[PC] Gothic 3

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 20.777 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:49
nee, normaal gesproken sla je gewoon iemand KO. Als je echt iemand wil vermoorden (voor een quest oid), of iemand valt jou levenbedreigend aan, dan vermoord je die gene automatisch.
Wil je iemand gewoon vermoorden, zonder directe reden, dan houdt je de rechtermuisknop vast en sla je met de linker.
Die orcs net buiten Ardea hoef je overigens niet te vermoorden, gewoon allemaal KO slaan, dan luisteren ze wel.
MOL-20.000 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 13:28:
Komt gothic nou ook nog uit op de 360???
Er zijn nog geen plannen. Maar het is wel een spel wat er perfect op past, en er gingen wel geruchten rond (rond maart) dat het er wel kwam. Maar concreet zijn er geen plannen bevestigd.

[ Voor 29% gewijzigd door Xardas op 23-10-2006 13:55 ]

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:23
Komt gothic nou ook nog uit op de 360???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:46

rossinl

Audio/Videophile

[quote]Fiddle schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:13:
[...]

Clock ff je cpu naar 2.5/2.6. Ff een beter koelertje derop en dan trekt je cpu de snelheid het makkelijk. Heb ik ook gedaan. Deze CPU is echt een mega overclock beest...En dat maakt met sommige dingen toch wel performance verschil

Ik heb mn CPU al op het maximum helaas...als ik 2,4 Ghz prime stable wil draaien heb ik echt monstervoltages van 1,6V nodig en daar heb ik nie zo zin in:P Zal wel een slechte 3800 hebben helaas...

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

wat een joy dit :) lees dit ffkes voor als je net aan de game gaat beginnen:

spoiler:
In het begin: Haal het hele dorp leeg met attributes. nadat je de orcs hebt verslagen.ga het dorp uit aan de noordkant versla de ..rats en ga naar jack en ontvang daar je reward, trade vervolgens alle wapens met jack voor zijn goud.

Praat met de mensen in het dorp en doe de quest naar het rebel camp, voordat je het camp ingaat verzamel eerst 10 healing plants, staan er zat! loop dan het kamp binnen praat met de 2 mensen bij het kampvuur accept de 2/3 quests en loop de grot in.
in het eerste hokje zit de exfiremage daar kan je na een babbel je healing plants inleveren.
koop kennis alchemy en kennis acient knowledge.
Loop naar beneden..waaaay down en babbel met de mensen daar, doe 2 batles die je met gemak wint, strip ze van hun spullen :) en ga weer verder praten, accept de quest van de palladin en ga praten met de dude die je training kan geven, koop strengt 10+ en ga naar buiten.
Kill de Wild Boars (5 stuks) doe dit op de maniet dat je er 1 schiet met je pijl en boog,ren weg en schiet, doe dit vele malen en het lukt... kill de orcs een stukje verderop bij de wildboars (onthou als ze op de grond liggen rechtermuis ingedrukt houden naar de orc kijken en links klikken)
Ga dan naar de boerderij en kill die orcs ook en collect de laatste 3 weapon bundles) ga nu terug naar de rebel camp, collect je quests rewards en ga weer voor de vechttrainen (ook onderaan)!
koop de crossbow ability, want als je verder het land intrekt kom je rhinos lizzards en meer shit tegen, ga de grot in en kill die lizzards!!!... zow en nu weer aan het werk :P hoop dat mensen er wat aan hebebn.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38
Weet iemand nog een goede website met een goede walkthrough of online manuel? Waar kort de belangrijkste zaken worden besproken!

[ Voor 24% gewijzigd door Bart1983 op 23-10-2006 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Bart1983 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:30:
Weet iemand nog een goede website met een goede walkthrough of online manuel? Waar kort de belangrijkste zaken worden besproken!
volgens mij werkt spoileren als bovenstaand ook wel toch :) en een volledige walktruoug is toch altijd een beetje kansloos omdat je dan net zo goed een film kan gaan kijken ;)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
mindcre8r schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:36:
[...]

volgens mij werkt spoileren als bovenstaand ook wel toch :) en een volledige walktruoug is toch altijd een beetje kansloos omdat je dan net zo goed een film kan gaan kijken ;)
Ja ok dat klopt. Maar in die handleiding staat ook alles maar dat is zoveel leeswerk dus ik vroeg me af of er een website was waar snel bijelkaar bijvoorbeeld alle rassen staan en tover spreuken etc. etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermaak mij prima met dit spel. Veel realistischer en interessanter gameplay dan Oblivion. Zit net boven level 10 en Cape Dun heroverd. Smaakt naar meer.

Minpuntjes zijn toch wel:
- doden van monsters/chars is nu een clickfest. Bij gothic 2 moest je bepaalde moves kennen om succesvol te zijn. Nu kun je vrijwel alles (althans tot nu toe) met de rechtermuis klik doden
- ai van ingehuurde npc's is crap. Zodra je van het gebaande pad afloopt, raken ze zoek. En als je wordt aangevallen wachten ze pas totdat je de tegenstander aanvalt of soms doen ze niks en kijken ze alleen maar toe
- Uber wildlife (vooral het wild zwijn). Je hebt vrijwel geen kans als ze je onverwacht aanvallen
- als je bepaalde questen niet in een bepaalde volgorde volgt, dan krijg je na afronding weliswaar de xp, maar verdwijnen ze niet uit je logboek, waardoor je hen niet definitief kunt afronden (en de daarbij behorende xp / cash kan verkrijgen)
- saven/loaden is veel te traag

Tot nu toe gelukkig weinig crashes, en dat kan ik niet zeggen bij Oblivion ;)

Amd X2 4800, 2 Ghz, 7950GX2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Bart1983 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:30:
Ik zal binnenkort wel even een aantal hints/tips/spoilers toevoegen aan de startpost. Mocht je er zelf nog een aantal weten ofzo, mail dan ff naar me, dan voeg ik ze toe!

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opzich is dit best een leuke game, idd beetje in de richting van oblivion.
Ik vind het combat systeem een beetje raar, het meest effectieve volgens mij
is gewoon non-stop mouse1 bashen. Paar crashes gehad, maar opzich draait
het wel goed. De distance effects vind ik wel mooi, mooier dan in oblivion de rest
is ietsje minder/net zo mooi als oblivion. Het verhaal is tot nu toe wel leuk en het
level systeem is wel grappig.

edit- ooh nog iets, 'quicksave' en 'quickload' zijn een beetje slechte benaming voor dingen die toch wel erg lang duren.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al gelukt dit spel draaiende te krijgen op vista???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 17:10:
Ik vermaak mij prima met dit spel. Veel realistischer en interessanter gameplay dan Oblivion. Zit net boven level 10 en Cape Dun heroverd. Smaakt naar meer.

Minpuntjes zijn toch wel:
- doden van monsters/chars is nu een clickfest. Bij gothic 2 moest je bepaalde moves kennen om succesvol te zijn. Nu kun je vrijwel alles (althans tot nu toe) met de rechtermuis klik doden
- ai van ingehuurde npc's is crap. Zodra je van het gebaande pad afloopt, raken ze zoek. En als je wordt aangevallen wachten ze pas totdat je de tegenstander aanvalt of soms doen ze niks en kijken ze alleen maar toe
- Uber wildlife (vooral het wild zwijn). Je hebt vrijwel geen kans als ze je onverwacht aanvallen
- als je bepaalde questen niet in een bepaalde volgorde volgt, dan krijg je na afronding weliswaar de xp, maar verdwijnen ze niet uit je logboek, waardoor je hen niet definitief kunt afronden (en de daarbij behorende xp / cash kan verkrijgen)
- saven/loaden is veel te traag

Amd X2 4800, 2 Ghz, 7950GX2
bij mij rond de quest wel af als ik maar wel terug ga naar de questgever of iig ernaarto als je het perongeluk al gedaan hebt..

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:30

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Had je die unofficial patch ook geprobeerd? Hij loopt bij mij alleen nog vast als ie switched naar de Windows desktop .. dat doen zoveel spellen. Maar met die patch erop draait ie prima :)

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 24-10-2006 07:57 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

(jarig!)
ing._Buttje schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 07:56:
[...]
Had je die unofficial patch ook geprobeerd?
Welke unofficial patch?? Die van gothic3.com zelf?

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:03
offtopic:
In dit geval ligt dat echt aan je eigen pc. ;) Oblivion is hier niet 1x gecrashed en heb er honderden uren opzitten. :)

[ Voor 13% gewijzigd door D. Ninjai op 24-10-2006 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermaak mij prima met dit spel. Veel realistischer en interessanter gameplay dan Oblivion.
Realistischer dan Oblivion? Niet dat ik zwaar Oblivion-fan ben maar dat kon ik toch echt niet zeggen. Ohwell nog maar een keer proberen als mijn PC het weer doet straks..misschien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D. Ninjai schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 09:51:
[...]

offtopic:
In dit geval ligt dat echt aan je eigen pc. ;) Oblivion is hier niet 1x gecrashed en heb er honderden uren opzitten. :)
Een keertje maar hier :) Wel op een klote moment hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 21:30

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Het ging over crashes in Oblivion ;)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

(jarig!)
ing._Buttje schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:15:
[...]
Het ging over crashes in Oblivion ;)
Ow OK ;)
Voor de rest wel een mooie game. Begin veel laadtijd, maar als je ingame zit heb je verder niets meer te laden (dat in tegenstelling tot Oblivion).
Alleen is dat wildlife idd erg sterk itt Orcs of Merceneries.
Is iemand al in de grot geweest in de buurt vd graandieven?? Daar wil je echt niet komen, ben er eens als een gek doorheen gerent.. zeker 4 a 5 van die draken en ander gespuis tegen gekomen :X. Wat voor een schat zou er liggen?? :9

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindcre8r schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 07:44:
[...]

bij mij rond de quest wel af als ik maar wel terug ga naar de questgever of iig ernaarto als je het perongeluk al gedaan hebt..
Bv. de cave quest in Reddock. Die staat bij mij nog steeds open. Als je de cave vanaf de andere zijde schoonveegt (zoals ik heb gedaan), dan kom je vanzelf in de rebellengrot. Spreek ik de npc hierop aan, dan kan ik de quest niet sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:00:
[...]

Realistischer dan Oblivion? Niet dat ik zwaar Oblivion-fan ben maar dat kon ik toch echt niet zeggen. Ohwell nog maar een keer proberen als mijn PC het weer doet straks..misschien..
Met realistischer bedoel ik meer sfeer zoals eerder door anderen is aangegeven. Vooral als je 's avonds door steden/kastelen loopt. Verder lopen de npc's lopen niet zo doelloos rond als in Oblivion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:09:
[...]

Met realistischer bedoel ik meer sfeer zoals eerder door anderen is aangegeven. Vooral als je 's avonds door steden/kastelen loopt. Verder lopen de npc's lopen niet zo doelloos rond als in Oblivion.
ben ik het wel mee eens, de natuur waar je doorheen loopt heeft meer sfeer dan in oblivion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Opzich heeft het wel meer sfeer maar toch loop ik veel liever door de oblivion bossen, gewoon omdat het er veel beter uitziet, de pop-up distance veel en veel minder is en third person niet mijn ding is. first person in gothic 3 is echt no go met gevechten.

Nu speel ik allebei de spellen dan wel met maximaal detail en heb ik een shitload ana oblvion mods gedownload die graphicse kwaliteit flink verhogen, en bovendien heb ik daar terminste aa in :)

Gothic3 heeft beter sfeer maar als je bij elke wild boar die je tegen komt een paar keer kan gaan laden is voor mij de sfeer al snel verpest.

Oblivion met goede mods die level scaling weg halen is echt zoveel beter en biedt gewoon veel meer kwaliteit, bovendien voegen veel mods ook extra sfeer toe. Gothic3 is in mijn ogen echt een spel voor de liefhebbers, ik ben gek op goede rgp's maar gothic 3 valt voor mij in zijn huige status er niet in. Als ik geen oblvion had gespeelt had ik deze game zeker veel meer gewaarderd :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik moet zeggen dat ik TES4 nou niet bepaald leuk vondt, ik ga vanavond Gothic3 proberen, misschien brengt deze hier verandering in (ben zelf meer een spellforce fan)
Enige dat ik me afvraag is of het goed zal draaien op mijn systeem(zie stukkie tekst onder post), TES4 draaide gewoon goed op 1280x1024.

En als gothic 3 niets is misschien wachten op NWN2 of gewoon weer verder met WoW :)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Hij zal goed draaien. Op mijn systeem draait het ook goed alleen vindt ik het super irritant dat het af en toe schokt als er weer nieuwe gebieden moeten worden ingeladen. Met jouw 2GB kan je de ini bestanden aanpassen zodat er standaard meer wordt ingeladen = minder schokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:04:
[...]

Bv. de cave quest in Reddock. Die staat bij mij nog steeds open. Als je de cave vanaf de andere zijde schoonveegt (zoals ik heb gedaan), dan kom je vanzelf in de rebellengrot. Spreek ik de npc hierop aan, dan kan ik de quest niet sluiten.
die quest heb ik nog niet gedaan, zal t eens proberen vanavond...

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de mainquest line is echt heel erg snel te breken (aka 1 dingetje zeggen).
In montera moet je 75 rep halen, om revolution te starten. Omdat ik tegen de slavemaster (die gast die daar bij staat) zei dat hij de slave exchange lekker zelf mocht doen kon ik niet genoeg reputation halen >_<. (ik heb alle quests opgezocht en ik kon er geen meer doen). Beetje matig dat ik nu met godmode alle orcs moest neer slaan om alsnog de stad te bevrijden.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 14:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyed
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-07 11:58
prutser001 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:40:
Ik moet zeggen dat ik TES4 nou niet bepaald leuk vondt, ik ga vanavond Gothic3 proberen, misschien brengt deze hier verandering in (ben zelf meer een spellforce fan)
Enige dat ik me afvraag is of het goed zal draaien op mijn systeem(zie stukkie tekst onder post), TES4 draaide gewoon goed op 1280x1024.

En als gothic 3 niets is misschien wachten op NWN2 of gewoon weer verder met WoW :)
Ik denk dat het spel wel goed zal draaien. ;)
Ik werk zelf atm nog meet een 4 jaar oude AMD XP 2100+ met een ATi Radeon x1600, settings op medium res @ 800*600, AA4x. Het duurt soms erg lang om stukken te laden, maar daarna loopt het spel als een tiet (stukken live te laten laden/streamen tijdens het gamen).

Vergeten te vermelden: 1024 ddr intern (drr1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

(jarig!)
Bart1983 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:43:Met jouw 2GB kan je de ini bestanden aanpassen zodat er standaard meer wordt ingeladen = minder schokken :)
Heb je daar een kleine omschrijving van/voor??

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Rfce schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:13:
[...]

Heb je daar een kleine omschrijving van/voor??
ja, je moet het bestand ge3.ini aanpassen (XXXX/gothic 3/ini/....)

Origineel staat er dit:

[Engine.Setup]
Cache.SizeImage=128000000
Cache.SizeMaterial=40000000
Cache.SizeMesh=70000000
Cache.SizeSound=80000000
Cache.SizeCollisionMesh=40000000
Cache.SizeAnimation=40000000
Cache.SizeSpeedTree=1000000

Omdat je 2gb heb kun je die waardes verdubbelen. Er zijn nog veel meer variaties. Je moet eens op het officiele gothic 3 forum kijken !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het eigenlijk mogelijk de orcs bij die farm, waar ook die smith zit, tussen Reddock en dat orcsdorp te doden.
Ze vallen dood neer, maar na een tijd staan ze gewoon terug op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

(jarig!)
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:04:
Is het eigenlijk mogelijk de orcs bij die farm, waar ook die smith zit, tussen Reddock en dat orcsdorp te doden.
Ze vallen dood neer, maar na een tijd staan ze gewoon terug op.
Volgens mij is het al vaker gemeld maar nog een keer: Ze vallen flauw zeg maar, om ze te doden/finishen moet je voor ze gaan staan (als ze op de grond liggen), rechtermuisknop indrukken en dan linkermuisknop. Dan steekt je held ze mooi neer :o en is het einde oefening voor ze.

@Bart1983
Bedankt voor de info, zal het straks eens gaan proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Rfce op 24-10-2006 16:22 ]

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Rfce schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:21:
[...]

Volgens mij is het al vaker gemeld maar nog een keer: Ze vallen flauw zeg maar, om ze te doden/finishen moet je voor ze gaan staan (als ze op de grond liggen), rechtermuisknop indrukken en dan linkermuisknop. Dan steekt je held ze mooi neer :o en is het einde oefening voor ze.

@Bart1983
Bedankt voor de info, zal het straks eens gaan proberen.
Ik had dat probleem ook en heb geprobeerd er voor te staan en dan rechtmuisknop inhouden en dan met de linker slaan maar dat werkte niet bij mij. ALs ik dat deed tijdens een gevecht dan ging die wel anders slaan met de zwaard, net alsof je met iemand aan het schermen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Bart1983 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:25:
[...]

Ik had dat probleem ook en heb geprobeerd er voor te staan en dan rechtmuisknop inhouden en dan met de linker slaan maar dat werkte niet bij mij. ALs ik dat deed tijdens een gevecht dan ging die wel anders slaan met de zwaard, net alsof je met iemand aan het schermen was.
zoals eerder te lezen in mijn post die ik even gespoilerd heb..

Kijk naar beneden naar het hoofd van de orc zeg maar met je view.. houd rechts ingedrukt en klik links...hoppa zo die orcslayer door dat hart!

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 21:31
Ik heb da probleem anders opgelost :+ gewoon met die kerel int huisje ( orc leader ) praten, maarja smith terug gebracht, dood, niet gesaved >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

ik heb nu die mining skill maar snap niet echt hoe ik t moet gebruiken, iemand?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindcre8r schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:22:
ik heb nu die mining skill maar snap niet echt hoe ik t moet gebruiken, iemand?
later in de game is er een rebel camp in een mijn (eerste spot waar ik mining kon gebruiken), waarbij er plekjes op de muren zijn waar je kunt minen.. niet echt spannend, kreeg er per keer 10 iron ore uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 13:42

-SaveMe-

-klik-

Rfce schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:48:
[...]

Is iemand al in de grot geweest in de buurt vd graandieven?? Daar wil je echt niet komen, ben er eens als een gek doorheen gerent.. zeker 4 a 5 van die draken en ander gespuis tegen gekomen :X. Wat voor een schat zou er liggen?? :9
Die draken zijn gargoyles en de rest van het gespuis zijn skeletons en ander undead en minecrawlers. Die laatste vind ik persoonlijk de moeilijkste mobs in de game tot zo ver ...
Heb de grot nog niet helemaal uitgekamd, maar nog geen echt spannende/leuke dingen tegen gekomen.

De loot is wat me het meest tegenvalt in het spel. Weinig leuke wapens / armor / rings / etc ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:04:
[...]

Heb je ook de minecrawler gedood ? Die wil wel eens ronddwalen en de grot verlaten. Als je die niet hebt gedood, kun je de quest niet completen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 14:27:
de mainquest line is echt heel erg snel te breken (aka 1 dingetje zeggen).
In montera moet je 75 rep halen, om revolution te starten. Omdat ik tegen de slavemaster (die gast die daar bij staat) zei dat hij de slave exchange lekker zelf mocht doen kon ik niet genoeg reputation halen >_<. (ik heb alle quests opgezocht en ik kon er geen meer doen). Beetje matig dat ik nu met godmode alle orcs moest neer slaan om alsnog de stad te bevrijden.
Ik heb ook gezegd dat hij die slave zelf mocht gaan doen en heb toch makkelijk 75% rep kunnen halen. Bovendien, Godmode??? Dat kamp moord je uit met je ogen dicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 13:03
ik wordt egt helemaal leip van et battlesysteem, als ik 1x geraakt wordt kom ik in een soort van stun en wordt ik egt 8x achter elkaar geattacked waarna ik basically altijd dood ben.

ik dacht dat dit was gefixt met de patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-SaveMe- schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 20:48:
[...]

Ik heb ook gezegd dat hij die slave zelf mocht gaan doen en heb toch makkelijk 75% rep kunnen halen. Bovendien, Godmode??? Dat kamp moord je uit met je ogen dicht ...
die quest met die wolven kon ik ook al niet completen omdat ik ze eerst had doodgemaakt (zit nog andere quest in die grot bij de wolven) en toen was die quest ook al bugged. Daarbij had ik het wel gehad en heb ik godmode aangezet en mij tv en wat liggen button-bashen tot alles bleef liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

hmmm vandaag de eerste crash van de game...komt er een errorbox met de melding bovenin: wehes the guru? lollig maar ik had net die hele cave onder cape dun leeggemoord met goblins enz enz...

spoiler:
ow trouwens hebben jullie dat altaar al gevonden? als je hoog in skill bent kan je daar allemaal magic shit endurance,ancient magic en acient knowledge krijgen, altaar zit net verstopt voor cape dun tussen de bosjes..

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

(jarig!)
mindcre8r schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 21:53:
spoiler:
ow trouwens hebben jullie dat altaar al gevonden? als je hoog in skill bent kan je daar allemaal magic shit endurance,ancient magic en acient knowledge krijgen, altaar zit net verstopt voor cape dun tussen de bosjes..
spoiler:
Er zijn wel meerdere altaren in de game... die kom je her en der tegen. Het ligt eraan hoeveel skillpoints je hebt, daarna kun je gewoon iets trainen (net als bij trainers dus)
.

Andere vraag mbt overnemen van Montera:
spoiler:
Aangezien er overal rebellen zijn die je graag willen helpen lijkt het me dan ook het leuk samen met hen te doen. Als je zowat alle quest in en rondom Montera doet, kom je uiteindelijk in het rebellenkamp/grot (richting Silden). Nou uiteindelijk zegt hun smid dat hij méér mensen nodig heeft.
Nou hoeveel moet hij er nu hebben?? Ik heb er inmiddels 5 of 6 gevonden (magier uit grot ,2 hunters, 1 vechter uit een grot, en 1 vechter die voor die grote goud/sulfer/iron mijn zit.) Volgensmij mis ik er 1 of 2... hun leider wilt nl nog niet aanvallen met de rebellen. Weet iemand hoeveel ik er mis?? Svp niet de locatie enzow aangeven ;)

@SaveMe
idd die minecrawlers zijn MEGA-irritant. Ook die gargoyles zijn vrij pittig. Buiten kun je btw die grot inkijken (ergens van bovenaf... er is alleen 1 probleem; zo'n 5 of 6 trols die erom heen rennen :D

[ Voor 7% gewijzigd door Rfce op 24-10-2006 23:04 ]

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
spoiler:
Hoe neem je cape dun in met de rebels? Ik heb met die slave phil gepraat, maar hij gaf me verder geen quest, zei alleen dat die paladin gered moest worden uit die lichttoren. Lijkt me stug dat ik dat zelf moet doen, staan zo'n 4 orcs en 4 mercs omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeepSeven schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 23:32:
spoiler:
Hoe neem je cape dun in met de rebels? Ik heb met die slave phil gepraat, maar hij gaf me verder geen quest, zei alleen dat die paladin gered moest worden uit die lichttoren. Lijkt me stug dat ik dat zelf moet doen, staan zo'n 4 orcs en 4 mercs omheen.
spoiler:
Je kunt bij een van de orc leiders de equipment van de paladin kopen voor wat gold . Vervolgens als je genoeg reputation hebt, kan je gewoon bij de paladin bij het lighthouse naar binnenlopen (de guards laten je dan door). Je geeft hem zijn armor en gaat weer weg na met hem gepraat te hebben, vervolgens ga je naar de rebel contact en zeg je dat de paladin bereid is mee te werken aan de revolution. Dan ga je weer terug naar de paladin en begin je de revolution, de rebels zullen dan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Rfce schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 23:01:
[...]

@SaveMe
idd die minecrawlers zijn MEGA-irritant. Ook die gargoyles zijn vrij pittig. Buiten kun je btw die grot inkijken (ergens van bovenaf... er is alleen 1 probleem; zo'n 5 of 6 trols die erom heen rennen :D
Damn, Trolls ja, die zijn ook f**n scary! Daarom is Gothic ook zo leuk. In oblivion heb ik nog nooit een gevoel gehad van oh-oh. In Gothic alleen maar. En de eerste ontmoeting met een troll is zo'n moment. Uhm, alle ontmoetingen met een troll zijn nog oh-oh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 23:49:
[...]

spoiler:
Je kunt bij een van de orc leiders de equipment van de paladin kopen voor wat gold . Vervolgens als je genoeg reputation hebt, kan je gewoon bij de paladin bij het lighthouse naar binnenlopen (de guards laten je dan door). Je geeft hem zijn armor en gaat weer weg na met hem gepraat te hebben, vervolgens ga je naar de rebel contact en zeg je dat de paladin bereid is mee te werken aan de revolution. Dan ga je weer terug naar de paladin en begin je de revolution, de rebels zullen dan helpen.
spoiler:
Of je slaat het rebel stukje open en zegt tegen de Pally dat je het makkelijk met zijn tweeen redt! Heb ik ook gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 23:49:
[...]

spoiler:
spoiler:
Ah ok, thnx. Het leek me nogal raar om een reputatie met die orcs daar op te bouwen, dacht dat de rebels dat dan niet leuk zouden vinden. Toch maar ff doen dan.

edit: Zag net dit op de officiele forums:
Patch-mod-fix "no stunlock"
Geeft je een wat betere kans tegen beesten :).

[ Voor 10% gewijzigd door DeepSeven op 25-10-2006 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:58
Kleine tip.

spoiler:
als je in de kasteelbinnenplaats in Montera de molensteen optilt krijgt je strength +5

Als er mensen zijn die meer van dit soort tips hebben, stuur ze door naar de topicstarter, wellicht kunnen we dan een mini FAQ maken

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou had hem toch gekocht maar toch vind ik dat hij niet helemaal lekker draait.
hij schokt snel denk dat hij dan harddisk activiteit heeft.
video is het niet maar ik ga nu maar 1 gb bij plaatsten kijken of het beter is.

iedereen zit te zeiken ziet er lelijk uit en oblivion is mooier en gothic heeft te veel bugs.
had de crack gedownload en ja werd er iedere keer uitgeknald.
crack er weer afgehaald en perfect hoor
maar 1 ding ik vind gothic kwa perfomance slechter maar gameplay is vele malen leuker dan oblivion.
oblivion levelen is niet nodig. (kut) wat is nou leuker dan eens te zien dat je level up ben.
realiteit van gothic ligt gewoon veel hoger schrik sneller als ik iets tegen kom.
in gothic word alles onthouden. ik dood iets en kom ik een paar dagen later daar weer ligt hij er nog.
in oblivion pak iets uit een kamer en je mag de gevangenis waar die guards vandaan komen wie weet.
en oblivion speel ik gewoon niet meer en ondanks dat gothic bugs heeft blijf ik dit spelen.
vind de graphics best mooi. van gothic 3 best wel heel mooi.
dus misschien moeten jullie maar even wachten tot er wat updates zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het spel zelf is wel goed enzo, maar hij draait voor geen meter... dikke FPS drops overal zelfs met een high end systeem... dat verpest het gewoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 11:36

Steffy

Ayreonaut

Het spel zelf is ook niet goed, het idee is goed, de opzet is ook goed, de afwerking is het slechtste van het nog slechtere. Ik ben sinds vanmorgen bezig maar het slaat allemaal helemaal nergens op. 1 Goblin slaat 2 keer en je bent dood. Kom op zeg, haha wat een bagger zeg. :/ Diep triest, het had gewoon nog minstens een jaar uitgesteld moeten worden, de engine had op de schop gemoeten, alles had getest moeten worden en zo nodig gefixed worden.

Het is gewoon 1 grote frustratie dit spel. Ben je net ff ergens een grot binnen gegaan, denk je mooi ff deze te verkennen, ga je bij het eerste mannetje al neer en kun je dat eeuwen lange loaden weer gaan afwachten om vervolgens direct weer dood te gaan. Dat is de lol er wel vanaf.

Maar goed een Jowood game, meer mag je niet verwachten, dit is al ver boven de jowood standaard dus je mag al heel erg blij zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stellar
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:05
Steffy schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 16:55:
Het spel zelf is ook niet goed, het idee is goed, de opzet is ook goed, de afwerking is het slechtste van het nog slechtere. Ik ben sinds vanmorgen bezig maar het slaat allemaal helemaal nergens op. 1 Goblin slaat 2 keer en je bent dood. Kom op zeg, haha wat een bagger zeg. :/ Diep triest, het had gewoon nog minstens een jaar uitgesteld moeten worden, de engine had op de schop gemoeten, alles had getest moeten worden en zo nodig gefixed worden.

Het is gewoon 1 grote frustratie dit spel. Ben je net ff ergens een grot binnen gegaan, denk je mooi ff deze te verkennen, ga je bij het eerste mannetje al neer en kun je dat eeuwen lange loaden weer gaan afwachten om vervolgens direct weer dood te gaan. Dat is de lol er wel vanaf.

Maar goed een Jowood game, meer mag je niet verwachten, dit is al ver boven de jowood standaard dus je mag al heel erg blij zijn
Sorry, maar dit ligt denk ik ook deels aan jou. Ik heb geen enkele moeite met grote groepen mensachtige wezens - een stuk of vier tegelijk is meestal geen probleem. Dieren zijn een ander verhaal, en de zogenaamde stunlock moet inderdaad gepatched worden.

Over die goblins: bedenk dat je op level 1 begint, wat niet betekent dat je zoals bij Oblivion meteen de hele wereld aankunt. Op hogere levels vormen ze echt geen probleem meer. Hoewel alles goed te doen is, ligt de moeilijkheidsgraad misschien boven jouw verwachting. Ik ben er echter blij mee, Oblivion was saai.

Voor de mensen die klagen over het uiterlijk: in de .ini zijn genoeg variabelen die aangepast kunnen worden om dingen als de objectrenderdistance te vergroten. Een begin is te vinden op het officiële forum - http://forum.jowood.com/showthread.php?t=126976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09-2024
Steffy schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 16:55:

Wat jij noemt was precies hetzelfde geweest als ze een jaar langer eraan hadden gewerkt, in het begin moet er niet op uit trekken want daar ben je nog te slap voor, een goblin kan je in het begin gewoon haast niet aan (je hebt trouwens ook een boog he probeer het eerst daar eens mee ;) ) je moet voorzichtig gaan verkennen, beetje quests doen, ,mensen leren kennen, jezelf sterker maken en skills leren en dan langzaam maar zeker er steeds verder op uit trekken en de wereld verkennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

heb nu dat zwaard van die dude uit het lighthouse :) werkt goed moet ik zeggen *blessed :)

het learning points systeem is me niet echt duidelijk eigenlijk, kan iemand me uitleggen wanneer je nou precies die points verdiend?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Laatst online: 16:20

Infinchible

Woef!

Volgens mij krijg je steeds 10 learning points als je omhoog gaat met je level :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Ik vind het spel fantastisch ondanks de bugs. Ik ben lvlv 23 ofo, heb al zo'n 22 uur gespeeld en nog geen corrupted savegame gehad, crashes komen niet meer voor alleen loopt het een beetje traag.

idd sommige quest zijn snel broken maar ach, daar kom ik wel overheen zolang het de MQ niet broken is. De sfeer en het levellen zijn echt fantastisch, ik heb dus al 22 uur gespeeld en ben nog niet in noorden of zuien geweest, dit spel is groot. Oblivion vond ik ook fantaschtisch, ik ben een echte Elder Scrolls fan maar de omgeving in dit spel ziet veel realistischer uit dan Oblivion. Niet technisch/grafisch maar artistiek. het is een hele geloofwaardige boswereld bv.

Wild zwijnen ontwijk ik gewoon en ik heb maar heel af en toe last van de stunbug. Ik kan me wel voorstellen dat sommige gamers dit spel te afgrijselijk vinden om te spelen maar ik vind het fantastisch.

Oh en weet iemand wat de "Strange Mushrooms doen? ik kom er niet achter, het zelfde geld voor de Demon Mushrooms en Toadwort (sp?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Ah heb het al gevonden waarschijnlijk

spoiler:
Strange Mushrooms zijn blijkbaar nodig om een Transform into Shadowbeast-potion te maken http://forum.jowood.com/showthread.php?t=127733

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Dat van die beesten is echt een bug en ik probeer ook heus niet gelijk de hele wereld over te rushen maar toen het spel begon bij de orcs had ik er al last van. En als het mijn probleem was en niet dat van het spel had ik de eer echt wel aan mezelf gehouden.

Maar wat mij trouwens wel opvalt is dat menselijke NPC's het zelfde probleem hebben als jij. Als je op een orc in basht dan is de kans groot dat hij nog gewoon terug aanvalt maar menselijke NPC's hebben last van dezelfde bug als jij, bash je de hele tijd met je zwaard op ze in dan hebben ze geen enkele kans terwijl beesten en veel andere vijanden nog wel eens iets onverwachts willen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
ik heb geen enkel probleem met Orcs. Ja, soms raken ze me 3 keer achter elkaar maar dat kan ik wel hebben, vooral omdat ik hun ook onophoudelijk bash. Ik heb alleen problemen met Boars, Lizards en Minecrawlers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Infinchible schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 08:05:
Volgens mij krijg je steeds 10 learning points als je omhoog gaat met je level :)
ahaaa! dan is dat het probleem! tveel trenght gekocht en dat kost dan ook 5LP dat zal het zijn..
damnnit dan maar hakken!, maar ik had zoveel strength nodig om die skelletons te hakken :(

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 21:31
Boog gebruiken, komen ze nie eens in de buurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

zwAf schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 11:13:
Boog gebruiken, komen ze nie eens in de buurt...
ja maar ik was het wegrennen zat toen ze steeds met 10+ + zombies kwamen :)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Was dat in die grote Cave met die 2 gargoyles bij die 5 trolls in de buurt? Daar heb ik dus een heroisch gevecht geleverd tegen 20 skeletons en 8 zombies ofzo. Tegelijkertijd!! dat was gaaf, gewoon een slaughterfest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Shao Kahn schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 11:44:
Was dat in die grote Cave met die 2 gargoyles bij die 5 trolls in de buurt? Daar heb ik dus een heroisch gevecht geleverd tegen 20 skeletons en 8 zombies ofzo. Tegelijkertijd!! dat was gaaf, gewoon een slaughterfest :)
idd dat was daar.... ik ben nogsteeds opzoek naar die damn dingen voor die firemage :( heb ze niet kunenn vinden, en toen ik werd gekilled bij die farm door een achteropkomende wildboar kreeg ik daar de melding quest failed... maar kan daar niks vinden of liggen die dingen in een ander continent?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:19
mindcre8r schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:02:
[...]

idd dat was daar.... ik ben nogsteeds opzoek naar die damn dingen voor die firemage :( heb ze niet kunenn vinden, en toen ik werd gekilled bij die farm door een achteropkomende wildboar kreeg ik daar de melding quest failed... maar kan daar niks vinden of liggen die dingen in een ander continent?
Als je doodgaat krijg je idd Quest failed maar dat heeft niks te maken met betrekking tot de locatie waar je sterft als je dat bedoelt. Zelf heb ik er nog maar 1 :P. Zit nu vast bij de revolt in Cape Dun. Die slaven daar heb je ook niks aan lol

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Ik heb eindelijk een double sword trainer gevonden! Duurt ff maar dan heb je ook wat. Als je 2 zwaarden hebt moet je maar eens een aanval doen dmv de linkermuisknop lang in te houden. Dan maak je een 360 draai, heel gaaf :D
Voor de rest heeft het niet zo schrikbarend veel voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:49
Over de nogal verschillende systemen hier waar het wel/niet goed op draait, ik wil deze game ook graag proberen, maar is het de moeite om 'm te krijgen met mijn huidige systeem? het is namelijk niet echt super snel meer.

AMD64 3200+
2GB intern
Radeon X800 XL
Samsung SP2504C 250GB (x2)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Visgek24 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:36:
Over de nogal verschillende systemen hier waar het wel/niet goed op draait, ik wil deze game ook graag proberen, maar is het de moeite om 'm te krijgen met mijn huidige systeem? het is namelijk niet echt super snel meer.

AMD64 3200+
2GB intern
Radeon X800 XL
Samsung SP2504C 250GB (x2)

Ik denk dat je er wel een redelijke resolutie mee kan krijgen.
Ik gok op 1280x1024 met alles op low
anders 1024x786 met dan alles op medium en AA uit.
Ik zelf draai nu alles op medium met 1280x1024 met 4000+, 2gb en x800xt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Ik heb:

Venice 3000@2100
x800GTO@X850XT-PE
1 GIG.

Hiermee heb ik alles op medium op 1152x864 en dat loopt net ok. het stottert wel maar dat komt waarschijnlijk omdat ik maar 1 gig heb. Wat zou trouwens beter zijn:
1 gig dual channel of 1,5 gig niet dual channel? heb geen idee hoeveel dat dual gedoe uitmaakt eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:31
AMD64 3200+
GeiL 2GB
K8N Neo2
X800XT

Het idee van Gothic, gameplay en music biedt veel perspectief voor een fantastich spel. Alléén bij JoWood kunnen ze helaas hun ideeën niet omzetten in goed programmeer werk (tezij ze mensen willen dwingen hun systeem te upgraden). Vindt (maar dat is mijn mening) dat steeds meer spelfabrikanten zoals bijv. EA steken laten vallen bij het opleveren van spellen. Via patches van tientallen MB's maken ze het vaak wel weer goed. (voorbeelden Titan Quest, Battlefield 2, F.E.A.R.) Opzich stuk voor stuk goede spellen. Als gamer kun je beter wachten met kopen totdat de patches gelancheerd zijn.

Met bovenstaand systeem vindt ik de performance, zelf op medium bij 1024 x 768 een domper. Ongeacht de tweaks op het formum vindt ik beeld kwaliteit & performance niet waard, heb het spel ook teruggebracht (bleek niet de enige te zijn), ga nu voor Dark Messiah. De demo deed het in iedergeval geweldig (goede fps) en het landschap is net zo mooi als Gothic.

Hoop dat Gothic 3 verbeterd wordt, misschien dat ik dan nog eens aanschaf. Maar ik ga geen systeem kopen voor een spel wat qua look and feel niet veel anders is dan Oblivion, en deze liep, wonder boven wonder een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Eperium schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:33:
AMD64 3200+
GeiL 2GB
K8N Neo2
X800XT

Het idee van Gothic, gameplay en music biedt veel perspectief voor een fantastich spel. Alléén bij JoWood kunnen ze helaas hun ideeën niet omzetten in goed programmeer werk (tezij ze mensen willen dwingen hun systeem te upgraden). Vindt (maar dat is mijn mening) dat steeds meer spelfabrikanten zoals bijv. EA steken laten vallen bij het opleveren van spellen. Via patches van tientallen MB's maken ze het vaak wel weer goed. (voorbeelden Titan Quest, Battlefield 2, F.E.A.R.) Opzich stuk voor stuk goede spellen. Als gamer kun je beter wachten met kopen totdat de patches gelancheerd zijn.

Met bovenstaand systeem vindt ik de performance, zelf op medium bij 1024 x 768 een domper. Ongeacht de tweaks op het formum vindt ik beeld kwaliteit & performance niet waard, heb het spel ook teruggebracht (bleek niet de enige te zijn), ga nu voor Dark Messiah. De demo deed het in iedergeval geweldig (goede fps) en het landschap is net zo mooi als Gothic.

Hoop dat Gothic 3 verbeterd wordt, misschien dat ik dan nog eens aanschaf. Maar ik ga geen systeem kopen voor een spel wat qua look and feel niet veel anders is dan Oblivion, en deze liep, wonder boven wonder een stuk beter.
Naar mijn mening is bij battlefield patch 1.4 pas echt een goede patch. Deze is praktisch net uit. Dus in zo'n geval kan je niet wachten tot 'de goede patch'.
Dark Messiah ken ik niet, maar lijkt me wel wat als het net zo is als gothic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Net weer ff stukje gedaan, nu heb ik Cape dun bevreid maar er staan verder geen aanknoop punten bij mijn quests waar ik wat mee kan, ik moet de wild boars nog maar die zijn bugged dus. Het zwaard van die paladin. En dan de standaard quests die de main story vormen, wat is het volgende wat ik moet doen? Met wie moet ik praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
probeer Mortana maar eens te bereiken.
Het gebeuren bij Cape dun is klaar zodra je dus 'een kant hebt gekozen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Misschien een handige tip voor mensen die niet weten wat ze nu verder moeten doen: als je sterft krijg je te zien:

Quest failed:.......................
Quest failed........................

De quest die je hier ziet staan zijn de main quests. (voor zover dat nog niet duidelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shao Kahn schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 09:14:
Oh en weet iemand wat de "Strange Mushrooms doen? ik kom er niet achter, het zelfde geld voor de Demon Mushrooms en Toadwort (sp?)
Kijk eens op het Jowood Forum. Deze heb je blijkbaar nodig voor een potion om jezelf te veranderen in een Shadowbeast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 08:58

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Ik weet niet waarom iedereen zo bezig is over stun bugs enzo.
Ik kon die boars (die bij Reddock)allemaal tegelijk makkelijk aan (was de eerste quest die ik deed) was lvl 1 dacht ik.

En misschien een idee voor de mensen om de patch eens te installeren.

Verder draai heb 20-40 fps met m'n X800GT op 1024x765 en alles op medium-high en die viewdistance gedoe (dat high en low graphics distance view) op maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

haha omg gister echt uren geganed en ben nu lvl21 :) heb nu die strong swordsman ability en dat scheelt wel aardig :)

heb met mn stomme kop het zwaard terug gegeven aan die dude in cape dun...hmmm suckage, maar mn hashikin poisoned sword geslepen en die heeft nu 80 damage :) ideaal, ren op de orc af steek hem, ren weer weg en ff wachten en klaar haha :)

spoiler:
oke had dus de teleporter stone gevonden voor het castle in een grot onder dat kasteel wat je tegenkomt als je vanaf montera doorlopt. ik teleporten naar dat kasteel en dat zit je dus in die sphere... kreeg daar zo'n steen voor de head firemage, ik heb gelukkig gesaved want ging even die toren uit...goddamn zitten wel 100 orcs daaro... not doable met mn fire shockwave kwam ik een heel eind maar ik was way niet stergenoeg, en je komt ook allemaal shamman's tegen...heb je dan wel weer antikettingen voor maar dan hakken die andere orcs je in de pan.. veel commanders en elite :(

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm het lijkt wel een beetje op oblivion, maar als het nog zwaarder is dan oblivion ga ik er maar niet aan beginnen met mijn systeem...
pentium D 3.0 ghz
2gb ram 533mhz
geforce 7300 le turbocache. (256 mb ddr2)

Geen van dit alle is overclocked, ,,,

iemand?
Anders bestel ik wel een nieuwe graka, een 7600 gt ofsow

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2006 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:25:
ehm het lijkt wel een beetje op oblivion, maar als het nog zwaarder is dan oblivion ga ik er maar niet aan beginnen met mijn systeem...
pentium D 3.0 ghz
2gb ram 533mhz
geforce 7300 le turbocache.

iemand?
Anders bestel ik wel een nieuwe graka
makkie :) ik draai op een Centrino 2GB en 6800Go :) niet alles op high maar das duidelijk...
dit is echt een ideale game om te porten naar de Xbox360 enkel moeten ze wel wat bedenken om de spells makkelijk te kunnen doen...

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible

Infinchible

Woef!

mindcre8r schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:34:
[...]

makkie :) ik draai op een Centrino 2GB en 6800Go :) niet alles op high maar das duidelijk...
dit is echt een ideale game om te porten naar de Xbox360 enkel moeten ze wel wat bedenken om de spells makkelijk te kunnen doen...
Nou, ik denk dat het moeilijk gaat worden hoor. Een 7300 LE is een gestripte (toch?) versie van een 7300 en dat is op zich zelf al een budget kaart. Je kan het proberen, maar ik denk niet dat hij het doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
nee dat denk ik ook niet alhoewel die 2 gig ram wel gunstig is wanat some gebrukt gothic 3 wel tot 1.7 gig ram... Voorheen was bij mij de hoogste waarde 0.9 gig ram!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
mindcre8r schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:20:
haha omg gister echt uren geganed en ben nu lvl21 :) heb nu die strong swordsman ability en dat scheelt wel aardig :)

heb met mn stomme kop het zwaard terug gegeven aan die dude in cape dun...hmmm suckage, maar mn hashikin poisoned sword geslepen en die heeft nu 80 damage :) ideaal, ren op de orc af steek hem, ren weer weg en ff wachten en klaar haha :)

spoiler:
oke had dus de teleporter stone gevonden voor het castle in een grot onder dat kasteel wat je tegenkomt als je vanaf montera doorlopt. ik teleporten naar dat kasteel en dat zit je dus in die sphere... kreeg daar zo'n steen voor de head firemage, ik heb gelukkig gesaved want ging even die toren uit...goddamn zitten wel 100 orcs daaro... not doable met mn fire shockwave kwam ik een heel eind maar ik was way niet stergenoeg, en je komt ook allemaal shamman's tegen...heb je dan wel weer antikettingen voor maar dan hakken die andere orcs je in de pan.. veel commanders en elite :(
Je kan ook gewoon een gevecht beginnen met die wezel, sla hem vervolgens hard neer en pak zijn zwaard. Ik denk dat je dan beter eerst een zwaard moet pakken die niet poisend is, anders breng je hem nog eens om ook (maar dat weet ik niet zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

(jarig!)
Xardas schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:49:
[...]
Je kan ook gewoon een gevecht beginnen met die wezel, sla hem vervolgens hard neer en pak zijn zwaard. Ik denk dat je dan beter eerst een zwaard moet pakken die niet poisend is, anders breng je hem nog eens om ook (maar dat weet ik niet zeker).
Of nog beter, sneaken zodat hij je niet ziet, en een klap op de kop geven met een knuppel (je moet volgensmij wel dié skill bevatten). Dan gaat hij direct neer, en hups zwaard terug en quest completet.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Rfce schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:45:
[...]

Of nog beter, sneaken zodat hij je niet ziet, en een klap op de kop geven met een knuppel (je moet volgensmij wel dié skill bevatten). Dan gaat hij direct neer, en hups zwaard terug en quest completet.
Die ability heb ik nog niet. Werkt het een beetje goed dan?
Ik kan wel goed pickpockets uitvoeren, alhoewel ik het niet vaak gebruik.
Zijn er ondertussen al mensen die impossible locks kunnen unlocken zonder hulp van magie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:19
Er is een nieuwe patch uit.. 1.08:

http://www.gothic3.com/in...5111110061109101100105097

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie niet het gevoel dat het allemaal wat diepgang mist? Beetje te actie-georienteerd naar mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Xardas schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:03:
[...]

Die ability heb ik nog niet. Werkt het een beetje goed dan?
Ik kan wel goed pickpockets uitvoeren, alhoewel ik het niet vaak gebruik.
Zijn er ondertussen al mensen die impossible locks kunnen unlocken zonder hulp van magie?
je kan ook de sleep spell gebruiken... en dan het zwaard gebruiken... of hem beuken, zwaard pakken en de amnesia spell gebruiken, weet ie ook van niks meer :P

lees net dat ik het verkeerde heb gequote, maar heb wel geleerd waar ik die spells voor kan gebruiken :) ik heb wel genoeg thieff skill voor impossible locks maar moet het nor ergens trainen en die dude in cape dun kan het me niet leren :(

[ Voor 19% gewijzigd door mindcre8r op 27-10-2006 22:33 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
In de changelog staat:
Performance increased
Heeft iemand hier al wat van gemerkt? En zo ja, op welk gebied? FPS? Geheugengebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

quote: patchnotes
Character now won't slide if the ground entity has a volume < 3m3
Wooooohoooo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce

Rfce

Veni, Vidi, Vici

(jarig!)
En let vooral hier op:

To avoid using the patches (same for 1.07) as an exploit:
- unequip all items
- save game
- apply patch
- load game
Otherwise equipment bonuses will be counted doubly after
reequipping.

anders heb je kans dat jeje savegame verknald.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible

Infinchible

Woef!

Rfce schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 14:26:
[...]

En let vooral hier op:

To avoid using the patches (same for 1.07) as an exploit:
- unequip all items
- save game
- apply patch
- load game
Otherwise equipment bonuses will be counted doubly after
reequipping.

anders heb je kans dat jeje savegame verknald.
Nee, goed lezen. Als je dit niet doet krijg je juist sterkere wapens doordat de bonussen op de wapens dubbel tellen. Dus als je wilt 'cheaten' moet je je items niet unequippen. Dan krijg je dubbele firebonus enzo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 19:11:
Hebben jullie niet het gevoel dat het allemaal wat diepgang mist? Beetje te actie-georienteerd naar mijn smaak.
:? Te actie, dat valt mij juist mee, van elke uur dat je speeld ben je maar dan 30 minuten bezig met rondlopen, zoeken naar quests, praten, locaties opzoeken, en minder dan 30 minuten ben je aan het vechten. Het is beter dan oblivion waar je snel ff vast travelde naar de locatie, snel naar binnen, alleen vechten en snel weer je reward ophalen, daar was ik juist 40 van de 60 minuten aan het vechten in plaats van dingen uitzoeken. Ok als je eenmaal vecht ben je wel even bezig maar ben je klaar dan begint het uitzoeken weer, het rondlopen, zoeken naar de juiste locaties.

Nee ik vind dat er niet teveel actie in zit, maar ik zeg dus IK. Niet dat het zo is maar voor mij is dit de juist combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Als alles verdubbeld, verdubbelt dan de sterkte enzo ook niet?
Moet je dan niet in 1x, 2x zo sterk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu de stun bug eruit is beginnen te crashes op te vallen, ik denk toch niet dat dit mijn spel wordt, zeker nu nw2 eraan komt (waar ik me ook zorgen over maak, het is te verdacht dat het spel precies voor de kerst af is, zal ook wel een paar patches nodig hebben denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
[sup]in de pc gameplay stond dat NWN 2 ook veel bugs had.[/sup]

Hoe dan ook ik heb de 2e patch nog niet geprobeerd maar als bv de presatie verbeterd is en de stunbug eruit is vind ik toch dat ze vrij snel gereageerd hebben op de roep uit de community

natuurlijk doen ze dit niet omdat ze ons aardig vinden maar om hun markt te beschermen maar toch..

edit: ik heb trouwens geen last van crashes... alleen laden duurt errug lang, maar ja ik heb "maar" 1 gig ram

[ Voor 13% gewijzigd door Shao Kahn op 30-10-2006 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb vrijdag 1024mb geheugen in mijn pc erbij gezet en in combinatie met de 1.08 is het helemaal super. laad tijden zijn nu veel korter.
hij loopt super met bijna alles hoog.
3.0ghz x800 2048mb geheugen.
soms nog wel wat hickups als ik in de buurt van de stad met die bescherm koepel kom (stad naam weet ik ff niet meer)
maar verder vind ik het nu een super game. speel nu al een tijdje zonder een crack en het werkt echt beter geen crashes meer (met de crack wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Ik heb zelf ook helemaal geen last van crashes. Ik vermoedde al dat het wellicht om "geleende" versies ging. In zo'n geval zou ik ook zeggen dat je dan niet moet gaan zeuren dat het spel om de zoveel tijd crashed.
Ik heb trouwens na de patch geen "extra bonussen" op mijn wapens gekregen... had er eigenlijk wel een beetje op gehoopt. Wel waren mijn wapens unequipped, terwijl je nog duidelijk op het savegame plaatje kunt zien dat ze equipped waren.

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste