drives die er na korte tijd mee stoppen.

Voordelen van de WD zijn mooi design, stille fan, geschikt voor Win98SE en Mac OSX, backup software bijgeleverd, gaat uit als je computer uit gaat
Nadelen van de WD zijn: gaat aan als je computer aan gaat en dat schijnt nogal eens problemen te geven met Windows, harde schijf produceert soms een whine, vibreert een beetje.

Ik heb zo het vermoeden dat als ik andere schijven ga researchen dat ik dezelfde hoeveelheid failures tegen kom. Ik kies in ieder geval voor een schijf met fan. Ik heb wel een hekel aan whine maar ik moet 'm gewoon maar ff uitproberen.

Over Conceptronic trouwens slechte dingen gelezen, met name over de Grab'n'Go USB/ethernet (NIET aan te raden)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 135006 op 31-01-2007 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ron_stultiens schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:27:
[...]
Het was blijkbaar 'n foutje met die prijs, want alle webshops zitten nu weer rond het oorspronkelijke prijsniveau..
idd, kreeg ook de melding dat hij niet (meer) leverbaar was voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135006 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:41:
Ik ben op zoek naar een externe harddisk.

Eerst ging mijn aandacht uit naar de Lacie Design by Porsche USB schijf 250GB maar ik las over veel failures die werden toegeschreven aan het feit dat er geen fan in zit.

Voordelen van de Lacie zijn mooi design, geschikt voor Win98SE en Mac OSX, veel info op de website
Nadelen van de Lacie zijn het ontbreken van een fan, de korte (usb) kabel.
Ik wilde eigenlijk ook heel erg graag een Porsche schijf kopen, vind 'em gewoon prachtig uitzien. Maar na het lezen van de vele klachten of het ding, heb ik toch besloten om het ding niet te kopen.

Andere opties (voor mij) zijn:
- De Freecom Hard Drive 400Gb (zeer originele naam van Freecom :9 )
- Losse Ministack behuizing en vervolgens een losse HD kopen
- WD My Book Pro (de wit/grijze behuizing past beter bij m'n Mac dan de zwarte van de Essential of Premium. Ja, het oog wil ook wat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203565

misschien kun je ook nog eens kijken naar de D2's van LaCie?
zo'n extreme met triple interface. kun je alle kanten op.

wilde zelf ook eerst een LaCie Porsche, maar door de beperking van de aansluitingen (of USB2 of Firewire400, niet beide) werd dit hem toch niet.
de keuze was dus beperkt tot bovengenoemde D2 extreme of een WD MyBook pro.
die laatste is het geworden en heb hem gisteren besteld.
(zou op voorraad zijn, maar de verwachte leverdatum is nu 21 februari) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Poeh, das lang.

Volgens mij zijn de D2's wel verhoudingsgewijs een tikkie duurder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Ik heb sinds een paar dagen ook de Coolermaster RX-3SB in huis, nu gevuld met een Western Digital WD5000KS. Installatie was een beetje gefreubel, er zat een overtollige lijmbobbel in de weg, moest er een klein hoekje uit snijden zodat de harddisk past. Ook zijn de interne aansluitkabels vrij stug waardoor het sluiten van de kast wat lastig was. Voor de rest een erg fraai apparaat, de snelheid via eSata is natuurlijk perfect, even snel als een interne harddisk. De warmte word goed doorgegeven aan de behuizing, door een grote lap warmtegeleidend materiaal wat aan de binnenkant van de deksel zit.

Enige jammerlijke is dat de harddisk geen spin down doet als je de eSata stekker lostrekt. Ik moet nu via een command line tooltje eerst een spin down forceren, daarna Safely remove hardware doen (ook via een tooltje mogelijk) en dan kan eigenlijk de schijf pas losgetrokken worden. Zomaar uitzetten is niet echt goed voor de disk gok ik.

[ Voor 7% gewijzigd door DaCoTa op 02-02-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-03-2009

Nd

Ik heb welgeteld 1 week een Netgear SC-101 (NAS) gehad, waarin 2 Maxtor schijven a 250Gb met 16Mb cache zaten.
Klote om te configureren, software die op de client geinstalleerd moest worden voordat je de NAS kon gebruiken, een of ander vaag bestandssysteem en traaaaag - +/- 5Mb per seconde.. Meteen verkocht.
Weet niet of dit anders is dan andere soortgelijke producten, maar voor mijzelf als externe HD erg onpraktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Nd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:47:
Ik heb welgeteld 1 week een Netgear SC-101 (NAS) gehad, waarin 2 Maxtor schijven a 250Gb met 16Mb cache zaten.
Klote om te configureren, software die op de client geinstalleerd moest worden voordat je de NAS kon gebruiken, een of ander vaag bestandssysteem en traaaaag - +/- 5Mb per seconde.. Meteen verkocht.
Weet niet of dit anders is dan andere soortgelijke producten, maar voor mijzelf als externe HD erg onpraktisch.
Als je echt een NAS zoekt zou je ook eens naar de Linksys NSLU2 kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136630

Heb net een 250 Gb van Lacie uitgepakt, aangesloten en ... het enige dat werkt is het ledlichtje van de voeding. Op ander pc geprobeerd: nada! Leuk is iets anders. Misschien ligt het aan de voeding, misschien aan iets anders. Brute pech waarschijnlijk, maar toch weinig zin om ze voor een gelijkaardige in te ruilen.
Is er een beter alternatief?
Heeft iemand een tip om ze toch aan de praat te krijgen?
Is het waar dat die zo opwarmt? Ik zou er veel video op willen wegschrijven/afspelen/monteren...

Pat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:03
Sinds vandaag in het bezit van een Conceptronic CHD2SU behuizing voor mijn 2,5 inch sata disk afkomsting uit mijn macbook.
Helaas krijgt de schijf net niet genoeg stroom waardoor hij wel probeerd te spinnen maar elke keer weer stopt, dit met 2 usb aansluitingen aangesloten.
op een thinkpad werkte de disk al met 1 connector aangesloten.

Heb conceptronic maar een mailtje gestuurd omdat dit natuurlijk niet deugt...
De voeding is optioneel en is blijkbaar wel nodig voor de werkzaamheid van dit product.

Ben benieuwd naar de reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207556

Modbreak:*knip*

Als je niet weet of je reclame mag maken, dan neem je toch even de Registratievoorwaarden / korte FAQ door.

[ Voor 89% gewijzigd door BalusC op 06-02-2007 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136630 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 22:23:
Heb net een 250 Gb van Lacie uitgepakt, aangesloten en ... het enige dat werkt is het ledlichtje van de voeding. Op ander pc geprobeerd: nada! Leuk is iets anders.
Just a wild guess....: Lacie Porsche HD?

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 108824 op 04-02-2007 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136630

Porsche, ja. Ging naar de Fnac om de HD te ruilen, een verkoper testte het, en ja, hij deed het! Gdrvrr. Zlf nog een paar keer geprobeerd, maar je moet het aan/uit knopje goed omhoog/omlaag duwen. Een miljoenste millimeter en het contact werkt niet. Het stroomcontactje (vierpolig) is ook niet van hoogste kwaliteit, voor zo'n design. Enfin, zal dadelijk weten of alles naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
nickvd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 01:28:
Sinds vandaag in het bezit van een Conceptronic CHD2SU behuizing voor mijn 2,5 inch sata disk afkomsting uit mijn macbook.
Helaas krijgt de schijf net niet genoeg stroom waardoor hij wel probeerd te spinnen maar elke keer weer stopt, dit met 2 usb aansluitingen aangesloten.
op een thinkpad werkte de disk al met 1 connector aangesloten.

Heb conceptronic maar een mailtje gestuurd omdat dit natuurlijk niet deugt...
De voeding is optioneel en is blijkbaar wel nodig voor de werkzaamheid van dit product.

Ben benieuwd naar de reactie...
Zelfde probleem heb ik hier (zie een stukje naar boven). Naar welk e-mail adres heb jij gemaild? Ik kon dit niet vinden op hun website, want het hele support / FAQ gedeelte werkt niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
offtopic:
Ik ga geen deel 2 starten nu dit topic de 1000 post benaderd, mocht iemand zich heir toe geroepen voelen? ..... :>

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80011

Is er eigenlijk de mogelijkheid om eSATA te gebruiken in combinatie met een laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA
  • Laatst online: 05-05-2021

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Heeft iemand de externe HDD vanochtend bij Aldi gekocht? Ik had net pas tijd, maar hij was volgens het personeel in de wijde omgeving vanochtend vroeg al uitverkocht. Ben benieuwd naar de ervaringen, hij is wellicht later deze week weer te krijgen of elders te koop.

Linkje: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_06/OFF03.HTM

En er is in dit forumdeel blijkbaar geen Aldi/Lidl/etc aanbiedingen topic?

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste

Let op:
Belangrijk!! Neem dit door aangaande het beleid op Ervaringentopics!
OM Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics