Iomega MiniMax - Heeft iemand er ervaring mee?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een externe 250(+)Gb HD om m'n werk en films veilig, snel en stil op op te slaan. Liefst met zowel usb als firewire aansluiting, en als het even kan met een mooi aanzicht. Na enig speurwerk blijkt de Iomega Black Desktop Series verreweg de snelste te zijn, deze ziet er alleen werkelijk niet uit imho.. Ik stuitte echter op een prachtig exemplaar, ook van Iomega; de MiniMax. Gemaakt voor een mac mini maar werkt ook prima op een pc. aangezien deze erg mooi én klein is zou ik deze eigenlijk graag bestellen, alleen kan ik geen één!! review vinden terwijl het apparaat al een paar weken uit is, alleen maar persberichten..

Heeft iemand er toevallig ervaring mee? Ik zou namelijk graag willen weten hoe snel en stil hij is voor ik tot aanschaf over ga..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:31
dan ben ik wel benieuwd waarom je denkt dat die bklack dinges zo snel zou zijn.. er staat bij de info van dat ding slechts de doorvoersnelheid van de bus aangegeven. dit zegt dus niks over hoe snel de externe drive is. dit staat ook bij de minimax.
bij de black staat er 480 mbps en bij de mnimax staat er 60 MB/sec en 8 mbps = natuurlijk gewoon 1 MB/sec
(8 bits zijn 1 Byte)

daarmee is de minimax even snel als de black, maar bij alle andere drives staat ook alleen de snelheid van d ebus aangegeven, of de snelheid die door de fabrikant van harddisk wordt opgegeven.

je moet dus uitgaan van practijk ervaringen, ook voor die black.

mijn externe drive haalt een snelheid van 1MB/sec met usb 1.1 en ongeveer 23 tot 27 MB/sec met usb 2.0

tehoretisch zou de 2.0 echter op 40 moeten zitten als je 1.1 (12 mbps) vergelijkt met usb2.0 (480 mbps)

ik denk dat voor een externe drive een snelheid van 30 MB/sec toch wel echt maximaal en in het gunstigste geval zal zijn, en 25 MB/sec een realisthe snelheid. maar afhankelijk van de uitvoring merk en fabrikant kan dat dus best wel verschillen.

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
die iomega black is hier erg goed uit de test gekomen: http://www.macworld.com/2...rddrivesdesktop/index.php
Elders kwam hij via ubs 2 weer minder goed uit de test maar ik ga m toch vooral via firewire gebruiken, is toch vaak sneller in de praktijk.
ennuh, engelbertus, bedankt voor de uitgebreide uitleg. :)
Ik vindt het wel raar dat er nog geen reviews en tests bechikbaar zijn van de minimax.. toch wel one of a kind..

[ Voor 25% gewijzigd door dadj op 23-09-2005 00:11 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ik heb ook eens iets gehoord over de buffalo linkstation oid, reviwe op C|net te vinden
daar werd die goed beoordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
engelbertus schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 00:52:
ik heb ook eens iets gehoord over de buffalo linkstation oid, reviwe op C|net te vinden
daar werd die goed beoordeeld.
Looks good! Helaas alleen beschikbaar met 160Gb max en ik zoek 250Gb minimaal.

ik moet heel regelmatig gigs aan digitale foto's opslaan van Compact Flash cards en bewerken daarom moet zowel lezen als schrijven snel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
tja uiteindelijk zit in al die dingen een al of niet door het apparaat zelf gebrukte hd, die kun je vast klonen indien nodig. een harddisk is meestal qua buitenafmeting wel standaard maat ;-)

maar dan moet je dus wel een echte tweaker zijn, wil je daaraan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Vreemd.. ik kan nergens iets over rpm van de iomega minimax vinden..
Iemand die 't weet toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dadj schreef op maandag 26 september 2005 @ 13:38:
Vreemd.. ik kan nergens iets over rpm van de iomega minimax vinden..
Iemand die 't weet toevallig?
Allebei zijn ze 7200 rpm....!
Zie specificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
ja cool, wou het net vermelden maar je hebt t al voor me gedaan. :) Ik heb gister eindelijk de iomega minimax ontvangen en hij bevalt goed, is behoorlijk stil en haal over firewire zo'n 950Mb per minuut met het kopiëren van materiaal naar de drive terwijl ik doorwerk, that is..
HDtune geeft een avarage transfer rate van 24.5MB/sec en een cpu usage van 2.2%, nogmaals; dat is via firewire, usb 2 heb ik niet getest.

[ Voor 19% gewijzigd door dadj op 18-10-2005 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dadj schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:58:
[...]

ja cool, wou het net vermelden maar je hebt t al voor me gedaan. :) Ik heb gister eindelijk de iomega minimax ontvangen en hij bevalt goed, is behoorlijk stil en haal over firewire zo'n 950Mb per minuut met het kopiëren van materiaal naar de drive terwijl ik doorwerk, that is..
HDtune geeft een avarage transfer rate van 24.5MB/sec en een cpu usage van 2.2%, nogmaals; dat is via firewire, usb 2 heb ik niet getest.
Hé,...gefeliciteerd met je aanschaf..!
Ik zit nog te dubben welke ik neem; ik hád de Iomega als 1e keus en de Maxtor als 2e, maar nu heb ik onlangs de Computer Totaal gelezen en daar kwam de Maxtor Onetouch II toch als beste uit de test.......dus ik weet het nog niet zo.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ik heb voor mijn pentium II 400 een conceptronic usb kaartje gekocht zodat ik ook daarop 2.0 usb heb.

22.6 Mb/s dat is toch een stuk beter dan de bijna 1 Mb/s met usb 1.0 of 1.1!

alleen heb ik dan een cpu usage van 63 % maar dat is denk ik niet zo verwonderlijk.
maar voor een beetje snelle dataoverdracht heb ik dat wel over en diue is nu wel mooi genoeg dacht ik zo..

of zijn jullie het niet met me eens? cpu usage is op zich niet erg toch? als je pc maar niet aan de 100% komt, met een programma draaiend... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
engelbertus schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 20:34:
ik heb voor mijn pentium II 400 een conceptronic usb kaartje gekocht zodat ik ook daarop 2.0 usb heb.

22.6 Mb/s dat is toch een stuk beter dan de bijna 1 Mb/s met usb 1.0 of 1.1!

alleen heb ik dan een cpu usage van 63 % maar dat is denk ik niet zo verwonderlijk.
maar voor een beetje snelle dataoverdracht heb ik dat wel over en diue is nu wel mooi genoeg dacht ik zo..

of zijn jullie het niet met me eens? cpu usage is op zich niet erg toch? als je pc maar niet aan de 100% komt, met een programma draaiend... toch?
cpu usage vindt ik een groot issue.. heb geen zin in een merkbaar tragere machine omdat ik er toevallig een externe HD aan heb hangen.. daarom gebruik ik bij voorkeur firewire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:06:
[...]

Hé,...gefeliciteerd met je aanschaf..!
Ik zit nog te dubben welke ik neem; ik hád de Iomega als 1e keus en de Maxtor als 2e, maar nu heb ik onlangs de Computer Totaal gelezen en daar kwam de Maxtor Onetouch II toch als beste uit de test.......dus ik weet het nog niet zo.... :?
Ja ik las het ook in de CT inderdaad, alleen ben ik al jaren geen maxtor fan meer.. heb zoveel uitvallers gehad met interne maxtor HDs dat ik het voorlopig niet meer aandurf met ze.. might just be personal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een minimax gekocht, tis een leuk ding, ook de usb en firewire hub achterop is erg handig, en de snelheid is ook prima.
Alleen na een uur intensief gebruik is hij bij mij overleden. :(

Misschien had ik gewoon pech? Misschien is het slechte kwaliteit? ik weet het niet, maar de mijne gaat zo snel mogelijk terug naar de winkel.
Ik was met mn mini bezig toen de minimax inneens uitviel, en hij gaat ook met geen mogelijkheid meer aan, alleen het ledje knippert 1 maal. Ik denk dat er iets is doorgebrand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:58:
Ik heb vandaag een minimax gekocht, tis een leuk ding, ook de usb en firewire hub achterop is erg handig, en de snelheid is ook prima.
Alleen na een uur intensief gebruik is hij bij mij overleden. :(
LOL,.... :D
O sorry, hoor.......ik lach je niet uit.....maar ik vind het zo grappig en droog hoe je dat verteld..! :D
Misschien had ik gewoon pech? Misschien is het slechte kwaliteit? ik weet het niet, maar de mijne gaat zo snel mogelijk terug naar de winkel.
Zo is dat....en eis een nieuwe..!!
Ik was met mn mini bezig toen de minimax inneens uitviel, en hij gaat ook met geen mogelijkheid meer aan, alleen het ledje knippert 1 maal. Ik denk dat er iets is doorgebrand ;)
Ik hoop dat je geen belangrijke bestanden oid verloren hebt..!.....succes, hè..! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal bij de heren van de mediamarkt om een nieuw exemplaar vragen, maar volgens mij was dit de laatste. Ze hadden er ook nog 1 van een andere fabrikant (voor 20 euro meer), die kan ik dus ook nog nemen.

:+ ben blij dat er nog iemand om kan lachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schopt oud topic?

Wat doen die switches aan de achterkant? Is dat de fanspeed? Waarom heb ik er dan 2?

Ik kon het niet vinden in de manual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb even een vraag. Ik ben namelijk nogal teleurgesteld in de omschrijving zoals deze op de Apple site staat.

Ik heb de iomega minimax gekocht in de veronderstelling dat hij ook uit zou gaan als je de Mac Mini uitschakeld. Nou ik kan wachten tot ik een ons weeg maar uit gaan doet ie niet en ik moet dus echt de aan/uit knop aan de achterkant gebruiken...

Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Of je schopt ff een topic van 3 jaar oud :/

Staat waarschijnlijk wel in de manual van de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bierkameel schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:36:
Of je schopt ff een topic van 3 jaar oud :/

Staat waarschijnlijk wel in de manual van de schijf.
Of je geeft even een nuttige reactie... :X

Lijkt me beter dan een zelfde topic opnieuw openen toch? En nee, het staat niet in de manual...

[ Voor 7% gewijzigd door ViNyL op 11-01-2008 12:56 ]

Pagina: 1