[Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen Deel 1

Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste
Acties:
  • 185.089 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 08:53
ok
wat volgens mij van toepassing is dat als je de harde schijf op de usb poort aansluit en je wilt video capturen de processor te zwaar belast kan worden met als gevolg dat de film niet geheel gladjes wordt opgeslagen en zelfs stopgezet wordt.

Firewire heeft geen invloed op de processor en heeft derhalve de voorkeur bij aansluiting van een externe harde schijf bij videobewerking.

In theorie behoort usb 2.0 sneller te zijn; in de praktijk is firewire vaak sneller ivm het (niet) belasten van de processor.

heb een leuke aanbieding gezien bij https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=2199; ik ga deze nemen voor mijn dvd, muziek en fotobestanden en schaf er eentje met firewire aan voor de dv camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

FuzzyFocus schreef op maandag 04 april 2005 @ 22:25:
Mapower H31x Series

A Type : Aansluiting
  • MAP-H31C1G : Firewire (2 poorten) & USB2 Combo case
  • MAP-H31U2 : USB2 case
B Chipset
Genesys GL811 (Firewire)
Genesys GL711 (USB2)
C Uiterlijk
[afbeelding]
[afbeelding]
D Voeding
Externe geschakelde voeding 100-240 V (in) en 5 V / 1.5A + 12 / 1.5A (uit)
E Performance
20 Mb/s (USB2) en 25 Mb/s (FireWire)
Ik heb deze en wanneer ik er naar schrijf, loopt hij vast na 1-5 minuten. Hij crasht, in windows krijg ik een melding van een schrijffout en de HD verdwijnt. Het lampje op de HD blijft rood en ik moet hem uit en terug aan zetten voordat ik mijn werk manueel kan hervatten. Is een format mogelijk op externe HD's (wist dit de firmware niet?) of hoe kan ik dit verhelpen ? mijn andere externe HD (ander merk en grootte) heeft dit probleem niet.

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Ik heb thuis een Conceptronic externe HDD box ( USB + Firewire ). Daarin een Western Digital 320 GB disk. Werkt echt probleemloos. De disk was vrij goedkoop en de box kost niet meer dan 30 euro.. Wel eerst de laatste firmwareupdate van de harddiskbox installeren. Echte aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-SuPRuuB schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 10:27:
[...]

Ik heb hier de 250Gb versie van die WD My Book serie, er zit géén fan in, maar de behuizing is wel van ijzer en geleid dan idd ook.
Ik heb 'em bij Paradigit in m'n handen gehad en ik dacht toch echt dat ie van plastic was. Hij voelde nogal fragiel aan, waardoor ik deze niet gekocht heb.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-08 11:29
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 15:51:
[...]
Ik heb 'em bij Paradigit in m'n handen gehad en ik dacht toch echt dat ie van plastic was. Hij voelde nogal fragiel aan, waardoor ik deze niet gekocht heb.....
Ja de boven, onder en voorkant zijn van plastic, de delen die je ziet dus. Het deel waar de HD in zit binnenin en de zij en achterkant zijn wel degelijk van ijzer. En open zodat er lucht langs kan. Verder is hij alles behalve fragiel en valt er toch écht niks aan te bewegen? Hij is echt wel sterk hoor...denk dat je een exemplaar in handen hebt gehad die klanten al een aantal keer hebben laten vallen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In vergelijking met de Lacie Porsche drive (die ik ook bij Paradigit in mijn handen heb gehad) is hij weldegelijk fragiel en best lomp. Maar das mijn mening.....

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2006 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-08 00:34
ik ben op zoek naar een externe hdd die je ook op de tv kunt aansluiten om als divxspeler te gebruiken. de bedoeling is zo'n 200/300gb en het liefst natuurlijk niet al te duur. iemand sugesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:48

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-08 00:34
jammer dat ik die gemist heb. ik kwam er ook nog tegen van freecom maar die waren wel duurder. ik zal eens kijken of ik deze nog ergens anders kan vinden. thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
Gisteren mijn cooler master X-craft behuizing ontvangen (IDE versie) :). De behuizing zelf zag erg degelijk uit. Deze is van een vrij dikke laag aluminium die goed warm word(t), aan de bovenzijde van de behuizing is een laag van een soort koelpasta voor een betere overdracht van de warmte naar de behuizing. De onderzijde is een soort plastic raster. De behuizing zelf is erg makkelijk te openen en mag zich met recht tool free noemen.
Tot dusver waren mijn ervaring goed, maar na een uur gebruik werkte hij al niet correct meer :/ , want hij werd niet meer herkent, enkel als usb hub wat ook een feature is :P.
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/product_common_images/27c2e98181d398107504a8702e027a4f.jpg
Dus dat wordt wachten op een vervangende behuizing. Dan schrijf mijn ervaringen wel in een product survey.

[ Voor 22% gewijzigd door Icingdeath op 15-07-2006 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Herr Stuhl schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 23:06:
Gisteren mijn cooler master X-craft behuizing ontvangen (IDE versie) :). De behuizing zelf zag erg degelijk uit. Deze is van een vrij dikke laag aluminium die goed warm word(t), aan de bovenzijde van de behuizing is een laag van een soort koelpasta voor een betere overdracht van de warmte naar de behuizing. De onderzijde is een soort plastic raster. De behuizing zelf is erg makkelijk te openen en mag zich met recht tool free noemen.
Tot dusver waren mijn ervaring goed, maar na een uur gebruik werkte hij al niet correct meer :/ , want hij werd niet meer herkent, enkel als usb hub wat ook een feature is :P.
[afbeelding]
Dus dat wordt wachten op een vervangende behuizing. Dan schrijf mijn ervaringen wel in een product survey.
Geen idee hoe het zit met performance e.d., maar... dat ding ziet er geil uit! :9

Ik heb laatste de Icy Box IB-351UE-B-BL aangeschaft, deze dus:
http://www.azpoint.net/img/articoli/icy_box/acceso4.jpg

Modbreak:Maak volgende keer even een thumbnail! Dat is zowel qua layout (voor gebruikers van paars/silver/etc layouts) als bandbreedte een stuk vriendelijker!

Echt mooi ding! Performance ook wel redelijk over te spreken, 'k heb nog geen tests gedaan, maar lezen/schrijven gaat gewoon vlot, :)

Het enige wat ik er over kan klagen is dat de USB kabel te kort is... Maar da's een bekend probleem. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 16-07-2006 00:04 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaggy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 11:02
[afbeelding]
Mijn broertje kreeg deze case kado, en had exact hetzelfde probleem.
Erg jammer want het klik-systeem en uiterlijk van deze case is erg mooi =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 20:08

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Voor de mensen die hier ervaring mee hebben:

Ik heb deze kast al een tijdje:
Afbeeldingslocatie: http://startech.cc/images/usb_enclosure-box_small1.jpg

Het probleem is dat ik er net een 320GB Seagate 7200.10 in heb gezet en hij er maar 128GB van herkent. Ik heb gelezen dat dit soort kastjes 'tot' 300GB ondersteunt, ben ik mooi klaar mee.
Schijnbaar wordt de ME-320 door meerdere fabrikanten gemaakt/verkocht, het is zo'n typisch Generic model. Op de mijne staat geen fabrikant naam.
Ik heb me suf gezocht naar een firmware update voor 'een' ME-320 en kom alleen chips tegen voor de Bytecc variant.
Die gebruiken Ali chips en wat ander spul, terwijl er op mijn chippie 'In Sytem' staat.

Ik kan niks vinden en heb geen idee wat er aan te doen is. Dussss... help?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Leerzaam. De 300GB limiet is dus écht 300GB, in tegenstelling tot onboard controllers die als ze meer dan 128GB aankunnen meteen doorgaan tot 128PB.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:53

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Heeft het niet hiermee te maken? : OM FAQ / Beleid --> Mijn HDD wordt als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is?

[ Voor 41% gewijzigd door bartvl op 24-07-2006 22:50 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Dit is een van de beste USB 2 interfaces voor IDE (Is uit testen gebleken).

LINK

Afbeeldingslocatie: http://www.mr-at.nl/bigimages/pictures/22198.jpg

Vroeg mij alleen af of er ok verplugt kan worden naar SATA 2?

[ Voor 8% gewijzigd door Youri Carma op 24-07-2006 23:50 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Dat is wel erg cheap... als hij grotere HD's dan 300G aan kan.
Koeling van je schijf is dan ook een stukkie eenvoudiger... geen enkele kast!
De 300GB limiet is dus écht 300GB, in tegenstelling tot onboard controllers die als ze meer dan 128GB aankunnen meteen doorgaan tot 128PB.
In alle eerlijkheid weet ik niet zeker of DIT kastje een limiet had van 300G, misschien was het wel 128G. Er zijn echter blijkbaar meerdere kastjes waar er wel zeker een 300G limiet op zit.
Heeft het niet hiermee te maken? : OM FAQ / Beleid --> Mijn HDD wordt als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is?
Ik heb de Seatools geprobeerd maar die kunnen er ook niks mee.

[ Voor 68% gewijzigd door Tijgert op 25-07-2006 01:28 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Youri Carma schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:48:

LINK

[afbeelding]

Dit is toch gewoon de onderstaande Conceptronic.
http://www.conceptronic.n...Prod_ID=1314&Prod=CIDE23U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Wat wel opvalt is dat er geen stroomvoorziening bij zit. Voor een normale 3,5" schijf zal je dan wat externs moeten verzinnen lijkt me want ik zie ook geen 4 polige stroomplug, maar een 2,5" schijf krijgt zijn stroom via de connector. Krijgt hij dat hier ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Het lijkt wel op die Conceptronic inderdaad...als het die is TNX!

Was zelf al een tijdje opzoek naar de achtergrond van USB interface daar er bij de door mij bovengemelde link geen merk vermeld stond.....lijkt nu opgelost.

Gebruik zelf dit apparaatje nog niet enerzijds omdat ik reeds eerder externe behuizing had gekocht anderzijds vanwegen de SATA maar een vriend van mij gebruikt deze USB interface al een tijdje.

Het is de snelste momenteel verkrijgbaar.

Wat de stroomvoorziening betreft;
Wordt inclusief spanningsadapter geleverd voor voeding van de IDE devices.
Tijgert schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:27:
Wat wel opvalt is dat er geen stroomvoorziening bij zit. Voor een normale 3,5" schijf zal je dan wat externs moeten verzinnen lijkt me want ik zie ook geen 4 polige stroomplug, maar een 2,5" schijf krijgt zijn stroom via de connector. Krijgt hij dat hier ook?
Jouw specifieke vraag kan ik nog niet beantwoorden maar als die maat van mij van vakantie terug is zal ik het hem vragen.

[ Voor 89% gewijzigd door Youri Carma op 25-07-2006 17:01 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:05
Ik ben op zoek naar een externe harddisk met ondersteuning van (e)sata en usb2.
Op dit moment ben ik aan het twijfelen tussen de volgende 3 combinaties.

- Vantec Nexstar 3, External 3.5" Hard Drive Enclosure eSATA & USB2.0 Interface (NST-360SU)
- Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB)

of

- Cooler Master X Craft Harddisk behuizing (3.5", SATA, USB2.0 / eSATA, Zwart)

of

- ICY-BOX, IB-360StUS-B-BL Elegant aluminium combo-case in black with blue light for 3,5" SATA HDD, with USB 2.0 & SATA interface

Wie kan mij adviseren?

[ Voor 20% gewijzigd door jwjol op 26-07-2006 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:59

SaN

Ik ben ook wel benieuwd naar het bovenstaande. Ik wilde eerst een complete externe harde schijf kopen, maar ik zie dat er leukere combinaties te maken zijn als je het zelf doet. Alle tips zijn zeer welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Laatst online: 10-09 23:48
sander-sp schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 23:07:
Ik ben ook wel benieuwd naar het bovenstaande. Ik wilde eerst een complete externe harde schijf kopen, maar ik zie dat er leukere combinaties te maken zijn als je het zelf doet. Alle tips zijn zeer welkom.
Ik vind dat mijn Maxtor nog-wat 10 (200 gig variant) in mijn Icy-Box 351 case iig er veel lawaai maakt. En dat ligt dus aan de Maxtor schijf. Mijn advies, ga voor een net wat duurder merk hdd.
De case zelf is overigens erg relax. Compleet van alu (geleidt warmte goed) en aan de randen zit "gaas" zodat de warmte al helemaal goed weg kan. Het geheel komt voor de rest ook weer degelijk over. Gewoon goed dus.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ik ben toch van plan om voor de My Book te gaan van Western Digital, en dan de 320 gig versie. Mijn ervaring is dat WD's lekker stil zijn, en ong. 130 euro lijkt me geen verkeerde prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 18:59

BHQ

Ik heb op Campzone een Xodd XD31B (zoiets iig) gekocht. Is gewoon eeen ietwat andere Icy Box met stopcontact-adapter (12V, 2A). Behuizing is passief maar koelt de schijf vrij goed heb ik het idee. Controller is 'capped' op 27MBps lijkt het wel, hoger heb ik er nog niet uit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 01:51
Afbeeldingslocatie: http://osiris.hexon.cx/GoT/bout-usb-harddisk.jpg
Dit zijn dus echt ***dingen :(
harddisk wordt loeiheet, heeft me al 2 harddisks gekost. Volgende keer ga ik voor zo'n WD mediacenter (met ingebouwde cardreader en usb pass-through, die blijft op mijn werk goed koel)

[ Voor 18% gewijzigd door 0siris op 29-07-2006 19:25 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

De warmte is zozeer het probleem niet, de (extreem) brakke voedingen wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ik denk dat ik er uit ben. Als ik het goed begrijp heb ik dezelfde snelheid met eSATA als met een interne hdd. Ik ga dus voor de nieuwste CoolerMaster behuizing X-Craft 350 (eSATA + USB2.0). Ik koop een SATA--->eSATA converter van Icy á 15 euro. En een Seagate Barracuda 7200.10 320GB. Het zal wel weer een heel geklooi worden om het werkend te krijgen. Ik heb een Asus K8v deluxe mobo met 1 Sata schijf aangesloten en 1 IDE. Ik vermoed dat die 2e sata poort moeilijk gaat doen, als iemand op voorhand al tips heeft om moeilijkheden te vermijden, graag.

Ik koop de behuizing + harde schijf bij Alternate, dit wordt zo'n 150 euro. Dan het convertertje bij Informatique voor 15 euro. Ik wilde eerst alles online bestellen, maar als ik dat dan bij verschillende zaken doe betaal ik drie keer verzendkosten wat het ongeveer even duur maakt. Plus het feit dat die neiuwe behuizing van Cooler Master lastig te verkrijgen is.

Commentaar is welkom. Maar liefst voor maandag want dan wil ik het zooitje bij elkaar gaan sprokkelen ;)

[ Voor 157% gewijzigd door SaN op 30-07-2006 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel SATA normaal hot-plug zou zijn weet ik niet of de via chipsest op je moederbord dat goed zal ondersteunen. Heb je het "hardware veilig verwijderen" icoon in je systeemvak staan? Als het er wel staat is het normaal geen probleem om eender welke eSATA behuizing eraan te hangen.

Ik heb geen idee waarom je een SATA naar eSATA converter nodig zou hebben, het zit bij de coolermaster behuizingen bij

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/product_common_images/9854830a28840d806f601ae56b491e8d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ha, relaxed. Die converter had ik even gemist. Bedankt! Maandag haal ik het zooitje op, en dan zal ik mijn bevindingen hier neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
0siris schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 19:19:
[afbeelding]
harddisk wordt loeiheet, heeft me al 2 harddisks gekost. Volgende keer ga ik voor zo'n WD mediacenter (met ingebouwde cardreader en usb pass-through, die blijft op mijn werk goed koel)
Het klopt dat dat ***dingen zijn ;) Ik heb er ooit 1 van gehad en nadat hij de schijf telkens niet kon vinden (met aanduiding van vreemde tekens/cijfers) binnen een paar dagen meteen weer teruggebracht. Mocht hem omruilen voor een Conceptronicdoos en die doet het al een jaar lang perfect icm een Maxtor 300GB Ata.

[ Voor 10% gewijzigd door objectief2 op 30-07-2006 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
Waarom kies je voor de CoolerMaster behuizing en niet voor bijvoorbeeld de "Vantec Nexstar 3, External 3.5" Hard Drive Enclosure eSATA & USB2.0 Interface (NST-360SU)"?
sander-sp schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 20:34:
Ik denk dat ik er uit ben. Als ik het goed begrijp heb ik dezelfde snelheid met eSATA als met een interne hdd. Ik ga dus voor de nieuwste CoolerMaster behuizing X-Craft 350 (eSATA + USB2.0). Ik koop een SATA--->eSATA converter van Icy á 15 euro. En een Seagate Barracuda 7200.10 320GB. Het zal wel weer een heel geklooi worden om het werkend te krijgen. Ik heb een Asus K8v deluxe mobo met 1 Sata schijf aangesloten en 1 IDE. Ik vermoed dat die 2e sata poort moeilijk gaat doen, als iemand op voorhand al tips heeft om moeilijkheden te vermijden, graag.

Ik koop de behuizing + harde schijf bij Alternate, dit wordt zo'n 150 euro. Dan het convertertje bij Informatique voor 15 euro. Ik wilde eerst alles online bestellen, maar als ik dat dan bij verschillende zaken doe betaal ik drie keer verzendkosten wat het ongeveer even duur maakt. Plus het feit dat die neiuwe behuizing van Cooler Master lastig te verkrijgen is.

Commentaar is welkom. Maar liefst voor maandag want dan wil ik het zooitje bij elkaar gaan sprokkelen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door jwjol op 30-07-2006 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 23:19
jwjol schreef op zondag 30 juli 2006 @ 22:25:
Waarom kies je voor de CoolerMaster behuizing en niet voor bijvoorbeeld de "Vantec Nexstar 3, External 3.5" Hard Drive Enclosure eSATA & USB2.0 Interface (NST-360SU)"?
[...]
Mmm, ik weet niet of je die Vantec moet nemen. Ik heb deze afgelopen zaterdag in gebruik genomen samen met een DiamondMax 11 400GB en die kast wordt echt zeer warm. Nu is dat op zich een goed teken; de case voert blijkbaar warmte af. Echter, de temperatuur van die DiamondMax maar eens gemeten en deze is 49 graden stressed. Vind ik best aan de hoge kant

Mijn andere opties zijn nu:
-eSATA van CoolerMaster (SATA II tot 500GB)
-AC Ryan (voordeel, deze pikt ook SATA II 10.000rpm disks -mochten die er ooit komen- en heeft een max. capaciteit van 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
b-gone schreef op maandag 31 juli 2006 @ 01:45:
[...]

Mmm, ik weet niet of je die Vantec moet nemen. Ik heb deze afgelopen zaterdag in gebruik genomen samen met een DiamondMax 11 400GB en die kast wordt echt zeer warm. Nu is dat op zich een goed teken; de case voert blijkbaar warmte af. Echter, de temperatuur van die DiamondMax maar eens gemeten en deze is 49 graden stressed. Vind ik best aan de hoge kant

Mijn andere opties zijn nu:
-eSATA van CoolerMaster (SATA II tot 500GB)
-AC Ryan (voordeel, deze pikt ook SATA II 10.000rpm disks -mochten die er ooit komen- en heeft een max. capaciteit van 1TB)
Maar ja, als ik dan onderstaande reacties over de CoolerMaster lees, dan begin ik toch te twijfelen.

quote:
Gisteren mijn cooler master X-craft behuizing ontvangen (IDE versie) . De behuizing zelf zag erg degelijk uit. Deze is van een vrij dikke laag aluminium die goed warm word(t), aan de bovenzijde van de behuizing is een laag van een soort koelpasta voor een betere overdracht van de warmte naar de behuizing. De onderzijde is een soort plastic raster. De behuizing zelf is erg makkelijk te openen en mag zich met recht tool free noemen.
Tot dusver waren mijn ervaring goed, maar na een uur gebruik werkte hij al niet correct meer , want hij werd niet meer herkent, enkel als usb hub wat ook een feature is .
[afbeelding]

en

quote:
Mijn broertje kreeg deze case kado, en had exact hetzelfde probleem.
Erg jammer want het klik-systeem en uiterlijk van deze case is erg mooi =(

[ Voor 39% gewijzigd door jwjol op 31-07-2006 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
Sja,
ik ben dit weekend ook proefkonijn aangezien ik zojuist zo'n Coolmaster heb besteld en die Vantec retour gaat.

Overigens zijn er m.i. niet zo veel alternatieven qua koele cases (althans als je, zoals in mijn geval, ook e-SATA functionaliteit zoekt). Ik heb zelfs de indruk dat veel van deze kastjes van dezelfde lopende band komen, als je kijkt naar uiterlijk en ingewanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
b-gone schreef op maandag 31 juli 2006 @ 14:31:
Sja,
ik ben dit weekend ook proefkonijn aangezien ik zojuist zo'n Coolmaster heb besteld en die Vantec retour gaat.

Overigens zijn er m.i. niet zo veel alternatieven qua koele cases (althans als je, zoals in mijn geval, ook e-SATA functionaliteit zoekt). Ik heb zelfs de indruk dat veel van deze kastjes van dezelfde lopende band komen, als je kijkt naar uiterlijk en ingewanden.
Hou je ons op de hoogte over jouw ervaringen met de CoolMaster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Laatst online: 18:15

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

0siris schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 19:19
Die kastjes zijn idd om te huilen. Heeft bij m'n pa een schijf om zeep geholpen doordat ze 0,0 koeling hebben. M'n broertje heeft het opgelost door er een 80mm alu fan (met led) op te modden. Niet echt super-elegant maar het werkt erg goed :)

Voorlopig hou ik het qua externe schijven op m'n 250GB Toshiba/WD en m'n 2,5" 48GB van een onbekend merk.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ik heb de Cooler Master + de Seagate schijf net in de bestelling gezet . Hij is nog niet op voorraad bij Alternate, ze krijgen hem waarschijnlijk donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
sander-sp schreef op maandag 31 juli 2006 @ 17:34:
Ik heb de Cooler Master + de Seagate schijf net in de bestelling gezet . Hij is nog niet op voorraad bij Alternate, ze krijgen hem waarschijnlijk donderdag.
Ik heb de Coolermaster met eSATA en USB 2.0 i.c.m een Seagate 320 GB SATA II 7200.10 schijf... exact wat jij wilt :) (sinds een weekje of zo trouwens)
ATM gebruik ik het via de USB 2.0 verbinding, aangezien m'n laptop nog geen eSATA (eSATA ExpressCard/34 kost nog een 120 eur...) heeft. Ik wou eSATA opdat ik in de toekomst van de volle snelheid zal kunnen profiteren, terwijl nu USB 2.0 acceptabele snelheden geeft.

De installatie duurt nog geen 5 minuten, je plugt het in en het werkt... Snelheidstests heb ik niet gedaan, ik gebruik de schijf als backupschijf en de HDD in mn laptop is sowieso trager, dus voor mij maakt het voorlopig nog niet erg veel uit.

Als je nog specifieke informatie wilt, kan ik wel kijken of ik je daarmee kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ben van plan om een aantal SATA-USB kabeltjes te halen en deze samen met een HUB en wat schijfjes in een kastje te stoppen. Ik hoef geen raid, nas, ftp dus losse schijven is niet zo erg. Die driveletters moeten toch een keer gebruikt worden :P Nou ben ik er al achter dat die bridge chipjes zo'n 30MB/s aankunnen, dat vind ik genoeg. Maar hoeveer zakt de performance in als je meerdere schijven via een HUB aan je pc hangt? Haal ik dan nogsteeds 30MB/s per schijf(en eventueel meer als ik van meerdere schijven tegelijk lees) of wordt het dramatisch?

Tot nu toe heb ik enkel een topic gevonden waarin een enkele schijf 2MB/s inleverder bij gebruik van een HUB, maar meerdere schijven op een HUB ben ik nog niet tegen gekomen. Bij Google zijn de antwoorden verschillend, de een zegt dat je altijd een HUB moet gebruiken vanwege de stroomtoevoer, de andere beweert dat het beter is om de schijf direct aan de USB poort te hangen. Maar testresulaten zoals Femme en Storagereview die presenteren ben ik nog niet tegengekomen.

Heeft iemand ervaring met meerdere schijven op een enkele poort vaie en HUB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
Afbeeldingslocatie: http://images.itshop24.de/pcdiscount/ebay/gehaeuse/338u2/bundle/image.jpg

300 GB extern Maxtor voor maar 103 euro: http://cgi.ebay.de/300-GB...47603QQrdZ1QQcmdZViewItem

Maar wel met een b-merk behuizing als ik het goed begrijp. Herkent iemand de behuizing? Is het een lawaaibak of een goede deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-11-2023

Goliath

hi ho silver... away

In de CT! van deze maand wordt de Synology DS-106e
geroemd (webserver, FTP server met bandbreedtemanagement, UPnP mediaserver, foto sharing etc)

Lijkt me zeker een handig apparaat

[ Voor 37% gewijzigd door Goliath op 01-08-2006 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:11
@Niek1616:

Ik heb dezelfde behuizing met een 250GB maxtor erin.
Met de fan aan is het nogal een lawaaibak, maar voor het geld(23 euro) wat ik er voor betaald heb kun je natuurlijk ook niet erg veel verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Eddos schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 17:05:
@Niek1616:

Ik heb dezelfde behuizing met een 250GB maxtor erin.
Met de fan aan is het nogal een lawaaibak, maar voor het geld(23 euro) wat ik er voor betaald heb kun je natuurlijk ook niet erg veel verwachten.
En als je de fan uit zet (is die wellicht regelbaar?) wordt de schijf dan te heet? Of is dat niet zo'n probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 15:31:
Herkent iemand de behuizing? Is het een lawaaibak of een goede deal?
Ik heb zo'n behuizing met een 250 Gb Maxtor erin. De behuizing heet bij mij Manhattan of iets dergelijks, maar het is hetzelfde kastje. Nogal veel plastic, maar op zich ziet het er wel aardig uit, zolang je de USB/netkabel/voeding kabelbrij erachter even negeert. (Dat negeren lukt dus niet, tenzij de kabels ergens achter zijn weggewerkt, maar da's niet helemaal mijn idee van een mobiele opslag oplossing.)

Bij mij zit er geen fan in, maar echt grote problemen heeft dat nog niet opgeleverd, omdat ik hem alleen voor sporadische backups gebruik - voor dat doel voldoet ie wel. Maar warm wordt hij zeker en echt fijn voor je harddisk is dat niet! Zie ook de reactie van 0siris: dat is precies hetzelfde model kastje, maar dan met blauwe zijkanten.

Dàt en die kabelbrij zorgt er voor dat ik in elk geval nooit meer zo'n budget dingetje zal aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.pixmania.be/be...-esto.html#fichetechnique

Iemand ervaringen met deze harde schijf? 250gig voor 91 euro. Niet duur lijkt me. Of is dit toevallig dezelfde als Osiris een stukje hierboven vermeld? Het plaatje lijkt er iig wel erg veel op.

En is 2MB cache erg weinig of maakt het niet veel uit voor de snelheid van het schrijven/lezen op de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 20:50:
[...]

Ik heb zo'n behuizing met een 250 Gb Maxtor erin. De behuizing heet bij mij Manhattan of iets dergelijks, maar het is hetzelfde kastje. Nogal veel plastic, maar op zich ziet het er wel aardig uit, zolang je de USB/netkabel/voeding kabelbrij erachter even negeert. (Dat negeren lukt dus niet, tenzij de kabels ergens achter zijn weggewerkt, maar da's niet helemaal mijn idee van een mobiele opslag oplossing.)

Bij mij zit er geen fan in, maar echt grote problemen heeft dat nog niet opgeleverd, omdat ik hem alleen voor sporadische backups gebruik - voor dat doel voldoet ie wel. Maar warm wordt hij zeker en echt fijn voor je harddisk is dat niet! Zie ook de reactie van 0siris: dat is precies hetzelfde model kastje, maar dan met blauwe zijkanten.

Dàt en die kabelbrij zorgt er voor dat ik in elk geval nooit meer zo'n budget dingetje zal aanschaffen.
Hmmm.. heb hem al besteld...

Maar als ik dit zo hoor moet die fan gewoon aan en komt het dan wel goed. Leg ik hem wel onder de kast ofzo.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de meningen hier over de LaCie Big Disk Tripple Interface, 320GB (7200rpm, USB 2.0 & Firewire800, 8MB) ??
Ik zit ook te kijken naar de Western Digital My Book Essential Edition 320 GB (7200rpm USB 2.0, 8MB)

Ik weet echter niet of ik een USB 2.0 aansluiting heb op mijn PC. Hoe kan ik dit zien? Bij USB-Controllers in Apparaatbeheer staat ondermeer

Philips Composite USB-Apparaat
VIA Rev 5 of later USB universele host-controller
VIA USB Enhanced host-controller

nergens iets over 2.0..

Welke raden jullie mij aan?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2006 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 18:56:
Wat zijn de meningen hier over de LaCie Big Disk Tripple Interface, 320GB (7200rpm, USB 2.0 & Firewire800, 8MB) ??
Ik zit ook te kijken naar de Western Digital My Book Essential Edition 320 GB (7200rpm USB 2.0, 8MB)

Ik weet echter niet of ik een USB 2.0 aansluiting heb op mijn PC. Hoe kan ik dit zien? Bij USB-Controllers in Apparaatbeheer staat ondermeer

nergens iets over 2.0..

Ehh... doos van je moederbord, of website. Maar als je pc niet ouder is dan 3 jaar zal het wel goed zitten met usb 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Youri Carma schreef op maandag 24 juli 2006 @ 23:48:

LINK

[afbeelding]

Nog een heel mooie op dit thema gevonden, met zowel IDE en SATA.

http://www.usbgear.com/SATA-IDE-U2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

nergens iets over 2.0..

Waarom ga je niet voor een losse schijf + behuizing. Kan je altijd de schijf nog opwaarderen/in je pc stoppen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:51
Is er iemand ook al een behuizing tegen gekomen met intern een S-ata connector en daarbij een Firewire uitvoer.
Tot nu toe heb ik ze alleen gezien met eSata én USB. Maar ik wil dus ipv usb, Firewire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 15:57
nickvd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 17:29:
Is er iemand ook al een behuizing tegen gekomen met intern een S-ata connector en daarbij een Firewire uitvoer.
Tot nu toe heb ik ze alleen gezien met eSata én USB. Maar ik wil dus ipv usb, Firewire.
Ik heb er ook naar lopen zoeken, alleen merkloze dingen kwam ik tegen. Eigenlijk vind ik het maar raar dat je die niet ziet.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek even wat advies. Hier is mijn situatie. Mijn 300GB samsung schijf begon wat errors te geven en heet nu 16kB aan slechte sectoren, denk dat dit komt door mn elcheapo behuizing die van de zomer af en toe erg heet werd + slechte voeding ervan + slechte controller. Ik ga nu dus een goede behuizing kopen die de schijf goed koelt. Maar nu 2 vragen:

- Moet ik mn 300gB schijf voor de zekerheid inruilen voor een nieuwe omdat er nu 16kB aan beschadigde sectoren zijn?
- Is een logboekbestand van 64mB normaal?
- Welke casings koelen goed? (mag met fan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ik heb mijn X-Craft behuizing nu een paar dagen binnen. Gisteren is het me pas gelukt om het zooitje werkend te krijgen met sata (door brakke ondersteuning van mijn mobo vooral) Ik ga hem vandaag weer terug brengen. Ik ruil hem voor een nieuwe kast waar de extra schijf gewoon bij past, dit vooral omdat het systeem op deze manier (bij mij) totaal niet hot swappable is. Als ik de schijf vergeet aan te zetten voordat ik mijn pc opstart dan moet ik eerst de pc weer uit zetten, dan de schijf aandoen en weer opstarten. Als ik de schijf aandoe als de pc al aan staat dan werkt hij niet, en moet ik de volgende keer als ik opstart opnieuw een array aanmaken in de bios. Ik weet dat het waarschijnlijk aan mijn drivers ligt, maar ik ben er erg lang mee bezig geweest, en het wil tot nu toe nog echt niet lukken. Verder is het wel een mooi ding, en hij wordt niet al te heet. Als je denkt dat je hem goed werkend krijgt zeker kopen. De nieuwe kast wordt trouwens een Cooler Master Centurion 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goliath schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 15:57:
In de CT! van deze maand wordt de Synology DS-106e
geroemd (webserver, FTP server met bandbreedtemanagement, UPnP mediaserver, foto sharing etc)

Lijkt me zeker een handig apparaat
Het lijkt niet alleen zo, het is ook zo. Ik heb behoorlijk wat externe harde schijven versleten, maar dit is een blijver. Het is eigenlijk geen harde schijf, maar een vrijwel volwaardige computer (webserver, databaseserver, multimediaserver, ftpserver en dan ben ik vast nog een heleboel functies vergeten).

De drie echte nadelen vind ik dat hij toch behoorlijk wat herrie maakt (kleine fan die flink staat te draaien); wel erg duur is en volgens mij veel sneller zou moeten kunnen werken. Als ik via gigabot bestanden kopieer, haal ik tussen twee computers 50-60 MB/sec en naar de 106e nog geen 10 MB/sec. Daar hebben vrijwel alle LAN-attached devies helaas last van.

Vooor de rest ben ik er zo enthousiast over dat ik moeiteloos als verkoper van Synology zou kunnen gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Heeft iemand hier er ervaring mee hoe de kwaliteit van de wat betere behuizingen (Conceptronic, A.C. Ryan, Cooler Master, Icy Box) zich verhoudt met die van Maxtor, WD, Seagate, etc? Het gaat mij hier niet zo zeer om de features, maar meer om de koeling van de HDD, de kwaliteit van de voeding en de stevigheid van de behuizing.

Ik zit een beetje te dubben of ik een kant-en-klare oplossing koop of een behuizing en een schijf. Ik heb alleen een USB 2.0 aansluiting nodig, en zo'n 200 - 300 GB aan ruimte.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:28:
Ik zoek even wat advies. Hier is mijn situatie. Mijn 300GB samsung schijf begon wat errors te geven en heet nu 16kB aan slechte sectoren, denk dat dit komt door mn elcheapo behuizing die van de zomer af en toe erg heet werd + slechte voeding ervan + slechte controller. Ik ga nu dus een goede behuizing kopen die de schijf goed koelt. Maar nu 2 vragen:

- Moet ik mn 300gB schijf voor de zekerheid inruilen voor een nieuwe omdat er nu 16kB aan beschadigde sectoren zijn?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ / Beleid » Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?
» Windows Clients
Overigens hangt dit ook af van hoe oud je Windowsinstallatie is en wat voor rommel je allemaal aan software hebt geinstalleerd.
Check alvast wat reviews en specs, dat heb je in de tussentijd blijkbaar niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 06:33:
[...]
OM FAQ / Beleid » Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?
[...]
» Windows Clients
Overigens hangt dit ook af van hoe oud je Windowsinstallatie is en wat voor rommel je allemaal aan software hebt geinstalleerd.
[...]
Check alvast wat reviews en specs, dat heb je in de tussentijd blijkbaar niet gedaan.
Ja, in de FAQ staat laten vervangen. Maar aangezien het volgens mij niet door de schijf zelf komt maar door de brakke casing stopt de degradatie misschien wel bij een nieuwe casing.

Wist ik veel dat het met Windows te maken heeft, het heeft te maken met Harde schijven en dus met Opslagmedia.. Daarnaast levert een search in dat hok + in de 2 faqs niets op. En aangezien ik toch al 2 vragen stelde (die in dit hok horen) leek het mij zinvol deze hierbij te zetten.. .. Maar nu heb je nog steeds geen antwoord gegeven. Daarnaast is er NOOIT iets geinstalleerd geweest op die schijf en is het puur boeren data.

En met de vraag welke casings goed koelen breek ik niet de regels. Want dat is puur op ervaringen gebaseerd (fabrikanten info is BS). Goed ik kan reviews gaan lezen, maar er zijn ongeveer 124991 verschillende casings op de markt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een externe harde schijf is erg makkelijk en ik gebruik hem wel elke dag.
Nadeel in de schijven kan je ook wel in de prijs zien. De goedkopen hebben vaak geen koeler en de behuizing is van plastick opzich niks mis mee maar als je hem een paar uur aan hebt word hij zo heet dat je hem uit moet zetten. En een voordeel bij de duurderen zitten een koeler in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik zit al een tijd te denken om een RaidSonic Icy Box IB-350StS Zilver aan te schaffen in combinatie met een Seagate Barracuda 7200.10 320 GB. Maar het is me een beetje onduidelijk. Ondersteund het nou USB 2.0 of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:43

Q-bone

Dusss...

Heeft iemand ervarinfg met de Sumvision behuizingen? want die zijn volgens de pricewatch wel heel erg goedkoop... 7,90 voor een 2,5 inch...met usb 2

http://www.megawebshop.co...21_42_184&products_id=876

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt me op dat niemand het heeft over de Maxtor OneTouch serie's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinata schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:11:
Ik zit al een tijd te denken om een RaidSonic Icy Box IB-350StS Zilver aan te schaffen in combinatie met een Seagate Barracuda 7200.10 320 GB. Maar het is me een beetje onduidelijk. Ondersteund het nou USB 2.0 of niet?
Die lijkt kwa uiterlijk verdomd veel op mijn (brakke) elcheapo ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, binnenkort wil ik een externe harddisk aan gaan schaffen. Heb hier en daar al wel wat leuke dingen gezien en gaat waarschijnlijk 320 gb worden. Ik twijfel alleen nog of ik een kant en klare schijf wil kopen of zelf een behuizing plus disk. Ik had eigenlijk een paar vragen:

Wat ik me afvroeg is of er verschil zit in de manier waarop de kant en klare in elkaar zitten in vergelijking met een zelfbouw-pakket. Zijn de kant en klare misschien beter beschermt en worden er andere (beter beschermde) schijven gebruikt? Of is het enige verschil tussen kant en klaar kopen en zelf in elkaar zetten het in elkaar zetten? Verder heb ik het idee dat er niet echt een prijsverschil is.

wil in totaal max zo'n 130 euro uitgeven, iets meer mag.
probleem is alleen dat ik niet echt verstand heb van wat een beetje betrouwbare schijven zijn, de meeste merken zijn mij wel bekend, maar zijn ze ook allemaal wel even goed? of zit er niet echt verschil tussen merken als bijvoorbeeld, seagate, samsung, maxtor, lacie en western digital.

Zeker als het om losse behuizingen gaat heb ik geen idee welke een beetje goed zijn.

Ik wil de disk in ieder geval vooral gaan gebruiken voor multimedia, voornamelijk muziek en films. Idee is een beetje dat de disk waarschijnlijk 24/7 aan moet staan via via aangesloten (opties liggen nog open) op mn stereo zodat ik alleen maar de afstandsbediening hoef te pakken om muziek te luisteren. Klopt het dat het dan al snel een must wordt om een behuizing met ventilator te nemen? zoja wat voor merken koelen goed en maken niet al teveel lawaai.

maakt het (vooral met oog op bovenstaande toepassingen) veel uit of er een 8 mb of 16 mb buffer in zit. Zou ik dat verschil merken?

Verder wil ik de schijf zo nu en dan misschien ook wel is vervoeren, dus moet 't allemaal ook een beetje schokbestendig zijn, geen idee of hier tussen de merken veel verschil zit, of zit dat allemaal wel goed tegenwoordig?

Kortom, 't zou handig zijn als er mensen zijn die me wat advies kunnen geven.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik ben er inmiddels achtergekomen dat het prima samenwerkt. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 14:26:
[...]

Die lijkt kwa uiterlijk verdomd veel op mijn (brakke) elcheapo ding.
Wat was er mis mee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalopalyps
  • Laatst online: 00:20
0siris schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 19:19:
[afbeelding]
Ik weet niet wat jij ermee doet, maar ik heb hem hier al een jaar en het draait perfect, ze worden wat warm, maar het blijft gewoon de normale temperatuur zoals ze in een cpucase ook worden.
Had je hem ergens tussen staan ofzo, zonder ruimte? Hier werkt hij perfect en het heeft me nog geen harde schijven gekost ;) (hij staat altijd de hele dag aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinata schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 16:02:
Ik ben er inmiddels achtergekomen dat het prima samenwerkt. :)

[...]

Wat was er mis mee dan?
Werd echt te heet? Slechte controller/voeding, waardoor nu mn schijf problemen heeft? (Lees maar paar posts terug :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Wat is op dit moment de goedkoopste externe behuizing op de markt (die natuurlijk niet meteen je schijf molt >:)) Ik wil toch wel een schijfje meenemen op vakantie. Hij moet intern sata ondersteunen, naar de pc toe gewoon usb2.0 alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pres_lincoln
  • Laatst online: 10-09 14:48
Ik ben niet geheel zeker of het hier in de juiste afdeling staat, maar ik hoop dat jullie me vergeven als het niet zo is :)

Ik ben op zoek naar dit stukje hardware: http://cooldrives.stores.yahoo.net/qudrusb20rad.html en dan graag een beetje in de buurt van ons landje, anders komt er zo'n partij verzendkosten bij dat het niet leuk meer is.

Plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://lib.store.yahoo.net/lib/cooldrives/3425435243534sdfgsdfgfd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-01 20:26
Plan:
Imagetank: met weergave van beeld en mp3, CF-aansluiting
Hierin notebook-hardeschijf
Wanneer vol dan notebook-harde schijf in de (boeken)kast opbergen

1. welke imagetank is geschikt voor het vaker EENVOUDIG openen en inbouwen van harde schijf en voldoet aan bovenstaande eisen?

2. welke typen notebook harde schijven van 40GB, 60GB of 80GB zijn aan te raden. Lange levensduur zodat ik altijd mijn backups weer via de imagetank kan terughalen.

3. houdbaarheid opbergen in boekenkast/ donkere kamer in doos. goed idee?

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb inmiddels besloten om te gaan voor een:

seagate barracuda 7200 10 320 gb 16 mb SATA2
of een:
western digital 3200ks 320 gb 16mb SATA2
(wat raden jullie aan?)

ik zit alleen nog na te denken over de behuizing. Ik wil de schijf 24/7 gaan gebruiken, dus een behuizing met fan lijkt me wel handig. Hoe denken jullie daarover? Hebben jullie misschien tips wat betreft een goede actief gekoelde behuizing, of ervaringen met goede behuizingen? ik ben zelf ergens de x-gear behuizing tegengekomen, één van de weinige met fan. Het merendeel van de behuizingen heeft geen actieve koeling. Is het dan misschien toch niet zo noodzakelijk als ik denk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:34:
ik heb inmiddels besloten om te gaan voor een:

seagate barracuda 7200 10 320 gb 16 mb SATA2
of een:
western digital 3200ks 320 gb 16mb SATA2
(wat raden jullie aan?)

ik zit alleen nog na te denken over de behuizing. Ik wil de schijf 24/7 gaan gebruiken, dus een behuizing met fan lijkt me wel handig. Hoe denken jullie daarover? Hebben jullie misschien tips wat betreft een goede actief gekoelde behuizing, of ervaringen met goede behuizingen? ik ben zelf ergens de x-gear behuizing tegengekomen, één van de weinige met fan. Het merendeel van de behuizingen heeft geen actieve koeling. Is het dan misschien toch niet zo noodzakelijk als ik denk?
Ik heb hier een WD320 op tafel liggen zonder behuizing. Met een omgevingstemperatuur van 20 graden heeft de schijf de temperatuur van een warme kop soep. Bij gebrek aan thermometer moet je het hier mee doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jadjong schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:56:
[...]

Ik heb hier een WD320 op tafel liggen zonder behuizing. Met een omgevingstemperatuur van 20 graden heeft de schijf de temperatuur van een warme kop soep. Bij gebrek aan thermometer moet je het hier mee doen 8)7
Een "auw-fuck-mn-tong"-niveau of "mmm-lekker-heet"-niveau }:O

• b-gone
Voor degenen die een externe behuizing zoeken met SATA II en Firewire; de behuizingen van Icybox met als type Stardom hebben SATA II, Firewire800 en USB 2.0. Verwacht wel een aardig prijskaartje van rond de 250-300 euro.

Ik zou nog mijn ervaring posten m.b.t. de Coolermaster nadat ik de Vantec (eSATA) behuizing had geretourneerd. Momenteel op mijn werk dus ik rammel even wat neer.

Ik heb nu de X Craft USB2.0 / eSATA(RX-3SB) met daarin een Maxtor DiamondMax 11 SATA II 400GB.

Stevigheid
Qua stevigheid behuizing scoort de Coolermaster (CM) echt een onvoldoende (de Vantec trouwens ook). Waar de Vantec van de buitenkant geheel van massief alu gemaakt is, heeft de CM een geperforeerde onderkant. Prima voor koeling, waardeloos voor mobiliteit aangezien dit vele malen kwetsbaarder is.
De CM heeft, net zoals de Vantec, een interne slede voor de hdd die je in de behuizing schuift. Bij beide behuizingen is het uiteinde van de slede voorzien van het paneel met aansluitingen voor SATA/USB/Power welke van plastic is! Het voelt niet alleen goedkoop aan; je moet ook erg voorzichtig zijn met het invoeren/uittrekken van de slede omdat het paneel als "handvat" dient. Echt voor verbetering vatbaar en onbegrijpelijk dat het paneel niet gewoon van alu gemaakt is.

Koeling
Qua koeling is deze behuizing stukken beter dan de Vantec. De Vantec, zoals vele externe behuizingen, gaat uit van het pricnipe dat de behuizing (alu) zo dicht mogelijk tegen de disk zit en zo kan zorgen voor warmte-afvoer. Heel mooi, alleen blijft er altijd enige ruimte tussen de Vantec en de disk waardoor er geen direct contact met de behuizing is en er dus warme lucht blijft hangen. Mijn disk werd, bij een kamertemp. van ca. 24 gr. rond de 49 gr. idle. Schrijfactiviteiten lieten de disktemp. oplopen tot zo'n 54-55 gr. Daarom de behuizing teruggebracht en de Coolermaster genomen. Deze heeft voldoende ruimte tussen de disk en de geperforeerde onderzijde v.d. behuizing en is bovendien voorzien van "thermal tape" welke de ruimte tussen hdd en bovenzijde behuizing opvult. Op deze manier dient het grootste gedeelte van de bovenzijde vd CM als afvoer van warmte en de bovenzijde wordt bij gebruik dan ook terecht warm. Ik denk overigens wel dat deze behuizing qua koeling nog wat verder te modden is.

Installatie (WIN XP Pro Sp2)
Na in de BIOS mijn externe SATA controller ISilicon Image SIL3132) aangezet te hebben XP opgestart en de disk aangezet. Dit gaat redelijk goed, alleen krijg ik elke keer dat ik de disk aanzet een even "freeze" van 5 seconden. Niet mijn idee van hot-plugging, maar goed. Als ik de disk al aan heb staan en dan pas mijn pc opstart, blijft de boot vrij lang hangen nadat de Silicon Controller geinitieerd is en vervolgens krijg ik een fout (zwart scherm) op de boot.ini ("multi(0)disk(0)rdisk(0) etc. etc.). Blijkbaar gaat XP er dan vanuit dat de externe disk een O/S zou moeten bevatten wat op zich vreemd is omdat de eSATA niet eens in mijn boot order (BIOS) voorkomt. Ik houd het voorlopig op de "hotplug" variant temeer ik de disk slechts gebruik als backup en dus niet permanent aan heb staan.

Prestaties
Niet echt heel serieus gemeten met beiden disks. Mijn configuratie: Asus A8N32, 2 GB intern, AMD X2 4400, 1x Maxtor Maxline III 300GB SATA II, 2x WD Raptor WD740GD in RAID0 en nu dus de externe SATA II aansluiting in gebruik voor de externe HDD. Prestaties met de Diamondmax 11 SATA II zijn i.c.m. de Coolermaster gelijk aan de Maxline III terwijl dit met de Vantec iets minder was. Sorry, geen screens of uitgebreide benchmarks.

[ Voor 6% gewijzigd door b-gone op 10-08-2006 12:33 . Reden: aanvulling ]

• i.Stijn
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09-2013
b-gone schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 11:09:
Voor degenen die een externe behuizing zoeken met SATA II en Firewire; de behuizingen van Icybox met als type Stardom hebben SATA II, Firewire800 en USB 2.0. Verwacht wel een aardig prijskaartje van rond de 250-300 euro.
Niet overdrijven! Ik heb vorige week een stardom ST3620-2S-WABC gekocht voor 184,5 euro (in België 21% BTW). Dit is een externe behuizing, waarin 2 SATAI of SATAII schijven in passen, met een firewire800, usb2.0 en firewire 400 aansluiting. Met 19% BTW komt de prijs op 181,45 euro. Nog best betaalbaar voor zo'n product.

[ Voor 0% gewijzigd door i.Stijn op 10-08-2006 17:45 . Reden: herformulering ]

• b-gone
vivanco schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 16:52:
[...]

Niet overdrijven! Ik heb vorige week een stardom ST3620-2S-WABC gekocht voor 184,5 euro (in België 21% BTW). Dit is een externe behuizing, waarin 2 SATAI of SATAII schijven in passen, met een firewire800, usb2.0 en firewire 400 aansluiting. Met 19% BTW komt de prijs op 181,45 euro. Nog best betaalbaar voor zo'n product.
Best erg vreemd dat deze SATAII is want de site van RaidSonic heeft het bij dat type echt alleen over SATAI (1.5Gb/s),

http://www.raidsonic.de/e...ases.php?we_objectID=4413

.......

• i.Stijn
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09-2013
b-gone schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:57:
[...]

Best erg vreemd dat deze SATAII is want de site van RaidSonic heeft het bij dat type echt alleen over SATAI (1.5Gb/s),

http://www.raidsonic.de/e...ases.php?we_objectID=4413

.......
Mijn 2 WD5000KS schijven (2 SATAII 500GB schijven van WD) worden perfect erkend en werken lekker snel. Van de site van stardom (www.stardom.com.tw) komen de volgende gegevens:

Model No.: ST3620-2S-WABC
Host Interface: 1394a (firewire 400) + 1394b (firewire 800) + USB2.0
Drive Interface: 3.5” SATA I 1.5GHz / SATA II 3.0GHz
Hard Drive: 2
Microprocessor: OXFW-924DS
Support Mode: RAID 0, JBOD
Support Hot-Swap: None
Cooling Fan: 4cm Ball Bearing Fan
Power Supply: 100-240V, 70 Watts
Dimension: 122Wx203Lx102H mm
Weight: 1,67 Kg
Case Material: Aluminum Case
O.S. Independent: Mac 10.26, or later Windows 2000, XP
Safety Guarantee: CE/FCC
Warranty: 1 year

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nergens iets over 2.0..

iemand? externe behuizing is geen optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
abusimbal schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 22:02:
[...]

Nog een heel mooie op dit thema gevonden, met zowel IDE en SATA.

http://www.usbgear.com/SATA-IDE-U2.html
Tom's heeft er een review van;
http://www.tomshardware.com/2006/06/30/brando_hooks_up/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:17

Laguna

Connaisseur

Hoe zit het nou met de snelheid van externe harde schijven die gebruik maken van firewire 400 of usb 2.0. Ik ben namelijk geïnteresseerd in een Western Digital MyBook Premium Edition 500GB, maar kan er bijna geen reviews van vinden alleen deze:

http://reviews.cnet.com/W...7-31793438-2.html?tag=nav

Maar volgens die review zou er 36 minuten gedaan worden over 10GB wat ik zelf echt te langzaam vind. Klopt dit?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met dit ding:
http://www.mapower.com.tw....asp?CateID=127&LineID=10

Hier zijn ze er wel tevreden over iig:
http://www.overclockers.com/articles1330/

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag mn 320 gb maxtor binnen, hij is nu aan 't formatteren. Toch altijd jammer als je ziet dat de eigenlijke schijfruimte 'slechts' 298 gb is. Ik had er eigenlijk nog niet aan gedacht toen ik de schijf bestelde, maar het was te verwachten natuurlijk. Volgens mij nemen vrijwel alle fabrikanten tegenwoordig 1.000 mb als 1 gb, terwijl dat eigenlijk niet klopt, maarja...als je als fabrikant de werkelijke grootte er op zet, dan dalen de verkoopcijfers natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:08:
vandaag mn 320 gb maxtor binnen, hij is nu aan 't formatteren. Toch altijd jammer als je ziet dat de eigenlijke schijfruimte 'slechts' 298 gb is. Ik had er eigenlijk nog niet aan gedacht toen ik de schijf bestelde, maar het was te verwachten natuurlijk. Volgens mij nemen vrijwel alle fabrikanten tegenwoordig 1.000 mb als 1 gb, terwijl dat eigenlijk niet klopt, maarja...als je als fabrikant de werkelijke grootte er op zet, dan dalen de verkoopcijfers natuurlijk.
sterker nog, ze rekenen 1.000.000.000 bytes als 1 gb. terwijl dat eigenlijk 1.073.741.824 bytes zouden moeten zijn, Wat bij een 320 gb schijf dus resulteerd in een misrekening van 20gb. Ik vind dat ze dit eigenlijk zouden moeten verbieden, 20 gb ernaast zitten is best veel naar mijn mening. een terrabyte is op deze manier eigenlijk slechts 931 echte gigabytes. dat is een afwijking van bijna 7,5% en dat wordt alleen maar erger als de schijven groter worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Eigenlijk klopt het gewoon, 320GB is 298GiB. Giga en mega krijgen omdat je ze in de computerindustrie gebruikt niet opeens een andere betekenis. 1000 dus, en geen 1024. Voor 1024 heb je dus MiB en GiB, ook al ben je er totaal niet aan gewend.

Het meestgebruikte OS blijft echter spreken over GB waar het GiB zou moeten bedoelen. In b.v. Ubuntu klopt het wel. Hopelijk passen ze dat dan aan met Vista.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Laatst online: 09-09 22:48
Mopster schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:16:
[...]

Ik heb deze en wanneer ik er naar schrijf, loopt hij vast na 1-5 minuten. Hij crasht, in windows krijg ik een melding van een schrijffout en de HD verdwijnt. Het lampje op de HD blijft rood en ik moet hem uit en terug aan zetten voordat ik mijn werk manueel kan hervatten. Is een format mogelijk op externe HD's (wist dit de firmware niet?) of hoe kan ik dit verhelpen ? mijn andere externe HD (ander merk en grootte) heeft dit probleem niet.
ik heb hetzelfde aan de hand...
Als ik rustig aan doe met de schijf (lees: niet lezen en schrijven tegelijk), dan houd ie het even uit...

Maar als ik wild ga doen dan crashed de schijf (nieuwe schijf, vorige had ik weggedaan omdat ik dacht dat deze voor dit probleem zorgde).

Schijf is al meerdere keren geformat (snel, volledig, zero) maar het probleem blijft.

En zodra ik em in een bepaalde pc steek, crashed em meteen, alleen format nog nodig...

Volgens anderen is het de voeding, nu ga ik een nieuwe externe behuizing aanschaffen en kijken wat dat geeft...

Voor dit probleem was ik zeer tevreden van deze behuizing. Stevig en snel.

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 15:57
Ik heb een Maxxtor onetouch III 300 GB besteld met dubbele firewire en usb2 aansluiting en die kwam vandaag binnen. Ik ga hem vanavond eens proberen :)

Leeg

• BHQ

BHQ

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:16:
[...]

sterker nog, ze rekenen 1.000.000.000 bytes als 1 gb. terwijl dat eigenlijk 1.073.741.824 bytes zouden moeten zijn, Wat bij een 320 gb schijf dus resulteerd in een misrekening van 20gb. Ik vind dat ze dit eigenlijk zouden moeten verbieden, 20 gb ernaast zitten is best veel naar mijn mening. een terrabyte is op deze manier eigenlijk slechts 931 echte gigabytes. dat is een afwijking van bijna 7,5% en dat wordt alleen maar erger als de schijven groter worden
Wat W3ird_N3rd zegt klopt inderdaad. GB's en GiB's, MB's en MiB's.. en dat idd allemaal door ome Bill's os ;)

• cornelixnootje1
Afbeeldingslocatie: http://incoffeewetrust.com/images/image_00002.jpg

Kheb m inmiddels!

Harde schijf wordt erg warm, met name bij snel downloaden of kopiëren. De Fan doet volgens mij werkelijk niets. Hij zit afgeschermd van de schijf en zie geen reden waarom hij zou koelen. (Zie ook foto)

Vraag me af hoe warm de schijf mag worden en vooral, hoe meet ik dat, want het programma speedfan (waarmee ik mijn normale schijf kan inkijken) detecteert hem niet. Is het onmogelijk via usb te zien hoe warm hij wordt?

• honey
  • Nu online
Ik heb inmiddels drie conceptronic boxen staan met IDE - USB2 aansluiting, maar kan er nog wel een paar gebruiken. Waarschijnlijk nu SATA2 schijven in een extern kastje. De conceptronic boxen zijn prima en worden niet heet. Wel moet ik zeggen dat ze enkel voor backup worden gebruikt of voor bestanden die weinig worden gebruikt.

Mijn vraag, zijn er ook kastjes waar je meerdere HD in kunt plaatsen? Ik zie hier vooral kasten voor een enkele HD, maar om nu zes losse kastjes op de vloer hebben staan is ook niet ideaal.

• BHQ

BHQ

Niek1616: Graadje of 55 moet ie wel kunnen hebben hoor. Volgens mij kan je idd. niet via USB uitlezen hoe heet ie is.

Wees iig. voorzichtig met de adaptor van die krengen, die gaan snel kapot en stroompieken vinden ze helemaal niet leuk.

• cornelixnootje1
Yapser schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:40:
Niek1616: Graadje of 55 moet ie wel kunnen hebben hoor. Volgens mij kan je idd. niet via USB uitlezen hoe heet ie is.
Tja... veel verder dan voelen kom ik niet. En tja... hij voelt wel warm. Niet zo heet dat ik hem niet meer aan kan raken.. maar aardig in de buurt.

• BHQ

BHQ

Dan zal het wel meevallen. Bij mij vind ik 40 graden al een pijngrens en dan -moet- ik m'n vinger eraf halen, dus :)

• honey
  • Nu online
zoomer schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 10:14:
Plan:
Imagetank: met weergave van beeld en mp3, CF-aansluiting
Hierin notebook-hardeschijf
Wanneer vol dan notebook-harde schijf in de (boeken)kast opbergen

1. welke imagetank is geschikt voor het vaker EENVOUDIG openen en inbouwen van harde schijf en voldoet aan bovenstaande eisen?

2. welke typen notebook harde schijven van 40GB, 60GB of 80GB zijn aan te raden. Lange levensduur zodat ik altijd mijn backups weer via de imagetank kan terughalen.

3. houdbaarheid opbergen in boekenkast/ donkere kamer in doos. goed idee?
Ziet er inderdaad goed uit! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb em besteld via ebay voor 34,- incl verzenden. Ik post mn ervaringen als ik hem binnen heb (prob zaterdag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:53
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 00:22:
[...]

Heb em besteld via ebay voor 34,- incl verzenden. Ik post mn ervaringen als ik hem binnen heb (prob zaterdag)
Ik heb ook wel intresse, heb je een linkje? Ik zie hem alleen voor 34,95 + 7,50 verzendkosten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koos.d schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:59:
[...]

Ik heb ook wel intresse, heb je een linkje? Ik zie hem alleen voor 34,95 + 7,50 verzendkosten staan.
Ik heb hem via dezelfde winkel, alleen ik had geboden op een veiling. Dus denk dat hij nog wel opnieuw gaat verschijnen.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ame=STRK%3AMEWN%3AIT&rd=1
Werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:53
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:29:
[...]

Ik heb hem via dezelfde winkel, alleen ik had geboden op een veiling. Dus denk dat hij nog wel opnieuw gaat verschijnen.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ame=STRK%3AMEWN%3AIT&rd=1
Werkt dat?
Het werkt, bedankt. Ik ga het in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, ik hoop dat hij een beetje fatsoenlijk koelt, want in mn elcheapobehuizing werd mn schijf echt heet.
Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste

Let op:
Belangrijk!! Neem dit door aangaande het beleid op Ervaringentopics!
OM Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics