Het 6800LE Topic Deel 17

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.193 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tyranium schreef op zondag 03 april 2005 @ 20:14:
Mooie score en dat allemaal door maar een +- 200 euro videokaart. :Y)
Tweaken owwwnd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus welke drivers zijn nou zo goed ?? 75.90 ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

Ik heb nog een tip voor jullie. Ik heb gemerkt dat de kaart zich graag terug clockte tijdens het benchen op hooge waardes.

Dit is tegen te gaan met "force constant performance level" instellingen in RivaTuner:
Dit forceert de kaart om altijd op de zelfde clock rates te draaien.

Eerst onder poweruser de optie aan zetten:
Afbeeldingslocatie: http://img156.exs.cx/img156/5999/enableforce.jpg

Dan:
Afbeeldingslocatie: http://img156.exs.cx/img156/6734/force.jpg

En orb werkt weer trouwens:
3dmark05 5329
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=737737
3dmark03 12548
http://service.futuremark.com/compare?2k3=3862262

Sneller dan een stock 6800ultra :Y)

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tyranium
@HausThePaus

Sorry voor de late reply, was ff weekendje weg van mijn PC (lekker weer = Vondelpark)

Ben met de Bios uiteindelijk gekomen op 415/945, stabiel. Als ik de core hoger zet dan 415, bij een mem van 945, loopt 3dmark03 bij mij ook vast. Oorzaak is waarschijnlijk te weining volts. Verlaag ik het mem naar (bijv.) 900, dan krijg ik de core tot 925 stabiel. 930 lukt ook nog, maar met een paar arties. Door het aantal volts in 3d te verhogen naar 1.4, kun je waarschijnlijk nog wel hoger klokken. Maar, is tevens de kans groot dat je de kaart doorbrand: niet doen dus!

Heb hem nu standaard draaien op 400/945. 3dmark03 score is +/- 12000. Let wel! deze score is +/- 500 punten hoger dankzij een OC van mijn proc en mem (zie specs). Op 415/945 score ik +/- 12300

Mij 6800LE koeling is een aangepaste NVSilencer. Heb hiervan de fan en behuizing verwijderd. Zit nu een 80*80mm Papst fan met vario regeling direct boven de heatsink en deze blaast rechtstreeks op de heatsink. Verder zit er een klein leger aan heatsinks op de Power Management Chips. Idle temp = +/ 40c, load temp blijft na uren gamen netjes onder de 55C. Ik meet dit met een handmatig geplaatste temp censor (zit tussen heatsink en GPU) met analoge readout op een Coolermaster Musketeer.

Voor uitgebreide systeem specs, zie hieronder

P4 2,8HT @ 3,28
P4P800 FSB@235
2*512 (cheap ass) mem @ 4/5 @ 2-3-3-6
6800LE @ 1.16*5 @ 400/945 @ 2d/3d 1.1V/1.3V @ Driver 76.41
Behuizing: YeongYang B0221 met geluidsdemping

PS. heb nog geen 3dmark05 tests gedaan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 00:30:
is goed, ik zal ff kijken of ik verder DURF ik ben zo bang dat het zooitje te heet word :( nalu had ik geen artifacts, ff zwaar gamen dan maar :D doom 3 wat is het hoogste dat iemand ooit heeft gehaald met memory MHZ ? ?
Ik heb aquamark en 3dmark 03 op 960 mhz gedraait :) met mijn xfxje :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 22:42:
@Tyranium
@HausThePaus

Sorry voor de late reply, was ff weekendje weg van mijn PC (lekker weer = Vondelpark)

Ben met de Bios uiteindelijk gekomen op 415/945, stabiel. Als ik de core hoger zet dan 415, bij een mem van 945, loopt 3dmark03 bij mij ook vast. Oorzaak is waarschijnlijk te weining volts. Verlaag ik het mem naar (bijv.) 900, dan krijg ik de core tot 925 stabiel. 930 lukt ook nog, maar met een paar arties. Door het aantal volts in 3d te verhogen naar 1.4, kun je waarschijnlijk nog wel hoger klokken. Maar, is tevens de kans groot dat je de kaart doorbrand: niet doen dus!
Dit verhaal snap/geloof ik niet. Moet dit niet steeds 425 en 430 zijn?? Trowuens, ik zou voor 900 over 430 gaan. De extra 45 mhz mem bandbreedte merk je niet echt op een respectabele 1280 reso(wat de gemiddelde persoon gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 23:14:
[...]

Dit verhaal snap/geloof ik niet. Moet dit niet steeds 425 en 430 zijn?? Trowuens, ik zou voor 900 over 430 gaan. De extra 45 mhz mem bandbreedte merk je niet echt op een respectabele 1280 reso(wat de gemiddelde persoon gebruikt)
Voor de duidelijkheid: als ik het mem op 900 zet haal ik stabiel 925. Met het mem op 900 haal ik ook 930, maar ik zag arties in de nature test van 3dmark03. Als ik het mem instel op 945, kom ik niet hoger dan 415 in de core.

Heb in het verleden met de V9999GT bios wel eens 445/860 stabiel in 3dmark03 getest, op 1.4V.

Het is op zich niet zo vreemd dat bij 1.3v en een mem van 945, er te weing volts over blijven om hoger te gaan in de core dan 915. De keus van 415/945 over 425/900 is een persoonlijke en gebaseerd op de limitaties van de 6800LE betreffende slechts 128MB, geen DDR3. Vergeet hierbij ook niet dat [1] core of mem verhogen verschillende soorten van performance increasse geeft en [2] afhankelijk van de bios en timings, er een optimum is in core/mem verhouding (hoe vreemd het ook klinkt).

Bovenstaande is wat je leert als je met verschillende biossen uitgebreid en herhaaldelijk loopt te testen op een scala van core/mem settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou zeg je heel wat handigs :D ik ga ook mijn memory verlagen om vervolgens meer Core te krijgen :D nog beter,... goed idee bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je al een kleine tabel? Wat de gunstigste verhoudingen zijn bedoel ik.
Dus 1 Mhz core staat tot 3 mhz mem @ 1.4 volt ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Kip schreef op zondag 03 april 2005 @ 22:36:
Ik heb nog een tip voor jullie. Ik heb gemerkt dat de kaart zich graag terug clockte tijdens het benchen op hooge waardes.

Dit is tegen te gaan met "force constant performance level" instellingen in RivaTuner:

[afbeelding]

Dan:
[afbeelding]
goeie tip, voorheen had ik vaak problemen met terugvallende kloksnelheden, hiermee moet dat eindelijk verleden tijd zijn, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Misschien ook wel een handige tip om je kaart je vern**ken :| Ik zou ermee oppassen als ik jullei was, ik heb m'n kaartje op deze manier de hel in geholpen. 3dmark liep prima, toen een freeze en binnen paar seconde vonkjes uit me kaart.

Oftewel, kijk uit!! Op eigen risico!

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Ik vind de 6800LE een geweldigde vondst :) net zoals de 9500 NON PRO. van hem kon ik een 9700 maken :) ook zonder artifacts met me 6800LE alles open zonder artifacts. Ik ben best een bofkont ;). Hebben jullie dit probleem ook met de kaart (naja probleem is wel beter zelfs ;))

Op 1024 alles high haal ik minder frames als met 1280 alles high in counterstrike source. En als ik 800*600 alles low doe haal ik nog minder als 1024. Beetje vreemd vind ik maar goed ;) Ik speel nu alles high en anti aliasing an antistrophic op zijn hoogst nu en 1280 en hij doet het perfect voor mij :).

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Niet online

Kip

@Goldie

Zou jij ook een versie van die bios maaken voor mij die op 1.4v draait? /edit is 1.5 mogelijk?

@dinkelover

Ik zou dit nooit doen als ik niet wat extra geld op de bank had om een tweede kaart te koopen als er ooit iets met deze gebeurd.

[ Voor 6% gewijzigd door Kip op 04-04-2005 16:22 ]

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Kip schreef op maandag 04 april 2005 @ 15:52:
@Goldie

Zou jij ook een versie van die bios maaken voor mij die op 1.4v draait? /edit is 1.5 mogelijk?

@dinkelover

Ik zou dit nooit doen als ik niet wat extra geld op de bank had om een tweede kaart te koopen als er ooit iets met deze gebeurd.
MEt 1.4 volt = je kaart ten dod opgeschreven, met 1.5 al helemaal...

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Niet online

Kip

PowerFreak schreef op maandag 04 april 2005 @ 16:29:
[...]

Dat zei iedereen toen mensen de p1 begonnen te overclocken. Tja, ik ken de risicos wel. Zal maar de derde video kaart zijn die ik dood getweaked heb. }:O

Zonder risico bereik je niks.

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Kip schreef op maandag 04 april 2005 @ 16:38:
[...]

Dat zei iedereen toen mensen de p1 begonnen te overclocken. Tja, ik ken de risicos wel. Zal maar de derde video kaart zijn die ik dood getweaked heb. }:O

Zonder risico bereik je niks.
MMmm... mijn p1 vonden die 3.8 volt nog leuk :) zonder koeling...

Maar bij 1.4 volt heeft de praktijk toch echt wel bewijz geleverd...
Naja.. this niet mijn probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
zet er nou maar geen 1.4 volt op, de kans is echt heel erg groot dat je em daar mee sloopt

voor een benchmark met een extra fan kan je het best ff doen, maar voor 24/7 is het echt vragen om een dode kaart

maarja je moet het zelf weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Hoi,

Ik ga een XFX 6800LE kopen denk ik :) Ben ook van plan deze wat over te clocken, allereerst pipelines en vertex shaders open. Ik heb nu een TI4200, met daarop een Zalman VF700-Cu koeler. Bij deze koeler zaten ook RAM heat-sinks. De RAM heat-sinks zitten nu dus al vastgeplakt op de TI-4200, en gaan er dus niet zo makkelijk vanaf ;) Nu vroeg ik me af of die heatsinks veel verschil uitmaken bij het overclocken van het geheugen? Natuurlijk zal het wel wat schelen ;) Maar stock worden er bijv. nooit heatsinks op de RAM geplaatst.
Is het verschil aanzienlijk, en moet ik nieuwe heatsinks bestellen (9 euro), of scheelt het nauwelijks wat, en is alleen een Zalman VF700-Cu voldoende?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de temps nu binnen de perken houd, zeg maar 60 grad max. Is de kaart dan nog ten dode opgeschreven?? En waarom doen die ultras het dan wel??(allebei met een zalamn v700cu zegmaar zodat de koeling tzelfde is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Solomon schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:18:
Hoi,

Ik ga een XFX 6800LE kopen denk ik :) Ben ook van plan deze wat over te clocken, allereerst pipelines en vertex shaders open. Ik heb nu een TI4200, met daarop een Zalman VF700-Cu koeler. Bij deze koeler zaten ook RAM heat-sinks. De RAM heat-sinks zitten nu dus al vastgeplakt op de TI-4200, en gaan er dus niet zo makkelijk vanaf ;) Nu vroeg ik me af of die heatsinks veel verschil uitmaken bij het overclocken van het geheugen? Natuurlijk zal het wel wat schelen ;) Maar stock worden er bijv. nooit heatsinks op de RAM geplaatst.
Is het verschil aanzienlijk, en moet ik nieuwe heatsinks bestellen (9 euro), of scheelt het nauwelijks wat, en is alleen een Zalman VF700-Cu voldoende?
sinks maken weinig uit want het geheugen is eigelijk al underclocked heb k begrepe . mits je meer volt op je mem zet kan het wel uitmaken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Niet online

Kip

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:26:
Als je de temps nu binnen de perken houd, zeg maar 60 grad max. Is de kaart dan nog ten dode opgeschreven?? En waarom doen die ultras het dan wel??(allebei met een zalamn v700cu zegmaar zodat de koeling tzelfde is)
Die schijnen een bettere manier te hebben om stroom te leveren aan de gpu en ram, en dus beter kunnen om gaan met hoogere volts. Ze hebben ook 2 molex connectors ipv maar een bij een le.

En ik ben niet van plan om 24\7 1.4 of 1.5 te draaien (zelfs niet 1.3). Ik zie dat mij kaart potentieel heeft. Ik vind het jammer om de grenzen niet te verkennen. Ik weet heus wel dat het niet echt verstandig is. Maar een top 3 plaats op orb onder de le's zou ik wel leuk vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Kip op 04-04-2005 17:57 ]

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

PowerFreak schreef op maandag 04 april 2005 @ 16:29:
[...]

Niet mee eens! Ik draai nu al 2 maanden 24/7 op 1.4 volt en een Zalman CNPS Vf700 Cu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.4 volt is zeker onverantwoord. Maar goed, als jij het wilt kan je dit makkelijk zelf doen in Nibitor. Het enige wat je hoeft te doen is de 1.3V waarde te veranderen in 1.4V......

Het mem en de GPU kan 1.4v makkelijk aan, de 6800Ultra doet het immers ook op GPU en kan zelfs nog meer volts aan. Probleem zit hem erin dat de rest van de kaart er niet tegen kan (hoewel dit wel in zekere zin afhankelijk is van de kwaliteit van de onderdelen). De verschillende onderdelen op de kaart zijn niet gemaakt om op 1.4V te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guess what: het forum waar de moded 6800LE bios vandaan komt is opgeheven op last van NVIDIA :( :( Erg jammer, was een bron van info en moded biossen. De link in mijn posts is waarschijnlijk ook dood. Als iemand de bios nog wil hebben dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 01:45:
[...]

Voor de duidelijkheid: als ik het mem op 900 zet haal ik stabiel 925. Met het mem op 900 haal ik ook 930, maar ik zag arties in de nature test van 3dmark03. Als ik het mem instel op 945, kom ik niet hoger dan 415 in de core.

Heb in het verleden met de V9999GT bios wel eens 445/860 stabiel in 3dmark03 getest, op 1.4V.

Het is op zich niet zo vreemd dat bij 1.3v en een mem van 945, er te weing volts over blijven om hoger te gaan in de core dan 915. De keus van 415/945 over 425/900 is een persoonlijke en gebaseerd op de limitaties van de 6800LE betreffende slechts 128MB, geen DDR3. Vergeet hierbij ook niet dat [1] core of mem verhogen verschillende soorten van performance increasse geeft en [2] afhankelijk van de bios en timings, er een optimum is in core/mem verhouding (hoe vreemd het ook klinkt).

Bovenstaande is wat je leert als je met verschillende biossen uitgebreid en herhaaldelijk loopt te testen op een scala van core/mem settings.
Je bedoelt toch echt 425/430, zoals Mr. Wizard ook al zei. Dat je je core op 925/930 weet te krijgen gelooft namelijk niemand ;)

Wel jammer dat die bios site weg is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-08 16:15
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:02:
Guess what: het forum waar de moded 6800LE bios vandaan komt is opgeheven op last van NVIDIA :( :( Erg jammer, was een bron van info en moded biossen. De link in mijn posts is waarschijnlijk ook dood. Als iemand de bios nog wil hebben dan hoor ik het wel.
Ik wil hem wel hosten voor je, mail me de BIOS maar (wilde at planet dot nl).

[ Voor 3% gewijzigd door Hollanda op 04-04-2005 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:51:
[...]

Je bedoelt toch echt 425/430, zoals Mr. Wizard ook al zei. Dat je je core op 925/930 weet te krijgen gelooft namelijk niemand ;)

Wel jammer dat die bios site weg is :(
oops typo, my bad

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hollandia schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:59:
[...]

Ik wil hem wel hosten voor je, mail me de BIOS maar.
Super, mail hem vanavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Niet online

Kip

@goldie
Heb je iets aan die bios verandered, of is het percies dezelfde als die van jimmor?

Ik heb zojuist de bios geprobeerd op 1.4v. De resultaten zijn maar een hele kleine verbetering dan dezelfde bios op 1.3.
+10mhz gpu 3dmark05 stable, en veel meer artifacts. Maar wel een hoogere score 5357 (+30 punten :O)
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=740047

Dus niet echt de moeite waard met mij kaart.
En ik heb ook ergens een post van jimmor gelezen dat de kaart misschien op 1.2v draait, ook al zegt de bios 1.3.

De 76.41 driver heb ik ook getest. Die brachten geen verbetering.

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wrom benchen jullie met artifacts, dan is het niet meer leuk, het gaat om de hoogste arti vrije benchmark, niet die prut met arti's anders zat ik ook wel aan de 6600 punten bij 3dmark05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kip schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:35:
@goldie
Heb je iets aan die bios verandered, of is het percies dezelfde als die van jimmor?

Ik heb zojuist de bios geprobeerd op 1.4v. De resultaten zijn maar een hele kleine verbetering dan dezelfde bios op 1.3.
+10mhz gpu 3dmark05 stable, en veel meer artifacts. Maar wel een hoogere score 5357 (+30 punten :O)
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=740047

Dus niet echt de moeite waard met mij kaart.
En ik heb ook ergens een post van jimmor gelezen dat de kaart misschien op 1.2v draait, ook al zegt de bios 1.3.

De 76.41 driver heb ik ook getest. Die brachten geen verbetering.
Het is idd de originele bios van Jimmor, heb niks aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Laatst online: 03-08 23:30
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:02:
Guess what: het forum waar de moded 6800LE bios vandaan komt is opgeheven op last van NVIDIA :(
Mvktech.net is neer :| :'( ?! Of bedoel je enkel de thread waarin de BIOSen geedit werden (aangezien ik na een refresh wel weer de frontpage voor m'n neus krijg)? Zou een heel verlies zijn als het plat ging :(

En tsja...benchen, call me nep-tweaker :P, maar kheb me altijd keurig aan de internal test van nVidia gehouden en zelf nog eens 10MHz van de gedecteerde speed afgehaald. Nog nooit ene artifact gezien en 12/6 @ 400/800 draait (voor mij) als een trein. Echt veel meer performance eruit knijpen heeft toch niet zo heel veel zin, op benches na is alles wel CPU afhankelijk - bv 3DMark2001is er een uitstekend voorbeeld van: 17000 puntjes en dan houdt het wel op :(, vergeleken met mn Ti4200 die dik 12000 haalde is het niet gek veel meer. Dezelfde kaart haalt 22-25K (?) met een AMD64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:55:
[...]

Mvktech.net is neer :| :'( ?! Of bedoel je enkel de thread waarin de BIOSen geedit werden (aangezien ik na een refresh wel weer de frontpage voor m'n neus krijg)? Zou een heel verlies zijn als het plat ging :(

En tsja...benchen, call me nep-tweaker :P, maar kheb me altijd keurig aan de internal test van nVidia gehouden en zelf nog eens 10MHz van de gedecteerde speed afgehaald. Nog nooit ene artifact gezien en 12/6 @ 400/800 draait (voor mij) als een trein. Echt veel meer performance eruit knijpen heeft toch niet zo heel veel zin, op benches na is alles wel CPU afhankelijk - bv 3DMark2001is er een uitstekend voorbeeld van: 17000 puntjes en dan houdt het wel op :(, vergeleken met mn Ti4200 die dik 12000 haalde is het niet gek veel meer. Dezelfde kaart haalt 22-25K (?) met een AMD64.
Allen de thread natuurlijk (moet er niet aan denken, zo een verlies kan ik niet aan :'( )

Ps. Er zijn drie soorten tweakers:
- Geen tweaker (dus niet tweaken)
- Veilige tweakers
- Risico tweakers

nep-tweakers heb ik nog nooit van gehoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Ik volg deze topics al een tijd maar werd een tijd zoveel gepost dat ik het niet meer bij kon houden helaas. Ik heb een tijd terug dus een XFX 6800LE aangeschaft. Het eerst wat me opviel was dat in de luchten van NFS porche een soort artifacts zaten (lijnen meer). Bij America's army had ik deze ook, vaak op deuren als je dichtbij stond en op donkere plekken. Verder knippert er om de paar seconden een wit lijntje van 1 a 2 pixels breed en 7 cm lang boven in mijn scherm (alleen bij AA) 2d heb ik nergens last van. Ik heb dit vanaf het begin gehad dus voor ik met mijn pipes aan de gang ging. Ik ben er nu achter dat 1 pipe zeer brak is en de andere is goed maar de "artifacts" blijven. Zijn dit soort "problemen" ook garantie gevallen? Of is dit meer een soort risico?

Ik vind het niet heel erg dat ze er zijn maar het stoort me wel mede omdat ik het idee heb dat mijn kaart beneden het gemiddelde presteerd. Kun je door kapotte pipes aan te zetten je kaart slopen btw?

even 2 voorbeeldjes van de lijnvormige artifacts:
lichtval op plafond
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m16son/DPZ/1.jpg
schaduw
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~m16son/DPZ/2.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Maartenvs op 04-04-2005 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

Als je deze problemen hebt zonder dat je de pipes ge-unlocked hebt, valt het zeker onder de garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Niet online

Kip

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:37:
wrom benchen jullie met artifacts, dan is het niet meer leuk, het gaat om de hoogste arti vrije benchmark, niet die prut met arti's anders zat ik ook wel aan de 6600 punten bij 3dmark05
Het telt toch op orb, met of zonder artifacts.

Ik heb niet gekeken hoe ver ik alles kan krijgen zonder artifacts, maar dat is omdat de conversetieve clocks die ik draai snel genoeg zijn voor elk spel die ik speel. Ik heb nog geen behoefte om de hoogst mogelijk artifact vrije clock op te zoeken.

@Maartenvs
Het lijkt idd op een kapotte pipeline.

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

@ brainlesse en Kip: Bedankt ik wou het gewoon even voorleggen voordat ik die kaart zomaar op ga sturen naar de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
@Maartenvs
Je bent niet de eerste die al arti's ziet @ default config. Kijk eens of je met je andere 2 quads (4 pipelines) aan en 1 vd 2 default uit ze nog hebt. Waarschijnlijk hebben ze per ongeluk de verkeerde pipelines disabeld. Als je er nog een 12 pipeline aan overhoud kan je um natuurlijk beter houden :P, anders --> garantie. Die rare lijn bij AA is puur software, dat heb ik vaker gezien en is niet met alle drivers zo. OF het moet met ALLE spellen zo zijn, dan vind ik het vreemd, maar het kan zijn dat het een driverfoutje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ De benchers met en zonder artis: Ik bench zonder artis. Anders kan ik mijn core doorklokken tot 390 over 1 ghz ofzo met 16 pipes. Zo kan ik ook scoren.....(neptweakers :P)
@Sir-killalot: Ik zou die stress test van Nvidia uitzetten alsk jou was en nog een stukje verder doorklokken. Je zegt altijd dat je geheugen niet vooruit te branden is maar dat zal dus wel zo zijn :) Met een beetje geluk haal je de 900 mhz :) Core geoon lekker laten staan lijkt me. Mschn nog 25 mhz erbij als het lukt :)
@maartenv: Die artis in de schaduw zijn te wijten aan een brakke pijp. Die witte streepjes heb ik ook altijd gehad. Niets mis mee. Licht aan het spel zelf. Speel ff met je pipes, en anders moet je je kaart maar maar terugsturen.

Ik heb trouwens een nieuwe casefan bijgezet. Systeem is drastisch afgekoelt. Nieuwe temps:
CPU 27 idle/ 48 load
Chipset 35 idle/ 45 load
GFX van 60 idle/ 68 load naar 47 idle/ 56 load @ 360/870 12*1,6. Genoeg voor 10055 3dmarks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Niet online

Kip

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 23:08:
@ De benchers met en zonder artis: Ik bench zonder artis. Anders kan ik mijn core doorklokken tot 390 over 1 ghz ofzo met 16 pipes. Zo kan ik ook scoren.....(neptweakers :P)
hehe, laat het maar zien als het zo makkelijk is :9

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 23:08:
Ah! Ze bestaan dus toch :P
@Sir-killalot: Ik zou die stress test van Nvidia uitzetten alsk jou was en nog een stukje verder doorklokken. Je zegt altijd dat je geheugen niet vooruit te branden is maar dat zal dus wel zo zijn :) Met een beetje geluk haal je de 900 mhz :) Core geoon lekker laten staan lijkt me. Mschn nog 25 mhz erbij als het lukt :)
425 haal ik ook nog wel (1.2V) en mem kan wel (eens) met 850 door de test komen (900 betwijfel ik); tis alleen dat ze dat niet allebei tegelijkertijd willen :(. Bij 400/800 is de wip wel in evenwicht, 410/820 ook nog, maar dan dondert het in elkander :(. Denk dat mn kaart gewoon wat instabieler is ofzo qua voltageverdeling. Waarom ben je er zo zeker van dat ik de 900 moet kunnen halen zonder test? Anderen halen het al met test dus...ik denk niet dattik het doe. (een zekere luiheidsfactor zit er ook in, geen zin om uren naar benchies te turen of ik misschien iets zie ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, MET test haal ik met auto detect 201 over 402.....dus euh.....ik zit nu op 360/870 met kleine artis. Ik ga ff de oude bios erin flashen en kijken hoever ik kom. Mischn hebk standaart een brakke pijp. Dan moetk maar een nieuwe gaan halen :(
Kip schreef op maandag 04 april 2005 @ 23:21:
[...]

hehe, laat het maar zien als het zo makkelijk is :9
Ben bang dat ik mijn kaartje kapot tweak _/-\o_ Als jij mij garantie geeft dat ik een ieuwe krijg alsk em kapot tweak doe ik het. Ik zal GEEN voltages verhogen. Dus het zou in princiepe veilig moeten zijn....

Edit: Ik heb ff wat testjes gedraait met RT en de automatische detector van nvidia. Nou blijkt dat ik tot de BALEN catagorie behoord. Bij 12 pipes wil tie de test niet meer draaien. Bij 6 VS pakt tie 355/805 als optimaal. Daarboven pakte tie ook niets meer. Jammer, maar helaas mijn 12 pipes zijn toch een klein beetje kapoet :( Zijn er opties?? Ik kan zelf een pipje kapoet maken en dan zeggen dat men LEtje niet werk :P

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 keer gepost...

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2005 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 08:45:
Edit: Ik heb ff wat testjes gedraait met RT en de automatische detector van nvidia. Nou blijkt dat ik tot de BALEN catagorie behoord. Bij 12 pipes wil tie de test niet meer draaien. Bij 6 VS pakt tie 355/805 als optimaal. Daarboven pakte tie ook niets meer.
Oftewel...het uitzetten van de test heeft niets gedaan om je mem omhoog te schroeven, hij faalde de hele tijd al op je core, niet?

Dit zal wel wat mensen interesseren:
Forceware Comparison van de 71.84 (WHQL), 75.90, 76.10 en 76.41
bron: nVnews.net
Die 75.90 versie mag dan leuk zijn voor benchen...ik installeer ze niet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, als ik door klok kom ik tot max 870 Mhz(op stock pipes) in men mem. En dan komen er artis :( Met en zonder test, hoger als 870 wil ie nie :) Maar hij faalde dus op de core. Vindk niet leuk. Mischien alsk men vf700 heb datk met 1.2 volt wel wat stabiel kan trekken. De 12 pipe versie loopt er niet voor niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 18:51
Naarheid alom :(.

Om een of andere reden kan ik niet meer OCen met m'n xfx. Ik kan wel gewoon clocksnelheden instellen maar hij applied ze gewoon niet. Ook niet ingame.

Afbeeldingslocatie: http://img138.exs.cx/img138/1994/naar2pm.th.png

edit: windows was gewoon een beetje gaar aan het doen :P. Had blijkbaar een reboot nodig.

edit2: Overklokken zonder dat test geval roeleerd. M'n XFX doet 385/900 en 12x1.6 op 1.2V zonder artifarcts. Ik moet er nog een WC blok voor kopen zodat ik hem kan aansluiten op m'n WC >:).
Solomon schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 14:44:
Nog een vraagje, ik heb een MOBO met AGP4x, is dat een ramp bij deze kaart?
Geen ramp in ieder geval. Maar ik vraag me af of het nut heeft om zo'n snelle vidkaart op zo'n oud systeem te zetten.

[ Voor 62% gewijzigd door iets op 05-04-2005 14:55 ]

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je niet low-level overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 22:24

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Solomon schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 14:44:
Nee, meen dat het niet zo veel scheeld 4x of 8x. Denk niet dat je het gaat merken.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2.1 GB/s bandbreedte tege 1.1 GB. Maar der is volgus mij nog geen 1 game die dat heeft gehaalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Fijn om te horen :) Dacht zelf ook al dat het niets of niet veel zou schelen. Maar ik heb nu in ieder geval een XFX Geforce 6800 LE besteld, heb een Zalman VF700 Cu liggen die nu op m'n TI4200 zit. Hoop de kaart daarmee een beetje te kunnen overclocken (pipelines en shaders unlocken), en eventueel daarna de core/mem nog een beetje omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unlocken word de kaart maar 1 a 2 graden warmer van. Kan je dus gewoon met de stock koeler doen. Je kan ook rustig overclocken met de standaar koeler. Zolang de temperatuur maar binnen de perken blijft (70 graden is de max under load) Als je voltages gaat verhogen, om een hogere kloksnelheid te halen, raad ik je aan om die zalman erop te zetten. Is een pracht koeler waarmee je je kaart niet makkelijk laat doorbranden. zelfs op 1.3 volt koelt deze nog goed.Veel suc6 met modden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar ff een vraag tussen door, we alen nu toch net zulke scores als een 6800 Ultra ?? en misschien wel GT eigenlijk wel tof :D, kben aant sparen voor een 2e systeem waar ik een SLI combinatie mee ga combineren 2 6600 GT's die standaart per kaart al 2 core's hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook al heb je een hogere score in 3dmark, zodra ik de aa en af erin ga gooien trek ik alle 6800LE's eruit, en het zou heel knap zijn als iemand mijn magere score van 5507 3dmarks kan halen in '05 (is nog @ stock)

hausdepaus, hoe wil je dat doen, of kan die nieuwe asus wel in sli draaien?, die van gygabyte kkan namelijk niet meer in sli draaien.
trouwens, kun je beter gewoon een 6800GT nemen, en die in sli draaien, of die PCB met 2x 6800U, die kan volgens mij wel in sli :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, met een beetje geluk zitten we op die van de 128MB Gt versie. Toch mooi megenomen. Iets van 150 euro prestatie winst.

Kan je idd beter dual GTs nemen en die Ocen naar 400 over 1100 (gewoon 1.4 volt erop zalman koelertje en t is gelukt) Kick ass systeempje is trouwens ech wel een asus sli delux met scsi in raid AMD 64 FX 2, gig DDR 400 DC, Dual 6800 ultras. Wel lekker duur, maar alsk t geld had. Die beetej watergekoelt maken en dan nog es lekker met de FSB kloten O+ ............zucht.........Hadk t maar.........zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
-Sir_Killalot- schreef op maandag 04 april 2005 @ 20:55:
[...]

Hey,

Welke bios heb jij gebruikt?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Waarmee kan je eigen je geheugen timings langzamer zetten? Me core wilt niet sneller vanwege de geheugen timings. Als ik deze aanpas kan ik misschien nog 400mhz core halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Ik heb m'n eigen BIOS geedit. Daarnaast ook die van Goldie / ASUS GT / Aopen en de Gainward (die er het slechts weer uit te krijgen was :(). Maar veel verschil maakte het niet. Behalve dan dat die ASUS een stukkie warmer werd.

Je kan ze editen met NiBiTor, maar das nogal cryptisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-07 13:46
Ik heb een tijd geleden de XFX 6800LE gekocht. Het is een superkaart waarvan alle 16 pipelines en 6 vertex shaders open te gooien zijn. Bovendien heeft hij veel overclock potentieel door zijn 2,2ns geheugen.

Omdat ik nu slecht een ASUS A7V333, AMD Athlon XP 2000+ en 512MB geheugen heb wil ik deze gaan upgraden. Mijn oog was gevallen op een moederbord met de Nforce4 chipset, helaas heeft deze geen AGP slot. Vandaar dat ik mijn 6800LE wil verkopen.

Zoals gezegd kunnen alle pipelines en vertex shaders door middel van de softmod open gegooid worden. Daarnaast is de bon aanwezig waarmee je nog 1,5 jaar lang garantie kan claimen. Ik heb ook nog een Arctic NV5 Silencer voor deze kaart liggen. Deze koeler is stukken stiller dan de standaard koeler maar koelt desondanks aanzienlijk beter.

Je kunt de kaart bij mij thuis ophalen en dan ook werkend bewonderen, ik woon in de buurt van Tilburg.
Diegene die geinterreseerd zijn kunnen me mailen op: fvandongen@gmail.com

Afbeeldingslocatie: http://www.cluboverclocker.com/reviews/cooling_devices/arctic_nv5/installed.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Move --> V&A :/

Anyway ik had nog een vraag: ik heb zelf ook een 6800LE kunnen testen en had een nogal vaag probleem. Het lag heel erg aan de boot van het systeem hoe de pipes reageerde :? ? De ene keer gooide ik ze open (op exact dezelfde wijze en volgorde) en dan benched hij prima en geen arti's de andere keer (na een reboot) krijg ik wel arti's, maar mijn score veranderd niet echt?

Mis ik nu iets |:( ?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 22:26:
ook al heb je een hogere score in 3dmark, zodra ik de aa en af erin ga gooien trek ik alle 6800LE's eruit, en het zou heel knap zijn als iemand mijn magere score van 5507 3dmarks kan halen in '05 (is nog @ stock)
die kan volgens mij wel in sli :D
ff tussendoor, ik scoor standaart iets lager als een 6800 Ultra, maar als het op Antia Anialising en Anastrophic Filtering aankomt scoor ik juist HOGER dan de 6800 Ultra...

ff tussendoor weer, het is toch wel mogelijk een 6600GT ,et 2 x dual core onboard met nog dezelfde kaart te SLI-en, altans iedereen zegt van wel... zal wel tof zijn 4 core's }) O+

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Nee dat is niet mogelijk... de SLI brug is al gebruikt voor tussen de 2 cores...

[ Voor 84% gewijzigd door Henning op 06-04-2005 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ooh.. maar je hebt nog een sli brug die je erbij krijgt, toch ? ik zal het eens op Gygabite forums vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die sli brug is al gebruikt,. man luister eens,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hause the paus, koop gewoon 2 6800Gts koest evenveel. Zijn nog wat sneller ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, pookieguy LEES EENS ;) maar zijn die 2 6800 GT's echt goedkoper :S ? OOPS kbedoel natuurlijk niet goedkoper maar ONGEVEER DE ZELFDE PRIJS ?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2005 19:20 . Reden: woeps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Weet iemand hoe ik me timings van het geheugen langzamer kan zetten? Heb hier niet echt veel verstand van.

Timing 0: 060F1B15
Timing 1: 09010509
Timing 2: 20250407

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Kip schreef op zondag 03 april 2005 @ 22:36:

[afbeelding]

Dan:
[afbeelding]

En orb werkt weer trouwens:
3dmark05 5329
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=737737
3dmark03 12548
http://service.futuremark.com/compare?2k3=3862262

Sneller dan een stock 6800ultra :Y)
Hoe komt het dat jij zo hoog kan klokken in rivatuner? Gaat dik over de 400MHZ :)
Hoeveel volt heb je op de core staan nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij had kip gewoon 1.4 erop gezet :| ik heb 1.3 en loop op 425 MHZ core :D maar kheb me memory lager geclockt die staat nu namelijk op 900 inplaats van 970, anders kwam me core niet verder dan 400 Mhz :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is iets wonderlijks gebeurd met me 6800 LE :D ik scoorde altijd 4800 3dmarks05 en nu net ging ik ff voor de gein benchmarken opeens 5003 :D:D hoe zou dit komen :D? kheb helemaal geen nieuwe drivers of wat dan ook geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Heeft het nog nut om er een 6800 bios erin te flashen? 325 core haal ik zoiezo wel met me kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 19:32:
er is iets wonderlijks gebeurd met me 6800 LE :D ik scoorde altijd 4800 3dmarks05 en nu net ging ik ff voor de gein benchmarken opeens 5003 :D:D hoe zou dit komen :D? kheb helemaal geen nieuwe drivers of wat dan ook geinstalleerd
Misschien een geschenk van god omdat je mij geholpen hebt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahahaha, heb ik je geholpen dan :D ? mooi zo :P ff me mobo drivers updaten misschien haal ik dan nog hoger ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Heeft het nog nut om er een 6800 bios erin te flashen? 325 core haal ik zoiezo wel met me kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee je moet de 6800 LE Uber bios hebben, die gebruik ik altans...en nog meerdere op dit forum, de memory timings zijn daar aangepast en hij loopt op 1.3 Volt... daarom haal ik boven de 400 MHZ
weet niet of je msn hebt volgens mij hadden ze die bios verwijderd van de mvtech.com site.. dus als je hem zou wilen hebben kan je hem van mij krijgen.... die 6800 bios had ik erook in geflashd maar de 6800 Le uber bios scoort toch velen punten meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Waar is deze UBER bios te downloaden? En werkt me temperatuur sensor nog? Is die bios op alle 6800le te gebruiken? Ik heb namelijk een leadtek rev2 (die met het dikke koelblok.)

[ Voor 42% gewijzigd door Robin4 op 06-04-2005 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oooh dat weet k niet, hij was voornamelijk voor Aopen met 2.2 geheugen geschikt volgens mij, en de Aopen hefet geen sensor dus waarschijnlijk werkt die na deze bios flash niet meer... probeer anders de 6800 bios erin te flashen en dan te overclocken,,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Niet online

Kip

Er is iets gebeured, maar ik heb nog geen tijd gehad om alles uit te zoeken, in het weekend misschien.

Iets serious met de kaart lijkt het.

Maar ik zou de uber bios niet waagen voor 24\7 gebruik als je safe wilt spelen.

Dus bij deze is iedereen gewaarschuwd.

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 20:34:
oooh dat weet k niet, hij was voornamelijk voor Aopen met 2.2 geheugen geschikt volgens mij, en de Aopen hefet geen sensor dus waarschijnlijk werkt die na deze bios flash niet meer... probeer anders de 6800 bios erin te flashen en dan te overclocken,,...
6800 bios lukt bij mij niet.

Ik doe a:wfflash 6800bios.rom maar hij zegt programming failed. Dus ik snap er geen bal van. Is die kaart soms begrenst tegen een andere bios ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvflash -5 -6 bios.rom :+ , eerst zoeken, stond ook in de faq in het proggie zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coolmaster schreef op woensdag 06 april 2005 @ 20:17:
Waar is deze UBER bios te downloaden? En werkt me temperatuur sensor nog? Is die bios op alle 6800le te gebruiken? Ik heb namelijk een leadtek rev2 (die met het dikke koelblok.)
De uberbios is hier te downloaden:

http://home.planet.nl/~wilde975/Downloads/A68LE49.rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Kip schreef op woensdag 06 april 2005 @ 20:40:
Er is iets gebeured, maar ik heb nog geen tijd gehad om alles uit te zoeken, in het weekend misschien.

Iets serious met de kaart lijkt het.

Maar ik zou de uber bios niet waagen voor 24\7 gebruik als je safe wilt spelen.

Dus bij deze is iedereen gewaarschuwd.
Heb je wel de core en mem settings aangepast voordat je ging flashen? Want die staan namelijk op 400mhz core en 450 mem wat mij wel erg veel lijkt. Vind je het vreemd dat je kaart dan naar de klote gaat. 8)7

Zo uber is dat bios helemaal niet. Je kan alleen 1.3v pakken, en de timings zijn nog steeds het zelfde. Dus gewoon te snelle timings.

Werkt dit bios met aanpassingen ook op een leadtek?

[ Voor 15% gewijzigd door Robin4 op 06-04-2005 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Niet online

Kip

Coolmaster schreef op woensdag 06 april 2005 @ 21:09:
[...]

Heb je wel de core en mem settings aangepast voordat je ging flashen? Want die staan namelijk op 400mhz core en 450 mem wat mij wel erg veel lijkt. Vind je het vreemd dat je kaart dan naar de klote gaat. 8)7

Zo uber is dat bios helemaal niet. Je kan alleen 1.3v pakken, en de timings zijn nog steeds het zelfde. Dus gewoon te snelle timings.

Werkt dit bios met aanpassingen ook op een leadtek?
Ik gok dat het eerder de voltages zijn geweest dan de clock snelheiden. Maar je kan het niet zeker weeten. 1.3 blijkt misschien net zo leuk als 1.4 .

En of ik het gek vind?
Ik vind het niet leuk, maar ik geef niemand ander dan mijself de schult. Ik wist goed wat voor risico ik liep.

Ik laat mij computer 24\7 aan staan ( }:O ). Ik kwam vandaag thuis, en woopa, de computer stond uit. En hij gaat niet meer aan. Ik heb morgen avond misschien wat tijd om alles beter te onderzoeken.

Ik draaide 400 core, 885 mem @ uber bios 1.3 v

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik heb me kaart net geflasht met de 6800 bios. Hij loopt nou smooth op 410 mhz core en 875mhz geheugen. Ik lach me echt slap dit had ik niet verwacht met een andere bios. :9 :D _/-\o_ >:) :9~

9927 3dmarks, wat ik nou voor mij het hoogste is. Denk dat ik dit biosje lekker hou :9
Misschien dat het na een schone install nog hoger is. :z

[ Voor 31% gewijzigd door Robin4 op 06-04-2005 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oooh shit... misschien laat ik die andere bios en flash ik mijn eigen bios terug... ik riskeer liever geen kapotte kaart :(, dus die Uber Bios is mss wel gevaarlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Nee ik gebruik geen UBER bios

Heb er een vanila bios erin gezet een 6800 dus. Werkt nou echt veel beter dan hij nog een 6800le was. Niks mis mee, loopt gewoon 410 core en 881 stabiel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Coolmaster schreef op woensdag 06 april 2005 @ 22:31:
Nee ik gebruik geen UBER bios

Heb er een vanila bios erin gezet een 6800 dus. Werkt nou echt veel beter dan hij nog een 6800le was. Niks mis mee, loopt gewoon 410 core en 881 stabiel. ;)
ik gebruik gewoon de standaart bios en haal 416/960 zonder problemen :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
PowerFreak schreef op woensdag 06 april 2005 @ 17:15:
Nee dat is niet mogelijk... de SLI brug is al gebruikt voor tussen de 2 cores...
Het is wel mogelijk. Tenminste...nog onofficieel. Het was een bericht in The Inquirer...maar ik denk dat 2xdual core SLIen zeker tot 1 van de mogelijkheden zal gaan behoren (dacht dat ASUS en/of Gigabyte hier zelfs al mee bezig waren).
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 19:32:
Coolmaster schreef op woensdag 06 april 2005 @ 19:10:
Weet iemand hoe ik me timings van het geheugen langzamer kan zetten? Heb hier niet echt veel verstand van.

Timing 0: 060F1B15
Timing 1: 09010509
Timing 2: 20250407
Geen idee :S - ik probeer dit ook nog steeds uit te vogelen, wat ik wel weet is dat dit dezelfde timings zijn als in de UBER BIOS van Goldie
Coolmaster schreef op woensdag 06 april 2005 @ 20:57:

Ik doe a:wfflash 6800bios.rom maar hij zegt programming failed. Dus ik snap er geen bal van. Is die kaart soms begrenst tegen een andere bios ofzo :+
wfflash :? Iedereen gebruikt hier nvflash geloof ik :P
Coolmaster schreef op woensdag 06 april 2005 @ 22:31:
Misschien handig erbij te zeggen welk merk de BIOS is ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik had er net een leadtek 6800 Rev 02 erin zitten, hij deed het even goed en toen geen beeld meer. Dat komt omdat ik een kut core heb. Als je een goede core heb kan je hem wel flashen naar 6800.

Ik had hem net op 410/875 maar hij gaf geen beeld meer onder windows. En toen heb ik de 6800le bios erweer erin gezet op 325 core en 700mhz. Heb hem nog geprobeerd op 400mhz core en 881mem. Maar ook dan heb ik artifacts (komt denk ik door een brakke pipeline die niet aan te zien is dat ie kapot is terwijl hij dat wel is. Ik vind het gewoon een dikke kut kaart. En dat die zonder fouten hoge scores kan halen is gewoon een kwestie van vet geluk hebben. Toevallig heeft mijn kaart dus maar 8 goed pipes en 6 shaders.

Dus als je zeker weet dat je 12 goede pipes hebt lekker de leadtek 6800 rev02 bios erin flashen.
Hoop soon dat ik een andere graka heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coolmaster schreef op woensdag 06 april 2005 @ 20:01:
Alleen de naam van je kaart verandert dan. Niet echt dus. Behalve als je zo'n type bent die graag pocht met kijk ik heb een 6800 :O :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
staat dat uber bios hier ergens? kan hem nie vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens kan een bios nou na een tijdje een kapotte kaart veroorzaken of niet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister_X schreef op donderdag 07 april 2005 @ 07:49:
staat dat uber bios hier ergens? kan hem nie vinden!
Lol, Staat op pagina 8 van het 6800le topic deel 17 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
ehm, tja, ik heb geen pagina's , (vind ik vervelend) ... :)

heb uiteraard al gezocht... op 'uber bios' en 'uber' maar vind alles behalve een bios.. :?
Coolmaster schreef op woensdag 06 april 2005 @ 20:17:
De uberbios is hier te downloaden:

http://home.planet.nl/~wilde975/Downloads/A68LE49.rom

Hurrai!

Net even geedit met nibitor, maar wat is er zo uber aan?

[ Voor 68% gewijzigd door Mister_X op 07-04-2005 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde ook een Nvidia 6800LE aanschaffen, maar ik hoorde dat de kaart problemen heeft met een nforce 3 chipset? Ik heb zelf de MSI Neo 2 939 Chipset. Kan ik daar problemen mee verwachten?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-08 16:15
Ik heb zelf een Leadtek 6800LE op een Chaintech ZNF3-250 (Zenith) NForce-3 MB, geen problemen hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door Hollanda op 07-04-2005 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van die problemen heb ik nog niet gehoord (en niet ervaren). dus dat gaat wel goedkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 18:19
Hallo iedereen,
Ik ben nieuw hier, maar ik volg al een tijd de 6800LE topics.
Na een tijd alleen te hebben gelezen heb ik eindelijk besloten om me toch maar aan te melden :P
Om maar even met de deur in huis te vallen heb ik gelijk een vraagje.
Wat is er zo anders aan de übernios naast het voltage, mijn timings zijn precies gelijk?

[ Voor 7% gewijzigd door Your Grandma op 07-04-2005 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 12:40:
Ik wilde ook een Nvidia 6800LE aanschaffen, maar ik hoorde dat de kaart problemen heeft met een nforce 3 chipset? Ik heb zelf de MSI Neo 2 939 Chipset. Kan ik daar problemen mee verwachten?

Bedankt.
Dat hoor je idd heel zelden, maar ik denk dat 50% hier een nforce 3 systeem heeft dus ;)
Coolmaster schreef op woensdag 06 april 2005 @ 20:57:
[...]

Eerst zou ik maar eens dos in duiken, en NIET in windows --> uitvoeren --> cmd natuurlijk :P

Dan nvflash -4 -5 -6 <naam-bios>.rom
Dan y (yes ;))

ff wachten, (zie numlock e.d lampjes op het toetsen bord :+ )

En klaar..
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.