[PC] Gothic 3

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 20.777 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand last van transperante objecten? het is bij mij zo erg dat het spel onspeelbaar wordt (zoals alleen maar zee zien als je een huis instapt). Ik vrees dat mijn probleem niet gepatcht gaat worden, aangezien ik er niemand over hoor klagen.

Ik kan iedereen die het spel wil kopen aanraden om effe "creatief" te zoeken naar een "proefexemplaar". Ik vrees dat ik mijn exemplaar in iedergeval niet kan inwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 09:51
ik wil deze game ook gaan kopen maar heeft iemand een idee waar ik de collectors editie
kan kopen in NL?
of moet ik hem dan online bestellen? en welke winkel leverd hem dan uit?

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchzilla schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 21:32:
ik wil deze game ook gaan kopen maar heeft iemand een idee waar ik de collectors editie
kan kopen in NL?
of moet ik hem dan online bestellen? en welke winkel leverd hem dan uit?
Ik zou effe wachten als ik jou was. Gothic 3 is gewoon niet af, afgezien van de bugs. Het is gewoon niet leuk om te spelen. voornamelijk omdat monsters je stunnen als ze je 1 keer raken, en je dan 9 van de 10 keer doodmaken, en dan moet je herladen (minuutje), probeer je weer het zelfde monster dood te maken, maak je een klein foutje en dan ga je weer dood. herladen, enz. Ik wordt nu wel beter, en ga nog maar 4 van de 5 keer dood :X . tenzij er 2 of meer tegenstanders zijn, dan is het helemaal kansloos. Mischien wordt het beter na een patch, maar er is gewoon te veel mis, ik heb er eigenlijk weinig hoop in dat het goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 16:15
leuk toch als monsters zo sterk zijn :) reden te meer om eerst even veilig in de stad te blijven en te trainen en hierna lekker creatief bezig te gaan en je tactieken oefenen op monsters zeg maar :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonpwner1 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 21:57:
leuk toch als monsters zo sterk zijn :) reden te meer om eerst even veilig in de stad te blijven en te trainen en hierna lekker creatief bezig te gaan en je tactieken oefenen op monsters zeg maar :z
Fanboy, het heeft niets met de sterkte van de monsters te maken, het vechtsysteem klopt niet. Zelfs als je een hoog level hebt kan je nog in een keer dood gaan als je gestunned wordt. Je hebt ook niets aan taktieken of beter worden, als je tegen 2 monsters zit wordt je hoe dan ook een keer geraakt, en dan mag je weer herladen.
In de stad is trouwens niets te doen als je je daar denkt te kunnen vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:38
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:56:
Iemand last van transperante objecten? het is bij mij zo erg dat het spel onspeelbaar wordt (zoals alleen maar zee zien als je een huis instapt). Ik vrees dat mijn probleem niet gepatcht gaat worden, aangezien ik er niemand over hoor klagen.

Ik kan iedereen die het spel wil kopen aanraden om effe "creatief" te zoeken naar een "proefexemplaar". Ik vrees dat ik mijn exemplaar in iedergeval niet kan inwisselen.
Het is een bekend probleem dus maak je geen zorgen. Ik zou iedereen aanraden te stoppen met het spelen tot er wat patches komen. Het spel lijkt wel een beta, laat je ervaring niet bederven door het nu te spelen. Ik probeer het zelf ook uit te stellen, het is erg zwaar. De DVD box staart naar me, maar ik speel liever een gepatchte game later dan een onvolledige nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Laatst online: 22-09 09:51
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 21:54:
[...]

Ik zou effe wachten als ik jou was. Gothic 3 is gewoon niet af, afgezien van de bugs. Het is gewoon niet leuk om te spelen. voornamelijk omdat monsters je stunnen als ze je 1 keer raken, en je dan 9 van de 10 keer doodmaken, en dan moet je herladen (minuutje), probeer je weer het zelfde monster dood te maken, maak je een klein foutje en dan ga je weer dood. herladen, enz. Ik wordt nu wel beter, en ga nog maar 4 van de 5 keer dood :X . tenzij er 2 of meer tegenstanders zijn, dan is het helemaal kansloos. Mischien wordt het beter na een patch, maar er is gewoon te veel mis, ik heb er eigenlijk weinig hoop in dat het goed komt.
vet balen zag wel uit naar deze game :'(
hopelijk fixen ze het snel anders zou het heel zonde zijn.
dan ga ik gewoon voor never winter nights 2

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:47
Ik zag hem liggen maar toch niet gekocht vanwege de bugs klachten. Ondanks dat er al een Europese patch (description: various gameplay enhancements and bugfixes) is verschenen: http://www.gamershell.com/download_15929.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Ik weet dat ik in Gothic 2 ook constant doodging in het begin. En dat elk miezerig mannetje me gewoon afmaakte. Dat was juist de uitdaging. En het geeft steeds een grotere voldoening wanneer je toch sterker wordt en het steeds makkelijker wordt en dat je weer nieuwe gebieden kan betreden.

Maar ik weet niet hoe erg dat bij gothic 3 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik lees het al wel weer niks anders dan bugs dus, ik wou deze ook aanschaffen maar ik wacht er ook even mee tot ik positievere berichten lees hier, ik hoop dan ook echt dat ze het wel in 1x fixen en niet patch na patch, want als het spel eindelijk hoort te draaien hoe die hoort te draaien heb je het spel al weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
D. Ninjai schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 08:50:
Ik zag hem liggen maar toch niet gekocht vanwege de bugs klachten. Ondanks dat er al een Europese patch (description: various gameplay enhancements and bugfixes) is verschenen: http://www.gamershell.com/download_15929.shtml
Die patch was uitgebract op dag één. Ik merkte niet echt heel veel verschil. Sommigen klagen zelfs dat het meer kwaad doet dan goed.

Voor de mensen die bang zijn dat het spel niets waard is, maak je geen zorgen. Ik ben wel pissig omdat ik het gekocht heb en niet wil/kan spelen. Er zit een kwalitatief hoog spel onder de bugs. De atmosfeer is goed, het verhaal en quests meeslepend. Maar eerst moeten de bugs dus weggehaald worden. Het is duidelijk dat Piranha Bytes geen enkel aandacht heeft besteedt aan het testen. Het zal een goed spel worden, maar ik ben bang dat het een tijdje kan duren. De grootste problemen zijn met één patch te verhelpen, maar één patch zal lang niet genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 19:06

edward2

Schieten op de beesten

mister_S schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:17:
[...]

Die patch was uitgebract op dag één. Ik merkte niet echt heel veel verschil. Sommigen klagen zelfs dat het meer kwaad doet dan goed.

Voor de mensen die bang zijn dat het spel niets waard is, maak je geen zorgen. Ik ben wel pissig omdat ik het gekocht heb en niet wil/kan spelen. Er zit een kwalitatief hoog spel onder de bugs. De atmosfeer is goed, het verhaal en quests meeslepend. Maar eerst moeten de bugs dus weggehaald worden. Het is duidelijk dat Piranha Bytes geen enkel aandacht heeft besteedt aan het testen. Het zal een goed spel worden, maar ik ben bang dat het een tijdje kan duren. De grootste problemen zijn met één patch te verhelpen, maar één patch zal lang niet genoeg zijn.
Yep, het heeft veel potentie, maar ook het spelen zonder bv antialising is jammer, al is dat het ergste niet en lijken de bugs bij mij vooralsnog mee te vallen, maar ik ben dan ook net begonnen. Iemand die AA wel aan de praat heeft gekregen?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:49
Ik blijf erbij dat Gothic 3 wel aan mijn verwachtingen voldoet. Er zitten welliswaar een aantal bugs in, en hij is zwaar.
Maar praktisch elk spel is zwaar als je hem voor het eerst koopt. 1,3gb ram is idd veel, maar kijk maar eens over een jaar, dan is dat niets meer. Daarnaast wil het ook wel met systemen die 1gb hebben, of minder, maar kan de res gewoon niet zo hoog.
Ik heb speciaal voor dit spel mijn pc "geupgrade" en heb nu dit erin zitten: 4000+, 2gb, x800xt. Dit is genoeg om het spel op 1280x1024 met medium instellingen te draaien. Hij schokt af en toe wel, maar het is best speelbaar.
Daarnaast, de kwestie "wildlife": Het is een beetje een dubieuze zaak, want aan de ene kant is het zwaar kut en onrealistisch dat je wel van 5 orcs kunt winnen maar niet van 1 of 2 boars. Tot lvl 12 rendde ik gewoon snel langs ze, tot dat ik (op dit moment) op lvl 18 ben en een flaming sword heb. Als ik ze eerder zie dan zij mij dan win ik wel van ze.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 22:05:
[...]

Fanboy, het heeft niets met de sterkte van de monsters te maken, het vechtsysteem klopt niet. Zelfs als je een hoog level hebt kan je nog in een keer dood gaan als je gestunned wordt. Je hebt ook niets aan taktieken of beter worden, als je tegen 2 monsters zit wordt je hoe dan ook een keer geraakt, en dan mag je weer herladen.
In de stad is trouwens niets te doen als je je daar denkt te kunnen vermaken.
fanboy? ik heb het spel nog nooit gespeeld, gothic 1 en 2 ook niet... ;)
maar daarom wist ik dus ook niet dat het zo is als jij verteld, ik dacht dat je gewoon lekker kon trainen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:20

Infinchible

Woef!

Die beesten zijn inderdaad best sterk ja. Maar inderdaad als ik eerst ben zijn ze wel dood :)
Ben nu level 7 en heb ook een vuurzwaardje, werkt wel lekker.
Het spel is wel enorm zwaar, kan het net draaien op medium. Maar dan stottert hij wel genoeg. Ik denk dat Oblivion wel iets beter draait hier. Maar Gothic vind ik ook wel erg mooi. :)

Screentje:

Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/2zefbmc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Finch85 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:27:
Die beesten zijn inderdaad best sterk ja. Maar inderdaad als ik eerst ben zijn ze wel dood :)
Ben nu level 7 en heb ook een vuurzwaardje, werkt wel lekker.
Het spel is wel enorm zwaar, kan het net draaien op medium. Maar dan stottert hij wel genoeg. Ik denk dat Oblivion wel iets beter draait hier. Maar Gothic vind ik ook wel erg mooi. :)

Screentje:

[afbeelding]
ohhh ik dacht dat het zwaarder was dan oblivion :) Gelukkig maar, want met oblivion op max loopt het nog redelijk lekker hier :)

edit: die screenie lijkt ook wel verdacht veel op obli :P vooral als ik zo naar die wolf kijk op de achtergrond.

[ Voor 8% gewijzigd door Avalaxy op 17-10-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible

Infinchible

Woef!

leonpwner1 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:29:
[...]

ohhh ik dacht dat het zwaarder was dan oblivion :) Gelukkig maar, want met oblivion op max loopt het nog redelijk lekker hier :)

edit: die screenie lijkt ook wel verdacht veel op obli :P vooral als ik zo naar die wolf kijk op de achtergrond.
Ik zei ook dat het zwaarder was dan Oblivion. Oblivion kan ik makkelijk op large textures draaien, dan krijg ik niet al te hoge FPS, maar ik krijg geen stotteringen. Met Gothic op medium krijg ik nog wel stotteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 11:36

Steffy

Ayreonaut

Ik had vorige week na een lange dag het idee gekregen het vrijdag middag maar ff op te halen. Niet gedaan dus, achteraf beetje dubbel gevoel. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant, als het net zo slecht of slechter als Oblivion draait laat ik het spel wel liggen. Ik hou niet zo van pruts programmeer werk. Nu wordt het spel volgens mij door Jowood uitgegeven en die staan bekend om hun pruts werk, die releasen een spel al als het nog in de alpha fase zit, of een vroege beta :D :'( :D

Mijn pc is zeker geen top maar ik kan alles op oblivion na uitstekend draaien. Als dit dan net zo bagger geprogrammeerd is en de engine gewoon 1 grote klotezooi is dan hoef ik het spel niet te proberen. Jammer erg jammer maar een beetje optimalizeren voor hardware die niet pas over 5 jaar uit komt zit er zeker niet in :'( Het zal wel net als Oblivion zijn, als je over 3 of 4 jaar eens een nieuwe PC hebt probeer je het uit om te kijken hoe het spel bij release eigenlijk had moeten draaien.

Maar goed ik wacht wel even tot er een demo komt, zal haast wel niet maar dan wacht ik wel op de gratis Extended demo om te kijken hoe het draait, als het zo is als oblivion koop ik het niet. Ik steun alleen mensen die wel een game goed zonder bugs kunnen uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 13:42

-SaveMe-

-klik-

Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb em net bij de MM meegenomen.
Installing ...

Ben benieuwd oftie enigzins performed op mijn dothan 1.8 met 1gig en ATI9700 256MB. En dan heb ik het nog niet gehad over de bugs ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
-SaveMe- schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:53:
Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb em net bij de MM meegenomen.
Installing ...

Ben benieuwd oftie enigzins performed op mijn dothan 1.8 met 1gig en ATI9700 256MB. En dan heb ik het nog niet gehad over de bugs ...
Klein wondertje als je überhaupt kunt spelen met die specs, als ik de verhalen zo lees. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timonv
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-07-2024

Timonv

Eh?

Geweldig spel! Echt weer dat gothic gevoel en oh hoe pitoresk, die geblurde achtergronden :)

Die beestjes zijn inderdaad irritant, maar daar is een heel eenvoudige oplossing voor. De halbert ;) Maar evengoed, ik kan eerlijk gezegd niet wachten op de patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Zamorano schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 22:01:
[...]

Klein wondertje als je überhaupt kunt spelen met die specs, als ik de verhalen zo lees. :9
Ik was dan ook voorbereid op het ergste...
Maar het wonder is geschied!! Ik heb net 2 uur zitten spelen zonder problemen! Laptop heeft het wel warm, maar ach :)

Draai op 1280x800 op medium en valt me niet tegen. Nauwelijks schokken, ziet er nog prima uit, en het is gothic all over! :9

Het is realistisch moeilijk (zoals alle gothic delen), maar niet te. Heb het hele dorp uit gekamd, wat door de wildernis gedoold en wat wolfen, scavengers en van die vliegbeesten gedood. Ook nog een bandit camp uitgemoord. En level 3 ondertussen.

Recap: twee uur lekker gespeeld, geen bugs tegengekomen, geen crashes, en een bovenverwachte performance. Gameplay is gothic good! Ik houd mijn vingertjes gekruisd... :z

Ow, en ik heb de patch NIET geinstalleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-SaveMe- schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 23:48:
[...]

Ik was dan ook voorbereid op het ergste...
Maar het wonder is geschied!! Ik heb net 2 uur zitten spelen zonder problemen! Laptop heeft het wel warm, maar ach :)

Draai op 1280x800 op medium en valt me niet tegen. Nauwelijks schokken, ziet er nog prima uit, en het is gothic all over! :9

Het is realistisch moeilijk (zoals alle gothic delen), maar niet te. Heb het hele dorp uit gekamd, wat door de wildernis gedoold en wat wolfen, scavengers en van die vliegbeesten gedood. Ook nog een bandit camp uitgemoord. En level 3 ondertussen.

Recap: twee uur lekker gespeeld, geen bugs tegengekomen, geen crashes, en een bovenverwachte performance. Gameplay is gothic good! Ik houd mijn vingertjes gekruisd... :z

Ow, en ik heb de patch NIET geinstalleerd!
Mmmm, als je dit dan weer leest krijg je weer hoop. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 21:31
Dan krijg je inderdaad hoop ja :p

Ik zit atm op een 1.6Ghz ( dual core ) laptop met 1gig ram en een ATI radeon Xpress 1100
Zal ie werken? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
TS is aangepast!
Even een nieuw jasje gefixed en wat achterstallige info dr uut geflikkert.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

Hmm, klinkt echt als een JoWood release. Mooie concepten releasen zodra het net de alpha uit komt. Iemand The Guild 2 gedaan? De retail crashde bij iedereen iedere 5 minuten. Pas na 3 patches (in het Duits) konden ze het fixen.

Ik ga deze game proberen (niet kopen), en als het weer een bugged game is blijf ik weg van JoWood. JoWood is gewoon het nieuwe EA maar dan erger :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Brons schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:54:
Hmm, klinkt echt als een JoWood release. Mooie concepten releasen zodra het net de alpha uit komt. Iemand The Guild 2 gedaan? De retail crashde bij iedereen iedere 5 minuten. Pas na 3 patches (in het Duits) konden ze het fixen.

Ik ga deze game proberen (niet kopen), en als het weer een bugged game is blijf ik weg van JoWood. JoWood is gewoon het nieuwe EA maar dan erger :(.
Ik ben niet helemaal eens met je statement dat JoWood de nieuwe EA is. Bij EA worden games opgekocht en uitgemelkt. Gothic 3 had iets van 8 makers ofzo, niet meer. Deze zijn nog steeds dezelfde als van G1.
Daarnaast gebruikt EA aldoor dezelfde engine en poetsen ze de game alleen op met eventuele nieuwe technieken. G3 is gebouwt op een uitgeklede GameBryo engine. De rest hebben ze zelf opgebouwd, in 2 jaar tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
@ Brons Als je hem gaat "niet kopen ( :P ) " dan moet je nog even geduld hebben, aangezien er nog geen crack is voor de Engelse versie en die waarschijnlijk ook niet gaat komen. De Engelse versie werkt namelijk met de Tages protection die nog nooit gecracked is, de US versie ( die komt in november oid ( don't blame me if I'm wrong ) gebruikt daarentegen Securom, die wel gecracked is. De duitse versie werkt ( dacht ik ) wel, maarja. Dr zijn btw ook weinig goeie, werkende, snelle torrents voor de engelse versie.

Btw 2 op internet staan tig cracks voor gothic 3, maar zijn allemaal fakes, en 90% is zelfs een trojan

//edit Xardas, wel een toepasselijke naam in dit topic :>

[ Voor 5% gewijzigd door McPoowl op 18-10-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Dit lijkt inderdaad een regelmatige verschijnsel te zijn bij JoWood spellen. Elk spel dat ze uitbrengen heeft patches nodig om normaal te werken. Spellforce 1 & 2, The Guild 2, Gothic 2. En nu staat Gothic 3 dus ook op dit lijstje. Hoe vaak moet je de fout ingaan voor je realiseert dat je het verkeerd doet? Misschien is dit paranoia, maar ik denk dat ze gewoon geen geld willen uitgeven aan betatesten. En in dit geval lijken de aankomende spellen Dark Messiah en NWN2 ook een rol te spelen. Maar dit zijn theorieen.
Schop je produkt gewoon op de markt en gebruik de betalende spelers als testers. Schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

Xardas schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:00:
[...]

Ik ben niet helemaal eens met je statement dat JoWood de nieuwe EA is. Bij EA worden games opgekocht en uitgemelkt. Gothic 3 had iets van 8 makers ofzo, niet meer. Deze zijn nog steeds dezelfde als van G1.
Daarnaast gebruikt EA aldoor dezelfde engine en poetsen ze de game alleen op met eventuele nieuwe technieken. G3 is gebouwt op een uitgeklede GameBryo engine. De rest hebben ze zelf opgebouwd, in 2 jaar tijd.
Dat is dus echt geen excuus om een bugged game op de markt te brengen. En het is ook niet de eerste keer dat JoWood een game vol met bugs op de markt zet. Ze hebben er een hele lijst. Mijn voorbeeld van The Guild 2 was niet het enige spel dat ze onspeelbaar (want dat was The Guild 2) op de markt hebben gezet.

Ik geef ook niet de dev's de schuld maar JoWood, die net als EA de studio's de opdracht geeft om alles nog lang niet klaar te releasen.
zwAf schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:00:
@ Brons Als je hem gaat "niet kopen ( :P ) " dan moet je nog even geduld hebben, aangezien er nog geen crack is voor de Engelse versie en die waarschijnlijk ook niet gaat komen. De Engelse versie werkt namelijk met de Tages protection die nog nooit gecracked is, de US versie ( die komt in november oid ( don't blame me if I'm wrong ) gebruikt daarentegen Securom, die wel gecracked is. De duitse versie werkt ( dacht ik ) wel, maarja. Dr zijn btw ook weinig goeie, werkende, snelle torrents voor de engelse versie.

Btw 2 op internet staan tig cracks voor gothic 3, maar zijn allemaal fakes, en 90% is zelfs een trojan

//edit Xardas, wel een toepasselijke naam in dit topic :>
Geduld is een schone zaak, maar ik ben echt niet meer van plan om nog een JoWood game te kopen tot ze een keer besluiten ons niet meer als betatesters te gebruiken.

[ Voor 32% gewijzigd door Brons op 18-10-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Probleempje hier, hoe finnish ik iemand?

Ik kan ze wl kapot meppen, maar ocrs en mensen staan na zoveel tijd weer op. Hoe doe ik die finish move?

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible

Infinchible

Woef!

Weet je zeker dat je niet gewoon in de 'arena' bezig bent? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Fiddle schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:49:
Probleempje hier, hoe finnish ik iemand?

Ik kan ze wl kapot meppen, maar ocrs en mensen staan na zoveel tijd weer op. Hoe doe ik die finish move?
Rechtermuisknop ingedrukt houden en dan links slaan.
Staat ook achterop je manual, inclusief nog andere leuke trics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Weer wat uurtjes verder en ik kan niet anders zeggen dan dat de game super is!
Het grote voordeel tov oblivion is dat je veel meer het idee hebt dat het ene levende wereld is. Maar vooral omdat het spel veeeeeeeel meer sfeer heeft. Niet in de laatste plaats omdat je echt 'bang' bent als je als low level in onbekend terrein loopt. Er is zoveel om je heen dat echt gevaarlijk is.

Zo ben ik al dodelijk verrast door een troep wolven (stuk of 15!), ripper beast, een ogre, een een woedend kamp met orcs (20+). Kan je verzekeren dat je dan wel wil rennen.
En daarnaast ook veel meer het gevaar om van hoogtes te vallen enzo ...

En de interactie van ai is geweldig ... wolven die achter wildlife aangaan. Orcs en mercenaries die massaal met elkaar op de vuist gaan omdat een van de merceanries mij hielp in de arena (ik had em als hulpje op een quest bij me)

Voorlopig ben ik wel lekker zoet!

Ow, enne, nog geen crashes of wat dan ook! Me happy beaver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09-2024
Wat een bugs! het schiet bij mij steeds tussen dag en nacht heen en weer, dan weer licht dan weer Hdonker en objecten verdwijnen en komen weer terug, desalniettemin vermaak ik me zo met dit spel, ik bedoel het is Gothic man, voor mensen die sinds deel 1 fan zijn is dit zo genieten en als een patch de bugs er uit haalt is het helemaal perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INGKING
  • Laatst online: 12-02 17:06
Manie Riets schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 09:06:
Wat een bugs! het schiet bij mij steeds tussen dag en nacht heen en weer, dan weer licht dan weer Hdonker en objecten verdwijnen en komen weer terug, desalniettemin vermaak ik me zo met dit spel, ik bedoel het is Gothic man, voor mensen die sinds deel 1 fan zijn is dit zo genieten en als een patch de bugs er uit haalt is het helemaal perfect :)
Dag en nacht problemen doen zich voor bij AMD dual core processors las ik op jet JoWood forum,
er was daar ook een patch voor geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gold

Bij mij draait het op de 1 na hoogste resolutie prima (AMD 3700 Venice, 2GB, NVidia 3600 256Mb). Een vraagje: ik kan bij handelaren alleen maar spullen ruilen of kopen maar dat levert geen goud op, verkopen voor goud lukt mij niet. Hoort dat zo of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Weet iemand of het mogelijk is AA te activeren met een X1900 ?
Zonder aa zien de games er altijd een stuk minder uit op me 19 inch acer 1951cs :)

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Hmm lees dat aa niet mogelijk is met ati kaarten :(
erg jammer want mijn performence op 1280x1024 op high is erg goed, kan makkelijk 2x aa bij wat spellen op een crystalbrite lcd scherm er zoveel beter laat uitzien :(

@racydeamons
lees eens wat nfos als je hem graag wilt uitproberen, ik ben de engelse versie nu grondig aant testen :)

[ Voor 22% gewijzigd door evilpin0 op 19-10-2006 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me wel een leuke game maar ja ik wil hem wel kopen maar draait hij op mijn computer lekker.
want zo niet kan het wel een leuke game zijn maar met schokken is het niet echt te doen vind ik.
is er misschien een speelbare demo van?
want om even met een crack te spelen zit er niet in want die is er nog niet volgens mij.
iemand suggesties? om toch te kunnen zien of hij lekker loopt op een pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
INGKING schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 10:25:
[...]

Dag en nacht problemen doen zich voor bij AMD dual core processors las ik op jet JoWood forum,
er was daar ook een patch voor geloof ik
Ga ik eens opzoeken, danke :)
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 10:57:
Gold

Bij mij draait het op de 1 na hoogste resolutie prima (AMD 3700 Venice, 2GB, NVidia 3600 256Mb). Een vraagje: ik kan bij handelaren alleen maar spullen ruilen of kopen maar dat levert geen goud op, verkopen voor goud lukt mij niet. Hoort dat zo of zie ik wat over het hoofd?
Als je iets gaat verkopen en jouw spullen hebben meer waarde dan wat je koopt dan moet je op BALANCE GOLD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
whaha heb het eens goed gespeelt en ik vindt het echt een meesterlijk bout spel.
ZOn brak combat systeem heb ik nog nooit meegemaakt, kan niet strafen kan niet springen kan niet sprinten in combat dan. Ik zie hier geen gameplay in? De graphics zijn wel goed verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Misschien gewooon kwestie van bij controls instellen?

Anyway, kan iemand is een paar ingame screens posten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
PcManiaxx schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:44:
Misschien gewooon kwestie van bij controls instellen?

Hier staan een aantal screenshots. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

PcManiaxx schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 17:44:
Heb de screenshot knop niet gevonden, en dan nog, ik speel op medium he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
OMG

Wat verslavend is dit, ik ben net 7 uur non stop achter elkaar doorgegaan.

Ben nu level 18. Swordsman/archer...

Ik kan echt niet wachten om op "troll-hunting" te gaan, net als in deel 1 en 2 :D

Maar wat is nou de "main-quest-line?" Ik ben nu maar gewoon een beetje van stad naar stad aan het gaan, ben nu net in montera. Nu wil ik zelf aan de kant van de mens (rebels) staan, en wil ik de orks uit elke stad verdrijven.. Kan dat in elke stad? want na cape dune (die je moest heroveren) krijg ik geen opdrachten meer van de rebels... :S

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Fiddle schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:33:
OMG

Wat verslavend is dit, ik ben net 7 uur non stop achter elkaar doorgegaan.

Ben nu level 18. Swordsman/archer...

Ik kan echt niet wachten om op "troll-hunting" te gaan, net als in deel 1 en 2 :D

Maar wat is nou de "main-quest-line?" Ik ben nu maar gewoon een beetje van stad naar stad aan het gaan, ben nu net in montera. Nu wil ik zelf aan de kant van de mens (rebels) staan, en wil ik de orks uit elke stad verdrijven.. Kan dat in elke stad? want na cape dune (die je moest heroveren) krijg ik geen opdrachten meer van de rebels... :S
Ja gaaf he :) Eindelijk eens een keer een positief bericht 8)
Je kan, zover als ik weet, elke stad overnemen. Ik ben zelf nu een beetje aan het zwerven tussen 3 steden en "the pass".
De main-line is om King Rhobar te bereiken en Xardas te vinden (op dit moment). Als je Montera uitloopt en dan de pad naar het noorden volgt, dan kom je uit bij een lookouttower waar allemaal orks omheen staan. Daarin zit Gorn. Praat maar eens met hem over Gotha. Daar ligt een belanrijke teleport.
Ik moet zeggen dat ik die massale gevechten erg lief ben. Towns overnemen enzo.

Op dit moment ben ik zelf level 20, Swordsman. Gewapend met een flaming sword ben ik op dit moment opzoek naar die f*cking wheatsacks voor een ventje in Montera. Ik heb er al iets van 14 ofzo... kom er 1 tekort... aaargh! /me Xardas start gothic 3 maar weer eens op

enne, trolls wil je nu nog niet tegen komen... Ze slaan hard en verspreiden daardoor een of andere ziekte, zodat je gele balk grijs wordt en niet meer vult...
Maargoed, genoeg spoilers :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 10:18

GekkeR

key = key

Ik kan zelf ook niet wachten met spelen , maar dwing mezelf toch nog even te wachten op de patch(es).

Dieren met rapid stun attacks en bugged armor staan me toch iets teveel tegen :)

De potion bug (potion in quickbar , drinken en net als ie slokt inventory openen en tada je hebt je potion nog na het gebruikt te hebben) is ook vervelend ook al kan je er natuurlijk ook geen gebruik van maken.

Te goedkope prijs voor een flamesword (beter dan de meeste wapens) is ook niet geheel correct.

Maja de buglijsten kennen de meeste mensen wel hehe.

Verder een uitstekende game , stukken beter als oblivion (zodra het eenmaal gepatched is).

Mooie url om een beetje the checken hoe het staat met de bugs

[ Voor 9% gewijzigd door GekkeR op 20-10-2006 01:48 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Xardas schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 23:32:
[...]

Ja gaaf he :) Eindelijk eens een keer een positief bericht 8)
Je kan, zover als ik weet, elke stad overnemen. Ik ben zelf nu een beetje aan het zwerven tussen 3 steden en "the pass".
De main-line is om King Rhobar te bereiken en Xardas te vinden (op dit moment). Als je Montera uitloopt en dan de pad naar het noorden volgt, dan kom je uit bij een lookouttower waar allemaal orks omheen staan. Daarin zit Gorn. Praat maar eens met hem over Gotha. Daar ligt een belanrijke teleport.
Ik moet zeggen dat ik die massale gevechten erg lief ben. Towns overnemen enzo.

Op dit moment ben ik zelf level 20, Swordsman. Gewapend met een flaming sword ben ik op dit moment opzoek naar die f*cking wheatsacks voor een ventje in Montera. Ik heb er al iets van 14 ofzo... kom er 1 tekort... aaargh! /me Xardas start gothic 3 maar weer eens op

enne, trolls wil je nu nog niet tegen komen... Ze slaan hard en verspreiden daardoor een of andere ziekte, zodat je gele balk grijs wordt en niet meer vult...
Maargoed, genoeg spoilers :p
Ghehe, dan gaat ik daar ff geduldig mee zijn. Ik ben nu ook iets van level 20, en vecht met dual wielding swords, waarvan 1 de flaming sword, en de ander dat blessed sword van die rebel uit cape dun. (90 damage).

Xardas lees dit ff :)

spoiler:
Verder kreeg ik ook ook die missie van dan melk en haver, en ik dag tieft lekker op met je noob klusjes ^^. dus ik loopt wat verder en stuit ik ook op die blokkade met Gorn enzo. Dus ik bevrijd hem en we vallen kasteel binnen. Doden de Demon, en ik vind daar een teleportstone naar die afgeschermde wereld van King Robar. Dat is waar ik nu gebleven ben.

Alleen 1 probleem, op die plek waar je die demon moest verslaan zou Gorn een Fire Chalice hebben achtergelaten... Die kan ik dus niet vinden. jij wel?
GekkeR schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 01:20:
Maja de buglijsten kennen de meeste mensen wel hehe.

Verder een uitstekende game , stukken beter als oblivion (zodra het eenmaal gepatched is).

Mooie url om een beetje the checken hoe het staat met de bugs
Tjah, als je het zolang gespeeld heb als ik ken je de bugs inmiddels wel. :) maar is er al nieuws van Jowood of ze ook echt iets aan DEZE probs gaan doen?

Heeft er iemand trouwens een lijstje met performance/ini-file tweaks? das wel ff goeie voor in de startpost namelijk...

[ Voor 14% gewijzigd door Fiddle op 20-10-2006 10:36 . Reden: Edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het sinds vandaag , vind het wel tegenvallen ja.
Het spel kan ik niet op 1600*1200 en High draaien met een 7950GX2.
Het is wel tedoen maar ik zie teveel framedrops naar 9-15 fps.
Waar ik het .. van krijg. Verder vind ik dat het spel nog slechter geoptimaliseerd is dan Oblivion.
En Oblivion is veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:47
Nou, ik speel het nu een uurtje en ik vermaak me er toch niet heel erg mee moet ik zeggen. Ik ben redelijk bekend met andere RPGs, maar ik kende de Gothic serie nog niet. Na wat reviews gelezen te hebben leek mij dit ook een erg gaaf spel, maar het valt me niet heel erg mee tot nu toe.
Eerst die orks in het begindorp uitgemoord, daarna een beetje de omgeving gaan verkennen. Mijn mannetje zei nog heel stoer tegen een dorpeling die hem ervoor waarschuwde dat hij niet bang was voor een wolfje of twee, dus toen ik ze eenmaal tegenkwam ging ik er met vol vertrouwen op af: fout nummer 1.
Nadat ik een keer of vier dood was gegaan en uiteindelijk toch mijn wapen weer terug had gevonden zag ik dat twee mannen door een wild zwijn aangevallen werden. Ik dacht: kom, ik doe eens heldhaftig en slacht dat zwijn. Fout nummer 2: de mannen slachtten daarna mij af, en stalen daarna ook nog eens wederom mijn wapen en mijn goud.
Nu goed, uiteindelijk na een keer of wat weer dood te zijn gegaan dat probleem ook opgelost, en ik ging met een zwaarbepantserde bijldragende vent naar het rebellenkamp. Daar aangekomen vroeg een arm houthakkertje mijn hulp met het oplossen van een zwijnenprobleempje: zeker met het minder heroïsche beloninkje van 30 goud dacht ik: een paar zwijntjes, kom maar op! Fout nummer 3: de zwijnen maken mij kéér op kéér dood terwijl ik er nog geen slag tussen krijg. Uiteindelijk dacht ik erg slim te zijn en de zwijnen naar het rebellenkamp te lokken: het is tenslotte hún probleem, laten zij het dan ook maar oplossen. Maar toen ik bij het daarop volgende gevecht perongeluk een rebel raakte, werd ik door hem en zijn maatjes vriendelijk doch dringend inelkaar geslagen en ontdaan van mijn geld en zwaard.

Doe ik iets verkeerd qua vechten? Heb ik het überultra armor of complete and utter invincibility en een zwaard van de goden gemist die mij wél in staat zouden stellen een simpel zwijntje of twee in de pan te hakken?

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 11:36

Steffy

Ayreonaut

:') Wel eens van 'Bugs' gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:31:
Ik heb het sinds vandaag , vind het wel tegenvallen ja.
Het spel kan ik niet op 1600*1200 en High draaien met een 7950GX2.
Het is wel tedoen maar ik zie teveel framedrops naar 9-15 fps.
Waar ik het .. van krijg. Verder vind ik dat het spel nog slechter geoptimaliseerd is dan Oblivion.
En Oblivion is veel mooier.
En wat heb je verder dan? Je videokaart is maar 1/3 van je performace bij dit spel.
Hiervoor had ik namelijk met Battlefield 2 problemen met mijn settings, terwijl ik wel een x800xt erin heb zitten. Na mijn upgrade (processor/ram) kan ik alles op high zetten, met 1600x1200.
Daar naast is 1600x1200 (imho) best overkill voor dat spel. Je ziet er niet veel meer door ofzo hoor, het is alleen zwaarder en alles is kleiner. Pas als je meer dan 21" hebt ofzo is het pas van toepassing.
DeadKennedy schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:25:
Doe ik iets verkeerd qua vechten? Heb ik het überultra armor of complete and utter invincibility en een zwaard van de goden gemist die mij wél in staat zouden stellen een simpel zwijntje of twee in de pan te hakken?
Probeer eerst een veilig aan te komen in de stad, en daar vervolgens een aantal questen te doen. Wild life is nog niet klaar voor jou :p
Fiddle schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:14:
Ghehe, dan gaat ik daar ff geduldig mee zijn. Ik ben nu ook iets van level 20, en vecht met dual wielding swords, waarvan 1 de flaming sword, en de ander dat blessed sword van die rebel uit cape dun. (90 damage).

Xardas lees dit ff :)

spoiler:
Verder kreeg ik ook ook die missie van dan melk en haver, en ik dag tieft lekker op met je noob klusjes ^^. dus ik loopt wat verder en stuit ik ook op die blokkade met Gorn enzo. Dus ik bevrijd hem en we vallen kasteel binnen. Doden de Demon, en ik vind daar een teleportstone naar die afgeschermde wereld van King Robar. Dat is waar ik nu gebleven ben.

Alleen 1 probleem, op die plek waar je die demon moest verslaan zou Gorn een Fire Chalice hebben achtergelaten... Die kan ik dus niet vinden. jij wel?
Ik probeer in de kasteel van Mortera (of iets in die richting, vergeet aldoor de naam) te komen voordat ik de stad overneem (orks verwijderen). Ik mis nog net iets van 6 punten ofzo, dus ik doe op dit moment deze quest met de hoop dat ik dan in de kasteel mag komen, en kijken wat ik daar allemaal mag/kan doen.
De firechalice zit in de demon trouwens. Moet je hem maar ff doorzoeken.

Maar mijn grote vraag aan jou is: waar heb je dual weilding geleerd????? Dat zou ik heel graag willen weten _/-\o_ :9~

[ Voor 53% gewijzigd door Xardas op 20-10-2006 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Xardas schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:36:
Probeer eerst een veilig aan te komen in de stad, en daar vervolgens een aantal questen te doen. Wild life is nog niet klaar voor jou :p
Maar dit is de eerste opdracht die ik kreeg!

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Laatst online: 18-06 08:59

Shva

aka Jos_theboss

tja, die developers hebben geen beta testers dus tja je moet het accepteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 10:18

GekkeR

key = key

Komt omdat de AI van de beesten kapot is , ze vallen nonstop aan (stunlock bug).

Zoals ik al eerder vermelde , 1 maandje wachten voor de patches :)

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
DeadKennedy schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:50:
[...]
Maar dit is de eerste opdracht die ik kreeg!
Jonge, zoek ff verder dan je neus lang is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Xardas schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:27:
[...]

Jonge, zoek ff verder dan je neus lang is :+
Goed, goed ik laat deze opdracht wel even links liggen en keer wel terug wanneer ik de kracht van Innos op die heidense beesten los kan laten :)

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 17:57
Sjezus wat zuigt dit spel zeg!
Ik heb even de "geleende" versie gespeeld, voordat ik dit spel ga kopen...maar na een paar uurtjes spelen kijk ik wel uit.
Deze game mocht helemaal niet uitgebracht worden in de staat waar die in verkeerd...zit vol met bugs en de fraps vliegen van hot naar her.
Ik vlieg constant van 50fps naar 20fps of lager als ik een simpele torch aansteek.
Ik moet zeggen dat ik na de toch wat teleurstellende oblivion hier echt naar uit keek maar oblivion veegt de vloer aan met dit drama!
De combat is al helemaal niet om aan te zien en pathfinding is ver te zoeken (zit regelmatig vast in een boom/kist whatevah!)
Ik raad iedereen af dit spel te kopen, en zeker niet kopen als je geen monsterhardware in huis hebt staan anders is het helemaal niet te spelen.
Op naar Neverwinternights 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Ik probeer in de kasteel van Mortera (of iets in die richting, vergeet aldoor de naam) te komen voordat ik de stad overneem (orks verwijderen). Ik mis nog net iets van 6 punten ofzo, dus ik doe op dit moment deze quest met de hoop dat ik dan in de kasteel mag komen, en kijken wat ik daar allemaal mag/kan doen.

Maar mijn grote vraag aan jou is: waar heb je dual weilding geleerd????? Dat zou ik heel graag willen weten _/-\o_ :9~
Ik ben naar cape dun ff naar het zonnige zuiden gegaan :) FF 2 woestijn stadjes alle quests gedaan. daar kan je het leren.

spoiler:
Zo heb de hele hoofdstad waar king rhobar zit orc vrij gemaakt, damn dat heeft el tijd gekost zeg. Vervolgens geeft koninkje me dezelfde opdr8 die ik al had, namelijk xardas vinden :S...

Maar ik snap niet waar ik nou heen moet met die fire chalice... in je quest log staat dat je die moet brengen naar iemand in een bepaalde stad/plaat. Maar deze stad/plaats staat vervolgens niet op je map :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04 16:18
DeadKennedy schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:00:
[...]

Goed, goed ik laat deze opdracht wel even links liggen en keer wel terug wanneer ik de kracht van Innos op die heidense beesten los kan laten :)
Volgens mij past dit stukje heel goed bij jou eigen ervaring:
Klinkt als een fluitje van een cent dus, ware het niet dat vijanden dit ook bij jou kunnen doen. Hoewel menselijke tegenstanders en Orcs qua aanvalskracht meer pijn doen dan beesten uit het bos, zijn het deze laatstgenoemden die de échte killers van het spel zijn. Ik heb al heel wat dorpen uitgemoord en ontreinigt van flink wat Orcs, maar waar ik pas echt vaak dood ben gegaan zijn de gevechten met wolven, uit de kluiten gewassen vliegen en zwijnen. Man o man, wat de makers daarmee uitgespookt hebben weet ik ook niet, maar als deze krengen je in hun houdgreep hebben, kom je er niet levend meer vanaf.
Komt van een review op gamer.nl:

http://www.gamer.nl/doc/35450

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noob vraagje. Ben net begonnen maar hoe weet ik waar ik heen moet als ik een quest geselecteerd heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
poooeee poeee....

ook maar eens een geleende versie geprobeerd omdat het me een vet spel leek, maar ik het (nog) niet wilde kopen vanwege de slechte ervaring van mensen (bugs). Ten eerste: de graphics vind ik spuuglelijk, met alles op high/medium. Ten tweede: de performance vind ik ronduit dramatisch vergeleken met de graphics/AI/whatever die je er voor terug krijgt. Ten derde: gigantisch veel vastloperts, zelfs in het menu... Ten vierde: dit vind ik toch wel het ergste: ik kan door elk stukje muur/gras kijken als ik een kleein beetje omlaag kijk, wat er verschrikkelijk lelijk en bugged uitziet... Ik denk dat ik het maar weer van mijn keiharde schijf af gooi tot er wat patches beschikbaar zijn (niet die patch die al uit is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

En wat heb je verder dan? Je videokaart is maar 1/3 van je performace bij dit spel.
Hiervoor had ik namelijk met Battlefield 2 problemen met mijn settings, terwijl ik wel een x800xt erin heb zitten. Na mijn upgrade (processor/ram) kan ik alles op high zetten, met 1600x1200.
Daar naast is 1600x1200 (imho) best overkill voor dat spel. Je ziet er niet veel meer door ofzo hoor, het is alleen zwaarder en alles is kleiner. Pas als je meer dan 21" hebt ofzo is het pas van toepassing.

[...]

[...]

Intel C2D E6600
2*1GB DDR 667Mhz
7950GX2

Dat is het systeem waarop ik het draai..
Maar ik vind het een *** spel. Ik heb het er al van gegooid.
Ge-uninstalled dus. Dit soort spellen verkeren in een onspeelbare staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Fiddle schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:42:
[...]

Ik ben naar cape dun ff naar het zonnige zuiden gegaan :) FF 2 woestijn stadjes alle quests gedaan. daar kan je het leren.

spoiler:
Zo heb de hele hoofdstad waar king rhobar zit orc vrij gemaakt, damn dat heeft el tijd gekost zeg. Vervolgens geeft koninkje me dezelfde opdr8 die ik al had, namelijk xardas vinden :S...

Maar ik snap niet waar ik nou heen moet met die fire chalice... in je quest log staat dat je die moet brengen naar iemand in een bepaalde stad/plaat. Maar deze stad/plaats staat vervolgens niet op je map :S
ga ik dat ff proberen, thx :)
Ik denk dat je die firechalicen uiteindelijk bij een high mage moet inleveren. Maar dat durf ik niet zeker te zeggen.

@ hierboven:
Ja oke, als je die specs hebt en het doet het nog steeds niet goed, dan is er wel iets aan de hand. Ik moet wel zeggen dat Gothic 3 heel erg wisselend is qua hardware. Sommige, zoals jij, hebben een high end systeem, die het niet eens op high-res kan draaien. En andere hebben een midrange systeem die wel alles op highres kunnen draaien. In dit geval geef ik je dan wel gelijk: bad coding ;(

[ Voor 20% gewijzigd door Xardas op 20-10-2006 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 22:49

rossinl

Audio/Videophile

De engine van dit spel zuigt egt zwaar zeg :(
in t begin van het spel als je al die orcs moet afslachten in dat dorpje heb je gewoon mega framedrops, ook als je de grafische instellingen lager zet... Het spel zal wel heel cpu gevoelig zijn ofzo..
Ik heb een aardig snel systeem:
X2 3800+ @ 2,3 Ghz
2 GB
X1900XT @ XTX

Oblivion vind ik iig 10x beter...

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rossinl schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:23:
in t begin van het spel als je al die orcs moet afslachten in dat dorpje heb je gewoon mega framedrops, ook als je de grafische instellingen lager zet... Het spel zal wel heel cpu gevoelig zijn ofzo..
X2 3800+ @ 2,3 Ghz
2 GB
X1900XT @ XTX

Niks met de CPU te maken. Ik heb een C2D E6600 en ik heb er ook last van met een 7950GX2.
Slechte engine , slecht spel , eentonig.
Ze proberen oblivion like te zijn.. maar lukt totaal niet ! 8)7
En inderdaad op 800*600 is de fps ook nog altijd slecht.. 50-70 fps drops naar 20fps.
En op 1600*1200 30-40fps drops -> 15fps in stadjes.
Ik heb het eraf gedaan.

Dit spel kon goed zijn.. als ze er wat meer optimalisatie ingestoken hadden.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:53:
[...]

Niks met de CPU te maken. Ik heb een C2D E6600 en ik heb er ook last van met een 7950GX2.
Absoluut niet. Oblivion is van een hele andere klasse.
DTM 2 is toch ook niet hetzelfde NFS:MW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:53:
[...]

En inderdaad op 800*600 is de fps ook nog altijd slecht.. 50-70 fps drops naar 20fps.
En op 1600*1200 30-40fps drops -> 15fps in stadjes.
Ik heb het eraf gedaan.

Dit spel kon goed zijn.. als ze er wat meer optimalisatie ingestoken hadden.
Ben het hier wel mee eens, ik heb hem ook eens geprobeerd maar het gaat hartstikke stroef, om de 6 a 7 sec stottert die wel, en sommige stotteringen duren wel een seconde of 3 a 4, dus het beeld blijft dan gewoon een paar seconden stil staan om vervolgens weer verder te gaan, zo is het echt onspeelbaar en het neemt je speelplezier weg, nee ik wacht ook even mee tot dat er een betere patch is dan die er nu is.

Enne aan me rig(pc) licht het niet.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 20:33 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Ligt het nou aan mij of is dit spel spuuglelijk ? :)

Als ik die plaatjes zie zou je denken dat het ubermooi is. Eenmaal het spel opgestart met alles voluit @ 1280 x 1024 en m'n broek zakte echt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcManiaxx schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:05:

Als ik die plaatjes zie zou je denken dat het ubermooi is. Eenmaal het spel opgestart met alles voluit @ 1280 x 1024 en m'n broek zakte echt af.
Rofl, :o

Ligt in iedergeval niet aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
rossinl schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:23:
X2 3800+ @ 2,3 Ghz
2 GB
X1900XT @ XTX

Clock ff je cpu naar 2.5/2.6. Ff een beter koelertje derop en dan trekt je cpu de snelheid het makkelijk. Heb ik ook gedaan. Deze CPU is echt een mega overclock beest...En dat maakt met sommige dingen toch wel performance verschil
PcManiaxx schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 21:05:

Ben het gedeeltelijk met je eens...

Af en toe sta ik en het spel ook te kwijlen. En op andere momenten (de meeste momenten) vind ik het gothic 2 graphics hebben.

Het is bij mij heel erg afhankelijk van de belichting. Op de meeste momenten zie je de dikke bumpmaps/pixelshaders/etc/etc niet. Maar ze zijn er zeker wel. Want als er ff andere belichting is, sta ik wel te kwijlen.... Wederom, hadden ze beter kunnen programmeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Voor mij boeien de bugs en de slechte engine niet zo, ik vind het, net als voorgaande delen, echt een geweldig spel, toch vind ik het erg zonde en zeker niet slim van om het spel zo uit te brengen, de reviews zijn verre van lovend waardoor omdat veel mensen gothic 3 hierdoor links laten liggen wat dus natuurlijk minder opbrengsten voor nieuwe spellen betekent, vind et gewoon erg jammer allemaal :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 11:52

Poekie McPurrr

Mreoww~

Manie Riets schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 09:34:
Voor mij boeien de bugs en de slechte engine niet zo, ik vind het, net als voorgaande delen, echt een geweldig spel, toch vind ik het erg zonde en zeker niet slim van om het spel zo uit te brengen, de reviews zijn verre van lovend waardoor omdat veel mensen gothic 3 hierdoor links laten liggen wat dus natuurlijk minder opbrengsten voor nieuwe spellen betekent, vind et gewoon erg jammer allemaal :/
Erger nog, minder inkomsten -> minder geld om bestaande bugs op te lossen :/ Verder zal men minder dure programmeurs op een spel zetten wat reeds uit is en slechte kritieken ontvangt (doordat het vol fouten zit).

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manie Riets schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 09:34:
Maar dat is nou ook precies het probleem, ik vind het ook een pracht game echt een hele goeie ik vind zelfs dat het meer sfeer bevat dat obilivion, de wereld is ook meer levender dan obilivion en het vechtsysteem waar ook veel mensen over klagen heb ik geen last van ik vind het wel goed zo, en dat boar bashen is ook wel onderuit te komen, maar de bugs maken het spel onspeelbaar en het onneemt je hele speelplezier en dat is de reden dat ik het weer van mijn harddisk af heb gedaan, maar ik kijk wel uit op de dag dat de bugs weg zijn door middel van een goeie patch, en dan pak ik hem met plezier weer uit de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
Nou heb ik net de southern exit gecleard, loop ik naar buiten, blijft ie hangen :(
natuurlijk niet gesaved :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

zwAf schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 13:12:
Nou heb ik net de southern exit gecleard, loop ik naar buiten, blijft ie hangen :(
natuurlijk niet gesaved :p
Ook leuk, mijn savegame is corrupt, dag 4 dagen spelen en weer beginnen from scratch...

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit spel is nieteens af en ze brengen het al uit... wat een flop zeg |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Het spel is idd (te) buggy, maar het heeft zo'n dijk van een sfeer, gameplay, leveldesign, muziek, dat ik ondanks de bugs onwijs genieten van de wereld van Gothic3. Ik was nog lang niet klaar met Oblivion en wilde gewoon vast even sneakpeaken, maar eenmaal begonnen, raak je er niet meer van.
Ik vind het absoluut geen flop, maar een van de meest toegewijde games, maar het had gewoon nog niet gereleased mogen worden.

Ik heb wat truucjes uitgehaald om hem beter te laten lopen met ATI Crossfire en ik heb nu een redelijke smooth gameplay ondanks de 20-45 fps.

[ Voor 12% gewijzigd door edward2 op 21-10-2006 18:44 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
edward2 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:43:
Het spel is idd (te) buggy, maar het heeft zo'n dijk van een sfeer, gameplay, leveldesign, muziek, dat ik ondanks de bugs onwijs genieten van de wereld van Gothic3. Ik was nog lang niet klaar met Oblivion en wilde gewoon vast even sneakpeaken, maar eenmaal begonnen, raak je er niet meer van.
Ik vind het absoluut geen flop, maar een van de meest toegewijde games, maar het had gewoon nog niet gereleased mogen worden.

Ik heb wat truucjes uitgehaald om hem beter te laten lopen met ATI Crossfire en ik heb nu een redelijke smooth gameplay ondanks de 20-45 fps.
Hmm bij mij loopt hij juist super in crossfire (denk zo'n 60 fps), alles op max. (met een reso. van 1280x1024).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edward2 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:43:

tis wel degelijk een flop... je moet je spel ook fatsoenlijk kunnen laten draaien, maar deze game draait zelfs bagger op de meest top-notch systemen die eer zijn... echt jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Laat de makers van Pyranha Bytes daar maar eerst is leren programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Laatst online: 20:19
edward2 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:25:
[...]

Ook leuk, mijn savegame is corrupt, dag 4 dagen spelen en weer beginnen from scratch...
Iemand op het Jowood forum zei dat hij alleen in het menu ging (met esc) en daar save/load gebruikte en niet de quicksave. Die kerel heeft iig tot nu toe nog geeneen corrupted save gehad. Hoe doe jij het? Wel zo gemakkelijk ter vergelijking :)

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

coole game :) heb nu even de game "getest" en ga em snel kopen want dat verdiend de game gewoon...was even wennen aan de inventory enz enz maar is gewoon een lachen game en ziet er goed uit..

ik draai hem breedbeeld en de lijnen vullen zich goed moet ik zeggen.

mijn sys: Centrino 1.86 2GB mem en Gforce 6600Go (laptop dus)
draai 1280*792 oid.. :P

dat ruilen is handig bij die lighthouse en dan die worlmap scoren...er zijn genoeg orc sowrds om te ruilen qua gold :)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Laatst online: 20:19
Misschien helpt deze link wat mensen om betere performance te halen.

http://forum.jowood.com/showthread.php?t=126999

1ste gedeelte gaat over visual tweaks maar omdat het bij de meeste mensen toch al brak loopt denk ik dat het 2de gedeelte (onderaan de post) wat interresanter is.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze game ook even "gereviewed", maar jeetje wat slecht zeg qua bugs enzo. En ondanks dat ik alle opties op max had staan, haald de game het grafisch bij lange na niet bij Oblivion.

Desondanks zag het er wel mooi uit, maar de framerate is best bagger vergeleken met de graphics die je krijgt. Ik heb het idee dat met het zelfde systeem Oblivion er gewoon meer uit haald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Tr!gger schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 22:32:
[...]

Iemand op het Jowood forum zei dat hij alleen in het menu ging (met esc) en daar save/load gebruikte en niet de quicksave. Die kerel heeft iig tot nu toe nog geeneen corrupted save gehad. Hoe doe jij het? Wel zo gemakkelijk ter vergelijking :)
Dat doe ik nu nou ook :D en met een stuk of wat verschillende, zodat ik altijd terug kan vallen op een andere. Maar opzich kan je wel een paar keer quicksaven voordat het fout gaat.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 13:03
Engine mag voor mijn gevoel wel een beetje getweaked worden.... voor wat er om mn scherm wordt getoverd draait het niet echt soepel (vooral met mijn systeem)

Ik heb een Core2Duo @ 3.6 ghz, 2GB ram, X1900 XT, average framerate is wel redelijk maar soms staat ie gewoon helemaal stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:42
Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe erg veel lol mee heb. Ik vind de wereld veel interessanter getekend en lang niet zo cartoonish als Oblivion. En ja bugs, ach, valt nog mee vind ik. G3 sleept mij in ieder geval meer mee dan Oblivion in eerste instantie deed. Ben nu pas de eerste drie plaatsjes van onder tot boven aan het verkennen en al uren bezig. Ik vind het geen afknapper, misschien wel een hit, hij vermaakt me in ieder geval wel!
Qua performance heb ik helemaal geen klagen, kan alles op high spelen @1280.

AMD X2 4400oc4800
7900GTX
2 gig mem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:02
Zerosum schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:37:
Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe erg veel lol mee heb. Ik vind de wereld veel interessanter getekend en lang niet zo cartoonish als Oblivion. En ja bugs, ach, valt nog mee vind ik. G3 sleept mij in ieder geval meer mee dan Oblivion in eerste instantie deed. Ben nu pas de eerste drie plaatsjes van onder tot boven aan het verkennen en al uren bezig. Ik vind het geen afknapper, misschien wel een hit, hij vermaakt me in ieder geval wel!
Qua performance heb ik helemaal geen klagen, kan alles op high spelen @1280.

AMD X2 4400oc4800
7900GTX
2 gig mem
Waarschijnlijk dankzij je geheugen. Met mijn 1gb is het echt heel rot spelen. De hele tijd blijven hangen enz. Ik heb voor de rest een vergelijkbaar systeem.

(behalve als dual core goed ondersteund wordt in deze game, maar dat zal wel niet aangezien ze niet eens de moeite hebben gedaan om de bugs eruit te halen. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
Bij mij loopt ie heel brak: alles op low en dan nog haperen ( af en toe :p ) maar desondanks blijf ik het een super spel vinden, gewoon heel de sfeer die dr in zit.. word stukje minder wow stukje meer gothic 3 xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:02
Net effe gespeeld en nadat ik altabte ging ie space doen :P Foutmeldingen enz. Jammer, ik had het graag willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

SOEDARKMASTER schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 16:50:
[...]

Waarschijnlijk dankzij je geheugen. Met mijn 1gb is het echt heel rot spelen. De hele tijd blijven hangen enz. Ik heb voor de rest een vergelijkbaar systeem.
Ik speel het anders toch prima op mijn laptoppie met 1gb RAM. En niks geoptimaliseerd ofzo, Virusscanner draairt gewoon, hamachi, allerlei dingetjes van vs2005.

Af en toe wat lichte haperingen, en alleen als ik rennend richting een gebied ga met veel mobs/orcs/npc's wil het wel eens echt flink schokken. Maar echt hangen , nee nog nooit.
Ook nog nooit eruit geklapt of een crash gehad.

Vervelendste bug tot nu toe: als je op een minimaal scheef stukje grond staat dan ga je 'sliden'. Dit is soms ronduit irritant in caves tijdens combat. Als je 'slide' kun je nl niks doen en daardoor ben ik al eens dood gegaan.

back on topic:
Net mijn eerste gargoyle verslagen en maaaaaaan, wat een voldoening geeft dat! In heel oblivion nog niet zo'n ervaring mee gemaakt! Dit spel verslaat Oblivion hands down op sfeer, ontdekkingsdrang, avontuur en gevaar. _/-\o_

En een ander plus puntje. Als ik ergens kom en daar bijvoorbeeld wat monsters kill die toevallig bij een quest horen die ik nog niet heb, dan compleet je de quest toch, en krijg je als je uiteindelijk bij de questgiving npc komt gewoon direct je beloning! Zo hoort het! En niet dat het pas werkt als je de quest hebt gehad! _/-\o_

Level 19, en ik ben nog wel ff zoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Ik level 34... ;)

Loop al heel lang rond in dat ijslandschap. Best pittig daarzo, met wat je daar allemaal tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:42
-SaveMe- schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 21:54:
[...]

Dit spel verslaat Oblivion hands down op sfeer, ontdekkingsdrang, avontuur en gevaar. _/-\o_
Helemaal eens!! Ben nu level 10, kan niet stoppen, mijn vriendin wordt er gek van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrill
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 16:20
hehe na al de waarschuwingen op het web van bugs ben ik redelijk tevreden. eens per uur een vastloper, geen stutter ( haperingen) behalve rennend rectht door dan moet je 3-4- sec wachten op laden van nieuwe map gedeelte. mijn fps zijn tussen de 30-90 afhankelijk van de "drukte"
Door al de waarschuwingen hield ik me goed aan de tips van de support afdeling van JoWood en dat helpt.
ik speel (maar) met 1gig geheugen, op resolutie 1280X1024 met alles high (behalve textures, nature en shadows op medium) maar heb de lowpolyobjects in the distance uitgeschakeld, ik zie dus gelukkig de overgang van low polygonen naar high wanneer je meer dichtbij komt niet.

Het spel eist meer van je computer bij dezelfde kwaliteit van beeld, dan bij Oblivion, maar zoals eerder gezegd, de sfeer is veel "pakkender" omdat het "realistischer over komt. Als je net komt kijken als rookie is bijna alles gevaarlijk, en kan je beter erg voorzichtig zijn . En inderdaad wilde dieren zijn (veel) gevaarlijker dan boeven of Orcs. Weg rennen helpt, de "vijand" blijft je niet lang achtervolgen.

Mijn systeem : Asus 8r32-mvp, AMD 4600+, Sapphire X1900xt en 1 gig ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38
Op het forum stond dat de nieuwe Creative audigy drivers voor een grote performance verbetering zouden zorgen. Ik heb ze geinstalleerd en idd het aantal fps is niet verbeterd maar het aantal schok ervaring als je in nieuwe gebieden komt enzo is wel verminderd!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
kyrill schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 23:47:

Het spel eist meer van je computer bij dezelfde kwaliteit van beeld, dan bij Oblivion, maar zoals eerder gezegd, de sfeer is veel "pakkender" omdat het "realistischer over komt. Als je net komt kijken als rookie is bijna alles gevaarlijk, en kan je beter erg voorzichtig zijn . En inderdaad wilde dieren zijn (veel) gevaarlijker dan boeven of Orcs. Weg rennen helpt, de "vijand" blijft je niet lang achtervolgen.

Mijn systeem : Asus 8r32-mvp, AMD 4600+, Sapphire X1900xt en 1 gig ram
De zelfde kwaliteit als oblivion wordt bij lange na niet gehaalt, in oblivion is mijn view distance zo hoog mogelijk wat tot echt mooie plaatjes oplevert als je erg ver kan kijken, in gothic is de pop-up echt gigantishe, beschiet je iemand met je bow van een afstand verdwijnt die in eens in de pop-up.

Maar kwa performence loopt deze game echt veel beter vergelijken met oblivion, geen enkele drop gevoelt. Af en toe wel een beetje lag als die moet laden maar goed dat had je ook in oblivion alleen ware het dan dat je dat ook in een scherm te zien was dat die aant laden was :)

Game is zeker sfeervollermaar de gameplay is echt niks vergeleken met oblvion, waar de gevechten altijd hard tegen hard gingen. Met oblivon zat ik vaak op het puntje van me stoel te hakken waarna de omgeving helemaal bezaait was met veel bloed en al het bloed aan je handen/wapen gaven je echt het gevoel van een zwaar gevecht, groot nadeel was dat je tegenstander zo vaak moet slaan. In gothic3 gaan je tegenstanderes snel neer maar o mijn god wat is de combat slecht.

Hoe komt het in godsnaam dat je een stap naar voren zet als je slaat?! wat is de logika hierachter? Ik irriteer me mateloos hieraan , je kan ook helemaal niet lekker hakken op deze manier en het voelt echt zwaar C-game achtig aan. Het hele vechten gaat totaal niet lekker enstja, dan overschaduwt de gameplay toch echt de sfeervolle omgeving voor mij.

Ook zo raar: je healt niet vanzelf en kan ook niet rusten dus als je in het bos loopt met 1 hp. Vooral vaag is het als ik een bed vindt en ik niet eens een uurtje kan rusten maar meteen naar bepaalt deel van de dag moet. Na een dikke patch of 10 zal deze game misschien in de buurt komen kwa gameplay van oblivion, die naar ik kon ontdekken maar enkele kleine bugs had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
evilpin0 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 09:42:
[...]

De zelfde kwaliteit als oblivion wordt bij lange na niet gehaalt, in oblivion is mijn view distance zo hoog mogelijk wat tot echt mooie plaatjes oplevert als je erg ver kan kijken, in gothic is de pop-up echt gigantishe, beschiet je iemand met je bow van een afstand verdwijnt die in eens in de pop-up.

Maar kwa performence loopt deze game echt veel beter vergelijken met oblivion, geen enkele drop gevoelt. Af en toe wel een beetje lag als die moet laden maar goed dat had je ook in oblivion alleen ware het dan dat je dat ook in een scherm te zien was dat die aant laden was :)

Game is zeker sfeervollermaar de gameplay is echt niks vergeleken met oblvion, waar de gevechten altijd hard tegen hard gingen. Met oblivon zat ik vaak op het puntje van me stoel te hakken waarna de omgeving helemaal bezaait was met veel bloed en al het bloed aan je handen/wapen gaven je echt het gevoel van een zwaar gevecht, groot nadeel was dat je tegenstander zo vaak moet slaan. In gothic3 gaan je tegenstanderes snel neer maar o mijn god wat is de combat slecht.

Hoe komt het in godsnaam dat je een stap naar voren zet als je slaat?! wat is de logika hierachter? Ik irriteer me mateloos hieraan , je kan ook helemaal niet lekker hakken op deze manier en het voelt echt zwaar C-game achtig aan. Het hele vechten gaat totaal niet lekker enstja, dan overschaduwt de gameplay toch echt de sfeervolle omgeving voor mij.

Ook zo raar: je healt niet vanzelf en kan ook niet rusten dus als je in het bos loopt met 1 hp. Vooral vaag is het als ik een bed vindt en ik niet eens een uurtje kan rusten maar meteen naar bepaalt deel van de dag moet. Na een dikke patch of 10 zal deze game misschien in de buurt komen kwa gameplay van oblivion, die naar ik kon ontdekken maar enkele kleine bugs had.
Ik ben het helemaal met je eens. Het pop-up gebeuren in gothic 3 is ernorm hoog. In de vorige delen kon je iig de distance tot 300% zetten. Dat scheelte echt heel veel.
Voor de rest heeft de combat systeem een beetje te maken met de vorige delen. Daarin gebruikte je de muis niet, maar de pijltjes op je toetsenbord. Je kon dus een vijand aanvallen en tegelijk een stap vooruitzetten om de vijand te verdrijven. Je kon echter ook naar links of naar rechts swingen, zonder een stap vooruit te zetten. Op 1 of andere manier denken ze dat een stap naar voren handig is, ik zelf vindt dat niet...

En de health systeem vindt ik zelf wel realistisch. Want als je gewond bent, en je loopt gewoon verder, dan heelt normaliter je wondt toch ook niet zomaar?

Ik verwacht wel een patch, maar ik denk dat naar 1 patch deze problemen al een grotendeels verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38
Ik heb even een vraagje (mischien probleem). Ik heb nu al een paar keer een gevecht gehad met orcs (eerste begin dorp zeg maar, klein huis net buiten het dorp, en een dorpje vlak bij het begin). In het begin gevecht mep ik die orcs neer tot dat die rode balk leeg is. Dan zijn ze dood en staan ze niet meer op. De volgende gevechten die ik heb gehad verlopen echter niet zo. Ik meppen tot dat die orc (en zelfd mensen) zijn balk helemaal leeg is. Krijg ik zo'n auuuuuuugrrr geluidje, orc valt neer. Paar sec later staat die weer op en zegt hij iets van dat hij hoofdpijn heeft ofzo. Is dit normaal? of een bug? of hoe kan ik hem echt doden? 8)7 :?

Of is het mischien heel toevallig dat ik net wat mensen dood die belangrijk zijn voor een of andere quest zodat ze niet dood kunnen?

[ Voor 9% gewijzigd door Bart1983 op 23-10-2006 13:19 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste