[PC] Gothic 3

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 20.777 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:58
repetiviteit. ja ok in zekere zin wel ja, maar niet meer dan andere spellen.

Je hebt wel 3 verschillende gebieden met alle drie een totaal andere sfeer (woestijn, bos, sneeuw). Ik vond Oblivion repetetiever.

En het verhaal is goed.
Al was G2 nog beter in dit opzicht. man man man wat heb ik daar bergen en bergen Orcs afgeslacht in die bergpas en rond het kasteel :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Hmm, ik had 8 bundles of weapons (5 voor Norris en 3 voor Phil).
Nu ging ik naar Norris en ik gaf hem de bundles, maar nu gaf ik ze alle 8 en heb ik niks meer voor Phil. Wat nu? Zijn wel allebei van de rebels maar op verschillende locaties (Phil is undercover als varkenshoeder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
verder zoeken, er zijn er in de startomgevingen best veel te vinden hier en daar.

bv bij die bandieten bij de kust waar ook die quest voor Urkrass is. Onder Cape Dun zijn er ook wat te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Ik zal ff zoeken, maar die jij noemt had ik allemaal al.
Had er al 8, is best aardig wat volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Waar ik nog wel benieuwd naar ben: moet je nou alle steden bevrijden, of kun je ook in de ene stad kiezen voor de Rebels en in de andere stad voor de Orcs? Of kom je dan in de problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:42
Volgens mij als je 2 of 3 steden bevrijd worden de orcs vijandig en vallen ze je automatisch aan. Verder wel een vermakelijk spel maar zoals anderen al zeiden vond ik het ook wel een beetje repetief. Ik ben eigenlijk nog steeds aan het wachten op een goede patch voor gothic 3 forsaken gods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Wel beetje opletten met het bevrijden van steden. Dat kan je best aan het eind doen. Want het zou kunnen dat je per ongeluk een belangrijke questnpc omlegt waardoor je gewoon niet meer verder kan spelen. Staat ook in diverse walkthroughs en mocht een maat van mij ook aan den lijve ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
Ik ben nog steeds bijna dagelijks Gothic 3 aan het spelen, heerlijk spel.
Heb wel weer wat vragen:

1. Ik merk nu inderdaad dat ik al teveel steden heb bevrijd van de Orcs. Ben nu in Geldern en de leider daar, Grok, valt mij direct aan als hij mij ziet. Niet zo heel erg, maar blijft dit in alle andere steden zo, of gaat het uiteindelijk zelfs zover dat ALLE Orcs mij gaan aanvallen (als ik steden blijf bevrijden), of alleen de leiders?

2. In Geldern is er een Fire Mage genaamd Marius. Het schijnt dat ik bij hem moet zijn voor de quest "Mobilize the people in Geldern", maar ik heb geen gespreksoptie daarover. Wat moet ik doen om de mensen in de stad zover te krijgen dat ze mee gaan helpen met de strijd tegen de Orcs? En bij wie moet ik (nog meer) zijn daarvoor? (Ik schijn aan Grok te moeten vragen of er een fire chalice is, maar dat kan niet omdat hij me aanvalt. Verder is er nog ene Josh op een farm in de buurt, moet ik daar zijn? Of is Marius echt degene die de quest "mobilize the people" kan afronden? Dan heb ik een probleem.)

3. In Geldern heb je een merchant Mirzo. Deze schijnt een broer te hebben (Mazin) maar die kan ik niet vinden. Weet iemand waar hij is (locatie van een cave)? [edit] Weet het al denk ik!

[ Voor 13% gewijzigd door Syntagma op 29-07-2009 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Nog vraagje. Heb lang de versie gespeeld van de community patch 1.60. Nu las ik dat 1.70 en + uit is. Zijn mijn oude saves (1.60) nog bruikbaar in deze nieuwe versie?

Edit: na even zoeken gevonden: http://www.g3cpt.eu/s/faq/23
Het antwoord is neen dus. :/
Was ik even niet mee. IJverige jongens en meisjes daar, want ze zitten al aan patch 1.73.

[ Voor 38% gewijzigd door Hurtebise op 13-10-2009 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 19:25
Gisteren weer geinstalleerd en de CP 1.73 erop gezet. Eerst dacht ik wtf...maar door de gothic3.ttf te vervangen met een andere font type uit de windows map en deze te hernoemen naar gothic3.ttf werkte het helemaal perfect.

De patch is 913 MB groot en fixed nagenoeg het hele spel. Na 2 jaar kan ik dan eindleijk het spelen zonder haperingen. Verder hebben ze de enigine iets geupdate waardoor de textures, hdr/bloom en bumpmapping wat zijn verbetered.

Heb gisteren wat questjes gedaan en heb er nu veel plezier in. Voor de mensen welke ooit dit spel hebben gespeeld, afstoffen, installeren, direct patch 1.73 eroverheen knallen en gaan met die banaan. Houdt je in iedergeval zoet totdat Dragon Origins uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Ja, prachtspel. Geniet ook met volle teugen. Alleszins minder lineair dan Risen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 17:46

Distortion

Bottle to Throttle

Is de CP 1.73 de enige patch die ik nodig ben?

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 17:46

Distortion

Bottle to Throttle

Ik ben ook maar begonnen met gothic 3, incl de CP 1.73. Waarom heb ik geen map? Ik heb de orcs verslagen uit dat eerste dorp, maar ik kom nergens een map tegen. Ik dacht dat je deze al standaard zou hebben, heb ik iets gemist? Ik heb alle orcs ook leegehaald, maar wanneer ik op "m" druk, zie ik geen map.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
heb de map gevonden in het begin, weet niet meer wie ik 'geloot' heb, maar die had een map bij zich. Het eerst dorp krijg je de map nog niet, volgens mij moet je eerst verder spelen richting rebel camp, daar moet je een paar taken volbrengen, waarbij een orc tegenkomt die een map bij zich heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:31

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Na Risen uigespeeld te hebben had ik de smaak wel te pakken dus had ik Gothic 3 met 1.73 patch geinstalleerd. Heb cape dun bevrijd en nog wat andere quests gedaan en toen was ik het al spuugzat zeg. Ik begreep weer waarom ik Gothic 3 een aantal jaren geleden in de kast heb gezet. Begrijpt me niet verkeerd, het is gewoon een supergame wanneer het aankomt op quests, verhaal, graphics enz. Maar het vechtsysteem, wat ik toch als primair punt beschouw in dit soort games, is wel zo giga bagger! Dat je in het begin verliest van een wolf dat begrijp ik, maar wanneer je net voor 5000 een light armor hebt gekocht, 200 punten in Strength hebt geinvesteerd, weer een zwaardvecht niveau hoger gaat, en dan NOG door 1 klote wolfje doodgemaakt wordt, daar wordt ik helemaal kriegel van. Of ligt het aan mij? Ben ik gewoon motorisch gestoord en snap ik het combat systeem niet en ben ik de enige met dit probleem? Vindt het zo verdomde jammer want voor de rest is het helemaal mijn ding! :/

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Ik weet wat je bedoelt. 5 wolven vallen je aan, 4 in de pan gehakt, komt de 5e en sta je met je rug tegen een boom kun je niet meer wegspringen....wolf doet 3 keer hap en dood ben je. Zelf ben ik wel alerter geworden door in dit soort gevechten niet vast te komen tussen muren, bomen, ravijnen o.i.d.

Als je Risen vergelijkt met Gothic 3 wat zijn dan jou bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Zwaardvechten in Gothic 3 is gewoon niet aan te raden vind ik, doordat je zo'n kleine reach hebt ben je heel vatbaar voor een stunlock.
Persoonlijk vind ik de combinatie ranged met large weapons wel redelijk spelen. De meeste vijanden kan je met je boog al naar de helft brengen en dan met 1 of 2 zwaaien van een harlberd zijn ze uitgeschakeld.

Met harlberds ben je bijna niet te raken voor een zwaardvechter als je continu rechter muisknop blijft rammen en naar hem toeloopt.

Maar inderdaad het grootste gebrek aan dit game is en blijft de slechte combat.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:31

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Eperium schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:34:
Als je Risen vergelijkt met Gothic 3 wat zijn dan jou bevindingen?
Leuke vraag, laat ik die eens uitgebreid beantwoorden.

GFX:
Ik denk dat op grafisch gebied beide games prima presteren. Uiteraard is Gothic 3 al weer een aantal jaar oud (2006?) en ik vindt zelfs dat die gedateerde graphics nog prima te behapstukken zijn, helemaal met de 1.73 patch en misschien wat mods. Risin heeft het naar mijn mening erg goed voor elkaar en ik heb sinds Oblivion niet meer zo genoten van de uitzichten en vergezichten die de game te bieden heeft.

Verhaal en Quests:
Hier vindt ik Gothic 3 een stuk beter omdat Gothic 3 een uitgebreider verhaal heeft. In het begin lijkt het zelfs ingewikkeld en voor de RPG leek is dat het ook. (been there done that) Tevens schijnt het mij toe dat Gothic 3 meer quests en meer inhoud te bieden heeft. Het grote minpunt van Risin is dan ook dat het een vrij lineair verhaal is en ik moet zeggen dat het soms wel erg voorspelbaar was. (wat niet wegneemt dat het nog steeds zeer leuk was) Risin was dan ook binnen een paar dagen uitgespeeld. Met Gothic 3 was ik in die zelfde tijd nog niet eens op 1/4de van de game.

Wereld/items/monsters:
Beide werelden zijn een pareltje voor het oog. Echter is Gothic 3 naar mijn idee een stuk groter en uitgebreider. In Gothic 3 verdwaalde ik wel eens wat me in Risin nog nooit is gebeurd. Risin heeft dan wel weer een beter overzicht van de wereld door mooie gedetaileerde kaarten. De monsters in Gothic 3 zijn net iets fantasierijker dan in Risin en waren in grotere getalen aanwezig. Over de items heb ik zo mijn eigen visie en die komt waarschijnlijk weg uit de Diablo achtige games waar "loot" meer centraal staat. In Risin vondt ik de items toch wat te kort schieten. Er zijn er simpelweg te weinig. Op het eind van de game krijg je opeens een hele hoop mooie zwaarden of zwaarddelen die je moet forgen waar je niet veel aan hebt omdat je al rondloopt met de Titan wapens (lees: de beste). Dat vond ik wel een gemiste kans. Beide game hebben nergens in de game armor liggen die je kunt oppakken. Je moet deze armors (waar er overigens maar weinig van zijn) verdienen door je bij een bepaalde partij aan te sluiten en te bewijzen. Dat is ansich prima, maar dan mis ik in de game armor die niet bij bepaalde fracties horen en die je gewoon kunt oppakken. (bijvoorbeeld Bandit of Pirate armor o.i.d.)

Interface/combatsystem:
De interface van Gothic 3 is natuurlijk al wat jaartjes oud dus zien er niet zo geweldig uit. Het is echter wel functioneel en daar gaat het om. In 2002 was dit in ieder geval prima. Risin heeft het dan ook beter voor elkaar en de icoontjes, verkoopdialogen en skillsdialogen zien er super uit. Het combatsystem van Risin was in het begin even wennen. Soms was het moeilijk omdat je personage nog geen swordskills had bijvoorbeeld. Wat ik heel leuk vondt was dat je swordskills ook echt sneller, beter en gevarieerder werden naar mate je skills toenam. Over Gothic 3 heb ik daar helaas niet zo'n goed woordje voor over. Als mijn personage daar met een bastardsword naar een scavenger loopt te prikken lijkt hij wel een blinde die met zijn stok de lichtschakelaar probeerd te vinden. Ik vindt het eigenlijk ronduit kut en op kantoor noemen we dit een "show-stopper", "einde oefening" of "we got a flatliner". En inderdaad ik ben afgehaakt.

Conclusie:
De mensen van Piranha Bytes hebben veel geleerd van Gothic 3 en veel zaken verbeterd. Gothic 3 sloeg de plank een beetje mis omdat er zo gigantisch veel bugs in zaten. Het was echter wel een dijk van een game in die tijd. Je ziet in Risin zo veel invloeden van Gothic 3 dat ik het zo zou willen zeggen: Risin IS in feite Gothic 3, maar dan zonder (al te veel) bugs, een beter combat systeem, graphics die met de tijd mee gegaan zijn, helaas een minder uigebreid verhaal in een wat kleinere wereld (eiland).

Ik kan niet wachten wat Gothic 4 ons brengen zal in 2010.
http://www.youtube.com/wa...g&feature=player_embedded

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
Mooi stukje, denk dat ik Risen ook maar moet aanschaffen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oiz,
Ik heb vandaag eindelijk dat spel gothic 3 binnen gekregen na 3 jaar wachten eindelijk een pc die recente spellen goed zal draaien-

Pc:
cpu intel(r) core
2quad q8300
4gb DDr2
RAM
HDD 750gb
Ati Radeon HD
4350 up2 1919mb

-Maar het spel werkt niet ;( , installatie loopt goed, als ik hem wil opstarten word er gevraagd, om de drivers te installeren die op de OG-cd staan, wanneer ik deze aanklik komt er een 577 error en dat ik niet genoeg privileges heb om de drivers te installeren.

Heb hele dag beetje lopen zoeken naar oplossingen zat gevonden maar kom er niet uit omdat ik nogal een leek mbt pc's ben.

Kan ik mij er mee helpen aub^^ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
Ben je wel als administrator ingelogd? Als je een user bent met beperkt rechten kan het zijn dat je die foutmelding krijgt.

Wellicht is het zoiets .

Verder, over de poster die het had over zijn armor van 5000 G dat hem nauwelijk scheen te helpen: Dat is idd een bewuste keuze van de makers.

Je kan het ookzo zien: in het echt maakt armor weinig uit bij zo'n gevecht of je nu leren pakje 1 draagt of leren pakje deluxe, een zwaardslag in een zwaardslag. Ik denk dat de makers de focus hebben willen leggen op skill en niet op armor of wapens. But feel free om het een kut systeem te vinden :)

Ik heb met laatste CP geen last meer van stun bug en goed je aanval timen is gewoon een vereiste. skill>armor :)

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste