[Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen Deel 1

Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste
Acties:
  • 185.084 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Sinds vandaag ben ik in het bezit van een externe 2,5" HDD in een AcomData Case
die aangesloten kan worden op USB. Werkt goed moet ik zeggen, alleen is m'n grote
vraag...
Hoe kun je zo'n externe schijf beveiligen? Bij van die USB sticks zitten er soms nog wel eens applicaties bij, die ervoor zorgen dat er om een wachtwoord ofzo gevraagd word voordat je de gegevens kunt benaderen maar hoe kun je dat het beste doen met zo'n externe harddisk?

Welke applicaties of welk tooltjes zijn hiervoor beschikbaar?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Even een snelle review, misschien schrijf ik het later om tot productsurvey.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/pics/chd3siu-overall2803.jpg

Conceptronic CHD3SiU

A. USB 2.0 / IDE/SATA. Geen SATA verlenging maar echt USB 2.0 > SATA.

B.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/pics/chd3siu-chip2803.jpg

JMircon JM20337. Dit is de enige chip die ik zo zie, dus, ook aan het PCB te zien, native SATA.

D.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/pics/chd3siu-back2803.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/pics/chd3siu-power2803.jpg
(clickable)

Voor de verandering eens een kleine voeding ipv. zo'n groot los blok.

E.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/pics/chd3siubenchmark2803.png

Met 100% CPU belasting. Zowel behuizing als HD lijken weer geen beperking te vormen, net als bij m'n andere behuizingen.. 35MB/seconde is voor mij genoeg.

F. Niks bijzonders.

Plaatje binnenkant met kabels die ik erin heb gelegd:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/W3ird_N3rd/pics/chd3siu-inside2803.jpg

Opmerkingen : voor €38 bij 4launch gehaalt. Ik heb er meteen 3 gekocht dus of ze stapelbaar zijn zal ik binnenkort nog mededelen. Ik zie geen grote uitstekende delen, evenmin als "voetjes", dus ik denk dat je er beter een lapje rubber tussen kan leggen als je ze wil stapelen. Verder is de molex connector met de draden direct op het PCB gesoldeerd, dat doet voor mij een beetje "eng" aan. Hoe dat in m'n andere behuizingen zit weet ik niet meer. Het was mooier geweest als de molex net als de SATA power met een los kabeltje aan te sluiten was geweest.

Verder hoor ik als het ding aanstaat een héééle hoge piep. Ik ben wel vrij gevoelig voor dergelijke geluiden, dus ik denk dat 90% van de mensen het niet eens kan horen. Waarschijnlijk is dit de voeding. Het is wel bijzonder zachtjes.. Moet echt moeite doen om het te horen en dan weet ik het nog niet echt zeker. Ik kan me er niet aan storen eigenlijk. Een Logitech MX510 op 10cm afstand is een stuk luider :P.
[edit]Hmm, volgens mij is 't geluid weg. Misschien was het wat anders.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 28-03-2006 20:56 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:43
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 12:30:
Ik had wel wat geks, mijn Maxtor van 60GB werkte prima, maar die van 120 en die van 200 wilden niet eens opstarten. Hulp gevraagd aan de helpdesk (via www.conceptronic.net - support), die binnen een werkdag reageert. Het is kennelijk een bekend probleem, en nu beloven ze een sterkere voeding te sturen! Hoera!

Gebruik op 5V / 12V
Werkend:
De Quantum 6 GB: 650 / 720 mA
De Maxtor 60GB: 500 / 750 mA

(nog) Niet werkend:
De Maxtor 120: 670 / 960 mA
De Maxtor 200: 740 / 1280 mA
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 09:49:
Ik heb het zelfde met mijn maxtor 200 en 300 gb in de consepronic CHD3FWU. kreeg je die voeding gewoon zonder problemen opgestuurt?
Ditto hier, met een Maxtor 250GB in de CHD3FWU. Ook met Conceptronic gebeld, maar dat was niet zo'n fijne ervaring. Kortaf te woord gestaan en er werd ronduit verteld dat Maxtor schijven idd teveel stroom trekken. Er wordt aan een nieuwe adapter/voeding gewerkt, maar zou nog niet beschikbaar zijn. Ook na het vertellen van de ervaringen die hier gepost zijn, was Conceptronic niet te vermurwen.

Vervolgens heb ik nog even fijntjes verteld dat hierover niets op hun website te vinden is en dat zo'n service na een uitgebreid artikel in ComputerTotaal! van even geleden, wel erg beneden peil is. Dat werd niet echt ontkend, maar een oplossing werd niet geboden.

:( Ik ga van armoede een andere harde schijf kopen. Aankomend kopers zou ik aanraden even de kat uit de boom te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:22

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

martin2005 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 09:50:
[...]

[...]

Ditto hier, met een Maxtor 250GB in de CHD3FWU. Ook met Conceptronic gebeld, maar dat was niet zo'n fijne ervaring. Kortaf te woord gestaan en er werd ronduit verteld dat Maxtor schijven idd teveel stroom trekken. Er wordt aan een nieuwe adapter/voeding gewerkt, maar zou nog niet beschikbaar zijn. Ook na het vertellen van de ervaringen die hier gepost zijn, was Conceptronic niet te vermurwen.

Vervolgens heb ik nog even fijntjes verteld dat hierover niets op hun website te vinden is en dat zo'n service na een uitgebreid artikel in ComputerTotaal! van even geleden, wel erg beneden peil is. Dat werd niet echt ontkend, maar een oplossing werd niet geboden.

:( Ik ga van armoede een andere harde schijf kopen. Aankomend kopers zou ik aanraden even de kat uit de boom te kijken.
Jij gaat dus een andere schijf kopen, omdat zo'n conceptronics behuizing (wat over het algemeen niet de duurst behuizingen zijn) niet functioneerd -lees te zwakke voeding heeft-. Een andere behuizing uitzoeken lijkt mij een stuk goedkoper. Of mis ik iets?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Laatst online: 14:43
_Dune_ schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 09:55:
[...]
Jij gaat dus een andere schijf kopen, omdat zo'n conceptronics behuizing (wat over het algemeen niet de duurst behuizingen zijn) niet functioneerd -lees te zwakke voeding heeft-. Een andere behuizing uitzoeken lijkt mij een stuk goedkoper. Of mis ik iets?
Nee, op zich heb je wel gelijk, eigenlijk zou ik dat ding terug moeten sturen. Maar als ik één nadeel van internetshoppen vind, is het wel het gedoe met ruilen.En omdat ik toch nog een harde schijf in een andere PC nodig heb, is dit wel een redelijke oplossing. Vergt overigens nog wel enige medewerking van de financieel directeur thuis.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:22

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

martin2005 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 10:02:
[...]

Nee, op zich heb je wel gelijk, eigenlijk zou ik dat ding terug moeten sturen. Maar als ik één nadeel van internetshoppen vind, is het wel het gedoe met ruilen.En omdat ik toch nog een harde schijf in een andere PC nodig heb, is dit wel een redelijke oplossing. Vergt overigens nog wel enige medewerking van de financieel directeur thuis.... ;)
Hoelang heb je die behuizing dan al? Als je nog binnen de 7-8 dagen zit gewoon retour sturen. Mogen ze eigenlijk helemaal niet moeilijk over doen. Het produkt voldoet toch niet? Het heet een universele behuizing, waar je dus zelf een schijf in kunt plaatsen. Ik zou de behuizing terug sturen. Gewoon geld laten terug storten en een andere behuizng kopen, dan heb je ook niet te veel te verantwoorden bij de financieel directeur ;)

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 29-03-2006 10:14 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 23:44:
Valt de ASUS WL-HDD hier ook onder ?
(Daardloos netwerkschijf)

Erg fijn ding, ik heb hem gekocht voo 60 euro, inclusief 40GB 5,4K 2,5" schijf die nu in me laptop zit ;) .

De WL-HDD gebruik ik onderander als FTP server (max 1,5MB/s (12Mbit).
Wifi acces piont met wpa encrypting.
En als Samba server voor het locaale gebruik in het netwerk (max 2,3MB/s (18,4Mbit), voor over het wifi netwerk is de snelheid geen probleem aangezien je met G (54Mbit) in pratijk toch maar maximaal 20mbit haalt. Maar voor de grote bestanden is een pentium 2 server weer pretiger die 5x zo snel is over een 100Mbit verbinding.

Ok, geen top snelheden maar wel erg funcineel. Je heb hier voor geen usb 2.0 poort nodig en is toch iest sneller dan usb 1.1 :) Veder is die ook lekker compact tot zo ver de 3,5" schijven.

Hier de pics voor de nieuwsgierige
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Kun je dat hele wireless gebeuren ook uitschakelen?
Want ik heb geen zin in extra straling :P (ga hen toch via de lan poort gebruiken :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik heb de 2,5" versie van de conceptronic aangeschaft (nieuwe variant) aangezien de oude 3,5" variant mij goed beviel maar ik nou een dat ding gewoon aansluiten zonder bang ze zijn dat ik iets opblaas ofzo aangezien de usb poort vrij weinig stroom levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatzert
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-09 22:18
Ik ben van plan om een Maxtor DiamondMax 11, 500GB (7200rpm, ATA133, 16MB) te kopen. Ik zit echter te twijfelen of het nou extern of intern wordt. Intern heb ik nog maar 1 HDD slot vrij en het is heeel krap in mijn kast. Ik heb nu 1 HDD in mijn kast zitten en die wordt nogal warm vind ik (rond de 55 celcius) en ik denk dat als ik een andere HDD eronder zet dat dit nog warmer gaat worden.

Om de HDD extern maken heb ik dan natuurlijk zo'n HDD enclosure nodig. Nu lees ik bij sommige specs dat de behuizing maar tot 400gb gaat. Klopt dit? Waar moet ik op letten als ik een behuizing koop die samengaat met die 500gb HDD?

//Edit:

Ik ben er uit :P Het wordt een Western Digital My Book Essential Edition van 500gb voor 280 euro. KLIK
Staat mooi bij mijn interieur en de prijs vind ik redelijk. Mijn voor keur ging naar de firewire variant maar die was bij de meeste webshops niet leverbaar of helemaal niet te verkrijgen.

Als ik hem binnenheb volgen er foto's :)

[ Voor 26% gewijzigd door whatzert op 08-04-2006 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Laatst online: 09-09 16:35
whatzert schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 11:37:
Ik ben van plan om een Maxtor DiamondMax 11, 500GB (7200rpm, ATA133, 16MB) te kopen. Ik zit echter te twijfelen of het nou extern of intern wordt. Intern heb ik nog maar 1 HDD slot vrij en het is heeel krap in mijn kast. Ik heb nu 1 HDD in mijn kast zitten en die wordt nogal warm vind ik (rond de 55 celcius) en ik denk dat als ik een andere HDD eronder zet dat dit nog warmer gaat worden.

Om de HDD extern maken heb ik dan natuurlijk zo'n HDD enclosure nodig. Nu lees ik bij sommige specs dat de behuizing maar tot 400gb gaat. Klopt dit? Waar moet ik op letten als ik een behuizing koop die samengaat met die 500gb HDD?

//Edit:

Ik ben er uit :P Het wordt een Western Digital My Book Essential Edition van 500gb voor 280 euro. KLIK
Staat mooi bij mijn interieur en de prijs vind ik redelijk. Mijn voor keur ging naar de firewire variant maar die was bij de meeste webshops niet leverbaar of helemaal niet te verkrijgen.

Als ik hem binnenheb volgen er foto's :)
Ik heb de 160 gb variant (de Essential Edition) sinds gisteren op de boekenplank staan en vind hem helemaal perfect :Y)

HD Tune Benchmark:
Afbeeldingslocatie: http://www.mikpunt.org/foto's/wd_mb_160_hd_tune.png

[ Voor 5% gewijzigd door Robino op 18-04-2006 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xantos schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:16:
Ik ben aan het kijken naar de Ice Box IB-351StUS met USB en SATA aansluiting. Waarschijnlijk ga ik alleen de USB aansluiting gebruiken. De SATA wil ik alleen hebben omdat het misschien voordelen met zich meebrengt, maar is dit ook wel zo?

Is de Icy Box met SATA-schijf in USB mode sneller dan een ATA133-schijf?
Ik heb de Icy-box met SATA- en USB-aansluiting. De SATA-aansluiting werkt sneller dan de USB-aansluiting.
Ik heb wel de indruk dat de externe SATA-aansluiting iets langzamer is dan de SATA-mobo-aansluiting. Ik denk dat het komt omdat mijn huidige externe SATA-aansluiting via een SATA-kaart loopt die op een PCI-slot zit.
Bij de box zat echter ook een kaart met externe SATA-aansluiting die je rechtstreeks moet aansluiten op je SATA-mobo-aansluiting. Die ga ik nog proberen, want ik denk dat je dan pas echt de SATA optimaal gebruikt. Ik vond de box wel compleet komen, incl SATA-kabel, USB-kabel, voeding en de genoemde SATA-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-09 15:40

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Ik heb al zitten zoeken, maar enigste wat ik kon vinden was een topic uit juli 2005.
Ik ben op zoek naar een externe HD die ik aan me Asus Wl-500G kan hangen, zodat deze bereikbaar is op het netwerk, maar ik wil wel graag dat hd in slaapstand gaat als die niet gebruikt word.

enigste schijf die ik kan vinden die dat doet is de Maxtor OneTouch II/III, weet iemand of er nog meer schijven zijn die spindown gaan als ze niet gebruikt worden, en natuurlijk ook weer up komen als ik hem benader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:48
Ik weet niet zeker of ik dat mag vragen hier, maar doe het toch maar even...

Ik wil graag zo'n Icy-box aanschaffen maar zie maar weinig online-shops waar dat kan. Ik weet dat saland ze heeft, maar dan moet ik toch wel heel erg veel extra (bezorg etc.) kosten erbij betalen. Daar voel ik weinig voor...

Dus, wie weet (online)shops waar ik zo'n leuke Icy Box kan aanschaffen?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 23:12
www.zercom.nl heeft er een boel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 10-09 18:59

BHQ

Zo'n ding heb ik ook gehad, maar hier is de voeding overleden en heeft de hdd met al m'n muziek meegetrokken :(. M'n volgende hdd case word er iig eentje 'van een merk'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik ruimte tekort kom ben ik op zoek naar een nieuwe externe schijf.
Dus ik ben eerst gaan kijken naar een externe behuizing waar een SATA schijf in komt van min. 300GB.

Dit zijn de externe behuizingen die in aanmerking komen volgens mij eisen: (SATA schijf op aansluitbaar)

Conceptronics CHD3SATA 3,5" Harddisk Behuizing (SATA)
info

Conceptronic CHD3SiU 3,5" Behuizing (IDE & SATA, USB 2.0)
info

TechSolo TMR-3581 Harddisk Behuizing (3,5" IDE/SATA, USB 2.0)
info

Canyon CN-HDD35SA 3,5" Harddisk Behuizing (SATA, USB 2.0, Zwart)
info

Digitus DA-70440 Externe 3.5" SATA behuizing
info

De laatste valt in eerste instantie af, omdat hij behoorlijk prijzig is (E45,-)

Maar geen van deze behuizingen hebben Firewire (dit bestaat toch wel) ik kan ze in ieder geval niet terug vinden in de pricewatch.
De Canyon vind ik wel interessant, vanwege de aliminium behuizing. De eerste conceptric is ook een optie als ik lekker goedkoop van af wil komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 21:01
Coolermaster komt binnenkort met een externe case aan.

De X Craft:

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/product_common_images/f5abab6a913712acdcb1b7a9ca427190.jpg

Best mooi ding. Zowel in IDE als SATA te krijgen.

Meer info op de Coolermaster site

Nu nog de releasedatum weten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Nou, ik heb mn Icy Box, eindelijk :)

Ding ziet er gaaf en clean uit. Enige "probleem" wat ik heb dat ik mijn schijf nergens herken in "Mijn computer" of iets dergelijks. Hoe kan dat nou, dat moet toch gewoonlijk automatisch gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
@ Rossi46
Heb je al gekeken bij Schijfbeheer? (Alleen beschikbaar in de NT Windows-famillie).

[ Voor 64% gewijzigd door Shaggy_NL op 01-05-2006 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Shaggy_NL schreef op maandag 01 mei 2006 @ 18:33:
@ Rossi46
Heb je al gekeken bij Schijfbeheer? (Alleen beschikbaar in de NT Windows-famillie).
Zoiets zit ook gewoon in XP hoor :) Maar daar moest ik idd zijn! De schijf komt uit mn Xbox. Weer unlocken was blijkbaar niet voldoende. Maar hij snort nu vrolijk z'n rondjes!
Kastje ziet er strak uit en door de openingen en 't staal kan de warmte volgens mij goed weg. Heb overigens de IB-351-U, de simpelste van de hele reeks. Zag geen rede om extra geld uit de geven aan een FireWire en/of SATA aansluiting. Nu maar hopen dat ik zo tevreden blijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:11

MikeWazowski

Look into my eye

R-Adioactive schreef op donderdag 27 april 2006 @ 10:07:
Coolermaster komt binnenkort met een externe case aan. De X Craft:
Leuk ding, jammer dat het niet IDE en SATA tegelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:11
Rossi46 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:28:
[...]

Zoiets zit ook gewoon in XP hoor :) Maar daar moest ik idd zijn! De schijf komt uit mn Xbox. Weer unlocken was blijkbaar niet voldoende. Maar hij snort nu vrolijk z'n rondjes!
Kastje ziet er strak uit en door de openingen en 't staal kan de warmte volgens mij goed weg. Heb overigens de IB-351-U, de simpelste van de hele reeks. Zag geen rede om extra geld uit de geven aan een FireWire en/of SATA aansluiting. Nu maar hopen dat ik zo tevreden blijf :)
XP behoort dan ook tot de NT familie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een externe hdd (behuizing). Heb een Sata II schijf gezien (maxtor Diamond 11 400 gig.) Heb een Conceptronic CDHD3USi behuizing gezien en die ondersetunt zowel Sata als IDE. Maar kun je hier ook een II schijf in mieteren, aangezien SATA II volgens mij alleen NCQ extra heeft?

En weet iemand nog een andere (goedkope) behuizing waar cooling (fan) ingebouwd zit, aangezien ik de schijf toch wel veel gebruik. Geen 24-uurs service, maar 8-14 uur per dag (ligt een beetje aan de dag en hoe laat ik thuis ben :p ) zit er wel in. Of is het dan ook wel zonder fan te doen?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te denken om de Tsunami PB-3500 te kopen vanwege de lage prijs en IEEE 1394b ondersteuning aangezien USB 2.0 niet hoger schijnt te kunne komen dan 20MB/s ?

Bij pcplatform kost die op dit moment maar 31,45 inclusief verzendkosten. Jammer dat er alleen niet bij staat welke chip er in zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 00:09:
Ik zit te denken om de Tsunami PB-3500 te kopen vanwege de lage prijs en IEEE 1394b ondersteuning aangezien USB 2.0 niet hoger schijnt te kunne komen dan 20MB/s ?

Bij pcplatform kost die op dit moment maar 31,45 inclusief verzendkosten. Jammer dat er alleen niet bij staat welke chip er in zit.
Ik haal met mijn goedkoopste Icy Box 551 (met USB 2.0 dus) 28 MB/s... Maar hoger dan de 30 ga je volgens mij niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Nadat ik na enkele perikelen na aanschaf van een Spire USB 2.0 3.5" behuizing met vzikb een PL-2506-controller (gekocht omdat de schijf in mijn Maxtor 5000 DV het had begeven, en de Maxtor behuizing/controller de 128GB grens niet kon overschrijden (wat nodig was voor mijn nieuwe MaxLine III 250GB schijf)), eindelijk alles goed aan de praat heb, zal ik even mijn voorlopige ervaringen hier posten.

Sequentiele leessnelheid over de USB 2.0 aansluiting 28,9MB/s gemiddeld over de 250GB
De schijf wordt in de behuizing vrij warm, volgens SMART is de schijf na lange tijd intensief schrijven ~45ºC bij een kamertemperatuur van ~18ºC.
Ik zal nog wat nauwkeurigere metingen&tests verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-08 11:29
Ik zag net dat Alternate.nl de Western Digital G1U2500E in de aanbieding had voor 119.-
Ook wel de Western Digital My Book Essential Edition genoemd ;) (250 Gig Uitvoering)

Heeft iemand hier toevallig zo'n schijf aangeschaft van deze model serie van WD? Of weet iemand de voor en nadelen van de schijf?
Het is een standaard 7200rpm schijf met 8MB buffer in een zeer nette (stylish) USB 2.0 behuizing, althans dat vind ik 8)

Nou hebbik dus nog 3 vragen;
1) Is dit wat en zit er een fan of iets in? Dat valt namelijk nergens te vinden, en hij is toch redelijk dik :?
2) Zit daar standaard een gewone IDE schijf in die je eventueel in een computer zou kunnen zetten? O-) Ik zou namelijk echt niet weten of dat mogelijk is :X
3) Heeft er dus iemand ervaringen mee? :)

Alvast bedankt iig...

[ Voor 8% gewijzigd door Ruben [NL] op 07-05-2006 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Laatst online: 09-09 16:35
G-SuPRuuB schreef op zondag 07 mei 2006 @ 18:45:
Ik zag net dat Alternate.nl de Western Digital G1U2500E in de aanbieding had voor 119.-
Ook wel de Western Digital My Book Essential Edition genoemd ;) (250 Gig Uitvoering)

Heeft iemand hier toevallig zo'n schijf aangeschaft van deze model serie van WD? Of weet iemand de voor en nadelen van de schijf?
Het is een standaard 7200rpm schijf met 8MB buffer in een zeer nette (stylish) USB 2.0 behuizing, althans dat vind ik 8)

Nou hebbik dus nog 3 vragen;
1) Is dit wat en zit er een fan of iets in? Dat valt namelijk nergens te vinden, en hij is toch redelijk dik :?
2) Zit daar standaard een gewone IDE schijf in die je eventueel in een computer zou kunnen zetten? O-) Ik zou namelijk echt niet weten of dat mogelijk is :X
3) Heeft er dus iemand ervaringen mee? :)

Alvast bedankt iig...
O-)
Rave17 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:31:
[...]

Ik heb de 160 gb variant (de Essential Edition) sinds gisteren op de boekenplank staan en vind hem helemaal perfect :Y)

HD Tune Benchmark:
[afbeelding]
Er zit inderdaad een ventilator in die heel stilletjes draait (maakt eigenlijk bijna geen geluid). Aan de afmetingen kan je zien dat hij verder redelijk dik is, maar dat komt ook omdat hij op een boek moet lijken niet? :+

De HDD die erin zit, zit ingepakt in een soort van folie. Maar je moet bedenken dat de WD MB serie bedoeld is om gewoon neer te zetten en verder niet aan te gaan knutselen :) Ik ben er in ieder geval zeer tevreden over! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje stomme vraag misschien, maar ik zit te kijken naar een externe harde schijf. Nu lees ik overal dat de snelheid vaak niet boven de 30 mb/s uitkomt. Ik twijfel tussen een kant-en-klare WD My Book Essential Edition van 320gb of een losse 320 gb hdd met SATA (II of I) of IDE aansluiting i.c.m. een hdd enclosure. Zit hier nog verschil in snelheid in, ik kom het eigenlijk nergens tegen. De losse hdd heeft 16 mb en de My Book 8 mb. Ik denk dat de schijven allebei wel boven de 30 mb/s kunnen komen als je ze intern zou gebruiken. Maar zoals gezegd dus, wat is sneller, prijscverschil is overigens niet om over naar huis te schrijven. Ik gebruik de schijven vooral voor dataopslag ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 16:46:
Beetje stomme vraag misschien, maar ik zit te kijken naar een externe harde schijf. Nu lees ik overal dat de snelheid vaak niet boven de 30 mb/s uitkomt. Ik twijfel tussen een kant-en-klare WD My Book Essential Edition van 320gb of een losse 320 gb hdd met SATA (II of I) of IDE aansluiting i.c.m. een hdd enclosure. Zit hier nog verschil in snelheid in, ik kom het eigenlijk nergens tegen. De losse hdd heeft 16 mb en de My Book 8 mb. Ik denk dat de schijven allebei wel boven de 30 mb/s kunnen komen als je ze intern zou gebruiken. Maar zoals gezegd dus, wat is sneller, prijscverschil is overigens niet om over naar huis te schrijven. Ik gebruik de schijven vooral voor dataopslag ed.
Voor zover ik weet lukt het gewoon niet om meer door je USB poorten te pompen. Dus of je nou een kant en klare neemt zoals de WD My Book serie, of een aparte HD in losse behuizing; Je schiet er niets mee op :/ Dus die 8 of 16MB buffer maakt niets uit, aangezien de HD in de My Book Case ook wel meer als 30 MB/sec kan doorvoeren...maarja dat wil je USB dus niet verteren B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-SuPRuuB schreef op maandag 08 mei 2006 @ 18:25:
[...]

Voor zover ik weet lukt het gewoon niet om meer door je USB poorten te pompen. Dus of je nou een kant en klare neemt zoals de WD My Book serie, of een aparte HD in losse behuizing; Je schiet er niets mee op :/ Dus die 8 of 16MB buffer maakt niets uit, aangezien de HD in de My Book Case ook wel meer als 30 MB/sec kan doorvoeren...maarja dat wil je USB dus niet verteren B)
Wat een braggel eik. dat USB :P Maar wel vreemd aangezien USB 480 mbit/s trekt en dan maar zo weinig doorvoer kan hebben. De chip in de behuizing zal natuurlijk ook wel een rol meespelen in de snelheid, maar meest bepalend zal dan de USB dan inderdaad wel zijn :( helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 09:54:
De Canyon vind ik wel interessant, vanwege de aliminium behuizing. De eerste conceptric is ook een optie als ik lekker goedkoop van af wil komen
De eerste Conceptronic heeft geen USB, daar komt alleen een SATA connector uit. Lekker goedkoop ja, maar heb je vaak geen donder aan..

Hier mijn ervaringen met de CHD3SIU: [rml]W3ird_N3rd in "[ Ervaringen] Externe harde schijven en b..."[/rml]

Productsurvey heb ik net geschreven, de voeding blijkt nu echter wel stevig geluid te maken. Later vandaag of morgen wil ik 'm online zetten, eerst even wat betere ervaring ermee opdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik mij afvroeg na dit topic te hebben doorgestruind... zijn er ook mensen hier die hun maxtor dm10, maxline III sata300 drive in een externe behuizing hebben gedrukt???

met de nforce chipsets en nog een aantal controllers geven deze namelijk de nodige problemen... maar als ze hier nu in zouden passen zou dat een mooie oplossing zijn!

dus is er iemand hier die een maxtor sata300 drive in een bepaalde externe behuizing heeft???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:05:
wat ik mij afvroeg na dit topic te hebben doorgestruind... zijn er ook mensen hier die hun maxtor dm10, maxline III sata300 drive in een externe behuizing hebben gedrukt???

met de nforce chipsets en nog een aantal controllers geven deze namelijk de nodige problemen... maar als ze hier nu in zouden passen zou dat een mooie oplossing zijn!

dus is er iemand hier die een maxtor sata300 drive in een bepaalde externe behuizing heeft???
ik heb een maxtor diamdondmax10 300GB hdd in een acomdata kastje zitten. werkt perfect het kastje is in alumminium en ik heb een uitvoering in USB en Firewire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dinow schreef op woensdag 19 april 2006 @ 11:48:
Ik heb al zitten zoeken, maar enigste wat ik kon vinden was een topic uit juli 2005.
Ik ben op zoek naar een externe HD die ik aan me Asus Wl-500G kan hangen, zodat deze bereikbaar is op het netwerk, maar ik wil wel graag dat hd in slaapstand gaat als die niet gebruikt word.

enigste schijf die ik kan vinden die dat doet is de Maxtor OneTouch II/III, weet iemand of er nog meer schijven zijn die spindown gaan als ze niet gebruikt worden, en natuurlijk ook weer up komen als ik hem benader?
als ik mijn diamondmax 10 300GB in een acomdata huisje tijdje niet gebruik gaat hij ook stoppen met draaien etc en als ik dan bestand aanvraag gaat hij weer opstarten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mag ik dan misschien zo nieuwsgierig zijn waar je die gekocht hebt??

ik heb er gister namelijk een gehaald bij Norrod, een "evertech" maar die deed het niet...
gebeurde niks wanneer ik de USB kabel erin stopte, deed ik vervolgens een hitachi sata300 schijf erin, was het geen probleem..

jou schijf is wel echt een sata300 schijf he??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 07:37:
mag ik dan misschien zo nieuwsgierig zijn waar je die gekocht hebt??

ik heb er gister namelijk een gehaald bij Norrod, een "evertech" maar die deed het niet...
gebeurde niks wanneer ik de USB kabel erin stopte, deed ik vervolgens een hitachi sata300 schijf erin, was het geen probleem..

jou schijf is wel echt een sata300 schijf he??
het is wel een diamondmax 10 300 GB maar geen sata inderdaad.
wil je nog weten waar ik gekocht heb?

bij de computerland in groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Laatst online: 04-09 15:40

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:41:
[...]

als ik mijn diamondmax 10 300GB in een acomdata huisje tijdje niet gebruik gaat hij ook stoppen met draaien etc en als ik dan bestand aanvraag gaat hij weer opstarten :P
Dus je acomdata behuizing die heeft spindown, ik zie dat ze verschilde kasten hebben, welke heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 10:47
Ik heb hier sinds november een conceptronic behuizing met usb / fw, nu heeft deze sinds een paar weken het volgende probleem: Als je grote bestanden wil kopieren crasht het chipset in de behuizing op de een of andere manier en is hij geheel van de computer verdwenen, uit en aanzetten en het werk weer.

Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net vandaag ook een WD Essential Book 320 gig binne gekregen. Maar de snelheid valt me tegen, tussen de 18 en 20 mb/s. Als ik naar andere mensen hier in het topic kijken halen die strak 25 mb/s. Heb de hdd geformatteerd naar NTFS en de instelling van Windows op maximale prestaties gezet. Mijn USB poorten gaven aan dat dit apparaat sneller kan dan USB, ze gingen maar een half mb ofzo. Op een USB uitbreidingskaartje gezet en nu dus een stuk sneller maar zo onregelmatig. Dit is het enige apparaat dat USB gebruikt. Onder het pictogrammetje, "hardware veilig verwijderen" staan alleen nog 4 cartreaders die in mijn pc zitten en aangesloiten zijn op het moederbord.

Afbeeldingslocatie: http://images6.theimagehosting.com/screen.f5a.th.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Laatst online: 07-09 15:57
Ik ben op zoek naar iets waarvan ik verwacht had het zo te kunnen vinden. Ik wil een externe 3,5 inch behuizing met zowel USB2 en Firewire waar ik zelf een SATA schijf in kan zetten. De combinatie USB en FW is genoeg te vinden maar allemaal zonder SATA. Is dit om technische redenen?

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi46 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:28:
[...]

windows xp is NT 5.1 :P:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een Icy-box IB360UB-B-BL besteld die ik aanstaande dinsdag zal hebben,
t'is een boxje met usb & firewire die ik samen met een seagate 250gig ide schijf zal gebruiken.

als'k hem binne heb zal'k wel een plaatje posten
Afbeeldingslocatie: http://www.raidsonic.de/de/data/products/externeGehause/IB-360ue-b-bl/ib360_PicBig.jpg

grindal

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen, kan het dat je via de hardeschijf (usb) niet direct films kunt afspelen maar eerst moet importeren naar je interne hardeschijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:31:
mensen, kan het dat je via de hardeschijf (usb) niet direct films kunt afspelen maar eerst moet importeren naar je interne hardeschijf?
Ik doe niet anders, het is geen probleem om films van een USB HD af te spelen.
(LaCie 250 MB USB2 Porche design)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gaat wel, maar dat het dan langzamer is (stotteringen enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:31:
Nee hoor, nergens voor nodig om het eerst te kopiëren. Waarom zou je? :)
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:38:
het gaat wel, maar dat het dan langzamer is (stotteringen enz)
Ervaar je dat of denk je dat? Want het is meer dan snel genoeg zo'n Externe HD. Of heb je misschien geen USB 2.0? Draai is het programma HDTune ofzow en kijk wat je schrijf/lees snelheid is :)

[ Voor 37% gewijzigd door Ruben [NL] op 21-05-2006 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, mijn eerste post hier op het MB van Tweakers. Na veel gelezen te hebben over diverse onderwerpen heb ik mijn eerste vraag klaar voor jullie.

Binnenkort schaf ik mij een Dell Inspiron 6400 aan met een interne HD van 60 GB. Graag had ik een extra externe HD erbij gehad om simultaan mijn data te laten synchroniseren.

Mijn oog viel op:

Afbeeldingslocatie: http://www.siegsmund.de/shop/377bona.jpg

Model: 300GB External HDD USB 2.0 + FIREWIRE
Harddisk: Maxtor/Samsung 300GB 7200rpm
Bridge Chipset: Prolific / Cypress
Interface/Ports: USB 2.0 High Speed (USB 1.1 compliant), Firewire IEEE-1394A
Power Supply:
* External Power Adapter universal auto-switching (UL, cUL, CE, TUV approved)
* Input: AC 100-240V, 1.2A, 50-60Hz
* Output: DC +12V/1.5A
* Euro-power plug
Packing Accessories:
* external HDD 300GB
* USB 2.0 cable, Firewire cable 6/6
* Power adapter plus cord, manual
* Vertical stand

Is dit de prijs van 150 € waard?

Alvast bedankt voor de reacties! ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die prijs lijkt me best goed hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt nu ook toshiba 320gb extern bij de media markt deze week.
kijk maar even op hun site voor meer info

hij is 139,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:10
even een vraagje tussendoor,

ben van plan een diamond plus10 300 gig samen met een externe enclosure te kopen (samen bij 1to0) en wou dan de enclosure met de interne fan kopen (tijdelijke actie)

heeft iemand ervaring met deze enclosure?

en nog een vraagje:

moet ik de ide schijf eerst aan een ide poort van me pc hangen en dan partitioneren en formatteren? of kan ie meteen de enclosure in en dat de pc het dan automatisch merkt en het kan doen (de pc waar ie aan komt te hangen draait win2000 pro)

inbouwen enzo is verder geen probleem.

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
shure-fan schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 00:16:
moet ik de ide schijf eerst aan een ide poort van me pc hangen en dan partitioneren en formatteren? of kan ie meteen de enclosure in en dat de pc het dan automatisch merkt en het kan doen (de pc waar ie aan komt te hangen draait win2000 pro)
Gewoon meteen extern aansluiten. Daar kun je hem partioneren en formateren. (In zeldzame gevallen kun je niet de gehele groote gebruiken in een externe enclosure. Dan kan volgnes sommige gebruikers formateren in de pc een oplossing zijn)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem binnen, wel met een dagje vertragin....

meer foto's zijn te vinden op volgende link

http://users.telenet.be/grindal/icybox/

Inhound van de box:

- usb kabeltje van type A naar type B
-fire wire kabeltje
-230V snoer & bijbehorend transfo die zowel 5V als 12V geeft
-icy-box met de nodige schroefjes om de hd te plaatsen
-driver cd
-mini manual voor de hd te installeren

Op het eerste zicht lekker stevige box met onderaan een klein ledje dat de hd-activity weergeeft
en ook nog een grote blauwe led als x-tra

De usb & firewire kabeltjes zijn voor mij een beetje aan de korte kant.
Ze zijn ongeveer 50cm, voldoende om de icy-box vlak naast of op je pc te plaatsen maar als je hem bv mee op je bureau wil plaatsen kom je er niet.

grindal

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 23:41:
[...]

Ik heb zelf de 40GB versie, en draai hem zonder voeding. Als het goed is heb jij ook de voeding niet nodig, en heeft die genoeg aan de usb poort voeding :) Een van mijn beste aankopen ooit dit ding.
Deze heb ik ook sinds gisteren (weegt slechts 180 gr en toch 40 GB waard). Ideaal voor transport van gegevens, was het beu die externe 3,5 inch mee te sleuren van 250 GB.

Ook een leuk opbergzakje bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opgelicht :(
Overal staat dat de Tsunami PB-3500 IEEE 1394b ondersteund. Op de site van van de frabikant, op de pagina van de winkel (800Mbit), in de handleiding, op de doos enz.
Wat blijkt, er zit geen firewire kabel bij en aansluiting.
:( :( Ik snap niet wat voor miselijke grap dit is, ik ga maar direct contact opneme met de winkel aangezien ik dit niet pik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Laatst online: 07-05-2023
Inderdaad, er staat duidelijk bij dat hij dit ondersteund. Kijk eens of je wel het juiste model geleverd hebt gekregen (mss heb je de versie zonder firewire per ongeluk gekregen). En anders gewoon rustig de winkel eens bellen/langsgaan. Ze kunnen en zullen wel niet moeilijk doen om een ander te leveren of je geld terug te geven.

Straks ga ik een TechSolo case halen, zal later mijn ervaringen ermee posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:33:
Ik heb hem binnen, wel met een dagje vertragin....

...

De usb & firewire kabeltjes zijn voor mij een beetje aan de korte kant.
Ze zijn ongeveer 50cm, voldoende om de icy-box vlak naast of op je pc te plaatsen maar als je hem bv mee op je bureau wil plaatsen kom je er niet.

grindal
Heb net hetzelfde model maar dan met SATA en zonder firewire.
Je bent waarschijnlijk ook niet de enigste dat de use/firewire kabels aan de korte kant vindt. Bijna elke icy box gebruiker zal wel met dat 'probleem' te maken hebben.

Maar voor de rest vind ik het persoonlijk een mooie externe behuizing, enkel wel wat aan de prijzige kant :/. Nog veel plezier ermee..

Welke hd heb je daarin geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel steekt er een Seagate Barracuda 250Gig in 8mb cache P-ATA 7200rpm.

Werkt perfect!

Heb gekozen voor usb & firewire omdat sata nog niet echt veel voorkomt om hd's extern aan te sluiten. en firewire zou iets stabieler/sneller zijn dat usb voor veel data.

ook de keuze voor p-ata aangezien alle hd's die ik nu bezit van dit type zijn.

Dit in samenwerking met het proggie "allway Sync" is dit ideaal voor je backups te maken.

of zijn er betere "freeware" proggies om te backuppen.

nog een update van wat foto's

http://users.telenet.be/grindal/icybox/

grindal,

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff snel een testje gedraaid
Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/3118/screen2mh.th.jpg
(Hardeschijf is wat ongefragmeerd wat de langzame write snelheid kan verklaren.)

Tja ik heb contact gehad met de winkel waarop uit kwam dat ik een SUB naar firrewire kabel moet kopen. Aangezien hun die niet verkopen konden ze me niet veder helpen. Ik ben natuurlijk niet achterlijk, na wat zoeken blijken er uiteindelijk drie versie te bestaan, wifi, USB en combo. Het enigste wat ik zou kunne doen is hem terug sturen, maar den ben ik wel totaal 10 euro kwijt aan verzend kosten waardoor het de moeite niet loont.

Mijn tip,
als je bij http://www.pcplatform.nl/ iets koop ga er dan ze alleen usb2 case verkopen, en mocht je een externe case willen kopen van Tsunami weet dan dat de kans aanwezig is dat er geen firewire op zit (terweijl het mischien wel op de doos staat, je moet op de zijkant van de doos kijken waar een geel stickertje moet zitten waarmee wordt aangeven welke versie het is).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ah, gewoon een andere versie dus.. Dat ze 1 algemene doos gebruiken komt heel vaak voor, dan zit er een stickertje op met welk model het is, of het is zelfs een ingekrast vakje.. En die winkel heeft je gewoon opgelicht met de verkeerde versie.

Of was het http://www.pcplatform.nl/info.php?id=1345&fc=true ? Dan had je het door de prijs kunnen weten..

[ Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 26-05-2006 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was inderdaad die, maar wat is dan die minimale prijs voor een externe cas met firewire ?

Veder heeft die Tsunami een groot nadeel, hij staat op je buro op 4 schroeven. Dat houdt in krassen op je buro blad en veel contact geluid :( . Ik ga wel iet zachts er onder plaatsen of kijken of ik ergens van die rubbere voetjes kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik heb deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.mnm-computers.nl/images/Behuizing/Diverse/Conceptronic_CHD3FWU.jpg

http://tweakers.net/pricewatch/53503

Dat is een erg fijn ding met USB en Firewire. Helaas wel een externe voeding nodig, dus voor frequent mobiel gebruik is het niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 14:17:
Het was inderdaad die, maar wat is dan die minimale prijs voor een externe cas met firewire ?
De allergoedkoopste in de PW is €29.. En die is wel echt Firewire.

Die Pentium D 305 voor €67 was ook niet echt..
Veder heeft die Tsunami een groot nadeel, hij staat op je buro op 4 schroeven. Dat houdt in krassen op je buro blad en veel contact geluid :( . Ik ga wel iet zachts er onder plaatsen of kijken of ik ergens van die rubbere voetjes kan kopen.
Hij ziet er imho nog lelijk uit ook. Als je er rubberen voetjes onder zet verdubbel je de waarde.

@Speed24: daar is met 3,5" geen ontkomen aan, waar wou je de power anders vandaan halen? Firewire? Denk dat de meeste moederborden dat niet trekken, als Firewire al toereikend kan zijn..

[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 26-05-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx, mischien ga ik dan wel een tweede halen.
Was eigelijk van plan om in een externe case met IEEE twee schijfen in te modden aangezien IEEE-139B hierver genoeg bandbreedte moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 14:08:
Ah, gewoon een andere versie dus.. Dat ze 1 algemene doos gebruiken komt heel vaak voor, dan zit er een stickertje op met welk model het is, of het is zelfs een ingekrast vakje.. En die winkel heeft je gewoon opgelicht met de verkeerde versie.

Of was het http://www.pcplatform.nl/info.php?id=1345&fc=true ? Dan had je het door de prijs kunnen weten..
Graag even een korte reaktie van onze kant, wij verkopen geen harddiskcase's met FireWire, waarom er gelijk over oplichting gesproken moet worden is ons een raadsel, er staat duidelijk bij dat het om een USB2.0 case gaat, dat iemand ervan uit gaat dat het een combo zou zijn is voor zijn/haar rekening.

PC Platform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik snap trouwns niet hoe je met USB 2.0 800MB/s (of trouwens ook 400MB/s of 480MB/s) kunt halen, zoals staat beschreven in de gequote link van de pcplatform website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

^^ daar wou ik ook net op wijzen.

En ik ging er vanuit dat die beschrijving net was aangepast en dat op het moment van bestellen door JC Ken er nog wel bijstond dat het Firewire zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort ga ik deze schijf behuizing voor mn notebok harddisk aanschaffen:

Afbeeldingslocatie: http://www.trendzone.nl/products_pictures/hdd_zilver.jpg1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.speurders.nl/images/19/1961/19616178_3.jpg

prijs is 12.95

mooi aluminium sony vaio disign
1 x USB 2.0 2.5" Externe hardeschijf behuizing
1 x Bescherm zakje tbv behuizing
1 x 2.0 USB kabel
1 x Device Driver voor Win98 /SE/ME & Mac (USB 2.0 & 1.1)
1 x English Gebruiksaanwijzing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 21:59

-Sander-

///M Powerrrrrr

En waar haal die weg ?
Misschien wel ff makkelijk om er een url bij te plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op speurders kan je een paar kleine computer handelaren vinden die in nieuwe hardware handelen. Gewoon ff zoeken bij hardeschijven naar behuizing. En dan vind je vele (dezelfde) nieuwe casings aangeboden. Waaronder deze dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 10-09 18:59

BHQ

op eBay en Marktplaats staan die Vaio cases ook in overvloed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik ben van plan de Icy Box IB-351UE-B-BL aan te schaffen, let op -BL erachter dus de behuizing met blauw licht. Echter, nou heb ik van iemand vernomen dat dat blauwe licht alleen aan gaat bij read / write (dus niet constant, zoals ik verwachtte) en dat dat heel irritant is.....
Iemand ervaring mee?

En zijn de Icy Boxes echt waar voor je geld, of kun je net zo goed zo'n Conceptronic geval kopen ofzo?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:10
ik heb dus een externe casing gekocht bij een webshop voor 20 euro, toen ik dat ding dus in huis had even de hdd erin geknalt, maar wat bleek dus.. zodra er een read / write opdracht word gegeven aan de schijf dan gaat deze ook een enorme lichtshow geven (KITT maar dan vertikaal)

daarom heb ik de schijf ook meteen gebannen uit me kamer, isch nie leuk als je snachts met dat ding bezig bent

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:12

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

l0c4lh0st schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 11:55:
Ik ben van plan de Icy Box IB-351UE-B-BL aan te schaffen, let op -BL erachter dus de behuizing met blauw licht. Echter, nou heb ik van iemand vernomen dat dat blauwe licht alleen aan gaat bij read / write (dus niet constant, zoals ik verwachtte) en dat dat heel irritant is.....
Iemand ervaring mee?

En zijn de Icy Boxes echt waar voor je geld, of kun je net zo goed zo'n Conceptronic geval kopen ofzo?
Mijn icy-box is continu blauw verlicht en gaat bij read/write acties uit-knipperen. Dus wel altijd led aan als hij niks aan het doen is.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:01

Exirion

Gadgetfetisjist

shure-fan schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:51:
ik heb dus een externe casing gekocht bij een webshop voor 20 euro, toen ik dat ding dus in huis had even de hdd erin geknalt, maar wat bleek dus.. zodra er een read / write opdracht word gegeven aan de schijf dan gaat deze ook een enorme lichtshow geven (KITT maar dan vertikaal)

daarom heb ik de schijf ook meteen gebannen uit me kamer, isch nie leuk als je snachts met dat ding bezig bent
Stickertje eroverheen plakken? Een sticker met van dat folie aan de onderkant (zilverkleurig) laat geen licht door.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Rombo-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 13:31
Ik heb ook een Icy Box met die blauwe ledjes en vond het nogal redelijk storend

Maar daar is een zeer goede oplossing voor: opendoen en de 2 kabelkes voor de ledjes op het printplaatje loskoppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 09:51
Ik zit te denken aan deze:

Maxtor OneTouch III, 500 GB, 7200 rpm, 16 MB
http://www.azerty.nl/prod...00-gb-7200-rpm-16-mb.html
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_5494_G.jpg
Voor € 280,91

Of

Western Digital My Book Essential, 500 GB, 7200 rpm, 8 MB
http://www.azerty.nl/prod...500-gb-7200-rpm-8-mb.html
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/producten/PR_5391_G.jpg

Prijs: € 254,90

De laatste vind ik mooier en volgens mij is het merk beter.

Welke zouden jullie kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ook de WD, die cache maakt geen hol uit, de snelheid/accesstime is mogelijk toch beperkt door de USB-aansluiting en de chip die in het ding zit, de WD is goedkoper én ook naar mijn mening ziet ie er leuker uit.

Je kan eventueel kijken of er in één van beiden een fannetje zit. Een fannetje is goed voor de hitte/levensduur, maar slecht voor je oren. Ook kan je kijken of de behuizing van metaal is, een metalen behuizing zal warmte beter afvoeren.

[ Voor 37% gewijzigd door Mentalist op 21-06-2006 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
W3ird_N3rd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 00:27:
Je kan eventueel kijken of er in één van beiden een fannetje zit. Een fannetje is goed voor de hitte/levensduur, maar slecht voor je oren. Ook kan je kijken of de behuizing van metaal is, een metalen behuizing zal warmte beter afvoeren.
Ik heb hier de 250Gb versie van die WD My Book serie, er zit géén fan in, maar de behuizing is wel van ijzer en geleid dan idd ook. Hij wordt verder bij het ijzer alleen voelbaar iets warmer, verder wordt hij niet echt warm aan de hele behuizing ofzow. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Hoe warmer de behuizing, hoe beter. Alle warmte die aan je behuizing zit zit niet meer in de HD :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:33:
Hoe warmer de behuizing, hoe beter. Alle warmte die aan je behuizing zit zit niet meer in de HD :).
Op zich heb je hier gelijk in, maar...
Echter kan het ook zijn dat de hitte binnenin zich opstapelt en slechts een deel aan de buitenkant voelbaar is. Maar een merk als WD zal er wel genoeg moeite ingestoken hebben om een goede warmteafgifte in het toestel te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik een Icy Box IB-251UE in combinatie met een Hitachi Travelstar 5400rpm 100GB 2.5" HD. Het probleem is dat ik de set voor geen mogelijkheid aan de gang krijg op een Asus laptop en op een Dell laptop. Op mijn desktop systeem werkt het wel.

Na lang zoeken en proberen kwam ik tot de conclusie dat de HD te veel stroom vraagt dan de USB poorten kunnen leveren. Ook met de extra stroom USB stekker. Nu kan ik de Icy Box wel ruilen tegen een Revoltec Alu Book 2 of een Stardom I-201, maar ik heb het idee dat dit ook geen oplossing is.

Weet iemand een oplossing om de HD toch in een 2,5" externe behuizing te laten werken, eventueel met een aparte stroomvoorziening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

hoeveel hubs heb je op de laptops zitten? als het meer dan 1 is, prober de twee stekkers te spreiden. Check eventueel ook het powermanagement van je laptop. (het kan zijn dat ie wordt uitgezet omdat hij niet (voor data) wordt gebruikt

probeer het een met een hub die zijn eigen powersupply heeft (niet handig, maar als test)

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Kent iemand ook deze freecom 80GB drive

Ik zit er over te denken er een andere HD in te zetten, is dat mogelijk?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Laatst online: 24-08 21:30
Heeft iemand ervaring met de Thecus Y.E.S. box N2100 SAN( http://www.informatique.n...n/iqshop.cgi?M=I&A=890703 )?

Is een uitgebreide NAS- schijf. Wel 349 euro, exclusief HD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 20:08

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

mening/ervaring gevraagd:

Ik wil een NAS behuizing kopen en heb mijn oog laten vallen op de A.C.Ryan Alubox Lan.

http://www.acryan.com/alubox/ACR-HD50152.shtml

Het probleem is dat ik hem wil gebruiken om vanaf die schijf te gaan leechen van Usenet met eender welke PC er aan hangt. Ik wil dus overdag via mijn normale PC slurpen end dan 's nachts overschakelen op mijn laptop omdat mijn normale PC een Powerguzzler is. Dit kan als alles op de NAS schijf staat en hij via het netwerk aanspreekbaar is.

Maar ik *denk* dat je daarvoor de schijf moet zien in Windhoos als een aparte drive en ik kan nergens vinden dat dat zo is. Hoe wordt deze NAS schijf in je OS gereprensenteerd?
Als een drive of als een ander device? Kan je er progsels van runnen?

Iemand?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Laatst online: 25-08 20:06
Ik ben van plan een externe bezuizing aan te schaffen om back-ups mee te maken. En aangezien er tegenwoordig steeds vaker eSATA aansluitingen zijn te vinden op moederborden leek het me wel handig hier alvast rekening mee te houden. Met eSATA kun je namelijk veel hogere snelheden bereiken dan met firewire of usb2. Maar er zijn nog maar weinig eSATA producten te vinden. Alleen CoolerMaster heeft een vrij nieuw product in het assortiment dat niet alleen eSATA maar ook USB2 ondersteund, de x-craft RX-3SB :

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/product_common_images/27c2e98181d398107504a8702e027a4f.jpg

http://www.coolermaster-e...ft%20USB2.0%20%2F%20eSATA

kleine review: http://www.biosmagazine.co.uk/rev.php?id=486

Zijn er al mensen die dit kastje hebben staan toevallig? Ook staat er in de manual (op de CM site) dat hij maximaal 500GB ondersteund. Waarom niet hoger? Of zou hij 750GB ook gewoon moeten pakken?

[ Voor 7% gewijzigd door kutkip op 06-07-2006 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

kutkip schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 00:16:
Ik ben van plan een externe bezuizing aan te schaffen om back-ups mee te maken. En aangezien er tegenwoordig steeds vaker eSATA aansluitingen zijn te vinden op moederborden leek het me wel handig hier alvast rekening mee te houden. Met eSATA kun je namelijk veel hogere snelheden bereiken dan met firewire of usb2. Maar er zijn nog maar weinig eSATA producten te vinden.
Valt wel mee hoor: iedere SATA behuizing die verdacht goedkoop is is voor externe SATA (eSATA is volgens mij maar een verzonnen naam.. Van Asrock toch?).
Zijn er al mensen die dit kastje hebben staan toevallig? Ook staat er in de manual (op de CM site) dat hij maximaal 500GB ondersteund. Waarom niet hoger? Of zou hij 750GB ook gewoon moeten pakken?
Omdat 750GB nog niet bestaat :). Werken zal het wel hoor, de limiet zou op 128 petabyte moeten liggen uit m'n hoofd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 10:10:
[...]
Valt wel mee hoor: iedere SATA behuizing die verdacht goedkoop is is voor externe SATA (eSATA is volgens mij maar een verzonnen naam.. Van Asrock toch?).
de "e" staat toch gewoon voor extern (of external) en aangezien SATA hot-plug is... Dus om het sata signaal door te sturen is niets van andere hardware nodig, behalve een SATA m-f stekkertje. De usb of firewire controller is nu al zo standaard dat die geen hol meer kost. De prijs (of juist goedkoop zijn) hangt af van de voeding en het kastje zelf
Omdat 750GB nog niet bestaat :). Werken zal het wel hoor, de limiet zou op 128 petabyte moeten liggen uit m'n hoofd..
750 GB bestaat toch wel? Seagate Barracuda http://www.seagate.com/products/personal/barracuda.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 10:20:
[...]

de "e" staat toch gewoon voor extern (of external) en aangezien SATA hot-plug is...
Ja, maar zover ik weet is het geen officiële afkorting :).
Dus om het sata signaal door te sturen is niets van andere hardware nodig, behalve een SATA m-f stekkertje. De usb of firewire controller is nu al zo standaard dat die geen hol meer kost. De prijs (of juist goedkoop zijn) hangt af van de voeding en het kastje zelf
Je hebt SATA behuizingen van 20-25 euro, als je USB aansluiting erbij wil kost een behuizing zo'n 40 euro.
[...]

750 GB bestaat toch wel? Seagate Barracuda http://www.seagate.com/products/personal/barracuda.html
Ah, ik zie dat die al verkrijgbaar is, lekker :P :9. Die zal dan ook wel werken waarschijnlijk ja. Ik zou in ieder geval niet kunnen verzinnen waarom niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Tijgert schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:45:
mening/ervaring gevraagd:

Ik wil een NAS behuizing kopen en heb mijn oog laten vallen op de A.C.Ryan Alubox Lan.

http://www.acryan.com/alubox/ACR-HD50152.shtml

Het probleem is dat ik hem wil gebruiken om vanaf die schijf te gaan leechen van Usenet met eender welke PC er aan hangt. Ik wil dus overdag via mijn normale PC slurpen end dan 's nachts overschakelen op mijn laptop omdat mijn normale PC een Powerguzzler is. Dit kan als alles op de NAS schijf staat en hij via het netwerk aanspreekbaar is.

Maar ik *denk* dat je daarvoor de schijf moet zien in Windhoos als een aparte drive en ik kan nergens vinden dat dat zo is. Hoe wordt deze NAS schijf in je OS gereprensenteerd?
Als een drive of als een ander device? Kan je er progsels van runnen?

Iemand?
Ik neem aan dat het gewoon een netwerkshare wordt die je (in mijn netwerklocaties ofzo) gewoon kunt benaderen. En dan kan je er dus ook een drive mapping van maken.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik neem aan dat het gewoon een netwerkshare wordt die je (in mijn netwerklocaties ofzo) gewoon kunt benaderen. En dan kan je er dus ook een drive mapping van maken
Als drives idd gemapped kunnen worden dan is het prima, maar de Alubox schijnt zonder IP adres te werken en daar ben ik niet mee bekend. Het is dus niet zeker dat je de drives kunt mappen en ik hoopte dat iemand hier wist hoe NAS schijven zonder IP adres zich 'gedragen' in Windows.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Laatst online: 25-08 20:06
W3ird_N3rd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 10:52:
[...]

Ja, maar zover ik weet is het geen officiële afkorting :).

[...]

Je hebt SATA behuizingen van 20-25 euro, als je USB aansluiting erbij wil kost een behuizing zo'n 40 euro.

[...]
eSATA is een echte standaard die anders is dan SATA. Kijk hier maar eens naar:

http://www.sata-io.org/esata.asp

Het is ook een andere plug die gebruikt wordt.
Ah, ik zie dat die al verkrijgbaar is, lekker :P :9. Die zal dan ook wel werken waarschijnlijk ja. Ik zou in ieder geval niet kunnen verzinnen waarom niet :).
Ik dacht misschien zit er een limitatie in de chip die gebruikt wordt oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

kutkip schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 12:46:
[...]

eSATA is een echte standaard die anders is dan SATA. Kijk hier maar eens naar:

http://www.sata-io.org/esata.asp

Het is ook een andere plug die gebruikt wordt.
Warempel zeg.. Weer wat geleerd.
[...]

Ik dacht misschien zit er een limitatie in de chip die gebruikt wordt oid?
Ik zou het wel vreemd vinden. 128GB is een logische limiet, daarna is 128PB de limiet normaal ivm. adressering. Waarom er dan bij 300GB, 400GB en 500GB nog aparte limieten zouden zijn bij externe behuizingen.. Beats me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 19:09
Toad schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 09:47:
Heeft iemand ervaring met de Thecus Y.E.S. box N2100 SAN( http://www.informatique.n...n/iqshop.cgi?M=I&A=890703 )?

Is een uitgebreide NAS- schijf. Wel 349 euro, exclusief HD's.
Ben ook wel erg benieuwd of er iemand is met ervaring met deze NAS box. Weet iemand wat de FTP mogelijkheden zijn ? Heb al diversen soortgelijke apparaten getest maar de FTP functionaliteiten laten vaak te wensen over. Met name het instellen van rechten is een drama (of full rights of geen toegang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik heb deze net gekocht via eBay
Afbeeldingslocatie: http://images.fan-tec.com/3292_g.jpg

De prestaties over LAN en dan met name via een router zijn wel treurig, maar beter als niks.
Ik weet niet of dit normaal is voor zo'n NAS of dat juist dit merk niet zo top presteerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.dexgo.com/graph/bild.php?id=38

De review staat in het Duits op http://www.dexgo.com/inde...3&rubrik=Hardware&seite=1

Is op zich geen gek kastje, alleen lastig in Nederland te vinden.
De reden waarom ik hem kocht is omdat hij gewoon TCP/IP ondersteunt en vele anderen gebruiken speciale software waardoor je niet kan FTP'en.

Op eBay zijn ze te vinden in de US en vooral Hong Kong.
(dan zijn ze net een euro met dan 30Pond verzendkosten, je kent het wel)

Edit: Het is een bepaald OEM kastje waar iedere fabrikant zijn logo op plakt, dus als je zoekt op 'lan server' zul je meerdere merken tegenkomen met exact dezelfde schroefjes aan de zijkant en druppel-knop op de voorkant, het blijft dezelfde hardware (wellicht dat de firmware wat anders kan zijn... wat wellicht deuren opent voor andere merken firmwares en dus andere prestaties...)

[ Voor 21% gewijzigd door Tijgert op 10-07-2006 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 08:53
Ik wil een externe harde schijf aanschaffen om via mijn laptop (fuijitse siemens m3438g ,windows xp home) filmpjes die ik via een dv camera hebt gemaakt te bewerken en bewaren.

nu heb ik een aantal vragen hierover bv kan ik rechtstreeks van de camera naar de externe harde schijf via een fire wire kabel opslaan en bewerken?

Als ik een dvd wil branden zonder al te veel kwaliteitsverlies dien ik de harde schijf dan via de usbs poort of via firewire aan te sluiten?

Ik dacht zelf een externe harde schijf van minimaal 200gb, welke kunnen jullie aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

1. Een harde schijf die je aansluit via USB wordt in het algemeen herkend als een normale harde schijf en is aanspreekbaar als een normale harde schijf. Dat hij extern is maakt voor geen enkel programma wat uit.

2. Een DVD branden heeft geen last verlies van kwaliteit v.w.b. de bron. Het is en blijft digitaal. Bovendien is de hoogste brandsnelheid lager dan de doorvoer van een USB 2.0 poort. (well High speed).

3. Firewire en USB zijn nagenoeg even snel.

4. Er zijn tegenwoordig weinig berichten over 'slechte' harde schijven. Met USB ben je eerder gelimiteerd door de snelheid van USB dan door de snelheid van de harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv12
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 08:53
Wat ik begrepen heb is de "bandbreedte"van firewire groter dan usb. Daardoor wordt het videobestand (avi) een stukje gecomprimeerd.
Firewire heeft hier minder last van.

Weet iemand precies hoe het zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Er wordt helemaal niks gecomprimeerd. Het is een doorvoer van data, niks meer en niks minder.

Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste

Let op:
Belangrijk!! Neem dit door aangaande het beleid op Ervaringentopics!
OM Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics