weet jij wat de " straatprijzen " in Hong Kong toevallig zijn ? Dus voor hoeveel ze worden verkocht in de winkels daar. Want als het goed is zijn ze goedkoper dan bijv. Lik-sang. Ik ben daar wel benieuwd naar want misschien kan ik ook iets regelen via Hong Kong.
en verder, ja je kan EU games spelen. Games zijn regiovrij, UMD video's niet. Af en toen zitten er PSP's tussen met enkele dode pixels en volgens mij is Ridge Racer vrij populair en als je van puzzelen houdt dan is Lumines aan te raden.
Ik heb zelf 3 weken geleden mijn PSP zelf uit Hong Kong gehaald. Het was daar toen ook nog niet officeel uit. Waren ook allemaal imports van Japan. Ze vermelden er specifiek bij dat het in JAPAN gemaakte PSP's waren. Deze waren dus uitgerust met de Sharp shermpje. PSP's uit CHINA zouden een Samsung scherm hebben. Ik had er niet eens naar gevraagd, ze vertelden het gewoon. Er zou volgens hun wel degelijk kwaliteitsverschil in zitten. Toen ik daar mijn PSP testte was er niets aan de hand. Later, toen ik thuis was bleken er 4 dode pixels in te zitten. Maar wat blijkt? Je ziet ze tijdens het spelen niet en je denkt er niet eens aan. Zodra je 'm aanzet vergeet je het want je bent gewoon al blij dat je het dingetje hebt! Maarre, terug naar de prijs. Ik heb er HK$ 2300 voor betaald. Dat is de value pack inclusief een game naar keuze. Tja, je bent Nederlander of niet, maar kies het duurste spel erbij en koop de rest los. Spelletjes liggen rond de HK$ 300 -340 toen ik daar rondliep. Kollon was zelfs verkrijgbaar voor HK$200.
Als je in Hong Kong gaat winkelen ervoor, ga dan naar Sam Sui Po, daar is een overdekt winkelcentrum met alleen maar computerartikelen (Nerd's Paradise, as I call it... Wat heb ik me daar vermaakt zeg...). Loop een beetje rond, vraag naar de prijzen. Als je toerist bent, LAAT JE NIET AFZETTEN. Koop ook gelijk je accessoires daar. Een extra batterij is geen overbodige luxe. Ik heb ze gehaald voor maar HK$ 260. Let wel, er zijn verschillende. Batterijen in een origenele verpakking zijn HK$ duurder, maar zijn precies hetzelfde als diegene die je zult zien liggen in een plastic zakje. Ik kan door blijven gaan met praten over mijn ervaringen daar maar....
Oh ja, je kunt de koers nemen van €1 : HK$10. Dan ben je net iets goedkoper uit als je het koopt

.