Thanks Eddos. Ik wist het namelijk niet zeker, want op de Sweex site vermelden ze het ook niet. Dan zal ik het dingetje binnenkort bestellen, want ik moet nodig backups maken
hey, ik heb ook intresse in deze case. Aangezien deze dezelfde chipset heeft als de duurdere versies, en ook nog eens hetzelfde uitziet lijkt me dit ook een interessante optie aangezien deze de helft kost van wat de ms tech met FW kost.objectief2 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:26:
Ik heb vanochtend deze:
STANDAARD CASE 3.5" C-31 OEM USB2 ACTIE
Type Extern Behuizing voor 3.5" HDD
Materiaal/Kleur ALuminium/Zilver
Aansluiting USB 2.0 (met nieuwe Cypress Chipset)
Aansluiting HDD IDE
bij Citypc gekocht. Voor slechts 19,50 een perfect ding. Zojuist ff een Ghostimage gemaakt van 20GB via USB en met een 7200rpm 3,5inch WD-schijf....dat deed ie in een 22.44 minuten. Al met al ben ik tevreden
Ik vroeg me alleen af of er nog een beetje te modden is met deze case, en hoe het met de temps zit. Zou je daarover misschien ff wat over kunnen typen.
Ik heb een Gigapod Spire II en een Hitachi Deskstar (model IC35L120AVV207) 120 gig.
Ik krijg deze twee echter niet werkend. De harddisk wil niet aan gaan wanneer ik deze in de behuizing aansluit en aanzet. Hij spinned niet up.
Een andere HDD (oude quantum fireball 8.4 GB) werkt wel gewoon. De spire is dus niet kapot.
Kan je op de een of andere manier de harddisk zo instellen dat hij ook via mijn Spire aan gaat.
Wanneer ik de schijf in mijn kast hang doet hij het ook gewoon......
Ik krijg deze twee echter niet werkend. De harddisk wil niet aan gaan wanneer ik deze in de behuizing aansluit en aanzet. Hij spinned niet up.
Een andere HDD (oude quantum fireball 8.4 GB) werkt wel gewoon. De spire is dus niet kapot.
Kan je op de een of andere manier de harddisk zo instellen dat hij ook via mijn Spire aan gaat.
Wanneer ik de schijf in mijn kast hang doet hij het ook gewoon......
Verwijderd
Ik heb dezelfde case als jij hebt, en vind het zelf ook een drama apperaat.Stropdas schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:00:
[afbeelding]
Bytecc ME-320U2 5.25" USB 2.0 EXTERNAL DISK ENCLOSURE
Heb hem nu anderhalf/2 jaar. Destijds aangeschaft omdat PC toen schijven van 160GB niet volledig herkende. Gebruikte hem als MP3/DVDbehuizing. Nadat ik met andere schijven ging kloten enzo er een schijf ingehad die in XP was omgezet naar dynamic ipv. basic disk. Steeds bij reboot moest ik de schijf in XP 'aanzetten' via Disk ManagementMomenteel heb ik alle schijven gewoon in PC zitten omdat extern nu weinig nut bied
Heeft verder altijd zonder problemen gewerkt
Ongeacht wat voor hd ik erin zet, na 2 x gebruiken en al helemaal bij het overpompen van grote bestanden krijg ik errors of loopt het geval vast,
En ook steevast gevolgd door "controller" errors.
Enige wat er overigens bij mij op staat is een stickertje met "usb2.0" erop.
Ik vind het trouwens ook een crime om het apperaat open te maken, dit ivm een kliksysteem wat me al 2 x die plastic zijkant beugeltjes gekost heeft.
Geen aanrader dus !
Vooral niet meer kopen dat ding. Na een aantal weken, hooguit 2, begon hij zowel bij mij als bij een kennis die hem ook had kuren te vertonendarklord007 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 13:23:
[...]
hey, ik heb ook intresse in deze case. Aangezien deze dezelfde chipset heeft als de duurdere versies, en ook nog eens hetzelfde uitziet lijkt me dit ook een interessante optie aangezien deze de helft kost van wat de ms tech met FW kost.
Ik vroeg me alleen af of er nog een beetje te modden is met deze case, en hoe het met de temps zit. Zou je daarover misschien ff wat over kunnen typen.
Ik ben er inmiddels achter waardoor mijn disk het niet doet. Er is ergens een los contact in of bij de aansluiting van de molex stekker.
De Spire gaat dus RMA.
De Spire gaat dus RMA.
Klopt het dat deze zonder adapter werkt? (de 250 GB versie)Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 23:41:
[...]
Ik heb zelf de 40GB versie, en draai hem zonder voeding. Als het goed is heb jij ook de voeding niet nodig, en heeft die genoeg aan de usb poort voedingEen van mijn beste aankopen ooit dit ding.
Ik ben namelijk op zoek naar een grote harde schijf maar ik heb geen zin om een adapter mee te gaan slepen. Iemand die me er eentje kan aanraden van die groter is dan 120GB (liefst 200 ofzo)
ik ga toch voor de icy box 351u-BL voor 33€, mooie en robuste case met ook nog een aardig pimp gehalte met het blauwe licht. en voor een zeer interessante prijs
Nee dat klopt niet: geen enkele 3.5" harde schijf draait op USB power - dat gaat ver boven de USB specificaties. Je moet daarvoor een kleinere 2.5" schijf hebben (laptopmodel) - en zelfs die zijn volgens een test die ik denk ik in C'T heb gelezen niet altijd tevreden met USB power. Met name bij het opspinnen zijn er problemen met laptops en zwakkere moederborden.I-King schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:24:
[...]
Klopt het dat deze zonder adapter werkt? (de 250 GB versie)
Ik ben namelijk op zoek naar een grote harde schijf maar ik heb geen zin om een adapter mee te gaan slepen. Iemand die me er eentje kan aanraden van die groter is dan 120GB (liefst 200 ofzo)
Voor wat LaCie modellen betreft, moet je dan dus kijken bij de Mobile sectie. En daar zit helaas nog weinig bij dat zo groot is als jij zoekt...
Verwijderd
Externe Hardeschijf behuizing:

Conceptronic CHD3U
Uiterlijk:
Ziet er stevig uit, behuizing is van metaal/aluminium. Makkelijk te openen door 2 schroefjes aan de achterkant te verwijderen. Behuizing wordt warm. Kleine adaptor, past in elk stopcontact.
Benchmark:
Eerst had ik hem op de verkeerde USB-poort aangesloten, een snelheid van 0.9 MB/sec. Na even proberen met de USB-poorten heb ik toch de goede gevonden:

Conceptronic CHD3U
Uiterlijk:
Ziet er stevig uit, behuizing is van metaal/aluminium. Makkelijk te openen door 2 schroefjes aan de achterkant te verwijderen. Behuizing wordt warm. Kleine adaptor, past in elk stopcontact.
Benchmark:
Eerst had ik hem op de verkeerde USB-poort aangesloten, een snelheid van 0.9 MB/sec. Na even proberen met de USB-poorten heb ik toch de goede gevonden:

Lol, als je het niet erg vindt reageer ik nog even, na vier maandenExirion schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:30:
[...]
En ik heb 40 euro betaald voor een aluminium Conceptronic. Voor een merkloos ding vind ik 40 euro nou niet echt super goedkoop.
Ik had al een Conceptronic met alleen USB 2 (vorig jaar voor 35 euro ofzo gekocht) en nou heb ik voor 40 euro USB 2 en Firewire. Ik vind het voor weinig geld echt topdingen. Netjes afgewerkt ook
Moet je namelijk gelijk geven: ik kreeg kort geleden ineens door dat sommige files die ik een tijd geleden geschreven had corrupted waren, en kort daarop verdween mijn hele partitie... schijf uit doos gehaald, rechtstreeks in pc aangesloten: vrijwel alle files waren zo weer terug te vinden (met recovery util). Harde schijf ge-sector-test: niks aan de hand.
Goed, doos teruggebracht naar Computerland, kreeg meteen een nieuwe. Probeer ik thuis mijn hdd erin te stoppen - past hij niet! De printplaat zat zo scheef in de behuizing, dat hij aan een kant de hdd in de weg zat. Nu heb ik de printplaat maar aan een kant losgeschroefd (als je van buiten kijkt zie je al dat de schroefpunten scheef zijn uitgelijnd!) - en heb ik alle files met md5 verificatie geschreven. Deze lijkt het goed te doen. Ik denk dat ik hem weer ga terugbrengen maar heb aan de andere kant geen zin in het gedoe... kan moeilijk na vier maanden om een ander merk vragen...
Aanrader: net bij Office Centre een Lacie 80GB 2.5" USB2 ding gehaald, 89 euro ex btw.
Vreemd is wel dat dit model niet op de website van Lacie te vinden is...
Draait zonder voeding (zit er ook niet bij) vanaf mijn laptop. Er zit wel een tweede USB-kabel bij om extra stroom te kunnen trekken, maar die heb ik niet nodig gehad. Voor zover ik uit Device Manager kan opmaken, zit er een Western Digital schijf in (er staat "WDC [etc.]" in de drives lijst).
Voor een plaatje van deze mysterieuze (niet bij Lacie bestaande) schijf, zie de Office Centre folder: (pdf)
Hij ziet er inderdaad precies zo uit als op het plaatje, en overal op de doos en de bijgeleverde CD (handleiding) staat groot het Lacie-logo.
Aanbieding is deze week nog geldig.
Draait zonder voeding (zit er ook niet bij) vanaf mijn laptop. Er zit wel een tweede USB-kabel bij om extra stroom te kunnen trekken, maar die heb ik niet nodig gehad. Voor zover ik uit Device Manager kan opmaken, zit er een Western Digital schijf in (er staat "WDC [etc.]" in de drives lijst).
Voor een plaatje van deze mysterieuze (niet bij Lacie bestaande) schijf, zie de Office Centre folder: (pdf)
Hij ziet er inderdaad precies zo uit als op het plaatje, en overal op de doos en de bijgeleverde CD (handleiding) staat groot het Lacie-logo.
Bij de Paradigit hebben ze dezelfde in de aanbieding voor € 99,- incl. BTWJohn_Glenn schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:02:
Aanrader: net bij Office Centre een Lacie 80GB 2.5" USB2 ding gehaald, 89 euro ex btw.
https://www.strava.com/athletes/10490675
Gisteren deze HD besteld (bij komplett) en vandaag ontvangen:

Tis een Seagate 300Gb FireWire/USB 2.0 externe HD.
Intern zit er een Seagate 7200.8 8Mb 300Gb PATA schijf in.
Benchmarks noemen bij de devicenaam 'initio', wellicht dat dat de maker van de USB/FireWire chip is?
Mijn subjectieve ervaringen zijn tot nu toe goed, hij is stil, hij resoneert niet en kopieert gewoon snel. Net even als test een 8Gb aan VOB's erheen geschreven en dat ging vrij snel, ik heb het niet getimed.
Ik haal hem uit de doos, sluit hem aan en zie dat er al een 300gb grote FAT32 partitie opstaat, mooi, hoef ik dat niet meer zelf te doen...
Hij is wel vrij groot qua formaat, maar ik las in een review dat het dan ook goed zit qua schokabsorptie, dus daar ga ik dan maar vanuit...
Die handzame 80Gb 2,5" schijfjes zijn leuk, maar ik wil a). veeel ruimte en b). snelheid, dus dan kom je uit bij zoiets...
Een losse 300Gb Maxtor Diamondmax 10 met 16Mb cache in een losse behuizing was misschien iets goedkoper geweest, maar dit vond ik wel zo makkelijk.
benchmarkje:

Tis een Seagate 300Gb FireWire/USB 2.0 externe HD.
Intern zit er een Seagate 7200.8 8Mb 300Gb PATA schijf in.
Benchmarks noemen bij de devicenaam 'initio', wellicht dat dat de maker van de USB/FireWire chip is?
Mijn subjectieve ervaringen zijn tot nu toe goed, hij is stil, hij resoneert niet en kopieert gewoon snel. Net even als test een 8Gb aan VOB's erheen geschreven en dat ging vrij snel, ik heb het niet getimed.
Ik haal hem uit de doos, sluit hem aan en zie dat er al een 300gb grote FAT32 partitie opstaat, mooi, hoef ik dat niet meer zelf te doen...
Een losse 300Gb Maxtor Diamondmax 10 met 16Mb cache in een losse behuizing was misschien iets goedkoper geweest, maar dit vond ik wel zo makkelijk.
benchmarkje:

Ik ben nu al een dag zo'n beetje non-stop data aan het overpompen naar mijn nieuwe seagate-schijf (zie post hierboven) en kreeg een paar keer een foutmelding waarna het kopieren ophield: "onvoldoende schijfruimte!". He? Dat kan toch helemaal niet?
En toen bedacht ik mij wat de mislukte files gemeen hadden: >4Gb! Ik was een paar 4,7Gb grote ISO's erop wou kopieren en de schijf is FAT32! Die ken dat helemaal niet aan...
FAT32 ondersteunt geen files groter dan 4Gb... Jullie daar ook tegenaan gelopen?
Er is zeker geen bestandssysteem dat wel grotere bestanden aankan en dat zowel onder Linux, Mac OS X, Win98 als WinXP kan lezen en schrijven he? In dat geval moet ik er maar mee leren leven...
En toen bedacht ik mij wat de mislukte files gemeen hadden: >4Gb! Ik was een paar 4,7Gb grote ISO's erop wou kopieren en de schijf is FAT32! Die ken dat helemaal niet aan...
Er is zeker geen bestandssysteem dat wel grotere bestanden aankan en dat zowel onder Linux, Mac OS X, Win98 als WinXP kan lezen en schrijven he? In dat geval moet ik er maar mee leren leven...
[ Voor 12% gewijzigd door estorino op 30-12-2005 19:44 ]
Ik heb deze vandaag ook gescoord bij VI Computer, voor 99 euri incl. BTW. Lijkt een erg prettig schijfje zo op 't eerste gezicht. Wel jammer dat ze er niet een klein hoesje o.i.d. bij leveren. 80GB in pocketformaat wat geen voeding nodig heeft is leuk!John_Glenn schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:02:
Hallo,
Ik zoek om wat externe schijven te verzamelen, een case waar er meerdere inkunnen.
Het enige wat ik heb kunnen vinden is dit, en de rest van mijn resultaten waren interne raid apparaten.

Kent iemand meer van dit soort apparaten? En worden harddisks hierin veel warmer dan een losse case? Ik neem aan van niet, vanwege de fan hierin.
Ik zoek om wat externe schijven te verzamelen, een case waar er meerdere inkunnen.
Het enige wat ik heb kunnen vinden is dit, en de rest van mijn resultaten waren interne raid apparaten.

Kent iemand meer van dit soort apparaten? En worden harddisks hierin veel warmer dan een losse case? Ik neem aan van niet, vanwege de fan hierin.
Verwijderd
De externe hardeschijf, die heeft 3jaar dienst gedaan als schijf voor mijn pc. Horizontaal dus. Ik heb hem nu verticaal in de houder staan, en wil hem weer horizontaal hebben. Geeft dit problemen met de hardeschijf?
Kleine correctie, ik heb nu zo'n externe HD naast me liggen en het is een Sitecom en geen SweexVerwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 15:03:
Over de Sweex heb ik positieve ([rml]Victorio in "[ Ervaringen] Externe harde schijven en b..."[/rml]) en negatieve ([rml]Wirf in "[ Ervaringen] Externe harde schijven en b..."[/rml]) dingen gehoord.
Ze doen het nog steeds niet goed, slaan vast na zo'n 30 GB, Linux gaat onderhand wel beter om met die vastgelopen casings, maar goed, nog steeds niet wat je wil dus.
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Ik ben hem hier nog niet tegengekomen maar hier is alvast een review van de Vantec Nexstar3 NST-360SU-BK
Hij is op dit moment nog niet in Nederland beschikbaar, maar ik hoop dat we hem binnenkort wel in de webshops zullen aantreffen.
Hij is op dit moment nog niet in Nederland beschikbaar, maar ik hoop dat we hem binnenkort wel in de webshops zullen aantreffen.
In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.
waar heb je deze gekocht?darklord007 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:14:
ik ga toch voor de icy box 351u-BL voor 33€, mooie en robuste case met ook nog een aardig pimp gehalte met het blauwe licht. en voor een zeer interessante prijs
Ik heb net vandaag bij de MM in Rijswijk de LaCie Porsche 250gb voor 128 euro gehaalt, en ik moet zeggen, hij bevalt me goed. Ik was al langer van plan een backupschijf te halen, maar nu liep ik opeens hier tegenaan, voor een tientje minder dan de goedkoopste uit de pricewatch.
De hd erin is een 250 GB pata Seagate op 7200 toeren, dus snel zat. Ik dacht er eerst aan om een case te kopen en er zelf een hd in te zetten, maar die lege dozen zijn bijna allemaal extreem lelijk, en zo'n rvs blok op m'n buro is wel okee.
De hd erin is een 250 GB pata Seagate op 7200 toeren, dus snel zat. Ik dacht er eerst aan om een case te kopen en er zelf een hd in te zetten, maar die lege dozen zijn bijna allemaal extreem lelijk, en zo'n rvs blok op m'n buro is wel okee.
Ik heb op het moment een noname 2,5inch "Smart Mobile Storage" case voor een 80GB laptop-hd. Voeding gaat via USB2 en alles werkt in principe prima.
Het probleem is alleen dat de aansluiting van de USBkabel op de case erg los en fragiel is. Ik heb nou een nieuwe identieke case en het is er niet op vooruit gegaan. Het minste tikje (tegen de kabel) en hij valt uit
. Dit is zo'n mini-usb plugje (wat is de correcte naam daarvoor?). Ik ben nu op zoek naar een case met zo'n degelijke usb plug zoals je vind bij 3,5inch cases (heet dat AB of AM-BM toevallig?).
In dit topic ben ik alleen deze tegen gekomen, en een usb only variant daarvan heb ik hier gevonden, maar via de pricewatch heb ik niks kunnen vinden. Er staat nooit bij welk type aansluiting het is en meestal is het op de plaatjes ook niet te zien.
Weet iemand nog andere 2,5inch cases met een degelijke aansluiting? Te koop in Nederland het liefst.
Het probleem is alleen dat de aansluiting van de USBkabel op de case erg los en fragiel is. Ik heb nou een nieuwe identieke case en het is er niet op vooruit gegaan. Het minste tikje (tegen de kabel) en hij valt uit

In dit topic ben ik alleen deze tegen gekomen, en een usb only variant daarvan heb ik hier gevonden, maar via de pricewatch heb ik niks kunnen vinden. Er staat nooit bij welk type aansluiting het is en meestal is het op de plaatjes ook niet te zien.
Weet iemand nog andere 2,5inch cases met een degelijke aansluiting? Te koop in Nederland het liefst.
Ik heb 2 IcyBox 351St-US 3.5" box voor S-ATA hardeschijven. Met eS-ATA en USB2.0 aansluiting.
Hierin 2 Maxtor DiamondMax 10 S-ATA 200GB 8MB 7200RPM.
Ze draaien nu pas een week, nog geen problemen mee gehad, Ze hangen wel aan me Linksys NSLU2. Moet van de week ook nog eens op de PC aansluiten en benchen.
Ze draaien allebei op ext3 (file system van Linux). Misschien dat ik hem later nog op NTFS zet vanwege de compatibliteit voor Windows machines.
Ik heb hier voor 80 HKD (zo'n 8 euro) eentje met een USB type A en zit heel goed vast. Met een 60GB HD. Denk dat die dingen er ook zijn Nederland. Sweex misschien?
Hierin 2 Maxtor DiamondMax 10 S-ATA 200GB 8MB 7200RPM.
Ze draaien nu pas een week, nog geen problemen mee gehad, Ze hangen wel aan me Linksys NSLU2. Moet van de week ook nog eens op de PC aansluiten en benchen.
Ze draaien allebei op ext3 (file system van Linux). Misschien dat ik hem later nog op NTFS zet vanwege de compatibliteit voor Windows machines.
Dat is een USB type B stekker. Wat in je PC gaat is een type A stekker.handige_harrie schreef op zondag 15 januari 2006 @ 14:54:
Ik heb op het moment een noname 2,5inch "Smart Mobile Storage" case voor een 80GB laptop-hd. Voeding gaat via USB2 en alles werkt in principe prima.
Het probleem is alleen dat de aansluiting van de USBkabel op de case erg los en fragiel is. Ik heb nou een nieuwe identieke case en het is er niet op vooruit gegaan. Het minste tikje (tegen de kabel) en hij valt uit. Dit is zo'n mini-usb plugje (wat is de correcte naam daarvoor?). Ik ben nu op zoek naar een case met zo'n degelijke usb plug zoals je vind bij 3,5inch cases (heet dat AB of AM-BM toevallig?).
Ik heb hier voor 80 HKD (zo'n 8 euro) eentje met een USB type A en zit heel goed vast. Met een 60GB HD. Denk dat die dingen er ook zijn Nederland. Sweex misschien?
[ Voor 62% gewijzigd door The Conman op 15-01-2006 16:15 ]
In zoiets heb ik ook intresse! Een soort san@home.. meerdere disken, eventueel in een raid 5.. en verbinding via lan/firewire.. en uiteraard betaalbaar.. en linux ondersteuning..Thaan schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 21:31:
Hallo,
[afbeelding]
Ik zie nl een tekort aan ruimte aankomen binnen mijn case..
Verwijderd
Is die nog steeds te koop voor die prijs ? Was gister bij een andere MM en daar kost hij officieel 179 en na wat praten 160 euro ..Sabbi schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:37:
Ik heb net vandaag bij de MM in Rijswijk de LaCie Porsche 250gb voor 128 euro gehaalt, en ik moet zeggen, hij bevalt me goed. Ik was al langer van plan een backupschijf te halen, maar nu liep ik opeens hier tegenaan, voor een tientje minder dan de goedkoopste uit de pricewatch.
Anders ga ik denk ik die schijf bij de Aldi halen ...
Verwijderd
Ik wil je blijdschap niet vergallen ofzow maar het zijn niet echt beste externe hdd's van Lacie (de porsche 160/250 serie heb ik het over) als ik jouw was zou ik maar niet te belangrijke data eropzetten en ze Goed koelen met een Fan erop ofzo. Ze hebben volgensmij namelijk las van een warmte probleem ,Heb al 1 defecte gehad en Ga morgen mijn 2e terugbrengenSabbi schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:37:

heb op een aantal sites van de zelfde problemen gehoord oa:
http://ostg.pricegrabber....id_type=masterid/start=15
Morgen/ oops Vandaag
Wat is nu precies het verschil tussen deze:

en

?
Ze worden beiden door Conceptronics op de markt gezet, beiden met typenummer CHD3FWU (USB2.0 + FireWire)
Welke model is nu het nieuwste? De helpdesk van Conceptronic zelf geeft de zilveren aan, maar zelf denk ik de zwarte.
Op Google afbeeldingen search vind je namelijk alleen de zilveren (wat erop duid dat die al wat langer meegaat) terwijl de zwarte vrijwel alleen te vinden is op de site van conceptronic.
Wie helpt? Hij moet goed onder Mac OS X werken (op de doos van de zwarte staat Mac OS 9x)

en

?
Ze worden beiden door Conceptronics op de markt gezet, beiden met typenummer CHD3FWU (USB2.0 + FireWire)
Welke model is nu het nieuwste? De helpdesk van Conceptronic zelf geeft de zilveren aan, maar zelf denk ik de zwarte.
Op Google afbeeldingen search vind je namelijk alleen de zilveren (wat erop duid dat die al wat langer meegaat) terwijl de zwarte vrijwel alleen te vinden is op de site van conceptronic.
Wie helpt? Hij moet goed onder Mac OS X werken (op de doos van de zwarte staat Mac OS 9x)
20*350ZO45°
De onderste is al langer op de markt, een oud-klasgenoot van mij gebruikt deze al ruim 1,5 jaar namelijk, dus dat lijkt mij niet een 'nieuwe'.
Ik heb nu de "zwarte" staat de nieuwste firmware op, aansluiten via FireWire gaat harstikke snel, echter bij het afspelen van een MP3 vanaf de schijf zit er af en toe weleens een "hikje" in. Beetje wazig omdat de MP3 geen grote hoeveelheid data is. Zit een 160GB DiamondMax 10 in.Eddos schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:36:
De onderste is al langer op de markt, een oud-klasgenoot van mij gebruikt deze al ruim 1,5 jaar namelijk, dus dat lijkt mij niet een 'nieuwe'.
Edit:
Hardware: Mac Mini @ 1,5Ghz 512MB
[ Voor 10% gewijzigd door Richard op 25-01-2006 08:10 ]
20*350ZO45°
offtopic:
Heeft iemand een idee waar ik losse USB-IDE printjes kan kopen?
Ik bedoel echt een printje, zoals die in de behuizingen zitten, met een male IDE-connecter, en dus geen kabel met een female IDE-connector. Ik heb een oude Lacie Big Disk kast op de kop weten te tikken, zonder drives, en zonder werkende controller. Ik heb dus e'e'n (of twee) USB-IDE printjes nodig, om het een en ander weer aan het werk te krijgen. USB-IDE kabels passen niet in de kast; achter de harddisk is maar 0.5 cm vrij.
Heeft iemand een idee waar ik losse USB-IDE printjes kan kopen?
Ik bedoel echt een printje, zoals die in de behuizingen zitten, met een male IDE-connecter, en dus geen kabel met een female IDE-connector. Ik heb een oude Lacie Big Disk kast op de kop weten te tikken, zonder drives, en zonder werkende controller. Ik heb dus e'e'n (of twee) USB-IDE printjes nodig, om het een en ander weer aan het werk te krijgen. USB-IDE kabels passen niet in de kast; achter de harddisk is maar 0.5 cm vrij.
[ Voor 20% gewijzigd door j-w op 25-01-2006 12:35 ]
Ik zit ook te denken aan zo'n behuizing. Heb dit topic al doorgespit, en al veel info vergaard! 
Nu hebben ze bij Vobis de Digiconnect voor 29,95. Heeft iemand hier ervaring mee?

Linkje: http://www.vobis.nl/?ID=ProductDetail&ProductID=97746
Nu hebben ze bij Vobis de Digiconnect voor 29,95. Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 13% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 31-01-2006 10:23 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Genoeg over te vinden: dat is lang de standaard MyCom case geweest. Dat is gewoon gerelabeld DigiConnect spul.BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:22:
Ik zit ook te denken aan zo'n behuizing. Heb dit topic al doorgespit, en al veel info vergaard!
[afbeelding]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Bedankt, dat wist ik inderdaad niet. Alleen is er niet veel over te vinden, als ik zoek in dit topic op digiconnect of mycom, dan vind ik bijzonder weinig, helaas...Exirion schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:49:
[...]
Genoeg over te vinden: dat is lang de standaard MyCom case geweest. Dat is gewoon gerelabeld DigiConnect spul.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
ik heb de mycom versie met cardreader en usb hub gehad.. resultaat... gelijk terug gebracht naar mycomBeQuietAndDrive schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:22:
[afbeelding]
moeilijk de hd erin te stoppen, maakt kras op je hd en toen ik hem weer eruit wou halen een plastic dingetje gebroken... dus retour mycom...
(ook moeilijk geheugen kaartjes in te stoppen, gaat niet soepel, net zoals bij een sweex cardreader)
Ik heb al menige thread doorgelezen en websites bezocht met externe HDD en daarbij viel mijn oog op:
- Revoltec 3.5"
- Icy Box IB-350U
- Canyon CN-HDD35
Ikzelf kan me niet rijk prijzen met een firewire of s-ata aansluiting, dus USB2.0 moet voldoen. Zijn alle USB2.0 enclosures eigenlijk ook 1.1 compatible? Een aan/uit knop vind ik handig en een fan wil ik vermijden; de Revoltec heeft een ALU case, maar ik heb alleen van de Icy Box echt iets van informatie gevonden dat hitte en tevens geluid miniem is. Stilte is wel zo'n gemak.
Als iemand iets goeds of slechts te melden heeft over de Revoltec of de Canyon dan zou ik het graag weten. Bij de pricewatch zag ik de Revoltec en de Canyon er vaak bijstaan, maar gek genoeg (??) de Ice Box helemaal niet. Is deze niet in trek of is er een "surrogaat" voor?
Over de Icy Box las ik een aantal goede reviews, maar die is wellicht een beetje te verlicht. Of valt het wel mee. Over de Revoltec las ik dat die het best aardig deed, maar die review was alles behalve informatief vergeleken met die van Icy Box. Over de Canyon heb ik nog niks echt gevonden. Zijn de chipsets van de bovenstaande types ook goed in orde? D'r zijn zoveel modellen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Qua schijf zit ik te denken aan een Seagate Barracuda 7200rpm van 160 of 200GB. Ik ben er alleen nog niet echt over uit welke ik het beste kan nemen. Van die 8MB cache wordt gezegd dat het net zo wonderlijk is als de stap van 5200 naar 7200rpm, maar met een USB2.0 aansluiting zou in feite al die 5200rpm volstaan, dus kan ik hiermee concluderen dat 2MB voldoende is? Daarnaast zag ik dat er ook Plus modellen waren?! ....Mij gaat het er gewoon om dat ik een goede schijf heb, die niet te lawaaiierig is en qua hitte binnen de perken blijft. De Seagate zag ik vaak in de threads en hierbij specifiek het 7200.7 model. Kan deze me aanbevolen worden met de bovenstaande enclosures?
- Revoltec 3.5"
- Icy Box IB-350U
- Canyon CN-HDD35
Ikzelf kan me niet rijk prijzen met een firewire of s-ata aansluiting, dus USB2.0 moet voldoen. Zijn alle USB2.0 enclosures eigenlijk ook 1.1 compatible? Een aan/uit knop vind ik handig en een fan wil ik vermijden; de Revoltec heeft een ALU case, maar ik heb alleen van de Icy Box echt iets van informatie gevonden dat hitte en tevens geluid miniem is. Stilte is wel zo'n gemak.
Als iemand iets goeds of slechts te melden heeft over de Revoltec of de Canyon dan zou ik het graag weten. Bij de pricewatch zag ik de Revoltec en de Canyon er vaak bijstaan, maar gek genoeg (??) de Ice Box helemaal niet. Is deze niet in trek of is er een "surrogaat" voor?
Over de Icy Box las ik een aantal goede reviews, maar die is wellicht een beetje te verlicht. Of valt het wel mee. Over de Revoltec las ik dat die het best aardig deed, maar die review was alles behalve informatief vergeleken met die van Icy Box. Over de Canyon heb ik nog niks echt gevonden. Zijn de chipsets van de bovenstaande types ook goed in orde? D'r zijn zoveel modellen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Qua schijf zit ik te denken aan een Seagate Barracuda 7200rpm van 160 of 200GB. Ik ben er alleen nog niet echt over uit welke ik het beste kan nemen. Van die 8MB cache wordt gezegd dat het net zo wonderlijk is als de stap van 5200 naar 7200rpm, maar met een USB2.0 aansluiting zou in feite al die 5200rpm volstaan, dus kan ik hiermee concluderen dat 2MB voldoende is? Daarnaast zag ik dat er ook Plus modellen waren?! ....Mij gaat het er gewoon om dat ik een goede schijf heb, die niet te lawaaiierig is en qua hitte binnen de perken blijft. De Seagate zag ik vaak in de threads en hierbij specifiek het 7200.7 model. Kan deze me aanbevolen worden met de bovenstaande enclosures?
usb 2.0 is altijd 1.1 compatible, maar 1.1 is wel erg langzaam om een hdd met aan te sturen.
daarnaast heb ik zo'n icy box, bevalt me erg goed, ziet goed uit, is snel en koel. daarnaast is de prijs van 33€ (salland automatisering) erg aantrekkelijk, en ook de blauwe verlichting is verre van vervelend.
daarnaast heb ik zo'n icy box, bevalt me erg goed, ziet goed uit, is snel en koel. daarnaast is de prijs van 33€ (salland automatisering) erg aantrekkelijk, en ook de blauwe verlichting is verre van vervelend.
Bedankt voor de reactie. Ik zie nu dat als ik bij een aantal zaken zelf ga kijken op de website dat ze die Icy Box wel hebben. Hierbij had ik dan wel nog een klein vraagje....
Je hebt het model 350, maar ook de 351 en de 360. Zit hier een wezenlijk groot verschil in? Beschikking over firewire is over onbepaalde tijd wellicht handig, maar verder gaat het voornamelijk om die USB2.0 nu. Van de 350 heb ik een paar reviews gelezen, maar de 351 en 360... heeft iemand daar ervaring mee?
Qua schijf blijf ik bij de capaciteit van 160-250GB, maar ik wil bij nader inzien toch een Samsung erin zetten omdat die stiller is in idle stand en eveneens betrouwbaar is en redelijk koel blijft. Ik ben er alleen nog niet aan uit of ik het beste eentje van 5400rpm of van 7200rpm kan nemen en met 2MB of 8MB mocht het zo ziijn dat ik een usb2.0&firewire combo koop voor lange termijn.
Je hebt het model 350, maar ook de 351 en de 360. Zit hier een wezenlijk groot verschil in? Beschikking over firewire is over onbepaalde tijd wellicht handig, maar verder gaat het voornamelijk om die USB2.0 nu. Van de 350 heb ik een paar reviews gelezen, maar de 351 en 360... heeft iemand daar ervaring mee?
Qua schijf blijf ik bij de capaciteit van 160-250GB, maar ik wil bij nader inzien toch een Samsung erin zetten omdat die stiller is in idle stand en eveneens betrouwbaar is en redelijk koel blijft. Ik ben er alleen nog niet aan uit of ik het beste eentje van 5400rpm of van 7200rpm kan nemen en met 2MB of 8MB mocht het zo ziijn dat ik een usb2.0&firewire combo koop voor lange termijn.
Verwijderd
Ik heb recent een behuizing gekocht van acomdata, met de cypress cy7c68300B chipset. Nou geeft HDtach 28mB/s aan als max lees. Maar schrijven haal ik niet meer dan maximaal 12mB/s...en dan zit het mee...regelmatig kakt ie met schrijven in naar 4mB/s.
(Dezelfde file van interne HD naar HD doet 40MB/s dus dat is het niet)
Is dit normaal voor deze chipset?...
(Dezelfde file van interne HD naar HD doet 40MB/s dus dat is het niet)
Is dit normaal voor deze chipset?...
Heb voor school een Lacie 40 GB Mobile 5400 RPM hdd gekregen. Draait perfect.
Echter hoorde ik hem net schaven leek het wel en zag ik het ledje knipperen van oranje naar rood. Paar seconden later hield dit weer op. Er staat niks op en hij kan dus ook niks aan het doen zijn. Iemand die hier meer over weet? (Gebruik normale USB kabeltje voor data + extra power)
B.v.d
Echter hoorde ik hem net schaven leek het wel en zag ik het ledje knipperen van oranje naar rood. Paar seconden later hield dit weer op. Er staat niks op en hij kan dus ook niks aan het doen zijn. Iemand die hier meer over weet? (Gebruik normale USB kabeltje voor data + extra power)
B.v.d
[ Voor 9% gewijzigd door TommyGun op 20-02-2006 14:56 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik kan de Lacie inmiddels ook afraden, ik heb een Lacie Biggerdisk opnieuw proberen te formateren, maar windows crashte na een hele hoop bad sectors. Dat er een keer een bad sector op komt kan ik begrijpen, maar dit is gewoon onvoorstelbaar. Hier geen Lacie meer, of ze moeten hun nieuwe modellen inmiddels enorm hebben verbeterd.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Verwijderd
Ik ben opzoek naar een 2,5 inch externe behuizing met cardreader alleen ik kan er geen vinden. Er staat wel eentje in dit topic.
Deze:
Kan iemand mij verder helpen?
Deze:
Maar die is niet op de website te vindenEynstein
"ME600 On The Go: Externe USB 2.0 behuizing waarin u een 2,5 inch HDD kunt plaatsen. Dit is niet zomaar een gelikt uitziende behuziing, nee, hij kan veel meer:
Sluit uw Digitale Camera er op aan en sla alle gemaakte foo's in een oogwenk op! Geen tussenkomst van een computer meer nodig. handig voor op vakantie en een stuk goedkoper dan tig memory kaartjes.
Ik heb er hier 2 van.. Eentje met cardreader enz. erbij, en eentje zonder. Allebei doen ze 't perfect. In de een heb ik een maxtor zitten, en in de andere een WD. Ik ben er iig zeer tevreden over. Als je een (klein) beetje handig bent zijn de schijven ook makkelijk in te bouwen en om te wisselen.BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 10:22:
[afbeelding]
Ik vraag me dan toch af hoe dat werkt met zo'n cardreader?Zit er een knop op waarmee je je kaartjes kan kopieren naar je harde schijf, of gebeurd dat automatisch ofzo?Ik heb het dan over het geval waarbij er geen tussenkomst met de pc nodig is.
Verwijderd
Ik vind die icy persoonlijk wel leuk schijnt alleen snel heet te worden...
Ik zoek een case, waar ik handig een andere schijf in kan proppen zonder dat dus alles zo krap/crap erin past... En dus de case er aan gaat. USB 2.0 En ata 100/133 is genoeg...
Wat raden jullie aan..
Ik zoek een case, waar ik handig een andere schijf in kan proppen zonder dat dus alles zo krap/crap erin past... En dus de case er aan gaat. USB 2.0 En ata 100/133 is genoeg...
Wat raden jullie aan..
Ik heb een Toshiba 320GB schijf voor 149 euro gekocht. Is erg goed afgewerkt, heeft een goeie adapter, en ziet er ook nog eens erg goed uit. Daar kan Lacie (die ik eerst wou kopen) nog wat van leren. En de prijs vind ik ook erg schappelijkVerwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 15:41:
Wat raden jullie aan..
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Het klopt, wordt inderdaad snel heet. Maar daar heb ik wel eens over nagedacht want:Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 15:41:
Ik vind die icy persoonlijk wel leuk schijnt alleen snel heet te worden...
Er zit een reguliere schijf in. De cases die minder warm worden metdezelfde schijf (wat dus het geval is) voeren dus minder warmte van de HD af. Bij deze Icy wordt de warmte naar mijn idee dus behoorlijk goed afgevoerd.
Ook voor het verwisselen van schijven is de Icy redelijk goed geschikt. Je hebt geen schroevendraaier nodig om um open te maken. De 'voetjes' kun je gewoon losdraaien. Daarmee kun je gewoon de hele bovenkant erafhalen om de HD te verwisselen.
(in bezit van een 350 USB versie, met Maxtor 160GB schijf er in uit de 9 serie)
Life is not about specs, it is about joy!
Verwijderd
Welke type nr lcy is dat?bartvl schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:10:
[...]
Het klopt, wordt inderdaad snel heet. Maar daar heb ik wel eens over nagedacht want:
Er zit een reguliere schijf in. De cases die minder warm worden metdezelfde schijf (wat dus het geval is) voeren dus minder warmte van de HD af. Bij deze Icy wordt de warmte naar mijn idee dus behoorlijk goed afgevoerd.
Ook voor het verwisselen van schijven is de Icy redelijk goed geschikt. Je hebt geen schroevendraaier nodig om um open te maken. De 'voetjes' kun je gewoon losdraaien. Daarmee kun je gewoon de hele bovenkant erafhalen om de HD te verwisselen.
(in bezit van een 350 USB versie, met Maxtor 160GB schijf er in uit de 9 serie)
Overigens heb ik ook de Conceptronic USB 2.0 / FireWire Harddisk box 3,5" gehad. Ik kreeg mijn 3,5 inch schijf er met moeite in, ook zit de schijf gekneld tegen de chips aan.
Hoe zit dat met de lcy?
Beste mensen,
Al een uurtje lopen zoeken in dit topic maar kom er nog niet uit.
1. Ik ben op zoek naar een externe harde schijf ca. 100 á 250GB die zowel aan te sluiten is via USB2.0 als via FireWire.
2. Is mijn configuratie voldoende voor een externe harde schijf? (AMD Athlon XP 1800+ 1533MHz met 1GB geheugen).
3. Mijn configuratie bevat nog geen usb2.0/firewire maar ik wil een PCI-kaart (controller?) met usb2.0 en firewire aansluitingen gebruiken. Is dit aan te raden en heeft u tips voor een goede? Deze vraag hoort hier eigenlijk niet thuis maar al heb ik maar een paar goede links.
4. De philips externe harde schijven? Die zien er wel goed uit vind ik. Maar wat zijn de ervaringen tot nu toe?
Graag jullie advies
Alvast dank daarvoor.
Met vriendelijke groet,
Zoomer
1. Ik ben op zoek naar een externe harde schijf ca. 100 á 250GB die zowel aan te sluiten is via USB2.0 als via FireWire.
2. Is mijn configuratie voldoende voor een externe harde schijf? (AMD Athlon XP 1800+ 1533MHz met 1GB geheugen).
3. Mijn configuratie bevat nog geen usb2.0/firewire maar ik wil een PCI-kaart (controller?) met usb2.0 en firewire aansluitingen gebruiken. Is dit aan te raden en heeft u tips voor een goede? Deze vraag hoort hier eigenlijk niet thuis maar al heb ik maar een paar goede links.
4. De philips externe harde schijven? Die zien er wel goed uit vind ik. Maar wat zijn de ervaringen tot nu toe?
Graag jullie advies
Alvast dank daarvoor.
Met vriendelijke groet,
Zoomer
Vr. gr. Zoomer
Verwijderd
Groet onder een POST is hier niet toegestaan...zoomer schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 12:57:
Beste mensen,
Graag jullie advies![]()
Alvast dank daarvoor.
Met vriendelijke groet,
Zoomer
Ja, deze configuratie kan makkelijk een externe harde schijf aan, mits er een USB 2.0 of Firewire aansluiting is (zie ook volgende punt)zoomer schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 12:57:
Een kaart met USB 2.0 en firewire? Ik weet van geen kaart die beide heeft. Maar ik heb wel goede ervaringen met een goedkope USB 2.0 kaart die ik bij de funprice heb gekocht.3. Mijn configuratie bevat nog geen usb2.0/firewire maar ik wil een PCI-kaart (controller?) met usb2.0 en firewire aansluitingen gebruiken. Is dit aan te raden en heeft u tips voor een goede? Deze vraag hoort hier eigenlijk niet thuis maar al heb ik maar een paar goede links.
Ik zou er in ieder geval niet al te moeilijk over doen, elke goedkope zou voldoende moeten zijn.
Was het maar waar. Het hangt erg van de gebruikte chipset af hoe de performance en stabiliteit zijn, en ook hoe het kaartje functioneert op non-Windows operating systems.Wirf schreef op maandag 27 februari 2006 @ 12:02:
Ik zou er in ieder geval niet al te moeilijk over doen, elke goedkope zou voldoende moeten zijn.
Ja, precies, dat zeg je goed, de chipset is belangrijk.Exirion schreef op maandag 27 februari 2006 @ 12:21:
[...]
Was het maar waar. Het hangt erg van de gebruikte chipset af hoe de performance en stabiliteit zijn, en ook hoe het kaartje functioneert op non-Windows operating systems.
En volgens mij zijn er maar een paar makers van USB chipsets, dus of je nou een dure of een goedkope kaart koopt, er zit toch overal dezelfde chipset op.
Die goedkope kaart van mij heeft ook gewoon een VIA chipset.
edit:
Het kan natuurlijk anders zijn voor firewire, want daar weet ik echt niets vanaf
Het kan natuurlijk anders zijn voor firewire, want daar weet ik echt niets vanaf
[ Voor 9% gewijzigd door Wirf op 27-02-2006 14:46 ]
Misschien een domme vraag, maar kan ik in zo'n externe behuizing voor een HD ook gewoon een DVD brander stoppen?
Het is volgens mij gewoon een IDE naar USB converter dus waarom niet.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
En sommige chipsets bijten mekaar.. ik heb een moederbord met een VIA chipset en denk je dat ik een USB kaart met VIA chipset aan de praat krijg.. niet dusExirion schreef op maandag 27 februari 2006 @ 12:21:
[...]
Was het maar waar. Het hangt erg van de gebruikte chipset af hoe de performance en stabiliteit zijn, en ook hoe het kaartje functioneert op non-Windows operating systems.

Een USB kaart met NEC chipset daarentegen levert vrijwel geen problemen op. Gecombineerde USB/Firewire kaarten zijn er wel (Sweex heeft er bijvoorbeeld eentje). Let er daar dan op dat de controlers voor USB en Firewire dus verschillende chips zijn. Zo kan de USB controller worden geregeld door een NEC chipset en de Firewire controller door een VIA chipset.
Ik zou zeggen, koop voor de zekerheid een kaart in een winkel in de buurt en spreek af dat je kunt ruilen of geld terug als het niet werkt.
Da's best een domme vraag jafsfikke schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:48:
Misschien een domme vraag, maar kan ik in zo'n externe behuizing voor een HD ook gewoon een DVD brander stoppen?
Kan je zo een merk type noemen die dit heeft?hars73 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:08:
[...]
Een USB kaart met NEC chipset daarentegen levert vrijwel geen problemen op. Gecombineerde USB/Firewire kaarten zijn er wel (Sweex heeft er bijvoorbeeld eentje). Let er daar dan op dat de controlers voor USB en Firewire dus verschillende chips zijn. Zo kan de USB controller worden geregeld door een NEC chipset en de Firewire controller door een VIA chipset.
Vr. gr. Zoomer
zoomer schreef op maandag 27 februari 2006 @ 16:42:
[...]
hars73 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:08:
[...]
Een USB kaart met NEC chipset daarentegen levert vrijwel geen problemen op. Gecombineerde USB/Firewire kaarten zijn er wel (Sweex heeft er bijvoorbeeld eentje). Let er daar dan op dat de controlers voor USB en Firewire dus verschillende chips zijn. Zo kan de USB controller worden geregeld door een NEC chipset en de Firewire controller door
Kan je zo een merk type noemen die dit heeft?
Daar had ik inderdaad even niet aan gedachtExirion schreef op maandag 27 februari 2006 @ 16:18:
[...]
Da's best een domme vraag jaHoeveel inch is een harddisk en hoeveel inch is een DVD-brander? En zie jij in zo'n harddisk behuizing ergens een opening om de lade van de brander open te laten gaan?

Maar als je hem niet in de behuizing propt, en alleen de ide cable aansluit, werkt het dan wel?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik vermoed van wel, want het zal denk ik gewoon een ATAPI compatible USB->IDE interface zijn.fsfikke schreef op maandag 27 februari 2006 @ 17:29:
Maar als je hem niet in de behuizing propt, en alleen de ide cable aansluit, werkt het dan wel?
Daarachter stond nog: Let er daar dan op dat de controlers voor USB en Firewire dus verschillende chips zijn. Zo kan de USB controller worden geregeld door een NEC chipset en de Firewire controller door een VIA chipset.
De vraag is, is dat bij die Sweex het geval.
Ik heb trouwens een ECS Elitegroup K7VTA3 (rev 2.0) mobo.
Met VIA chipset dus.
Vr. gr. Zoomer
Google eens naar PD70X
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 18:51:
Ik ben opzoek naar een 2,5 inch externe behuizing met cardreader alleen ik kan er geen vinden. Er staat wel eentje in dit topic.
Deze:
[...]
Maar die is niet op de website te vinden
'We zullen wel zien' zei de kat en loosde in de suikerpot
Verwijderd
Ik zit te twijfelen tussen
http://www.ct-systemen.nl...h=21_258&products_id=3302
http://www.ct-systemen.nl...h=21_258&products_id=3769
Weet iemand waarom ze zoveel in prijs verschillen?
kzou het nie direct kunnen zeggen, de specs op de site zeggen geen verschil. Beste is gewoon ff mail sturen naar ct-systemen zelf!!
Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov
Ik heb de conceptronic behuizing (die hierboven ergens ook wordt genoemd) met zowel firewire als USB2 aansluiting, maar heb het probleem dat de drive met enige regelmaat spontaan corrupt wordt. Ik heb een nieuwe harddisk erin geplaatst, maar dit lostte het probleem niet op. Het corrupt worden vindt plaats spontaan als je bezig bent, tijdens het afsluiten, of wanneer je hem middels het pictogram in de systray probeert los te koppelen. Gebruik windows XP (sp2) en heb de schijf ondertussen maar eens op 'quick removal' ipv 'performance' mode gezet, maar ook dit werkt niet...
Ik wordt er nogal moedeloos van, omdat ik constant bezig blijf met recoveren... Zijn er hier mensen die dezelfde ervaringen hebben, of heb ik gewoon een brak exemplaar?
Het hebben van een externe schijf vind ik namelijk ideaal, gebruik hem met enige regelmaat om te video-editten in Premiere, en dat werkt soepeler dan verwacht, gebruik voornamelijk de firewire aansluiting trouwens.
Ik wordt er nogal moedeloos van, omdat ik constant bezig blijf met recoveren... Zijn er hier mensen die dezelfde ervaringen hebben, of heb ik gewoon een brak exemplaar?
Het hebben van een externe schijf vind ik namelijk ideaal, gebruik hem met enige regelmaat om te video-editten in Premiere, en dat werkt soepeler dan verwacht, gebruik voornamelijk de firewire aansluiting trouwens.
Een paar dingen. Heb je al een driver en/of firmware update geprobeerd. Ik weet iig dat de gebruikte chipset het probleem kan zijn: de modellen die geen schijven tot 400GB supporten zijn buggy. De C-variant van de chipset (kun je aflezen als je de behuizing open hebt) is stabiel.Koen Rotteveel schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:39:
Ik heb de conceptronic behuizing (die hierboven ergens ook wordt genoemd) met zowel firewire als USB2 aansluiting, maar heb het probleem dat de drive met enige regelmaat spontaan corrupt wordt. Ik heb een nieuwe harddisk erin geplaatst, maar dit lostte het probleem niet op. Het corrupt worden vindt plaats spontaan als je bezig bent, tijdens het afsluiten, of wanneer je hem middels het pictogram in de systray probeert los te koppelen. Gebruik windows XP (sp2) en heb de schijf ondertussen maar eens op 'quick removal' ipv 'performance' mode gezet, maar ook dit werkt niet...
En het fraaie aan een firmware update bij conceptronic is dat (volgens hun handleiding) de garantie dan vervalt... Doch is er inderdaad een nieuwe versie te vinden (alhoewel ook nog een jaar oud) die ik dus maar even ga proberen.Exirion schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:47:
[...]
Een paar dingen. Heb je al een driver en/of firmware update geprobeerd. Ik weet iig dat de gebruikte chipset het probleem kan zijn: de modellen die geen schijven tot 400GB supporten zijn buggy. De C-variant van de chipset (kun je aflezen als je de behuizing open hebt) is stabiel.
Na dit draadje een beetje doorgelezen te hebben zie ik veel slechte ervaringen. Zijn er ook mensen die zeggen "nou ik heb met dit .. merk/type totaal geen problemen en werkt als een trein"?
[rml]Trilly in "[ Ervaringen] Externe harde schijven en b..."[/rml]venomous schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 22:05:
Na dit draadje een beetje doorgelezen te hebben zie ik veel slechte ervaringen. Zijn er ook mensen die zeggen "nou ik heb met dit .. merk/type totaal geen problemen en werkt als een trein"?
Totaal geen problemen mee.
Verwijderd
Nou,...ik heb met een Western Digital 320 Gb, USB & FW totaal geen problemen.......en hij werkt als een trein..!venomous schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 22:05:
Er zit zelfs een memory-cardreader voor 8 verschillende formaten..!

Ik denk erover om een USB2 case te kopen voor een aantal hdds. Wat ik alleen graag wil weten: hoe is de performance over USB2 op een Linux systeem met een Dual PII-350 configuratie (met NEC USB2 controllerkaartje) ? Kan iemand mij hier wat info over geven?
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
Verwijderd
Ik heb de Conceptronic chd3fwu, de zwarte versie, en gelukkig staat op de grootste chip een 'C' dus dan hoef ik me geen zorgen te maken om corrupte data?
Ik had wel wat geks, mijn Maxtor van 60GB werkte prima, maar die van 120 en die van 200 wilden niet eens opstarten. Hulp gevraagd aan de helpdesk (via www.conceptronic.net - support), die binnen een werkdag reageert. Het is kennelijk een bekend probleem, en nu beloven ze een sterkere voeding te sturen! Hoera!
Gebruik op 5V / 12V
Werkend:
De Quantum 6 GB: 650 / 720 mA
De Maxtor 60GB: 500 / 750 mA
(nog) Niet werkend:
De Maxtor 120: 670 / 960 mA
De Maxtor 200: 740 / 1280 mA
Dit is dan meteen een tip voor diegene die een DVD hiermee wilde koppelen, vraag eerst de supportlijn of het kan. Kijk ook even hoeveel Ampere die trekt. De adapter geeft 12V.
(Een eigen doosje bouwen om een DVD lijkt me goed te doen. )
Ik had wel wat geks, mijn Maxtor van 60GB werkte prima, maar die van 120 en die van 200 wilden niet eens opstarten. Hulp gevraagd aan de helpdesk (via www.conceptronic.net - support), die binnen een werkdag reageert. Het is kennelijk een bekend probleem, en nu beloven ze een sterkere voeding te sturen! Hoera!
Gebruik op 5V / 12V
Werkend:
De Quantum 6 GB: 650 / 720 mA
De Maxtor 60GB: 500 / 750 mA
(nog) Niet werkend:
De Maxtor 120: 670 / 960 mA
De Maxtor 200: 740 / 1280 mA
Dit is dan meteen een tip voor diegene die een DVD hiermee wilde koppelen, vraag eerst de supportlijn of het kan. Kijk ook even hoeveel Ampere die trekt. De adapter geeft 12V.
(Een eigen doosje bouwen om een DVD lijkt me goed te doen. )
Verwijderd
ik zou graag het volgende

http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=17044
willen kopen met een sata hd
m'n pc heeft echter geen sata ondersteuning, maar alle communicatie verloopt toch via usb, dus dat zou toch geen problemen mogen geven?

m'n pc heeft echter geen sata ondersteuning, maar alle communicatie verloopt toch via usb, dus dat zou toch geen problemen mogen geven?
De 1e: "De behuizing is geschikt voor 3,5" IDE harde schijven en beschikt over een USB 2.0 aansluiting."Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 23:06:
Ik zit te twijfelen tussen
De 2e: "IcyBox IB-350US-B USB 2.0 + SATA"
Lijkt me duidelijk.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Verwijderd
voor alle duidelijkheid celest, het zal dus werken op m'n pc die geen sata kaartje heeft?
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:11:
ik zou graag het volgende
[afbeelding]
Jeps, het is dus intern s-ata en extern s-ata en usb. Je kan dus je s-ata schijf via usb aansluiten op je pc. (voorzover ik dit zo zie)Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:30:
voor alle duidelijkheid celest, het zal dus werken op m'n pc die geen sata kaartje heeft?
Life is not about specs, it is about joy!
Ja, de behuizing heeft intern een connector voor SATA, daar sluit jij je SATA schijf op aan en aan de buitenkant zit een USB stekker, die doe jij in je PC.Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:30:
edit:
(Intern = in de behuizing zelf)
(Intern = in de behuizing zelf)
[ Voor 9% gewijzigd door Tanuki op 07-03-2006 18:49 ]
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Als dit idd dezelfde is als ze bij mycom verkochten(in mycom verpakking) er valt niets aan te doen, behalve aan USB hangen, ik heb het probleem dan bijna niet meer (heel af en toe nog). Het rare was, toen ik hem via firewire van een andere hdd had lopen, heb ik totaal geen probleem gehad (vele uren en gb's gekopieerd), dus misschien is dat een (dure) optie, nog een externe hdd kopen.Koen Rotteveel schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:39:
[edit] Werkt die firmware update ook op deze oudere versie van de casing?
[ Voor 4% gewijzigd door MeNTaL_TO op 07-03-2006 21:32 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Verwijderd
Valt de ASUS WL-HDD hier ook onder ?
(Daardloos netwerkschijf)
Erg fijn ding, ik heb hem gekocht voo 60 euro, inclusief 40GB 5,4K 2,5" schijf die nu in me laptop zit
.
De WL-HDD gebruik ik onderander als FTP server (max 1,5MB/s (12Mbit).
Wifi acces piont met wpa encrypting.
En als Samba server voor het locaale gebruik in het netwerk (max 2,3MB/s (18,4Mbit), voor over het wifi netwerk is de snelheid geen probleem aangezien je met G (54Mbit) in pratijk toch maar maximaal 20mbit haalt. Maar voor de grote bestanden is een pentium 2 server weer pretiger die 5x zo snel is over een 100Mbit verbinding.
Ok, geen top snelheden maar wel erg funcineel. Je heb hier voor geen usb 2.0 poort nodig en is toch iest sneller dan usb 1.1
Veder is die ook lekker compact tot zo ver de 3,5" schijven.
Hier de pics voor de nieuwsgierige

(Daardloos netwerkschijf)
Erg fijn ding, ik heb hem gekocht voo 60 euro, inclusief 40GB 5,4K 2,5" schijf die nu in me laptop zit
De WL-HDD gebruik ik onderander als FTP server (max 1,5MB/s (12Mbit).
Wifi acces piont met wpa encrypting.
En als Samba server voor het locaale gebruik in het netwerk (max 2,3MB/s (18,4Mbit), voor over het wifi netwerk is de snelheid geen probleem aangezien je met G (54Mbit) in pratijk toch maar maximaal 20mbit haalt. Maar voor de grote bestanden is een pentium 2 server weer pretiger die 5x zo snel is over een 100Mbit verbinding.
Ok, geen top snelheden maar wel erg funcineel. Je heb hier voor geen usb 2.0 poort nodig en is toch iest sneller dan usb 1.1
Hier de pics voor de nieuwsgierige

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 23:58 ]
Verwijderd
Het helpt! De adapter is 24W ipv 18W. Maar... de grootste schijf wacht soms een minuutje met starten.Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 12:30:
Ik heb de Conceptronic chd3fwu ....
Verwijderd
Ik heb het zelfde met mijn maxtor 200 en 300 gb in de consepronic CHD3FWU. kreeg je die voeing gewoon zonder problemen opgestuurt?
Hmm, jammer mijn Maxtor 5000 DV heeft het uiteindelijk begeven... Ik zal proberen de schijf aan IDE aan te sluiten, om nog zoveel mogelijk data te redden (of heeft iemand goede tips), en dan zet ik een nieuwe HD in de behuizing...
Kun je op een SATA Icy-Box ook een gewone (oudere) IDE schijf aansluiten of niet? Ik ben niet echt bekend met SATA maar met het oog op de toekomst..
'een SATA Icy-Box' is niet erg specifiek want er zijn veel modellen van deze box. Hier staan ze allemaal. Het maakt het er niet makkelijker op, hoe weet je nu zeker dat je de juiste bestelt? De meeste webshops voeren lang niet alle types en/of geven niet duidelijk aan om welk type het gaat. Weet iemand een betrouwbare webshop die deze boxen levert en wel aandacht heeft voor de typenummers?xantos schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:22:
Kun je op een SATA Icy-Box ook een gewone (oudere) IDE schijf aansluiten of niet? Ik ben niet echt bekend met SATA maar met het oog op de toekomst..
Ik zou dus graag een box willen met zowel USB, FireWire en SATA aansluiting aan de buitenkant, waar dan zowel een PATA als een SATA-schijf in kan. Ik vind het niet erg als de SATA-aansluiting niet werkt als er een PATA-harddisk in zit. Ik heb totnutoe maar 1 box gevonden die dat heeft (deze) maar die is me te duur, het moet wel leuk blijven. Dan maar een SATA-controller van 2 tientjes en een SATA/USB combi.
Ik ben aan het kijken naar de Ice Box IB-351StUS met USB en SATA aansluiting. Waarschijnlijk ga ik alleen de USB aansluiting gebruiken. De SATA wil ik alleen hebben omdat het misschien voordelen met zich meebrengt, maar is dit ook wel zo?
Is de Icy Box met SATA-schijf in USB mode sneller dan een ATA133-schijf?
Is de Icy Box met SATA-schijf in USB mode sneller dan een ATA133-schijf?
Verwijderd
Op dit moment heb ik een techsolo 3550 welke goed bevalt. Wel vind ik het lastig dat de voedingskabel niet goed blijft zitten in de case, waardoor de spanning soms wegvalt.
Omdat ik nu al 2 externe schijven heb ben ik eigenlijk op zoek naar een mini nas waar ik bijvoorbeeld 4 schijven in kwijt kan met een UTP / USB aansluiting. Heeft iemand hiervoor suggesties? Ik wel een aantal systemen gezien die de mogelijkheid hebben voor 4 schijven en firewire, maar de voorkeur gaat uit naar USB.
Omdat ik nu al 2 externe schijven heb ben ik eigenlijk op zoek naar een mini nas waar ik bijvoorbeeld 4 schijven in kwijt kan met een UTP / USB aansluiting. Heeft iemand hiervoor suggesties? Ik wel een aantal systemen gezien die de mogelijkheid hebben voor 4 schijven en firewire, maar de voorkeur gaat uit naar USB.
OK, even mijn ervaringen:
Ik heb (zakelijk, dat wel) een aantal Freecom FHD-2 (3.5" 250 GB) aangeschaft, die we gebruiken voor backup van bestanden. Dingen zijn behoorlijk rumourig. De snelheid is ok, via USB2. Ze blijven perfect werken (sommige gebruiken we al een jaar of twee) en eigenlijk altijd zonder problemen.
Daarnaast heb ik ook een Freecom FHD3 van 60 GB (2.5"). Het enige nadeel hiervan is dat er geen externe voeding bijgeleverd word. Normaal gesproken zou het geen probleem moeten opleveren, maar sommige oudere notebooks leveren net niet genoeg power om de harddisk langere tijd via USB te voeden. Wel wordt er een tweede USB kabel meegeleverd, zodat deze voor extra spanning kan zorgen. Voor de rest een heerlijk ding: 16 GB in ongeveer 15 minuten vind ik een zeer acceptabele snelheid. Verder is dit apparaat heerlijk stil, en ook deze werkt probleemloos.
Ik heb (zakelijk, dat wel) een aantal Freecom FHD-2 (3.5" 250 GB) aangeschaft, die we gebruiken voor backup van bestanden. Dingen zijn behoorlijk rumourig. De snelheid is ok, via USB2. Ze blijven perfect werken (sommige gebruiken we al een jaar of twee) en eigenlijk altijd zonder problemen.
Daarnaast heb ik ook een Freecom FHD3 van 60 GB (2.5"). Het enige nadeel hiervan is dat er geen externe voeding bijgeleverd word. Normaal gesproken zou het geen probleem moeten opleveren, maar sommige oudere notebooks leveren net niet genoeg power om de harddisk langere tijd via USB te voeden. Wel wordt er een tweede USB kabel meegeleverd, zodat deze voor extra spanning kan zorgen. Voor de rest een heerlijk ding: 16 GB in ongeveer 15 minuten vind ik een zeer acceptabele snelheid. Verder is dit apparaat heerlijk stil, en ook deze werkt probleemloos.
Verwijderd
Hallo, ik ben van plan een externe harde schijf aan te schaffen.
Hier wil ik voornamelijk muziek op gaan zetten, en dit dan afspelen met iTunes. Nu is de externe harde schijf die ik op het oog heb USB 2.0, en mijn laptop USB 1.1. Kan dit een beetje redelijk met elkaar, of geeft het echt veel vertraging.
Ik hoop dat iemand mij snel antwoord kan geven omtrent mijn probleem, alvast bedankt.
gr.
Mark
Hier wil ik voornamelijk muziek op gaan zetten, en dit dan afspelen met iTunes. Nu is de externe harde schijf die ik op het oog heb USB 2.0, en mijn laptop USB 1.1. Kan dit een beetje redelijk met elkaar, of geeft het echt veel vertraging.
Ik hoop dat iemand mij snel antwoord kan geven omtrent mijn probleem, alvast bedankt.
gr.
Mark
Ik heb sinds een paar dagen een Lacie 250gb Ethernet disk, welke intern op linux draait en op EXT3 format. Ik vind het vreemd dat hij geen NTFS ondersteund, maar dat terzijde.
Ik weet dat ethernet bandbreedtebeperkingen heeft t.o. usb, maar ik vind 5mb/sec wel erg traag. Is dit een normale snelheid voor dit soort schijven?
Ik weet dat ethernet bandbreedtebeperkingen heeft t.o. usb, maar ik vind 5mb/sec wel erg traag. Is dit een normale snelheid voor dit soort schijven?
Lijkt me logisch. Microsoft maakt het NTFS systeem nog altijd niet openbaar en het is een vrij complex systeem dat niet 1-2-3 te reverse engineeren is. Linux biedt dan ook niet echt write support voor NTFS.HTT-Thalan schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:12:
Ik heb sinds een paar dagen een Lacie 250gb Ethernet disk, welke intern op linux draait en op EXT3 format. Ik vind het vreemd dat hij geen NTFS ondersteund, maar dat terzijde.
Waarschijnlijk zit er een ARM of MIPS CPU in dat ding die niet zo heel veel throughput kan genereren. Op een Linksys NSLU2 kom je ook niet verder dan dat, of zelfs nog wat minder.Ik weet dat ethernet bandbreedtebeperkingen heeft t.o. usb, maar ik vind 5mb/sec wel erg traag. Is dit een normale snelheid voor dit soort schijven?
Het is zo:Exirion schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:41:
[...]
Lijkt me logisch. Microsoft maakt het NTFS systeem nog altijd niet openbaar en het is een vrij complex systeem dat niet 1-2-3 te reverse engineeren is. Linux biedt dan ook niet echt write support voor NTFS.
[...]
Waarschijnlijk zit er een ARM of MIPS CPU in dat ding die niet zo heel veel throughput kan genereren. Op een Linksys NSLU2 kom je ook niet verder dan dat, of zelfs nog wat minder.
Ik heb een Dual Pentium 2 als servertje staan. Daar zit slechts 50g aan scsi schijven in, oud spul. Maar het ding is meer dan voldoende als DC++ server, zodat ik mijn laptop daar niet steeds voor hoef te gebruiken. Echter, er komt veel data binnen via DC, dat past niet allemaal. Dus heb ik een usb2 schijf, 160gb. Probleem is daar dat ik die ook voor andere dingen op de laptop nodig heb, en wel eens meeneem. Daar komt bij dat usb2 niet ondersteund word op een p2 en het geheel dus alsnog niet vooruit te trappen valt. Vandaar mijn keuze voor een ethernet disk.. maar ik begin nu toch te twijfelen. Zijn er nog alternatieven?
Verwijderd
Wie kan mij uit de brand helpen, het liefst vandaag. Omdat morgen de aanbieding bij de Aldi start, en dat de externe harde schijf is die ik wil ga kopen. Zie mijn vraag hierboven!!!
Ketting is zo snel als de traagste schakel. Het zal dus gewoon werken, net zo snel als wanneer je een 1,1 schijf op een 1,1 aansluiting zo steken. Ga je upgraden naar een nieuwe laptop met 2.0 usb, kan je schijf gelijk mee...Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 14:58:
Wie kan mij uit de brand helpen, het liefst vandaag. Omdat morgen de aanbieding bij de Aldi start, en dat de externe harde schijf is die ik wil ga kopen. Zie mijn vraag hierboven!!!
Een conceptronic USB/Firewire combo (gebruik firewire icm K8V deluxe) met een Maxtor D-Max 9 120 gig. al een jaar probleemloosvenomous schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 22:05:
To be, or not to ...ehh.... what was the question?
waar, als ik vragen mag?Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 23:44:
Erg fijn ding, ik heb hem gekocht voo 60 euro, inclusief 40GB 5,4K 2,5" schijf die nu in me laptop zit.
Verwijderd
Dank je voor het antwoord. Maar het is dus wel mogelijk om muziek af te spelen die op de externe harde schijf staat. ookal heb ik 1.1 op mijn laptop. Is er dan ook vetraging tussen de nummers, of zal dit gewoon el meevallen. Ik heb eens gehoord dat een mp3 afspelen ongeveer 500kb/sec neemt. 1.1 kan 1.5MB/sec handelen. klopt dit, en betekent dit inderdaad dat er zich geen probleem zal voordoen.HTT-Thalan schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:12:
[...]
Ketting is zo snel als de traagste schakel. Het zal dus gewoon werken, net zo snel als wanneer je een 1,1 schijf op een 1,1 aansluiting zo steken. Ga je upgraden naar een nieuwe laptop met 2.0 usb, kan je schijf gelijk mee...
Dit zal inderdaad geen problemen opleveren.Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:48:
[...]
Dank je voor het antwoord. Maar het is dus wel mogelijk om muziek af te spelen die op de externe harde schijf staat. ookal heb ik 1.1 op mijn laptop. Is er dan ook vetraging tussen de nummers, of zal dit gewoon el meevallen. Ik heb eens gehoord dat een mp3 afspelen ongeveer 500kb/sec neemt. 1.1 kan 1.5MB/sec handelen. klopt dit, en betekent dit inderdaad dat er zich geen probleem zal voordoen.
Dat is ook mijn probleem, ik wou er een kopen voor opslag van DVD images ( groter dan 4GB ) en liefst zowel onder Linux lees+schrijfbaar als Windows leesbaar. Heeft iemand hier een oplossing voor ?GoldieLox schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 18:10:
En toen bedacht ik mij wat de mislukte files gemeen hadden: >4Gb! Ik was een paar 4,7Gb grote ISO's erop wou kopieren en de schijf is FAT32! Die ken dat helemaal niet aan...FAT32 ondersteunt geen files groter dan 4Gb... Jullie daar ook tegenaan gelopen?
En kan je een apparaat met usb + firewire op 2 computers tegelijk aansluiten ?
En wie weet een model van ca 250 GB met een uit knop er op ?
ik heb sinds een paar maanden ook een externe hd gekocht omdat paar vrienden geen sata hebben en om continu een losse hd mee te nemen is ook niks
ik heb toen een revoltec alu book edition gehaald samen met een maxtor diamont 9 of 10 weet ik zo niet meer 250gb 16mb cache
ziet er goed uit, van dat gebruched alu met voor en achter plastic.
de hd is goed in te bouwen, voeding is goed en heeft een aan/uit knop wat ideaal is (wordt wel wat warm na een tijdje maar dat is normaal maar om te zegge dat hij te warm wordt)
kortom voor mij is het een goede koop voor 130 euro geweest en nog steeds
ik heb toen een revoltec alu book edition gehaald samen met een maxtor diamont 9 of 10 weet ik zo niet meer 250gb 16mb cache
ziet er goed uit, van dat gebruched alu met voor en achter plastic.
de hd is goed in te bouwen, voeding is goed en heeft een aan/uit knop wat ideaal is (wordt wel wat warm na een tijdje maar dat is normaal maar om te zegge dat hij te warm wordt)
kortom voor mij is het een goede koop voor 130 euro geweest en nog steeds
Let op:
Belangrijk!! Neem dit door aangaande het beleid op Ervaringentopics!
OM Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics
Belangrijk!! Neem dit door aangaande het beleid op Ervaringentopics!
OM Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics