Die drempel die je bedoeld had ik 2x bij de Nordschleife, maar bij mij ligt hij dan voor mn auto als ik de pitbox uitrij.
Dan is het net of er nog een monteur onder ligt, heel raar.
Heeft al iemand geprobeerd om een raceweekend te houden op die baan, lol, chaos voor dat er uberhaupt iemand de baan op is, sterker nog, ik stond in de 2e rij in mn box, m.a.w. ik kon er niet uit hehe.
Maar ik begrijp nog steeds niet dat iemand daar een 7:09,xx met een 550 weet te rijden, mijn pr is een 7:41,xx en waar ik een halve minuut vandaan moet halen is mij een raadsel.
Nog even een vraagje... ik kreeg "commentaar"dat ik met mijn lijntje (60 up,300 down)maar 3 man hooste, maar wat is dan mogelijk?, ik heb geen idee wat je per speler kwijt bent aan verbinding, en ik wil ook niet overmoedig worden met de aantallen door 20 man toe te laten, en mocht je het uit gaan leggen beetje begrijpelijke taal aub bvd mvrgr Pat
Quantor schreef op maandag 11 april 2005 @ 11:53:
Wie heeft er trouwens een goede bron (site, forum) voor setups, want ik heb wel wat zitten lezen over hoe je een setup moet maken, maar in de praktijk heb ik daar A geen tijd voor B geen ervaring in. Dus ik rij nu rond met setups die je in de "online files" kunt downloaden, maar ik heb er maar een paar gevonden (voor de Viper) die "driveable" zijn. Waaronder 1 voor Brno die voor mij zeer goed werkt, bedankt nog dutch
Bijvoorbeeld voor GPL waren er een aantal goede coureurs die hun setups ter download aanboden, met daarbij wat aanwijzingen hoe de auto "functioneerde".
Heb ook van anderen gehoord dat ze de basis setup van Simbin aanpassen met een aantal standaard zaken (o.a. luchtdruk banden), kan iemand die blijkbaar standaard aanpassingen vermelden of een aantal vaste punten waar je op moet letten als beginnende setupper?
Ik gebruik geen Motec en heb geen achtergrond in racen of autotechniek, maar kan met racen wel bijna iedere x met de beste meedoen, door een redelijke set-up.
Een paar punten die voor mij belangrijk zijn, als ook iemand die er weinig van af weet.
De 6e versnelling moet op het einde v/h langste rechte stuk op maximale toeren zitten, ik zorg ervoor dat dat 1st gebeurd, en zet daarbij de vleugel maar op max (12 bij 550, en splitter op 2) alleen Monza is anders (vleugel 6, splitter 1).
De rijhoogte op 5,5 voor en 6,5 achter, is op ieder circuit haalbaar (alleen op Spa en Donington moet je er 0,7 packers bij doen i.v.m. uit "bottemen"v/d auto.
De banden (belangrijkste, dus meeste tijd) zijn optimaal als ze warm 170 Kpa zijn, dus vergeet met de banden die simmetrische set-up, ik rij 4-5 ronden, druk op esc en check de temps, om te beginnen zet ik ze alle 4 op 143.
Als na die 5 ronden (zonder spin of id) de temps voor bv, links 178kpa en rechts 167kpa zijn, dan haal ik uit de linkse 6 pond, en doe ik er bij rechts 2 bij, je zult zien en merken dat de bandeslijtage een stuk minder is en dat de temperaturen v/d banden ook meer gelijk blijven.
De binnenkant van een band is optimaal 7 graden warmer dan de buitenkant, en de temperatuur in het midden is dan optimaal het gemiddelde, met camber kun je dit beinvloeden.
De standaard set-ups neigen nogal naar onderstuur, zet de front antiroll-bar tussen de 80 en de 90 dat lost al veel v/h probleem op, de achter antiroll-bar word bepaald door het circuit, als je veel 1e of trage 2e versnellingsbochten hebt, dus veel moet optrekken van een hele lage snelheid.
De rear antiroll-bar in helpt je om de achterkant wat rustiger te krijgen.
Springs en dampers zijn niet mijn sterkste kant dus al;s daar iemand anders wat over kan zeggen, en dan vooral wat er gebeurd als je iets weizigd b.v wat voor effect heeft het als ik meer slow bump doe en minder fast rebound
[
Voor 64% gewijzigd door
Verwijderd op 11-04-2005 14:35
]