Dit is wel mogelijk :Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:26:
Is er eigenlijk de mogelijkheid om eSATA te gebruiken in combinatie met een laptop?
http://images.google.be/i...TF-8&oe=UTF-8&sa=N&tab=wi
Dit is wel mogelijk :Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:26:
Is er eigenlijk de mogelijkheid om eSATA te gebruiken in combinatie met een laptop?
Verwijderd
Je zult je My Book eerst moeten initialiseren bij de NSLU2. Volgens mij doet het apparaatje dan niets meer dan formatteren en er ext2 / ext3 van maken.Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:33:
Heeft er al iemand ervaring met een Western Digital My Book Pro Edition II 1TB (USB2) in combinatie met een Linksys NSLU2 ?
Afzonderlijk werken ze bij mij goed :
- Linksys NSLU2 is goed te benaderen
- De My Book is goed te benaderen via USB aan mijn computer
Alleen de My Book via de Linksys NSLU2 is niet te zien.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Dat klote ding heb ik ook en idd bij mij is ook de voeding opgeblazen.wingsofgold schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:08:
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een conceptronic externe behuizing. ([afbeelding])
Alleen nu werkt die niet meer, als ik hem aanzet dan gaat ie niet meer aan. Dus ik heb het vermoeden dat er iets mis is met de voeding. Heeft iemand hier al eerder eens last van gehad? De behuizing is niet eens zo heel oud, ik denk 5 maanden ongeveer.
oja en die site van conceptronic is al een paar dagen niet beschikbaar.
Verwijderd
De NSLU2 ondersteunt inmiddels ook gewoon NTFS/FAT32. Voor het initialiseren dient de NSLU2 de drive in iedergeval "Te zien", maar zelfs dat is niet het geval.l0c4lh0st schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 08:55:
[...]
Je zult je My Book eerst moeten initialiseren bij de NSLU2. Volgens mij doet het apparaatje dan niets meer dan formatteren en er ext2 / ext3 van maken.
Verwijderd
99.9% zeker de voeding. Ik heb er (computerwinkel) de laatste 6 maand een stuk 20 langs zien komen, allemaal met dode voeding.wingsofgold schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:08:
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een conceptronic externe behuizing. ([afbeelding])
Alleen nu werkt die niet meer, als ik hem aanzet dan gaat ie niet meer aan. Dus ik heb het vermoeden dat er iets mis is met de voeding. Heeft iemand hier al eerder eens last van gehad? De behuizing is niet eens zo heel oud, ik denk 5 maanden ongeveer.
Verwijderd
Bedankt, dan weet ik dat ook weer.99.9% zeker de voeding. Ik heb er (computerwinkel) de laatste 6 maand een stuk 20 langs zien komen, allemaal met dode voeding.
Verwijderd
Wellicht ook informatie omtrent de betrouwbaarheid van Lacie Porsche HD's, Freecom externe HD's, Toshiba HD's en de My Books? Ben namelijk van plan om 1 van deze te halen (behalve de Lacie, ben alleen benieud of ie idd zo slecht isDJSmiley schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 20:15:
[...]
99.9% zeker de voeding. Ik heb er (computerwinkel) de laatste 6 maand een stuk 20 langs zien komen, allemaal met dode voeding.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 23:56 ]
Heb je de harde schijf al is rechtstreeks in je computer geplaatst?wingsofgold schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:08:
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
www.google.comFuNnYf schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:38:
Ik ben reeds een tijd op zoek naar een externe HD die gemakkelijk op tv aan te sluiten is. Hebben jullie tips voor me?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.
Niks mis met die prestaties hoor, je zit mooi tegen de limiet van USB2.0.ThunderRobert schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 18:10:
Of mijn prestaties goed zijn of niet, weet ik niet, dat moet ik nog uitzoeken, vind het zelf tegenvallen:
Hm das lekker gaar, dat betekent dat je eerst drivers moet installeren voor je hem kan gebruiken? Ik zit namelijk zelf ook aan z'on Toshiba schijf te denken (past mooi bij mn Toshiba laptopNeko Koneko schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 23:37:
Ik heb zelf gisteren een Toshiba HD van 320 GB opgepikt, maar bij het inpluggen krijg ik zo'n irritante virtuele CD-rom. Ik vraag mij af of het kwaad kan als ik met Linux de schijf helemaal whipe en er vervolgens zelf partities op aanmaak. Ben bang dat ik geen toegang meer heb als ik iets verwijder dat er op moet blijven staan
In principe kan het geen kwaad om je hardeschijf te formatteren. Het is en blijft namelijk een gewone hardeschijf. Meestal is het al voldoende om de partities helemaal leeg te gooien.Neko Koneko schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 23:37:
Ik heb zelf gisteren een Toshiba HD van 320 GB opgepikt, maar bij het inpluggen krijg ik zo'n irritante virtuele CD-rom. Ik vraag mij af of het kwaad kan als ik met Linux de schijf helemaal whipe en er vervolgens zelf partities op aanmaak. Ben bang dat ik geen toegang meer heb als ik iets verwijder dat er op moet blijven staan
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Verwijderd
Azerty verkoopt een Sweex apparaat, 250GB, met heel weinig info op de (Sweex) site.FuNnYf schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:38:
Ik ben reeds een tijd op zoek naar een externe HD die gemakkelijk op tv aan te sluiten is. Hebben jullie tips voor me?
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Vandaag mn toshiba externe harde schijf ontvangen, maar stond op FAT32 dus kon geen bestanden boven de 4 gig erop zetten, irritant dus voor dvds. Dus ik dacht ik zet em ff om naar NTSF door hem gewoon via windows te formatteren. Maar hij gaf daarbij op het einde de melding dat het formatteren niet afgerond kon worden, en nu staat er bij de schijf gewoon 'G' ipv de aanduiding die er eerst bij stond en kan ik hem niet meer benaderen, ik krijg de melding 'de schijf is niet geformatteerd, wilt u hem nu formatteren?' dat lukt dus niet en ik kan hem ook niet openen...sjirafje schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:25:
[...]
In principe kan het geen kwaad om je hardeschijf te formatteren. Het is en blijft namelijk een gewone hardeschijf. Meestal is het al voldoende om de partities helemaal leeg te gooien.
Wanneer je de schijf op een windows XP computer aansluit kun je dmv schijfbeheer (onder apparaatbeheer) grafisch weergegeven, zien hoeveel en welke partities er op je schijf staan, en ze eventueel aanpassen.
Ik had op mijn WD MyBook Premium ook een aantal programmaatjes staan, alles selecteren (ook de verborgen bestanden) en verwijderen was voldoende.
Volgens de Dollar$hop is het van kunstoff. Weet iemand van het bestaan van een FULL aluminium behuizing? Anders ga ik alsnog voor deze Vantec, omdat de recensies wel heel positief zijn (voornamelijk van zijn grotere broers). Maar dan wel in combinatie met:_Brake_ schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 09:38:
Is zijn de voor- en achterkant van de Vantec Nexstar 3 NST-260SU-BK (SATA 2.5") óók van aluminium? In een review van Bjorn3D zag ik all-aluminium staan, maar dit zou ik graag bevestigd willen hebbenWaarschijnlijk zijn de PATA versies en zelfs de 3.5" gelijk qua materiaal. Hoe zit het bij deze drives?
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Ik heb het op kunnen lossen met schijfbeheer, hier kon ik hem wel gewoon formatteren. Het blijft vreemd maar hij doet het tenminste weerjap85 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 18:21:
[...]
Vandaag mn toshiba externe harde schijf ontvangen, maar stond op FAT32 dus kon geen bestanden boven de 4 gig erop zetten, irritant dus voor dvds. Dus ik dacht ik zet em ff om naar NTSF door hem gewoon via windows te formatteren. Maar hij gaf daarbij op het einde de melding dat het formatteren niet afgerond kon worden, en nu staat er bij de schijf gewoon 'G' ipv de aanduiding die er eerst bij stond en kan ik hem niet meer benaderen, ik krijg de melding 'de schijf is niet geformatteerd, wilt u hem nu formatteren?' dat lukt dus niet en ik kan hem ook niet openen...
Wat kan ik hieraan doen? Lekker als ik em binnen een dag al gesloopt heb..
Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra
Verwijderd
[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 19:24 ]
Grab shell dude!
Reeds gevonden, ja dus: lange linkjOzh schreef op maandag 26 februari 2007 @ 19:39:
Op de MyBook premium zitten 2 firewire aansluitingen, betekent dit dat je meerdere MyBooks kunt doorlussen? Dit zou wel handig zijn gezien het beperkte aantal firewire aansluitingen op m'n pc...
Grab shell dude!
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
De MyBook is gewoon zo groot als een dik boek. Die kun je dus prima meenemen. Je moet wel de adapter meenemen, die is 5x10x2.5cm. En dan nog de kabels.Rmvis schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 18:51:
Is de Mybook nu echt te groot om (af en toe) ergens mee naar toe te nemen?
Verwijderd
ik heb het over de schijf zelf hé, dus de leeskoppen of de motor, moet goed luisteren om het te horen...Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:02:
WD Mybook Pro 500GB hier en nergens last van.
bij inactiviteit schakelt ie automatisch in standby mode en hoor je hem niet meer totdat er weer schijfactiviteit is.
fijne schijf!
[ Voor 17% gewijzigd door TrainedFTW op 28-02-2007 01:28 ]
AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL
Volgens mij is dit een erg lage score, mogelijk veroorzaakt door een oud model schijf intern.ThunderRobert schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 18:10:
Een paar weken geleden bij Azerty een externe schijf gekocht voor de back-up.
Het gaat om een Western Digital My Essential Book, 500GB op USB 2.0
Probleem: op mijn pc werd de schijf herkend, maar de machine werd traag en de schijf kon ik niet benaderen. De schijf werkte wel op 3 andere pc's.
Allerlei dingen geprobeerd, zoals bios-update, bios-instellingen, Windows-instellingen, ben zelfs ook nog over gegaan op Windows Vista Ultimate (niet voor dit USB-probleem) Niets werkte.
Oplossing: Uiteindelijk maar een USB2.0 PCI-kaart gekocht, van Sweex met een Via-chipset erop, en de harde schijf werkt wel via deze "USB-controller"![]()
Mijn moederbord is een Asrock S939DualSata2.
Of mijn prestaties goed zijn of niet, weet ik niet, dat moet ik nog uitzoeken, vind het zelf tegenvallen:
[afbeelding]
Onzin. die 500GB diskjes halen echt wel wat meer dan 23MBps hoor.JAHRASTAFARI schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:52:
[...]
Volgens mij is dit een erg lage score, mogelijk veroorzaakt door een oud model schijf intern.
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Grappig, ik had nu net een topic geopend over zo'n verlenging van mijn powered eSATA(een nieuwe Gigabyte oplossing).leuk_he schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:47Er zijn nu ook externe SATA schijven te koop. LET OP of dit een verlenging is van je interne SATA naar extern, of een USB2 -> SATA.
Deze heeft maar enkele minuten gedraait. Maar ik heb in m'n pc 2 sata schijven draaien zonder koeling en die zijn zo rond de 37 graden. Maar zoals je ook kunt zien op m'n foto's zit er in de case ook geen actieve koeling.Djerique schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 00:50:
[afbeelding]
Ik zie dat je hier de sata schijf zonder koeler enz. hebt. Wordt de sataschijf dan niet te heet?
sjirafje schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 01:38:
Deze heeft maar enkele minuten gedraait. Maar ik heb in m'n ps 2 sata schijven draaien zonder koeling en die zijn zo rond de 37 graden. Maar zoals je ook kunt zien op m'n foto's zit er in de case ook geen actieve koeling.
Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.
Mooi duidelijk onderzoekTetsuoShima schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:05:
[..]
Als behuizing vond ik de volgende, maar weet niet goed welke nu 'de beste' is...
A.C.Ryan ACR-HD50138 Alubox ( 3.5" USB2.0 · eSATA ) SATA2
A.C.Ryan ACR-HD50138 Alubox ( 3.5" USB2.0 · eSATA ) IDE & SATA2
Coolermaster X-Craft RX-3SB ( 3.5" USB2.0 . eSATA ) SATA2
ik vraag mij nu nog af hoe het zit met de geluidsproductie van deze behuizing.
Mijn vereisten waren, passieve koeling, USB2.0, eSATA,...
[...]
Wat raden jullie me aan?
Ik weet wel dat de gemiddelde levensduur zoals deze wordt opgegeven door fabrikanten in de meeste gevallen geldt voor 40 graden celcius. Ik heb ook ooit eens gelezen dat als de temperatuur 10 graden stijgt, de levensduur halveert. Misschien toch verstandig wat actieve koeling erop te plaatsen.Djerique schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 09:52:
[...]
Hmmmm, ik had al eens eerder gehoord, dat Sata HD's inprincipe niet hoeven worden gekoeld, maar toch wordt die van mij zo heet als een kachel. Ik vraag me dan ook af, tot hoe warm ze mogen wezen, voordat er iets stuk gaat
![]()
Dit was mijn opstelling [afbeelding]
Maar ik heb hem inmiddels nu rechtsop(verticaal) staan naast mijn pc, toch wordt die nog steeds zo heet.
[ Voor 6% gewijzigd door GUZA op 14-03-2007 19:03 ]
Het zou toch best kunnen dat met RAID-0 juist wel firewire 800 nodig is? Met RAID-0 moet toch gemakkelijk 100mb+ uit de schijven te halen zijn?REDFISH schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 23:59:
Ik betwijfel ten zeerste of je die firewire vol gaat krijgen. FW400 = 50MB/s. Dat heb ik een RAID 0 externe harde schijf oplossing met 2 schijven nog niet zien halen. Dus of het nu FW400 of 800 is maakt effectief niet zoveel uit.
Hmm, een harddisk met een overclock van 100rpm. Kinky...Cochrane schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:33:
Kruitvat heeft deze week een Maxtor voor een mooi prijsje.
[ Voor 17% gewijzigd door bitpixl op 20-03-2007 14:45 ]
Verwijderd
Cochrane schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:33:
Kruitvat heeft deze week een Maxtor voor een mooi prijsje.
Beide zijn 320 GB disks voor 99 euro.Petertjuh schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:57:
Ook de aldi heeft een externe hd te koop
320gb voor 99 euro.
staat wel op de aldi website
[ Voor 28% gewijzigd door TetsuoShima op 21-03-2007 18:51 ]
Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Verwijderd
welke icy box is dat precies? en welk merk 100gb sata heb je erin gedaan?Skillz schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:25:
Ik heb net mijn nieuwe ICY BOX binnen, 100GB SATA (5400rpm) erin en werkt prima
Externe power en Y-model USB Kabel (2 USB poorten) zijn bij mij gelukkig niet nodig op USB 2.0.
Verwijderd
Bij mijn weten enkel 2.5" HDD's.Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 13:52:
Bestaan er 3,5 inch HD's die met een dubbele USB kabel werken of Firewire zonder dat ze een voeding nodig hebben?
Sorry voor de late reply, had dit topic al een paar dagen niet meer gechecked.boneyard schreef op zondag 25 maart 2007 @ 11:50:
[...]
welke icy box is dat precies? en welk merk 100gb sata heb je erin gedaan?
Die Icy Box van mij komt aardig in de buurt_Brake_ schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 14:11:
Nog steeds niemand met een volledig 100% aluminium behuizing voor een 2.5" SATA schijf?
[ Voor 111% gewijzigd door 2_05 op 27-03-2007 17:33 ]
Ze komen allemaal aardig in de buurt, maar allemaal hebben ze een plastic achterkant en/of voorkant
Nogmaals, dit ligt dus aan de gare onboard USB van m'n SiS chipset, dit weet ik. (Dus op een andere pc testen heeft geen zin)jadjong schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 17:18:
Probeer eerst maar eens op een andere pc of maak deze pc schoon. 12MB/sec klopt niet.
[ Voor 12% gewijzigd door MensionXL op 28-03-2007 17:27 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
[ Voor 17% gewijzigd door DML op 29-03-2007 21:23 ]
Inderdaad, als je dat voetje gebruikt wordt je gek van de resonantie, die heb ik er dus ook gelijk weer afgehaald, en lekker bijdehand dat inderdaad de SATA aansluiting intern op zijn kop zitDML schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 19:23:
Hierbij mijn bevindingen met de Cooler Master X Craft RX-3SB (3.5", SATA, USB 2.0/eSATA, Zwart)
knip
[ Voor 10% gewijzigd door MaTr1x op 30-03-2007 13:01 ]
Verwijderd
Verwijderd in "[MacBook] Harde schijf vervangen"_Brake_ schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 14:11:
Nog steeds niemand met een volledig 100% aluminium behuizing voor een 2.5" SATA schijf?
Nee, ook hier zijn de voor en achterkant weer van plastic (zoals bij allemaal)Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 23:00:
[...]
Verwijderd in "[MacBook] Harde schijf vervangen"
is dat wat? niet 100% alu, komt wel in de buurt.
Verwijderd
Maar hij werkt perfect en kost geen flikker, 10 euro inc. verzending vanuit Hong Kong_Brake_ schreef op donderdag 12 april 2007 @ 00:21:
[...]
Nee, ook hier zijn de voor en achterkant weer van plastic (zoals bij allemaal)
Daarnaast issie oerlelijk imho
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 01:07 ]
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
MB/sec wilde ik voor je gaan testen dus ik het bovenstaande programma gedownload (hd tune) en ben tot de conclusie gekomen dat deze geen netwerkschijven kan testen...spyros schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:16:
leuk dingetje inderdaad..hoeveel MB/s haal je ermee? en zijn die cases ook los te krijgen.Zit al een tijd te azen op een nas.
Nee, dat komt omdat 3,5" schijven 5v en 12v gebruiken (volgens specs) en dat kan een usb kabel niet leveren. Een 2,5" schijf heeft volgens specs alleen de 5v nodig. Deze kan gewoon van de USB gehaald worden. De eis dat een 3,5" HD 2 voltages nodig heeft is ook gelijk de reden waarom de voeingen vaak meerdere pinnen hebben. Deze moeten namelijk twee voltages ipv 1 leveren.Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 13:52:
Bestaan er 3,5 inch HD's die met een dubbele USB kabel werken of Firewire zonder dat ze een voeding nodig hebben?
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
[off topic]Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 23:05:
Vandaag was er een openingsaanbieding voor een 500GB HD bij Paradigit Amsterdam. Ze hadden er 100 op voorraad voor 69 euro, de Samsung SATA II. Daarnaast nog 10 mooie aanbiedingen zoals een 2 GB sd card voor 10 euro, een PC voor 399 ipv 599 euro etc.
Om 9.00 uur stonden er al 250 man in de rij. Ben er maar niet achter gaan staan. De prijs was wel goed, goedkoopste 500GB zit altijd nog op 100 euro.
Had hier een vergelijkbaar probleem. Op deze pc zit een NEC USB 2.0 controller die met moeite 15MB/s haalt. Heb er voor 'n tientje een sweex USB2.0 kaartje bijgestoken en voila.. Probleem opgelost. De overdrachtsnelheid is nu zoals het hoort. Zit nu rond de 25MB/s.MensionXL schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 17:21:
[...]
Nogmaals, dit ligt dus aan de gare onboard USB van m'n SiS chipset, dit weet ik. (Dus op een andere pc testen heeft geen zin)
Maar nu zoek ik uit of die Sitecom wél de 30MB/s zal halen.Dus is er iemand die mij dit kan vertellen?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Verwijderd
Ik heb geen idee maar ik zou wel een Firewire behuizing nemen, dan heb je de full speed. Mocht je er nog een kwijt willen dan neem ik 'em graag van je over455451n schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 01:15:
[...]
[off topic]
Klopt
Ik was er gelukkig wel in gaan staan. Ik was namelijk niet veel later dan jij aangekomen volgens mij. We hebben er gelukkig wel 3 mee kunnen nemen. Daarna toen ik mijn aankopen had kunnen doen stond volgens mij precies dezelfde er "weer".
[/off topic]
Ik heb eens gezocht in dit topic op 500GB ondersteunende cases en ik kwam uit op de AC Ryan alubox(SATA& ide of SATA), de Coolermaster x-craft(SATA) en de Raidsonic IcyBox IB 351StS-B-BL(schijnt geen limiet te hebben). Een SATA case is ok maar een SATA+IDE heeft toch wel de voorkeur doordat ik af en toe soms toch wel een IDE schijf wil meenemen.
Ik heb in de pricewatch eens gekeken naar de cases die er geregistreerd zijn en voor een groot deel staat er niet bij wat de maximale capaciteit is. Ik zou natuurlijk meerdere mogelijkheden willen bekijken dan deze 3. Ik heb net wat mailtjes gestuurd naar de leveranciers/winkels die de SATA+IDE cases leveren, waarbij er niet duidelijk bij staat wat de limieten zijn. Ik zal ze posten als ik een reply binnen krijgt. Tot het zover is, heeft iemand nog recentelijke ervaringen met cases die met 500GB schijven willen werken?
Wat voor externe disk wou je er op aansluiten?_Brake_ schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:39:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik mijn Belkin SATA ExpressCard niet kan gebruiken icm met mn Creative Audigy Notebook PCMCIA, omdat de sloten boven elkaar zitten. Omdat mijn externe behuizing ook via USB benaderbaar is, ben ik dus nootgedwongen om hem in de verkoop te gooien (helemaaaaaal als die Creative X-Fi Notebook ExpressCard uitkomt). Balen dus. Op zich een leuk product!
[afbeelding]
I've visited the Mothership @ Cupertino
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq