[Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen Deel 1

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste
Acties:
  • 184.838 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 13:49
twee bestellen gaat niet. Je moet afzonderlijk op ieder object bieden. Alles wordt ook apart verzonden, 2x 19 é dan dus. Ik heb mijn vragen in het engels gesteld.

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

Exirion schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:15:
[...]

Ik heb een Toshiba 320GB schijf voor 149 euro gekocht. Is erg goed afgewerkt, heeft een goeie adapter, en ziet er ook nog eens erg goed uit. Daar kan Lacie (die ik eerst wou kopen) nog wat van leren. En de prijs vind ik ook erg schappelijk :)
De Paradigit heeft deze nu voor 125 euro. Ga hem morgen halen als ze hem op vooraad hebben.

Maar gezien de datum van je post, werkt het allemaal nog prima? :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 20:50
Op conceptronic.net staat het volgende bij de CHD3FWU:
With this Firewire™ & USB 2.0 harddisk box it is easy to add an external harddisk to a PC or notebook through USB 1.1, 2.0 or Firewire™. The harddisk box is perfect for transfering data, making backups or use it as 2nd hard disk.
This product is available with:
160GB | 200GB | 250GB | 300GB | 400GB
Nu heb ik een 80GB Seagate 7200rpm Barracuda, ik vermoed dat het wel gaat werken maar heeft iemand het al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

Conceptronic? Baggervoedingen. Echt 3x rotzooi. Hopelijk is je schijf zuinig.

[ Voor 12% gewijzigd door Mentalist op 19-10-2006 11:39 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
W3ird_N3rd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:38:
Wat ik niet helemaal kan vertalen, maar mijn schijf heeft de volgende eigenschappen(volgens de datasheet)
code:
1
2
3
4
+12 VDC +/-10% (amps typ operating)   2.8
+5 VDC +/-5% (amps typ operating)   0.638
Power Management (watts)
      Seek  12.5

Dus hieruit kan ik afleiden dat mijn schijf 2.8 ampere gebruikt?

En als dat zo is, dan is dat niet echt zuinig, maar ik kan altijd een andere voeding aansluiten.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een goede, relatief goedkope, usb/firewire behuizing en deze conceptronic lijkt me prima aangezien er weinig negatiefe reacties in dit topic zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

Die eigenschappen zeggen niet zoveel, dat is operating, maar als je schijf niet wil starten heeft het geen zin (bij het starten "trekt" hij wat meer).

Bij externe behuizingen zit een aparte voeding zodat je geen molexstekkers uit je PC hoeft te laten lopen. En die bij mijn Conceptronics was iig zwaar bagger. Schijven die niet starten, schijven die 3x haperen voor ze starten.. Brrr.

En een gemiddelde universele voeding kan niet genoeg leveren voor zoiets. Dan moet je dus de 230V stekker eraf knippen en er een molexje aan maken. En dat heb ik dan ook gedaan..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Ja leuk, maar die zitten niet in mijn laptop :+ en de mobiliteit wordt er niet beter op wanneer ik een voeding ga meezeulen voor alleen m'n externe schijf :Y)

Ik heb ondertussen wat verder geneusd, daarbij vallen voor mij de keuzes op de volgende:
Acomdata HDEXXFE3
Coolermaster RX-3HA

Deze hebben beide firewire en een aparte voeding, is iemand bekend met de voedingen van deze externe casings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 17:12
Heeft iemand ervaring met (of een goede tip voor) een behuizing voor meerdere eSATA schijven?
Ik zit er namelijk aan te denken om 4 Seagate Barracuda 7200.10, 320GB schijven in een behuizing te monteren en die RAID aan mijn G5 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112921

Aangezien ik niet veel info/ervaringen heb kunnen vinden over deze schijf vraag ik het hier maar..

k wil binnenkort (zo snel mogelijk..) een externe schijf halen van tenminste 100GB voor back-up doeleinden omdat mijn huidige interne HDD vol is voor max. € 150.
Ik heb het liefst een 2,5" vanwege het ontbreken van een externe stroomvoorziening (USB is handiger bij het veelvuldig verhuizen van de schijf naar vrienden etc.)
Aangezien mijn ogen ook wat willen had ik de nieuwe serie van Freecom op het oog :+ .

Het is mij niet gelukt om te weten te komen wat voor merk schijf hier in zit.. * en is dat eigenlijk wel een punt om rekening mee te houden?*

100GB (2,5"):
Afbeeldingslocatie: http://www.freecom.com/objects/00008483.jpg
link (laagste prijs: € 137)

Als tweede optie heb ik de 3,5" 250GB versie staan, jammergenoeg met externe stroomvoorziening.. maar dat kan niet anders met een 3,5" schijf.

250GB (3,5"):
Afbeeldingslocatie: http://www.freecom.com/objects/00008311.jpg
link (laagste prijs: € 110)

Nu is mijn vraag: Kan ik beter de 2,5" halen of ben ik beter af met de 250GB grote 3,5"?
Misschien met het oog op de toekomst.. nu de 250GB 3,5" halen en later wanneer er grotere 2,5" schijven beschikbaar zijn daar iets van kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Ik heb de Coolermaster RX-3HA i.p.v. de Acomdata HDEXXFE3 gekocht omdat mij deze geadviseerd werd door de verkoper, de reden was passieve koeling d.m.v. open behuizing. De prijs lag ook lager en als verkopers mij goedkopere producten verkopen...

Het aansluiten was eenvoudig en ik had weinig moeite met het loshalen en vastzetten van de behuizing.
Ik heb in mijn laptop een 40gig 4200 rpm schijf zitten
Afbeeldingslocatie: http://home.isp.studenten.net/k.temming/hdtune_40gb.png

Mijn 80gig seagate 7200rpm had op usb de volgende benchmark
Afbeeldingslocatie: http://home.isp.studenten.net/k.temming/hdtune_80gb_usb.png

En dezelfde schijf op firewire geeft toch de beste resultaten
Afbeeldingslocatie: http://home.isp.studenten.net/k.temming/hdtune_80gb_fw.png

Het verschil in snelheid is overigens duidelijk merkbaar, niet alleen tussen usb en fw maar ook tussen m'n internet schijf en de externe schijf, maar dat is ook niet verwonderlijk :+. Ik heb overigens nog geen zware belastingen gedaan en de coolermaster heeft nog gedaan wat er van hem verwacht wordt :Y). Wat ik sinds deze casing heb is een ongeinstelleerde apparaat: Initio HID. Op internet zijn alleen drivers te vinden voor linux en op de coolermaster site zijn geen drivers te vinden. Op de bijgeleverde cd waren alleen usb drivers te vinden. Het ongeinstalleerde apparaat heeft te maken met firewire, hij staat er niet tussen wanneer de schijf via usb aangesloten is.

Edit:
Het zijn overigens benchmarks van IDE schijven

[ Voor 4% gewijzigd door EnsconcE op 21-10-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i.Stijn
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09-2013
Ik ben op zoek naar een extern raidsysteem, met een eSata of firewire400 of firewire800 interface, waar ik 2 tot 4 2,5" harddisks kan in plaatsen en waarbij er geen externe voeding vereist is.
Weet toevallig iemand waar ik zo'n systeem zou kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-05 14:30
Ik heb vandaag een Western Digital My Book 250 GB bij de Mediamarkt gekocht voor 99 euro. Tot nu toe bevalt die goed (lekker stil). Toch erger ik me aan het knipperende groene lampje, dit lampje knippert bij gebruik.

Heeft iemand ervaring met deze externe hardeschijf? Ik kon namelijk niet echt reviews vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-06 17:37
Zoals een paar anderen in dit topic heb ik dus een Cooler Master X-Craft USB/e-SATA gekocht (bij Pixmania), zaterdag opgehaald bij het ophaalpunt en gelijk naast de HWI dagen op de PC Dump Dag een Hitachi 500GB SATA II schijf gescoord.

Kleine review:
Ik vind de X-Craft inderdaad erg fragiel, je moet er dus extra voorzichtig mee omgaan, vooral tijdens het openen/sluiten. De stugge interne SATA stekker zat op z'n kop dus met wat gepriel kreeg ik die nog net op de SATA schijf terwijl de case nog dicht kon.
Het losse plaatje om de behuizing op zijn kant te zetten schuif je gewoon op de zijkant van de behuizing, maar die heeft wat speling en zorgt voor behoorlijk wat resonantie en die gebruik ik al dus niet meer.
De bovenkant van de behuizing wordt wel behoorlijk warm tijdens gebruik trouwens, dus het aluminium neemt goed de warmte op.

Qua performance ben ik totaal niet tevreden, ik heb 'm via USB2 aangesloten, maar het schrijven gaat tergend traag, 500MB duurt al twee minuten :S Het kopiëren van 76GB duurde 6-7 uur...
Ter vergelijking: mijn externe Firewire IceCube doet 500MB in een aantal seconden...
Lijkt erop dat ik op USB 1 speed zit, mijn onboard USB is toch echt USB2???? Is er ergens een proggie die de USB snelheid kan uitlezen?

De SATA bracket kan ik nog niet gebruiken omdat er nu een SATA raid in deze PC zit met raid driver, balen dus, had ik nu maar de firewire variant gekocht :S

Edit:
Zodra ik mijn raid ontkoppeld heb wordt de schijf wel gezien in Windows via die SATA bracket.
Maar nog steeds duurt het kopiëren van 500MB 2 minuten, :S Mijn moederbord is wel SATA 1, maar dan nog moet het veel sneller kunnen lijkt me.....

[ Voor 8% gewijzigd door MaTr1x op 23-10-2006 11:26 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25

paQ

W3ird_N3rd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 11:38:
mijn voeding van de conceptronic kapte er ook ineens zomaar mee :(

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davema
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-05 09:17
Ik ben opzoek naar een externe hardeschijf voor backup van belangrijke data / films / muziek. De schijf moet betrouwbaar zijn, snelheid is minder belangrijk. De grote heb ik vastgesteld op min 250 GB, nu is hierin een zeer groot aanbod. De prijzen verschillen elkaar echter niet zoveel. Ik heb geprobeerd een duidelijk beeld te krijgen welke schijf nu het beste is, maar ik ben er nog niet uit. Wie heeft ervaring met 1 van de onderstaande schijven? Welke schijf is aan te raden? En welke af te raden? Kent iemand een site met veel reviews, waar deze schijven te vinden zijn. Ben al bij storagereview.com, tomshardware.com, vergelijk.nl en kieskeurig.nl geweest.

Ik lees veel negatieve berichten over de LaCie, deze heb ik vandaag bij de mediamarkt gehaald. Maar ik breng hem straks terug.
Alle schijven hebben 7200 rpm en 8 mb buffer, tenzij anders vermeld.

Seagate HD Cuda, 250 GB, € 113,82
Western Digital MyBook 250 GB Essential (USB2.0) € 109,94
Toshiba Extern PX1266E 250 GB (USB2.0 - 8MB) € 103,65
Philips Externe HDD SPE3020CC 250 GB (USB2.0) € 99,16
Philips Digital Archive 250 GB USB 2.0 + firewire € 120,77
Digiconnect Externe HDD 250 GB (USB2.0) € 102,79
Freecom Classic SL 250 GB 2 MB USB 2.0 € 116,00
LaCie Externe HDD Desktop (Porsche Design) 250 GB USB 2.0 €100,00
Voorkeur: Iomega Value Series Desktop HD (USB2/320GB) – 33641 €100,00

[ Voor 3% gewijzigd door Davema op 24-10-2006 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Wiermas schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:22:
Ik ben opzoek naar een externe hardeschijf voor backup van belangrijke data / films / muziek. De schijf moet betrouwbaar zijn, snelheid is minder belangrijk. De grote heb ik vastgesteld op 250 GB, nu is hierin een zeer groot aanbod. De prijzen verschillen elkaar echter niet zoveel. Ik heb geprobeerd een duidelijk beeld te krijgen welke schijf nu het beste is, maar ik ben er nog niet uit. Wie heeft ervaring met 1 van de onderstaande schijven? Welke schijf is aan te raden? En welke af te raden? Kent iemand een site met veel reviews, waar deze schijven te vinden zijn. Ben al bij storagereview.com, tomshardware.com, vergelijk.nl en kieskeurig.nl geweest.

Ik lees veel negatieve berichten over de LaCie, deze heb ik vandaag bij de mediamarkt gehaald. Maar ik breng hem straks terug.
Alle schijven hebben 7200 rpm en 8 mb buffer, tenzij anders vermeld.

Seagate HD Cuda, 250 GB, € 113,82
Western Digital MyBook 250 GB Essential (USB2.0) € 109,94
Toshiba Extern PX1266E 250 GB (USB2.0 - 8MB) € 103,65
Philips Externe HDD SPE3020CC 250 GB (USB2.0) € 99,16
Philips Digital Archive 250 GB USB 2.0 + firewire € 120,77
Digiconnect Externe HDD 250 GB (USB2.0) € 102,79
Freecom Classic SL 250 GB 2 MB USB 2.0 € 116,00
LaCie Externe HDD Desktop (Porsche Design) 250 GB USB 2.0 €100,00
Wil je firewire of niet? Als je dat wel wil dan blijft er namelijk niet veel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davema
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-05 09:17
EnsconcE schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:04:
[...]

Wil je firewire of niet? Als je dat wel wil dan blijft er namelijk niet veel over.
Nee, dit is niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Will
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2021
Anoniem: 112921 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 23:57:

Nu is mijn vraag: Kan ik beter de 2,5" halen of ben ik beter af met de 250GB grote 3,5"?
Misschien met het oog op de toekomst.. nu de 250GB 3,5" halen en later wanneer er grotere 2,5" schijven beschikbaar zijn daar iets van kiezen?
Misschien is deze Toshiba 120 GB voor € 99,95 bij Paradigit iets voor je. Scheelt bijna 40 euro ivm met die Freecom en 20 GB meer ruimte.

title

Assumption is the mother of all fuckups|Check out The Boondocks|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfjn
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 17:20
Ik ga voor 2,5". Kleiner en dus handiger, minder stroom, warmte en geluid. Als je de Conceptronic CHD2WLAN neemt kun je hem met RJ45 of zelfs draadloos aan je router hangen. Dit apparaatje schakelt de schijf ook nog eens uit als je hem een tijdje niet gebruikt.
Dé schijf als je hem 7x24 aan wilt laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194073

Ik heb sinds gister een Philps externe schijf aangeschaft van 160 Gb maar nu wil ik die delen.
Dit kan natuurlijk en dat werkt ook goed. Alleen een voorwaarde is wel dat de schijf dan constant aan de pc ( op zolder ) zit gekoppeld.

Het probleem is echter dat die pc op zolder extreem traag opstart als de Usb schijf is aangesloten.
Kan ik dit verhelpen? MIsschien in de bios ofzo....?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Gisteren mijn http://www.hardware-tech.de/Products/HDDNAS/NAS1.jpg landisk binnen gekregen. Het was even prutsen voor ik hem aan de gang had, maar hij werkt nu. Kreeg hem niet aan de gang met DHCP maar met statisch ip in de range van de router, geen probleem. Enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat hij toch wel redelijk wat lawaai maakt, maar daar prik ik maar doorheen. Nu alleen nog even nieuwe firmware erin en de 4gb + ondersteuning werkt ook,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194073

any one?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Deze week stond in het foldertje van de Office Centre de volgende externe hardeschijf:

Externe HDD Iomega 3.5 inch 320gb
Toerental: 7200 RPM
Interface: USB 2.0
2 jaar garantie

En deze schijf voor het mooie bedrag van 100 euro.

Nu zou ik zo wel graag naar de Office Centre willen crossen om deze schijf te halen. Alleen nog even peilen op GoT of jullie ervaring hebben met deze schijf? (of het merk Iomega) :)

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/1B883B39D52B505AC12571D40026BCD9_big.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door monnick op 25-10-2006 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
monnick schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:25:
Deze week stond in het foldertje van de Office Centre de volgende externe hardeschijf:

2 jaar garantie

Nu zou ik zo wel graag naar de Office Centre willen crossen om deze schijf te halen. Alleen nog even peilen op GoT of jullie ervaring hebben met deze schijf? (of het merk Iomega) :)

[afbeelding]
Ik heb deze harde schijf, ook van Office Center, alleen dan 5 maanden oud voor €150 ofzo :P
Het is gewoon een goede schijf. Stabiel en ook nog redelijk snel. Ik draai er in ieder geval allemaal muzieksoftware vanaf.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Dank voor je reactie ik denk dat ik zo een ritje naar de OC ga maken. :)

EDIT: Na een bezoekje aan de Office Centre gebracht te hebben ben ik nu trotse eigenaar van een Iomega externe HDD. Mijn eerste ervaringen zijn goed. Hij werkt gewoon simpel en erg snel. Ook is hij doodstil (ik weet niet of hier nog verandering in komt?). Verder ziet hij er goed uit en hij staat mooi op mijn bureau. Enige kleine minpuntje is dat hij nogal zwaar is. :*)

[ Voor 72% gewijzigd door monnick op 25-10-2006 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142

Volgende week bij LIDL ook een externe schijf:
Externe 250 GB harde schijf

Databox met eindeloos veel opslagcapaciteit
• WesternDigital® harde schijf
• Ultra-Cool 75 mm koeling
• Geformateerd: ca. 232 GB
• USB 2.0 aansluiting
• Ultra ATA/100, 7200 RPM, 2 MB cache
• In stevige rvs behuizing
• Incl. USB kabel en houder

Het merk is Targa en kost 99 euro. De cache valt nogal tegen en ook mis ik firewire. Bovendien zijn er bij andere zaken voor hetzelfde geld externe schijven met hogere capaciteit te vinden. Enige voordeel van deze schijf is de 3 jaar garantie. Ik vraag me af of deze zonder externe voeding werkt aangezien dit niet vermeld is. Voor mij is dat een pre i.v.m. mobiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20096

Ik wil het liefst nog vanavond een externe HD bestellen vanwege de nood aan opslagcapaciteit op mijn laptop.
Mijn wensen/eisen zijn:
- minimaal 80 GB
- geen externe voeding
- niet te groot zodat hij makkelijk te vervoeren is
- liefst USB 2.0 en Firewire aansluiting
- goeie prestaties (ik denk minimaal 5400 RPM en 8mb cache)

Ik heb zelf de volgende op het oog:
- LaCie Brick 80 GB (5400rpm, USB2.0 & 1394, 8MB) € 115,-
- LaCie Porsche Mobile Harddrive 80GB (5400rpm, USB 2.0, 1394, 8MB) € 109,93
- Iomega Silver Series Hi-Speed Hard Drive 80GB (1394, USB2.0) € 125,13 cache?

Wat denken/adviseren jullie mij :?

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 20096 op 26-10-2006 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Naar aanleiding van de slome performance van de Cooler Master X-Craft heb ik contact gezocht met Cooler Master en zij kennen het probleem aangezien er al meer mensen over hebben geklaagd... Waarschijnlijk is het een brakke chipset zeggen ze en kan ik niks anders doen dan wachten totdat ze meer weten :/

Zouden diegenen die dezelfde behuizing hebben hier kunnen posten welke variant ze hebben en met welke HD erin?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan een externe HD ook power krijgen via de IEEE 1394 aansluiting (firewire) of alleen maar via de USB 2.0 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Hier dan mij ervaringen van mijn externe behuizing klik die ik via ebay heb besteld. Ik heb er een WD CAviar 320 GB ingehangen en dat werkt goed.
Pro
- Mooie vormgeving (mac mini look-a-like)
- Actieve cooling (mini-fan)
- Passieve cooling door alu afwerking behuizing
- Flashable firmware
- na Flashen >4gb support

Contra:
- Af en toe haperende netwerk ( kan ook mijn netwerkinstelling zijn daar ben ik nog niet achter)
- Vrij lawaaierige fan, voor mij geen probleem, ligt in meterkas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 19:30
Anoniem: 20096 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:01:
Kan een externe HD ook power krijgen via de IEEE 1394 aansluiting (firewire) of alleen maar via de USB 2.0 :?
Ligt aan de aansluiting.... Zit er een 4 polige mini aansluiting op moet je extern voeden. Bij de grotere 6 polige aansluiting kan de voeding uit de pc komen (mits ook 6 polig natuurlijk)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190312

MaTr1x schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 19:55:
Naar aanleiding van de slome performance van de Cooler Master X-Craft heb ik contact gezocht met Cooler Master en zij kennen het probleem aangezien er al meer mensen over hebben geklaagd... Waarschijnlijk is het een brakke chipset zeggen ze en kan ik niks anders doen dan wachten totdat ze meer weten :/

Zouden diegenen die dezelfde behuizing hebben hier kunnen posten welke variant ze hebben en met welke HD erin?
Ik heb de RX-3HU-S (dus zonder extra USB of Firewire) met 320 GB, 7200.10 Seagate schijf erin. Gebruik hem alleen als back-up schijf, dus heb geen ervaring met het ding 24/7 aan laten staan. Ben persoonlijk tevreden over de snelheid, die ongeveer gelijk is aan die van mijn andere externe schijf, een Toshiba van 320 GB. Wel heeft de Seagate een dubbel zo grote cache. Ik kopieer echter alleen maar grote bestanden van 150 MB+.

Alleen uh.... jouw XCraft doet 6 uur over 76 GB zei je? In die tijd doet mijn XCraft dus 200/ 250 GB. Heb zelfs 200 GB vanaf een andere externe schijf via USB 2.0 naar deze gekopieert binnen 6 uur...

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 190312 op 27-10-2006 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

winwiz schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:04:
[...]

Ligt aan de aansluiting.... Zit er een 4 polige mini aansluiting op moet je extern voeden. Bij de grotere 6 polige aansluiting kan de voeding uit de pc komen (mits ook 6 polig natuurlijk)
Okay volkomen duidelijk :)

Ik heb zo'n kleine 4 pins firewire aansluiting op mijn laptop zitten dus dan heb ik sowieso nog een USB slot nodig voor power als ik van de firewire aansluiting gebruik wil maken.
Heb ik dan nog wel meerwaarde als ik een externe HD koop met firewire en USB aansluiting of kan ik dan net zo goed een externe HD met enkel USB kopen? Dit scheelt namelijk nogal in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42142

Anoniem: 20096 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:08:
[...]

Okay volkomen duidelijk :)

Ik heb zo'n kleine 4 pins firewire aansluiting op mijn laptop zitten dus dan heb ik sowieso nog een USB slot nodig voor power als ik van de firewire aansluiting gebruik wil maken.
Heb ik dan nog wel meerwaarde als ik een externe HD koop met firewire en USB aansluiting of kan ik dan net zo goed een externe HD met enkel USB kopen? Dit scheelt namelijk nogal in prijs.
Ik weet niet of een dergelijke setup mogelijk is (USB+FW tegelijk aansluiten). USB schijnt processor intensiever te zijn vergeleken met FireWire; echter weet ik dat niet zeker, dus dan zou FireWire nog wel wat meerwaarde hebben. Echter liggen de transferrates van FW 400 en USB 2.0 vrij dicht bij elkaar, dus daar hoef je m.i. de afweging niet op te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 13:39
Woensdag bij Paradigit een Toshiba 320GB gekocht voor de aardige prijs van 125 euro. Het is een nieuw model (andere behuizing, type px1267e-1g32).

Waardeloos ding. De eerste werd niet herkend door de laptop. Vandaag terug en bij de service desk van paradigit deed hij ook niks.
Nieuwe schijf en die in de pc van de servicedesk. Werd herkend, waarna hij een virtuele cd-rom drive installeerde en een harde schijf. Deze pc had kennelijk beperkte rechten want we konden niet verder. Aangesloten op mijn laptop en ik kreeg wederom de cd-rom drive. Op de virtuele cd-rom stond een programma waar je een password kon invoeren waarna de harde schijf ook tevoorschijn kwam bij 'deze computer'. OK, afgesloten en mee naar huis. Nu aangesloten aan dezelfde laptop en er gebeurt weer niets. Er wordt geen enkele USB-apparaat herkend. Andere computer geprobeerd en zelfde verhaal.
Ik heb het er een beetje mee gehad, moet nu weer tot maandag en had er plannen mee van het weekend. Bovendien vraag ik me ook af of het met deze flauwekul gaat werken op mijn Asus WL500G router. Wil een andere merk schijf maandag of evt. geld terug. Zal wel de Lacie 250MB worden voor 15 euro minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Anoniem: 42142 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:52:
[...]

Ik weet niet of een dergelijke setup mogelijk is (USB+FW tegelijk aansluiten). USB schijnt processor intensiever te zijn vergeleken met FireWire; echter weet ik dat niet zeker, dus dan zou FireWire nog wel wat meerwaarde hebben. Echter liggen de transferrates van FW 400 en USB 2.0 vrij dicht bij elkaar, dus daar hoef je m.i. de afweging niet op te maken.
Als je mijn message bekijkt dan zie je dat ik minder proc gebruik met fw dan met usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Afgelopen donderdag de Philips SPE3040CC (400GB) aanbieding gehaald bij Media Markt: € 149,00 vond ik een redelijk bedrag: € 0,37 per GB (weliswaar € 0,40 per GiB 8)7) kan ik op dit moment mee leven. :)

Aansluiting op een Windows XP SP2 machine ging zonder enig probleem. Hij wordt herkend als een Hitachi HDT725040VLAT80 en de gegevens daarvan zijn in ieder geval consistent met de door Philips afgegeven specs.

Ik heb hem gisteren de hele dag laten draaien en redelijk volgepompt. Hij is lekker stil en volgt de USB 2.0 standaard maar van 480 Mb/s kan ie voorlopig alleen maar dromen. Bij alle diskactiviteit gisteren, zowel van interne Seagate harde schijf--->Philips als van externe Targa--->Philips zit ik max. tussen de 18 en 22 MB/s. Ik heb net HD Tune gedraaid en die geeft nagenoeg dezelfde resultaten.

De plotselinge dalen van de doorvoersnelheid zijn groot en komen ook voor als ik de test een paar keer herhaal. Dat lijkt me toch iets te maken te hebben met de chipset van de Philips (of moet ik zeggen Hitachi :P ) die het allemaal niet kan bijhouden want mijn PC geeft geen krimp. (CPU belasting tussen de 10-15% tijdens testen) De firmware versie van de SPE3040CC is V5CO.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/compunologist/philips_spe3040cc.png

[ Voor 5% gewijzigd door Compunologist op 28-10-2006 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik heb een (denk ik) simpel vraagje over mijn nieuwe externe HDD (Zie boven; een Iomega 320gb). Ik heb het Usenet programma GrabIt op mijn externe HDD gezet en draai het programma ook daarvandaan. De downloads worden dus naar de externe HDD geschreven. Er wordt dus constant naar de schijf geschreven. Nu is mijn vraag, kan dit kwaad? Kan ik zo blijven doorgaan met downloaden of doe ik er goed aan om GrabIt op mijn interne schijf te zetten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
monnick schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 16:47:
Ik heb een (denk ik) simpel vraagje over mijn nieuwe externe HDD (Zie boven; een Iomega 320gb). Ik heb het Usenet programma GrabIt op mijn externe HDD gezet en draai het programma ook daarvandaan. De downloads worden dus naar de externe HDD geschreven. Er wordt dus constant naar de schijf geschreven. Nu is mijn vraag, kan dit kwaad? Kan ik zo blijven doorgaan met downloaden of doe ik er goed aan om GrabIt op mijn interne schijf te zetten? ;)
Wat denk je zelf? En waarom twijfel je daaraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Jesse schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 10:41:
[...]

Wat denk je zelf? En waarom twijfel je daaraan?
Wat bereik je er nu mee zoiets te posten? Daar heb ik / anderen toch helemaal niks aan. Ik heb er erg weinig verstand van maar ik denk dat het wel kan, alhoewel ik betwijfel of het goed is als er constant naar de schijf geschreven word. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
monnick schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:50:
[...]
Wat bereik je er nu mee zoiets te posten? Daar heb ik / anderen toch helemaal niks aan. Ik heb er erg weinig verstand van maar ik denk dat het wel kan, alhoewel ik betwijfel of het goed is als er constant naar de schijf geschreven word. :/
Het gaat erom dat jij (ondanks dat je er misschien beperkte kennis van hebt) zelf ook een beetje over nadenkt. Omdat ik geen regelrecht antwoord dump heb je gelijk dat je in eerste instantie 'niks' aan mijn reactie hebt. Maar op GoT word ook wat eigen inzet verwacht.

Ga eens na wat voor verschil er zit tussen de schijf in jou pc en de schijf in dat iomega ding. Dat zal praktisch eenzelfde hdd zijn. Wat overblijft zijn dan nog wat theoretischere verschillen doordat de ene misschien beter gekoeld word dan de ander e.d.

Zie btw ook OM FAQ / Beleid #betrouwbaarheid

[ Voor 26% gewijzigd door Jesse op 30-10-2006 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus_at_work
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-10-2024
Iemand ervaring met de synology 406 of 406e , lees wel ervaringen met andere synology producten , maar deze kom ik nog niet echt tegen

iets met lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 15:46
monnick schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 12:25:

2 jaar garantie

[afbeelding]
Is dat niet exclusief BTW? Oftewel: alsnog 119 euro?

Ben zelf ook op zoek naar een externe harde schijf. Liefst met FireWire.
Bij Dynabyte is ook al een leuke aanbiedingen: 250GB Toshiba voor 99 euro.

[ Voor 9% gewijzigd door masser120 op 30-10-2006 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195153

net een externe hardeschijf gekocht. Een western digital essential editon 250 gb voor maar 99 euro bij informatique. Moet nog wel ff een paar dagen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Zie de laatste pagina van de nieuwe praxis folder, 250GB USB2, EUR 89

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147312

Mediamarkt heeft een aardige aanbieding:

Western Digital My Book Essential Edition 500GB
USB 2.0

voor 189,-

Ik zit erraan te denken om hem te kopen, maar ik zit krap bij kas

Maar is dit een aanrader of niet, gekeken naar de kwaliteit en prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
voor als het iemand interesseert: teruggegaan met de toshiba 320GB. Vreemd genoeg deed ie het wel bij Paradigit! Ik had er in ieder geval niet zoveel vertrouwen meer in. Uitstekende service bij Paradigit, ik kreeg mijn geld terug.
Heb nu de 500GB van Mediamarkt voor 189. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wAizz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 16:33
Stampre schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 22:06:
[...]
Ik heb hem ook gekocht. Hoop hem deze week binnen te krijgen en zal dan mijn ervaring posten.
Heb je 'm al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
@waizz
Stampre schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 08:33:
Hier dan mij ervaringen van mijn externe behuizing klik die ik via ebay heb besteld. Ik heb er een WD CAviar 320 GB ingehangen en dat werkt goed.
Pro
- Flashable firmware

Contra:
- Af en toe haperende netwerk ( kan ook mijn netwerkinstelling zijn daar ben ik nog niet achter) inmiddels niet meer
- Vrij lawaaierige fan, voor mij geen probleem, ligt in meterkas (Inmiddels wel probleem, een boeing 747 is er niks bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195371

Ik ben op zoek naar een externe 5.25" case om mijn DVD writer in te bouwen. Maar ik zou het zootje zonder apparte stroomkabel willen zien... Een interne reader verbruikt volgens mij zowel stroom van de 12 V als van de 5 V, dus zou ik de 5V willen aftappen van 2 usb poorten en de 12 V willen voorzien dmv batterijen. Bestaan er zulke kastjes? Zou ik eventueel een kastje kunnen modden? bvb met een 9V batterij en 2 AA batterijen :)

Mijn interne reader uit 2002 (gaat al trouw een tijdje mee) verbruikt max 0.8A @ 5V en 1.3A @ 12V. Is dat niet veel? :/ Misschien verbruiken nieuwere apparaten minder... Op de writer staat het niet vermeld...

groeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wAizz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 16:33
Stampre schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 08:33:
Pro
- Flashable firmware

Contra:
- Af en toe haperende netwerk ( kan ook mijn netwerkinstelling zijn daar ben ik nog niet achter)
- Vrij lawaaierige fan, voor mij geen probleem, ligt in meterkas
Excuus, overheen gelezen.
Valt er nog iets te doen aan de fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zojuist de Plextor PX-PH08U 80 GB portable USB 2.0 HD besteld :*)
In een paar reviews wordt deze externe 2.5 HD geprezen om zijn overdracht snelheid van gem. 26 mb per seconde en de solide behuizing die deze HD beschermt.

Zodra ik hem binnen heb zal ik mijn bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Geen idee of er wat aan de fan te doen valt. Heb hem er al uit gehad en opnieuw vastgeschroefd maar dat helpt niks. Ik ga zondag op pc-beurs in Zwolle eens kijken of ik daar een fan kan kopen. Moet alleen nog even achterhalen of het 5 of 12 v is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauridia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-02 22:13

Mauridia

Spotify Artist: Tjodh

MaTr1x schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 19:55:

Ik heb ook zo'n Coolermaster met USB2.0 & Firewire aansluiting! Zelf een Western Digital 320 GB erin gepleurt werkt onder XP uit de kunst (overigens download ie die missende initio driver gewoon via apparaatbeheer van de MS website, kan hem doorsturen als je hem nodig hebt MaTr1x).

Onder WinME is het doffe ellende want die wil maar niet die initio driver (gpio98.sys) installeren idd niet op de cd aanwezig en op google ook niet (en dat is echt NIET Cool(er) Master! :( ). Kreeg een vette error over dat windows de cache niet kon leegschrijven naar de externe HD (terwijl bij apparaatbeheer via cache schrijven weldegelijk uitstond), en toen kreeg ik hem niet meer aan de praat. Van de vier partities die ik had aangemaakt waren er 3 onherstelbaar verneukt, en heb ik er 1 kunnen recoveren middels partition table doctor 3, en het 'mooie' is dat die andere 3 partities (samen 220GB, gewoon foetsie is)!! Kan ze met partition manager niet meer vinden, of opnieuw aanmaken.... Alle maar weer helemaal opnieuw doen bah... :(

Ben er nog niet achter of de schuld bij WinME, of de usb.firewire pci controller, of bij de coolemaster lag.

Beam this message up, Scottie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefius
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik wil het liefst nog vanavond een externe HD bestellen vanwege de nood aan opslagcapaciteit op mijn laptop.
Mijn wensen/eisen zijn:
- minimaal 80 GB
- geen externe voeding
- niet te groot zodat hij makkelijk te vervoeren is
- liefst USB 2.0 en Firewire aansluiting
- goeie prestaties (ik denk minimaal 5400 RPM en 8mb cache)

Ik heb zelf de volgende op het oog:
- LaCie Brick 80 GB (5400rpm, USB2.0 & 1394, 8MB) € 115,-
- LaCie Porsche Mobile Harddrive 80GB (5400rpm, USB 2.0, 1394, 8MB) € 109,93
- Iomega Silver Series Hi-Speed Hard Drive 80GB (1394, USB2.0) € 125,13 cache?

Wat denken/adviseren jullie mij
De Lacie porsche mobile harddrive heb ik op het werk getest en werkt mega goed.
Echt een aanrader voor mensen die een draagbare hardeschijf willen zonder externe voeding.
Getest op Dell Latitude(laptop) en Optiplex (desktop)reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
maxtrash schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 20:32:
Heb nu de 500GB van Mediamarkt voor 189. Ben benieuwd...
Hoe bevalt die? Zou je kunnen posten hier wat voor een schijf er precies in zit? Op werk hebben we dat model ook maar met een kleinere schijf er in en daar zat geloof ik een Hitachi in.
Mauridia schreef op donderdag 02 november 2006 @ 00:52:
Ik heb ook zo'n Coolermaster met USB2.0 & Firewire aansluiting! Zelf een Western Digital 320 GB erin gepleurt werkt onder XP uit de kunst (overigens download ie die missende initio driver gewoon via apparaatbeheer van de MS website, kan hem doorsturen als je hem nodig hebt MaTr1x).
Bedankt voor je reply :) Maar bij mij had Windows XP geen extra driver nodig, hij werkte gelijk nadat ik 'm had aangesloten! De mogelijkheid dat Windows automatisch gaat zoeken op het net heb ik trouwens uitgeschakeld. Wel balen zeg voor je dat WinME voor een hoop doffe elllende heeft gezorgd :(
Over mijn problemen met mijn X-Craft (ik heb btw de USB/e-SATA versie): het ligt dus niet aan de X-Craft! Ik heb de harde schijf namelijk ook al in mijn PC getest, een 500GB Hitachi 7K500, en daar is die nog steeds traag, ik heb al contact gehad met Hitachi en die raden aan om de schijf om te ruilen. Vooral vanwege het feit dat de spinup tijd superlang is, echt niet normaal..

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Hoe weet ik of mijn Hitachi TravelStar 4K80 80gb 2.5" genoeg heeft aan alleen voeding via usb?
Wil hier dus een behuizing voor gaan kopen

edit:
Dit leek mezelf wel wat. Stevig omdat het van aluminum is, licht, klein, geen voeding ....

[ Voor 36% gewijzigd door maxjuh op 03-11-2006 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

jeanj schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 18:06:
Zie de laatste pagina van de nieuwe praxis folder, 250GB USB2, EUR 89
Afgelopen woensdagavond toch maar even om 19:00 naar de Praxis gaan om te kijken of die er nog waren en hoera, ze hadden er nog wat over.

Het ding werkt goed, ik vind alleen dat he voeding en kabel niet echt stevig aandoen. Het is echt lichtgewicht spul.

De behuizing zelf is wel degelijk en de schijf werkt ook goed. Datatransfer tussen laptop en deze schijf gaat zo rond de 19000 kb/s dus lekker snel.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112921

Ik heb inmiddels de Freecom 2,5" HDD van 100GB gehaald, (er zit een Hitachi Travelstar in):

100GB (2,5"):
Afbeeldingslocatie: http://www.freecom.com/objects/00008483.jpg
link

Voor € 130 incl verzendkosten (bij Zercom), vond ik wel een redelijk bedrag voor wat ik ervoor terugkrijg kwa 2,5" schijfruimte en het uiterlijk.

Ervaring: hardeschijf maakt geen geluid, heel stil (ook door de passieve koeling) en wordt niet zo warm tijdens het gebruik maar de warmte wordt wel goed opgenomen door het aluminium, kopieersnelheid is ongeveer 1GB/minuut (is dat snel of langzaam? :? mijn interne schijf is wel sneller, maar deze is 4200rpm..)

Voor de geïnteresseerden:
Afbeeldingslocatie: http://img501.imageshack.us/img501/3808/freecomhddbenchmarkqk3.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 112921 op 03-11-2006 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
MaTr1x schreef op donderdag 02 november 2006 @ 23:06:
[...]

Hoe bevalt die? Zou je kunnen posten hier wat voor een schijf er precies in zit? Op werk hebben we dat model ook maar met een kleinere schijf er in en daar zat geloof ik een Hitachi in.
hij bevalt mij prima. Stille schijf en hij presenteert zich gewoon als een rechtoe-rechtaan usb mass storage. Kabel erin en hij gaat draaien, kabel eruit en hij stopt.
Wat voor schijf erin zit weet ik niet, maar een WD neem ik aan.
Snelheid overigens rond de 21 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:03
Mijn conceptronic Firewire en USB behuizing had het begeven, de Firewire poort deed het niet meer.
De winkel heeft hem omgeruild voor de nieuwer versie van dit kastje... alleen past hier mijn hardeschijf niet in.
Er is gewoon te weinig ruimte.

Een oude seagate van 10 gb past wel, maar daar heb ik geen behuizing voor.

Meer mensen problemen met het plaatsen van een D540X van Maxtor in een Conceptronic behuizing van de nieuwste generatie?

(staat er nog leuk bij: ondersteund alle 3,5 inch schijven....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Anoniem: 112921 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 22:25:
Ik heb inmiddels de Freecom 2,5" HDD van 100GB gehaald, (er zit een Hitachi Travelstar in):

100GB (2,5"):
[afbeelding]
link

Voor € 130 incl verzendkosten (bij Zercom), vond ik wel een redelijk bedrag voor wat ik ervoor terugkrijg kwa 2,5" schijfruimte en het uiterlijk.

Ervaring: hardeschijf maakt geen geluid, heel stil (ook door de passieve koeling) en wordt niet zo warm tijdens het gebruik maar de warmte wordt wel goed opgenomen door het aluminium, kopieersnelheid is ongeveer 1GB/minuut (is dat snel of langzaam? :? mijn interne schijf is wel sneller, maar deze is 4200rpm..)

Voor de geïnteresseerden:
[afbeelding]
Ik heb gisteren de 80GB versie gekocht, en ben er vooralsnog ook heel tevreden over. Wilde eerst voor de WD Passport gaan, maar vanwege het rubberkap/stekker ontwerpfoutje had ik daar toch niet zo'n zin in.
Ik haal in HD Tune zelfs nog ietsjepietsje betere resultaten, behalve bij 15% een piek omlaag naar 1,1 MB/sec. Verder:
Max: 24,9 MB/sec.
Average: 22,6 MB/sec.
Accestime 19,8 ms.
Burstrate 24,9 MB/sec.
Bij mij zet de daling iets eerder in (bij 55%, en eindigt op 16 MB/sec).

Hij is idd stil, niet warm, en ziet er imho erg lekker strak uit. Heb er 112 euro voor betaald.

Edit: Deze schijf zit erin: http://www.hitachigst.com/hdd/support/4k120/4k120.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-06 20:51
Ik zit hier met een 400 gb (Seagate Barracuda 7200) externe harddisk.. die +- 25MB/sec doet in hd-tune, dit zijn acceptabele waarden ?

Waarom worden er geen snelheden van 400mbit gehaald, deze schijven zouden toch rond de 40 -50 mb moeten kunnen scoren ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik heb een Conceptronic USB+Firewire behuizing, hierbij heb ik laatst wat tests gedaan.
In combinatie met een Maxtor DiamondMax 10 (120GB PATA, 7200 rpm):

Eerst met USB:
Afbeeldingslocatie: http://woutertimmers.nl/HDTune_Benchmark_Maxtor_6L120P0_USB2.png

Daarna met Firewire:
Afbeeldingslocatie: http://woutertimmers.nl/HDTune_Benchmark_Maxtor_6L120P0_Firewire.png

Er is dus een duidelijk verschil tussen Firewire en USB, qua snelheid en CPU-gebruik.
Het behoeft dus geen uitleg meer dat ik tegenwoordig alleen nog maar de Firewire-verbinding gebruik :)

Helaas heb ik geen vergelijkende waarde bij intern gebruik, misschien dat ik hier later nog eens op terugkom. Heb nu alleen een laptop tot mijn beschikking om mee te testen.
nickvd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:38:
Mijn conceptronic Firewire en USB behuizing had het begeven, de Firewire poort deed het niet meer.
De winkel heeft hem omgeruild voor de nieuwer versie van dit kastje... alleen past hier mijn hardeschijf niet in.
Er is gewoon te weinig ruimte.

Een oude seagate van 10 gb past wel, maar daar heb ik geen behuizing voor.

Meer mensen problemen met het plaatsen van een D540X van Maxtor in een Conceptronic behuizing van de nieuwste generatie?

(staat er nog leuk bij: ondersteund alle 3,5 inch schijven....)
Ik heb dezelfde case (zwart middenstuk en grijze zijkanten?). Ik heb er eigenlijk altijd een Western Digital 40 GB in zitten, die past perfect.

Laatst heb ik een Maxtor DiamondMax 9 geprobeerd (was overleden), deze paste echt net niet. Die is net wat groter dan de WD. Nu heb ik een DiamondMax 10 geprobeerd (in ruil gekregen voor de kapotte DiamondMax 9) en die past ook net niet.
Sowieso wilde ik een andere case gaan halen voor de DiamondMax, Coolermaster waarschijnlijk, maar erg vervelend is het wel. De Maxtor's zijn net een paar mm groter, waardoor ze net niet goed in de case passen.

[ Voor 46% gewijzigd door Speed24 op 10-11-2006 13:24 . Reden: nickvd ge-quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
@Speed24: Zie hier een HD Tune grafiekje van een Maxtor DM10 p-ata intern: Jesse in "[Ervaringen]Harddisk Silencers"

Of bedoel je dat niet?

[ Voor 11% gewijzigd door Jesse op 10-11-2006 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ja, dankjewel Jesse!

Voor de duidelijkheid, dit is dus zijn test:
Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/7696/hdtunegz7.png
DiamondMax 10, 160 GB.

Blijkbaar zit er nog iets raars in de Firewire verbinding, dat 'ie niet boven de 34 MB/s gaat. Bij jouw grafiek is de max veel hoger.
Wat wel raar is, is dat jouw snelheid zo inzakt op het laatst. Dat zijn toch eigenlijk geen acceptabele snelheden voor zo'n schijf? ( en het dal bij 11% ... )

Ook mis je dus erg veel snelheid bij het uitlezen in burst mode, 90 MB/s tegen 34 MB/s. Blijkbaar loopt de Firewire verbinding dus echt tegen z'n limiet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij deze even een scan van de 250 GB USB schijf van de Praxis die daar vorige week in de verkoop was.:

Afbeeldingslocatie: http://www.spilleman.net/gathering/hdtune.gif

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:03
@Speed24: Het is echt een beetje gestoord dat geen enkele schijf van Maxtor in de behuizingen past. Het is een van de grotere merken...

Tot mijn verbazing verpakte dus de 10 gb schijf uit een oude pc, van seagate met zo'n rubberen hoes dus perfect. Ik heb nog geen tijd gehad langs te gaan bij de winkel, ben benieuwd hoe dit afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91735

Ik heb een WL-500gx gedulze router die ik om wil gaat zetten naar een server met de oleg software.
Weet iemand welke usb-harddisk (min 250gb) ik hier voor kan gebruiken?
Ik heb al gezocht en bijvoorbeeld de mybook serie van western digital gezien.
Maar hoe zit dan dan met de knop voor backup te maken als hij op een router is aangesloten?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86836

Ik ben al een aantal dagen opzoek naar een leuke oplossing, ik heb nu thuis een server staan die alleen als ftp server wordt gebruikt, en ik heb daar 9 hd's inhangen die samen 1400GB aan data bij zich hebben, alleen nu wil ik het makkelijker.

Ik had namelijk in de computer-totaal een keer gelezen dat er ook externe behuizingen zijn die 2 hd's in raid kunnen draaien. Dus nu zat ik te denken om 2x 500GB hd's te halen en die in zo'n behuizing te zetten en dan in raid 0 draaien. Opzich allemaal mooi, alleen nu zoek ik zo'n behuizing die ook nog een eSata en gewoon USB/firewire heeft, alleen ik kan ze nergens vinden.

Ik hoop dat m'n post hier wel goed is, als ik de FAQ zo lees weet ik het namelijk niet zeker.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 86836 op 19-11-2006 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Anoniem: 86836 schreef op zondag 19 november 2006 @ 12:48:
Ik ben al een aantal dagen opzoek naar een leuke oplossing, ik heb nu thuis een server staan die alleen als ftp server wordt gebruikt, en ik heb daar 9 hd's inhangen die samen 1400GB aan data bij zich hebben, alleen nu wil ik het makkelijker.

Ik had namelijk in de computer-totaal een keer gelezen dat er ook externe behuizingen zijn die 2 hd's in raid kunnen draaien. Dus nu zat ik te denken om 2x 500GB hd's te halen en die in zo'n behuizing te zetten en dan in raid 0 draaien. Opzich allemaal mooi, alleen nu zoek ik zo'n behuizing die ook nog een eSata en gewoon USB/firewire heeft, alleen ik kan ze nergens vinden.

Ik hoop dat m'n post hier wel goed is, als ik de FAQ zo lees weet ik het namelijk niet zeker.
Ik ben ook al poos op zoek naar een eSata behuizing met raid functionaliteit.
Deze heb ik tot nu toe gevonden:

(2-Bay) NitroAV Vanguard IIIS SATA & USB External Hardware RAID [Levels 0 & 1] Enclosure Kit

Kost 203 euro.
Afbeeldingslocatie: http://www.nitroav.com/store/product_image.php?imageid=197

System Architecture

* 8032 ASIC RAID Microporcessor
* 2 channel SATA controller
* NVRAM for RAID configuration & transaction log (WIN)

RAID Features

* Supports RAID level 0 or 1 (selectable)
* Hot swap without taking the system down (in RAID 1 Config)
* Instant availability and background initialization
* Automatic drive insertion, removal detection and rebuilding.

Disk Bus Interface

* 3.5" SATA or SATA II hard drives
* 2 channel operation
* 2 hot-swap drive trays
* 48-bit LBA support allows disk exceeding 137GB, supporting up to 500GB drives.

Vanguard IIIS Interface

* eSATA ~Transfer rate up to 150MB/sec
* USB2.0 Transfer rate up to ~56MB/sec

Monitors & Indicators

* Push Buttons and LCD Display Panel for setup, alarm mute and configuration
* 2 drive LED indicators and 1 LCD LED indicators
* Environment and drive failure indication through LCD, LED and alarm buzzer
* Built-in alarm
* RAID Management (WIN)
* Web browser-based RAID management via HTTP PROXY through RS-232 (WIN)
* Firmware-embedded manager via RS-232 port (WIN).

Dimensions:

* 122W x 203Lx 102H mm or 4.8"W x 7.99'L x 4.01"H
Ook te koop inclusief HDD's:
500GB: 364 euro
600GB: 405 euro
800GB: 576 euro
1000GB: 718 euro
1500GB: 974 euro

De Thecus N2050 is ook een optie.
Is goedkoper en inclusief eSatakaartje.

Bij Newegg is deze 150dollar
Afbeeldingslocatie: http://www.thecus.com/upload/main_img_3.jpg

* Hardware RAID
* Striping (RAID 0)
* Mirroring (RAID 1)

* eSATA; up to 3.0 Gbps
* USB 2.0; up to 480 Mbps

* Plug-n-play
* Up to 1 TB total capacity

[ Voor 9% gewijzigd door Danfoss op 19-11-2006 13:49 ]

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Beste keuze mbt 2,5" USB HD

Ik zoek voor zakelijk gebruik (demo's en opslag) een externe 2,5" hd. 2,5" omdat deze geen adapter vereist en dit makkelijker is ivm laptop aansluiten etc.

Zit te kijken in de range 120 ~ 160 gb

Dit zijn de kanshebbers:

LaCie 160 gb
http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=10819
prijs: 209,-
voordelen: 5400 rpm, 8 mb cache, FW/USB
nadeel: prijzig, en design relatief lelijk

Plextor 120 gb
http://www.plextor-europe...sp12u.asp?choice=PX-SP12U
prijs: 185,-
voordelen: shockbestendig, redelijk design, Plextor goed en bekend merk (althans vroeger), 8mb cache
nadeel: alleen usb2.0/1.1

WD 160gb
http://www.westerndigital...id=262&language=en#jump44
prijs: 165,-
voordelen: WD goeie schijven, goeie prijs/opslag
nadeel: volgens mij 2mb cache, alleen USB

Al met al een lastige keuze.

Wat mij het meest interesseert is of die 2 mb of 8 mb cache nog veel verschil maakt, of merk je dat niet via usb2.0?
Firewire is verder geen verplichting. Mijn laptop heeft het toevallig niet eens en verschil USB/FW is minimaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Zie eerdere reacties over de Freecom:
Anoniem: 112921 in "[Ervaringen] Externe harde schijven en b..."
Jesse in "[Ervaringen] Externe harde schijven en b..."
Zou ik zeker meenemen in je keuze. De WD Passport viel voor mij af door het rubberkapje waardoor er altijd druk staat tegen je stekkertje. (En waardoor de schijf nooit goed stevig vlak zal liggen.)

Er zit geen heel brute schijf in (4200 rpm), maar dat is qua performance toch niet echt de bottleneck volgens mij, en je hebt wel meer kans dat ie et doet zonder extra usb-kabel voor de voeding.

Omdat ik de schijf heel veel mee heb onderweg heb ik er een case-logic hoesje voor gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 15:12
Bij MediaMarkt heb ik twee externe eSATA cases gekocht en bevallen me uitstekend. USB is ook bruikbaar. Het is inclusief sata-esata bracket. Ze zien er ook nog eens mooi uit. Aanrader.

NEXSTAR 3

http://www.vantecusa.com/

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 17:02
Zo kocht ik gisteren op de HCC een LAN-Drive voor € 58,- , enige nadeel is dat het alleen FAT32 ondersteund. 3,5" schijfje er in en pompen maar.

Afbeeldingslocatie: http://www.honeybadger.be/winkel//images/LANDriveIIf.jpg

[LANDriveII] 3.5" [Ethernet + USB 2.0] Hard Drive Enclosure - Diskless -

Voor de specs zie hier

LANDriveII Ships without Hard Disk

If you see me collapse, pause my Garmin!🚶🏃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171759

nja hier ben ik dan ook

gisteren mijn WD Mybook 500GB usb harde schijf binnen gekregen (weliswaar geleverd met amerikaanse stekker :( ) maar kom. Nu zou ik willen voorkomen dat de schijf mee opstart tijdens het booten. Weet iemand hoe dat moet. Ik heb namelijk de data niet nodig on startup.

De schijf start dus tijdens de bios post (asus a7n8x deluxe), dan valt ie uit bij het initialiseren van windows, en dan start ie weer. Dat zou ik dus willen voorkomen en gewoon zorgen dat ik de schijf aansteek wanneer ik hem nodig heb. In het boekje en manual (4 paginas!!!!) staat niks daarover misschien dat jullie meer weten.

groetjes
Fuzzke

Oh ja en even ontopic: PRIMA schijfje! Erg stil, gemakkelijke installatie, en kopieer snelheid lijkt me ook nog OK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198525

Anoniem: 171759 schreef op zondag 26 november 2006 @ 12:34:
Weet iemand hoe dat moet. Ik heb namelijk de data niet nodig on startup.

De schijf start dus tijdens de bios post (asus a7n8x deluxe), dan valt ie uit bij het initialiseren van windows, en dan start ie weer. Dat zou ik dus willen voorkomen en gewoon zorgen dat ik de schijf aansteek wanneer ik hem nodig heb. In het boekje en manual (4 paginas!!!!) staat niks daarover misschien dat jullie meer weten.
in je BIOS "boot from usb dvice" uitzetten? ;)
of dat al gedaan?...

anders.. slechts inpluggen als ge ze nodig hebt ;)

Veekaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Laatst online: 15-06 08:51
Ik zoek nog steeds nog steeds een goede esata met raid 5 behuizing.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Dat was dus wat ik nodig had :*) 4 hdd's esata, ze hebben ze ook met raid 5.
Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61137

Ik zit niet helemaal in het RAID-verhaal, maar op deze website zag ik een device waarin je twee SATA-schijven kan stoppen. Kan ik dan dat device (met twee 250gb schijven daarin) gewoon aansluiten op mijn PC, Raid managementsoftware installeren en karren maar met mn 500gb?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 61137 op 01-12-2006 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61137

Mijn externe schijven heb ik vaak op de grond staan, en dan zo met een kabel naar de laptop. Deze zijn ook behoorlijk stevig dus dat moet geen probleem zijn. Nu heb ik interesse in de WD Mybook-serie, maar die zien er nogal fragiel uit. Kunnen deze schijven tegen een stootje, ook voor onderweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
ik heb de mybook 250 gb, ik vind hem wel stevig. Goed genoeg om hem te vervoeren. Denk alleen niet dat de behuizing een val van de tafel zou overleven ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thebluehour
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-06 00:10
Ik heb een WD Mybook Essential, maar ben in de verhuizing de adapter kwijtgeraakt :/
Kan iemand die de adapter nog wel heeft me vertellen of deze 12V of 5V (of wat anders) is? Dan ga ik kijken of ik bij een electronicazaak een losse adapter kan kopen. Alvast bedankt!

Anoniem: 171759

Anoniem: 198525 schreef op zondag 26 november 2006 @ 12:45:
[...]

in je BIOS "boot from usb dvice" uitzetten? ;)
of dat al gedaan?...

anders.. slechts inpluggen als ge ze nodig hebt ;)

Veekaa
boot from usb device vind ik niet in de bios... Dit is een zeeer irritant probleem daar de MyBook geen on/off schakelaar heeft. zou een externe usb hub/kabel met on/off schakelaar bestaan?
thebluehour schreef op woensdag 06 december 2006 @ 08:37:
Ik heb een WD Mybook Essential, maar ben in de verhuizing de adapter kwijtgeraakt :/
Kan iemand die de adapter nog wel heeft me vertellen of deze 12V of 5V (of wat anders) is? Dan ga ik kijken of ik bij een electronicazaak een losse adapter kan kopen. Alvast bedankt!
afbeelding: http://support.wdc.com/images/kb/pwrsup4.jpg (mijne wijkt wat af maar het is hetzelfde type)
http://www.wdc.com/en/products/accessories.asp?DriveID=175 (kopen op de WD site)
http://wdc.custhelp.com/c.../std_adp.php?p_faqid=1378 (meer info over WD's adapters)

is een asian power devices DA-24B12
DC output 12Vdc === 2A.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 171759 op 14-12-2006 13:08 ]

• Wim Leers
  • Laatst online: 09-06 16:23

• whkan
  • Laatst online: 15-06 23:01
Heeft iemand ervaring met de Iomega MiniMax 500GB of de Iomega Value Series 500GB (niet silver series)? Had gezocht op reviews via Google, maar kon er geen vinden. Ik ben zeer benieuwd naar ervaringen mbt warmteontwikkeling, geluid, snelheid, stevigheid, etc.

Iomega Value Series 500GB overigens in het echt gezien en ziet er mooier uit dan op plaatjes, casing is van een soort geborsteld metaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-06 14:22
Ik heb interesse in de Synology DiskStation DS-106e (NAS).
Welke SATAII harddisk van 250 of 320 GB is voor deze NAS een goede keus?
Of kan ik hem beter inclusief harddisk kopen bij bijv. http://www.mobile-harddisk.nl/ ?

[ Voor 29% gewijzigd door jwjol op 16-12-2006 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 455451n
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik weet niet hoe de xcrafts het op dit moment doen, maar ik heb ze gezien voor 24,95 in de folder van computerland. Dit is iets goedkoper dan de pricewatch prijzen, dus ik dacht laat me dat eens melden misschien heeft er iemand hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:02
ik heb ook een MyBook 500 gig gekocht. hij doet het wel op mijn desktop, daar werd hijzonder problemen herkent. nou wil ik hem vandaga op mijn laptop aansluiten, alleen dan kan hij niet de software installeren. in apperaatbeheer geeft hij code 1 aan. heeft iemand dit probleem al gehad en weet iemand de oplossing om hem werkend te krijgen :)

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Laatst online: 15-06 15:50
455451n schreef op zondag 17 december 2006 @ 23:36:
Ik weet niet hoe de xcrafts het op dit moment doen, maar ik heb ze gezien voor 24,95 in de folder van computerland. Dit is iets goedkoper dan de pricewatch prijzen, dus ik dacht laat me dat eens melden misschien heeft er iemand hier iets aan.
Bij Paradigit zijn ze ook altijd €24,95, maar zowel Paradigit als Computerland (zelfde bedrijf) kun je niet toevoegen aan de Pricewatch...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Laatst online: 15-06 15:50
Edit: geen verbroken draadloze verbinding refreshen na een post dus... Verwijderd.

[ Voor 82% gewijzigd door Jiriki op 18-12-2006 17:39 ]

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fong06
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-06 01:15
Weet iemand toevallig waar ik deze vantec nextstar extern HD behuizing kan kopen in NEDERLAND???

Vantec Nexstar LX
Afbeeldingslocatie: http://www.vantec.com.tw/upfiles/new11148883089.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door fong06 op 19-12-2006 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 09-06 16:23
455451n schreef op zondag 17 december 2006 @ 23:36:
Dat meen je niet :O

In augustus was het nog 45 euro!

EDIT: blijkbaar is de USB2.0/eSATA variant toch nog niet in prijs gezakt Jij hebt het waarschijnlijk dus over de USB2.0 voor IDE HDD's variant.

[ Voor 25% gewijzigd door Wim Leers op 19-12-2006 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 15:59

MikeWazowski

Look into my eye

Mag misschien niet (modjes, be gentle :) ), maar toch een tip: vanavond in de aanbieding bij de Media Markt tussen 20:00 en 22:00 de LaCie 320Gb externe harde schijf voor EUR 99,- (zie de website van MM). Ikzelf koop hem niet, ik ga voor een 2,5....

[ Voor 13% gewijzigd door MikeWazowski op 19-12-2006 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Laatst online: 00:00
sweeper73 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:07:
Mag misschien niet (modjes, be gentle :) ), maar toch een tip: vanavond in de aanbieding bij de Media Markt tussen 20:00 en 22:00 de LaCie 320Gb externe harde schijf voor EUR 99,- (zie de website van MM). Ikzelf koop hem niet, ik ga voor een 2,5....
Geldt dat voor iedere media markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101642

Ik had een vraag voor de mensen met een WD My book Essential externe schijf.

Ik had net,dat ik de WD aan deed,maar geen contact maakte met mijn laptop.Ik kon ehm dus niet verwidjeren,via hardware veilig verwijderen,en hij giing ook niet uit,toen ik de laptop uit deed.

Nu Is mijn vraag,is r een goede manier om de schijf toch uit te krijgen,zonder dat ik de stekker van de adapter uit het stop contact hoef te halen.Ik wil namelijk niet dat deze beschadigt,daardoor.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171759 schreef op zondag 26 november 2006 @ 12:34:
nja hier ben ik dan ook

gisteren mijn WD Mybook 500GB usb harde schijf binnen gekregen (weliswaar geleverd met amerikaanse stekker :( ) maar kom. Nu zou ik willen voorkomen dat de schijf mee opstart tijdens het booten. Weet iemand hoe dat moet. Ik heb namelijk de data niet nodig on startup.

groetjes
Fuzzke

Oh ja en even ontopic: PRIMA schijfje! Erg stil, gemakkelijke installatie, en kopieer snelheid lijkt me ook nog OK!
Dit heb ik ook,ik ben ook benieuwt of er iemand is die ier een antwoord op heeft.De handleiding is inderdaad erg incompleet.En van de site,word je ook niet veel wijzer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190312

Anoniem: 101642 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:41:
Ik had een vraag voor de mensen met een WD My book Essential externe schijf.

Ik had net,dat ik de WD aan deed,maar geen contact maakte met mijn laptop.Ik kon ehm dus niet verwidjeren,via hardware veilig verwijderen,en hij giing ook niet uit,toen ik de laptop uit deed.

Nu Is mijn vraag,is r een goede manier om de schijf toch uit te krijgen,zonder dat ik de stekker van de adapter uit het stop contact hoef te halen.Ik wil namelijk niet dat deze beschadigt,daardoor.

Alvast bedankt!
Uh...op de zwarte knop in de groene cirkel aan de voorkant drukken?
Anoniem: 101642 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:48:
[...]

Dit heb ik ook,ik ben ook benieuwt of er iemand is die ier een antwoord op heeft.De handleiding is inderdaad erg incompleet.En van de site,word je ook niet veel wijzer |:(
Ik heb dit ook en vind het erg irritant eerlijk gezegd. Heb al contact met WD opgenomen en die zeggen dat het automatische opstarten niet uit te schakelen is. Ik heb ook al geprobeerd het programma 'button manager' van hun website te installeren, maar die komt alleen even te voorschijn na het starten van windows en verdwijnt binnen een seconde weer. Doet dus ook niks.

Nu start ik eerst mijn PC maar op en sluit daarna pas de schijf aan. Lekkere 'feature' maar niet heus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

knop inhouden,heb ik geprobeert,werkte niet helaas.

Ik heb ehm maar uitgezet door de stekker eruit te trekken,tja wat moet je anders :(

Irritant dat het niet uit te zetten is,dat ie automatisch opspint,als de computer opgestart word.Het is inderdaad zeer hinderlijk.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 101642 op 20-12-2006 16:03 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste

Let op:
Belangrijk!! Neem dit door aangaande het beleid op Ervaringentopics!
OM Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics