The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
[ Voor 22% gewijzigd door Koekje op 28-03-2005 22:53 ]
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
weet ik er nog 1 voor jeKoekje schreef op maandag 28 maart 2005 @ 22:51:
TES 4 & Gothic 3 het lijkt wel rpg-jaar te worden!' 2006 dan hé '
http://www.atari.com/nwn2/
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
ja dat klopt, dat was ik er vergeten bij te zetten, op de source-site (gothic3.nl) staat het erwel bij.Akropolis schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:55:
Eeeh volgensmij is die screen van "een kleine impressie van de look & feel" toch echt genomen in Unreal Tournament.Weet alleen niet meer hoe dat level heet...
The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Op Gothic3.nl staat de nederlandse vertaling van de bekendgemaakte feiten en de screenshots.
http://www.gothic3.nl
Orginele post is van World Of Gothic:
http://www.worldofgothic.com
Vind vooral de gameplay belangrijk.
Ik vond Morrowind op zich een heel leuk spel. Ik dacht dat Gothic hetzelfde zou zijn maar dan met realtime combat... en dat zal best wel zo zijn, maar het spel bestuurt zo ongelovelijk bagger het is gewoon niet te pruimen. Je karakter beweegt houterig en traag, en die camera slingert er maar wat omheen. En die camera zelf... oei oei oei, ik heb nog nooit zo'n slecht ingestelde camera gezien. De field of view was gewoon verkeerd. Fout. Niet goed. En dan heb ik het niet over Half-Life 2 met zijn standaard fov van 75 graden waarvan men misselijk kan worden, ik heb het hier over een rasechte migraine die ik ervan kreeg. Niet normaal gewoon.
Als Gothic 3 hierop niet wordt verbeterd dan blijf ik er ver, heel ver vandaan.
Ontopic:
Ziet er allemaal interessant uit wat je allemaal bij elkaar hebt geschraapt. Als ik m`n duitse versie binnenheb post ik wel wat screens over tig maandjes. Gothic 2 + expansion heb ik ook alleen maar in duitse versie en ik moet zeggen dat het erg sfeervol is in de duitse taal
"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke
Tr!gger, je weet dat er ook een engelse mod is voor de uitbreiding he, die kan je ook downloaden van www.worldofgothic.com.
Tadaa.....:

In de startpost ermee!
Misschien wordt dit spel wel mooier als TES4, het lijkt er in elk geval wel op.
[ Voor 38% gewijzigd door GG85 op 02-05-2005 20:10 ]
Opzich denk ik dat een X8** het zelfs behoorlijk zwaar gaat krijgen. Maar dan heb je ook wel wat. (Wat de gameplay gaat doen is nog maar de vraag natuurlijk.) Tegen die tijd hebben we natuurlijk ook al weer de SLI van Ati, dus kan je er mooi nog een X8** naast zetten.
mooie startpost! Mijn complimenten.
Het ziet er inderdaad, zoals hierboven ook gezegd wordt, niet erg speelbaar uit, maar ik neem aan dat de makers toch wel er voor gaan zorgen dat er niet teveel van de gameplay ten koste gaat van de graphics, want met dit soort spellen is de gameplay toch wel erg belangrijk.
Verwijderd
Bedoel je dat je dan gewoon 2x850XT PE naast elkaar kan prikken ? dit zou wel erg gunstig zijnT-mo-T schreef op maandag 02 mei 2005 @ 20:21:
Ik vind die graphics zeker om te smullen, maar zoals het er daar uitziet is het niet echt 'speelbaar.'
Opzich denk ik dat een X8** het zelfs behoorlijk zwaar gaat krijgen. Maar dan heb je ook wel wat. (Wat de gameplay gaat doen is nog maar de vraag natuurlijk.) Tegen die tijd hebben we natuurlijk ook al weer de SLI van Ati, dus kan je er mooi nog een X8** naast zetten.
mooie startpost! Mijn complimenten.
Ja, maar dat is weer heel wat anders dan dit spelVerwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 18:19:
[...]
Bedoel je dat je dan gewoon 2x850XT PE naast elkaar kan prikken ? dit zou wel erg gunstig zijn
Ze staan mooi op 1 rijtje hier
Gothic 2 was al erg prettig, maar dit ziet er helemaal subliem uit!! Thnx for de link!
"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris
Verder hoop ik dat je er niet een al te goeie videokaart voor nodig hebt om het fatsoenlijk te kunnen spelen, maar ik ben bang van wel

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke
Verwijderd
Ik heb Gothic 2 meerdere malen gespeeld. Het spel is gewoon fantastisch. Dat je ontevreden bent over de besturing en camerawerk van dit spel begrijp ik niet. Bij mij op de computer speelde het zeer prettig. Ook de bewegingen van het karakter ging vloeiend.HuggyB schreef op maandag 18 april 2005 @ 22:58:
Ik heb de demo van Gothic 2 gespeeld, en ik vond het dubbel bagger.
Ik vond Morrowind op zich een heel leuk spel. Ik dacht dat Gothic hetzelfde zou zijn maar dan met realtime combat... en dat zal best wel zo zijn, maar het spel bestuurt zo ongelovelijk bagger het is gewoon niet te pruimen. Je karakter beweegt houterig en traag, en die camera slingert er maar wat omheen. En die camera zelf... oei oei oei, ik heb nog nooit zo'n slecht ingestelde camera gezien. De field of view was gewoon verkeerd. Fout. Niet goed. En dan heb ik het niet over Half-Life 2 met zijn standaard fov van 75 graden waarvan men misselijk kan worden, ik heb het hier over een rasechte migraine die ik ervan kreeg. Niet normaal gewoon.
Als Gothic 3 hierop niet wordt verbeterd dan blijf ik er ver, heel ver vandaan.
Ik heb dan ook hoge verwachtingen van Gothic 3.
Op een Nederlandse onlinewinkel komt dit spel op 28 augustus bij hun in de winkel te koop voor 44 euro. Ik heb dus gelijk een bestelling geplaatst.
Zou er niet op rekenenVerwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 11:29:Op een Nederlandse onlinewinkel komt dit spel op 28 augustus bij hun in de winkel te koop voor 44 euro. Ik heb dus gelijk een bestelling geplaatst.

Must have voor de fans, het is echt Gothic 2 in het kwadraat
FYI: Night of the raven voegt een extra area en 'chapter' toe aan het verhaal (ergens midden in het verhaal als ik het goed begrepen heb), het gaat dus niet verder waar gothic 2 stopte oid. Maar ook in het opnieuw spelen van de eerste chapters heb al weer een boel lol, zeker omdat je een andere factie kan kiezen (ben nu mercenary)
Verder kan ik echt niet wachten op Gothic 3, zeker als ze er ff voor zorgen dat de besturing en de POV wel goed zijn.
Helaas las ik op de officiele site wel: 'Releasetermin: 2006', de Duitse versie is er dus ook nog niet, en de Engelse zal wel Q3 2006 worden oid
Hier komt iets hips te staan
Ik NoTR (Gothic II Gold Edition) trouwens ook laatst nog gekocht bij Bol.com.
[ Voor 45% gewijzigd door FF1987 op 26-01-2006 20:31 ]
question is, zal mijn bak het leuk vinden?
ik denk dat mijn X700 toch voor de nodige lag/diavoorstelling zal zorgen

Van Gothic 1 heb ik enorm genoten maar ik ben nu nog wel eventjes zoet met Ultima IX (oud maar enorm verslavend).
Helaas is dat de Duitse versie. Ik heb enorm veel plezier gehad aan Gothic 2. Hopelijk laat de Engelse versie van Gothic 3 niet te lang op zich wachten. Zal wel ergens begin 2007 worden. Gelukkig is er in de tussentijd Elder Scrolls 4Manie Riets schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:43:
Gothic 3 in september 2006
http://www.gamer.nl/nieuws/29638
[ Voor 6% gewijzigd door Hironshy op 08-03-2006 17:56 ]
Da`s een nieuwe site voor mij, wel het bestuderen waard btwZamorano schreef op donderdag 06 april 2006 @ 00:39:
Op Firingsquad staat een korte preview met wat screenshots van Gothic3.
Gothic 3 staat zeker weten ook erg hoog op mijn verlanglijstje voor komende tijd. Daarnaast staat ook Two worlds op dat zelfde lijstje omdat die game naar mijn idee ook erg speelbaar gaat worden
Meer info over two worlds vind je natuurlijk op GOT:
[PC - X360] Two Worlds
[ Voor 14% gewijzigd door Onno b op 11-08-2006 22:49 ]
http://forum.worldofplayers.de/forum/showthread.php?t=130047
Bovendien is gothic prima geschikt voor de 360. Gothic 2 had er al zo op kunnen draaien 9qua controls)
Pleaaaaaaaaaaase
GamiQ, de game notes app met game maps!
Ik help `t je hopen maar ik heb nog nergens iets gezien over een versie voor de 360 en tja ook hier heet ie [PC] Gothic 3-SaveMe- schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:24:
Ik hoop dat ie naar de xbox360 komt ... mijn laptoppie trekt dit echt niet meer
Bovendien is gothic prima geschikt voor de 360. Gothic 2 had er al zo op kunnen draaien 9qua controls)
Pleaaaaaaaaaaase
Helaas erg weinig nieuws over deze game te vinden maar vooralsnog blijf deze op mijn verlanglijstje staan
Valt mee, gewoon deze site in de gaten houden en dan komt alles goed.Onno 1983 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:56:
[...]
Ik help `t je hopen maar ik heb nog nergens iets gezien over een versie voor de 360 en tja ook hier heet ie [PC] Gothic 3![]()
Helaas erg weinig nieuws over deze game te vinden maar vooralsnog blijf deze op mijn verlanglijstje staan
http://www.gamershell.com/download_15450.shtml
http://www.worthdownloadi...load.php?gid=1219&id=8642
Ow ja bron;
http://games.fok.nl/news.php?newsid=13568
Gothic 1 was wat ruw lang de kantjes, maar Gothic2 was echt een juweeltje!
Heeft me Morrowind doen vergeten en dat terwijl ik een fansite voor morrowind runde
[ Voor 45% gewijzigd door -SaveMe- op 18-09-2006 00:12 ]
http://www.twitch.tv/jannustitannus
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
Nou ja dan maar wachten op medimarkt, waar hij vrijdag binnenkomt.
Niet op voorraad.
Nooit kunnen begrijpen waarom ze ooit voor die naam gekozen hebben, als ik iets zie over gothic kijk ik ook snel weg, stomme zet van ze want het zijn echt de leukste games die er zijnevilpin0 schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:23:
Kan niet wachten tot ik hem binnen heb, lijkt me leuker dan oblivion. Nu maar hopen dat die daadwerkelijk leuker is, heb nog nooit een gothtic deel gespeelt, de naam schrok mij erg af.
Systeemeisen schijnen erg hoog te zijn.
"I asked a german friend, to give me some highlights of the review, here is a quick rundown:
+the enviroment and atmosphere is what you would expect from a gothic game
+huge areas to explore
+a lot of quests and most importantly very diverse so you will have alot to do
+the combat is good
but since i kinda expected this from gothic 3 i told him to move on to the minuses of the game so:
-Very demanding resources wise, a 3000 ghz computer is a must, anything from 1-4 gig of ram, video card wise the newer the better
-still some bugs (pathinfinding and stuff like that) but no show stopping bugs
-the reviewer said that oblivion runs smoother than gothic performance wise(?????)"
Minimal: Windows 2000/XP/XP64 and 1 GB ram, Intel Pentium 4, AMD 2 Ghz or higher, 3D card with 128MB ram and shader model 1.4, DirectX 9.0, 4.6GB free disc space and DVD driveINGKING schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 10:44:
De eerste reviews druppelen binnen op de gothic3.com forums, het gaat toch echt al richting 9/10.
Systeemeisen schijnen erg hoog te zijn.
"I asked a german friend, to give me some highlights of the review, here is a quick rundown:
+the enviroment and atmosphere is what you would expect from a gothic game
+huge areas to explore
+a lot of quests and most importantly very diverse so you will have alot to do
+the combat is good
but since i kinda expected this from gothic 3 i told him to move on to the minuses of the game so:
-Very demanding resources wise, a 3000 ghz computer is a must, anything from 1-4 gig of ram, video card wise the newer the better
-still some bugs (pathinfinding and stuff like that) but no show stopping bugs
-the reviewer said that oblivion runs smoother than gothic performance wise(?????)"
Recommended: Windows 2000/XP/XP64 and 1,5 GB ram, Intel Pentium 4, AMD 3 Ghz or higher, 3D card ATI X1600, or GeForce 6800 or higher with 256MB ram, DirectX 9.0, 4.6GB free disc space a DVD drive

Is het eigenlijk toeval dat het gereleased wordt op vrijdag de 13de of is het opzet?
Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe
Erg vreemd, bestelde al tig spellen via play. Ik weet wel dat ze hun policy hebben veranderd. Je moet de prijs in euro zetten, betaal je wel iets meer omdat ze buiten de UK moeten versturen (europrijs is verzending incl.). Probeer dat eens...edward2 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 13:55:
Ik zag dat hij op play.com al op vooraad is en dacht, ha hebben die kip, *&^wordt er vervolgens na het invullen van klantgeg, gemeld dat deze niet aan NL kan worden uigeleverd.
Nou ja dan maar wachten op medimarkt, waar hij vrijdag binnenkomt.
Ja ik heb daar ook al eens wat besteld. Ik haal hem vandaag wel bij de shop "om de hoek"Hurtebise schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:54:
[...]
Erg vreemd, bestelde al tig spellen via play. Ik weet wel dat ze hun policy hebben veranderd. Je moet de prijs in euro zetten, betaal je wel iets meer omdat ze buiten de UK moeten versturen (europrijs is verzending incl.). Probeer dat eens...
Niet op voorraad.
was hier net bij 2 FRS'n... en de E-Plaza.
Alle 3 hadden ze hem nog niet
Al ben ik wel benieuwd wat ie bij de mediamarkt gaat kosten.
[ Voor 26% gewijzigd door Cryothic op 13-10-2006 13:49 ]
Edit,
gggrrr, bij pcmedia is hij uitverkocht. iemand anders nog een tip?
[ Voor 20% gewijzigd door edward2 op 13-10-2006 16:22 ]
Niet op voorraad.
Morgen helaas pas tijd

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Ik stuitte namelijk op een ander forum op het volgende FILMPJE.
Als dit filmpje van de eindrelease is en niet van een oude beta dan wordt dit denk een gigantische tegenvaller...
Let in dit filmpje voor op het gevecht tussen de NPS's en de Boar (beetje aan het eind) , echt idioot....
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
Heb het gezien ja. Maar wilde zwijnen zijn pittige beesten hoorFiddle schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:39:
Ik ga hem zeker nog even niet kopen... Eerst even het spel testen voordak 50 euro der aan uit geef.
Ik stuitte namelijk op een ander forum op het volgende FILMPJE.
Als dit filmpje van de eindrelease is en niet van een oude beta dan wordt dit denk een gigantische tegenvaller...
Let in dit filmpje voor op het gevecht tussen de NPS's en de Boar (beetje aan het eind) , echt idioot....
Volgens mij heeft de 1e patch al het eea verholpen, maar er zullen er nog wel een aantal nodig zijn. Wat dat betreft hoef ik eigenlijk ook geen haast te hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door edward2 op 13-10-2006 16:58 ]
Niet op voorraad.
Maar het zinnetje waarin het lettertype staat is:
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

@ zwAf: Oh, haha. Zoiets had ik zelf ook wel kunnen bedenken denk ik
Er is ook wel lang over nagedacht denk ik. Alle letters staan erin. Dat is natuurlijk ook de bedoeling maar toch.
Hij is in Duitsland al uit in ieder geval.
[ Voor 31% gewijzigd door Infinchible op 13-10-2006 22:10 ]
//edit: maar issie nou eigenlijk al uit of niet? :x
[ Voor 24% gewijzigd door McPoowl op 13-10-2006 22:04 ]
Ik heb er eigenlijk pas veel tijd voor in de herstvakantie dus ik laat em wel door bol.com bezorgen
Verwijderd
Klopt, viel mij ook al opAkropolis schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:55:
Eeeh volgensmij is die screen van "een kleine impressie van de look & feel" toch echt genomen in Unreal Tournament.Weet alleen niet meer hoe dat level heet...
Doe hier is goed verslag als je em hebt
Loopt goed op mn pc maar heb dan ook aardige bak, graphics zijn aan die van oblivion meetbaar
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Prachtige graphics. Best nog pittig de gevechten.
Is iemand er al in geslaagd die wild Boars te killen? Ik kan mijn lange zwaarden niet gebruiken ivm te weinig long-weapon skill, iemand een tip? Thanks.
INGKING schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 14:43:
Ik heb het spel vanochtend gekocht, prachtige graphics, loopt hier (2 gig ram / 7800 gtx) prima, wel een zware game inderdaad, als ik resolutie op 1600x1200 zet begint het spel wat te stotteren, resolutie wat naar beneden en alles loopt prima op high.
Prachtige graphics. Best nog pittig de gevechten.
Is iemand er al in geslaagd die wild Boars te killen? Ik kan mijn lange zwaarden niet gebruiken ivm te weinig long-weapon skill, iemand een tip? Thanks.
Weet iemand of master swordsman enig effect heeft op dual wield skill ? Ik kan namelijk nog geen dual wield trainer vinden en als het enig effect heeft op dual wield hoef ik niet langer te wachten met trainen. Jowood forums helpen ook niet echt , de server is meestal "too busy".
Verwijderd
Alleen damn wat een zware game...
Zijn er al wat tweaks om hem wat vloeiender te laten spelen?
-slik-
[ Voor 4% gewijzigd door Gem op 15-10-2006 21:02 ]
Ik heb hem nu eindelijk aan de praat en ik moet zeggen dat ik helemaal geen problemen heb met die wild boars, en dat terwijl ik op lvl. 5 ofzo zit. En misschien moet je eerst een oudere save game laden en zodra je ingame bent de juiste laden (was ook een bug in Gothic 2).Gem schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:01:
Ik heb het spel maar weer in de kast gezet , wat een bugs zeg niet normaal ik wacht wel op een goeie patch. Net al m'n savegames corrupt ...10 uur spelen ofzo weg. Ook die wildlife bug is verschikkelijk irritant , wolven en boars ownen me nog op lvl 18 wat gewoon niet meer leuk is (hoger armor helpt helemaal niets) . Het spel neemt ook gewoon 1,3 gig in beslag volgens taakbeheer. PB gief patjsch plies !
Op het Jowood forum klagen een hoop mensen over wildlife. Ook hebben mensen last van een rapid attack bug waarbij wildlife zo vaak achter elkaar attacked dat je niets terug kan doen. Die save games kan ik weggooien want die zijn allemaal corrupt helaas(ook een bug volgens forum).FF1987 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:15:
[...]
Ik heb hem nu eindelijk aan de praat en ik moet zeggen dat ik helemaal geen problemen heb met die wild boars, en dat terwijl ik op lvl. 5 ofzo zit. En misschien moet je eerst een oudere save game laden en zodra je ingame bent de juiste laden (was ook een bug in Gothic 2).
Verwijderd
Ik heb het hele weekend zitten gamen, geen enkele crash gehad, slechts 1 bug gezien (ik ging opeens krijsend dood terwijl er niks te zien was in de omgeving) en voor de rest alleen maar genoten.
De wilde zwijnen kun je beter later afmaken las ik op de forums, als je armor/experience/etc. levels hoger zijn.
Prachtig hoe je die Orcs een laatste doodsteek kan geven
Supergame, misschien nog wat patches, dat zou OK zijn.
Verwijderd
Mag idd wel gauw een patch komen zeg damn...
Vind gothic 2 eerlijk gezegt nog mooier eruit zien op mijn pc.. (maar dat kan liggen aan mijn specs)
Mijn eerste mini mini review,
Ziet er leuk uit. Persoonlijk tot nu toe iets minder uit als oblivion. Persoonlijker voelt het geheel wat realistischer aan. Mensen zijn bezig met iets nuttigs (oblivion liepen ze maar wat te koekeloeren). Ook is het gebied veel leuker omdat er veel afwisseling in zit. Bij oblivion had je snel het gevoel dat het allemaal hetzelfde is. Het vechten is wel een beetje vreemd. Niet echt mooie animatie maar gewoon hakken hakken hakken. Als jij als eerste slaat win je meestal omdat de vijand niet de kans krijgt om iets te doen. Als die ander jouw begint te meppen kun je soms niets terug doen omdat hij zo snel mept

Jammer dat het zoveel ram geheugen nodig heeft!
[ Voor 53% gewijzigd door Bart1983 op 16-10-2006 10:56 ]
Ja het schokt bij mij dan ook heel even ! Zal wel door mijn 1 GB geheugen komenGem schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 12:54:
Hebben jullie ook het 3 sec freeze probleem als je een torch of flamesword tevoorschijn haalt ?
[ Voor 8% gewijzigd door Bart1983 op 16-10-2006 12:57 ]
Ik heb het idee dat spelontwikkelaars duistere afspraken maken met geheugen bakkers
Ja echt niet meer normaal. Voor mij begon het met BF2, als je daar alles op zijn hoogst had had je aan 1 gb niet genoeg. Snel daarna kwamen er meer spellen met dit soort geintjuh's! Als ik nu een nieuwe pc zou kopen zou ik zelfs denk ik meer als 2 GB (moet dan wel 4GB worden i.v.m. dual channel) nemen als je bedenkt dat je straks + zware spellen (2gb) en windows vista (1gb) wilt draaienjos707 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:37:
Waar gaat het tegenwoordig naartoe als je zelfs met 1gig ram geen spelletje maar kan spelen.
Ik heb het idee dat spelontwikkelaars duistere afspraken maken met geheugen bakkers

Optimaliseren dat woord kennen ze schijnbaar niet meer. Nu is het zo snel mogelijk releasen van een game
[ Voor 7% gewijzigd door Bart1983 op 16-10-2006 14:00 ]
Gothic3, Oblivion, Fear,.. allemaal voorbeelden van games met toch heel mooie graphics die ontwikkeld zijn met de bedoeling het spel zo snel mogelijk te ontwikkelen en te releasen maar wel ten koste van stabiliteit en systeemvereisten die de pan uitswingen.
Het zou alleen maar een goede zaak zijn als er een groter budget wordt toegekend aan preanalyse, softwareonderzoek en het uitdenken van nieuwe software technieken.
Volgens mij is HL2 een voorbeeld die hier wel meer rekening mee heeft gehouden.