[Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen Deel 1

Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste
Acties:
  • 185.090 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0xDEADBEEF schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 22:13:
Deze case ziet er wel solide uit: http://www.addonics.com/products/enclosures/ae5idecsu2f.asp maar is naar mijn weten niet in Nederland leverbaar :?
De S-ATA-variant is zo goed als identiek aan de Procase 2316SU2 die wel in NL te koop is (o.a. Informatique).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf in het bezit van een Freecom FHD-2 van 120 GB, de hd die erin zit is van hitachi, en de schrijfsnelheid via usb 2 is ongeveer 1 Gigabyte/ minuut. Hij wordt niet super warm en ik ben er zeer tevreden over... ik heb hem nu 2,5 jaar in mijn bezit ongeveer. Hij staat vrijwel continu aan, en overleefd veel treinreizen ;) De prijs was toen (op de HCC dagen) 120 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 08:21
Ik heb 4 Sweex Sitecom (Sorry, ik heb me vergist) externe USB2 behuizingen gekocht, samen met 4 seagate baracuda harde schijven van 250GB per stuk.

Deze behuizingen zijn PATA, 3,5 inch en USB2. Ik gebruik ze voor datatransport met een Linux machine. Ik heb ze geformatteerd met het (linux) bestandssysteem Reiserfs V3

Als ze het doen zijn ze wel ok, maar het probleem dat ik met deze krengen heb is dat ze soms na wat langer gebruik "vastslaan": dan krijg je totaal geen respons meer van de drives. Gevolg is dat Linux (ja, ze worden uitsluitend gebruikt met Linux) bepaalde programma's ook "on hold" zet wat er voor zorgt dat de performance statistieken (load) weer verkeerd weer worden gegeven. Erg vervelend. Een reboot lost alle problemen weer op, maar dat is wel een heel vervelende oplossing natuurlijk.

Als Controller zit er een GenesysLogic op, USB2.

Ze halen ongeveer 30MB/s

Ze zijn ook erg vervelend om in elkaar te schroeven, de metalen binnenkant verbuigt nogal snel waardoor het moeilijk/onmogelijk is om de behuizing weer dicht te krijgen. Je moet dan die binnenkant weer terugbuigen en dan het voorzichtig opnieuw proberen.

Een Bonnie++ benchmark (op een Pentium III, 1Ghz machine):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Version  1.03       ------Sequential Output------ --Sequential Input- --Random-
                    -Per Chr- --Block-- -Rewrite- -Per Chr- --Block-- --Seeks--
Machine        Size K/sec %CP K/sec %CP K/sec %CP K/sec %CP K/sec %CP  /sec %CP
linuxserver     2G 13468  87 18553  18  9066   8 12397  75 32219  20 161.9   0
                    ------Sequential Create------ --------Random Create--------
                    -Create-- --Read--- -Delete-- -Create-- --Read--- -Delete--
              files  /sec %CP  /sec %CP  /sec %CP  /sec %CP  /sec %CP  /sec %CP
                 16 12530  99 +++++ +++ 10569  99 11640  99 +++++ +++  8942  99
linuxserver,2G,13468,87,18553,18,9066,8,12397,75,32219,20,161.9,0,16,12530,99,+
++++,+++,10569,99,11640,99,+++++,+++,8942,99

(32 MB/s, 161,9 seeks/s)

Mijn score: 3 (van de 10)

[ Voor 5% gewijzigd door Wirf op 04-01-2006 13:28 ]

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kent iemand nog een externe behuizing voor een 3.5" schijf zonder externe voedings adapter. Deze zijn er wel zie mijn posting een eindje naar boven. Maar helaas ik kan geen shop vinden die ze verkoopt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
_Dune_ schreef op maandag 27 juni 2005 @ 00:35:
Een eindje terug in dit topic las ik een reactie van iemand, dat 3.5"externe behuizingen welke op usb 1.1/2.0 werken altijd een externe voedings adapter nodig zijn, dit is niet waar. Canyon heeft namelijk een behuizing welke de voedingsspanning voor de 3.5" schijf van de USB poort onttrekt.

http://www.canyon-tech.co...age/Portable_HDD/CN-PD352

Helaas kan ik deze behuizing nergens vinden, hij staat ook niet in de pricewatch, de CN-PD35 daar in tegen wel, maar deze wordt weer met een voedingsadapter geleverd.

Sallandautomatisering had eerst de (2) uitvoering op hun site staan, maar hebben inmiddels aangegeven dat ze hem niet meer kunnen leveren.

Is er iemand die nog een dergelijk behuizing weet of iemand die wel weet waar de Canyon CN-PD352 te koop is.
naar mijn weten levert een standaard usb-poort maar 2A bij 5V maximaal, een doorsnee HD verbruikt al +/- 8W, dus dat kan, maar tijdens het opspinnen gaan de meeste HD naar de 12W, dus het lijkt mij nogal risicovol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 09:03:
[...]
De S-ATA-variant is zo goed als identiek aan de Procase 2316SU2 die wel in NL te koop is (o.a. Informatique).
Sweet \o/ V/d week dus 'ff' naar Informatique afreizen :) vond op procase.nl geen dealers meer

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:17
Zijn er ook losse kastjes die automatisch uitgaan als je de pc uitzet dan wel op standby zet? Zoals het geval is bij lacie behuizingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
catfish schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 09:50:
[...]

naar mijn weten levert een standaard usb-poort maar 2A bij 5V maximaal, een doorsnee HD verbruikt al +/- 8W, dus dat kan, maar tijdens het opspinnen gaan de meeste HD naar de 12W, dus het lijkt mij nogal risicovol
mss lopen er 2 usb kabels naar de pc. Ik heb dat wel eens gezien bij een externe dvd brander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zo ! Heb de Procase inmiddels in gebruik en het bevalt reuze :) De buitenkant is van aluminium en wordt niet alarmerend warm, de harddisk erin idem dito (fan onder de HD en stil dat ie is \o/ ) de afwerking en montage zijn OK, compleet met kabels (usb + voeding)

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb nu een Maxtor Onetouch II 250GB 16MB, bevalt er goed als bootdisk aan mn Mac.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bierkameel/FWdisk.jpg
Dit is een zware test, misschien zou het als losse schijf wel beter doen aan een PC maar ik ben zwaar tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:55
Heeft iemand ervaring met de 250GB Lacie external USB drive. Qua prijs zit ie zeer goed (vanaf 150 euro) en is daarmee veel goedkoper dan de Maxtor OT-II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reset2003
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
K heb zo'n externe lacie 250 GB.

De behuizing wordt lauw/warm als hij een tijdje aanstaat. Af en toe hoor je de hd ratelen als hij druk bezig is.
Ik haal max 22MB/s, gemiddeld ongeveer 20MB/s.
Wel lekker goedkoop externe hardiskje (140 euri in de aanbieding bij paragdit), maar echt top performance krijg je er niet voor terug. Maar ondanks dit alles ben ik tevreden met de extra 250 gig :)

[ Voor 7% gewijzigd door Reset2003 op 12-07-2005 10:26 ]

Dell U2711HM | Dell1707FP | Logitech G510 | Coolermaster Stacker 830 | Intel Core i5 2500K | AsRock Z68 Extr3 Gen3 | Corsair Vengeance LP 16gig DDR3 1600Mhz | XFX6870 1gig | Samsung SH-222AB DVDRW | Samsung 820 series 120gig SSD boot disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Reset2003 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 10:26:

De behuizing wordt lauw/warm als hij een tijdje aanstaat. Af en toe hoor je de hd ratelen als hij druk bezig is.
Wel lekker goedkoop externe hardiskje (140 euri in de aanbieding bij paragdit), maar echt top performance krijg je er niet voor terug. Maar ondanks dit alles ben ik tevreden met de extra 250 gig :)
Heb je er al eens in gekeken? Ik wil heel graag weten welke HD er in zit (hoewel ze het steeds veranderen, ik verwcht een WD) en of het makelijk mogelijk is de HD te vervangen.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:55
Reset2003 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 10:26:

Echt supersnel hoeft ie niet te zijn. Gaat meer als backup-unit / centrale foto/mp3-disk dienen in een wireless (54mbit) netwerkje dus dan is 20MB/sec al ruim voldoende.

Wat betreft dat warm worden: Zit er een sort-of power-management op?

Ik vind 'm vooral qua prijs uiteraard zeer interessant, als ie nou ook nog eens betrouwbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Lacie komt trouwens binnenkort ook met netwerk drives dat vind ik persoonlijk wel intressant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reset2003
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heb je er al eens in gekeken? Ik wil heel graag weten welke HD er in zit (hoewel ze het steeds veranderen, ik verwcht een WD) en of het makelijk mogelijk is de HD te vervangen.
Heb er nog niet in gekeken. Zo op het eerste gezicht lijkt het alsof er geen schroeven zijn gebruikt, maar wie weet waar ze zijn verborgen. Ik ga de hd niet openmaken ivm het vervallen van de garantie ;)
Wat betreft dat warm worden: Zit er een sort-of power-management op?
Geen idee, wie weet waar ik dit kan zien ??

Dell U2711HM | Dell1707FP | Logitech G510 | Coolermaster Stacker 830 | Intel Core i5 2500K | AsRock Z68 Extr3 Gen3 | Corsair Vengeance LP 16gig DDR3 1600Mhz | XFX6870 1gig | Samsung SH-222AB DVDRW | Samsung 820 series 120gig SSD boot disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeanj schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:10:
[...]

Ik heb er weleens ingekeken en er zit een Seagate barracuda 250GB 7200RPM in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 22:17
Kirpeknots schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:52:
Conceptronic CHD3U (Onderdeel van Tulip)

A Type aansluiting
CHD3U: USB 2.0

B Chipset
NEC µPD720130 USB 2.0 IDE Bridge Controller (D7201300C 0404P3A31)

C Uiterlijk
[afbeelding]
[afbeelding]
B x L x H = 124 x 207 x 30 mm

D Voeding
Externe gvoeding met PS/2 achtige aansluiting

E Performance
Testsituatie:
USB2
Test schijf Maxtor DiamondMax 10 300GB IDE 6B300R0.
Test systeem Aopen 1557GLS barebone laptop met Pentium M 2.0 82855PM/ICH4-M
Test OS Windows XP Professional SP2 met Norton antivirus 2005 ingeschakeld
Test tool HDTune 2.10 (Was ik vergeten er bij te zetten)

Minimum 19,6MB/s
Maximum 23,5MB/s
Average 20,8MB/s
Access time 16,1 ms
Burst rate 20,9 MB/s
CPU usage 36,8%

F Warmte
De behuizing is van aluminium wat strak tegen de HD wordt gedrukt. De behuizing heeft geen fan en wordt handwarm. (Aluminium geleid prima) Ik maak me geen zorgen over de levensduur.

Website: http://www.conceptronic.net
Ik betaalde 30 euri voor de behuizing.
Mja, deze case heb ik dus 2x. 2x een 200gig schijf. Nu is een van die 2 schijven al voor de 2e keer gecrashed. Ze worden allebei gloeiend heet en staan dag en nacht aan. Vraag me dus echt af of dit wel lekker voor ze is. Topic: Maxtor 200gig schijf in USB bracket opeens pleite?

Ik wissel ze lekker terug bij de pc zaak waar ik werk naar 2 200gig s-ata schijven en bouw ze in m'n nieuwe systeem. Ik ben niet echt kapot van dit externe hd gedoe. Leuk als je een 30gig schijfje hebt wat je eens in de zoveel tijd gebruikt, maar dit wordt me toch iets te lijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook enkele maanden terug de spire gigapod gekocht bij 1to0, echter vertoond deze kuren. Het apparaat schakelt zich zelf half uit(blauwe verlichting gaat uit) en maakt harde schijven onleesbaar. Na het formateren van de harde schijf werkt deze weer, aan de harde schijf(een maxtor van 200 gig) zal het vrijwel niet kunnen liggen, omdat deze na de problemen bijna 2 maanden wel goed gewerkt heeft in een normale compu. ik gebruik hem via firewire, iemand ervaringen hiermee?
JP-tjuh schreef op maandag 30 mei 2005 @ 01:13:
Heeft iemand ervaring met de Spire die in de beginpost genoemd wordt? Ik heb er 1 bij HBit besteld op de gok. Overigens de prijzen zijn niet al te hoog van de Spire modellen en ze zien er goed uit imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

A - Type
Western Digital WD1200B006-RNE 120GB, USB 2.0 + Firewire, extern

B - Chipset
Alle technische informatie is hier te vinden

C - Uiterlijk
Zoals dit plaatje

D - Voeding
Externe voeding

E - Performance
Met de originel WD harddisk er in was ik niet zo te spreken over de performance. Na de garantie periode ging de schijf nog eens kapot ook, maar nadat ik er een 120Gb Maxtor 7200 toeren in had gezet, was dat geen issue meer.

Met HD Tune, kom ik tot de volgende waarden met de Maxtor in deze behuizing met behulp van FireWire:
  • Transfer rate minimum: 25.6MB/sec (hij blijft tot 77% van de test op 33.4MB/sec en zakt dan opeens af naar 25.6MB/sec in stapjes tot de 100% bereikt is, dit vind ik wat raar, omdat hij bij de USB test dit totaal niet heeft. Zou dit een gevolg zijn van de disk die niet meer data kan leveren aan het einde van zijn schijf, en omdat USB niet boven de 24.9MB/sec uitkomt, zie je dit verschijnsel daar niet?)
  • Transfer rate maximum: 34.3MB/sec
  • Gemiddeld: 33.3MB/sec
  • Access time: 13.5ms
  • Burst Rate: 34.3MB/sec
  • CPU Usage: 2,6%
Met HD Tune, kom ik tot de volgende waarden met de Maxtor in deze behuizing met behulp van USB2.0:
  • Transfer rate minimum: 24.4MB/sec
  • Transfer rate maximum: 24.9MB/sec
  • Gemiddeld: 24.9MB/sec
  • Access time: 13.6ms
  • Burst Rate: 24.7MB/sec
  • CPU Usage: 13.3%
F - Warmte
Niet echt een aanrader om altijd maar aan te laten staan. Het is jammer dat er geen aan uit knop op de behuizing zit, ik moet nu steeds de stekker er uit trekken. De pinnetjes en behuizing zijn echter wel erg sterk, dat is na ruim 2 jaar nog niet kapot, na bijna elke dag aan en uit zetten.
Leg er vooral niets op, hij wordt warm, maar met de originele WD harddisk was hij nog warmer.

Ik heb de test uitgevoerd op een P4C800E-Deluxe met een P4 2,8GHz met 1Mb cache. Hij is altijd aangesloten met FireWire, en dat is nodig ook als ik zo de performance vergelijk.

Off Topic:
HD Tune komt met de volgende waarden op mijn mirror set met 2 internet SATA HD's van MAXTOR van 120Gb:
[list]
• Transfer rate minimum: 30.1MB/sec (wel erg groot verschil met maximum... :? ...)
• Transfer rate maximum: 56.9MB/sec :P
• Gemiddeld: 46.7MB/sec
• Access time: 13.2ms
• Burst Rate: 80.0MB/sec :9~
• CPU Usage: 3.4%
[/list]

HD Tune komt met de volgende waarden op mijn OS schijf van Seagate van 40Gb:
[list]
• Transfer rate minimum: 1.5MB/sec (wel heel erg groot verschil met maximum... :X ...)
• Transfer rate maximum: 28.6MB/sec (best ok)
• Gemiddeld: 22.1MB/sec
• Access time: 20.7ms (misschien maar eens een raptor voor in de plaats gaan zetten... :'( ...)
• Burst Rate: 60.8MB/sec (dat is dan wel weer ok... :9~ ...)
• CPU Usage: 2.6%
[/list]

[ Voor 41% gewijzigd door Gé Brander op 21-07-2005 14:23 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb deze laatst gekocht, ik wilde er perse 1 met interne voeding, al die adapters wordt ik maar zat.

Afbeeldingslocatie: http://www.valueplus.co.kr/english/product/product_sui_small.gif

Merk is dus Valueplus, ik heb de versie met alleen USB, zwart.

Performance is wel ok denk ik, 20mb ongeveer met usb2 met ATTO. Er zit nu een maxtor 160gb in, PATA.

Er zit een kleine koeler in die voor een beetje luchtverplaatsing zorgt, maar hij wordt toch behoorlijk warm, ik zou hem ook niet continu aanlaten, ik ben voor goed gekoelde schijven. Maar ik heb hem ook niet gekocht voor continu gebuik. Er zit achterop een aan/uit knopje. Hij gebruikt een dik netsnoer met een grote plug, ik had eigenlijk wel zo'n dunner snoer willen hebben. En het standaardje vind ik hem niet superstevig ondersteunen. Lampje is gelukkig heel subtiel. Maar verder tot nu toe prima dingetje. Adapters HUUUULK SMAAAASH!

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 21-07-2005 13:42 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ook of er al externe behuizingen zijn voor de 500GB schijf van Hitachi? Of fabrikanten die bezig zijn met de productie van een dergelijke behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Laatst online: 29-08 12:59
Thuis wil ik een server maken met veel data-opslag. Ik heb nog een oude laptop (cel1300 / 512mb) liggen waar het beeldscherm van kapot is. Deze wil ik als server gaan gebruiken. Omdat ik daar niet zomaar IDE hd's ik ka pluggen zit ik te kijken naar externe oplossingen.
Mijn vraag is stel ik neem twee externe hd's kan ik dan beter usb of firewire nemen? ik hoorde dat usb de snelheid deelt met andere apparaten.
Maar ik heb maar 1 firewire aansluiting op mijn laptop. Kan je hiervoor een soort hub kopen?

Of zijn er nog andere oplossingen waar je een stapel hd'sin kan stoppen en die aanluiten op een pc.

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Rusky schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:00:
Maar ik heb maar 1 firewire aansluiting op mijn laptop. Kan je hiervoor een soort hub kopen?
Bij de door mij beschreven externe harddisk van WD zitten twee firewire aansluitingen op. Dus als je twee van die externe harddisks hebt, kan je ze doorlussen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Hmmm, als het goed is komt mijn Spire, weliswaar nieuwer model SP121-NEB, morgen binnen. Ik zal de eerste periode oplettend zijn. Data verification mbv MD5 dan maar?

Ik hou jullie op de hoogte...
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 12:47:
Ik heb ook enkele maanden terug de spire gigapod gekocht bij 1to0, echter vertoond deze kuren. Het apparaat schakelt zich zelf half uit(blauwe verlichting gaat uit) en maakt harde schijven onleesbaar. Na het formateren van de harde schijf werkt deze weer, aan de harde schijf(een maxtor van 200 gig) zal het vrijwel niet kunnen liggen, omdat deze na de problemen bijna 2 maanden wel goed gewerkt heeft in een normale compu. ik gebruik hem via firewire, iemand ervaringen hiermee?
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb de gok gewaagd met een elcheapo behuizing, €17,- bij 1to0;

Afbeeldingslocatie: http://www.1to0.nl/image.php?image=501

Afbeeldingslocatie: http://img320.imageshack.us/img320/8460/hdtune6za.jpg

Op een 3200+ met nforce4ultra chipset. De behuizing heeft een GL811E chip.

[ Voor 28% gewijzigd door Tele op 24-07-2005 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al even een firewire & usb icy box met een maxtor 200gb in, maar m'n doorvoersnelheden zijn soms wel heel laag, soms haal ik 19MB goed dus, maar soms 500KB/s of 4MB/s. (schrijfsnelheden) lezen is prima.
De activity led knippert ligtjes :?
Nog iemand hier problemen mee?
K gebruik de firewire aansluiting trouwens.
Net ook met HD tune getest, de testresultaaten zijn tussen 21 en 23MB/s, geen lage resultaten, maar bestanden kopieren en verplaatsen gaat traag :X

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Tele schreef op zondag 24 juli 2005 @ 11:57:
Ik heb de gok gewaagd met een elcheapo behuizing, €17,- bij 1to0;

[afbeelding]

[afbeelding]

Op een 3200+ met nforce4ultra chipset. De behuizing heeft een GL811E chip.
Grappig, ik heb dezelfde schijf in de WD behuizing en haal toch heel wat hogere scores. (Zie mijn post hierboven: [rml]c70070540 in "[ Ervaringen] Externe harde schijven en b..."[/rml] )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
c70070540 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 19:57:Grappig, ik heb dezelfde schijf in de WD behuizing en haal toch heel wat hogere scores. (Zie mijn post hierboven: [rml]c70070540 in "[ Ervaringen] Externe harde schijven en b..."[/rml] )
Let wel, mijn behuizing is USB 2.0, dus geen appels en peren vergelijken :P ik heb mijn USB 2.0 resultaten achter de jouwe gezet:

code:
1
2
3
4
5
6
    * Transfer rate minimum: 24.4MB/sec - 26,2
    * Transfer rate maximum: 24.9MB/sec - 27,8
    * Gemiddeld: 24.9MB/sec - 27,6
    * Access time: 13.6ms - 13,7
    * Burst Rate: 24.7MB/sec - 27,8
    * CPU Usage: 13.3% - 21,2

[ Voor 9% gewijzigd door Tele op 24-07-2005 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer als je em binnen hebt em eens vol te pompen met data, en dan een stuk of 5 6 mappen diep ook data plaatsen. bij mij ging het dan fout.
John_Glenn schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 18:04:
Hmmm, als het goed is komt mijn Spire, weliswaar nieuwer model SP121-NEB, morgen binnen. Ik zal de eerste periode oplettend zijn. Data verification mbv MD5 dan maar?

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Tele schreef op zondag 24 juli 2005 @ 22:59:
[...]
Let wel, mijn behuizing is USB 2.0, dus geen appels en peren vergelijken :P ik heb mijn USB 2.0 resultaten achter de jouwe gezet:

code:
1
2
3
4
5
6
    * Transfer rate minimum: 24.4MB/sec - 26,2
    * Transfer rate maximum: 24.9MB/sec - 27,8
    * Gemiddeld: 24.9MB/sec - 27,6
    * Access time: 13.6ms - 13,7
    * Burst Rate: 24.7MB/sec - 27,8
    * CPU Usage: 13.3% - 21,2
Daar heb je gelijk in. Een betere vergelijking en betere resultaten voor jou.
Nou, dan is de doorvoersnelheid inderdaad een stuk beter voor jouw el cheapo kastje. Chapeau!
Maar waar ik nog het meest van schrik is de CPU-usage bij gebruik van USB in het algemeen. Dat is toch ernstig, dat je processor voor meer dan 1/5e deel bezig is om je kopieer/lees actie te supporten? Als je dat vergelijkt met FireWire, is FireWire toch beter. Niet alleen qua doorvoersnelheid maar ook qua CPU belasting.
Daarom gebruik ik dus bij voorkeur de FireWire aansluiting met een cpu usage van 2.6%

[ Voor 4% gewijzigd door Gé Brander op 25-07-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 18:25:
[...]

Ik heb er weleens ingekeken en er zit een Seagate barracuda 250GB 7200RPM in
Enig idee of je die ook kan vervangen door een andere drive, en dat het dan toch nog werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godlike02
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 11:02
Tweakers

Ik ben juist op zoek naar een SCSI oplossing voor zakelijk gebruik.
Vanwege policy (dont ask why) mag de server niet aan het SAN.

Dus we moeten extern SCSI kabinet hebben. van minimaal 250GB
USB en Firewire viel af en gelijk een heel diskcabinet vn IBM of hp ofzo ook vanwege de prijs.
Wat zit er tussen de thuismarkt en de duurdere oplosisngen? Eigenlijk willen ze dus voor een dubbeltje op de eerste rang zitten omdat het maar voor 2 of 3 maanden is.

Overzicht:

SCSI
Extern
Minimaal 250GB

Iemand een idee? op pricewatch kon ik niks nuttigs vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dat Stardom spul ziet er goed uit.. iemand enig idee waar dit in NL te verkrijgen is, en minstens zo belangrijk, wat de prijzen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
http://www.maxcom.nl/
http://www.perfectsystems.nl/
http://www.graficall.nl

Prijzen heb ik hier gevonden www.mpl.be

StarDom U7-2-U3 - 2x 5,25", SCSI to SCSI, 80W - External Enclosure [SD-U72-U3] 232.00
StarDom U7-4-U3 - 4x 5,25", SCSI to SCSI, 180W - External Enclosure [SD-U74-U3] 309.00

Er is ook nieuwe op Tweakers.net
reviews: CeBIT 2005: Storage, servers en workstations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Vraagje over de Western Digital Mediacenter 250 GB.
Zoals jullie misschien wel weten heeft deze ext. hd een ingebouwde kaartlezer. Maar is deze nu ook te gebruiken als image tank? Ik kan dat namelijk nergens terug vinden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Trax_Digitizer schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 10:03:
Vraagje over de Western Digital Mediacenter 250 GB.
Zoals jullie misschien wel weten heeft deze ext. hd een ingebouwde kaartlezer. Maar is deze nu ook te gebruiken als image tank? Ik kan dat namelijk nergens terug vinden......
Dus het zal wel niet. Ik zie het ook niet in de manual:

http://www.wdc.com/en/library/dual-option/2779-001010.pdf

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plux
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:26

Plux

Team KVM

Ik vroeg mij af of iemand al ervaring heeft met die externe case van Canyon, die volgens spec gevoed kan worden door de USB-poort. Het gaat om dit model:

Helaas niet bij MediaMarkt Utrecht direct verkrijgbaar. Ze gaan m proberen te bestellen voor me, maar ik wil eigenlijk weten of het de wachttijd wel waard is.

Maak er geen probleem van, of een oplossing!—- je moet niet zo moeilijk doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Plux schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 12:59:
Ik vroeg mij af of iemand al ervaring heeft met die externe case van Canyon, die volgens spec gevoed kan worden door de USB-poort. Het gaat om dit model:

Houd rekening met welke schijf je erin stopt:

HET probleem met 2.5" hdd enclosures?, Ik weet het de canyon is een 3.5 enclosure, maar het probleem is hetzelfde.

Per usb poort kun je 2.5 Watt trekken, dus een gemiddelde HD heeft al 3 aansluitingen nodig. Vraag anders eens op de helpdesk van canyon hoe ze dat hebben geregeld, of wat voor soort schijven gecertificeerd zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door leuk_he op 29-07-2005 13:11 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de Promedion Potable 3.5 inch Externe Harde Schijf 250 GB USB 2.0?

Of is de Maxtor onetouch 200gb 8mb 7200onetII.usb&1394 toch een betere keuze?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Even helpen; deze dus.
Wordt vast nog als tig andere merken verkocht, maar ik herken hem niet. Wie-o-wie... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps, sorry. Link was niet goed gegaan. Deze is het inderdaad.

Via GoT search, google etc. is geen review te vinden van deze promedion. De prijs is zeer aantrekkelijk. Heeft welliswaar ook zijn nadelen.

Vandaar mijn ervaringen vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 16:15:
Heeft iemand ervaring met de Promedion Potable 3.5 inch Externe Harde Schijf 250 GB USB 2.0?

Of is de Maxtor onetouch 200gb 8mb 7200onetII.usb&1394 toch een betere keuze?
Ik zou altijd voor een case met FireWire/1394 gaan aangezien dat altijd sneller + stabieler is dan USB 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

John_Glenn schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 18:04:

[...]
Update: ik heb het niet eens geprobeerd. Op de Spire site staat dit ding als "aluminum enclosure", en dat staat ook op de doos - nou, dat is het dus niet! Op grond daarvan mocht ik het ding weer terugsturen.

Het hele binnenwerk is plastic, en voor de sier zitten er aan de buitenkant aluminium laagjes onderop en bovenop. De (kwetsbare) zijkanten zijn dus ook aan de buitenkant van plastic, al zijn ze in aluminiumkleur geverfd.

Ik ga mijn data niet wagen aan een kast zonder ventilatie (geen fan en geen sleuven) die helemaal van plastic is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

gladiool schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:42:
Ik heb deze laatst gekocht, ik wilde er perse 1 met interne voeding, al die adapters wordt ik maar zat.

[afbeelding]

Merk is dus Valueplus, ik heb de versie met alleen USB, zwart.
[...]
Er zit een kleine koeler in die voor een beetje luchtverplaatsing zorgt, maar hij wordt toch behoorlijk warm, ik zou hem ook niet continu aanlaten, ik ben voor goed gekoelde schijven.[...]
Ben nu dus weer op zoek naar een Firewire+USB enclosure (zie vorige post), en denk dat ik deze wil hebben.

Vraagje aan gladiool: bedoel je met "hij wordt warm" de schijf in de behuizing, of de behuizing zelf (dat laatste zou denk ik een goed teken zijn)? Zou dat warmte van de voeding zijn?

Naast goede data-integriteit (dus geen gare connectors etc) is een acceptabel temperatuurtje toch wel een belangrijk punt voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Iemand deze ergens gezien in Nederland:

http://www.newegg.com/Pro....asp?Item=N82E16817145657

Afbeeldingslocatie: http://img334.imageshack.us/img334/3992/1714565707jpg4ff.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img334.imageshack.us/img334/3816/1714565703jpg3lk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img334.imageshack.us/img334/462/1714565702jpg7ly.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door h4ns op 02-08-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik wil m'n huidige externe 40GB harddisk FreeCom FHD-1 gaan vervangen voor een groter exemplaar. Heeft iemand ervaring met onderstaande behuizingen, en wat voor mogelijke bezwaren hebben ze. Aangezien die van DigiConnect ook een cardreader en usb-hub hebben.

Deze vond ik bij Eynstein

"ME600 On The Go: Externe USB 2.0 behuizing waarin u een 2,5 inch HDD kunt plaatsen. Dit is niet zomaar een gelikt uitziende behuziing, nee, hij kan veel meer:
Sluit uw Digitale Camera er op aan en sla alle gemaakte foo's in een oogwenk op! Geen tussenkomst van een computer meer nodig. handig voor op vakantie en een stuk goedkoper dan tig memory kaartjes.

Specs:
- USB2.0 en de nieuwste USB2.0 ON-THE-GO specification
- Built-in rechargeable LI-ION batterij
- Werkt tweezijdig, als stand-alone of aangesloten als back-up device
- Auto power shut-down functie
- One Touch button operatie
- Compact size design
- Werkt direct met USB devices zoals: Digital Camera, Pen Drive, CardReader en MP3,etc.
- Fungeert als een USB 2.0 portable opslag
- ingebouwde leds en zoemer voor werking en status van batterij. "

Afbeeldingslocatie: http://www.eynstein.nl/ai/me600otg.jpg

Merk Digiconnect
Type 3,5" harde schijf behuizing
Omschrijving ATA, USB 2.0, incl. 6-in-1 kaartlezer
Toepassing 3,5" harde schijven

Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/products/65146mcl.jpg

Welke harddisks af 120GB zijn aanraders zowel in prestatie alsook in prijs? Omdat ik sinds kort een Audigy 2 ZS geluidskaart heb met een 1394-aansluiting zou ik beide graag willen hebben op de kast

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 12:26 . Reden: verb. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschil tussen een Maxtor onetouch 200gb 8mb 7200onetII.usb&1394 en
zelf een case kopen en een Maxtor 200gb erin zetten is dat de eerste voorgemonteerd is en de tweede goedkoper is.

Wat is aan te bevelen. Is zelf knutselen net zo betrouwbaar als een voorgemonteerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met deze behuizing met verntilator (29 euro)? Zie http://www.digiaction.nl/...14/10000095a6019da18.html

En wat te denken van deze disk erin:
Samsung Spinpoint 200Gb SP-2014N (7200rpm/8Mb)
85 euro bij robkiens.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:37:
Iemand ervaring met deze behuizing met verntilator (29 euro)? Zie http://www.digiaction.nl/...14/10000095a6019da18.html

En wat te denken van deze disk erin:
Samsung Spinpoint 200Gb SP-2014N (7200rpm/8Mb)
85 euro bij robkiens.nl
LOL. z'n website is nog niet eens Firebird proof laatstaan dat ie een fatsoenlijke harddisk kan leveren :P

Ik ben al klaar met een leuke Maxtor DiamondMax Plus 10 160 GB (7200 RPM / 8 MB) IDE en een mooie kassie Spire Gigapod CF103-NEB™ Extern 3.5 drive USB 2.0 en Fire Wire

Afbeeldingslocatie: http://www.spirecoolers.com/images/products/gigapod.jpg

mooi heh? ;)

En dat alles voor 118 euro incl rembours, hier Geen gezeik met registreren voor een gebruikersnaam en password. Gewoon bestellen, betalen en ontvangen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dingetje :9~ Dutchphoto. Maareh..... Is een zelfgemonteerde net zo betrouwbaar als een vanaf fabriek gemonteerde? Ik ga er waarschijnlijk vaak mee lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaCie 250gB... mooier heb ik ze hier nog niet gezien
(nou behalve de 2 die ik hier op elkaar heb staan :)

http://images.gfx.no/20/20326/P3_HD_3QL_top.jpg

En dat voor 133Euro in de mediamarkt DH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel eens een Maxtor One Touch 120 GB USB2 aan mijn systeem gehad, drive was niet van mij maar van een vriend.
Moest zo'n 4 gig overnemen, maar daar was ie toch wel bijna 90 minuten mee bezig.
Moet er niet aan denken dat bij zo'n snelheid je de hele schijf moet leeg plukken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mij zonet de icy Box en een Seagate Barracuda 300GB besteld. Ik zal de benchmarks posten als ik ze binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:14:
Ik heb wel eens een Maxtor One Touch 120 GB USB2 aan mijn systeem gehad, drive was niet van mij maar van een vriend.
Moest zo'n 4 gig overnemen, maar daar was ie toch wel bijna 90 minuten mee bezig.
Moet er niet aan denken dat bij zo'n snelheid je de hele schijf moet leeg plukken :X
Dan heb ik sterk mijn twijfels of je hem wel op een USB2.0 poort op de hoogste snelheid had aangesloten. Ik heb in enkele uren 120Gb gekopieerd via firewire...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Laatst online: 01-08 15:20
Heeft iemand nog de gebruiksaanwijzingen drivers voor de: A-Tec HD-337 of een soortgelijke oem?
Dat is deze: Afbeeldingslocatie: http://www.papaware.com/images/case_337_250.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door pretorian_nl op 03-08-2005 16:24 ]

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben op zoek naar een goede, betaalbare behuizing, het liefst met fan. Mijn oog is gevallen op de CF103-NEB Spire Gigapod bij 1to0 voor 31 euro. Ik lees hier nu wisselende ervaringen, 1 negatief en 1 positief. Wellicht zijn er nog meer mensen die de Spire hebben met FW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:01:

Dat is zeker een USB-only versie? Verder niet duur, maar ik leg liever wat meer geld neer voor een FireWire type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Laatst online: 10-09 23:28
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:01:

mmm, alleen in denhaag of zou ik hem ook in rotterdam centrum voor die prijs kunnen krijgen?

is trouwens voor het eerst dat ze echt goedkoop zijn met een computeraanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
Ik ga morgen mijn twee SV 3.5" IEEE1394/USB2 behuizingen terugbrengen. Er zit een Prolific PL-3507 processor in. Na een firmware upgrade uitgevoerd te hebben (hierboven ook genoemd) werden de drives eindelijk herkend, maar het kopieren van +/- 4 GiB aan mp3's bleef mislukken. Ik heb de snelheid langzamer gezet (max_speed=1) en geserialized (serialize_id=1), maar het werkt gewoon niet. Een rebuilt van de array lukte natuurlijk ook niet.

Een beetje Googlen naar die processor, en het lijkt wel duidelijk dat het niet zo'n best produkt is. Heeft iemand hier misschien ervaringen met deze apparaten en Linux?

Ik ben dus op zoek naar een andere 1- of 2-schijven behuizing. Met een andere processor. Heeft iemand goede ervaringen met bepaalde controllers, Firewire en Linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 10:20:
Mooi dingetje :9~ Dutchphoto. Maareh..... Is een zelfgemonteerde net zo betrouwbaar als een vanaf fabriek gemonteerde? Ik ga er waarschijnlijk vaak mee lopen.
Ik ga er niet mee lopen :9 Kijk eens rond hoeveel zijn die er eentje zelf bouwen. Dat *moet* dus wel betrouwbaar zijn. Verder zijn er natuurlijk legio materialen voorhanden om het nodige "extra" te doen vwb. schokbestendigheid, en geluiddemping

Lacie is *niet* mooi.Het zijn lelijke metale dozen. Als er iets met dat ding is moet ie terug naar de fabriek. Die HDD kan er nl. niet "zomaar" uitgehaald worden.

Oops, dit is toch wel ff erg "geil"

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.heijligers/usbhdd.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sendy schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 00:20:
Ik ga morgen mijn twee SV 3.5" IEEE1394/USB2 behuizingen terugbrengen. Er zit een Prolific PL-3507 processor in. Na een firmware upgrade uitgevoerd te hebben (hierboven ook genoemd) werden de drives eindelijk herkend, maar het kopieren van +/- 4 GiB aan mp3's bleef mislukken. Ik heb de snelheid langzamer gezet (max_speed=1) en geserialized (serialize_id=1), maar het werkt gewoon niet. Een rebuilt van de array lukte natuurlijk ook niet.

Een beetje Googlen naar die processor, en het lijkt wel duidelijk dat het niet zo'n best produkt is. Heeft iemand hier misschien ervaringen met deze apparaten en Linux?

Ik ben dus op zoek naar een andere 1- of 2-schijven behuizing. Met een andere processor. Heeft iemand goede ervaringen met bepaalde controllers, Firewire en Linux?
Wat wel een goede controller (b)lijkt te zijn is die van Oxford Semiconductor (www.oxsemi.com). Heb geen ervaring met deze controller en linux, wel met MacOS-X (= ook UNIX-achtig) en Windows. En daar doet 'ie ut erg goed mee.
Wel ff zoeken in welke cases deze controller zit!

Bij de weg: ook mijn ervaring met Prolific3507 icm OS-X is bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 16:23

T-8one

take it easy, take a sisi

Ik heb dus een USB behuizing van Spire zoals hierboven te zien aangeschaft icm een Samsung 200Gig HD.
Op m'n laptop werkt alles naar behoren maar op m'n pc krijg ik het niet vlekkeloos aan de praat.

als ik de HD aanzet geeft windows wel een melding dat er nieuwe hardware is gevonden.
Bij apparaatbeheer staat de HD dan ook netjes aangegeven maar hij is met verkenner niet te vinden.

Via Computerbeheer -> schijfbeheer is de HD wel te vinden, maar het duurt erg lang voordat dit programma weer reageerd.
Als ik na schijfbeheer bekeken te hebben explorer weer open blijft explorer hangen met een wit scherm.

OS = XP SP2
MOBO = Asrock K7VT2

EDIT

Laatmaar het werkt wel als ik de USB achter op de PC aansluit, blijkbaar iets mis met m'n front USB.

[ Voor 15% gewijzigd door T-8one op 06-08-2005 16:57 ]

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

OK, heb uiteindelijk een Computerland behuizing gekocht (aangezien er geen duidelijke merknaam opstaat noem ik hem maar naar de winkel). Firewire en USB-2, ik ben gevallen voor de goede prijs.

Ervaringen:
  • Het ding is buitengewoon lelijk ;) - valt wel mee... Het zijn eigenlijk twee aluminium platen van pakweg 2mm dik, die op de vier hoeken met aluminium paaltjes aan elkaar zitten. De harddisk zit direct op de onderste plaat geschroefd. De zijkanten zijn afgedekt door min of meer passende zwarte stukken plastic.
  • Uit de beschrijving lees je al dat het niet heel degelijk aanvoelt. De platen zijn voor mijn gevoel net een mm te dun, maar op zich wel stijf genoeg. De plastic zijdelen rammelen daarentegen nogal. Als je veel gaat heen en weer slepen is het niet zo geschikt.
  • Het past allemaal niet fantastisch; het is zo krap, dat ik de printplaat in de doos moest losschroeven om de harddisk erin te krijgen. De harddisk paste er los wel in, maar met de ATA66 kabel erin niet. Uiteindelijk kreeg ik het passend door de ATA stekker half onder de printplaat te moffelen.
  • Voordeel van het loshalen van de printplaat: ik heb er even onder kunnen kijken voor jullie :) - er zit een Prolific PL-3507 chip (USB/FW combo) onder met Agere FW802B (FW PHY).
  • Er zit geen fan in, de warmte komt echter goed naar buiten doordat je de harddisk strak tegen een van de platen aanschroeft.
  • Tot nu toe lijkt het goed te werken, met Windows 2k en Firewire. Ik heb wat grote mappen (honderden files, meerdere Gb's) versleept en met MD5sum gecontroleerd. Snelheid niet gemeten, gevoelsmatig dik in orde.
  • Ik heb 1 modificatie uitgevoerd: aangezien de doos op de schroefgaten voor de harddisk na helemaal hetzelfde is vanonder en vanboven, heb ik de voetjes op de bovenkant vastgemaakt (edit: voor de duidelijkheid, ik heb hem dus ondersteboven op tafel staan nu). Voordeel: de warme plaat waar de harddisk aan zit kan nu door convectie worden gekoeld. Ook heb ik het idee dat het ding nu stiller is (zoals ik zei, zijn de platen net wat dun, en blijkbaar trillen ze minder als de hdd aan de bovenste plaat hangt dan als hij op de onderste plaat ligt). Ook een nadeel: je kijkt tegen de schroeven van de harddisk aan nu :)
Het ding werd geleverd met 6-6pins firewire en met usb kabel, en een kleine 12V adapter.
Verder zit er een aan/uit schakelaar op, en bij mij wordt hij trouwens ook gewoon door het power management van de pc uitgezet als ik niks doe (via firewire iig).

Ben al met al best tevreden voor 40 euro...

[ Voor 3% gewijzigd door John_Glenn op 08-08-2005 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:31

-Sander-

///M Powerrrrrr

Nadat ik eerst 2 externe 3,5" HDD case's had van Conceptronic wilde ik iets compacts wat ik zo mee kan nemen. (die 3,5" dingen zijn me veel te groot/lomp/zwaar).

En dat was deze

Het is wederom een Conceptronic geworden en ik ben er super tevreden over!
Ik heb er een 80GB 8Mb Cache HDD in zitten en bevalt super!
Word totaal niet warm en is ook nog lekker snel (22-25Mb ps)

Afbeeldingslocatie: http://www.conceptronic.nl/site/images/userpics/produkten/CHD2U/CHD2U-1b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.conceptronic.nl/site/images/userpics/produkten/CHD2U/CHD2U-4d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.conceptronic.nl/site/images/userpics/produkten//CHD2U/CHD2U-fea.gif
General specifications:

• Compatible with all 2.5 inch harddisk with IDE interface (maximum 60-100GB) (harddisk is not included)
• W x L x H = 76 x 139 x 16 mm

Included accessoiries:
• Multi language manual
• Driver & software CDROM
• Powersupply
• USB cable

Minimum system requirements:
• PC with available USB 1.1 or USB 2.0 port
• CDROM drive
• Compatible with Windows 98/ME/XP/2000/Mac os 8.6 or higher

Warranty:
• 3 year
Het mooie is dat je hem op 2 manieren kan voeden (mocht dat nodig zijn) via usb (zit extra kabel bij) of met de stroomadapter. (deze is ook nog eens zeer klein!)
Verder zit er een mooi zacht stoffen hoesje bij zodat je case netjes blijft!

Klik hier voor specs enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John_Glenn schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 11:05:
OK, heb uiteindelijk een Computerland behuizing gekocht (aangezien er geen duidelijke merknaam opstaat noem ik hem maar naar de winkel). Firewire en USB-2, ik ben gevallen voor de goede prijs.

Ben ik toch goedkoper uit het m'n (29,49 euro) Spire, USB en FW en leuke gekleurde verlichting. Hoef ik dus niet te "modden" :9

Meer kan ik er nier van maken.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.heijligers/max10ex.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Tja, ik moest geen Spire meer na die eerste die ik heb teruggestuurd.

Zijn jouw metingen over firewire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John_Glenn schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 08:37:
Tja, ik moest geen Spire meer na die eerste die ik heb teruggestuurd.

Zijn jouw metingen over firewire?
USB 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt die Spire niet warm? Dat las ik eens op een duitse website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 20:53:
[...]

Ik ga er niet mee lopen :9 Kijk eens rond hoeveel zijn die er eentje zelf bouwen. Dat *moet* dus wel betrouwbaar zijn. Verder zijn er natuurlijk legio materialen voorhanden om het nodige "extra" te doen vwb. schokbestendigheid, en geluiddemping

Lacie is *niet* mooi.Het zijn lelijke metale dozen. Als er iets met dat ding is moet ie terug naar de fabriek. Die HDD kan er nl. niet "zomaar" uitgehaald worden.

Oops, dit is toch wel ff erg "geil"

[afbeelding]
Weet niet over welke lacie je het hebt. Als je het over de porsch hebt ben ik het er zeker mee eens, de d2 vind ik wel mooi bovendien zit daar een smartpowerswitch op wat ik erg makkelijk vind.

Ik heb inmiddels mijn 2e lacie d2 besteld ditmaal 300gb. Ik heb hier een ander 500gb model staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik hoop dat iemand me kan helpen, want echt veel verstand heb ik er niet van :/ . Ik heb een 3,5 inch Maxtor Diamondmax 10 SATA 250GB/16MB cache schijf. Hiervoor wil ik graag een externe behuizing aanschaffen waar de schijf in kan. Vervolgens wil ik het geheel via USB 2.0 als backupstation gebruiken voor mijn laptop. Nu is mijn vraag:

pricewatch: Conceptronics CHD3SATA 3,5" Harddisk Behuizing (SATA)

of deze geschikt is? Zo niet dan is een goeie tip welkom, met wellicht een linkje ook nog als je zin hebt? _/-\o_ Bedankt alvast!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

objectief2 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:20:
Vervolgens wil ik het geheel via USB 2.0 als backupstation gebruiken voor mijn laptop. Nu is mijn vraag:

pricewatch: Conceptronics CHD3SATA 3,5" Harddisk Behuizing (SATA)

of deze geschikt is?
Nou, nee. Als je doorklikt naar de specificaties zie je dat er geen USB aansluiting op zit.

Enige ding dat ik onlangs ben tegengekomen dat wel SATA->USB doet is dit: SPIO352-SUS maar ongetwijfeld zijn er meer van zulke dozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Bedankt! Ik had al het idee dat ik deze niet moest hebben, maar toch fijn dat het nu duidelijk is (hij leek me ook te goedkoop voor een SATA---->USB 2.0)....

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:47:
Wordt die Spire niet warm? Dat las ik eens op een duitse website.
Er wordt weleens meer onzin geschreven. Ik kan er geen koppie thee op warm houden :)
En ik vind het een nogal "ruige" case voor weinig, link

Meer info over andere cases hier

• XDK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:23

XDK

KingNothing schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 19:59:
Ik heb deze morgen binnen als het goed is:

[afbeelding]

Volledige review@HEXUS.net:

http://www.hexus.net/cont...JRD04MDgmdXJsX3BhZ2U9Mg==

Iemand al ervaringen met deze external enclosure?
Ja werkt perfect. Ik heb wel de versie zonder verlichting maar verder is hij het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een externe hdd behuizing, heb zelf nog een oude 15 gig die er tijdelijk in gaat. Ik kwam deze tegen: GigaPod II SP121-NEB link
Nu heb ik dit topic doorgelezen en hoor link en rechts wat over chipsets die wel of geen problemen geven. Nu kan ik alleen niet vinden wat voor chipset er in deze zit en of die wel/geen problemen geeft. Iemand ervaring met deze? Ik wil hem bij 4launch kopen, als ik hem heb zal ik wel ff wat info geven mocht iemand dat willen. Alvast bedankt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat voor externe voeding er bij die conceptronic 3,5'' zit?
Is die ook geschikt voor 110V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:31

-Sander-

///M Powerrrrrr

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:41:
Weet iemand wat voor externe voeding er bij die conceptronic 3,5'' zit?
Is die ook geschikt voor 110V?
Ik heb al even op de site gekeken.. maar daar staat het niet op.
Meestal staat het op de adapter op welke spanningen hij kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ja dan moet ik daar nog maar even op kijken in de winkel.
Wel handig als je m ook in het buitenland (VS) kan aansluiten, anders is het dan vrij nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
show ik ook maar even mijn externe 2,5" bakjes :p

Eerste die ik kocht is van Conceptronic, speciaal voor mijn iets wat dikkere 1.5gb hdd, deze paste net in dit bakje en in heel veel andere niet, maar aangezien ik die schijf al snel kon vervangen door een 12gb wappert dat ding nu wel een beetje, maar voor de rest geen problemen hier mee, alleen hadden ze hier wel een dubbele usbkabel bij mogen doen om meer stroom op te wekken ipv. over de PS2.

2e bakje die ik heb gekocht is van techsolo en ben ik uiterst tevreden over, ziet er mooi strak uit en dat voor die prijs, 11,80 :D zit netjes een dubbele usb kabel bij en een mooi nepleren hoesje.

Aangezien me eerste bakje al behoorlijk bekrast is en de hdd erin wappert ga ik maar nog zo'n Techsolo bakje kopen voor me 12gb hdd :)

Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/2678/dsc000447bo.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/1400/dsc000456qz.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/3301/dsc000462jv.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:31
ik heb bij de mediamarkt een trekstor gekocht
trekstor is volgens mij een merk / leverancier van behuizingen, die ze voor de verkoop voorzien van een aantrekkelijk geprijsde hd of iets dergelijks. er zit een 300 gb western digital harde schijf in met 8 mb cache.
geleverd met usb2.o, paragorn partitionmanager en paragorn alles mounter ( voor wat dat ward mag zijn.

externe voeding en een aan uit knop.

ik heb maar usb 1.1 en ik haal 1024 kb / seconde en dat is gewoon traaaaaaaaag

maar gezien dat met usb maximaal ongeveer 1,5 MB gehaald kan worden ( 12 mbit/sec) valt het nog mee.

maar waar kan ik nu op rekenen als ik hem op usb 2.0 aansluit?
480/12*1024 kB/seconde? (40 mb/seconde?)

hij wordt wel warm , maar niet extreem gewoon warm. zoals alles dat tegenwoordig werkt op stroom, en waar motoren in zitten....

en dan nog een vraag ( als dit ding met usb 2.0 niet een beetje snel is breng ik hem terug)
hoe snel is een western digital externe hardeschijf die je p het netwerk aan kunt sluiten?

dat zou dan volgens berkeneing in vergelijking met de usb 1,1 uitkomen op 100/12*1024 =8,5 MB/sec ?of is dat te optimistisch?
en firewire 800 is dat dan ook op on manier te berekenen? of komt dan de snelheid van de ahrdeschijf zelf om de hoek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
engelbertus schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:17:
maar waar kan ik nu op rekenen als ik hem op usb 2.0 aansluit?
480/12*1024 kB/seconde? (40 mb/seconde?)
Lees dit topic eens door, een aantal mensen hebben gebenchmarkt. Hoger als 25 MB/s zul je niet komen.
en firewire 800 is dat dan ook op on manier te berekenen? of komt dan de snelheid van de ahrdeschijf zelf om de hoek kijken?
Topic start bevat een link naar tomshardware hierover...... is dezelfde groote orde als usb2.0 (heel klein beetje sneller en stabieler bij mij)

Netwerk, ja ongeveer zelfde rekenmethode, echter voor gigabit loop je tegen andere limieten aan dan het netwerk zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
hmm dus die 25 mb/s is dan min of meer de limiet door de combinatie van usb en een ide harde schijf, omdat een usb 2.0 ongeveer even snel is als firewire 400 EN firewire 800 ?

de controler in huis tuin en kueken apparaten kan op dit moment niet hogere snelheden aan is dan de conclusie ?

in ieder geval bedankt alvast.

over het netwerk.. tja gigabit kan dan met de rekenmethode die ik doe, 10 ker zo snel zijn als mbit netwerk, en mbit netwerk was iets van 8, dus dan kom je op 80 MB/sec,

maar omdat de ide in combinatie met firewire of usb ook maar tot iets van 26 komt, zal dat met een netwerk ook wel de limiet zijn lijkt me, dus ook met gbit netwerk krijg je dan geen hogere waardes.

tenzij je een echte volwaardige controler en goeie netwerkkaart in de externe kast hebt. ( en er zijn nog geen gbit externe kastjes, tenzij je de dure nasr 1u racks of zo gaat nemen, maar dan ben je over hele andere dingen aan het praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
[quote]engelbertus schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:47:
hmm dus die 25 mb/s is dan min of meer de limiet door de combinatie van usb en een ide harde schijf, omdat een usb 2.0 ongeveer even snel is als firewire 400 EN firewire 800 ?
[quote]
Ja, Ik vermoed dat USB vooral de limiet is aangezien de graffiekjesals snel helemaal plat zijn. Dat zit er in voor goedkope apparaten.
over het netwerk.. tja gigabit kan dan met de rekenmethode die ik doe, 10 ker zo snel zijn als mbit netwerk, en mbit netwerk was iets van 8, dus dan kom je op 80 MB/sec,
Zie ook eens de startpost hier:
[rml][ samba] gigabit lage snelheid[/rml]

Ja, ruw kun je dus ongeveer op 80 Mb/s komen, maar na lezen en schrijven van snelle interene disks haalt hij maximaal nog 40MB/s. En dat is helemaal niet beroerd hoor. Als je van je 25 Mb/s seconde over gigbit er 20mb/s overhoud mag je in je handjes knijpenhoor.

En zo'n professionele NAS mag niet nietzomaar hiermee vergelijken hoor. De top snelheid zal iets hoger liggen(maar niet zoveel hoger als je zou verwachten) , maar onder exterme omstandigheden (random access) blijven die langer performen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een 3.5" case, ik zal voornamelijk de FireWire aansluiting gebruiken. Ik zit te twijfel tussen 4 cases. Ze zijn allemaal 3.5", firewire&usb en stevig. Het verschil zit 'm in t uiterlijk en firmware. Uiterlijk is natuurlijk een persoonlijke kwestie maar firmware niet.. en daar heb ik niet zo veel verstand van. Daarom de vraag jullie mij aanraden. De prijzen van deze cases liggen dicht bij elkaar in de buurt.

Ik ben overigens ook benieuwd wat de maximale capaciteit van de HD's zijn die hier in kunnen..

Icy Box IB-360UE Blue Light 3.5" Usb 2.0 & Firewire Black (link)
Gezien de product-naam "IB-360UE" lijkt me dit de nieuwste versie. Ik weet niet of dit veel uitmaakt maar ik las dat er wat problemen waren met de FireWire snelheden bij bepaalde versies. Vind deze case niet echt mooi eruit zien, blauw lichtje is wel weer positief.

Ik vind de case er erg stevig en mooi uit zien. Niet echt de stijl die past bij m'n andere apparatuur maar wel mooi.

Icy Box IB-350UE-B-BL 3.5" Usb 2.0 & Firewire Black (link) (duitse review)
Deze vind ik er heel goed uit zien als de plaatjes die ik op Google vind de juiste zijn.

Icy Box IB-350UE Blue Light 3.5" Usb 2.0 & Firewire Silver (link)
Is al eerder voor bij gekomen in dit topic. Ziet er redelijk uit met blauw lampje :).

Edit:
Ik denk dat ik inderdaad voor de IB-350UE-B-BL ga.. heb de review gelezen (met een translator) en hij kwam heel goed uit de test. Hoop alleen dat iemand mij nog kan vertellen of er voordelen zijn bij de IB-360UE tegenover de IB-350UE-B-BL (die ik van plan ben te kopen).

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

John_Glenn schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 11:05:

...

Het ding werd geleverd met 6-6pins firewire en met usb kabel, en een kleine 12V adapter.
Verder zit er een aan/uit schakelaar op, en bij mij wordt hij trouwens ook gewoon door het power management van de pc uitgezet als ik niks doe (via firewire iig).

En ik heb 40 euro betaald voor een aluminium Conceptronic. Voor een merkloos ding vind ik 40 euro nou niet echt super goedkoop.

Ik had al een Conceptronic met alleen USB 2 (vorig jaar voor 35 euro ofzo gekocht) en nou heb ik voor 40 euro USB 2 en Firewire. Ik vind het voor weinig geld echt topdingen. Netjes afgewerkt ook :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik heb vanochtend deze:

STANDAARD CASE 3.5" C-31 OEM USB2 ACTIE
Type Extern Behuizing voor 3.5" HDD
Materiaal/Kleur ALuminium/Zilver
Aansluiting USB 2.0 (met nieuwe Cypress Chipset)
Aansluiting HDD IDE

bij Citypc gekocht. Voor slechts 19,50 een perfect ding. Zojuist ff een Ghostimage gemaakt van 20GB via USB en met een 7200rpm 3,5inch WD-schijf....dat deed ie in een 22.44 minuten. Al met al ben ik tevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met veel intresse volg ik topic, ik ben op zoek naar een Externe hardeschijf om bij klanten een ghoste image te maken van hun pc/server. Nou heb ik er al een van Conceptronic gehad, maar deze werkt niet met ghost.

Nou ben ik dus op zoek naar een Externe harddisk die wel ondersteunt wordt door ghost. Graag zou ik wilen weten wat jullie ervaringen zijn met Ghost in kombinatie met USB Cases.

Opbjectief2 gaf al aan dat zijn case met Ghost werkt. Zijn er meer mensen die ervaring hebben met een Externe USB disk die ook werkt met Ghost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:01:
Opbjectief2 gaf al aan dat zijn case met Ghost werkt. Zijn er meer mensen die ervaring hebben met een Externe USB disk die ook werkt met Ghost?
Ik denk dat het vooral een geval is wat voor software je gebruikt. Wellicht kun je beter een topic in SA starten, waarbij je vooral aangeeft welke ghost versie, en wat je met ghost probeerde, dan een klein op zich zelf staand probleem.
zie vooral ook symantic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is niet zo zeer een op zich alleen staand software probleem. Niet alle externe harddisks worden ondersteunt door ghost. De Link naar symantect kende ik al. Symantec heeft op de site nergens staan welke chips of cases ondersteunt worden. Vandaar dat ik deze vraag hier stel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb van de week dit nieuwe model van de MD-200 van Sitecom gekocht...

Afbeeldingslocatie: http://www.sitecom.com/product_image.php?product_id=301&size=small
Siteom MD-200 externe 3,5" case. € 29,- @ Paradigit

Wat een ondin! :( Hij gaat minsten net zo moeilijk open als zijn voorganger... de leds zitten aan dezelfde kant als de kabels (die je meestal aan de achterkant wilt hebben...) en het ergste: Er zit geen power knopje op! |:( (Dus je zit elke keer met kabels te klooien bij het gebruik...) Hoe hebben ze dit kunnen produceren?! Ik heb hem dus gelijk weer terug gebracht.

[ Voor 62% gewijzigd door Victorio op 14-09-2005 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
foutje

[ Voor 99% gewijzigd door engelbertus op 07-09-2005 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 00:07:
Ik zoek een 3.5" case, ik zal voornamelijk de FireWire aansluiting gebruiken. Ik zit te twijfel tussen 4 cases. Ze zijn allemaal 3.5", firewire&usb en stevig. Het verschil zit 'm in t uiterlijk en firmware. Uiterlijk is natuurlijk een persoonlijke kwestie maar firmware niet.. en daar heb ik niet zo veel verstand van. Daarom de vraag jullie mij aanraden. De prijzen van deze cases liggen dicht bij elkaar in de buurt.

Ik ben overigens ook benieuwd wat de maximale capaciteit van de HD's zijn die hier in kunnen..

Gezien de product-naam "IB-360UE" lijkt me dit de nieuwste versie. Ik weet niet of dit veel uitmaakt maar ik las dat er wat problemen waren met de FireWire snelheden bij bepaalde versies. Vind deze case niet echt mooi eruit zien, blauw lichtje is wel weer positief.

Ik vind de case er erg stevig en mooi uit zien. Niet echt de stijl die past bij m'n andere apparatuur maar wel mooi.

Icy Box IB-350UE-B-BL 3.5" Usb 2.0 & Firewire Black (link) (duitse review)
Deze vind ik er heel goed uit zien als de plaatjes die ik op Google vind de juiste zijn.

Icy Box IB-350UE Blue Light 3.5" Usb 2.0 & Firewire Silver (link)
Is al eerder voor bij gekomen in dit topic. Ziet er redelijk uit met blauw lampje :).

Edit:
Ik denk dat ik inderdaad voor de IB-350UE-B-BL ga.. heb de review gelezen (met een translator) en hij kwam heel goed uit de test. Hoop alleen dat iemand mij nog kan vertellen of er voordelen zijn bij de IB-360UE tegenover de IB-350UE-B-BL (die ik van plan ben te kopen).
de links werken echter voor geen meter

ik heb de trekstor op het werk getest met usb 2.0 en ik kwam daar inderdaad tussen de 23 en 27 mb/s

Verwijderd

Mijn computer heeft nog maar usb 1.1

Nu zag ik dat er een heel groot verschil zit tussen 1.1 en 2.0 met wat betreft de snelheid.
Kan ik gewoon een standaard usb 2.0 pci controller kopen, of is in feite onboard beter?

Maakt het nog uit of het gewoon een standaard controller is of echt van een goed merk? Zou dan het verschil tussen beiden zijn dat de standaard het door middel van de CPU het afhandelt zoals die realtek netwerkkaartjes ook doen en van een goed merk dmv een eigen chip? En heeft dat veel invloed op de performance?

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:24
Kwam zojuist de nieuwe Freecom FSG-3 Storage Gateway tegen. Niet zozeer alleen een externe USB/FW schijf, maar biedt veel meer mogelijkheden:

Vervangt meerdere apparaten
Storage Server met 1001 mogelijkheden
File server; snelle centrale data locatie
Backup server; verzorgt back-up's
Web server
FTP server
Netwerk router
USB server
USB print server
AV server;
Firewall
S-ATA enabler
ID2 ready en cross-platform
Aluminium behuizing
(Kost)efficiënte SOHO-server
Compatible met Freecom FHD-producten
Inclusief Acronis TrueImage software
Inclusief Kensington hardware security slot
2 Jaar volledig garantie
Gratis onbeperkt helpdesk support

Afbeeldingslocatie: http://www.freecom.com/objects/00006196.jpg

Volledige specs: http://www.freecom.com/objects/00006162.pdf

:9

Ben benieuwd naar de eerste reviews. leverbaar vanaf eind september. Prijs valt me erg mee, Centralpoint vraagt voor de 160 GB versie EUR 276,43.

[ Voor 1% gewijzigd door Senser op 15-09-2005 11:16 . Reden: typo ]

• klungeltweaker
  • Laatst online: 27-08 13:40

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

Helaas zegt de pdf dat het apparaat niet als stand-alone usb2 schijf kan worden gebruikt. Anders was het een absoluut perfect apparaat geweest qua features.

Verwijderd

Ik vind deze wel relax lekker klein :

http://www.canyon-tech.co...age/Portable_HDD/CN-HDD25

Afbeeldingslocatie: http://www.canyon-tech.com/images/products/Storage/big/CN-HDD25.jpg

Specs :

Provides Internal Drive Bay Dimension 2.5"
Number of bays 1
Cabinet Material Aluminum
Mounting Capability Desktop
Data Channel USB 2.0
Drive Cabinet - Miscellaneous
External Color Aluminum
Width 8.2 cm
Height 1.5 cm
Depth 13.2 cm
Drive Cabinet - Additional Info
Power Supply Connector Voltage 5 V
Maximum Power Consumption 5 W

( ANDERE ) --- > http://www.canyon-tech.co...rals/Storage/Portable_HDD

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 11:39 ]

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:24
klungeltweaker schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:35:
Helaas zegt de pdf dat het apparaat niet als stand-alone usb2 schijf kan worden gebruikt. Anders was het een absoluut perfect apparaat geweest qua features.
KIopt inderdaad, da's wel een minpuntje.

Ben benieuwd of voor dit systeem ook gehackte firmwares uitkomen, net als op de NSLU2 van Linksys.
Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste

Let op:
Belangrijk!! Neem dit door aangaande het beleid op Ervaringentopics!
OM Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics