Het grote Next-Gen Console Roddel Topic*

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.030 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whut?! schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:59:
[...]

Ach, je bedoelt als een pc?
Nee, ik bedoel ook C=64, MSX, Atari ST, Amiga etc..toen waren al die systemen ook open...totdat die hele cartridge bende opeens moest komen.

“Freedom of design: A dynamic development architecture equally accommodates both big-budget, high-profile game “masterpieces” as well as indie games conceived by individual developers equipped with only a big idea.”

(http://blog.digital-caffeine.org/?p=9)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 16:50:
Wat moet je met een vr helm kunnen doen dan :P

1) Veilig is het niet, kinderen die vallen, gewond raken, etc. lijkt me niet wenselijk voor Nintendo
2) Afstand meten, ook niet wenselijk want niet iedereen heeft genoeg ruimte. In Japan al helemaal niet.
3) Hoe zou je moeten rennen in een game, op de gok langs je vasen heen, of op een loopband?

Dit was het... uit sluiten .. over ..conspiracy theories lek ... blub.. blub ... :)
Onzin. Nintendo had vroeger al Virtual Boy...Nintendo heeft al ervaring met dat soort thingies. Of is dat allemaal voor jouw tijd?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:29

Wom

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 21:51:
[...]

Onzin. Nintendo had vroeger al Virtual Boy...Nintendo heeft al ervaring met dat soort thingies. Of is dat allemaal voor jouw tijd?
Ik hoop het voor hem van wel, want om na elke 15 min. Virtual Boy spelen boven de WC te hangen omdat je misselijk was is niet echt ideaal. Ik bedoel, de Virtual Boy was wel het beste voorbeeld van hoe het niet moet :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Virtual boy was even een totaal andere klasse. Virtual boy kon je niet mee door de kamer lopen, met virtual boy zat je op een vaste plek met je hoofd in een vaste houding. Totaal kansloze vergelijking imo :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
hully schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 20:27:
[...]

erg mooi overzichtje, maar begrijp ik nu goed dat PS3 2 x HDMI uitgangen krijgt (de opvolger van DVI of DFI) en 1 x AV uitgang? Dat zou betekenen GEEN rgb scart voor mijn mooie pixelplus breedbeeld? Dus of te wel HD of standaard fucking composite???
De AV uitgang is gewoon dezelfde Multi-AV uitgang als ook op de PS2 zit. Je kunt daar dus composiet video, S-video, RGB en YPbPr uit krijgen. En sorry, Pixelplus breedbeeld is gewoon upscanning van PAL/NTSC naar een hogere resolutie. Is nooit zo mooi als een native 1080p signaal })

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wom schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 21:57:
[...]

Ik hoop het voor hem van wel, want om na elke 15 min. Virtual Boy spelen boven de WC te hangen omdat je misselijk was is niet echt ideaal. Ik bedoel, de Virtual Boy was wel het beste voorbeeld van hoe het niet moet :+
Ligt aan jou denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 21:58:
Virtual boy was even een totaal andere klasse. Virtual boy kon je niet mee door de kamer lopen, met virtual boy zat je op een vaste plek met je hoofd in een vaste houding. Totaal kansloze vergelijking imo :>
Onzin. Waar heb ik gezegd dat je door de kamer kon lopen met zo'n VR-bril? Dat maak jij er van (waarschijnlijk van het NON-filmpje)...Dus oftewel: de vergelijking gaat wél op en jij praat poep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Wat ik iig wel weet dat waar was is datje na een tijdje virtual boyen een stuk slechter contrasten zag (voor een tijdje dan he), door alleen maar rood licht gedurende je hele spel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:04:
Wat ik iig wel weet dat waar was is datje na een tijdje virtual boyen een stuk slechter contrasten zag (voor een tijdje dan he), door alleen maar rood licht gedurende je hele spel :P
Klopt. Ik zeg alleen maar dat ze wel eerdere ervaring hebben met die dingen, dus het zou best kunnen dat ze iets dergelijks nu opnieuw gaan proberen. Maar ik hoop er zelf op dat het een open-systeem wordt, hoewel dat idd een revolution zal zijn, is het echter maar de vraag hoe dat financieel rond te draaien is. Het kunnen meenemen van een 'game', een los LCD-thingie, wat ik eerder gepost zag lijkt erg op die memorycard van Sega Dreamcast (maar het was al eerder geflikt geloof ik) met zo'n schermpje dat je draagbaar mini-games kon spelen..Maar een REVOLUTION zal dat zeker niet zijn. Dus het kan best zijn dat het mogelijk wordt, maar het zal niet de REVOLUTION zijn die Nintendo ons belooft.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:07

mace

Sapere Aude

ari3 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 21:58:
[...]
De AV uitgang is gewoon dezelfde Multi-AV uitgang als ook op de PS2 zit. Je kunt daar dus composiet video, S-video, RGB en YPbPr uit krijgen. En sorry, Pixelplus breedbeeld is gewoon upscanning van PAL/NTSC naar een hogere resolutie. Is nooit zo mooi als een native 1080p signaal })
Precies, als je pixelplus tv geen DVI of hdmi heeft dan is het maar een prutstv :+

FF serieus, het is echt zonde dat tv's zoals pixelplus tv's geen hoogwaardige digitale inputs hebben, ze kunnen namelijk makkelijk 720p aan...

Als je tv een component (YPbPr) aansluiting hebt, dan is het misschien mogelijk om 720p te bekijken.

De analoge componentverbinding ondersteunt namelijk ook HDTV materiaal.

offtopic:
Component is dus niet composiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was trouwens: http://mozlapunk.web-log.nl/log/2578319 al gepost? Die rumors van die gast waren al eerder gepost, maar hier is een mooie opsomming te vinden.

En om mijn eerdere gehoopte open-systeem nog eens te bevestigen ALS die Aries idd tot nu toe alles bij het rechte eind heeft en blijft hebben:

But having the most powerful console doesn't guarentee that gamers are going to buy it.
Software sells the games. And if that statement holds true next generation, the Nintendo Revolution will be very popular.

Let op: SOFTWARE SELLS THE GAMES.

Niet iets van 'Publishers sell the console' of 'GAMES/SOFTWARE sell the console'. (wat je zou verwachten).

Nee: SOFTWARE verkoopt de spellen..Oftewel: SOFTWARE verkoopt niet de CONSOLE maar de GAMES...Dus: SOFTWARE in dit geval een VRIJE SDK. Of als een geweldige DOWNER, alleen maar software in de zin van die gehinte 'virtual console'...Oftewel: Software die dus in staat stelt NES/SNES games te spelen (de 'virtual console').

Maar goed -niet voor niets een roddel topic- het zal niet waar zijn (Damn u Nintendo !!!), want Aries zei ook:

As Nintendo has stated before, the system will be online. In my eyes, the online system they have set up is the MOST REVOLUTIONARY part of the system. While Sony and Microsoft are busy turning their systems into trojan horses for their other electronic devices, Nintendo is going to use the Revolution for direct communication with gamers. The only way I can describe it is as an internet service. Imagine turning it on and checking your mail on the system. You see previews and demos of DS and Revolution games that you can download. A magazine similar to Nintendo Power will be exclusive to the system, and you will be able to access it on the Revolution’s homepage. As you check you mail, you will also see various invitations from gamers on your buddy list who want to play you. There are so many other ways this is going to be used. Once the Revolution comes out, there will be no reason to hang out on message boards. Message boards as well as chat rooms will be available on the Revolution so that gamers can discuss and challenge each other all day. And the best thing is that the entire thing is totally free and easy to use. Why play Madden on Xbox Live when you’ll be able to play it for free on the Revolution with much better services?

Oftwel: Die Aries vindt het online gebeuren het meest revolutionaire en omdat het gratis is...Als het allemaal in het verleden klopte en dit ook dan zou het betekenen dat dit het meest revolutionaire is (in de woorden van die Aries, aka de Marketing dude van Nintendo)...Maar ik vind een dergelijk iets een enorme tegenvaller...Dat is gewoon achterna hollen van M$ en PS. Ook meer evolutie dan revolutie.

[ Voor 176% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Deze video nog niet gezien hier..
http://www.bogmon.com/news/133/ARTICLE/1252/2006-05-17.html
Ziet er erg indrukwekkend uit allemaal. Volgends mij gaat die PS3 zwaar kont schoppen. iig de kont v/d xbox

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het serieus waar wat al die mensen zeggen? Doen de xbox 360 en de PS3 1080p ?? Dat zou geweldig zijn! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Laatst online: 13-09 20:26
1080i voor de X360 en 1080p voor de PS3 AFAIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap echt niet hoe mensen die Nintendo On video serieus kunnen nemen.
In dat filmpje wordt overduidelijk uitgebeeld dat de console jouw bewegingen registreert, en overbrengt in het spel. Een stap naar voren in het spel, is een stap naar voren in het echt. En dat is gewoon onmogelijk. Spelwerelden kunnen dan maar zo groot zijn als een gemiddelde kamer. Om nog maar te zwijgen over het feit dat het levensgevaarlijk zou zijn.
Maar toch is dat wat die video je wil laten geloven. Niks geen controller in je hand om mee te lopen.

En wie nog steeds twijfelt moet de laatste paar seconden van het filmpje nog maar eens een paar keer goed bekijken. Als het echt een nintendo medewerker is geweest die zo'n absurde mario gemaakt heeft, dan zou hij onmiddellijk ontslagen worden. :p

Nintendo heeft inderdaad wel excentrieke trekjes af en toe, maar ze gaan echt niet expres een slechte persconferentie geven, om later op de beurs de grote onthullingen te doen. Ik vond het ook teleurstellend allemaal, maar probeer er nou maar gewoon mee te leven. Deze E3 gaat wat nintendo betreft over Zelda en de DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:01:
[...]

Onzin. Waar heb ik gezegd dat je door de kamer kon lopen met zo'n VR-bril? Dat maak jij er van (waarschijnlijk van het NON-filmpje)...Dus oftewel: de vergelijking gaat wél op en jij praat poep.
Jij wilt een vergelijking maken met de virtual reality helm waar men het hier over heeft en de virtual boy. Dat betekend dus giroscoop, afstandsmeting tot console etc. allemaal zaken die de helm in de video dus toont en totaal niet van toepassing waren op de virtual boy. De virtual boy was gewoon een vast station voor je hoofd zonder al deze features die het mogelijk zouden maken om beweging en afstand te meten. Daarom stelde ik dus ook dat de vergelijking kansloos is, het is appels en peren vergelijken, het enige wat overeenkomt is dat je het ding op/tegen je hoofd zet zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:39:
Is het serieus waar wat al die mensen zeggen? Doen de xbox 360 en de PS3 1080p ?? Dat zou geweldig zijn! O+
Paul Thurrot heeft een vergelijking geplaatst, en daarin staat dit

XBOX 2: 16:9 widescreen 720p and 1080i (will downsample to standard definition)

PS3: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
  • Laatst online: 26-08 11:52
oei oei oei en dan mensen die hopen op een zgn. "Open" systeem voor de nintendo revolution. Alsjeblieft zeg, alsof dat de pokémon-kijkende doelgroep van nintendo aanspreekt :)
naja droom en fantaseer lekker verder hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.nintendoon.com

Thatswhy.. The Video was released on May 13th
here is it is:
512.000.000 : 1000 = 512.000 (Millisec. -> Sec.)
512.000 : 60 = 8533,3 (Sec. -> Min.)
8533,3 : 60 = 142,2 (Min. -> Hours.)
142,2 : 24 = 5,9 (Hours -> Days)

So there we have 6 days and May 13 + 6 days = May 19
Dat "FAKE" filmpje van Nintendo-on toonde aan het eind 512.000.000 -> komt neer op 19 Mei?? Wanneer Nintendo meer laat weten..Dus zou dat filmpje dus ook echt van Nintendo zijn? hahaha.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:12:
Was trouwens: http://mozlapunk.web-log.nl/log/2578319 al gepost? Die rumors van die gast waren al eerder gepost, maar hier is een mooie opsomming te vinden.
Ik vind het een leuk verhaal van die jongen, maar chatten en message boards, .. ik heb nog geen toetsenbord gezien voor de Rev, of denkt hij dit via de controller te doen ;) En verder komt de sfeer van zijn betoog een beetje over op fanboy talk; sneren naar de concurrentie dat hun multiplayer implementatie trojan horses zijn, en dan afsluiten met " much better services " terwijl ze nog niet eens volledig bekend zijn :P

What's next... oeh oeh .. zie je die dubbele punt in die zin, Ja! dat duidt op een trackball in de controller! En die Gameboy Micro, die zal je vast en zeker moeten vastklikken op een nieuwe power glove, en die wordt vast en zeker morgen getoond ... _/-\o_

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Wom schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 21:17:
[...]

Doet me denken aan de Saturn, ook allemaal verschillende cpu's voor verschillende taken, nou nou wat een vooruitgang :+
Doet me denken aan de Amiga500 uit 1985 :)

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Laatst online: 09-09 16:54

Tom Yam

(>'.')>

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/thepunkproject/WebLog/REAL%20E32005/18-Jesus-Returns.jpg

uit: http://mozlapunk.web-log.nl/

verder krijgt nintendo het toch weer voor elkaar om me erg benieuwd te krijgen... :Y)

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 18:15
Nintendo of een stel idioten fanboys. ;)
Of willen ze HALO2 na doen met hun wazige weblog. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 19:50

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Bong-One schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:55:
oei oei oei en dan mensen die hopen op een zgn. "Open" systeem voor de nintendo revolution. Alsjeblieft zeg, alsof dat de pokémon-kijkende doelgroep van nintendo aanspreekt :)
Daar droom ik al jaren van, een spelconsole waarvoor iedereen kan programmeren, waarvoor je gewoon een developer-kit in de winkel kunt kopen, en het liefst ook nog niet alleen in C++, maar met verschillende hogere talen en grafische software waarmee ook de minder ervaren programmeurs toch redelijk snel iets leuks kunnen maken.

Maar ja, de kans dat zoiets ooit gaat gebeuren acht ik vrij klein.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
n.v.t.

[ Voor 96% gewijzigd door Icelus op 18-05-2005 23:35 ]

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Johnny schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 23:32:
[...]

Daar droom ik al jaren van, een spelconsole waarvoor iedereen kan programmeren, waarvoor je gewoon een developer-kit in de winkel kunt kopen, en het liefst ook nog niet alleen in C++, maar met verschillende hogere talen en grafische software waarmee ook de minder ervaren programmeurs toch redelijk snel iets leuks kunnen maken.

Maar ja, de kans dat zoiets ooit gaat gebeuren acht ik vrij klein.
Met alle bibliotheken die je er tegen woordig bij krijgt is een wereld maken nog nooit zo makkelijk geweest. Nog hoger als C++? Misschien een context georrentieerde programmeertaal: 'maak wereld zoals aarde'. Zo wel stoer zijn. :) Maarja we moeten het toch houden op 'world newWorld = new world();' wat opzich ook wel goed te begrijpen is.
Games maken wordt trouwens steeds meer een aangelegenheid van de grafische artiesten ipv van de programmeur.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Nu online
Mwah mwah goedkoop goedkoop.... 400euro vind ik toch veel centjes voor een consoletje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
NiTiN schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 23:15:
verder krijgt nintendo het toch weer voor elkaar om me erg benieuwd te krijgen... :Y)
Hoop ik voor je dat je niet teleurgesteld zal worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor/zie dus net op zon verslag filmpje van gamespot dat dat GENIAAL vette stukje footage van Killzone 2 misschien niet ingame is, athans, de (nederlandse) maker wilde er niet veel over kwijt. Het enige wat Jan nogiets wilde zeggen was dat dit filmpje een indicatie is van wat ze willen maken voor de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheEvilCuber schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:32:
Een beetje logisch denken (aan kosten, maar ook aan de andere producten van dezelfde producent) en we komen bij deze prijzen weet ik vrijwel zeker:

Nintendo Revolution 220-250 euro
Microsoft Xbox360 300-400 (afhankelijk van de grootte van de hdd erin, 0,20,40 gig)
Sony Playstation 3 400
de xbox360 is er in 1 versie en dat is de versie met 20 gig. harde schijf... je hebt geen keuze... of is dat ondertussen alweer veranderd? d8 t niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al plaatjes van echte in-game plaatjes voor de xbox360 en ps3? Waar je ook de Gui kan zien en niet een of andere leuk filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
ik zie nergens in dat filmpje van NON iemand lopen, wel dat hij/zei haar been naar voren zet wat misschien lopen betekend :)

ik hoop dat nintendo met deze revolutie komt, al was het alleen maar uit puur egoisme om hun eigen kont te redden... de ps3 en xbox zijn de strijd al aangegaan met elkaar en nintendo lijkt op dit moment een zwakkere tegenstander, tot morgen misschien?

en hoe groot zijn dan eigenlijk de mogelijkheden voor ps3 en xbox360 om extra hardware uit te brengen met soortgelijke mogelijkheden? vrij groot lijken me....

we zien het morgen, de vraag voor mij is, hoelaat?

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:39:
Xbox 360: 480i, 480p, 720p, 1080i
Playstation 3: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p

Ik weet er niet veel van af maar wat ik me af vraag is waarom dan geen 720i ?

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Bong-One schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:55:
Het zal de Pokémon kijkende doelgroep van Nintendo niets aanspreken, maar deze doelgroep zal sowieso eerder een GBA dan een homeconsole van Nintendo hebben.

De Zelda/Metroid/Resident Evil-spelende doelgroep van Nintendo kan het echter wel wat schelen. Het zou natuurlijk nooit echt een open-systeem worden, Nintendo zou zeker nooit emulators van buitenstaanders toelaten bijvoorbeeld. Maar het zou best een veel meer uitgebreide versie van Xbox Live arcade kunnen worden.

Ik denk overigens niet dat de Revolution morgen ergens te zien zal zijn, behalve achter gesloten deuren bij Nintendo. Nintendo is denk ik alleen nog maar bezig third parties te strikken en dan zullen ze later dit jaar(Spaceworld?) wel aankondigen wat ze gaan doen. Hoe dan ook, ik koop dat ding toch wel voor sommige voor de oude spellen (en een aantal vrienden van mij zijn ook juist daarom in de console geïntresseerd) en de nieuwe Zelda en Metroid spellen. Ik ga er overigens waarschijnlijk ook een PS3 bij kopen(vanwege o.a. Metal Gear Solid 3/4).

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 00:11:
[...]

de xbox360 is er in 1 versie en dat is de versie met 20 gig. harde schijf... je hebt geen keuze... of is dat ondertussen alweer veranderd? d8 t niet ;)
Het is al een hele tijd bekend dat hij in meerdere versies komt, 3 minstens, 1 zonder HDD (en dus ook zonder backward compat, en media centre) 1 met kleine hdd (20) en 1 met een grotere (200 lijkt me wel wat ? :))

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Laatst online: 10-09 08:26
Afbeeldingslocatie: http://corral.elrellano.com/miya-02.jpg
Echt, nep?
Ziet er grappig uit, lol
http://forums.gamespot.co...101&topic=21040945&page=0

Patent: Apparatus for inducing attitudinal head movements for passive virtual reality
http://patft.uspto.gov/ne...ery=nintendo%0D%0A&d=ptxt

Nog een interessante fact, let op de datum
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/thepunkproject/WebLog/REAL%20E32005/18-DogsProove.jpg
bron

[ Voor 99% gewijzigd door Cabo op 19-05-2005 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Concept Design :)
Dus misschien kunnen ze nog het een en ander veranderen
Afbeeldingslocatie: http://img268.echo.cx/img268/6422/conceptcontroller0sg.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Cabo op 19-05-2005 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

RTFT!
er staat duidelijk na een paar pagina's dat hij fake is (op het originele plaatje heeft hij een box bonbons in zijn handen :)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
lol....

En de patent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:33
TheEvilCuber schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 02:30:
[...]

RTFT!
er staat duidelijk na een paar pagina's dat hij fake is (op het originele plaatje heeft hij een box bonbons in zijn handen :)
al stond t er nie tis duidelijk photo soep dat zie je met een half oog nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 14:16
ari3 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 21:58:
[...]
dat snap ik wel, alleen die vlieger gaat niet op als je nog geen HD tv hebt. M.a.w. ik vreesde slechts composite uitgang voor mijn breedbeeld en dat zou zonde zijn. Tuurlijk is HD veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 14:16
MaCe1337 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:08:
[...]

Precies, als je pixelplus tv geen DVI of hdmi heeft dan is het maar een prutstv :+

FF serieus, het is echt zonde dat tv's zoals pixelplus tv's geen hoogwaardige digitale inputs hebben, ze kunnen namelijk makkelijk 720p aan...

Als je tv een component (YPbPr) aansluiting hebt, dan is het misschien mogelijk om 720p te bekijken.

De analoge componentverbinding ondersteunt namelijk ook HDTV materiaal.

offtopic:
Component is dus niet composiet.
idd en dat soort breedbeeld tv's zijn er bijna niet. Sony heeft in America een (voor huidige begrippen) super HD breedbeeld tv 82 cm (ik geloof nog maar 1500 dollar of zo) maar dat is puur NTSC.
http://www1.bottomdollar....ct_id=3046640/id_type=M//

Anderzijds als je het flikt om op dat ding tv te kunnen kijken via schotel en je gaat via je PS3 gamen en HD films bekijken dan is het toch top voor een relatief redelijk bedrag.. maar ja, hoe krijg je dat ding hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe gaat het eigelijk met de laadtijden van games zitten? alles alles van een dvd gelezen moet worden zal dat wel niet al te vlug gaan...

Nou vandaag zou dus de grote nintendo dag moeten worden :) Ik HOOP echt dat het wat woord, met al die dingen die er gezegd worden zou je haast denken dat het allemaal wel heel toevallig is. Maargoed ik hoop maar niet teveel want je zal altijd zien dat er dan vandaag helemaal niks te horen is.

Dat nintendo de revo nog niet laat zien om 3th party mensen te strikken is denk onzin, alsof die het uitmaakt alsof de console al is voorgesteld of niet, als hun er toekomst inzien dan zullen ze er voor willen ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Dan verkopen ze meer controllers :P Je kan nintendo natuurlijk niet aansprakelijk stellen voor jou gedrag :)
Ik gooi nooit met mijn controllers... soms zet ik een apparaat gefrustreerd uit en ga ik een pakje peuken roken om het daarna nog eens te proberen.. maar ik ben wel zuinig op me spullen... dus zo een joystick zal bij mij wel overleven hoor :D

Alleen hoop ik niet dat een eventueel scherm er op niet in de joystick valt, maar meer a la PSP... anders krijg je van die vieze stofranden... bah.. Je kan zeggen wat je wilt, maar die krijg je dan echt wel! :)
De PSP is mooi gedaan, die poets ik regelmatig, (bling bling)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 15:58
Johnny schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 23:32:

Daar droom ik al jaren van, een spelconsole waarvoor iedereen kan programmeren, waarvoor je gewoon een developer-kit in de winkel kunt kopen, en het liefst ook nog niet alleen in C++, maar met verschillende hogere talen en grafische software waarmee ook de minder ervaren programmeurs toch redelijk snel iets leuks kunnen maken. Maar ja, de kans dat zoiets ooit gaat gebeuren acht ik vrij klein.
Er is een PS2-Linux-devkit voor thuisgebruikers geweest van Sony maar het is nooit meer dan een marginaal verschijnsel voor een klein aantal diehards gebleken. Zie http://playstation2-linux.com en http://www.ps2linux.com/ (laatste is in Japans). Zoiets is er inoffcieel ook voor de Xbox dmv een gemodde Xbox, Visual Studio plus een aantal extra libraries (te vinden via de bekende wegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik wilde eigenlijk vorige maand al een LCD/Plasma TV kopen. De maat die ik wilde is 82cm.

Ik heb hier mee gewacht doordat de geruchten kwamen van HD support voor de nieuwe consoles. Nu dit zeker is, wil ik graag een HD tv kopen van dezelfde maat.

Welke moet ik hebben? Ik zie bij allemaal TV's "HD-Ready" staan. Betekend dit dat het een HD-TV is, of moet ik het anders zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
Panasonic en Pioneer maken de beste Plasma tv's..
Ik heb een paar maanden terug gekozen voor de niet HD versie van de Panasonic (waar ik toch wel een beetje spijt van heb), maar dat scherm is echt perfect.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En Aldi reageert op het succes van de next-gen consoles met een HD-TV ;)
http://www.computist.de/news/messages/1449.html
Afbeeldingslocatie: http://people.freenet.de/fuercomputist/Aldi/ALDI_23.05.05.jpg
999 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Kijk, gratis een Xbox 360 is altijd meegenomen ;)

http://advision.webevents...ent_id=740&event_id=15635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

HD-ready betekend niet dat het een volwaardige HDTV is.

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 11-09 15:04
Een volwaardige HDTV is imo 1920x1200 pixels (1080p) en niet 1366x768, zoals die uit de advertentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Slimme jongen, met die link ;)

Ik zit nog een keer te kijken, en bij mij staat de timer op 110 dagen? Zou dat betekenen, dat over 110 dagen de XB360 uit zou komen? Dat zou September zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
X-t-r-e-m-e schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:18:
Een volwaardige HDTV is imo 1920x1200 pixels (1080p)
1920x1080 pixels, vandaar de 1080p/i :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 12:37:
Welke moet ik hebben? Ik zie bij allemaal TV's "HD-Ready" staan. Betekend dit dat het een HD-TV is, of moet ik het anders zien?
Ik zou gewoon wachten. HD-TV ready betekent in Nederland 720p of 1080i, dus geen 1080p. Bovendien hebben LCD/TFT schermen maar één native resolutie. Dit betekent dat 1080i signaal geschaald weergegeven wordt op een 720p scherm. Andersom wordt een 720p signaal geschaald weergegeven op een 1080i scherm. Hierbij zit je dus weer met dezelfde schaling/deinterlacing artifacts als de huidige 100Hz breedbeelds hebben. Ongewenst.

Met een CRT kun je meerdere resoluties zonder scaling weergeven. Ik wacht gewoon op een native 1080p CRT. Boeit me niet dat ie wat meer ruimte in beslag neemt. Het gaat mij puur om de beste weergave kwaliteit.

Overigens zijn er nog standarisatie issues. De EBU (European Broadcast Union) bepaalt de Europese HDTV standaard. Gelukkig is de EBU aanbeveling dat het Europese HDTV formaat progressief moet zijn, d.w.z. 720p @ 50Hz en 1080p @ 50Hz. De veelgebruikte Amerikaans/Japanse resolutie van 1080i wordt dus niet ondersteund. Helaas hebben ze niet voorgeschreven dat 60Hz ook moet kunnen. Lijkt mij redelijke eis aangezien veel TV-content en games buiten Europa geproduceerd worden en dus native 60Hz zijn.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 10:00:
Hoe gaat het eigelijk met de laadtijden van games zitten? alles alles van een dvd gelezen moet worden zal dat wel niet al te vlug gaan...
.
Persoonlijk hoop ik dat het mogelijk gaat zijn om gewoon een image op je harde schijf te zetten en van daaruit het spel te kunnen spelen.

Of de fabrikanten dat ook als positief punt zullen zien is echter de vraag, aangezien dat piraterij in ieder geval één stap dichterbij brengt.

Dit is iig wel slecht nieuws: http://www.gamer.nl/nieuws/26377

Samengevat: XBOX spellen zijn niet zomaar te spelen door de hardwarematige veranderde architectuur op de 360, itt PS3 en Rev. Hercompileren en misschien zelfs opnieuw moeten kopen...

Dan neig ik toch naar de PS3 indien deze modbaar is, voor eigen mediacentra ed

[ Voor 26% gewijzigd door Roamor op 19-05-2005 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

MaxBurn schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:05:
HD-ready betekend niet dat het een volwaardige HDTV is.
HD-ready betekend dat de TV minstens 720P in 50 en 60 Hz kan weergeven en 1080i in 50 en 60Hz als inputsignaal kan accepteren en omzetten naar iets wat de TV kan weergeven. Dit zijn de eisen van het Europese HDTV-forum om het HD-ready logo te gebruiken, het is dus wel een volwaardige HDTV. Dit valt allemaal na te lezen op de site van het HDTV-forum.
Het scherm heeft alleen een vreemde resolutie die ik overigens wel vaker heb gezien bij HDTV schermen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Zou wel heel handig zijn als dat kon. Heb nu HDLoader voor de PS2 en dat is echt wel beter dan steeds de DVD te moeten verwisselen.
Enige nadeel is dat een Bluray disc aardig groot is, en je HD dus met een paar games al vol zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 11-09 15:04
Breepee schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:39:
[...]

1920x1080 pixels, vandaar de 1080p/i :)
Oeps, ik zat met m'n Dell 2405 in gedachte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 13:37
En jij dacht dat ze die helemaal vol krijgen????
De huidige xbox/ps2 games zijn gemiddeld 2,5GB groot (5 gig is geen uitzondering).
Maar ze gaan dat niet opeens vervijfvoudigen hoor :|

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 13-09 13:27

Shunt

Boe

J0J0 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:03:
De huidige xbox/ps2 games zijn gemiddeld 2,5GB groot (5 gig is geen uitzondering).
niet ?
dts sound ultra hires textures
ziekelijk grote maps ?
bedenk nog even wat leuke dingetjes er bij en je hebt zo een bluray schijfje vol hoor :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
X-t-r-e-m-e schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:02:
[...]

Oeps, ik zat met m'n Dell 2405 in gedachte :)
Jij ook al ;) Mooi dingetje, alleen heb effe geen €. Die Dell is dus 16:10, ipv 16:9 van de HDTV standaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
J0J0 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:03:
Helemaal vol zal 't niet gaan nee (vooral met matige launchgames niet), maar denk toch dat de spellen wel wat groter zullen worden dan nu. En natuurlijk heb je er wel wat aan, maar je kan er geen 40+ games op zetten. Maar goed, kwaad kan het ook niet dus de functie lijkt me opzich zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigelijk al wat bekend hoe/wanneer/of nintendo nog wat gaat showen? of is het de hele dag afwachten in de hoop dat er *iets* gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg net van een collega al dit filmpje doorgestuurd, volgens hem van de E3. Maar het ziet er een beetje te fake uit.

http://www.gamerah.com/media/e3/Rev-On-E3.wmv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noener
  • Laatst online: 22-02-2024

Noener

dusss...

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:26:
Is er eigelijk al wat bekend hoe/wanneer/of nintendo nog wat gaat showen? of is het de hele dag afwachten in de hoop dat er *iets* gebeurt?
Als ik het goed heb 19:00 vanavond. Ze houden een nieuwe press conference 10AM PST

bron mozlapunk

Gamer card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:07

mace

Sapere Aude

Wekko schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:16:
[...]

Helemaal vol zal 't niet gaan nee (vooral met matige launchgames niet), maar denk toch dat de spellen wel wat groter zullen worden dan nu. En natuurlijk heb je er wel wat aan, maar je kan er geen 40+ games op zetten. Maar goed, kwaad kan het ook niet dus de functie lijkt me opzich zeker niet slecht.
Met de hoge resoluties die weergegeven worden lijkt mij het logisch dat de textures en pre-rendered filmpjes een stuk groter worden dan nu, misschien niet een factor tien, maar 10 gig voor een spel lijkt me geen uitzondering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:27:
Ik kreeg net van een collega al dit filmpje doorgestuurd, volgens hem van de E3. Maar het ziet er een beetje te fake uit.

http://www.gamerah.com/media/e3/Rev-On-E3.wmv
zou leuk zijn als het echt is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

mensen..dat is toch echt dikke nep.

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:23:
mensen..dat is toch echt dikke nep.
Dat zullen we vanavond wel merken. Dan zullen er volgens sommige mensen om 7 en 9 uur 2 presconferentie's zijn, van Nintendo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:58:
[...]

HD-ready betekend dat de TV minstens 720P in 50 en 60 Hz kan weergeven en 1080i in 50 en 60Hz als inputsignaal kan accepteren en omzetten naar iets wat de TV kan weergeven. Dit zijn de eisen van het Europese HDTV-forum om het HD-ready logo te gebruiken, het is dus wel een volwaardige HDTV. Dit valt allemaal na te lezen op de site van het HDTV-forum.
Het scherm heeft alleen een vreemde resolutie die ik overigens wel vaker heb gezien bij HDTV schermen.
Ik vraag me wel af, of die games er gewoon uit gaan zien zoals ze er nu op een normale TV uit zien. Ik kan daar mee leven, als het er maar niet minder uit gaat zien erdoor. Resolutie maakt me niet zo uit, ik koop wel een nieuwe TV als mijn huidige kapot is. En dan nog .... is mijn TV nog belangrijker voor films kijken, dus dat zal zowieso een breedbeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
ik vind net dit linkje : http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=2420&p=5

Het gaat hier om foto's van de G5's die je onder de XBOX 360 counter ziet staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Als het nep of echt is zien we vanavond wel, ikzelf begin er langzaam in te geloven
Check dit even... :D
Dit lijkt wel echt...
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y244/moonhangover/Nintendo_On-02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y244/moonhangover/fbffb1af_on1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y244/moonhangover/18e9c789_on3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y244/moonhangover/Nintendo_On-05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y244/moonhangover/Nintendo_On-06.jpg
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan is de Revolution die ze al hebben laten zien niet de echte of zijn het 2 compleet verschillende producten? Trouwens ik vind die nintendoON er net als een broodrooster uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:59:
Maar dan is de Revolution die ze al hebben laten zien niet de echte of zijn het 2 compleet verschillende producten? Trouwens ik vind die nintendoON er net als een broodrooster uit zien.
Het is de bedoeling dat je die over je hoofd zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een Star Wars helm :D
Maar komt er nu vnv om 7 uur nog een presconferentie? Wat is het nut van 2x zoiets houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Plaatje met het kasteel is wel interessant.
Boven de rechter pijpen is de tri-force te zien; ik heb het idee dat er nog meer verborgen zaken inzitten.

De 'fake' film laat dit kasteel aan het eind kort zien, net of er nog meer komt meer bewust is afgekapt.

[ Voor 27% gewijzigd door Icelus op 19-05-2005 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 16:59:
De Nintendo ON is wat een Spaanse Nintendo fan als eerbetoon aan Nintendo heeft gemaakt als 3D-project. Het oorspronkelijke filmpje gebruikte zelfs zijn eigen Metroid 3D-render van een aantal jaar terug, dit keer uitgebreid met een hud, zoals in Metroid Prime. De gast was ook verantwoordelijk voor het Super Mario Universe filmpje twee jaar geleden. Hij heeft al toegegeven dat dit filmpje nep is en van hem af komt.

EDIT: Hier is het oorspronkelijke filmpje te vinden, lees het artikel dat er bij staat goed door.

[ Voor 11% gewijzigd door MetroidPrime op 19-05-2005 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breepee schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:03:
[...]

Volgens mij toch echt niet hoor, in dat filmpje wat op het internet rondzwerft zit er een vr bril bij die er op gaat. Je zet niet heel dat ding op je hoofd 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breepee schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:03:
[...]

Niet dus ;)
Je zet de headset op en de 'helm' blijft als receiver op de grond staan.
Nevertheless is dit fake, dus waar heb ik 't over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-09 12:06
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:04:
....Maar komt er nu vnv om 7 uur nog een presconferentie?.....
Weet iemand via welke stream dit live te bekijken is ?

[ Voor 15% gewijzigd door GeniusJennis op 19-05-2005 17:18 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://boss.streamos.com/...6_ebms-e3video_050514.asx denk ik

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
GeniusJennis schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 17:17:
[...]

Weet iemand via welke stream dit live te bekijken is ?
http://www.gamespot.com/e3/e3live.html

12 pm, 5 pm, morgen 1 pm Nintendo presentaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch om 7 en 9 uur vanavond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Overigens: http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=8996

Xbox 360 is dus NIET compatible met de oude games.

Slechts een select aantal top games zullen compatibel gemaakt worden, en wel door je via Live X360 compatibele programmacode te laten downloaden. Vervolgens worden audiovisuele data van de gamedisc gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit vind ik zeer jammer en een erg groot minpunt, nu zal je waarschijnlijk alleen Halo2 en dergelijke game's op de xbox360 kunnen spelen. En als je een xbox360 heb gekocht kan je ook geen xbox games kopen. Op dit punt vind ik dat Playstation het veel beter heeft aan gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Beetje vreemd verhaal, dat ding is zo gigantisch krachtig, dan kunnen ze toch gewoon een emulator maken?

[ Voor 5% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 19-05-2005 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 18:00:
Beetje vreemd verhaal, dat ding is zo gigantisch krachtig, dan kunnen ze toch gewoon een emulator maken?
A. Dat schijnt toch wel mee te vallen.
B. Hij moet voor kerst op de markt, dus ze zullen wel een beetje afraffelen. Het ondersteunen van oude games kost dan veel tijd, wat relatief weinig opleverd.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik weet niet of dit al gepost was:

kleine quote:
We are disappointed that all of Microsoft's Xbox 360 kiosks were running G5 systems as we wanted to see real hardware in action, not behind glass, but Apple should be quite happy.
bron: http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=2420&p=5

Maar de 360 consoles op de E3 waar je daadwerkelijk op kunt spelen zijn gewoon Apple G5's...

Maakt natuurlijk niet gigantisch veel uit, maar wel een beetje jammer.

[ Voor 31% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 19-05-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 18:05:
Ik weet niet of dit al gepost was:

kleine quote:

[...]

bron: http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=2420&p=5

Maar de 360 consoles op de E3 waar je daadwerkelijk op kunt spelen zijn gewoon Apple G5's...

Maakt natuurlijk niet gigantisch veel uit, maar wel een beetje jammer.
maakt niet gigantisch veel uit???
Als je tenminste geen grote bek had opgezet de dag ervoor over hoe krachtig je console wel niet zou zijn :D

Is hun console dan nog niet klaaR? het ziet er wel zo naar uit dus. + ze hadden dit grapje wel kunnen verdoezelen zoals het hoort dacht ik.

---
zon stunt zal je van sony en nintendo toch niet zien denk ik :d
---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel een slechte zaak, dit zou betekenen dat die games nog geeneens geport zijn op de xbox360,
Alleen als de xbox360 met kerst in de winkels moet liggen dan hoop ik dat de launch games bug vrij zijn. Het lijk me erg jammer als de Lauch game's vol met bug's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 18:11:
Dat is wel een slechte zaak, dit zou betekenen dat die games nog geeneens geport zijn op de xbox360,
Alleen als de xbox360 met kerst in de winkels moet liggen dan hoop ik dat de launch games bug vrij zijn. Het lijk me erg jammer als de Lauch game's vol met bug's zijn.
Ze draaien waarschijnlijk in een emulator op de Apple computers hoor. Het is niet zo dat ze het spel eerst schrijven voor de Apple en dan ineens gaan poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
De Apple heeft dezelfde CPU als de Xbox360. Poorten hoeft dus niet. Software schrijven voor de G5 is hetzelfde als software schrijven voor de Xbox360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Die devkit-macs lijken simpelweg het meest op de Xbox 360 en daarom kunnen ze als testplatform gebruikt worden. Er wordt verder niks geemuleerd. Die Apple-G5-machines starten echt niet eerst OSX, de games worden ook niet in een Xbox360-emulator getest. Er draait waarschijnlijk gewoon dezelfde kernel en OS op die ook in de Xbox 360 zal worden gebruikt. De definitieve Xbox 360s krijgen de developers in juli opgestuurd. Die zal ook een heel stuk krachtiger zijn dan de op dit moment ingezette Macs (zelfs al zijn die machines de top of the line in de Apple-store).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Kunnen ze dan ook x360 emulator schrijven en spellen op een apple draaien? ( wanneer x360 uit is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is een leuk stukje over de ps3 Phil Harrison on PlayStation 3 interview

Hier is een klein stukje van het interview.
Eurogamer: One question on the lips of many people at the moment: how much of what we saw in the PlayStation 3 demos was actually running in real-time?

Phil Harrison: Everything in the demos was real-time.

Eurogamer: And what about the game footage clips?

Phil Harrison: Not all of that - in fact, none of it was real-time because it was all running off video. If you make a presentation to two and a half thousand people, you're going to put some of it on video just to be on the safe side.

I've been asked this question a lot. The way we put those videos together, everything was done to specification. Everything was done to PS3 spec. Virtually everything used in-game assets; some things were rendered.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Caboman schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 18:27:
Kunnen ze dan ook x360 emulator schrijven en spellen op een apple draaien? ( wanneer x360 uit is)
In theorie, echter is de overige hardware van de X360 zodanig anders dat het waarschijnlijk nog best lastig zal worden. Daarbij heeft de X360 3 cpu's, de beste Apple selchts 2.

Daarbij zal Microsoft het natuurlijk nooit toestaan, dus je kunt X360games op een Apple wel vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Caboman schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 18:27:
Dat zal lastig worden. De huidige Xbox-hardware heeft ook veel weg van een PC met een Nvidia-kaart maar er is nog steeds geen hack of emulator die het spelen van Xbox-games op een PC mogelijk maakt. Het porten van een Xbox-spel is ook niet even opnieuw compileren en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:43

Maximus

There is no substitute

Breepee schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 18:32:
[...]

In theorie, echter is de overige hardware van de X360 zodanig anders dat het waarschijnlijk nog best lastig zal worden. Daarbij heeft de X360 3 cpu's, de beste Apple selchts 2.

Daarbij zal Microsoft het natuurlijk nooit toestaan, dus je kunt X360games op een Apple wel vergeten :)
toch jammer, ik zou die dvds zo in mijn powermac kunnen drukken :P

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-07 14:24

Dark4ever

Huh?

Bij de vorige nintendo gebeuren kon je dat live volgen... Is er dit keer ook weer een link naar een stream live video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Sorry hoor, maar waarom wil je backward's compatibilty?
Wil je nogsteeds PGR2 spelen als je PGR3 hebt? En al wil je het, dan start je toch gewoon je Xboxje weer op?
Ik snap niet waarom mensen dat zo belangrijk vinden.

-- Altijd blijven prutsen --

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.