40 graden je pijngrens?Yapser schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 18:59:
Dan zal het wel meevallen. Bij mij vind ik 40 graden al een pijngrens en dan -moet- ik m'n vinger eraf halen, dus
Dat is 3 graden warmer dan je zelf bent.
40 graden je pijngrens?Yapser schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 18:59:
Dan zal het wel meevallen. Bij mij vind ik 40 graden al een pijngrens en dan -moet- ik m'n vinger eraf halen, dus
Hehe, naja goed.. zo rond de 40 graden (dat zijn m'n hdd's schijnbaar) wil ik m'n vinger er niet lang ophoudencornelixnootje1 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:58:
[...]
40 graden je pijngrens?
Dat is 3 graden warmer dan je zelf bent.Weet je dat wel zeker?
Anoniem: 128931
Een interne schijf is vaak wat sneller dan een externe schijf.Anoniem: 128931 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:11:
Iemand hier die toevallig ervaringen heeft met het gebruik van externe hd icm Pinnacle Studio (videobewerking)? Momenteel gebruik ik namelijk me interne schijf maar werd mij aangeraden om voor een externe te gaan. Iemand tips? Prijs max. rond de 150,- en minimaal 250gb
Dubbel klikken en het vinkje bij 'show icon on taskbar' weghalen.henkus_donor schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:21:
Heb net me WD my book premium 250gb binnen.
http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=221
Aangezien er 2 firewire aansluitingen op zitten, meteen in de firewire gedaan.
Files transferen en alles gaat prima, helaas is het wel firewire400 maar ja....
Hij zou dus aan de voorkant met het binneste ronde lichtje de remaining capacity aan moeten geven..... dit werkt bij mij dus niet.
En heeft weet iemand misschien hoe je dat windows icon safely remove hardware weg krijgt, als ik em met firewire heb aangesloten. Ik zag namelijk wel een guide voor USB2.0 aansluitingen.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Ik heb hem ook gister gekocht. Meteen even ntfs geformateerd. Maar werkt best goed. Niet al te duur voor die opslag en een mooie en solide behuizing.SnackMasterFlex schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:36:
Blabla...
Geen verkeerde aankoop vind ik zelf.
Anoniem: 186253
Anoniem: 159816
Ik heb de MAPower binnen. (nette zaak trouwens, verzendkosten op ebay waren ook de werkelijk verzendkosten.).koos.d schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:33:
[...]
Het werkt, bedankt. Ik ga het in de gaten houden
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 21-08-2006 17:22 ]
Meteen de link dan maarAnoniem: 186253 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 13:57:
[quote]SnackMasterFlex schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 23:36:
Vandaag een mooie 400 GB freecom hardeschijf gekocht (voor €117.81 inclusief, bij een landelijke groothandel voor kantoor-artikelen waar je alleen met kvk(lees eigen bedrijf) inschrijving kunt inkopen).
Bij welke groothandel heb je 'm gekocht? Ik heb ook een KvK inschrijving.
Anoniem: 186253
Dank voor de link. De op de site/folder vermelde prijs ad 129,00 (excl. btw) spoort echter niet met de door jou aangegeven prijs ad 117,81 (incl.).
Prijs is ook helemaal niet door mij aangegeven maar door SnackMasterFlexAnoniem: 186253 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 16:07:
[...]
Dank voor de link. De op de site/folder vermelde prijs ad 129,00 (excl. btw) spoort echter niet met de door jou aangegeven prijs ad 117,81 (incl.).
Mijn prijs klopt wel degelijk, sommige office centre's hadden hem namelijk voor 99 euro (ex btw) in de folder staan (enschede, almelo, hengelo) en misschien nog meer.R-Adioactive schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:43:
[...]
Prijs is ook helemaal niet door mij aangegeven maar door SnackMasterFlex![]()
Ik heb de 500GB versie sinds vorige week nog niet veel mee kunnen doen (Lowlands) maar tot nu toe geen problemen. Heb je wel de firewire drivers van WD geïnstalleerd? Anders werkt de capacity gauge inderdaad niet. Het icoon voor hardware veilig verwijderen is niet op een normale manier weg te krijgen in XP (aangezien de optie voor het verbergen van het icoon ontbreekt).henkus_donor schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 22:21:
Heb net me WD my book premium 250gb binnen.
http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=221
Aangezien er 2 firewire aansluitingen op zitten, meteen in de firewire gedaan.
Files transferen en alles gaat prima, helaas is het wel firewire400 maar ja....
Hij zou dus aan de voorkant met het binneste ronde lichtje de remaining capacity aan moeten geven..... dit werkt bij mij dus niet.
En heeft weet iemand misschien hoe je dat windows icon safely remove hardware weg krijgt, als ik em met firewire heb aangesloten. Ik zag namelijk wel een guide voor USB2.0 aansluitingen.
[ Voor 10% gewijzigd door Laguna op 29-10-2006 21:43 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Mijn blauwe ledje voorop brand niet meerSnackMasterFlex schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 19:20:
[...]
Mijn prijs klopt wel degelijk, sommige office centre's hadden hem namelijk voor 99 euro (ex btw) in de folder staan (enschede, almelo, hengelo) en misschien nog meer.
Ik persoonlijk heb hem zelfs voor 106 euro omdat ik er een bijbaantje heb (10 procent korting).
Vreemd inderdaad, dat is wel erg langzaam. Volgens mij ligt dat niet specifiek aan de USB of FireWire interface omdat de traagheid juist bij de MyBook opvalt. Toch is de MyBook niet de enige met dat probleem getuige deze review van de Seagate Pushbutton Backup Hard Drive(750GB).Laguna schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 16:21:
Hoe zit het nou met de snelheid van externe harde schijven die gebruik maken van firewire 400 of usb 2.0. Ik ben namelijk geïnteresseerd in een Western Digital MyBook Premium Edition 500GB, maar kan er bijna geen reviews van vinden alleen deze:
http://reviews.cnet.com/W...7-31793438-2.html?tag=nav
Maar volgens die review zou er 36 minuten gedaan worden over 10GB wat ik zelf echt te langzaam vind. Klopt dit?
Jammer dat dat niet meer werkt, wat je het beste kan doen is direct terug gaan naar office centre. Ze hebben een goede afhandeling van defect apparatuur.R-Adioactive schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:12:
[...]
Mijn blauwe ledje voorop brand niet meer
Zou jij de performance ook kunnen testen met USB 2.0?Laguna schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:25:
[...]
Ik heb de 500GB versie sinds vorige week nog niet veel mee kunnen doen (Lowlands) maar tot nu toe geen problemen. Heb je wel de firewire drivers van WD geïnstalleerd? Anders werkt de capacity gauge inderdaad niet. Het icoon voor hardware veilig verwijderen is niet op een normale manier weg te krijgen in XP (aangezien de optie voor het verbergen van het icoon ontbreekt).
My Book Premium Edition 500 GB Hard Drives ( WDG1C5000 )
A Type aansluiting:B Chipset:
- 2x FireWire 400
- 1x USB 2.0
*knip*...
- Oxford Semiconductor OXFW911 (FireWire 400)
- Cypress CY7C68300 (USB 2.0)
Vind het ook wel jammerSnackMasterFlex schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 19:11:
[...]
Jammer dat dat niet meer werkt, wat je het beste kan doen is direct terug gaan naar office centre. Ze hebben een goede afhandeling van defect apparatuur.
Zal eens kijken, maar denk dat je dan iets van 25mb/s haalt.falcon4ever schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:02:
[...]
Zou jij de performance ook kunnen testen met USB 2.0?
Ik ben namelijk wel geinteresseerd in deze schijf alleen heb ik slechts USB poorten.
Dit is normaal is bij mij ookZydell schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 13:26:
Ik heb zelf de WD 250GB essential edition, ik merk dat hij een raar geluid maakt maakt bij het uitzetten van de schijf, soort van klik en een spin-down geluid ofzo (als hij langer dan x minuten niet actief geweest is). Bij het benaderen van de schijf hoor je hem weer opspinnen en dat klinkt gewoon normaal. Kan iemand met een WD externe schijf mij vertellen of dit geluid normaal is (misschien ben ik 'gewone' harde schijven niet meer gewend omdat ik eigenlijk alleen nog vanaf een laptop werk).
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Hij is inderdaad niet erg snel, met HDtune gemiddeld 22 MB/s (samsung schijf). In vergelijking met mijn 150 GB raptor (85 MB/s) nogal traag, maar voor de opslag waarvoor ik hem heb gekocht goed genoeg.R-Adioactive schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 20:28:
[...]
Vind het ook wel jammer![]()
Ik heb hem net ingewisseld en mooi netjes geld terug gekregen. Ze waren namelijk overal uitverkocht. Zelf vond ik de snelheid wat minder van dit model. Heb net even snel op het net gezocht voor een nieuwe en kwam daar de X Craft tegen. De RX-3SB met eSATA & USB 2.0 met een aardige data transfer rate.
Ik weet alleen niet welke schijf ik hierbij moet nemen. Was al aan het kijken naar een Maxtor uit de Diamondmax 10 reeks. Ik heb daar namelijk nu twee stuks van in RAID draaien en ben daar best tevreden over.
Maar ik ben er nog niet helemaal over uit of ik voor een case en hd ga of dat ik een kant en klare koop. Vind de MyBook qua specs namelijk ook wel aardig.
Leeg
Zit ik net te overwegen of ik die WD van 500gb zou moeten halen kom je met die actie xD (mybook essential 269 eurie)morscha schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:47:
momenteel is er een aanbieding bij MyCom (staat in de spits) voor een externe harde schijf van 300 GB voor €119,95, 7200 rpm, 16 mb cache en USB 2.0. Ik geloof van het merk WD, maar dat staat er niet duidelijk bij.
Heeft iemand ervaringen hier mee?
VS.Merk Maxtor
Type Personal Storage 3200
Capaciteit 500 GB
Rotatiesnelheid 7.200 rpm
Buffer 16 MB
Interface USB 2.0
Form factor 3,5 inch
Lees zoektijd 9,3 ms
Intern Nee
Extern Ja
Hoogte 44 mm
Breedte 152 mm
Lengte 222 mm
Gewicht 1,1 kg
Kleur Zilver
Uitvoering Retail
WD heeft een iets lagere lees zoektijd, maar ik weet niet of dit te verwaarlozen is. (WD ziet over overigens wel mooier uit maar das een visueel iets).Merk Western Digital
Type MyBook Essential Edition
Capaciteit 500 GB
Rotatiesnelheid 7.200 rpm
Buffer 16 MB
Interface USB 2.0
Form factor 3,5 inch
Lees zoektijd 8,9 ms
Track-to-Track 2 ms
Gemiddelde latency 4,2 ms
Intern Nee
Extern Ja
Hoogte 57 mm
Breedte 141 mm
Lengte 170 mm
Gewicht 1,3 kg
Kleur Zwart
Uitvoering Retail
[ Voor 54% gewijzigd door falcon4ever op 25-08-2006 22:58 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Anoniem: 91634
Dit is mogelijk een interresant topic voor je: [Storage] USB/FW based - RAID5 - 3 disks, werkt dit?Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:59:
Screenshotje,
[afbeelding]
Maar heeft iemand al eens geprobeerd om meerdere externe firewire disk op een hub aan te sluiten, moet dan de bandbreedte delen of heeft firewire daar geen last van ?
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
De 400 gig versie blijkt 8 mb cache te hebben, en die software heb ik nooit gebruikt (en ben ik ook niet van plan).Bigbot schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 18:34:
tijd geleden had de Media Markt Externe Freedom HDs in de aanbieding.
Was........
Dit vond ik iets te traag en omslachtig dus heb ik de HD geformateerd (om die software eraf te krijgen) en doe nu alles via de Explorer en ben dus volledig tevreden.
of hij 2 of 8 is weet ik niet.SnackMasterFlex schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:10:
[...]
De 400 gig versie blijkt 8 mb cache te hebben, en die software heb ik nooit gebruikt (en ben ik ook niet van plan).
Precies, het wegkrijgen van het incoontje lukt niet (op normale wijzen)Laguna schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:25:
[...]
Ik heb de 500GB versie sinds vorige week nog niet veel mee kunnen doen (Lowlands) maar tot nu toe geen problemen. Heb je wel de firewire drivers van WD geïnstalleerd? Anders werkt de capacity gauge inderdaad niet. Het icoon voor hardware veilig verwijderen is niet op een normale manier weg te krijgen in XP (aangezien de optie voor het verbergen van het icoon ontbreekt).
Dat zijn specificaties van de schijf wanneer deze direct aan een controller hangt. Met een USB/Firewire chip ertussen is het verschil 0.falcon4ever schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 22:52:
[...]
Zit ik net te overwegen of ik die WD van 500gb zou moeten halen kom je met die actie xD (mybook essential 269 eurie)
Het is trouwens een maxtor click me :D
specs btw
[...]
VS.
[...]
WD heeft een iets lagere lees zoektijd, maar ik weet niet of dit te verwaarlozen is. (WD ziet over overigens wel mooier uit maar das een visueel iets).
Daar zit een gewone WD schijf in, vervangen is een kwestie van schroefjes en stekkertjes.xxxneoxxx schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 17:27:
Met veel aandacht dit topic gevolgd. Bij mij is continuiteit het grootste punt, als ik een externe hdd aanschaf, moet ik er vanuit kunnen gaan dat deze het betrouwbaar blijft doen. Neem aan dat dat voor de meesten hier zo is, daarom vind ik het eigenlijk vreemd dat er zoveel externe hdd's zijn zonder actieve koeling.
2 vragen waar jullie misschien antwoord op weten:
* Is bij de WD Mybook serie de HDD te vervangen, mocht deze crashen? Heb m'n oog laten vallen op de WD Mybook Essential 250 GiB. Maar ja, als daar de HDD van crashed en je kan er zelf geen andere in zetten (ala LaCie) dan houdt het voor mij enigzins op.
* Coolermaster xcraft. (vanwege USB én Firewire..) of anders een (imitatie/plakmerk?) "IcyBox" MS-tech ding. (o.a. bij Gistron)
Vraag me alleen weer af hoe de laatste 2 het doet qua temps.. Omdat deze geen aktieve koeling hebben lijkt het mij toch dat de levensduur van de schijven niet zo heel lang is i.v.m. een case waar wel actieve koeling toegepast wordt.
Enige waar ik tot nu toe goeie ervaringen over gelezen heb in dit topic is over de Xcraft. Niemand zo'n mstech ding of of een WD Essential?
Nu met Western Digitaal WD1600JB voor meer snelheid.Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:59:
Lacie mini 250GB Orgineel (Seagate hardisk)
[afbeelding]
[ Voor 61% gewijzigd door Mentalist op 30-08-2006 02:56 ]
€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡
Ik zie geen mailtje hoor.FlowDesign schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 02:00:
Vraagje: Ik heb tijdelijk een harde schijf van zo'n 250GB nodig om een back-up te maken.
[modbreak]Check je mail.[/modbreak]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ah ik zie 'm. Toch bedankt voor het adviesW3ird_N3rd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:36:
Check het adres dat je op GoT gebruikt (florisookvoorjou at hetemeel).
Ik heb al een sata-schijf, dus die wil ik graag meenemen (staat ook al in mijn vorige post)Hoop paginas terug(je moet even zoeken) staat ergens een revieuw van een Sata -> USB die stukke beter presenteerde dan de meest andere usb schijven. Hij was alleen wel erg prijzig rond de 39 euro.
Maar als je laptop PCMIA poort heeft dan kan je ook een PCMIA sata adapter kopen wat nog veel sneller is.
Veder vraag ik me af wat persee de rede is dat je sata wilt aangezien het bij externe schijven niet uitmaakt voor de snelheid.
[ Voor 49% gewijzigd door chapie op 30-08-2006 23:05 ]
Anoniem: 111813
Mag ik vragen wat je die betaald hebt ?Laguna schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:25:
[...]
My Book Premium Edition 500 GB Hard Drives ( WDG1C5000 )
A Type aansluiting:B Chipset:
- 2x FireWire 400
- 1x USB 2.0
C Uiterlijk:
- Oxford Semiconductor OXFW911 (FireWire 400)
- Cypress CY7C68300 (USB 2.0)
[afbeelding]
[afbeelding]
D Voeding:
Externe geschakelde voeding 100-240V 0.65A Max. 47-63 Hz (in) en 12V / 2A (uit)
E Performance:
Getest met HD Tune 2.52 mbv FireWire 400 aansluiting:
[afbeelding]
F Extra's:
- Activity gauge (beweegt in de rondte zodra de externe schijf benaderd wordt)
- Capacity gauge (geeft aan hoeveel ruimte er in gebruik is)
Look behind you! A three headed monkey!
Ik had er toen €265 voor betaald. Zie nu dat ie alweer in prijs verlaagd is naar €250Anoniem: 111813 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 12:53:
[...]
Mag ik vragen wat je die betaald hebt ?![]()
Ik heb namelijk dezelfde gekocht in Amerika. Hij bevalt me uitstekend en het backup-programma is ook zéér handig in gebruik. Enigste nadeel is dat het als 1 grote file wordt opgeslagen en niet als gewone files (dus .jpg, .wmv enzo...)
Anoniem: 111813
Hmm, dan heb ik er nog een voordeel uit gehaald om hem in CostCo op Hawai te halen voor 280 dollar (218 euro ongeveer).Laguna schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:09:
[...]
Ik had er toen €265 voor betaald. Zie nu dat ie alweer in prijs verlaagd is naar €250
Klinkt goed, bedankt voor de info. Hoe zit het met de degelijkheid van het apparaat? Is het helemaal aluminium of plastic? Voelt het stevig aan?Anoniem: 159816 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:59:
[...]
Ik heb de MAPower binnen. (nette zaak trouwens, verzendkosten op ebay waren ook de werkelijk verzendkosten.).
Voor extreme stilte moet je hem niet kopen, maar volgens mij koelt hij wel erg goed. Voel aan voorkant en achterkant lucht eruit blazen. Volume is ongeveer gelijk aan mn laptop (fuijstu-siemens A1667G oid) dus het geluid boeid me niet echt. (edit: volume is lager dan van mn laptop)
Overdracht snelheid is ook stabieler dan bij mn elcheapoding die constant varieerde van heel veel naar heel weinig minuten. Deze doet ongeveer 5min over 4,3GB.
Ja klopt, bij mij werkte de "Capacity Gauge" in eerste instantie ook niet maar was vergeten de WD Button Manager te installeren. Maar bij mij is het ook niet duidelijk te zien, behalve zoals je al zei als de "Activity Gauge" beweegt. Wel jammer inderdaad.henkus_donor schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:21:
[...]
Precies, het wegkrijgen van het incoontje lukt niet (op normale wijzen)
De firewire drivers heb ik geinstalleerd, en de "Capacity Gauge" werkt bij nader (goed) inzien toch wel. Alleen vind ik het niet heel erg duidelijk. Ik zie eigenlijk alleen duidelijk hoeveel ik over heb als de "Activity Gauge" aan het bewegen is, waardoor er geen vals licht op het donkere (leege) gedeelte van de "Capacity Gauge" valt. Zie jij het wel heel duidelijk?
[ Voor 62% gewijzigd door cyspoz op 06-09-2006 21:26 ]
Hmm, heb interesse in dat ding, maar is nogal een belachelijke beperking astie maar met 1 bepaalde chipset overweg zou kunnen. Ben je hier al wat wijzer over geworden? Of iemand anders?MrScratch schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:05:
Weet iemand hoe ik erachter kom wel externe harddisk casings de Genesys GL811 chipset gebruiken? Ik wil een harde schijf tot een externe usb2 harddisk omvormen en het apparaat dat ik wil aansluiten (Siemens Gigaset M750C) vraagt specifiek om een externe usb2 harddisk met die chipset.
Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)
[ Voor 13% gewijzigd door EXX op 11-09-2006 14:06 ]
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Daarvoor heb je snel formatterenEXX schreef op maandag 11 september 2006 @ 09:58:
*knip*
Het formatteren nam enkele uren in beslag.
*knip*
Dat weet ik wel, maar een "first time format" doe ik toch liever full ipv quick. Die ene keer dat je dan lang moet wachten is dan niet zo een ramp.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Ik heb getwijfeld tussen de seagate 7200.10 320 GB en de Hitachi T7k250 250 GB. Ik heb de laatste gekozen omdat deze minder warm wordt volgens recensies. Beide scoren over het algemeen goed en in de tests ontlopen ze elkaar verder weinig. Ze moeten nog binnenkomen...Frixel schreef op donderdag 21 september 2006 @ 21:44:
Ik heb nu deze synologie 106e aangeschaft Zonder Harde schijf.
Nu ben ik op zoek naar een plm. 250GB HD voor erin, heeft iemand ervaring welke ik er het beste in kan plaatsen ivm warmte afgifte/snelheid etc??
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Dit zou ik ook wel eens willen weten.Serenity schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:50:
En wat is over het algemeen het idee over cooling / geen cooling voor constant gebruik? Dus bij alle merken?
Ik lees namelijk steeds meer verhalen over niet gekoelde behuizingen waarbij de harde schijf 't na een jaar begeeft. Constant laten draaien zal dan ook geen pretje worden...
Hier zou uw advertentie kunnen staan
Hier zou uw advertentie kunnen staan
[ Voor 21% gewijzigd door abusimbal op 30-09-2006 23:58 ]
Anoniem: 149165
[ Voor 35% gewijzigd door Tijgert op 07-10-2006 02:50 ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Anoniem: 16225
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 16225 op 10-10-2006 13:10 ]
And The Only One
Ik ben even op zoek geweest op naar deze NAS, maar ik kon alleen maar verkopers vinden die niet versturen naar duitsland.Bij welke verkoper heb jij deze weg?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Anoniem: 44509
Vanuit, stomme foutTijgert schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 13:50:
Versturen NAAR Duitsland of VANUIT Duitsland?
De mijne komt hier vandaan.
[ Voor 22% gewijzigd door Eddos op 12-10-2006 17:37 ]
http://specs.tweak.to/6635
Klein kickje, weet iemand het antwoord op deze vraagDiamon schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:42:
Ik ben vanplan om dit (klikkerdeklik) gebakje te bestellen, maar er rijst mij nu nog 1 vraag:
Is het mogelijk om rechten / users (in de vorm van ntfs oid) op bepaalde folders enzo aan te maken.
En jah, de search is al misbruikt hiervoor
And The Only One
Anoniem: 83062
Ik heb hem ook gekocht. Hoop hem deze week binnen te krijgen en zal dan mijn ervaring posten.Tijgert schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 21:08:
Ik heb nu dit bakje gekocht via eBay.de.
[afbeelding]
Ik wist niks van dit ding, maar mijn vorige aankoop raakte zoek in de post en deze was wel redelijk cheap (53 incl. verzenden). Ik was het zat nog te wachten op het onderzoek van de KPN.
Nu weet ik er nog steeds niks vanaf, maar via USB werkt het en via het netwerk ook
Ik zag de firmware NAS-BASIC41, LOADER 067 en dacht eens te kijken naar een update.
Het doosje heeft echter geen merk en is dus zo'n generic ding.
Maar nu blijkt dat veel van die NAS dingen allemaal hetzelfde werken, ook al zien ze er totaal anders uit, en ook dezelfde firmware gebruiken.
Tenminste, je ziet exact dezelfde firmware naam voor meerdere soorten LAN behuizngen.
Makkelijk... lijkt me... of is het TE makkelijk?
Ik heb ondertussen een variant NAS-BASIC45 gevonden en een LOADER 069.
Ik heb er de ballen verstand van maar het 'lijk' of dat ik deze firmware er gewoon in kan stoppen ook al issie niet specifiek voor mijn kastje gemaakt.
Is er iemand die me hier wat meer over kan/wil vertellen?
Doorvoer gaat over LAN met iets van 1.7MB/sec gemiddeld... niet snel maar het werkt.
p.s. wat wel handig is is dat omdat dit ding een Mac mini look-a-like is er ruimte in zat om 2 fans extra in te schroeven (van die kleintjes). Ideaal voor een 7200rpm heethoofd.
EDIT
Ik had gelijk, al die cheap ass dingen, hoe anders ze ze er onderling ook uit mogen zien, zijn qua software identiek. Ze gebruiken allemaal dezelfde firmware, ook al is die per fabrikant mogelijk aangepast qua graphics en layout.
Hier kun je de laatste variant vinden, gemaakt door een medewerker van Conceptronic die het leuk vindt om in zijn vrije tijd er aan te sleutelen.
[ Voor 74% gewijzigd door Stampre op 16-10-2006 14:10 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq