Ok, ik heb deze twee van deze externe behuizing, 3½" Combo FireWireB/USB2.0 OPAL.
Gekocht bij
Picco Computer voor 92 euro.
Veel te duur als ik de prijzen van andere combo's ziet.
De behuizing is van plastic maar is, imho, mooi.
Je hebt alleen een schroevendraaier nodig om de drive vast te schroeven. De twee zijkanten, voorkant en de kap klik je aan elkaar. Om later of effe snel een ander schijf erin zetten gaat niet zo makkelijk.
Voordat je de schijf installeerd, vergewis je ervan dat deze op MASTER staat anders werkt het niet!
nb. de doos komt niet met een handleiding die hardware matige kant beschrijft.
De kast staat op vier hoge rubberachtige pootjes zodat de fan in de bodem van de kast zijn lucht kwijt kan.
De doos bevat 3 kabels nl. een USB kabel, een Firewire St6/St6 en een Firewire St9/St9 kabel.
Verder wordt een voeding meegeleverd in de vorm van een adapter.
De Firewire chipset is niet Oxford 911 maar is Oxford 922.
En de USB chipset is van Motorola (ON SEMI) type???
OS test:
WinXP Pro: USB OK & Firewire OK
Win2003 Server: USB OK & Firewire OK
Knoppix DVD v4: USB NotOK & Firewire OK
USB2 bench
Firewire 400 bench
Kan niet verklaren waarom just Firewire zo langzaam is!
Misschien dat mijn plank drivers, MSI K8N Neo (MS-7030) met nForce
23 chipset, brak is?
Edit: sigh, het is een VIA VT6306 Fire II IEEE1394 Host Controller. Altijd brak spul dat VIA.
Firewire 800 testen kan ik niet op het moment.
Voor de mensen die een combo zoek met USB2 & SATA, kun je bij de bovenstaande winkel ook krijgen. Is niet goedkoop.... 72 euro
-----------------------------------------
Update: de snelheid met firewire kwam niet boven de 10MB. Echter na een firmware update (van v1.05 naar v1.07) is de snelheid nu 32MB. Proof:
Firewire 400 bench met firmware v1.07
De firmware kun je is
hier neer te halen. De firmware updater is een java appie, lees goed de bijhorende readme. Fyi, draai WinXP Pro SP2 en J2SE v5 update 4.
edit: typo
edit: 1okt. update
[
Voor 19% gewijzigd door
Verwijderd op 01-10-2005 13:28
]