Het 6800LE Topic Deel 17

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.194 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand nog een fully unlocked wil kopen :P (400/800 1.2 volt 16 pipelines en 6 vertex shaders )
zie v&a :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eigenlijk vind ik et wel goed genoeg die kaart.... kheb ff gezien wattie aankan, dus denk dat ik me bios weer terug flash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

nvm

[ Voor 100% gewijzigd door Brainless-NL op 07-04-2005 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand waarom ik zo laag scoor bij 3dmark01 SE :S:S 17k en hoger kom ik echt niet wat ik ook clock en doe :S:S:S:S:S:S of is de 6800 LE alleen goed in DX9 games enzo niet in DX 7/8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 19:15:
weet iemand waarom ik zo laag scoor bij 3dmark01 SE :S:S 17k en hoger kom ik echt niet wat ik ook clock en doe :S:S:S:S:S:S of is de 6800 LE alleen goed in DX9 games enzo niet in DX 7/8
Noem dan eens een DX7/8 spel dat niet goed werkt op de kaart? Antwoord is trouwens dat 2001 CPU afhankelijk is. Maakt dus haast niet uit of je overclocked of iets dergelijks. (dit is overgens al zon 1000 keer langs geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 08:30:
jongens kan een bios nou na een tijdje een kapotte kaart veroorzaken of niet ??
Als je zeker weet dat je 12 pipes of 16 pipes goed zijn maakt het niks uit.
Maar als bij het overklokken die ene waarschuwing krijgt, zal ik het niet doen want je kaart is dan veelste zwak voor. Dus als je 12 pipes heb kan je de 6800 bios erin zetten anders de 6800GT 128mb bios.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 12:40:
Ik wilde ook een Nvidia 6800LE aanschaffen, maar ik hoorde dat de kaart problemen heeft met een nforce 3 chipset? Ik heb zelf de MSI Neo 2 939 Chipset. Kan ik daar problemen mee verwachten?

Bedankt.
Nee werkt gewoon perfect hoor, alleen ik heb een kut kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 20:12:
[...]

Noem dan eens een DX7/8 spel dat niet goed werkt op de kaart? Antwoord is trouwens dat 2001 CPU afhankelijk is. Maakt dus haast niet uit of je overclocked of iets dergelijks. (dit is overgens al zon 1000 keer langs geweest)
SORRY HOOR, AGGRESIEFE BOSAAP !!! :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimmen.....allebei. We zijn hier om wat van elkaar te leren. Niet om mekaar te gaan afmaken. Dat doe je maar in de games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
of in venray :)

hausthepaus, zo bijzonder agressief reageert ie niet, maar het klopt wel een beetje, 2001 is niet erg representatief voor de huidige videokaarten, je kan beter testen met auquamark, 3dmark2k3/2k5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 19:15:
De 6800 serie is gewoon best brak in DX7 en nog beetje in 8...

mijn 9800pro wnt mijn unlockte 6800le

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-09 22:56
Heeft iemand een 6800LE in een Shuttle barebone draaien ?? Mijn Ti4200 heeft het namelijk begeven en ik zit nu weer met GF1 sdr. :(

mijn sk41g heeft een 200w voeding, maar er is een 250w voeding te koop, in de openingspost staat 350 watt, maar was toch benieuwd.

[ Voor 13% gewijzigd door Toewan op 07-04-2005 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of het gaat werken, die voedingen in barebones zijn altijd wel heel sterk. Ik heb wel barebonevoedingen van 350W gezien ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je in aquamark die cpu tests niet uitzetten want voor me videokaart had ik iets van 80 000 en daaronder stond cpu weet niet meer hoeveel maar het gemiddelde komt uit op 49 000 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon al die benchmarks op de default draaien. Je CPU draagt ook bij aan je game performance. Als je per se hoge benchmarks wil moet je gewoon en 2k3 gaan benchen op 640*480.... Dan haal ik ook makkelijk de 20K. Gewoon benchen op de default. Uiteindelijk gaat het er om hoe de kaart presteert in games.

Ik heb trouwens het idee dat half life 2 niet echt lekker werkt op een GeForce. Op mijn 9800XL had ik betere frames dan nu. Terwijl dat toch zeker 5K in 3dmark puntjes scheelt. Ik heb er geen verklaring voor nodig ofzo, ik weet dat HL2 gebruik maakt van de features van ATI dussss, T viel te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 18:19
Hoe kan je je core op 1.3V krijgen?
Als ik me bios edit naar 1.3 en ik controleer het na het flashen met rivatuner geeft hij 1.4 aan :?
En komt er nog de mem voltmod in de TS te staan?
Ik heb een XFX6800LE met 2.2ns mem dus undervolteld.
Ik haal op me mem maar 750 ;( dus mss moet ik maar es een oude pcb opzoeken en me soldeer skills ff opkrikken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 07:32:
kan je in aquamark die cpu tests niet uitzetten want voor me videokaart had ik iets van 80 000 en daaronder stond cpu weet niet meer hoeveel maar het gemiddelde komt uit op 49 000 :(
En het nut ervan :? Dan heb je ipv je uiteindelijke score van 49K, 80K. En dan? uploaden? Een aquamarkscore van 80K.....yeah right. 100K is net an doorbroken met 2 GTs in SLI en een AMD64 on steroids.. Aquamark is nou eenmaal geen 3DMark. Tis een bench voor realistische gameperformance. Wil je puur een score van je kaart moet je 3DMark05 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand dit ooit meegemaakt: Ik was lekker aant gamen en ineens hangt men spel. K was toevallig aant skypen met wat vrienden en dat bleef gewoon doorgaan. Dus ik alles ingeramd ctrl alt delete
alt F4 Alt tab etc. Op een gegeven moment sprong ie dus wel terug naar windows. Ik een andere spel proberen. Krijg ik ineens een scherm voor me neus dat ik niks heb dat 3d applicaties kan draaien. 2D werkte nog wel gewoon goed maar 3D ho maar. Dus ik reboot en alles weer okee :r :r

Iemand een idee wat dit heeft kunnen zijn???

Asus v9999 TD 12/6 420/890 versie 1.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 6800LE met alles open loopt nu op 420 bij 815 :P Denken jullie dat de uberbios met 1.3Volt zin heeft om de core nog niets hoger te krijgen? En of het veilig is? Zit een Artic Cooler 3 op.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

3D R.I.P.....

Denk gewoon doodgeclockt... of bios faillure.... dat de core geen extra volts tijdes 3d krijgt...

denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou kunnen als et niet eenmalig was geweest :p maar alles werkt gewoon weer nou....
k vraag me alleen af waardoor et gebeurt zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Klinkt alsof Windows je graphische kaart gedisconnect had o.i.d.. Na herstarten alles weer gezien zoals het hoort en gaat weer vrolijk verder. Lucky 4 u, want het gebeurd nogal es dat je Windows dan aan puin ligt. Wel es meegemaakt dat Windows wat aan hardware kwijt was geraakt, maar nog nooit een grapische kaart...(een HD es kwijtgeraakt, was brakke IDE kabel |:()

Denk ook niet dat je kaart stuk is/was en het daardoor kwam. Wat wel een mogelijkheid is is idd wat PowerFreak zegt - voltage. Je voeding trok het misschien net niet meer (dit is maar een gok hoor...weet niet wat er in je systeem zit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:59:
[...]

SORRY HOOR, AGGRESIEFE BOSAAP !!! :( :( :(
zegt meneer capslock ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Your Grandma schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 11:58:
Hoe kan je je core op 1.3V krijgen?
Als ik me bios edit naar 1.3 en ik controleer het na het flashen met rivatuner geeft hij 1.4 aan :?
En komt er nog de mem voltmod in de TS te staan?
Ik heb een XFX6800LE met 2.2ns mem dus undervolteld.
Ik haal op me mem maar 750 ;( dus mss moet ik maar es een oude pcb opzoeken en me soldeer skills ff opkrikken :P
Je moet de laatste versie van nibitor downloaden. Als je hiermee de voltage table extend, kan je hem op 1.3v zetten. Verder met de timings uitkijken, niet aan prutsen, voordat je zeker weet wat je doet. Het staat in hexadecimale code, ik weet niet wat het betekend. Ik weet wel dat als je het goed afstemd, je hogere kloksnelheden uit je geheugen kan halen, zo rond de 950.

Grtn Arnoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
Wat is de laatste versie van Nibitor?
Ik heb 2.0 en daar kan ik ook extended tabel in doen, maar omdat dit misschien niet de laatste versie is kan hij de bios niet goed editten ofzo.
Over de timings, die hoef ik niet te veranderen die staan standaard al net zoals de timings in de überbios :)
Dus me mem zal wel niet hoger gaan aangezien het gewoon undervolted 2.2ns is en ik de timings niet meer hoef te veranderen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eerst ergens (volgens mij op driverheaven) een memory timings tweak gevonden voor 6800 kaarten. In 3DMark 03 was er een performancewinst van ongeveer 500 punten. Ik zal nog even kijken of ik het kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Your Grandma schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 11:06:
Wat is de laatste versie van Nibitor?
Ik heb 2.0 en daar kan ik ook extended tabel in doen, maar omdat dit misschien niet de laatste versie is kan hij de bios niet goed editten ofzo.
Over de timings, die hoef ik niet te veranderen die staan standaard al net zoals de timings in de überbios :)
Dus me mem zal wel niet hoger gaan aangezien het gewoon undervolted 2.2ns is en ik de timings niet meer hoef te veranderen :(
versie 2. van nibitor is idd de laatste. Dat hij de bios niet goed kan editten, ligt misschien aan het bestandje. De timings staan misschien wel netzoals de uberbios, maar kunnen voor jou kaart misschien beter ingesteld worden. Iedere kaart is anders. Ik snap niet dat dat geheugen zo laag gaat. Bij mij komt ie tot 910 en ik heb als ik me niet vergis 2.8 ns geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 19:37:
Klinkt alsof Windows je graphische kaart gedisconnect had o.i.d.. Na herstarten alles weer gezien zoals het hoort en gaat weer vrolijk verder. Lucky 4 u, want het gebeurd nogal es dat je Windows dan aan puin ligt. Wel es meegemaakt dat Windows wat aan hardware kwijt was geraakt, maar nog nooit een grapische kaart...(een HD es kwijtgeraakt, was brakke IDE kabel |:()

Denk ook niet dat je kaart stuk is/was en het daardoor kwam. Wat wel een mogelijkheid is is idd wat PowerFreak zegt - voltage. Je voeding trok het misschien net niet meer (dit is maar een gok hoor...weet niet wat er in je systeem zit?)
Kijk aan zulke replys heb ek wat ;)

Maar voeding ligt et denk ik niet aan heb een zalman 400 watt voeding zal wel goed zitten. Rest van de specs

P4P800 E Deluxe
p4 2.4 @ 3.0
4x 256 pc3200

mja, gelukkig is men windows niet over de zeik geraakt :) en de heb gister nog de hele avond kunnen gamen zonder rare dingen. K hoop dan maar dat het eenmalig was.

EDIT: Windows was de kaart niet echt kwijt denk. Hij herkende de kaart nog gewoon alles voor temp van de kaart etc werkte nog. Ik kon alles behalve 3d. Met dxdiag toen die 3d testen gedaan mislukte allemaal maar die 2d testen werkten wel. Heel vaag dus. Vind et dus best knap dat windows of de video kaart alleen zen 3d functie kwijt kan raken....

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 11:30:
[...]

versie 2. van nibitor is idd de laatste. Dat hij de bios niet goed kan editten, ligt misschien aan het bestandje. De timings staan misschien wel netzoals de uberbios, maar kunnen voor jou kaart misschien beter ingesteld worden. Iedere kaart is anders. Ik snap niet dat dat geheugen zo laag gaat. Bij mij komt ie tot 910 en ik heb als ik me niet vergis 2.8 ns geheugen.
Ik kan mijn originele bios wel editten naar 1.2V, maar 1.3V doet ie niet.
Aan het bestandje zal het dus niet liggen.
En timings die voor elke kaart anders zijn zal best, maar ik heb zo'n beetje alle timings al geprobeerd en geen van alle zorgden ervoor dat ik hoger kwam.
Zal dus gewoon undervolted zijn zoals de rest van het 2.2ns mem.
Of zie ik iets over het hoofd en kan ik toch nog hoger halen zonder een voltmod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een dom, en simpel vraagje. Draait 2.2 NS geheugen ook op 2.2 volt? en geld dat ook voor 2.8ns?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Bij de LE draait het geheugen standaard op ongeveer 2.65 volt. Ik denk dat dit voor zowel de 2.2 ls 2.8ns kaarten geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is nou beter 2.2 NS of 2.8 NS ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de een of andere, voor mij onbekende, reden heeft 2.8 meer OC potentieel. maar de aanroep tijd van 2.2 is natuurlijk sneller. Ik weet niet welke nou beter is. Ik denk dat het meer de keuze van de fabrikant is en dat het voor de prijs, en snelheid, niets uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 11:41:
[...]
Maar voeding ligt et denk ik niet aan heb een zalman 400 watt voeding zal wel goed zitten.
Hmm ja, dat zal idd wel goed zitten
Heel vaag dus. Vind et dus best knap dat windows of de video kaart alleen zen 3d functie kwijt kan raken....
Hoop idd voor je dat het eenmalig is; maar ik sta er niet zo gek van te kijken hoor :P, ook es een netwerkkaart 'kwijtgeraakt', werd gezien wilde van alles, maar er kwam geen bal doorheen - probleem: net dat extra beetje voeding te kort :(
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 19:52:
wat is nou beter 2.2 NS of 2.8 NS ??
:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag een Gigabyte 6800 gekregen:

Afbeeldingslocatie: http://www.giga-byte.com/VGA/FileList/ProductImage/photo_n68128dh_big.jpg

Werkt best lekker, alleen wil ik dus weten; is deze een beetje modbaar (lees: goede OC ervaringen)?

En ja, de kaart wordt op stock settings gloeiend heet > meteen een Zalman VF-700 CU erop natuurlijk :)

Dit is dus de vanilla flavoured 6800, geen LE dus.

(Ik heb geen 6800 OC topic kunnen vinden, ik dacht dus dat ik hier m'n ei wel kwijt kon :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
Het is zo dat 2.2 ns mem vannuit de fabriek harder kan lopen dan 2.8ns.
Volgens de specificaties kan 2.2 fabriekswaarde 910mhz draaien en 2.8 lager.
De exacte snelheden heb ik ergens staan maar die moet ik even opzoeken.
Anywayz 2.2ns kan dus 910 + OC dus in theorie zou het verder moeten kunnen.
Helaas haalt 2.8ns die snelheden al bij 2.6V terwijl 2.2 pas rete hard gaat bij 2.8 of hoger.
Het 2.2ns is dus in princiepe sneller maar wordt afgeknepen door het lage voltage.
Ik zal nog ff zoeke naar de speedz :P

-EDIT-
ik heb et gevonden B) :
- 2.5ns - 800MHz
- 2.2ns - 909MHz
- 2.0ns - 1000MHz
- 1.6ns - 1250MHz

@maximized
Een normale 6800 is in princiepe een 6800LE of eigenlijk andersom.
Een LE is een 6800 met een blokje pipes dicht.
Qua overclock mogelijkheden zou het dus niet (veel) moeten verschillen

[ Voor 24% gewijzigd door Your Grandma op 09-04-2005 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:07
Nu met AMD Athlon 64 3200+ Winnie 939 @ 2200 Mhz en Aopen Rev2 met 16*6 en Core@354 en Mem@806 Mhz en driver 71.81 --> maar 4227 3Dmark05 :(

[ Voor 5% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 09-04-2005 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Your Grandma schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 20:51:@maximized
Een normale 6800 is in princiepe een 6800LE of eigenlijk andersom.
Een LE is een 6800 met een blokje pipes dicht.
Qua overclock mogelijkheden zou het dus niet (veel) moeten verschillen
Okay, dus ik heb al zowiezo meer Pipelines open dan een 6800 LE dus...

Heb ik dan 2.2 of 2.8 ns geheugen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word die Gigabyte plank passief gekoel??/ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik wil graag een 6800LE kopen. De 128mb versie (agp) leek me wel een goeie keus. Welke kan je het beste kopen om te overclocken?

mvg,

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:08
gaat hier niet goed met de kaart, hij draait nu stock, kon nooit pipelines openen wel alle vertexshaders.

Heb 2 maanden @ 1.2V+OC gedraait stabiel, nu alles op stock en op 1,1V maar temps blijven 60C.
Snap er niks, ook de nieuwe temp-bug-loze drivers helpen niet.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 23:08:
Word die Gigabyte plank passief gekoel??/ 8)7
Yip, en zo groot is die koeler niet eens. Deze had ik al vele delen eerder aangehaald toen de discussie begon over het wel of niet koelen van de condensatoren e.d., het wel of niet goed zijn van de NV5 (die hier niet echt meer over blaast i.t.t. de Zalman 700 die er toen nog niet was), zeker bij het vehogen van het voltage op de core (>1.2V).
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 23:53:
Hallo ik wil graag een 6800LE kopen. De 128mb versie (agp) leek me wel een goeie keus. Welke kan je het beste kopen om te overclocken?
Heb je UBERhaupt iets van de 16 delen hiervoor doorgenomen?! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb heel deel 17 door gelezen!! En ik kon niks vinden hierover dus vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:15
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 00:47:
ik heb heel deel 17 door gelezen!! En ik kon niks vinden hierover dus vandaar mijn vraag.
Hij bedoeld dat er nog 16 andere delen zijn en als je die doorleest dat je dan met je vraag terug kan komen. Zelf uitzoeken is een pre op GoT.

Terugkomend op je vraag bestaat er alleen een 128 MB versie, dus hier al het punt waar je niet goed hebt gelezen, daarnaast hangt het van een videokaart af hoe goed je hem kan overclocken en niet van een merk.

[ Voor 24% gewijzigd door Cardinal op 10-04-2005 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ligt het er gewoon aan dat die v9999 TD nogal wat brak zijn. Heb eens wat gezocht en meerdere mensen hebben wel eens problemen gehad met deze kaart. Al dan niet identiek aan wat ik had. Als dit ding et nog ooit mocht begeven eerst proberen om te RMA'en en anders koop ek er wel ene van een ander merk.

Mja ach de laatste dagen nergens meer last van gehad dus zal wel goed zitte. Ben blij met de kaart ook al waren de pipes brak toch nog een leuke score aan over gehouden met wat oc'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die asus plank staat standaart al op 1.23 Volt. Daardoor is tie een beetje, nouja, on-the-edge als je dn ook nog gaat unlocken en OCen heb je al snel een alternatieve koeling nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er allang een VF-700 Cu op zitten maar dat zal ik wel vergeten zijn om dat erbij te zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cardinal808 schreef op zondag 10 april 2005 @ 01:13:
[...]

Hij bedoeld dat er nog 16 andere delen zijn en als je die doorleest dat je dan met je vraag terug kan komen. Zelf uitzoeken is een pre op GoT.

Terugkomend op je vraag bestaat er alleen een 128 MB versie, dus hier al het punt waar je niet goed hebt gelezen, daarnaast hangt het van een videokaart af hoe goed je hem kan overclocken en niet van een merk.
als je goed leest wat ik had gezegd staat er niet dat er alleen een 128mb versie is (de 128mb versie wou ik kopen ipv de 256mb slimpie). En betreft het merk zo te zien hebben toch aardig wat mensen problemen met de asus v9999 TD. Dus vandaar dat ik het af vroeg welke ik nu beter kan kiezen de XFX ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 14:29:
[...]

als je goed leest wat ik had gezegd staat er niet dat er alleen een 128mb versie is (de 128mb versie wou ik kopen ipv de 256mb slimpie). En betreft het merk zo te zien hebben toch aardig wat mensen problemen met de asus v9999 TD. Dus vandaar dat ik het af vroeg welke ik nu beter kan kiezen de XFX ofzo?
Ga voor xfx! (heeft een stoere doos :+ )

[ Voor 5% gewijzigd door DesertShooter op 10-04-2005 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:24:
Die asus plank staat standaart al op 1.23 Volt. Daardoor is tie een beetje, nouja, on-the-edge als je dn ook nog gaat unlocken en OCen heb je al snel een alternatieve koeling nodig
Van het voltage klopt, echter is mijn koeling beter dan bij mijn XFX die ik hiervoor had, terwijl hij wel op een lager voltage draaide. Hij blijft bij mij netjes onder de 60 graden (57 max). dit is unlocked op 12x1.6 en dik overgeclocked @ standaard voltage..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:24:
die asus cooler is zo slecht nog niet hoor.
er zijn idd veel mensen die problemen hebben met die asus kaarten heb zelf al een ge gehad met kuren.
en bij die ik nu heb werkt smartdoctor niet naar behoren verkeerde waardes en freezing of blauwe schermen en zonder smartdoctor alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 14:29:
[...]

Mijn god wat zijn sommige lui toch uitermate bijdehand en irritant. Als jij nu eens gaat lezen kom je er achter DAT ER ALLEEN MAAR EEN 128 MB VERSIE IS. En nu snel weer terug naar je Playstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 17:13:
Mijn god wat zijn sommige lui toch uitermate bijdehand en irritant. Als jij nu eens gaat lezen kom je er achter DAT ER ALLEEN MAAR EEN 128 MB VERSIE IS. En nu snel weer terug naar je Playstation.
Rustig aan. Enne...eehm, in principe heb je idd gelijk, maar...
Leadtek 128MB @ 350=700MHz AGP versie
Leadtek 256MB @300 = 600MHz PCI-Ex versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en die PCI-e versie heeft maximaal maar 12 pipes :) NV45 chippie d8 ik. Dus alleen mooi voor zei die deze kaart PER SE willen hebben op PCI-e. Bijna geen tweak waarde :)

Enne, niets tegen de playstation he.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okej ik heb even alles door gelezen en de XFX 6800 LE komt tot zover als één van de betere er uit (minder problemen met het unlocken praat ik dus over :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee...... veel mensen hebben gewoon XFX gekozen, maar ik neem geen XFX meer, (en ik denk ook heel wat andere mensen). als die mensen nog niet eens een condensator goed kunnen solderen, dan hoefen ze bij mij niet meer aan te kloppen, (ik ben de kaart 2x 4 weken kwijt geweest omdat dat condensatortje los zat)(zelf mag je het niet solderen :/(garantie))

*edit* de 6800LE pci-e is gebaseerd op de nv41, de 6800NU, de nv45 is de 6800GT/U

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 17:55:
nee...... veel mensen hebben gewoon XFX gekozen, maar ik neem geen XFX meer, (en ik denk ook heel wat andere mensen). als die mensen nog niet eens een condensator goed kunnen solderen, dan hoefen ze bij mij niet meer aan te kloppen, (ik ben de kaart 2x 4 weken kwijt geweest omdat dat condensatortje los zat)(zelf mag je het niet solderen :/(garantie))

*edit* de 6800LE pci-e is gebaseerd op de nv41, de 6800NU, de nv45 is de 6800GT/U
welke heb jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las op GoT dat overclocken de levensduur van je videokaart flink verminderd. Is dit als je een standaard cooling gebruikt of ook als je er betere cooling op zet?
Vermindert de levensduur in beide gevallen: hoe lang ipv hoe lang kun je er dan mee doen? Ik bedoel, als het 10 ipv 15 jaar is, maakt het geen bal uit. Tegen die tijd is het toch niet meer waard dan een lege cd... (figuurlijk dan :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk, maar ik kan me soms gewoon ergeren aan lui die geen zin hebben iets te lezen en vervolgens andere onterecht voor dom uit maken. Lucht wel op hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 11:30

Pieth

Beginnend prutser..

Ik heb sinds dit weekend een nieuw systeem en wilde daar mijn GF6800 LE in hangen maar hij deed helemaal niks. Zodra ik mijn GF er in deed kreeg ik een hele irritante piep en geen beeld, ook als ik gewoon een PCI kaartje er in deed en in de BIOS prim. VGA op PCI zette.

Mijn specs:

Asus K8N-e deluxe
AMD64 3400+
512MB PC3200 DDR (Twinmos)
Leadtek GF6800LE @ 16x1.6 400/830

Ik kan morgen pas testen of mijn GF het nog wel doet in mijn oude pc, omdat die op mijn kamer staat in Eindhoven.

Kan dit liggen aan de overklok opties van mijn MB? Ik heb AGP FW al uit gezet in de BIOS omdat ik die eerst via rivatuner had uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 18:23:
Las op GoT dat overclocken de levensduur van je videokaart flink verminderd. Is dit als je een standaard cooling gebruikt of ook als je er betere cooling op zet?
Vermindert de levensduur in beide gevallen: hoe lang ipv hoe lang kun je er dan mee doen? Ik bedoel, als het 10 ipv 15 jaar is, maakt het geen bal uit. Tegen die tijd is het toch niet meer waard dan een lege cd... (figuurlijk dan :P)
Hangt helemaal van je kaart af en hoever je hem overclocked. Sommige houden het op de meest extreme waarden jaren uit. Somige gaan zelfs op stock settings binnen een paar maanden stuk.

Regel is beetje, dat vooral het verhogen van het voltage de levensduur korter maakt. En betere koeling zal inderdaad de levensduur verlengen, tenzij je dan weer verder gaat overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Je kunt uit zijn tekst toch wel opmaken dat ie een xfx heeft! :?

Dit topic gaat btw wel weer **** hard 8) . We zitten alweer bijna aan de 300 posts

[ Voor 18% gewijzigd door DesertShooter op 10-04-2005 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Pieth schreef op zondag 10 april 2005 @ 18:48:
Ik heb sinds dit weekend een nieuw systeem en wilde daar mijn GF6800 LE in hangen maar hij deed helemaal niks. Zodra ik mijn GF er in deed kreeg ik een hele irritante piep en geen beeld,
:D kijk jij es naar de achterkant van je kaart :P...komt er wel of geen snoerke uit ;)?
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 17:51:
Okej ik heb even alles door gelezen
:| Dat hebbie snel gedaan dan. Als iedereen dat nou es ff deed :9
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 18:44:
Je hebt gelijk, maar ik kan me soms gewoon ergeren aan lui die geen zin hebben iets te lezen en vervolgens andere onterecht voor dom uit maken. Lucht wel op hoor :)
;), begrijp je wel hoor :).

@DesertShooter
Ja :| , te hard...

[ Voor 43% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 10-04-2005 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had de XFX, die dus 2x kapot is gegaan, nu heb ik een 6800GT pci-e, maar ik durfte het niet meer aan om em van XFX te nemen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 19:47:
[...]

ik had de XFX, die dus 2x kapot is gegaan, nu heb ik een 6800GT pci-e, maar ik durfte het niet meer aan om em van XFX te nemen :/
kapot gegaan in like door het unlocken of gewoon domme pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar nieuwe video om samen te gaan met Asus A8N-SLI / A64 3500+ Winchester,
en mijn oog viel dankzij GoT op de opties die de 6800LE biedt. Dankzij dit topic bleek het toch wel
lucratief te zijn om een 6800LE te nemen, voor ongeveer €200. Nu zie ik wat rare verhalen over de
XFX, die wonderbaarlijk nog redelijk duur is ook gezien de pricewatch (€215). Natuurlijk keek ik of
het uitmaakte of de 128mb/256mb versie gekozen werd, maar uit de tutorial bleek dat een 128mb
kaart dus ook prima is.

Dan blijven er volgensmij twee goede opties over (correct me if i'm wrong!):
1. Leadtek GeForce 6800 LE 128MB DDR (AGP, DVI), WinFast A400 LE TDH - €179
2. Asus GeForce 6800 LE 128MB DDR (AGP, DVI), V9999LE/TD - €190

Die A-Open is ook een goede volgens dit topic, alleen kan ik die niet goedkoop ergens vinden via
pricewatch of andere bronnen. De vraag blijft, met welke van deze bovenstaande (of zelfs A-Open)
heb ik de meeste kans op 2,2ns geheugen en dat ik alle 16 pipes en shaders kan opengooien?

Bedankt voor de reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Dus je wilde een AGP-videokaart in een PCI-e systeem installeren, dat zal niet gaat. :P

@andere

Ik vind dat jullie niet zo moeten zeuren van lees even die 16 delen door, aan de ene kant snap ik best dat je eerst iets moet doen voor je antwoord. Maar aan de andere kant staat in het laatste 6800le topic meestal de nieuwere en meeste infomatie. Ook vind ik dat het doorlezen van 16 vervuilde topics krankzinnig vind. Ten eerst je bent de hele avond door die puinzooi te zoeken naar bruikbare infomatie.(daar gaat gewoon veel te veel tijd in zitten voordat je eindelijk je antwoord hebt)
En dan kom je er achter dat je het gene wat je zoekt niet kan vinden en achteraf toch 16 topics voor lul heb gelezen. Ik vind dat belangrijke infomatie gewoon moet worden toegevoegd op de eerste post van de topic. Het schilt je een hoop zoek werk. En je krijgt niet meteen het gezeik naar je kop van waar staat het dan. :)

@sander de PIMP

Ik wil je dit zeggen dat dit per kaart afhankelijk is of je een goede kaart hebt ofniet.
Ik heb zelf een leadtek 6800le rev2 (grote koelblok). Ik heb zelf 12 pipes en 6 shaders open. Volgens mij is daar 1 pipes niet goed ookal is dit niet zichtbaar in games. Echt hoog overklokken kan ik er niet mee. Ookal zet ik me kaart op 380/850 ik heb dan een score van ongeveer 9000 punten (naar beneden afgerond) Ik vind dit wel vreselijk laag, maar dat komt omdat ik een kut core heb. Hogere slaat hij vast of krijg ik artifacts. Een zalman VF-700CU zal ik je pas aanraden als je merkt dat je kaart echt warm word. Ik had deze koeling niet echt nodig omdat ik toch niet hoger kom met overklokken. Dus zonder van je geld als je het niet nodig hebt.
Dat je 16 pipes open krijgt is per kaart afhankelijk, de ene doet het wel dan andere is gewoon bagger.
De koeler van leadtek koelt wel goed, maar het roostertje wat ervoor zit houd juist de wind tegen en daardoor maakt de koeler wel wat geluid.
De driver support van leadtek vind ik klote, ook ben ik niet zo tevreden over me kaart.

Ik raad je aan om een XFX versie te kopen, deze kaart heeft dual dvi en 2.2ns geheugen.
Dat je 16 pipes openkrijgt blijft een gok. Dus als je zeker wilt zijn van een top kaart, koop dan beter een 6800GT voor meer geld.

[ Voor 131% gewijzigd door Robin4 op 10-04-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Tuurlijk, belangrijke info en FAQ zijn voor de TS, maar ik vind het te makkelijk om zomaar te zeggen 'dan had het in de TS moeten staan...', hoe denk jij dat het komt dat er uberhaupt 16 delen zijn? (voorbeeldje: zie post boven je)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
Ik heb het al een keer gevraagd, maar er werd niet echt veel aandacht aan geschonken.
Weet iemand hoe ik mijn bios kan editten naar 1.3V?
Als ik het namelijk doe en ik check na de flash het voltage met rivatuner, loopt ie op 1.4 volt?
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 20:56:
Ik ben op zoek naar nieuwe video om samen te gaan met Asus A8N-SLI / A64 3500+ Winchester,
en mijn oog viel dankzij GoT op de opties die de 6800LE biedt. Dankzij dit topic bleek het toch wel
lucratief te zijn om een 6800LE te nemen, voor ongeveer €200. Nu zie ik wat rare verhalen over de
XFX, die wonderbaarlijk nog redelijk duur is ook gezien de pricewatch (€215). Natuurlijk keek ik of
het uitmaakte of de 128mb/256mb versie gekozen werd, maar uit de tutorial bleek dat een 128mb
kaart dus ook prima is.

Dan blijven er volgensmij twee goede opties over (correct me if i'm wrong!):
1. Leadtek GeForce 6800 LE 128MB DDR (AGP, DVI), WinFast A400 LE TDH - €179
2. Asus GeForce 6800 LE 128MB DDR (AGP, DVI), V9999LE/TD - €190

Die A-Open is ook een goede volgens dit topic, alleen kan ik die niet goedkoop ergens vinden via
pricewatch of andere bronnen. De vraag blijft, met welke van deze bovenstaande (of zelfs A-Open)
heb ik de meeste kans op 2,2ns geheugen en dat ik alle 16 pipes en shaders kan opengooien?

Bedankt voor de reactie :)
Lache gast! Je wil dus een AGP kaart in een PCI-e mobo steken :) Als het lukt, post het dan ff!! lijkt me echt vet ghehe..... Anyways, er is wel een 6800LE voor PCI e systemen maar dat ding is loei duur. Zitten maximaal maar 12 pipes op. En is voor de rest ggewoon te duur voor het geld. Als je voor SLI gaat het je een antal opties, ik noem even wat prijzen.

Single 6600(256MB) - $150 - 5K in 3dmark03
Single 6600GT(128MB) - $200 - 8K 3dmark03
Dual 6600(256MB) - $300 - 10K in 3dmark03
Dual 6600GT(128MB) - $400 - 16K 3dmark03
Single 6800(256MB) - 300 - 8-10K 3dmark03, Maar deze kaart heeft flink wat baat bij full scene AA en AF
Dual 6800(256MB) - 600 - 17K 3dmark03
Single 6800GT(256MB) - 400 - 12 3dmark03
Dual 6800GT(256) - 800 - 20K 3dmark03
Dual 6800ULTRA - 1200 - 25K 3dmark03
Single 6800ultra- 600- 16K 3dmark03

Dit lijstje zal wel niet helemaal kloppen maar in grote lijnen klopt het wel. Bij jou Proc zou ik voor dual 6600GT gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Hoort het dat ik bij de zalman VF700-cu de koeler lichtjes kan bewegen? De tempertuur is gewoon goed en niet te warm. Maar heel licht kan ik hem draaien. Ik vind het raar dus ik vraag het even.

Is het ook mogelijk om nog ooit die ramsinks eraf te krijgen?

[ Voor 15% gewijzigd door Robin4 op 10-04-2005 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Wizard, bedankt voor de reactie. Ik ben inderdaad beetje fucking blind geweest, maargoed. Maar
back 2 business, ik wil eigenlijk echt niet veel meer dan €200 uitgeven voor een videokaart, en in SLI
geloof ik nog niet zo eigenlijk. Je zei dat ik het beste kon gaan voor de Dual 6600GT, maar dan zit ik
alweer op de €350 euro, veels te duur voor wat ik eraan wil uitgeven.

Wat denken we van de ATi Radeon X800?
Club3D Radeon X800 256MB DDR3 (PCI-E, DVI), CGAX-X86VDD € 228,16

Dat is misschien dan een betere koop op het budget dat ervoor gesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
x800 is niks en is niet met een nvidia mobo in sli te zetten, koop nou gewoon 1 6600gt extreme, en pleur als je geld heb er nog 1 erbij. Voor 200 euro heb je alleen een 6800le en 6600gt. Aan een le heb je niks dus neem de leadtek 6600gt extreme

Hoort het dat ik bij de zalman VF700-cu de koeler lichtjes kan bewegen? De tempertuur is gewoon goed en niet te warm. Maar heel licht kan ik hem draaien. Ik vind het raar dus ik vraag het even.

Is het ook mogelijk om nog ooit die ramsinks eraf te krijgen?

Ik hoor raar geluidjes bij me GPU vandaan gekomen weet iemand wat dit kan zijn. Echt zo van bzzz bzzz. Dat doe ie elke keer als die een berekening moet doen.

[ Voor 48% gewijzigd door Robin4 op 10-04-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 22:20:
Mr. Wizard, bedankt voor de reactie. Ik ben inderdaad beetje fucking blind geweest, maargoed. Maar
back 2 business, ik wil eigenlijk echt niet veel meer dan €200 uitgeven voor een videokaart, en in SLI
geloof ik nog niet zo eigenlijk. Je zei dat ik het beste kon gaan voor de Dual 6600GT, maar dan zit ik
alweer op de €350 euro, veels te duur voor wat ik eraan wil uitgeven.

Wat denken we van de ATi Radeon X800?
Club3D Radeon X800 256MB DDR3 (PCI-E, DVI), CGAX-X86VDD € 228,16

Dat is misschien dan een betere koop op het budget dat ervoor gesteld is.
Ik zou op dit moment niet voor ATI gaan. Over een paar maanden komen de eerste ATI kaarten met SM 3.0 ondersteuning. En ATI werkt zelf ook nog aan iets gelijksoortigs als de SLI van nvidia. Dus voor ATI nog een paar maandjes w8ten.

Als je er 200 euro aan uit wil geven, dan kan je idd het beste en 6600GT kopen. Ik zou niet voor een extreem edition gaan omdat die over het algemeen maar een tijdelijke oplagen hebben(als je dan later een gewone 6600gt erbij wil doen kan dat niet. En je kan dan geen Extreem editions meer krijgen snappie?) (en die 50 mhz OC kan je zelf doen :) je bent tweaker of je bent het niet). De beste keus uit de 6600GTs is op dit moment de leadtek. Die hebben een hele goede koeler. Hij is stil en koelt als een droom. Als je later nog extra geld hebt kan je er nog 1tje kopen en in SLI draaien.

Dit alles heeft niet echt iets met de 6800le te maken dus ik verwijs je even door naar het 6600GT topic dat ook op dit bordje rondwaard. Die mensen weten precies de ins en outs over de 6600GT.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1024876

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coolmaster schreef op zondag 10 april 2005 @ 21:09:
Dus je wilde een AGP-videokaart in een PCI-e systeem installeren, dat zal niet gaat. :P

@andere

Ik vind dat jullie niet zo moeten zeuren van lees even die 16 delen door, aan de ene kant snap ik best dat je eerst iets moet doen voor je antwoord. Maar aan de andere kant staat in het laatste 6800le topic meestal de nieuwere en meeste infomatie. Ook vind ik dat het doorlezen van 16 vervuilde topics krankzinnig vind. Ten eerst je bent de hele avond door die puinzooi te zoeken naar bruikbare infomatie.(daar gaat gewoon veel te veel tijd in zitten voordat je eindelijk je antwoord hebt)
En dan kom je er achter dat je het gene wat je zoekt niet kan vinden en achteraf toch 16 topics voor lul heb gelezen. Ik vind dat belangrijke infomatie gewoon moet worden toegevoegd op de eerste post van de topic. Het schilt je een hoop zoek werk. En je krijgt niet meteen het gezeik naar je kop van waar staat het dan. :)

@sander de PIMP

Ik wil je dit zeggen dat dit per kaart afhankelijk is of je een goede kaart hebt ofniet.
Ik heb zelf een leadtek 6800le rev2 (grote koelblok). Ik heb zelf 12 pipes en 6 shaders open. Volgens mij is daar 1 pipes niet goed ookal is dit niet zichtbaar in games. Echt hoog overklokken kan ik er niet mee. Ookal zet ik me kaart op 380/850 ik heb dan een score van ongeveer 9000 punten (naar beneden afgerond) Ik vind dit wel vreselijk laag, maar dat komt omdat ik een kut core heb. Hogere slaat hij vast of krijg ik artifacts. Een zalman VF-700CU zal ik je pas aanraden als je merkt dat je kaart echt warm word. Ik had deze koeling niet echt nodig omdat ik toch niet hoger kom met overklokken. Dus zonder van je geld als je het niet nodig hebt.
Dat je 16 pipes open krijgt is per kaart afhankelijk, de ene doet het wel dan andere is gewoon bagger.
De koeler van leadtek koelt wel goed, maar het roostertje wat ervoor zit houd juist de wind tegen en daardoor maakt de koeler wel wat geluid.
De driver support van leadtek vind ik klote, ook ben ik niet zo tevreden over me kaart.

Ik raad je aan om een XFX versie te kopen, deze kaart heeft dual dvi en 2.2ns geheugen.
Dat je 16 pipes openkrijgt blijft een gok. Dus als je zeker wilt zijn van een top kaart, koop dan beter een 6800GT voor meer geld.
okej thx voor de info. Ik ga xfx dan even halen :) en maybe die cooler er bij als die echt veel herrie maakt en indien nodig tegen de hitte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle info, dit is echt behulpzame shit op deze saaie zondagavond! Die Leadtek
lijkt inderdaad nogal stil en goed uit de test te komen met deze koeler, dan hoef ik ook geen
extra koelertje te kopen (zalman en dergelijke). Enige waar ik nu nog moet over nadenken is
de normale of de extreme editie van deze kaart. Dat overclocken komt inderdaad wel goed,
alleen de beschikbaarheid is inderdaad belangrijke voor een toekomstige upgrade. Even vragen
in andere thread over eentuele toekomstige beschikbaarheid en eventuele compatibiliteit tussen
deze twee kaarten in SLI modus (mits zelfde clocks gebruikt worden).

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 22:57:
[...]

okej thx voor de info. Ik ga xfx dan even halen :) en maybe die cooler er bij als die echt veel herrie maakt en indien nodig tegen de hitte :)
Ik zou het doen voor de herrie, schijnt wel herrie te maken die koeler. De zalman is echt veel stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 23:01:
Bedankt voor alle info, dit is echt behulpzame shit op deze saaie zondagavond!

:)
Waarom denk je dat mijn replies zo uitgebreid zijn, ik verveelde me dood. Ondertussen is het weer maandag ochtend en moet ik straks weer es naar school.....damn...

Je kan trouwens de bios van een extreem edition in een GT flashen mocht het uiteindelijk echt nodig zijn. Maar nogmaals, ivm de besschikbaarheid zou ik het niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Ik had de 6800LE gekocht omdat ik artifacts had met mn TI4200, dus ik ging er vanuit dattie kapot was. Maar zonet bij het installeren van de kaart zag ik dat 3 mosfets (die grote uitstekende dingen) naast mn cpu lekte. En de artifacts zijn niet weg.
Nu moet ik op zoek naar een nieuw mobo ;( En dit mobo is een S478 met PC133 geheugen, en die worden volgens mij nauwelijks nieuw verkocht meer. Dus ik moet ook nog eens geheugen erbij kopen, en daar heb ik helemaal geen geld voor ;( Hopelijk kan ik een 2e hands S478 mobo vinden voor PC133 geheugen, zodat ik die investering kan uitstellen totdat ik eens genoeg geld heb.
Owja, ik weet dat dit niet de bedoeling is, maar ik ben desperate ;) Dus mocht iemand nog een S478 met geheugen of PC133 support heeft liggen voor een zacht prijsje, jan_cortenbach [at] hotmail.com.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@solomon, je kan pc133 geheugen ook in de nieuwe mobos zetten d8 ik. Alleen werkt het dus minder snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 14:32:
@solomon, je kan pc133 geheugen ook in de nieuwe mobos zetten d8 ik. Alleen werkt het dus minder snel :)
Ja? Dat zou wel fijn zijn! Dan kan ik tenminste nog even wachten met het upgraden van m'n geheugen totdat ik weer genoeg geld heb 8-) Hopelijk vind ik snel iets, vind 't zonde om een 6800LE te hebben die ik niet kan gebruiken :P

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
nou, dat kan niet, ik denk dat solomon PC133 SDRAM heeft, een geen PC133 (PC2100) DDR ram heeft...

Maar dit soort bodjes zijn er nog wel! goed zoeken (online shops..)

256mb DDR400 is ook niet super duur meer (40/50 euro ofzo)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:07
Mister_X schreef op maandag 11 april 2005 @ 15:03:
nou, dat kan niet, ik denk dat solomon PC133 SDRAM heeft, een geen PC133 (PC2100) DDR ram heeft...

Maar dit soort bodjes zijn er nog wel! goed zoeken (online shops..)

256mb DDR400 is ook niet super duur meer (40/50 euro ofzo)...
Er zijn mobo die DDR en SD-RAM ondersteunen b.v de ECS K7S5A en de Asrock K7VT2
dit zijn echter wel borden voor AMD Duron en AMD XP processors.

En 512 Mb PC3200 heb je al voor € 35,85 tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei, vanmiddag ff wat pipelines en een pixelshader open gezet van mijn passief gekoelde (waar nu overigens natuurlijk een paar fans op blazen) Gigabyte 6800NU, ik draai nu dus met alles open.

Ik haal nu in 3dmark 03 9811 Puntjes :D

Niet slecht dacht ik zo ;)

/edit Het speelt ook erg lekker, ik haal nu 60 FPS in Doom 3 op Ultra Quality >:)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Met een nieuwe cpu (athlon 64 3200) haal ik nu 10500 punten in 3dmark03 dit is met 340/770. Voor mij is het snel zat, maar is dit ook een normale score? En hij maakt wel een rare hoge piep af en toe (ik denk dat het 1 van de molexen is) iemand anders die hier last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Als de de search had geused kwam je er achter dat in pinciepe alle 6800le's een piep produceren...

Die piep komt uit het voedings gedeelte van de le en komt door het schakelen van de mosfets + condensators...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:15
PowerFreak schreef op maandag 11 april 2005 @ 17:27:
Als de de search had geused kwam je er achter dat in pinciepe alle 6800le's een piep produceren...

Die piep komt uit het voedings gedeelte van de le en komt door het schakelen van de mosfets + condensators...
Kan je me vast uitleggen waarom de mijne geen piep maakt. Ook andere mensen die ik persoonlijk ken hebben geen last van een hoge piep/fluit toon. Of val ik dan weer buiten het principe. Het lijkt me namelijk niet dat het hoort aangezien het probleem meestal te maken heeft met slechte elco's of overbelasting ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Ik heb toch echt er veel meer mensen in het verleden er over gehoord... in het begin van dit topic... en ook maten met een le van mij hadden het....

Cardinal808: welk merk... de meesten die ik gehoord dat hadden een A-open... maar het moeft niet aan ovr belastig te liggen... alles wat schakeld maakt een piep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarom er geen OC functie meer in Rivatuner zit? Of hebben ze deze ergens anders verborgen, want dat V-Tuner programma wat bijgeleverd is bij m'n kaart is dus bagger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 17:53:
Weet iemand waarom er geen OC functie meer in Rivatuner zit? Of hebben ze deze ergens anders verborgen, want dat V-Tuner programma wat bijgeleverd is bij m'n kaart is dus bagger :P
Tuurlijk zit die er nog wel....
In 'main tab' naast customize zie je een soort > staan.
Klik daarop, en klik dan op het icon van het kaartje, klaar :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op maandag 11 april 2005 @ 18:01:
[...]

Tuurlijk zit die er nog wel....
In 'main tab' naast customize zie je een soort > staan.
Klik daarop, en klik dan op het icon van het kaartje, klaar :)
Whehe... ik klikte dus op het verkeerde > knopje :o

/me gaat in een hoekje staan

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt er ook nog een rivatuner waar je de temps van een asus kaart mee kan uitlezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, want de Asus kaarten hebben geen temp sensor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ulg mensen ik ga dood......Zit ik net joint-ops te spelen...Kom ik op het geniale idee om f te kijken hoeveel % kracht nou van welk onderdeel word gevergt...dus ik lekker in die 150 man server, blijkt dat men CPu met en zonder HT op de volle 100% draait. Dus op mijn systeem P4 3.0HT, 1024 DDR400 en 6800 LE. vormt de CPU de bottleneck :S een 3 Ghz cpu die de bottleneck vormt...

*denk met smart terug aan die tijden dat 1,7 een gigantische berg was en genoeg voor alle games....zucht...

Ik ga dus wel upgraden, zat te denken aan een msi k8n neo2 platinum-54G S939 met een AMD64 3200+ en dan Ocen.....Zou dit genoeg zijn voor de komende jaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, het verschil tussen een PIV 3,0 en een AMD 64 3200+ is natuurlijk niet veel, dus als je het geld hebt zou ik toch voor de 3500+ gaan en die dan gaan overklokken, want dan heb je zowiezo die 12x multiplier die de 3200+ niet heeft ;)

Met processors kopen is mijn advies; koop wat je betalen kan ;)

Oh, en mijn Gigabyte kaartje doet het trouwens goed.. Ik heb alle pipelines unlocked (lees: die ene extra bit aangezet want de 6800NU versie heeft er al 12 :P) en de 6 vertex shaders doen het ook perfect. Daarna wat overgeklokt, kaartje draait nu stabiel op 360/780 en ik krijg netjes 10652 3dmarks met 3dmark 2003 :)

Uiteraard heb ik er wat fans op gezet (8>

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-07 18:25
Een msi k8n neo2 platium is ene hele goede mobo naar mijn mening, dus die zou ik sowieso nemen. En wat betreft de cpu, een 3200+ is ruim genoeg, een 3500+ is natuurlijk beter maar ook een stuk duurder en aangezien je dat niet nodig hebt is het deels geld verspilling. Maar heb je het geld en wil je dat kleine beetje extra, koop de 3500+. Anders niet denk ik zo.

BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist niet dat je SLI ook in AGP kon zetten (ik met mn ouwe mobo :/), of heb ik het nou verkeerd begrepen?

@Wazper: Leadtek 6600 GT (niet extreme edition volgens mij) is bij Paradigit nu €199. Precies binnen je budget en ik vind hem ook wel aantrekkelijk, vooral je hem nu ook in AGP in SLI kan zetten. Die dingen worden hoe langer hoe goedkoper. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 april 2005 @ 22:38:
Ik wist niet dat je SLI ook in AGP kon zetten
Kan ook niet, aangezien de meeste (lees: heel erg veel) mobo's maar 1 AGP slot hebben :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
2 AGP slots valt in principe wel onder de specificatie van AGP 3.0, maar het is nooit werkelijkheid geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op maandag 11 april 2005 @ 23:08:
2 AGP slots valt in principe wel onder de specificatie van AGP 3.0, maar het is nooit werkelijkheid geworden.
Idd.. Mijn moederbord daarentegen heeft wel gewoon AGP 3.0 (Dus gewoon AGP 8x) maar er zit gewoon 1 AGP slot op. Puur marketing lijkt mij dus :P

Die Gigabyte kaart die ik nu heb kan ik echt aanbevelen, het koelblok wat erop zit werkt echt efficiënt. Zeer overklokbaar mits je een beetje airflow (lees: een paar fans) hebt:

Klik
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.