[Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen Deel 1

Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste
Acties:
  • 185.096 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 13:05

Ravefiend

Carpe diem!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:26:
Is er eigenlijk de mogelijkheid om eSATA te gebruiken in combinatie met een laptop?
Dit is wel mogelijk :

http://images.google.be/i...TF-8&oe=UTF-8&sa=N&tab=wi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een conceptronic externe behuizing. (Afbeeldingslocatie: http://www.graficall.nl/ProductImages/4323P.jpg)
Alleen nu werkt die niet meer, als ik hem aanzet dan gaat ie niet meer aan. Dus ik heb het vermoeden dat er iets mis is met de voeding. Heeft iemand hier al eerder eens last van gehad? De behuizing is niet eens zo heel oud, ik denk 5 maanden ongeveer.
oja en die site van conceptronic is al een paar dagen niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand ervaring met een Western Digital My Book Pro Edition II 1TB (USB2) in combinatie met een Linksys NSLU2 ?

Afzonderlijk werken ze bij mij goed :
- Linksys NSLU2 is goed te benaderen
- De My Book is goed te benaderen via USB aan mijn computer

Alleen de My Book via de Linksys NSLU2 is niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:33:
Heeft er al iemand ervaring met een Western Digital My Book Pro Edition II 1TB (USB2) in combinatie met een Linksys NSLU2 ?

Afzonderlijk werken ze bij mij goed :
- Linksys NSLU2 is goed te benaderen
- De My Book is goed te benaderen via USB aan mijn computer

Alleen de My Book via de Linksys NSLU2 is niet te zien.
Je zult je My Book eerst moeten initialiseren bij de NSLU2. Volgens mij doet het apparaatje dan niets meer dan formatteren en er ext2 / ext3 van maken.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

wingsofgold schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:08:
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een conceptronic externe behuizing. ([afbeelding])
Alleen nu werkt die niet meer, als ik hem aanzet dan gaat ie niet meer aan. Dus ik heb het vermoeden dat er iets mis is met de voeding. Heeft iemand hier al eerder eens last van gehad? De behuizing is niet eens zo heel oud, ik denk 5 maanden ongeveer.
Dat klote ding heb ik ook en idd bij mij is ook de voeding opgeblazen.
Volgende keer toch maar een goede kopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l0c4lh0st schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 08:55:
[...]

Je zult je My Book eerst moeten initialiseren bij de NSLU2. Volgens mij doet het apparaatje dan niets meer dan formatteren en er ext2 / ext3 van maken.
De NSLU2 ondersteunt inmiddels ook gewoon NTFS/FAT32. Voor het initialiseren dient de NSLU2 de drive in iedergeval "Te zien", maar zelfs dat is niet het geval.
Een gewone usb-stick doet het wel, ongeacht welk format deze heeft .............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woaw...die NSLU2 heeft zelfs een Wikipedia page: http://en.wikipedia.org/wiki/NSLU2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaCKErrOR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 20:59
heeft iemand een gedacht wanneer de WD My Book Premium SE beschikbaar zal zijn in de shops ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Premium Special Edition? Je gaat me toch niet vertellen dat ik had moeten wachten met mijn bestelling? ;-) Ik heb net de Premium besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaCKErrOR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 20:59
is gewoon een versie met USB2.0 en eSATA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een conceptronic externe behuizing. ([afbeelding])
99.9% zeker de voeding. Ik heb er (computerwinkel) de laatste 6 maand een stuk 20 langs zien komen, allemaal met dode voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

heeft iemand een Toshiba externe disk met pushbutton backup technologie ?

Ik heb 'm vandaag gekocht, maar er zit geen CD bij. Heb de software nodig voor de backup functie :S. Ook op de Toshiba-site staat dit niet (erg slecht natuurlijk...).

Heeft iemand die software of een link ernaar, want kan ook via google niets vinden.....

alvast heel bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Niet online
99.9% zeker de voeding. Ik heb er (computerwinkel) de laatste 6 maand een stuk 20 langs zien komen, allemaal met dode voeding.
Bedankt, dan weet ik dat ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 20:15:
[...]

Wellicht ook informatie omtrent de betrouwbaarheid van Lacie Porsche HD's, Freecom externe HD's, Toshiba HD's en de My Books? Ben namelijk van plan om 1 van deze te halen (behalve de Lacie, ben alleen benieud of ie idd zo slecht is :P )

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 16:00
Heb je de harde schijf al is rechtstreeks in je computer geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Oké... Gezien het niet bepaald makkelijk is om een voeding te vinden voor de Conceptronic CHD2SU, ben ik opzoek naar een alternatieve behuizing voor 2,5" waar ook meteen een voeding bij zit.

Iemand een idee?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuNnYf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 09:41
Ik ben reeds een tijd op zoek naar een externe HD die gemakkelijk op tv aan te sluiten is. Hebben jullie tips voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:35

Exirion

Gadgetfetisjist

FuNnYf schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:38:
Ik ben reeds een tijd op zoek naar een externe HD die gemakkelijk op tv aan te sluiten is. Hebben jullie tips voor me?
www.google.com

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderRobert
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2024
Een paar weken geleden bij Azerty een externe schijf gekocht voor de back-up.
Het gaat om een Western Digital My Essential Book, 500GB op USB 2.0

Probleem: op mijn pc werd de schijf herkend, maar de machine werd traag en de schijf kon ik niet benaderen. De schijf werkte wel op 3 andere pc's.
Allerlei dingen geprobeerd, zoals bios-update, bios-instellingen, Windows-instellingen, ben zelfs ook nog over gegaan op Windows Vista Ultimate (niet voor dit USB-probleem ;)) Niets werkte.

Oplossing: Uiteindelijk maar een USB2.0 PCI-kaart gekocht, van Sweex met een Via-chipset erop, en de harde schijf werkt wel via deze "USB-controller" 8)7
Mijn moederbord is een Asrock S939DualSata2.

Of mijn prestaties goed zijn of niet, weet ik niet, dat moet ik nog uitzoeken, vind het zelf tegenvallen:
Afbeeldingslocatie: http://www.veeneiland.nl/tweakers/wd_benchmark.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Ik heb zelf gisteren een Toshiba HD van 320 GB opgepikt, maar bij het inpluggen krijg ik zo'n irritante virtuele CD-rom. Ik vraag mij af of het kwaad kan als ik met Linux de schijf helemaal whipe en er vervolgens zelf partities op aanmaak. Ben bang dat ik geen toegang meer heb als ik iets verwijder dat er op moet blijven staan :(

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 13:05

Ravefiend

Carpe diem!

ThunderRobert schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 18:10:
Of mijn prestaties goed zijn of niet, weet ik niet, dat moet ik nog uitzoeken, vind het zelf tegenvallen:
Niks mis met die prestaties hoor, je zit mooi tegen de limiet van USB2.0.

http://tomshardware.co.uk/2004/04/02/go_external/page7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Laatst online: 09-09 18:33
Neko Koneko schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 23:37:
Ik heb zelf gisteren een Toshiba HD van 320 GB opgepikt, maar bij het inpluggen krijg ik zo'n irritante virtuele CD-rom. Ik vraag mij af of het kwaad kan als ik met Linux de schijf helemaal whipe en er vervolgens zelf partities op aanmaak. Ben bang dat ik geen toegang meer heb als ik iets verwijder dat er op moet blijven staan :(
Hm das lekker gaar, dat betekent dat je eerst drivers moet installeren voor je hem kan gebruiken? Ik zit namelijk zelf ook aan z'on Toshiba schijf te denken (past mooi bij mn Toshiba laptop :p). Ben benieuwd naar je verdere ervaringen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 18:03

sjirafje

No inspirational quotes here

Neko Koneko schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 23:37:
In principe kan het geen kwaad om je hardeschijf te formatteren. Het is en blijft namelijk een gewone hardeschijf. Meestal is het al voldoende om de partities helemaal leeg te gooien.
Wanneer je de schijf op een windows XP computer aansluit kun je dmv schijfbeheer (onder apparaatbeheer) grafisch weergegeven, zien hoeveel en welke partities er op je schijf staan, en ze eventueel aanpassen.

Ik had op mijn WD MyBook Premium ook een aantal programmaatjes staan, alles selecteren (ook de verborgen bestanden) en verwijderen was voldoende.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FuNnYf schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:38:
Azerty verkoopt een Sweex apparaat, 250GB, met heel weinig info op de (Sweex) site.
http://www.azerty.nl/prod...an-250-gb-0-rpm-0-mb.html

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 10:58
Is zijn de voor- en achterkant van de Vantec Nexstar 3 NST-260SU-BK (SATA 2.5") óók van aluminium? In een review van Bjorn3D zag ik all-aluminium staan, maar dit zou ik graag bevestigd willen hebben :) Waarschijnlijk zijn de PATA versies en zelfs de 3.5" gelijk qua materiaal. Hoe zit het bij deze drives?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
sjirafje schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:25:
[...]

In principe kan het geen kwaad om je hardeschijf te formatteren. Het is en blijft namelijk een gewone hardeschijf. Meestal is het al voldoende om de partities helemaal leeg te gooien.
Wanneer je de schijf op een windows XP computer aansluit kun je dmv schijfbeheer (onder apparaatbeheer) grafisch weergegeven, zien hoeveel en welke partities er op je schijf staan, en ze eventueel aanpassen.

Ik had op mijn WD MyBook Premium ook een aantal programmaatjes staan, alles selecteren (ook de verborgen bestanden) en verwijderen was voldoende.
Vandaag mn toshiba externe harde schijf ontvangen, maar stond op FAT32 dus kon geen bestanden boven de 4 gig erop zetten, irritant dus voor dvds. Dus ik dacht ik zet em ff om naar NTSF door hem gewoon via windows te formatteren. Maar hij gaf daarbij op het einde de melding dat het formatteren niet afgerond kon worden, en nu staat er bij de schijf gewoon 'G' ipv de aanduiding die er eerst bij stond en kan ik hem niet meer benaderen, ik krijg de melding 'de schijf is niet geformatteerd, wilt u hem nu formatteren?' dat lukt dus niet en ik kan hem ook niet openen...

Wat kan ik hieraan doen? Lekker als ik em binnen een dag al gesloopt heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
_Brake_ schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 09:38:
Is zijn de voor- en achterkant van de Vantec Nexstar 3 NST-260SU-BK (SATA 2.5") óók van aluminium? In een review van Bjorn3D zag ik all-aluminium staan, maar dit zou ik graag bevestigd willen hebben :) Waarschijnlijk zijn de PATA versies en zelfs de 3.5" gelijk qua materiaal. Hoe zit het bij deze drives?
Volgens de Dollar$hop is het van kunstoff. Weet iemand van het bestaan van een FULL aluminium behuizing? Anders ga ik alsnog voor deze Vantec, omdat de recensies wel heel positief zijn (voornamelijk van zijn grotere broers). Maar dan wel in combinatie met:

Afbeeldingslocatie: http://images.belkin.com/F5U239/FUL1_F5U239.jpg

http://catalog.belkin.com...rocess?Product_Id=278303#

Voor maximale snelheid :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
jap85 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 18:21:
[...]

Vandaag mn toshiba externe harde schijf ontvangen, maar stond op FAT32 dus kon geen bestanden boven de 4 gig erop zetten, irritant dus voor dvds. Dus ik dacht ik zet em ff om naar NTSF door hem gewoon via windows te formatteren. Maar hij gaf daarbij op het einde de melding dat het formatteren niet afgerond kon worden, en nu staat er bij de schijf gewoon 'G' ipv de aanduiding die er eerst bij stond en kan ik hem niet meer benaderen, ik krijg de melding 'de schijf is niet geformatteerd, wilt u hem nu formatteren?' dat lukt dus niet en ik kan hem ook niet openen...

Wat kan ik hieraan doen? Lekker als ik em binnen een dag al gesloopt heb..
Ik heb het op kunnen lossen met schijfbeheer, hier kon ik hem wel gewoon formatteren. Het blijft vreemd maar hij doet het tenminste weer :)

Perfekt dingetje voor de rest overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LithoMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 14:38

LithoMan

Toemaar

Ik heb sinds gisteren bij Computerland een externe harddisk behuizing gekocht van het merk Diginote. Afkomstig van Coolermaster staat er op de doos. Ziet er fraai uit maar ik had meteen 2 defecte exemplaren te pakken. Bij de 1 deed het blauwe ledje het niet en bij de andere deed de harddisk het niet omdat er geen spanning op stond. Nu het derde exemplaar is eindelijk wel goed. Het inbouwen is zeer gemakkelijk maar het vergt wel enige kracht om de deksel te sluiten. Eenmaal aangesloten werd het meteen herkent door Windows XP. Verder valt het me op dat de Diginote erg stil is (mede ook door de harddisk) en echt warm wordt hij ook niet. Heb nog geen meetresultaten maar merk dat het al snel genoeg is. Ik heb de USB versie gekocht en een Hitachi 250GB, IDE/ATA133 harddisk erin gezet.

Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmvis
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik heb een vraag. Ik wil graag een externe hardeschrijf kopen om mijn backups op te zetten en eventueel ook systeem images zodat ik ergens anders computers kan fixxen. INu heb ik 2 hd's ophet oog: de WD Mybook 250GB en de WD Passport 120GB.
Nu is er niet alleen prijs verschil maar ook kwa groote (letterlijk en figuurlijk).

Is de Mybook nu echt te groot om (af en toe) ergens mee naar toe te nemen?
En een externe voeding geeft dat meer voordeel?

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:56
Ik heb beide soorten, een 3,5 inch externe harde schijf mét voeding en een 2,5 inch externe harde schijf die dus alleen op usb-spanning werkt, en ik neem de 3,5 inch eigenlijk nooit ergens mee naar toe. Het kan wel, maar het neemt toch wel een stuk meer ruimte in dan die 2,5 inch.
Als je voor draagbaarheid gaat zou ik dus zeker voor de 2,5 inch gaan.

Verwijderd

edit: vanwege op zichzelf staand probleem nieuw topic aangemaakt

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 19:24 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voor de mensen die nog niets hebben en gekocht en wel van plan zijn: Informatique heeft deze week externe schijven in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:08

jOzh

Sweet dude!

Op de MyBook premium zitten 2 firewire aansluitingen, betekent dit dat je meerdere MyBooks kunt doorlussen? Dit zou wel handig zijn gezien het beperkte aantal firewire aansluitingen op m'n pc...

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:08

jOzh

Sweet dude!

jOzh schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:39:
Op de MyBook premium zitten 2 firewire aansluitingen, betekent dit dat je meerdere MyBooks kunt doorlussen? Dit zou wel handig zijn gezien het beperkte aantal firewire aansluitingen op m'n pc...
Reeds gevonden, ja dus: lange link

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand hier nog met de WD Mybook 500GB, dat na een tijdje zonder schijfactiviteit (2-tal minuutjes), er een soort stil geratel is, en als ik dan terug iets open of wat schijfactiviteit maak, dan is het weer weg.

mvg Fuzzke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WD Mybook Pro 500GB hier en nergens last van.
bij inactiviteit schakelt ie automatisch in standby mode en hoor je hem niet meer totdat er weer schijfactiviteit is.

fijne schijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rmvis schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 18:51:
Is de Mybook nu echt te groot om (af en toe) ergens mee naar toe te nemen?
De MyBook is gewoon zo groot als een dik boek. Die kun je dus prima meenemen. Je moet wel de adapter meenemen, die is 5x10x2.5cm. En dan nog de kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:02:
WD Mybook Pro 500GB hier en nergens last van.
bij inactiviteit schakelt ie automatisch in standby mode en hoor je hem niet meer totdat er weer schijfactiviteit is.

fijne schijf!
ik heb het over de schijf zelf hé, dus de leeskoppen of de motor, moet goed luisteren om het te horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrainedFTW
  • Laatst online: 04-09 07:44
Vandaag was ik bij de mediamarkt en daar hadden ze een mooie aanbieding: Externe behuizing van Pleomax (by samsung) (aluminium look) met een 400GB samsung hd erin voor maar 123 euro.

De HD werkt prima maar als ik er bijvoorbeeld een film op zet van 4GB via windows explorer en ik verwijder deze weer, dan geeft die nog steeds aan dat er 4GB gebruikt is terwijl er "zichtbaar" niks meer opstaat. Is dat normaal?

EDIT: Ik heb het probleem al gevonden. Ik wist niet dat als je iets verwijderd van een externe HD dit ook in de prullenbak komt en dit in feiten verborgen op de hd blijt staan.

[ Voor 17% gewijzigd door TrainedFTW op 28-02-2007 01:28 ]

AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:31
Ik heb vorige week een Conceptronic 500gb externe hdd gekocht, in duitsland voor 148 euro. Deze unit bevat een Samsung HD501LJ 16mb cache 7200RPM SATA2 schijf, precies de schijf die ik ook wou hebben. De Samsung heb ik inmiddels eruit gehaald en in de PC gezet, losse schijf kopen was maar 10 euro goedkoper. Dus nu externe behuizing van 10 euro gebruikt voor andere hdd die ik nog had liggen.

De samsung schijf bevalt trouwens zeer goed, stil en snel (doorvoer volgens hdtune in begin 80mb/s, aflopend tot 60mb/s) alleen de access tijden zijn matig (gemiddeld 14ms).

Afbeeldingslocatie: http://www.conceptronic.nl/site/images/produkten/CHD3UL/CHD3UL_pz1_60.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
ThunderRobert schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 18:10:
Een paar weken geleden bij Azerty een externe schijf gekocht voor de back-up.
Het gaat om een Western Digital My Essential Book, 500GB op USB 2.0

Probleem: op mijn pc werd de schijf herkend, maar de machine werd traag en de schijf kon ik niet benaderen. De schijf werkte wel op 3 andere pc's.
Allerlei dingen geprobeerd, zoals bios-update, bios-instellingen, Windows-instellingen, ben zelfs ook nog over gegaan op Windows Vista Ultimate (niet voor dit USB-probleem ;)) Niets werkte.

Oplossing: Uiteindelijk maar een USB2.0 PCI-kaart gekocht, van Sweex met een Via-chipset erop, en de harde schijf werkt wel via deze "USB-controller" 8)7
Mijn moederbord is een Asrock S939DualSata2.

[afbeelding]
Volgens mij is dit een erg lage score, mogelijk veroorzaakt door een oud model schijf intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:05

BHQ

JAHRASTAFARI schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:52:
[...]

Volgens mij is dit een erg lage score, mogelijk veroorzaakt door een oud model schijf intern.
Onzin. die 500GB diskjes halen echt wel wat meer dan 23MBps hoor.

Ik denk zelf dat de controller in dat ding niet echt geweldig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Ik heb nu al enige tijd tot volle tevredenheid een Western Digital MyBook Premium 500 GB.
plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.westerndigital.com/global/images/products/lft/wdfMyBook_Premium_1C.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.westerndigital.com/global/images/products/bck/wdfMyBook_Premium_1C.jpg
De schijf zelf is vrij stil Behalve wanneer je hem op een ondergrond zet die kan mee resoneren. Ik had hem bijvoorbeeld op mijn bureau gezet (geen vreemde plek lijkt me) Het gevolg was een irritant gezoem en het gevoel als of mijn hele bureau zachtjes meetrilde. Dit heeft mij doen besluiten om hem uit het zicht naast mijn 3 andere externe schijven boven op mijn computer te zetten.

Zoals bekend kruipt (tweakers)bloed waar het niet gaan kan en ik heb vrij sterk de behoefte om de case open te maken. Om zo eens te kunnen kijken wat er nu allemaal in zit. Maar zoals op de plaatjes is te zien zitten er geen schroeven aan de buitenkant van de case. Er is dus waarschijnlijk gebruik gemaakt van een kliksysteem (R). Zoekend in de knowledge base van WD heb ik deze results genonden. Ook heb ik dit gevonden maar dat gaat helaas over de "Edition II". Daar heb ik dus niet veel aan. Google levert 1810 resultaten. Variëerend van goed bedoelde reviews tot sites die helemaal niets met deze HD te maken hebben. Maar geen van allen geeft info over het openen van de case.

Enigzins teleurgesteld heb ik zelf met een felle lamp in de case geschenen, en heb op de 2 kortezijden aan de voorkant iets gevonden wat op klipjes lijken. Helaas is het voor mij fysiek onmogelijk om beide klipjes in te duwen en te proberen om de case te openen (ik heb naar 2 handen)

Dus nu is mijn vraag of iemand anders weet hoe ik de case kan openen.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
leuk_he schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:47Er zijn nu ook externe SATA schijven te koop. LET OP of dit een verlenging is van je interne SATA naar extern, of een USB2 -> SATA.
Grappig, ik had nu net een topic geopend over zo'n verlenging van mijn powered eSATA(een nieuwe Gigabyte oplossing).
Alleen weet ik er weinig van af, dus misschien dat iemand me hierover tips kan geven. :)Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2006/1956/DQ6_esata.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Het is me toch gelukt! :D Het was niet nodig om beide clips tegelijk in te drukken. Het was voldoende om een van de twee in te drukken, de case aan die kant een beetje open trekken. En dan het zelfde voor de andere kant te herhalen. Daarna schuift de case mooi open. Foto's van het resultaat zie je hier onder.

Overigens zat er tegen mijn verwachting een sata en geen ide schijf in. Om precies te zijn de Western Digital Caviar SE16 WD5000KS (pricewatch). Dit doet mij vermoeden dat het tegenwoordig goedkoper is om sata schijven in externecases te steken dan de ide varianten.

De foto's:
Afbeeldingslocatie: http://img250.imageshack.us/img250/9884/dsc00257mj6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img158.imageshack.us/img158/1393/dsc00258em7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img159.imageshack.us/img159/2592/dsc00259sq2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img184.imageshack.us/img184/3292/dsc00260ll0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img158.imageshack.us/img158/1550/dsc00261hq4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img184.imageshack.us/img184/6475/dsc00262gk6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img184.imageshack.us/img184/788/dsc00263fn0.jpg
zoals te zien hangt de schijf helemaal in rubbers, des ondanks trilt het zaakje dus
Afbeeldingslocatie: http://img159.imageshack.us/img159/1272/dsc00264dy1.jpg
het hele zaakje uit elkaar
Afbeeldingslocatie: http://img159.imageshack.us/img159/1710/dsc00265ra9.jpg
De schijf gewoon via de sata aangesloten, geen problemen ondervonden
Afbeeldingslocatie: http://img158.imageshack.us/img158/1194/dsc00266au8.jpg
het printje van dichterbij

Plaatjes zijn niet klikbaar vanwege de "imageshack popups"regeling hier op tweakers. Ik kan wel op verzoek een of 2 foto's in groot formaat zelf hosten.

Helaas had ik geen losse sata schijf liggen dus ik kon niet kijken of de case ook met andere schijven (lees niet WD) kan omgaan. Maar daar ga ik wel van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Afbeeldingslocatie: http://img159.imageshack.us/img159/1710/dsc00265ra9.jpg

Ik zie dat je hier de sata schijf zonder koeler enz. hebt. Wordt de sataschijf dan niet te heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Djerique schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 00:50:
[afbeelding]

Ik zie dat je hier de sata schijf zonder koeler enz. hebt. Wordt de sataschijf dan niet te heet?
Deze heeft maar enkele minuten gedraait. Maar ik heb in m'n pc 2 sata schijven draaien zonder koeling en die zijn zo rond de 37 graden. Maar zoals je ook kunt zien op m'n foto's zit er in de case ook geen actieve koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
sjirafje schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 01:38:
Deze heeft maar enkele minuten gedraait. Maar ik heb in m'n ps 2 sata schijven draaien zonder koeling en die zijn zo rond de 37 graden. Maar zoals je ook kunt zien op m'n foto's zit er in de case ook geen actieve koeling.
:/ Hmmmm, ik had al eens eerder gehoord, dat Sata HD's inprincipe niet hoeven worden gekoeld, maar toch wordt die van mij zo heet als een kachel. Ik vraag me dan ook af, tot hoe warm ze mogen wezen, voordat er iets stuk gaat :?
Dit was mijn opstelling Afbeeldingslocatie: http://img160.imagevenue.com/loc176/th_13954_mijnopstellinga_122_176lo.jpg
Maar ik heb hem inmiddels nu rechtsop(verticaal) staan naast mijn pc, toch wordt die nog steeds zo heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 21:28

TetsuoShima

low energy output

Ik heb wat ruimtegebrek op m'n huidige hard disks (160GB+120GB) en geen plaats om er noog een bij te zetten. Verder denk ik dat het ook handig is om een externe HDD te hebben ivm met makkelijker vervoer. Ik ben op zoek gegaan naar een externe behuizing die eSATA en USB ondersteunt met in m'n achterhoofd dat ik in de toekomst eSATA kan gebruiken op een nog te kopen computer (over een jaartje, huidige computer ondersteunt het niet) en USB voor huidig gebruik en compatibiliteit met andere computers.

Ik heb terug gebladerd in dit topic (tot augustus 2006) en al een heleboel info opgedaan, verder heb ik in de pricewatch en m'n 2 favoriete webshops gezocht wat ze daar verkochten. Heb wat gegoogled maar met google kwam ik niet veel verder.

In het kort, ik heb een lijste van dingen die zoek te gebruiken maar ik heb geen idee of dat een goede combinatie is.

HDD opties:

1. Western Digital Caviar SE16 500GB - model number: WD5000KS
2. Samsung SpinPoint T Series 500GB - model number: HD501LJ
3. Seagate Barracuda 7200.10 500GB - model number: ST3500630AS

In die volgorde van voorkeur ook, daarbij heb ik me vooral gebaseerd op deze en deze reviews. Ik zou namelijk toch graag hebben dat hij enigzins stil is in gebruik (de Samsung trilt blijkbaar hard, wat voor en externe schijf niet positief is omdat je minder controle hebt over de manier waarop je hem vastmaakt). De Seagate heeft dan wel 5 jaar garantie, maar is te lawaaierig (is niet hetzelfde model, maar ik heb al meer gemerkt in reviews, dat recente Seagates niet de stilste drives zijn).

Als behuizing vond ik de volgende, maar weet niet goed welke nu 'de beste' is...

A.C.Ryan ACR-HD50138 Alubox ( 3.5" USB2.0 · eSATA ) SATA2
A.C.Ryan ACR-HD50138 Alubox ( 3.5" USB2.0 · eSATA ) IDE & SATA2
Coolermaster X-Craft RX-3SB ( 3.5" USB2.0 . eSATA ) SATA2

Mijn vereisten waren, passieve koeling, USB2.0, eSATA,...

Ik heb in dit topic al het een en ander gelezen over de Coolermaster, zowel positief als negatief
positief: koel, snelheid in orde
negatief: een beetje fragiel

ik vraag mij nu nog af hoe het zit met de geluidsproductie van deze behuizing.

Verder vind ik nergens een enigzins goede review van de AC Ryan producten...
Ik kan dus ook niet echt inschatten of deze behuizing nu beter of slechter is dan de Coolermaster.

Wat raden jullie me aan?
Met welke combinatie zal ik waarschijnlijk het meest tevreden zijn?
Kent er iemand reviews van de AC Ryan of heeft iemand er zo een?

Of koop ik best gewoon een My Book Premium ES Edition 500GB?
(nadeel daarvan is dat die wel een pak groter is (of lijkt teminste))
Verder vind ik die ook niet in de winkels waar ik normaal mijn spullen koop.

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
TetsuoShima schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:05:
[..]
Als behuizing vond ik de volgende, maar weet niet goed welke nu 'de beste' is...

A.C.Ryan ACR-HD50138 Alubox ( 3.5" USB2.0 · eSATA ) SATA2
A.C.Ryan ACR-HD50138 Alubox ( 3.5" USB2.0 · eSATA ) IDE & SATA2
Coolermaster X-Craft RX-3SB ( 3.5" USB2.0 . eSATA ) SATA2

ik vraag mij nu nog af hoe het zit met de geluidsproductie van deze behuizing.

Mijn vereisten waren, passieve koeling, USB2.0, eSATA,...
[...]
Wat raden jullie me aan?
Mooi duidelijk onderzoek :) Ik zit namelijk precies met dezelfde vraag over welke behuizing wordt aangeraden, alleen ik ben meer geinteresseerd waar de molex-kabel in kan worden geplugd, aangezien die niet aanwezig is in je 3 behuizing links.

Update: ik zie zojuist dat er iemand heeft gereageerd met duidelijk antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39
Ik heb sinds kort een Freecom Classic SL Network Drive. Nu vind ik het niet echt handig om overal de software te moeten installeren om hem via het netwerk te benaderen.

Daarom zit ik er aan te denken om een Linksys NSLU2 te kopen. Maar nu kan ik niet vinden of de freecom wel werkt in combo met de NSLU2. Heeft iemand daar een ervaring mee? Voordat ik straks 90 euro over de balk gooi.

Of kan ik beter een andere nieuwe externe behuizing kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Djerique schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 09:52:
[...]
:/ Hmmmm, ik had al eens eerder gehoord, dat Sata HD's inprincipe niet hoeven worden gekoeld, maar toch wordt die van mij zo heet als een kachel. Ik vraag me dan ook af, tot hoe warm ze mogen wezen, voordat er iets stuk gaat :?
Dit was mijn opstelling [afbeelding]
Maar ik heb hem inmiddels nu rechtsop(verticaal) staan naast mijn pc, toch wordt die nog steeds zo heet.
Ik weet wel dat de gemiddelde levensduur zoals deze wordt opgegeven door fabrikanten in de meeste gevallen geldt voor 40 graden celcius. Ik heb ook ooit eens gelezen dat als de temperatuur 10 graden stijgt, de levensduur halveert. Misschien toch verstandig wat actieve koeling erop te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Ik wil graag een extern HDD maar zit te twijfelen over twee types van lacie alleen snap ik een feature niet wat er mee bedoeld wordt.

LaCie d2 Hard Drive Extreme
http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10511

LaCie Big Disk Extreme
http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10279
Wat wordt er bedoeld met: Built-in RAID 0 for Extreme FireWire 800 speed bij de big disk extreme?

En waarom alleen firewire 800 sneller en de rest niet zoals firewire400 en usb?
En is snelheid enige wat een voordeel is en nadeel dus onveiliger?

edit: zijn er btw ook nog andere externe HDD's met een ingebouwde fan?

[ Voor 6% gewijzigd door GUZA op 14-03-2007 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik betwijfel ten zeerste of je die firewire vol gaat krijgen. FW400 = 50MB/s. Dat heb ik een RAID 0 externe harde schijf oplossing met 2 schijven nog niet zien halen. Dus of het nu FW400 of 800 is maakt effectief niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
REDFISH schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 23:59:
Ik betwijfel ten zeerste of je die firewire vol gaat krijgen. FW400 = 50MB/s. Dat heb ik een RAID 0 externe harde schijf oplossing met 2 schijven nog niet zien halen. Dus of het nu FW400 of 800 is maakt effectief niet zoveel uit.
Het zou toch best kunnen dat met RAID-0 juist wel firewire 800 nodig is? Met RAID-0 moet toch gemakkelijk 100mb+ uit de schijven te halen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-09 16:18
Kruitvat heeft deze week een Maxtor voor een mooi prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Is er nou een behuizing die er een beetje uitziet, met USB2.0 / FireWire / eSATA voor een 2.5" SATA HDD volledig van aluminium gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
Cochrane schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:33:
Hmm, een harddisk met een overclock van 100rpm. Kinky...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 17:05
Ook de aldi heeft een externe hd te koop
320gb voor 99 euro.
staat wel op de aldi website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik heb net mijn nieuwe ICY BOX binnen, 100GB SATA (5400rpm) erin en werkt prima :)
Externe power en Y-model USB Kabel (2 USB poorten) zijn bij mij gelukkig niet nodig op USB 2.0.

pr0n:

Afbeeldingslocatie: http://img456.imageshack.us/img456/2628/icyboxmi6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img456.imageshack.us/img456/1916/icybox02aw5.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door bitpixl op 20-03-2007 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een 200GB HD van 2,5 inch die ik in een extern kastje wil plaatsen. Ik weet dat ze in de USA uit zijn maar op de pricewatch kan ik niks van meer dan 160 GB vinden. Zijn ze alleen in het buitenland te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024

Ruudboy

Database Beheerder

Cochrane schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:33:
Petertjuh schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:57:
Ook de aldi heeft een externe hd te koop
320gb voor 99 euro.
staat wel op de aldi website
Beide zijn 320 GB disks voor 99 euro.
Ik heb gekozen voor de Medion disk van de Aldi, met als enige reden dat deze een SATA aansluiting extra heeft. Gebruik ik op dit moment niet, maar wie weet ooit wel.

Hij is stiller dan mijn lacie 500 GB porsche diskje, maar minder stil dan mijn 400 GB Seagate externe HD.

M.i. een zeer goede koop, deze ga ik gebruiken voor backups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Ik begin zo langzamerhand zoveel gigs te krijgen dat het steeds moeilijker wordt om back-ups te trekken. Met inmiddels 6 externe hdd's (100, 120, 250, 300, 400 en 400 GB) en 2 interne van elk 500 GB wordt ik soms een beetje gek van al het gesorteer, geswap en geback-up.

Mijn muziekcollectie (geheel gesorteerd en gechecked, MP3 en zeer veel Flac) is onlangs al ver over de 400gb gegaan, daarnaast zijn er ook nog de vele films en series die ook nog behoorlijk wat ruimte vreten. Wat mij betreft gaan de ontwikkelingen (of prijzen?) op opslaggebied nog lang niet snel genoeg. Ik ben in ieder geval blij met de komst van de eerste 1TB schijf, nu nog de prijzen flink laten zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Laatst online: 20:56
Tja, dat is je eigen schuld natuurlijk.
Ik zelf brand veel op DVD weg, maar sinds ik erachter kom dat ik 90% daarvan toch niet weer zie of luister gooi ik het maar gewoon weg.
Hoe meer ruimte je tot je beschikking hebt, hoe meer je er ook naar gaat leven is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 21:28

TetsuoShima

low energy output

Ja, alleen is 1TB, eigenlijk maar 931 iets GB, dat is +90GB verschil...

[ Voor 28% gewijzigd door TetsuoShima op 21-03-2007 18:51 ]

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Laatst online: 05-09 19:32
Is er hier ook iemand die ervaring heeft met de X-gear E351S? Het is een niet al te dure behuizing, en vraag me af of ie toch een beetje redelijk degelijk overkomt. Tuurlijk, 't is geen Coolermaster, maar ben toch erg benieuwd.

Wil hem graag gebruiken i.c.m. een WD1200JB schijf aan een laptop. ;)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Niemand die blijkbaar ervaring heeft met de X-gear.
nu zit ik er toch aan te denken om voor €7,- meer een Cooler-master te kopen. Ik ga de HDD denk ik niet vaak gebruiken, maar is die €7,- meer dan de moeite waard? Of zouden jullie zeggen "X-gear, Digiconnect e.d. is dan ook goed genoeg". Ben erg benieuwd naar jullie advies. ;)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MD 81215 Externe harde schijf 320 GB

Kenmerken :
  • HDDrive 2 Go
  • Hoogwaardige aluminium behuizing
  • 320 GB opslagruimte
  • 8 MB cache
  • Snelle gegevensoverdracht via USB 2.0 aansluiting
  • 7.200 RPM
Meegeleverde accessoires :
  • USB kabel
  • Netadapter
  • Voetsteun
  • Software-CD
Afmetingen en gewicht :

Afmetingen 204 x 118 x 36 mm (L x B x H)

Gewicht ca. 1 kg

Afbeeldingslocatie: http://www.medion.de/md8820/nl/_content/zusprodukte/hdd2go_ultra_01.jpg

Vandaag bij de aldi gekocht, maar nog geen tijd gehad om serieus te testen. Het lijkt een leuk ding met zijn usb2.0 en s-ata2 aansluitingen. Ik vermoed dat er een seagate hd in zit, maar ik weet niet zeker of het om het genoemde type van de link gaat of toch nog een andere uitvoering ?
Morgen ga ik de schijf opdelen in partities en m'n computer van een externse s-ata aansluiting voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boneyard
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-11-2022
Skillz schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:25:
Ik heb net mijn nieuwe ICY BOX binnen, 100GB SATA (5400rpm) erin en werkt prima :)
Externe power en Y-model USB Kabel (2 USB poorten) zijn bij mij gelukkig niet nodig op USB 2.0.
welke icy box is dat precies? en welk merk 100gb sata heb je erin gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaan er 3,5 inch HD's die met een dubbele USB kabel werken of Firewire zonder dat ze een voeding nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 13:52:
Bestaan er 3,5 inch HD's die met een dubbele USB kabel werken of Firewire zonder dat ze een voeding nodig hebben?
Bij mijn weten enkel 2.5" HDD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Music
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Hoi

Ik ben ook opzoek naar een externe behuizing voor mijn Western Digital RE2 500 gig SATA schijf.

Er zijn echt zoveel casings dat ik de weg kwijtraak.

Wat ik gewoon zoek is een goede behuizing (blijft gewoon op 1 plek staan) met een fan (is belangrijk dat hij goed gekoeld is) en het liefste firewire en usb 2 aansluiting.

Ik hoop dat iemand een leuke suggestie kan doen. Ik raak echt de weg kwijt.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
boneyard schreef op zondag 25 maart 2007 @ 11:50:
[...]
welke icy box is dat precies? en welk merk 100gb sata heb je erin gedaan?
Sorry voor de late reply, had dit topic al een paar dagen niet meer gechecked.

HIER Vindt je alle info en er zit een Seagate Momentus 5400.2 (Model: ST9100824AS) in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Nog steeds niemand met een volledig 100% aluminium behuizing voor een 2.5" SATA schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
_Brake_ schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 14:11:
Nog steeds niemand met een volledig 100% aluminium behuizing voor een 2.5" SATA schijf?
Die Icy Box van mij komt aardig in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-09 18:28
Sorry, mijn bericht paste beter in:
-->[Ervaringen]Ethernet harddisks

[ Voor 111% gewijzigd door 2_05 op 27-03-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Skillz schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 15:43:
[...]

Die Icy Box van mij komt aardig in de buurt
Ze komen allemaal aardig in de buurt, maar allemaal hebben ze een plastic achterkant en/of voorkant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik heb hier een WD My Book 500GB Essential Edition met USB2.0 maar nu haal ik maar rond de 12MB/s op m'n onboard USB. (Schijf hoort rond de 30MB/s te halen)
Afbeeldingslocatie: http://img120.imageshack.us/img120/4196/hdtunebenchmarkwd5000aaek0.png

Dus nu ben ik van plan om een USB2.0 pci kaartje aan te schaffen, deze om precies te zijn

Dus mijn vraag aan jullie; zal mijn schijf nu wel rond de 30MB/s komen met dit kaartje?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Probeer eerst maar eens op een andere pc of maak deze pc schoon. 12MB/sec klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

jadjong schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 17:18:
Probeer eerst maar eens op een andere pc of maak deze pc schoon. 12MB/sec klopt niet.
Nogmaals, dit ligt dus aan de gare onboard USB van m'n SiS chipset, dit weet ik. (Dus op een andere pc testen heeft geen zin)
Maar nu zoek ik uit of die Sitecom wél de 30MB/s zal halen. ;) Dus is er iemand die mij dit kan vertellen? :)

[ Voor 12% gewijzigd door MensionXL op 28-03-2007 17:27 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DML
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 12:17

DML

Hierbij mijn bevindingen met de Cooler Master X Craft RX-3SB (3.5", SATA, USB 2.0/eSATA, Zwart)

+ Koelt goed op zn zij (38 graden Samsung HD 501LJ na kopieren van 50GB volgens HD tune, is slechts 2 graden meer dan mijn 200GB Maxtor Diamondmax intern)
+ Goede snelheid met eSata
+ Mooi design (wel gevoelig voor vette vingers)

+- Stevigheid, voelt niet super stevig, maar ook niet super plastic

- Behoorlijk gehorig (zou em niet graag op mn bureau zetten)
- de voet is matig (staal, speling, rubber voetjes te dun -> resonantie).
- Voeding is lomp (groot en kabel naar de schijft zit met paar mm speling 'vast'), kabel dik en lang.
- Verloopkabel eSata naar Sata moederbord is vrij kort (haalde het net met aansluiten).
- Bij horizontale plaatsing mesh vrij zinloos aangezin dit aan de onderkant zit.
- Installatie: los van het fijt dat de power en sata kabels onhandig naar boven steken en de schijf er wel makkelijk in gaat zou ik em er niet graag weer uit moeten halen. De thermal pad is niet zo kleverig maar zit wel tegen het papier van de HD aan dus het horizontale schuifsysteem werkt dan niet zo prettig meer, ronduit stroef.

Over het algemeen ben ik gematigd positief. Opzich bij weinig mobiel gebruik is het wel prima, maar neem je em vaak mee zou ik verder kijken. Alleen voor €40 had ik wel iets meer verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 23:38
@DML: Kun jij mischien eens een foto maken van je XCraft op zijn voetje ?

Ik was sowieso niet echt van plan om ze op de zijkant weg te zetten, maar toen ik dat voor de gein eens probeerde stond de schijf nieteens netjes in een hoek van 90 graden? Hij zakte scheef. 8)7

Niet dat ik het heel erg vind als ik het toch niet wil gebruiken, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ik verkeerd deed bij het wegzetten? Het lijkt zo simpel... :X

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DML
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 12:17

DML

Je moet em eerst recht zetten, dan aanzetten, dan blijft ie door de middelpuntzoekende kracht rechtstaan :+ ... neuh, zo erg is het niet, maar hij maakt bij mij ook geen hoe van 90 graden. Misschien dat ik van de week een foto kan maken.

offtopic:
Die foto's halen lang niet de kwaliteit van die van jou, wat een bokeh :)

[ Voor 17% gewijzigd door DML op 29-03-2007 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Laatst online: 07-09 11:44
DML schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 19:23:
Hierbij mijn bevindingen met de Cooler Master X Craft RX-3SB (3.5", SATA, USB 2.0/eSATA, Zwart)

knip
Inderdaad, als je dat voetje gebruikt wordt je gek van de resonantie, die heb ik er dus ook gelijk weer afgehaald, en lekker bijdehand dat inderdaad de SATA aansluiting intern op zijn kop zit :S
Zie mijn bevindingen in dit topic van een tijdje geleden:
MaTr1x in "[Ervaringen] Externe harde schijven en b..."

Let btw niet op het performance verhaal, die Hitachi 500GB SATA II die erin zat is inmiddels omgeruild voor een nieuw exemplaar en zit in mijn nieuwe PC en daar ondervind ik exact hetzelfde performance probleem, dus ligt aan het type HD, niet de X-Craft.

Zoals op deze foto zou die moeten staan op dat voetje, maar ik vond het maar gammel staan daarmee afgezien van die herrie :/

[ Voor 10% gewijzigd door MaTr1x op 30-03-2007 13:01 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Brake_ schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 14:11:
Verwijderd in "[MacBook] Harde schijf vervangen"

is dat wat? niet 100% alu, komt wel in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Nee, ook hier zijn de voor en achterkant weer van plastic (zoals bij allemaal) :)

Daarnaast issie oerlelijk imho :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Brake_ schreef op donderdag 12 april 2007 @ 00:21:
[...]

Nee, ook hier zijn de voor en achterkant weer van plastic (zoals bij allemaal) :)

Daarnaast issie oerlelijk imho :*)
Maar hij werkt perfect en kost geen flikker, 10 euro inc. verzending vanuit Hong Kong :)

Ik heb zelf ook 500GB of 1TB nodig. Twijfel tussen een kleine PC of zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.freecom.com/objects/00009527.jpg
Wat vinden jullie van deze Freecom van 400 euro met 1TB? Zijn er ook losse kastjes te koop waar je zelf twee 500GB schijven in zet? Dat zou stukken goedkoper zijn, max 250 euro all-in.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
Hallo, pas heb ik ook een externe schijf gekocht:
LACIE 320 netwerkschijf.
Tis een geweldig ding!

Alleen nog een vraagje: Ik heb net wat foto's verkloot op de schijf door te resizen en te overschrijven. De foto's zijn 10% van het orgineel en zijn ook nog eens heftiger gecomprimeerd. Nu had ik gehoopt dat ik 90% van de foto's weer kan terugtoveren met één of ander tooltje. Maar welk tooltje kan van een netwerkschijf recoveren??

Ik zit er heel erg mee en ben in staat om dat ding open te maken en in mn eigen computer te hangen. (maar ik hoop dat het ook anders kan...) spoed :/ |:( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 17:47
leuk dingetje inderdaad..hoeveel MB/s haal je ermee? en zijn die cases ook los te krijgen.Zit al een tijd te azen op een nas.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
spyros schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:16:
leuk dingetje inderdaad..hoeveel MB/s haal je ermee? en zijn die cases ook los te krijgen.Zit al een tijd te azen op een nas.
MB/sec wilde ik voor je gaan testen dus ik het bovenstaande programma gedownload (hd tune) en ben tot de conclusie gekomen dat deze geen netwerkschijven kan testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 13:52:
Nee, dat komt omdat 3,5" schijven 5v en 12v gebruiken (volgens specs) en dat kan een usb kabel niet leveren. Een 2,5" schijf heeft volgens specs alleen de 5v nodig. Deze kan gewoon van de USB gehaald worden. De eis dat een 3,5" HD 2 voltages nodig heeft is ook gelijk de reden waarom de voeingen vaak meerdere pinnen hebben. Deze moeten namelijk twee voltages ipv 1 leveren.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag was er een openingsaanbieding voor een 500GB HD bij Paradigit Amsterdam. Ze hadden er 100 op voorraad voor 69 euro, de Samsung SATA II. Daarnaast nog 10 mooie aanbiedingen zoals een 2 GB sd card voor 10 euro, een PC voor 399 ipv 599 euro etc.

Om 9.00 uur stonden er al 250 man in de rij. Ben er maar niet achter gaan staan. De prijs was wel goed, goedkoopste 500GB zit altijd nog op 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 455451n
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 23:05:
Vandaag was er een openingsaanbieding voor een 500GB HD bij Paradigit Amsterdam. Ze hadden er 100 op voorraad voor 69 euro, de Samsung SATA II. Daarnaast nog 10 mooie aanbiedingen zoals een 2 GB sd card voor 10 euro, een PC voor 399 ipv 599 euro etc.

Om 9.00 uur stonden er al 250 man in de rij. Ben er maar niet achter gaan staan. De prijs was wel goed, goedkoopste 500GB zit altijd nog op 100 euro.
[off topic]
Klopt
Ik was er gelukkig wel in gaan staan. Ik was namelijk niet veel later dan jij aangekomen volgens mij. We hebben er gelukkig wel 3 mee kunnen nemen. Daarna toen ik mijn aankopen had kunnen doen stond volgens mij precies dezelfde er "weer".
[/off topic]

Ik heb eens gezocht in dit topic op 500GB ondersteunende cases en ik kwam uit op de AC Ryan alubox(SATA& ide of SATA), de Coolermaster x-craft(SATA) en de Raidsonic IcyBox IB 351StS-B-BL(schijnt geen limiet te hebben). Een SATA case is ok maar een SATA+IDE heeft toch wel de voorkeur doordat ik af en toe soms toch wel een IDE schijf wil meenemen.

Ik heb in de pricewatch eens gekeken naar de cases die er geregistreerd zijn en voor een groot deel staat er niet bij wat de maximale capaciteit is. Ik zou natuurlijk meerdere mogelijkheden willen bekijken dan deze 3. Ik heb net wat mailtjes gestuurd naar de leveranciers/winkels die de SATA+IDE cases leveren, waarbij er niet duidelijk bij staat wat de limieten zijn. Ik zal ze posten als ik een reply binnen krijgt. Tot het zover is, heeft iemand nog recentelijke ervaringen met cases die met 500GB schijven willen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron_stultiens
  • Registratie: Januari 2003
MensionXL schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 17:21:
[...]

Nogmaals, dit ligt dus aan de gare onboard USB van m'n SiS chipset, dit weet ik. (Dus op een andere pc testen heeft geen zin)
Maar nu zoek ik uit of die Sitecom wél de 30MB/s zal halen. ;) Dus is er iemand die mij dit kan vertellen? :)
Had hier een vergelijkbaar probleem. Op deze pc zit een NEC USB 2.0 controller die met moeite 15MB/s haalt. Heb er voor 'n tientje een sweex USB2.0 kaartje bijgestoken en voila.. Probleem opgelost. De overdrachtsnelheid is nu zoals het hoort. Zit nu rond de 25MB/s.

Gezien de prijs van dergelijke kaartjes is het ook voor jou zeker een aanrader!

Mijn Systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ongeveer een jaar geleden moest ik via mijn school een Lacie Porsche 40GB USB 2.0 2,5" schijfje aanschaffen (wat overigens veel te klein en te traag is als je veel met VMWare werkt zoals ik, maar dat terzijde). Deze is vanmorgen overleden. Ik heb de schijf nooit laten vallen of aangetikt. Reactie Paradigit: "Sorry meneer, uw garantieperiode is 3 weken geleden afgelopen." Het komt er dus op neer dat ik nu een nieuwe schijf moet aanschaffen. Ik dacht zelf aan een exemplaar van ~120GB dat via usb gevoed kan worden.

Kan iemand mij een goede schijf aanraden?
PS: Dit was in ieder geval de laatste keer dat ik zaken doe met Lacie en/of Paradigit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 23:38
Een jaar geleden en nu je garantie al afgelopen. :? Je hebt toch gewoon recht op 2 jaar garantie?! Ik zou niet zomaar genoegen nemen met die reactie van Paradigit.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

455451n schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 01:15:
[...]

[off topic]
Klopt
Ik was er gelukkig wel in gaan staan. Ik was namelijk niet veel later dan jij aangekomen volgens mij. We hebben er gelukkig wel 3 mee kunnen nemen. Daarna toen ik mijn aankopen had kunnen doen stond volgens mij precies dezelfde er "weer".
[/off topic]

Ik heb eens gezocht in dit topic op 500GB ondersteunende cases en ik kwam uit op de AC Ryan alubox(SATA& ide of SATA), de Coolermaster x-craft(SATA) en de Raidsonic IcyBox IB 351StS-B-BL(schijnt geen limiet te hebben). Een SATA case is ok maar een SATA+IDE heeft toch wel de voorkeur doordat ik af en toe soms toch wel een IDE schijf wil meenemen.

Ik heb in de pricewatch eens gekeken naar de cases die er geregistreerd zijn en voor een groot deel staat er niet bij wat de maximale capaciteit is. Ik zou natuurlijk meerdere mogelijkheden willen bekijken dan deze 3. Ik heb net wat mailtjes gestuurd naar de leveranciers/winkels die de SATA+IDE cases leveren, waarbij er niet duidelijk bij staat wat de limieten zijn. Ik zal ze posten als ik een reply binnen krijgt. Tot het zover is, heeft iemand nog recentelijke ervaringen met cases die met 500GB schijven willen werken?
Ik heb geen idee maar ik zou wel een Firewire behuizing nemen, dan heb je de full speed. Mocht je er nog een kwijt willen dan neem ik 'em graag van je over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
:(

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik mijn Belkin SATA ExpressCard niet kan gebruiken icm met mn Creative Audigy Notebook PCMCIA, omdat de sloten boven elkaar zitten. Omdat mijn externe behuizing ook via USB benaderbaar is, ben ik dus nootgedwongen om hem in de verkoop te gooien (helemaaaaaal als die Creative X-Fi Notebook ExpressCard uitkomt). Balen dus. Op zich een leuk product!

Afbeeldingslocatie: http://images.belkin.com/F5U239/FUL1_F5U239.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

_Brake_ schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:39:
:(

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik mijn Belkin SATA ExpressCard niet kan gebruiken icm met mn Creative Audigy Notebook PCMCIA, omdat de sloten boven elkaar zitten. Omdat mijn externe behuizing ook via USB benaderbaar is, ben ik dus nootgedwongen om hem in de verkoop te gooien (helemaaaaaal als die Creative X-Fi Notebook ExpressCard uitkomt). Balen dus. Op zich een leuk product!

[afbeelding]
Wat voor externe disk wou je er op aansluiten?

I've visited the Mothership @ Cupertino

Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste

Let op:
Belangrijk!! Neem dit door aangaande het beleid op Ervaringentopics!
OM Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics