[Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen Deel 1

Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste
Acties:
  • 185.086 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• klungeltweaker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-08 13:40

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

KIopt inderdaad, da's wel een minpuntje.

Ben benieuwd of voor dit systeem ook gehackte firmwares uitkomen, net als op de NSLU2 van Linksys.
Firmware upgradable, dus dat is een kwesie van tijd.

[ Voor 62% gewijzigd door klungeltweaker op 15-09-2005 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag over mapping van een externe harddisk in cominatie met draadloos netwerk:

Ik heb een NSLU2 met externe harddisk daaraan.
Op mijn laptop (Win2K professional) heb ik de externe disk als E: gemapt.
Ik heb de NSLU2 aan een Linksys WRT54G wireless router hangen en maak daar draadloos contact mee met de laptop.

Als ik mijn laptop opstart wil deze eerst contact zoeken met de gemapte disk en pas op het laatst worden de drivers voor de draadloze netwerkkaart gestart. Dat gaat dus niet goed.

Een opstartscript zou misschien een oplossing zijn. Weet iemand een makkelijkere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

heey, ik heb even een paar vraagjes:

1. Ik heb een Western Digital 160gig interne hd in een usb2.0 behuizing van qtec zitten (nog niet getest). als ik deze aan mijn asus wl-500g deluxe(firmware: 1.8.0.2 dacht ik, of 1.8.2.0) hang, wordt dan de volle 160gig herkent??
2. wat voor filesystem moet ik gebruiken als ik alle GB's als 1 partitie wil hebben? fat32 kan dacht ik niet met 160gig, ntfs wordt door de router als readonly beschouwt,( las dat van ntfs ergens in manual router)
3. even een vraagje over externe hd's in het algemeen. als ik een extra grote hd (+250gig of zo) aan een van de usb poortjes van mijn pc hang, wordt deze dan herkent??--> ik bedoel, gaat die herkenning buiten de bios om omdat het een extern apparaat is? of is windows toch afhankelijk van de bios om een grote externe hd te herkennen?

alvast bedankt voor de antwoorden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:37:
Een opstartscript zou misschien een oplossing zijn. Weet iemand een makkelijkere oplossing?
Voor de workstation services een dependancie toevoegen voor de draadloze netwerk kaart (wireless zero configuration?. zoek in een eigen topic maar uit hoe.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Victorio schreef op woensdag 07 september 2005 @ 18:51:
Ik heb van de week dit nieuwe model van de MD-200 van Sitecom gekocht...

[afbeelding]
Siteom MD-200 externe 3,5" case. € 29,- @ Paradigit

Wat een ondin! :( Hij gaat minsten net zo moeilijk open als zijn voorganger... de leds zitten aan dezelfde kant als de kabels (die je meestal aan de achterkant wilt hebben...) en het ergste: Er zit geen power knopje op! |:( (Dus je zit elke keer met kabels te klooien bij het gebruik...) Hoe hebben ze dit kunnen produceren?! Ik heb hem dus gelijk weer terug gebracht.
I feel your pain. Ik heb dat ding eergisteren gekocht en verbaasde me ook over de constructie van de case.De metalen "veertjes"maken het er niet makkelijker op. Verder is de chipset geloof ik ook niet helemaal lekker.
Het gaat om een Genesys GL811E. Die schijnt timing issues te hebben waardoor transfer met grote datablocks niet goed gaat (waar in Linux een workaround patch voor moest komen). En zodra ik files van 1 partitie op de HD naar een andere partitie op dezelfde HD kopieeer gaat het op een gegeven moment grandioos mis. Onder zowel Linux als Windows. Ik weet niet of andere chipsets dat ook hebben en ik dus gewoon stom bezig ben met zo'n kopieeeractie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 14:57:
heey, ik heb even een paar vraagjes:

1. Ik heb een Western Digital 160gig interne hd in een usb2.0 behuizing van qtec zitten (nog niet getest). als ik deze aan mijn asus wl-500g deluxe(firmware: 1.8.0.2 dacht ik, of 1.8.2.0) hang, wordt dan de volle 160gig herkent??
2. wat voor filesystem moet ik gebruiken als ik alle GB's als 1 partitie wil hebben? fat32 kan dacht ik niet met 160gig, ntfs wordt door de router als readonly beschouwt,( las dat van ntfs ergens in manual router)
3. even een vraagje over externe hd's in het algemeen. als ik een extra grote hd (+250gig of zo) aan een van de usb poortjes van mijn pc hang, wordt deze dan herkent??--> ik bedoel, gaat die herkenning buiten de bios om omdat het een extern apparaat is? of is windows toch afhankelijk van de bios om een grote externe hd te herkennen?

alvast bedankt voor de antwoorden.
of het mag weet ik niet maar ff een quotje van mijzelf. als het niet mag haal ik em wel weg...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:31
klungeltweaker schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:35:
Helaas zegt de pdf dat het apparaat niet als stand-alone usb2 schijf kan worden gebruikt. Anders was het een absoluut perfect apparaat geweest qua features.
hmm ik las in de pcm een puzzelwedstrijd waar je zon freecom kon winnen, maar dan de 400 GB variant. die kostte dan 799 euro! zal wel adviesprijs zijn dan. t lijkt me nl sterk dat 240 GB extra hardeschijf een euro of 550 moet kosten.

btw, het lijkt er juist op of dat dit apparaat een echte server aan boord heeft. ik heb nog nooit een apparaat dat een server is, opeens als eindstation van een usb draadje gaat werken, dus als soort randapparaat.. waarschijnlijk is het dus juist om te concludereen dat dit apparaat niet als standalone externe usb harddisk kan werrken, maar zg ou zelf. voor een bedrag van 260 euro heb je daarvoor al veel betere oplossingen, die je dan weer via usb kunt koppellen aan dit apparaat van freecom. dit apparaat is dus eigenlijk beoeld als cenrtaal punt thuis. ter vervanging van bijvoorbeeld de thuisgebruikers die een windows 2003 swerver draaien om een net netwerk te hebben. dat is een beetje overkill nl.

ook stond er in de pcm deze maand een artikel over network attached storage voor thuisgebruik. daar werd ook de simpletech simpleshare uitgeroepen tot beste product. er werd uiteraard niet gekeken naar beste koop, omdat de procuten in dit segment een beetje erg ver uit elkaar liggen qua prijs en functionaliteit. zodat elk apparaat zijn doelgroep zal hebben.

toch vond ik het vreemd dat er opmerkingen werden gemaakt over de filesystems die door de aparaten worden gebruikt en de besturingssystemen. alle aparaten hebben een eigen OS nodig om zelf de baas te zijn over de rechtensystemen.
dat kan een embeded zij, of op de harde schijf zelf zijn geinstaeerd. er zijn nog oplossingen als www.open-e.com oid, maar dat is weer een andere doelgroep. maar de werking is min of meer vergelijkbaar.
van de simpleshare en nog een ander apparaat werd gemeldt dat de capaciteit niet zou kunnen worden vergoot. de sipletech zou ds de software op de hardeschijf hebben staan, die functioneert met reiserfs.

het lijkt me niet te ngewikkeld voor een tweaker om die schijf te monten in een ander linux systeem, en te kijken hoe het boot. een hd te nemen. de zaak over te pompen, en vervolgens weer bootable terug te zetten in de originele behuizing, met nu dus een vergtroote capaciteit, en of uitegbreide features of een betere performace.

verder intereseert het mensen denk ik niet wel filesystem men in zon aparaat gebruikt, omdat je er totaal niet mee in aanraking komt in het egbruik, en het pver het algemeen gewoon als samba shares werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
bartgrefte schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:52:
[...]

of het mag weet ik niet maar ff een quotje van mijzelf. als het niet mag haal ik em wel weg...
of de volle 160 gig gib of gb wordt herkend.
oh.. je weet niey wat gig, gib of gb betekent? tja als je dat ff uitzoekt. weet je gelijk je antwoord.

ok. dat is lullig van mij
als tweede dan maar het antwoord op de volgende vraag
als je bios en pc usb ondersteunen kan je os daar een apparaat op vinden. dat apparaat i in dit geval een doos met hardware en een harddisk. deze biedt geen filesystem aan, maar slechts shares. in de meeste gevallen zijn dit samba shares. een share heeft geen begrenzing aan de grootte, en heeft niks met begrenzingen van adresbaarheid door het bis te maken ( natuurlijk wel d ebegrenzing van iets als een bios / chipset van de controler in de externe behuizing, maar ik denk dat die wel toerijkend is, ze zijn immers gemaakt voor opslag van grote hoeveelheden data.

een 250 GB harddisk zit niet ergens dicht in de buurt, of over zon begrenzing, dus dat gaat wel goed komen.

verder fat32 kan tot maximaal xxx GB aa data adreseren in de file alocation tabel en daardoor ben je gebonden aan de grootte van xxx GB
ik weet zo niet wat XXX is voor een fat32 systeem ;-) dus zelf ff zoeken.

NTFS kan grotere partities zien, maar daar staat tegenover dat linux( et interne operatingssytem) door incompatibiliteitsprobleen niet zonder problemen op een ntfs partitie kan schrijven. je kunt dus proberen het os te hacken en te kijken hoe lang het goed gaat, of de hd eruitte halen wat images over te zetten op een ntfs partitie , dan is die vor de rest mooi beveiligd tegen overschrijven als je de hd in de externe behuzing doet.

hoe zon externe controler omgaat met meerdere partities weet ik niet, hij moet tenslotte al de partities opmerken en ondersteunen, en vrvolgens correct als share aanbieden via de usb poort.

ik denk dat dit wel gaat.

maar onafhankelijk daarvan kun je natuurlijk ff kiken met welke filesystems je externe appraat overweg kan, en dan gewoon ext2 of ext 3 gebruiken. daarmee kun je ook je heel schijf in eens "partitioneren zonder beperkingen in grootte"

doordat ze gewoon als samba share worden aangeboden maakt het dus niet uit wat voor filesystem het werkelijk is.
als de shipset van dat externe controlertje het maar ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Niet online
Heb het topic even snel door gelezen, en zo'n hdd enclosure is voor mijn een prioriteit.
Bij * * * * * heb ik me hoofd al gestoten aan een sata to sata enclosure, door een verkeerde omschrijving op de website (Icy Box external Sata HDD enclosure).

Nu wil ik dit graag een volgende keer voorkomen.
Op google en in dit topic heb ik gezocht naar de volgende eisen:

- Zwart (design)
- Sata to usb(2.0)

Weet iemand toevallig een zaak of leverancier die aan mijn eisen kan voldoen?

[ Voor 5% gewijzigd door matinez op 20-09-2005 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Senser schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:15:
Kwam zojuist de nieuwe Freecom FSG-3 Storage Gateway tegen. Niet zozeer alleen een externe USB/FW schijf, maar biedt veel meer mogelijkheden...

Ik las onlangs dat de Maxtor Shared Storage Drive 500GB die eind september / begin oktober leverbaar zou zijn. Ik heb wat zitten lezen en vergelijken op internet en deze nieuwe schijf van Maxtor spreekt mij wel aan. De schijf heeft 2 extra usb aansluitingen waarop je evt. een printer en nog een andere harddrive kunt aansluiten. Daarnaast is het qua prijs ook aantrekkelijk. De Maxtor Shared Storage Drive is op dit moment al wel leverbaar in 300GB (circa € 300.00). De 500GB zal naar verwachting rond de € 500.00 komen te liggen.

Heb ook zitten kijken naar deze nieuwe van Freecom (FSG-3 Storage) maar veel van zijn mogelijkheden heb ik niet nodig (heb al een router).

Heb ook gekeken naar de LaCie Ethernet Disk Mini, leverbaar in 250GB (ca. € 239.00 incl BTW ), 300GB (€ 275.00 incl BTW), 400GB (€ 369.00 incl BTW ) en 500GB (€ 549.00 incl BTW). Lees hier echter wisselende verhalen over. Niet iedereen is enthousiast over LaCie.

Wie heeft er al ervaring opgedaan met de 300GB ShareStorage Drive van Maxtor en is de 500GB alleen maar een upgrade qua opslagcapaciteit of is er technisch ook nog het een en ander verbeterd? Is de 500GB begin oktober ook al leverbaar in Nederland?

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:40
Heb je al naar de Western Digital NetCenter 320GB gekeken? Komt beter uit de reviews dan de Maxtor.

• catchingfire
<oops>

[ Voor 94% gewijzigd door catchingfire op 21-09-2005 21:23 ]

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik heb ook interesse om de Maxtor te kopen. Heb daarom paar shops gemaild om me op de hoogte te houden wanneer de "Plus" variant ter beschikking zou zijn. 4-Launch heeft me kunnen zeggen dat ze de schijf verwachten begin oktober maar meer kon men niet zeggen. Waarschijnlijk is het voor hen ook gissen maar ik ga de Maxtor - 500GB zeker aanschaffen want ik heb ze nodig tegen 4-6 november!

Nu heb ik wat onderzoek gedaan en ik heb toch iets ontdekt ivm de "Plus" en de "non-plus". De non-plus, dus de Maxtor Sharde Storage Drives van 200- & 300GB zouden te upgraden zijn naar de features van de Plus al heeft deze dan maar een max. opslag van 300GB. Dus moest je zeggen, ik wil een Maxtor en 300GB volstaat dan koop je best nu een non-plus variant en wacht dan tot Maxtor een firmware ter beschikking zet zodat je deze kan upgraden naar een plus variant.

Wat betreft dat de WD beter, al dan niet slechter is, vind ik persoonlijk. Als ik kijk qua specs zou ik toch overhellen naar de Maxtor. Reden is dat deze toch 2 USB aansluitingen heeft + meer cache geheugen wat toch belangrijk is als het gaat over het iets zetten op de schijf en tegelijkertijd iets afhalen. Enige wat ik jammer vind is dat er maar 100Base-T / 10Base-T Ethernet connection aanwezig is, dit geldt immers voor beide NAS-producten. Persoonlijk mocht er toch op zo'n producten toch een 1000Base-T / 100Base-T Ethernet connection opzitten. De meerprijs zou ik immers graag betalen.

Wat de grote - temperatuur betreft scheelt het amper dus daar moet niet naar bekeken worden. Wat ik persoonlijk wel belangrijk zou vinden is wat het aantal dB betreft van de 2 schijven, jammer genoeg niet terug te vinden op beide sites van deze HD-reuzen.

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik heb net vanmiddag een 300GB IDE/ATA Maxtor DM10 in de door mij eerder in dit topic genoemde behuizing gestopt. Werkt heerlijk en ik kan voorlopig vooruit :)

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

wat vinden jullie van de iomega minimax?
Ik had al een topic geopend over die specifieke drive voordat ik dit topic vond.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

engelbertus schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:14:
[...]

of de volle 160 gig gib of gb wordt herkend.
oh.. je weet niey wat gig, gib of gb betekent? tja als je dat ff uitzoekt. weet je gelijk je antwoord.

ok. dat is lullig van mij
als tweede dan maar het antwoord op de volgende vraag
als je bios en pc usb ondersteunen kan je os daar een apparaat op vinden. dat apparaat i in dit geval een doos met hardware en een harddisk. deze biedt geen filesystem aan, maar slechts shares. in de meeste gevallen zijn dit samba shares. een share heeft geen begrenzing aan de grootte, en heeft niks met begrenzingen van adresbaarheid door het bis te maken ( natuurlijk wel d ebegrenzing van iets als een bios / chipset van de controler in de externe behuizing, maar ik denk dat die wel toerijkend is, ze zijn immers gemaakt voor opslag van grote hoeveelheden data.

een 250 GB harddisk zit niet ergens dicht in de buurt, of over zon begrenzing, dus dat gaat wel goed komen.

verder fat32 kan tot maximaal xxx GB aa data adreseren in de file alocation tabel en daardoor ben je gebonden aan de grootte van xxx GB
ik weet zo niet wat XXX is voor een fat32 systeem ;-) dus zelf ff zoeken.

NTFS kan grotere partities zien, maar daar staat tegenover dat linux( et interne operatingssytem) door incompatibiliteitsprobleen niet zonder problemen op een ntfs partitie kan schrijven. je kunt dus proberen het os te hacken en te kijken hoe lang het goed gaat, of de hd eruitte halen wat images over te zetten op een ntfs partitie , dan is die vor de rest mooi beveiligd tegen overschrijven als je de hd in de externe behuzing doet.

hoe zon externe controler omgaat met meerdere partities weet ik niet, hij moet tenslotte al de partities opmerken en ondersteunen, en vrvolgens correct als share aanbieden via de usb poort.

ik denk dat dit wel gaat.

maar onafhankelijk daarvan kun je natuurlijk ff kiken met welke filesystems je externe appraat overweg kan, en dan gewoon ext2 of ext 3 gebruiken. daarmee kun je ook je heel schijf in eens "partitioneren zonder beperkingen in grootte"

doordat ze gewoon als samba share worden aangeboden maakt het dus niet uit wat voor filesystem het werkelijk is.
als de shipset van dat externe controlertje het maar ondersteunt.
die qtec behuizing is al weer terug naar winkel, de hd(en andere hd's) wou niet opstarten.... heb nu een sitecom case, maar die krijg ik niet open 8)7 |:( grrrrr
[rml]Raven in "[ sitecom] usb 2.0 external hard drive ca..."[/rml]

Oscar Wilde

• catchingfire
nvidia schreef op donderdag 22 september 2005 @ 14:13:
IWat betreft dat de WD beter, al dan niet slechter is, vind ik persoonlijk. Als ik kijk qua specs zou ik toch overhellen naar de Maxtor. Reden is dat deze toch 2 USB aansluitingen heeft + meer cache geheugen wat toch belangrijk is als het gaat over het iets zetten op de schijf en tegelijkertijd iets afhalen.
Die grotere cache schijnt niet veel uit te halen, deze review gelezen?
http://www.xbitlabs.com/a...display/wd-netcenter.html
Of course, as you have just seen from our testing results, WD NetCenter looks much better than Maxtor Shared Storage Drive. When processing large files, both storage solutions show about the same results. However, as it comes to smaller files, the WD drive wins the race immediately. In other words, it will work faster in real life.

• nvidia
De eerste pagina kan ik bekijken, maar de results niet!!

Edit: Doet het nu wel, raar ...

[ Voor 24% gewijzigd door nvidia op 22-09-2005 21:15 ]

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Sweex 3.5" USB 2.0 Mobile Storage Solution
Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/AG000020_img-pre_pro_a.jpg
* Click *

Na m'n Sitecom MD-200 (nieuwe model) ervaring nu eindelijk in het bezit van 2 Sweex casings. En 100% tevreden.
Voorelen: Deze casing kan met zijn afmeting van 110 x 195 x 30 mm echt niet kleiner. Een HD past er maar NET in. De stilstaande lucht binnen de case is dus minimaal waardoor hij z'n warmte beter afstaat via het aluminium.
Nadelen: Geen. OK. in zeikmode: Die verticale positie en standaard vind ik persoonlijk maar niks, en om dat ik er 2 heb stapel ik ze op elkaar. Er zitten geen rubberen voetjes bij dus die moet je zelf bij een bouwmarkt kopen. De USB A-B kabel is slechts 1 meter lang. Geen koeling verder dus niet voor heel intensief gebruik geschikt maar dat is ook niet mijn gebruik.

Prijs: +/- € 25,- in Pricewatch.

[ Voor 14% gewijzigd door Victorio op 24-09-2005 09:25 ]

Verwijderd

Iemand al ervaring met de Netgear SC101?
Dit is een NAS behuizing waar 2 IDE hdd's in kunnen (NIET bijgeleverd => zelf te kiezen!)
Hdd's draaien dan gemirrord.
Het lijkt me wel handig om dit aan m'n W-LAN router te hangen.

http://www.netgear.nl/producten/opslag/sc101.asp#

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:06
Ik wil ook een externe hardeschijf gaan kopen. Als backup/extra opslag.
Deze wil ik aan mijn toekomstige laptop gaan hangen.

Nu zie ik een Lacie 250gb 7200RPM 8mb USB2.0 voor €149 euro.
Of ik kan een Maxtor 250gb SATA oid kopen voor ca €100 plus een kastje om 'm in te bouwen a €50

Zijn er redenen om voor het één of voor het ander te gaan? Welke harde schijven worden bijvoorbeeld gebruikt door Lacie? In princiepe gaat mijn voorkeur naar de Lacie, is het makkelijkst.. :)
Maar mits er een goede reden is om zelf wat in elkaar te steken doe ik dat natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Xtuv op 24-09-2005 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Is wel makkelijk ja. Geen idee wat Lacie gebruikt maar vind hun casings niet erg mooi.

Het blijft het goedkoopst om zelf een HD en case te kopen.

Voor 150 euro heb je dan 300gb en een goedkope case.
(Maxtor 300gb 120 euro en bv. Sweex 3,5" casing 25 euro + wat verzendkosten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@XTUV

Alles heeft zijn voor en nadelen. Een prefab oplossing zoals de Lacie (en maxtor, WD, ...) geeft je de zekerheid dat alles op elkaar is afgesteld. Je bent dus zeker dat alles als het uit de doos komt werkt. Nadeel is dan wel weer als er iets raar doet (de voeding of de schijf) ben je wel alles kwijt. Eenmaal de de behuizing openmaakt is de garantie verlopen.

Een aparte USB behuizing kopen heeft als voordeel dat je zelf kiest welke schijf je erin stopt. Daarbij komt dan nog dat je die er makkelijk kan uithalen in geval van problemen. Nadeel is wel dat sommige behuizingen een ramp zijn om bv open te krijgen.

Zoals altijd kijk niet enkel naar het goedkoopste. Het kan zijn dat het goed werkt, maar ook anders is mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb deze twee van deze externe behuizing, 3½" Combo FireWireB/USB2.0 OPAL.
Gekocht bij Picco Computer voor 92 euro.
Veel te duur als ik de prijzen van andere combo's ziet.

Afbeeldingslocatie: http://www.picco.nl/images/1066128096.jpg

De behuizing is van plastic maar is, imho, mooi.
Je hebt alleen een schroevendraaier nodig om de drive vast te schroeven. De twee zijkanten, voorkant en de kap klik je aan elkaar. Om later of effe snel een ander schijf erin zetten gaat niet zo makkelijk.
Voordat je de schijf installeerd, vergewis je ervan dat deze op MASTER staat anders werkt het niet!
nb. de doos komt niet met een handleiding die hardware matige kant beschrijft.
De kast staat op vier hoge rubberachtige pootjes zodat de fan in de bodem van de kast zijn lucht kwijt kan.

De doos bevat 3 kabels nl. een USB kabel, een Firewire St6/St6 en een Firewire St9/St9 kabel.
Verder wordt een voeding meegeleverd in de vorm van een adapter.
De Firewire chipset is niet Oxford 911 maar is Oxford 922.
En de USB chipset is van Motorola (ON SEMI) type???

OS test:
WinXP Pro: USB OK & Firewire OK
Win2003 Server: USB OK & Firewire OK
Knoppix DVD v4: USB NotOK & Firewire OK

USB2 bench
Afbeeldingslocatie: http://expand.xs4all.nl/uploadarchief/download.do?file=bench-usb2.jpg

Firewire 400 bench
Afbeeldingslocatie: http://expand.xs4all.nl/uploadarchief/download.do?file=bech-fw400.jpg

Kan niet verklaren waarom just Firewire zo langzaam is!
Misschien dat mijn plank drivers, MSI K8N Neo (MS-7030) met nForce23 chipset, brak is? Edit: sigh, het is een VIA VT6306 Fire II IEEE1394 Host Controller. Altijd brak spul dat VIA.

Firewire 800 testen kan ik niet op het moment.

Voor de mensen die een combo zoek met USB2 & SATA, kun je bij de bovenstaande winkel ook krijgen. Is niet goedkoop.... 72 euro

-----------------------------------------

Update: de snelheid met firewire kwam niet boven de 10MB. Echter na een firmware update (van v1.05 naar v1.07) is de snelheid nu 32MB. Proof:

Firewire 400 bench met firmware v1.07
Afbeeldingslocatie: http://expand.xs4all.nl/uploadarchief/download.do?file=fw400-v107.jpg

De firmware kun je is hier neer te halen. De firmware updater is een java appie, lees goed de bijhorende readme. Fyi, draai WinXP Pro SP2 en J2SE v5 update 4.

edit: typo
edit: 1okt. update

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een externe hardeschijf gekocht. Alleen een besturingssysteem instaleren daarop lukt niet, krijg steeds een hardware fout.

Als je nu gewoon een Hardeschijf in een case doet. Kan je dan wel gewoon vanuit die externe hardeschijf windows booten? Of kan dat niet omdat het usb is.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 06-09 19:45
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 10:00:
Iemand al ervaring met de Netgear SC101?
Dit is een NAS behuizing waar 2 IDE hdd's in kunnen (NIET bijgeleverd => zelf te kiezen!)
Hdd's draaien dan gemirrord.
Het lijkt me wel handig om dit aan m'n W-LAN router te hangen.

http://www.netgear.nl/producten/opslag/sc101.asp#
Die had ik ook al gezien.

In dit toppic staat meer NAS toestanden.
[rml][ Ervaringen]Ethernet harddisks[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Hoeveel mensen hebben externe USB/FW behuizingen op FW aangesloten en merken dat FW niet goed werkt: er is dataverlies en FAT / NTFS op hd raakt steeds meer beschadigd. En uiteindelijk is de hd onleesbaar geworden.

Ik maak dat mee met mijn Conceptronic. Ik snap niet dat FW bij mij levensgevaarlijk is omdat er al dataverlies optreedt. Gebruik nu nog USB2.0 die gelukkig betrouwbaar verloopt.
Waarom is FW niet altijd betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 17:08

Exirion

Gadgetfetisjist

MrDummy schreef op maandag 26 september 2005 @ 00:55:
Hoeveel mensen hebben externe USB/FW behuizingen op FW aangesloten en merken dat FW niet goed werkt: er is dataverlies en FAT / NTFS op hd raakt steeds meer beschadigd. En uiteindelijk is de hd onleesbaar geworden.

Ik maak dat mee met mijn Conceptronic. Ik snap niet dat FW bij mij levensgevaarlijk is omdat er al dataverlies optreedt. Gebruik nu nog USB2.0 die gelukkig betrouwbaar verloopt.
Waarom is FW niet altijd betrouwbaar?
Ik heb ook een Conceptronic en die hangt via Firewire aan m'n Mac Mini. Er zijn wat problemen geweest met de PL3507 chipset die erop zit, maar dat is met firmware updates en Mac OS Tiger verholpen. Ook schijnt het zo te zijn dat de versies die 400GB schijven ondersteunen stabiler zijn. Dat is namelijk de PL3507C revisie van de chipset.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 15:03:
Ik heb gisteren een externe hardeschijf gekocht. Alleen een besturingssysteem instaleren daarop lukt niet, krijg steeds een hardware fout.

Als je nu gewoon een Hardeschijf in een case doet. Kan je dan wel gewoon vanuit die externe hardeschijf windows booten? Of kan dat niet omdat het usb is.

Alvast bedankt.
Kan wel maar dan moet je hem wel als primary partitie hebben geinstalleerd. Als je voor extended hebt gekozen geeft het waarschijnlijk problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
EN j emoet natuurlijk vanaf een usb staion kunnen booten, dit moet je opgeven in d ebios ( boot order of opstartvolgorde)
normaal staat die op eerst op diskette, dan cd en dan op hd ( althans. dat lijkt mij de meest handige failsafe oplossing.)

j emoederbord moet dus opstarten vanaf usb schijven wel ondersteunen.

Verwijderd

Na het hele topic doorgelezen te hebben weet ik nog niet zeker welke behuizing ik het beste kan kopen. Ik zoek een externe HDD voor school die toch al gauw ~4uur per dag gebruikt wordt. Het liefst met de voeding al in de behuizing zelf, lijkt me het makkelijkst...

Mijn oog viel op deze behuizing http://www.valueplus.co.kr/english/product_11.htm. Kan iemand mij vertellen of deze veel warmte produceert? En of hij natuurlijk goed presteert! En waar deze te krijgen is want hij staat namelijk niet in de PW?

Andere aanbevelingen zijn altijd welkom. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Ik heb ff snel gekeken naar deze hd, was me ook al opgevallen. Is tevens ook in de witte variant te krijgen. Voor meer info over dit product zou ik je volgende link geven: Native SATA Drive Enclosure S-ATA and USB 2.0

Enkele shops: Comtechnology.be. De link die ik je in bovenstaande geeft kan je ook orderen via de site van cooldrives ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier n externe HD waarop enkele mappen deel zodat deze kunnen gekopieerd worden via het netwerk. Maar telkens ik m'n PC opnieuw opstart, zijn die mappen niet meer gedeeld en ka ik weer beginnen met ze opnieuw te delen.

Bestaat hier n makkelijke oplossing voor? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
S-ATA (USB2.0) behuizing getest door X-bit labs
http://www.xbitlabs.com/a...e/display/stlab-sata.html

Review Spire GigaPob III External USB drive enclosure
http://www.marnscda.com/review09_28_05.htm

[ Voor 36% gewijzigd door abusimbal op 09-10-2005 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Beter in het ethernetdisk toppic, maar dit vind ik toch een opmerkelijk product !

Een veel feature en nog snelle NAS behuizing meet external en internal S-ATA support.
http://www.synology.com/e...ex.php?page=overview.html

En reviews:

Diskidee
http://www.diskidee.nl/hardware/testen/index.htms/6008/1

Belgische Netwerk
http://www.synology.com/e...%20Netwerk%20Magazine.pdf

Vergelijking met andere fabrikanten (tot 2 maal zo snel)
http://www.synology.com/enu/news/20050308.html

[ Voor 85% gewijzigd door abusimbal op 09-10-2005 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de computerland hebben ze de volgende behuizingen voor externe HDD's: (staat op de site)

-3.5" HDD Externe Behuizing USB2.0
-3.5" HDD Externe Behuizing USB2.0/1394

De laatste is een tientje duurder, maar wat is het verschil? En in die behuizing kunnen alle hardeschijven, behalve SATA toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:42:
Bij de computerland hebben ze de volgende behuizingen voor externe HDD's: (staat op de site)

-3.5" HDD Externe Behuizing USB2.0
-3.5" HDD Externe Behuizing USB2.0/1394

De laatste is een tientje duurder, maar wat is het verschil? En in die behuizing kunnen alle hardeschijven, behalve SATA toch?
De laatste ondersteund blijkbaar ook firewire... -3.5" HDD Externe Behuizing USB2.0/1394.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Na het lezen van dit topic uiteindelijk gekozen voor een LaCie Mobile Hard Drive, Design by F.A. Porsche 50GB 4200RPM USB2.0
Windows XP geeft aan dat er een Seagate ST950212A disk in zit.
Werkt perfect via USB 2.0, geen extra voeding en/of driver installatie nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door LeGato23 op 26-10-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:05
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 16:15:
Heeft iemand ervaring met de Promedion Potable 3.5 inch Externe Harde Schijf 250 GB USB 2.0?

Of is de Maxtor onetouch 200gb 8mb 7200onetII.usb&1394 toch een betere keuze?
Ja hier, ik heb dat ding nu een halfjaar. Een lokale computerboer verkoopt deze kastjes los, dus zonder harddisk. Ik heb er een Seagate Barracuda 250GB in zitten.

Er is eigenlijk weinig te melden over het ding zelf. Het doet wat ie moet doen (18MB/s op FireWire), loopt doordeweek 8 uur per dag op m'n werk en dan nog 5 uur thuis, in 't weekend loopt ie 16 uur per dag nonstop. Gaat dus elke werkdag in het rugzakje mee op de fiets. Ik zoek nog steeds naar een extra adapter die ik dan op m'n werk kan laten liggen, volgens de verkoper werkt elke 12V/2A met de juiste plug, maar ik heb in mijn adapterverzameling nog niet eentje gevonden die werkt.

Geen klachten over de behuizing, maar ik heb de laatste tijd wel wat problemen met de FireWire. Het lijkt erop dat die kabels/connectoren (vooral die mini's) niet zo goed bestand zijn tegen dagelijks in- en uitpluggen. Heb al 1x een kabeltje omgeruild, en soms maakt m'n kabel geen contact tenzij ie precies in een bepaalde stand wordt gehouden. Hebben meer mensen dit?

[ Voor 2% gewijzigd door PhilipsFan op 23-10-2005 23:36 . Reden: Wel een beetje late reactie, maar het kastje is nog steeds in de handel dus wellicht heeft iemand nog wat aan mijn ervaringen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:03

defiant

Moderator General Chat
Ik werk zelf tegenwoordig met een Lacie Biggerdisk externe 1TB opslag. Het ding heeft eigenlijk 2 grote nadelen, ten eerste maakt de fan enorm veel lawaai (ook als hij idle is, wil de fan nogal regelmatig aanslaan), voor een desktop oplossing vind ik dat eigenlijk onacceptabel. Een groter model fan had zeker veel in geluid gescheelt. (de fan is/lijkt erg klein, 5x5 cm maximaal).
Ten tweede heeft deze schijf geen keuze tot redundantie, de schijf is dus ongeschikt voor het backuppen van data aangezien hij op raid0 draait.

Qua gebruik is de Lacie wel zonder problemen, de USB interface werkt met XP zonder drivers/installatie, met de firewire interface heb ik geen ervaring.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ik las op de pagina na de synologie disk een review op diskidee van de iomega "hi speed?" ethernet disk met 160 GB erin.
die zou daar een doorvoersnelheid hebben van 82 - 147 MB/s

ik heb het niet opgezocht of zo, maar is dat niet heel snel voor een netwerkschijf, als je beedenkt dat een gehoorde klacht over de iomega met "normaal? " ethernet maar 3 MB/s haalt in vergelijking met usb 2.0 tot 22 MB/s komt op mijn pc.

of is dit een 1000 Mbit/sec ethernet aansluiting? en hoe komt het dan dat deze 147/4? =36 keer zo snel is dan de 10/100 variant?

10/100 naar 1000 is toch 10 keer zo snel en niet 36 keer zo snel?
en welke hardeschijf haalt nu eigenlijk zulke hoge snelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Ik heb me de Freecom FSG-3 - 500GB besteld, mooi prijskaartje maar je krijgt er heel wat voor terug ...

Iemand al ervaring met Freecom spullen?

[ Voor 18% gewijzigd door nvidia op 26-10-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik ben op zoek naar een behuizing voor mijn 160gb ide schijf.

Nu wil ik:
* Wel een fan. (Er zijn er in mijn pc al 2 gesneuveld waarschijnlijk doordat ze 60+ graden werden)
* Maar de fan moet alleen aan gaan indien nodig. Ik heb een hekel aan herrie.

Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
engelbertus schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 11:56:
ik las op de pagina na de synologie disk een review op diskidee van de iomega "hi speed?" ethernet disk met 160 GB erin.
die zou daar een doorvoersnelheid hebben van 82 - 147 MB/s
82 MByte of 82 Mbit?

link?

Ja, een stand alone harde schijf haalt haal nauwelijks 75 Megabyte per seconde (HD tune: leuk nieuw HD benchmark- en info-tooltje) en netwerk (ook al is het gigabyte) kost je overhead. dus het is een kwestie hoe je het maar specificeerd. Echter zonder link benchmark verantwoording kan niemand daar iets zinnigs over zeggen tenzij iemand hier zo'n disk gebruikt en benchmarkt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:41:
Weet iemand wat voor externe voeding er bij die conceptronic 3,5'' zit?
Is die ook geschikt voor 110V?
Ik heb de conceptronic 3,5 en die is van 100-240 volt 8)

Komt trouwens mooi uit want ik vroeg me dat ook net af van die conceptronic 2,5 en ik zag dat Alfa-145 die heeft. Is die ook 100-240 volt?

Ik moet hem n.m. op reis kunnen gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:16:
Ik ben op zoek naar een behuizing voor mijn 160gb ide schijf.

Nu wil ik:
* Wel een fan. (Er zijn er in mijn pc al 2 gesneuveld waarschijnlijk doordat ze 60+ graden werden)
* Maar de fan moet alleen aan gaan indien nodig. Ik heb een hekel aan herrie.

Kan dat?
Nee, de fan is óf uit, óf aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:17:
2e bakje die ik heb gekocht is van techsolo en ben ik uiterst tevreden over, ziet er mooi strak uit en dat voor die prijs, 11,80 :D zit netjes een dubbele usb kabel bij en een mooi nepleren hoesje.
Waar heb je die gekocht als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 21:59

-Sander-

///M Powerrrrrr

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 09:58:
[...]

Ik heb de conceptronic 3,5 en die is van 100-240 volt 8)

Komt trouwens mooi uit want ik vroeg me dat ook net af van die conceptronic 2,5 en ik zag dat Alfa-145 die heeft. Is die ook 100-240 volt?

Ik moet hem n.m. op reis kunnen gebruiken.
Yep, die kan ook 110v :)

Hij bevalt me echt supergoed, lekker snel en met het hoesje kan je hem veilig op krasvrij opbergen/meenemen.
Als je een USB 2.0 poort hebt heb je geen powersupply nodig omdat de poort zelf stroom geeft aan de hdd. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/usbhd1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ar33/usbhd2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 12:57:
[...]

Nee, de fan is óf uit, óf aan.
Nou,

Ik las net dat die dure externe maxtor schijven een soort van powermanagement functie hebben. En lacie heeft een vergelijkbaar systeem, maar dat werkt slecht. (Gaat aan bij idle soms of juist niet en wordt veel te heet)

Maar dat zijn kant en klare schijven. Voor behuizingen heb ik nog geen "fan-management" systeem gezien.

iemand anders? :)

edit:

Zie hier t bewijs:
Defiant schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 23:56:
Ik werk zelf tegenwoordig met een Lacie Biggerdisk externe 1TB opslag. Het ding heeft eigenlijk 2 grote nadelen, ten eerste maakt de fan enorm veel lawaai (ook als hij idle is, wil de fan nogal regelmatig aanslaan), voor een desktop oplossing vind ik dat eigenlijk onacceptabel.

[ Voor 31% gewijzigd door cornelixnootje1 op 31-10-2005 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfa_145 schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 15:14:
[...]

Yep, die kan ook 110v :)

Hij bevalt me echt supergoed, lekker snel en met het hoesje kan je hem veilig op krasvrij opbergen/meenemen.
Als je een USB 2.0 poort hebt heb je geen powersupply nodig omdat de poort zelf stroom geeft aan de hdd. _/-\o_

[afbeelding]

[afbeelding]
Nou, vandaag mijn Conceptronic GrabNGo 2,5 inch Disk box gehaald, de CHD2U.

Dit is de inhoud:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/tlg_productions/jpg/conceptronic.jpg

[hier een grote foto]

Alleen, er zit helemaal geen aparte stroomtoevoer bij zoals te zien is op de foto's 2 berichten hierboven?

Ik weer terug, heb bovenstaande foto's uitgeprint en meegenomen naar die zaak, zij dachten dat de "GrabNGO" een nieuwe(re) uitvoering was en de stroom adapter w.s. niet meer meegeleverd wordt omdat de stroomvoorziening via de USB kabel ook voldoende zou moeten zijn.

Ik heb nu alles nog eens na gelezen, in de handleiding staat duidelijk

1.2 Stroomaansluiting
Controleer of de stroombronschakelaar in de goede stand staat.
USB2.0: In dit geval is gebruik van een externe stroombron noodzakelijk. Controleer of de
stroombronschakelaar aan de achterkant van de schijfeenheid in de stand “SELF”
staat. Vervolgens sluit u de externe adapter aan op de betreffende connector van
de schijfeenheid en doet u de stekker van de adapter in het stopcontact.

Ook nog even op de sight gekeken van Conceptronic voor de 2,5 inch.
[specificaties]
Hier staat weer alleen een "ps2 power cable" bij (is dat die extra USB kabel die op de 5v aansluiting kan?)

Op de verpakkingsdoos staat echter weer bij de inhoud zowel een powersupply alswel een Ps2 powercable vermeld
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/tlg_productions/jpg/chd2u%20specs.jpg

Ik heb naar conceptronic een emailtje gestuurd om te vragen hoe het nu zit met die powersupply, ik ben benieuwd

Wat ik nergens terug kan vinden: Als ik die extra Usb kabel op die 5 volts aansluiting erbij zet, moet de schakelaar dan op "self of bus" staan.

Waarom ik wat voorzichtig ben wat betreft een aparte powersupply: Er stond n.m. in de "Chip" van september een test van 2,5 inch HD. o.a. die alleen USB voeding krijgen. Ze werden op 1 USB-poort aangesloten.

Wat bleek: Alle 2,5 inch HD gebruikten (tijdens opstarten) tussen de 560 en 870 mA, terwijl de poort maar 500 mA levert. Resultaat was o.a. dat een Southbridge op het moederboord van een Acer notebook doorbrandde waardoor de notebook total loss werd.

Vandaar dat ik liever met aparte powersupply heb, ik ga hem op een Jewel Jade 8070 notebook gebruiken.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 03:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ps-je: kreeg net berichtje van Conceptronic dat ze de adapter inderdaad niet meer mee leveren en de doos en gebruiksaanwijzing nog aan moesten passen.

Daarom sturen ze me alsnog de adapter nog op.

Toch aardig ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ze vaak doen tegenwoordig is een extra kabeltje meeleveren zodat je de stroom uit 2 usb-poorten trekt of uit één usb- en één PS2-poort.

Wat ik mij echter afvraag met dat 2 usb-poorten-truukje is of die poorten intern op je mobo niet aan elkaar zitten (de +5V dan), zodat je nog steeds buiten de specs werkt en je klapjap molt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mapower MAP-S21U2

A Type : Aansluiting

USB 2.0 case (laptop harddisk

B Chipset

Genesis Logic

C Uiterlijk

Aluminium case met led aan voorkant.

D Voeding

Over USB2.0 (meestal is 1 stekker genoeg)

F Extra's

Drivers cd (uiteraard bij XP niet nodig) , USB 2.0 kabel met één normale en een 'doorlus' stekker voor extra Power

Ben erg tevreden over dit apparaatje, zit nu een 60 GB schijfje in van Fujitsu, warmte wordt goed weggeleid door de aluminium behuizing.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 18:59:
Wat ze vaak doen tegenwoordig is een extra kabeltje meeleveren zodat je de stroom uit 2 usb-poorten trekt of uit één usb- en één PS2-poort.

Wat ik mij echter afvraag met dat 2 usb-poorten-truukje is of die poorten intern op je mobo niet aan elkaar zitten (de +5V dan), zodat je nog steeds buiten de specs werkt en je klapjap molt?
Als het goed is heb je 500 mA per poort dus met 2 kabels heb je 2x de stroom
(moet je op de notebook ook 2 usb poorten hiervoor vrij hebben natuurijk => wat dus mijn probleem is)

Op mijn gewone computer heb ik een pci kaartje erin zitten met hierop 3 usb's 2.0. Hebben die dan ook die 500 mA per poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Hoe zit het dan met USB 1.1 poorten? Leveren deze ook 500mah per poort net als USB2.0? (mijn desktop pc heeft nl. alleen nog maar 1.1 poorten)

Had nl. bij paradigit een LaCie 30GB 2.5" externe hd in de aanbieding gezien, nu voor € 69,95!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
hars73 schreef op maandag 14 november 2005 @ 15:20:
Hoe zit het dan met USB 1.1 poorten? Leveren deze ook 500mah per poort net als USB2.0? (mijn desktop pc heeft nl. alleen nog maar 1.1 poorten)
Dit zou ik ook graag willen weten, ik ben nl. ook toe aan een grotere USB stick :+

Ik dacht aan een 2,5inch energiezuinige harddisk (WD Scorpio 80GB 5400RPM) in een externe behuizing zonder extra stroom. Maar werkt dit ook met USB 1.1? Of zou je bij USB 1.1 de USB stroomkabel erbij moeten aansluiten?

[ Voor 3% gewijzigd door pSycho-Y2K op 18-11-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plux
  • Laatst online: 21-08 17:26

Plux

Team KVM

Weet er toevallig iemand een externe HD case met zowel een ATA als SATA interface intern (en usb 2.0 of FireWire extern?

Maak er geen probleem van, of een oplossing!—- je moet niet zo moeilijk doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Plux schreef op maandag 21 november 2005 @ 13:21:
Weet er toevallig iemand een externe HD case met zowel een ATA als SATA interface intern (en usb 2.0 of FireWire extern?
Ja in dit topic wordt er 1 genoemd op cooldrives.com. Ik weet alleen niet of ze bezorgen in Europa
ONE ENCLOSURE FOR IDE AND SATA DRIVES
60 DOLLAR ex shipping

Laat even weten als jij iets meer weet/besteld. Misschien anders een IA

[ Voor 33% gewijzigd door jeanj op 21-11-2005 19:41 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Xtuv schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 19:22:
Ik wil ook een externe hardeschijf gaan kopen. Als backup/extra opslag.
Deze wil ik aan mijn toekomstige laptop gaan hangen.

Nu zie ik een Lacie 250gb 7200RPM 8mb USB2.0 voor €149 euro.
Ondertussen nog "maar" 129 euro voor 250GB! Daar kun je amper nog zelf voor gaan knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 10:47
Ik heb momenteel een conceptronic 3,5 inch behuizing. Nu heb ik daar een oude maxtor inzitten van 60 gb. Ik wil er nu een 250 GB schijf inzetten maar mijn vraag: is het beter om een 5400 of 7200 RPM schijf te kopen voor in de externe behuizing (zonder fan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die de vantec nexstar 3 hebben?
Ik wilde 'm gaan kopen bij informatique maar die hebben hem niet meer in de collectie, enig idee waarom? Mailtje naar hun geeft geen bevredigend antwoord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
nickvd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:52:
Ik heb momenteel een conceptronic 3,5 inch behuizing. Nu heb ik daar een oude maxtor inzitten van 60 gb. Ik wil er nu een 250 GB schijf inzetten maar mijn vraag: is het beter om een 5400 of 7200 RPM schijf te kopen voor in de externe behuizing (zonder fan)?
Ik heb een 300GB 7200 Maxtor DM10, en het werkt perfect. Al schijnt het bij USB 2.0 weinig uit te maken of het 5400 of 7200 is aangezien de snelheid toch beperkt wordt door de controller. Qua prijs maakt het echter weinig verschil en er zijn immers ook steeds minder 5400rpm schijven die groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:51

Arfman

Drome!

Ben op zoek naar een NAS oplossing voor een startend bedrijfje. Ik heb al rondgesnuffeld, wat men wil is een centrale harddisk waar men bestanden op kan zetten, via een Windows share oid. Ik ben de Freecom FSG-3 NAS al tegengekomen, echter zie ik dat dat alleen via FTP en HTTP werkt. Aangezien het hier geen ICT-minded personen betreft zie ik dit niet zo zitten.

Heeft iemand ervaring met de FSG-3, en kan deze via Windows shares werken, of kent iemand een product die aan mijn eisen voldoet ?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Arfman schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:25:
Ben op zoek naar een NAS oplossing voor een startend bedrijfje. Ik heb al rondgesnuffeld, wat men wil is een centrale harddisk waar men bestanden op kan zetten, via een Windows share oid. Ik ben de Freecom FSG-3 NAS al tegengekomen, echter zie ik dat dat alleen via FTP en HTTP werkt. Aangezien het hier geen ICT-minded personen betreft zie ik dit niet zo zitten.

Heeft iemand ervaring met de FSG-3, en kan deze via Windows shares werken, of kent iemand een product die aan mijn eisen voldoet ?
Ik heb de FSG-3 - 500GB. Ben er tevreden over, werkt met windows shares en nog vele meer. Heeft FTP-functie + http!! Nu ben ik juist nog aant kijken naar de mogelijkheid tot auto-backup naar de nas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 14:41
Hoi allemaal,

Ik ga volgend jaar een half jaar stage lopen op Aruba.
Ik wil nu een Image tank gaan kopen om al mijn foto's maar ook documenten te backuppen.
Ik neem geen laptop mee.

Heeft iemand ervaring met de InstantDisk?
Is deze goed of kan ik beter een andere nemen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00
erwin85 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 15:26:
Hoi allemaal,

Ik ga volgend jaar een half jaar stage lopen op Aruba.
Ik wil nu een Image tank gaan kopen om al mijn foto's maar ook documenten te backuppen.
Ik neem geen laptop mee.

Heeft iemand ervaring met de InstantDisk?
Is deze goed of kan ik beter een andere nemen?

Alvast bedankt!
heb er eentje van apacer gevonden
http://www.apacer.com/en/products/Share_Steno_CD311.htm

of indien je een ipod photo of hoger hebt kan je ook een ding kopen voor er op te zetten en kan je zo je foto's overladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
shello schreef op woensdag 30 november 2005 @ 16:00:
[...]

heb er eentje van apacer gevonden
http://www.apacer.com/en/products/Share_Steno_CD311.htm

of indien je een ipod photo of hoger hebt kan je ook een ding kopen voor er op te zetten en kan je zo je foto's overladen
Ziet er goed uit. Alleen is niets te vinden welke geheugenkaartjes hij aankan. Weet jij dat toevallig?

Ik heb geen Ipod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00
SD/MMC/miniSD en RS-MMC cards
Afbeeldingslocatie: http://www.cdrinfo.com/Sections/Articles/Sources/Apacer%20Steno%20CD311/Images/External/8.jpg

info heb ik geplukt van http://www.cdrinfo.com/Se...?ArticleId=13913&PageId=0

grts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erwin85, je hoeft niet én een eigen topic te openen én daarna nog eens dezelfde vraag ergens anders stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het twijfelen tussen 3 behuizingen voor mijn WD 80GB HD. Deze is volgens mij een CaviarSE. Nu had ik de volgende op het oog:
  • Sitecom 3.5" HDD Externe Behuizing USB2
  • Sweex 3.5" Extern Mobile Storage (USB 2.0)
  • Conceptronics CHD3U 3,5" Behuizing (USB 2.0)
Nu had ik al in dit topic gelezen dat de Sitecom niet makkelijk te openen is, en de chipset aardig tegenvalt (snelheid zou dan langzamer zijn)

[rml]Victorio in "[ Ervaringen] Externe harde schijven en b..."[/rml]

Over de Sweex heb ik positieve ([rml]Victorio in "[ Ervaringen] Externe harde schijven en b..."[/rml]) en negatieve ([rml]Wirf in "[ Ervaringen] Externe harde schijven en b..."[/rml]) dingen gehoord.

Over de Conceptronic ben ik niet veel tegengekomen, behalve deze [rml]Victorio in "[ Ervaringen] Externe harde schijven en b..."[/rml]. Ook over deze externe behuizing wordt niet zo positief gesproken.

Heeft iemand nog tips/ervaringen met betrekking tot deze 3, of suggesties voor een andere externe behuizing in deze prijsklasse (30 / 40)?

De behuizing zal 8 van de 10 keer gewoon op mijn bureau blijven staan, maar af en toe zal hij ook meegenomen worden naar vrienden thuis of naar een LAN. Hij moet dus redelijk stevig zijn :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 15:03:
Over de Conceptronic ben ik niet veel tegengekomen, behalve deze [rml]Victorio in "[ Ervaringen] Externe harde schijven en b..."[/rml]. Ook over deze externe behuizing wordt niet zo positief gesproken.
Ik heb zowel de USB2 als de Firewire+USB2 uitvoering van Conceptronic. Geen enkel probleem. Ze zijn betaalbaar en zien er nog strak uit ook.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Laatst online: 24-08 15:49

Stropdas

Insert subtitle here

Afbeeldingslocatie: http://store1.yimg.com/I/svcompucycle_1873_51970679
Bytecc ME-320U2 5.25" USB 2.0 EXTERNAL DISK ENCLOSURE

Heb hem nu anderhalf/2 jaar. Destijds aangeschaft omdat PC toen schijven van 160GB niet volledig herkende. Gebruikte hem als MP3/DVDbehuizing. Nadat ik met andere schijven ging kloten enzo er een schijf ingehad die in XP was omgezet naar dynamic ipv. basic disk. Steeds bij reboot moest ik de schijf in XP 'aanzetten' via Disk Management :( Momenteel heb ik alle schijven gewoon in PC zitten omdat extern nu weinig nut bied :P Heeft verder altijd zonder problemen gewerkt

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyD
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik ben op het forum nog geen ervaring tegengekomen over de Freecom CLASSIC SL NETWORK DRIVE 160GB USB-2 & ETHERNET hardeschijf.

Heeft iemand hier ervaring mee?
1) Is hij makkelijk te gebruiken (inpluggen en klaar?)
2) Hoe snel is lees en schrijfsnelheid?
3) Hoe is het geluidsniveau van deze schijf? Lawaaierig?

4) Verder zag ik dat deze Freecom HD geen ipadres krijgt maar via software wordt herkend (en daardoor veiliger schijnt?). Is het handig om een ethernet HD aan te schaffen die geen ipadres heeft? 5) En is deze methode inderdaad veiliger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 15:03:
Ik heb zelf ook de conceptronic combo harddisk box. Er is inmiddels ook een nieuwe versie te krijgen. Het voordeel van de conceptronic is dat er een kleine adapter is meegeleverd in plaats van een voedingsblok, en ik vind het ontzettend handig dat hij ook een firewire aansluiting bezit waarvan de kabel ook was meegeleverd! De usb kabel is ook lekker lang, dit in tegenstelling tot die bij promedion schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickvd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 14:34:
[...]

Ik heb zelf ook de conceptronic combo harddisk box. Er is inmiddels ook een nieuwe versie te krijgen. Het voordeel van de conceptronic is dat er een kleine adapter is meegeleverd in plaats van een voedingsblok, en ik vind het ontzettend handig dat hij ook een firewire aansluiting bezit waarvan de kabel ook was meegeleverd! De usb kabel is ook lekker lang, dit in tegenstelling tot die bij promedion schijven.
Ik heb hem inmiddels al besteld (de USB 2.0 versie). Helaas kan ik hem pas met kerstmis gebruiken, dus ik moet nog 2 weekjes wachten :o

Hoe bevalt de snelheid van zo'n externe hardeschijf? Merk je verschil qua snelheid als je bijvoorbeeld een .iso op je externe HD hebt staan, en deze mount om hem te gebruiken. Ook vroeg ik mij af hoe het zit met de plaatsing van de HD. Ik heb mijn HD al 3 jaar horizontaal in mijn kast zitten, kan het kwaad als ik de HD vertikaal in de houder zet?

Afbeeldingslocatie: http://conceptronic.net/site/images/userpics/produkten//CHD3U/CHD3U-fea.gif

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Ik heb er zelf een oude maxtor schijf inzitten.
Maar ik vind hem met firewire sneller als met usb.

Wat ik nog even kwijt wil is dat deze ook gewoon een aan/uit knop heeft, dat is aan de voorkant.
Er word verder nergens vermeld dat hij die ook heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door .NCK op 02-12-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb net vandaag mijn Conceptronic externe harddisk behuizing ontvangen heb er een samsun hardescijf van 40gb in gestopt en daarna aangsloten via usb2. alleen mijn laptop herkent em niet. Het lijkt erop dat hij geen drivers installeerd dus of er is iets mis met het apparaat of ik doe iets fout. iemand ervaring met dit apparaat, het gaat om de versie met alleen USB aansluiting. verder heb ik windows xp pro erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
wingsofgold schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 16:53:
Ik heb net vandaag mijn Conceptronic externe harddisk behuizing ontvangen heb er een samsun hardescijf van 40gb in gestopt en daarna aangsloten via usb2. alleen mijn laptop herkent em niet. Het lijkt erop dat hij geen drivers installeerd dus of er is iets mis met het apparaat of ik doe iets fout. iemand ervaring met dit apparaat, het gaat om de versie met alleen USB aansluiting. verder heb ik windows xp pro erop staan.
Welke versie van de behuizing heb je? (die op de foto of de oude?)

Heb je de IDE kabel wel goed aangesloten?

Ik denk dat de hardeschijf overigens alleen rechtop in de houder kan staan, anders moet je hem gewoon op het tafelblad neerleggen.

[ Voor 10% gewijzigd door .NCK op 02-12-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wingsofgold
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Nee ik heb de volgende versie:

Afbeeldingslocatie: http://data.icecat.biz/img/norm/high/92554-8943.jpg

De IDE kabel zit er goed in en ik heb em zowel verticaal als horizontaal geprobeerd. Ik heb em als slave en als master geprobeerd maar geen effect.

[ Voor 3% gewijzigd door wingsofgold op 02-12-2005 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 09:53:
[...]

Erwin85, je hoeft niet én een eigen topic te openen én daarna nog eens dezelfde vraag ergens anders stellen.
Nee sorry. Had deze topic nog niet gevonden. En ik dacht dat dit topic niet echt over Image tanks ging.

By the way, kan iemand mij nog goede image tanks aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parasietje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06-2024

Parasietje

linux-geek

Misschien handig om te vermelden:
Ik heb een harde schijf van Medion gekocht uit de Aldi. Het enige irritante aan die schijf vond ik dat hij bleef draaien nadat mijn computer uit was.
Daarom kan je, bij schijven die op +12V draaien, een kabeltje naar de binnenkant van je computer leggen die de 12V van je computervoeding neemt.
Een alternatief is de +5V van USB schakelen aan een relais. Zo leg je de stroom enkel aan als de USB-hub aanstaat (ie als de computer aanligt).

Dit heeft me EN een stekker bespaart EN een heleboel ongemak (ik doe namelijk mijn computer vanuit mijn bed uit met een afstandsbediening nadat ik film heb gekeken. Vrij onhandig om dan nog op te staan :Y))

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sf2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-08 15:58

sf2

Lijkt misschien beetje off topic maar,
Hoe krijg ik in godsname LaCie Porsche 250 GB [USB only] open?

Mijn oude interne disk is overleden. Heb nu een plek over en wil ik deze LaCie disk gebruiken.
Een maat van mij wou juist een behuizing voor zijn harddisk.
Wij krijgen het niet voor elkaar.

Internet kon ik ook al niets vinden.
Bij productsurvey is grimson wel gelukt. Maar zei niets over HOE.
http://tweakers.net/productsurvey/99620
Alleen daar moet ik weer gaan aamelden en-zo.

[ Voor 14% gewijzigd door sf2 op 03-12-2005 01:28 ]

vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Als de Sint m'n wensen uit laat komen ben ik zondag in het bezit van dit beestje. Zal hem dan eens goed onder handen nemen en m'n ervaringen hier posten. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~familiev/55938.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Brakkie op 03-12-2005 01:34 ]

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op de HCC dagen een Maxtor OneTouch2 300GB Firewire/USB2.0 gekocht (199 euri, w00t).

Mijn ervaring:

Positief:
Snel
Gebruiksvriendelijk
Degelijk/sterk
Goedkoop (voor mij dan 199 is een stuk goedkoper dan de 215 excl verzendkosten in de PW).
Compleet (2 kabels, FW en USB, 2 voedings stekkers, 2 cdroms)

Negatief:
Luid (vooral als het rechtop op mijn bureau staat, veel resonantie)
Zwaar/groot
Grote adapter
Retrospect krijg ik niet aan de praat op Mac OSX 10.4 (blijft crashen, wellicht iemand ervaring??)

Mijn uiteindelijke oordeel:

Fijne HDD, de positieve punten wegen voor mij zwaarder dan de negatieve punten. Ik verplaats de schijf zelden, en als ik het doe is het van mijn pc boven naar mijn Mac beneden.
De heluidsproductie is wel flink, maar daar ga ik nog een rubber voetje voor fixen.

-Xeper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erwin85 schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 17:18:
[...]

Nee sorry. Had deze topic nog niet gevonden. En ik dacht dat dit topic niet echt over Image tanks ging.

By the way, kan iemand mij nog goede image tanks aanbevelen?
Bij fotografie staat er een topic over image tanks. Daar staan er heel wat verschillende modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 14:33:
[...]

Bij fotografie staat er een topic over image tanks. Daar staan er heel wat verschillende modellen.
Ik zal even kijken. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Laatst online: 10-09 18:57
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 17:07:
Die ICY-Box dingen zijn net als de Techsolo dingen, alleen een ander kleurtje en opdrukje. Zal van de Techsolo's nog ff de specs erbij pakken. Een MS Tech lijkt er ook verdacht veel op.:)

MS-TECH LU-355H
Type: Extern Behuizing voor 3.5" HDD
Materiaal/Kleur: Aluminium/Zilver-Zwart
Aansluiting: USB 2.0
Aansluiting HDD: IDE
Opmerking: Geïntegreerde USB-hub, Cypress chipset
[afbeelding]

Next:
Techsolo TMF-3560 +FW
Materiaal/Kleur: Aluminium/Zilver-Zwart met blauwe status LED
Aansluiting: USB 2.0 en Firewire
Aansluiting HDD: IDE
Opmerking/en: Externe voeding, Bestaat uit robuust aluminium, In- en uitschakelaar op de achterkant.
[afbeelding]

Techsolo TMR-3580+Sata
Materiaal/Kleur: Aluminium/Zilver-Zwart
Aansluiting: S-ATA en USB 2.0
Aansluiting HDD: IDE (alleen via USB2.0), S-ATA (alleen via S-ATA aansluiting op het moederbord)
Chipset: Cypress
Opmerking/en: Externe voeding, Bestaat uit robuust aluminium, In- en uitschakelaar op de achterkant, Ideale oplossing voor het aansluiten van een externe SATA of IDE harde schijf.
[afbeelding]
[afbeelding]

De eerder in dit topic genoemde TMR3550 (goedkoopste Techsolo model) is ook in het blauw in rood verkrijgbaar, de specs hiervoor blijven hetzelfde.

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind deze cases er heel leuk uitzien, vind alleen die met dat lampje erg duur.
Heeft er iemand ervaring met dit soort cases? vind er nergens een review over met wat gedetaileerde foto;s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Laatst online: 13:10
Ik heb sinds een paar dagen de LaCie Hard Drive, Design by F.A. Porsche 250GB
USB 2.0. Deze is zeer aantrekkelijk geprijsd momenteel bij de mediamarkt voor € 125,-

Er zit een Seagate Barracuda 250 GB 7200.8 IDE schijf in. Design is best mooi vind ik persoonlijk en ziet er degelijk uit. Zit geen firewire op en werkt met een externe bijgeleverde voeding en ook niet geheel onbelangrijk, hij is erg stil :)

Afbeeldingslocatie: http://www.lacie.com/imgstore/product_large/hd_porsche_usb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben sinds kort ook op zoek naar een nieuwe schijf en aangezien er geen plek meer is in de kast moet die extern worden. Ik heb in ieder geval het hele topic doorgelezen en mijn oog valt op de icy box van raidsonic waarbij ik dan zelf mijn schijf kan kiezen. Nu wil ik niet afhankelijk zijn van slechts 1 connectie mogelijkheid en wil ik voor een combo gaan. de icy box net als vele andere combo-behuizingen maakt gebruik van de prolific 3507 chipset. Ik heb de problemen omtrent deze chipset gelezen en eind september is er nog een posting geweest die negatief was hierover.
Ik vroeg mij af of sindsdien de problemen met deze chipset grotendeels zijn opgelost of niet?
(Ik ga er niet heel belangrijke data opslaan, maar ik wil niet iedere maand opnieuw moeten formateren ;) )

Nu heeft Raidsonic ook de IB-351StUS en de IB-360StUS uitgebracht. Wat ik er in ieder geval over gelezen heb zijn deze boxen voor sata-schijven en hebben zij een connector voor zowel usb als sata. Helaas heb ik nergens kunnen vinden welke chipset ze gebruiken voor deze 2. Ik weet niet of iemand van jullie dat al weet? Ik zal iig ook raidsonic mailen om hiernaar te vragen.
Het voordeel dat ik zie van een sata/usb verbinding is dat als je gebruik kunt maken van de sata-connector je veel grotere snelheden behaald dan firewire/usb en mocht ik ergens komen waar dat niet mogelijk is toch gebruik te maken van USB. (Ook al moet ik dat dan middels pci raid controller doen) Hiermee omzeil je dan ook het evt mogelijke probleem met de usb/fw combo.

Echter wat me ook nog opgevallen is dat ze voor de IB-351StUS details hebben gegeven en daar laten ze een open icy box zien met een 40gb maxtor ide schijf.
http://www.raidsonic.de/d...ases.php?we_objectID=3767

Kortom even samenvattend hoe staat het met de prolifc 3507 chipset?
Welke chipset word gebruikt in de IB-351StUS en IB-360StUS?
Zijn er al mensen die ervaringen hebben met die comboboxen sata/USB waarbij de sataschijf ook werkt via USB? Dus niet zo'n behuizing dat je kunt kiezen voor sata-schijf en dan alleen de sata-connector kunt gebruiken en met ide-schijf de usb connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:56:
Kortom even samenvattend hoe staat het met de prolifc 3507 chipset?
Ik heb een Conceptronic case met de 3507c uitvoering die tot 400GB ondersteunt en die werkt probleemloos met Mac, Linux en Windows. De beruchte 3507-issues zijn er bij de oudere 3507-varianten maar ik geloof dat recentere drivers daar workarounds voor bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Laatst online: 10-09 18:57
zoals in deze topic te lezen: pc start willekeurig niet meer op door hd
heb ik nogal wat problems met mn maxtor en samsung hd. Nu wil ik mn samsung alleen maar gebruiken als data-hd. Nu werkt usb wel super, maar aangezien ik deze maar ff in bruikleen heb moet ik er dus zelf 1 aanschaffen.

Nu is mijn vraag of de usb2 connectie met de computer snel genoeg is voor bijvoorbeeld een dvd van te branden, of is dit niet te doen? Heeft iemand hier ervaring mee, met deze manier van gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Heb m'n hd inmiddels binnen. Zie m'n vorige post voor een plaatje + link naar de specs.

Prestaties zijn ook goed te noemen volgens mij. (Firewire 400).

Afbeeldingslocatie: http://cambridge.shacknet.nu/~brakkie/hd.jpg

Bovendien erg stil en geen resonantie.

[ Voor 9% gewijzigd door Brakkie op 06-12-2005 20:20 ]

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:38

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Vraagje: is het mogelijk een FireWire/USB schijf via beide systemen aan te sluiten? Dus via FireWire op m'n laptop en via USB op m'n desktop, bijvoorbeeld?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Hertog schreef op woensdag 07 december 2005 @ 14:50:
Vraagje: is het mogelijk een FireWire/USB schijf via beide systemen aan te sluiten? Dus via FireWire op m'n laptop en via USB op m'n desktop, bijvoorbeeld?
Nee, het is geen server oid. Het is gewoon een harddisk die maar met 1 interface verbonden kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:38

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Exirion schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:53:
[...]

Nee, het is geen server oid. Het is gewoon een harddisk die maar met 1 interface verbonden kan zijn.
Mijn post was inderdaad onduidelijk. Ik bedoelde meer dat je het op twee manieren kan aansluiten en, bijvoorbeeld met een knopje, kan kiezen welke aansluiting je wilt gebruiken. Anders moet ik iedere keer van kabel wisselen.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Hertog schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:58:
Mijn post was inderdaad onduidelijk. Ik bedoelde meer dat je het op twee manieren kan aansluiten en, bijvoorbeeld met een knopje, kan kiezen welke aansluiting je wilt gebruiken. Anders moet ik iedere keer van kabel wisselen.
Bij mijn disk geeft ie prioriteit aan de firewire :) Je moet dan dus inderdaad kabels loshalen/wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Htbaa
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-06 08:49
http://www.sweex.nl/product.asp?pid=317

Kan ik in een Sweex 5.25” USB 2.0 Mobile Storage Solution ook een HDD zetten? Ik heb hier nog een HDD van 20gb die ik voor backup wil gebruiken. Maar ik wil ook nog eeen DVD brander kopen, dus dat wordt straks wisselen. Iemand een idee of dit gaat werken? De HDD zal wel erg ruim in de case zitten, maar dat maakt me niets uit. Het gaat mij om een zo goedkoop mogelijke oplossing.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:11
Dat zou prima moeten werken Htbaa, want de aansluiting voor een CD/DVD speler is hetzelfde als voor een harde schijf. Hij zal alleen zoals je zelf dus ook al zegt nogal ruim in de behuizing zitten.

@SaturN : Bij welke Mediamarkt was dat?De Mediamarkt in Groningen heeft nu een 160GB in de aanbieding voor 99 euro volgens mij, maar ik wil juist de 250GB versie voor een redelijke prijs, die staat er nu voor 164 euro(gisteren nog gecontroleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C00KW4US schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 08:27:
Ik heb sinds een paar dagen de LaCie Hard Drive, Design by F.A. Porsche 250GB
USB 2.0. Deze is zeer aantrekkelijk geprijsd momenteel bij de mediamarkt voor € 125,-

Er zit een Seagate Barracuda 250 GB 7200.8 IDE schijf in. Design is best mooi vind ik persoonlijk en ziet er degelijk uit. Zit geen firewire op en werkt met een externe bijgeleverde voeding en ook niet geheel onbelangrijk, hij is erg stil :)

[afbeelding]
Ik heb zelf de 40GB versie, en draai hem zonder voeding. Als het goed is heb jij ook de voeding niet nodig, en heeft die genoeg aan de usb poort voeding :) Een van mijn beste aankopen ooit dit ding.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2005 23:41 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste

Let op:
Belangrijk!! Neem dit door aangaande het beleid op Ervaringentopics!
OM Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics